2005
|
|
Aurreko bi artikuluetan xedatutakoak ezin die kalterik egin erreserbatzeko moduko ondasunen gaineko hipotekei eta tutoreen fidantzari buruzko erregelei; edu berean, estatuaren, probintzien edo herrien izenean eratutako lege hipoteken kasuan, administrazio erregelamenduek hipotekok gauzatzeko beste prozedurarik ezartzen ez dutenean bakarrik aplikatzen dira
|
bi
artikulu horiek.
|
2006
|
|
Gauza bera esan liteke PLOren 3.1.e. artikuluak dioenaz, arau berezien aurka doan publizitate debekatua jasotzen baitu. Izan ere, debeku horiek izaera tautologikoa dute, publizitatea ezin baita inolaz ere Konstituzioaren eta legearen aurkakoa izan («legezkotasun printzipioa») (EK 20 art.). Beraz, esan den bezala,
|
bi
artikulu horiek (3.1.a. eta e.) soberan daude zenbaiten iritziz, zeren legeak eta ordenamendu juridikoak horiek babestu nahi dituztenak babesten baititu (Fernández Novoa, 1989: 93; De la Cuesta, 1995:
|
|
Lehen esan dugun bezala, doktrinarekin bat etorriz, Lehiaketa Desleialaren Legearen 9 artikuluak bere printzipioak lehenetsiko ditu merkatuko lehiaketa desleialeko jokaeretan, publizitate jardueretako jokaera desleialetan barne?, eta, horren arabera interpretatu da beti PLOren 6.a. artikulua. Ikuspegi horretatik, Publizitate Konpartiboari buruzko Zuzentaraua Espainiako ordenamendu juridikora 39/ 2002ko Legean egokitu zuen legegilea kritika daiteke; izan ere, PLOren 6.a. artikuluak jasotzen dituen jokaera iraingarriek ez dute LDLren 9 artikuluan jasotzen diren jokaeren esanahi bera, eta legegileak 2002ko legearekin aukera izan zuen
|
bi
artikulu horien esanahia bateratzeko.
|
2008
|
|
Bigarrenari helduta, «espainiarrak legearen arabera berdinak dira, eta ezin daiteke inolako bereizkeriarik egin jaiotza, arraza, sexu, erlijio, iritzi nahiz bestelako inguruabar edo egoera pertsonal zein sozial aintzat oinarritzat hartuta».
|
Bi
artikulu horietan berdintasuna printzipio orokor gisa agertzen da, alegia, antolamendu juridikoaren edozein arlotan aplikatu beharreko printzipio gisa. Tributuen arloaz denaz bezainbatean, 31 artikuluak jaso du printzipio hori:
|
|
|
Bi
artikulu horiei ekinez, Euskal Autonomia Erkidegoak arlo fiskalean dituen eskumenak honako bi ikusmirotatik zehaztu daitezke: batetik, Lurralde Historikoetako erakunde eskudunek, euren lurraldearen barruan, tributu eraentza ezarri, zaindu eta arautu egin dezakete; bestetik, Euskal Autonomia Erkidegoa eratzeak ez du ekarri inolako subrogaziorik, Lurralde Historikoetako goi erakundeen kaltetan (haatik, lurralde horiek eskubide historikoei lotutako eskumenen titulartasunari ekin diote).
|
|
Baina zentzugabea litzateke Dreyfus auzia ukitzearen arabera ebaztea Azkue intelektuala ote zen ala ez. Izan ere, Dreyfusi buruzko
|
bi
artikulu horiek idatzi ez balitu, eta gainerako obrak bai, Azkueren kualitate intelektuala aldatuko ote zen. Kontuan izan behar da gainera, Dreyfusekin lotutako Euskalzaleko artikuluak ez direla inondik ere Zolak edo Barrèsek idatz zitzaketenen mailakoak.
|
|
Egoera hura salatzeko, Iñaki de Juanak 2006ko abenduan bi iritzi artikulu idatzi zituen Gara egunkarian.
|
Bi
artikulu horietan oinarrituta, hainbat funtzionario mehatxatuta senti zitezkeela ebatzi eta Fernando Grande Marlaska epaileak beste auzi bat ireki zion presoa ri.
|
|
Baina zentzugabea litzateke Dreyfus auzia ukitzearen arabera ebaztea Azkue intelektuala ote zen ala ez. Izan ere, Dreyfusi buruzko
|
bi
artikulu horiek idatzi ez balitu, eta gainerako obrak bai, Azkueren kualitate intelektuala aldatuko ote zen. Kontuan izan behar da, gainera, Dreyfusekin lotutako Euskalzaleko artikuluak ez direla inondik ere Zolak edo Barresek idatz zitzaketenen mailakoak.
|
2010
|
|
Helegite honen izapidetzeari so eginez, LPLk bakarrik dio «beren ardurapeko kexu errekurtsoak izapidetzean, Justizia Auzitegi Nagusietako Gizarte Arloko Salek, edo, kasuaren arabera, Auzitegi Goreneko Gizarte Arloko Salak, Auzitegi Gorenean kexu errekurtsoa jartzeari buruz Prozedura Zibilaren Legeak dioenari jarraituko diote beti» (LPLren 187 art.). Beraz, beste behin ere, PZLra egindako igorpen bat da hau, zehazki bere 494 eta 495 artikuluetara egindakoa.
|
Bi
artikulu horiek jasotzen duten eraentza juridikoaren gainean, lehenbizi, kexa helegitea lehentasunez izapidetzen eta ebazten dela azpimarratu behar da (LPLren 494 art.). Gainera, prestaketa galdatzen duen helegite debolutiboa den heinean, ad quo organoaren aurrean prestatzen da (Gizarte Epaitegia, Justizia Auzitegi Nagusia edo Auzitegi Nazionala), eta bost eguneko epean errekurritutako autoaren k... Auzitegiak berraztertzea onartzen ez badu, hurrengo bost eguneko epean alderdi interesatuari testigantza emateko aginduko du.
|
|
480 Egia esan, oso antolakuntza bakuna da. Horrela deskribatzen du Valdés Dal Ré, F. k,. La nueva planta de la jurisdicción del orden laboral?, Revista Española de Derecho del Trabajo, 1986/ 28 zk. Antzean, egile beraren,. Competencia funcional de los órganos de nueva planta del orden jurisdiccional social?, Actualidad Laboral, 1988/ 2 bol.
|
Bi
artikulu horietan egile horrek dio Espainiako lan arloko epaitegi eta auzitegien antolaketak auzitegi horiek arduratzen diren uzien beharrizanei erantzun organikoa ematen diela.
|
2011
|
|
Egun haietako estatu mailako egunkari bat besterik hartu beharrik ez dago (ABC bat, edota La Vanguardia bat) grebaren berriak, eta biolentziazko berriak gainera, Espainiako ia probintzia guztietatik datozela ikusteko. Euskal Herria kontsideratu izan da gertakarien larritasunari begira hirugarren gune garrantzitsuena, Asturiasen eta Kataluniaren ostean5, baina hala ere ez zaio ikerketa jakin bat eskaini, aurreko
|
bi
artikulu horietan salbu. Gainerako azalpenak Espainiaren Historiako eskuliburuetako aipamen laburrak, Euskal Herriaren Historiaren inguruko eskuliburuetan harrigarriro eskaintzen zaizkion aipamen laburragoak, euskal sozialismoaren6, langile mugimendu gipuzkoarraren7edota Euskal Herriko Errepublikaren inguruko lanetan eskaintzen zaizkien kapitulutxoak edota tokian tokian edota hirien historiari lotuta idatzi diren lanak8 Izatez pobrea da egoera hau eta harrigarria oraindik ere Euskal Herriari eskeinitako lan orokor bat ez topatzea gai honen inguruan oraindik ere.
|
2012
|
|
Gerrako presoak lekualdatzeko Hitzarmen honetako 46 artikulutik 48 artikuluetara ezarritako baldintzen antzekoak diren baldintzetan egingo da aberriratzea,
|
bi
artikulu horiek barne, eta 188 artikuluko eta ondorengo xedapenak kontuan izanda.
|
|
Horren ondorioz,
|
bi
artikulu horiek eduki berbera izanik, merkataritzako jokaera erasotzaileen atalean 30 artikuluari buruz garatutakoak balio digu oraingo honetan ere.
|
|
Manu horiek jasotzen dute engainuzko ekintzarengatik eta engainuzko omisioengatik ulertu behar dena; hau da, figura horien definizio orokorrak, PLOren 4 eta 5 artikuluen ordez jarriz (manu horiek espresuki indargabetzen ditu aipatutako 29/ 2009 Legearen Xedapen Indargabetzaile Bakarrak, PLOren I V. Titulua indargabetuta uzten duelarik). Baina, Lehiaketa Desleialaren Legearen
|
bi
artikulu horiez gain, aipatu behar da izatez engainuzkoak kalifikatzen diren jardueren katalogoa, lege testuan 21 artikuluan eta hurrengoetan jasotzen direnak. Horrela, publizitate iragarki bat engainuzkoa kalifikatzerakoan, frogatu da hura Lehiaketa Desleialaren Legearen 21 artikulutik 27 artikulura bitartean berez engainuzkotzat hartzen diren jardueren suposamenduetariko batean sartzen den.
|
2013
|
|
Orain aipatu
|
bi
artikulu horien arabera, Frantzia gaizki hasia zen gerlan. Lehen aipatu dugu nola aitortu zituzten zailtasunak, behin kinka larrienetik atera ondoan.
|
|
Aipatu ditugun
|
bi
artikulu horiek aski azalekoak ziren, hala ere; beste batzuetan sakonkiago deskribatu zuen maniobra horiek nolakoak ziren. 1917 hastapeneko prestakuntzaz ari zen.
|
2016
|
|
|
Bi
artikulu horiek eztenkaturik, berehala idatzi zuen Txillardegik Paradis perdu izenburuko artikulua. HBren gune gogorrak eguneratzeari buru egiten bazion ere, komunismoak agintzen zuen paradisua galdua zela aditzera ematen zuen, eta sinpleak izanda. Gora Euskadi askatuta, ren ikurrinari heldu behar zitzaiola:
|
|
|
Bi
artikulu horiek berari berez jalgi bazitzaizkion, beste batzuetan polemikaren harira azaleratu zuen bere armategi edo artilleria intelektuala. Hona adibide bat.
|
2017
|
|
langues> régionales> font> > partie> > du> > patrimoine> > de> la> > France». Konstituzioaren
|
bi
artikulu horiek konbinatuz gero, ulertzen dugu tokiko hizkuntzak ere Frantziako hiz kuntzak direla, eta funtsean, Gobernuak badu Frantziako hizkuntzen ordez karitza bat4?.
|
2020
|
|
Guztiarekin, eta
|
bi
artikulu horiek arrazoibide juridikoa osatzekogarrantzi handiagoa edo txikiagoa izan, Asanblada Nazionalak berak zio juridiko nagusia 233 artikuluaren interpretazioa eta aplikazioa zirela onartu zuen, eta ondorioz, horren azterketan jarriko ditugu gure indarrak.
|
|
Argi eta garbi esanda, ordenantza atzeko atetik aldatzen saiatu dira, horretarako ezarritako legezko prozedurak jarraitu gabe", laburbildu du koalizioak. EH Bilduk ohartarazi du ordenantzaren 8 eta 9 artikuluak ez direla betetzen ari; izan ere, arau orokor gisa, udalaren kanpainen euskarri eta material guztiak euskarri elebidunean izan behar direla jasotzen dute
|
bi
artikulu horiek.
|
|
ATZAPAR.
|
Bi
artikulu horietan esaten du ITZAL, ZULO eta ATZAPAR hitzek sumerieran dutela jatorria. Lanotan aipatzen ez badira ere, URI, HERRI, MIHIA, MINGAINA, GIZA, GIZON, ZABAL, GAU eta ILUN hitzek sumerieran zituzten analogiak ere aztertu zituen.
|
|
Guztiarekin, eta
|
bi
artikulu horiek arrazoibide juridikoa osatzeko garrantzi handiagoa edo txikiagoa izan, Asanblada Nazionalak berak zio juridiko nagusia 233 artikuluaren interpretazioa eta aplikazioa zirela onartu zuen, eta ondorioz, horren azterketan jarriko ditugu gure indarrak.
|
2021
|
|
Tokiko hizkuntzen babesa eta promozioa helburu zuen Molac legearen 6 artikulua ontzat eman arren, haren 4 eta 9 artikuluak Konstituzioaren aurkakotzat jo zituen.
|
Bi
artikulu horiek, murgiltze pedagogiaren araberako hizkuntzen irakaskuntzari ezagupen legal bat ematen zieten, eta egoera zibileko dokumentuetan frantsesezkoak ez ziren zeinu diakritikoen erabilera baimentzen zuten.
|
2023
|
|
Bigarrenari helduta," Espainiarrak legearen arabera berdinak dira, eta ezin da inolako bereizkeriarik egin, jaiotza, arraza, sexu, erlijio, iritzi nahiz bestelako inguruabar edo egoera pertsonal zein sozialak aintzat hartuta".
|
Bi
artikulu horietan berdintasuna printzipio orokor gisa agertzen da, alegia, antolamendu juridikoaren edozein arlotan aplikatu beharreko printzipio gisa. Tributuen arloaz denaz bezainbatean, 31 artikuluak jaso du printzipio hori:
|
|
LELTBren 4 eta 5 artikuluak," oinarrizko lan eskubide eta eginbeharrak izenburupean, halakoak zehazteko erreferentzia gisa erabil badaitezke ere, egia esan, bertan jasotako zerrenda ez da zehatza; irizpide sistematikorik gabea da; eta ez da koherentea, laneko oinarrizko eskubideak eta lan harremanetako eskubideak bereizten baititu. Gainera,
|
bi
artikulu horiek" norabide bakarrekoak" dira, langilea bakarrik hartzen baitute oinarri, enpresaburuaren eskubide eta betebeharrak ahaztuz.
|
|
Azkenik, toki erakundeen kontu hartzailetzaren zeregina indartu egiten da 213 eta 218 artikuluen aldaketarekin.
|
Bi
artikulu horiek kontu hartzaileek egin beharreko barne kontrol sistema aldatu eta areagotu egin dute. Horiek ere, gero, barne kontrolerako 424/ 2017 Errege Dekretuaren bultzatzaile izan ziren.
|