2023
|
|
Toki Ogasunei buruzko Foru Arau bat onetsi da eta udal zerga bakoitzeko Foru Arau bat ere. Toki zergen kasuan, egoera
|
bi
azalarazten dira: a) toki erakundeentzat tributuaren ezarpena hautazkoa denean, ordenantzak tributuaren oinarrizko osagaiak xedatu behar ditu, baina Toki Ogasunaren Legearen edo Foru Arauaren mugen barruan; b) tributuak derrigorrak izanik, toki erakundeek horien zenbatekoa aldarazteko aukera dutenean, ordenantzak tributuaren zenbatekoa kalkulatzeko osagaiak arautuko ditu, baldin eta toki erakundeek ahalmen hori erabili nahi badute.
|
|
Amaitzeko, Europar Batasuneko Auzitegia daukagu. Auzitegi horrek nahastu ditu Europar Batasuneko antolamendu juridikoetan bizi diren
|
bi
sistemak kontinentekoa eta common laweta Europako arauketa interpretatu du Europako zuzenbideko oinarrizko osagaiak sortuz: horien guztien artean aipa daiteke Europako arauaren lehentasuna.
|
|
Aurrerago esan bezala, horiek guztiak ez dira Zuzenbidearen iturri eta alderdiei begira bakarrik dira lotesleak, hots, betebeharpekoei begira eta Tributu administrazioari begira, ebazpena edo kontsulta ukitzen duen organoari begira, zehatz esateko. Administrazio auzitegi horien ebazpenak nahiz kontsultei emaniko erantzunak,
|
bi
biak, aldizka argitaratzen dira guztiok horien berri izan dezagun, Tributu administrazioaren webgunean. Nolanahi den ere, ebazpen nahiz erantzunok badute zelanbaiteko balio juridikoa, Ogasun publikoak legea nola interpretatzen duen erakusten baitute.
|
|
Aurrerago esan bezala, horiek guztiak ez dira Zuzenbidearen iturri eta alderdiei begira bakarrik dira lotesleak, hots, betebeharpekoei begira eta Tributu administrazioari begira, ebazpena edo kontsulta ukitzen duen organoari begira, zehatz esateko. Administrazio auzitegi horien ebazpenak nahiz kontsultei emaniko erantzunak, bi
|
biak
, aldizka argitaratzen dira guztiok horien berri izan dezagun, Tributu administrazioaren webgunean. Nolanahi den ere, ebazpen nahiz erantzunok badute zelanbaiteko balio juridikoa, Ogasun publikoak legea nola interpretatzen duen erakusten baitute.
|
|
Ekonomia ahalbidea gainerako printzipioen abiapuntu eta euskarri da; ikusiko dugun moduan, lotura estu estua dago printzipio horren eta berdintasun printzipioaren artean, edota printzipio horren eta justizia printzipioaren artean. Orokorrean, ekonomia ahalbidearen printzipiotik honako
|
bi
printzipio hauek ondorioztatzen dira: ahalbide hori duten guztiek ordaindu behar dituzte tributuak (orokortasun printzipioa) eta ekonomia ahalbide bera dutenek zati berbera ordaindu behar dute (berdintasun printzipioa).
|
|
zergak, tasak eta kontribuzio bereziak. Azkeneko
|
biak
ahalbide printzipioaren araberakoak baino gehiago, baliokidetasun printzipioaren araberakoak dira. Badirudi ekonomia ahalbidearen printzipioa bakarrik zergei aplikatzen zaiela, baina horrek ez du esan nahi tasak eta kontribuzio bereziak Konstituzioaren aurkakoak direnik.
|
|
Bigarrenari helduta," Espainiarrak legearen arabera berdinak dira, eta ezin da inolako bereizkeriarik egin, jaiotza, arraza, sexu, erlijio, iritzi nahiz bestelako inguruabar edo egoera pertsonal zein sozialak aintzat hartuta".
|
Bi
artikulu horietan berdintasuna printzipio orokor gisa agertzen da, alegia, antolamendu juridikoaren edozein arlotan aplikatu beharreko printzipio gisa. Tributuen arloaz denaz bezainbatean, 31 artikuluak jaso du printzipio hori:
|
|
Kasu honetan, ekonomia ahalbide handiagoa duen pertsonak gehiago ordaintzen du honako
|
bi
arrazoiengatik: batetik, zerga oinarri handiagoa du; bestetik, karga tasa ere handiagoa da.
|
|
Espainiako antolamendu juridikoan
|
bi
lege mota daude: lege organikoak eta lege arruntak.
|
|
Legegintzazko dekretuen bidez Parlamentuak Gobernuari eskuordetzen dio lege lerruneko arauak egiteko ahalmena, muga batzuekin (EKren 82 artikulua). Eskuordetzea
|
bi
modutakoa izan daiteke: eskuordetzaren xedea testu artikulatuak eratzea denean, oinarri lege baten bidez eman behar dira eskuordetza hori gauzatzeko irizpide nagusiak; haatik, aurreko lege batzuk lege testu bakarrera bildu nahi direnean, eskuordetza lege arruntaren bidez egin daiteke.
|
|
Tributuen arloari dagokionez, esan behar da legegintzazko dekretuak sarri erabili direla testu bateginak sortzeko. Horren adibide izan daitezke, besteak beste, irailaren 24ko 1/ 1993 Legegintzazko Errege Dekretua Ondare Eskualdaketa eta Egintza Juridiko Dokumentatuen gaineko Zergaren testu bategina onesteko edo martxoaren 5eko 2/ 2004 Legegintzazko Errege Dekretua Toki Ogasunak arautzen dituen Legearen testu bategina onesteko,
|
bi
biak lurralde erkidekoak.
|
|
Tributuen arloari dagokionez, esan behar da legegintzazko dekretuak sarri erabili direla testu bateginak sortzeko. Horren adibide izan daitezke, besteak beste, irailaren 24ko 1/ 1993 Legegintzazko Errege Dekretua Ondare Eskualdaketa eta Egintza Juridiko Dokumentatuen gaineko Zergaren testu bategina onesteko edo martxoaren 5eko 2/ 2004 Legegintzazko Errege Dekretua Toki Ogasunak arautzen dituen Legearen testu bategina onesteko, bi
|
biak
lurralde erkidekoak.
|
|
6 Horiek horrela, urriaren 31ko 126/ 2019 epaian Konstituzio Auzitegiak adierazi duenez, Hiri lurreko Balio Gehikuntzaren gaineko Zergaren tributu kuotak lurra eskualdatzean benetan lortutako irabazia gainditzen badu, zerga hori bidegabea da ekonomia ahalbidearen eta konfiskaezintasunaren printzipioen aurkakoa delako, hots, ez dagoen errenta baten gainean ezartzen delako.
|
Bi
printzipio horiek, hurrenez hurren, tributuaren legitimazio eta muga bezala jardun behar dute edozein kasutan.
|
|
Lege erreserbaren printzipioak agintzen duenez, tributuaren oinarrizko osagaiak lege lerruneko arauaren bidez zehaztu behar dira. Espainiako Konstituzioan
|
bi
artikuluetan aipatzen da printzipio hori: 31.3 eta 133.1 artikuluetan.
|
|
Objektuaren eta zerga egitatearen arteko bereizketa ez da alperrekoa. Gehienetan, zerga egitateak tributuaren objektua barneratzen du, baina batzuetan
|
bien arteko
lotura ez da horren garbia. Horrela gertatzen da kontsumoa kargatzen duten zerga batzuekin.
|
|
Horrez landa, tributu sistemak tributu bat baino gehiago ezar dezake objektu beraren gain. Halakoetan, zergapetze bikoitza gerta ez dadin, nahitaezkoa da zerga egitateak berdinak ez izatea kasu
|
bietan
, tributuen objektu berbera izan arren. Horixe bera ulertu zuen Konstituzio Auzitegiak martxoaren 26ko 37/ 1987 epaian, Andaluzian Gutxi Erabilitako Lurren gaineko Zerga aztertu zuenean.
|
|
Auzitegiak aztertu du ea zerga hori bateragarria den ala ez Ondasun Higiezinen gaineko Zergarekin.
|
Bi
zerga horien zerga egitatea ezberdina denez Kataluniako zerga Konstituzioarekin bat dator. Ondorio horretara heltzeko, ez da nahikoa zerga egitatea hutsa aztertzearekin, zerga egitatearen beste alderdi batzuk ere aztertu behar dira, hala nola, zergapetik kanpoko kasuak, subjektu pasiboa edota osagai kuantitatiboak, baita helburu estrafiskalak zerga biltzeko helburuarekin batera izatea ere maila handiagoan ala txikiagoan.
|
|
Ondorio horretara heltzeko, ez da nahikoa zerga egitatea hutsa aztertzearekin, zerga egitatearen beste alderdi batzuk ere aztertu behar dira, hala nola, zergapetik kanpoko kasuak, subjektu pasiboa edota osagai kuantitatiboak, baita helburu estrafiskalak zerga biltzeko helburuarekin batera izatea ere maila handiagoan ala txikiagoan. Horiek horrela, Kataluniako zergan eta Ondasun Higiezinen gaineko Zergan kargapeko aberastasuna eta gai ezargarria bera bada ere,
|
bi
zerga egitate ezberdinak dira Kataluniako zergan helburu estrafiskal bezala jabetzaren gizarte eginkizuna nagusitzen delako, eta toki zergan, ostera, dirua biltzeko helburua nagusi delako.
|
|
Salbuespenaren kasuan, kontrako arau
|
bi
pilatzen dira. Lehenengoa, zerga egitatea definitzen duen tributu araua, tributu betebeharraren sorrera eta zerga egitatearen gauzatzea lotuz.
|
|
zuzenean, zerga egitatearen esparruan zenbait kasu bereizten dituztelako; eta zeharka, kuotaren hobari eta kenkarien bidez, zerga egitate berberak ondorio ezberdinak ekar liratekeelako. TFAOek
|
bi
aukera horiek aipatzen dituzte tributu betebehar nagusia osorik ala zati batean salbuetsi daitekeela esatean.
|
|
Zuzenbideko aditua ez den pertsonaren ikuspegitik, salbuespenak eta zergapetik kanpoko kasuak oso antzekoak dira, itxuraz behintzat. Kasu
|
bi
biotan, ez dira zergak edo tributuak ordaintzen; ekonomian ikuspegitik, beraz, bi kasuok berdinak dira. Arestian ikusi dugun bezala, ordea, salbuespenak beti izaten dira zerga egitatearen esparruan, zerga egitatea definitzen baitute.
|
|
Zuzenbideko aditua ez den pertsonaren ikuspegitik, salbuespenak eta zergapetik kanpoko kasuak oso antzekoak dira, itxuraz behintzat. Kasu bi
|
biotan
, ez dira zergak edo tributuak ordaintzen; ekonomian ikuspegitik, beraz, bi kasuok berdinak dira. Arestian ikusi dugun bezala, ordea, salbuespenak beti izaten dira zerga egitatearen esparruan, zerga egitatea definitzen baitute.
|
|
Zuzenbideko aditua ez den pertsonaren ikuspegitik, salbuespenak eta zergapetik kanpoko kasuak oso antzekoak dira, itxuraz behintzat. Kasu bi biotan, ez dira zergak edo tributuak ordaintzen; ekonomian ikuspegitik, beraz,
|
bi
kasuok berdinak dira. Arestian ikusi dugun bezala, ordea, salbuespenak beti izaten dira zerga egitatearen esparruan, zerga egitatea definitzen baitute.
|
|
Bigarrenez, subjektu pasiboaren
|
bi
mota daude: zergaduna edo ordezkoa izan daiteke.
|
|
Horrela, foru arauak xedatutako egitateen ondorioz, ordezkoak zergadunaren lekua hartzen du. Kasu horretan,
|
bi
egitate agertzen dira tributuan: zerga egitatea (horrek gauzatzailearen betebeharra sortarazten du) eta ordezpenaren egitezko baldintza (horren arabera, betebeharra ordezkoari eskualdatzen zaio, eta zergaduna tributu harremanen egoera pasibotik at geratzen da).
|
|
Indarreko tributu sisteman, ordea, ez dago ordezpenik, errentaren gaineko zergek atxikipen eta konturako sarreren tresnak erabiltzen dituztelako. Antzekoak izan arren, tresna
|
bi
horiek ez dira ordezpen kasuak. Atxikitzaileak ere ordezkoaren hiru eginbehar hauek ditu:
|
|
Azken horien objektua konturako sarrera edo atxikipenaren zenbatekoa da, eta zenbateko hori zergadunarekiko harremanetatik kanpo gelditzen da. Beraz, harreman
|
bi
horiek indarrean diraute, objektu eta betebeharpeko ezberdinarekin, eta harreman biek elkarrekin osatzen duten tributu berberari begira.
|
|
Azken horien objektua konturako sarrera edo atxikipenaren zenbatekoa da, eta zenbateko hori zergadunarekiko harremanetatik kanpo gelditzen da. Beraz, harreman bi horiek indarrean diraute, objektu eta betebeharpeko ezberdinarekin, eta harreman
|
biek
elkarrekin osatzen duten tributu berberari begira.
|
|
Finantza transakzioen gaineko Zergan ere, Bizkaian ekainaren 22ko 4/ 2022 Foru Arauak, eta lurralde erkidean urriaren 15eko 5/ 2020 Legeak onetsian, besteak beste, zergaduna baloreen eskuratzailea da baina, finantza tartekari baten bidez jarduten duenean, orduan tartekari hori ordezkoa izango da. tributuen subjektu izan ote daitezkeen, hau da, gaitasun juridiko tributariorik ote duten. Horren inguruan, arazo nagusi
|
bi
eztabaidatu dira: batetik, antolamendu juridikoaz landa, tributuen arloan gaitasun juridiko berezi edo ezberdinik izan daitekeen ala ez; eta, bestetik, pertsona juridikoa izan gabe, nortasunik gabeko erakundea zuzenbideko subjektua izan daitekeen ala ez (gehienbat tributu arauek dakartzaten ondorioak egotzi ahal izateko).
|
|
Ordurako ez dago jarauntsi onartu gaberik, jarauntsia onartu baita eta jaraunsle bakoitzari bere zatia esleitu baitzaio. Jaraunsleek, beraz,
|
bi
aukera dituzte: jaraunsle bakoitzak errentariari alokairuaren heren bat kobratzea, edota jaraunsle guztien artean ondasun erkidegoa eratzea (eta alokairu osoaren gaineko ordainagiri bakarra hilero luzatuz).
|
|
Legeak zehaztutako kasuekin batera, jarauntsi onartu gabearekin eta ondasun erkidegoarekin batera,
|
bi
kasu orokor gehiago aipatzen ditu: zergapetu daitekeen batasun ekonomikoa eratzea edo, bestela, ondare banandua osatzea.
|
|
Esan bezala, urteetan barrena, erakunde publikoak tributuen subjektu pasiboak izan daitezkeen ala ez eztabaidatu izan da, diru sarrerak egiteko betebeharra ere eurei egotziz. Alor horretan arazo
|
bi
nahastu dira: batetik, erakunde publikoek eurek ezarritako tributuen subjektu pasiboak izan ote daitezkeen; eta, bestetik, erakunde publiko bat beste erakunde publiko batek ezarritako tributuaren subjektu pasiboa izan daitekeen.
|
|
Pilatze hori konpontzeko, Arabako TFAOren 35.7 artikuluak, Gipuzkoako TFAOren 35.5 artikuluak, Bizkaiko TFAOren 34.5 artikuluak (eta TLOren 35.7 artikuluak) honako hau dio: betebehar baten egitezko kasuan betebeharpeko
|
bi
edo gehiago pilatzean direnean, horiek modu solidarioan daude behartuta prestazio guztiak betetzera Tributu administrazioari begira, foru arauak (edo legeak) aurkakorik xedatu ezean. Solidaritatearen araubidea zerga egitate bakarrak eratortzen duenez, tributu betebehar bakarra dago, baita Administrazioarekin tributu harreman juridiko bakarrak ere.
|
|
Beste zordun bat da. Tributuaren zordun
|
bi
daude, nahiz eta arrazoi ezberdinengatik eta araubide desberdinarekin izan.
|
|
25 Tributu arau Orokorrek borondatezko erregularizazioaren
|
bi
kasu jaso dituzte: bata, administrazio arlo hutsean, eta bestea, modu esklusiboan Ogasun publikoaren aurkako delituei badu aitorpen edo autolikidazioak aurkeztua errekerimendurik jaso baino lehen:
|
|
TFAOen idazleek ulertu zutenez, bereizketa hori ez da beharrezkoa eta horregatik ez dute arau hausteen sailkapenik egiten. buruzkoa.
|
Bien arteko
aldeak nabarmenduz gero, lehenengoan zorraren berehalako ordainketa ez da behar, eta bigarrenean bai.
|
|
Doktrina penalaren arabera, zehapen edo zigorren oinarria bilatu behar da
|
bi
ikuspuntu ezberdinetatik: bata estatikoa, arau hauste edo delituaren aurkako erreakzio edo zuzeneko ondorio bezala; eta bestea dinamikoa, zigorraren eginkizuna legearen kontrako jokabideak saihestea baita, gizarte osoari begira edota urratzaileari begira prebentzio eginkizuna, beraz.
|
|
Bestalde, Administrazio publikoek ezin dezaketenez askatasuna kentzeko zehapenik ezarri (Konstituzioaren 25.3 artikulua), TFAOen 189 artikuluak (eta TLOren 185 artikuluak) dionez, Tributuzko arau hausteak zigortzeko,
|
bi
motatako zehapenak erabil daitezke: batetik, diruzko zehapenak edo isunak; eta, bestetik, diruz besteko zehapenak.
|
|
Diruz besteko zehapenak TFAOen 190 artikuluak (eta TLOren 186 artikuluak) jaso ditu.
|
Bi
motatakoak izan daitezke: edozein tributu betebeharpekoari ezarri dakizkionak, eta pertsona zehatz batzuei soilik ezartzekoak.
|
|
Hiru Lurraldeetako TFAOek berariaz jaso dutenez,
|
bi
zehapen aldi berean ezin daitezke aplikatu, graduazio irizpideen arloan ere ez: Egite edo ez egite
|
|
Hasteko, Bizkaian, murrizketa TFAOren 192 artikuluan jaso da, eta
|
bi
modalitate daude: adostasun hutsa; eta TFAOren 151 artikuluko ordaintzeko konpromisodun adostasun aktetan emandakoa, baita egiaztapen laburtuaren prozeduran hartutako administrazio egintzetan emandakoa ere (158 Quinquies.4 artikulua).
|
|
Murrizketaren kopurua tributu betebeharpekoari berriro eskatuko zaio likidazioaren edo zehapenaren aurka, edo
|
bien aurka
, betebeharpekoak errekurtsorik edo erreklamaziorik jarri badu, zorra edo zehapena borondatezko epean ordaindu ez badu, edota ordainketa geroratzea ala zatikatzea eskatu ez badu, ala eskatu badu ere, onartu ez badiote.
|
|
Adostasuneko bigarren modalitatean, betebeharpekoak erregularizazio proposamenari eta zehapen proposamenari berariazko adostasuna ematen dio ikuskapen akta batean jasota, eta ordaintzeko konpromisoa formalizatzen du (192.1.b) artikulua); edota egiaztapen laburtuko ikuskapen prozedura amaitzeko txostenaren likidazioeta zehapen proposamenari adostasuna ematen dio. Kasu
|
bietan
, goian aipatutako murrizketa %50etik %70era igaro da (ez, ordea, 70 portzentajezko puntuetako murrizketa). Murrizketa hau ikuskapen prozedura baten barruan bakarrik gerta daiteke, baldin eta ordaintzeko konpromisodun adostasun akta sinatu bada edota egiaztapen laburtuko prozedura amaitzeko txostenaren ziozko zehapenarekin eta erregularizazioarekin ados badago.
|
|
Aurrekoaz gain, zehapenaren eta likidazioaren ondoriozko zorra borondatezko epean ordainduz gero zorra geroratzea edo zatikatzea eskatzeko aukerarik gabe, murrizketa 20 puntutan handituko da, %50ean geratuko dela. Beste
|
bi
Lurraldetan gertatu bezala, kudeaketa organoek zehapena eta likidazioa jakinaraztean adostasuna dagoela uste da eta zehapena murriztuta jakinaraziko da. Ikuskapen prozeduretan, ordea, berariazko adostasuna behar da.
|
|
Ikuskapen prozeduretan, ordea, berariazko adostasuna behar da. Azkenik, zehapenaren edo likidazioaren aurka, edo
|
bien aurka
, errekurtsorik edo erreklamaziorik jarriz gero, zehapen osoa berriro eskatuko da, murrizketarik gabe; eta zorra ordaindu ez bada, zehapen murriztuaren zenbatekotik %20 soilik kenduko da, eta adostasunagatiko murrizketari eutsiko zaio. Errekurtso edo erreklamazioetan errekurtsogilearen uziei baiezkoa emanez gero, zehapena berriro murriztu daiteke (ATFAOren 192 artikulua).
|
|
Nolanahi den ere, zorra garaiz ordaintzen ez den kasu guztietan ez da zehapenik ezarriko. ..., betebeharpekoak bere tributu egoera erregularizatzen badu zorra ordainduz Tributu administrazioarenaurretiazkoerrekerimendurikjasobainolehen; ez dagoarau hausterik prozedura betearazlean ere Administrazioak luzatutako likidazioa ez bada ordaindu, ezta behar bezala egindako autolikidazioa betebeharpekoak aurkeztu badu ere zorra ordaindu gabe eta aurretiazko errekerimendua jaso baino lehen31 Azken
|
bi
kasu horietan ez da arau haustearen tipoa bete: lehen kasuan ez da autolikidazio baten zorra, eta bigarrenean, autolikidazioa ez da faltsua, zehaztugabea ala osatugabea.
|
|
Araban eta Gipuzkoan, %50etik %150era artekoa da, datuak ezkutatu ez badira; eta %100etik %150era artekoa, Araban, eta %80tik %150era artekoa, Gipuzkoan, ezkutatzerik izan bada; eta Bizkaian %100etik %250era artekoa da. Arean bere, lehenengo
|
bi
Lurralde Historikoetan, gutxieneko zehapena astundu daiteke baldin eta konturako sarreren edo atxikipenen zenbatekoak edo benetan jasanarazitako tributuak ordaindu ez badira, orduan isuna %75etik %150era artekoa izango baita, eta datuak ezkutatuz gero, Araban %125etik %150era artekoa izango da, eta Gipuzkoan, %105etik %150era artekoa32.
|
|
Antzeman ere, gogoratu behar da, tributuzko arau hausteak behin baino gehiagotan gauzatu diren ala ez ikusteko, hots, graduazio irizpide hori gertatu den antzemateko, artikulu horietan guztietan jasotako arau hausteak izaera berekoak direla uste da. Ezin daiteke
|
bi
jokabideak lokabe zehatzea baldin eta itzulketa bidegabe lortzearekin batera autolikidazioa aurkeztu bada zorra ordaindu gabe. Esan bezala, halako kasuetan, Araban eta
|
|
Gipuzkoan jokabide
|
biak
195 artikuluko arau haustearen arabera bakarrik zigortuko da, edo Bizkaian 196 artikuluaren arabera, baina zehapenaren oinarrian batu behar dira bidegabe lortutako itzulketaren zenbatekoa eta ordaindu gabeko zorra, autolikidazioa behar bezala aurkeztu izan balitz ordaindu litzatekeen zorra, alegia.
|
|
Berehalako kalte ekonomikorik sortu ez denez, artikulu honetako zehapenak bateraezinak dira zorra ez ordaintzeagatiko zehapenarekin (aitorpen edo autolikidazioa ez delako aurkeztu ala aurkeztu dena akastuna bada); kalte ekonomikorik izanez gero, zorra ez ordaintzeagatiko zehapenak soilik aplikatuko lirateke. Halaber, ezin daiteke zigortu jokabide bakarra nahiz eta arau haustearen
|
bi
tipotan sar daitekeen itzulketak bidegabe lortzea eta onura edo pizgarri fiskalak bidegabe lortzea, ezta artikulu honetako arau haustearen bidez eta jarraian jorratuko dugun arau haustearen bidez ere.
|
|
Zehapenaren oinarri dira egotzi gabeko zenbatekoak. Zenbateko horiek oker egotzi badira, zehapenaren oinarria izango da
|
bi
kopuruen arteko alde positiboa (diferentzia negatiboak konpentsatu gabe): bazkide edo partaide bakoitzari egotzi litzaiokeen kopurua eta benetan egotzi zaiona.
|
|
Zehapenaren oinarria izango da
|
bi
kopuruen arteko alde positiboa (diferentzia negatiboak konpentsatu gabe): bazkide edo partaide bakoitzari egotzi litzaiokeen kopurua eta benetan egotzi zaiona.
|
|
Artikuluak
|
bi
arau hauste mota jaso ditu: aitorpenak edo autolikidazioak epean ez aurkeztea eta egoitza fiskala komunikatzeko beharra ez betetzea.
|
|
Horrelakoetan, berandu aurkezteagatiko zehapena izango da. Halaber, zehapen hau bateragarria da betearazpen aldiko errekarguarekin autolikidazioen kasuetan eta 27 artikuluko errekarguekin aitorpenak epez kanpo aurkezten diren kasuetan,
|
bi
biok Bizkaiko TFAOk jasotakoak.
|
|
Horrelakoetan, berandu aurkezteagatiko zehapena izango da. Halaber, zehapen hau bateragarria da betearazpen aldiko errekarguarekin autolikidazioen kasuetan eta 27 artikuluko errekarguekin aitorpenak epez kanpo aurkezten diren kasuetan, bi
|
biok
Bizkaiko TFAOk jasotakoak.
|
|
Diru kopuruei buruzko datuak badira, aldiz, zehapena da elektroniko, informatiko edo telematikoak ez diren beste euskarri batzuen bidez aitortutako eragiketen zenbatekoaren %1ekoa.
|
Bi
kasuetan diruzko datuak eta diruzkoak ez direneangutxieneko isuna 1.500 eurokoa da. Bizkaiko arauketan, ostera, 1.500 euroko gutxieneko hori 250 eurokoa da.
|
|
Tributu zorraren autolikidazioa epez kanpo aurkeztu bada, zenbaketa hasiko da autolikidazio aurkeztu eta hurrengo egunetik. Zerga gehienetan, alabaina, autolikidazioa aurkezteko epea eta ordainketa egiteko borondatezko epea berdinak dira,
|
bi
eskubideak aldi berean preskribatzen hasiko direla.
|
|
Preskripzio epea ezartzeaz batera, Bizkaian soilik (TFAOren 70.etik 72.era artikuluak) sei urteko iraungitze epea ezarri da eta
|
bi
biok batera zenbatzen hasten dira. Horregatik, kasuan kasuko likidazioaren bitartez tributu zorra zehazteko administrazio ahala ezin daiteke egikaritu behin preskripzio ala iraungitzea, bietatik edozein, gertatu denean.
|
|
Preskripzio epea ezartzeaz batera, Bizkaian soilik (TFAOren 70.etik 72.era artikuluak) sei urteko iraungitze epea ezarri da eta bi
|
biok
batera zenbatzen hasten dira. Horregatik, kasuan kasuko likidazioaren bitartez tributu zorra zehazteko administrazio ahala ezin daiteke egikaritu behin preskripzio ala iraungitzea, bietatik edozein, gertatu denean.
|
|
Preskripzio epea ezartzeaz batera, Bizkaian soilik (TFAOren 70.etik 72.era artikuluak) sei urteko iraungitze epea ezarri da eta bi biok batera zenbatzen hasten dira. Horregatik, kasuan kasuko likidazioaren bitartez tributu zorra zehazteko administrazio ahala ezin daiteke egikaritu behin preskripzio ala iraungitzea,
|
bietatik
edozein, gertatu denean. Iraungitze epe horrek tributu zorra zehazteko ahalmenari eragiten dio; modu horretara, preskripzio epea geldiarazteagatik zorra likidatzeko ahalmena zazpi edo zortzi urteetara arte luzatu badaiteke ere, seigarren urtean ahalmena azkenduko da iraungi delako.
|
|
Horrela, behin eta berriro egiten diren ordainketa eta kobrantzak albo batera utzi eta tributu betebeharrak betetzea erraztu nahi da. Kontu korronte horretan jasoko dira tributu betebeharpekoari aitortutako kredituak, batetik, eta bere zorrak, kontrako zeinuarekin, bestetik; modu horretara,
|
bi
kopuruen arteko saldoa ordaindu edo itzuli da kontuan arauketak ezarritako datetan.
|
|
Denboraren araberako lehentasuna printzipio orokorra da, baina
|
bi
salbuespen ditu tributu kredituari lehenespena emanez, bai eta aurretiaz inskribatu den eskubide errealaren gainetik ere: tributu zorra isilbidezko lege hipotekaren bidez edo lotura eskubidearen bidez bermatu denean, lotura eskubidearen kasuan kreditua Erregistroko onustearekin babestuta dagoenean izan ezik.
|
|
Arau haustearen aurrean egongo ginateke, aldiz, arau juridikoa hautsiz gero zehapena ezarri denetan. Zehapenak, gainera,
|
bi
helburu argi ditu: urratzailea zigortzea eta jokabide bera berriro gauza dadila saihestea.
|
|
Tributu betebeharrak betetzeari dagokionez, Estatuaren zigortzeko ahala
|
bi
modutan agertuko da: administrazio bidean, oro har administraziozko arau hausteak tipifikatuz, hots, tributuzko foru arauetan eta tributu legeetan tributuzko arau hausteak ezarriz; eta zigor bidean, Zigor Kodean Ogasun publikoaren aurkako delituak tipifikatuz.
|
|
Tributuzko arau hausteen eta zigor delituen arteko desberdintasunei buruz doktrinako autoreek antzina izan zituzten eztabaidak gainditu eta gero, egun esan daiteke
|
bi
erakunde horiek funtsean berdinak direla. SAINZ DE BUJANDAren esanetan, baiezta dezakegu bi jokabideak Zigor Kodeak tipifikatutakoak eta beste arauetan jasotako arau hausteakbereizteko arrazoi bakarra formazko arrazoia dela, balorazio politiko sozialei soilik begiratuta:
|
|
Tributuzko arau hausteen eta zigor delituen arteko desberdintasunei buruz doktrinako autoreek antzina izan zituzten eztabaidak gainditu eta gero, egun esan daiteke bi erakunde horiek funtsean berdinak direla. SAINZ DE BUJANDAren esanetan, baiezta dezakegu
|
bi
jokabideak Zigor Kodeak tipifikatutakoak eta beste arauetan jasotako arau hausteakbereizteko arrazoi bakarra formazko arrazoia dela, balorazio politiko sozialei soilik begiratuta: jokabide batzuk administrazio legeetan jaso dira, hain astunak ez direlako, eta beste batzuk zigor legeetan, kontrako arrazoiarengatik.
|
|
jokabide batzuk administrazio legeetan jaso dira, hain astunak ez direlako, eta beste batzuk zigor legeetan, kontrako arrazoiarengatik. Hortaz, ezin daiteke
|
bien arteko
muga zehatza eta argia finkatu. Hori bai, zigorrak eta zehapenak ezartzeko eskumena organo ezberdinei esleitu zaizkie:
|
|
Delituen eta arau hausteen arteko alderik ezak hurrengo ondorio praktikora garamatza, Zigor Zuzenbideko oinarrizko printzipioak zehatzeko administrazio arloan ere aplikatu behar direla ulertu behar da
|
bi
helburuekin, batik bat: hasteko, Estatuaren zigortzeko ahala mugatzeko; eta hurrenik, Zigor Zuzenbidea zuzenbide ordeztailea izateko, tributuzko arau hausteak eta zehapenak arautzen dituzten arauen hutsuneak osatzeko.
|
|
Kasu
|
bietan
babestu nahi den ondasun juridikoa bera da, aldatzen dena babesaren intentsitatea da. Konstituzio Auzitegiak adierazi duenez, eta, guztietatik, martxoaren 27ko 81/ 2000 Epaian jaso denez:
|
|
Konstituzio Auzitegiak adierazi duenez, eta, guztietatik, martxoaren 27ko 81/ 2000 Epaian jaso denez: " ekainaren 8ko 18/ 1981 KAE eman zenetik, Konstituzio Auzitegi honek behin eta berriro adierazi duenez, administrazio zehapenei aplikagarri zaizkie Konstituzioaren 25.1 artikulutik eratorritako printzipio substantiboak, hau da, zigor arloko printzipio inspiratzaileak ñabardura batzuekin zehatzeko administrazio zuzenbidean ere aplika daitezke,
|
bi
biok Estatuaren zigor antolamenduaren agerpenak baitira(...)".
|
|
Konstituzio Auzitegiak adierazi duenez, eta, guztietatik, martxoaren 27ko 81/ 2000 Epaian jaso denez: " ekainaren 8ko 18/ 1981 KAE eman zenetik, Konstituzio Auzitegi honek behin eta berriro adierazi duenez, administrazio zehapenei aplikagarri zaizkie Konstituzioaren 25.1 artikulutik eratorritako printzipio substantiboak, hau da, zigor arloko printzipio inspiratzaileak ñabardura batzuekin zehatzeko administrazio zuzenbidean ere aplika daitezke, bi
|
biok
Estatuaren zigor antolamenduaren agerpenak baitira(...)".
|
|
Erregela orokor bezala eta aipatu ditugun kasuetan izan ezik, tributuak aplikatzeko prozeduraren administrazio egintzak eta zehapen prozeduraren administrazio egintzak lokabeak dira, nahiz eta aldi berean jakinarazi daitezkeen. Izapidetu ere, Bizkaian betebeharpekoak berariaz kontrakoa adierazi ezean,
|
bi
prozedurak aldi berean izapidetu daitezke, baina prozedura bakoitza bere aldetik modu bereizian edo bananduan (Zehapenen Erregelamenduaren 16 artikulua).
|
|
34 Egiaztapen laburtuko prozeduraren kasuan,
|
bi
prozedurak batera izapidetuko dira konpromisoa burutu denetik aurrera, hortaz, zehapen prozeduraren hasiera eta garapena modu bereizian izapidetuko da bien bitartean (Zehapenen Erregelamenduaren 16.3 artikulua).
|
|
34 Egiaztapen laburtuko prozeduraren kasuan, bi prozedurak batera izapidetuko dira konpromisoa burutu denetik aurrera, hortaz, zehapen prozeduraren hasiera eta garapena modu bereizian izapidetuko da
|
bien
bitartean (Zehapenen Erregelamenduaren 16.3 artikulua).
|
|
Horretarako, nahikoa da ebazpenaren testu osoa jakinarazteko ahalegin bat egin dela frogatzea. Hortaz, arau haustea likidazio batetik eratorriz gero,
|
bi
iraungitze epe aintzat hartu behar ditugu: 6 hilekoa prozedura hasteko likidazioa jakinarazi denetik zenbatuta, eta 6 hilabete gehiago ebazpena emateko behin prozedura hasi eta gero.
|
|
Tributuzko ez zilegiak jorratzen hasi dugunean aipatu bezala, Estatuaren zigortzeko ahalmena
|
bi
modutara ager daiteke tributuen arloan: administrazio bidean arau hausteak eta zehapenak aztertzean jorratu izan dugunaeta zigor bidea jarraian jorratuko duguna delitu fiskala eta kontabilitateko delitua aztertzean.
|
|
administrazio bidean arau hausteak eta zehapenak aztertzean jorratu izan dugunaeta zigor bidea jarraian jorratuko duguna delitu fiskala eta kontabilitateko delitua aztertzean. Orduan esaten genuen moduan, izaerari dagokionez,
|
bi
horien arteko desberdintasun formal bakarra da, administrazio bideko ez zilegiak ez direla zigor bidekoak bezain astunak; beste desberdintasun bat zehapenak edo zigorrak jartzen dituen organo eskuduna izan daiteke, administrazio organoa ala organo judiziala, hurrenez hurren; ezberdina da ere, zehapenak edo zigorrak jartzeko prozedura.
|
|
Delitu honetarako ezarritako zigorrak dira urtebetetik bost arteko espetxealdi zigorra eta iruzur egindako kopurutik horren sei halako arteko isuna. ...00 eurotik gorakoa bada, talde edo antolakunde kriminal baten baitan gauzatu bada, edota beste pertsona bat edo batzuk tartean jarri badira, negozio edo tresna fiduziarioak erabili badira, edo paradisu fiskalen bitartez gauzatu badira, erantzulea edo betebeharpekoa benetan nor den, bere ondarea zein den ala iruzur egindako kopurua zenbat den ezkutaturik geratzeko moduan, orduan espetxealdi zigorra
|
bi
urtetik sei artekoa izango da eta isuna bikoitzetik sei halako artekoa (305.bis. artikulua). Zigor bien kasuan, aurreko zigorrekin batera honako zigor osagarriak ezarriko dira:
|
|
Iruzur egindako zenbatekoa 600.000 eurotik gorakoa bada, talde edo antolakunde kriminal baten baitan gauzatu bada, edota beste pertsona bat edo batzuk tartean jarri badira, negozio edo tresna fiduziarioak erabili badira, edo paradisu fiskalen bitartez gauzatu badira, erantzulea edo betebeharpekoa benetan nor den, bere ondarea zein den ala iruzur egindako kopurua zenbat den ezkutaturik geratzeko moduan, orduan espetxealdi zigorra bi urtetik sei artekoa izango da eta isuna bikoitzetik sei halako artekoa (305.bis. artikulua). Zigor
|
bien
kasuan, aurreko zigorrekin batera honako zigor osagarriak ezarriko dira: diru-laguntzak edo laguntza publikoak lortzeko eskubidea galtzea eta onura nahiz pizgarri fiskalak edo Gizarte Segurantzakoak gozatzeko eskubidea galtzea.
|
|
Nolanahi den ere, pertsona juridikoen erantzukizunari buruz esandakoari jarraiki eta ZKren 310.bis. artikuluak ezarritakoa aplikatuz, erakundeari isuna ezar dakioke, iruzur egindako kopuruaren edota bidegabe lortutako kopuruaren besteko isunetik horren
|
bi
halako artekoa, baldin eta pertsona fisikoarentzat ezarritako espetxe aldi zigorra bi urtetik gorakoa bada. Isuna bikoitzetik horren lau halako artekoa izango da, ostera, pertsona fisikoaren espetxe aldi zigorra bost urtetik gorakoa bada.
|
|
Nolanahi den ere, pertsona juridikoen erantzukizunari buruz esandakoari jarraiki eta ZKren 310.bis. artikuluak ezarritakoa aplikatuz, erakundeari isuna ezar dakioke, iruzur egindako kopuruaren edota bidegabe lortutako kopuruaren besteko isunetik horren bi halako artekoa, baldin eta pertsona fisikoarentzat ezarritako espetxe aldi zigorra
|
bi
urtetik gorakoa bada. Isuna bikoitzetik horren lau halako artekoa izango da, ostera, pertsona fisikoaren espetxe aldi zigorra bost urtetik gorakoa bada.
|
|
Isuna bikoitzetik horren lau halako artekoa izango da, ostera, pertsona fisikoaren espetxe aldi zigorra bost urtetik gorakoa bada. Erakundeari eta pertsona fisikoari ezarritako isunak aldi berean metatuz gero, epaile eta auzitegiek isunen
|
bi
kopuruak egokituko dituzte, biren baturak proportzio gabea izan ez dadin egitateen larritasuna kontuan hartuta. Isunaren zigorraz gain, pertsona juridikoari eskubideak kentzeko beste zigor batzuk ezar dakizkioke, ZKren 33.7 artikuluak jaso bezala:
|
|
Isuna bikoitzetik horren lau halako artekoa izango da, ostera, pertsona fisikoaren espetxe aldi zigorra bost urtetik gorakoa bada. Erakundeari eta pertsona fisikoari ezarritako isunak aldi berean metatuz gero, epaile eta auzitegiek isunen bi kopuruak egokituko dituzte,
|
biren
baturak proportzio gabea izan ez dadin egitateen larritasuna kontuan hartuta. Isunaren zigorraz gain, pertsona juridikoari eskubideak kentzeko beste zigor batzuk ezar dakizkioke, ZKren 33.7 artikuluak jaso bezala:
|
|
Abenduaren 27ko 7/ 2012 Lege Organikoak aringarri bat sartu zuen," egindako kaltea konpontzea" izenekoa (305 artikuluaren 6 lerrokada); aringarri horren bitartez, epaile eta auzitegiek delituaren egileari edo betebeharpekoari dagokion zigorra baino gradu bate do
|
bi
gutxiagokoa ezarriko dute, baldin eta zitazio judizialetik bi hilabete igaro baino lehen tributu zorra ordaindu badu (kuota, errekarguak eta interesak) eta epaiketan egitateak aitortu baditu. Inguruabar aringarria beste partaide batzuei ere aplika dakieke agintaritzarekin egitez elkarlanean aritzen direnean, bai beste erantzule batzuen identifikazio edo harrapaketarako froga erabakigarriak lortzeko, bai delituzko egitateak erabat argitzeko, bai tributu betebeharpekoaren edo delituaren beste erantzule batzuen ondarea bilatzeko.
|
|
Abenduaren 27ko 7/ 2012 Lege Organikoak aringarri bat sartu zuen," egindako kaltea konpontzea" izenekoa (305 artikuluaren 6 lerrokada); aringarri horren bitartez, epaile eta auzitegiek delituaren egileari edo betebeharpekoari dagokion zigorra baino gradu bate do bi gutxiagokoa ezarriko dute, baldin eta zitazio judizialetik
|
bi
hilabete igaro baino lehen tributu zorra ordaindu badu (kuota, errekarguak eta interesak) eta epaiketan egitateak aitortu baditu. Inguruabar aringarria beste partaide batzuei ere aplika dakieke agintaritzarekin egitez elkarlanean aritzen direnean, bai beste erantzule batzuen identifikazio edo harrapaketarako froga erabakigarriak lortzeko, bai delituzko egitateak erabat argitzeko, bai tributu betebeharpekoaren edo delituaren beste erantzule batzuen ondarea bilatzeko.
|
|
Hori dela-eta, ez da zentzugabea erregularizazioak administraziozko preskripzio epetik kanpo gertatzea; eguneroko praktikan oso usuak dira halako erregularizazioak zigor erantzukizunetik salbuesteko. Auzitegi Gorenak
|
bi
preskripzio horien arteko ezberdintasuna justifikatu du zigor arloan zehatzen den jokabidea astunagoa edo larriagoa delako eta bi epeak lokabeak direlako (2003ko apirilaren 3ko Auzitegi Gorenaren Epaia). Gauza bera gertatzen da preskripzio penala geldiarazteko arrazoiekin; arrazoi horiek ez datoz bat tributuen arlokoekin, nahiz eta horiek zenbatzen hasteko unea berdina izan:
|
|
Hori dela-eta, ez da zentzugabea erregularizazioak administraziozko preskripzio epetik kanpo gertatzea; eguneroko praktikan oso usuak dira halako erregularizazioak zigor erantzukizunetik salbuesteko. Auzitegi Gorenak bi preskripzio horien arteko ezberdintasuna justifikatu du zigor arloan zehatzen den jokabidea astunagoa edo larriagoa delako eta
|
bi
epeak lokabeak direlako (2003ko apirilaren 3ko Auzitegi Gorenaren Epaia). Gauza bera gertatzen da preskripzio penala geldiarazteko arrazoiekin; arrazoi horiek ez datoz bat tributuen arlokoekin, nahiz eta horiek zenbatzen hasteko unea berdina izan:
|
|
Amaitzeko, beste
|
bi
berezitasun gehiago aipatu behar ditugu delitua dagoenean, Administrazioaren jarduketak jurisdikzio penalarekin lotuz; berezitasunak Zigor Kodearen 305 Artikuluaren 5 eta 7 lerrokadetan jaso dira. Bigarren horren arabera, delitu fiskalaren ondoriozko erantzukizun zibila eta isun zigorra betearazteko, epaile eta auzitegiek Tributu administrazioaren zerbitzuen laguntza eskatuko dute.
|
|
Orain, 7/ 2012 Lege Organikoa eta TFAOen VI. Titulua indarrean jarri ondoren, arau orokorra da administrazio prozedura izapidetzen jarraitzea, likidaziozein bilketa prozedura izan, nahiz eta erruduntasun testigantza jurisdikzio eskudunari igorri edo espedientea Fiskaltzari bidali prozesu judiziala has dadin. Horrek guztiak"... aukera emango du
|
bi
alderdi gainditzeko. Izan ere, batetik, tributu zorrak dagoeneko ez du hartuko bestelako izaera bat, hau da, delituaren ondoriozko erantzukizun zibilaren izaera, sortutako kaltea dela-eta Ogasun publikoari ordaina emateko formula gisa; bestetik, gainditu egingo da aurreko arauetan Ogasun publikoaren aurkako delituen ustezko egileari urratzaile administratiboaren aldean inolako justifikaziorik gabe ematen zitzaion aldeko tratua, ustezko delitu egilearen betebeharrari dagokionez, zorra ordaintzeko ala administrazio egintzaren betearazpena etetea bermatzeko" (apirilaren 12ko 2/ 2017 Foru arauaren Atarikoa, Bizkaiko TFAOren alderdi batzuk aldatzen dituena).
|
|
Helburu horietarako, Administrazioak delituaren zantzuak daudela antzeman badu (gehienetan ikuskapen prozedura batean), prozedura izapidetzen jarraituko du erregela aplikagarri orokorren arabera, eta
|
bi
likidazio emango ditu: bata, tributu betebeharraren osagai batzuen gainekoa, delituari lotuta badaude; eta bestea, Ogasun publikoaren aurkako delituari lotuta ez dauden osagaien gainekoa.
|
|
Arau haustea da behin behineko zein behin betiko identifikazio fiskaleko zenbakiaren eskaeretan datu faltsuak edo faltsutuak jakinaraztea, eta 60.000 euroko diruzko isun finkoaren bidez zehatuko da (30.000 Gipuzkoan). Aurrekoaz gain, diruz besteko zehapen osagarria ere ezar daiteke, hots, diru-laguntza nahiz laguntza publikoak lortzeko eskubidea kentzea edo Administrazio publikoarekin kontratuak egiteko debekua,
|
bi
urteko epean.
|
|
Zehapenaren oinarri
|
bi
kopuruen arteko aldea da: egin behar zen atxikipen edo konturako sarrera, batetik; eta emandako datuen arabera egin dena, bestetik.
|
|
Printzipio horietarik bat da zehapen prozedura modu bananduan eta lokabean izapidetu behar dela eta horrela jaso izan da Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 213 artikuluan eta Bizkaiko TFAOren 215 artikuluan. Horrek argi erakusten digu
|
bi
prozedura daudela: batetik, tributu egoera erregularizatzeko prozedura horren buruan likidazio bat emango da, adibidez, zorra ez ordaintzeagatik edo itzulketak bidegabe lortzeagatik; eta bestetik, arau haustea antzeman eta zehapena ezartzeko prozedura.
|
|
Nolanahi den ere, Bizkaian
|
bi
prozedurak batera izapidetuko dira ordaintzeko konpromisodun adostasun akten kasuan edota ordaintzeko konpromiso hori egiaztapen laburtuko prozedura batean ematen bada, bi bietan 196.etik 202.era arteko arau hausteak badira34 Araban eta Gipuzkoan tributu betebeharpekoak uko egin diezaioke zehapen prozedura lokabeari, horrela berariaz jaso bada, baita adostasun aktak sinatzen direnean ere ikuskape... Kasu hauetan, zehapen prozedura tributuak aplikatzeko prozedurarekin batera izapidetuko da.
|
|
Nolanahi den ere, Bizkaian bi prozedurak batera izapidetuko dira ordaintzeko konpromisodun adostasun akten kasuan edota ordaintzeko konpromiso hori egiaztapen laburtuko prozedura batean ematen bada,
|
bi
bietan 196.etik 202.era arteko arau hausteak badira34 Araban eta Gipuzkoan tributu betebeharpekoak uko egin diezaioke zehapen prozedura lokabeari, horrela berariaz jaso bada, baita adostasun aktak sinatzen direnean ere ikuskapen prozeduretan. Kasu hauetan, zehapen prozedura tributuak aplikatzeko prozedurarekin batera izapidetuko da.
|
|
Nolanahi den ere, Bizkaian bi prozedurak batera izapidetuko dira ordaintzeko konpromisodun adostasun akten kasuan edota ordaintzeko konpromiso hori egiaztapen laburtuko prozedura batean ematen bada, bi
|
bietan
196.etik 202.era arteko arau hausteak badira34 Araban eta Gipuzkoan tributu betebeharpekoak uko egin diezaioke zehapen prozedura lokabeari, horrela berariaz jaso bada, baita adostasun aktak sinatzen direnean ere ikuskapen prozeduretan. Kasu hauetan, zehapen prozedura tributuak aplikatzeko prozedurarekin batera izapidetuko da.
|
|
23 Baieztapen horri ñabardurak egin behar zaizkio. BTFAOren 206.2 artikuluaren c) letran,
|
bi
urratzaile batera gerta daitezke: zergaduna bera, kontabilitateko eta erregistroetako betebeharrak ez betetzeagatik arau haustea gauzatzeko erabili diren informatika programa eta fitxategien titularra; eta programa zein fitxategi horiek garatu, kontrolatu edo kontrolpean izan dituen pertsona.
|
|
Behar besteko arreta jarri dela ulertuko da, besteak beste, arauaren zentzuzko interpretazioa egin ostean jardun badu. Eta arauaren zentzuzko interpretazioaren arabera24 jardun dela ulertuko da tributu betebeharrak administrazio ebazpenekin eta auzitegietako erabakiekin bat bete egin badira, baita Ogasun publikoaren eredu, eskuliburu, argitalpen eta komunikazioen arabera jokatzen denean ere, edota Administrazioari beste betebeharpeko batek egindako kontsulta eta horri emaniko erantzunaren arabera jokatzen denean
|
bi
kasuen artean funtsezko berdintasuna bada, eta arauketa aplikagarria edota erantzunetan jasotako irizpideak aldatu ez badira. e) Akats teknikoengatik, tributu betebeharrak betetzeko, Tributu administrazioak emandako laguntza programa informatikoak arau haustea sortu badu.
|
|
Amaitzeko, Bizkaian, gainera, aurreko edozein kasutan, Administrazioak egiaztatzen badu programa informatikoa egin duen pertsonak edo entitateak, programa aldatu duenak edo sistema informatikoaren gaineko kontrola duenak programa eta artxibo elektronikoak hautsi, ezabatu edo manipulatu dituela, orduan, pertsona edo entitate hori zehatuko da urratzaileari ezarritako zenbateko berdinarekin. Azken
|
bi
horiek 2023ko abenduko 31ra arte indarrean egongo dira Bizkaian. c) Jarduera eta ekitaldi ekonomiko berarentzat kontabilitate" bikoitza" edo desberdinak eramaten badira, 5.000 euroko diruzko isun finkoa jarriko da Araban (behin baino gehiagotan jokabidea errepikatuz gero, isuna bikoiztu daitekeela), 10.000 eurokoa Bizkaian, eta 30.000 eurokoa Gipuzkoan, kontabilitatea horrela eraman den...
|
|
Arau hauste hau
|
bi
jokabideei dagokie: fakturazio betebeharrak ez betetzea eta dokumentazio betebeharrak ez betetzea.
|