2000
|
|
|
NOLA
ERANTZUN ALABA BATEN GALDERA AMAIGABEEI
|
|
|
NOLA
IKUSTEN DUDAN
|
|
|
NOLA
iritsi naiz honat, Mattini buruz kasik deus erran gabe.... Zeren, gutienean, zerbait errana behar bainuen honezkero, gure harremanak zer nolakoak izan ziren lehen urte haietan, konparazione, edo, hobeki, gaur nagoen talaiatik nola ikusten ditudan harreman haiek, haiei buruzko ideia xume bat izan dezazun oraingoz, geroko bertze anitz kontu geroko uzten ditudala.
|
|
|
NOLA
ahantzi egun haiek, noiz eta teleskopiotik beha jartzen baikinen harat eta honat...! Hura urduritasuna, eta hura asaldura, lehen egun haietan partikularzki...!
|
|
|
NOLA
alda daitezkeen gauzak egun batetik bertzerat, ustekabean!
|
|
|
NOLA
erran eta nola deskriba ostatutik atera aitzineko istant hura! Hura urduritasuna, eta hura bozkarioa!, habia uzterat zihoan txoriñoa banintz bezala, bere lehen hegaldiari —zeinak osin beltzean beherat eraman baitzezakeen eta heriotzarat, edo zeruaren jabe izaiterat— ekiteko puntuan...
|
|
|
NOLA
egon nintzen egun haietan amari adi, aitari adi eta aita Bartolomeri adi, gogoetatsu...!
|
|
|
NOLA
hunkitu ninduen aitona Nikolasen heriotzak, jaun André!
|
2001
|
|
3
|
NOLA
EKIN HIZKUNTZA NORMALIZAZIOARIEUSKALTEGIAN
|
|
|
NOLA
DESKRIBATU PERFUMEAREN ESTILOA? 118
|
2002
|
|
BURUZ BEHERA
|
NOLA
LO EGIN
|
|
|
NOLA
abiatu da ikerketa hori. Oinarritzat dauka Euskal Herriko Hitzarmen berezia deitu dokumentua, hau bertzeak bertze Frantziako Estatuak, Pirinio Atlantikarretako Kontseilu Orokorrak, Akitaniako Eskualdeak izenpetu zutena 2000 urteko abenduan.
|
|
2 ZERGATIK ETA
|
NOLA
IRAKATSI AHOZ GORA. IPUINGINTZAOSAGARRIMODUAN
|
|
|
NOLA
EGIN AURRE TALDE HAUEI?
|
|
6.1 ALBISTEA,
|
NOLA
ERREALAREN NARRAZIO MODUAN HALA ERREMINTA POLITIKO MODUAN
|
|
|
NOLA
ZABALTZEN ZEN IDATZITAKOA?
|
|
|
NOLA
IDAZTEN ZEN?
|
2003
|
|
|
NOLA
AURKEZTUKO DA AuB HAUTESKUNDEETARA?
|
2004
|
|
|
NOLA
niretzako, bizitzaren ardatz bihurtzen ari da, gero eta indar handiagoz, gainera. Neu ere NOLABIDEan nago, eta itxidura malgu eta hauskor horrek »horrela behar du» aukera ematen dit hain garden ez daukadanari buruz ere idazteko:
|
|
Autoeratuta bi planotan, bat, kanpoari aurre eginez, proposatuz eta eraikiz, antolatuz, eta bi, barrura begira autoeratuta.
|
NOLA
–Natural, dibertituz, estimulatuta, gure ametsak beldurrik gabe biziz, ausart, desioei jaramon eginda bakarrik.
|
|
UBURU HAU
|
NOLA
ERABILI
|
|
Euskaltzaindiak ez du arazo honetaz ezer esan; eta beldur da ezer esateko. Baina urrats hau emateko beharra, behar gorria da; noiz, eta aurki agian, euskal telebista eta irratia izanez gero, fonemak eta kate mintzatu osoa
|
NOLA
AHOSKATUKO DEN erabaki baita; nahiz, jakina, euskalkizko esakerak zertan gaitzetsi beharrik ez badago ere.
|
2005
|
|
|
NOLA
IKASI
|
|
ZER, NOIZ,
|
NOLA
EBALUATU
|
2006
|
|
PROBIDENTZIAK, AUTOAK ETA EPAIAK
|
NOLA
EMAN, ETA DESADOSTASUNAK NOLA EBATZI
|
|
PROBIDENTZIAK, AUTOAK ETA EPAIAK NOLA EMAN, ETA DESADOSTASUNAK
|
NOLA
EBATZI
|
|
ETXEKOPATENTEA
|
NOLA
HERRITARTU
|
|
6.4 KONTRATUA
|
NOLA
SORTU
|
|
|
NOLA
AUKERATU PINTURA
|
|
EZPATA BATEK
|
NOLA
|
|
HITZATZEA
|
NOLA
DANTZATU
|
|
Baina zurekin hizketan ari dela, badituzu filologoa antzemateko bideak, horietako baten aurrean zaudela jakiteko aztarnak. Esate baterako, zure solaskidea ZER esaten ari zaren ez baina
|
NOLA
esaten ari zaren aztertzen ari dela sumatzen baduzu, erne, baliteke filologoa izatea! Kontuz, hala baldin bada.
|
|
|
NOLA
JASO OTE ZUEN HARRIA TRIKUAK?
|
2007
|
|
3 NORK,
|
NOLA
, ETA NON IKASI?
|
|
4
|
NOLA
KOMUNIKATZENDA?
|
|
1
|
NOLA
MINTZO DA ENPRESA?
|
|
|
NOLA
NEURTU KOMUNIKABIDEETANIZANDAKO ERAGINA?
|
|
SINESGARRITASUNA
|
NOLA
SORTU?
|
|
7 GIZARTE ERANTZUKIZUNAREN OINARRIAK
|
NOLA
GAUZATU
|
|
– MATERIALA
|
NOLA
APLIKATZEN DEN
|
|
adibidea, Facebooken hainbat zirkulu aukera daitezke sare sozialak, jatorrizko herrialdearen arabera, unibertsitatekoa edo lanekoa, ateak erabiltzaileei, beste batzuen profilak eta datuak ikusteko pertsonak, berea ikusteko moduan. Bakoitza
|
NOLA
ANTOLATZEN DA GIZARTE ZIRKULU HORIETAKO BAT, portada bat, zeinean haren hautaketa bat agertzen baita kideak, hurrengo ekitaldiak (norberak sortutakoak) erabiltzaileak) eta horma irudi bat ere badago, parte hartzaile bakoitzak idatz dezan iruditzen zaiona.
|
2008
|
|
|
NOLA
ALDATU DIRA GAUZAK HAMAR URTEOTAN?
|
|
HIZKUNTZA ESKUBIDEAK
|
NOLA
BERMATU
|
|
4
|
NOLA
INDARTU SEKTOREA?
|
|
|
NOLA
AUKERATU GIMNASIOA?
|
|
|
NOLA
HASI ZEN NIRE ITSASOKO ABENTURA
|
|
|
NOLA
HASI ZEN NIRE LEHORREKO ABENTURA
|
|
KONTAKETAREKIN SENDAGILEAK JARRAITZEN DU:
|
NOLA
ABANDONATU ZUTEN HISPANIOLA
|
|
|
NOLA
BALIATU AZKUEREN LANAZ?
|
|
Jakina, faktore horietako bakoitzak ezaugarri desberdinak izan ditzake, zedarritu ezinezkoak, egoerak, hiztunak, asmoak eta testuinguruak askotarikoak direlako. Horrenbestez, kontestua osatzen duten elementuak (NORK, NOREKIN, ZERTAZ, ZERTARAKO,
|
NOLA
... aritu alegia) baldintzatzen dute erregistro bat ala beste erabiltzea. Dena den, erregistroa ez da ulertu behar gauza finko eta egonkor gisa, bi muturren artean gauzatutako continuum bat bezala baizik.
|
|
7.ESKUAREN MUGIKORTASUNA
|
NOLA
GARATZEN DEN 47
|
|
B. HAURRAK HITZAK
|
NOLA
ERABILTZEN DITUEN
|
2009
|
|
–
|
NOLA
EKIDIN DAITEKE TUBERKULOSIAREN KUTSATZEA??
|
|
6.2 KULTUR KAZETARITZA
|
NOLA
BEREIZI
|
|
1.3
|
NOLA
IRAKURRI LIBURU HAU
|
|
6.6
|
NOLA
IDATZI ADIERAZPEN ERREGULARRAK
|
|
|
NOLA
EGIN
|
|
|
NOLA
PRESTATU
|
|
|
NOLA
IRITSI
|
|
|
NOLA
PRESTATU
|
|
"
|
NOLA
EKIDIN DAITEKE TUBERKULOSIAREN KUTSATZEA?"
|
|
|
NOLA
DAKITE?
|
2010
|
|
4
|
NOLA
GAUZATZEN ARI DA PRAKTIKAN HIZKUNTZA CURRICULUMA
|
|
3
|
NOLA
ERATZEN ARI DA HIZKUNTZA CURRICULUMA
|
|
Batetik, eta erreferentearen auzia erabakitzeari dagokionez, hau da, bakoitzari (ZuBe ala ZeBE) dagokion erabakitzeko, bi galdera hartu behar dira bidea argitzeko, zehazki
|
NOLA
eta ZER galderak. Aurreko adibideek, finean, biak onartzen dituzte, eta, areago, adibideen azpian galdera horiek dautza.
|
|
Modalitateetan, badakigu ZuBe formak direla malguenak, izan ere, ZER eta
|
NOLA
galderak batera biltzen baitituzte. Ikus nola erantzuten diren bi galdera horiek ZuBe eta ZeBe erabiliz:
|
|
Eta eskema hori gure sermoietara egokituz gero, zera dakusagu:
|
NOLA
–ZER?
|
|
|
NOLA
galderak soilik modu bat onartzen du (ZuBe) eta ZER galderak bi moduak. Beraz, esan genezake:
|
|
|
NOLA
–a) Ala dio Bibliak:
|
|
VII. EMAITZAK:
|
NOLA
DAUDE KONTUAK 2007?
|
|
ANA IKER, ONDO BADERITZOZU JARRAITU EGINGO DIZUT. LANETIK ATERA BERRIA ZARA, ARRATSALDEKO 5,30AK DIRA ETA IKUSI EGINGO DUGU ARROPAZ
|
NOLA
ALDATZEN ZAREN, NOLA JOATEN ZAREN ENTRENAMENDURA AZKEN FINEAN, SEGIMENDU BAT EGIN BEHAR DIOGU IKERRI ETA KAIKU TALDEARI..
|
|
ANA IKER, ONDO BADERITZOZU JARRAITU EGINGO DIZUT. LANETIK ATERA BERRIA ZARA, ARRATSALDEKO 5,30AK DIRA ETA IKUSI EGINGO DUGU ARROPAZ NOLA ALDATZEN ZAREN,
|
NOLA
JOATEN ZAREN ENTRENAMENDURA AZKEN FINEAN, SEGIMENDU BAT EGIN BEHAR DIOGU IKERRI ETA KAIKU TALDEARI..
|
|
ATZEAK ERAKUSTEN DU AURREA
|
NOLA
DANTZATU
|
|
|
NOLA
NEURTZEN DUZUE?
|
|
HAREN BIHOTZETIK ABIATZEN DIRENEK BAKARRIK DAKITE
|
NOLA
EMAN.
|
2011
|
|
J ATORRIZKO HIZTUN HERRIAK
|
NOLA
, ZERGATIK ETA NORK ARROZTEN DITUEN
|
|
BIZKARREZURREAN EDO GORPUTZ ADARREN BATEAN HAUSTURAREN BAT DAGOELA USTE BADA, EDO EZ BADAKIGU ISTRIPUA
|
NOLA
IZAN DEN
|
|
LAGIN BIOLOGIKOAK
|
NOLA
JASOGERNU LAGINAKOINARRIZKO ANALISIA12/ 24 ORDUKO GERNUAGERNU HAZKUNTZAHAURRENAK/ BULARREKO UMEENAK BILTZEAKARKAXA LAGINAKPAZIENTE KONTZIENTEAKORDERIK GABEKO PAZIENTEAGOROZKI LAGINAKODOLA ATERATZEAARTERIALAZAINETAKOAKAPILARRALZR LAGINAKEXUDATU LAGINAK
|
|
Aurtengo VIII, gn. E.I. Batzarra urrengo gai onen baranoan bilduko da «EUSKAL IZKERA TA KULTURA:
|
NOLA
ZAITU TA AZKORTU». «Asmoz ta jakitez» erderaz ekiñalean ez noski, euskeraz baizik.
|
|
|
NOLA
ESAN AGUR ESTRESARI
|
|
15.BAT ESAN ETA BESTEA EGIN,
|
NOLA
ASMATU HORRELAKOEKIN?
|
|
|
NOLA
HEDATU ZIREN SOLOROAK
|
|
|
NOLA
GARAITU ZITUZTEN ERROMATARRAK
|
|
|
NOLA
SORTU ZIREN BANDOAK
|
2012
|
|
–¿ CÓMO PUEDE CREER??, eta orain ez dut ezer ulertzen, beraz markagailutik indarrez tiratu dut, eta horra hor bosgarren lerroa, bost hitz,?. QUE ESTÉ LEYENDO SU LIBRO??, galdera marka batez burututako azken lerro bat, eta orduan ulertu dut, orduan osorik irakurri dut: EZ IZAN MEMELOA,
|
NOLA
SINETS DEZAKEZU ZURE LIBURUA IRAKURTZEN ARI NAIZENIK?, eta orduan esnatu naiz, Lerman, Servicio Nacional del Trigok berrogeita hamarretan eraikitako hormigoizko silo handi horietako baten ondoan, eta ohartu naiz nire ondoan ez dagoela inolako emakumerik eserita, gizon zahar xamar bat baizik, esku artean, nire liburua gabe, Carlos Ruiz Zafón en La sombra del viento daramana. Eta egiaztatu dut, hein batean etsiturik, beste hein batean lasaiturik?
|
|
Les domestiques.
|
NOLA
ZAPUZTEN DOAN. ¡ Cómo se va perdiendo! Comment il/ elle en train de se perdre.
|
|
|
NOLA
ERAGITEN DIE ZUZENDARIEI BEHERANZKO KOMUNIKAZIOAK?
|
|
3.7 TIBETAR ONTZIAK
|
NOLA
JO
|
|
|
NOLA
ESAN HAUR BATI MINBIZIA DUELA
|
|
Ikastetxe bakoitzak behar dituen langileak kontratatzen ditu, hezkuntza proiektua finkatzen du, curriculuma zehazten du, metodologia garatzen du, eta bitartekoakeskuratzen ditu. Hau da, legeak ezartzen duen ZER hori,
|
NOLA
lortu zehazten dueta praktikara eramaten du. Betiere, eskolak eta bere auzoak, herriak edo inguruhurbilak dituzten beharrei eta lehentasunei ahalik eta egokien erantzun nahian.
|
|
6.4 KONTRATUA
|
NOLA
SORTU
|
|
|
NOLA
ERAGITEN DIEN LANKIDEEI
|
|
|
NOLA
ERAGITEN DION LANEKO GIROARI
|
|
ARAZOA
|
NOLA
AZALDU
|
2013
|
|
|
NOLA
IRITSI. Bidaiatzeko erarik merkeena Madrildik irtetea da, Boliviana de Aviacion (BoA) konpainiarekin.
|
|
Erraz kalkulatzeko guztiz zehatza ez bada ere, 10 boliviano euro baten baliokide dira.
|
NOLA
MUGITU. Taxiez gain, garraio publikoa ere badago.
|
|
|
NOLA
ERABILTZEN DA LIBURU HAU?
|
|
|
NOLA
JAKINGO DUT GALDERAK EGOKI ETA ZUZEN FORMULATZEN DITUDAN?
|
|
BIDEOA
|
NOLA
SENTITZEN DA BIDEOKO PERTSONAIA?
|
|
|
NOLA
SENTITU NAIZ
|