2000
|
|
Psikodrama hitz eta ekintza mailako aldaketa da, eta horren bidez pertsonabatek edo gehiagok emandako egoera batean, benetakoa edo irudimenezkoa (imajinarioa), oraingoa, iraganekoa edo etorkizunekoa?
|
nola
eta zergatik jardutenduten ulertzen dute, joko espontaneo baten edo role playing delakoaren bidez.
|
|
Terapia taldeetan bereziki agerian jartzen diren egoera hauek, taldeko gainerako kideek angustiaz eta ondoezaz bizi dituzte,
|
nola
eta zergatik jakin gabenorbaitekiko gorrotoa sentitzen baitute. Hain zuzen, bizitzako edozein egoeratangerta daitezkeen egoera hauek, hitzaren eta ulermenaren bidez lantzea eta gainditzea ahalbidetzen du talde terapeutikoak.
|
|
Zalantzarik ez, nork,
|
nola
eta zertan ulertzen duen naziotasun horrek leku zabala luke zeregin horretan. Baina hori, argi dago, beste upeleko sagardoa da.
|
2001
|
|
Gaur bertan irakurritako albistea: Estatu Batuetako satelite sistemak (ECHELON izenez ezagutzen da) jendeak bidalitako milioika mail eta fax irakurtzen ditu egunero inork ez dakielarik seguru gero espioitza sistema horren bidez
|
nola
eta zertarako erabiliko duten informazio andana hori, horregatik Europako Parlamentuak hiritarrei esan die mezu guztiak kodifikatu egin behar dituela babes neurri gisa.
|
|
Eta azkeneko aldaketa honako hau izan zen: Bideoa ikusi ondoren, soberan zeuden adierazpideak hartuta, ikasle bikote bakoitzak nahi zuenaaukeratu eta, zein zen aipatu gabe, noiz,
|
nola
eta zertarako erabiltzen zenazalduko zuen (oraingoan aurretik idatziz prestatu gabe).
|
|
ere, liburua argitaletxearen eskutik behiala aipatzengenuen plazara ateratzen den orduan; hondar urteotako galdera, hauxe liteke IparEuskal Herrian:
|
nola
eta zergatik egin idazketaren jauzia eremu, pribatuaren, bihotzetik, iturritik beraz, hizkuntza desagertuz doanean. Onarpen publikoezarengatik euskarazko irakurleria, mututzen?
|
|
Oraingo zenbait gizoni guztiok beregan gauzkan Jainkoaren eskua ageri ez zaionez gero âgure Orixek agian inork ez bezala kantatu duen" esku legun begiduna" â, nahitaezkoa da nor bere barrenean ezin hautsizko hesiz inguratua egotea. Gizonak bere burua munduan aurkitzen du, hemen gertatzen da âhemen suertatzen, gure artean esaten den bezalaâ
|
nola
eta zergatik ez dakiela. Jaiotzean piztutako argi harrigarria, mundu guztia beregana lezakeen  argia, ez da halaz guztiz ere, kanpotik eta barrendik inguratzen duen ezerezean, edozein haizetxok itzal dezakeen su ahul bat besterik, ezerezak luzaro gabe deuseztatu eta irentsi beharrekoa.
|
|
Bada ordea besterik, Piralak ez dakarrenik: egun hemen eta bihar han,
|
nola
eta zertarako ez dakiela gehienetan, dabilen edo darabilten soldaduaren nekeak, nahigabeak, usteak, pozak eta damuak. Aspaldidanik ikasia dugu (Stendhalen La Chartreuse de Parmez gero?) ez dutela  elkarren antz handirik historialariaren irudi zabal apainek eta borrokan sartua dagoen inurri bakoitzak bere leiho meharretik ikusten duenak.
|
2002
|
|
|
Nola
eta zertan ikusten duzue Erriberaren ezberdintasuna gainerako Nafarroarekiko eta Euskal Herriarekiko?
|
|
Baina, har dezagun kazetaritza lan bat eskaintzen digutela: ez dakigu non,
|
nola
eta zergatik gertatu den zerbait eta badauzkazu zortzi hilabete hori ikertzeko eta erreportaje bat egiteko. Hori beste kazetaritza lan mota da.
|
|
Medikuak, berriz, arazo jakin bati egin behar dio aurre, bere zaintzapean duen gizakiaren gaitzari, eta horren aurrean bere jakintzarik onena erakutsi behar du, sendatzen saiatzeko. Haientzat, beraz, giza eboluzioaren historian egoera patologiko hori non,
|
nola
eta zergatik sortu zen jakitea interes gutxiko kontua da. Hala ere, oso espezialista desberdinak interesatzen zaizkio gaixotasunen historia naturalari.
|
|
Datu berrien arabera, akrilamida berez sortzen da elikagaietan, patatak frijitu edo ogia edo galletak egosi bitartean. Hala ere, Suediako agintariek oraindik ez dute azaldu
|
nola
eta zergatik garatzen den prozesu hori. FAOren arabera, akrilamidak kalteak eragiten ditu DNAn, eta, dosi handitan, ondorioak izan ditu nerbio eta ugaltze sisteman.
|
|
Txoferraren ondoko eserlekuan eserita, autoko leiho  tik ikusten nuen guztia kontatzen hasi nintzaion anaiari. Ez dakit
|
nola
eta zergatik, baina berarekin hitz egiteko halako irrika sortu zitzaidan bat batean, esan beharreko guztiak esateko astia faltako balitzait bezala. Amets asko izan nituen gauean, eta kezka txiki bat banuen barruan.
|
2003
|
|
Konturatzen ote gara
|
nola
eta zergatik aldatu den osoki, urte guti barne, euskaldun gaztearen estereotipoa. Lehen, tirano zaharkitu baten aurka, bere jaioterria askatu beharrez ziharduen gudari miresgarria, ametsetako estatu totalitario baten izenean bere basakeriak legeztatu nahi lituzkeen borrokari itsua bihurtu da, gaur egun.
|
|
Kattini barkamena eskatu eta berriz adiskidetzeko eskariarekin hasi, eta gainerako guztia agertzen da, beraz, eskutitzotan:
|
nola
eta zergatik sortu zen haserrea, lagun bakoitzaren nortasuna, gazteon eskuzabaltasuna eta miseria txikiak, eskolako kontuak, maitasun aitortu eta aitorgabeak, eta lagunari egindako kaltea konpontzeko ahalegin gorabeheratsuak, besteak beste.
|
|
Bortizkeria ideologikoa jardun politiko bakartzat daukan modelo horrek jendeak, gazteak bereziki,
|
nola
eta zergatik erakartzen dituen galda lezake batek. Arrazoien bilatzea ez da erraza.
|
|
Quilates eta Altuna Mendi ontzietan izan ziren sarraskien akordua bizirik zuen. Eta hil arte izango zuela esan zitekeen, orduan hura
|
nola
eta zergatik hilko zuten jakin izan balitz behinik behin.
|
2004
|
|
Ba ote dakigu jakin behar genukeen neurrian familia bidezko euskararen jarraipenaren auzia nola dabilen? Ez alegia soil soilik euskara erabileraren kopurua.358 Darabilgunean
|
nola
eta zertarako darabilgu. Komunikazioaren betekizunak oro beteaz, ala hitzetik hortzera erdal makuluak tartekatuz?
|
|
Goian (buruan) gaia idatzizeta ondoren gaiaz informazioa non bilatu esaten diguten erreferentziak jarriz, erabat praktikoa da horrelako fitxak egitea. Informazioa non,
|
nola
eta zergatik bilatu zenuen gogoratzeko balioko dizu fitxa mota honek. Etengabe eguneratu dituzun fitxak dira.
|
|
Erakundeak dio arau berri horiek oso urrun daudela kontsumitzaileei informazio osoa ematera, ez baitute behartzen esnea, haragia edo arrautzak, hau da, transgenikoekin elikatutako animalien produktuak etiketatzera. “Nahiz eta kontsumitzaileei hautatzeko aukera emango dien etiketa lortzeko bidean aurrerapauso bat izan, onartezina da Europako agintariek ez onartzea kontsumitzaileek zer eskubide duten kontsumitzeko deribatuak kontsumitzen dituzten animaliak
|
nola
eta zertaz elikatu diren jakiteko, batez ere kontuan hartuta transgenikoen %80 pentsu konposatuak ekoizteko erabiltzen direla”, dio Greenpeaceko zuzendari exekutibo Juan López de Uraldek.
|
2005
|
|
Guk ez dugu non,
|
nola
eta zer denboran osatu behar den esaten, guztion arteko ariketa dela baizik. Eta alderdiez gain, ezin dugula mahaitik ez eragilerik ez herrialderik baztertu berresten dugu.
|
|
herrikoerakundeekin eta profesionalekin erlazionatzeko irizpideak. Ikastetxeaknoiz,
|
nola
eta zertarako parte hartzen duen herriko ekitaldietan.
|
|
Wegener ek plazaratutako kontinenteen jitoaren teoria ez zen onartu, beste zenbait arrazoiren artean, batez ere ez zuelako argi azaltzen
|
nola
eta zergatik mugitzen ziren plakak. Gaur egun, plakek duten mugimendua zehaztasun handiarekin ezagutzen da, baina horren gauza izugarri handien mugimendua sorrarazteko gai diren indarrei buruzko eztabaida oraindik pil pilean dago.
|
|
Lanegun luze bateko nekeak, organismoaren erritmo zirkadianoek edo substantzia psikotropikoen kontsumoak ondorioak izan ditzakete. Harvardeko Unibertsitateak egindako ikerketa batek
|
nola
eta zergatik ikertu du.
|
|
Dendariari lapurretaren berri eman zion.
|
Nola
eta zergatik bururatu zitzaion lapurreta egitea... berebiziko esperientzia izan zela baina... urduri egon zela.... oraindik dardaraka zegoela... eta tira, barkamena eskatzen ziola... behar izanez gero, txiklea erosiko zuela.
|
|
Eta botika batzuk pastillak izaten dira eta beste batzuk jarabeak eta beste batzuk bitaminak. Eta medikuak ez dira inoiz konfunditzen eta beti jakiten dute ze botika hartu behar den eta
|
nola
eta zergatik. Eta mediku batzuek bihotza kentzen diete pertsona batzuei eta beste bat ipini.
|
2006
|
|
Haurtzarotik ohitu gara horrelaxe. Jostailuak geuk egingo genituela,
|
nola
eta zerekin egin… hori guztia pentsatzen eta ondorena amesten hasi ohi ginen. Amaitzerako geurea zen jostailua, maite genuen, harro sentiarazten gintuen gure obrak.
|
|
Txalapartak argitaratutako liburu honetan, Kolonbiako askatasun nazionala helburu duen ELNko zuzendaritzako partaide den Milton Hernandez mintzo zaigu, bere erakundearen ia berrogei urteko borrokaren berri eskaintzeko. ELN
|
nola
eta zergatik sortu zen, herriaren bihotzera iristeko eman behar izan zituen urratsak, zer nolako zailtasunak eta krisiak gainditu behar izan zituzten amesten zuten helburua neurri handian gauzatua ikusteko. Halaber, ondorengo bilakaeran erakundeak ezagutu zuen hazkundea eta gaur egun daraman norabidea azaldu ditu, bidean galdutako borroka kideak gogoratzeaz batera.
|
|
Analisi historiografikoko arazoa dugu hau:
|
nola
eta zergatik eratzen den idazle erromatarren artean, bestearen, irudi hori, horrek dakartzan ondorioekin.
|
|
Beraz, galdera batzuk gelditu dira airean:
|
Nola
eta zergatik amaitu zen sustrai klasikoak zituen euskaldun barbaro eta basatien irudia. Nola islatu zen trantsizio hori testu historiko eta literarioetan?
|
|
Mendebaldean giza arrazoiak berezko eboluzioa bizi izan du, beste inon gertatu ez dena. Eta fenomeno hori
|
nola
eta zergatik gertatu den aztertzeari ekingo dio buru belarri.
|
|
Egun hartan, zu utzi eta etxerantz nindoala, berriz piztu zitzaidan lehentxeago zuri egin nizun galdera," Damaso, zein usain daridala niri esango zenuke?", eta, neuk ere ez dakit
|
nola
eta zergatik, buelta eman nion berehala: " Asier, eta zuk..., zein usain dariola Damasori esango zenuke?".
|
|
Neurea. Aurreratua, jokatua eta erabakia neurri handi batean, egina, higatua, atzera bueltarik gabe alferrik galdua,
|
nola
eta zergatik jakin gabe, inkontzienteki, arduragabeki. Zordun sentitzen naiz, neure bizitza neurekin zerikusirik ez izatera eraman izanaren errudun.
|
|
Behin, Lontxo kakaeginean ari zen bere etxeko komunean, atea zabalik utzita; eta ni, ate paretik, harekin lasaitasun osoz berriketan ari nintzen. Lontxo, ez dakit
|
nola
eta zergatik, estropezu egin eta aurrerantz erori zen. Orduan ni ate paretik kendu nintzen, Lontxoren ipurdia ez ikustearren.
|
2007
|
|
Sinatzaileen artean ere, denok ez genuen arrazoi berberengatik eman gure izena idatzi barrenean. Baina plantoarekin guztiongan zegoen sariaz urteetan pilatutakoa plazaratzeko gogoa, literatura gizartean gaiaz kezka, nik dakit ba, sistemaz, kanonaz, erakundeen eginbeharraz edota idazlearen erabileraz; eta nola ez, sariek betetzen duten funtzioa ez ezik,
|
nola
eta zeren arabera ematen diren ere, hizpide nahi.
|
|
Bestalde, elkarlana hitzetik hortzera erabiltzen den kontzeptua izaten da sarri, baina askotan ez dugu asmatzen
|
nola
eta zertarako egin. Mintzapraktika egitasmoek aukera paregabea eskaintzen digute, egitasmo zehatz baten gainean (guztion helburuetan ondo egokitzen dena gainera) elkarlan ariketa praktiko bat egiteko.
|
|
Hogeita lau urtez hainbat zientzia ekarpenetan eta ikerketa lerrotan parte hartu dut, baina azken urteotan batez ere bi ikerketa lerro nagusitan aritu naiz. Batetik, elikagaien segurtasunaren alorrean; hain justu, elikagaietan esterolen zein oxido sortzen diren aztertzen dugu,
|
nola
eta zergatik sortzen diren eta abar. Bestetik, haragiki funtzionalak garatu ditugu.
|
|
Hirugarren dokumentu bat lehen aipatu dudan kontratu programa da, oso inportantea dena. Azken finean, administrazio publikoak diru bat jartzen du EITBkhelburu batzuk lor ditzan, eta hor ere markatzen da
|
nola
eta zer nolako irizpideak erabili behar dituen EITBk etorkizunean. Hiru dokumentu horiek, guztiakpublikoak direnak, oso ondo erakusten dute zer nolako norabidea daukagun etazer izan behar dugun.
|
|
Jadanik hirugarren kapituluan ikusi dugu EAErentzat
|
nola
eta zergatik eratzen diren doikuntzak. Berauen arrazoiak aztertu dira eta foru sistema denez Nafarroan funtzionatzen duena, beraz, BEZak eta ZBek azaltzen dituzten desorekak konpontzeko izango dira eta EAEn bezala kalkulatuko dira, nahiz koefizienteak txikiagoak izan, erkidegoa era horrela baita.
|
|
(
) Behin honetaraz gero, euskalkiak noiztsukoak ote diren eta
|
nola
eta zergatik sortu ziren erakutsi dugu. Esan dezagun, hasteko, gaur egungo euskalkiak bazirela XVI. menderako, ezagutzen ditugun lehen izkribuen garairako.
|
|
Euskal Herriko muturrei begira zera dio gure autoreak: " Bizkaitar ondradu eta indartsu baina zakarrak eta zuberotar finak, zeinarengan badirudien Proventzako trobadoreen espiritua berriz esnatu dela, hizkuntza Bat hitz egiten dute", eta, euren arteko ulermena beti erraza ez bada ere," nazio baten eta beraren anai bezala aintzatesten dira" 204 Zentzu honetan argigarria da ikustea
|
nola
eta zergatik Humboldtek euskaldunak" Vasken" bezala ezaugarritzen dituen, alegia," v" rekin eta ez" b" rekin idatzita205 Berak harriduraz egiaztatzen du" euskaldun guztiak bilduko dituen izen Bat falta" dela, alegia," ezbairik gabe espainiarrek, frantsesek eta alemanek onartuko luketena" 206 Euren artean" Euscaldunac" bezala ezagutzen di... frantsesek" Biscayens" hegoaldekoentzat eta" Basques" iparraldekoentzat; eta espainolek bakarrik hegoaldekoei buruzko" Provincias Vascongadas" eta" Navarra".
|
2008
|
|
Betidanik erakarri naute asko fisikako gaiek. Gustuko nuen jakitea gauzek
|
nola
eta zergatik funtzionatzen duten modu batera edo bestera. Betidanik izan dut horren grina.
|
|
Noski, txertoekin ikertzen jarraitu behar da, baina, nire ustez, jakin behar da zer gertatzen den GIB kontrolatzaileetan, eta infektatuta egon arren gaitza garatzen ez duten tximinoetan. Babes hori
|
nola
eta zergatik gertatzen den ezagutzeak aztarna asko emango dizkigu.
|
|
Adostasun zabal hori ezarrita, modernista guziak, hala ere, ez datoz bat nazionalismoa
|
nola
eta zergatik hedatu zen azaltzeko orduan. Benedict Andersonen arabera, adibidez, komunikabideen garatu eta zabaltzea izan zen punturik garrantzitsuena.
|
|
Baina
|
nola
eta zergatik sartu ziren frantziskotarrak egutegigintza horretan?
|
|
1991tik aurrera oligarkiaren eskuetan aberastasunak pilatzeko prozesu ikusgarriaz jabetzea oso interesgarria da. XX. mendearen amaieran Errusiako 36 pertsona aberatsenek BPGaren% 24 zeukaten beraien eskuetan, Estatu Batuetan, berriz, 227 pertsona aberatsenek BPGaren% 6 baino metatzen ez zutelarik17 Baina,
|
nola
eta zergatik gertatu zen hau?
|
|
Eibartarrok badaukagu hemendik aurrera gure herriaren eta herritarren gainean gehiago jakiteko aukera ederra, gure ez hain urrutiko senideek garai haietan
|
nola
eta zeren arabera jokatu zuten jakiteko aukera paregabea. Orduko kontuak ezagutzeak gaurkoak hobeto ulertzera eramango gaituelakoan, ea laguntzen digun etorkizuna patxadaz eta pentsamolde zabalez eraikitzen.
|
|
Izaera jarraitua izateak esan nahi du gizakia egonkortasunez garatzen dela, hau da, denboran zehar iragana adierazten jarraitzen duela. Alegia, subjektuak
|
nola
eta zergatik jarraitzen duen giza garapenean bera izaten. Izaera sistematikoa izateak, berriz, honako hau esan nahi du:
|
|
gizakiarengan gerta daitezkeen aldaketek denboran ordenaturik eta eredu bati jarraitzen dioten aldaketa iraunkor samarrak izan behar dutela (Shaffer, 2000). Hau da, giza garapena
|
nola
eta zergatik aldatzen den adinak aurrera egin ahala. Azkenik, biztanleria osoarengan edo biztanleria osatzen duten gehienengan adin zehatz batean gertatzen diren aldaketekin du zerikusia izaera normatiboak.
|
|
potentzia maximoa kontratatzeko betebeharra kentzea (duela egun gutxi indarrean zegoen betebeharra, uneko urteko urtarrilaren 1etik aurrera), kWh ren prezioaren diferentziala murriztea ordu diskriminazioko tarifa berriaren puntako orduetan, etxeko tarifarekiko (%35etik %10era), eta kostu gehigarriak desagertzea, potentzia handitu ahal izateko.
|
Nola
eta zertan eragiten digun Legean sartutako berrikuntza guztietan kontsumitzaileari mezu argia ematen zaio: elektrizitate eskariaren kurba murrizten saiatzea, kontsumoa beste ordutegi batzuetara desbideratuz.
|
|
|
Nola
eta zergatik ezetz esan Lehendakaritzaren kargurako deklinazioak “ugariak” izan ohi dira, jabekide asko baitaude beren jabetzako etxebizitzan bizi ez direnak, edo osasunagatik edo adinagatik, argi eta garbi froga daitezkeen egoerak, Madrilgo Finken Administratzaileen Elkargo Profesionalak (CAFMadrid) ziurtatzen duen bezala. Auzotarren arteko berdintasunaren printzipioan oinarritzen da lehendakari izateko betebeharra.
|
|
Daturik ez izan arren eta transmisio modu desberdinen arrisku zehatza zenbatu ezin izan den arren, frogatu ahal izan da animaliak eta ibilgailuak intsektizidekin tratatzeak arriskua murrizten ere lagun dezakeela.
|
Nola
eta zergatik Mihi urdinak, ardiez gain, behi eta ahuntzei ere eragiten die. Mugaz gaindiko gaixotasun bat denez, herrialde baten egoera epidemiologikoak inguruko gainerako herrialdeei eragin diezaieke, eta horrek agerian uzten ditu, EFSAren arabera, herrialde horren hedadura kontrolatzeko neurri nazionalen mugak.
|
|
Eskubide hori noiz,
|
nola
eta zertarako garatzen den euskal hiritarren artean erabaki beharrekoa izanik, eskubidearen onarpena ziurtatu behar da. Euskal Herriak bere etorkizuna, askatasun osoz erabakitzeko ezinbestekoa baita.
|
|
PPren gobernuarekin akordio batzuk egitetik ezker abertzalearekin Lizarrako akordioa hitzartzera pasatu zen EAJ.
|
Nola
eta zergatik izan zen jauzi hura?
|
2009
|
|
Irakasleok, ohituraz edo jardueraz, negatibotik hasten gara eta nik ere horixe egin behar dut, ohiturei jarraituz. Kurtsoa gainditu ez dutenen kasuak aztertzen jardun ohi dugu ez gainditu dutenei zorionak
|
nola
eta zergatik eman eztabaidan. Ba, bukatu da kurtsoa eta nik, berekiko izan ditudan sentipenak bota nahiko nituzke, hementxe, Argiak eman diezaien falta duten argitasuna.
|
|
Historia horren gauza interesgarriena zuzentarauaren eranskinean dator: bioerregaien ekoizleei esaten zaie
|
nola
eta zer produzituta erreferentziazko CO2 emisioak zenbatekoak diren. Acciona enpresak Bilboko portuan eraiki nahi duen bioerregaien planta hartuko dut adibide.
|
|
Zein oreka nahi dugu talde desberdinen artean? Ez da ordua zehazten hasteko euskal hiztun herriaren hegemonia sozialerako beharrezkoak diren espazio sozialak eta fisikoak, non,
|
nola
eta zertan izan behar diren?
|
|
Kasuen erabileraren eta aplikazioaren gaineko gogoeta guk geuk bultzatu genuen. Bertan bildu ginen erakundeetako, aholkularitza enpresetako, euskaltegietako eta unibertsitateko eragileok
|
nola
eta zertarako erabili ahal ditugu kasuok. Oro har, kasu bakoitzaren gakoak azpimarratu beharra aipatu zen, alegia, kasu bakoitzean zeintzuk izan diren giltzak garapena bultzatu dutenak edo zailtasunei aurre egiten lagundu dutenak.
|
|
Laguntza emateko gida bat da, didaktikoa eta elkarreraginezkoa, eta erretzeari
|
nola
eta zergatik utzi behar zaion erakusten du.
|
|
Nolakoak ziren Kirk eta Spock elkarrekin Enterprise ontzia gidatu aurretik? Filmak azaltzen du pertsonaiak izar
|
nola
eta zergatik bihurtu ziren. Hori da, hain zuzen ere, Chris Pine aktoreari filmetik gehien gustatzen zaiona.
|
|
Gaur egun hain ezagunak ditugun Mikel Laboa, Benito Lertxundi, Xabier Lete, Lurdes Iriondo, Julen Lekuona, Joxean Artze edota Joxe Anjel Irigarai, garai hartan azaldu ziren Euskal Herriko plazan, batzuk kantak sortu eta abesten, besteak txalaparta jotzen edo olerkiak idazten. 40 urte paseak dira honezkero hastapen haietatik, eta dokumental sorta honen asmoa garai hura ezagutzera ematea izan da, belaunaldi berriek jakin dezaten zeintzuk diren,
|
nola
eta zergatik hasi ziren eta, batez ere, zer ekarpen egin dioten euskal kulturari.
|
|
Denbora luzez geratu nintzen ni han, Ilargiko ate aurrean, Ugarte ezkutatu zen kale kantoiari begira. Hura guztia
|
nola
eta zergatik gertatu zen ulertu ezinik. Neure buruari benetan gertatu ote zen galdetuz.
|
|
Bertan, Espainiaz haraindiko mundukatolikoak, hain zuzen Frantziako, Italiako, Erresuma Batuko eta Estatu Batuetakokatolizismoak? gerraren aurrean
|
nola
eta zergatik erantzun zuen jakiteko liburubazterrezina. Baita nazioartean bizi izan zen «gerra» ezagutzeko ere oso ona.
|
|
2.2004 eta 2006 urteen artean Berria aldizkarian kazetaritzari buruz, albisteeiburuz, kazetariei buruz, komunikabideei buruz argitaratutako artikuluak biltzenditu Aranbarrik liburu honetan. Nahitaezkoa, gauzak
|
nola
eta zergatik egitendiren ikasteko edo gutxienez, zenbait erabakik zergatia dutela konturatzeko.Edo ez. Edozein kazetaritza mota egiten hasi aurretik gomendagarria.
|
|
Hirugarren deskribatzaile estandarra, errore irteerarena, ez dugu orain artean inoiz erabili; eta oraingoz bere horretan utziko dugu. Azalduko dugu aurrerago
|
nola
eta zertarako erabili.
|
|
Ingeleseko Proficiency ziurtagiria,
|
nola
eta zertarako lortu
|
|
Krisiaren ondorio nabarmenetako bat etxe askoren erosteko ahalmena gutxitzea izan da. Orain, inoiz baino gehiago, familiaren aurrekontua
|
nola
eta zertan gastatzen den neurtzen da. Beharrak birplanteatu, etxea hornitzen duten artikuluen bizi zikloak luzatu eta gastu baztergarriak murrizten saiatzen dira.
|
|
Egin beharreko galdera gatazka nola konpondu dela iritzita, galdera egin diote Jaurlaritzako lehendakari Juan Jose Ibarretxeri: Galdera da
|
nola
eta zer egiten dugun gatazka konponduko duen guztion arteko akordio demokratiko bat lortzeko.
|
|
Nola idatzi behar da gaur egun, eta zertaz idatzi behar da gaur egun?. Edo, nik
|
nola
eta zertaz idatzi nahi dut?. Zertaz idatzi nahi nuen banekien, mundu bati buruz idatzi nahi nuen, mundu oso konkretu bati buruz.
|
|
|
Nola
eta zertarako sortu duzu Komunikariak sarea?
|
|
Dekretu horren arabera, zehatz mehatz
|
nola
eta zertan babestuko dituzte haurrak?
|
|
Gure ustez, gai zehatzetan izan daitezkeen desadostasunak alde batera utzirik, Bilbok ezkerretik saiatzen garenon lankidetza behar du, inoiz gure txoko honetan elkartasuna, benetako parte hartzea herriaren dirua
|
nola
eta zertan gastatu herritarrek erabakitzea, desberdintasunarekiko errespetua guztiak izan gara etorkinak, berdintasun politikak genero, sexu aukera, familia, kulturazko berdintasun politikak, alegia garatuko badira. Bilbo euskalduna nahi dugu, garapen eta hazkunde eredu desberdina duen Bilbo aprobetxa dezagun kapitalismoaren krisia, sistema aldatzeko!.
|
|
NBE Nazio Batuen Erakundearen izenean, berriz, Afganistanen idazkari nagusiaren ordezko Peter Galbraithek ere jakinarazi du NBEk ikerketa bat manatuko duela. . Gertatutakoa zehatz argitzeko gisan, ikertze zorrotza egin behar da; lekuan zibilik bazen ala ez zen jakitea zaila zelarik,
|
nola
eta zertarako aire eraso bat agindu den argitu da?.
|
|
Berriro lehengoari helduz, gaurko krisia eta iruzurrak ez dira gaurkoak, aspalditik datoz eta gure gizarteak erakunde politiko eta sindikalak, zaharrak eta gazteak... ikusi du
|
nola
eta zer zetorren, baina ezer gutxi egin dugu geldiarazteko. Ez dugu behar bezalako ardurarekin jokatu.
|
|
|
Nola
eta zergatik hil zen jakin nahi zuen epaileak. Gertaeren zenbait bertsio zituen, eta beharrezkoa zuen jakitea Jara nola hil zen, bertsio horien egiazkotasuna frogatzeko.
|
|
Filma hobekien ezagutzen dutenen iritziak. Dragoi ehiztaria, nondik,
|
nola
eta zergatik. ETApm-ko kide ohi baten istorioa da El Salvadorrera FMLNrekin (Frente Farabundo Marti de Liberacion Nacional) borroka egitera doana, eta bere semearen galdera batek iraganera begiratzera behartuko du.
|
|
Zein fidagarritasun luke, bestela, lege zentzugabekoak? Edo legeak eta normak markatu behar ote digu
|
nola
eta zer pentsatu. Eko nomiak hartara behartuko ote gaitu?
|
|
Herritarren parte hartzea zientzia eta teknologian: zer,
|
nola
eta zergatik
|
2010
|
|
Fagor Taldean egindako bidean lortutakoa aitortu eta hausnarketa une batean daude globalizazioak —eta seguru aski krisiak ere bai— behartuta. Globalizazioaren aurrean kezkak (ingelesak, nagusi den neurrian, euskara baztertzera ekarriko al du?, urteetan euskararen alde egindako guztia kolokan egon al daiteke testuinguru berrian?) eta aukerak (euskarari nazioartean ibiltzeko aukerak sortzen al zaizkio?, zeintzuk,
|
nola
eta zertarako?) aztertzen ari dira, erabat kontziente aro berri baten hasieran besterik ez daudela, ez gaudela.
|
|
Newsframe analysis bezala ezagutzen da lehenbiziko ikerlerroa. hurbilpen horrek kazetaritzaren diskurtsoa hartzen du analisiaren ardatz, era horretan komunikabideen framinga zedarritu ahal izateko; baita diskurtso horrek duen informazio prozesua ere (ekoizpena, prozesamendua eta eragina). izan ere, framing prozesua estrategikoa den aldetik, bere funtzionamenduan badute zerikusia komunikabideen barruko eta kanpoko faktoreek. horrela eginez, jorratzen diren gaien eta ezaugarrien zerrendatze hutsa gainditzen da, eta errealitatea ulertzeko edo ulertarazteko eraiki den informazio eremuko egitura orokorra zedarritu eta horren arau orokorrak azalduko lirateke. gure interesgunera ekarrita, newsframe analysiaren abiapuntua hauxe litzateke: ...a hemengo komunikabideek euskararen inguruan hedatzen dituzten albisteak eta iritziak; baita horien atzean dagoen informazio prozesuak ere. adibidez, zeintzuk eta nolakoak diren euskarari buruzko informazio prozesua baldintzatzen edota ezartzen duten komunikabideen barneko zein kanpoko eragileak; eragile horiek zergatik sartzen —edo isiltzen— dituzte agendara euskarari buruzko albisteak;
|
nola
eta zergatik moldatzen dituzten albiste horien osaketa, ekoizpena eta prozesamendua. horrela, era sistematikoan ezagutuko genituzke interes ideologikok, politikok, ekonomikok markatzen eta gidatzen duten euskararen framinga (edo, hobeto, framing ezberdinak). horrela eginda, euskara hauteman eta interpretatzeko dagoen egitura orokorraren ezagutza sakona eta zorrotza oinarri, balizko interbentzio b...
|
|
Olio erabilia birziklatu:
|
nola
eta zertarako
|
|
|
Nola
eta zergatik sortzen den ez dakigu, baina hedatuz doa. Hala ere, hilkortasun tasa jaitsi egin da azken urteetan detekzio goiztiarrari eta tratamenduan egin diren aurrerapenei esker.
|
|
Hegan egiteko gaitasuna
|
nola
eta zergatik garatu zen aspaldidanik eztabaidatu den afera da, eta eboluzioaren inguruko eztabaida sutsuenetariko bat izan da betidanik. Izan ere, lorpen ebolutiboen paradigma da hegaldia, leinu ebolutibo berri baten oinarriak ezartzen dituen erdiespena, eta, horren aurrean, merezi du imajinazioari hegan egiten uztea.
|
|
Aranburuk lur azpian zer daukagun jakin beharra aldarrikatzen du, eta gero erabakiko dute zer babestu,
|
nola
eta zertarako. Aurrena, baina, ezinbestekoa iruditzen zaio jendeari jakinaraztea zergatik den hain garrantzitsua ezagutzea haitzuloetan sortzen diren egiturak, eta baita haiek betetzen dituzten jalkinak ere:
|
|
Arkeologoek ondorioztatu zuten ez zitekeela lur jotzerik egon,, egitura batek lurra jotzen duenean azpian ez direlako inoiz horren material ugari edo askotarikoak aurkitzen?. Arkeologoek galdetzen zuten baita ere
|
nola
eta zergatik erabili zen ehunka urte lehenagoko zaborretako materiala idazteko, material berria erabili baldin bazezaketen. Halaber, horrenbeste material toki berean agertu izana susmagarria zela nabarmendu zuten.
|
|
Batetik, eta erreferentearen auzia erabakitzeari dagokionez, hau da, bakoitzari (ZuBe ala ZeBE) dagokion erabakitzeko, bi galdera hartu behar dira bidea argitzeko, zehazki
|
NOLA
eta ZER galderak. Aurreko adibideek, finean, biak onartzen dituzte, eta, areago, adibideen azpian galdera horiek dautza.
|
|
Entzuna da Europako hizkuntza gutxituen artean euskarak Euskal Autonomia Erkidegoan egindakoa izan dela aurrerapausorik nabarmenena. Ez da M. Zalbide halako esaldi biribilak besterik gabe botatzen dituen horietakoa, berea gauden egoerara
|
nola
eta zergatik iritsi garen sakonki aztertzea eta argi azaltzea baita, irakurlearen esku utziz ondorioen balorazioa.
|
|
Ez da batere erraza, hori guztia dela medio, EAEko ikasleen egungo mintzajarduna argitzea. Ez da erraza, bereziki, beren eguneroko eskola bizitzan zer hizkuntzaz norekin, noiz
|
nola
eta zertarako baliatzen diren zehaztea. Hori guztia horrela izanik ere, argitasunen bat nahi litzateke.
|
|
Beraz, nik, gaur egun, nire teoriak ontzat hartzen dituen sozialismo erreformistarekin bat egiten dut, baina, haiek esaten dutenaren kontrara, ezin dut ukatu, logika garbian, iraultzaren posibilitatea ere. Modu aunitzetan kenduak izaten ahal dira poteretik politiko gaiztoak, baina iraultzak
|
nola
eta zergatik gertatzen ahal diren Aristotelesek ere estudiatu zuen. Leninek iraultza zientifikoaz ere hitz egiten zuen, eta, Julio Cesarren moduan, harek bazekien atzera egiten.
|
|
E.coliri buruzko informazio genetikoak lagundu lezake patogeno horrek noiz,
|
nola
eta zergatik kolonizatzen duen behi azienda.
|
|
Alde guztietan ari dira gauzak gertatzen. Telebista dokumentalei dagokienez, aldiz, zabor hutsa baino ez da emititzen egun. Arazoa ez da
|
nola
eta zer ekoitzi, baizik eta nola banatu. Julio Garcia Espinosak zinema inperfektuari buruz idatziriko manifestuan dioenez, inoiz artea profesionalen elite baten ekintza sortzailea izateari utzi eta mundu guztiaren gauza bilakatuko dela sinesten du zinemagile iraultzaileak, eta Internet eta bideogintza digitalarekin oraina da garai hori.
|
|
Nicolasen etxea ezagutzen zuela ere aitortu zion.
|
Nola
eta zergatik ez zion galdetu. Ahizpak arrazoi horien berri eman nahi ez bazion, berak ez zion mingainetik tirako.
|
|
Bigarrena ere, ez dakigu zer,
|
nola
eta zertarako den.
|
|
Bereizketa horietan sartu nahi gabe, baina, interesgarria dirudi aztertzea
|
nola
eta zergatik iritsi diren psikologia eta linguistika —aspektu batzuetan bederen— elkarren beharra ikustera eta elkarlanean aritzera. Horren aurrekari ezagunena gogoratuz, zera dio Titonek:
|
|
Margolan zaharrek zer irakasten digute?
|
Nola
eta zer begiratzen dugu gaur egun margo bat begiratzerakoan. Zer harreman daukate gaurko margolariek iraganekoarekin?
|
|
Ikastolek izango dute eraikin hori
|
nola
eta zertarako erabili pentsatzen nahikoa buru-hauste, baina buru-hauste guztiak ezustean agertu zaien mezenas honen ekimenen modukoek eragindakoak balira!
|
2011
|
|
«Sinestezina da gurea bezalako lanpostu batean leku finko eta ekipamendu finkorik ez izatea, mahaia partekatu behar izatea edota bazkaltzera doan lankidea okupatu behar izatea», dio LAB sindikatuak afiliatuen artean banatu duen salaketan.Langile berriekin egin beharrekoei buruz informazio falta handia egon dela salatu dute sindikatuek. Bulegoetako arduradunek ez zekiten zenbat pertsona berri izango zituzten, eta non,
|
nola
eta zertarako egin behar zuten lan. Egoera surrealistak gertatu dira:
|
|
Lan hori historialarientzat ez ezik, biologoentzat ere interesgarria da, zeta naturalak izan ditzakeen aplikazioengatik. Adibidez, medikuntzan aplikatzeko, garrantzitsua da jakitea zeta
|
nola
eta zer abiaduratan degradatzen den.
|
|
Alabaina, erruz darabilgu kontzeptu hori aldekoek zein arerioek. Kontua da, beraz,
|
nola
eta zertarako darabilgun. Kevin Rubiensen ustez, identitatearen auzia hain problematikoa izatearen arrazoia, hark boterearekin dituen harremanetan datza:
|
|
(01:25) Gauza horiek guztiak
|
nola
eta zergatik egiten dituzten
|