2000
|
|
|
Nola
antolatuko zenuke arraun mundua federazioarekin ez bada?
|
|
Laborategi egoera honetan, estres arinean murgiltzen da haurra. Honi eskerbeha dezakegu haurrak
|
nola
antolatzen duen bere portaera atxikimendu irudiarekiko, zein den irudi horrek ingurua esploratzeko ematen dion segurtasun maila, ezezagunekin harremanetan jartzeko, eta haurra nola portatzen denatxikimendu irudiak alde egiten duenean eta itzultzen denean. Egoera honenarabera, haurrak hiru talde nagusietan banatu izan dira:
|
|
Weber-en definizioaren arabera, Estatua da bortxarik handienaerabiltzeaz gain, bortxaren monopolioa darabilena ere. Bortxa
|
nola
antolatu, zeinbortxa onartu eta zein gaitzetsi, horretan dago gakoa. Azpimarratu nahi nuke, bortxaren eragile handiena eta antolatzaile nagusiena Estatua bada ere, bortxarenjatorria ez dela politikoa, soziala baizik.
|
|
Irakaskuntza maila ezberdinak bere logika zuen sarearen barruan nola komunikatzen ziren ikustea interesgarria bada ere, ez du interes gutxiagorik zubi antzeko zeregina bete zezaketen bigarren mailako irakaskuntzako zentroak
|
nola
antolatzen ziren aztertzeak. Izan ere, institutuen arteko bereizketak oso eszenatoki deigarriaren aurrean jartzen gaitu.
|
|
Bibliotekari eta dokumentalistak, egun, benetako bilatzaileak gara. Guk dakigu zer dagoen sarean, bere erabilera
|
nola
antolatuta dagoen, kalitatezkoa den edo ez... Ezagutzaren kudeatzaileak garenez, informazio egokia nola optimizatu, eta erabili ahal izateko sarbidea nola erraztu jakin dugu.
|
2001
|
|
Ezker abertzalearen indarrak mugatuak dira eta hori badakigu, baina azken 21 urte hauetan eztabaida eraman behar den tokira eraman dugu: eztabaida estatutismotik at jartzea eta Euskal Herriak XXI. mendean bere burua
|
nola
antolatuko duen pentsatzen hastean. Orain, estrategia nazionala aurrera eramatea posible dela erakusteko, beste bidetxo bat egin dugu.
|
|
Testu-liburuen doakotasunaz zer iritzi duten, eskolarako materiala eskuratzeko
|
nola
antolatzen diren eta antzeko kontuez gurasoengandik ahalik eta informazio zuzenena jasotzeko helburuz, CONSUMEReko teknikoek Estatu espainiar osoan Lehen eta Bigarren Mailako Hezkuntzan diharduten ikasleen 302 gurasori inkesta egin zieten.
|
|
Testu-liburuen erosketa ikastetxeetan
|
nola
antolatzen den
|
|
Joan den urtean eskolarako materialean zenbat gastatu zuten, seme alaben testu-liburuak ordaintzeko formula egokiena zein iruditzen zaien, ordaindu duten diru kopurua aurretiaz ezagutzen ote duten, seme alaben ikastetxean testu-liburuen erosketa
|
nola
antolatzen den...
|
|
Sarean dabiltzan kateetako asko entzuteko zer egin edo, areago, etxeko irrati emisorea dohainik
|
nola
antolatu, zehatz mehatz azaltzen dute web gune horretan.
|
|
Hitz bitan saiatuko naiz azaltzen, n garren aldiz,
|
nola
antolatu zuen Diccionario trilingue entzutetsua. Artean sortu berria zen Real Academia ren hiztegitik hartu zituen hitzak banan banan eta banan banan alboratu zizkien euskarazko ordainak, latinezkoak gelditzen zirela hirugarren.
|
|
Ideia benetan adigai heuristikoa baino ez da, ez ostentsiboa, eta ez du erakusten objektu bat
|
nola
antolatua dagoen, baizik esperientziako objektuen antolaera eta elkarlotura oro har nola bilatu behar dugun bere gidaritzari jarraiki (A671/ B699 (E508)).
|
2002
|
|
Hurbilpen honetan kokatzen dugun ekoizleak honako ardurak izango ditu: norentzat eta zertarako hitz egingo dut, nola ekoiztu ohi da honelako testua euskaraz,
|
nola
antolatuko dut, zein hizkuntza unitate behar ditut horretarako, zer egingo dut lehendabizi, nola egokituko diotnire berbaldia entzuleari...
|
|
Ekimen hau
|
nola
antolatu eta jorratu genuen azalduko dugu ondoren.
|
|
Bere hasierako galdera hauxe zen: komunitate eta korporazio pribilegiatuek osatutako gizarte batean,
|
nola
antolatu ziren taldeok Gipuzkoan BerantErdi Aroan. Nola lortu zuten Probintziaren boterea beren eskuetan edukitzea?
|
|
Konformaerraza naiz ni neurez, eta ez nion sekula trabarik ipintzen hark erabakitakoari. Are gutxiago gure egoeran, zeren gu emazte Pilar eta biok, alegia haien udaro udaroko gonbidatuak baikinen euren etxean, eta gonbidatu izateak nahiz gizonak anaiak eta andreak ahizpak izan haien azpiko egiten gintuen, neurri batean bederen, eguna
|
nola
antolatu erabakitzerakoan. Nik ez nuen batere sufritzen horregatik, eta emazte Pilarrek ere ez.
|
|
Nola, hizlariak?
|
Nola
antolatu mintegiak. Edo elebakarrekoa dela esanik, beste hizkuntza batzuk ere onartuko genituzke eguneroko praktikan?
|
2003
|
|
Kontura daitezela hezkuntza ez dela irakasleek ikasleei ezagutza linealki transmititzeko prozesu bat; prozesu horri faktore askok eragiten diotela: ikasleak zer nolako baldintza sozial eta ekonomikoetan bizi diren, heziketaren prozesua nolako baldintza fisikoetan garatzen duen, zer eskuarte dituen bere egitekoa betetzeko eta
|
nola
antolatzen duen heziketaren egintza. Ikuspegi lineala da PPren hezkuntzako erreformak iradokitzen duena eta irakasle asko" errearazten" dituena.
|
|
Batik bat Donostia eta muga inguru guztiaren defentsan gertatutakoak dakartza Manuel Chiapusok lan honetara:
|
nola
antolatu ziren hirian, Loiolako kuarteletatik armak hartu zituztenekoa, mugaldea erreketeen menpe eror ez zedin eginikoak, EAJkoen jarrera, Irun erre zutenekoa eta beste hamaika gai interesgarri.
|
|
Kirolariak, paziente gisa, beste galdera, arazo eta eskakizun batzuk ditu, orain arte gutxi ezagutu direnak.
|
Nola
antolatu litzateke osasun sarea gero eta kirol gehiago egiten duen gizarte honi erantzuteko. Oheburukoak hartu behar du horren ardura?
|
2004
|
|
Normalean hezkuntzako egitarauan (edozein ikasgairen egitarauan) kontzeptuzko, prozedurazko eta jarrerazko edukiak bereizten dira. Kontzeptuak ikasi beharreko eduki edo datuei dagozkie, hots, historiako epealdi, ideia, gertaera eta pertsonaiak ikastea litzateke; Prozedurek ikasgai baten metodologiak, arloa lantzeko trebetasunak, eta funtsean ikasten ikasteko teknikak irakasten dituzte (dokumentu historiko bat nola iruzkindu eta analizatu,
|
nola
antolatu diagrama batean historiako datuak...); eta azkenik jarrerak ikasgai batek, arlo akademikotik kanpo,, bizitzarako?, transmititu behar dituen balioei egiten dio erreferentzia (historiak, adibidez, jarrera kritikoa bultza dezake, bizi dugun errealitatearen eta munduaren konplexutasunaz ohartzen lagun diezaguke, etab.). Beraz, historialariak liburuetan darabilen narrazio edo kontakizun molde... behar du:
|
|
Oso zaila da euskal historian kontzeptuak edo mugarriak zeintzuk diren eta
|
nola
antolatu behar diren esatea. Irakaskuntzako mailen arabera modu batera edo bestera moldatu dira.
|
|
(Homero, lliade, I, 287). Errealismo osoz deskribatzen digu Homerok nola jokatzen duen botereklaseak edo aristokraziak politikan, nola erabiltz.cn duen limurtzea, nola abiarazten duenhain gaurkoa den ikuskizunezko ziiegitasuna,
|
nola
antolatzen duen aedoen bidez propaganda tresna eraginkorra. Hori guztia, gainera, guretzat paradoxikoa den testuinguru batean, aristokratcn arteko botere borroka eta zilegitasun jolasa Biltzarrean eszcnaratzen baitzirengarai bortitz hartan.
|
|
Idazten hasteko unea heldu zaizu. Horretarako, lehenengo urratsa plangintza bat egitea da, bildu duzun materiala
|
nola
antolatu eta erabiliko duzun jakiteko. Idazketa piangintzaegiterakoan hiru aldagai hartuko dituzu kontuan; eredu desberdinak, edukiaren balorazioaeta denbora.
|
|
sarreran lanaren aurkezpen orokorra egitea komeni da, bai lanaren helburuarena, bai horra iristeko erabiliko duzun bidearena. Horregatik, zein den zure testuaren helburua (tesi batean sakontzea ala auziren bat ikuspuntu berri batetik jorratzea, adibidez) eta baita idazlana
|
nola
antolatu duzunere (kapitulu edo ataletan etorriko dena aurreratuz) adierazi behar duzu,
|
|
Irakurgailua deskargatu eta ordenagailuan instalatu behar da. Programak berak azalduko du nola gehitu ‘blog’ berriak (batzuetan batzuk besterik ez dira etortzen) eta
|
nola
antolatu. FeedReader horrelako irakurleen adibide bat da.
|
|
Gorpuztiko prozesioa
|
nola
antolatzen den azalduko du Makalena elkarteak
|
|
Ordubete inguru iraungo duen emanaldi interaktiboa eskainiko du bihar Makalena elkarteak. Gorpuztiko prozesioa
|
nola
antolatzen den azalduko dute, atalez atal. Prozesioan parte hartzen duten zati guztiak aurkeztuko dituzte.
|
|
Bere hiletara, orain hil balitz, Miren etorriko ote zen iragan zitzaion erresumin gezi batekin. Izan ere,
|
nola
antolatuko zion Mariak hileta. Heriotzan ere bizitzan bezala ezin zuela aritu erabaki zuen, txantxangorria non pausatuko espera, eskubian pausaturik berri ona Mirenekin bat eginik, ezkerrekoan pausaturik Maria, berri txarra.
|
2005
|
|
Ez da hori gertatu, baina denek hori egingo balute atzera egiten hasiko ginateke. Unibertsitateen arteko mugikortasunak hori dakar eta orduan
|
nola
antolatuko dugu hau. Dena bazterrean utziko dugu?
|
|
gobernuek baino sinesgarritasun handiagoa dute eta gure kontzientziak baretzen dituzte. Irakeko inbasioa hasi aurretik jada AEBetako Gobernuak GGKEak Iraken
|
nola
antolatu zituen ikustea adibide garbia izan daiteke estatuak erakunde horietaz nola baliatzen diren frogatzeko. Baina gobernuen eta herritarren limosna Hirugarren Munduari bidaltzen dion bitartekaria izateari utzi nahi diotela konturatzen hasi dira GGKEak.
|
|
Baina modan jartze hau ez da basoan onddoa sortzen den gisan, berez gertatu. The New Statesman astekari ingelesean Jonathan Leake eta Dan Box kazetariek xehetasun guztiz argitu dute Britainia Handian
|
nola
antolatu den haiek «The nuclear charm offensive» («Nuklearren ofentsiba xarmagarria», era librean euskaratuta) deitu dutena.
|
|
Guregandik hurbilago ere horrelako irudi kanpainak
|
nola
antolatzen diren ikasi nahi duenak asko ikasiko du The New Statesmaneko artikuluarekin. Hor erakutsi dute energia nuklearra darabilten industriek hauteskunde britainiarren garaia une egokitzat ikusi zutela public relations kanpaina handi bat burutzeko.
|
|
Bere buletinean Greenpeace erakundeak honela irudikatu du denborarekin
|
nola
antolatuko litzatekeen multinazionalaren ahalegina aurrera aterako balitz korporazio handiei lotuta lan egiten duten abeltzainen txerriak hazteko produkzio eskema: «Monsantok gene sekuentzia horren ikerketa erabili nahi du txerri multzoak aztertzeko, eta horien artean aurkitu jaten duten pentsu kiloko haragi gehien ematen duten zerriak.
|
|
eta ze moral. Pixka bat pentsatzen da, bueno izan gaitezen libre eta orduan ikusiko dugu
|
nola
antolatu Euskal Herria, euskaldunek beraiek erabakiko dute nola antolatu Euskal Herria. Beraz, borrokak berak, salbe fase batzuetan izan ezik:
|
|
eta ze moral. Pixka bat pentsatzen da, bueno izan gaitezen libre eta orduan ikusiko dugu nola antolatu Euskal Herria, euskaldunek beraiek erabakiko dute
|
nola
antolatu Euskal Herria. Beraz, borrokak berak, salbe fase batzuetan izan ezik:
|
|
Zein helburu lortu. Helburuok lortzeko zein esperientzia landu? Esperientzia horien eraginkortasuna lortzeko
|
nola
antolatu behar dira jarduerak. Nola ebaluatuko dituguhelburuak?...
|
|
4.2.3 Ikasleak
|
nola
antolatu.
|
|
Eskolako espazioa
|
nola
antolatu hainbat elementuk mugatzen du, hala nola, eraikuntzak berak, altzari kopuruak, altzari horiek paratzeko moduak eta hezkuntzako materialak.
|
|
4.2.3 Ikasleak
|
nola
antolatu
|
|
Lehenak giro formala konfigura dezake, eta bigarrenak, berriz, lotsagabekeria ukaezina. Argazkiek giro desberdinak sortzen dituzte, kopuruaren, erakusten duten irudi motaren eta
|
nola
antolatzen diren. Argazkiek ere nortasun handia ematen diote egonaldiari.
|
|
Eta, gainera, jendeak, arte herrikoiak eta dibulgazioakonartzen dutela dirudien think tankbe rri bat antolatzen ari dira gutxinaka.17 Otzantasuna hezurretan daramagula dirudi.
|
Nola
antolatu, orduan, kontra kritika sendo bat?
|
|
Bi norabide nagusi izan dira horren ikerketan: batetik, estatuen arteko zuzenbidea eratzeko hasiera bezalaxe azaldu ohi da liburu hori; bestetik, zuzenbidea bera
|
nola
antolatu ere nabarmendu da horren barruan, sistema juridiko baten egitura osoa moldatzeraino.
|
2006
|
|
" Adibidez, zuk niri deitzeko, eta galderak egin eta gai honi buruz hitz egiteko". Azken batean, guztion bizitzan, feminismoa oinarrizkoa da, zeren oinarrian dagoena da gizonezko eta emakumeen arteko harremanak
|
nola
antolatuko ditugun.
|
|
Ezagueraren sorkuntza, eskuratze, banaketa edo jabetza eredu berriak sortu eta garatzen ari dira. Sorkuntza eta banaketa bermatzean jarriko nuke arreta, baina eredu horiek
|
nola
antolatzen ditugun berebiziko garrantzia izango du etorkizuneko gizartea benetan ezaguera eta berrikuntzaren gizartea izan dadin.
|
|
Ondoko lerroetan ikusiko dugu
|
nola
antolatu janak egoera onean kontserbatzeko.
|
|
Gaztetxearen barrenean
|
nola
antolatu zarete?
|
|
Nola sartu harremanetan, komunikatu, ikasle eta familiarekin?
|
Nola
antolatu gure jarduna ikasle horien beharrei erantzuteko?...
|
|
Eta Zeusek garatu duen jainkozkoen antolamendu politiko berri horrek isla zuzena izango du helendarren artean: herritarrentzat jainko andereen agindua da Biltzarraren bidezko gobernua, jainkozkoek aginduko diete
|
nola
antolatu behar duten, nola deitu, nola hitz egin, nola onetsi edo gaitzetsi proposamenak... Agindu eta irakaspen:
|
|
E ekintzak O ekintza kausatu du, E ekintza P ekintza baino lehenago gertatu da, A pertsonak E egin du... Horrela, arrazoimenaren bitartez, ezagut dezakegu mundua nolakoa den eta munduaren osagaiak zeintzuk eta
|
nola
antolatzen diren. Baina, arrazoimenak bere bakardadean ezin du jakin E ekintza moralki ona izan den edo ez.
|
|
gizartea herritik bertatik hasita aldatzearen kontu hori, behetik gora, hierarkiarik gabeko autoerakuntzaren bitartez, erabaki ahalmen osoa Asanbladari emanez, inoiz inorengan delegatu gabe... Udalak jarri zizkigun oztopoak aipatzen ditut gero, horri erantzuteko okupazioa
|
nola
antolatu eta egin genuen, desalojoak, okupazio gehiago, borroka giroa herrian...
|
2007
|
|
Horretarako, alderdien mahaia da garrantzitsua. Lehenago, komunikazio klandestinorik ez, baina komunikazio pribatua egon zen, PSOE, Aralar, EAJ, EA eta Batasunakoen artean alderdien mahai hori
|
nola
antolatu erabakitzeko. Horrelako mahai batek aurre prestaketa eskatzen baitu; non izango den, zenbat emakumezko eta zenbat gizonezko izango diren, nork ordainduko duen, eta abar.
|
|
bat da familia, erakunde den aldetik,
|
nola
antolatu behar duen eta nola ezagutu behar duen bere burua.
|
|
|
Nola
antolatu enpresa ahalik eta arinen
|
|
Lehenengo eta behin, profesional batek argitu dizkio haurrari irakasgai bakoitzean dituen zalantzak; berak erakutsi dio nola ikasi,
|
nola
antolatu bere lana, eta nola izan arduratsu eta saiatua lanean.
|
|
Maisuak eman ahal izango dion laguntza (lana
|
nola
antolatu, ikasteko teknikak, motibazioa) hobea izango da beti, horretarako duen prestakuntza hobea delako.
|
|
Hitz batean, irakasleak nola ikasi, lana
|
nola
antolatu, eta arduratsu eta saiatua izaten erakutsiko dio ikasleari, eta ikasleak jakin behar du bera arduratu behar dela irakasgaia gainditzen edo ikasketetan emaitza hobeak lortzen.
|
|
Generalitatearen eskumenei dagokienez, 5 artikuluan ezarri zen zein arlotan egikarituko zuen Generalitateak Estatuaren legeria, Konstituzioan ezarritakoaren arabera. 6 artikuluan ezarri zen
|
nola
antolatuko zituen Generalitateak Estatuaren gizarte legeriak ezarritako zerbitzu guztiak. 7 artikulua irakaskuntzari buruzkoa zen (gairik polemikoenetakoa) eta 8.a eta 9.a ordena publikoari buruzkoak.
|
|
Sutan salatu zuen zanpaketa frankista, oro har; eta partikulazki Burgosko Epaiketa
|
nola
antolatu eta burutu zen.
|
|
Jarraitzen dugu irakurketan P. Huizi ren artikuluan: . Gogamenak
|
nola
antolatzen dituen bere esperientziak: horra zerk arduratzen zuen nagusiki Wundt.
|
|
Hortaz, kultur fronteak, errealitateasortzeko, antolatzeko, bizitzeko eta sentitzeko dauden unibertsoen arteko mugaldeeta topaguneak dira... Nor garen, gizartea zer den,
|
nola
antolatu behar diren gizaharremanak, zertarako (helburuak), zergatik (balioak)... Arazo horiek guztiak gunehorietan definitzen eta gauzatzen dira.
|
|
Autoritate kognitiboa eta autoritate politikoa bereiziz, zientziaren eta politikaren arteko harremana
|
nola
antolatu den, epistemologia sozial baten erakuslea da.Oro har, baina, zientzia politika bat egituratzeko ez ezik, auzi zientifikoakulertzeko ere modu bat izango da. Hain zuzen ere, azken hamarkadetan fenomenoberriak agertzen direlarik, formulazio klasiko horietatik emango zaie erantzuna.Zehaztapen horri arretaz heldu behar diogu.
|
|
Ikerketa horiei esker identifikatu dira pertsonak errealitatea sailkatzeko, interpretatzeko eta ordenatzeko erabiltzen dituen kontzeptuak eta egitura antolatzailea. Hala, haurrek hainbat errealitate sozialen inguruan zer dakiten ez ezik, ezagutza hori garapen aro bakoitzean
|
nola
antolatzen duten ere badakigu. Bainaoraindik ez dakigu zein diren ezagutza hori bereganatzea eta garatzea ahalbidetzenduten prozesu eta mekanismo sozialak.
|
|
Munduaren ordena pentsamenduarena da, baina pentsamenduaren ordenarik ez dago hizkuntzaren ordena gabe: munduaren ordena hizkuntzaren ordenari azpiratua ageri da322 Nolabait naturaren egiturak ez badu adimenarena berrekoitzi baino egiten, hots, naturaren arrazoizkotasuna hizkuntzaren logika baldin bada, orduan kuestioa da, hizkuntzak berak
|
nola
antolatzen dizun bere logika (azkenean naturaren logika izango dena). Eta kritiko transzendentalak hori horrela dela ulertu edo igarri eta gero, nola erakusten da hori zertzelatuki?
|
|
Gutxienez, on line Parship ezkontza agentziaren datuen arabera, hamar milioi pertsona horien %79ri. Lagun guztiak ezkonduta daudenean edo bikotekidea dutenean, ezkongabe asko baztertuta sentitzen dira, aisialdia
|
nola
antolatu jakin gabe. Azken urteotan, bidaia agentziak, aldizkariak eta kolektibo horretan diharduten enpresak ugaritu egin dira, batez ere 30 eta 40 urte bitarteko pertsona ezkongabeek edo dibortziatuek osatuak.
|
|
adibidea, Facebooken hainbat zirkulu aukera daitezke sare sozialak, jatorrizko herrialdearen arabera, unibertsitatekoa edo lanekoa, ateak erabiltzaileei, beste batzuen profilak eta datuak ikusteko pertsonak, berea ikusteko moduan. Bakoitza
|
NOLA
ANTOLATZEN DA GIZARTE ZIRKULU HORIETAKO BAT, portada bat, zeinean haren hautaketa bat agertzen baita kideak, hurrengo ekitaldiak (norberak sortutakoak) erabiltzaileak) eta horma irudi bat ere badago, parte hartzaile bakoitzak idatz dezan iruditzen zaiona.
|
|
Nork daki non eta Pertsona bilatzaileak bi adibide dira:
|
nola
antolatzen diren erabiltzaileak desagertuei buruzko pistak emateko Infobela orrien funtzioez gain, tradizionalak, pertsona zuri baten kokapena zure telefono zenbakiaren bidez. Erabiltzaile hauentzat: Espainia aukera hori desgaituta dago, zenbait forotan sortutako eztabaidaren eta onespenaren ondoren dekretu batena.
|
|
Duela bost urte antolatu zen Postaz eztabaidak izan arren, inoiz ikusi ez diren zerrendako kideak biltzeko afaria. Aldapa gogoratu, adibidez, duela bost urte
|
nola
antolatu zen afari bat zerrendako kideak biltzeko; izan ere, horretan une hartan, ikusi gabeko bizilagun asko zeuden inoiz ez zuzenean, eztabaidak elektronikoki izan arren eta herri berean bizi izatea. “Fenomeno bat da bitxia, baina magiaren parte ere bada”, dio Aldapa.
|
|
Erlojuaren makina nagusia nukleo suprakiasmatiko izeneko hipotalamoaren egitura batean dago. Jakina da, halaber, neuronak osatzen dituzten geneek 24 orduko ziklo bati jarraitzen diotela, nahiz eta oraindik ez dakiten
|
nola
antolatuta dauden. Erritmo biologikoen edozein aldaketak eragina du organismoan (desordena psikiatrikoak, neurologikoak eta baita kardiobaskularrak ere, besteak beste).
|
|
Nairobitarrarik ez genuenez, kontratatu egiten genuen autobusa. Lehen saio hark baino gastu gehiago eskatzen zuen bigarren honek, baina lehenengo saiakeran geratu ziren hainbat hutsune hobetzeko ahalegina egin dugu.Konta iezaguzu
|
nola
antolatu duzuen azken saiakera hau…I.Z.: Zortzi txango antolatu genituen, otsailean hasi eta urrira bitarte.
|
|
Kontsola ez nintzakeen emazteren bati maite nuela esan eta haren ondoan familia sortzea? Nola sortuko nuen nik ezer,
|
nola
antolatuko nuen familia edo inguru egokirik, neure burua baneukan lehenik eta beti neure kontra. Gizon birrindua nintzen ni orduan, magilari lana atzean utzitakoa, ez lagunik, ez nongotasunik batere, ardi galdua beti, oraintxe bezala.
|
|
Gu iguzkian beltzatzen ari ginelarik ondartzan... goxoan... eta bera egunoroz jin duk kabale bazkatzerat, behi, zezenko, ahate, oilo... eta zakur ta gatuak gainerat...! O, bagindakian ba, eginen zituela... hartan kondatzen ahal ginuela... bazakiela
|
nola
antola... ez dakiogu galdegin ere, bera aintzinatu duk" zoazte gustian, hor izanek nuk" erranez goxo dik hola bederen... behar izan bagindu auzoer dei egin ez zukean berdin ez... eginen zutean heiek ere, bainan ez duk arras berdin" zer bakantzetan joaiten. Ziek?" eta holako entzunen gindian:
|
2008
|
|
Orain arte alor teorikoa zertan den aztertu dut, dela proposamen pedagogikoen ikuspegi teorikotik, dela Hego Euskal Herriko bi administrazioek ezarri dituzten curriculum legeenetik. Orain, ordea, irakasleek beren eguneroko lan jarduna
|
nola
antolatu, egituratu eta zehazten duten aztertuko dut. Horretarako, Batxilergoa hartu dut aztergai; izan ere, Batxilergoan bukatzen da irakaskuntza orokorra, hortik aurrera espezializazio ikasketak hasten dira.
|
|
Burnout sindromearen diagnostikoa egiteko, sintomei erreparatu behar zaie, baina norbaitek sintoma horiek agertu baditu, gauzak ongi egiteko, beharrezkoa da jakitea lanean zer egoera duen eta enpresa
|
nola
antolatua dagoen.
|
|
Kanpoko hezurdura, aldiz, ez da herri batek daukan egitura politikoa besterik:
|
nola
antolatua duen bere gobernua, non kokatua duen bere boterea eta botere hori gestionatzeko bere aukerak norainokoak diren?.
|
|
Nolanahi ere, saio edo ipuin konkaketaren giroari baino arreta gehiago ipuinari berari, istorioari eta haietan agertzen diren hizkuntz formei begiratu izan zaie. Eta oso gutxi dakigu saio haiek
|
nola
antolatzen edo bideratzen ziren. Baina saioak bazirela eta kontalariak amona eta aitona guztiak ez zirela ere esan daiteke.
|
|
Akademia moduko erakunde bat sortzeko eskenategi guztiz aproposa zen bada.
|
Nola
antolatu eta aritu zen Oñatiko hizkuntza saila. Sail honi zegokion egitarauak, hitzaldi bat, Julio Urkixoren eskutik, eta hiru ikastaro aurreikusten zituen, Eleizalde, Azkue eta Olabideren kargura.
|
|
Eta gure urtebetetze festa zer?
|
Nola
antolatu hitz egin behar dugu.
|
|
KOLDO. Barkatu, baina hau neure etxea da eta neuk dakit
|
nola
antolatu.
|
|
Abiapuntu legez 1755 urtea hartuta, lehen kapituluan Antzinako Erregimenaren munduan murgilduko gara, armagintzak eta armaginek bizi zuten egoera ezagutzeaz gain, Lege Zaharraren arabera udal boterea
|
nola
antolatzen zen ikusteko. Bigarren kapituluan ikusiko dugu nola astindu zuen botere eredu hori 1766ko matxinadak, bere arrakasta Eibarren eta matxinoen aurkako errepresioa.
|
|
batetik, 1936koan, Adimenaren sorrera haurrengan, umeen adimena sentsomotorraren ezaugarriak azaltzen ditu alde funtzionalak azpimarratuz: oro har, adimena nola sortzen den eta hura
|
nola
antolatu eta egokitzen den (asimilazioa eta moldatzea); 1937koan, Errealitatearen eraikuntza haurrarengan, garapenean espazioa, denbora, zergatia eta objektua kontzeptuak nola sortzen diren azaltzen du; eta 1945ekoan, Jolasa, ametsak eta imitazioa haurtzaroan, fantasia eta sinbolismoaren hastapenak deskribatzen ditu (imitazioa, jolasa eta irudikatzeko gaitasunaren garapena aztertzen ditu)....
|
|
Zehazki, kooperatibaren egitura eta agintean bazkide diren stakeholderren erabakiak modu eragile eta eraginkorrean
|
nola
antolatzen diren aztertu behar da9.
|
|
Hurrengo galdera hau da:
|
nola
antolatzen da garun osasuntsua optimista izateko. Kontua etorkizuneko gertaerak imajinatzeko gaitasunarekin lotuta dago, eta hori, aldi berean, beste funtzio baten mende dago:
|
|
Guztira, bake eragiketek 100.000 herritar baino gehiago zituzten iaz, 115 herrialdetakoak, eta 18 eragiketa egin zituzten lau kontinentetan.
|
Nola
antolatzen da eragiketa bat. Bakea mantentzeko lanak egiteko prestakuntza oso zehatza behar da.
|
|
Diru publikoa hautetsientzako mugikorretan gastatzeko badagoela jakin dugu, baina Euskara Mankomunitateko aurrekontuak onartzeko ez. Erdi Aroko feria zergatik antolatu,
|
nola
antolatu eta zertarako antolatu behar den ez zaio inortxori galdetu. ONIN eta EAk gainera, herriak eman ez dizkien bi zinegotziz baliatzen ari dira, egin eta desegiteko.
|
|
Lurralde batasuna onartuz, eta instituzio mugak baliogabetuz. Gero lurralde batasuna nola taxutzen den, Euskal Herria
|
nola
antolatzen den, euskal hiritarren erabaki osoa izango da.
|
|
amodioa, zer da?
|
Nola
antolatu amodioa. Nire zorionaren ardura beste bati eransten badiot, nire zoritxarraren errua berak izango du.
|
|
Frantziako lege batek dioenez, hamar urteren buruan jantoki kolektiboetan janariaren %20k ekologikoa izan du. «Dei anitz jaso ditugu eskoletatik galdetuz hori
|
nola
antolatuko den, baina ez da hain fite zerbait egitea. Epe luzeko lana da, nekazaritza ez delako nola edo hala aldatzen.
|
|
Eguneko 24 orduak ikasketei begira jarri behar ditu egungo unibertsitarioak. Ezin du bere kideekin solasean denborarik galdu, ezin du musika talde batean denbora galdu, ezin du bere diziplinakoa ez den bestelako jarduera batean denborarik galdu, ezin du museoetan denborarik galdu... eta, gainera, metodologia berriaren arabera, klasera derrigorrez joan behar du, bere burua nola formatu eta akademikoki
|
nola
antolatu jakingo ez balu bezala, institutuko ikaslea balitz bezala. Garapen intelektual eta akademikoaren zentzua guztiz galtzen du horrela full time ikasleak, klasera joatearen beharrarekin nahasten baitu jarduera unibertsitarioa.
|
2009
|
|
Aipatu dituzun zailtasun horiei aurre egiteko zeinen babesa izan duzue?
|
Nola
antolatu duzue bilketa?
|
|
Museoaren lagunak taldeko kideei dago zuzenduta ekimena. Besteak beste, erakusketa bat
|
nola
antolatzen den eta artelanak nola zaintzen diren azalduko zaie.
|
|
Bisitariek Museoaren barrualdea ikusi ahal izango dute eta artelanak behar bezala zaintzeko, erregistro, artapen, aire girotze eta mantentze arloek nola lan egiten duten ezagutzeko aukera izango dute. Besteak beste, erakusketa bat
|
nola
antolatzen den eta artelanak nola zaintzen diren azalduko zaie.
|
|
Izan ere, eragiteko zenbat eta ahalmen handiagoa izan, orduan eta sakonagoak, iraunkorragoak eta konplexuagoak (eta, ondorioz, aurreikusten zailagoak) izango dira gure ekintzaren ondorioak. Gogoeta, gainera, ez da ondorioen analisiarena soilik; gogoeta bera
|
nola
antolatu ere hausnartu behar da: nork hartu behar du parte gogoetan?
|
|
Mugatua dut bizialdia. Hori kontuan hartuta,
|
nola
antolatu nire bizitza. Zer egin eta nola bizi, hiltzeko orduan, kaka zaharra?
|
|
Emaitzei hainbesteko garrantzia eman ordez, prozesuei eman nahi diegu guk. Azken finean, arkitektoa gertaera luze baten kudeatzailea da, eta hori
|
nola
antolatzen ikasi behar du. Zentzu horretan, erlazio handia dago arkitekturaren inguruko prozesua eta film bat egiteko garapenaren artean.
|
|
Gipuzkoako arkitekto estudio hasiberri horiek Yoana Urralburu, Rulot estudioa, Isuuru, Josean Medina, Pablo García Astrain eta Toki izan ziren. Mahai inguruan, euren lanaren berezitasunak azaldu zituzten, bezeroak zeintzuk eta nolakoak diren esanez eta lana
|
nola
antolatzen duten.
|
|
Langile gehienek kooperatiba berriarentzat egingo dute lan aurrerantzean, baina haien kokapena argitzeke dago. Baita egoitza nagusia non izango den eta zerbitzuak
|
nola
antolatuko diren ere. Horrekin batera, kooperatibaren ordezkariak ere hautatu dituzte.
|
|
Gauza bat da zenbat ikasle sartzen diren titulazio batean, eta beste bat haien irakaskuntza
|
nola
antolatzen den. Eskola magistraletan 50 ikasle egon daitezke, eta klase horretan praktikak edo mintegiak antola daitezke bost ikaslerekin.
|
|
Balorazio ona egin duzue EHIGEko kideek jaiaren inguruan.
|
Nola
antolatu zenuten festa?
|
|
Oiartzungo dendak badu gune berezi bat, gune pedagogiko edo etxe teknikoa deitu dutena. Bezeroek haien neurri eta beharretara egindako altzarien inguruko kezka, zalantza eta aholkuak eska ditzakete, eta bertan ikusi
|
nola
antolatu edo prestatu behar duen erositako produktua. Eraikuntzarako materialarekin ere antzeko gune bat jarri asmo dute.
|