Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 230

2000
‎Osotoro ondorioapelaezinak sortzen ditu mugapen honek, ezen, mintzatzen ikastearekin batera, umeakbere hizkuntzarenak direnak ikasten ditu soilik, eta ikaspen esfortzua errentagarriegiteko, berauek praktikan erabil daitezen nahiko du. Baina konstrikzio (mugapen) hauek ezin dira beti eta edonola erabili; hizkuntza bakoitzak bere arautegia duenez (hamaikagarren atalean aipatutakoa), hiztunak jakin behar du nola jokatu soinu elkarketa posible bakoitzarekin (noski; eta jakin zein soinu elkarketa ez diren posible berehizkuntzan).
‎¡ Qué descansada vida/ la del que huye el mundanal rüido/ y sigue la escondida/ senda por donde han ido/ los pocos sabios que en el mundo han sido! , zeren uste bainuen ezen poema hark lur bat eskaintzen ziola ene arima nekatuari eta lur hartarat egin behar nuela nola edo hala. Eta, pentsu haien hausnarrean nengoela, ikusirik amak ezen ez niola deus ere ihardesten, erantsi eta eratxiki zuen:
2001
‎Niri ongi iruditzen zait, besterik ez bada zer ezberdintasun dauden ikusteko, baina azkenean nik badakit zeren alde nagoen: pertsona bakoitzak aukeratu behar duela nola bizi nahi duen, gizona ala emakumea den kontuan izan gabe. Niri esaten zidaten" Zergatik panpox" emakume batek bakarrik egin zezakeela, eta ez da egia, gizon batek oso harreman estua baldin badu semearekin, idatz dezake liburu bera.
‎Sadabaren kopeta belzten ikusi nuenean bere gelara eraman nuen, zer gerta ere. Urtea ongi hasi behar genuen nola edo hala. Mines ere etorri zitzaion kontsolatzera.
2003
‎Azken ordainsari hori da dibidendua. Baldin enpresa batek bere emaitzen kontua 1.000 euroko mozkinaren ixtea lortzen badu, hango administrazio kontseiluak planteatu behar du nola banatuko duen diru hori eta zer helburu emango dion. Inbertsio berriak egiteko, jabe edo akziodunei ordainsari moduan pagatzeko edota bi gauzetarako erabili du.
‎Aspaldidanik, destilazioaren bitartez likoreak lortzen zituzten, baina XVI. mendera arte likoreen kontsumoak ez zuen garrantzirik hartu. Badirudi, rona masiboki produzitutako lehenengo likorea izan zela, kontuan hartu behar dugu nola bere lehengaia, melaza, oso merkea zen eta ordura arte arbuiatua gelditzen zen, azpiproduktu bat bezala kontsideratua zegoelako. Hasierako izena Rumbullion zen?, zalaparta?
‎Ondoren bota zuen ondorengo urteetarako euskalgintzak erronka berriei erasotzerakoan eta gure inbertsioak erabakitzerakoan azterketa serioa egin beharra dugula nola lor genezakeen 9.000 erosle omen diren horien kopurua areagotzea. Kopuru horretan omen dabil eta Siadecok egin zuen azterketa batek dioenez euskal produktuen kontsumoa gutxi gora behera.
2004
‎Goazen bila. Harrapatu behar ditugu nola edo hala!
‎Dendatik bota behar ditugu nola edo hala.
‎Hartara, bere erantzunak ez dira biologiko hutsak. Bere egitura biologikoari uko egin gabe, edo, hobeki esan, bere egitura biologiko" irekiagatik", gizakiak asmatu egin behar du nola joka, bere egiten d (it) uen errealitate (ar) en aurrean ageri zaizkion aukera ezberdinen artean egokien deritzona hautatuz, halabeharrez hautatu ere.
2005
‎1 Prozedura Zibilaren Legeko 1489 artikuluak ezarritakoa betetzeko eman den ziurtagiriaren ostean, erregistratzaileak adierazi behar du lege horren 1490 artikuluko komunikazioak egin dituela, eta zehaztu behar du nola egin dituen komunikazio horiek.
2006
‎Erabakia aldez aurretik adostu eta elkarrekin jakinarazi behar da: bikotekideek ados jarri behar dute nola eta noiz jakinarazi haurrei banantzearen erabakia. Erabakia bi bikotekideek batera jakinarazten badiete, haurrek mezu klabe bat jasoko dute:
‎Koska pixka batean gelditu da nirekin. Haren esanetan nomina aldatzearena erraz aski egin da, enteratu behar du nola egiten den –anartean pasa dira kalean behera korrikalari batzuk, Koskak haiei begira:
2007
‎Zer garrantzia izan dezake kultura idatzita gordetzen duten paperak gordetzeak heriotza merkatuetan saltzen den herrialdean? Zertarako jakin behar dute nola bizi ziren duela milaka urte bihar biziko diren ez badakite. Bizkaiko burdinazko gerrikoaren defentsan izandako borrokak gogorarazteko Larrabetzun egindako jardunaldien ostean hasi zaizkit ideiok korapilatzen eta azkura sortzen. Izan ere, jardunaldiotan izan ditugun hizlari gehienak ados daude baieztapen honekin, behinik behin:
‎Egia esan, komunikabideek behar bezala informatzeko ardura dute, haiek jakin behar dute nola eman arazoaren berri. Ez dute hondamendi edo apokalipsi gisa irudikatu behar, konponbiderik ez duen arazo bat balitz bezala.
‎Zereneta, jakina, identitate nazionalaren auzi honetan gauza bat dago inondik inola ereahantzi behar ez genukeena: gizarte modernoaren nabartasunean bizi garenez, etanabartasun horren eraginez, identitatearen izaera monolitikoa pitzatua dagoenez, jakin behar dugu nola funtzionatzen duten elementu hegemonikoek sistema horrenegituran. Hauteman ditzagun, eginahalean, modernotasunaren konplexutasunakñabartutako nazio ezaugarri hegemonikoak.
‎Kanpo oreka izateko, diskurtsoak egokitasuna gorde behar du nola barneko osagaien artean hala testuingurukoen artean. Hizlariak, bere diskurtsoa eraikitzerakoan, oso kontuan izan behar ditu bere itxura, bere aurrean izango duen publikoaren zelakotasun intelektuala, diskurtsoa egin egingo den unea, eta diskurtsoa sozializatuko den lekua bera.
‎errealitate berri horiek (gure adibidearekin jarraituko dugu, hau da, langileria berriaren sortzearekin) nola mugitu diren bere esparru sozialean, eta denborarekin nola eratu eta moldatu diren beren helburuak praktikan gauzatzeko. Azken finean, Historiak azaldu behar du nola eta zein baldintzatan bihurtu den ala ez talde sozial berri bat klase sozial batean, noiz sortu den klase historiko gisa.
‎antropologia hezitzaile baten lana, Humboldti jarraituz, bikoitza izango litzateke. Hau da, batetik, aztertu egin behar du nola" giza errealitatea idealizatu" (nola lagundu gizabanakoari bere izaera errealetik bere izaera idealera hurbiltzen); bestetik, aztertu egin behar du nola" giza ideala errealizatu" (nola lagundu gizabanakoari bere izaera ideala bere izaera errealean gauzatzen). Bi horiek, beti ere, aldi berean gertatu behar dute eta, egiaz, humanizazio prozesu bat eta bera osatzen dute.
‎antropologia hezitzaile baten lana, Humboldti jarraituz, bikoitza izango litzateke. Hau da, batetik, aztertu egin behar du nola" giza errealitatea idealizatu" (nola lagundu gizabanakoari bere izaera errealetik bere izaera idealera hurbiltzen); bestetik, aztertu egin behar du nola" giza ideala errealizatu" (nola lagundu gizabanakoari bere izaera ideala bere izaera errealean gauzatzen). Bi horiek, beti ere, aldi berean gertatu behar dute eta, egiaz, humanizazio prozesu bat eta bera osatzen dute.
2008
‎Konforme nago Antonekin horrek ez duela ekartzen aldaketarik, baina kontuan hartu behar da aipatzen den espektakularitate hori, gustatu ala ez, errealitatea dela, eta horrekin jokatu behar duzula. Ikusi behar duzu nola egin, balorazioak egin daitezke eta hor badaude posturak eta ideologiak, baina ezin duzu espektakularitatea saihestu. Askotan El Pradon gertatu izan dena jartzen da adibide modura:
‎Etiketan argi agertu behar du nola eginak dauden (zuku kontzentratuarekin egina edo antzeko zerbait jarri behar du).
‎Bost gizon behar izan genituen komisarian bera errenditzeko. Gero, baina, ikusi behar zenuen nola otzandu zen! Katutxo bat zirudien.
‎Okerrena, hala ere, horrela ezin zutela jarraitu. Lehorreratu egin behar zuten nola edo hala, eta ihesa beste baterako utzi.
‎4) Kode ortografikoa menderatu nahi bada, soinu segidaren segmentuak identifikatu eta ordenatzeko gai izan behar da. Idazten ongi ikasi nahi duenak jakin behar du nola ordezkatzen dituzten ortografia zatiek hizkuntzaren fonologia zatiak, eta, gainera, ezinezkoa dela kode ortografikoa menderatzea egitura fonologikoaren ezagutza espliziturik gabe.
‎Parte hartze eraldatzailea, nolabait, enpoderamendua sortzen duena dela definitu dugu. Baina horrek zehazki zer suposatzen duen jakiteko aurretiaz jakin behar dugu nola egikaritzen duen botereak. Boterea kontzeptu konplexua da, aldi berean, gaitasun bat, erlaziozko fenomeno bat eta egiturazko fenomeno bat izan baitaiteke.
‎Adituak bat datoz esatean bikoizketaren espezialitate guztiak konplexuak direla, baina ziur daude agian zinemaren eta telebistaren kasuan behar direla interpretazio gaitasun handienak. Protagonisten elkarrizketak bikoiztu, emanaldi bat berrinterpretatu baino lehen, bikoizketako aktoreek jakin behar dute nola mugitzen den aktore jakin bat, haren keinuak eta" tikak", nola interpretatzen dituen… Beraz, sakon aztertzen dituzte pertsonaiak, bai ikusmenean bai soinuan. Prestakuntza Bikoizketako aktore izateko ez da beharrezkoa aldez aurreko esperientziarik izatea, eta ez dago adin mugarik.
‎“Guztiz onartezina eta ulertezina da, Andaluziako Juntak Sierra Morenatik mugak lekuz aldatu nahi dituen bitartean, oraindik Doñanan geratzen diren gutxi batzuei hiltzen uztea”, adierazi du Juan Carlos del Olmo WWF/ Adenako idazkari nagusiak. “Andaluziako Juntak eta Doñanako Parke Nazionalak azaldu behar dute nola gertatu den zabarkeria hori munduko felido mehatxatuenarengan, teorian Europako parke nazional babestuenetako batean”. “Clavo” en heriotzak “segur aski” esan nahi du Erreserba Biologikoan eta Parke Nazionalaren hegoaldean zegoen ar bakarra galtzea.
‎Lehenbiziko aldiz, talde oso baten babesa izango zuen, denak haren alde lanean. Babes eta konfiantza hori eskertu beharra zuen nola edo hala. Eta zer hobeto Frantziako Tourra irabaziz, dotore, lasterketako etapa nagusian, Alpe mitikoan garaipen ikusgarria lortuz.
‎Monismoak ere badu bere arazoa: esplikatu egin behar du nola" jariatzen" den gogoa materiaren interakzio fisiko kimiko batetik. Hipotesi dualista eta monistak, forma desberdinetan, gaur egun arte mantendu dira eta mantendu egingo dira inoiz gogoaren misterioa argitzen den arte.
‎Katixak: Gizon hauek ere behar dute ikusi olerkia eta kantuak maite dituzten aitamen semea, egun izanagatik preso altxatua, bakean eta amodioan hazi haurra dela. Ikusi ere behar dute nola, gu menditarrek, otoitz moduan dugun kantatzen kenka gaixtoetako hasperenen agerpena: hau ez dea bada guhauri doakigun izaera?
2009
‎Esaldi hau extrapolatuz esango genuke" euskararen erabileran eragitea ez dela metodo arazoa, pertsona arazoa baizik". Pertsona bakoitzak erabaki behar du nola jokatu nahi duen hizkuntza transmisioarekiko. Aldagai kognitibo eta afektiboekin egin behar dugu lan.
‎Modu apalean eta euren burua gehiegi goraipatu gabe, gustuko dituzten tendentziak euren soinuetara egokitzen saiatzen direla azaldu digu berak. Halere, We Are Standard taldea ez da modaren agindu guztiak betetzen dituen horietakoa, janzkeran bakoitzak jakin behar duelako nola moldatu. Musikan eramaten dena jarraitzea, aldiz, asko interesatzen zaie.
‎Joe Perry gitarristak egin berri dituen adierazpenetan esan du inolako azalpenik gabe utzi duela taldea kantari eta liderrak. orain, ikusi egin behar dute nola jarraituko duten aurrera taldearekin.
‎–Mundu guztiak ez, Xabier. Ikusi behar zenuen nola begiratu didan Marisak. Jack Tripa ateratzailea banintz bezala.
‎Izebak bazekien, bai, Blancaren joeratxoaren berri, baina Blancak urte luzeak egin zituen Regina enean eta ez zen behin ere halakorik gertatu, neurri hartan ez bederen; orduan, baina, izebak begirada zorroztu zuen, beste xehetasun bat gogoratu balu bezala; izebak, izan ere, ongi gogoratu behar zuen nola, egun batzuk lehenago, Adarekin topatu zen, etxeko korridoreetako batean, egongelatik langelarakoan, hain zuzen?, baita nola Adak ia estropezu egin zuen ere.
‎Domingok bere fantasmekin segitzen zuen, inoiz baino itsuago; orain, gainera, bakarrik zegoen, Alberto, ikastetxean hiru urte egin ondoren, Galiziara itzuli baitzen gurasoenera, hirian geltokiburu zuèn osaba, etxean hartu zuena, hil egin zitzaiolako; garaitsu hartan, halaber, ikaskide bat hil zen, tuberkulosiak jota; Domingok ongi oroitu behar zuen nola Fernando Biain izeneko ikaskidea, aurpegi ezin zurbilagoa zuena, egun batean eztulka hasi, handik hiruzpalu egunera ikastetxera etortzeari utzi, eta urtebete gabe hil zen; tuberkulosia, baina, hitz markatua zen, hainbesteraino, non jende asko eta askorentzat izurri biblikoen konnotazioa baitzuen, zabaldu ere, horregatik zabaldu zen ikastetxean Fernando Biain katarro batek jota hil ote zen, edo bronkitis batek, edo auskalo beste zerk, nahiz eta ikaskide gehienek muturra okertu, tuberkulosia eta tuberkulosia?; hauen artean, gainera, era guztietako iruzkinak egiten ziren, modu batean edo bestean hil ote zen, batzuek esaten baitzuten lotan hil zela, eta besteek itota eta desesperatuta, airerik gabe geldituta gero, zer egingo diogu, bada!, bizitzak heriotza zor?
‎Are gehiago: Maria Bibianak ederki oroitu behar zuen nola Gabinok orduak eta orduak egiten zituen etxeko aquariumari begira, hiriko aquarium ezaguna gerokoa izan zen arren, Elkarte Ozeanografikoak bazuen bat bere egoitzan, eta handik etorri zitzaion Gabinori Regina enean berea jartzeko ideia: kristalezko arrainontzi paralelepipediko bat zen, dozena erdi arraintxo biltzen zituena?, arraintxoen joan etorriek liluratuta; haren esaldi bat ere ezagun egin zen etxekoen artean, Domingok umetan irakurri zuèn liburu bakarretakoaren inguruko iruzkinean:
‎Eroa edo hiltzailea naizela uste du. Ikusi egin behar zenuen nola begiratzen zidan...
‎ITXASO. Ikusi egin behar zenuten nola egin dien aurre. Bata ia bota du lurrera eta bestea paretaren kontra?
‎Demagun behin eta berriz saiatu garela gure herrian egin behar densaihesbideari buruzko informazioa lortzen udalean eta ezin izan dugula lortu.Pentsa dezagun hauteskundeak gertu direnean, udaleko komunikazio arduradunakalkateak gaiaren inguruan informatzeko elkarrizketa eskaintzen digula. Kasuhorretan ondo balioetsi behar dugu nola landuko dugun informazioa. Agian, ezlitzateke alkatearen elkarrizketa soilik kaleratzea.
‎Ez da nahikoa nortasun agiria (kasu honetan pasaportea) eta datu pertsonalak aurkeztea; entitateek aurrekari ekonomikoen frogak eta gordailuen jatorriaren frogak eskatzen dituzte. Hau da, interesdunak frogatu behar du nola irabazten den bizitza, bere lan kontratua (baldin badu) edo enpresaren dokumentuak eta merkataritza jarduera (jabea bada). Gainera, diru kopuru bat utzi nahi baduzu, kopuru hori nondik atera den zehaztu eta frogatu duzu.
‎Baliteke inbertsio funtsen bidez diru zorro bat sortzea, eta, horri esker, errenta aldakorretik errenta finkora alda daiteke. Inbertitzaileak xede batzuk ezarri behar ditu, errentagarritasun helburu batzuk, eta pixkanaka egiaztatu behar du nola ari diren betetzen: ez dio utzi behar saldu behar duen unean saldu dezakeen izuak edo beldurrak.
‎ELA LAB sindikatuei zalantza eta galdera aunitz sortzen zaizkie: “Zahar etxeak zorrak baditu eta kontratuak irauten duen 5 urteetan irabaziak atera behar badituzte nola lortuko dituzte. Kalitatea jeitsiz?
‎Alferrikakoa da. Liburua hor dago, bakoitzak jakin behar du nola jokatzen duten beste batzuek. Alderdi barruan gauzak oso ondo daude eta ez dago eragozpenik.
‎Beti ematen du pena jokalari garrantzitsuak joateak, baina bakoitzak ikusi behar du nola planifikatu bere kirol ibilbidea. Bi jokalari handi galduko ditugu, baina segitu beharra daukagu.
‎Baina hezkuntzari ezarritako kooperatiba kontzeptuaren arrakastak ez die erantzuten soilik aurretik aipatu ditugun arrazoi guztiei, hala nola kalitateari eta Bikaintasuna lortzeko etengabeko ahaleginari. Arrazoi horietaz gain, kooperatibistaren berezko filosofiak, eta ikastetxe batek zer izan behar duen eta haren helmugek zer izan behar duten nola ulertzen duen, horrek ere gure hezkuntza bidearen arrakasta dakar. Hala, gure ikastetxe ia guztiek onura publikoko izaera dute, hau da, ez dute irabazi asmorik.
‎Horretarako bilera bat eskatu du. Diputazioak, udalak, Gizarte Segurantzak, Elizatxo promotoreak, enpresak eta sindikatuok eseri eta erabaki egin behar dugu nola aplikatuko den hitzarmena. Kudeatzaileak aldatzea ere nahi du sindikatuak.
‎Izebak bazekien, bai, Blancaren joeratxoaren berri, baina Blancak urte luzeak egin zituen Regina enean eta ez zen behin ere halakorik gertatu, neurri hartan ez bederen; orduan, baina, izebak begirada zorroztu zuen, beste xehetasun bat gogoratu balu bezala; izebak, izan ere, ongi gogoratu behar zuen nola, egun batzuk lehenago, Adarekin topatu zen, etxeko korridoreetako batean –egongelatik langelarakoan, hain zuzen–, baita nola Adak ia estropezu egin zuen ere.
‎Are gehiago: Maria Bibianak ederki oroitu behar zuen nola Gabinok orduak eta orduak egiten zituen etxeko aquariumari begira –hiriko aquarium ezaguna gerokoa izan zen arren, Elkarte Ozeanografikoak bazuen bat bere egoitzan, eta handik etorri zitzaion Gabinori Regina enean berea jartzeko ideia: kristalezko arrainontzi paralelepipediko bat zen, dozena erdi arraintxo biltzen zituena–, arraintxoen joan etorriek liluratuta; haren esaldi bat ere ezagun egin zen etxekoen artean, Domingok umetan irakurri zuèn liburu bakarretakoaren inguruko iruzkinean:
‎Domingok bere fantasmekin segitzen zuen, inoiz baino itsuago; orain, gainera, bakarrik zegoen, Alberto, ikastetxean hiru urte egin ondoren, Galiziara itzuli baitzen gurasoenera, hirian geltokiburu zuèn osaba, etxean hartu zuena, hil egin zitzaiolako; garaitsu hartan, halaber, ikaskide bat hil zen, tuberkulosiak jota; Domingok ongi oroitu behar zuen nola Fernando Biain izeneko ikaskidea, aurpegi ezin zurbilagoa zuena, egun batean eztulka hasi, handik hiruzpalu egunera ikastetxera etortzeari utzi, eta urtebete gabe hil zen; tuberkulosia, baina, hitz markatua zen, hainbesteraino, non jende asko eta askorentzat izurri biblikoen konnotazioa baitzuen... zabaldu ere, horregatik zabaldu zen ikastetxean Fernando Biain katarro batek jota hil ote... Eta Domingori hura geratu zitzaion, heriotza hartan pentsatze hutsak –non zegoen Tartaloren edo Drakularen historiarik izugarrienekin ere gozatzen zuen mutila? – ileak lazten baitzizkion, itomenari buruzko gogoetarik txikienak ere halako itomen bat eragingo balio bezala... horregatik oheratzen zen gauero fantasmei dei bat eginez, jauregia behar bezala babes zezaten, harik eta gau haietako batean beste amets bat izan zuen arte, zalantzarik txikiena onartzen ez zuena, hain ziren argiak eta garbiak amets berriak eskaini zizkion irudiak, antza, berak hala kontatzen zuen behintzat.
2010
‎hizkuntza berria ikasteak zentzuren bat izan behar du, zerbaiterako ikasten dira. Hizkuntza berriaz jabetzen ari garela, hausnartu behar dugu nola eragiten duen prozesu horrek gure nortasunean; nola ikusten dut nire burua?
‎Horretarako, norberak gogoeta egin eta jabetu egin behar du nola elikatzen duen bere burua.
‎Horrexegatik, ongi aztertu behar dugu nola elikatzen dugun geure burua.
‎EBko koordinatzaile nagusiaren arabera, milaka lagunek jazarpenak, kartzela zigorrak, erbestealdiak eta torturak jasan zituzten, baina, gaur, minarekin ikusi behar dugu nola justiziak alderdi baten eta falangisten sindikatuaren eskakizunei jaramon egiten dien, milaka desagerpenen ikerketa ekiditeko.
‎Xabi Larralde Batasunak Ipar Euskal Herrian duen bozeramaileak esan du ez duela zalantzarik ETAk bere pausoak emango dituela Eusko Alkartasunak eta Ezker Abertzaleak Bilbon iragan igandean aurkeztutako akordioarekin irekitako bidea gara dadin, nahiz eta zehaztu ETAk erabaki behar duela nola eta noiz eman pauso horiek.
‎Oso denbora gutxian lau presidente izan ditu, Fuentes, De la Peña, Larzabal eta Badiola. Aurreneko urtean hiru entrenatzaile, zorrak itota konkurtso legean sartu, oinarrizko futbolaren hitzarmena hautsi... norabiderik gabe ontziak iparra berreskuratu behar zuen nola edo hala. Aperribairen etorrerak lasaitasuna ekarri du, harrotutako hautsak biltzea.
‎ulertzen edo: Helenak, emakume bat zen neurrian, ni baino hiru urte zaharragoa gainera, oinak lurrean behar zituen nola edo hala, gure artekoa ezinezkoa zela ikusten zuen, argi eta garbi ikusten ere ordurako; Helenak, ondorioz, itzal hura zuen, porrotaren itzala?, noranahi jarraitzen zitzaiona, harik eta itzalari ihes egiteko modua aurkitu zuen arte, etengabeko jardun ekinak bitarteko, gauza bat egin orduko beste bat egitera bultzatzen zuena; edo hala jokatzen ote zuen, bera ere halakoa zelako, tximeleta geldiezin bat bezalakoa, lana eta dantza zeregin nagusi zituena?; baliteke; ororen buruan, baina, behin behineko irtenbidea zuen hura Helenak, pausaldia ohi baita bi jardunen arteko tartea, nora itzalak noiznahi egin baitzezakeen berriro ere; horregatik, bada, itzala inguruan sentitzen zuelako edo egin zidan Helenak galdera hura:
‎–Urriaren 31ko bileran testuaren zirriborroa itxita utzi genuen. Esan genuen alderdi bakoitzak bere erabakitze gunera eraman behar zuela, nork bere exekutibara, alderdi bakoitzak jakin egin behar zuela nola eman azalpenak, ez filtratzeko moduan. Alderdi bakoitzak jakin behar zuen erabakia nola hartzen zuen, baina hurrengo bilerara oniritzia ekarri behar genuen.
‎GERMAN. Ikusi egin behar zenuen nola dagoen gizona!
‎ALIZIA. Ez ditut sekula musuka harrapatu, baina ikusi egin behar duzu nola begiratzen dioten elkarri.
‎kotxeak, fruituak, alkoholdun edariakâ? ¦; hoiek kargatzeaz eta deskargatzeaz arduratzen direnak zamaketariak, estibadoreak dira. Zehaztasun handiz kontrolatu behar dute nola iristen diren merkantzia horiek. Santurtzira hurbildu gara gaur, zamalanak egiten dituen enpresa bateko arduradunarekin hitz egiteko.
‎" Eta orain zer egingo dugu?" galdetu zidan, lizardira itzuli ahala, Helenak noiznahi baitzuen galdera hura ezpainetan, eta orain ulertzen dut zergatik... ulertzen edo: Helenak —emakume bat zen neurrian, ni baino hiru urte zaharragoa gainera, oinak lurrean behar zituen nola edo hala— gure artekoa ezinezkoa zela ikusten zuen, argi eta garbi ikusten ere ordurako; Helenak, ondorioz, itzal hura zuen —porrotaren itzala—, noranahi jarraitzen zitzaiona, harik eta itzalari ihes egiteko modua aurkitu zuen arte, etengabeko jardun ekinak bitarteko, gauza bat egin orduko beste bat egitera bultzatzen zuena; edo hala jokatzen ote zuen, bera ere halakoa ... " Eta orain zer egingo dugu?"; eta ni erantzutera nindoakion, baina lizardiaren ertzean ikusi nuen Estibaliz, guregana pauso azkarrean zetorrena eta erantzuna guztiz aldatu zidana:
‎Zein dirurekin? Hori ez zela bere problema, nik neuk konpondu behar nuela nola edo hala. Urte hartan Gasteizen pasatu behar nuen uda, osaba izebekin, eta haien ezagun baten bidez Apezpiku Jauregian(!) dohainik egitea lortu nuen.
‎Ikasi behar duzue nola idatz alfabeto berria, orduan, den guzia bikaina izanen da.
2011
‎Osasun Astea azaroaren 7tik 11ra, astelehenetik ostiralera, burutuko da aurten Villa Mirentxun eta osasunari helduz: Nerea Sanchezen iritziz, aurreko urteetako egitarauak ikusita konturatu da gaixotasunei eta erantzunei buruz hitz egin dela" eta hori ondo dago, baina jakin behar dugu nola bizi modu osasuntsuan, horregatik deitzen da Osasun Astea". Beraz" ez gaixotzeko nola jokatu" jakin dezagun, aurten, proba bezala, zerbait desberdina ekarri nahi izan dute eta beste mota batetako hitzaldiak antolatu, daukaten erantzuna ikusteko:
‎Adin horretan gakoa irakasleak dira. Zaindu egin behar dute nola hitz egiten dieten umeei, kontatzen dizkieten ipuinak, abesten dizkieten kantuak, zertara jolasten diren haiekin... Une horretatik irakasleek berdintasun kontuetan erreferente bat izan behar dute umeentzat.
‎«Konstituzioaren esparrua dugu, eta horrek babestu behar gaitu. Aztertu behar dugu nola argi ditzakegun gertakizunak, besteen eskubideak urratu gabe».Elkartearen aldetik erantzun irmoa jaso dute zalantza horiek, Lopezen ahotik: «Zuek ezin banauzue lagundu, laguntza non eska dezakedan jakingo duzue, eta espero dut eskutik helduta eramango nauzuela.
‎hizkuntza ekologiaren gaia mundu osoan kontuan hartu beharreko gaia da, eta hori, nolabait, ona da guretzat; izan ere, baieztatu egiten digu ez garela arazo hori dugun bakarrak: espezie guztiek jakin behar dute nola kudeatu beren espeziearen hizkuntzaeta kultura dibertsitatea. horregatik, mundu osoko arazoa denez, gure ekarpena mundu osoarentzat izango da onuragarria. zein da eKologiaren arrazoiBidea, ekologiak espezieak eta haien habitata lotzen ditu. hainbat tresna kontzeptual eta eredu sortu ditu ekosistemak aztertzeko. ekosistema bat hainbat elementuren bat egitea da; bat egite horren helburua da funtzionalki integratutako sistema bat mantentzea. hau da, ekosistemak bereizi egiten ditu elementu nagusiak eta gainerako elementuak.
‎Hori saihesteko, emakumeek txiki txikitatik ikasi behar dute nola garbitu bulba ingurua: aurretik atzera, uzkira iritsi arte, eta ez alderantziz.
‎– Ez al zara gogoratzen, iaz, hemen bertan... gogoan izan behar duzu nola iritsi zen hau, erabat jota, kontrola itxi eta gero. E, maisu?
‎Herri menderatu bat antolatuko baldin bada, lehenengo konturatu egin behar du menderatua izan dela. Gero, aztertu egin behar du nola izan zen, zergatik, zertan huts egin zuen. Pedagogia politiko baten beharra dauka menderatua izan den herriak.
‎Lagunen esanetan, gorputzak eman zion altoa aspalditik neureganatua neukan inertzia bati; alegia, beti eginbeharrez itota eta triste antzean ibiltzeari. Irudi baten bidez azaldu behar banu nola sentitzen nintzen, oro har, sasoi hartan, esango nuke sukaldeko trapu zahar bustia lez sentitzen nintzela.
‎NEKANEk denbora behar du nola kontatu pentsatzeko.
‎ERNESTO. Bikain portatu zen, ikusi egin behar zenuen nola hitz egin zuen!
‎Alper alperrik da guk gerok gere buruak, gere begiak itxutzea eta ez ikusi nai izatea gauzak nola dauden. Gauzak sendatu bear baldin baditugu, lenbizi jakin bear dugu nola dauden gauzak. Beraz, jakiteak eztigu kalterik ekarriko (Mitxelena, 1998:
‎prestaketa, salmenta eta lanaldiaren amaierako bilketa, batez ere kokapen egun bakoitzean aldatzen bada, horietan elikagaien manipulazioa etengabea baita. Prebentzio tresna nagusia ezagutza da; horregatik, arduradun eta langile guztiek jakin behar dute nola manipulatu elikagaiak eta kutsadura arriskuak.
‎Elikagaietarako koipeak ekoizpenean eta garraioan bereiziko dira, erabilera teknikorako. industria kimikoa. Gainera, produktuek esplizituki aipatu behar dute nola erabiltzen diren koipe horiek elikadurarako egokiak ez direnak elikatze katean sar ez daitezen. Halaber, aurreikusita dago Europar Batasun osoan aplikatzeko plan harmonizatua onestea, dioxinetarako nahitaezko gutxieneko probekin, produktu bakoitzaren arriskuen arabera.
‎ausaz, zerbait ahaztuko zitzaion bertan. Aukera hori aprobetxatu behar zuten nola edo hala; beraz, makurtuta eta isilpean kamionetara abiatu ziren, atzealdeko olana altxatu eta barrura kolatu ziren. Zakuz beteta zegoen.
‎Ez ministroa, baina administrazioko nagusia. " Ikusi behar dugu nola bultza ditzakegun euskarazko ikasketak". Hor entzun dut sekula amestu ez dudana, gizon horrek erran zuelarik:
2012
‎Gure terrenora ekarri behar dugu berriz ere, entzun? Bestela, akabo!. Konbentzitu egin behar dugu nola edo hala?
‎LUKAS. (irribarre mingotsa) Desgrazi asko gerta daiteke bizitzan,? eta bakoitzak asmatu behar du nola gainditu, aurrera egingo badu.
‎SAID. Kaleratzea atzeratu behar dugu nola edo hala.
‎Eta, batez ere, zabalik uzten dugu, irakurleak berak bere bidea egin dezan. Norberak bilatu behar baitu nola urratu eta egin bere bidea: nola eskuratu apurka apurka gaitasun komunikatiboa eta nola erantzun ahoz nahiz idatziz euskaldunon arteko komunikazio beharrei.
‎Errespetugabeek, lotsagabeek eta gaizki hezitakoek bereziki zailtzen digute lana; baina, ez dugu ahaztu behar lanean pertsonen arteko komunikazioa, hau da, komunikazio terapeutikoa, beste lanabes bat dela. Horregatik, konturatu behar dugu nola komunikatzen garen, gure komunikazio ereduak zein diren, eta beharrezkoa dena aldatu. a) Erizaintzako laguntzaileak komunikazio estilo oldarkorra darabil kritika bat egiteko. Zuzendu zaioneko pertsonak, ondoren kontsultan sartuko denak, profesionalaren irudi negatiboa sortuko du eta, horrela, pazientearekiko elkarreraginean ahalmen terapeutikoa galduko da.
‎Hori bai, askoz zailagoa da ezaugarri horietako firewall bat muntatzea, oso argi izan behar dugulako nola funtzionatzen duen erabiltzen dugun sistemak, eta momenturo jakin behar dugu zein den zehatz mehatz gehitu behar dugun araua. Izan ere, desesperatuta gaudenean oso tentazio handia da arau permisiboegiak gehitzea.
‎Beraz, indigenek ez dute euren kulturak kolpatu eta kontsumitzen duen prozesu honetan inolako parte hartze positiborik. Are larriago dena, euren lurren gaineko eta bertako toki sakratuen gaineko kontrola galdu egin dute, eta ikusi beharra dute nola kanpotarrei eskaintzen zaien eurei ukatzen zaien bitartean.
‎Laugarren Munduaren aldetik hau dugu jarrera historikoa. Gogoratu behar dugu nola Herri Indigenen Munduko Batzarraren 1978ko bigarren bilerak ebazpen bat onartu zuen: herri indigenek bakarrik esan dezakete indigenak nortzuk diren (Werther, 1992:
‎haur baten jaiotzak aldaketa pertsonal asko eragiten ditu, baita, kasu batzuetan, lanekoak ere. Emakumeak ebaluatu eta imajinatu behar du nola eragin diezaiokeen amatasunari bere eguneroko bizitzan, bere lehentasunetan oinarritutako erabakia hartzeko, ez besteenetan. Haurrekin harremanak izatea:
‎Hezkuntza eduki digitalen erronkak Hezkuntza eduki digitalen abantailez gain, ezin da ahaztu baldintza jakin batzuk betetzea eskatzen duela. Interneterako sarbidea eta gailu digitalak edukitzeaz gain, irakasleek jakin behar dute nola erabili ikasgelan eta gurasoek etxean. Meridan urriaren 4tik 6ra egin zen Hezkuntza Eduki Digitalen Biltzar Nazionalean, konektibitate arazoak, baliabideen aniztasuna eta dokumentu digital batzuen kalitate eskasa hobetu behar diren alderdiak ere nabarmendu ziren.
‎«txakurraren espazioa ez inbaditu eta kasurik ez egitea», gogoratzen du Sanchezek, animalia hurbildu eta arreta eskatu ezean. 3 Txakurrak Gabonetan Haurrek jakin behar dute nola hurbildu txakur batekin. Hori baliozkoa da, nahiz eta animaliak ez duen arazorik ingurunearekin erlazionatzeko.
‎Sozialista oro izan behar da erradikal eta errebisionista, beti eta batera. Esploratu behar du nola gauzatu daitezkeen balio iraunkorrak aplikazio freskotan. Horrela, momentu bakoitzean sozialismo mota egokia bilatzen saiatzea ez da hari uko egitea, berrikuntza prozesu iraunkorrak eskatzen duena egokitzea baizik.
‎Eta jatetxe batean bazkaltzera geratzen bagara errepidea zeharkatu eta kamioi batek harrapatu behar bazaitu nola deituko dizut?
2013
‎Gatibuek patiora irten behar zuten goizean goiz eta zaindarien aurrean formatu. Tente egon behar zuten, hala goizean bandera altxatu behar zutelako nola ilunabarrean, Espainia berriaren bandera hori gorria berriro jaitsi behar zutelako. Derrigorrezko lan horiezaz gain, egunean zehar, bestelako arrazoi berezirik gabe formazioa egitera deitzen zieten, zaindarien nahi arbitrarioen arabera.
‎Bakoitzak ez du erakutsi behar ez dena. Zuk ikusi behar duzu nola funtzionatzen duten besteek, saiatu behar duzu giro ona jartzen, oso garrantzitsua delako. Gure artean giro komunikatibo ona sortzen baldin bada, gu ere hobeto komunikatuko gara entzulearekin.
‎EIDER. Bai, bai, egin barre, baina ikusi egin behar zenuten nola zeuden!
‎ESTHER. Orduan, aitak... informazio hori ez saltzea lortu behar dugu nola edo hala.
‎IBON. Ikusi egin behar zenuen nola begiratu didan lekukotza eman dudanean.
‎IBON. Ikusi egin behar zenuen nola begiratu didan lekukotza eman dudanean.
‎Aholkuak. Gabonetako haurrak eta txakurrak Haurrek jakin behar dute nola hurbildu txakur batekin. Hori baliozkoa da, nahiz eta animaliak ez duen arazorik ingurunearekin erlazionatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia