Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 265

2001
‎Eta, gainera, unibertsitateek ere saritu egin behar dituzte ikasle eta irakasleak erakartzeko politika inteligenteak dituzten departamentuak.
‎5 Irakurmenaren lanketak, bere ezagutza eta bitartekoetan konfiantza izateraadoretu behar du ikaslea. Hemen garrantzi handikoa izango da ikasleen aurre ezagutzak aktibatzea, baina ez bakarrik testuaren gaiari buruzkoak, baitatestu mota horren ezagutza eskemei buruzkoak ere baizik.
‎Mezua deskodetzen eta berriro formulatzen trebatu behar dugu ikaslea, baliokidetasuna irizpide gisa erabilita adierazleak lantzerakoan.
‎Euskaltegitik kanpoko eguneroko jardunean osatu behar du ikasleak euskaltegiko lana. Giro erdaldunetan aukera hori oso murritza denez, euskaltegiarenesku gelditzen da egoera normal batean nolabait gizarteari edo inguruaridagokion zeregina.
‎Ikasle bakoitzak bere arrazoiak ditu euskara ikasteko, besteak beste, lana bilatzekoaukerak gehitzea, gizartean hobeto integratzeko bideak eraikitzea, seme alabei ikaslaguntza eskaintzea, administrazioetako euskara plangintzetan parte hartzea, eta abar.Bestetik, ikaslea euskaltegira joaten denean, euskara ahalik eta azkarren ikasi nahidu. Bai HABEk bai euskaltegiek saiatu behar dugu ikasle bakoitzak nahi duen horilor dezan kalitatezko irakaskuntza eskainiz. Hori da gure erronka.
‎Ulermena trebetasunaktiboa omen da, ikaslearen aldetik buru ahalegin handia eskatzen duena; bainahorretan ere gutxieneko trebakuntza behar da. Ulermen gaitasunean erabakigarriakdiren hainbat eta hainbat azpitrebetasun aktibatzen ikasi behar dute ikasleek; bestela, ezina eta etsipena izango dira nagusi.
‎Medioaren ahalmen didaktikoaz ohartarazi behar ditugu ikasleak. Horixe da, azken finean, ikerketa ekintza honek lortu nahi duena.
‎– Testuaren ulermena errazteko aurreikuspenak baliatzeak duen garrantzia nabarmendu behar dute ikasleek.
2002
‎Sarrerako proba gainditzeaz gainera, Gradu horretan hasteko Batxilergo titulua eta Musika Irakaskuntzetako Gradu Ertainekoaren jabe izan behar du ikasleak.
‎zentzuduna, zailtasun maila, aurretik emandako hizkuntzabaliabideak, eta abar. Era berean, kontuan hartu behar dugu ikaslearen konfiantza, ikasketen aurreko esperientzia, ikasketa erritmoa, erakutsitako jariotasuna, ezagutza kulturalak eta linguistikoak.
‎Laguntza emateaz gain, motibatzen ere jakin behar du, eta, azken batean, nolabaiteko ziurtasuna eman behar dio ikasleari. Independente izatera eta arriskuberriak onartzera bultzatu behar du ikaslea.
‎Horrela, ikasleaketengabe du gertu gertutik bere ibilbidearen berri, informazioa eta ebaluatzekotresnak. Karpeta ezinbestekoa da irakasle batek baino gehiagok parte hartzen duelako eta nonbait jaso eta bateratu behar dutelako ikasle horri buruzko informazioa.. Egunkari, horiek erritmo aldaketak eta funtzio bereziak landu beharra eginarazten dizkigute, besteak beste.
‎Klasea emateko moduak ere argia izan behar du ikasleentzat: garbi geratzenda jarduera bakoitzaren helburua, ibilbide orokor batean duen tokia eta aurreko etaondorengokoekin duen lotura; baita sortzen zaizkion arazoak konpontzeko mekanismoak ere.
‎Ongizatearen gorakadaren ondorio izan den emendapen horri aurre egin behar izan diote erakundeek, ikastetxe berriak eraikitzeko eta eskaintzen diren ikasketen kostuak ordaintzeko dirulaguntzen bidez. Gaur, ia edozein ikasketa ofizial egin daiteke Euskal Herritik irten gabe; hegoaldeaz ari naiz, jakina. Iparraldean, berriz, unibertsitate mailako ikasketa oso gutxi eskaintzen dira eta kanpora joan behar dute ikasle gehienek.
‎Gure ustez, euskalduntzearen ebaluaketa era egokian burutzen daikasprozesua n, baina ezgiza rte prozesuan. Lehenengoan, euskara ikastearen edukiak urratsez urrats daude neurtuta, eta horiei dagozkien frogak gainditu behar dituzte ikasleek, gaitasun nahikoaren ziurtagiria lortuko badute. Prozesu osoa lotua dago.
2003
‎Bestalde, lan baldintzen hobekuntza ezin dugu oinarritu orain arteko kontresanean: lan baldintzak hobetzeko matrikula igo behar dugunez ikasleak galduko ditugu, beraz, ikasleak ez galtzeko lan baldintza kaxkarretanaritzera zigorturik egongo gara. Irtenbidea administrazioek euskara dohainik ikasteko eskubidea bermatzea da, eta zerbitzu publikoa eskaintzen duten irakasleen lan baldintza duinak ziurtatzea.
2004
‎Bere burua maitatua sentitu behar du ikasleak eta gainera horrelaxe entzun behar du hori.
‎361 Junes Casenave: Euskarak beharrezkoa izan behar du ikasle guztientzat, Euskaldunon Egunkaria, 2002/4/11.
‎Monasterioetan, unibertsitateetan, gremioetan eta kofradietan ikasketa antolaketak taldea zuen oinarritzat. Eredu prezeptorala, berriz, printzeen heziketarako erabili zen bakarrik, baina, horretan ere, ezin esan gizabanakotze prozedurarik zegoenik, zeren jauntxo edo printze haiek adin jakin batean ziren ikaslebakarrik eta, haien maisuek, gainera, ikaslcarekin batera ibili behar zuten ikasle zen bitartean (Varela, J. 1983: Modos de educacion en la España de la Contrarreforma, Madril, LaPiqueta). Joanes Uharte Donibanekoaren Zientzietarako Argimenen Azterkeiak gizakia ulertzeko ikuspegi modernoa eskaini zuen Erdi Aroko gizona lehen aldiz gizabanako gisa hartuz eta horretarako ikasketarako gaitasuna eta, ondorioz, gizabanako horren bilakaerarakoahalmena definituz.
2005
‎2 Ikasle batek Matematikako azterketak lapurtu dizkio irakasleari. Ikastetxekoirakasleek erabaki bat hartu behar dute ikasle horrekin. Erabil ezazue Phillips6 teknika ikasle horren inguruan erabaki bat hartzeko.
‎Ikaskideak jo egiten zituen eta ubeldurakuzten zizkien. Hezitzailea ikastetxera joatea ere eskatu zuen zentroak, baigelan, bai jolas-garaian haurraren ondoan egon zedin, baina hezitzaileak argizuen eskola orduetan ikastetxeak jarri behar zituela ikasleari arreta ematekobaliabideak.
‎b. Edukien adierazgarritasun psikologikoa: landu behar den edukiak loturaeduki behar du ikaslearen egitura psikologikoarekin. Hau da, ikasleak aldez aurretik dakiena edo bere garapen maila kontuan hartu behar dira.
‎eduki berria esanguratsua edo adierazgarria izateko, memorizazio ulergarria (ez mekanikoa) beharrezkoa da. Hau da, eduki berria, eraulergarri batean, memoriaren sarean integratu behar du ikasleak. Ikaskuntza esanguratsu edo adierazgarriak irakasleak ikasgelan erabili behar dituen metodologiaketa teknika didaktikoak baldintzatzen ditu.
‎Menuak programatzeko, kontuan hartuko dira ikaslearen adina; makronutrienteen kaloria ekarpenaren balantzea, karbohidratoak nagusi direla, menua hiperprotesikoa edo hiperkalorikoa izan ez dadin; inguruko ezaugarri gastronomikoak; eta produktuen nutrizio balioa babesten duten prestakuntza prozedurak. Menu alternatiboak eskainiko zaizkie osasun arazoak, elikagai batzuekiko intolerantzia, erlijio sinesmenak edo behar bezala justifikatutako bestelako inguruabarrak direla-eta menu berezia behar duten ikasleei. Bereziki, ikasle zeliakoen, alergikoen eta beste patologia batzuk dituztenen elikadura beharrei erantzungo zaie.
2006
‎“Berme hori, gainera, legegintzako testuan jaso behar da, eta ez da autonomia erkidegoen edo unibertsitateen estatutuen geroko araudira mugatu behar”, erantsi du. Era berean, legezko aldaketak ziurtatu behar du ikasleek parte hartuko dutela unibertsitateko kide anitzeko organoetan, horietako bakoitzaren estatutuetan araututakoa gorabehera. RUNAEk eskatzen du LOUn gutxienez ikasleen betebehar eta eskubideen oinarrizko alderdiak sar daitezela, bai eta etorkizuneko Unibertsitateko Ikasleen Kontseiluarenak ere.
‎Bi prezio banden batez bestekoak 14 eta 24 euro arteko tartea ematen du kreditu bakoitzeko, lan eta ikasketa pertsonaleko 25 orduren baliokidea. Horrela, prezioek ez diete eragotziko ikasketa horietarako sarbidea izatea bakarrik irakaskuntza finantzatu behar duten ikasleei, ez eta herritar guztiek egiten ez dituzten ikasketen %100 diru publikoarekin diruz laguntzea ere. Aukera berdintasuna bultzatzeko, beka berriak proposatzen dira errenta murriztuko ikasleentzat, eta mailegu programa bat, baldintza onuragarriekin eta errentaren araberako itzulketarekin.
2007
‎Agenda politikoan gure lekua topatu behar dugu, modu honetan euskalgintzak Nafarroan duen lan orokor horren baitan geure eskakizunak txertatu eta arloa gorpuztu behar dugu nafar jendartearen aurrean. Zentzu berean ulertu behar dugu ikasleak euskaltegietara erraztasunez hurbiltzeko beharrezkoak diren fondoak garatzea beka sistemetarako. Zentzu honetan, Nafarroako hainbat udalen eta mankomunitateren lana aipatu gabe ezin utzi, bertako biztanleei berezko eskubidea duten euskara ikastea ekonomikoki hain pisutsua ez izatea ahalbideratzen dutelako.
‎Duela 20 urte EBI AEKren ildo didaktiko modura ezarri zen eta sistematikoki aplikatu. Esperientzia asko burutu ziren handik aurrera, baina urteekin, berriz, sistematikotasun hori galduz joan da, eta gaur aplikaEuskaltegitik kanpoko eguneroko jardunean osatu behar du ikasleak euskaltegiko lana. Giro erdaldunetan, ordea, aukera hori oso murritza denez, euskaltegiaren esku gelditzen da egoera normal batean nolabait gizarteari edo inguruari dagokion zeregina.
‎Gauza jakina da, gainera, euskaltegiaren zeregina garrantzizkoa dela euskararen eskurapenean, baina ez bakarra. Euskaltegitik kanpoko eguneroko jardunean osatu behar du ikasleak euskaltegiko lana. Giro erdaldunetan, ordea, aukera hori oso murritza denez, euskaltegiaren esku gelditzen da egoera normal batean nolabait gizarteari edo inguruari dagokion zeregina.
‎Dena dela, beti daude errefortzua etengabe behar duten ikasleak, baina, jakina, kasu horietan ez da komeni ikasleak irakasle partikularraren menpe gehiegi egotea.
‎Horrenbestez, ikasle horiek ulertzeko erraza den kontsulta testua behar dute. Gaur egun eskura dauden testuliburu asko onak dira, baina guztiak ez daude pentsatuta neurri handian bere kabuz lan egin behar duen ikaslearentzat. Hori dela eta, Espainiako konstituzio zuzenbidea ezagutzen ez duen ikasleari zuzenbide hori apurka apurka ezagutzeko aukera eman nahi izan diot.
‎Kontuan hartuz garapen moralean berbaldi hizkuntzak duen garrantzia, hezitzaileek (gurasoek, irakasleek) saiatu behar dute ikasleek istorioak etakontakizunak truka ditzaten, elkarrizketako harremanak sustatuz eta haietan. Kontatutako istorioan ikasleak bere ekintzen ardura eta gobernua hartzenditu, bere bizitza istorio gisa interpretatzen du, eta besteen ikuspegiekin alderatzendu.
‎Birjarpena ez da inoiz hasiko bi urte baino lehen, baldin eta graduatuak urtean 22.000 eurotik gorako errenta lortu badu. Maileguaren zenbatekoak nahikoa izan behar du ikaslearen ikasketak eta gastu pertsonalak zero interesarekin ordaintzeko. Lehenengo diru sarrera 6.000 eurokoa da gehienez, eta, ondoren, 800 euroko ordainketak ezartzen dira hilean, gehienez ere 21 hilabeterako, eta betiere matrikularen indarraldian.
‎Titularrak oraindik lanik egiten ez badu, nahikoa da gurasoen sinadura”, argitu dute Caja Extremaduratik. Finantziazio segmentu horren aldeko apustua egin duen beste erakunde bat Caja Navarra da, ‘Graduatu ondoko kreditua’ izenekoa, eta atzerrian ikasi behar duten ikasleei 24.000 euro ematen dizkie gehienez. Matrikularen, materialaren, egonaldiaren eta joan etorrien gastuak barne.
‎Etapa honetan, familian eta eskolan, beharrezkoa da tabakoa, drogak eta alkohola kontsumitzeak dakartzan arriskuez eta kalteez kontzientziatzea; izan ere, arrisku horiek kontrolatuta dauden inguruneetan adin txikikoa moldatzen den heinean, prebentzio gisa jokatuko da, gero tratatzeko zailak diren arazoei aurre egiteko. Arrisku egoerez, prebentzioaren garrantziaz eta etxeko, eremu publikoko edo eskolako arriskuei aurre egiteko jokabide seguruenez jabetu behar du ikasleak. Zirkulazio arauak ikastea, bizikleta, patinak edo skatea erabiltzen denean kaskoa sistematikoki erabiltzea, lehen laguntzei buruzko oinarrizko ezagutzak barneratzea eta larrialdi egoeretan nola jokatu jakitea (uholdeak, suteak eta gas ihesak gertatzen direnean, adibidez) eta elektrizitatea behar bezala erabiltzen ikastea funtsezko alderdiak dira etapa honetan istripurik gerta ez dadin.
‎Zirkulazio arauak ikastea, bizikleta, patinak edo skatea erabiltzen denean kaskoa sistematikoki erabiltzea, lehen laguntzei buruzko oinarrizko ezagutzak barneratzea eta larrialdi egoeretan nola jokatu jakitea (uholdeak, suteak eta gas ihesak gertatzen direnean, adibidez) eta elektrizitatea behar bezala erabiltzen ikastea funtsezko alderdiak dira etapa honetan istripurik gerta ez dadin. Azken batean, arrisku egoerez, prebentzioaren garrantziaz eta arrisku horien aurrean jokabide pertsonalik seguruenez jabetu behar du ikasleak, etxean, eremu publikoan edo eskolan. Helduek, gainera, ziurtatu behar dute haurrak igeri egiten, bide hezkuntza sustatzen eta, eskola eta aisialdi esparruan, kirol eta jolas jarduerarako baldintza seguruak bermatzen.
‎Bestalde, ikasturte berritik aurrera, ikusmen urritasuna duten ikasleek laguntza berezia izanen dute ugaltze ekipo bat erosteko edo apunteak hartzen lagunduko duen laguntzaile bat laguntzeko. Hurrengo ikasturtean goi mailako ikasketak egin behar dituzten ikasle minusbaliatuentzako laguntzak jasotzen dituzte erkidego guztiek. Familia ugariak barne Galiziako familia ugarietako ikasleek, ezgaitasuna dutenek, ekintza terroristen eta genero indarkeriaren biktimek jasoko dute ikasturtean unibertsitate ikasketak egiteko tasen salbuespena.
‎Euskararekiko egitasmorik badaukazue? Euskararen legea ondo dago, baina lortu behar dugu ikasle guztiek 16 urterekin euskaraz egoki berba egin eta idazteko gai izan daitezen. Helduei aukerak ematen saiatu behar da, ikas dezaten.
2008
‎Horrela soilik lortuko da testuaren eta ikaslearen arteko komunikazioa. Bestalde, irakurketen helburuak izan behar du ikasleen hausnarketa sustatzea eta gero eta interpretazio sendoagoak egiteko gaitzea; horretarako, testu egokiak hautatu behar dira, ikaslearen heldutasuna eta motibazioa kontuan izango dutenak.
‎Bestalde, Espainiako curriculumean ez da zehazten irakatsi beharreko autoreak zeintzuk diren13, beraz, EAEko curriculumak eredu horri jarraitu dio, Nafarroakoak ez bezala. Horrez gain, Espainiako curriculumak jasotzen du obren ekoizpenari eta harrerari dagozkion baldintza sozialak ezagutu behar dituela ikasleak. Testuak aukeratzeko ikasleen testuingurua kontuan hartu behar duela zehazten duen bakarra, berriz, EAEko curriculuma dugu.
‎Nahitaezko eskolatze garaia bukatuta, ikastetxe arruntek planifikazio egokia egin behar dute ikasleek ikasten jarraitu ahal izan dezaten, izaera bereko eskola batean.
‎Curriculumaren egokitzapen handiak behar dituzten ikasleak ikastetxe arruntean egoten dira, baina irakasle espezialista batek laguntza ematen die, bai ikasleari berari bakarrik, bai ikaslea talde txikian dela, ikasgela arruntetik kanpo.
‎Laguntza horrek ez du hartu behar eskola orduen% 50 baino gehiago, eta ahalik eta gehien egon behar du ikasleak gelan.
‎Curriculumaren egokitzapen oso handiak behar dituzten ikasleentzat baliabide espezifikoak jarri behar dira, autonomia pertsonala eta soziala hartzen lagunduko dieten baliabideak, eta hola lortuko dute eskola esparruan gehiago integratzea eta eguneroko bizitzan dituzten trebetasunak eskuratzea.
‎(...) eskolak garrantzizko eginkizuna du ahozko hizkuntzaren garapenean Lehen Hezkuntza zehar: erraztu egin behar du ikasleek ahozko hizkuntzaren erabilera formalagoari dagozkion komunikazio trebetasunak lortzea. Horretarako, ikasle bakoitzak duen ahozko hizkuntzaren mailatik abiatu beharra dago erabilera zabalago eta sakonago bat iradokitzeko, trukeak bultzatzen dituzten egoerei indar emanez, non ahozkoa komunikazioaren oinarri izango den.
‎bideo praktika, ariketa praktikoa edota lantegia. ECTSren egokitzapena dela-eta, ariketa guztietan helburuak, baliabideak eta pronetako fitxa didaktikoak prestatu dira, eta, horietan, gaiaren edukietara egokituta taulako hutsuneak osatu behar ditu ikasleak. C eranskinetan, berriz, egitura bera duten taulak osatu ditu:
‎Hala ere, onartua izateko eskubidea unibertsitateek beren katalogo akademikoa osatzen duten titulazioetan eskaintzen dituzten plazen kopuruaren araberakoa izango da. Izan ere, matrikulazio prozesuak amaitzean, gure herrialdeko ikastetxeek eskaintzen dituzten unibertsitate plaza guztien %15 inguru hutsik geratzen diren arren, oraindik titulazio askok ezarri behar dute ikasleak onartzeko muga, ikasketa horietan izena emateko eskaera eskaintza baino handiagoa baita. Aipatutako errege dekretuak jasotzen duen bezala, onarpen muga duten titulazio horietan, erregimen orokorrean eskainitako matrikulez gain, unibertsitateek urtero zenbait kolektibori plaza kopuru jakin bat erreserbatu behar diete, eta talde horiek, unibertsitatera sartzeko eskatzen diren baldintzak betetzen badituzte, unibertsitate zentro batean sartzeko aukera izango dute, kasu horietan erreserbatutako kupoen bidez. Era berean, bi bideetatik (orokorra eta erreserbako portzentajea) onartuak izateko baldintzak betetzen dituzten ikasleek bi aldeetatik eskatu ahal izango dute sarrera, eta, hartara, hautatutako titulazioan sartzeko aukera gehiago izango dituzte.
‎Batxilergoko irakasgai guztiak modu malguan antolatzen dira, ikasleak prestakuntza espezializatua izan dezan, bere prestakuntza ikuspegi eta interesekin bat datorrena. Hartara, irakasgai komunen helburua ikasleen prestakuntza orokorrean sakontzea den bitartean, modalitateko irakasgaiek berariazko prestakuntza eman behar dute ikasleak aukeratutako modalitatean, etorkizunean ikasketa jakin batzuetarako edo lan eremu jakin batean sartzeko prestakuntza. Ikasleek aukerako irakasgai bat egin behar dute Batxilergoko maila bakoitzean Hala ere, aukerako irakasgaiek bi funtzio bete ditzakete:
‎Haur eta Lehen Hezkuntzako 3 eta 12 urte bitarteko haurrek hartzen dute parte. Programa horietan parte hartzen duten ikastetxeek ez dituzte beren ikasleak bakarrik onartzen, baizik eta udalerrian erroldatuta dauden eta bi gurasoek lan egiten dutela frogatu behar duten ikasle guztiak. Hala ere, udan irekitzeko programetan bezala, baldintza horiek betetzeak ez du lanpostu bat bermatzen.
‎Camposen hitzetan, 120 ikastetxe berri daude programa horretan sartuta. «Eta, gainera, urtea bukatu baino lehen hezkuntza premia berezia behar duten ikasleentzako 2 Plana egingo dugu».
‎Ikasliburuak edota hiztegiak behar dituen ikasle batek ere ba al du aukera hori?
‎Baina protestekin batera proposamenak ere egin behar dira, demokrazia hitzetatik aterako badugu. Elkarlana behar dugu ikasleekin, horretan ere, baina horretarako EHU gerora begira aritzeko esparrua duten jakin behar dugu. Horra dilema, esparrua lehen eta elkarlana segituan.
‎Helburua. Derrigorrezko eskolaldia amaitzean, bi hizkuntzen erabiltzaile independente izan behar dute ikasleek. B2 maila aipatu izan du Hezkuntza Sailak, baina testuak ez du maila zehatzik ezartzen.
‎Azken 26 urteotan EAEn indarrean den legeak dio derrigorrezko hezkuntza amaitzean euskara eta gaztelera modu egokian erabiltzeko gaitasuna izan behar dutela ikasleek. Gaur egun EAEko ikasle guztiak gazteleraz mintzatzeko ahalmena dute, aldiz erdia baino gutxiagok lortzen du maila minimoa euskaraz.
‎Baina protestekin batera proposamenak ere egin behar dira, demokrazia hitzetatik aterako badugu. Elkarlana behar dugu ikasleekin, horretan ere, baina horretarako EHU gerora begira aritzeko esparrua duten jakin behar dugu. Horra dilema, esparrua lehen eta elkarlana segituan.
‎Errektoregai aurkeztu berri den Goirizelaiak berak honela erantzun zidan duela ia hiru urte UPVko Akademi Gestiorako Batzordean gaia lantzen ari ginenean: " ikasketak ordaintzeko lan egin behar duten ikasle horiek, urtean ikasgai gutxiago hartu dituzte lana eta ikasketak bateratzeko". Hori da duela hiru urte ikasleoi emandako erantzuna, eta hori da egun eskaintzen ari direna:
2009
‎Sistema honen bitartez, ikasgelak lortzen dituen emaitzak bat batean ikus daitezke, baita gazteen balorazioak ere. Modu honetan, irakasleek badakite zein eduki indartu behar duten ikasleen hezkuntza maila hobetzeko.
‎Hezkuntza arreta Programa horien helburu nagusia da haur gaixoen isolamendua saihestea, bai hezkuntzan bai gizartean, eta, une horietan behar duten laguntza psikologikoaz gain, etengabeko konexioa eskaintzea ikastetxearekin, gero berriz lanean has daitezen. Horrela, etxez etxeko laguntza behar duen ikasleak, bere egoera pertsonaletara eta gaixorik dagoen gaixotasunera egokitutako irakaskuntza jasotzen badu ere, bere ikastetxeko lan programari jarraituko dio beti, bere ohiko tutoreak erialdian lagunduko dion irakaslearekin ezartzen dituen jarraibideei jarraituz. Ikasleaz gain, hiru eragile nagusik hartzen dute parte:
‎Gainerako autonomiek ere ematen dituzte zerbitzu horiek, baina kasu askotan ez dira programa independente gisa ematen, baizik eta berariazko neurri gisa, hezkuntzaren arloko aniztasunari erantzuteko dituzten tresnen barruan. Ikasle batek mota horretako arreta behar badu, gomendagarria da laguntza behar duen ikaslearen ikastetxeari galdetzea haren prestasuna. Madril:
‎Eskaera berean aitak, amak edo legezko tutoreak sinatu behar du, deialdiaren oinarriak ezagutzen eta onartzen dituela adierazteko. Ikastetxeak egiaztatu behar du ikasleak kasu bakoitzean gertatzen diren inguruabarrak egiaztatu dituela. Eskaera guztiak jaso ondoren, ikasleak udaleku horietara lehenago joan ez izana izango da hautaketa irizpide nagusia, eta plazak baino eskabide gehiago geratzen badira, alfabeto ordenaren arabera hautatuko dira onuradunak, aldez aurretik zozketa publiko batean ateratako letratik hasita.
‎Hori dela eta, garestitu egiten da produktu hau, karrera amaierako bidaiak finantzatzeko eskaintza egiten duten beste batzuen aldean. Beste finantziazio bide batzuk Karrera amaierako bidaia egin behar duten ikasleek beste bide batzuetatik ere bidera dezakete beren finantziazioa. Horien artean, unibertsitateko prestakuntzarako kredituak nabarmentzen dira, eta horietan ere sartzen da gorabehera hori, eta kontratazio baldintza onuragarriak dituzte titularrentzat.
‎Campus bat zabalik 24 orduz, urteko 365 egunetan. Espainiako gero eta unibertsitate gehiagok eskaintzen diete aukera hori, zenbait arrazoi direla medio, beren prestakuntza beste jarduera batzuekin uztartu behar duten ikasleei, eta ibilbide pertsonalizatua diseinatu behar dute unibertsitateko titulazio bat ikasteko. Urrutiko Hezkuntzarako Unibertsitate Nazionalaren (UHUN) bidez 35 urte baino gehiago dira Espainian ezarri zen goi mailako irakaskuntza ez presentzialaren eredua, eta aurrerapen handia izan du informazioaren teknologiei esker.
‎Behar bezala arrazoitu ezean, ez dira baimenduko beste campusetan eskaintzen diren gradu, master eta doktorego ikasketa ofizialak. Bestetik, graduek gutxienez izan behar duten ikasle kopurua xedatu du: hogei euskarazko ikasketetan, eta 30 gaztelaniazkoetan.
‎Aurtengo selektibitatea gainditzen dutenak izango dira azkenak Bolognako prozesura egokitu gabeko unibertsitate ikasketak hasten, eta baita orain arteko hautaproba eredua egiten azkenak ere. LOE Espainiako Hezkuntzako Lege Organikoak zehaztutakora egokituko dute selektibitatea, datorren urtean proba egin behar duten ikasleak harekin ari baitira dagoeneko.
‎Izatez, DBH amaitu baino lehen hasi behar dute ikasleek aukeratzen, 4 mailan; han hautatzen dutenaren arabera egingo baitute ondoren Batxilergo bat edo beste, eta horrek emango baitie aukera unibertsitatean ikasketa bat edo beste egiteko. Hortaz, 15 urterekin hasi behar dute ikasleek nondik nora jo pentsatzen.
‎Izatez, DBH amaitu baino lehen hasi behar dute ikasleek aukeratzen, 4 mailan; han hautatzen dutenaren arabera egingo baitute ondoren Batxilergo bat edo beste, eta horrek emango baitie aukera unibertsitatean ikasketa bat edo beste egiteko. Hortaz, 15 urterekin hasi behar dute ikasleek nondik nora jo pentsatzen.
‎ZUZENKETA: Irailaren15eko BERRIAk kaleratu zuen Goi Mailako Lanbide Heziketatik unibertsitatera sartzeko proba bat gainditu behar dutela ikasleek. Okerra zen informazioa.
2010
‎Hori da urria hasieratik ekainera mantendu behar duten erritmoa". Bestalde mintzamena lantzeko beste 28 ordu behar ditu ikasleak. Ahozko trebakuntzako saioak egiteko, Udal Euskaltegian, ikasleak ohiko taldeetan sartzen dituzte, hau da, asteko mintza ordu bat egin baino, ohiko aurrez aurreko talde baten bi orduetara joateko aukera eskaintzen zaie.
‎Prozesu pedagogikoa epe luzera begira diseinatu behar dugu, hau da, irakasleak epe luzerako ikuspegia izan behar du kontuan: zein helburu dauzkan esku artean, zer konpetentzia garatu behar duen ikasleak eta zer egin behar duen horra heltzeko. Hala ere, epe laburreko erabakiak ere garrantzitsuak dira, askotan aldaketak egin behar ditugulako gelan sortzen diren beharren arabera.
‎Egunean egunekoa ikasiz joateko eta plangintza behar bezala betetzeko, ikasketa erritmo egoki eta jarraitua hartu behar du ikasleak.
‎Ikasketa zentro horiek araudia ongi betetzen dutela egiaztatu behar dute ikasleek
‎Kontratua sinatu eta kopia bat gorde behar du ikasleak, eta hari lotuta dauden kontratu, faktura edo ordainagiri guztiena ere bai.
‎Eskaintzari dagokionez, informazio esku-orriak jarri behar dituzte ikasleen eskura.
‎Bologniak metodologia aldaketa ekarri duela gaineratu du EHU ko errektoreak, formazioez gain gaitasunak hartu behar dituelako ikasleak. Albiste Faktorian egin dioten elkarrizketan Goirizelaiak esan du Bologniaren kontra egin diren protesta guztiak onartzen dituela baina, bere iritziz Bologniaren prozesu hau aurrera doa, ez du atzera bueltarik eta abantailarik baino ez du ekarriko.
‎Egia da askotan ez dakigula zenbat balio duen EHUn ikasteak eta hori garrantzitsua da. Jendeak jakin behar du ikasleak konpromiso bat duela gizartearekin eta beraz, gradu batek lau urte eskatzen baditu eta ikasle batek zortzi urte behar baditu, hor arazo bat dugu.
‎Sistema honen bitartez, ikasgelak lortzen dituen emaitzak bat batean ikus daitezke, baita gazteen balorazioak ere. Modu honetan, irakasleek badakite zein eduki indartu behar duten ikasleen hezkuntza maila hobetzeko.
‎nola ulertu behar da, izan ere? Hizkuntza batean zein bestean jarduteko behar adinako gaitasun praktikoa, ez ezagutza teoriko hutsa, eskuratu behar dute ikasleek: argi esana dago hori.
‎Irakaslearen komunikazio gaitasunaz ari garenean, irakasleak komunikazio egoeretan izan beharreko ezagutzatik, azturetatik eta trebetasunetatik harago doa (Fernández, 2000). Gaur egungo irakaslearen lana ez da kontzeptuen eta ezagutzaren transmisio soila, irakasleak gidatzaile dinamikoa izan behar du ikaslearen irakaskuntza ikaskuntza eremuan. Hortaz, irakasleak era egokian komunikatzeko zer esan, eta batez ere, nola esan eta zer baliabide erabili horretarako izan behar du kontuan.
‎Kontuan izan beharrekoa da taula horretan irakaslearen komunikazio gaitasuna trebetasunetan eta hiru eremutan zehazten dela. Era berean, garrantzizkoa da ohartaraztea, lan honen hasieran esan den bezala, komunikazio gaitasuna ezagutza linguistikoak ez ezik, beste gaitasun batzuek ere osatzen dutela eta taula honetan horren berri ere ematen da; izan ere, ikasle batek esaten duena ulertu behar baldin badu irakasleak, ezagutza linguistikoaz gain, ezagutza soziala ere izan behar du, aintzat hartu behar baititu ikasleak dituen izaera, jatorria, heldutasun maila, ama hizkuntza, etab.
‎Gelan edo etxean ikusteko bideo bat aukeratu aurretik, egiaztatu behar da emango zaion haur edo gaztearen ezaugarrietara egokitzen dela. Haren edukiak adinarekin bat etorri behar du, eta, gainera, ulergarria izan behar du ikaslearentzat, ulertzeko gaitasunarekin koherentea. Informazioaren dentsitatea eta iraupena, erabiltzen den hiztegia eta azaldutako irudi edo grafikoen argitasuna baloratu behar dira.
‎Horietan zehazten dira bai ziklo desberdinetarako komunak diren moduluak, bai LOGSEren tituluko moduluen arteko korrespondentzia, LOEren titulazio berriaren baliokidetzat jotzen dena. Gaitasunak egiaztatzeagatik baliozkotzea Lehendik onartutako gaitasunak baliozkotzen dira LHko beste titulu baten edo profesionaltasun ziurtagiri baten bidez LOEk araututako heziketa ziklo bat hasi behar duten ikasle guztiek tituluaren lanbide moduluak baliozkotu ditzakete, Lanbide Kualifikazioen Katalogo Nazionaleko gaitasun unitateak egiaztatuz. Gaitasun horiek LHko beste titulu baten bidez edo profesionaltasun ziurtagiri baten bidez egiaztatu behar dira.
‎Hezkuntza beharrak dituzten ikasleentzako IKTak
‎Irakasleek ere deskarga ditzakete fitxak pdf formatuan, ikasgelan material osagarri gisa erabiltzeko. Ticne katalogoa Ticne plataforma berariazko ikaskuntza beharrak dituzten ikasleentzako IKT soluzioen katalogoa da. Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuak eta Hezkuntza Ministerioak Avanza Planaren esparruan garatua, gainerako autonomia erkidegoen laguntza izan du.
‎Ikasle bakoitzaren sormen ahalmenak hautematea: irakaslanean, irakasleak gai izan behar du ikasle bakoitzaren potentziala eta gaitasun handiena duen sormen trebetasunak identifikatzeko. Horrela, ondorengo lanean eragina izan dezake hautemandako tasunen estimulazioan eta ikasleak neurri txikiagoan dituen beste batzuk sendotzean.<p< Ideia original guztiak ez dira onak:
‎Agian baliatuko zaizue informazioa lortzeko orduan." Alde egin aurretik, Papik dena konponduta zegoela adierazi zigun, erreserbatuta geneukala gela, eta panfletoak ere han zeudela jadanik kartoizko kaxetan" apunteak" bailiran. Azterketa batzuk egin behar zituzten ikasle errepikatzaileak izango ginela. Eta hamarren bat egun izango genituela ekintza burutzeko.
‎" Ba, umeak esan zuen maistrak aurkezle manerak hartuz, holaxe bukatuko dugu gure lehen eguneko klasea, musikarekin. Aitortu behar dut ikasle zintzo eta atseginen itxura hartu dizuedala, eta nire ustez oso ondo konponduko garela eta asko ikasiko dugula." Keinu egin zion Davidi, eta Padam Padam doinuaren notek bete zuten eskola. Arbelaren ondoan, egutegiak 1957ko iraila zela adierazten zuen.
2011
‎Atsedena, aisialdia eta lana behar ditu ikasleak, eta oreka aurkitu behar da horien artean, eskolako lanei jarrera onarekin ekin diezaien.
‎Elektronika etengabeko garapenean dago, baina, denborak aurrera eginda ere, oinarrizko printzi­pioek bere horretan jarraitzen dute. Printzipio horiek ikasketetako lehen urteetan bereganatu behar dituzte ikasleek, hurrengo ikasturteetan proiektu konplexuagoei hel diezaieten, zailtasunik gabe. Oinarria gaizki ikasteak porrota ekar dezake gerora, ezagutza non oinarriturik ez izateagatik.
‎II. tituluan, berariazko hezkuntza laguntza behar izateagatik arrunta ez den hezkuntza arreta behar duten ikasle taldeak jorratzen dira, eta zeregin hori betetzeko behar diren baliabideak finkatzen dira, ikasle horiek erabat sartu eta integra daitezen. Titulu honetan sartzen da, hain zuzen, gizarte egoerengatik, minusbaliotasun fisiko, psikiko edo sentsorialagatik edo jarreran asaldura larriak izateagatik berariazko laguntza eta arreta jakinak behar dituzten ikasleen hezkuntza tratamendua.
‎II. tituluan, berariazko hezkuntza laguntza behar izateagatik arrunta ez den hezkuntza arreta behar duten ikasle taldeak jorratzen dira, eta zeregin hori betetzeko behar diren baliabideak finkatzen dira, ikasle horiek erabat sartu eta integra daitezen. Titulu honetan sartzen da, hain zuzen, gizarte egoerengatik, minusbaliotasun fisiko, psikiko edo sentsorialagatik edo jarreran asaldura larriak izateagatik berariazko laguntza eta arreta jakinak behar dituzten ikasleen hezkuntza tratamendua. Lege honetan aitortzen da, lehen aldiz, gaitasun intelektual handiak dituzten ikasleek berariazko arreta behar dutela.
‎Esan izan da murgilketako irakasleak kontuan hartu behar duela ikasleek murgilketako hizkuntzan (hau da, etxean ikasitakoa ez duten hizkuntzan) dituzten ulermen trebetasunak ez direla oso garatuak izaten, eta zentzu horretan «zaintzailearen hizketa» bezala ezagutzen denaren antzeko zerbaitean egin behar diela ikasleei (Tardiff; 1991; Baker, 2006): hiztegi murriztua, gramatika zein sintaxia sinplifikatua, hizketa erritmo motelagoa edo keinuez asko baliatzea lirateke hizketa horren ezaugarriak.
‎Versterbackaren (1991) arabera, berriz, irakasleak arreta bereziarekin bultzatu behar ditu ikasleak egunero etengabe errepikatzen diren esamolde eta adierazpideak ekoiztera. Horretarako, esamolde eta adierazpide horiek erabiltzen diren testuinguru komunikatiboak eraiki behar ditu irakasleak, erabiliaren erabiliaz, ikasleek testuinguru horiek hizkuntza ekoizpen jakin batzuekin lotzen baitituzte, eta beraz, hizkuntza ekoizpenak dagozkien testuinguru komunikatiboetan erabiltzen ikasten baitute ikasleek.
‎Ikerketan parte hartu behar zuen ikasle kopurua edo lagina zehazteko, kontuan hartu ziren Euskal Autonomia Erkidegoko, Nafarroako Foru Erkidegoko eta Frantziako Pirinio Atlantikoen Departamenduko ikastegiak. Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko 33 ikasgela hautatu ziren, kontuan izanda, herrien tamaina, ikasketa maila, ikastegiaren jabegoa (publikoa/ pribatua) eta ikasteko hizkuntza eredua.
‎apunteen erdiko oinarria da. Bertan, irakasleak azaltzen dituen ideia garrantzitsu guztiak idatzi behar ditu ikasleak. Ez da guztia biltzen; edukiak ahalik eta modurik osatuenean eta ulergarrienean hautatzen dira.
‎Plan hau autonomia erkidegoetako ordezkariekin eta Ezgaitasuna duten Pertsonen Ordezkarien Espainiako Batzordearekin (CERMI) lankidetzan prestatu da. Bertan, hezkuntza premia bereziak dituzten eta komunikaziorako eta informazioa eskuratzeko laguntza baliabideak behar dituzten ikasleei zuzendutako laguntzak garatuko dira, edozein modalitatetan, baliabide didaktikoak eskuratzeko eta erabiltzeko, eta eskola, osagarri eta eskolaz kanpoko jardueretan sartzeko. Era berean, “Eskola 2.0” Lurralde Lankidetzako Programa garatzean, arreta berezia jarriko da IKT baliabideen egokitzapenean.
‎Lan akademiko bat egiteko edo azterketa bat prestatzeko, ahalegin intelektual handia egin behar du ikasleak. Funtsezkoena edukietan asmatzea da, eta ikasleek irakasleak planteatutako galderei eta oharrei erantzutea.
‎Konfigurazio askeko irakasgaien kasuan, komunitate bakoitzak ezartzen duen araudia egiaztatu behar da; izan ere, kasu batzuetan, irakasgai horietako kredituei ikaslea matrikulatuta dagoen titulazioaren prezio bera aplikatzen zaie, baina beste batzuetan kredituaren kostua irakasgaia osatzen duen titulurako finkatutakoa da. Zerbitzu akademikoez gain, unibertsitateek ematen dizkioten administrazio zerbitzuak ere ordaindu behar ditu ikasleak. Horregatik, ikastaroaren kostu osoari beste gastu batzuk gehitu behar zaizkio, hala nola idazkaritza tasak (4 euro), espedientea irekitzea (24 euro) eta derrigorrezko eskola asegurua (1,12 euro).
‎Ikasturte honetarako, ikastetxeek 120 euro jasoko dituzte gehienez Lehen Hezkuntzako ikasle bakoitzeko eta 150 euro Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan. Kopuru horrekin liburuak behar dituzten ikasle guztiengana iristea espero da, baina liburuak sobratzen badira, eskatu dituztenen artean banatuko dira. Nafarroa.
‎michael_ swan Hezkuntzari buruzko Lege Organikoak (LOE 2006), gure herrialdearen historian lehen aldiz, hezkuntza arretarako berdintasunerako eskubidea jasotzen zuen ikasteko zailtasun bereziak zituzten ikasleentzat. Araudi horretako 71.2 artikuluak agintzen duenez, hezkuntza administrazioek “hezkuntza arreta arrunta ez den beste hezkuntza arreta behar duten ikasleek beren gaitasunak ahalik eta gehien gara ditzaten beharrezkoak diren baliabideak ziurtatzea” dagokie hezkuntza administrazioei. Araudiaren zehaztapenean eta garapenean oso aurrerapen txikiak egin dira.
‎Goiz detektatzea: berariazko ikaskuntza beharrak dituzten ikasleak identifikatzeko, irakasleak Haur Hezkuntzako lehen eta bigarren hiruhilekoan eta Lehen Hezkuntzako lehen zikloan goiz detektatzetik hasi behar dira. Zailtasunen ebaluazioa:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia