2000
|
|
Bertso paperek ze funtzio izan dezakete? Telebistaz
|
nola
eman bertso-paperak era erakargarrian. Diskurtso bat nola eman hedabideetan erabat ñañotu eta ezpaldu gabe?
|
|
Telebistaz nola eman bertso-paperak era erakargarrian? Diskurtso bat
|
nola
eman hedabideetan erabat ñañotu eta ezpaldu gabe. Formalki, zer dago asmatua eta zer asmatzeke?
|
|
Elizaren kasuan, arau jakin batzuk ez ezik hizkuntz ohitura eginak zituen elizbarrutiak, aurreko hamarkadetan duintasun berriz eraman nahi izan zirenak, gainera (ikusi besterik ez dago, adibidez,
|
nola
eman zitzaion leku hizkuntzari, eta nola gozabertako euskara Gasteizko Gotzaindegiaren Buletinean eta Katekesian).
|
|
Prentsaurrekoetarako aholku praktikoetara joz, diogun ezen audioak problema franko sortzen dituela, iturri honetatik zuzeneko deklarazioak hartzen ditugunean. Mikrofonoak ondo kokatu behar dira, prentsaurrekoaren berri
|
nola
eman nahi dugun kontuan harturik, desberdina baita zuzenean dena erretransmititzea ala informazioa laburbiltzearren estudioan pasarte batzuk hartuz muntaia egitea.
|
|
Ez dezagun ahantz iturri batzuek mekanismo gaizto eta bigunak dauzkatela, zer eman eta
|
nola
eman behar den kontrolatzeko. Eta kontrola iturrietan sortu ohi da.
|
|
Eta nola areagotu zitzaidan, hartaraz gero, biharamunean ziegatik iltkitzeko gutizia eta desira, neure jakinminaren asetzeko! Eta
|
nola
eman zidan osaba Joanikotek hartarako behar nuen jakia, ziegatik jalgi nintzen egun berean, arratsean!, noiz eta erran baitzidan:
|
|
Gainera, apezaren boz garbi eta ozenak, zeinak elizaren argi ilunean bertze mundukoa baitzirudien, paretetan durundi egiten zuen, eta hala iristen ziren haren hitzak eta haren erranak gure arimetarat, uhin kementsuak balira bezala, azpian behin eta berriro hartzen gintuztenak. Eta
|
nola
eman zigun misionestak aditzerat denboraren neurri gabeko neurria...! Izan ere, haur hura betiko zegoen kondenatua, zeren pena eternala baitzen bekatu mortalaren ordaina eta ez pena tenporala...!
|
|
Eta gogoratzen dudan neurrian, halakoa genuen aitona Nikolas, zeren hark sentitzen zuena erraiten baitzuen eta erraiten zuena sentitzen. Eta, baldin huts egiten bazuen, bere hutsaren berri emaiten zuen,
|
nola
eman baitzuen negozioak gaizki joan zitzaizkionean, geroago jakinaraziko dizudan bezala. Eta, anitzetan, harreman pertsonalak negozioa bera ere baino aintzakoagotzat hartzen zituen.
|
|
Eta, gero, Frantzia eta Ingalaterrako historia haien kontrastean, Rafael Hitlodeok erakusten zion Tomas Morori akoriarrena, zeinak bizi baitziren utopikoen uhartearen aitzinean, Euronotos ibaiaren hegian, zeren, konkistatu zutelarik haiek ere bertze erresuma bat bere erregerentzat, ohartu baitziren, halako batean, ezen ez ziela trabailu tipiagorik emaiten haren kontserbatzeak eta sostengatzeak,
|
nola
eman baitzien haren konkistatzeak, halako moldez, non deliberatu baitziren, finean, haren uzterat eta zutenarekin kontentatzerat eta akort izaiterat.
|
|
Baina ez ote ninduten kanta haiek atrapatu eta bereganatu, oihu bat nuelako lotan —Rosaren heriotzaren aurkako oihua— eta oihu hari ez niolako artean biderik eman, etsiaren etsiaz,
|
nola
eman baitzion, konparazione, Jobek, bere kinka larri hartan eta bere desditxaren erdian...?
|
|
—Atzo ezpata uretarat jaurtiki eta gaur bertze belaskeria horrekin hatorkit? Bada, jakin ezak ez dudala onartzen eta ez diadala horretarako baimenik emaiten,
|
nola
emanen ez bainioke koldar beldur jario bati...!
|
|
Eta nik hura aditu nion Piarres Oihartzabal kapitainari, eta, ai,
|
nola
eman nizkion eskerrak Jainkoari gau hartan, neure pena hura, infernukoa baizik ezin izan zitekeena, abisu eta gaztigu hutsean utzi zuelako... eta bakarrik utzi ez ninduelako, azken finean...!
|
|
Begira, begira,
|
nola
ematen duen muxu gure Edurnek... Jendea guri begira genuen, Edurnek jo ninduela ikusi ondoren.
|
|
Eta niri pena handia ematen dit amari Dabidekikoa azaltzeak. Horixe izan da Teresari ere esan diodana, ea amari
|
nola
eman diezaiokedan orain halako atsekabea. Baina Teresak beldurrik ez izateko gomendatu dit, eta amarekin konfiantza osoa izateko:
|
2001
|
|
|
Nola
eman diezaiokete Meliton Manzanas harakinari domina. A zer eskandalua!
|
|
Emakumeak eskopetero gisa desfilatzearen aldekoek udalak antolatutako Alardean partehartzeari uko egin zioten, honek arazoari irtenbiderik ematen ez ziolakoan; eta berriz ohiko Alardean saiatu direnean, Irundik kanpoko ulerkortasuna eta elkartasuna lortu bide dute, baina irundarren gehiengoa, epai judiziala eta ertzaintza aurrez aurre izan dituzte. Konparazioak egiteko inongo asmo barik, halako arazo bati irtenbiderik ematen ez zaionean, euskal gizarteak bizi duen gatazkari irtenbidea
|
nola
emango zaion pentsatu liteke.
|
|
Opera gozatzeko lehen urratsak
|
nola
eman?
|
|
Komeni litzaigukeelakoan, agian, gure atergabeko lan deslana egin desegiteari begiralditxo bat eskaintzea, ea noizbait norenbaitek bukatua ikus dezakeen. Gu, izan ere, ez gara asmaketan ari urteak
|
nola
emango ez baikaude, Peneloperen pare, senar herratuaren espero etsian.
|
|
Kontutan hartzen badugu horixe bera
|
nola
eman zuen 1739an Hernialdeko Erretoreak11, ondorioren bat atera dezakegu:
|
2002
|
|
Camilo Jose Cela eta Adolfo Marsillach. Oso ariketa interesgarria izan da, komunikabideen jokaera aztertuz, ikustea
|
nola
eman duten bi heriotza horien notizia eta, bestalde, ikustea nor joan den, zein jende mota inguratu den hauen hileta elizkizunetara. Camilo Jose Celaren kasuan, jende gehiagoren artean noski, gaur egun boterean dauden guztiak joan dira etengabe hildakoaren alde hitz politak esanez, intsentsua barreiatuz han hemenka haren fabore.
|
|
Bide demokratikoak hobesten ditu, eta horretarako jendearen gehiengoaren babesa lortzeko pausuak emateko beharra aipatzen du. Hala ere, aurreko esperientzietatik ikasi behar dugu eta helburuak lortzeko pausuak
|
nola
eman ondo pentsatu dugu. Ezin dugu, berriz ere, esaterako, kontsulta bat burutu, irudikerietan gelditzeko.
|
|
Unean unekoari jaramonik egin gabe, uda partean termometro politikoak gorako joera ohi du Euskal Herrian, eta aurtengoan ere hala izango bide da, autogobernuari buruz Eusko Legebiltzarrak hartu duen erabakiak piztu duen ekaitza kontuan hartuta. Ikusi da trenen talka hori
|
nola
ematen den, aurrez aurreko talka gogor batean ahulenak galtzen du eta. Madrilek Gernikako Estatutua bete nahi ez duela adieraz dezan molde bat hautatu da, eta ez da erraza asmatzea nola bilakatuko den molde hori; baina, agian, ez da oso gaitza pentsatzea sortuko den egoera kontsulta ospetsuarekin lotu dela, era batera ala bestera.
|
|
Eta
|
nola
ematen da aldaketa hori mutikoaren bizitzan?
|
|
Eguzkitarako krema
|
nola
eman
|
|
Argi dagoenez, Santamariak aldarrikatutako bidehorretatik abiatu nahi dugu, are indar handiagoz, gainera, euskarak berak bideluzea egin baitu ordutik hona, praktikan eta benetan unibertsitate premietaraegokituz. Hortaz, gaur egun, euskararen gaitasunarena ez da zalantzan jartzen dengaia; eztabaidatzekotan, euskararen erabilera normala beste hizkuntzen erabilerarekin nola konbina daitekeen zehaztea da eztabaidagai, beti ere pentsatuz egunerokojardunean euskaraz buruturiko ekintzei beste hizkuntzen bidez kanporako proiekzioa
|
nola
eman diezaiekegun, edota inguruko unibertsitateetako irakasleekin etaikertzaileekin esperientziak nola truka ditzakegun eta zer nolako harremanak izanditzakegun.
|
|
Baina, nola lortu tratamendu hau eskuetatik ez joatea eta haurrak azkenean erabiltzea, emozionalki gurasoei xantaia egiteko? Xantaia emozionala Egoera hori kontrolatzen ikasi behar da, oso ondo, noiz eta
|
nola
eman behar zaion txutxu mutxu bat haurrari, dosifikatu behar duen dosifikazioa, gozokiez eta jarrera maitagarriez gainera. «Gizarte errefortzuak» dira, eta horiekin, lan bat ondo egin ondoren, haurra konformatu egingo da, eta luzeari, berriz, litxarreria kendu diote «trebakuntza» baliabide gisa.
|
|
–Auskalo non dabiltzan besteak –bota zuen Alaznek, mututasun deseroso hura apurtzearren. Azken basoa garbitu ondoren, eskuak sukaldeko trapuarekin lehortu eta lehortu ari zen, bestelako urratsik
|
nola
eman ez zekiela.
|
|
Suziri bat nuen bihotzean, eta hari eman behar nion bidea, gero gerokoak. Baina
|
nola
eman suziri hari bidea, baldin eta ez banekien Sarak hartarako biderik emango ote zidan. Ordea, Kupidok bere buirakako gezi batekin zauritu baninduen, zergatik ez zuen Sararen bihotza zaurituko, beste gezi batekin?
|
|
Borondate ona ere ez baita aski izaten, hainbatetan. Izan ere,
|
nola
emango nion nik neguko lore hari gutxieneko berotasuna, baldin eta ni ere, batzuetan, neguak jota sentitzen banintzen, bihotzeko eguzkia ere ilunak hartuta. Hain baitziren eskasak eta munta txikikoak Sararen aurrerapenak!
|
|
Entrenamendu ezin interesgarriagoak! Nola, nahiz debekurik izan ez, hara ez den inor ere joaten, orain erabiliko dugu aukera paregabe hau, denei erakusteko nola entrenatzen diren taldeak eta
|
nola
ematen dioten pilotari gure urrezko jokalariek. Hori ikusi izan ez banu nekez hartuko ninduke gau hartan loak.
|
|
Hemen plazaratu ditugun arazo handienen artean dago Panoptikoaren printzipioari behar beharrezkoa den perfekzio gradua
|
nola
eman jakitea. Horretarako ezinbestekoa da presoei aurkezten zaizkien premiei erantzun egokia ematea.
|
2003
|
|
Zortzi hamar urteko neska mutikoei zuzendua dago Aitor Aranaren" Klaudia eta baloien sekretua", neska oso futbolzale bat protagonista daukan kontakizuna. Zoritxarrez baina, neskei futbolean jokatzen uzten ez zitzaien garaian bizitzea egokitu zaio Klaudiari, eta bere adineko mutikoek baloiari
|
nola
ematen dioten begira egon behar izaten du. Neskatoa ez dago batere konforme egoerarekin, ordea, eta ahalegin guztiak egiten ditu berak ere futbolean aritzeko eskubidea duela mutikoei adierazteko.
|
|
Unibertsitate estudiante bizimoduko zertzelada ugari kontatzen ditu: nola egiten dituzten euren parrandatxoak,
|
nola
ematen duten goizik gauera ikaste egun normal bat... Han aipu dituen estudiantelagunek ere benetakoak izan ziren antz osoa dute.
|
|
Danetan harruenak bizkaitarrak zeratela esaten due toki guzietan. Galdetu edozeini, ikusiko dezu
|
nola
ematen dien bizkaitarrei munduko txapela harrokeriyan.
|
|
Poltsa horiek zaborrontzian amaitzen dira askotan, edo txokoan pilatuta, baina berriro erabil daitezke eta bigarren bizitza eman. Ondoren, paperezko poltsa bat argazkietarako marko nola bihurtu azalduko dugu, eskuz, eta Eguberriekin bat datorren dekorazioa
|
nola
eman.
|
|
Mugikorretarako Zerbitzuen Enpresen Elkarteak (Aesam) kode deontologiko bat aurkeztu zuen atzo telefonia mugikorreko erabiltzaileei zerbitzuak
|
nola
eman arautzeko, gardentasuna bermatzeko eta kontsumitzaile eta erabiltzaileak tarifa eta edukietan gerta daitezkeen abusuetatik babesteko. Aesam ek azaldu zuenez, autorregulazio kodea arau lotesle batzuk dira sinatzaile guztientzat, eta zenbait gai garrantzitsuri buruzko xedapen espezifikoak biltzen ditu, besteak beste, haurren eta gazteen babesa, datuen babesa eta egile eskubideak.
|
|
Inoiz edo behin, lanetik etxera etorri eta erantzungailuan bere ahotsa ere aurkitzen nuen, mezu garbirik gabe baina bere ahotsa nolanahi ere, intziri eta zotin laburren artean, ahopeka, otoitz baten gisan, laguntza eskatuz edo. Laguntza eman niola erabaki nuen,
|
nola
eman ez banekien ere, bera askoz ere gazteagoa izaki niri baitzegokidan zerbait egitea. Ilunabar batez deitu nuen eta gizonezko batek hartu zuen telefonoa.
|
|
Ez da hona ekarri behar harako azalpena, erlijioak erakusten dizkigun egiena, berorietan dela Jainkoak nola bideratzen eta jasotzen duen gizakia, xede hori erdiets dezan. Aski da gizartearen egitasmoa zirriborratzeko, haiek finkatutzat eman eta jarraian so egitea Jainkoak gizakiari
|
nola
eman dion mundu honetako bizitza, soil soilean, bi lege horien jarduketan aritzeko; halaber, ikusteko duen oro, dela bere buruan, dela beste izakiengan ere, horretarako behartzen duten objektuak dira. Lehen legeari dagokionez, eurak ikusi eta euren erabilerei aplikatzean, nahitaezko zaio gizakiari hauxe begitaratzea:
|
|
Falangista hura hil berria zen, itxuraz. Nork, non eta
|
nola
eman zion heriotza, hori ez nuen galdetu. Baina dudaren harra barruan geratu zitzaidan.
|
2004
|
|
|
Nola
eman buelta hori?
|
|
|
Nola
ematen duzu denbora?
|
|
Onar dezagun behingoz hanka sartzeak trebetasunak lortzeko lehen urratsak direla, ikasteko metodologiarik zaharrena, errespetagarriena.
|
Nola
eman izan dira, bada, aurrerapausoak zientzia ezberdinetan. Urduri jartzen gaituzten" umeen gauza" horiek ez genituzke gillotinatu.
|
|
|
NOLAri
eman izan zaion protagonismoa, gai horretan, zeharo partziala da »legitimitatez?» baina mugatua. Desio politikoak eskuratzeko indarkeria ez da bitarteko justifikagarria, konforme.
|
|
Hala, etxe xarmangarriko borreroa ikusi nuen ekinean: nola urkatzen zituen lauzpabost gizon; nola garraiatzen zituen gurdian frantziskotarren kanposantura;
|
nola
ematen zien lurra jendeak »ni nengoen jatetxe hartan bertan» kuia zopa poz pozik ahoratu bitartean. Galde egin nion orduan neure buruari, zein sentimendu izan ote zuten mahaikideek urkatuei buruz.
|
|
Euskararen aldeko pausoak
|
nola
eman diren ikusi ondoren, erreserbaren kontu hori ez nuke nik isilpean utzi nahi. Bete betean asmatu zuelakoan bainago aipuan isuri zuen iritzi horrekin:
|
|
Ez.
|
Nola
emango dit, ba, niri?
|
|
Larrialdietan, bolante kolpeak
|
nola
eman ari naiz ikasten.
|
|
|
Nola
eman ahal izango litzaieke hain garrantzi handia lcgc batzuci edo berauen betekizunari, maiz lege horiek ezarri dituztenek beraiek errcfusatzcn cdo aidarazten badituzte? (Xenofonte, Recuerdos de Sbcrates, IV, 4 14).
|
|
“Funtzio publikoan sartzearekin, PFEZren aitorpenarekin edo pentsio eta gizarte prestazio ezberdinen artean dagoen bateraezintasunarekin zerikusia duten gaiez orientatuko dituzte –dio Luntako Ahuntzak–”. Ezgaituek, halaber, informazioa jasoko dute aparkatzeko txartela nola eskatu eta laguntza
|
nola
eman jakiteko, eraikinetako oztopo arkitektonikoak kentzeagatik bizilagunen komunitatearekin sor daitezkeen arazoak konpontzeko. “Guraso batzuek laguntza irakasle bat edo logopeda bat eska diezaioketen beren seme ezinduarentzat”, azpimarratu du Cabra de Lunak.
|
|
Horrela, askoz hobeto jasango ditu kanpoko ingurumen baldintzak, hala nola euria eta muturreko klimak. Lanparari egonkortasuna ematea Ebatzi beharreko beste puntu garrantzitsu bat multzoari egonkortasuna
|
nola
eman da. Mahaiko lanparetan edo garaiera txikikoetan, nahiko sinplea da.
|
|
Nork ulertaraziko zidan niri, anaia horrenbeste maite zuen gaztetxo bati, betiko joan zinela? Hura azaltzen saiatu ziren, ahalik eta min gutxien
|
nola
eman kontuan hartuta. Baina azalezina zen.
|
|
" Tamalgarriena ez da salaketa faltsua dela baieztatzea.
|
Nola
emango dugu lizentzia egitasmorik aurkeztu ez bada?. PPren jokabide baldarra, zitala eta axolagabea da lotsagarriena.
|
|
Garrantzizko bakarra zen aldizkari haiek guztiak irakurrita ere ez zuela lortu argazkiko ofiziala nor zen jakitea. Okerrena, orain ez zekiela ikerketari segida
|
nola
eman. Begirada haserretua bota zion aldizkari pilari.
|
|
Razionaltasun bat egotetik ez litzateke, derrigor, atera badagoela materialtasunetik bananduta existitzen den zerbait, Nia, pentsamenduaren subjektua izango litzatekeena; eta, bestalde, arrazoimenaren oinarri unibertsala badagoela frogatzetik ez dago zertan atera beharrik oinarri unibertsal hori erabatekoa denik, ezta naturaz gaindiko Jainkoa denik ere, munduaren sortzailea izango dena. Berak ez du batere garbi azaltzen
|
nola
eman daitekeen naturaz gaindikotik, Jainkoarengandik, naturarako jauzia eta, are gutxiago oraindik, naturatik naturaz gaindikora.
|
|
Zein da euren razionaltasunaren funtsapena? Razional hutsak badira ideia hauek ere,
|
nola
eman ahal izango da, behingoan, mundu materialaren ezagupenerako urratsa. Nola irten ni pentsatzaile huts horretatik?
|
|
Ez zuen arrazoi falta, ezen errealitatearen berri ematerakoan hizkuntzarekin egiten baitugu topo ezinbestean, gogoz nahiz gogoz kontra.
|
Nola
eman errealitatearen berri hizkuntzaren bidez ez bada, perpausen bidez ez bada. Dakigunez, hizkuntza, edozein hizkuntza, perpausetan banatzen da, perpausen osagai nagusiak izenak eta aditzak direlarik.
|
|
|
Nola
ematen dugu errealitatearen berri. Nola ezagutzen dugu mundua, errealitatea?
|
|
Mundua agitzen oro denez (1), agitzen dena gertakari denez (2) eta mundua gertakaritan banatzen denez (1.2), gertakarien berri emanez emango dugu errealitatearen berri, eta ez bestela. Eta
|
nola
ematen dugu gertakarien berri. Beraien irudiak eginez, erantzungo digu Wittgensteinek:
|
2005
|
|
Garai hartako markei begiratuta, agian erreferentzia gal daiteke, lehengoa eta oraingoa bi garai erabat ezberdinak direlako. Ez zen erraza izango harriari heltzea edo kortea
|
nola
eman erabakitzea barrena hutsik zela. Eta are zailagoa hilabetetan haragia besterik apenas janda!
|
|
Elikagaiak aztertzen ditut, gu subjektu garen aldetik eta ez objektuaren ikuspuntutik. Elikagaiak
|
nola
ematen diren, nondik ekartzen ditugun, nola transformatzen ditugun eta gero nola kontserbatzen ditugun. Osasunaren ikuspuntutik ere aztertzen dut gaia, eta gastronomiaren ikuspuntutik ere bai.
|
|
T. del Valle. Niri berriz, festaren baitan aldaketa noiz eta
|
nola
ematen den interesatzen zait, zein testuinguru soziopolitikotan eta nola egokitzen diren aldaketak, zein diren osagai subertsiboak... Nik ez ditut gauza kontrajarriak ikusten, baina zure eta nire ikuspegiak enfasian ezberdintzen direla uste dut.
|
|
Hiru GKEk kanpaina bat egin dute Aragoin botikak
|
nola
eman azaltzeko
|
|
Banatu estrategikoki, eta ikusiko duzu
|
nola
ematen duten giro bikaina
|
|
Ez zen gizon lodikotea etxean topatzeko beldur, aitaren beldur zen, ez baitzuen ogirik ekarri etxera, amak egiten zuen bezala. Negar zotinka, korrika sartu etxera, eta goiko pisuko bere leihotxora joan zen, eguzkiak Marrakexi azken igurtzia
|
nola
ematen zion miretsiz negar egitera.
|
|
|
Nola
eman Marcori berria. Huraxe Silviaren ardura.
|
|
|
Nola
emango zion, ordea, berria frantsesez. Horixe buruan zerabilen galdera.
|
2006
|
|
Donamariako Arrastio, Lesakako Periko Zubiria... eta haiek ni ikusi, gazte edo, eta ea aizkoran arituko nintzen erran zidaten. Eta erakutsiko zidatela nondik hasi eta
|
nola
eman egurrari. Baietz erran nien eta aizkoran ari naiz geroztik, Nevadako eta euskal festibaletan.
|
|
Irailean definituko du HAKOBAk aurrerapausok
|
nola
eman, hau da, gogoeta honetan zein galderari erantzutea nahiko genukeen definitu nahi dugu, benetako gogoeta gaiak zehaztasun guztiz definitu. Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzan nahiko aurreratuta daukagu kontu hau, baina nahiko genuke HAKOBA izatea hori definituko duena.
|
|
Zigorrik ezinean, egia azaleratu eta errespetua bueltatu. Ez da erraza ulertzen Legebiltzarrean hainbat aldiz ikerketa komisioak osatzeko «amorrazioa» oraingoan baztertu izana, maizegi bikoizketa zentzugabekoak
|
nola
eman diren ikusirik komisio horiek eta ikerketa judiziala. Dagoeneko aspaldian litzateke halako «Egiaren ikerketarako batzordea» sortzeko zorra ordaintzen hasteko garaia, zabalik dirauen zaurietara ozpin gehiago bota gabe, min handiagoa sortzen ari den legerik idatzi baino lehen.
|
|
Hori da XXI. mendean autodeterminazioa ulertzeko jurisprudentzia. Onartu dezagun herriak gehiengo argi batez erabaki duena, eta hitzartu dezagun Estatuarekin aldaketa hori
|
nola
eman.
|
|
kataluniar te jadanik hasita daude, eta euskal te eztabaida behintzat jadanik irekia dago, dikatzen ari den euskal kurrikulumaren barruan sartuz. Gure testuinguruan beti zaigu interesgarria kataluniar testuinguruan gauzak
|
nola
ematen eta bilakatzen diren ikustea; baita zenbakiaren aztergai honekiko ere.
|
|
Garrantzitsuena, ostera, irabaziak eta galerak non eta
|
nola
ematen diren jakitea da"
|
|
VII. Taulan agertzen den modukoa, hain zuzen ere, zenbait kasutan hiztunak irabazi (erdaldungoaren bizkar) eta bestetan galdu. Garrantzitsuena, ostera, irabaziak eta galerak non eta
|
nola
ematen diren jakitea da.
|
|
PROBIDENTZIAK, AUTOAK ETA EPAIAK
|
NOLA
EMAN, ETA DESADOSTASUNAK NOLA EBATZI
|
|
Probidentziak, autoak eta epaiak
|
nola
eman
|
|
p) Atal honi dagokion azken xehetasuna emateko, hona hemen gaztelaniazko intervenir aditzaren ordaina
|
nola
eman den testu honetan: kontuan harturik horrek hainbat esanahi desberdin har ditzakeela bere baitan, kasuan kasuko esamoldearen arabera jokatu da.
|
|
Lehenengo kapitulua. Probidentziak, autoak eta epaiak
|
nola
eman 139
|
|
Gasteizen kasuan, Agurainen eta aurreko herriari forua ematean izena aldatu zitzaien beste hiribilduen kasuan, beti zalantza bera sortzen da, hiribilduaren izena testu historikoetan
|
nola
eman euskaraz ikusteko. Euskaltzaindiak hobetsitako euskal forma erabili dugu, baina uler bedi beti hiribilduez ari garela, eta ez aurreko populazio guneaz. Ereinen mapan ere irizpide horri jarraitzen baitzaio?, horrela adierazten ez bada behintzat.
|
|
Zer nahiago izanen nuen urtebete lehenago, armada horretan parte hartu baino.
|
Nola
emanen nion aditzera, ordea, une horretan Orthezen nintzela, Biarnoko eliza erreformatuaren kontura ikasketak egiten?
|
2007
|
|
Erregulazio honek zehaztapen berri asko dakartza, hala
|
nola
eman ez diren zerbitzuen prezioak kobratzean kopuruak biribiltzea, enpresak bereganatu behar dituen gastu edo zamak kontsumitzaileari ezartzea, aurrekontuan edo publizitatean adierazi ez diren zerga edo osagarrien kostua kobratzea, operadore telefonikoetan baja eman ahal izateko hamaika oztopo eta eragozpen ezartzea, etc.
|
|
nork eta
|
nola
emango dio informazioa?
|
|
Egia esan, komunikabideek behar bezala informatzeko ardura dute, haiek jakin behar dute
|
nola
eman arazoaren berri. Ez dute hondamendi edo apokalipsi gisa irudikatu behar, konponbiderik ez duen arazo bat balitz bezala.
|
|
Gaixotasunaren aurkako neurriak Ministerioak berak arautu zituen: gaixotutako eremua nola tratatu, zuhaitz horien egurra nola jaso eta garraiatu, gaixotasunaren berri
|
nola
eman eta abar. Espainian, errege dekretu bat ezarri zuten 2005ean, eta Gipuzkoan eta Bizkaian 2006an osatu zuten.
|
|
Eta, horretarako, barruko informazioa landu da. Langileei informazio bat ematean, oso ongizehaztu behar duzu zer informazio ematen den,
|
nola
ematen den, nola dagoenprozesatua... Zure langile guztiak ordenagailu baten aurrean dauden ingeniariakbadira, hizkuntza mota bat ulertuko dute.
|
|
Diana Cassadyk, azterlanaren zuzendari eta Kaliforniako Unibertsaltasunaren irakasleak, ziurtatu du, elikagaien erakundeek «zientzia deszifratzeaz eta jarraibide egokiak prestatzeaz» gain, «jendeari haiek betetzen laguntzea» ere behar dutela emaitzen ondoren. Aholkularitza hori gizartearen errealitatea kontuan hartuta egin litzateke, gomendioak
|
nola
ematen diren berriz aztertzeko. Irakaslearen arabera," hezkuntzaeta aholku kanpaina motak birpentsatu" egin behar dira diru sarrera txikiak dituzten familientzat.
|
|
|
Nola
eman baja autoari
|
|
Gehiago sartu dizut. Ez nekien kalte ordaina
|
nola
eman. Lotsatuta nago.
|
|
Ez zekien Zuberoako txapelaren mirariaren berri
|
nola
eman eta, gauzak arinegi egin gabe, hurrengo eguna arte gibeleratu zuen asmoa. Isil isilik zegoen gaua, Migelen sekretua gordetzeko prest balego bezala.
|
|
Alde batetik, detektibearen poza sentitu zuen; bertze aldetik, atsekabe handia egin zitzaion. Bazterrak endredatzen hasi ez balitz, zalantza bere alde izanen zuen akaso, baina, jakinaren gainean,
|
nola
ematen ahal zitzaion galtzerdiari buelta?
|
|
Astebete zeraman zain, baina telefonoak ez zuen jo nahi. Ainhoak ez zion egun jakinik paratu, baina ez zuen konprenitzen
|
nola
ematen ahal zuen hainbertze denbora deitu gabe. Nahiz Migelek enkargu gehienak oraino airean eduki, albiste onik ere bazegoen, eta ahaleginen berri eman nahi zion lehen baino lehen.
|
|
Zer arraiorengatik utzi behar zion Arseniok ozeanoz bertze aldera eramaten?
|
Nola
ematen ahal zion halako konfiantza ezagutu berri zuen gazte arrotz eta ezezagun bati?
|
2008
|
|
Nik ulertzen ez dudana da
|
nola
eman diezaiokeen atxikimendua Elkarriri No hay tregua kantatzen duenak!
|
|
Hazkunde ekonomikoa, planeta mugatuaren neurrietara egokitu nahiko lukeen hazkunde iraunkorra barne, kritikatzetik hasi eta beren bizimodua gutxiagorekin pasatzeko moduan antolatu dutenak asko dira munduan. Produkzioa eta kontsumoa txikiagotzea eskatzen duten jendeak dira.Decroissance kontzeptua
|
nola
eman euskaraz. Gaztelaniaz" decrecimiento" aipatzen dute, ingelesez" downsizing".
|
|
Beste bi gauza inportante ari da ukitzen Anton:
|
nola
eman jendeari bidea gauza horietaz jabetu dadin, baina ez bakarrik" oh!" esan, miretsi eta txalo txalo egiteko, beste modu batera sartzeko baizik. Nabarmena egiten zait oraindik nola leku askotan lan alor horri pedagogia esaten zaion, kontua dakizun zerbait jendeari xehe xehe eginda ematea balitz bezala; nik uste dut gauzak ez direla horrela, kontua bitartekaritza egitea da, ez zuk zer ikasi handia daukazulako eta nik zer erakutsi handia.
|
|
Lehenago ere esan nuen hemen: trenaren alde nago, tren sistema berri baten alde bere kostu guztiekin, baina trenbide proiektu zehatz honen zeharo aurka ere bai, eta ez dut ulertzen
|
nola
eman zaion eredu honi gure artean lehentasuna. Halere, tripako min handiz, onartu beharrean nago proiektuak zilegitasun osoa duela eta oso demokratikoa dela, Eusko Legebiltzarraren ehuneko handi handi bat (lau alderdi nagusiek osatua) bere alde duelako.
|
|
Urte hauetan ikasi dugu komunikabide berri bat dagoela, Internet; egunkari, irrati edo telebistatik desberdina, gauzak kontatzeko modu berriak dakartzana, erabiltzaileen aldetik kontsulta molde berriak dituena eta kazetariei lan errutina desberdinak ekarri dizkiena. Eta informazioa Interneten
|
nola
eman behar den benetan ulertu duten komunikabideak daude: New York Times, El Pais, El Mundo, La Vanguardia...
|
|
Irakasle gehienok bost idazle aipatzen dituzue gehien ikasgelan.
|
Nola
ematen zaio garrantzi handiagoa idazle bati besteari baino: denbora gehiago eskainiz...?
|
|
Ez dakit gizon horri
|
nola
eman zaion Bakearen Nobel Saria.
|
|
Zerbitzu hori eskatzeko, normalean interesatua bizi den herriko udalera jo behar da; bertan, zerbitzua jasotzeko nolako baldintzak bete behar diren eta
|
nola
ematen den azaltzen zaio eskatzaileari.
|
|
NARRATZ: Pinguinoen esparru itxi hotzetan jaten
|
nola
ematen zaien aztertzen ari gara kamera termikoaz. Eta harritzekoa da gero bertan azaldutakoa!
|