Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3.910

2000
‎1163an Gaztelako errege Alfonso VIII.ak Castroko hiribilduari eskainitako foruak populazioaren ugalketa bultzatu zuen, baita nabigazio jarduera erraztu ere. Modu horretan, XII. mendean Castro Urdiales portu garrantzitsua zen eta garrantzi hori handituz joango zen hurrengo mendeetan.
‎Jatorriz, Txorien irla hondarrezko irla artifiziala da. Hendaiako arrantza portua eraikitzeko lanetan dragatu behar izan zuten hondarra badiaren erdian metatu zuten eta modu horretan sortu zen Txorien irla.
‎Dena den, beldurra eta aurreiritziek ere zerikusi handia dute oraindik. Alde batetik beti da aberasgarria gizonezko gehiagok izena ematea, modu horretan bat baino gehiagoren sexualitatea ere ezagutuko genukeelako; baina bestetik, ez da ezinbestekoa, azken batean, ikastaroaren muina norberaren sexualitatea atzematean datza-eta".
‎Uste dut Euskaltzaindiako urgazle zela, eta Arantzazukoa eta handik gutxira hasi ginen klaseekin. " Dut" eta horrelakoak ikasi ditut, garai hartan jada apaizak modu horretan ematen zizkigulako eskolak.
‎Asmatzea baino berrasmatzea zailagoa da. Norberak era batean egiten eta ikusten ditu gauzak, eta abesteko eta abestiak egiteko modu hori oso pertsonala da.
‎Eskuduntza gehiago eskatzen zituen bertan, adibidez, zerbitzuen editoreei programazioaren gainean legez ezarri zaizkien zenbait muga CSAk berak finkatzeko. Modu horretan neurriaksektorearen bilakerara egokitzeko malgutasuna handiagoa izango litzatekeela argudiatzen zuen. Aregehiago, 1999ko urteari dagokion jarduera txostenean bertan, arauak ezartzeko eskuduntza gabeziaahuleziatzat jo du CSAk, sektorearen bilakaera behar bezalako prestutasun eta erritmoez jarraitu etagidatzea oztopatzen duelako.
‎Horietako bi Estatuari berari esleitu zizkion (RNE eta RCE); hirugarrena, zeharkako gestioan, ekimen pribatuaren artean banatu zen. GobernuAutonomikoak, hortaz, emisio banda modu hori baliatzeko aukeratik kanpo geratu ziren. Berriki, 1993koaraudiak berretsi egin du ordenamendu hori, eta baita horren arabera eratutako frekuentzien esleipena ere, nahiz eta frekuentzien antolamendua eta banaketa berregokitu, maiatzaren 21eko 765/ 1993 E.D.. Autonomia Erkidegoetako korporazio publikoek Uhin Ertainez baliatzeko duten aukera bakarra, lizentziadun emisoraren bat integratzea izango zen, EITBrekin gertatu zen bezala, Radio Vitoriabereganatzean.
‎Artezarau honek satelite bidezko telebistan eragin zuzena etaberehalakoa izango zuen, eta hori zela eta gertatu zen, hain zuzen ere, aipatutakoborroka. ...hin, 1/ 1997 Errege Dekretuaren bidez, artezarauaren egokitzapen ia zuzena egin zuen gobernu espainiarrak, Erregistro berezi bat sortuz eratukoziren OSACak zerrendan jasotzeko, eta horrekin bidea irekiz, hortaz, satelite bidezkotelebista digital berriari, zeinerako PRISA Sogecable taldea bakarrik zegoen prestatuta (Canal Plusen esperientziarekin abonatuen gestioan eta Canal Sateliterenarekinemisio modu horren gestioan). PPren gobernuak, orduan, 17/ 1997 Legearen bitartez, baldintzapeko sarbide sistema zehatz baten aldeko apostua egin zuen. Multicryptdelakoaren aldekoa, alegia?
‎UEUren baitanFilosofia Sailak, besteak beste, espazio hori bete dezakeela iruditzen zaigu. Aurten, adibidez, filosofoak, ekonomialariak, kazetariak, informatikariak, antropologoak etapolitikariak gonbidatu ditugu geure ikastarora, modu horretan ikuspuntuak biderkatu eta diskurtso integratzaileak sortzeko aukera errazten baita.
‎Burujabetasuna aldarrikapen bat bada, aldarrikapen horren gauzapenpolitikoa alor juridikoan konstituzio baten bitartez eman behar da. Modu horretan, Soto k Euskal Estatuaren bideragarritasun juridiko politikoa azaldu nahi izan du.
‎(i) Gaur egungo filosofia politikoan hausnarketa oro ikuspegi horrek kutsatuta azaltzen da. Modu horretan, etika, ekonomia nahiz politika berenzentzu zabalean aztergai dituen pentsamendu filosofikoa argudiaketa, oinarritzapen eta bibliografia juridikoaz blai azaltzen da4.
‎Sarri aritu naiz gai horri buruzko hausnarketan, niretzat ulertezinak ziren portaerakulertu nahian, zuzenak ez zirelakoan. Denbora pasatu ahala, ordea, poliki polikikonbentzituz joan naiz, horrela behar zuela izan, horrela izatea hobe zela gainera, berarenganako portaera horrek berorrek adierazten baitu beraren jarreraren zuzentasuna.Izan ere, ez da harritzekoa modu horretan hartua izatea, horrelako pertsonekin ezinaplika baitaitezke gehiengo/ gutxiengoen metodoak, ez baitira parametro horietanepaitzeko modukoak. Izan ere, gauza berriak agertzean, hots, problema zaharrakgainditzeko irtenbide berriak planteatzean, alferrekoak izaten dira lehenagoko kontsentsuak.
‎Lagunekin elkartu zen, hain zuzen ere gaua ordu askoko promesa egiten ari zen une berean. Denboraz hastea komeni zen, modu horretan alkoholak efektua egin zezan musuak zer ziren ezagutu nahi zuen mutilaren buruan.
‎Eta berandu esnatze horren erruz, egun erdia galtzeagatik, atzo heldu beharrean gaur heldu naiz Cashelera. Baina beno, modu horretan beste toki bat ezagutu dut: Kilkenny.
Modu horretan utzi nuen atzean Dublin. Gidaria hitz eta pitz ari zitzaidan, eta akademiako garaietatik geratzen zaidan ingeles apurrarekin erantzuten nion, begiak leihatilaren bestaldeko tonuetan galduta nituela.
‎Kartzelan ote zegoen edo, bestela, bere bila joan zitekeen jakiteko. Gogoa zuen, bai; modu horretan Eiderren oroipenarekin batera sutara botatzeko. Pisuko berrikuntzan bezala, San Joan jai handia ospatu behar zuen alferrikako oroitzapenekin, sutan erre zitezen Eiderren irudia, ahotsa, momentu on eta txarrak, begiradak, laztanak eta esperantzak.
‎Bere eskutan balego, ordaindu ere egingo zien gidariei ahoko kremailera itxi zezaten, eskatutako herrira eraman zezaten tutik ere esan gabe. Ingelesez pentsatzen laguntzen zioten dozenatxo neurona haiei jai emango zien modu horretan. Baina ez, autoetako gidariak ez ziren derrepentean isilduko.
‎Horrelakoxea zen Txema. Jabik askotan esaten zion pentsatzeko modu horrek harritu egiten zuela: ez zuela inor ezagutzen, Txema ez beste inor, arazo baten aurrean begien bistakoa ukatu eta komeni zitzaiona pentsatuko zuenik.
‎edan, edango zutela, eta ahal zen heinean arazoak ahaztu ere bai. Eta hitz egin ere nahikoa eta aukeran, baina horrek ez zuela Txemaren eguneroko tristura lausotuko, ezpada alderantziz, zeren pena hori eragiten zioten oroipenak izan baitziren hizpide garagardoz betetako arratsaldean, eta modu horretan Eiderren irudia berritu eta berpiztu baino ez zutela egiten. Esana zion Jabiri, eta honek ulertu ziur aski, baina Txema zen berbetan jo eta dale ibiltzeko beharra zuena.
‎iturri bat behar dik, gure kasuan kaka iturria, eta toki egokia behar dik, produktuaren erakusgarri bat kalte handirik gabe jaso ahal izaiteko —eta, barrendik hats hartzen zuela, erran zuen—: Iturriaz denaz bezainbatean, zenbat eta joriagoa eta emankorragoa, hobe, zalantzarik egon ez dadin modu horretan... —eta, hatza bururat zeramala, segitu zuen—:
‎Barkatuko zait ahalkea. Nolanahi ere, esan nahi nuke kabalen munduarekin zerikusi gehiago ikusten diodala terapia modu horri, medikuntzarekin baino. Konforme nago psikiatrarekin.
‎Esku hartu behar du gutxiengo kultural horien babesean. Modu horretan baino ezin du lagundu estatuak gizarte dezente bat eraikitzen, bere instituzioak bertan bizi diren gizabanako guztien errespetua irizpide nagusitzat duen gizartea, alegia10.
‎Liberalek, batez ere beraien burua antiperfekzionistatzat jotzen dutenak, merkatu soziokulturalean esku hartzen duen estatu batek bizimodu jakin bat bultzatzen (edota oztopatzen) duela pentsatzen dute, modu horretan gizabanakoen autodeterminazioari mugak ezarriz. Rawlsek dioenez, adibidez, askeak diren gizabanakoek beraiek eutsiko diote baliotsutzat jotzen duten bizimodu on jakin bati, botere politikoaren inolako laguntzarik gabe.
‎Ezkontzaren betierekotasunerako gogoak, izadiarena berarena dela ere, ezinbestean dakar grinak geldiarazteko muga; modu horretan, legeek dute, eduki ere, halako indar eta boterea, kontraturik santuena nahikeriaren edo iraungabekeriaren joko hutsa izan ez dadin; areago oraindik, inon dagoen eskuerarik indartsuena ere berea dute legeek, kontratu hori grina zital baten harat honat lotsagarrien objektua izan ez dadin.
‎Adimenik gabeko izakiek, zirkin edo eraspen itsu baten meneko horiek, ez dituzte euren artean topaketa ezustekoak edota aldian aldiko urreratze bakanak baino, betiere moralitate gabekoak. Gizakiengan, ostera, adimena beti korapilatu ohi da, gehiago edo gutxiago, bizitzaren egintza guztiekin; modu horretan ere, sentimendua gogoaren aldamenean dago, zuzenbideak sen soila ordezkatzen du, eta den dena handitu eta ongitu egiten da.
‎nola jakin dezakegu egunero hizkuntza berbera erabiltzen dugula, hautemateak neurtzen uzten diguten erloju, erregela eta beste hainbat objektuei esker ez baldin bada? Filosofo honen aburuz, sentimen datuak zerbait pribatua eta hutsezina bailiran onartzeak arriskuan jartzen zituen Zirkuluaren tesiak, modu horretan sekula ezin baitzitekeen erabilitako terminoen esanahia ikasi. Jakina, oinarrizko hizkuntzak fisikaren hizkuntzaren zati bat izan behar du.
‎Hemen ere, Euskal Herrian, autoritateak eta autoritatearen indarrak gainezkatzen ari zen gizartea. Modu horretan jaikitzen eta kaleratzen denean, indar izugarria da gizartea, geldiezina. Txakurrak eta indar publikoak inpotente ikusten dituzu, ezgauza; batez ere, autoritaterik gabe.
‎Zurriolako hotel batera eraman gintuzten, jende zibilaren babeserako antolatutako hotelera. Telesforo Monzon zen orduan Euskal Gobernuko Barne ministro eta berak ziharduen, besteak beste, modu horretako lekuak apailarazten. Zurriolako hotel horretatik, Kontxa pareko etxe batera pasako ginen, eta hantxe geratuko harik eta, frankistak sartzear zeudela, Donostiatik alde egin genuen arte.
‎Horrela, eskuak sakelan sartuta, hondorik gabe, behera luza nitzakeen eskuak. Modu horretan prestatuta, puntua egiteko orratz handi bi amari hartuta joaten nintzen azokara. Otzarakada sagarraren ondo ondoan jarri eta gabardina ipintzen nuen sagarren gainean, gonapean erdi ezkutatzeko aleak.
‎Horrelakoa da Castellongoa, beti trabak asmatzen, nondik zirikatuko asmatzen zebilen tiranotxoz osatutako zuzendaritzarekin. Ez dago garai bateko Herrerako edo Puertoko erregimena, ez da basatia modu horretan. Baina beste era batean bideraturik, helburu berdineko erregimena dela dudarik ez da.
2001
‎Zein ezaugarri hartzen dituzu oinarritzat, literatura modu hori egiterakoan?
‎. Nire ustez parte hartu behar da, baina pentsatzen bada gizartea hor goian parte hartuta bakarrik aldatu behar dela, ez dut horretan sinesten. Parte hartu behar da, modu horretara askotan gauza garrantzitsuak lortzen direlako, bestela horiek galdu egiten dira. Baina hori bakarrik ez da nahikoa.
‎Baina, gure planetako gorabeherez haratago, gizakiak zerura ere begiratu izan du beti eta izarrak, modu horretan, museo pieza bereziak bihurtu dira. Teknologiak aurrera egin ahala, planetarioek bilakaera izugarria izan dute eta euren kupuletako zeru artifizialek gero eta antza handiagoa dute benetakoarekin.
‎Eztabaida handia egon zen Iruñea zona mistoan geratzen zelako euskara ofiziala ez den tokian eta modu horretan, zona euskaldunetan ere ofizialtasunak ezer gutxi balio zuelako arlo askotan, hiriburuak Nafarroa moduko lurralde batean sortzen duen harreman eta jarduera kopurua izugarria delako.
‎Neurri hauek barrukoak dira, baina barrutikoak izan ordez kanpokoak lukete izan. Modu horretara, mutil handiagoak ere sartu litezke eta txalupak askoz azkarrago ibiliko lirateke», dio Luis Maria Amilibiak. Altxerrik ordea, oso zaila ikusten du neurriz aldatzea:
‎Iriartek orijinaltasuna bazuen bere ezaugarri nagusia, Samaniego bestearen gainetik zen, bizitasunean, deskribapenetan eta bertsoa osatzeko orduan. Sinpletasuna bilatzen zuen bere idatzietan, modu horretan irakurlearengana errazago irits zedin. Izan ere, Samaniegoren fabulak helburu moralizantea, hezitzailea dute.
‎Ikasle batek rabinoari galdera asko egiten omen zizkion, eta rabinoak ez omen zion erantzun ere egiten, isiltasunarekin ez bazen. Orduan, ikasleak, modu horretan inongo aurrerabiderik ematen ez ziolakoan, esan omen zion ez zeukala zertan bere ikasle izanik, ezeri erantzuten ez zionez. Orduan, rabinoak, behingoz, galdera batekin erantzun omen zion, jakin nahi zuela zertan bereizten zien ikaslea eta maisua.
‎Horretarako bi eratara igorri da informazioa: posta elektronikoz agendagureagenda.com helbidera bidaliz, edo formulario bidez. Azken modu horretara eginez gero, informazioa segituan agertuko da Interneten, prozesua automatikoa izango baita. Horretarako agente bakoitzari pasahitza emango zaio eta honek ekitaldiren baten berri eman nahi duen bakoitzean formularioa bete eta bidali baino ez du egin.
‎Alabaina, bi nobela hauetan plano desberdinetan istorio desberdinak kontatzen direla esatea axaleko irakurketa deskribatzailean gelditzea litzateke. Bestalde, aipatutako nobeletan, autoreak euskal nobelagintzan lehenengo aldiz azalduko diren kontateknika berrien esplizitazio hutsa egiten duela baieztatzea ere,, nolakotasun horren oinarrian dagoen azken pausoa, hau da, nobela interpretagarri egiten duen modu hori kontuan ez hartzea izango litzateke. Honi dagokionez, esan daiteke nobela honi buruz egin diren iruzkin eta azterketa gehienetan forma aberastasun hori nabarmendu besterik ez dela egin eta metodologia kritiko batzuen esplizitaziora mugatu direla azterketa gehienak.
‎Gaurkoan, Ramon Saizarbitoriaren nobelak ditugu hizpide, gutako irakurle askorengan betiko geratu diren obrak, hain zuzen. Saio honi jarri diogun izenburuan adierazten denez, mundua erromantizatzeko modu hori begiradan (lehenengo hiru nobeletan) eta oroimenean (azkenengo bietan) oinarritu da, eta hauexek izan dira, jarraian zehaztuko ditugun testu estrategiekin batera, poetika desberdinak testuratzeko egileak eskura izan dituen abiapuntuak. Has gaitezen, hortaz, azterkizun ditugun nobelek eragin dizkiguten irakurketak azaltzen, egileari eta bere garaiari buruzko hainbat datu eman ondoren.
‎Kristautasunaren aurreko ohituraren arabera, urez inguratutako toki batean lurperatu behar ziren hildakoak. Esaten dutenez, modu horretan hildakoaren espirituak aintzira zeharkatu eta herriraino iristea saihesten zen.
‎Bularra hartzen duen bitartean, asma edo ekzema bezalako alergiak, katarroak, belarriko infekzioak eta antzekoak harrapatzeko arrisku txikiagoa du umeak eta, modu horretan, txertoaren onurak jaso ditzake: amak hotzeria, larruazaleko eritasun edo beherakorik nozitzen badu, gaitzok ez dizkio iragango umeari esne bidez baina horrelakoei buru egiteko lagunduko dioten antigorputzak bai, aitzitik.
‎Guraso asko materiala eskuratzeko modu horren aurka daude, liburuak beren kabuz erosita lor litzaketen deskontuak galtzen dituztelako horrela.
‎Gauzak ikusteko modu horrek kontsumitzaileen elkartea bigarren mailan uzten du (kontsumitzailearen interesen defendatzaile nagusiak elkarte horiek direla bost herritarretatik bakar batek erantzun du), Administrazioa eta enpresak zerrendatik zeharo suntsiturik.
‎Arau hori 2002ko apirilaren 5ean aldatu egingo da: gehieneko kopuru horiek jaitsi egingo ditu eta, modu horretan, nitratoen balizko toxikotasunari buruzko polemika islatuko du.
‎Gauzak horrela, merezi du on line erosketak bakarrik ordaintzeko berariazko txartel bat eskuratzea, modu horretan eragiketa bakoitzaren gertu gertuko jarraipena egin eta okerreko kargurik egin ez dizutela egiaztatu ahal izango duzulako.
‎Gaurkoan, Ramon Saizarbitoriaren nobelak ditugu hizpide, gutako irakurleaskorengan betiko geratu diren obrak, hain zuzen. Saio honi jarri diogun izenburuan adierazten denez, mundua erromantizatzeko modu hori begiradan (lehenengohiru nobeletan) eta oroimenean (azken bietan) oinarritu da, eta hauexek izan dira, jarraian zehaztuko ditugun testu estrategiekin batera, poetika desberdinak testuratzeko egileak eskura izan dituen abiapuntuak. Has gaitezen, hortaz, azterkizunditugun nobelek eragin dizkiguten irakurketak azaltzen, egileari eta bere garaiariburuzko hainbat datu eman ondoren.
‎Askotan kontrol instituzionalean lortzendena buruzagi horien eskutik dator, hizkuntz taldea taldearteko harremanetan berehizkuntza, kultura eta biziraupen etnikoaren alde mobilizatzen baitute (Fishman, 1972). Buruzagi horien ausentziak aurreko belaunaldietako kideek lortutako irabazi horiek galtzera eraman dezake taldea, eta modu horretan etorkizuneko lorpenakere hipoteka ditzake, hizkuntz komunitateko ondorengo belaunaldietako kideenbiziraupenerako nahitaezkoak izango diren lorpenak.
‎Prozesu psikosozialek antzekotasunak eta ezberdintasunak dituzte; antzekotasun garrantzitsua da, adibidez, denek kognizioarekin, emozioarekin eta motibazioarekin zerikusia dutela; ezberdintasun garrantzitsu bat, adibidez, kognizio barruan azpiprozesu ezberdinak daudela (identifikazioa, hautemateak, kategorizazioak, usteak eta irudikapenak, egozpenak, jarrerak, motibazioak, eta abar); besteezberdintasun bat, agian, identifikazio prozesuak betetzen duen erdigunetasuna da, hori delako gizabanakoa definitzeko ondoen funtzionatzen duenaeta, gainera, berak garantiza dezakeelako beste prozesu psikosozial guztienarteko lotura eta artikulazioa. Gauzak modu horretan ulertuz, identifikazioaizango da portaerekin ere ondoen lotuko litzatekeen prozesu psikosoziala.
‎Oraingoaren ezaugarri batzuk dira: 1) diziplinarteko ikuspegia jarraitzen dela, ikusmira diziplinanitza gaindituta, batez ere hizkuntzarekiko soziologia eta psikologia sozialaren ikuspegiak integratuz; modu horretan, elkarrekikotasuna indartzenda; 2) aldagai mota nagusiak bereizterakoan, batez ere mota hauek azpimarratzea: a) objektiboki gizartean gertatzen den ukipen egoerari buruzkoak; b) objektibokigertatzen diren aldagaiak gizabanakoek nola barneratzen dituzten, edo sozializazioarekin lotzen direnak; c) sozializazioaren ondoren gizabanakoek nolako prozesuak bizitzen dituzten (batez ere prozesu p... aplikazio maila zabalenetatik hasita maila partikularrentzako bideari jarraituz ulertzea; 4) modu horretan, gizabanakoen portaerak, aplikazio maila partikularrena kontsideratuz?, beste aldagai moten artekoondorioak izango dira, hala portaerak testuingurualki ematen diren prozesuen arteko eta bitarteko emaitzak bezala ulertuz, psikologian eta psikologia sozialeanohikoa den bezala; 5) portaeren artean sartzen dira, ez bakarrik 2Hren jabekuntza, baita 2Hren erabilera, edo hizkuntzaren eta kulturaren arteko portaerak ere; 6) feedback moduko bukle bat irekitzen da, gizabanakoaren portaeratik hasi eta prozesu psikosozialeranzko bidea jarraituz, hala, bilakaerak eta aldakuntzak esplikatzeko ere bidea irekiz; 7) prozesu psikosozialen artean, identifikazio sozialari, edoidentitate etnolinguistikoari, erdigunetasun berezia ematen zaio, prozesu horrekziurtatuko duelako gorago aipatu den aldagai mota guztien elkarrekikotasuna.
‎1) diziplinarteko ikuspegia jarraitzen dela, ikusmira diziplinanitza gaindituta, batez ere hizkuntzarekiko soziologia eta psikologia sozialaren ikuspegiak integratuz; modu horretan, elkarrekikotasuna indartzenda; 2) aldagai mota nagusiak bereizterakoan, batez ere mota hauek azpimarratzea: a) objektiboki gizartean gertatzen den ukipen egoerari buruzkoak; b) objektibokigertatzen diren aldagaiak gizabanakoek nola barneratzen dituzten, edo sozializazioarekin lotzen direnak; c) sozializazioaren ondoren gizabanakoek nolako prozesuak bizitzen dituzten (batez ere prozesu psikosozialak kontuan hartuz) azaltzea; d) gizabanakoek izango dituzten portaerak; 3) aldagai mota hauen artean gertatzenden lotura adieraztea, eta aplikazio maila ezberdinen arteko artikulazioa enpirikokiziurtatzea (Doise, 1982) eta inklusio bilakaera (Azurmendi, 1997) halako linealtasun kausalaren bidea proposatuz: aplikazio maila zabalenetatik hasita maila partikularrentzako bideari jarraituz ulertzea; 4) modu horretan, gizabanakoen portaerak, aplikazio maila partikularrena kontsideratuz?, beste aldagai moten artekoondorioak izango dira, hala portaerak testuingurualki ematen diren prozesuen arteko eta bitarteko emaitzak bezala ulertuz, psikologian eta psikologia sozialeanohikoa den bezala; 5) portaeren artean sartzen dira, ez bakarrik 2Hren jabekuntza, baita 2Hren erabilera, edo hizkuntzaren eta kultur...
‎aipatzen. Eskola horretan esplizituki esaten da (Tajfel, 1972) prozesu eta portaera psikosozialak egoera sozial edo sozioestrukturaletangertatzen direla, eta modu horretan aztertu behar direla. Horregatik, Eskola horretanbereziki kontuan hartzen den aplikazio maila taldeartekoa da, hasieratik (Tajfel, 1972).
‎1) subjektua dagoela, gizabanakoa, objektuekin (kasu horretan, euskara objektu moduan kontsideratuz) harremanak edo interakzioak egiten dituena, eta interakzio horien bitartezgaratzen doana eta portaera esanguratsuak dituena; 2) subjektuaren etaobjektuen arteko interakzio prozesua bi azpiprozesutan banatzen dela: ...ektuarenganako azpiprozesua, asimilazio eta sozializazio prozesu psikologiko eta psikosoziala; 3) subjektuak menderatzen du prozesu osoa (biazpiprozesuak barne), subjektu aktibo baten aurrean gaudelako, eta menderatze horren bitartez garatzen doa eta gertatzen zaizkio prozesu psikologiko eta psikosozial guztiak; hori posible da subjektuaren nortasunaren ondoan bere identitatea ere garatzen delako; modu horretan, eta euskararekiko, subjektuan kokatuko litzateke identitate etnolinguistikoaren prozesua;
‎4) objetua, kasu horretan bezala, euskara bada, euskararekin interaktuatzeak euskararekiko erabilerak egitea dakar, beste hiztun batzuekinharremanetan jarriz; gauzak modu horretan ikusiz, kontsidera daiteke saresozialak objektuaren tokia beteko duela interakzionismoaren makroteoriahorretan; 5) egokitze edo indibidualizazio azpiprozesuan sar daitezke, batez ere, halako prozesuak: egozpenak, irudikapenak, usteak, jarrerak, motibazioak, nahiak, eta abar; gure eredu soziopsikologikorako aukeratuditugunak jarrerak eta motibazioak dira, literaturaren arabera gaiarekinondoen lotzen direnak kontsideratu ohi direlako; 6) asimilazio edo sozializazio azpiprozesuan, batez ere, honelakoak:
‎Horren arrazoia izan liteke beste bigarrenhizkuntza batzuek atzerriko jendearekin komunikatzeko balio dutela etaeuskarak ez duela gaitasun hori, Euskal Herritik kanpo hitz egiten ez delako. Hau da, modu horretan baieztatzen da, zeharka bada ere, 2H atzerritarren eta 2H ukipenezkoen ezberdintasuna garrantzitsua dela: 2H atzerritarretan motibazio komunikatzailea orientazio motibazional berezia izangodela, baina 2H ukipenezkoetan, aitzitik, motibazio komunikatzailea orientazio motibazional integratzailean kokatzen dela.
‎Maria bainutik alakara Produktua potean sartu eta ixten denean, hurrengo pausoa Maria bainuan egostea da. Egoste modu hori da tradizionalena, baina produktuaren segurtasunerako eraginkorrena ere bai. Ez du jakiten nola sortzen den eta zein izen duen.
‎Hala, entrenamenduak eta/ edo lehiaketa profesionalak muskulu ehunaren proteina galera murriztuko da neurri batean. Era berean, potasioa emateko modu horri esker, potasioa ez da ohiko potasio kloruroa bezain narritagarria urdaileko mukosarako, zeina edari energetikoen marka komertzial askok erabiltzen baitute. – Edari isotonikoen marka komertzial batzuen beste berrikuntza bat da zinka erabiltzen dutela formulazioan.
‎Eta hire deiei erantzuteaz arduratzen ez ziren lagunekin. Modu horretan jokatzen dutenei lagun esatea baldin badago.
‎Nor edo zer dator ba. Zergatik ekin dio Arantxak modu horretan ihesari. Hor, bere aurrean, denak emanda berak ahal duena baino arinago eta bizkorrago izkinatik izkinara jauzi eginez.
‎Zergatik haiz horren motza, gizajo arraioa, bota dio bere buruari haserre. Baina ezer esan gabe komunera abiatu da, modu horretako galdera metafisikoen erantzuna pixa egin osterako utziz.
‎Foru Aldundiko inspektoretzat aurkeztera doa izan ere Armendarizen amaren aurrean, Jabetzaren Erregistroko errutinazko galdeketa bat egiten ari dela esanez. Modu horretan bestela eskuragaitza izango litzaiokeen datua ziurtatu nahi du Tasiok. Armendarizek apartamentua soilik bere izenean jartzeko asmoa zuela alegia.
‎Gai horrekin jarraitu behar ote luke, ea bere semeari buruz hitz egitera animatzen den, ala hobe litzateke isiltzea. Zakarregi gerta liteke izan ere, pentsatu du, modu horretan ordurarte lortu duen konfiantza giroa galduz.
‎Itzultze lanak ahotan hartuz gero, nekez utzi dezakegu goramen  berezirik gabe, gure literaturan, Duvoisinen izena, Bonaparteren eskutik nahiz bere gisa hainbeste modu horretako lan utzi zizkiguna. Euskal itzul  tzaileen buruzagi eta errege deituko nuke, Orixeren itzal haserrea tenta  tzeko beldurrik ez banu.
‎Etxaide gramatikariak jokatu dio jokaldi makurra Etxaide idazleari. Euskarak badu hori esateko modua, bestea ordea, eta modu horrek ez du aldatu beharrik. Gramatikak hizkuntzaren neurrira egina behar du izan, ez hizkuntzak gramatikaren.
‎Berak erakutsi zigun, izan ere, nola euskal adizkiak parti, deklinabide mugagabearen berezitasuna berak ezagutu zuen Darrigolek baino lehenago eta utz ditzadan horretan gauzak, gaia behar bezain landua ez dagoelako. Kontrako aldetik, berriz, berak sartu zuen, ez sortu, testuak (hitzak, hobeki esan) azken muturreraino xehatzeko usadioa eta partiketa modu hori, Arana Goirik ontzat hartu zuelako noski, bizirik zegoen 1936an, nahiz zokoratuxea, Altubek esaten digunez. Puntu horri lotu zitzaion Urkixo Oñatin:
2002
‎Bisitariak ere bere jarrera aldatu behar du ezinbestez, lanik berrienak pieza klasikoen aldamenean ikustera behartuta baitago. Modu horretan, areto batera sartu eta mende askotako lanak izango ditu batera begien aurrean. Arraroa geratzen da, eta zaila agian, ikuslea eskema honetara ez dagoelako ohituta.
‎TESTUINGURU honetan harrigarria da inongo ataririk, ikus entzunezko zerbitzu batzuk integratzen dituela-eta, Internet bidezko telebista gisara aurkeztea bere burua. Baina, hain zuzen ere, modu horretan agertu zen pasa den abenduan Bilbon sortutako proyeccion.tv Interneteko atari berria, bigarrena, bestalde, Euskal Herrian gisa horretara agertzen dena lehena Iparraldeko tvpi.fr izan zen, zeina, bestalde, pasa den azarotik hona lurrazalez emititzen ere hasi den Lapurdi eta Zuberoako zenbait ingurutarako eguneroko ordubeteko programazio berriarekin. Atari berriaren telebista bokazioa azpimarratzeko edo Tuvaluko.tv domeinua hartu badute ere, edukiei erreparatzen badiegu oraindik ibilbide luzea dutela egiteko ikusiko dugu ataria hornitzen.
‎Arazo hauen aplikazioan hainbat elementu desobedientzia zibilaren tradiziotik hartzen ari zara. Modu horretara, desobedientzialariak ez du soilik legea desobeditzen legearen termino juridiko zehatzean, politikak ere desobeditzen ditu. Nazioarteko politika ekonomiko konkretuak, esaterako.
‎Azkue eta Larrañagaren esanetan erromeriei eusten ari zaie une honetan: " Ohitura aldaketa bat gertatu da, baina oraindik jendeak dantzan egiten du, eta festa modu horretan egiteko aukera batzuk badaude; etorkizunean, aldiz, ez dakigu zer gertatuko den". Jon Gaminderen ustez, etorkizun bat izateko erromeriek ere egokitze bat izan behar dute, garaiaren arabera:
‎Aralarreko kide batekin hori mantenduko zenuke eztabaida batean? Haien ideien aurka zaudetela, modu horretara?
‎Akordiotara iristeko beste modu bat izan daiteke bi aldeek aurkariak nahi duenetik pasa beharra. Niri behintzat, paradigma aldaketa bat ekarri dit trabesa egiteko modua hori dela jakiteak. Eugenio Ibarzabalek zioena:
‎Sehaska kantuak izugarri gustatzen zitzaizkidan, eta konturatu nintzen erritmoa ondo zaindu behar dela, alegia, alferrik zela kalera joateko irrikagatik sehaska azkar eragitea. Modu horretan umeak ez baitzuen lorik hartzen. Amari begira ikasi nuen hark nola kantatzen zuen, goxo, geldiro, sehaskaren erritmoa kantatzerakoan eramanez.
‎Nobelaren sarreran, Juan Mari narratzaile pertsonaiak, autorearen alter ego nabarmena, azaltzen digu bere osaba Joxeren eskuizkribuaz baliatu dela liburua idazteko. Modu horretan planteatuta, nobelak maila narratibo desberdinak ditu, estilistiko zein formalki argiro bereiziak. Lehen partean, Joxe narratzaileak, hizkera mitiko poetikoa erabiliz, Elizaldetar karlisten eta Ibargoiendar liberalen historia eta elkarrenganako gorrotoa kontatzen digu.
‎Izen modu hori baserritarraei neuk entzuna da ta, zeri barreok?
‎Nobela hau egiteko bidea kartagintzea izatea, behar bada, nekagarri zan irakurlearentzat. Halan ere, modu horretan zegaitik egin eban, harek berak jakingo.
‎Ingeles parra parra. Eta modu horretan, hori... ba doa. Latina joan zan antzean.
‎Eragozpena izan ordez, modu horretan funtzionatzeari esker, internauta gehien gehienen ohituretara egokitzen da.
‎Ontziratze modu horrek elikagaia kutsatzea galaraziko duenez, kontsumitzaileak produktua egoera ezin hobean eskuratuko du; etxean, produktuaren parte bat kontsumitzeko irekitzen badu, ontzia ongi itxi eta hozkailuan gorde du ostera.
‎Ingurumenarentzako errespetua, bio-aniztasuna babestea, ahalik eta baliabideen kontsumo txikiena egitea, tokian tokiko populazioaren bizi kalitatea hobetzen laguntzea, hezkuntza alorreko osagaiak sartzea eta tankera horretako kontzeptuak, urterik urte zale ugariago dituen turismoa ulertu eta praktikatzeko modu horrekin hertsiki loturik doaz.
‎Euskal Herrian, bere eskualde eta lurraldeen arteko lotura beharren araberaeta beste herri eta lurralde batzuekiko merkataritza eta ekonomia erlazioen arabera eratuz joan da garraioko azpiegitura sarea historian zehar. Modu horretan, errepideen egitura bat sortu da, non errepideak, gurdizko antzinako bideenoinordeko, eta berebat trenbide sareak, portuak eta aireportuak, euskal lurraldeaantolatuz, zeharkatuz eta hierarkizatuz joan diren.
‎Laburbilduz, horrela antolatu ziren Mondragon Taldeko enpresa kooperatiboak, eta modu horretan aurre egin zieten 80ko hamarkadan etorri zitzaizkienerronkei, besteak beste gure ekonomia Europako Ekonomia Erkidegoan (EEE) barneratzeari.
‎Horrela, ondorengo urteetan kupoa diru bilketa edotransferentzien aldaketei moldatzen zaie, baten bat izan bada, beti oinarrigisa kalkulaturiko lehenengo urtekoa erreferentzia izanez. Modu horretan, kupoa zehazteko azken legea abuztuaren 37/ 1997 Legea izan da, eta horrenbitartez kupoa kalkulatzeko metodologia epealdirako ezarri da.Lehenengo urtean, hau da, 1997an, doikuntzak egin ondoren, EAEk Estatuari ordaindu behar izan zion kupo likidoa 684,59 milioi eurokoa izan zen, eta 2000 urtean 865,27 milioi eurokoa.
‎Askotan auzi edo gai jakin baten aurkakomugimendu gisa jaiotzen dira, hala nola ingurumenaren narriaduraren edo armanuklearren aurkako mugimenduak. Modu horretara, gobernuz kanpoko hainbaterakunde sortu dira, eta horien jarduerak eremu ugari eta ezberdinetara hedatu dira.Erakunde horiek Europaren interesak elkarte politikoek edo interes talde tradizionalek baino hobeto ordezkatzen dituztela uste da. Gizarte zibilaren kontzeptuaindarra hartzen ari da.
‎«Gizarte horiek munduaren bi ikuskeren arteko trantsizio aldi batean leudeke, eta, modu horretara, errentak ongizatea areagotzeko gero eta garrantzi txikiagoadueneko azken azalpena ondokoa litzateke, alegia, Iraultza Industrialaz geroztiknagusi gertatu den eta ekonomia egituratu duen balio gailena ordezkatuko lukeenbalio multzo berri baterako (post materialista deitzen duena) bidea egiten ari dela.Hala ere, ikuskera batetik bestera pasatzea ez da erraza, kultura garaikideak inoizez ... Batetik errealitate soziala gizakiaren eraikuntza bat dela uste dugu, baina, aldi berean, gizakia errealitatea nolabait kontrolatzeko gai denik zalantzan jartzen dugu(...) Zehaztugabetasun horrek gaur egungoegoeraren berri ematen du, pobreziak zergatik esanahia galdu duen barne.
‎Politika publikoari dagokionez, lan merkatu aktiboko politikak antolatzean, heziketako jarduera guztiak xeheki balioetsi eta berrikusi behar dira, modu horretara eraginkortasuna areagotzeko. Lan merkatu aktiboko politikak gauzatzeko, bestebaliabide batzuk sor litezke (lanpostuak sortu, lanpostuak sortzeagatik enpresarieilaguntzak eman, bitartekotzako zerbitzu publikoa enpleguan...), derrigorrezkoheziketa banakotsua baliatzeko.
‎parte hartzea, etab. Hitz batez, irakasleei autonomia eman behar zaie berrikuntzarako eta ikerketarako portaerak gara ditzaten. Modu horretara irakasleakbere hutsuneak ikusteko aukera izango du, bai eta aurrera egiteko zertan formatubehar duen ere.
‎Bada hirugarren ildo bat, jite psikologikoagoa duena, eta, beraz, nagusikiekoizlearen prozesu kognitiboetan arreta jartzen duena, aurrekoaren antzera?. Modu horretara, testua bere baitako arauen bitartez esplikatzen du. Ekoizleak arazobati aurre egin behar dio.
‎Ebaluazioa ikas prozesuaren atala da; sistematikoki informazioa jaso, antolatu eta interpretatu dugu, modu horretan ikas prozesua bideratzeko akatsak etadesbideratzeak zuzenduz.
‎Etxe haiek bizi zuten prozesuan, leinuaren antolamenduan zenbait aldaketadaudela dirudi, adibidez, maiorazkoaren kasuan, non filiazio modu hori era zehatzago batean erabiltzen zen; eta, horien ondorioz, emakumeen eginkizunak aldaketabatzuk izan zituela dirudi.
‎Erantzunak zailago aurkidaitezke eskala orokor batean egindako lan batean. Uste dugu, emakume kapareenfuntzioen eta estatusaren zentzu soziala ulertzera iritsiko garela modu horretan; behintzat, ildo horretatik goaz, eta, horrela, planteatutako arazoa hobeto ulertukodugulakoan gaude. Noski, problema orokor bateko kasu zehatz baten azterketalegez planteatzen dugun heinean, azterketa honek arazo orokorra ulergarri egingoduten ondorioak izango dituela uste dugu.
‎Hori horrela egitea ahalbidetu, eta politika ireki eta garden baten bidez hiritarrei egoeraz jabetzea lortzen bada, arriskuak objektibatu arren, zifra eta formuletara mugatu arren, arrisku katearen sinesmenak azken batean onarpenaren auzia pizten du berriro. Izan ere, modu horretan,, nola bizi nahi dugun, galdera pizten da berriro.
‎–Desberdintasun sozialetik harago doan eta gizarte dualizatu edo fragmentatuaren forma hartzen duen desberdintasuna da?. Modu horretan, arazoa, goikoen eta behekoen, desberdintasunera ez da mugatzen.
‎Efektu negatiboak ekintza arduratsu eta kalkulagarri baten ondorioak besterik ez lirateke izango. Modu horretan bere ondorio suntsitzaileak sistemarako oharkabean, berebiziko ardurarik erakutsi gabe, iragaten uzten dira, eta noski, arriskuak etengabe metatzen joango lirateke amaierara heldu arte.
‎Baina arriskua eta arriskuaren hautematea modu horretan bereizten jarraitzen dutenen jarrerak ez du zilegitasunik. Lan honen 2.1 atalean argudiatu den moduan, arriskuaren definizio zientifikoa berresten ez dutenen jarrera ez da irrazionala, segurtasunaren filosofia berria behar da, segurtasun teknikoaren filosofiatik harago doana.
‎Osotara, hogeita zortzi milioi euro inguruko kostua izango du digitalizazio prozesu osoak, eta irratiarena ez ezik, telebistaren digitalizazioa ere aurreikusitako plangintza baten barruan kokatuta dago, DIGIBAT izenekoan, alegia, eta horren helburu nagusia Euskal Irrati Telebistaren ekoizpen egoitza guztiak. Donostia, Iruñea, Gasteiz, Baiona eta Bilbokoa, alegia? batu eta emanaldi digitaletara egokitzea da14 Modu horretan, gobernu espainiarrak irrati hedapen digitala ezartzeko plangintzan ezarritako epeen barruan egokitu nahi dituzte azpiegiturak EITBko arduradunek.
‎Horren arabera, komunikazioa ez da norabide bakarreko erreka, urak goitik behera daramatzan ibaia. Komunikazioa ulertzeko modu horretan, urak goitik behera legez, behetik gora ere joan daitezke. Komunikazioa ez da norabide bakarrekoa, norabide askokoa baino; hots, komunikazioak joan eta etorriko txartela du.
‎Idazkera hieroglifikoaren aztarna asko aurkitu dira Egipton, nahiz eta beste herri batzuetan ere ezaguna izan den idazteko modu hori. Egiptoko lehenek lauzpabost mila urte dauzkate; berrienek, ostera, hamasei bat mende.
‎Euskara bezalako flexio handiko hizkuntzetan, tratamendu morfologikoa eta lematizazioa funtsezkoak dira tresna linguistikoak egin nahi direnean. Horrela, hainbat hizkuntzatan egiaztapen ortografikoa hitz zerrendetan oinarrituta egiten den arren, euskaraz modu horretan egitea (ia) ezinezkoa da, lema batetik sor daitekeen forma kopurua izugarri handia baita.
‎Pintura zabaltzen da, tantak edo pikorrak sortzeko eta azken akabera zimurtsua izateko. Pintatzeko modu horrek arrakasta izan zuen duela urte batzuk, batez ere hormetan akatsak disimulatzeko gaitasuna zuelako, baina gaur egun ez da erabiltzen. Horregatik, horrelako pintura pareta batean ikusteak, askotan, zerbait zaharkituaren aurrean egotearen sentsazioa sortzen du.
‎Azken urteotan akuikultura hazteak, arrain haztegiko arrantza ekoizpena barne, pobreziaren aurkako konponbide garrantzitsua eta elikagaien segurtasuna bermatzea ekar dezake, Nekazaritzarako eta Elikadurarako Nazio Batuen Erakundearen (FAO) arabera. 1981az geroztik, ekoizpen modu horren hazkundea urteko %11koa izan da, mundu osoko elikagai ekoizpenaren sektorerik azkarrenetako bat. 1994an, 42.770 tona metriko bildu ziren uretako produktuetatik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
modu 3.910 (25,74)
Lehen forma
modu 2.452 (16,14)
Modu 1.402 (9,23)
modua 16 (0,11)
modurik 14 (0,09)
moduan 13 (0,09)
moduz 9 (0,06)
moduak 2 (0,01)
modutan 2 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 488 (3,21)
UEU 381 (2,51)
ELKAR 358 (2,36)
Consumer 290 (1,91)
Deustuko Unibertsitatea 223 (1,47)
Argia 203 (1,34)
Pamiela 133 (0,88)
Alberdania 119 (0,78)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 97 (0,64)
Uztaro 96 (0,63)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 96 (0,63)
Jakin 94 (0,62)
EITB - Sarea 88 (0,58)
goiena.eus 77 (0,51)
Labayru 75 (0,49)
Susa 73 (0,48)
Urola kostako GUKA 63 (0,41)
Booktegi 61 (0,40)
Jakin liburuak 60 (0,39)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 59 (0,39)
aiurri.eus 54 (0,36)
Euskaltzaindia - Liburuak 53 (0,35)
LANEKI 53 (0,35)
Uztarria 50 (0,33)
alea.eus 43 (0,28)
hiruka 40 (0,26)
aiaraldea.eus 38 (0,25)
Aldiri 32 (0,21)
Hitza 30 (0,20)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 29 (0,19)
Open Data Euskadi 28 (0,18)
erran.eus 27 (0,18)
Euskalerria irratia 21 (0,14)
Maxixatzen 21 (0,14)
IVAP 19 (0,13)
Osagaiz 18 (0,12)
Kondaira 17 (0,11)
Ikaselkar 17 (0,11)
Anboto 15 (0,10)
Maiatz liburuak 14 (0,09)
Noaua 13 (0,09)
Karkara 12 (0,08)
Zarauzko hitza 12 (0,08)
Bertsolari aldizkaria 12 (0,08)
Euskaltzaindia - EHU 11 (0,07)
barren.eus 11 (0,07)
Txintxarri 10 (0,07)
Erlea 9 (0,06)
ETB dokumentalak 9 (0,06)
Guaixe 8 (0,05)
uriola.eus 8 (0,05)
AVD-ZEA liburuak 6 (0,04)
Karmel aldizkaria 5 (0,03)
HABE 4 (0,03)
Goenkale 4 (0,03)
Herria - Euskal astekaria 4 (0,03)
plaentxia.eus 3 (0,02)
Aizu! 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 2 (0,01)
Amezti 2 (0,01)
Berriketan 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 2 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
Chiloé 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
Antxeta irratia 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
modu hori egin 47 (0,31)
modu hori ez 42 (0,28)
modu hori lortu 27 (0,18)
modu hori ere 23 (0,15)
modu hori erabili 21 (0,14)
modu hori jokatu 18 (0,12)
modu hori oso 17 (0,11)
modu hori ulertu 16 (0,11)
modu hori izendatu 15 (0,10)
modu hori ukan 15 (0,10)
modu hori ikusi 14 (0,09)
modu hori bera 13 (0,09)
modu hori beste 13 (0,09)
modu hori lan 13 (0,09)
modu hori hasi 11 (0,07)
modu hori bakarrik 10 (0,07)
modu hori bi 10 (0,07)
modu hori ni 10 (0,07)
modu hori sortu 10 (0,07)
modu hori azaldu 9 (0,06)
modu hori erantzun 9 (0,06)
modu hori esan 9 (0,06)
modu hori asko 8 (0,05)
modu hori bizi 8 (0,05)
modu hori egon 8 (0,05)
modu hori eman 8 (0,05)
modu hori aurre 7 (0,05)
modu hori eragin 7 (0,05)
modu hori eskuratu 7 (0,05)
modu hori ezin 7 (0,05)
modu hori hartu 7 (0,05)
modu hori hil 7 (0,05)
modu hori iritsi 7 (0,05)
modu hori pentsatu 7 (0,05)
modu hori sartu 7 (0,05)
modu hori soilik 7 (0,05)
modu hori adierazi 6 (0,04)
modu hori ahalbidetu 6 (0,04)
modu hori aukeratu 6 (0,04)
modu hori aztertu 6 (0,04)
modu hori erraz 6 (0,04)
modu hori euskal 6 (0,04)
modu hori gu 6 (0,04)
modu hori hizkuntza 6 (0,04)
modu hori jardun 6 (0,04)
modu hori jarri 6 (0,04)
modu hori lehen 6 (0,04)
modu hori parte 6 (0,04)
modu hori antolatu 5 (0,03)
modu hori atera 5 (0,03)
modu hori aurkeztu 5 (0,03)
modu hori bat 5 (0,03)
modu hori bermatu 5 (0,03)
modu hori bete 5 (0,03)
modu hori bildu 5 (0,03)
modu hori deskribatu 5 (0,03)
modu hori erakunde 5 (0,03)
modu hori erakutsi 5 (0,03)
modu hori euskara 5 (0,03)
modu hori ezagutu 5 (0,03)
modu hori funtzionatu 5 (0,03)
modu hori gertatu 5 (0,03)
modu hori gizarte 5 (0,03)
modu hori heldu 5 (0,03)
modu hori hitz 5 (0,03)
modu hori ihes 5 (0,03)
modu hori informazio 5 (0,03)
modu hori jakin 5 (0,03)
modu hori lagundu 5 (0,03)
modu hori sustatu 5 (0,03)
modu hori tratatu 5 (0,03)
modu hori utzi 5 (0,03)
modu hori zabaldu 5 (0,03)
modu hori zer 5 (0,03)
modu hori ziurtatu 5 (0,03)
modu hori agerian 4 (0,03)
modu hori agertu 4 (0,03)
modu hori arazo 4 (0,03)
modu hori arrazoi 4 (0,03)
modu hori arrisku 4 (0,03)
modu hori aukera 4 (0,03)
modu hori baliatu 4 (0,03)
modu hori baztertu 4 (0,03)
modu hori berri 4 (0,03)
modu hori bide 4 (0,03)
modu hori bultzatu 4 (0,03)
modu hori defendatu 4 (0,03)
modu hori definitu 4 (0,03)
modu hori deitu 4 (0,03)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia