Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 55

2000
‎Garai hartan pil pilean ari ziren oraindik ortografiari buruzko eztabaidak, eta orduko idazleen artean nagusi azaltzen zen garbizalekeriak gure hizkuntza antzutasunaren irteera gabeko zulora zeraman noraezean. Hitz batez, idazle orok behar duen komunikazio tresna ez zen oraindik sortua. Alde horretatik, bidezkoa da, agian, Unamuno —eta Baroja ere bai— kritikatzea literatur euskara batu horren proiektuaren alde saiatu ere egin ez zirelako.
2001
‎Sektorea indartzeko eta ekonomia orokor horretan eragin positiboa izateko gauza desberdinak egin daitezke. Alde batetik, iragarleek barneratu behar dute komunikazio komertzialaren garrantzia eta horren atzean datorren profesionalen beharra. Publizitate sektoreak ahalegin gehiago egin behar du bere zerbitzuak kalitatezkoak izan daitezen, eta Euskal Herriko profesionalen kapazitatea iragarleei erakuts diezaien.
‎Helburu horiek bete behar dituzten hiru ezaugarri nagusiak irakasleon beharretatik sortzen dira zuzen zuzenean. Ulergarriak izan behar dutela esaten dugu, badakigulako irakasleak ezagutu behar duela zer den ikasleei eskatu behar diena; eta era berean, ikasleek ere jakin behar dute komunikazioa zer ingurunetan etanorekin burutzen ari diren. Bestalde, ikaslea bere prozesuaren jabe izatea faktoremotibagarria da berarentzat, autoebaluaziorako aukera eskaintzen diolako.
‎Beraz, ikasleek garatu behar duten komunikazio gaitasunari begira, tartekoaden hirugarren mailan gizartean guztiontzat ohikoak diren testu era gehienak landubeharko ditugu, hala gizakien arteko harremanetan nola hedabideetan aurki ditzakegunak. Testu horiek egoera informaletan zein formaletan ikusiko dira.
2002
‎Komunikazioaz gain, eskuartean duzun liburuak kulturaz ere badihardu. Baina, bai komunikazioaren kasuan eta baita kulturarenean ere, abiapuntu nagusia da aniztasunaren prismatik ikusi behar dituztela komunikazioa zein kultura, nola komunikatzaile profesionalek hala ikasleek eurek ere; eta, beraz, egokiagoa dela kulturei eta komunikazio ereduei buruz, mugatu pluralean, hitz egitea; zeren gizakiek eta gizarteek komunikazio esparru nahiz kultura eredu askotarikoak sortu eta sortzen baitituzte historiaren soka luze geldiezinean.
‎Zein da komunikazio enpresen kontzentrazioak kultura aniztasunean izan dezakeen eragina? Zer jarrera hartu behar du komunikazio publikoaren profesionalak kultura inperialismoa deritzon horren aurrean?
‎keta deskodeketarako arautegi bera erabili behar dute komunikazioaren
2005
‎Euskararen iraupenerako ezinbestekoa da batuaren finkapena baina funtsezkoa da, era berean, euskara erabilera esparru guztietara hedatzea. Euskarak estandarizatzeko bidean eman dituen urratsetan oso garrantzitsua izan da beren jardueran hizkuntza hau erabili duten zientzialari eta teknikarien ekarpena, estandarra behar duten komunikazio esparruetan mugitzen baitira. Bestetik, haiek dira esparru desberdinetako euskara tekniko zientifikoa sor dezaketen bakarrak, eta askotan esparru hauetan idatziriko testuen kalitatearen inguruan kritikak plazaratu direlarik, zenbait kontu sakonkiago aztertu behar direla ikusi dugu, zaila baita batzuetan bestelako hizkuntzekiko interferentziak edota oro har hizkuntzaren endekatze prozesuaren ondorio diren aldaketak eta erabilera berrietara egokitzeko beharrak eragindako alda ketak bereiztea.
2006
‎Horrela, emantzipazioaren gaineko gogoeta esfera produktibotik gizarte interakzioen esferara pasatu beharra dago. Aurrerapen teknikoaren eta gizarte bizitzaren artean konexio arrazional bat lortu gura bada, gai izan behar dugu komunikazio sozialerako espazio horien potentzialari probetxua ateratzeko.
‎Obra bera beti definitzen da dagokion genero artistikoagatik. Izan ere, obra artistiko batek, bere funtzioa bete dezan, bi gauza lortu behar ditu komunikazioarekin lortu nahi diren beste helburu batzuez landa: batetik, hartzaileek obra hori erabiltzea eta, bestetik, hartzaileak obraz gozatzea.
2007
‎Eta komunikazioa, berriz, zure arduradunarekin feedbacka izatea, edo iradokizunak egitea kanal baten bidez, enpresa egitura batenbitartez. Oso garrantzitsua da hori lortzea; jendeak naturalki gauzak esan ahalizatea eta behar duen komunikazioa eta informazioa edukitzea.
‎zer egiten dugun esatea ezdela nahikoa; nola egiten dugun, zer baliotan oinarrituta egiten dugun, zer helbururekin egiten dugun... kontatu dugu; horixe da gizarteak eskatzen diguna, gizarteak eskatzen diena enpresei eta erakundeei. Eta horrek benetako txip aldaketaekarri behar du komunikazioan ari garenontzat. Gaur egun, ez da nahikoa esateazenbat diru irabazi duen enpresak, hori baino zerbait gehiago eman beharra dago.Hurrengo pausoak eman behar dira; aurten zenbat diru irabazi dugun bai, bainabaita lan-taldearen kudeaketa txukun bat egiteko zer egin dugun ere, zenbatlanpostu sortu ditugun, lanpostu horiek zer nolako ezaugarriak dituzten.
‎Publizitatearen zaparradan ez da dena onuragarri oreka pertsonalarentzat. Aukeraketa bera lan neketsuada gizakiarentzat; zer hartu, zer utzi ibili behar du komunikazioa gizabanakoarenonerako gerta dadin baino lehen.
2008
‎Ziklistaren antzera, besteak beste, batzuetan tropelean joaten eta, beste batzuetan, ihesaldiak egiten ikasi behar du komunikazioaren profesionalak.
‎ahozko komunikazio ohikoenak, informalak eta bat batekoak, erabilgarritasuna edo bizikidetza helburu dutenak, bai erabilera gero eta landuagoak eta formalagoak behar dituzten komunikazio egoerak, eremu akademikoari edo profesionalari lotuta daudenak.
2009
‎Klausula horrek ez du ukanduna salbuetsiko letra aurkezteko epe barruan, ezta berak egin behar dituen komunikazioak egiteko ere. Norbaitek epeen ez betetzea alegatzen badu ukandunaren aurka, ez betetze hori frogatu du.
‎Deiaren iraupen osoari dagokionez, tarifa gehigarriko zerbitzuak emateko jokabide kodeak ezartzen du ez duela 30 minutu baino gehiago izan behar. Denbora hori amaitzean, zerbitzu emaileak automatikoki eten behar du komunikazioa. Fakturarekiko desadostasuna, nola erreklamatu?
‎Euskara elkarteek berritzeko beharra dute komunikazio alorrean
‎Aurrekoaren ildotik, nire ustez, antolakuntza konplexua baldin badaukazu, hizkuntza behar duzu komunikaziorako. Froga batzuek hizkuntzaren bat bazutela adierazten dute.
2010
‎* Topagunea: euskaldunon nazio mailako ahotsa artikulatzen hasi behar du komunikazio lan apal baina eraginkorraren bidez.
‎Alegia, hizkuntza lokalean egin daitekeen guztia hizkuntza lokalean egin behar da, eta hizkuntza globalagoak funtzio globaletarako uzten dira (tokiko hizkuntzan egin ezin denerako). Printzipio hau aplikatuz lortuko da hizkuntza bakoitzari bizirauteko behar dituen komunikazio funtzioak ematea eta hizkuntza guztiak modu iraunkorrean garatzea, ekosistema linguistiko hori osasuntsu eta orekan mantenduz, alegia.
‎EAJren presidentearen iritzian, Patxi Lopezek EAJri akordio baterako egindako proposamena bere irudia hobetzeko egin du. Lehendakariak behar duen komunikazio estrategia baten ondorio da, erantsi du.
‎Amaitzeko, Urkulluren iritzian, lehendakariak EAJri akordio baterako egindako proposamena bere irudia hobetzeko egin du. Lehendakariak behar duen komunikazio estrategia baten ondorio da, erantsi du.
‎1 taula. Irakasleak izan behar duen komunikazio gaitasunaren berri ematen da egunero dituen jarduera eremuetan.
‎Hortaz, irakasleak argi izan behar du komunikazio gaitasuna ez dela gaitasun linguistiko hutsa, lan honetan zehar aipatutako zenbait ikerketek ere hala erakutsi digute (Canale eta Swain, 1983; Bachman, 1990; Celce Murcia, Dörnyei eta Thurrell, 1995; Europako Erreferentzi Marko Bateratua, 2002). Hau da, sistema linguistikoa maneiatzeko bestelako trebetasunak (soziolinguistikoa eta pragmatikoa Europako Erreferentzi Marko Bateratuak dioenari jarraitzen badiogu) ere garatu behar ditu, hau era egokian erabili arte.
‎Irakaslea hizkuntz formen esanahi sozialaz jabetu behar da orduan, hots, dagokion testuingurura edota eguneroko zereginetara bere hizkera edota idazkera moldatzeko eta egokitzeko gaitasuna lortu behar du Euskal Autonomia Erkidegoko bi hizkuntza ofizialetan. Horrenbestez, artikuluan azaldu dugun bezala, irakaslearen komunikazio gaitasuna bere jardueraren hiru testuingurutan zehaztu daiteke; izan ere, irakasleak izan behar duen komunikazio gaitasuna neurtzeko orduan, hiru eremuotan arreta jartzea da egokiena. Horretarako, betiere, C1 hizkuntza maila duela eta Eusko Jaurlaritzak IRALE programaren barnean irakasleen euskalduntzerako aurkezten duen trebetasunen deskripziotik abiatuta, irakaslearen komunikazio gaitasunaren berri ematen duten adierazleak taula batean jarri ditugu, bide zail hau leuntzen hasteko pauso bat ematearren.
‎Behin hori guztia azpimarratuta, orokortasunetik zehaztasunera jo dugu; komunikazio gaitasuna orokorrean hartua, irakasleak izan beharreko komunikazio gaitasuna zehaztu dugu, horretarako, kontuan izan ditugu irakasleak ikasleekin, gainerako profesionalekin eta ikasleen senideekin dituen ohiko hiru jarduera eremuak, hauek baitira irakasleen egunerokotasunean komunikazio esparrurik ohikoenak. Azpimarratu beharra dugu komunikazio gaitasuna lan honetan adierazten den zentzurik zabalenean kontuan izan behar dugula, ingurunea eta pragmatika ere kontuan hartuta. Irakasleak izan beharreko komunikazio gaitasunaren berri emateko orduan, Europako Erreferentzi Marko Bateratuak definitzen duen euskarako C1 maila aintzat hartu dugu.
‎Iñigo Urkullu EAJren EBBko presidenteak orain arteko mezua berretsi du, Madrilen. Patxi Lopez Eusko Jaurlaritzako lehendakariaren proposamena mezulari bidez eta edukiak dagoeneko hedabideetan filtratu ondoren jaso izana onartezina dela adierazi du, eta lehendakariak behar duen komunikazio estrategian kokatu du Lopezen proposamena, eta Gernikako Estatutua erabat betetzeko beharra jaso ez izana kritikatu du EBBko presidenteak.
2011
‎Epaitegi eta auzitegietako lehendakariek eta epaile dekanoek bereziki begiratuko dute bake epaileek egin behar dituzten komunikazio eta betearazpenegintzak, beren benetako aukerak gainditzen dituztenean, zerbitzu komunen laguntzarekin burutzen direla.
‎Familiak, eskolak eta administrazioak beren erantzukizun propioak onartu behar dituzte komunikazioaren eta informazioaren teknologien erabilerari dagokionez; ezinbestekoa da eragile horiek guztiek nerabeen eta gazteen alde egitea.
2012
‎Aditzen dudanean hemen jendea itxia dela, hotza, beti koadrilatan ibiltzen dela… Nire ustez hori ez da egia. Beste aldarte bat ikusi dut hemen, baina horretarako zuk ere saiatu behar duzu komunikazioa lantzen. Orain berriki aurkeztu duten ikerketa genetiko batek dio jatorrizko benetako irlandarrek hemendik joandako euskaldunak dituztela arbaso.
‎Enpresa guztiek izan behar dituzte komunikazio formala norabide guztietan gauzatzeko behar diren kanalak. Barne komunikazioko zerbitzu ona edukitzea erronka izaten da beti antolakundearentzat.
‎Mezua bereziki beretzat dela sentiarazi behar zaio hartzaileari, elkarrizketa pertsona talde batean gertatzen ari bada ere. Denek sentitu behar dute komunikazioa modu pertsonalizatuan. Etenaldiak erabili behar dira arreta erakartzeko edo gaiak bereizteko.
‎Kodea Mezua transmititzeko balio duten hizkuntza, arauak, ikurrak, gakoak, etab., dira. Igorleak eta hartzaileak kode bera erabili behar dute komunikazioa eraginkorra izan dadin. Kanala Mezua igorlearengandik hartzailearengana iristeko bitartekoa.
‎Interesa eta afektua erakutsi behar die haurrei eta familiei, eta etengabe sortu behar ditu komunikazio bideak.
‎Horregatik, hainbat hedabidek ez du prostituzio iragarkirik onartzen. Gainera, iragarkien kokapenak eta tamainak edo iraupenak hedabideon edukiari kalterik ez egiteko neurriak hartu behar ditu komunikazio enpresak. Izan ere, publizitatearen indarra zenbat eta handiagoa izan, orduan eta gizarte eragin ahulagoa garatuko du hedabideak (Beck, Reineck eta Schubert, 2010:
‎publizitatearen merkatuan eta hartzaileen merkatuan. Horrenbestez, hartzaileekiko arreta ere kontuan izan behar du komunikazio enpresak. Horrela, merkatu jomuga bete den aztertuko du.
‎Obra bera beti definitzen da dagokion genero artistikoagatik. Izan ere, obra artistiko batek, bere funtzioa bete dezan, bi gauza lortu behar ditu komunikazioarekin lortu nahi diren beste helburu batzuez landa: batetik, hartzaileek obra hori erabiltzea eta, bestetik, hartzaileak obraz gozatzea.
‎Adierazpen horien bidez, haurra gai da bere gogo aldartea eta beharrak adierazteko, edo artatu beharreko nahaste edo desegokitasunen bat agertu dela jakinarazteko. Baina, horretarako, helduek behar bezala interpretatu behar dituzte komunikazio seinale horiek. MUK Haurtxoaren Institutuko ‘Haurtxoaren adierazpenaren gida’ k dioenez, haurren aurpegiko eta ahotsezko adierazpenak aztertu zituen ikerketa zientifiko batean oinarrituta dago, eta haurraren emozioak identifikatzen jakitea «haurraren ongizatea eta osasuna mantentzen eta gurasoen eta semearen arteko harremana hobetzen laguntzen du».
2016
‎Seinale horiek datu fluxuaren adierazle gisa ezagutuko badira, RTS/ CTS fluxu kontrol bat, hardwareko fluxu kontrol ere deitua? izateko konfiguratuta egon behar du komunikazio softwareak.
‎Seinale horrek presente egon behar du komunikazioak irauten duen bitarte osoan.
‎4) Kontrolatu behar dute komunikazioa distortsiona lezakeen zarata ager litekeela.
‎Begira, ez dut esan nahi Gauza da bideo bat egin behar dudala komunikazio klaserako" Zer egongo zara egiten
2017
‎• eta adibide zerrenda partzial hau ixteko, kontuan hartu behar ditugu komunikazio eta harreman esparru berezietako praktikak neurtzen dituzten lanak. horietan nabarmendu nahi ditugu internet eta sare sozialetako praktikak neurtzeko egin direnak (Sagarna, 2003; aizpurua, 2010; petxarroman, 2016), batez ere, uMapen ekarpenak24 eta rankingak25 kasu guztiak jo ditzakegu praktika linguistikoen erregistrotzat: batzuk erregistro hutsa izatetik besteak baino hurbilago egonik, jakina. batzuetan, produktuak edo produkzioa neurtu arren, produktuaren inguruko praktika hartu ahal da kontuan (hau da, produktua egiteko edo erabiltzeko jardunak). beste batzuetan, zuzenean praktikak zenbatu beharrean, testuingurua eta harreman zein praktikaren harreman komunikatiboak izan daitezke aztergai. horrela edo hala izan, badugu nondik jo praktikei zuzenean eragitea helburu duten politikak sustatu nahi izanez gero. badugu praktiken politikak sustatzeko, neurtzeko, ebaluatzeko ikerketa eredurik. errealitate Soziolinguistikoa eraikuntza praktiketan oinarrituz gero, praktiketara bideratu behar dira neurriak:
‎–Hizkuntzak era guztietako erabilera funtzioak jorratu behar ditu, eta beraien arteko elkar eragina funtsezkoa da hizkuntza bera barrutik gaitzeko?. Euskararen barne egoerara etorrita, euskararen erabilera informalak erabilera kultural estandarraren beharra dauka bere corpusa barrutik garatzeko; eta, alderantziz, idatziak ahozkoaren jariotasuna eta naturaltasuna behar du komunikazioaren izaera hobetzeko. Diogun, bidenabar, euskara batu estandarra zein euskararen corpusaren modernizazioa ez direla besterik gabe lortzen euskal intelligentsiaren lanarekin.
‎Topologia logikoak ezartzen du datuek zer nola bidaiatu behar duten komunikazio linean; hau da, nodoak edo makinak (datu sareen esparruan host izenez ere ezagutzen direnak) zer modutan komunikatzen diren bitarteko fisikoan.
‎Denborarekin beste zuhaitz batzuk iritsi zaizkio, gazteagoak, indartsuagoak, handiagoak, baso misto bihurtzeraino. Ez dut esango aniztasun hori txarra denik; bide zabalak behar ditu komunikazioak, eta inor ez dago sobera. Alabaina, zuhaitzak kudeatu ezean, indartsuagoei ahulagoa itotzeko eta nolabaiteko oihan bilakatzeko grina pizten zaie.
2018
‎Ikuspegi historikoa falta zaielakoan nago (defendatzen duten egoera berberetik gatoz). Hizkuntzaren bat bateko komunikazio laburraren izenean hizkuntza batek berarekin behar duen komunikazio funtzio nagusia baztertzen dutela iruditzen zait, herri edo nazio izaerari dagokiona.
2020
‎Hau da, hitz lauak komunikatzeko balio badu ere, eta gizakiok komunitatea egiteko behar dugu komunikazioa, poesiaren bidez, ordea, ezer komunikatzerik izan ez duenak hitz egiten du.
2021
‎Hizkuntzen trataera integralean, irakasle guztiek –hizkuntzetakoek direnek nahiz ez direnek– elkarrekin aritu behar dute komunikaziorako konpetentzia garatzen. Horretarako lagungarriak dira arlo edo ikasgai bakoitzeko jakintzen adierazpide bereziak eta hizkuntza bakoitzeko egoera eta esperientzia guztiak.
‎Hizkuntzen trataera integralean, irakasle guztiek –hizkuntzetakoek direnek nahiz ez direnek– elkarrekin aritu behar dute komunikaziorako konpetentzia garatzen.
‎Egokitzea da gakoa Millennials ak zerbait gaizki egiten ari direla pentsatu ordez, Bank My Cell en ikerketak uste du aurrerapen teknologikoak modu positiboan erabiltzen ari direla. Beraz, aurreko belaunaldiek, hala nola Xk (1965 eta 1980 artean jaioak) eta baby boomerrek (1946 eta 1964 artean), aldatu behar dute komunikazio txipa, atzean ez geratzeko eta gazteenekin elkarrizketan (edo tekleatzen) jarraitzeko. Eta badirudi ez doazela bide txarretik.
‎Nolakoa izan behar du komunikazioak krisi egoera batean?
2022
‎Aldatu den gauza bakarra sozialisten jarrera da, orain, euskara arma politiko gisa erabiltzea erabaki izana, alegia. PSOEk badaki, ordea, esaterako, 2018an Zizurkilgo udalbatzak aho batez onartutako euskara planak jasotzen duela euskarak lehentasuna izan behar duela komunikazioetan eta Udal barneko funtzionamendua euskara hutsez izateko urratsak eman behar direla, besteak beste. Ez dugu pentsatu nahi sozialistek plana irakurri gabe babestu zutenik.
2023
‎" Espediente bat da administrazio ebazpenaren aurrekari eta oinarri gisa balio duten dokumentu eta jarduketen multzo ordenatua, bai eta hura betearazteko eginbideak ere. 2 Espedienteak osatzeko, agiri, froga, irizpen, dekretu, erabaki, jakinarazpen eta gainerako eginbide guztiak erantsiko dira hurrenez hurren, eta izapidetzeaz arduratzen diren funtzionarioek sinatu eta foliatuko dituzte haien orri erabilgarriak" 482 Kontuan izan behar dugu komunikazioaren helburua dela administrazio ebazpenaren erabakia antolamendu juridikoarekin bat datorren ala ez zehaztea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia