Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 73

2000
‎Hemen ere, Euskal Herrian, autoritateak eta autoritatearen indarrak gainezkatzen ari zen gizartea. Modu horretan jaikitzen eta kaleratzen denean, indar izugarria da gizartea, geldiezina. Txakurrak eta indar publikoak inpotente ikusten dituzu, ezgauza; batez ere, autoritaterik gabe.
‎Zurriolako hotel batera eraman gintuzten, jende zibilaren babeserako antolatutako hotelera. Telesforo Monzon zen orduan Euskal Gobernuko Barne ministro eta berak ziharduen, besteak beste, modu horretako lekuak apailarazten. Zurriolako hotel horretatik, Kontxa pareko etxe batera pasako ginen, eta hantxe geratuko harik eta, frankistak sartzear zeudela, Donostiatik alde egin genuen arte.
‎Horrela, eskuak sakelan sartuta, hondorik gabe, behera luza nitzakeen eskuak. Modu horretan prestatuta, puntua egiteko orratz handi bi amari hartuta joaten nintzen azokara. Otzarakada sagarraren ondo ondoan jarri eta gabardina ipintzen nuen sagarren gainean, gonapean erdi ezkutatzeko aleak.
‎Horrelakoa da Castellongoa, beti trabak asmatzen, nondik zirikatuko asmatzen zebilen tiranotxoz osatutako zuzendaritzarekin. Ez dago garai bateko Herrerako edo Puertoko erregimena, ez da basatia modu horretan. Baina beste era batean bideraturik, helburu berdineko erregimena dela dudarik ez da.
2003
modu horretan,
2005
‎Almendra itxurako begiekin begiratu dio Oiherrek, ezpainak heze eta musuak bero. Begiratu egin dio, amonari bihotza desegiten zaion modu horrekin. Begiratu egin dio, andreari barrua eztarrian jartzen zaion modu horrekin.
‎Begiratu egin dio, amonari bihotza desegiten zaion modu horrekin. Begiratu egin dio, andreari barrua eztarrian jartzen zaion modu horrekin.
2006
‎Hortaz, puru autentikoak dira, Cohibas fabrikan eta bertako berme guztiekin egindakoak; ordea, prestatzen dizkieten eraztunak eta kutxak faltsuak dira, egindakoak. Eta, zer esanik ez dago, behin fabrikatik modu horretan aterata, pairatu dituzten kontserbazio baldintzak ez daude inondik inora ere kontrolpean, horra desberdintasuna.
2007
‎Migeli ohiz kanpoko adierazpena iruditu zitzaion osaba batendako, baina irri egin zion erizainak; solasean ongi konpontzen zen edozeini deitzen zitzaion modu horretan Kuban. Adieraren nahasteak eragindako giroan, maitasunari buruzko kontuak ere azaldu ziren eta, galdera zehatzetatik urrun eta erantzun garbirik gabe, bihotzean maizterrik ez zeukala adierazten saiatu zitzaion bata bertzeari.
‎Hagitz bertzelakoa zen Mei Lang Fangek egiten zuen lana: emakumezko personajeak antzezten zituen, baina bere gizonezkotasuna gorde gabe; gizonaren gorputza erabiltzen zuen emaztekiarena erakusteko, eta antzezteko modu horrek gaur egun bazuen teatroaren hiztegian izen bat.
‎Baina ezezagunak aurrean dituenean bere hitz egiteko modu hori, edo ogia bustitzeko ohitura, edo mingainaren mugimendua muxu ematen didanean, edo pozik dagoeneko energia horrible hori.
‎sanskrito modu hori tarteka ulertu
2010
‎Denboraldi zoriontsua izan zen, modu horretan bere buruari egindako zina betetzen zuela uste baitzuen: arreba zaintzea, kosta ahala kosta.
‎Auskalo nori entzungo zion gerran emakume oro lubaki hura eta beste aho kontu hura. Helduago ikusiko zian bere burua modu horretan mintzatuz. Bizar guria bera ere.
‎Baina okerrena ez da bere ezjakintasun lotsagarria, okerrena bere jateko modua da. Bitxia da nola irits gaitezkeen norbaiten jateko modua horren biziki gorrotatzera. Astoek bezala jaten du, aurreko hortzekin.
‎Banekien badagoela halakorik egiten duenik idazleon artean. Entzunda neukan idazleren bat modu horretan bere obraren kritikak –positiboak, nola ez– argitaratzera ere iritsia zela. Eskrupuluek gelditu ninduten ordea.
‎Pertsonaia sinesgarriak, Katxalynek hain berea zuen idazkera ironiko bezain arin hura, probokazioa, eta batez ere tentsioa... Eta, gainera, onartu beharra neukan euskal mundu politikoa erabiltzea ideia aparta zela, modu horretako drama sexuala girotzeko. Ez zen inoiz ikuspegi horretatik tratatua izan gaia.
2011
‎Arrazoi osoa dute: kartzelan daude baina literatura unibertsaleko onena merezi dute, ez gure erdipurdiko autore hauek helduentzat idazten duten haur literatura modu hori!
‎Batzuei, hitz batetik besterako tartea nabarmena izatea gustatzen zitzaien eta hizki batetik besterakoa txikia, oso garbi uztea non hasten zen eta non amaitzen hitz bakoitza, garbiegi Federen gusturako. Irakurlearen inteligentziari egindako iraina zen beretzat hitzak eta hizkiak modu horretara banatzea, nahiago zuen hitz batetik besterako tartea mantendu arren, hizkiak bata bestearen gainean hain pilatuta ez ikusi, arnasa pixka bat har zezaten.
2012
‎Cortazar bera ez izatea gurekin, protagonistaren papera jokatzeko. Lehenago aipatu bezala, nik neuk beteko dut, noski, haren rola, bion arteko sinbiosi erabateko hau muturreraino eramanez modu horretan.
‎Geroxeago ohartu nintzen laztan arin haiek niri soilik egiten zizkidala, eta horrek azalpen bakarra –eta argia– zeukan: Saioak desio ninduen, ikasle batek irakasle bat desiratzea baino gauza naturalagorik eta arruntagorik ez dagoen modu horretan. Gizon batek hainbat emakume maitatzea bezain naturala, baina hain gutxitan gauzatzen dena...
2014
‎Gizon nagusi bat ikusi du negarrez, ukabila airean eta mutu, ezpainak indarrez itxita, eta harrigarria egin zaio pena bezalako sentimendu intimoa modu horretan azaltzea.
‎Aitak modu horretan biltzen zituen denak etxean, zerbait iragartzekotan zenean.
‎Zinemara sartzen utzi izan baliete bezala ospatu zuten gazteek garaipena. Xabik ezin zuen sinetsi, polizia modu horretan ihesean ikustea.
‎Aurpegia lurraren kontra zuen emakumeak, hautsaren kontra, begiak erdi itxita. Denbora asko egin zuen modu horretan, pazientzia galtzen hasi nintzen. Besoetatik helduta altxatu nuen:
‎itolarria, taupada arraro hori, takikardia. Inoiz ez zuen modu horretan izan, geldirik. Beti mugimendu zakar baten ostean, kirolean, ariketa fisikoan, beti keinu arraro bat egin eta gero, inoiz ez ia geldirik, arnasaldi bat egitearren, luzea, biriketarainokoa.
‎Eta hori bera adierazten zuten albistegiek, herriaren alde eman behar zela bizia, enperadorearen alde, salbatzeko zirrikitu bat ere gabe, hegazkinean sartu eta hil, 21 urterekin beharbada, 17 urteko batzuk ere izan ziren. Hori lortzeko propaganda egin zuten noski, ausartu egin ziren propaganda egileak, agintariak, irensteko ezinezkoa ematen du, propaganda modu hori, proposamen hori, baina pilotu askok onartu zuen, gehienek.
‎Erreta hil ziren barrukoak, keak itota batzuk. Ignacek esaten du ametsetan ikusten duela hori guztia askotan, hiltzeko modu hori ez dela naturala. Data zehatza ere gogoratzen du, 1994ko apirilaren 22a, Ireneren alaba jaiotzeko 14 urte zehatz falta zirenean.
‎pertsona bizirik ahal denik eta luzaroen egotea, hanka bat ebakitzea eta jatea, bestea, besoak, sabelalde zatiak, apurka odolustu arren, odol isuriari ahal den moduan eutsiz... Modu horretan haragia ez da horren arin usteltzen, hori da arrazoia. Barkuko umeak badaki hori, ez da lehenengo aldia, beste barku batzuetakoak kontatzen ziren, umeak berak ere jan du gorpuren bat beharbada, hildakoren bat...
‎Sorbaldatik hartu zuen gizonak orduan Irene, suabe, eroso, eta aurrerantz eraman, kanoia zegoen lekurantz, kanoi ugerra, luzea, itsasoari begira. Irenek inoiz ez zuen kanoi modu hori ikusi, jesarlekua zeukana tiratzailearentzat atzeko aldean, metal berberaz egina, kanoiari lotuta, pieza bera balitz bezala, kanoia, jesarlekua, tiratzailea. Tiratzailearen lekuan jesartzera gonbidatu zuen gizonak Irene, keinu natural baten bitartez, emakumea heldu arte tiro egiteko inor egon izan ez balitz bezala, Irene balitz bezala mekanismoa ulertzen zuen bakarra.
2015
‎Eye contact, esango zukeen Cabrera mediku anglofiloak. Jarduteko modu horrek asko zailtzen zuen kontua Romanentzat, jakina, baina nola zintzilikatu horman artean bizirik zela sekula harekin begiradarik gurutzatu ez zenuen animalia baten burua. Ez, hori ez.
‎eskertu egiten ditugula arazo horiek, artifizialak edo beste norbaitenak, horrekin ere aurkitzen dugula, ez soilik kontsolamendua eta baretasuna, baizik eta plazera. “Sobera arrazoi dut gaur, hemen, zuen aurrean kutxa hau zabaltzeko, beraz, barruan dagoena deskubritu eta zuei erakusteko, norbaitek enbalatzeko zintaz kuidado handiz bildutako kaxa hau bere zigilutik askatzeko; baina are arrazoi gehiago dauzkat ez zabaltzeko, objektuaren indar potentziala bere horretan uzteko, kutxa itxiaren alde eginda errelato irekiaren alde ere egiteko, eta modu horretan kutxa itxi batek duen potentzialtasuna eta indar iradokitzailea ozen aldarrikatzeko”. Berdin alda baitezake mundua kutxa batean egon daitekeen kalaxnikov sorta batek zein kutxa itxi batek berak eragin diezagukeen hausnarketa infinituak.
2016
‎– Kopon! –Luis gogaitzen ari zen–, espioiek bezala mintzatzeko modu horrek ez digu onik egiten. Zakurra eta katua ematen duzue.
2018
‎Guk, aldiz, ez dugu zalantzarik, ikerketa lan bat egin du. Are gehiago, egiteko modu horrek ikerketa instituzionalizatua auzitan jartzen du. Testigantza banku bat bezala definituko luke bere lana, eta helburu nagusia elkarrizketen bidez garai jakin bateko bizipenak jasotzea zela azpimarratu digu:
Modu horretan Saioak ezagutzen transmisioaren haria utzi du zintzilik. Ezagutzak ekintzara egin behar du salto, eta ondorioz, eraldaketarako baldintzak sortu behar ditu.
Modu horretan baldin badabil
2019
‎" Muturreko merkatu kapitalistan borrokan ari garela sentitzen dut, eta nik ez dut bertsoa modu horretan bizi nahi. Ez dut beherapenetan bezala korrika ibili nahi elkarri lekua kenduko diogulakoan.
‎" Ez dakit zenbateraino sailkatzen dudan neure burua emakume kategorian; horrekin ez dut esan nahi emakume ez naizenik, baina ez dut inoiz modu horretan planteatu nire ingurua: nik beti ikusi ditut pertsonak, edo izenak.
‎Egiteko modu horrek, jakina, problemak ekarri zizkidan. Garai hartan feminismoaren gainean bi teoria zeuden, oso muturrekoak, hirugarren bat atera zen arte:
‎Literatura ez da inorena, Joseba. Zer da hitz egiteko modu hori. Pentsatzen ari gara, pentsatzeko eskatu dizut, apur bat pentsatzeko.
‎Aldizkariak erosten ditugu orduan, ipuinak itzularazi, itzultzailearekin hitz egin. Sorok esaten du itzultzailea erosi egiten dugula; niri ez zait esateko modu hori gustatzen, baina egia da.
‎Jarraituko dugu, jarraitu behar dugu ipuinarekin. Zer da Axle hiltzeko modu hori, Eszter, ipuin amaierakoa. Ados gaude horretan, ezta?
‎Fruta mahai baten gainean utzi eta beste ezertan pentsatu gabe atera da semea egongelara. Gurasoak bera bezain harrituta daude, inork gutxik jotzen baitu kaleko atea modu horretan. Etxera etortzen direnek telefonoz deitzen dute lehenago, abisua eman, ordu konkretuak aipatzen dituzte.
‎Lan diferente ugarirekin harrapatu omen dugu itzultzailea ordea, zine gidoi bat tartean, eta ipuinak astiro itzuliko dituela jakinarazi digu, lana beste itzultzaile bati eman nahi badiogu ere. Gustatu egin zaio jarrera modu hori Sorori eta 4.000 euro gehiago agindu dizkio.
2020
‎Zalantzak izan genituen ahots gora esateko zerbait paperera nola pasatu, baina iruditzen zitzaigun obraren beraren izaera mantendu eta hizkuntzaren trataeraren hautua erakusteko, egokia zela idatzizko testua esateko erabili genuen modu horretara ahalik eta gehien hurbiltzea. Bizkaieraren kasuan, eta aditz formak batez ere batutik urrunago egonda, Badihardugu euskara elkarteak 2005ean martxan jarritako proiektu baten baitan kaleratutako “Aretxabaleta Eskoriatza Leintz Gatzaga (Debagoieneko aditz taulak) ” artxibora jo dugu, bertan azaltzen diren aditz formak erabiltzeko (http://www.badihardugu.com/argitalpenak/ aditz_ taulak/ leintz_ aditza.pdf loturan aurkitu dezakezue informazio osatuagoa).
‎Beti eduki dut sentsazioa ameslari bat zinela. Ameslariegia agian, neurri batean orain ere hala zarela uste dut, baina izateko eta sentitzeko modu horri esker zara gaur egun zarena. 1997an... zer adin genuen?
‎Nik nire bizitzako momentu horretan presio ugari sentitzen nuen nire inguruaren aldetik, bizitza berbideratzeko, eta bidaia hura neure burua berresteko modua zen, jakiteko bizitzan hartua nuen norabidea balekoa zitzaidan ala ez. Lagunarte gisa harro geunden artearen izenean hartzen ari ginen bideaz, eta nik deskubritu behar nuen ea ideia horren alde “hiltzeko” prest nengoen ala ez, sentitzeko modu horren alde dena emateko prest nengoen ala ez. Agian, gu geu oker ginen, eta presio egiten zigun inguru guztia zuzen.
‎Elkarri laguntzeko modu bat zen. Lanean hasi gabe nengoenean, patrikak hutsik, modu horretara eskuratzen nituen liburuak. Parrandetatik sobratzen zitzaidan diru xehea poto batean gordetzen nuen eta potoa betetakoan hona etortzen nintzen:
2021
‎isiltasun inposatu bati, genero agindu eta rolei, inertziei... Modu horretan, “haien presentziak, gorputzak eta ahotsek tradizioa jartzen dute kinkan eta hura deseraikitzeko deia egiten dute” (Hernandez, 2016: 41).
‎Azkenik, umoreak funtziona dezan ezinbestekoa da umore prozesuak proposatzen duen haustura eta distantziarekiko onarpena izatea. Zentzu honetan, interesgarria izan daiteke proposatzen diren umore prozesu guztien artetik gizartean onartuak zein diren (eta zein ez diren) behatzea; modu horretan bistaratu baititzakegu hierarkiak eta botere harremanak.
‎Bai, begirada, egia da, ai! Begiak, begiratzeko modu hori. Lotsagabea, zikina, nazka ematen du, basapiztia dirudi.
‎diren modu horretan, jende zintzoa dira.
‎begiratzen zaien modu horretan
2022
‎erroldatze masiboak, etxeko langileen kontratazioen baldintzak aldatu, etxebizitza beharrei erantzuteko sareak eratu, eta abar. Dena dela, banakako ekintzak arindu dezake arrazakeria, baina ez ditugu modu horretara bakarrik egiturazko arazoak desegingo. Agenda feminista antiarrazista bat behar dugu, harreman ereduak iraultzeko.
‎Eta jardunaldien ondoren halaxe argitaratu zuten Nafarroako landa eremuko talde feministen artean “Hizkuntza kolonialean dekolonizatzen ahal gara? ” [14] galdera buru zuen iritzi artikulua. Bertan diotenez, “hizkuntzak, bertze gauzen artean, mundua ikusteko modu bat ematen digu”, eta EHBFk feminismoa euskaraz egiten daramatzan 20 urteetan, mundua ikusteko modu hori euskal feminismora ekartzeko ahalegina egin du. Xuxurlariak, itzulpen zerbitzuak, euskara erdigunera ekartzeko saiakerak… Pixkanaka bidea egiten goaz, baina handiak dira zailtasunak, bereziki gaztelania eta frantsesa bezalako hizkuntza hegemonikoak aurrez aurre ditugunean, etengabe euskarari lekua kentzen, euskal hiztunak baztertzen.
‎Horretaz gain, teoria dekolonialarekin lotutako hainbat testu irakurri genituen, galdera desberdinen inguruan hausnartzeko eta gainerako kideei testuaren nondik norakoak sintetizatzeko. Gure egunerokotik oso urrun gelditzen zitzaizkigun gaietara hurbiltzeko modu horrek, gure posizioaz kontzienteago egin gintuen, eta arrazakeria jorratzeari, pentsatzeari eta deseraikitzeari egunerokoan oso denbora gutxi eskaintzen diogula ohartu ginen. Gurekin bizi diren askoren askatasuna txikitzen duen Atzerritarren Legea, esaterako, erabat arrotza zitzaigun, hura topatzen nondik hasi ere ez genekien eta… Gure herrian bertan, Hendaian, hain zuzen ere, Adin Txikikoen Atxikitze Zentro bat badela jakin genuen, eta hango erregimenak nola funtzionatzen duen ikusteak harrituta utzi gintuen.
‎Azkenik, soldatapeko lana. Batez ere nekazaritzan eta agroindustrian modu horrek “malgutasuna” ematen die ustiategiei, jarraitutasunik gabeko aldietan ekoizpen sistemek eskatzen dituzten eskulan beharren arabera.
‎Haatik, dialogatzeko modu hori, eta pertsonaia bikoteen dinamika berezi horiek idazle eta zine gidoilari ugarik bilatu izan dituzte gerora. Horietako bat dugu John Steinbeck, zeinak, kasu honetan bai, Hemingwayren eragin zuzen eta argia izan baitzuen.
‎Ziur aski, Beckett seko izutuko zen; ikus bestela bere obretan txertatzen dituen txantxa sarritan lotsagabeak, “desegokiak”, gure artean nagusi diren irakurketa obsesibo literal moralekin ulergaitzak, eta are, eskandalagarriak suerta daitezkeenak. Esanahia eta literaltasuna bilatzen ditugu obsesiboki, eta irakurtzeko (eta munduan egoteko) modu horren antidotoa izan baldin bada literatura urte luzetan, egun haraino ere iritsi zaigu irakur molde hori. Irakurlea peritu bilakaturik, ernegagarria zaio hizkuntzaren ezein desplazamendu.
2023
‎Era horretan, zaurgarritasunaren banaketa asimetrikoak dakartzan agentziaren galera eta biktimizazioa, antolakuntzaren bitartez, ahalduntze kolektiborako prozesu bilaka daitezke. Antolakuntzarako modu hori desobedientzia zibilean hezteko modu bat da, zeinarekin bizitza batzuk besteen gainetik jartzen dituzten legeak desobeditzen diren. Desobeditzea modu kontzientean jardutea da, desobedientziaren ekintzak berak jendartearen eta gure gorputzen kontrolerako tresna diren ondorioak ekar ditzakeela onartuz.
‎Coll Planasek galdera zabaltzen du ea borrokatzeko modu hori egiaz aukera bat den edo, kontrara, zapalkuntza homo transfoboaren ondoriozko inposizioa den. Sheila Jeffreys en (1996) iritziz, homofobia barneratuaren produktu da posizio dekadentista, eta menderakuntzara egokitzeko modu gisa aurkezten du, ahultasun indibiduala eta kolektiboa agerian uzten dituelako.
‎Atzera begiratu dio maletari eta damutu zaio abarketa horiek jantzi izana. Takoiek boteretsu sentiaraziko zutelako ipini ditu, ezartzen dioten ibiltzeko modu horrengatik, baina kristalezkoak dirudite orain. Altzari batzuk tokiz aldatuta daude, beste batzuk desagertu egin dira eta ezagutzen ez duen hainbat dago.
‎Lazarraga elkartea Kafe Antzokiaren inguruko edukiak nola garatu bilatzen ari da, haiek kudeaketa mundutik baitatoz, eta ez horrenbeste sorkuntzatik. Baratzak proiektu berri bat dauka, Topa izenekoa, coworking espazio bat, lokala beste eragile batzuekin partekatzeko, eta modu horretan auzoan eragin. Gaztefilm jaialdikoek arazo ekonomiko larriak dituzte eta jaialdia bertan behera geratzeko arriskua ikusten dute.
‎Horren ordez, zergatik ez duzu hilabete batez edo biz taberna batean lan egiten eta gero nahi duzun prozesuan lan egin? Modu horretan ez zenuke dirulaguntzarik eskatu. Baina, aipatu bezala, kontuan eduki behar da dirulaguntza publikoen zirkuituan sartzeak diru iturri bat eskuratzea baino askoz gehiago suposatzen duela, halako zilegitasun edo aitortza bat ematen digu, nolabait “sisteman” egotearen sinesmena.
‎Zeinen korapilatsua! Edonori ez zitzaion okurrituko finantziazioa lortzeko modu hori...
‎Sanchez Godinek azaldu zuen, bere begirada berezi harekin. Denborarekin, berarekiko harremana garatu ahala konturatu nintzen askotan begiratzen zidala gardena banintz bezala, eta izen bat jarri nion begiratzeko modu horri: korrelato objektiboaren begirada.
‎korrelato objektiboaren begirada. Neronek ere ez dakit oso ongi zergatik jarri nion izen hori; beharbada esan nahi nuen ezen, ni harentzat gardena izanik, haren soak nire gorputza zeharkatu, eta haratago, hark bakarrik ikusten ahal zuen beste errealitate batekin, beste errelato batekin, egiten zuela topo; edo beharbada bakarrik esan nahi nuen begiratzeko modu horrekin kikilarazi nahi ninduela, haren erabateko nagusitasun intelektuala azpimarratzeko. Kontuak kontu, arazoaren berri eman zigun; zidan, esan nuke, azalpena niretzat baitzen, Bildosola jakinaren gainean egongo zenez:
‎Gaian sartzeko trukatu zituzten esaldietan, Aita Etxaniz desenkusatu zen bestea Loiolaraino etorrarazi izateagatik, eta bere solaskidea horri garrantzia kentzen saiatu zen. Biek zekiten ez zela ohikoa Aita Etxanizek modu horretan Loiolara deitzea. Bisitariak ez zuen zalantzarik arrazoi ganorazkoren bat egongo zela tartean.
‎Carvalho en Euskadi nobelaren gaiari buruz ere galdetu zioten, ea nola eduki zuen gai delikatu eta mingarri hura modu horretan tratatzeko kopeta, ez al zen konturatu nobelak argitaraezina, Bildosolak behin eta berriz errepikatu zuen bezala doilorkeria geruza batez estaltzen zuela euskal enpresari zintzo, onbera eta onuragarrien multzoa. Sanchez Godinek bizkarrak harrotu zituen, eta hau baino ez omen zuen erantzun:
‎Euren tratua lotsagarria zen; hala ere, zortekoa izan nintzen eta nirekin nahiko tratu normala izan zuten, agian nik ere beraiek bezala ilea motz motza nuelako izango zen. Jende modu horrekin ezin jakin! Gogoratzen dut Alemaniatik etorri zen mutil batekin izan nuen elkarrizketa.
‎Gure gorputzak eta gogoak espazioan egoteko modua da. Egoera ezohiko bat bilatzen da, egoteko modu hori laguntzeko.
‎Testuarekin indarra hartzen dute ametsek, irudiek; modu horretan bat egiten dute gorputzek, dekoratuko elementuek eta kasuan kasuko osagarriek, eta, ondorioz, estetika plastiko eta bisuala sortzen. Musika dute lagun, ikus entzulearekin jolasten dira botere harremanak erreproduzitu barik, modu diskretuen bidez, exajerazio barik, eta, hala ere, dagoen eta intentsitate handienaz.
Modu horretan, Kukukako dantza taldearen eskutik, hasiera batean alboratutako La Zarandaren dramaturgia fisiko eta estetikoa errekuperatzen da. La Zarandaren antzerkiak, beste ezeren gainetik, errealitatearen gaineko gogoeta proposatzen digu, etorkizunaren eta, memoriaren bidez, beti presente dagoen iraganaren arteko elkargune den errealitateaz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia