Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8.937

2000
‎Telebista ikusienen rankinga eginez, maila bertsuan dauden TVE1, Tele, ETB2eta Antena aipatu behar ditugu. Ondoren datoz TVE2 eta ETB1 eta, askoz ereaudientzia kopuru txikiagoak lortuz, Canal Plus eta telebista lokalak.
‎Legeak arlo honi dagokionean duen zehaztapen maila handia da, besteak beste, dekretu horrekekarpen finantzario horren zenbait alderdi eta xehetasun finkatu behar dituela baitio: kuoten kontabilizazio irizpideak, difusio eskubideen erosketan erabili beharreko partea...
‎Honek, azken batean, finantzaketamistoa erabili ahal dutela esan nahi du, nahiz eta finantzaketa publikoa, zerbitzupublikoak finantzatzera joango dela ziurtatu den. Europako Batzordearen Ebazpenean, bide beretik, zerbitzu publikoaren garrantzia berretsi etagarai digitalean ere zerbitzu publikoek kalitatezko zerbitzuak eskaintzen jarraitzeko kapazitatea izan behar dutela zehazten da; halaber, publiko guztientzako zerbitzuak eskaintzean, legitimotzat jotzen du ebazpen horrek zerbitzupublikoek ere entzuleria zabal batera heltzeko ahaleginak egitea76.
‎Hori bai, frekuentzia berean emitituko duten zerbitzuen artean koherentzia gordetzen saiatuz.Behin horiek emandakoan, baliabide irrati elektriko bera erabiliko duten zerbitzuen eragileek berengandikezberdina izango den sozietate berri bat izendatu behar dute, multiplearen eragiketaz eta banaketazarduratzeko. Akordiora helduko ez balira, emakida baliabide horren emakida prozesua berriro zabaldukolitzateke.
‎Hain zuzen ere, sorosgarritasun printzipioa dela eta, Europako Batasunaren arauakez dira zuzenean aplikatzen horren partaide diren Estatuetan: hauek beren lurraldetaraegokitu behar dituzte arauak, lurraldeko arau bihurtuz, indarra izango badute. Gainera, instituzio komunitarioak 80ko hamarkadaren amaiera aldera arte ez ziren hasi ikus entzunezkoetarako politika egituratuak ezartzen.
‎Baimenak bost urteko bi alditarako berriztagarriak izango dira, lehiaketa berria zabaldu beharrik gabe. Bestalde, emakida/ baimenaren hartzaileek hitzarmen bat sinatu behar dute CSArekin, arlo tekniko zein programatikoari dagozkien betebeharrak zehaztuz17.
‎Satelite zein kable bidez ematekoak diren ikus entzunezko komunikazio zerbitzuak ez daude, aurrekoak bezala, baliabide urri baten esleitzeko prozeduren menpe. Zerbitzu horien programatzaileek edo editoreek, ordea, hitzarmenbat sinatu behar dute CSArekin (sozietateak Frantziar Estatukoak badira, edoEuropako Batasunetik kanpokoak izanda Frantziar Estatuko satelite edokable sistema baten bidez emango badira) edo deklarazio bat egin behar duteberaren aurrean (Europako Batasunaren partaide edo Europako HitzarmenEkonomikoaren sinatzaile den beste lurralde batetakoak badira). Hitzarmeneketa, maila apala goan, deklarazioek ere, ikus entzunezko komunikazio zerbitzua betebehar edo eskakizun batzuen menpe jartzea ekarriko dute, besteakbeste, programazioaren aldetik, lurrazaleko sistema analogiko edo digitalakbezalaxe, aurrerago zehaztuko den bezala.
‎Komunikazioaren askatasunaren gaineko legean finkatzen diren eskakizunakorokorrak dira gehienetan, nahiz eta, arlo batzuei dagokienean, gehienezko eta gutxienezko mugak ere finkatzen dituzten (programen produkzioari eta edukiei dagozkioneanbezala); alde honetatik, betebehar gehienak, kontzentrazioari dagozkionak izanezik? Gobernuaren dekretuz garatu eta zehaztu beharrekoak dira, zerbitzu kategoriabakoitzerako espreski eginiko arauen bidez. Gainera, edo horrekin batera, bai sistemapublikoaren sozietateek baita baimena lortzen duten sozietate pribatu eta elkarteek ere, cahier de charges edo hitzarmenak sinatu behar dituzte, hurrenez hurren, CSArekin, non aipatutako eskakizun horiek guztiak modu indibidualean egokitutako betebeharbilakatuko diren23.
‎Kuota bereziak daude, ordea, honakokasu hauetarako: ondare musikalaren balorizazioan espezializaturikozerbitzuetan, tituluen %60 frankofonoa izan behar da, eta produkzioberriak %10eko maila gainditu behar du, gutxienez orduko titulu batazalduz; talentu gazteen promozioan espezializatutako zerbitzuetan, emititutako tituluen %35 izan behar da frankofonoa, halaber, %25gutxienez talentu berriena izan delarik.
‎Gaur egun baliogabetuta egon arren, Kable Bidezko Telekomunikazioei buruzkoLegean eta horren garapena den Araudi Teknikoan43 ezarritako irizpideen arabera eginda kablearen garapena Espainiar Estatuan. ...n zitezkeenak44.Demarkazioen oinarria udalak ziren, eta zentzu horretan Udalei zego kien, hain zuzenere, horiek onartzea; alabaina, demarkazio batek udal bat baino gehia go hartuko zuenkasuetan, Autonomia Erkidegoek izango zuten hori onartzeko eskuduntza, betiereudalen proposamen eta baimenarekin; halaber, Erkidego ezberdinetako udalak hartukolituzketen demarkazioek Sustapen Ministerioaren baimena behar zuten. Azkenean, zehaztutako 43 demarkazio horietako bakoitzean 2 lizentzia eman dira.
‎Hizkuntza komunitateek biziraupena ziurtatzeko, erreprodukzio soziala bermatubehar dute. Gure kasuan, euskararen komunitateak bere biziraupena ziurtatzeko, besteak beste, hedabideen laguntza behar du bere buruaren erreprodukzio sozialabermatzeko. Gure inguru hurbileko hedabideak urrun daude laguntza emate hipotetikohorretatik.
‎Herri bat baino gehiago da egoera horretan bizi dena, hots, besteek ezarritakomugak hertsiegi dituena, bere bere propioak gura dituena, besteak beste bera izateko, besteen artean burua zutik egon ahal izateko baino ez bada ere. Herri bat bainogehiago da munduan bere mapa identitario ezaguturik ez duena eta besteekinposatutako mapa ikasi beharra duena.
‎Herri horiei buruzko koordenatuak ematerakoan, badago zer bat den denetankomuna dena. Alegia, beste batzuen koordenatuen arabera kokatu behar ditugu herrihoriek, mapa mundietan, kartetan edo mapetan berak bizi diren lekuen errepresentaziografiko internazionalik ez dagoelako.
‎Gaur egun, Euskal Herrian kontraesan teoriko praktiko nabarmena bizi dugu: ia orok onartua da euskal identitate kulturala existitu egiten dela etaidentitate hori euskararen herriaren gainean osatua dela, alegia Euskal AutonomiaErkidegoaren, Nafarroako Foru Komunitatearen eta Pirinio Atlantikoen Departamentuaren gainean; baina horra hor kontraesana, ez dago kontsentsurik lurralde soziokultural horrek izan behar duen edukiontzi administratiboari buruz erabakitzeko. Esannahi baita, euskal herritar eta lider politiko gehienek fakto linguistiko kulturalaklurralde zabal bat (mugez gaindi) besarkatzen duela onartzen duten arren, herritar etalider horien artean ez dago kontsentsurik, lurralde linguistiko kulturalak izan beharduen ezarpen administratiboari buruz.
‎Mapak ez du, jakina, informazio objektiborik eta neutrorik eskaintzen. Praktikapolitikoan arrakasta erdiesteko, beste helburu batzuen artean, jendea lurralde batekinidentifikatzea lortu behar dute nazionalismoek; eta indentifikazio hori ahalik etamodurik espontaneoenean egin dadila23.
‎4 Hedabideek Euskal Herri osotuaren ideia kultural eta linguistikoaren islasoziala bultzatu behar dute. Lurralde pertenentzia azpimarratu gura baldin bada, beharrezkoa da Euskal Herri osotuaren profilaren bonbardaketa sistematikoabermatzea.
‎10 Borondate integratzailea sustatu behar dute hedabideek. Iruditeria komuneanjarri behar da arreta, Euskal Herri barruko interkulturalismoa eta eleaniztasunabultzatuko duen iruditeria integratzailean.
‎Alderantziz, disziplinartekotasunean oinarritutakometodologia hartzen dugu, gaiak jorratzeko metodologia egoki gisa; egokiena, gureustez. Filosofiak praktikoa izan behar badu, integratzailea izan behar du. Sintesiabilatzea da filosofia praktikoaren zeregina, gure ustez.
‎Alderantziz, disziplinartekotasunean oinarritutakometodologia hartzen dugu, gaiak jorratzeko metodologia egoki gisa; egokiena, gureustez. Filosofiak praktikoa izan behar badu, integratzailea izan behar du. Sintesiabilatzea da filosofia praktikoaren zeregina, gure ustez.
‎Antxon Mendizabal-en iritziz, berriz, ekonomia da giltzarria. Abascal enildoari jarraiki, diruaren liburuan irakurri behar ditugu gaur egungo joera kulturalenzergatiak. Ekonomialaria izanik, Mendizabal ekonomiaren ikuspegitik, globalizazio?
‎Aitzpea Leizaola antropologo gazteak jardun du horretaz. Nolakoa behar du izan norbanakoaren eta egitura politiko jakin baten artekoloturak. Nortasun agiri ofizialek betetzen duten funtzio soziala hartuko du hizpideLeizaola k, beti ere, atze oihal gisa identitate formalek gizarte mailan sor ditzaketen gatazkak izango dituelarik.
‎Kontua, hartaz, hauxe da: askatasun horretan gal ez gaitezen ondo aukeratu behar dugu zein denguri gehien interesatzen zaigun filosofia egiteko modua. UEUko Filosofia Sailean, adibidez, euskarazko filosofia praktikoa aukeratu dugu filosofia egiteko modutzat.Horrela, Euskal Herriaren beharrei begira Euskal Herritik egiten den filosofia bilatzen dugu batez ere, zer garen eta zerk inguratzen gaituen, apurka apurka eta guztion artean problematikotasun bihur dezagun.
‎Askatasuna eta identitatea batera behar diren kontzeptuak dira; elkarren beharra dute. Ohartu besterik ez,, burujabetza?
‎Honen aurrean, nazionalismoari erronka berriak egokitu zaizkio; beste erabatean esateko, garai berrietara egokitzeko beharra suertatu zaio. Bizi dugun modernitatearen luzapen kritiko honetan, globalizazio prozesuen aurrean eta tendentziapotentzial ugari eta ez definituen artean, nazionalismoak bere buruaren gainekohausnarketa egin behar du2 Garapen honen baitan, independentzia edo burujabetzabezalako kontzeptuak berreraiki behar ditu.
‎Mundu berriaren aurrean nazionalismoak egin behar duen egokitzapen horretan, pentsamenduaren baitan ematen ari diren joerak eta korronteak aztertu behar ditugu. Gaur egungo filosofia, jite juridiko?
‎Mundu berriaren aurrean nazionalismoak egin behar duen egokitzapen horretan, pentsamenduaren baitan ematen ari diren joerak eta korronteak aztertu behar ditugu. Gaur egungo filosofia, jite juridiko?
‎Beraz, hurrengo puntuetan, gure herriak dituen behar eta gogoetatik abiatuta, konstituzionalismoaren ereduak eskaintzen dizkigun aukerak azaltzen saiatukogara. Horretarako, ezinbestean, askatasunaren kuestioa eta politikagintzaren kontzepzio konkretua zehaztu behar ditugu.
‎Behin geure burua perspektiba horretan kokatu ondoren, harantzago joatenasmatu behar dugu, geure proiektu propioaren ardatzak marrazten joan. Hamlet enaez da gure galdera.
‎Euskal Herrian ere konstituzionalismoak orain arte ia urratu gabe egon denbidea irekitzen du abertzaleontzat. Nazionalismoa erronka berrietarako berregituratu behar bada eta erronka zaharretarako bere burua indartu behar badu, hortxe daukaaukera bat (ez bakarra, noski). Onartu egin dugu estatua eta nazio oro konstruktoakdirela, baina gaur egun Espainia eta Euskal Herria maila bereko konstruktoak direnik ezin dugu esan.
‎Onartu egin dugu estatua eta nazio oro konstruktoakdirela, baina gaur egun Espainia eta Euskal Herria maila bereko konstruktoak direnik ezin dugu esan. Gure egoerak alde eta kontra dauzkan faktore guztiekin, alternatiba bat eraikitzeko gauza izan behar dugu. Kontra, batez ere zentzu askotan ukiezina den errealitate batekin jendea nazio proiektu horretara gureganatzeko zailtasuna dugu.
‎Berriro ere zegamarra ate joka: . Egin behar duguna, ez bait da mundua hobeto pentsatu, bainapixkat hobeto jarri. Teoria haundiek eta ideologiek, munduaren kolpe bateko soluzioek eta salbazioek, ez sinesgarritasunik dute, ez sostengu razionalik, gaurko zientzien fragmentazioarekin eta espezializazioarekin, eta interesik ere dagoeneko apenas geratzen zaie espiritu eskeptiko samar batentzat.Sistema haundiak Hegelekin suntsitu ziren, XIX. mendean suntsitu ziren.
‎Horregatik, orain pairatzen ditugun, konstrukto? tamalgarri hauek (gure kasuan, Espainia eta Frantzia) bainoeskaintza hobea egiteko gai izan behar dugu, eta gainera, gaur egungo politikagintzan oinarriztapen homologatu bakar bihurtu den koska gainditzea lortu: batere birjinala ez den herri borondatea.
‎hau. Burujabetasunean oinarriturik (asmakizun kontzeptual modernoa berau), zuzenbidearen bitartez, bakea ezartzeko gaiizan behar zuen tresna asmatu dugu, ondokoak akabatu beharrean naturak hil gaitzan (helburu utopikoegia akaso, lortu gabea, dena den).
‎Batere susmagarria ez den Giovani Sartori k dioskunez (Elementos de TeoriaPolitica. Alianza, 18 or.) gobernuaren antolaketa azaltzeaz gain, konstituzioak biztanleriaren eskubideak zaintzeko bideak argitaratu behar ditu; eta goian aipaturikoeklehenengo baldintza besterik ez dute betetzen. Estatuaren bermea dira soilik, gizakiekiko duten betebeharrari muzin egiten dioten era berean.
‎Latitude horietan gatazka nazionalak eta intentsitate txikiko gerrateak hedatzen diren bitartean, estatu pobreetako 3.500 milioi biztanle bainogehiagok Frantziak baino sarrera global txikiagoa dute. Horrela, munduko biztanleriaren %23 estatu industrializatuei dagokie, eta horiek munduko produktu gordinaren %85 dute, estatu txiroetako 4.800 milioi biztanlek gainerako %14rekin konformatu behar dutelarik. Era berean, estatistikek urtero 14 milioi haur janari gabeziazedota beherakoaz hiltzen direla islatzen dute, munduko zientzialari eta ikertzaileen%25 gerra industrian lanean ari diren bitartean.
‎Jakina, komunikabideen kontsumoa gizarteantxertaturik dagoenez, zenbait, informatibo?,, tertuliano? eta abar egunero sartzendira gure etxebizitzan, eta guk nahi ez arren ere entzun edo ikusi behar ditugu, guretzat ordu aproposak izaten diren horietan. Gainera,, ausentzian?
‎Aldi berean, Hirugarren Munduko herrietan mota guztietako diktadore eta militarrak sortu ziren mendebaldekoeredu demokratikoaren gerizpean. Baina, kapitalismoak demokrazia burgesa edoordezkatzailea behar du bere garapen egokirako, eta laugarren globalizazioan honenaldeko saio berria bideratzen ari da.
‎Demokrazia ona da demokratizazio prozesua eragozten badu; eta hemen ere, Espainiakokasua paradigmatikoa da, Perukoa edo Turkiakoa bezalatsu. Ordezkapen sistemak, alegia, gehiengo/ gutxiengoen sistemaren arabera mugitzen dena sistemak, eskubideen menpekoa izan behar du beti, eta ez alderantziz, Espainiako kasuanagertzen zaigun bezala.
‎Begi bistakoa da, subirano izan nahi duen herriak bere politika teknozientifikoa erabaki behar duela. Aipatu dugunez, egitura politikoaren eta sistema teknozientifikoaren artean erlazio handia dago.
‎zuen izenburu, eta bertan aztertzen zenez,. Telematikak berritzen eta gehitzen ditu independentziarako aukerak?. Egileen ustez,?[.] gobernuek Amerikako dominazioarimugak jartzeko borondatea erakusten dute[...]?; eta horretarako, bertako teknologia mantendu behar zuten. Hain zuzen ere, 3.2 eta 3.3 ataletan ikus zitekeen bezala, Nora k eta Minc ek proposatu zuten irteera, sarearen eta datu bankuen hedapenestatala zen12 Beraz, ezinbestekotzat jotzen zuten, Frantzia bezalako estatu aberatsbatek bere teknologia hedatzea, independentzia mantentzeko.
‎Kanadak bezala, Australiak eta beste herri garatu batzuek ere antzeko txostenak enkargatu dizkiete beren adituei, helburu berberarekin: estatu handiek zein politika eraman behar duten argitzea, sareen bidez beste estatuek duten eragina ekiditeko. Horrela, estatu boteretsuekiko daukaten, burujabetasun erlatiboa?
‎Sare telematikoen erabilpenean zehar estatu boteretsuek besteen jarduera ekonomikoak eta politikoak zain ditzakete, haien subiranotasunaren aukerak gutxiagotuz. Beraz, pertsonen kontrola saihesteko heziketa, legeak, eta erakunde eraginkorrak beharrezkoak diren modu berberean, herriek mekanismo legalak eta nazioarteko erakunde betearazleak14 behar dituzte beren burujabetasuna babesteko.
‎Ekonomia mailan, Internet en inperialismoa merkataritza elektronikoarenbidez gauzatzen da. Horrela, metropoliak politika ultraliberala aplikatzen du kanpoko merkataritza erlazioekiko, eta protekzionismo itxia barrukoarekiko, horretarako ziber polizia erabili behar badu ere.
‎Trena hartzeko presa hauek, nora joan nahi duten erabakitzea galarazi diete.Internet en trena hartuko dugu nahitaez; baina hobe da zertakoa balio duen, nolafunzionatzen duen, bere errealitateak ete bere mitoak zeintzuk diren eta abar ezagutzea. Internet erabiltzen ikasi behar dugu (eta etekinak ateratzen), Internet ek guerabili beharrean17 Horretarako, behar beharrezkoa da erabilpen kritikoa bultzatzen duen hezkuntza bideratzea.
‎Hasteko, hauxeesan behar da: edozein herrik demokratikoa eta subiranoa izan nahi badu, kontrol mekanismo egokiak ezarri behar ditu informazioaren teknologia fiskalizatzeko.Besteak beste, honako hauek:
‎teknologikoen kontrako kritikei ere aurre egin dietemodu berberean. Beraz, gauzek nahitaez2 horrela izan behar dutela onartzen dugizarteak, eta, gainera, ezin hobeto gertatzen ari direla sinesten du.
‎nortasun agiria, pasaportea, familia liburua, jaiotza agiria etagidatzeko baimena, besteak beste. Guztiak, baleko edo onargarri izateko, orain artebederen, estatu batek jaulkiak edota gutxienik onetsiak behar dute izan. Agiri haueknorbanakoaren berri zehatzak ematen dituzte:
‎Gobernu burujabeak bere lurraldean izaten diren jarduera ekonomikoak bideratzeko gai izan behar du. Historikoki, estatu administrazioaren garapenarekin batera, gobernuek ezberdintasun sozial batzuk ezabatu zituzten zentralizazio eta homogeneizazio prozesu luze eta, gehienetan, krudel batean.
‎.... mundualizazio ekonomikoa azaltzeko erabiltzen dugun moduak erabateko berraztertzea behar du. Munduko ekonomiak ez du kanpoan dagoen (off shore) leku bateanjarduten, estatu nazioek emandako ingurumari politikoan baizik.
‎Izanere, ezin gara euskaldun gisa bizi (frantses euskaldun edo, euskainol? edo auskalozer demontre izan behar dugu betiere...) eta are gutxiago euskaldun soilik iraun, ezgaur egungo munduan, ezta datorrenean ere, estatu batek ematen duen bermeazbaliatzeko aukerarik gabe behintzat.
‎ii) Estereotipoak: Haurrek, egokien deskribatzen zituzten sei dimentsiokoadjektibo positibo eta negatiboen artean (zikina, garbia, lagunkoia, haserrekoia, argia, leloa, alferra, langilea, alaia, kopetiluna, onesta, desonesta) ezaugarritu behar zituzten beren lurraldeko eta Espainiako biztanleak.Horrez gain, biztanle horiek noraino zituzten gustuko eta noraino ez (5puntutan) esan behar zuten.
‎ii) Estereotipoak: Haurrek, egokien deskribatzen zituzten sei dimentsiokoadjektibo positibo eta negatiboen artean (zikina, garbia, lagunkoia, haserrekoia, argia, leloa, alferra, langilea, alaia, kopetiluna, onesta, desonesta) ezaugarritu behar zituzten beren lurraldeko eta Espainiako biztanleak.Horrez gain, biztanle horiek noraino zituzten gustuko eta noraino ez (5puntutan) esan behar zuten.
‎Honelako formulazioa herri askoren egoera deskribatzeko egokia da, nahiz etabi arazo larri gainditu behar dituen: batetik, gutxiengoen ezaugarri bereziak errekonozituak eta bermatuak izan behar dira (hau da, identitatea eta kultura eskubideakkontuan izan behar dira) eta bestetik, gehiengoaren gehiegikeria posiblearenaurrean talde horien babesa lortu behar da.
‎pertsona horrek eskubide linguistiko batzukdituen bezala, zergatik ez dituen izan behar eskubide politikoak. Egia da, guk planteatzen dugun proiektuan, Nafarroan, laurogei mila lagunek parte har dezaketela.Baina pertsona horiek beren eskubideak dituzte, Gipuzkoan, Bizkaian edo IparEuskal Herrian beste batzuk dituzten bezala, eta eskubide politiko horiek era praktikoan jarri behar ditugu martxan.
‎Bestela, biharbertan Euskal Herri osoan autodeterminazio eskubidea martxan jartzen badugu, Iparraldean galdu egingo genuke, Nafarroan ere bai; eta Erkidego Autonomikoanirabazi egingo genuke, baina Araba hortxe geldituko litzateke. Planteamendu politak egin ditzakegu, guztiontzat eta abar; baina paretaren kontra jo behar badugu, zertarako balioko lukete. Beraz, azter dezagun nola dagoen Euskal Herria eta, horrenarabera, egin dezagun planteamendua.
‎Dena den, gure ustez, horrelako prozesu batek ez dauka atzerapausorik.Garai batean euskal herritar askok esan zuten Euskal Herrian zeuden eskola nazionalak ez zituztela begi onez ikusten, eta beren ikastola propioak antolatu zituzten.Urteak pasatu dira, eta marko arrotz batetik datozen erakundeek subentzionatu egiten dituzte ikastolak gaur egun. Bide praktikoen bitartez ematen diren pausoak, berehorretan gelditzen dira. Bai Madril eta bai Paris guk hartutako erabakiak errespetatzera behartu behar genituzke.
‎3) Prozesu hain sakonak Euskal Herriko herritarren babesa izan dezan, erabakitako bideak demokratikoa izan behar du izan, erabat.
‎Egia esanbehar baldin bada, hiru alderdien estrategiak puntu honetan ez dira oso agerikoaketa interpretazio makurretan erortzeko arriskua dugu. Dena den, beraien artekodesadostasunak begien bistakoak dira; izan ere, nahiz eta denek onartzen duten, batetik, prozesuak derrigorrez demokratikoa izan behar duela eta, bestetik, elkarrekin duten helburua lortzeko hirurek lankide izan behar dutela, bakoitzak bere ñabardurak jartzen dizkio lankidetzari horri eta, ondorioz, baita, demokraziari, ere.
‎Egia esanbehar baldin bada, hiru alderdien estrategiak puntu honetan ez dira oso agerikoaketa interpretazio makurretan erortzeko arriskua dugu. Dena den, beraien artekodesadostasunak begien bistakoak dira; izan ere, nahiz eta denek onartzen duten, batetik, prozesuak derrigorrez demokratikoa izan behar duela eta, bestetik, elkarrekin duten helburua lortzeko hirurek lankide izan behar dutela, bakoitzak bere ñabardurak jartzen dizkio lankidetzari horri eta, ondorioz, baita, demokraziari, ere.
‎Horregatik, bada, Estatutuan eta NafarroakoHobekuntzan hitzartutakoak oso osorik bete ditzan eskatzen dio estatu espainolari, Iparraldearen auziari buruz irtenbide argirik proposatu gabe. Eta prozesua gidatzeko, Alderdien Kontseilua eratzea proposatzen du; hau da, EAJren ustez, alderdipolitikoak dira prozesua bideratu behar dutenak, herritarren borondatearen ordezkariak direnez gero.
‎EHk proposatutako estrategia da, agian, errazena eta argiena hiruren artean: haren premisa da Euskal Herriak oinarri demokratiko bat behar duela, beren proiektuak defenditu eta gauzatzeko denek baldintza berdinak izan ditzaten. Gaur egungolege barrutiari ez dio baliotasunik ematen, Euskal Herria estatu burujabe bilakatzeko oinarri oinarriko ezintasuna duelako, batez ere; eta Batzar Nazional Eratzaileasortzea proposatzen du, trantsizioaren buruzagitza hartu eta barruti juridiko politiko nazionala presta dezan.
‎Begien bistakoa da ezen, beren proiektu handia aurrera ateratzeko, euskal herritarrek erakunde politiko, sindikal eta zibil nazionalisten lankidetza behar beharrezkoa dutela. Ikuspegi horrekin egiazko akordio bat lortu behar dute; halako akordioanon, norberak bere printzipio eta nortasun politikoak bazterrean utzi gabe, erakunde politikoek eta euskal herritarrek beren gain hartuko duten dagokien erantzukizunhistorikoa, eta, proiektu nazionala finkatzeko asmoak bultzatuta, beren buruaribeste aukera bat eskainiko dioten.
‎Mehatxuak daudelako, oztopoak aterpeetan eta abar. Salatu egin beharda, jendea beldurtu egin baita horren aurrean; babes ofiziala behar dute. Lizentziaeuskaldunak ofizialak dira.
‎Joseba Permach (EH). tzea eta erabakiak hartzen jarraitzea baldin bada, geure erakunde nazionalak sortzenjarraitu behar dugu. Horretan, Udalbiltzari zeregin berezia dagokio, udalei dagozkien gaiak martxan jar ditzakeelako eta ireki den prozesuaren lehenengo kimua izandaitekeelako.
‎Zentzu horretan, bigarren mailako urrats bat eman beharra aurreikusten du EHk, non herrialde ezberdinetako ordezkariak batu beharkogenituzkeen eta herrialde ezberdinen pentsamoldea, proposamenak, iritziak etaekarpenak jaso, eraiki nahi dugun Euskal Herria horri begira. Herrialdeen ahots propioa bermatu behar dugu, eta horretarako Herrialdeen Ganbera edo HerrialdeenBatzarra osatzea proposatzen dugu. Baina, edozein kasutan, guk planteatzen duguna, prozesu konstituziogile bat bururaino eramatea da.
‎edo guk autodeterminatzeko eskubidea dugula onar dezake, edo bere Konstituzio famatu horrek eskatzen dituen moldaketak egin ditzake, guri eskubideak aplikatzeko baldintzak ziurtatuz. Baina autodeterminazio eskubidea bermatzeko, eskubidearen onarpena lortzeaz gain, Euskal Herrian hura aplikatu nahi izateko kontzientzia sortu behar dugu. Euskal gizarte guztiari jakinarazibehar zaio, autodeterminazio eskubidea ez dela abertzaleen eskakizuna bakarrik, denei dagokigun eskubidea baizik.
‎Ikusaraziegin behar zaie, euskalduna izateak zer esan nahi duen. Eta horrez gain, Departamenduaren eskakizuna bultzatu behar dugu, bertako jendeak tresna propioekinemaitza hobeak lortzen direla ikus dezan. Gainera, nafarrekin osatu dugun organokomunak emaitza onak ematen dituela ikusten badute, gureganako desioa piztukozaie pixkanaka.
‎Psikoterapia ororen sailkapenaren hastapenean, Bestearen hitzaren eraginean sinesten dut. Zer egin behar duen esaten dion Bestearen existentzia da psikoterapiaororen giltzarria; sufritzen duen subjektuak men egiten dio Beste honi, eta beronenonarpenaren zai dago.
‎Hemen psikoterapeuta izateari uko egiten dionean irekitzen du diskurtsoarenberezko dimentsio analitikoa. . Badakit zu zer zaren, badakit zer behar duzun, zureonura ezagutzen dut, jakinaraztearekin, ate hori itxi egiten du.
‎jakinaraztearekin, ate hori itxi egiten du. . Nik ez dakit, horregatik hitz egin behar duzu, esaldia subjektuari entzunarazten badio soilik geldituko da irekita.
‎Eta horida,. Analista al naiz? nork esan behar duen jakiteko auzia planteatzen duena.Lehenik, analisiaren praktikak ordena soziala auzitan jartzen du eta bere balioen asaldura eratzen du. Bigarrenik, analista bera ez da agertzen Estatuarentzatidentifikagarri.
‎Horrexegatik, nire ustez, aurpegi bikoa izan behar du gure erantzunak.
‎–Sakon arnasteak gorputza kargatu eta literalkiesnarazi egiten du bizitzara. Bizirik dagoen gorputzak benetan bizirik dagoelaerakutsi behar du: begiek distiratzen dute, tonu muskularra ona da, larruazalakkolore bizia du, gorputza bero dago.
‎Batasun psikosomatikoaren terminoetan arrazoituz gero, inkontzienteak ere zerikusia izan behar du gorputzarekin. Izan ere, sumatzen ez diren gorputzaren atalakadierazten ditu.
‎besoainurrituta daukagula sentitzeko, sarri askotan nahikoa izaten da besoa mugitzea.Beraz, tentsio kronikoa izateagatik mugitu ezinik dagoen gorputzaren edozeinatalek beharrezkoa du mugitzen hastea. Alabaina, pazienteak prozesu horretan bereborondatez hartu behar du parte. Eta horretarako, lehenik eta behin atal edo aldehorietako tentsio muskularrez eta sentipen ezaz kontzientziatu behar du.
‎Alabaina, pazienteak prozesu horretan bereborondatez hartu behar du parte. Eta horretarako, lehenik eta behin atal edo aldehorietako tentsio muskularrez eta sentipen ezaz kontzientziatu behar du. Aldehoriek hilik daude, energiaz gabetuta, eta lehendabiziko lana ostera ere energiazkargatzean datza.
‎Terapiak, subjektuak bere orainarekin bat egin ahal izan dezan, pendulu batengisara kulunkatu behar du plazer eta sexualitate poloaren eta errealitate eta sustraitzearen poloaren artean, alde batean edo bestean inoiz blokeatu gabe. Hartara, integratuta gera daiteke, jatorri urrunak integratuz, hor nonbait sumendi erupzioareneta naretasun zerutiarraren artean.
‎Berriz, analistak ez du izan behar ez sistematikoki zapuztaile, ez sistematikokipermisiboa: bidezko eta egokia izaten saiatu behar du bere jarreran eta erabakiteknikoetan, sendaketaren aurrerabidea eta pazientearen eboluzioa bakarrikkontuan hartu behar dituelarik. Beraz, giza harreman bereziaren aurrean gaude:
‎Berriz, analistak ez du izan behar ez sistematikoki zapuztaile, ez sistematikokipermisiboa: bidezko eta egokia izaten saiatu behar du bere jarreran eta erabakiteknikoetan, sendaketaren aurrerabidea eta pazientearen eboluzioa bakarrikkontuan hartu behar dituelarik. Beraz, giza harreman bereziaren aurrean gaude:
‎Hau dela eta, Perls ek, Gestalt Terapia bainoareago Gestalt Terapeutak daudela esan zuen. Baliabide hauek indar handikoakdira, katarsia delakoa eta konmozio edo zirrara emozional handia sor dezaketelako.Teknika guztiek hurrengo arau hauek bete behar dituzte kontestu terapeutikogidatu batean.19
‎–Kontaktua/ erretirada?: pazienteak behar duenean kontaktarazi edo kontaktutikbanarazi, organismoaren erritmo natural moduan ulertuz eta ez erresistentziamoduan.
‎Aipatutakoez gain, Gestalt Terapiak, ametsekin lan egiten duenean, bezeroakagertzen dituen zeinu fenomenologikoak oso kontuan hartzen ditu. Terapeutak osoadi behatu behar ditu bezeroaren bozaren tinbrea, tonua, eskuetako izerdia edobere gorputzaren beste zatiak, giharretako mugimenduak, keinuak, tik nerbiosoak, sentipen eta emozioak. Jokabidearen agerpen hauek guztiak bere buruarekinkontaktuan egoteko aukera emango diote, gertatzen ari direla jabetuz gero.
‎Ideia hauek Gestalt Terapian modu honetan isla daitezke: hizkuntza proiekzioaizango litzateke eta ez errealitatearen irudia; horrela, pazienteak esaten duenarenerantzukizuna bereganatu behar du.
‎Beti argia balego, norberak ez luke argia biziko. Argi iluneko erritmoakpresent egon behar du. Eskuinik gabe ez dago ezkerrik.
‎Proiekzio eta introiekzioak, txanpon beraren aurkako aurpegien modura, proportzio orekatzaileko harremana izaten dute; langilea izan behar dudala irentsibanuen, nire alderdi alfer eta nagia kanpora proiektatzera joko dut, barne gatazkakekiditeko. Polaritateez aritzean esan genuen bezala, bateraezintzat jotzen ditugugureak diren alderdiak.
‎Transferentziari dagokionez, psikoanalisiak ez bezala, baliorik gabeko jarrera dela esan zuen, hots, sendatzeko funtsezkoa ez zela. Terapeutak, eraginkorra eta patzienteari gertatzenari zaiona aurrez aurre jartzen diona izan behar zuela uste zuen. Erresistentziaerabil daitekeen eitea dela uste zuen, eta ez aurka egin behar zaiona, psikoanalisiakdioen moduan.
‎3 Terapia sexualak, oro har, sexu gatazkak zailtasun sexual arinetik, banakako heziketa sexualaren bidez konpon daitezkeenak? gatazkalarrietara, banakako psikoterapia sakona behar dutenak, doan jarraipenzabalean ager daitezkeela kontsideratzen du.
‎Hain da horrela, non desbiderazioakkriminalitatera eraman dezakeen. Ustez zientifikoak diren argudio hauek sexu moral nagusia berresten zuten, zeinaren arabera sexu bulkadak kontrolatua etaerreprimitua izan behar zuen, eta soilik ugalketarako bideratua izan behar zuen.Sexu bulkada gutxienera murrizte hori zerbait beharrezkotzat jotzen zengizabanakoarentzat eta gizartearentzat.
‎ezin balia zezaketen teknika klasikoa, gerraksorrarazitako eri kopuru handiak tratatzeko. Baina armadek soldadu beharra zuten, eta tratamendu ahalik eta laburrenak eta masiboenak behar zituzten izan.
‎ezin balia zezaketen teknika klasikoa, gerraksorrarazitako eri kopuru handiak tratatzeko. Baina armadek soldadu beharra zuten, eta tratamendu ahalik eta laburrenak eta masiboenak behar zituzten izan.
‎Ez dut uste, daukan suharra ezaguturik, Txillardegi inoiz jubilatuko denik. Halaere, pozik etorri naiz hitz xume batzuk esatera, lagunek gaur egin nahi dioten gorazarrehonetara, unibertsitatetik jubilatu behar duela eta. Nemesio Etxanizen gutunetan osogauza bitxia irakurtzen ahal dugu.
‎Nemesio Etxanizen gutunetan osogauza bitxia irakurtzen ahal dugu. ETA sortu baino lehen lantua jotzen du, etsita dabil:. Hemen ez dago ezer egiterik, hemen astindu bortitza behar dugu, bonbak behar diraherria lozorrotik ateratzeko?. Handik gutxira, bonbak lehertzen hasi zirelarik, honakoak idatzi zituen:
‎BAT SoziolinguistikaAldizkariaren aurreneko alean Txillardegik honela idatzi zuen: Gure nazio hizkuntzaberriro mintzabide eta oinarri bihurtuko bada, beraz, bi gauza lortu behar ditugu; etalortzekotan laguntzeko sortu da eskuetan duzun aldizkari hau.
‎Bestea, berriz, hizkuntz pizkundean herria bera interesatu gabe, soluziorik ezdagoela sinetsi eta sinestarazi behar dugu.
‎Sarri aritu naiz gai horri buruzko hausnarketan, niretzat ulertezinak ziren portaerakulertu nahian, zuzenak ez zirelakoan. Denbora pasatu ahala, ordea, poliki polikikonbentzituz joan naiz, horrela behar zuela izan, horrela izatea hobe zela gainera, berarenganako portaera horrek berorrek adierazten baitu beraren jarreraren zuzentasuna.Izan ere, ez da harritzekoa modu horretan hartua izatea, horrelako pertsonekin ezinaplika baitaitezke gehiengo/ gutxiengoen metodoak, ez baitira parametro horietanepaitzeko modukoak. Izan ere, gauza berriak agertzean, hots, problema zaharrakgainditzeko irtenbide berriak planteatzean, alferrekoak izaten dira lehenagoko kontsentsuak.
‎Arlo horietan guztietan, behin eta berriro aurreratu egin zituen bere garaian, baiproblemen planteamendua eta bai geroago etorriko ziren hainbat eta hainbat soluzio.Hori ere Txillardegiren ezaugarritzat hartu behar dugula uste dut. Nik uste dut, arlohorietan guztietan esnatzaile lana izan duela, geunden lozorrotik ateratzeko ahaleginean.
‎Elebitasun edo eleaniztasun pertsonala eta elebakartasun soziala elkarrekinbateragarriak direla ikusten dudan modu berean, eleaniztasun kolektiboan oinarriturikoproiektuaren gezurra sumatzen dut argiro, eta hori benetan kezkatzen nauen arazoa da.Jakin baitakit gure herriaren (berr) eraikunta nazionaleko proiektuan argi ez dagoenpuntua dela, lurraldetasunaren eztabaida gero eta argiago dagoen arren. Lurraldetasunaren arazoa eta bertako hizkuntzaren arazoa txanpon beraren bi aurpegiak baitira, hizkuntzak bere lurraldea behar baitu. Hizkuntza ez baitago soilik paperean, lurraldetasuna osatzen duten pertsonen bar nean baizik.
‎Udaberritik horko zuzendaria zen Piarres, kolegio zaharrarenenborretik bi kimu berriren pizteaz kargatua bere ideien arabera: lizeo tekniko bat etalaborantzako bat sortu behar zituen misionesten etxe inguruan, haien ondasunean, Gouyon apezpikuaren manuz. Pierre Narbaitz bikario jeneral euskaltzalea zuenbultzatzailea, hobeki erranik babeslea, bultzatzaile beharrik ez baitu lokomotorrak.
‎Azkenean amore eman zuen gobernuak, hargatik aurpegia salbatuz hautsi mautsi baten bitartez: denbora batez Gersdepartamenduko Nogaron egonaldi bat egin behar zuten Monzonek eta Txillardegik.Abuztu hondarrerantz han bisita bat egin genien nire familiak eta Baionako XanHiriart enak (lagun hau jaiotzez saratarra, nahiko ezagutua). Laster itzultzekotanzeuden bi adiskideak.
‎Han zeuden, aurrez aurre eta inolako estalkirik gabe (kontuan hartu behar da, garai hartan unibertsitate espainiarrean aurpegia estalirik mintzatzen ginela asanbladetan!), euskal militante errefuxiatuak, eta ETAren estrategia eztabaidatzen zen bilerahaietan. Han ikusi nuen lehenengoz Txillardegi eta, egia esan behar badut, bileretanhitz egiten zenaren erdiaren erdia ere ez nuen ulertzen. Alde batetik, nire euskara mailahausnarketa sakonetan murgiltzeko modukoa ez zelako; beste aldetik, erreferentziapolitiko eta kultural asko falta zitzaizkidalako, eta ez nekien nortaz edo zertaz ariziren; eta, azkenik, zenbait gauza hitz erdiaz edo klabez esaten zirelako, gauzakzehatz mehatz azaldu gabe.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
behar izan 8.677 (57,12)
behar 222 (1,46)
bear 38 (0,25)
Lehen forma
behar 8.665 (57,04)
beharra 205 (1,35)
bear 38 (0,25)
BEHAR 7 (0,05)
beharrak 6 (0,04)
Behar 5 (0,03)
beharrekoa 3 (0,02)
beharrarekin 2 (0,01)
beharrean 2 (0,01)
beharrekoak 2 (0,01)
Beharra 1 (0,01)
beharraz 1 (0,01)
Argitaratzailea
UEU 8.937 (58,83)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
behar ukan bera 91 (0,60)
behar ukan haur 56 (0,37)
behar ukan kontu 50 (0,33)
behar ukan esan 42 (0,28)
behar ukan ere 38 (0,25)
behar ukan informazio 34 (0,22)
behar ukan berak 32 (0,21)
behar ukan beste 31 (0,20)
behar ukan denbora 31 (0,20)
behar ukan gu 30 (0,20)
behar ukan ikasle 28 (0,18)
behar ukan hizkuntza 27 (0,18)
behar ukan lan 26 (0,17)
behar ukan euskara 25 (0,16)
behar ukan kazetari 25 (0,16)
behar ukan gizarte 24 (0,16)
behar ukan baldintza 23 (0,15)
behar ukan erabaki 23 (0,15)
behar ukan uste 23 (0,15)
behar ukan helburu 22 (0,14)
behar ukan pertsona 22 (0,14)
behar ukan euskal 20 (0,13)
behar ukan hori 20 (0,13)
behar ukan zer 20 (0,13)
behar ukan zein 19 (0,13)
behar ukan geu 17 (0,11)
behar ukan enpresa 16 (0,11)
behar ukan adierazi 15 (0,10)
behar ukan irakasle 15 (0,10)
behar ukan jakin 15 (0,10)
behar ukan komunikazio 15 (0,10)
behar ukan pentsatu 15 (0,10)
behar ukan terapeuta 15 (0,10)
behar ukan hedabide 14 (0,09)
behar ukan ikusi 14 (0,09)
behar ukan lehen 14 (0,09)
behar ukan nola 14 (0,09)
behar ukan parte 14 (0,09)
behar ukan zeintzuk 14 (0,09)
behar ukan hitz 13 (0,09)
behar ukan paziente 13 (0,09)
behar ukan arau 12 (0,08)
behar ukan argi 12 (0,08)
behar ukan erakunde 12 (0,08)
behar ukan ezaugarri 12 (0,08)
behar ukan gutxi 12 (0,08)
behar ukan zerbitzu 12 (0,08)
behar ukan beti 11 (0,07)
behar ukan datu 11 (0,07)
behar ukan eskola 11 (0,07)
behar ukan eurak 11 (0,07)
behar ukan ez 11 (0,07)
behar ukan gaitasun 11 (0,07)
behar ukan hura 11 (0,07)
behar ukan kultura 11 (0,07)
behar ukan orain 11 (0,07)
behar ukan publizitate 11 (0,07)
behar ukan estatu 10 (0,07)
behar ukan ezen 10 (0,07)
behar ukan gogo 10 (0,07)
behar ukan haiek 10 (0,07)
behar ukan nahitaez 10 (0,07)
behar ukan arreta 9 (0,06)
behar ukan babes 9 (0,06)
behar ukan bat 9 (0,06)
behar ukan bi 9 (0,06)
behar ukan defendatu 9 (0,06)
behar ukan egoera 9 (0,06)
behar ukan egon 9 (0,06)
behar ukan ekonomia 9 (0,06)
behar ukan emakume 9 (0,06)
behar ukan ezagutza 9 (0,06)
behar ukan gizaki 9 (0,06)
behar ukan hemen 9 (0,06)
behar ukan idatzi 9 (0,06)
behar ukan mugimendu 9 (0,06)
behar ukan onartu 9 (0,06)
behar ukan aldarrikatu 8 (0,05)
behar ukan egin 8 (0,05)
behar ukan eman 8 (0,05)
behar ukan eremu 8 (0,05)
behar ukan herri 8 (0,05)
behar ukan leku 8 (0,05)
behar ukan paper 8 (0,05)
behar ukan programa 8 (0,05)
behar ukan toki 8 (0,05)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia