Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 96

2008
‎Uruguaiko zenbait biztanle, auzitegietan aurkeztutako lan eta erresidentzia baimenengatiko demandetan, lehenengoz, Estatuaren ondarezko erantzukizuna eskatzen hasiko ziren, beraien baimenak Gobernuak ukatu ondoren auzitegietan aldeko sententziak lortuz gero, kalte ordainak jaso nahian7 Ikuspegi praktiko batetik aztertuta, hori gatazkaren behin betiko ebazpenaren aldeko presio elementu berri gisa eratuko da. Modu horretan, bai Espainiako bai Uruguaiko autoritateen geroz eta ardura eza handiago horri aurre eginez.
‎Gatazka hori dugu Espainiako Erreinuak eta Uruguaiko Ekialdeko Errepublikak sinatutako 1870 urteko Ezagutze, Bake eta Adiskidetasun Tratatua indarrean ote dagoen zalantzaren inguruan sortu dena. Hitzarmen horren xedea elkarrekiko zenbait eskubideren ezagutza zen, modu horretan nazio faboratuen kondizioa gauzatuz edo gutxienez antzeko egoera bati ateak irekiz. Hitzarmen horren 8 artikuluari jarraiki:
‎8 Esku hartze eta mugak gainditze horren sintoma bat da Erregistroak izen abstraktuak edota fantasiazko izenak onartu izana. Literaturako, mitoetako edo toponimia zabaleko izenak onartu dira modu horretan. Legeak dionez «kontuan hartu behar da gure herriaren errealitate sozial, kultural eta politikoa», baina kasu guzietan Erregistro Zibilak du azken hitza.
‎Lidergo faktoreak 9 taulako aktibo ukiezin horien barru barruko eta berezko zati bat osatzen du. Izan ere, lidergo faktorea erabakigarria izan liteke sinergia sortzeko langileek enpresan luze iraun dezaten eta enpresarekin identifika daitezen; modu horretan langileengan halako taldetasun edo kidetasun sentimendu bat garatzen da eta horrek eragiten du gainerako aktibo ukiezinek gero eta garrantzi handiagoa hartzea.
‎Leif Edvinsson i hartu diogun metaforak (ikus 4 taula) enpresa eta zuhaitza parekatzen ditu, eta modu horretan ezin hobeto justifikatzen du enpresako aktibo ukiezinak kudeatzeko arrazoia; zuhaitzetan sustraien eta fruituen arteko harremana nolakoa, halakoa baita enpresetan aktibo ukiezinen eta emaitza ekonomikoen arteko lotura.
‎Gizonen lanaren edota bertako emakumeen lanaren ordezkotzat hartzen dira, eta ez prozesu produktiborako behar diren langiletzat. Modu horretan, diskriminazioa zabaltzen da, etorkinak lanpostu ez kualifikatuetan daudelako edota beren prestakuntza mailakoak baino baxuagoak diren lanak dituztelako (Solé, 2000).
2009
‎Arreta aldagai gutxi batzuetan jartzen dute, ikertzen ari den jokabidean nagusiak direla suposatuz. Modu horretan, errealitatearen bertsio partzialak lortzen dituzte.
‎Elizako autoritateek bazuten ahalmena ere zerga horien zati bat erregeari («tercias reales», «excusado», «novales» direlakoak) edo beste jauntxo sekular batzuei bideratzeko. Esate baterako, Klemente IV.a Aita Santuak Nafarroako Teobaldo II.a erregeari erreinuan elizek jasotzen zituzten zergen hamarrena eman zion hiru urtez (1267), modu horretan erregeak gurutzada bultzatu ahal izateko (Felones, 1982: 139) 15 Beste alde batetik, Nafarroako erregeak Iruñerriko parrokien primizietako ehuneko hamarra bereganatu nahi izan zuen Uharte Arakilgo fortifikazioak eta Iruñeko katedraleko lanak ordaintzeko; baina asmo hau burutu ahal izateko apezpikuari baimena eskatu behar izan zion.
‎Jatorri frankista duen Hipoteka Legearen babespean, Konstituzioaren aurkakotzat hartua, eta herritarrei jakinarazi gabe. Modu horretan jardun da azken urteetan Nafarroako Diozesia mila ondasun publiko baino gehiagoren jabe egin arte. Bai prentsan bai jendartean oihartzun handia izan du eta Nafarroako 117 udalek eta kontzejuk bat egin dute herri ondarea defendatzeko.
2010
‎Beste ikuspuntu batetik, Christianson ek (1992b) proposatzen du emozioak, lehen aldi batean, arreta aurreko mekanismoak martxan jartzen dituela, arreta modu selektiboan emozioaren iturburura edo gertakizunaren alderdi nagusietara zuzenduz; ondorioz, inguruko edukiei ez zaie arretarik jartzen. Ondoren, emozioak gertakizunaren errepasoa eta lantzea ahalbidetzen du, modu horretan informazio nagusiaren oroimena indartzen delarik.
‎Gainera, eduki guztiek balio ezberdina dutenez, era berean, gertakizunaren edukien artean ekintzak, pertsonekin erlazionaturiko alderdiak eta gertakizunaren detaileak edo xehetasunak ezberdindu behar dira. Modu horretan, zer gertatu den, gertakizunean parte hartu duten pertsonen ezaugarriak eta gertaeraren detaile zehatzak ezagutu daitezke, hauek guztiak lekukoen testigantzarako eduki garrantzitsuak direlarik.
‎Laburbilduz, pertsona zaharrek gazteek baino informazio zuzen gutxiago gogoratu zuten, kontakizun laburragoak sortuz, modu horretan aurreko ikerlanen emaitzak errepikatzen direlarik (Light eta Anderson, 1983; List, 1986). Hala ere, gazteek zaharrek baino akats gehiago izan zituzten, ziur aski informazio gehiago gogoratu izanaren ondorioz.
Modu horretan, jakinarazi zaie ikasleei helburu hirukoitz batera iristea dela helmuga (Pelegrín eta Garcés, 2004). Alde batetik jendarte osoari zuzendutako neurriak hartzea (lehen mailako prebentzioa).
‎Nahiz eta egun jakin sistema patriarkatu hau emakumeen kontrako indarkeriaren eragilea dela (Corsi, 1995; Heise, 1998), fenomeno hau enpirikoki aztertzean, sistexukma patriarkatua, ezaugarri soziodemografiko hutsa (adina, egoera zibila, ekonomikoa, hezkuntza maila) eta gizonezkoaren jarreraren aspektua izatera pasatzen da (oro har, droga edota alkohol kontsumoa). Modu horretan izaera estrukturala duen fenomenoa (patriarkatua), indibidualki aztertzen diren erakusleak izatera murriztu ohi da. Murrizketa horrek genero indarkeriaren karikatura moduan bi pertsonaia agertzea ahalbidetzen du (Castro eta Riquer, 2003):
‎Baldintza sozial eta gertaera nabarmenekin du zerikusia, emozioak mobilizatzen dituen neurrian. Modu horretan, irudikapen sozialak prozesu kognitibo emozionalak izango dira, egoeraren arabera alderdi bat edo bestea aktibatzen delarik (kognitiboa, emozionala edo biak) testuinguruaren edota egoera pertsonal zein sozialaren arabera.
‎Hau egin zen zituzten mito eta sinesmen faltsuak berrikusi eta zuzentzeko helburuekin, prebentzioeta sentsibilizazio neurri bezala. Modu horretan parte hartzaileak, ikerketaren objektua izan beharrean, ezagutza eraikitze prozesu horren subjektuak izatera pasatu dira, eta emaitzak, partaide guztien elkarrekintzaren ondorioz lortu dira.
‎22), pentsatu ohi denaz oso bestera, demokrazia liberalak etnozidioaren hazia daroa bere baitan, berezkoa duelako gehiengokeriaren ideologia, maioritarismoa, gehiengo eta gutxiengoen arteko dinamikan bermatzen denez. Gizartea arrazionalizatzeko modu horrek, nazio estatuaren etnizismoarekin elkartuta, osatugabearen larridura eragiten du herritarrengan, gutxiengoek gehiengoari eten gabe gogorarazten diotelako tarte betetzeko duela betegintzarrea lortzeko, nazio osoa, erabateko, garbia izateko.
‎Emaitza orokorra, beraz, proban, bi prozesuen balantzeen gain egongo zen. Modu horretan, prozedura batek asoziazioaren eragina deuseztatzen bazuen, konparazioaren efektu baikorra estimuluen ezberdintasunean ikusi ahal izango genuke. Hori lortzeko erabili zen prozedura iraungitzea izan zen.
‎Nazionalismoak, nazioa diskurtso publikoari loturiko kategoria kontsideratuz, ikuspegi etnizista gainditu, eta, eskala handiko agente kolektibo hau modernitatearen diskurtsoan kokatzen duen narrazioarekin lotzen du. Modu horretan, identitateen ikuspegi kategorikoa eta imagined comunities (Anderson, 1983) kontzeptuak kontrajarriz, identitatearen ikuspegi kategorikoa estatuei loturiko nazionalismoarekin, hots, nazio kontzeptuaren asimilazio instituzional errepresiboarekin, lotzen du (Calhoun, 2006).
‎Adinak, berriz, eragin ertain altua izan du komunikazio garapenaren aztertutako alderdi guzti guztietan. Modu horretan, 8 hilabete tartean adinak azaltzen du neurtutako aldagaien aldakortasunaren zati garrantzitsua; salbuespena da hiztegiaren ekoizpena, non adinak azaltzen duen bariantzaren zatia askoz txikiagoa den, dena den gogoratu behar da adin hauetan hitz ekoizpena oso urria dela eta hori izan daiteke emaitza honen arrazoia. KGNZ 2n aurkitutako emaitzak ildo beretik doaz, eta horrela 16 hilabete tartean, adinak ere azaltzen du neurtutako aldagaien aldakortasunaren zati garrantzitsua.
2011
‎Komunitatearen ahalmen instituzionalak erabaki hartzearen mekanismo eta estrategiak kontuan hartzen ditu, betiere biztanleriaren demokrazia zuzenaren eta kapital publiko eta kolektiboaren bidez ematen den ondasun eta zerbitzuen eskaintzaren esparruan. Modu horretan, kontrol demokratiko zuzena beharrezko baldintza bilakatzen da eta administrazio publikoak erabaki hartzea zuzenean kontrolatu luke, botere harremanen gaineko kontrola bere eginez.
‎Ingurukoen arreta erakarri eta haien gainetik jartzeko erabiltzen duen beste bide bat portaera arriskutsuak burutzea da: besteen begietara arriskutsuak diren egoeretan hotz eta zirkinik egin gabe mantentzen dira, modu horretan besteak inpresionatu ahal izateko.
‎Acting out egiten duenak ekintza bihurtzen ditu analisian aktibatutako fantasia eta arazoak: modu horretara, arazoaren errepresentazioa eta analisi intelektuala ekiditen ditu; ekintzaren eremua eta ekintzaren bidez ebatzi nahi du errepresentazioaren eta oroimenaren munduan ebatzi behar zuena. Horrela ekiditen du bere fantasia inkontzienteen hitzezko errepresentazioa.
‎Lehendabiziko kasuan, agenteak gertaeren tokira gerturatzen dira. Modu horretara, larritasunaren arabera, luzeegia izan daitekeen esku hartzea abiatuko da, sexu erasoen edo ageriko lesio fisikoen kasuetan jazotzen den bezala. Kasu horietan, emakumea erietxeetako larrialdi zerbitzuetara eramaten dute, ondoren, ohiko ibilbideari jarraitzeko.
‎Lehen filma burutu ondoren, arrakasta handia hartu zuen proposamenaren originaltasuna zela-eta. Modu horretan, Medem zine espainolaren unibertso interesanteenetako bat eta zine europarrean nabarmenduenetako bat eraikitzen hasi zen. Vacas filma hain entzutetsua izan zen, ezen Luis Buñuel, Ivan Zulueta, Victor Erice, Ingmar Bergman edo Kieslowski zinemagileen gisako begirada pertsonalaren oinordekotzat hartua izan baitzen.
‎Vacaseko iris zirkularra, Tierran lurrari begiratzeko instrumentu, geoskopioa, bihurtuko da, zeinak lente zirkularrak ere badituen. Filmean behin baino gehiagotan geoskopio hau binokular moduan erabiliko du Angelek besteak zertan ari diren ikusteko, modu horretan begirada subjektibo hori berriro ere agertzen zaigularik. Gainera Angelek adierazten digu bera ez dela bere begien altueran bizi, berak kosmosa eta lurra bakarrik ikusten dituela dio, mikroskopikoa dena.
2012
‎Gainbehera doan hizkuntza aldaeran jarri dugu arreta, nafarrerakoa den hizkuntza ezaugarrian, eta bikotearen hasieran paratu dugu (arrunt/ oso, adibidez). Modu horretakoa ez den beste bikote bat ere aztertu dugu: ikan/ ik.
‎Azkenik, irakurgaietan nabarmentzen den erdigunea ezagutuko dugu; modu horretan, erdiguneen arteko berdintasunak eta aldeak ikusiko ditugu.
‎Gelako ekintza atsegin eta dibertigarriak programatu, erakargarriak eta motibagarriak diren ekintzak diseinatu. Modu horretan, asperdura eta pasibotasuna ekidingo dira eta haurrak ikaskuntza prozesuan inplikatuko dira. Gainera, beraiengan sentsazio positiboak eragingo dira era konfiantza giroa sortuko da.
‎Problema asko lagunduta daude grafiko dotore batekin; grafiko horren bidez egoera bat modelizatzen da eta grafikoari loturiko galderak eta oharrak planteatzen dira. Alde intuitiboena lantzen da modu horretan. Gainera, adibideak ez dira oso teorikoak edo abstraktuak, bizi bizia den eta ikasleei ezaguna zaien testuinguruan oinarrituak baizik.
‎Ikerketa honetarako hartuko den ikuspegia kasu azterketarena izango da. Batetik, hurbilketa modu horrek ahalbidetzen du, modu ireki batean, ikertzailea murgiltzea arazoaren testuinguruan (Villarreal, Landeta, 2010). Bestetik, kasu azterketak bermatzen du egitea arazo partikular baten azterketa kontuan hartuta haren konplexutasun osoa (Stake, 1999; Mena, Méndez, 2009).
‎Horiek horrela, elkarteen esparruan eraiki diren partaidetza ereduek, batetik, interes pribatu/ etxetiarra duten gaiak eta lan esparruak (hezkuntza, zaintzea, osasuna, eta abar) eta etxetiarrak ez diren interes publikoko gaiak bereizi eta hierarkizatu dituzte eta, bestetik, partaidetza jardueraren denborak bereizi dituzte. Modu horretan, birsortu egin dituzte parte hartzearen esparru publikoan ere gizartean indarrean dauden emakumeen eta gizonen arteko harreman desberdinak. Emakumea elkarte esparruaren gune jakin batzuetan sartu da, bai, eguneroko gaien berehalakotasunagatik, leku hurbiltasunagatik eta bere denborak kudeatzeko malgutasunagatik; baina elkarteen eta tokiko parte hartzearen munduan sozialki esleituta dituen genero rolen hedatze naturalizatuaren ondorioz gertatu da sartze hori, halako moldez non, aipaturiko bereizketak emakumea etxearekin lotuta mantentzen duen sinbolikoki.
2013
‎1991 urtean, European Foundation for Quality Management erakundeak EFQM saria sortu zuen: modu horretan, Bikaintasunerako Eredua edo Erabateko Kalitatearen Kudeaketarako Europar Ereduaren irizpideak ezarri ziren. Irizpide horien bitartez, eta irizpide bakoitzari ereduaren barnean ponderazio bat esleituz, edozein erakundek bere egoera autoebaluatu dezake Erabateko Kalitatearen lorpenarekiko, eta egoera horren arabera, hobekuntzak aplikatu hobetu beharreko esparruetan (Aguirre, Albizu, Landeta eta Charterina, 2006:
‎Irizpide bakoitza hainbat azpi irizpidetan eta dimentsiotan banatzen da, prinzipio bakoitzaren neurketa eta kudeaketa operatibizatzeko. Modu horretan, dimentsio bakoitzeko, adierazleak ezarriko dira, erakundearen autoebaluazioa gauzatu ahal izateko (Aguirre, Albizu, Landeta eta Charterina, 2006: 320).
‎Horrexegatik, bada, HEren eutanasia deituko diet Hiltzeko Eskubidearen onarpenetik eratortzen diren jokabide edo praktikei, eta DHEren eutanasia Duintasunez Hiltzeko Eskubidea onartzearen ondoriozko jokabideei. Modu horretan sailkatuta, arrazoizkoa dirudi uste izateak suizidio anomikoak edo, areago, suizidio lagunduak gaixoa fase terminalean ez egonik, badutela lekurik HEren eutanasia izendatu dugun multzo horretan.
‎Eta horrexegatik, hots, eredu biografikoa demokratikoagoa jotzen dudalako (eskubideetan berdintzen baikaitu, gizartearen zati bakar batenak diren sinesmenetan oinarritu beharrean), lan saio honen helburuetako bat eztabaida piztea eta aldaketa soziala eragitea da. Hala, Teresa del Valle et al. (2002) oroitzean, emergenteak diren eta aztertzen dituzten fenomenoez gogoratzean, gure sentimendu eta energiak hiltzeko prozesuaren aldaketa soziala bultza dezaketelako ideiak ilusioa berritzen dit, modu horretan pertsona orok hiltzeko prozesua bere sinesmen intimoenei jarraiki eraikitzeko eskubidearen inguruko praktikak eta itxaropena nagusituz. Hiltzeko prozesuaren eta eutanasiaren inguruko eztabaida indartzeak, horrenbestez, biziaren aldi garrantzitsu horretan hainbeste pertsonak nozitzen duten gabezia demokratikoa arintzen lagun dezake.
‎Hori dela-eta, mendekotasun aldia prekarietatetik nola bizi den aztertzean, eta, ondorioz, baliabide eskasia horretatik nola zaintzen den ere aztertuta, feminista batzuek eztabaida piztu nahi dute zaintzeko betebeharraren eta zaindua izateko eskubidearen inguruan, eta, betiere, hala eremu indibiduala nola soziala bere gain hartzen dituen erantzukizunen negoziaketara bideratuta; zaintzea, izan ere, erantzukizun soziala baita, indibiduala ez ezik. Hargatik interpreta daiteke pertsonek eurek ezarritako baldintzetan zainduak izateko daukaten ustezko eskubideari (eta aipatu behar da pertsona horietako batzuek, normalean aurrez besteren bat zaindu dutenek eta eredu tradizionalaren aldekoek, beretzat dutela eskubide hori) jar dakiokeela mugaren bat, modu horretan zainketa lana zaintzailearen bizitzarekin eta ongizatearekin bateragarri egiteko. Hortik Del Río k eta Pérez Orozco k (2004:
‎Orain hogeita bost urtetik gora eginiko aipamen horrek balio du egungo euskal gizarterako, gero eta gehiago baitira, beren biziaz hausnartzean, beren heriotzaz ere zeresan handia daukatela uste duten pertsonak; beren nahia da, horrenbestez, hiltzeko prozesu propioaren parte izatea. Modu horretan, norberaren heriotzaren ezaugarriak ageri dira, aurreko garaietako besteren heriotzari kontrajarrita.
‎Hierarkiari dagokionez, egun, eliza katolikoa monopolioa galtzen ari den heinean, eta gizarte laiko nahiz zibila modernizazioaren eta sekularizazioaren eraginez nagusitzen ari denez gero, elizak, Osasunaren eta Bioetikaren Hiztegi Pastoralean (2009) irakur daitekeenez, duen eragin sozialari euste aldera, beharrezko ikusi du ideologia neomodernoarekin neurri batean bat egitea. Modu horretan uler daiteke Teologia Terapeutikoa deritzonetik (oinazea ardatz duen interpretazioa, sufrimendua, bekatua eta salbaziorik eza edo zerua independente egiten dituena) Osasunaren Teologia berri batera (osasunari, biziari eta kalitate edo ongizateari lotuagoa) bultzatzen ari omen diren trantsizioa. Ildo horretatik, Osasunaren Teologiak ematen duen beste interpretazio horretatik, oinazea tratatzeko analgesiko opiazeoak erabiltzearen inguruko aipamenek (jada, 1957an, Pio XII.ak abiatu zituenak) are gehiago erlatibizatzen dute minaren balio askatzailea.
2014
‎praktikatutako Bp+ aleak (adibidez, Laranja), praktikatutako kategorietako praktikatu ez diren Bpaleak (adibidez, Platanoa) eta praktikatu ez diren kategorietako EzBp aleak (adibidez, Edarien kategoriako Garagardoa adibidea), zeinak betegarri gisa edo kontrol moduan erabiltzen diren. Modu horretan bi gertakizun azter ditzakegu: praktikatutako itemen gogoratzearen erraztea (Bp+ > EzBp) eta kategoria berdinetako praktikatu ez diren itemen inhibizioa (Bp< EzBp).
‎Lekuez eurez baino gehiago, gizartearen memoriak osatutako ondareaz zein gertaerei eta praktikei lotutako balioez jardutea da gakoa. Gisa horretako ondarea babesteko asmoz, UNESCOk nazioarteko aitorpena sortu zuen 1999an, eta, modu horretan, kultura ondarearen tradiziozko definizioa (errealitate fisikoak: aurkintza geografikoak, arkeologikoak, natura parkeak eta natura aurkintzak) de facto hedatu eta kultura ondare ez material izatera igaro zen.
‎«Zure ustez, ijitoak ez dira integratzen gainerakoek adeigabetzat dituztelako?». Modu horretan, handitu egiten da erantzunaren egiazkotasuna, gisa horretako galderek erreferentzia egiten diotelako etnia jakin bati, eta arrazistatzat hartzeko ikara izan dezakeelako inkestatuak. Gure lagina 80 subjektuk osatzen dute, turismoaren esparruan lan egiten duten edo lan egin izan duten gizonek eta emakumeek (tokiko eragileak, bidaia agentzietako profesionalak, kanpinetako animazioetako arduradunak, gerenteak, hoteletako managerrak...).
‎II. Gerra Karlistako beste bertso hauek bestalde, aurkako zentzuan joan ziren, liberalismoaren kontra: «Agintari liberal/ gaurkoak nai ditu/ amarrenak kendu ta/ apaizak gutxitu./ Ez dagozkion gauzak/ zertako mugitu?/ Ori ez luke egingo asmo onak balitu.//(?) Orobak liberalak/ apaizak kendurik,/ Jainkoaren itzari ez eman lekurik;/ modu ortan
2015
‎Datuetatik eratorritako txostenak ikertzaile taldeak eta ikergai izandako aisialdiko taldeetako paletarietako hiruk aztertu zituzten. Modu horretan, kide bakoitzaren iritzi kritikoa eta egiaztapena sustatzen dira, sinesgarritasun irizpideak bermatuz (Lincoln eta Guba, 1985; Sparkes eta Partington, 2003).
‎Talde izaera garatu eta lantzeak, zenbait kasutan, berekin ekar dezake pilotako jardunaz kanpo ere emakumeek elkarrekin denbora eta espazioak partekatu nahi izatea eta horretarako aukerak sortzeko gogoa izatea. Gainera, modu horretan harremanak sakondu, sendotu eta harago eramateko abagunea izaten dute pilotariek, talde sentimendua elikatu eta indartuz. Pilotalekuetako hiru edo lau hormak gainditzen ditu elkarbanatzearen gaiak, jarraian agertu bezala.
‎Behaketa parte hartzailea, giza taldeen bizitza soziala aztertzeko teknikarik erabiliena dena (Taylor eta Bogdan, 2000), izan da etnografia honetako datu bilketaren bizkarrezurra. Behaketaren bitartez aisialdiko emakume taldeen eta haien jardueren deskribapen zabalak lortzeko bidea izan dugu, eta, modu horretan, jende talde baten joerak ulertu ditugu (Krane eta Baird, 2005).
‎Nahiz eta, oro har, desadostasunak kudeatzeko estrategia argirik ez egon, hurrengo bikote honetan kudeaketa horretaz kontziente dira. Estrategia hori denbora eta distantzia hartzean datza, desadostasuna edo haserrea sortu duen gaitik aldendu eta, modu horretan, negoziaziorako prest egoten dira, lasaitasun egoera batetik abiatuta:
‎Beste alde batetik, aipatu beharra dago negoziazioak esplizitatzeko esparru pribilegiatua etxeko lanen eta zaintza lanen banaketa dela, modu horretara izendatu ez arren, jarraian ikus daitekeen moduan. Hau da, ezbairik gabe, negoziazioaz edota erabakiak hartzearen inguruan hitz egitean gailentzen den gaia da:
‎Osagaiak modu horretan ordenatzeak badakar perpausaren elementuen hurrenkera oso desberdina izatea euskaran eta inguruan gehien erabiltzen diren hizkuntza indartsuenetan. Desberdina izatea, ordea, ez da beti mesedegarria edo abantaila, eta goian erraniko irizpide horien arabera jokatzeak dakarzkeen/ dakartzan arazoen artean jarri behar da hainbat kasutan nabari nabaria dela euskaraz mezuak prozesatzea hagitzez ere pisuagoa dela, sendorragoa, inguruan kontaktuan dituen hizkuntzetan baino.
Modu horretan eguna motzagoa egiten zaie. Halaber, aspertzearekin, sedentario izatearekin eta motibaziorik ezarekin ere erlazionatua dago egitekorik ez izatea, eta, beraz, denbora pasatzen ez delako sentsazioa izatea.
‎Bestalde, bideoklip edo spot tankerako bideoak ere kontuan izatekoak dira, batez ere, atal honetan biltzen direlako YouTube moduko bideo sare sozialetik ekarritako lanetako asko. Bideoen% 11,57 dira modu horretako bideoak, eta El Correo eta Argiaren kasuan YouTubetik hartutako bideoak badira ere, Berriaren kasuan produkzio propioko bideoak izan dira.
2016
‎Alabaina, espetxeko langileek asmo txarrez ez eginagatik ere, eta emakume preso askorentzat egiaz onuragarria izanagatik ere, tratamendu lantaldeek modu horretan jokatzeak eragin negatiboak ere baditu. Izan ere, begi bistakoa da genero eredu hegemonikoak sendotzen dituela eta, espetxetik lehenago atera ahal izateko, emakumeak senideen zaintza lanak euren gain hartzera bultzatzen dituela.
Modu horretan antolatutako ikasgaia bi urtetan garatu ondoren, metodologia bakoitzak eskatzen zituen ezaugarriak aztertu ziren. Lortutako emaitzak hauek izan ziren (Corral Lage et al., 2015):
‎Bitartean, azken boladako joerek erakutsiko digute arteak mundu mailan edota nazioartekoan jakintza produzitzeko balio duela, eta hortik letorke goiko puntuan aipaturiko urgentzia: jakintza modu horrek zer eduki dakarren bere baitan. Eta eduki horiek nola transmiti daitezkeen (posible balitz) ohiko lengoaia edo hizkuntzetara, hain zuzen hiztunentzat ulergarria izan dadin.
2017
‎Elektroentzefalografia (EEG) teknikaren bidez, banakoari aktibatze neuronaleko estimulu desberdinak aurkezten zaizkion bitartean (e.g. iragarki bat), buru azalaren gainean elektrodo txikiak, seinale anplifikadore bezala, jartzen zaizkio. Modu horretan, posible da jakitea garunaren zein ataletan gertatzen den aktibatze handiagoa. Magneto elektroentzefalografia (MEG) teknikaren bitartez EEG arruntaren bidez neurtzen diren korronte elektrikoez gain, neuronen jarduera koordinatuek sortzen dituzten eremu magnetikoak ere azter daitezke.
‎Neuromarketinari esker, posible da estimuluen aurrean banakoen burmuinean aktibatzen diren prozesuak ulertzea. Modu horretan, enpresek kontsumitzaileen behar eta itxaropenen identifikazio, ulermen eta asetzeari modu eraginkorragoan heldu ahal diete (Keller, 2000). Neuromarketinak, erantzukizunez erabiliz gero, kontsumitzaileen esperientziak hobetzeko ahalmena du ere (Stanton et al., 2016).
‎Akulturazio prozesuak aztertzen direnean beharrezkoa da ikerketa espezifikoak egitea testuinguru bakoitzean, talde bakoitzarekin ezaugarriak aldatzen direlako eta informazio espezifikoa behar delako modu egokian ulertzeko testuinguru bakoitzeko errealitatea (Berry, 1997; Birman et al., 2005). Modu horretan, baliagarriak eta espezifikoak diren elementuak ezagutzen dira populazio zehatz batekin lan egiteko, bai prebentzioko esku hartzeak garatzeko bai interbentzioko esku hartzeak egiteko estres maila altua denean edo ongizatea baxua denean.
‎Gainera, marrazki bakoitza idatzizko aukera batekin lotzen da (1= guztiz hurbil; 8= guztiz urrun). Modu horretan distantzia kulturala edo talde zehatz batekiko identifikazio maila neurtzen da.
2019
‎5 Testu kohesioak testuaren barneko lotura semantikoak ezartzen ditu, nozioen arteko identifikazioa bideratuz (Sainz, 2002, Larringan 2009). Modu horretan, gaien garapena eta azpigaien artikulazioa ziurtatzen du kohesioak (Garcia, 2003). Testu kohesioaren barnean, izen kohesioa eta aditz kohesioa bereizten dira (Bronckart, 1996).
‎37) sintetizadoreak edo sanplerrak azpimarratzen ditu. Spoken word teknika ere aipatzen du, eta Silguero eta Salvadorrekinjazzmusikara egindako hurbilpena ere modu horretan kokatzen du. Gure ustez, tresna horiek garai horretan erabili izanak, eta batik bat orduko testuinguru politikoa zein zen ezagututa, balio erantsi bat ematen dio haren musikagintza esperimentalari.
‎Hala, 60 hamarkadetan jendartean gailentzen zen aldaketa nahiak prozesu paraleloa bizi izan zuen musikagintzan; gainontzeko arte adierazpenetan gertatu bezala, kantagintzaren baitan ere aldaketa zein proposamen berriak plazaratuz. Modu horretan, musikagintzak ere «modernismoa» gainditzeko mugimenduan parte hartu zuen, esperimentazioa izanik estetika «postmoderno» berri horren paradigma.
‎69). Modu horretan lortu zuen Laboak komunitatearekin «komunikazio bideragarria abangoardiazko erabilera artistikoan» (2016: 69).
‎Aipatzen du zapalkuntza oso modu desberdinetara bizitzen dela jakin behar dela. Gainera, intersekzionalitateak zapalkuntza konplexua dela ulertzen duela dio eta, beraz, modu horretara erantzun behar zaiela; autore horren aportazioa intersekzionalitatearen baitan, opresioaren edo dominazioaren matrizea da, «Matrix of domination» izenez ezagutzen dena. Intersekzionalitatetik sortutako erreminta kontzeptual bezala ulertzen da eta, kontzeptu horrekin, gizarte batean dagoen boterearen antolakuntzari egiten dio erreferentzia eta dominazio dinamikoa erakutsi nahi du.
‎denborak aurrera egiteak ekartzen dituen lege gabeziak, gizarte eskaera, zehapen araubidea berritzeko ezinbesteko beharra...; horiek guztiek «justifican sobradamente un cambio legislativo»20 Baina ez ditu aipatzen zeintzuk diren 1992ko legeak zituen «ezak» (edo «gabeziak») edo egon diren «gizarte aldaketak». Modu horretan, dirudienez, «legitimatu» (edo, behintzat, saiatu) nahi da Administrazio Zuzenbide zehatzailearen zabalkuntza eta zigor eremuaren gutxikako hustea. Badirudi gizarte eskariaren ordez, beste interesen bat dagoela atzetik, eta, horrelako kasuetan, gure oinarrizko eskubideak lausotu dakizkiguke, gure eskubideak iheskorrak baitira gutizia politikoen aurrean.
2020
‎29.1 artikulua EK-ko 25.3 artikuluaren kopia hutsa da, zehaztapen gehiagorik gabe. Modu horretan eremu zabal zabala uzten dio xedapenak legegileari eremu bakoitzeko lege bakoitzean zehapenak jasotzeko (isuna, establezimenduak ixtea, jardun zehatz batzuk egiteko debekua, ondasun zehatz batzuen komisoa, etab.).
‎28 artikuluak, bere lehenengo atalean, zehatuak izan daitezkeen subjektuak zerrendatzen ditu: pertsona fisiko eta juridikoak, bai eta, lege batek jarduteko gaitasuna aitortzen dienean, kaltetutako taldeak, nortasun juridikorik gabeko batasun eta entitateak eta ondare independente edo autonomoak, baldin eta egitate horien erantzule badira doloz edo erruz; modu horretan, APAPELko 3.c). artikuluaren formulari jarraitzen dio SPAJLk. Azken esaldi horrek (horien erantzule badira doloz edo erruz), bestalde, erruduntasun printzipioaren bi ideia ematen dizkigu:
‎Ikuspuntu horren arabera, marketin tresnak behin produktua diseinatuta dagoenean merkaturatzefuntzioa betetzeko erabili dira," ez marketin" deitua izan dena. Modu horretan, merkatuak ez du eraginik izango artistaren inspirazioeta sormenprozesuan. Bestalde, beste autore batzuek marketinaren erabilera integratua defendatzen dute, etapa guztietan presente egon behar duelarik, baita produktuaren sortze etapan ere.
‎Hau da, produktu artistikoaren eskaria izango den segmentua bilatzen lagundu behar du, artistaren eta publikoaren arteko interakzioak berrelikadura dakarrelako. Modu horretan eta Boorsmaren (2006) ikuspegia kontuan hartuta, kontsumitzaileen desirak betetzeko erabiliko litzateke marketina, eta beraz, marketina sormen prozesuan erabili litzateke, baina manifestazio artistikoan eragin gabe.
‎Egileak beharrezkoa ikusten du artistak merkatua ikertzea, ingurua aztertzeko, beste artistak ezagutzeko, bezeroak edo eskaria identifikatzeko eta talde homogeneoetan banatzeko. Modu horretan, haiengana era egokian iritsi ahal izango da eta arte merkatuan artista bezala kokatzeko lagungarria izango zaio. Garrantzi berezia daukate marketin mix aren banaketa eta komunikazioaren aldagaiek, beste artistekin, kritikoekin eta bezeroekin harremanak sortzen lagungarriak baitira.
‎Mahai gainean jarritako ikerketa galderen erantzunak aurkitzeko erabilitako tresna galde sorta bat izan da. Galde sortako itemak galdera irekiz eta itxiz osatuta zeuden, jasotako erantzunak zenbakizkoak ez ezik narratiboak ere izan zitezen, modu horretan erantzun mamitsuagoak lortzeko xedez.
‎Teorian, elkarrekin lotura izan dezaketen beste bi ideia ere aipatu ditugu: batetik, postestrukturalismo feministatik (Piller eta Pavlenko, 2004) hizkuntza kapital sinboliko gisa ulertu eta, modu horretara, testuinguru jakin batean bakoitzak bere nortasuna eraikitzeko hizkuntza modu batean edo bestean erabili behar izateak lotura izan dezakeela gure testuinguruan hitanoa erabiltzeko ohiturekin; eta, bestetik, ikuspuntu soziokonstruktibista batetik Ochs ek (1992) proposatutako ideiak gurera ekarri eta, Echeverriak (2003) esaten duen moduan, hitanoa gizartean esangura jakin batzuekin lotu e... Bi ideia horiekin lotuta ikusten dugu gure ikerketako emaitzetan azaleratu den ideia bat:
‎Hala, zaila da modu horretan adjektiba daitezkeen joera guztiak bateratuko lituzkeen definizio zehatza eta doia aurkitzea; izan ere," eskola alternatibo" izenpean eskola tradizionaletik desberdinak diren aukerak eskaintzen dituzten eskola asko dago, kontzepzio eta kezka pedagogiko desberdinen arabera aritzen direnak (Carneros, 2018). Ramos eta Pericachok (2013) eta Raywid ek (1994) bat egiten dute ideia honetan:
2021
‎Behin hori zehaztuta, inbertitzaileari ohartaraziko zaio haiei egotzitako babes arauak obligazio horiek aintzat hartuz zehaztuko direla, arbitroen interpretazio gaitasuna murriztuz. Modu horretan, atzerriko inbertitzaileak hobeto aurreikus eta presta litezke, estatu hartzaileek haren giza eskubideen gaineko betebehar ekonomiko eta sozialak zaintzeko hartu ahal izango lituzketen neurrietarako, aurretik bateraezintasunen inguruan ohartarazi baitzaie. Era berean, estatu hartzailea ez litzateke behartuta sentituko bere politika publikoen agenda murriztera inbertitzailearen eskubideen mesedetan47 Aholkularitza honen xede nagusia, hortaz, estatu hartzaileek haien nazioarteko obligazioak betetzeagatik atzerriko inbertitzaileei kalte ordain bat ematea ekiditea da, inbertitzaileei ohartaraziz arbitraje prozesuan estatu hartzailearen obligazioak lehenetsiko direla.
‎6 Modu horretan deskribatzen du: Velazquez, 2016:
‎CIADI). Modu horretan, erakunde horren estatu sinatzaile eta beste estatu sinatzaile bateko inbertitzaileen arteko gatazkak konpontzeko mekanismoa sortu zen. Alabaina, jarraian ikusiko dugun moduan, 90eko hamarkadara arte ez zen hasi erabiltzen inbertitzaileen artean.
‎Barneko inbertsio erregimen egonkor baten sustapenaren harira, inbertsio arbitrajea, BITetan oinarritzen dela edo bertatik eratortzen dela ikusi dugu. Modu horretan, horietan ezarritako klausulen bidez eta inbertsio arbitraje prozesuan horiek aplikatzearen eraginez, inbertsioen segurtasuna bultzatzen da, inbertitzailearentzat mesedegarriagoa den eraentza bat sortuz.
‎Gutierrez Rub k (2009) esan zuenaren arabera: " Gertuko hori konponduko du, ezaugarri txikiak, inguratzen gaituen hori, garen hori, egiten dugun hori eta egiten dugun modu hori" (2009: 8).
‎Baldintzapen fasea hasi baino lehen, aurreazalpen fase batean, talde esperimentalari SBa agertuko zaio SBg a agertu gabe, hau da, SBarekin esperientzia izango du baina inolako indargarri espliziturik jaso gabe. Modu horretan, subjektuek SBa ezagutu ahal izango dute ondorio jakinik gabe. Kontroltaldeko animaliek, ordea, ez dute horrelako aurreazalpenik jasoko, eta baldintzapenfasea hastean SBa berria izango da beraientzat.
‎Eskoletan programa espezifikoagoak eta konplexuagoak garatu zituzten, eta denborarekin, langile klase xumeko seme alabak ere eskolan denbora gehiagoz jarraitzen hasi ziren (Lozano, 2014; Palacios eta Oliva, 2004). Modu horretan, Mendebaldeko herrialdeetan" derrigorrezko eskolaratze" aren kontzeptua txertatu zen (gaur egun Europako herrialde gehienetan 16 urtera artekoa dena).
‎Adibidez, krisi testuinguruetan. Modu horretan gainera, merkatu kapitalistaren logika lehiakorraren aurrean babesteko aukera handiagoa dute.
‎Eta beraz, azaldu dugun moduan, merkatu soziala osatzen duten antolakundeen baterako hazkundea gerta daiteke. Modu horretan, ziklo ekonomiko guztia ixteko aukera eman behar du merkatu sozialak. Ekoizpen, banakuntza, kontsumoeta finantzaketa sare alternatibo bat delako, non elkarlanaren bitartez, merkatu kapitalistaren eredu lehiakorra gainditu nahi den.
‎UZTARO 117, 5 12 Bilbo, 2021eko apirila ekaina merkatutik kanpo egiten diren lanak aintzat hartzen dira. Horrela, adibidez, zaintzalanak aitortu eta ikusgarritasuna ematen zaie, denboren berrantolaketa baterako lehenengo pauso bat ahalbidetuz. iv) Eta azkenik, ekoizpen baliabideen jabegoa kolektiboa da, eta langile edo bazkideek demokratikoki kudeatuta daude; modu horretan, demokrazia ekonomikoan sakontzen dute.
‎Beste lurraldeetan dena den, sare propioa gara dezaten lagunduko lukete, eta bi sareak konektatzen dituen sare orokor baten bitartez elkarlana bultza daiteke. Modu horretan, Mance k (1999; 2008) dio globalizazio kapitalistari nazioarteko lankidetza solidarioan oinarritutako sareen bitartez alternatiba globala sor dakiokeela.
‎Hau da, sareen parte izan daitezke ekonomia solidarioaren logikan lan egiten duten kooperatibak, laneratze enpresak, elkarteak, finantza entitate etikoak, GKEak, herri mugimenduak, kontsumitzaile indibidual edo kolektiboak eta bestelako eragile sozial eta politikoak. Modu horretan, sareak gutxienez hiru esparrutan izango du eragina: ekonomikoan, sozialean eta politikoan.
‎Lehenik eta behin, hizkuntza desberdinetakoak egon zitezen bermatu nahi izan da ikerketaren xedeari erantzun ahal izateko; horregatik, testuen erdiak euskarazkoak dira, eta beste erdiak, ostera, euskararen inguruko eta Europako tradizio literarioan erabilienetakoak diren erdaretakoak. Modu horretan, hizkuntzaren barruko konparazioa zein hizkuntza artekoa egitea ahalbidatzen du hautu honek. Bestetik, herriipuingintzan biltzaile esanguratsuengana jotzea pisuzko arrazoia izan da hautaketan, bakoitza bere tradizio literarioaren barruan, jakina.
Modu horretan, errealitatearen berri ematen du herri ipuingintzak, narrazioen bidez jarraitu beharreko bidea zein den erakusteko asmoz. Horretan datza ikasbidea, beraz.
‎5 Camarenak eta Chevalierrek ere modu horretan sailkatzen dute Cenicienta/ Blanquita ipuina," cuento maravilloso" gisa, hain zuzen ere (Camarena eta Chevalier, 1995) mota horretako ipuinei eskainitako liburuan. istorioa —garapena, batez ere— besteetatik dezente urruntzen delako. Gainera, adituek ez dute ofizialki bertsiotzat hartzen edo ez dute horrela jaso, behinik behin —ez Camarenak eta Chevalierrek (1997), ez Etxanizek (1997) —, baina baliteke nolabaiteko aldaera laburtu bat izatea edota testu zati desberdinez ahoz ahoko transmisioan berreraikitzen joan den testua.
2022
‎Fenomenoa izendatzeko modu horrek zaildu egiten du ondo bereiztea indarkeria hori gauzatzeko mekanismoak eta horien ondorio edo emaitza den indarkeria. Bereizketa hori ez egiteak analisi gaitasuna kentzen digu:
‎Gaur egun, literatura feministan adostasun zabala dago continuum kontzeptuari dagokionez, ahalmena duenez bere baitan hartzeko ez soilik indarkeriatzat argi eta garbi identifikatzen diren adierazpenak, baizik eta baita emakumeak bigarren mailako herritartzat jo eta horien zapalkuntza indartzen eta naturalizatzen duten abusuzko portaera guztiak ere (Boesten eta Wilding, 2015). Gainera, tratu txarrak jasan dituzten emakumeek berek baliozkotzat jo dute hurbilketa modu hori, beren esperientzia azaltzeko eta ezagutarazteko haren baliagarritasuna berretsi baitute (Kelly eta Radford, 1996; Salvage, 2016).
‎Hainbat izan dira analisitik eratorritako emaitzak, eta horietako bat izan da, irakasleek literatura sistematizatu dutela, hau da, egunero eskaini diote eskolan denbora eta espazioa poesiari eta narrazioari. Modu horretan, literatura ikasleen egunerokoaren parte bihurtu dute, bai eta ikasle guztiei literaturarako sarbidea bermatu ere. Horrez gain, lau irakasleek formazioetan jasotako dinamizaziorako gakoak gelaratu dituzte, besteak beste, literatur saioak testuinguan jarri dituzte; kontaketa ostean elkarrizketarako denbora hartu dute; eta kontatzeko zein interpretatzeko estrategiak (intonazioa zaintzea, bolumenarekin jolastea, isiluneak tartekatzea...) baliatu dituzte.
‎Era berean, ikerketak erakutsi du formazio horiek irakasleen praktika errealean oinarritzea ezinbestekoa dela. Bestetik, hezkuntza literarioaren markoari dagokionez, ikusi da funtsezkoa dela irakasleei eskolan literatura sistematizatzeko estrategiak eskaintzea, eta horrez gain, literatura modu mailakatuan lantzeko tresnak proposatzea, modu horretan testuetan eta ezagutza literarioetan sakontzeko.
‎Izan ere, ikasleek berek elika dezakete eurentzat informazio iturri den gunea bera, irakasleen begirada pean, betiere, eta edukia sortzen duten bitartean, ikasi ere egiten baitute, informazio iturrien erabilera kritikoa egiten dutelako, eta testuinguru errealean eragiten dutelako. Gainera, modu horretan, eta aurrez adierazi gisan, ikasleek beren gaitasun digitalak hobetzen dituzte eta dagokion gaian trebatzen dira (Saonn et al., 2011). Horregatik guztiagatik da gero eta ohikoagoa Wikipedia tresna pedagogiko gisa hezkuntza testuingurutan erabiltzea (Soler Adillon et al. in Santacruz et al., 2019).
2023
Modu horretan, konpetentzien araberako ikaskuntza abian da GHEEn. Espazio horretara Europar Batasunetik kanpo zeuden zenbait herrialde batu ziren eta hezkuntza antolakuntzaren arloan zetozen hamarkadetarako marko garrantzitsua ezarri zen.
‎Horretarako kategoria sistema bat egokitu eta adierazle beraren inguruko kodeak taldekatu dira (Markula eta Silk, 2011). Modu horretan, 1 taulan agertzen direnak izan dira genero ikuspegia jorraturiko JFKaren programen analisirako suspertutako dimentsio eta kategoriak:
‎(Gonzalez eta Alonso, 2018). Zer nolako emakumeak (Orta, 2014) aipatzen diren gainbegiratu behar da (hirikoa, herrikoa, langilea, nekazaria^), modu horretan askotariko taldeei zuzenduta dagoen, familiei, ama umeei... (Blanco Magadan et al., 2009; Lleixa et al., 2016), edo talde minoritarioei zuzendurik dauden jakin liteke (Nobles et al., 2020).
‎Berme hori are txikiagoa izango litzateke goi mailako ikasketei dagokienez. Fenomeno horren adierazleetako bat izango litzateke, dudarik gabe, aurrez aztertutako eskola porrota edo uztea; hala ere, Makazagaren hitzetan, modu horretara deituta" apaindu ohi da" fenomenoa, horren atzean ezkutatzen den" klase arrakala nabarmena" ezkutatzen den bitartean. Izan ere," Espainiako Estatuan goi mailako ikasketak dituzten gurasoen seme alaben artean% 3,6koa da eskola uztea; lehen mailakoak dituztenen edota ikasketarik ez dutenen artean berriz,% 39,2koa" (Makazaga, 2021).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia