2001
|
|
Bai. Hor daude Estatutuaren nahiz Konstituzioaren
|
bi
xedapen gehigarriak, eskubide historikoei erreferentzia, alegia.
|
2002
|
|
2004 eta 2006 urteetarako ere aurreikuspenak daude.
|
Bi
xedapen berri dioxinetarako eta antzekoetarako analisi sistemei buruzkoak dira. Elikagaien kontrolari dagokionez, azkena martxoaren 4koa da.
|
2003
|
|
Egia da, gizaki guztiek lehenengo bi legeen espirituaren arabera jardungo balute, bakoitzak zuzentasunez interpretatuko lukeela zer eskatzen duen seme alabak gurasoen oinordeko izateko agintzen duen legeak, baita ondasunak testamentu bidez xedatzea ahalbideratzen duen legeak zer agintzen duen ere. Bestela esanda, kasu horretan gizakiak jakingo luke
|
bi
xedapen horiek nola lotu bere ondasuneta familia egoerarekin, edota seme alabei begira dituen eginbeharrekin; halaber, gizakiak beste pertsona bat aitortu behar izango balu edo norbaiti eskuzabaltasunen bat eman balio, jakingo luke harako xedapenak nola egokitu egoera horiei. Baina gizaki orok ez dio espiritu horri ekiten; alderantziz, batzuek euren ondasunak xedatzeko askatasunaz abusatu edo ondasunon nahiz negozioen egoera jakin ez, eta seme alabei begira dituzten eginbeharrak urratzen dituzte.
|
|
lege bakoitzak ezagutu eta bereizi beharreko bi ezaugarri ditu, eta badirudi ezaugarriok bi lege batu dituztela lege bakarrean; izan ere, legeok zerbait agintzen dutenean, agindu horretan beti dago zati bat naturala dena eta beste bat nahierarakoa dena. Ildo horretatik, seme alaben senipartea zehazten duen legeak
|
bi
xedapen barneratzen ditu: batek agintzen du seme alabek gurasoen oinordetzaren zati bat jaso behar dutela, eta hori aldaezina da; besteak zehazten du zati hori jarauntsiaren herena edo laurdena izan behar dela, eta hori, berriz, nahierarako legea da, kopuru hori izan beharrean, jarauntsiaren bi herenak edo hiru laurdenak izan zitezkeelako, legegileak hala nahi izanez gero.
|
2004
|
|
Aurreko atal
|
bietarako
xedapenak
|
|
atala. Aurreko atal
|
bietarako
xedapenak 390
|
|
atala. Aurreko atal
|
bietarako
xedapenak 911
|
|
Aurreko atal
|
bietarako
xedapenak
|
2005
|
|
Zernahi gisaz, argitalpen hau gaurkotzeke geratuko litzateke, Jabetza Erregistroa emeki emeki modernizatzeko atazan funtsezkoak izan diren
|
bi
xedapen sartu ezean. Lehenik eta behin, uztailaren 4ko 1.093/ 1997 Errege Dekretua aipatu behar, Hipoteka Legea betearazteko Erregelamenduaren arau osagarriak onetsi dituena, alegia, Jabetza Erregistroan hirigintza egintzak inskribatzeari buruzko arauak.
|
2006
|
|
Erregelamenduari dagokionez, PLOn,
|
bi
xedapen berezi daude betetze akastunagatik (20 artikulua) edo ez betetzeagatik (21 artikulua) iragarle edo agentziari hedabideak sortutako galerak ordaintzeari dagozkionak. Zuzenbide Komunari eta alderdien borondateari utziko zaie alderdien eskubide eta betebehar multzoa konfiguratzea.
|
2007
|
|
1931ko testua Espainiako konstituzio historian inguruko beste konstituzio demokratiko batzuekin hoberen pareka daitekeen konstituzio testua da (nola ez, 1978ko Konstituzioa alde batera utzita). Balio juridiko handiko testua da, legegintza teknika egokia du, luzera ertaina (125 artikulu eta
|
bi
xedapen iragankor ditu, bederatzi titulutan bilduta), eta ondoko konstituzio hauen eragin nabarmena du: Alemaniako 1919koa, Weimar-ena (Parlamentu sistemaren diseinuari dagokionez); Austriako 1920koa (konstituzio justiziaren ereduan argi ikus daitekeena); Mexikoko 1917koa (batez ere ekonomia eta gizarte eskubideak jasotzeko modu zabalari dagokionez).
|
|
1869ko Konstituzioaren sorrerako inguruabar historikoak gainetik aipatu ondoren, Konstituzioaren ezaugarriak aipatu behar ditugu, besteak beste: herri jatorriko Konstituzioa izan zen (Iraultza Loriatsuaren zuzeneko alaba), Belgikako 1831ko Konstituzioaren eta Ipar Amerikako 1787ko Konstituzioaren eragin argiak zituen, eta aurreko konstituzio testuak baino apur bat luzeagoa zen (112 artikulu eta
|
bi
xedapen iragankor zituen). Nahiko zurruna zen, 1837ko eta 1845eko Konstituzioek ez bezala, Konstituzio berriaren XI. tituluan ezarri baitzen Gorteek Konstituzioa eraldatzea onetsiz gero, Gorteak desegin egingo zirela; ondoren, Gorte konstituziogile berriak eratuko ziren, konstituzio eraldaketari buruz eztabaidatzeko, eta horren ostean, Gorte arrunten moduan aurrera egingo zuten.
|
2009
|
|
Diputatuen Kongresuak aho batez onartu zuen lehia desleialaren eta legez kanpoko publizitatearen lege araubidea aldatzen duen legea, eta, besteak beste, telefono spama eta bestelako merkataritza jarduera oldarkorrak debekatzea aurreikusten du. Arau berriak, Osasun eta Gizarte Politika, Justizia, Ekonomia eta Ogasun eta Industria, Turismo eta Merkataritza ministerioek batera proposatuak, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren
|
bi
xedapen ekarri ditu Espainiako ordenamendu juridikora: 2005/ 29/ EE zuzentaraua, merkataritza praktika desleialei buruzkoa, eta 2006/ 114/ EE, publizitate engainagarriari eta konparatiboari buruzkoa.
|
2010
|
|
Tratatua adostu zelarik, Euskal Herrian aplikatzeko birtualtasuna osoki landu gabe zegoen. Baionako Tratatuak ere ez zion bultzada kualitatiborik ekarri mugaz gaineko lankidetzari, erreferentziazko testu
|
bion
xedapenek ez zituzten-eta estatu biak inolako konpromisorik hartzera derrigortzen.
|
2011
|
|
Espainiako Barne Ministerioan erregistratutako estatutuen kopia jarri zuen atzo Sortuk bere webgunean (www.sortu info). Ezker abertzalearen filosofia, egitura eta funtzionamendua ezartzen dituen ibilbide orria da, legezko izateko egina, legezko izateko legeek eta jurisprudentziak ezarritako baldintzak betez.Atariko kapitulu bat, bost kapitulu eta
|
bi
xedapen iragankor dituzte estatutuek. Gaztelania hutsez dago Barne Ministerioan erregistratutakoa, eta hori baino ez da ageri webgunean.
|
|
Talde lokalak garatuko ditu Sorturen politikak bere eremuan.Kontrol eta Berme Batzordeak zainduko du militanteek eta alderdiko organoek estatutuak zuzen betetzen dituztela, eta prozedurak irekiko ditu, eta ebatziko du, estatutuak betetzen ez direnean. Kontuen Batzordeak, berriz, kontabilitatearen kontrola eramango du eta baliabide ekonomikoak zuzen erabiltzen direla zainduko du.5. Behin behinekoakEstatutuek
|
bi
xedapen iragankor ditu, eta alderdiaren sortze kongresua egin bitartean egongo dira indarrean. Idazkari nagusi bat eta Batzorde Iraunkor bat izendatu dira behin behinean, sortze prozesuan hartu beharreko erabakiak hartzeko, militanteen onarpenean edo Batzar Lokalen osaketan, esaterako?
|
2012
|
|
Gogoratuz Ekonomia, Gizarte eta Kultura Eskubideen Nazioarteko Ituna, eta Eskubide Zibil eta Politikoen Nazioarteko Ituna, eta bi
|
bion
xedapenak,
|
|
EAEko Estatutuan eta Nafarroako Foru Hobekuntzan, eskumenhori 10.25 eta 56.1.a. artikuluetan jasotzen da, hurrenez hurren.
|
Bi
xedapenak araukonstituzionalaren mende daude; EAEren kasuan, «ekonomiaren ordenamenduorokorra»ren mende, eta Foru Hobekuntzan «jarduera ekonomikoaren oinarrien etaordenamendua»ren mende. Bi kasuetan, ordenamendua Estatuaren esku dago.138.2 artikuluak adierazten duenez, ezein autonomia estatutuk ezin du pribilegiosozial edo ekonomikorik eman.
|
|
Erregelamenduari dagokionez, PLOn,
|
bi
xedapen berezi daude betetze akastunagatik (18 artikulua) edo ez betetzeagatik (19 artikulua) iragarle edo agentziari hedabideak sortutako galerak ordaintzeari dagozkionak. Zuzenbide Komunari eta alderdien borondateari utziko zaie alderdien eskubide eta betebehar multzoa konfiguratzea.
|
|
Usteen arabera, publizitateak emakumeen aurkako bereizkeria areagotu dezake, eta bereizkeria da genero indarkeriaren kausa nagusietako bat; horregatik, legegileak ondorioztatu du ezinbestekoa dela publizitatearen arloan ere neurriak hartzea gizartearen zauri horren aurka egiteko. Abenduaren 28ko 1/ 2004 Lege Organikoak, genero indarkeriaren aurkako babes osorako neurriei buruzkoak,
|
bi
xedapen arautu zituen publizitatearen arloan: bata, Publizitatearen Lege Orokorraren 3 a) artikulua aldatzeko; eta bestea, erakunde eta instituzio jakin batzuei eskumena emateko, hain zuzen ere, publizitate sexista egokitzea edo bertan behera uztea xede duten ekintzak egin ahal izan ditzaten.
|
2018
|
|
Gradu bukaeran eta Master ikasketetan elkarteak sustatzen dituen deialdietan euskararen erabilera normalizatua eta jasoa ziurtatzeko. Elkarteak bideratzen duen aldizkari zientifikoan euskarari toki egokia eta duina emateko. Aurreko
|
bi
xedapenen ondorioz sortzen den euskararen testu masa eskuratuko dio Ortzadar LGBT elkarteak Euskaltzaindiari. Euskaltzaindiak, besteak beste, Euskaltzaindiaren Hiztegia elikatzen duen Lexikoaren Behatokia elikatzeko baliatuko du euskarazko testu masa hori.Era berean, Ortzadar LGBT elkarteak Euskaltzaindiari aholkularitza eskainiko dio herritarren berdintasuna, bizikidetza, sexu askatasuna eta giza eskubideak Euskaltzaindiaren Hiztegian zein bestelako hizkuntza baliabideetan are hobeto islatuta ager daitezen.Errealitate hauek guztiak ondo gogoan ditu Akademiak, eta horiek kontuan hartuz, erabaki garrantzitsuak hartu ditu azkenaldian.
|
2019
|
|
Jarrera horren ondorioz, emakumeen lana oso pixkanaka eta berandu arautu zen. Legeak ez zuen ezer esan 1874ra arte; orduan ere, Inperioan eginiko kanpainak gorabehera,
|
bi
xedapen baino ez zituzten egin emakumeei buruz: batek gauez lan egitea debekatu zien neska adingabeei, eta eskatzen zuen igandeetan eta jaiegunetan atseden hartzen uzteko; lanaldia hamabi ordura mugatu zien; hogeita bat urtetik gorako emakumeei zegokienez, meategietako eta harrobietako lurpeko lanetan aritzeko debekua baino ez zuen ezartzen.
|
2023
|
|
• Muga ez dago kontuarekin lotuta, txartelarekin baizik Imagen: Daniel Lobo Ateratzeko muga txartelari lotuta dago, ez kontuari; beraz, bezeroak kreditu txartel bat eta zordunketa txartel bat baditu,
|
bi
xedapen egin ditzake egun berean, baita banku kontu berari badagozkio ere. Hori bai, topera iritsitakoan, hurrengo egunera arte itxarotea besterik ez da geratzen.
|
|
" Euskal Autonomia Erkidegoko lurralde historikoek beren araubide berezia izaten jarraituko dute udal gaietan, Ekonomia Itunari buruzko Legearen arabera ekonomiaeta finantza araubideari dagokionez, baina horrek ez du esan nahi EAEko toki korporazioen autonomia maila txikiagoa denik gainerako toki korporazioena baino, hargatik eragotzi gabe Toki Araubidearen Oinarriak arautzen dituen apirilaren 2ko 7/ 1985 Legean xedatutakoa eta Autonomia Erkidegoari dagozkion eskumenak aplikatzea".
|
Bi
xedapenek toki araubidearen finantza izaeradun harremanak Ekonomia Itunaren esparruan garatuko direla adierazi zuten.
|
|
Sainz MoRENOri eta Gonzalez Perezi jarraituz, nire iritziz
|
bi
xedapen gehigarri horien muina" ekonomiaeta finantza araubide" esamoldean dago. Argi dago esamolde horren barruan toki erakundeen finantza jarduera osoa sartzen dela, hau da, diru sarrerei dagokiena eta gastuei dagokiena272 Are gehiago, xedapenek eurek Ekonomia Itunean oinarritzen dira eta Ekonomia Itunaren 3 xedapen gehigarriak 1906ko abenduaren 13ko Errege Dekretuari erreferentzia egiten dio273, EKren 149.1.18 artikuluak xedatutakoari kalterik egin gabe.
|
|
|
Bi
xedapenek, 1981ekoak eta 2002koak, 1906ko abenduaren 13ko Ekonomia Itunaren 15 artikulua aipatzen dute, baina ahalmen administratiboak eta ekonomikoak ez dira aipatzen. Eskumenen zehaztapen horretarako 1927an ZAbala Allendeek adierazten zuen moduan, kasu jakin honetarako Diputazioek eskumen zehatz eta definitu horiek gauzatzen zituela frogatu da278 Ez da hori lan errexa, horretarako 1906 urte aurretik eta aurrera egindako lana aztertu behar dugu279 Laburtzen saiatuko gara ez baita egoera horren azterketa lan honen asmoa.
|