Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2008
‎dagoeneko euskal soziolinguistikarekin harreman zuzena izan duten ikerlarien lana bultzatzea eta oraindik harremanik izan ez duten ikerlariak euskal soziolinguistikaren eremura biltzea. Modu horretan hizkuntzaren eta soziolinguistikaren inguruko ikerketen oinarri teorikoak zabaldu eta aberastuko dira. Gonbidapena egiten diegu, beraz, giza eta gizarte jakintza alorretako ikertzaile guztiei deialdian parte hartzeko.
2010
‎Horren lekuko dira, ere, Kanten haritik Cassirerrek idatzitako hitzok: " Hizkuntza, ezaguera bezala, ez da emandako objektu baten ‘kopia’ hutsa, aldiz, hizkuntzak jarrera espiritual bat adierazten du, zeinek —objektiboa denaren gure pertzepzioan— beti faktore erabakigarri bat osatzen duen" 138 Finean, autore horrek, aspaldi Humboldtek bezala, kategoria kognitiboak ordezkatzen ditu kategoria linguistikoengatik, modu horretan hizkuntzaren natura bera —eta horrek munduarekiko duen lotura ere— argiago ikusten delarik. Horrenbestez, eta planteamendu horren tradizio luzeari so eginez, zera dio Fernandez Guizzettik:
2011
‎Halaber, ziur asko eskolaz kanpoko bestelako gizarte erakundeetan ere hizkuntza gutxituaren erabilerarekiko kontzientzia sendotzeak ere lagun dezake (Aldasoro eta Elorza, 2004). Hala eginda, poliki poliki erabilera informalen ereduak garatu eta hedatu litezke, modu horretan hizkuntza ikasten ari direnei bestelako erabilera motak ikasteko esparru gehiago eskainiz.
2012
‎Oraindik gogoan dut duela bost urte Iñaki Martinez de Lunak eta biok idatzi genuen orduko hitzaurrea: " ...euskal soziolinguistikarekin harreman zuzena duten ikerlariak eta oraindik euskararen eremura hurbildu ez direnak [ere] gonbidatu nahi ditugu, modu horretan hizkuntzaren eta soziolinguistikaren inguruko ikerketen oinarriak zabaldu eta aberastuko baitira". Beraz, denbora tartea igaro ondoren, lehiaketa aurrerapausoak ematen ari dela ikasteko parada dugu.
2015
‎bi hizkuntzen arteko funtzio banaketa hierarkikoa, funtzio formalak (bizitza publikoari dagozkionak) hizkuntza inbaditzailearentzat gordeta eta hizkuntza gutxituak, aldiz, barne esparruak (familia, lagunartea) baino atxikitzen ez dituela. Elebitasun diglosikoaren barne logikak geroz eta esparru gehiago inbaditzera darama hizkuntza inbaditzailea, modu horretan hizkuntza gutxitua ezarian ezarian desagertaraziz. Elebitasun diglosikoaren interpretazio hau eta diglosia terminoak hasieran zeukan adiera desberdinak dira.
2022
‎Positibotzat jo dute, bestalde, katalogoen barruan geolokalizazio irizpidea ezartzea, eta, hartara, lehentasuna ematea tokian tokiko ekoizpenei. Hala ere, deitoratu dute modu horretan hizkuntza guztien «gutxieneko presentzia» ez dela bermatuko: «Gaztelania ez den beste hizkuntza batzuetako edukiak gehitu liratekeela adieraztera mugatzen da».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia