Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.038

2010
‎1935eko abenduan Ondarroako herriak lehen omenaldia egin zion Augustin Zubikarai gazteari. 21 urte zituen eta herriak eskertu egin zion ordura arte egindako ahalegina eta, bide batez, haren gogoa piztu nahi zuen etorkizuneko lan handiagoetarako. Euzkeltzale Bazkunak antolatu zuen eta Augustinek idatzitako bi obra antzeztu ziren:
‎Egindako lan guztiaren eta garaitutako buruko minen ordain gisa edo opari lez, idazkortz, eder bat eskaini zioten Augustini, idazten bidea irekitzen jarrai zezan.
‎Telegrafo nahiz agentzietatik zetozen berriak erdaraz zetozen eta euskaratu egin behar. Lan izugarria batzen zitzaien eta une askotan ezinean, garaiz ez zirela helduko eta eten beharrean izaten ziren. Lanak gainez eginda, Augustin ez zen Bilbotik irteten.
‎Lanak gainez eginda, Augustin ez zen Bilbotik irteten. Gerrako kronikak astelehenetan atera ahal izateko, igandeetan ere lan eta lan jarduten zuen. Informazioa jasotzeko, ostera, idazkaritza nagusian lagun min batzuen, J.M. Arizmendiarrieta.
‎Lanak gainez eginda, Augustin ez zen Bilbotik irteten. Gerrako kronikak astelehenetan atera ahal izateko, igandeetan ere lan eta lan jarduten zuen. Informazioa jasotzeko, ostera, idazkaritza nagusian lagun min batzuen, J.M. Arizmendiarrieta.
‎Hemen etsaien mende erori ziren eta armak kendu eta Castrora eraman zituzten, preso sarturik. Odorengo urteetan, 1941ean askatasuna lortu arte, lan gogorretan. Trabajadoretan, ibili zen batetik bestera.
‎Sarreran adierazi dugunez, liburua mugatua da. Mugatua, denborari dagokionez, 1931tik 1937ra artekoa hartzen baitu; eta mugatua, kronika eta artikuluei dagokienez, ez antzerki lanei dagokienez, hauek garai horretan idatzi zituen hiruak baitatoz. Liburuan sartu ez diren kronikak eta artikuluak cd an datoz, ez Augustinenak soilik, baita Ondarroako gainerako idazleenak ere.
‎Augustin gaztearen antzerki lana orduko euskal kulturaren berpizkundean kokatu behar dogu, bereziki antzerkiaren berpizkundean. Berpizkunde kultural honetan sakon parte hartu eban euskal nazionalismoak; eta ekintza kulturala eta sozio-politikoa alkarri lotuta egozan, eta alkarren beharrizanean aurkitzen ziran.
‎Hau da, Augustin Zubikarairen beraren testuak aurkituko ditu irakurleak liburu honetan. Bestalde, garaia mugatua da eta garai horretako lan guztiak albait txukunen transkribaturik cd an argitaratu badira ere, liburuan lan hautatuak sartu dira soilik.
‎Hau da, Augustin Zubikarairen beraren testuak aurkituko ditu irakurleak liburu honetan. Bestalde, garaia mugatua da eta garai horretako lan guztiak albait txukunen transkribaturik cd an argitaratu badira ere, liburuan lan hautatuak sartu dira soilik.
‎etab. Haien artean garbi ikusi omen zuen bere bidea zein zen: bere herriaren eta euskararen alde lan egitea. Eta euskara bultzatzeko eta maite zuen herriari buruzko ideiak agerrarazteko modurik egokiena, jendearengan eragina izan zezaketen bitartekoak erabiltzea zen, hau da, egunkarietan idaztea.
‎Honek hartu zuen bere gain Kirikiñok sortu eta bere ardurapean izan zuen euskal atala. Lauaxetaren lan nagusietakoa herrietako berriemaileak eta idazleak bilatu, antolatu eta haiei gogoa piztarazi eta idaztera bultzatzea izango zen. Mitin eta hitzaldietan ibili ohi zen idazle berrien bila.
‎–Ekinen sortzea ezagutu neban, bertan iñardu nebalako lanean , nire lenengo ogibidean. Giroa aldatu eta kristautasunari Euskalerrian eusteko, beste era baten plazara urten bearra egoala eta origaitik sortu zan Ekin?.
‎Harreman hauek sendotuz joango dira gerora eta Lauaxetak, herriko kronikak ez eze, herri jakintza, ohiturak, estropada bertsoak etab. biltzea ere eskatu zion. Eta Augustini, bere bizitzako lan arlo handi bat izango dena zabaltzen zaio. Horrela, hiru lan esparru landuko ditu Euzkadin:
‎Eta Augustini, bere bizitzako lan arlo handi bat izango dena zabaltzen zaio. Horrela, hiru lan esparru landuko ditu Euzkadin: kronikak, artikuluak eta herri jakintza.
‎Laster agertuko dira haren lanak Euzkadi egunkarian eta Ekin astekarian ere. Lehenengo kronikak eta geroago artikuluak.
‎Beste ezaugarri positibo bat, bere gaztetasuna. Gotzain gaztea eta gazteekin lan egiten dakiana. Bai Zumarragan eta bai Palencian gazte pastoraltzan nabaria izan da bere arrakasta.
‎Badaki gazteen bihotz barnean, Jaunaren deia suspertzen. Horixe bai dala etorkizunerako lanik preminazkoenetarikoa. Bestela hemengoak egin dau.
‎neure iritzi eta usteak jaso nahian. Euren lana zen. Madrila iristean, autoaren sirena abian jarri eta jo eta fuego ailegatu ginen, gure?
‎Froga gisa galdera hau botako nieke (batez ere ama hari): Zure seme alabei edo maite dituzun senide edo adiskideei kontatuko al zenieke zure lana infernu horretan zein den. Urrikalpena barne barneraino sartua nuen eta malkoak isurarazten zizkidan, barnea guztiz hunkiturik nuelarik.
‎Honekin batean 5 emakume ziren: fiskala, bere laguntzailea(?), beranduago jakingo nuenez, epailearen idazkaria zena?, neu erdian, grabaketak egin dituena, ofiziozko abokatua eta ordenagailuan lanean ari zena. Eseri eta nire eskubideak jakinarazi zizkidan epaileak.
‎2003 urteko otsailaren 20an hasi zen guretzat, dena?, guardia zibilak urte batzuk lehenago lanean ari baziren ere. Orduan 10 lagun eraman gintuzten atxilo eta EGUNKARIA itxi zuten, bai Andoaingo egoitza nagusia bai beste egoitzak (publizitatekoa Donostian, Bilbokoa, Gasteizkoa eta Iruñekoa) ere.
‎EGUNKARIA itxi, guardia zibilek eskuartean gure kontrako froga sendoagorik izan arte) behin betiko bihurtu dira, eta EUSKALDUNON EGUNKARIA kitto: guk pasatakoaz aparte, langile mordoa kalean, lanik gabe , zenbait enpresa zerraturik, akziodunak kalteturik, irakurle mordoa euskal egunkaririk gabe e.a. Kalte ordainik izango al da hauentzat guztientzat. Espainiako Audiencia Nacional delakoan zuzentasunik balego, kalte izugarri hau nolabait arintzen edo biguntzen zerbait egin lukete.
‎Ez dakit ez noiz eta ez nola, baina justizia noizbait egingo zaigula sinetsirik nago, erabat. Nola bizi bestela pozik, gorrotorik gabe, mendeku goseak harrapatzeke, beste askori (Euskal Herrian eta kanpoan) egindako bidegabekeriei begira eta lagundu guran, mundu zuzenagoa eta gizatiarragoarekin amesten eta bere alde lan egiten. Besterik ere bada:
‎EGUNKARIA sortzea eta bizirautea ahalegin zoragarria izan da eta merezi izan du, guri 7 urteotan egindako bidegabekeria oroz gain. Inoiz ez naiz damutu sasoi hartan euskararen eta Euskal Herriaren alde egindako lan ederraz eta EUSKALDUNON EGUNKARIA martxan ipini izanaz. Ondoan izan ditudan lagun berberekin, eta joan direnekin:
‎guardia zibilek euren burua urduri fiskalak egindako galderengatik? Fiskala bere lana egiten ari zen. Besterik ez.
‎Bestalde, badut baikor izateko beste arrazoi handi bat: gure abokatuek egindako lan ederra eta elkarren osagarria. Lehenengoak gure epaiketaren markoa, nolazbait esan, ipini zuen eta ondoren bere bezeroaren defentsa sutsu eta argitsua egin zuen.
‎Bost auzipetuok zorte txar hau izan dute: euren izenak edota eurek EGUNKARIAn egindako lana agertu dela ETAren paper batzuetan. Besterik ez!?
‎Haritschelhar jaunak, ordea, Barkoxeko tradizio sendoan oinarriturik. Arengaraiko primaren khantoria1? izenburua eman zion bere tesi lan zoragarrian.
‎Argitara gabeko eredu bat eta osorik argitara ez den Sallaberriren eredu zoragarria emango ditugu, beraz, artikulu honetan. Gainerako eredu argitaratuak ez ditugu lan honetara ekarriko leku faltaz2.
‎Kantu, kanta, khantore, Baiona 1967, 67 or. liburuan Harischelharren. L, oeuvre poètique de Pierre Topet Etchahun? lanean (Euskera, XIV XV,, batez ere 684 orrialdeetan) bezala kantu osatu bat ematen da, hau da, kantu desberdinen ahapaldiz osatutako kantu, facticio, edo, osatuago?
‎6. Hemen meheago irun daiteke. Argitasun horiek n nahi dituenak jo beza aipatu dugun Haritschelharren tesi lanera .. Mundian den ederrena, kantuan ere berdin berdin dator.
‎Kontu honetan ere. L, oeuvre poètique de Pierre Topet Etchahun? laneko irizpideak izan ditugu oinarritzat.
‎Salaberriren beraren paperetatik bi ahapaldi berri eta beste lauren aldaerak ekarri ditugu hona. Gure asmo nagusia testuak fidel eskaintzea izan da, gerora era bateko edo besteko ikerketa saio eta lanak egin ahal izateko.
‎Zeren zabaldu baita planeta osora, indigenen kulturak geratu direlarik guztiz baztertuak. Agian erakusten dute bai egoera politiko birbanatzailea, baina bizi izan duten oparotasuna naturak eman die, eta ez da usuenean euren lanaren fruitu izan, eta badaiteke ezen alferrak izan direlako geratu izana gaur egun dauden moduan, guztiz minorizatuak eta gutxietsiak (beste hipotesis bat izan daiteke hau: oparotasunak historikoki alferkeria ekarri duela, eta alferkeriak atzeratzea dakarrela, relajatzeagatik).
‎Beraz, hiru privazio mota hartu ditut hipotesitzat, adibide bezala, lehena ekonomikoa (eta marxismotik haratago joan naiz nire argumentazioan, eta daukat ezen hobeto esplikatzen dudala historia, batez ere formazio klasisten historiaren jatorria ipiniz basamortuetako kulturetan), bigarrena, alferkeria (eta hor sakondu nahi duenak badu historiaren filosofo musulman bat, Ibn Jaldun), eta hirugarrena harrokeria (lehen bekatua dena, eta esplikatzen duena fenomeno universal bat, hierarkiak egiteko joera, batzuetan, askotan ere, arrazismoraino ere joan delarik, degeneratu delarik)? eta horiek suposatuz direla historiaren eragileak nire historiaren filosofiak, oso simpleak, burutu ditut, larregi zabaldu gabe nire hizpìdea, eta ikasten dut ezen badagoela zertan lan egin horiek eta beste guztiak, kombatitzeko, nahiz eta privazio jatorrizko bat dugun, eta horregatik utopiarik ezinezkoa den, baina bai, bada posible aurreratzea, eta posible baldin bada orduan obligazioa ere bada. Eta atzera egitea ere posibilitate bat da (esan dezadan egia).
‎han karmeldarren eleizako bidrierak musulman batek oparituak dira. Misiolariak auzoko ume ta gazteen alde egiten daben lanaren ezker onez. Holako jazokunak be gogoratzekoak dira, beste jazoera izugarrien ondoan.
‎Atsegina izan zan USAko Reno-ko uniberidadeko euskal departamentuan izan neban harrera, gure kontseilari iparramerikarrak egoki antolatua: han aurkitu nebazan eskola nagusiko herrikideak, eta egiten daben lanaren zehaztasunak jakin. Bake, alkarte eta kultura bide hori ezin hobea da gure izen onerako.
‎Baina hau be gogorazten neban: gure herrian jende askok, eta gazteen artean ez gitxik, boluntario erakundeetan lan egiten dabela, Euskal Herrian bertan naiz garapen nazinoetan. Beraz, badala hor prestutasuna, eta gerorako itxaropena.
‎Luis Arostegi-k: Eskerrak zeuoi, hemen lanean jarraitu dozuenoi. Gure herritik, hemengo Elizatik, hemengo karmeldarrekandik hartu dogu hainbeste, eta hau mundu guztiko Eliza eta herrietatik hartutakoaz alkartzen da egoki.
‎Rosario, Jose Bizente, Jose Mari eta Arantxa. Lanean berrogeita bi urte eman eta gero, 1981ean jubilatu zen Arrasate herriaren omena samurkiro jasorik. Handik gutxira, Basarri handiak honela agurtzen zuen kalezain bertsolaria Donostiako egunkari bateko bere bordatxotik:
‎Urte luzetako bertso lana eskertuz, 1994ko urtarrilaren 23an, Bertsolari Egunean, bederatzi bertso jartzaile omendu zituen Bertsolari Elkarteak Donostian, eta gerra osteko bederatzi kultur langile horien artean han zegoen Arrasateko kalezaina ere. Hona hemen omenduen zerrenda:
‎–Mondragoetar guztien nahiaren oihartzuna harturik eta bere lan eskergaren ordain apal bezala, udaletxeak omenaldi bat eratu nahi izan dio, kalezain zintzo, bertsolari trebe eta, oroz gainetik, gizon jator, arduradun, soil eta leial denari. Jauna, zuregandik du ohore gure herriak!?.
‎–Gaurko egunean, beraz, ni ez ezik, zera goratzen eta txalotzen dezute: nik urte askoren lanari esker bildu dedan uzta ori, illunpetik argira atera dedan altxor ori, alakotzat artu bear dala epaituz.
‎Irakasle lanean –edozein irakasgaitan dihardugunean gaia azaltzen dugunean, jariotasunaribegiratzen diogu, hots, edukiari, zuzentasunariedo formari baino gehiago. Eta jariotasunakbarruan ditu:
‎Ikasleen aurrean, bestalde, erne jartzen garela ere baieztatu dugu, zeren kontzentrazioa eskatzen baitu hizlari, aktore hizlaria aktore baita, beste izen batekin bada ere lanak eta askok uste baino handiagoa gainera. Lagungarri zait niri neuri paperezko euskarria eskuetan dudala ikasgelaratzea, txosteneko garrantzitsuena koloreztaturik dudala, azpimarraturik, ideia nagusiak argi bezain garbi azaldurik.
‎19?. Aitzol, Ernandorena eta besteren lana gutxietsi gabe, Zubimendi egon zen 1935 eta 1936ko Bertsolari Egunen antolamendu gaitz haien oinarrian. Horretarako derrigorrezkoa zen lan astunaz gainera, gure idazleak eman zien haize publizitarioa gero, bertsoak argitararaziz eta jardun haiei buruzko komentarioak eginez.
‎19?. Aitzol, Ernandorena eta besteren lana gutxietsi gabe, Zubimendi egon zen 1935 eta 1936ko Bertsolari Egunen antolamendu gaitz haien oinarrian. Horretarako derrigorrezkoa zen lan astunaz gainera, gure idazleak eman zien haize publizitarioa gero, bertsoak argitararaziz eta jardun haiei buruzko komentarioak eginez. Mende erdi luze bat joan da hil zenetik, eta orain altxor preziatu gisa irakurtzen ahal ditugu hartaz idatzi zituenak.
‎Bizkai' ko Urduliz' en jaioa zan. Arrobi batean lan egiten zuan. Bañan, egun batez, desgaraiean lertu zan tiro batek bi eskuak kendu zizkion.
‎J. Urkizaren. Bertso eta olerkien hemeroteka? eta. Euskal prentsaren lanak –(www.armiarma.com).
‎Abarrategiren inguruko dokumentazio lana egiten ari ginela, urduliztarraren hiru bertsopaperekin egin genuen topo. Hirurak Donostiako koldo Mitxelena kulturuneko liburutegian daude.
‎Gora!? (Patxi Erauskin bertsolaria III, 19); Abarrategirenak lan honetan ikus ditzake irakurleak.
‎Eta problema da zeren oparotasunean gizakia historikoki alfertu izan delako (hori beste hipotesis bat izan daiteke beste historiaren filosofia bat garatzeko modukoa), eta alferkeriak dekadencia dakar, eta hortik ondorioztatzea ezen behar beharrezkoa dela lanaren kultura bat aurrera egin nahi bada. Baina soilik oparotasunean konpontzen ahal da zekenkeriaren arazo etiko politikoa, izanik oparatusuna bilatzen duen sozialismoa horren soluzioa.
‎Baina soilik oparotasunean konpontzen ahal da zekenkeriaren arazo etiko politikoa, izanik oparatusuna bilatzen duen sozialismoa horren soluzioa. Sozialismo horrek ez badu ere zertan jabego pribatuaren inguruko legedia ezereztatu, eta permititu ere dezake jabego pribatua, merkatu ekonomia, ezten bezalako bat baitaitezke legearen barruan lan egiteko gogoa edukitzeko (etorkizun batean, joera birbanatzailearen bidean bagoaz, jakina, kontzeptu horiek aberastuak izan daitezke definizio zehatzagoekin, baina etorkizun dena ez dakigu zein izango den, beraz, gero gerokoa). Zeren dirudienez elkartasuna ez baita nahikoa, gaur egungo sozialismoetan ikasi ahal izan den moduan, gogorik pizteko lanaren alde, gizakia kultura metatzailean oso zekena baita, eta hori ezin da egun batetik bestera aldatu.
‎Sozialismo horrek ez badu ere zertan jabego pribatuaren inguruko legedia ezereztatu, eta permititu ere dezake jabego pribatua, merkatu ekonomia, ezten bezalako bat baitaitezke legearen barruan lan egiteko gogoa edukitzeko (etorkizun batean, joera birbanatzailearen bidean bagoaz, jakina, kontzeptu horiek aberastuak izan daitezke definizio zehatzagoekin, baina etorkizun dena ez dakigu zein izango den, beraz, gero gerokoa). Zeren dirudienez elkartasuna ez baita nahikoa, gaur egungo sozialismoetan ikasi ahal izan den moduan, gogorik pizteko lanaren alde , gizakia kultura metatzailean oso zekena baita, eta hori ezin da egun batetik bestera aldatu. Eta galdera inportantea da ea nola demontre egoera oparoetan (demografian ere eragin daiteke, zeren gehiegi bagara gaitzagoa baita oparotasun kondizioak lortzea), nola demontre egoera oparoetan, non historikoki gizakia eskuzabala bihurtzen den, eta baita alfertu ere egiten den, mantentzea lanaren kultura bat, eta ez erortzea horrela eta bai aurrera egitea.
‎Zeren dirudienez elkartasuna ez baita nahikoa, gaur egungo sozialismoetan ikasi ahal izan den moduan, gogorik pizteko lanaren alde, gizakia kultura metatzailean oso zekena baita, eta hori ezin da egun batetik bestera aldatu. Eta galdera inportantea da ea nola demontre egoera oparoetan (demografian ere eragin daiteke, zeren gehiegi bagara gaitzagoa baita oparotasun kondizioak lortzea), nola demontre egoera oparoetan, non historikoki gizakia eskuzabala bihurtzen den, eta baita alfertu ere egiten den, mantentzea lanaren kultura bat, eta ez erortzea horrela eta bai aurrera egitea. Hori da nik lantxo honetan (sei artikulurekin osatua) lagatzen dudan interrogante handia.
‎4 Eta lektoreak ikasi behar du, amaitzeko, nola nik etika katolikoan estudiatzen den vicio baten inguruan soilik zentratu naizela nire lehen historiaren filosofian, eta bigarrenean alferkeria hartu dut hipotesitzat. Vicio eta bekatu askoz gehiago daude (harrokeria ere aipatu dut, adibidez, eta horregatik proposatzen dudan sozialismoak joera aristokratikoa izan lukeela deritzot, harrokeriazkoa ez dena niretzat), vicio eta bekatu askoz gehiago daude, ordenatua dagoela haien estudioa, eta hor ere lana ez da makala, izanik helburua ezagutza universala, hau da, perfekzio morala, zeina ezinezkoa den kosmos honetan, nahiz eta betebehar argia den hobetzea bilatzea, bistan dago.
‎Beraz, ezin esan daiteke lanik ez dagoela. Izan ere, behar beharrezkoa da aurrera egiteko lanaren kultura bat edukitzea (zeren soilik oparotasunean posible baita joera redistributivoa nagusitzea, eta oparotasuna lanak dakar).
‎Beraz, ezin esan daiteke lanik ez dagoela. Izan ere, behar beharrezkoa da aurrera egiteko lanaren kultura bat edukitzea (zeren soilik oparotasunean posible baita joera redistributivoa nagusitzea, eta oparotasuna lanak dakar).
‎Beraz, ezin esan daiteke lanik ez dagoela. Izan ere, behar beharrezkoa da aurrera egiteko lanaren kultura bat edukitzea (zeren soilik oparotasunean posible baita joera redistributivoa nagusitzea, eta oparotasuna lanak dakar).
‎5 Sozialismo aristokratikoa proposatzen dut, baina nire lanetan arakatu duenak badaki ezen niretzat, eta ahal izan dudan ondoen demostratua dut, niretzat hoberenaren alde egotea Jesusen alde egotea da, eta alde ikaragarriz gainera da Jesus hoberena, beraz sozialismo aristokratiko hori nik bihurtzen dut sozialismo kristaua, eta soluzio horrekin katoliko diren sozialistek ba dukete eduki partidu bat eurena demokrazian bere jokoa egingo lukeena eta bere indarrak... justifikatzerakoan, eta hola.
‎justifikatzerakoan, eta hola. Helburua?, izango litzateke zibilizazioaren joera ekonomiko nagusia aldatzea, eta joera acumulativotik igarotzea, dagoen eskarmentua aintzat harturik, joera redistributivoaren nagusitasunera, bidean hain inportantea den lanaren kultura hori galdu gabe. Nahikoa da.
‎Hor hazi da zekenkeria, eta hor ikertu dira vicio horren kontrako neurriak, inportanteena delarik jabego pribatuaren deskubrimendu juridikoa, erromatarrek hainbeste desarroilatua. Baina jabego pribatuak zekenkeria, eta horren ondorio lazgarriak, alde batetik gelditu egin du, bai, baina bada baita zekenkeriaren eragilea ere historikoki, eta lanaren akuilu ere (gaurko gizakia ez da solidarioa, eta ez du besteendako lanik egin nahi, hortik Sobiet Batasunaren frakasoaren arrazoietako bat). Eta nik sentimendu ditut jabego pribatuaz.
‎Hor hazi da zekenkeria, eta hor ikertu dira vicio horren kontrako neurriak, inportanteena delarik jabego pribatuaren deskubrimendu juridikoa, erromatarrek hainbeste desarroilatua. Baina jabego pribatuak zekenkeria, eta horren ondorio lazgarriak, alde batetik gelditu egin du, bai, baina bada baita zekenkeriaren eragilea ere historikoki, eta lanaren akuilu ere (gaurko gizakia ez da solidarioa, eta ez du besteendako lanik egin nahi, hortik Sobiet Batasunaren frakasoaren arrazoietako bat). Eta nik sentimendu ditut jabego pribatuaz.
‎Gaur egun nik konbatitu egingo nuke zientzia politikotik zekenkeria, joera akumulativoa, sozialismo moderatuak (moderatua bai, baina ez aberatsen morroi izateraino, eta bai sendoa) bultzatzen dituen neurriekin, adibidez, seguritate soziala bultzatuz, seguritate sozial indartsua, lanaren eskubidea efektivoa eginez denean, eta hori planeta osoan. Hor agerian geratuko litzateke zenbateriano den gure zivilizazioa oparoa, ala, nik uste dudan moduan, pobrea, eta horren ondorioz akumulativoa, eta gerrazale eta patriarkala.
‎Baserrietako bizimodua, bestalde, oso egokia zen transmisiorako. Familiak nahiko handiak izatean, etxean nahiz lanean bertako kideek elkarren artean hitz egiteko aukera ugari izaten zuten. Berez berez ikasten ziren euskarako esakuneak eta ohiturak.
‎Erakunde eta talde asko dira euskararen alde lanean dihardutenak. Denei eskatu zien euskaltzain berriak adorez eta gogoz lanean jarraitzeko.
‎Erakunde eta talde asko dira euskararen alde lanean dihardutenak. Denei eskatu zien euskaltzain berriak adorez eta gogoz lanean jarraitzeko. Hauentzat izan zituen esker hitzak eta txalo bat ere eskatu zuen gizarteko arlo desberdinetan euskararen alde lan egiten ari diren pertsona guztientzat.
‎Denei eskatu zien euskaltzain berriak adorez eta gogoz lanean jarraitzeko. Hauentzat izan zituen esker hitzak eta txalo bat ere eskatu zuen gizarteko arlo desberdinetan euskararen alde lan egiten ari diren pertsona guztientzat.
‎izenburutzat duen hitzaldiarekin. ...al bat eskaini zuen euskararen munduan izan dituen jarduera nagusiak gogoratuz, hots, Gogoz aldizkariko zuzendari, Bilboko karmelo komentuko euskarazko elizkizunen antolatzaile, Santutxuko euskara taldeen bultzatzaile, Bizkaiko Foru Aldundiko itzultzaile, etab. Jose Luis Lizundiak gogoratu zuen bezala, euskaltzain berriak Karmel aldizkarian eta Bostak Bat taldeko argitalpenetan burutu ditu hainbat lan interesgarri.
‎Lizundia jaunak. Ganbarruetatik, Araba euskaldunera? deituriko lanean datu interesgarriak bildu zituen:
‎Karmelotarren komentutik zukegin duzu lan politaaspaldi zaude euskeran aldelana egiten hasita.Hainbat hiztegi oparitu du... ta gainera eskeinitafamiliako etxeak daudehiztegiekin josita.
‎Mezua hartu genuenetik sentitzen genuen, bai, egun hau iristeko gogoa edo ilusioa. Alde batetik, karmel Ordenako bere anaiek urteetan euskararen alde egindako lan oparoaren aitorpena ikusten zuten, bereziki Markina eta Larreako komentuetan isil isilik lanean aritu diren hainbat karmeldarrek egindakoaren aitorpena. Burura datozkit, besteak beste, Aita Santi, Lino, Luis, etab.
‎Mezua hartu genuenetik sentitzen genuen, bai, egun hau iristeko gogoa edo ilusioa. Alde batetik, karmel Ordenako bere anaiek urteetan euskararen alde egindako lan oparoaren aitorpena ikusten zuten, bereziki Markina eta Larreako komentuetan isil isilik lanean aritu diren hainbat karmeldarrek egindakoaren aitorpena. Burura datozkit, besteak beste, Aita Santi, Lino, Luis, etab.
‎Estimatua zuela agerian jarri zen, biek euskararen alde jardun baitute urteetan zehar beren lurraldean. Patxik adierazi zuen bezala, zaila gertatzen da hitz gutxitan adieraztea Henrikek burututako lan guztia. Aipagarria onomastikan eta toponimian aditua zela eta besteen laguntzaz Gasteizeko Euskal Filologiako fakultatea mar txan jarri izana.
‎Txikitatik garatu behar da hizkuntzarekiko gertutasuna, hor oinarritzen baitira geroko norabidearen oinarriak. Beraz, euskara bizirik ikusi nahi badugu, badakigu nondik hasi behar dugun lanean .
‎Gerra aurreko aldian herrian erabiltzen zen hizkuntza euskara zela gogoratu zuen, nahiz eta XIX. mendearen azkenetan erdararen erabilpena sartu. Gerra ondorengo urteak gogorrak izan ziren euskararentzat eta euskararen alde lan egiten zuten gizon eta emakumeentzat. Horren adierazleetariko bat, aipatu zuen Patxik, Oletako Aita Leon Aranguren karmeldarraren kasua izan zen, hots, bederatzi urte kartzelan pasatu baitzituen.
‎Euskara erabiltzeaz gainera, euskaldun izaten ere ikasi nuen. Nire bizitzako ibilbidean eragin handia izan duten hainbat balio ere jaso nituen bertan; auzolanean edo talde lanean jarduten, trukean ezer eskatu gabe beharrizanean denari laguntzen, ingurua eta natura maitatzen, luzaroan isilean egoten, pertsona nagusiei begirunea izaten, uzta oparo jasotzeko eskuzabalez ereiten, ondasunak tentuz eta neurriz erabiltzen, eta beste hainbat gauza eder. kristau bizitza ere bertan jaso nuen, etxean, elizan eta auzoan. Esan dudan moduan, berez berez?.
‎Txapela lortu ez arren, esan dezakegu bigarren postu hori lorpen handi ere handia izan zela Iparraldeko bertsogintzako partaide guztientzat; txalogarria eta eredugarria, kontuan hartzen badugu, orain urte batzuk nola zegoen Iparraldeko bertsolaritza. Ondo egindako lanaren saritzat har daiteke, zalantza barik, bigarren postu hori, berandu baino lehen lehenengo bihur daitekeena.
‎Maitenik zuen kanta xaharra zen: joan zait lana , joan zait loa, nehon ez dut pakerik, amodiozko kantua. Bitxikeria aurkitu izan dut hemezortzi mendeko eliza kantu bat hitz hoiekin berekin hasten zena.
‎Henri Duhauk ere, senpertarrak berak jaulkitako esaldi bat aipatzen digu: . Karia hortarat [1986an eginiko omenaldia] egin lanean ikusten dugu Matxinek ziola dakidan guzia apezekin ikasia dut?. Edozelan ere, jarraian, honako komentarioa egiten du Duhauk:
‎antolatu zituen Oiartzunen (Gipuzkoa). Jardunaldiotan, Yves Beaupérin frantses irakasleak bi hitzaldi eskaini zizkien bertara bildutakoei, eta eurotan Pariseko Sorbona unibertsitatean urte luzetan irakasle izan zen Marcel Jousseren82ikerketak eta lanak izan zituen mintzagai nagusi. Edozelan ere, Beaupérinek M. Lekuonaz83, bertsolaritzaz, eta...
‎Tresna benetan lagungarria izan zen, beraz, Jousseren lan hau M. Lekuonarentzat: . Ikaslan konparatiboak egiteko eta hemengoa zabalagoko beste ikuspegi, irizpide eta lanetara jartzeko, laguntza paregabea izan zuen Manuel Lekuonak gorago aipatu dugun Marcel Jousseren idazki nagusia, Le style oral deiturikoa, egilearen lehenengo lana eta idazlan handi bakarra? (Lekuona, Juan Mari:
‎77Gorago aipatu dugunez, Henri Duhauk bere lanean zazpi ahapaldiko sorta bat argitaratu zuen. Harrezkero, iaz, 2009 urtean, Franck Dolosorrek bere Senperetik Senperera liburuan (123) Matxinen. Gerlako kantuak?
‎–Osagai hauetako bakoitzaren [ahozkotasunaren ezaugarri nagusiak] agerpen teorikoa egingo digu Jousseren liburua aipatuz, bereziki aipamen biblikoak eta beste kulturetakoak egiteko denean, zitak espresuki emanez?. Tresna benetan lagungarria izan zen, beraz, Jousseren lan hau M. Lekuonarentzat: –Ikaslan konparatiboak egiteko eta hemengoa zabalagoko beste ikuspegi, irizpide eta lanetara jartzeko, laguntza paregabea izan zuen Manuel Lekuonak gorago aipatu dugun Marcel Jousseren idazki nagusia, Le style oral deiturikoa, egilearen lehenengo lana eta idazlan handi bakarra?
‎Tresna benetan lagungarria izan zen, beraz, Jousseren lan hau M. Lekuonarentzat: . Ikaslan konparatiboak egiteko eta hemengoa zabalagoko beste ikuspegi, irizpide eta lanetara jartzeko, laguntza paregabea izan zuen Manuel Lekuonak gorago aipatu dugun Marcel Jousseren idazki nagusia, Le style oral deiturikoa, egilearen lehenengo lana eta idazlan handi bakarra? (Lekuona, Juan Mari:
‎–Egungo egunetan [1939 urtearen bueltan] baino maiteago baitzen orduan eusko mintzaira eta koplaren pullita? 35 Matxinek, alde egitean, berarekin eraman zuen bertsolaritza zaharraren lekukoa; hala ere, bertso iturria ez zen agortu Senperen. Hona hemen, zubi lana egin zuten bertsolari batzuen izenak: Panpilli(), Salvador Yarçabal (19162002), Larreko (1924), Xanpun()...
‎Izugarrizko lana egin dugu euskara normalizatuz gaur egungo premietarako prestatzen, baita euskarari komunikabideetan, irakaskuntzan nahiz administrazioan bidea egiten. Hala ere, ahaleginak ahalegin, kili kolo ageri zaigu euskara gizarteko harremanetan.
‎–Norbanako helduon eguneroko bizipen eta harreman gehienak lan munduaren eta aisiaren eremuetan egiten ditugu, gure eguneko denbora tarte ia osoa ematen baitugu horretan (lana eta lantokia, zerbitzuen eskaintza, aisia, bezeroak). Eta edonork ziurta dezakeenez, Euskal Herriko gizarte bizitzan gaztelaniak eta frantsesak euskarak baino erabilpen askoz ere handiago dute, euskarak hainbat esparru erabat arrotz izateraino.
‎–Norbanako helduon eguneroko bizipen eta harreman gehienak lan munduaren eta aisiaren eremuetan egiten ditugu, gure eguneko denbora tarte ia osoa ematen baitugu horretan( lana eta lantokia, zerbitzuen eskaintza, aisia, bezeroak). Eta edonork ziurta dezakeenez, Euskal Herriko gizarte bizitzan gaztelaniak eta frantsesak euskarak baino erabilpen askoz ere handiago dute, euskarak hainbat esparru erabat arrotz izateraino.
‎Eta, azkenean, honetan ere aurrerantz egitea lortu dugu. Atera berri ditu Kontseiluak (Euskal Herrian euskaraz lanean diharduten berrogeita hamasei erakundeetako ordezkariek osotutako erakundeak) horretarako bide izan daitezkeen bi liburuxka eder: Ikasle euskaldun eleanitzak sortzen eta Euskararen erabilera areagotzeko estrategiak eskolatik abiatuta.
‎Etorkizuna gazteen esku izango dugunez, kezkarik eta egonezinik handiena gazte horiek, itxura batean, euskarari bizkar egiten ari direla ikusteak sortzen digu. Egin eginean ere, zenbait alorretan, euskararenean ere bai, hain jantzia dugun gazteria euskararen erabileratik aldentzen ari dela ikusteak edo, behinik behin, hala gertatzen ari dela susmatzeak jota uzten gaitu, bizitzan zehar euskararen alde jo eta ke lanean jardun izan dugunok.
‎4 Gogoetarako lanik aipagarrienak
‎Egin dituztenikerketen arabera, hiru faktore dira gazteengan eragin zuzenadutenak: a) lehen eta behin faktore indibidualak, hots, berak bizi duen bizitzako gunea, sentimenduak eta abar; b) faktore mikrosozialak edo norberaren inguru hurbilekoak (familia, koadrila, lagunak, eskola, lana , bikotea); c) faktore makrosozialak, guztiontzat berdintsuak (komunikabideak, testu-inguru politikoa?). Hizkuntza bat edo bestea erabiltzeko hartzen duen hautua, beraz, guzti horren emaitza izango da.
‎arte luzea gurata garaituaantzera ezin areen aurrean; gizakiak berak, bere eskuz apurtu eban, goikoak goraltzeko, bere lana ertilariak.
‎Amaitzeko laburbilduta hauxe esango dut: nire irudiko eskrituristek, oso lan polita egiten dutenak ostean, itsatsi zaien joera, ilustratu, hori albo batera utzi lukete historia, batez ere errevelazioaren historia, ikertzerakoan, eta hortara errevelazioarekin batera agertzen diren seinaleak aintzat hartu, behar duten garrantziaz ohartuz, ez hartu halakoak deskribatzen direnean legendarioak bezala, edo mitologikoak (gezurrezkoak), horretara positivisten bidea hartzen baita, eta bide hortatik ezin egin daiteke demostraziorik ezer sobrenaturala denaz, baina aldi berean milagrero izan ez ditezela, jakina (lana ere egin dugu erregular), eta gutxiago oraindik, nigromante, esoterista edo holakoren bat.
‎nire irudiko eskrituristek, oso lan polita egiten dutenak ostean, itsatsi zaien joera, ilustratu? ...toria, ikertzerakoan, eta hortara errevelazioarekin batera agertzen diren seinaleak aintzat hartu, behar duten garrantziaz ohartuz, ez hartu halakoak deskribatzen direnean legendarioak bezala, edo mitologikoak (gezurrezkoak), horretara positivisten bidea hartzen baita, eta bide hortatik ezin egin daiteke demostraziorik ezer sobrenaturala denaz, baina aldi berean milagrero izan ez ditezela, jakina( lana ere egin dugu erregular), eta gutxiago oraindik, nigromante, esoterista edo holakoren bat.
‎Feminitxismoa ereiten ari direnak. Hauen lanak lortu du lege hau eraiki eta onetsia izatea.
‎Hona hemen, itzultze lanetan jardunez, berbertatik ezagutu dudan historia harian han hemenka zuretzat bildu ditudanak.
‎Aurkezpenean hau dio: , lehen lehenik azpimarratu behar dut, lan hau Antonio Unzueta, Angel Fernandez Mendiola eta Julen Urkiza Karmeldarrek erdaraz burututako beste estudio askoz zabalago baten laburpena dela (Provincia carmelitana de San Joaquín de Navarra. Carmelitas en Euskal Herria, siglos XIII XX, 2005ean argitaratua).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
lan 421 (2,77)
lana 179 (1,18)
lanean 119 (0,78)
lanak 97 (0,64)
Lan 41 (0,27)
lanaren 37 (0,24)
lanetan 32 (0,21)
lanari 14 (0,09)
lanik 14 (0,09)
lanen 10 (0,07)
lanerako 9 (0,06)
lanei 7 (0,05)
lanek 7 (0,05)
lanera 4 (0,03)
lanetara 3 (0,02)
lanetarako 3 (0,02)
lanetatik 3 (0,02)
lanetik 3 (0,02)
lanez gain 3 (0,02)
Lanerako 2 (0,01)
lanaren arabera 2 (0,01)
lanari buruzko 2 (0,01)
lanari esker 2 (0,01)
lanaz gainera 2 (0,01)
lanekin 2 (0,01)
laneko 2 (0,01)
lanez 2 (0,01)
lanez gainera 2 (0,01)
LAN 1 (0,01)
Lanean 1 (0,01)
Lanera 1 (0,01)
Lanetarako 1 (0,01)
lanagatik 1 (0,01)
lanaren alde 1 (0,01)
lanaren bitartez 1 (0,01)
lanaren trukeko 1 (0,01)
lanari buruz 1 (0,01)
lanaz 1 (0,01)
lanei buruz 1 (0,01)
lanei esker 1 (0,01)
lanekoak 1 (0,01)
lanik gabe 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
lan egin 97 (0,64)
lan hau 34 (0,22)
lan mundu 34 (0,22)
lan jardun 25 (0,16)
lan ari 19 (0,13)
lan bat 19 (0,13)
lan guzti 16 (0,11)
lan hori 13 (0,09)
lan handi 12 (0,08)
lan burutu 10 (0,07)
lan luze 10 (0,07)
lan aritu 9 (0,06)
lan baldintza 9 (0,06)
lan bikain 9 (0,06)
lan eder 9 (0,06)
lan argitaratu 8 (0,05)
lan oparo 8 (0,05)
lan asko 7 (0,05)
lan ekin 7 (0,05)
lan euskal 7 (0,05)
lan gehiago 7 (0,05)
lan batzuk 6 (0,04)
lan ez 6 (0,04)
lan izugarri 6 (0,04)
lan jarraitu 6 (0,04)
lan kultura 6 (0,04)
lan oso 6 (0,04)
lan berri 5 (0,03)
lan bildu 5 (0,03)
lan garrantzitsu 5 (0,03)
lan hasi 5 (0,03)
lan ikusi 5 (0,03)
lan itzuli 5 (0,03)
lan mardul 5 (0,03)
lan zabal 5 (0,03)
lan eremu 4 (0,03)
lan erraldoi 4 (0,03)
lan eskerga 4 (0,03)
lan gogor 4 (0,03)
lan horiek 4 (0,03)
lan ibili 4 (0,03)
lan irakurri 4 (0,03)
lan oinarritu 4 (0,03)
lan Internet 3 (0,02)
lan astun 3 (0,02)
lan baino 3 (0,02)
lan bultzatu 3 (0,02)
lan ederki 3 (0,02)
lan egon 3 (0,02)
lan egutegi 3 (0,02)
lan erabili 3 (0,02)
lan ezin 3 (0,02)
lan hauek 3 (0,02)
lan interesgarri 3 (0,02)
lan kaleratu 3 (0,02)
lan legedi 3 (0,02)
lan neketsu 3 (0,02)
lan on 3 (0,02)
lan ordutegi 3 (0,02)
lan tresna 3 (0,02)
lan ukan 3 (0,02)
lan Karmel 2 (0,01)
lan Luis 2 (0,01)
lan Txorierri 2 (0,01)
lan aipagarri 2 (0,01)
lan amaitu 2 (0,01)
lan aparteko 2 (0,01)
lan ardatz 2 (0,01)
lan argi 2 (0,01)
lan arlo 2 (0,01)
lan aurkeztu 2 (0,01)
lan azpimarratu 2 (0,01)
lan batzorde 2 (0,01)
lan benetako 2 (0,01)
lan bizitza 2 (0,01)
lan datu 2 (0,01)
lan didaktiko 2 (0,01)
lan ekarri 2 (0,01)
lan eman 2 (0,01)
lan eskertu 2 (0,01)
lan euskaratu 2 (0,01)
lan ezagun 2 (0,01)
lan ezagutu 2 (0,01)
lan gogoratu 2 (0,01)
lan gutxietsi 2 (0,01)
lan guztira 2 (0,01)
lan hain 2 (0,01)
lan historiko 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
lan mundu euskaldundu 28 (0,18)
lan gehiago egin 6 (0,04)
lan handi egin 6 (0,04)
lan asko egin 5 (0,03)
lan kultura bat 5 (0,03)
lan egin gaitasun 4 (0,03)
lan baldintza analisi 3 (0,02)
lan baldintza eskas 3 (0,02)
lan bikain egin 3 (0,02)
lan bultzatu orde 3 (0,02)
lan ederki azaldu 3 (0,02)
lan egin ari 3 (0,02)
lan egin behar 3 (0,02)
lan egin modu 3 (0,02)
lan egin nahi 3 (0,02)
lan egutegi estu 3 (0,02)
lan euskal Herria 3 (0,02)
lan euskal kulturgintza 3 (0,02)
lan ikusi entzunezko 3 (0,02)
lan Internet jaitsi 3 (0,02)
lan irakurri irrika 3 (0,02)
lan jardun sektore 3 (0,02)
lan on egin 3 (0,02)
lan ordutegi luze 3 (0,02)
lan bat burutu 2 (0,01)
lan bat ekin 2 (0,01)
lan batzuk ere 2 (0,01)
lan bikain hau 2 (0,01)
lan didaktiko fin 2 (0,01)
lan egin ahal 2 (0,01)
lan ezin hobe 2 (0,01)
lan guzti euskaratu 2 (0,01)
lan guzti lagundu 2 (0,01)
lan hau ekin 2 (0,01)
lan hau ez 2 (0,01)
lan izugarri hori 2 (0,01)
lan oinarritu ikerketa 2 (0,01)
lan Txorierri enpresa 2 (0,01)
lan aipagarri kontu 1 (0,01)
lan amaitu emon 1 (0,01)
lan amaitu eskatu 1 (0,01)
lan aparteko eraketa 1 (0,01)
lan aparteko gaitasun 1 (0,01)
lan ardatz edota 1 (0,01)
lan ardatz horiek 1 (0,01)
lan argi baino 1 (0,01)
lan argi utzi 1 (0,01)
lan argitaratu ahala 1 (0,01)
lan argitaratu zitu 1 (0,01)
lan ari dan 1 (0,01)
lan aritu eragile 1 (0,01)
lan aritu lortu 1 (0,01)
lan arlo handi 1 (0,01)
lan arlo maite 1 (0,01)
lan asko aparteko 1 (0,01)
lan astun batzuetan 1 (0,01)
lan aurkeztu bildu 1 (0,01)
lan azpimarratu behar 1 (0,01)
lan baino gehiago 1 (0,01)
lan baino iradokigarri 1 (0,01)
lan baino nabarmendu 1 (0,01)
lan bat agertu 1 (0,01)
lan bat ahalegin 1 (0,01)
lan bat argi 1 (0,01)
lan bat Azkue 1 (0,01)
lan bat baino 1 (0,01)
lan bat ukan 1 (0,01)
lan bat Viena 1 (0,01)
lan batzorde Arantzazu 1 (0,01)
lan batzuk egin 1 (0,01)
lan batzuk esan 1 (0,01)
lan batzuk osotu 1 (0,01)
lan benetako egile 1 (0,01)
lan benetako maisu 1 (0,01)
lan berri dei 1 (0,01)
lan berri eman 1 (0,01)
lan berri eskematiko 1 (0,01)
lan bikain bat 1 (0,01)
lan bikain sari 1 (0,01)
lan bildu egon 1 (0,01)
lan bizitza oparo 1 (0,01)
lan bizitza propio 1 (0,01)
lan burutu egin 1 (0,01)
lan burutu lagundu 1 (0,01)
lan datu interesgarri 1 (0,01)
lan datu jakingarri 1 (0,01)
lan eder argitaratu 1 (0,01)
lan eder hauek 1 (0,01)
lan eder horiek 1 (0,01)
lan eder jarri 1 (0,01)
lan eder ugari 1 (0,01)
lan egin batzuk 1 (0,01)
lan egin behartu 1 (0,01)
lan egin eraman 1 (0,01)
lan egin gauza 1 (0,01)
lan egin gogo 1 (0,01)
lan egin hain 1 (0,01)
lan egin horiek 1 (0,01)
lan egin jakin 1 (0,01)
lan egin metodo 1 (0,01)
lan egin ohi 1 (0,01)
lan egin oso 1 (0,01)
lan egin ostean 1 (0,01)
lan egin segitu 1 (0,01)
lan egin urrats 1 (0,01)
lan egin utzi 1 (0,01)
lan ekin egon 1 (0,01)
lan erabili arlo 1 (0,01)
lan erabili asmo 1 (0,01)
lan eremu desberdin 1 (0,01)
lan eremu euskaldundu 1 (0,01)
lan eremu nagusi 1 (0,01)
lan eremu ugari 1 (0,01)
lan erraldoi bat 1 (0,01)
lan erraldoi berriztatu 1 (0,01)
lan erraldoi hori 1 (0,01)
lan eskerga egin 1 (0,01)
lan eskerga ordain 1 (0,01)
lan eskertu nahi 1 (0,01)
lan euskal hiztegi 1 (0,01)
lan euskaratu hasi 1 (0,01)
lan ez egon 1 (0,01)
lan ezin oharkabe 1 (0,01)
lan garrantzitsu aipatu 1 (0,01)
lan garrantzitsu euskara 1 (0,01)
lan garrantzitsu ezaugarri 1 (0,01)
lan garrantzitsu hau 1 (0,01)
lan gogor ere 1 (0,01)
lan gogor hori 1 (0,01)
lan gogor urtu 1 (0,01)
lan gogoratu nahiz 1 (0,01)
lan guzti ageri 1 (0,01)
lan guzti albait 1 (0,01)
lan guzti bildu 1 (0,01)
lan guzti iritsi 1 (0,01)
lan guzti itzuli 1 (0,01)
lan guzti liburu 1 (0,01)
lan guzti merezimendu 1 (0,01)
lan guzti motor 1 (0,01)
lan guzti sorta 1 (0,01)
lan hain astun 1 (0,01)
lan hain bikain 1 (0,01)
lan handi bozkario 1 (0,01)
lan handi egon 1 (0,01)
lan handi hori 1 (0,01)
lan hau aita 1 (0,01)
lan hau amaiera 1 (0,01)
lan hau Antonio 1 (0,01)
lan hau atondu 1 (0,01)
lan hau austriar 1 (0,01)
lan hau egin 1 (0,01)
lan hau ekarri 1 (0,01)
lan hau eman 1 (0,01)
lan hau erabili 1 (0,01)
lan hau eskatu 1 (0,01)
lan hau esku 1 (0,01)
lan hau esperientzia 1 (0,01)
lan hau Filipinak 1 (0,01)
lan hau hartu 1 (0,01)
lan hau helburu 1 (0,01)
lan hau ikusi 1 (0,01)
lan hau iturri 1 (0,01)
lan hau izenburu 1 (0,01)
lan hau M. 1 (0,01)
lan hauek babesle 1 (0,01)
lan hauek burutu 1 (0,01)
lan historiko hauek 1 (0,01)
lan hori aitortu 1 (0,01)
lan hori aukera 1 (0,01)
lan hori aurkitzaile 1 (0,01)
lan hori bertako 1 (0,01)
lan hori ekarri 1 (0,01)
lan hori eragin 1 (0,01)
lan hori eurak 1 (0,01)
lan hori hiru 1 (0,01)
lan hori laborategi 1 (0,01)
lan hori seminario 1 (0,01)
lan hori sudur 1 (0,01)
lan horiek erakutsi 1 (0,01)
lan horiek euskaratu 1 (0,01)
lan ibili batu 1 (0,01)
lan ikusi adibide 1 (0,01)
lan interesgarri bat 1 (0,01)
lan interesgarri hau 1 (0,01)
lan itzuli behar 1 (0,01)
lan itzuli jarraitu 1 (0,01)
lan itzuli salmo 1 (0,01)
lan izugarri batu 1 (0,01)
lan izugarri egin 1 (0,01)
lan jardun behar 1 (0,01)
lan jardun bizi 1 (0,01)
lan jardun euskara 1 (0,01)
lan jardun gogoeta 1 (0,01)
lan jardun guzti 1 (0,01)
lan jardun ikuspegi 1 (0,01)
lan jardun zenbait 1 (0,01)
lan jarraitu arazo 1 (0,01)
lan jarraitu ezan 1 (0,01)
lan Karmel esku 1 (0,01)
lan Karmel Sort 1 (0,01)
lan kultura hori 1 (0,01)
lan Luis Baraiazarra 1 (0,01)
lan Luis Ortega 1 (0,01)
lan luze agertu 1 (0,01)
lan luze bat 1 (0,01)
lan luze eskaini 1 (0,01)
lan luze honelako 1 (0,01)
lan luze jo 1 (0,01)
lan mardul egin 1 (0,01)
lan mardul egokiro 1 (0,01)
lan mardul gogoratu 1 (0,01)
lan mardul hori 1 (0,01)
lan mundu etorri 1 (0,01)
lan mundu gu 1 (0,01)
lan mundu hizkuntza 1 (0,01)
lan mundu ikuspegi 1 (0,01)
lan mundu sektore 1 (0,01)
lan neketsu ere 1 (0,01)
lan oinarritu idazki 1 (0,01)
lan oparo abiapuntu 1 (0,01)
lan oparo aitorpen 1 (0,01)
lan oparo azalarazi 1 (0,01)
lan oparo eskertu 1 (0,01)
lan oso agertu 1 (0,01)
lan oso erakutsi 1 (0,01)
lan oso nondik 1 (0,01)
lan tresna izaki 1 (0,01)
lan ukan kemen 1 (0,01)
lan zabal hau 1 (0,01)
lan zabal hori 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia