2001
|
|
2 Arauak jarraitzen dituzten hizkuntz erabilerak ongi ebaluatuak izaten dira; alderantziz, arauetatik at dauden hizkuntz erabilerak negatiboki baloratzendira. Hala ere, salbuespenak ere izaten dira; adibidez, Aboud, Clement etaTaylor ek (1974), Matched guise teknika erabiliz, Quebec-eko unibertsitariofrankofonoek sei hiztun
|
nola
ebaluatzen dituzten ikertu zuten. Sei hiztunhorien artean, erdiak estatus altukoak ziren (enpresa bateko direktiboak) etabeste erdiak estatus baxukoak (langileak); horrez gain, bi talde (direktiboaketa langileak) horietako kide bakoitzak mintzaira estilo bana erabiltzenzuen:
|
2002
|
|
3.4
|
Nola
ebaluatu ikasleen gaitasun maila eta aurrerabidea?
|
|
Horretaz gain, honakoakere zehaztu genituzke: langileek, irakasleek zein AZPkoek, zein prozedurari jarraitu behar dioten iraunkorrak izateko,
|
nola
ebaluatuko den irakasleen zein AZPkoen lana, eta abar.
|
2003
|
|
|
Nola
ebaluatzen duzu Zornotzako proiektuaren kontrako herritarren oposizio sendoa?
|
2005
|
|
Momentuz ez dugu jendea ebaluatzeko bitartekorik, ez baitugu bitartekorik formatzeko ere.
|
Nola
ebaluatuko ditugu ez baldin badira formatuak. Gurdia idien aitzinetik ematea da.
|
|
Euskal Herriko Unibertsitateko Hezkuntza aldizkariaren 33 zenbakian eskaintzen diren lanen artean, curriculumaren definizioa, funtzioak, helburuak, metodoa, objektua eta nork zein
|
nola
ebaluatu behar duen azaltzen digun Xabier Etxague Alcalderen Curriculumaren ebaluazioa lana dago. Jarraian, Jose Francisco Lukasek, Olaia Jimenezek eta Karlos Santiagok landu duten Hezkuntza ebaluazioaren esparruak dator, ikasleen ebaluazioa, ikastetxeena, irakasleena eta Hezkuntza Sistemaren ebaluazioa zertan den agertuz.
|
|
Irtenbideak nola aplikatu; estrategiak, baliabideak,
|
nola
ebaluatu.
|
|
ZER, NOIZ,
|
NOLA
EBALUATU
|
|
Esperientzia horien eraginkortasuna lortzeko nola antolatu behar dira jarduerak?
|
Nola
ebaluatuko dituguhelburuak?...
|
|
Curriculumaren osagaiei buruzko erabakiak hartzeko baliagarria da: zer, noiz eta nola ikasi, edo, zer, noiz eta
|
nola
ebaluatu. Galdegai hauei buruzkoerabakiak hartu behar dira.
|
2007
|
|
Zehatzago esanda, Cooley ren ustez, norberaren ezagutza honelaosatzen da: batetik, pertsonarentzat garrantzitsuak diren pertsonen ustez berarenitxura eta ekintzak nolakoak diren imajinatuz; bestetik, pertsona horiek berarenitxura eta ekintzak
|
nola
ebaluatzen dituzten asmatuz, eta azkenik, besteenebaluazio horren aurrean emoziozko erantzuna emanez.
|
|
Ingelesezko produkzioak, aldiz, Erresuma Batuan egiten denak esaterako, halakorik ez du. Beraz, ospedun erakundeak batean eta bestean desberdinak badira, Topaguneko edo UEUko zuzendaria izatea, euskaltzain osoa, ohorezkoa edo urgazlea izatea,
|
nola
ebaluatu behar da?
|
2008
|
|
alde batetik, orain arte, ikasleek erantzun beharreko ariketa tipologiak eta ariketa kopuruak denentzat berdinak izan dira, eta, bestetik, irakaslearentzat beste era bateko ezintasunak ere agerian geratzen dira, esate baterako oso zaila da ikasleari behar bezalako arreta eskaintzea eta lanak zorrotz eta egoki zuzentzea: nola zuzendu ikasleen lanak, nola identifikatu ikasle bakoitzaren hutsak eta buruhausteak, nola lagundu ikasleari ariketak burutzen ari den bitartean sortzen zaizkion zalantzak argitzen,
|
nola
ebaluatu edo nola diseinatu aurrerantzean egin beharreko lanak?
|
|
Hori lortzeko urrats batzuk egiten dituen sektoreetako bat arrantza sektorea da. Gida berri bat du, eta, horren bidez, itsasoko produktuen elikagai industriei eskaintzen zaien informazioaren fidagarritasuna zientifikoki
|
nola
ebaluatu erakusten dio sektoreari.
|
2009
|
|
horrenbeste energia erabili ondoren, norainoko emaitzak lortzen dira?, edo aurreko puntuarekin lotuz: anisotropia eredua erabiliz,
|
nola
ebaluatuko genuke euskararen egoera, non kokatuko litzateke euskara lehen aipatutako bilakaera ereduan?
|
|
Emakumeekiko estereotipo preskriptiboek irauten dute, emakume askok etxetik kanpo lanegiten badute ere, gizonak oraindik ere emakumeekiko mendekoak direlakoemazte eta ama bezalako rolak betetzeko. Preskriptiboak izateko baldintza hauekfuntsezkoak dira zergatik estereotipo jakinak mantentzen diren eta estereotipoarenaurkako portaerak
|
nola
ebaluatzen diren ulertzeko. Izan ere, aldaketa sozialek, esaterako, aldaketa ekonomikoak?
|
|
Ikasketa planetan ikasleek lortu beharreko gaitasunak definituko dira. Zein dira eta
|
nola
ebaluatuko dira?
|
|
Bestetik, gradu bakoitzaren araberako gaitasunak ere egongo dira. Ikasketa planean bertan azaldu behar da
|
nola
ebaluatuko diren.
|
2011
|
|
Elikaduraz eta jarduera fisikoaz gain, 2 motako diabetesa duen pazienteak, gaixotasuna ondo kontrolatzeko, ezagutu behar dituen beste elementu batzuk ere badaude:
|
nola
ebaluatu eta erregistratu gluzemia (nola egin eta zein gailurekin), nola hartu sendagaiak (behar izanez gero), nola ezagutu eta tratatu gluzemia maila altuak eta apalak, noiz dagoen gaixorik, non erosi hornidurak eta nola biltegiratu. Horrekin batera, eguneratu egin behar da gaiari buruzko edozein aurrerapenen aurrean.
|
2012
|
|
Zer, noiz eta
|
nola
ebaluatuko da. Ebaluazio prozesuari buruzko irizpideak ezartzea eskatzen du.
|
|
Baliabide materialei Instalazioak, ekipoak eta materialak Zenbat kostatuko da egitea? Aurrekontuari eta finantziazioari Zenbat diru den eta nork eta nola ordainduko duen Zer, noiz eta
|
nola
ebaluatuko dugu. Helburuen lorpenei eta asebetetzeari Aurreikusitako helburuak bete diren, zein izan den asebetetze maila eta doikuntza edo hobekuntzarik egin behar den
|
|
Zein jarduera egiten dira? Bururatzen al zaizu jardunaren emaitza
|
nola
ebalua dezakezun?
|
2014
|
|
|
Nola
ebaluatzen ditugu aurrerapenak?
|
|
|
Nola
ebaluatzen ditugu aurrerapenak?
|
2015
|
|
Zer ebaluatu?
|
Nola
ebaluatu. Nola egin ikaslea ebaluazioaren partaide?
|
|
Horrek guztiak aukera ematen digu irakasleekin eztabaida plazaratzeko: zenbateraino daude testu genero horiek modu kontzientean gure curriculumean?, lanketa espezifikorik egitea posible da?, lanketa hori nork egin behar du?, zer lanketa modu egin litzateke?, zein metodologia erabili?,
|
nola
ebaluatu. Gure prestakuntza ereduan helburua da irakasleak hausnartzea, eta horretarako dira horrelako galderak, erakutsi duten argazki horretan agertzen ez diren aukeren inguruan ere pentsarazteko eta ahozko hizkuntza ikas irakasteko markora gerturatzeko.
|
|
|
Nola
ebaluatu ikaslearen ekoizpena:
|
2016
|
|
Problematika honek balio du edozein hizkuntzatako literaturarentzat, edozein generorako. Europak hizkuntza askotako literaturak ditu, oso gutxi ezagunak, haien balioa
|
nola
ebaluatu ezagutzen ez delarik, ezagutza ofizialik ez dutelarik. Generoetan problematika ez da errazten.
|
2017
|
|
Noski, errazagoa da azterketa batean 10 ateratzea, ze proiektuetan beti daude hobetzeko gauzak. Masterrean bertan, lehen egunetik galdetzen dute ikasleek
|
nola
ebaluatuko den nota. Alde batetik, normala da, ze egundoko presioa dago, unibertsitatera ere notagatik sartzen zara.
|
|
eta ebaluazioa (zer eta
|
nola
ebaluatuko dugun).
|
|
batetik, ongietorria egiteko eta elkarren berri izateko; eta, bestetik, ikasturtearen nondik norakoak azaltzeko: helburuak (zer lortu nahi dugun), metodologia (zer egingo dugun helburu horiek lortzeko) eta ebaluazioa (zer eta
|
nola
ebaluatuko dugun).
|
2020
|
|
Zergatik ez hasi Filosofia ematen Batxilerra baino lehenago?
|
Nola
ebaluatzen da filosofia. Zein ekarpen egin diezaioke filosofiak egungo hezkuntza eta gizarte ereduari?
|
|
Ikasketetan, kezka da ez jakitea zer erabakiko duten: ikasleok ez gaituzte kontuan hartzen deusetarako, eta ez dakigu zer gertatuko den,
|
nola
ebaluatuko gaituzten, bueltatuko garen klaseetara... Baina, oraingoarekin baino, gero etorriko denarekin dut kezka:
|
|
Uneotan, eskolak eta edukien transmisioa baino kezka handiagoa eragiten du gero eta hurbilago dagoen ebaluazioak. Unibertsitateek ez dute erabaki noiz eta, batez ere,
|
nola
ebaluatuko dituzten ikasleak. «Orain arteko azterketak atzeratu dizkigute, ez ditugu egin, eta ez dakigu zer gertatuko den aurrerantzean», azaldu du Lekunberrik.
|
|
EAEk, bere eskumenak baliatuz, plan propioa iragarri du jada. “Sailean denbora daramagu gure plana lantzen, eta bertan definituko dugu ikasleak
|
nola
ebaluatuko ditugun eta zein irizpideren arabera egingo dugun”, azaldu du Uriartek. Plana hezkuntza komunitateari “laster” jakinaraziko diola gaineratu du.
|
|
Ildo horretatik, plan propioa lantzen ari dira, laster aurkeztuko zaio hezkuntza komunitateari. Bertan, ikasleak
|
nola
ebaluatuko dituzten, ebaluazio irizpideak eta tresnak definituko dituzte, zeintzuk izango diren kurrikulumeko oinarrizko edukiak ikasturte amaierara arte, edota klase presentzialak nola berreskuratu diren, ikastetxeak zabaltzeko aukera dagoenean. Hedabide ezberdinen arabera, Eusko Jaurlaritzak ez du guztiz baztertzen, klaseetara itzuli ahal izatea, zenbait zikloetan. Hala gertatuko balitz, beti ere osasun irizpideek ahalbidetuko balute, itzultzen lehenak Batxilergoko bigarren ikasturteko ikasleak eta DBH 4 mailakoak lirateke.
|
|
Edozein irakaskuntza ikasketa prozesutan, ezinbestekoa dugu ohiko galderari (zer, noiz eta nola irakatsi; zer, noiz eta
|
nola
ebaluatu) ahalik eta ondoen erantzutea eta bakoitzari dagokion aldagaiak ondoen zehaztea, proposamen didaktiko egingarria eta esanguratsua diseinatzeko. Hiruki pedagogikoari jarri nahi izan diogu arreta diseinuaren prozesuan.
|
2021
|
|
Lau dira, Federiciren hitzetan, Larruazalaren periferiaz haraindi n nabarmentzen diren galderak: lehena, beharrezkoa ote den oraindik «emakume» kategoria erabiltzea politika feministetan, ala baztertu egin litzatekeen, Butlerrek eta bestek teorialari postestrukturalista batzuek proposatu bezala; bigarrena, identitate politiko oro baztertu litzatekeen; hirugarrena,
|
nola
ebaluatu behar diren ugaltze teknologia berriak; eta, azkena, teknologia horiek gorputzen gaineko kontrola areagotzeko balio duten, ala merkatu kapitalistaren barruan esperimentatzeko eta aberasteko objektu bihurtzen ote dituzten gorputzak.
|
|
Arazoa da ustezko galdutako denbora horren abantailak ezin direla zehatz mehatz neurtu.
|
Nola
ebaluatu. Gaur egungo obsesio ebaluatzaileak eta kuantifikatzaileak ez du, gai batzuetan behintzat, laguntzen:
|
|
Nola neurtzen dira?
|
Nola
ebaluatu. Zer zentzu daukate Batxilergoan azken hautaproban ez direnean horiek neurtzen?.
|
2022
|
|
Ez dakit gaur egun C azterketaren zuzentzaileek bilerarik egiten ote duten zer eta
|
nola
ebaluatu behar den deliberatzeko. Seguru denek dutela besteei eskatzen dieten ditxosozko C titulua, baina gaindituko lukete beste norbaitek zuzendutako azterketa?
|
|
Hori guztia gogoan, garai egokia da Udalean lehen egindako lanak eta esku artean dauzkan plan edo proiektuak mahai gainean jarri, eta eragin linguistikoa
|
nola
ebalua dezakegun ikusteko. Kontu berria da ELEren hau, eraikitzen eta elikatzen jarraitu beharrekoa, udal askotako praktikak erakutsiko duelako ondoen zer eta nola hobetu behar den.
|
|
(2)
|
Nola
ebaluatu dezakegu behar bezala federazio multinazionalen kalitatea?
|
|
Era berean, pazienteen hizkuntza eskubideetan aurrerapauso garrantzitsua izango da. Bestalde, galdetegiak aukera emango du nazioarte mailan afasia eleaniztunengan
|
nola
ebaluatzen eta tratatzen den jakiteko eta datozen belaunaldietako profesionalen prestakuntza eta praktika klinikoa hobetzeko.
|
|
Era berean, pazienteen hizkuntza eskubideetan aurrerapauso garrantzitsua izango da. Bestalde, galdetegiak aukera emango du nazioarte mailan afasia eleaniztunengan
|
nola
ebaluatzen eta tratatzen den jakiteko eta datozen belaunaldietako profesionalen prestakuntza eta praktika klinikoa hobetzeko.
|
|
lehendabizi, transkripzioaren eta testuen arteko loturak azaldu eta disgrafiaren bereizgarriak laburbildu dira. Ondoren, transkripzioa denbora errealean idazkailu digitalekin eta Handspy sistemaren bidez
|
nola
ebaluatzen den azaldu da. Jarraian, transkripzioaren irakaskuntzarako eta esku hartzerako egituraketaren zenbait gako eman dira (2 atala).
|
2023
|
|
Bertan definitzen da zer den IHP: ...ektua hezkuntza proiektuaren garapena da hizkuntzaren alorrean, eta ikastetxeko planifikazio dokumentuekin eta curriculum zehaztapenekin bat etorri behar du". konpetentziak11 lantzen dituzte, hizkuntzak modu integratuan eta koordinatuan irakasten dituzte, ahozkoa lantzeko irakasleek erabiliko dituzten keinu didaktikoak zehazten dituzte, eta baita ikasleen ahozko komunikazio gaitasuna noiz eta
|
nola
ebaluatuko den ere.
|
|
Inguruneko gertaeren, gertaera horien ebaluazioaren eta haiei aurre egiteko erantzunaren arteko elkarreraginetik sortzen da estresa. Egoerari aurre egitea egoera
|
nola
ebaluatzen duen aztertu behar da; baina aurre egitearen emaitzek egoera eta egoeraren ebaluazioa alda ditzakete. Bizitzako aldaketek gizabanakoaren araberako eragina dute; aldaketa berak baino garrantzia handiagoa du subjektuak hari ematen dion esanahiak.
|
|
«Osasungarria da, baina hobe daiteke» AESANek kanpaina bat jarri du abian espazio horiek gainditu gabeko irakasgaia direla gogoratzeko. Eta haurrekin hitz egin du eskolako jangelako esperientzia
|
nola
ebaluatzen duten, zer gustatzen zaien, zer ez… jakiteko, baita zerbait gustuko ez dutenean jan dutela simulatzeko estrategiak ezagutzeko ere. Bideo hori, adibidez, errebelatzailea da:
|