Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 306

2000
Bi ikuspegi hauek bateratuz eta ETBko albistegiek eskaintzen duten EuskalHerriaren irudia nolakoa den jakiteko asmoz arituko gara ondoko pasarteetan.
‎Nazionalismoa: bi ikuspegi osagarri 12
‎1.1.2 Nazionalismoa: bi ikuspegi osagarri
2001
‎Eta, hain zuzen, hizkuntzalaritza testualak aztertuko ditu elementu horiek. Dena den, hemen ere bi ikuspegi ezberdin aurkituko ditugu: Harris-ena (barne ikuspegia edoformala) eta Benveniste rena (kanpo ikuspegia).
‎Harris-ena (barne ikuspegia edoformala) eta Benveniste rena (kanpo ikuspegia). Baina bi ikuspegi horiek ere ezdira elkarren kontrako, elkarren osagarri baizik, berriro ere Bronckart ek dioenbezala (1985, 97 or.). Eta Bronckart ek berak azalduko dizkigu, hurrengo orrialdeetan, testuen azterketetan nagusi diren hiru norabide nagusiak: kontakizunarenazterketa, argudioaren azterketa eta hizketaren azterketa.
‎Hona hemen eztabaidarako eta ikerketarako esparruhandi bat. Printzipioz, bi ikuspegi edo bi azalpen kontrajartzen dira. Bata Nafarroako Unibertsitateko irakasleek edo beren jarratzaileek sostengatzen dute.Bestea, Juan Jose Larrea irakasleak proposatu du aurreko lerroetan aipatutakolanean.
‎Ikertzaile horien ustez, hizkuntzaren jabekuntza eta hizkuntza horrekin lotzen den kulturaren jabekuntzaaldi berean gertatzen dira. Autore horiek, nagusiki, bi ikuspegi teoriko erabiltzendituzte: 1) Bigarren hizkuntzen jabekuntzarekiko jarrerak eta motibazioak; 2) Identitate etnolinguistikoa.
‎Gardner eta Clement (1990) ikerlariek bigarren hizkuntzen jabekuntza prozesua aztertzean, bi ikuspegi integratzen dituzte: 1) psikologikoa, eta 2) psikosoziala.
‎Laburbilduz, aipatu diren bi Plangintza horietan (ekimen ofizialekoa bata, ekimen sozialekoa bestea), antzekoak dira zenbait ezaugarri, baina beren artekoezberdintasunak ere badira. Bietan ikuspegi nagusia soziologikoa dela eta, ezaugarri psikosozialak ez dira gehiegi kontuan hartzen. Maila pragmatikoa, aldiz, ezberdina da bi plangintzetan:
‎Euskal gatazkaren informazio garrantziaren, eta ematen zaion tratamenduaren, arrazoiak aztertzerakoan, bi ikuspegi kontrajarri azaltzen dira eskuarki:
‎Ez dut, inola ere, uste sinetsarazi nahi diguten bezain bateragaitz direnik bi ikuspegiok. Egia bada egiak aske egiten gaituela, xede bakartzat egia hartuta dabilen kazetariak biak ala biak beteko ditu:
‎Zarata atera besterik ez dute egiten, eta jendeak proposamenen edukiak ez ezagutzea lortzen dute horrenbestez. Informazioak bi ikuspegi horien konbinazioa erakusten digun erreferentzietako bat dugu berriemaileek bere publikoaz duten edo sortzen duten irudia.
‎Nazio honen biztanleek erabaki zuten kontinente berri baten buru izatea eta bere eskualde hutsak zibilizatzea guztientzako oparotasun eta askatasunaren izenean. Horrela, bi ikuspegiek, isolazionistak eta misiolariak —itxuraz hain desberdinak—, azpian zegoen sinesmen komun bat islatu zuten: EEBBek munduko gobernu sistema hoberena zeukatela eta gainerako gizateriak bakea eta oparotasuna eskuratuko duela diplomazia tradizionala uzten baldin badu eta, estatubatuarrek egiten duten moduan, demokrazia eta nazioarteko zuzenbidea gurtzen baldin baditu.
2002
‎Horregatik jarri nituen biak. Gainera, Euskal Herrian oraindik indarrean dauden bi ikuspegi dira.
‎Azken ideia hori ulertzeko, desberdintasun sozialen indibidualizazioaz egindako azalpena ulertu beharra dago eta, hein berean, klase kontzeptua baztertu, kontraesanean dauden bi ikuspegi direlako (Beck, 1998a: 116).
‎Gaur ez dago goi mailako hezkuntzaz hitz egiterik, ingelesez aritzeko moduko profesionalak prestatzen ez badira. Hori horrela da bi ikuspegi desberdinetatik begiratuta.
‎Bi botila ur, erdi betea bata eta erdi hutsa bestea erabili zituen Kike Amonarrizek euskal hizkuntzaren etorkizunari buruzko gogoetari ekiteko. (...)" uste dut euskara arriskuan ote den galderari ere bi ikuspegi horiexetatik, bi erantzunekin, ihardetsi dakiokeela; bata, euskara desagertzeko arrisku bizian dagoela, eta bestea, euskara bizi bizirik dagoela, ia ia inoiz baino hobeto. Eta biak hartu behar dira aldi berean egiatzat edo gezurtzat, zorionez edo zoritxarrez, gaur egungo euskararen egoera oso kontraesankor, polikromiko, askotarikoa delako".
2003
‎Lerro horiek irakurtzean iduritu zait bi ikuspegi arrunt kontrajarri badirela gure kasuan eta, biak berdin kaltegarriak baitzaizkit, nahi nituzke bi hitzez argitu:
‎Baina Javier Sadabak bi ikuspegi horiek zituzkeen gogoan ohar hau egitean: Euskal Gatazka bi puntutan laburbildu ohi da:
‎Badago oraindik azpimarratu nahi nukeen beste desberdintasun nabarmen bat bi ikuspegien artean. Aztertu dugun erlijiotasun gogorrak biziki indartzen zuen diskurtso eskatologikoa, hil ondorengo betiko bizitzaren beldur eta esperantza iturria, Jainkoaren justiziaren ezpata zorrotza.
2004
‎Euskararentzat hil edo biziko erabilera esparruak zein diren erabakitzeko unean, funts funtsean, bi ikuspegi daude gure artean. Alde batetik, hizkuntza funtzio ez formalen aldeko jarrera azaltzen dutenak dauzkagu:
‎Euskararen aldeko politikaren ekintza lerroak finkatzerakoan, euskalgintzako bi ikuspegi hauek nabarmenki azaleratzen dira eztabaidaren mahaian. Zentzu horretan, alde bateko tesiak dakarren antitesiari, sintesiaren aterabidea zabaldu nahi lioke Zuberogoitiak:
‎Platonizan zen lehenbizikoa bien inguruko hausnarketa cgin zuena. Ondoren, beste filosofo askokere ildo beretik jarraitu zuten eta, oro har, bi ikuspegi nagusitu ziren teoria bakoitzean: artearen teoriari dagokionez, imitazioaren inguruan Platonck finkaturiko ez.tabaidari jarraituizan zaio XX. mendea arte; cdertasunaren teoriari dagokionez, aldiz, XVIII. mendcanerabateko aldaketa izan zcn eta edertasunaz ez ezik, bikaintasunaz, piktorikoaz. eta bestehorrenbeste kontzeptuz ere hasi zen arduratzen filosofia imitazioaren kontzeptua gainditzeko ahaleginetan.
‎Oro har, bizidunak azaltzeko bi ikuspegi mota agertu izan djra, Batek egilura etacgonkorlasuna azpimarratu ditu. bizidunek aidaiu gabcko rormari custen diotcla ingunikoaldakctcn aurrcan. cta bcren burua mantcntzcko eta antolatzcko gauza direla. Besteak, berriz, diseinua eta funtzioak bcreizi ditu, alegia bizidurtcn osagaick cdo organoek zcrbaitcgiten duteia eta zerbait egiteko sortu direla.
‎Besteak, berriz, diseinua eta funtzioak bcreizi ditu, alegia bizidurtcn osagaick cdo organoek zcrbaitcgiten duteia eta zerbait egiteko sortu direla. Maynard Smith-ek diocnez. baliteke biologiaren zeregin zailcna bi ikuspegi horiek bateraraztea izatea, modu askotan agertzen baitabiologiaren hausnarkctaren inguruan. Ikus ditzagun batzuk:
‎Mutur batean aurkituko genuke pentsamendu eskolastikoan oinarritzen den jakintza modua, Grezia klasikoko zenbait filosoforen lanak eta fisikari buruzko zenbait ikuspegi bereak egiten zituena aldatu ezinezko modu batean; eta, bestetik, horren aurrean indartsu jaiotzen ari den zientzia fisiko matematiko berria egongo zen. Bi ikuspegion arteko kontrakotasuna tentsioz beteta zegoen eta hain muturrekoa bihurtuko zen, ezen elkarren arteko eztabaida bera ere ia ezinezkoa egingo zen.
‎Descartesek ezagutzaren bi ikuspegiok zalantzaren galbahetik pasaraziko ditu, baina bere jarrera ez da neutroa izango. Zientziak ere zalantzarako motiboak eskaintzen dizkion arren, bere emaitzak eta, batez ere, prozedurak, eskolako ikasketak baino askoz ere fidagarriagoak irudituko zaizkio.
2005
‎Aljerreko garaian Estatuarekin negoziazio saio bat izan zen, baina horrek eman zuena eman zuen, Estatuak ez zuelako negoziazio borondaterik. Estrategiaren moldaketa izan zen orduan ezker abertzalean, bi ikuspegitik: batetik, Estatuarekin negoziatu behar zuena ez zen ezker abertzalea, Euskal Herria baizik, eta herri gisa negoziatzeko lehenbizi herrian bertan eman behar da elkarrizketa eta adostasuna.
‎Bi jarreren elementu komunak gailendu eta azpimarratubehar dira. Kasu honetan, festa eta jaia maitatzea, irundarra sentitzea eta, ahal bada behintzat, hasiera batean elkarguneak eta, era berean, elkarrekikoerrespetua bultzatzea bi ikuspegien artean, aurrerapauso inportanteak izandaitezke. Azken finean, baten jarrera martxan jartzea bestearena zapaldugabe izan litzateke bidea epe motzera.
‎Baina koordinazioak bi ardatz nagusi ditu ikastetxean. Ikastetxeko koordinazioaz hitz egiten dugunean, bi ikuspegi nagusi kontuan hartu behar dira:
‎Erabakiak hartzeko prozesuei ekin baino lehen, bi ikuspegi nagusi aztertukoditugu: alde batetik, ikuspegi arrazionala eta, bestetik, ikuspegi deskribatzailea.
2006
‎Taldearen barruan dena ez zen baketsua, hori ere egia da. Bazegoen zuzendaritza artistiko bat, bestetik, tutoretza politiko bat; eta bi ikuspegiak uztartzea ez zen erraza izaten. Artista bezala, pentsatu nahi genuen askatasun osoa genuela hitz egiteko, espresatzeko.
‎Ikerketa diseinuei dagokienez, garrantzitsu deritzogu bi ikuspegi hauekikerketan aurkitutako gabeziekin bat etortzeari, hori bai, zeharo desberdinak dirainterpretazio eta ondorioak ateratzeko orduan. Gurasotasun homoparentalarenaurka daudenen arabera, ikerketa hauek ez dute ezer erakusten:
‎21 Historiaren definizioaren eta izaeraren inguruan, hainbat teoria eman dira denboran zehar. Annales eskolako historialarien artean, 1960 hamarkadetan, historia zientziaz bi ikuspegi gauzatu ziren: bata, objektibotasun eta zientifismoaren aldeko apustua; besteak, aldiz, ohiturak, artea, antropologia, literatura jorratzen zituen.
‎Gizartea bi ikuspegitatik uler daiteke: sistema gisa, batetik, eta bizitzaren mundu gisa, bestetik.
‎sistema gisa, batetik, eta bizitzaren mundu gisa, bestetik. Ekintza arrazional teleologikoaren eta komunikatiboaren arteko bereizketak balioko digu gizarteari bi ikuspegi horietatik begiratzeko:
‎Aurreko bi ikuspegi horiek komunean dute aspektu bat: teoria marxistak Weber-engan eragina izan zuela aitortzen dute.
‎158). Izaeraren interpretazioa, berriz, bi ikuspegitatik azter daiteke. Lehenik, hartzailearen portaera ekonomikoan duen eraginaren ikuspuntutik; izan ere, engainuaren eraginez, hartzaileak kontratatu egiten du.
‎Tato k aipatzen du iragarleak berak frogatu behar duela publizitate baztertzailearen izaera zilegia, eta, horretarako, bi ikuspegitatik azaldu du: batetik, esan du zein diren bere lehiakideak merkatuan, eta bestetik, haiekiko duen lehentasuna zertan datzan.
Bi ikuspegi horiek nolabait uztartzeko, juduen literaturan bada istorio edo kondaira bat, gizonaren berdina zen emakumearen eta menpeko bihurtu zenaren historia argitzeko kontatzen dena. Lilithen kondaira da.
‎Pertsonaia femenino gatazkatsuak (borobilak), subjektu rolean, fokalizatzaileak eta narrazioaren arreta guztia bereganatzen dutenak dira. Koprotagonista diren kasuetan, errealitatearen bi ikuspegi aldi berean erakusteko formula direlako aukeratu dira. Baina denak ere pertsonaia modernizatuak eta subjektuak ditugu.
2007
‎Madrilgo Unibertsitate Autonomoko Manuel Pardo de Santayanak azaldu zuenez, ondare kulturala aspaldidanik jaso eta ikertu da, antropologia izan da protagonista, eta botanikaren ikuspegia ahaztu samar egon da. Bada, etnobotanikarien asmoa da bi ikuspegiak uztartzea, eta ondare biokultural horri merezi duen balioa ematea.
‎Ezagutzaren jatorri indibidualari vs sozialari buruzko eztabaida dagokie, edozein motatako ezagutzaren jabekuntzan inplikatuta dauden prozesu indibidualei vssozialei. Dikotomia horren adibide gisa, Butterworth ek (1982) alderatzen ditu garapen soziokognitiboan eraginik handiena izan duten bi ikuspegi teorikoak: Piaget enikuspegi konstruktibista eta Vygotsky ren ikuspegi soziokulturala (Hala, 1997).
‎Oraindik ezdute ulertzen morala elkarrekikotasunari eta trukeari lotuta dagoela, eta kaleak binorabide izan behar dituela. Ildo horretatik, lehenengo estadioak bi ikuspegi ezinlotu (edo «uztar») ditzakeela esaten da. Maila horretako haurrek ez dituzte haurguraso harremanaren bi aldeak ikusten, ezta ulertzen ere gurasoek haurrak zuzentasunez tratatu behar dituzten bezala haurrek ere zintzo jokatu behar dutela gurasoekin.
Bi ikuspegi: Biltzarra jabetzen da nazio kontzeptuak estatuaren eta pertsona fisikoaren arteko nolabaiteko kontratuzko harremana adierazten duela herritartasuna esan nahi duenean, eta errealitate kulturala (faktore kulturala edo estatus kulturala), berriz, erkidego etniko kulturala esan nahi duenean; hala, pertsona fisikoak erkidego batekin duen harreman libre eta aldebakarrekoa da errealitate horren oinarria, eta erkidego horretako kideen arteko harremanak baino ez ditu hartzen bere baitan.
Bi ikuspegi zabaldu dira, bata bestearen ondoan, bata bestea elikatzen, bereizte marra berbera ahultzen:
‎Mythos eta logos erabat bereizi ezin diren fenomenoak izan zirela baieztatzen da bi ikuspegietan: filosofiaren esparrua luzatu egiten da pentsamolde mitikoan eta kosmogonia filosofikoetan; pentsalari filosofikoen baitan ainguratzen da mitologia.
2008
‎Euskarak ere heldu dio Internet eta corpusen gaiari. Elhuyar Fundazioaren bi proiektu dira aipagarriak hemen, azaldu ditugun bi ikuspegietan oinarrituak. Lehena CorpEus proiektua da, Internet euskarazko corpus erraldoi gisa baliatzea helburu duena (Leturia et al., 2007a).
‎Hurrengo ataletan bi ikuspegitatik hurbilduko gatzaizkio literaturaren irakaskuntzari; lehendabizi, Batxilergoan zer irakatsi behar den zehazten duten EAE eta Nafarroako curriculum legeak aztertuko ditut. Horietan ikusiko dugu ea literaturaren eta hezkuntzaren ikuspegi komunikatiboari heltzen zaion, legeen ahulune nagusiak zeintzuk diren zehaztuz eta pedagogia berritzaileekin zertan egiten duten bat azalduz.
‎Nafarroako eta Euskal Autonomia Erkidegoko curriculum legeei dagokienez, Hizkuntza eta Literatura irakasgai bakar gisa proposatzen dute, baina edukiak modu beregainean zehazten dituzte; hau da, ez daude uztartuta hizkuntz eta literatur edukiak. Zatiketa horri gehitu behar zaio literaturaren alorrean gertatzen den beste bereizketa bat; izan ere, EAEko nahiz Nafarroako curriculumetan literaturaren ikuspegi historikoa eta praktikoa biltzen dira, baina ez da proposatzen nola lotu bi ikuspegiok. Hori horrela, testuliburu askok banatu egiten dituzte teoria (literaturaren historia) eta praktika (testuiruzkinak, batik bat).
‎Nik nire ikerketak erromantze aldetik egiten ditut jakina denez, Espainiar edo Filologia Erromaniko ikuspegitik (besteak beste, ikus 19872 eta 1998), baina badago euskaran erromantzearen eragina, eta hori Euskal Filologiarentzat interesgarria da eta gaurkoan horretaz mintzatuko naiz. Bi ikuspegi hauek banatu egin behar dira eta banatzen saiatuko naiz nire hitzaldiaren zehar, baina ahaztu gabe biak oihalaren edo txanponaren aurki eta binperra edo alderantzikoa direla (hau da, gauza berak agertzen dituen aurpegiko eta azpiko aldeak: –aurki guziak bere binperra?).
‎Zentzu horretan esan liteke bi ikuspegi nagusi daudela. Batean hitza zentzu lausoan hartzen da eta historiako garai desberdinetan egon diren pentsalari, jakitun eta berariaz adimena edo intelektua baliatu duten pertsona multzo zabal eta heterogeneoari aplikatu zaie intelektual izena.
‎Portillo ikuspegi horrekinteetan egindako ahaleginen ondorioz baino gehiago erreginaren gortean egindakoei esker sendotu zen bat dator, eta gaineratzen duenez, 1848tik aurrera foru erregimena espainiar gor1040 Ezkorragoa dugu Solozabal; izan ere legeak ezarritako orekaren hauskortasuna azpimarratuz, bitartean foruerregimenak jasandako zenbait eraso aipatzen baititu1041 Artiñano ere iritzi berekoa zen, eta, 1839ko Konbenioaren ondorioz, botere zentralaren eta foru herrialdeen artean sorturiko lehiaren orekarik eza nabarmentzen zuen, azken horiek, urratsez urrats, sistematikoki, beren erregimena nola deuseztatzen zuten ikusi behar izan zutelarik. Nire ustez, bi ikuspegiok ez dira hain kontrajarriak: gobernu liberalek foru erakundeen botere politikoa mugatu zuten neurrian (foru baimenaren deuseztatzea da horren adibiderik garbiena), eskuduntza administratibo berriak onartu zizkioten sortu berria zen oligarkiari, bere partaideek herrialde mailako boterea mantentzeko tresnak zorroztu zitzaten.
‎Ikusten denez, sistema honen funtzionamendu egokia gorabehera askoren menpe zegoen, eta liskar ugari sortu ziren errematatzaileen eta udalkideen artean, zeren udalkideek zergak igotzen edo berriak ezartzen zituztenean, erremateen baldintzak berrikusi eta aldatu beharra sortzen baitzen. Beraz, salmenta librearen aldeko aldarrikapenak indarra hartzen joan ziren, eta bi ikuspegion arteko eztabaida etengabea izan zen bi karlistaldien artean. Iraultza Loriatsuaren eztandak (1868) ere ez zuen eztabaida estaliko.
‎– Badira bi ikuspegiak integratzen dituzten ikuspegiak ere. Alde batetik, grafema soinu egokitzapena irakasten dute; baina, beste aldetik, ikuspegi holistikoaren edo eraikitzailearen arabera egiten dute lan.
‎Amaitzeko, euskararen garapen eta normalizazioaren aldeko jardueran bi ikuspegi eta bi estrategia desberdin atzematen dira. Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseiluaren dekalogoak eta planek ausardia, bultzada eta jauzi kualitatiboa planteatzen dute, kontziente izanik herri aginteen partaidetzarik gabe ezin direla aurrera eraman.
2009
‎indar eta gorputz handiko mutila denez hobeto moldatzen da harri artean.Plaza gizona da, jende aurrean  hazi egiten da. Bere lehendabiziko erronka, 70 kiloko harria menderatzea da eta horretarako topera prestatzen ari da.Porru patatak, haragia, oilaskoa.... denetarik jan behar da indartsua izateko eta Urdax ek ondo daki hori.Entrenamendu gogorrak egin eta gero, lortuko al du 70 kiloko harria menderatzea. Larunbat honetako atalean kirolaz gozatzeko bi ikuspegi ezberdin ikusiko ditugu. Alde batetik modan dauden surflariak eta bestalde ohitura zaharrei eusten dion harrijasotzailea.Saioa, larunbatean,   21:30ean dago ikusgai ETB
‎Alde batetik, hiru dibulgazio liburu gomendatu dizkigu, eta, bestetik, fikziozko bi. Aipatzekoa da gomendioen artean Richard Dawkins en liburu bat dagoela, Stephen Jay Gould en liburu batekin batera; eboluzioaren bi ikuspegi ezberdin dira, askotan kontrajarriak, baina biak oso interesgarriak.
‎Bi ahizpa. Regina eta Ernestina?, erro erroan bi ikuspegi diferente zituztenak: Reginak su artifizialak zituen atsegin, hots eta pindar, eta Ernestinak sagrarioko argizariaren su txikia, isiltasunak inguratua; Reginak amets egiten zuen, baita nola edo hala sinetsi ere, Ama Birjina egun batean agertu egingo zitzaiola, Villalbako markesa anderearen iragarpena gogoan, eta Ernestinak ez zuen antzeko beharrik sentitzen, aspaldi ikusi zuelako, ausaz, hustean zetzala, eman eta hustu, hustu eta eman?
‎9). Halaere, etorkinen etorrerak bi ikuspegi sortu zituen: euskaraz bizi zen herrikoharremanen gaiztotzea eta euskalduntasunak ezberdintzen duen identitatearentzatizan zitekeen mehatxua.
‎Zalantzarik gabe, isiltasun hori trantsizio garaiko memoria politikekin osolotuta dago, eta jakina da horren inguruko eztabaida historiografikoa zabaldu delaazken urteotan. Laburbilduz, historialari batzuek (Aguilar, Santos Julia...) trantsizio garaiko «normaltasuna»z hitz egiten duten bitartean, beste batzuek garai hartakoisiltasun politika azpimarratzen dute (horien artean Francisco Espinosa dugu). Eztabaida oparoa izan da horren ingurukoa espainiar historiografian, eta bi ikuspegi horien sintesia Santos Julia (2003) eta Espinosaren (2007) lanetan aurki daiteke.Dena den, eztabaidak maila akademikoa gainditu du, eta espainiar parlamentuakateratako legearen inguruan ere asko eta askotarikoak izan dira piztutako eztabaidak. Horien artean, bereziki esanguratsua da Espainiako estatuan memoriahistorikoaren alorrean dabiltzan erakundeek legea gogor kritikatu izana, eta kritikahoriekin Amnesty International taldeak ere bat egin du.
‎Behin baino gehiagotan aipatu da sektore publikoaren pisuak eragin negatibo nabaria duela herrialdeek hazteko duten gaitasunean. Nahiko irizpide onartutzat jotzen da hori bi ikuspegi hauetatik:
‎Lehenago azaldu bezala, 1911ko ekainaren 29an Centro Euskaro jaio zen, baina bere sortzaileen artean bi ikuspegi izan ziren. Lehenik eta behin, bertan zeintzuk izan zitezkeen bazkide erabaki behar zuten; batzuen ustetan, Hegoaldeko euskal herritarrak soilik izan zitezkeen (hau, batez ere, nafarrek bultzatu zuten).
‎Beraz, hemen azaltzen hasten zaigu nola Euskaro sortu bezain laster, euskal etxeak egin beharreko bidean bi ikuspegi ezberdin agertu ziren. Hitzaldi horren lehen atal hau bukatutzat emateko, bertatik joandakoak deskalifikatu eta berak parte hartzen duen euskal etxea goraipatu egingo du.
‎Gatazkaren aurrean bi ikuspegi argi daude: Santiago egoitzako ordezkariek Udalari egozten diote zahar etxeko zerbitzuaren ardura eta ondorioz, baita bertako langileen baldintzena ere.
‎Bi entrenatzaile, bi belaunaldi, bizitzaren bi ikuspegi ezberdin. Manchester Unitedek eta Bartzelonak Europako Errekopako finala jokatu zuten Rotterdamen 1991ko udaberrian (Herbehereak).
‎Erredaktorea, aldiz, ezkertiarra eta homosexuala da. Mammetek gizarteko bi ikuspegi kontrajartzen ditu: kontserbadorea eta progresista.
‎Amorragarria da bazkalosteetan Donostian emititzen diren bi kirol irratsaioekin gertatzen dena. Kirol mundua islatzeko bi ikuspegi ezin aldenduagoak, HIn eta EIn. Batean herri kirolak ez dira existitzen; bestean, aldiz, albiste nagusia bilakatzen dira tarteka (Europako sokatira txapelketak jan zuen asteazkeneko saioa, adibidez, Arritxu Iribarrek gidatuta).
‎Kantu zaharrak Suitzako musika tresna tradizionalekin nahasten ditu. Baina gaur arratsaldeko kontzertuan, bi kultura eta bi ikuspegi nahastuko dituzte: Euskal Herrikoa eta Suitzakoa.
‎Bi ahizpa –Regina eta Ernestina–, erro erroan bi ikuspegi diferente zituztenak: Reginak su artifizialak zituen atsegin, hots eta pindar, eta Ernestinak sagrarioko argizariaren su txikia, isiltasunak inguratua; Reginak amets egiten zuen, baita nola edo hala sinetsi ere, Ama Birjina egun batean agertu egingo zitzaiola, Villalbako markesa anderearen iragarpena gogoan, eta Ernestinak ez zuen antzeko beharrik sentitzen, aspaldi ikusi zuelako, ausaz, hustean zetzala –eman eta hustu, hustu eta eman– maitasunezko bizitzaren sekretua, halako eran, non agertu gabe agertzen baitzitzaion egunero Ama Birjina, agertu gabe agertzen Jainkoa eta santu guztiak, eta agertu gabeko agertze haiekin aski zuen.
‎batetik, herritar horiek bertan utziko diote euskarari bizkar emanda eta euskararen mundu (ar) ekiko ezjakintasun erabatekoan bizitzeari; bestetik, euskaraz bizitzeko hautua egin dutenek aukera gehiago izango dituzte horretarako, solaskideak euskaraz ulertu ere ulertzen ez badu, ezinezkoa baita inor erosotasunez euskaraz bizitzea. Bi ikuspegietatik begiratuta, onura besterik ez dakarkio horrek bizikidetzari.
‎Asko hitz egin dugu trantsizioaz liburuan zehar. Gure iritzia aldi historiko horren garrantziaz jabetzeko baliagarriak zaizkigun bi ikuspegitan oinarrituta dago.
‎Horrela, bi musika tradizio (ahozkoa eta idatzia), bi kultura (suitzarra eta euskalduna), musika ikusteko bi ikuspegi, gurutzatu dira, ikusgarri berria sortzerakoan. Emaitza arras joria izan da.
2010
‎Gizarte ereduen arteko borrokaren aurpegietako bat da jai ereduen artekoa. Parte hartzea da hitz gakoa bi ikuspegitatik.
Bi ikuspegietan, niri Kafkarena iduritzen zait alaiena.
‎Absoluzioa urgentziazkoa da. Justizia, bi ikuspegitatik: pertsonala eta kolektiboa.
‎Ezker abertzalean bi ikuspegi horiek beti izan dira, eta hor daude. Ezker abertzalearen baitan eta familia politiko guztietan dago.
‎...hartze planifikatua, ezagutzaren kudeaketa... eta antzeko hitz gakoak barnebiltzen dituena. zentzu horretan, ikerketaren muina esperientzia praktikoari lotzen zaion gizarte fenomeno gisa uler daiteke. hori horrela, eta ikerlana fenomenoa berau gertatzen den testuinguruan bertan inplikatuen interpretaziotik aztertu eta eraldaketa sustatzea xede duen gizarte proiektua izanik, ikerketaren perspektiba bi ikuspegi nagusiren inguruan ardaztu da:
‎• ikuspegi konStruktibiSta: ikerlariak eta inplikatutako eragileek errealitate horren, esku hartze prozesuaren eta emaitzen irakurketak egiten dituzte errealitatea interpretatuz eta esku hartzerako sistemaren konstrukto berriak eraikiz. bi ikuspegi horiek jarraituz, gure ikerketaren enfokea, lehen plano batean, paradigma kritikoaren arloan kokatzen da eta datuen bilketarako eta analisirako teknika kualitatibo eta kuantitatiboak aplikatzen dituen ekintzaikerkuntzaren estrategia metodologikoa jarraitzen du. bigarren plano batean, berriz, ikerketa paradigma konstruktibistaren arloan kokatzen da eta ekintza ikerkuntza prozesuaren datue... 352). gure tesirako ikerketan ere aztergaian sakondu ahala ikerketa prozesuaren detaileak egokitzen joan dira eta prozesua teknika berriekin osatzen joan da, jarraian azalduko dugun azken diseinu metodologikoa taxutu arte. burututako ikerketa hiru fasetan garatu da:
‎Normandoentzat Halleyren agerraldia seinale ona izan zen, baina Ingalaterra defendatu nahi zuten, aldiz, hondamendiaren seinale. Beti izan ditu bi ikuspegi horiek, eta kontuan hartu behar dugu erlijioak eta mitoak izugarrizko eragina zutela, eta zientzia ez zegoela oso garatua. Ohitura zen gortean erregearen ondoan azti bat izatea.
‎–Aurrena bakea eta gero politika?, esan zuen Rodriguez Zapaterok behin eta berriro prozesuaren izaera definitzean, eta Josu Jon Imaz irizpide horren defendatzaile nagusi bilakatu zen, baina oinarri horrekin aurrera egiteko ezintasuna gero eta nabarmenagoa zen. Sakonean, prozesuari buruzko bi ikuspegi kontrajarri zeuden borrokan. Konponbide teknikoa nahi zuen PSOEk, aurrena bakea eta gero politika, eta konponbide politikoa bilatzen zuen ezker abertzaleak, aurrena politika eta gero bakea, edo, bestela esanda, politikarekin, bakea?.
‎Erretorika nozioa zedarritzea, nolanahi ere, ez da dirudien bezain samurra. Badirudi erretorikaz mintzo garenean bi ikuspegiz, ikermoldez eta kontzeptuz ere aritu gaitezkeela; eta bakoitzak, jakina, bere arrazoibide eta azterbideak ditu. Eta are gehiago, balirudike erretorikari buruzko lan oro molde horietako batekin bat etorri behar dela ezinbestean, hots:
‎Eztabaida hori mahai gainean dago, ez ikusia egiten badiogu ere maiz, eta ez dirudi korapiloa egun batetik bestera ebakitzen asmatuko denik: hezkuntza hutsaz haraindiko kontsiderazioak egon ohi dira normalean bi ikuspegi global horien oinarrian, eta ikuspegi horiek ez dira ebidentzia enpiriko intraeskolar hutsez indargabetuko. Huts egiteko arrisku handirik gabe esan litekeena zera da:
‎Eta niretzat, klabeak definituta zeuden herri bakoitzean. Egia da EAJren baitan bi ikuspegi zeudela; historikoki alderdiaren barruan dauden bi joera horiek, finean. Baina, oro har, EAJk publifikazioaren aldeko apustua egina zuen herri gehienetan; bere oinarri soziala mobilizatu zuen.
‎Honek, agor daitezkeen errekurtso nabarieta ez nabarien iturritzat jotzen du lurraldea. Lurzorua bi ikuspegi ezberdinetatikhartu daiteke:
‎Gauzak horrela, ematen du generoaren eragina sendoa dela hizkuntza jabetzaren prozesuan. Ezberdintasun horiek interpretatzeko, bi ikuspegi egon dira nagusiki: anbientalista eta biologikoa.
‎Uste dut bi ikuspegi eta bi estrategia egon zirela ezker abertzalearen baitan: alde batekoek politika egin nahi zuten, gaur ere politika egin nahi duten berak dira horiek?; beste batzuek ez zuten bide horretara igarotzerik nahi, ez orduan eta ez orain.
‎Biak ala biak nahimenaren izenean ari dira. Bi ikuspegi horiek okerrak dira. Muturreko bi jarrera horietatik harantzago, norberak bere buruari hotz begiratzen dionean, usteei dagokien aldaketa ukaezinezkoa da.
Bi ikuspegi politiko nazionalen arteko tentsioa da azpian dagoena, non eta EAEko estatutua eta Nafarroako foru hobekuntza, euskal komunitatea bi zatitan banatzea eta euskarari utzitako espazioa, Espainiak gatazka eta tentsio hori kudeatzeko egitura politikoa diren. Frantziak ez du egitura administratiborik aldatu behar izan, zertarako, politika asimilazionistaren arrakasta ia erabatekoa bada.
2011
‎Euskal Herrian auzi bakarra ETAren indarkeria zela esan zuen, eta hori amaituta auzirik ez legokeela ez bada komunitate batek, abertzaleak, bestearen, ez abertzalea? gainean jartzeko ahalegina, eta besteak beste Ibarretxe plana aipatu zuen azken horren adibide gisa.Euskal Herrian egun diren bi ikuspegiak nahikoa ongi islatuta geratu ziren beraz.Diputatu unionistaren lezioaCurrinek eta Barredok eskainitako azalpenen ostean, Hughesek Gorka Elejabarrietari, ezker abertzaleko ordezkariari hitza eman zion. Ezker abertzaleak «bake eskenatokia sortzeko eginiko alde bakarreko urratsak» alde askotarikoen parte hartzea ahalbidetuko duen eskenatokia deseatzen dutela esan zuen Elejabarrietak.Baina ziurrenik interbentziorik deigarriena Irlandako iparraldeko DUP alderdi unionistako diputatu Jeffrey Donaldsonek eginikoa izan zen.
‎Dena den, orain artean esku artean izan dugun asuntoari dagokionez, esango nuke bi ohar sotil gogoan hartzea beharbada emankorra izan litekeela.Bat: onuragarri izan liteke arestiko bi ikuspegiok modu antagonikoan ulertu ordez, bata bestearen osagarri esplikatzen hastea. Alegia, batak ez daukala bestea zertan kendu.
‎Sakonera begiratuz gero, uste dut gutxienik bi ikuspegik egiten dutela talka aspalditxo. Mikelek bereizten ditu nortzuk ari (tu) diren" diskurtso soziolinguistiko teoriko arruntean" eta nortzuk diskurtso politiko ideologiko jakinaren gidaritzapean.
‎Nolakoa izan behar du ekologia soziokognitiboak? ekologia soziokognitiboaren bidez, pertsonen ikuspuntutik azter ditzakegu hizkuntzen ekosistemak. ekologia soziokognitiboak bi ikuspegi hartzen ditu kontuan: alde batetik, ikuspegi soziolinguistiko tradizionala, soziologiaren oinarrizko teoriak oinarritzat hartzen dituena; eta, bestetik, ikuspegi kognitiboa. hori garrantzitsua da; izan ere, urte askotan zehar, soziologiak XIX. mendeko arrazoibidea hartu du oinarritzat.
‎adierazten duelako utopia hitzak. Agian zehatzagoa izango litzateke esatea bi ikuspegi horien, errealitatearen eta ametsaren, baturatik sortzen den Euskal Herria dela aztertu nahi dena.
Bi ikuspegi metodologikoen mugak ezagututa, ikerketa taldeak esfortzu bereziaegin du behaketa tresna guztien ad hoca egiteko (gidoiak, eskalak, erakusketaeta aukeraketa) eta emaitzak aztertzeko. Inkestan erabilitako galdeketa, ordea, Espainiako hedabide talde pribatu handien konbergentzia maila neurtzeko hiruurtez() egin zen beste ikerketa batean erabilitako online galdeketetanoinarrituta egituratu da2.
‎Taldearen barruan dena ez zen baketsua, hori ere egia da. Bazegoen zuzendaritza artistiko bat eta, bestetik, tutoretza politiko bat; eta bi ikuspegiak uztartzea ez zen erraza izaten. Artista bezala, pentsatu nahi genuen askatasun osoa behar genuela hitz egiteko, espresatzeko.
2012
‎Liburuan agertzen diren argazkiak ere berak aukeratu ditu, eta errelatu grafikoaren haria berak jorratu du. Bi ikuspegi eskaintzen dituzte liburuko argazkiek eta testuek. Batzuetan harkaitz zatiak direnik antzematea zaila da oso, pinturak dirudite.
‎Bestetik, Weekend filmak eremu publikoaren eta pribatuaren arteko gatazka du hizpide. Bi protagonistek bakoitzak modu batera aurre egiten dio bere homosexualitateari, eta bi ikuspegi kontrajarri horietan datza pelikularen mamia. Glenek 16 urterekin erabaki zuen armairutik irtetea; Russellek, aldiz, bizitza normala darama.
‎Estenopeikoaren moldeak liluratu du oraintsu, ia kasualitatez deskubritu zuela aitortu badu ere. Josette Dacosta margolariarekin bat eginda, Donibane Garaziko panoramika harrigarria ipini du ikusgai, margolariak Nafarroa Behereko hiriburuan bertan duen aretoan Bi ikuspegi izenburupean, urriaren 27ra arte zabalik, asteazken, ostegun, larunbat eta igandeetan, 15etik 19etara.
‎– zaletasuna/ konpetentzia binomioa dela eta, jardueren arabera, bi ikuspegi kontrajarri nabarmendu dira: batzuen ustez, musika eskolak ahalik eta maila akademiko onena ziurtatu behar luke, ikasleak, lehenbailehen, taldean aritzeko adinako gaitasuna izan dezan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bi 250 (1,65)
Bi 46 (0,30)
biak 3 (0,02)
bien 3 (0,02)
Bien 1 (0,01)
Bietan 1 (0,01)
bien arteko 1 (0,01)
biren 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bi ikuspegi horiek 38 (0,25)
bi ikuspegi kontrajarri 14 (0,09)
bi ikuspegi hauek 12 (0,08)
bi ikuspegi ezberdin 10 (0,07)
bi ikuspegi nagusi 10 (0,07)
bi ikuspegi egon 9 (0,06)
bi ikuspegi desberdin 7 (0,05)
bi ikuspegi aztertu 6 (0,04)
bi ikuspegi azaldu 5 (0,03)
bi ikuspegi uztartu 5 (0,03)
bi ikuspegi aurre 3 (0,02)
bi ikuspegi egin 3 (0,02)
bi ikuspegi ezberdintasun 3 (0,02)
bi ikuspegi integratu 3 (0,02)
bi ikuspegi osagarri 3 (0,02)
bi ikuspegi talka 3 (0,02)
bi ikuspegi ukan 3 (0,02)
bi ikuspegi adierazi 2 (0,01)
bi ikuspegi ageri 2 (0,01)
bi ikuspegi akademiko 2 (0,01)
bi ikuspegi argi 2 (0,01)
bi ikuspegi bat 2 (0,01)
bi ikuspegi bateraezin 2 (0,01)
bi ikuspegi bateratu 2 (0,01)
bi ikuspegi begiratu 2 (0,01)
bi ikuspegi dibergente 2 (0,01)
bi ikuspegi diferente 2 (0,01)
bi ikuspegi ere 2 (0,01)
bi ikuspegi eztabaida 2 (0,01)
bi ikuspegi hartu 2 (0,01)
bi ikuspegi hurbildu 2 (0,01)
bi ikuspegi nabarmendu 2 (0,01)
bi ikuspegi oinarritu 2 (0,01)
bi ikuspegi orokor 2 (0,01)
bi ikuspegi proposatu 2 (0,01)
bi ikuspegi teoriko 2 (0,01)
bi ikuspegi ulertu 2 (0,01)
bi ikuspegi zein 2 (0,01)
bi ikuspegi agertu 1 (0,01)
bi ikuspegi alde 1 (0,01)
bi ikuspegi aldendu 1 (0,01)
bi ikuspegi aldi 1 (0,01)
bi ikuspegi arras 1 (0,01)
bi ikuspegi arrunt 1 (0,01)
bi ikuspegi atzeman 1 (0,01)
bi ikuspegi baina 1 (0,01)
bi ikuspegi bateragarri 1 (0,01)
bi ikuspegi batu 1 (0,01)
bi ikuspegi behar 1 (0,01)
bi ikuspegi bera 1 (0,01)
bi ikuspegi berdintasun 1 (0,01)
bi ikuspegi berri 1 (0,01)
bi ikuspegi bizkor 1 (0,01)
bi ikuspegi desberdintasun 1 (0,01)
bi ikuspegi diferentziatu 1 (0,01)
bi ikuspegi direlako 1 (0,01)
bi ikuspegi egotzi 1 (0,01)
bi ikuspegi erabat 1 (0,01)
bi ikuspegi erdigune 1 (0,01)
bi ikuspegi eskaini 1 (0,01)
bi ikuspegi eutsi 1 (0,01)
bi ikuspegi ez 1 (0,01)
bi ikuspegi ezagutu 1 (0,01)
bi ikuspegi ezin 1 (0,01)
bi ikuspegi ezkor 1 (0,01)
bi ikuspegi funtsezko 1 (0,01)
bi ikuspegi funtzional 1 (0,01)
bi ikuspegi gailendu 1 (0,01)
bi ikuspegi garatu 1 (0,01)
bi ikuspegi gauzatu 1 (0,01)
bi ikuspegi gero 1 (0,01)
bi ikuspegi global 1 (0,01)
bi ikuspegi hagitz 1 (0,01)
bi ikuspegi hasiera 1 (0,01)
bi ikuspegi heldu 1 (0,01)
bi ikuspegi historiko 1 (0,01)
bi ikuspegi hori 1 (0,01)
bi ikuspegi horiexek 1 (0,01)
bi ikuspegi ikusi 1 (0,01)
bi ikuspegi interesatu 1 (0,01)
bi ikuspegi iradokitzaile 1 (0,01)
bi ikuspegi itxura 1 (0,01)
bi ikuspegi izenburupe 1 (0,01)
bi ikuspegi jaso 1 (0,01)
bi ikuspegi jokatu 1 (0,01)
bi ikuspegi klasiko 1 (0,01)
bi ikuspegi kontrakotasun 1 (0,01)
bi ikuspegi kontu 1 (0,01)
bi ikuspegi kritikatu 1 (0,01)
bi ikuspegi lehia 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia