2000
|
|
Naski, orduan aiseago zen kantatzea egun baino. Abantaila bat genuen,
|
nola
hitzen hala kantuen aireak guk gihaurek konposatzen genituenez, ba, herrietatik gero galde gehiago egiten ziguten. Kantuak gureak izaite horrek bazuen bere garrantzia.
|
|
Baina hori nola egiten da euskalkia etxetik ateratzen ez baduzu? Neure buruari sarritan galdetzen diot jende aurrean
|
nola
hitz egin behar dudan eta uste dut askok izaten ditugula halako kezkak. Azkenean, erabaki nuen Iparraldean ezik gainerako lekuetan bizkaiera egingo nuela; etxean ondarrutarra egiten dut eta kalean ere bizkaiera egitea erabaki nuen, hori bai, bizkaiera osatua, horrela jendeak ikusi ahal izango du, dotore edo trajez jantzita dagoenak ere egiten duela bizkaieraz.
|
|
|
Nola
hitzez erran behako triste bezain eder hura, eder bezain triste, eta nola hitzez erran hark barrenean eragin zidan sentimendua?
|
|
Eta lotzen gaitu handik eta hemendik, eta lotzen digu eta hersten digu azkenean ahoa bera ere, erran ez dezagun libre egin gaitzakeen hitza. Zeren, ahoa hersten dizutelarik, mututzen zaituzte eta arnasgabetzen, eta hiltzen dizute hitza; ordea,
|
nola
hitza haragi egin baitzen, ez ote genuke hitza haragian errotu behar.... Zeren aho hertsian ez baitago hitza errotzerik!
|
|
Nola hitzez erran behako triste bezain eder hura, eder bezain triste, eta
|
nola
hitzez erran hark barrenean eragin zidan sentimendua?
|
|
aurreko ahapaldia mikatza egingo zitzaizun agian, baina mikaztasun hori nahitaezkoa zen orain nire kantuaren goxotasuna ahoratu nahi izatera. Zeren, irakurle maite eta ziur nago jaso duzun purrustadatxoa barkatzen jakingo didazula,
|
nola
hitz egin nezakeen neure defentsa moduaz, neure izaeraz eta jokaeraz eta aldarteaz edo niri dagokidan beste ezein alderdiz, neure ezaugarririk behinenaz, neure jatorrizko bekatuaz eta izendapenaz, neure espiritu osoa zizela  tzen duen goi arnasaren ezaguerarik ez baduzu. Esan:
|
2001
|
|
protagonista izango denari galdera sorta eta grabagailua ematen dizkiote, eta berak egiten du dokumentazio lana, pixkanaka erantzunak grabatuz. Baina maiz, norberak ez du jakiten grabagailuari
|
nola
hitz egin eta nahi izanez gero, edo behar izanez gero, idazleak lagun diezaioke.
|
|
Nola lotu Gimferrer eta Martínez Sarrión en poesiak? Eta gureari dagokigunez,
|
nola
hitz egin orokorrean Etiopiaz edo Izuen gordelekuetan barrenaz gauza bera balira bezala?
|
|
– Egindako lanketari esker ikasleek ulermen estrategia eraginkorrak garatu omendituzte, hala
|
nola
hitz guztiak ulertu gabe mezu nagusia ulertzea edo aurretikoezagutzaz baliatzen jakitea.
|
2002
|
|
Umeekin ere oso ongi konektatzen duzu, badakizu haiei
|
nola
hitz egin. Eman zure haurtzaroaren berri...
|
|
Literaturaz hitz egitean, sarritan, euskara herdoildua dagoela esaten dugu. Agian, ez dugu erreparatzen jendeak
|
nola
hitz egiten duen, esate baterako, baserrian bizi den pertsona batek izan dezake guk bilatzen dugun formula, eta guk, berriz, Axularrengan edo Leizarragarengan bilatzen dugu, baina, ziur aski, hurbilagoa daukagu erabili behar dugun hizkuntza.
|
|
Zinez asmoren bat adierazten duen pentsamendu orok behar ditu hala gaia (rem)
|
nola
hitzak (verba). Esaldi bakar batekin amaitzeko moduko laburra bada, agian ez du besterik; baina hitzaldi luzeagoak gehiago behar du.
|
|
Zedro olioa ematen zitzaion denari, hezetasunak kalterik egin ez ziezaion eta larruzko liburu kutxetan (capsa edo scrinium) gordetzen zen, kutxak gorriz edo urre kolorez margotuta. Hara
|
nola
hitz egiten dion Martzialek (III, 2, 7) berak idatziriko liburuari:
|
|
Egoera hartan edozer gauza emango nukeen, pentsamendu ilun haiek aienatuz semeari
|
nola
hitz egin jakitearren. Baina ez nuen hitzekin asmatzen.
|
|
alde batetik emakume idazleen bideen aniztasuna aldarrikatzen da, eta literatura orokorraren barruan aztertu behar direla baiesten, baina, bestetik, badirudi taldekatzeak, desberdintzeak berak(" emakumezkoen literatura" genero bezala aldarrikatzeraino) kokapen eszentriko batera kondenatzen duela egile hauen lana (are gehiago: liburu honetan halako atal bat sartzeak konpondu ez, perpetuatu egiten du kontraesana; baina,
|
nola
hitz egin 90eko hamarkadako literaturaz gaia ukitu gabe?). Eta, bestalde, ez dut uste, kritika misoginoen arrisku erreala saihesteko (edo diskriminazio positiboko politika baten alde), emakumezkoen lanei egindako iruzkin negatiboak a priori arbuiatu behar direnik (baina hau beste gai bat da, kritikaren egoera terminalarekin lotua, eta hurrengo atalean aztertuko dugu).
|
2003
|
|
Eta behar da. Apenas dakigun zertaz eta
|
nola
hitz egiten duten euskara hiztunek. Intuizio handia dago, batzuetan bete betean asmatzen du intuizio horrek, baina ez da nahikoa.
|
|
Eta nik galdetzen nion nire buruari:
|
nola
hitz egin daiteke gizarte zibilaren esku hartzeaz, egun dugun sasi demokrazia honetan, euskal gizartearen zati bati hauteslea izateko eta nahi dituen hautetsiak aukeratzeko oinarrizko eskubide demokratikoak ukatzen zaizkion bitartean?
|
|
Sinetsia baitzegoen ongi hitz egitea zela munduko gauzarik inportanteena.
|
Nola
hitz egin ongi, ordea, gramatikaren eta erretorikaren araurik xumeenak jakin gabe?
|
|
Bazekien jendea tratatzen. Bazekien ezezagunekin
|
nola
hitz egin. Harremanetarako gaitasuna zeukan, Oskarrek ez bezala.
|
|
Josebak" española de mierda" esan zizunean gehiegizkoa izan zen zure erreakzioa. Badakizu
|
nola
hitz egiten duen astapotro horrek. Edozer gauza esaten dio edozeini.
|
|
Nik lehenik
|
nola
hitz egin behar dudan esan nahi dut, eta gero hitz egin. Aurretik hitz egin duten guztiek, nik uste, ez dute jainkoa goretsi, jainkoak dakarzkien mesedeengatik gizakiak zoriondu baizik, nolakoa izanik egin dituen opari horiek ez du inork esan.
|
2004
|
|
Argumentu aldetik oso nobela sinplea delako, ez da ezer gertatzen, baina era berean jendeak elkarri istorio asko kontatzen dizkio, eta horrek sortu zuen erregistro diferente asko egotea bertan. Saiatu nintzen nobelan agertzen Gernikako bonbardeoa ezagutu zuen zahar batek nola kontatzen duen gertaera hori, edo junkie batek psikologoaren aurrean
|
nola
hitz egiten duen, edo gazte nerabe batek maitasunaz nola hitz egin nahi dion bere neskari... Kontatzeko modu diferenteak dira, sintaxia bera ere, zaharrek hitz egiten duten era eta gazteen hitz egiteko era oso diferenteak baitira.
|
|
Argumentu aldetik oso nobela sinplea delako, ez da ezer gertatzen, baina era berean jendeak elkarri istorio asko kontatzen dizkio, eta horrek sortu zuen erregistro diferente asko egotea bertan. Saiatu nintzen nobelan agertzen Gernikako bonbardeoa ezagutu zuen zahar batek nola kontatzen duen gertaera hori, edo junkie batek psikologoaren aurrean nola hitz egiten duen, edo gazte nerabe batek maitasunaz
|
nola
hitz egin nahi dion bere neskari... Kontatzeko modu diferenteak dira, sintaxia bera ere, zaharrek hitz egiten duten era eta gazteen hitz egiteko era oso diferenteak baitira.
|
|
Begira ezazu
|
nola
hitz egiten duten haurrek, haien hitzak samurrak edo gogorrak diren.
|
|
Zure hizketako erak txunditzen nau. Erruz gustatzen zait
|
nola
hitz egiten duzun eta nola pentsatzen duzun. Zure ondoan oso seguru sentitzen naiz.
|
|
Eta hori ez du edozeinek egiten. Nola lasaitu ninduzun,
|
nola
hitz egiten zenidan... Beno, beno, ikaragarria izan zen.
|
|
Jakin nahi nuke zergatik dauden hain pozik ereduan ez dakit zenbat mila lagun matrikulatzen delako. Ez al dute entzun
|
nola
hitz egiten duten ereduko umeek. Ezkorra izatea kasu honetan lagungarria da,, zerbait egin behar dugu?
|
|
bateko, aginte erakundeen aldetik egindako inkesta eta ikerketak dauzkagu; besteko, euskalgintzan diharduten euskara erakundeen kale neurketak.624 Eta hala eta guztiz ere, ez omen dakigu ezer handirik gai horretan: . Oso gutxi dakigu oraindik euskara hiztunek noiz eta
|
nola
hitz egiten duten euskaraz. Jacqueline Urla mintzo zaigu honela?. Eta jakin beharra dago.
|
|
625 Jacqueline Urla: Oso gutxi dakigu oraindik euskara hiztunek noiz eta
|
nola
hitz egiten duten euskaraz, Euskararen berripapera, 2003, Eusko Jaurlaritza.
|
|
Filosofoak ez ditu czagutzcn hirian nagusitzen diren legeak; ez daki
|
nola
hitz egin behar zaienherrikideei auzi pribatu eta publikoetan; ezer ez daki irrikaz eta grinaz; laburbilduz, hutsarenhurrengoa da gizonari buruz duen ezagutza (Platon, Gorgias).
|
|
aholkularitzaren prezioa handia izaten da. Baina baita esku hartzea bera ere, hau da, bere eremuan sartzea, zer egiten duten eta
|
nola
hitz egiten duten begiratzea, ondoren hitz egin ahal izateko, askotan aholkularitza eta ikuskaritza nahas baititzakete. APPCC sistemaren aplikazioa Garrantzitsua da AKPKA sistema bat ezartzea, sektoreko enpresentzako eskuliburu orokor bat prestatuz, kasu bakoitzaren berezitasunak eta erantzukizunen izendapena sartzeko beharrezkoak diren eranskinekin, ETEaren aukeretarako gehiegizko kosturik ez sortzeko.
|
|
Baina
|
nola
hitzek sarritan ezin adieraz dezaketen errealitatearen ederra, utz dezadan deskribapena bere horretan, eta aitor dezadan, besterik gabe, une hartan laburbildu zuela gure mutilak futbolaren esentzia eta magia, garaipenaren koroa bere egiten zuela, bide batez, eta berea ez ezik gurea ere bai, auzoko zaletu ororena. Izar distiratsu bat jaio da, bai, gure auzoan, aurki futbolaren mundu zabalean dir dir egingo duena!".
|
|
|
Nola
hitz egin ez denaz(...), gure historia eta ikuspuntuak irudiz eta euskaraz kontatzeari uko egiten badiogu, etorkizun iluna izatera kondenatuta gaude, erabat beltza ez esateagatik.
|
2005
|
|
Herriek autodeterminatu behar dutela uste dut nik.
|
Nola
hitz egingo dugu pertsonen askatasunaz herrietan elkartuta dauden pertsonek ezin badute askatasun hori izan. Beren ahotsa entzuna izan dadin eskubidea dute.
|
|
Nola orrazten zen.
|
Nola
hitz egiten zuen ahizparekin. Eta zabaldu duzu kaiera eta gogora etorri zaizu irri hura, eta soineko beltza, ile zilarrezko erreka bezalakoa.
|
|
Begiratzeko modua ere bazen. Lagunekin Bartali eta Coppiren gainean
|
nola
hitz egiten zuen. Nola kontatzen zuen Giroko etapa, Il Campionissimok aurkariari bidoia eskaini zionekoa erasoa jo baino lehentxeago –" hartu Gino, hartu dena, eta edan ezak, edan ase arte" – Etapa guztietako emaitzak kaiera txikian erakusten zituen, arkatzez hartutako oharrez.
|
2006
|
|
Hori ezjakintasun ikaragarria da! Pinuari buruz
|
nola
hitz egiten den, palmerari buruz nola, horrek azkenean hizketan ari denaren subkontzientea azaltzen du. Palmeraz zergatik hitz egiten dugu gaizki?
|
|
Merkatu horretan, kapital kultural handiena dutenek, arduradun karguak betetzeaz gain, beraien ikuspegiak derrigortzen dituzte. Indar harreman horretan, nagusi direnak esaten dute
|
nola
hitz egin behar den, zein hiztegi erabiltzea komeni den baita zein azentu baliatu behar den ere.
|
|
Merkatu horretan, kapital kultural handiena dutenek, arduradun karguak betetzeaz gain, beraien ikuspegiak derrigortzen dituzte. Indar harreman horretan, nagusi direnak esaten dute
|
nola
hitz egin behar den, zein hiztegi erabiltzea komeni den baita zein azentu baliatu behar den ere.
|
|
Herenegun bertan Atxagak Txilen esandakoak, berri agentzia batetik atzo jasoak: «Neronen begiekin ikusi dut nola nirekin arbolatik sagarrak hartzen zitueneskolako lagunak hiru urte beranduago euskal nazio eraikuntzarako bide maoistakzuen garrantziari buruz
|
nola
hitz egiten zidan. Horixe da euskaldunok bizi izandugun egoeraren partikulartasuna».
|
|
“Zer gertatzen zaizu ama? ” ipuina sortzeko ideia, “tresna terapeutikoa” izan nahi duena, ama gaixoen eta seme alaben arteko komunikazioa sustatzeko helburu nagusiarekin sortu zen. Kasu zailetan, “amak ahaztu egiten du
|
nola
hitz egin semearekin; egin behar dena gogoraraztea da, berak ederki dakiela nola egin”, esan zuen adituak. Bestalde, ipuinaren ilustratzaileak, Meritxell Giralt haur hezkuntzako irakasleak, esan zuen “haurra gehiegi babesteko” joera orokorra dagoela.
|
|
Hitz egin behar dugu.
|
Nola
hitz egin dezaket neska horrekin?
|
|
Lekuko izan nintzen gertaerei buruzko galdera batzuk egin zizkidan segidan.
|
Nola
hitz egiten zuten etxera etorritako gizonek, zer esaten zuten, zeren bila zebiltzan. Nekien guztia esan nion ostera, eta erantsi nuen buruan nerabilen susmoa ere:
|
|
Luze joko lidake hona ekartzeak Müller jaunari buruz esan zizkidan guztiak, baina haren hitzek errespetu handi bat eragin zutela nigan, koska segurua da. Kikilduta nengoen, ez bainekien
|
nola
hitz egin behar nion Öchlerren hitzetan" kultura alemanaren errealitate bizi handienetakoa" omen zen filosofoari. Nekiena, Marseillaraino lagunduko niola, han Estatu Batuetarako ontzi bat har zezan.
|
|
Kontatu nizun ikasle garaikoa ere, Sevillako neska batek eta nik
|
nola
hitz egiten genuen egunero pareko erresidentzian bizi ziren mutilekin, leihotik leihora, buila batean.
|
|
Eta Zeusek garatu duen jainkozkoen antolamendu politiko berri horrek isla zuzena izango du helendarren artean: herritarrentzat jainko andereen agindua da Biltzarraren bidezko gobernua, jainkozkoek aginduko diete nola antolatu behar duten, nola deitu,
|
nola
hitz egin, nola onetsi edo gaitzetsi proposamenak... Agindu eta irakaspen:
|
2007
|
|
Gauza bera Orreagarekin edo Nafarroarekin... Ikusiko dugu liburuek
|
nola
hitz egiten duten beraiei buruz, gaur egungo gatazka egoera marko juridiko berri batean amaitzen denean azkenean horrelakorik gertatzen bada, behintzat.
|
|
Elocutio deitu diogun atal honetan, kontuan izan behar ditu hizlariak
|
nola
hitza hala jarrera. Zizeronek eskatzen duen hizlari perfektuak bere ahotsaren modulazioak kontrolatu behar ditu, bai eta bere mugimenduak ere.
|
|
Haurrengan egunoro ikusten duguna da,
|
nola
hitzak (berriak) asmatzen dituzten, askotan biziki espresiboak. Baina ez dituzte asmatzen nolanahi, erlaziorik gabe ezerekin, baizik eta aurretik dakitenaren garapen analogiko doi doian beti516 «L, analogie a également guidé les hommes dans la formation des langues»517 Horrek hizkuntzari razionaltasun bat ziurtatzen dio (zeinuaren «arbitrariotasunaren» aurka) eta, batez ere, naturaltasuna.
|
|
(Apur bat bestelako bide batetik, baina jada Locke-k igarria zuen,
|
nola
hitz arruntekin ere likido edo urre hitzekin, esaterako, bakoitzak berea ulertzen/ pentsatzen duen, edo hitz berdinarekin ideia diferentea duen; zer esanik ez, materia edo, kontzeptu subtilagoekin) 239 Ortega Gasset en berbetan:
|
|
Condillac-i alusio libre batek segitzen dio,
|
nola
hitzek eztabaida eskolastiko azkengabeak eragin izan dituzten eta gatazka odoltsuak ere, eta ilkitzen da:
|
|
– Eta ordu latz hartan
|
nola
hitz eginen dute Iparraldekoek?
|
2008
|
|
Miel A. Elustondok sakonean ikertu du jaialdiaren prestakuntza lana. Nork zer, non eta noiz egin zuen; nortzuek, norekin eta
|
nola
hitz egin zuten festa handia aurrera eraman ahal izateko. 1992an izan zuen aurreneko aldiz jaialdiaren berri.
|
|
Azter ezazu, era berean, umeek pertsonalari
|
nola
hitz egiten dioten, gertutasun eta maitasun frogarik ematen duten.
|
|
Dena belarri haiz; alegia, ongi asko dakizu gazteek
|
nola
hitz egiten duten?
|
|
Haurtzaro eta nerabezaroan, besteei begira egoten nintzen etengabe,
|
nola
hitz egiten zuten begira, eta arlo honetan jakin beharreko guztia ikasten ahalegintzen nintzen; ikusi eta ikasi.
|
|
Hori da jakin nahi nukeena. Estatu baten nazionalismoa totalitarioa baldin bada, bere mendean dauzkan gainerako nazio identitateak suntsitzen dituelako, eta alderdi politikoak estatu horren berorren nazio izaera bereko erakundeak izanda,
|
nola
hitz egin dezakegu demokraziaz?
|
|
Nola egin behar nuen nobelaren kontakizuna.
|
Nola
hitz egin horren gertukoak nituenei buruz ni neu agertu gabe. Aitonari, aitari, amari buruz hitz egin behar nuen.
|
|
Ideia bilakatuz joan zela, eta azkenean Bilbo eta New York arteko hegaldi batean kokatuko nuela dena.
|
Nola
hitz egin bestela familia bateko hiru belaunaldiri buruz, XIX. mendeko nobelara itzuli gabe. Nobelaren idazketa prozesua kontatuko nuen, eta zatika, oso zatika, hiru belaunaldien kontakizunak.
|
|
bazter euskalkien forma bereziek esku argala dute besteen aldamenean. Badirudi, beraz, bazter euskalki horiek makurtu behar luketela zenbait alditan erdikoen alde, hala
|
nola
hitz hauetan: ultze, > ukuzi, > bühür, > sento...
|
|
bazter euskalkien forma bereziek esku argala dute besteen aldamenean. Badirudi, beraz, bazter euskalki horiek makurtu behar luketela zenbait alditan erdikoen alde, hala
|
nola
hitz hauetan: ultze, > ukuzi, > bühür, > sento...
|
|
Baina kontua da ez nuela uste esnatuko zenik. Eta orain ez dakit
|
nola
hitz egin, nondik hasi?
|
|
KANDIDO. Eztakit
|
nola
hitz egin beraiekin. Ahalegintzen naizen bakoitzean gauzak txarkitu besterik ez dut egiten.
|
|
382). Artikulu horretan ere nozituko ditugu arestian aipaturiko hala datu falta
|
nola
hitz potoloak: «euskarófilo entusiasta amante de su país», «el doctor Goyeneche es en la costa francesa del Cantábrico la encarnación del vasquismo» eta abar.
|
|
«Aurrelana izango da oraingoa, eta ikersailak ezarriko ditugu. Aztertuko dugu, esaterako, herri batean, edo denbora batean, ahozko jarduna nolakoa izan zen, edo
|
nola
hitz egiten zuten pulpitotik, edo herriko dendan, inguru jakinetan alegia».
|
2009
|
|
— Galdetegi bat pasatua zitzaien gurasoei: nortzuk bizi diren ikaslearekin etxean, ba al dakiten euskaraz, eta
|
nola
hitz egiten duten beren artean.
|
|
Pertsonek zer janzten duten, nola ibiltzen diren eta
|
nola
hitz egiten duten ikusi behar digu... Bai, egia da, kaleko lana da askotan, baina, ondoren, bulego batetan egon behar gara, eta hori aspergarria izaten da.
|
|
Marikita Tambourin (Maiatz argitaletxea)/ Idazlanak 1 eta 2, Etxamendi (Maiatz Argitaletxea) 12:30ean, Aurkezpen aretoan:
|
Nola
hitz egin arteaz umeei. Françoise Barbe Gall eta Marta Casares (Nerea Argitaletxea) 12:30ean, Haur literatura aretoan:
|
|
Marikita Tambourin (Maiatz argitaletxea)/ Idazlanak 1 eta 2, Etxamendi (Maiatz Argitaletxea) 12:30ean, Aurkezpen aretoan:
|
Nola
hitz egin arteaz umeei. Françoise Barbe Gall eta Marta Casares (Nerea Argitaletxea) 12:30ean, Haur literatura aretoan:
|
|
Erlijioen erantzunak asegarriak ez badira, eta ez dira?, bizi filosofiarenak, edo esate baterako hileta zibiletan entzuten diren diskurtsoak, etab., hein handi batean erlijioen plagioak izaten dira, eta jeneralean moldegabeago, traketsago, pobreagoak.
|
Nola
hitz egin bizitzaz eta heriotzaz. Balio automatiko seguruko diskurtsorik, goizeko ogia bezala erosi eta jan eta asetzeko, ez dago.
|
|
Are gutxiago ezezagun hori tripan badaramazu. Nik ez nekien sabelean neramanari
|
nola
hitz egin, ez nekien zer izen zuen, nor zen. Baina banekien maitatu egin behar nuela, laztanak egin behar nizkiola, eta egunen batean besoetan hartu nuela.
|
|
–Hildakoa. . Jauna,
|
nola
hitz egin nezakeen horrela??. Hil zutena, esan nahi dut.
|
|
–Ikusi bazenu
|
nola
hitz egin duen, Regina?! –eta, kidearen paperean jartzen zela, haren hitzak errepikatu zituen, antzezpen ezin serioagoan?:
|
|
Oraindik ez dakit? Baina gogoratzen duzu
|
nola
hitz egin zuen miss Albretek Mrs. Brenti buruz?
|
|
Otto Pette idatzi nuenean, erdi aro hipotetiko batean oinarritutako nobela bat, istorioaren sinesgarritasunak adinako garrantzia zuen niretzat hizkeraren sinesgarritasunak.
|
Nola
hitz egiten zuten orain seizazpi mende, ez dakigu. Jakin izanda ere, nuke orduan bezala idatzi.
|
|
Ikertzaileek 3 urte bitarteko haurren gizarte ulermena neurtu zuten. Ikusi zuten
|
nola
hitz egiten zuen ama bakoitzak hiru urteko seme alabekin, elkarrekin irudi batzuk begiratzen zituzten bitartean. Konturatu ziren irudietako pertsona batzuen gogo aldartea deskribatu zuten amen haurrek informazio hori jaso ez zutenek baino hobeto egin zituztela gizarte ulermeneko ariketak.
|
|
–Ikusi bazenu
|
nola
hitz egin duen, Regina...! –eta, kidearen paperean jartzen zela, haren hitzak errepikatu zituen, antzezpen ezin serioagoan–:
|
|
Aldi berean,
|
nola
hitz egin poesia batez poesia hura gozatu genuen moduaz hitz egin gabe, eta poesia bere horretan iraunarazten duen misterioaz galderarik egin gabe?
|
2010
|
|
Baina galdetu Cryptome webguneko arduradunei. Aurtengo otsailean argitaratu dute Microsoften barne manual bat, azaltzen duena
|
nola
hitz egin behar duten enpresako langileek poliziarekin, ustezko gaizkileen datuak eskatzen dizkieten kasuetan. Dokumentuak agerian uzten du Microsoftek gure zenbat datu dauzkan gauza jakin samarra, bestalde; baina gaurko gaiarekin lotuta, problema handiena zera da:
|
|
Kontatu nahiko banu, nagoen kafetegian, hau idazten gezurra diot, hau zirriborratzen dudan bitartean, ondoko mahaian adineko andre batzuek
|
nola
hitz egiten duten beraien amei buruz(" ¿ Y tu madre todavia se vale?"), lehengaia hainbeste nuke maneiatu, oraindik ez dakizkidan helburuak lortzearren (irakurlea hunkitu, amak ere badiren alaba horien egoismoa salatzeko, gizarte osoaren noraeza salatzeko, irrigarri uzteko...), ezen ikusitako eszenaren mertzenarioa baino nintzen sentitu, droga purua karearekin nahasi ondoren partitzail...
|
|
Horretarako heziketa naturala erabiltzen du, zaldiaren izaera berezkoa abiapuntu duen ikasketa prozesua. Zaldiengana nola gerturatu, nola tratatu,
|
nola
hitz egin ere erakutsiko dute saio honetan.
|
|
Horretarako heziketa naturala erabiltzen du, zaldiaren izaera berezkoa abiapuntu duen ikasketa prozesua. Zaldiengana nola gerturatu, nola tratatu,
|
nola
hitz egin ere erakutsiko dute saio honetan.
|
|
boltxebikeen txandaren ondotik espartakisten txanda izango da aurki??. Primeran oroitzen dut une hura, nola bere esaldi hartan hitz baten indarra azpimarratu zuen?, aurki??, baita
|
nola
hitzak ezpainetan irri bat zabaldu zion ere, begiak dir dir.
|
|
dutela, baina jakin litzateke zein diren inskripzioetan agertzen dituzten benetako forma eta grafia. Bien bitartean, euskararen gramatika historikoari dagokionez, arazo franko sorrarazten dituzte, hala
|
nola
hitz hasierako palatalizazioaren (j an, j ainkoa) edo artikuluaren agerpena (jainko a). Bestalde ata formak Mitxelenaren hipotesia bermatuko luke, alegia gaurko aita antzinako atta baten despalatalizazioaren ondorio izan litekeela?.
|
|
|
Nola
hitz egiten duzu frantsesez. Batere ez
|
|
|
Nola
hitz egiten duzu euskaraz. Batere ez
|
|
NAIA. (aldatuz irribarretsu) Badakizu? Gustatzen zait
|
nola
hitz egiten duen! (imitatuz) Hola, mi amol!
|
|
KLAUDIA. Hau da hau! Zuk erakutsi behar didazu
|
nola
hitz egin. Txarra da egia esatea?
|
|
Hezkuntza eduki digitalak: Extremadurako Juntako Hezkuntza Sailak prestatutako curriculum materialen bilduman, Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko ikasleek gramatikarekin lan egiteko proposamen ugari biltzen dituen aplikazio hau sartzen da, hala
|
nola
hitz motak, substantiboak, adjektiboak, aditza eta horien arteko komunztadura bereizten ikasteko baliabidea, edo menderakuntzaz osatutako perpausak, zeinak aukera ematen baitu esaldien mota esanguratsuenak ezagutzeko. Morfologia eta sintaxia:
|
|
Eta domino efektua hortxe dago: boltxebikeen txandaren ondotik espartakisten txanda izango da aurki... ’ Primeran oroitzen dut une hura, nola bere esaldi hartan hitz baten indarra azpimarratu zuen —‘aurki’—, baita
|
nola
hitzak ezpainetan irri bat zabaldu zion ere, begiak dir dir.
|
|
Urte haietan ikasi genuen batez ere, nola idatzi,
|
nola
hitz egin eta zein zen mundu klasikoa. Zoritxarrez, orain, azken urteotan, dirudienez, ahazturik, bazterturik geratu da hezkuntza klasikoa.
|
|
Zein ongi ematen duen, gaur goizez eta Frantziako herrixka honetan, Mar emakume beltzaran madrildar ederrak.
|
Nola
hitz egiten dien seme alabei espainolez eta euskaraz, gure herriko euskaraz. Jaio zirenetik ezagutzen naute ume biek eta nirekin jator portatzen dira, baina aitortu behar dut gure harremana zertxobait hoztu dela herrira ez natorrenetik emazte ohiarekin.
|
|
Burua ikaste lan horietan murgildua izan zuelako edo, ahazturik izan zuen ia mundua, edo gutxienez munduaren erdia; zehatzago esanda, ez zekien zer ziren egiazki emakumeak,
|
nola
hitz egiten zuten, zer sentitzen zuten... gizonen artekoak izan baitziren beti bere elkarrizketak oro, eguneroko zereginetarako neskameei emandako agindu xumeak salbu.
|
|
" Arrumia bazara,
|
nola
hitz egiten duzu guk bezala?"
|
|
Bere zenbakia markatu dut. " Clara..." ohartzen naiz ez dakidala
|
nola
hitz egin Clararekin. Bart gaueko elkarrizketa hain da berria, hain da... telefonozkoa.
|
2011
|
|
Bakea ez da opari ematen, egin egiten da, eta horixe falta zaizu, gizona: kemena, zeure egiteko herriarekin eta gizateriarekin duzun erantzukizun historikoa.Ezin bizi zara beldurraren labirintioan eta AEBak gobernatzen dituztenen mende, aintzat hartu gabe nazioarteko hainbat gobernuk sinatutako tratatuak, itunak eta protokoloak.Nola hitz egin dezakezu bakeaz, ez baldin baduzu ezer bete nahi, ez badira zure herrialdearen interesak?
|
Nola
hitz egin dezakezu askatasunaz, pertsona errugabeak baldin badituzu preso Guantanamon, AEBetan, Iraken eta Afganistanen. Nola hitz egin dezakezu giza eskubideez eta herrien duintasunaz, haiek etengabe urratzen baldin badituzu, sBegiratu zure labirintoaren goiko aldera, Barack, eta baliteke izar bide erakuslea aurkitzea, nahiz eta jakin ezin iritsizkoa dela, Eduardo Galeanok ederki adierazia duene... Biziaren desafioa duzu.Bakearen Nobel saria lanabes bat da, herrien zerbitzura dagoena; sekula ez, banakoen harrokeriarako.Indar betea eta itxaropen handia opa dizut, eta izango ahal duzu kemena okerreko bidea zuzentzeko eta bakearen jakinduria aurkitzeko. (Gaurko egunez, duela 34 urte, hegaldi bat egin nuen heriotzarantz, Argentinako diktadura militarraren garaian, AEBen babespean; Jainkoari eskerrak, bizirik iraun nuen, eta goiko aldetik irten behar izan nuen labirintotik, etsialdiari gain harturik).
|
|
Bakea ez da opari ematen, egin egiten da, eta horixe falta zaizu, gizona: ...n bizi zara beldurraren labirintioan eta AEBak gobernatzen dituztenen mende, aintzat hartu gabe nazioarteko hainbat gobernuk sinatutako tratatuak, itunak eta protokoloak.Nola hitz egin dezakezu bakeaz, ez baldin baduzu ezer bete nahi, ez badira zure herrialdearen interesak. Nola hitz egin dezakezu askatasunaz, pertsona errugabeak baldin badituzu preso Guantanamon, AEBetan, Iraken eta Afganistanen?
|
Nola
hitz egin dezakezu giza eskubideez eta herrien duintasunaz, haiek etengabe urratzen baldin badituzu, sBegiratu zure labirintoaren goiko aldera, Barack, eta baliteke izar bide erakuslea aurkitzea, nahiz eta jakin ezin iritsizkoa dela, Eduardo Galeanok ederki adierazia duenez.Koherente izan beharra daukazu, zure esanetan eta egintzetan, horrela baino ez baituzu lortuko iparra ez galtzea.... Biziaren desafioa duzu.Bakearen Nobel saria lanabes bat da, herrien zerbitzura dagoena; sekula ez, banakoen harrokeriarako.Indar betea eta itxaropen handia opa dizut, eta izango ahal duzu kemena okerreko bidea zuzentzeko eta bakearen jakinduria aurkitzeko. (Gaurko egunez, duela 34 urte, hegaldi bat egin nuen heriotzarantz, Argentinako diktadura militarraren garaian, AEBen babespean; Jainkoari eskerrak, bizirik iraun nuen, eta goiko aldetik irten behar izan nuen labirintotik, etsialdiari gain harturik).
|
|
Adin horretan gakoa irakasleak dira. Zaindu egin behar dute
|
nola
hitz egiten dieten umeei, kontatzen dizkieten ipuinak, abesten dizkieten kantuak, zertara jolasten diren haiekin... Une horretatik irakasleek berdintasun kontuetan erreferente bat izan behar dute umeentzat.
|
|
Ikusi dugu Espainiako Atzerri Ministroa amerikarrei esaten" mesedez, ez haserretu gurekin Iraketik atera garelako, gehiago egingo dugu Afganistanen". Erakusten du jende honek
|
nola
hitz egiten dion elkarri, nor den dominatzen duena, nor den alde ahula.
|
|
Eta
|
nola
hitz egin. Aieteko Adierazpenaren ordena eta edukiak oso argiak dira eta gero eta gehiago dira orden horren alde hitz egiten dutenak.
|