Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 113

2000
‎Egia da. Sozialistok argitasun gehiagoz zehaztu behar dugu estatu eredua. Batez ere, gure estatuaren ideia ongi komunikatu behar dugu, herritarrek ezagut dezaten guk zer ulertzen dugun estatu nazionalanitzaren ideiaz.
‎Ez dugu uste, eta hemen bat egiten dugu Gellner ekin Kedourie k dioenaren aurka, nazionalismoak nazionalismo espainiarrak kasu honetan (edota Estatuaren nazionalismoak, nahi izanez gero) homogeneitate hori inposatzen zuenik. Aldiz, gure iritziz, homogeneitearena gizarte berri hori eraikitzeko nahiak zekarren edo sortzen zuen beharra zen; baina homogeneitate horrek nazionalismo moduan azalduz bukatu zuen, nazioarena baitzen modernotze prozesuan behar zuen Estatu motaren Estatu Nazioa zutabe ideologiko legitimatzaile nagusia. Zentzu horretan, zentralizatu eta uniformea zen hezkuntza sistema nazionalak funtsezko zeregina bete zuen, erabat monolitikoa zen hezkuntza sistemak ahalbideratu baitzituen gizarte modernoaren eraikitze baldintzak.
‎Ebatzi beharra dago, edozein modutan bada ere, auzia bukatu beharra baitago. Alderdiak euren artean adostasun batera iristeko gauza ez badira, zer egin behar du Estatuak. Gai guztietarako legeak ematea ezina dela eta, alderdioi eskaini egiten die magistratu publikoa, halako arbitro ongitsu eta alderdigabea; horren ebatziak eragozten du haien arteko borroka eta onuragarriago gertatzen zaie alderdiei ebatzi hori auzi luzexka baino, horren ondorioak eta bukaerak aurreikustezinak baitira.
2003
‎Ez dugu hori guk bakarrik eskatzen. Jabetu behar dugu estatu eraso batean aurrean gaudela eta horrek estatu defentsak, estatu estrategiak eskatzen dituela. Badakit zaila dela, baina modu bat bideratu eta egituratu behar da berriro gerta ez dadin.
‎Egunotan prestatzen ari da hasieran aipatutako Fronte Popularreren bertsio berria, hain zuzen ere eta ironikoki, Popularrak –boterean hain sendo instalatu den eskuina, argibiderik behar duenarentzat Estatuko gobernutik kanporatzeko. Inkesta baikorrenetan ere, Mariano Raxoi-ren garaipena aurreikusten da Martxoak 7ko hauteskundeetan.
2004
‎Aurrerantzean, Egunkaria irekitzeko borroka judizialki eraman dela arrazoitzen du Jon Alemanek: «Diario Madridek egin zuen bezala, epaiketa bat eraman behar genuke estatuaren eta justizi boterearen kontra. Hori hemendik urte askotara izanen da, baina bide bat da, irabaziz gero indemnizazioa kobratzeko, gutxienez.
‎Sosegu handia dugu Konstituzioaren 8 artikuluari buruzko debate lasaia burutzeko eta alderdi nazionalista guztiekin elkarrizketa sakona gauzatzeko. Alderdi nazionalistek leku izan behar dute Estatuaren proiektu artikulatuan eta Estatu Federalaren proiektuan. Estatu Federala gauzatzeko, berriz, Senatuaren erreforma litzateke, Estatu Federalean sortu daitezkeen konflikto politikoak konpondu ahal izateko.
‎Orain, auzia Europako Erkidegoetako Justizia Auzitegiaren esku dago. Auzitegi horrek erabaki behar du estatu batek beste batean onartzen dena merkaturatzeko muga jartzea arau haustea ote den, EBn salgaien zirkulazio askearen eta Europar Batasuneko zuzenbidearen printzipioari jarraiki. Oraingoz, abokatu nagusiak proposatu du Alemaniako Auzitegiari erantzutea bere lurraldeko agintariek hartutako neurria, bitaminaren edukiaren ondorioz legez beste estatu kide batean sortutako animalientzako pentsu osagarri bat merkaturatzea debekatzen duena, ez datorrela bat Europar Batasuneko zuzenbidearekin.
2005
‎Itsukeria litzateke gure aldetik uste izatea garai erasokorrenak ez direla berriz gertatuko. Baina bestela ere, hizkuntzaren normalizazioak behar dituen neurri erabakigarrienak hartzeko eta gure herriaren interes sozial, ekonomiko, kultural eta politiko orokorrak aurrera ateratzeko behar dugu estatua.
‎Ze gizakiak, printzipioz, estatuaren kontra joateko era legitimo posible bat izan behar du beti, ze bestela deklaratu dugu estatuaren esklabo edozein kasutarako. Beraz, ez dut esaten noiz, baina printzipioz biolentziak legitimoa izan behar du estatuaren kontra ere. Pertsona delako lehenengo eta ez estatua.
2007
‎UNESCOk, 2001 urtean Parisen hitzartutako agirian," larriki kezkatua" dagoela dio urpeko ondare kulturala jasaten ari den esplotazio komertziala dela eta," bereziki, hau saltzea, lortzea edo elkartrukatzea helburu duten jarduera batzuengatik." Izagirre ere kezkatzen dute altxor bilatzaile bezala ezagutzen diren enpresek, baina hauei lan egiten uzten dieten gobernuek ere erantzukizun osoa dutela dio. " Gaizki dago pentsatzea enpresa horiek direla gaiztoak eta gainontzeko guztiak zintzoak; nonbait barkuren bat dagoela jakinez gero, kontrol bat eraman behar du estatuak, eta askotan, dirua tarteko izaten denez, ez du eramaten".
‎Gatazka politikoa gainditzeko Euskal Herria subjektu kontzeptua dela onartarazi behar diogu Estatuari. Marko berri horretan euskal herritarrok erabakitzen dutena onartu behar du Estatuak. Burujabetasunaren aldekook indar metaketa egin behar dugu proiektu guztien arteko borroka politikoa eta demokratikoa bideratzeko.
‎Jurisprudentzia horri esker ezarri dira Europako Erkidegoko zuzenbidean oinarrizko printzipio batzuk, besteak beste, bi hauek: Europako Erkidegoko zuzenbidearen zuzeneko eraginaren printzipioa (horren arabera, estatu kide bakoitzean zuzenean aplikatu daiteke, nazioko agintariek horiek hartzeko araurik edo prozesurik egin gabe; izan ere, Europako Erkidegoko zuzenbidearen erregelek euren ondoreak modu uniformean hedatu behar dituzte estatu kide guztietan, indarrean sartzen direnetik eta baliozkoak diren bitartean, Luxenburgoko Auzitegiak bere jurisprudentzian ezarritakoaren arabera, 1963ko otsailaren 5eko EEANE. Van Gend & Loos kasua?, 1978ko martxoaren 9ko EEANE. Simmenthal kasua?, etab.); eta Europako Erkidegoko zuzenbidearen lehentasun printzipioa (hori dela bide, Europako Erkidegoko zuzenbideak lehentasuna du... 1964ko uztailaren 15ekoa. Costa versus ENEL kasua?, 1971ko abenduaren 14koa. Politi kasua?, 1972ko uztailaren 13koa. Batzordea Italiaren aurka?, 1978ko martxoaren 9koa. Simmenthal kasua?, etab.). Espainiako Konstituzio Auzitegiak printzipio horiek beren beregi aitortu ditu KAE hauetan:
‎Akordioa loteslea da sinatzaileentzat eta Nazioarteko Zuzenbide Publikoak arautzen du. Espainiako antolamendu juridikoan, nazioarteko tratatuak egiteko eskumena botere zentralarena da (EKren 149.3 art.), kanpoko politika Estatuko Gobernuak gidatzen baitu (EKren 97 art.), eta Gobernuari baitagokio kanpoko politika negoziatzeko ekimena, negoziazioa bera eta itundutako testuak kautotzea, baina, modu formalean, Erregeak, estatuburu den heinean, adierazi behar du Estatuaren adostasuna nazioartean tratatuak sinatzeko (EKren 63.2 art.). Edonola ere, tratatu garrantzitsuenek Parlamentu Zentralaren baimena izan behar dute (hau da, Gorte Nagusiena), eta Gobernuak garrantzi txikiagoko beste nazioarteko tratatu batzuk egitearen berri ere eman behar die. Tratatuaren edukiaren eta garrantziaren arabera, Parlamentuaren baimena edo, hala denean, Parlamentuaren kontrola, prozedura hauei jarraituz egingo da:
‎Finantza ahalmenari dagokionez, Gobernuak legearen bidez Gorteen baimena behar zuen Estatuko jabetzak erabiltzeko eta nazioaren kreditutik dirua maileguan hartzeko. Eta bi ganberek ahalmen berdinak zituzten arren, Konstituzioan ezarri zen kontribuzioei eta herri zorrari buruzko legeak lehenengo Diputatuen Kongresuan aurkeztuko zirela; modu horretan, nola edo hala, britainiarren konstituzio eginera imitatu zen, finantza izaerako lege proiektuetan Behe Ganberari lehentasuna eman zitzaion eta.
‎Bestalde, ministroek, Kontseiluko lehendakaria buru zela, kide anitzeko organoa osatzen zuten, Ministroen Kontseilu edo Gobernu izenekoa. Erakunde hori beren beregi aipatu zen 70 artikuluan (Ministroen Kontseiluko behin behineko Gobernua aipatu zen, Gorteek erregeordea izendatu arte, hala egokitzen zenean), 85.ean (Gobernuak aurrekontua urtero aurkeztu behar zien Gorteei) eta 86.ean (legearen arabera Gobernuak Gorteen baimena behar zuen Estatuaren jabetzak erabiltzeko eta nazioko kredituaren gain ondasunak maileguan hartzeko).
‎Globalizazioak ez ditu deuseztatu estatuen hainbat zeregin. Eta irakurleakargi eduki behar du estatuaren atzean estatu terrorismoa dagoela eta egon dela. (Kontuz, beraz,, nafar, estatuaren errekuperazioa aipatzen denean.)
‎Bi elementu hauek izango dira hurrengo Ekarpena kalkulatzeko oinarri. Ekarpenak, bestalde, finantzatu behar ditu estatuak bere eskumena esklusiboetan egiten dituen gastu guztiak eta Nafarroak, oraindik behintzat, bere gain hartu ez dituenak. Beraz, estatua arduratzen denean eskumen bat gordetzen, bere propioa delako edo transferitu ez delako, eskumen horien balioa konputatu behar da, gero Nafarroari ordaina eska diezaion.
‎Foru Hobekuntzarako Legeak edo Nafarroako Autonomia Estatutuak, bere 45.3 artikuluan, Nafarroa ahalmentzen du, bere zerga sistema gordetzeko, ezartzeko eta arautzeko?. Gainera, ez da ahaztu behar, Nafarroa solidario izan behar duela gainontzeko Autonomia Erkidegoekin eta bere zerga sistema ere harmonizaturik egon behar duela estatukoarekin.
2008
‎Konstituzioaren 1, 14 eta 31 artikuluetan ez ezik, berdintasun printzipioa 139.1 artikuluan ere aipatzen da. Horren arabera, espainiar guztiek eskubide eta betebehar berberak izan behar dituzte Estatuko lurraldearen edozein lekutan. Manu horrek benetako esangura ematen dio tributuen arloko berdintasun printzipioari, baina interpretazio arazoak ekar ditzake:
‎Estatuaren eta nazioaren arteko eragin trukea begien bistakoa baita nazio eredua edozein delarik ere. Izan zibikoa edo izan etnokulturala, estatu agintearen lehengaia den humusa (hizkuntza, kultura, lurraldea, historia?) behar du estatuaren aparatua eta boterea eraiki eta legitimatzeko, eduki aurrepolitikoak omen direnak, hizkera xelebre hau erabiltzea zilegi baldin bazait. Nazio identitateak estatuaren boterea behar du bere egitura gizarte nazional baten baitan taxutzeko.
‎Minbizia duten gaixoei Espainian ematen zaien laguntza “oso ona da, baina hobe daiteke”, gaixotasun hori duten Pazienteen Epaimahaiak ondorioztatu duenez. Ekimen berri horretan, minbizia prebenitzen, garaiz diagnostikatzen eta tratatzen ahalik eta aurrerapen handiena bultzatzeko beren ahotsa eta proposamenak jasotzen dira, eta, esan duenez, arreta integrala eta bidezkoa izan behar du Estatu osoan. Irudia:
2009
‎Obamaren iritziz, energia horien aldeko apustu sendoa egin behar dute Estatu Batuek, ez bakarrik klima aldaketari aurre egiteko, baita Amerikako ekonomia zulotik ateratzeko ere.
‎Bestalde, egiaren eskubideak ulermen kolektibo bat dauka, eta Estatuaren edoautoritateen betebehar batean gauzatzen da, oroimen betebeharra. Gertatutakoariburuzko oroimena sustatu behar dute estatuek edo beste autoritate mailek, instituzio gisa, gizartean historia hurbilaren inguruko sinesmen faltsu eta ezkutatzailerikez dadin zabaldu eta mantendu. Memoria nortasunaren parte da20, eta gizarte bateneraikuntzarako ezinbestekoa da.
‎Keynes-en arabera, ekonomia hazkundea eta egonkortasuna sustatu behar ditu Estatuak eta, horretarako, tresna zehatz batzuk erabili ere. Adibidez, zergak, interes tasak eta inbertsio proiektu publikoak.
‎negoziazioa Euskal Herria eraikitzeko ezinbesteko baldintza politikoa da. Hau da, baldintza hori, politikoa izanik, gure nazioak behar duen estatuaren egiturari dagokio, ez gure nazioa eraikitzeko bideari. Gure nazioak bere nortasuna eta subiranotasuna baita lurraldetasuna ere, xuxurlatzen didate ezkerretatik onartu eta babestuko duen estatu bat behar du, dudarik gabe.
‎1 Administrazioko agintariek euskara erabil dezaten babesa eskaini behar zuen Estatuak.
‎Gomendioa: Euskara dakien pertsonala gehitu behar du Estatuak, neurri nabarmenean. Prestakuntza egokia ere eskaini behar du.
‎Alabaina, uste dut utopiazaleak burua erabili behar duela lortu nahi duena erdiesteko. Barruan duen gogoa eta argia transmititzen jakin behar du estatu independentearen helburua urrun ikusten dutenak edota eskubide horretan sinesten ez dutenak berera hurbiltzeko.
‎Hori bai, Estatuko gainerako biztanleek osatzen duten biztanle multzoa baino txikiagoa izan behar du hiztun erkidegoak. Hizkuntzen Euroituna, behin indarrean jarri ondoren, nahitaez bete behar dute Estatuek. Estatu bakoitzean indarrean jarri ahal izateko, ordea, ez da nahikoa sinatzea; sinatu ondoren, gainera, berretsi egin behar du espresuki Estatu bakoitzak.
‎Horrela, beraz, hizkuntza pluraltasuna garatzeko kalterik ez baina bai abantaila ugari eskaintzen ditu Hizkuntzen Euroitunak. Are gehiago, kontuan hartzen badugu Euroitunean jasotako konpromisoak lege izaeraz nahitaez bete beharrekoak dituztela Estatuek, eta, gainera, Hizkuntzen Euroituna indarrean edukitzea guztiz bateragarria dela Estatu bakoitzaren barruan bertako hizkuntzak babestu eta sustatzeko lege babes eta politika publiko aurreratuagoak finkatu eta garatzearekin.
‎hiru urtez behin egiten du ebaluazioa Europako Kontseiluak, eta ebaluazio txostenean jasotzen dira, ez bakarrik aurrerapausoak, baizik eta, baita ere, Europako Kontseiluko Ministroen Batzordeak Estatu bakoitzari egindako gomendioak eta Adituen Batzordeak egindako oharrak eta balorazioak. Horrek guztiak balio behar du Estatu bakoitzeko arauak, politikak eta praktikak hobetzen laguntzeko. Esan dezakegu, beraz, hegemonikoak ez diren hizkuntzen sustapenerako ibilbide gida dela Hizkuntzen Euroituna.
2010
‎Gizarteak erabaki duelako egon behar genuela Espainian, ez inposatu digutelako. Eta, horren ondorioz, elkarrenganako begirunean oinarritu behar genuela Estatuarekiko harremana.
‎Gauza askotxo daukagu egiteko euskaldunok. Lehendabizi, politika mailan, argi, garbi eta ozenki esan behar dugu estatu independente bat behar dugula, Europar Batasun berrian kokatuko den errepublika independente bat.
‎Euskal Herria independentea da helburu, baina ez edozein modutan eratua. Diruaren estatu teorian aritzen diren ekonomialari askotxok argi esan digute nolako eraketa izan behar duen estatu batek (edozein estatuk) langabeziari eta zerga sistema egoki, apropos eta aurrerakoi bati erantzuna emateko.
2011
‎Besteak beste, istiluetan parte hartzen duten polizia guztiek identifikatuta joan behar dutela gogoratu du, eta salaketak egiten direnean horiek ez direla ikertzen salatu du.«Zigorgabetasuna» amaitzeko, giza eskubideen alorrean lan egiten duten eragileen lana ezinbestekoa dela dio. «Polizien errepresio moldeei buruzko eztabaida sakona egin behar dute estatuko politikariek».
‎Erreskate funtsa zabaltzea. EFSF funtsa sortu zuten interes tasa handiegia pagatu behar zuten estatuak finantzatzeko, baldintza zorrotz batzuk betez gero. Arazoa da funts horren 250.000 milioi euro baizik ez daudela libre, horietako batzuk agian bankuak kapitalizatzeko baliatu behar dituztela.
‎Aurretik, hori bai, EBk aurre kontuen gaineko diziplina gogorra ezartzea ontzat jotzen du, Berlinek nahi duen moduan. Europako Kontseiluko presidentearen arabera, eurobonuek erakutsiko liekete espekulatzaileei eta beste inbertitzaileei euroa behin betikoa dela, eta haren gaineko presioa arintzeko balioko luke.Epe motzerako, berriz, ontzat ikusten du Nazioarteko Diru Funtsera jotzea, eta hark ematea maileguak finantzaketa beharra duten estatu kideei. Azken asteotan ildo horretako beste proposamen bat izan da mahai gainean:
‎Herrialde batzuetan bada tasa supermurriztua ere, premiazko ondasunentzat? %4koa da Hegoaldean eta %2, 1ekoa Iparraldean?. Duela 40 urte diseinatutako sistema hori, ordea, zaharkitua gelditu da Bruselaren irudiko, ez dielako EBko barne merkatuaren beharrei erantzuten. «BEZak eraginkorragoa izan behar du estatu kideei zerga egonkortasuna eta ekonomiaren hazkunde iraunkorra lortzen laguntzeko». Horregatik, barne merkatuaren funtzionamendu egokia oztopatzen duten produktu eta zerbitzuei eta ingurumenarentzat, osasunarentzat eta ongizatearentzat kaltegarri direnei tasa murriztu hori ezartzea galarazi nahi du.
‎Hainbat arrazoi ekonomiko eta sozial dela medio gertatzen den giza migrazio horren harira, eta bide batez, estatuaren estrategiak identitate interes handiak izan ohi ditu bere hizkuntza eta kultura mendeko nazio zapalduetan inposatzeko. Nazio aniztasuna kudeatu behar duen estatuari ondo baino hobeto baitatorkio immigrazioaren afera hori erdizka burutua daukan homogeneotasuna azken bururaino eramateko.
‎Bizitzeko, bizirauteko eta garatzeko eskubidea. Haur orok berezko eskubidea du bizitzeko, eta estatuen betebeharra da eskubide hori bermatzeko hartu beharreko neurriak hartzea; era berean, haurren alderdi fisikoa, espirituala, psikologikoa, morala eta soziala harmoniaz garatzea bermatu behar du estatuak, haien gaitasunak eta talentua kontuan hartuz.
‎Gurean bizi nahi duen edonork baimen bat behar du estatuan legez bizitzeko. Emakumeek araudiak ezarritako epeetan berritu dute baimena, behin betikoa izan arte.
‎saltzen baditugu zerbait da uste dugulako beste norbaitek merezi duela. Zintzoak izan behar dugu Estatuarekiko eta produktuaren bertuteak, etorkizunean erreklamaziorik egon ez dadin, eta horretarako, onena da guk geuk aztertzea produktua. eta deskribatu aurreko egoera.
‎Ezarritako prozedura orokorraren hasieran, biztanleen prebalentzia zehazten da, ondoren nola murriztu zehazteko, eta, azkenik, estatu kide bakoitzerako kontrol programa espezifikoak aurkeztu eta onartzen dira. Kontrol Programa Nazionalak aplikatuz, helburu hori lortu behar dute estatu kideek. Programa horiek malguak izan behar dute herrialde bakoitzaren egoerara egokitzeko eta helburu bera lortzeko.
2012
‎Sinbolikoki, Arnaldo Otegi eta Bateraguneko beste espetxeratuak dira egoeraren adierazle esanguratsuenak: bakea egin behar duen Estatuak duela hiru urte espetxeratu zituen eszenatoki guztian giltzarri izan diren ezker abertzaleko buruzagiak, eta tartean askatzeko aitzakia eta aukerarik falta ez bada ere, kartzelan jarraitzen dute. Egoerak esperpento itxura hartzen du Otegi komunikazio debekuarekin zigortzen dutenean, honek BECeko EH Bilduko mitinerako grabaketa bat egin zuelako.
‎Orain formula bilatu dugu nola egin. Eta konbentzitu ditugu konbentzitu gabe daudenak, eta batez ere konbentzitu behar ditugu estatuak. Zoritxarrez, Europako eskuma atzerakoiena dugu Espainiako Gobernuan, eta Frantzia oso jakobinoa da.
‎bere eskutitzean berresten du ideologia horren dogma gorena: hots, gure nazioaren izena Nafarroa dela, eta baita lortu («berreskuratu» dio berak) behar dugun estatuarena ere. Era berean, euskal herritar guztiok, gustatu ala ez?
‎Lehenengoaren gutxieneko edukiak hezkuntza administrazio autonomikoek ezarri behar dituzte. Bigarrengoarenak, berriz, Hezkuntza Ministerioak ezarri behar ditu estatu osorako.
‎1.Nazio Batuetan, erakunde espezializatuetan eta beste gobernuen arteko erakunde interesatuetan parte hartu behar dute estatuek, desgaitasunari buruzko politika eratzeko.
‎Horri informazioarenteknologien garapena gehitu behar diogu, gure gizarteen barneko kultura aniztasun hazkorraulertzeko. Baldintza hauetan, zein behar du estatu batek nazio kulturala osatzeko. Posibleaote da hori?
‎Edozein kasutan zeri eutsi behar diogun jakinda, zertan ezin dugun amoreeman?, hurrengo urratsa da jakitea nola hasi behar dugun estatu aurreko estrategiabat itxuratzen, une honetatik beretik, oraingo baldintzetan, jakitun egonda krisisozioekonomikoak okerrera egingo duela, Espainiako estatuak behera egingo duelahierarkia inperialistan, eta dekadentzia hori muturrera joango dela bere nazionalismozapaltzailea indartuz, bere atzerapena konpentsatzeko; jakitun egonda Frantziakoestatuak badituela barne arazoak, hango kri...
‎Eta, bukatzeko, behar dugun estatuaren aurre itxuraketaren tesitik begiratuta, komunikazio politikaren ezaugarri nagusia izan behar da komunikazioari buruzkoideia burgesetik kualitatiboki urruntzea; izan ere, komunikazio burgesak neutral, inpartzial eta objektibo agertu nahi du, baloraziorik egiten ez duela esanez, bainaguztiz kontrakoa da errealitatean. Askapen nazionalarentzat, klase borrokarenesparru autonomoaren baitan, komunikazioak beste elementu batzuk integratubehar ditu:
2013
‎Palestinako estatua sortzeko prozesuaren lehen hazia da Rawabi, Al Masriren iritziz: " Negoziazio mahaian baino, oinarritik eraiki behar dugu estatua". Salam Fayyad jarduneko lehen ministroak proposaturiko sektore pribatua bultzatzeko ekimenarekin bat dator hiri berria, eta PANen bedeinkapena aise lortu du.
‎Bernat Joan ERCren europarlamentari ohiak, ofizialtasun asimetrikoa edo erritmo desberdinetako ofizialtasuna defendatu du: katalanak lehentasunezko hizkuntza nazionala izan behar du estatu berrian, eta beraz ofiziala. Aranen okzitanoa.
‎Gabriel Bibiloni soziolinguistak, esate baterako, oinarrizko hiru ideia hauek defendatzen ditu: katalanak izan behar du estatuaren hizkuntza ofizial bakarra; espainola eta Katalunian hitz egiten diren beste hizkuntzak errespetatu eta zaindu egin behar dira, baina ez da beren ezagupena inposatu behar, eta katalanak izan behar du gizarte kohesiorako hizkuntza komuna. Bere ustez, hizkuntza nazional indartsurik gabeko gizarte batek luke ekidin populazioaren zati batzuk erdaldun elebakar izaten jarraitzea eta horrek gatazkak eragingo lituzke etorkizunean, espainolak ofizial izaten jarraituko balu, hizkuntza ordezkapenak ere jarraitu egingo lukeelako.
‎Etengabe gertatzen zitzaion, eta Uzcudunek protesta egiten zuen: " Zer egin behar dut Estatu Batuetan konbate bat irabazteko. Aurkaria hil?".
2014
‎Baina lurralde gobernantza atalean ari da prestatzen kontraofentsiba nagusia. Azken bi urteetan instituzio aldarrikapenak lortu dituen sostengu eta garaipenen aurrean erantzun politikoak atzeman behar ditu Estatuko ordezkariak.
‎Horrez gain, eredu bera garatu duten kasuetan produktu talde bakoitzarentzat irizpide desberdinak zehaztu dira eta horrek ondasun berde edo iraunkorren merkatuan izan duen eragina ez da hasieran batean bilatzen zena. Izan ere, ekoizle edo hornitzaileak estandar desberdinak bete behar baititu estatu kide bakoitzean.
‎Utopia hitza bitan besterik ez du aipatzen testuan zehar eta, dioenez, interbentzionismoaren benetako arazoak ez dira agertzen ezartzen denean, desagertzen denean baizik. Smithek, zerga kanonez aritzean, zioen hiritarrek zergen bidez lagundu behar zutela Estatuaren finantza sistema, bakoitzaren errenta gaitasunen arabera. Hala eta guztiz ere, gehiegizko zergak murriztearen aldekoa genuen, kontrabandoa eta ordainketen saihesteko tentaldia zekarrelakoan.
2015
‎Eta heterosexual, LGTBI, etorkin edo bertoko dira, krisiak guztioi era berean eragin baitigu». Dioenez, sendi horiek lagundu behar ditu estatuak; edo sendiak baino gehiago, pertsonak, norbanakoak.Planean, 190 eta 191 neurriak dira LGTBI kolektiboko kideak dituzten familientzat. Batean zein bestean, homofobiaren aurkako neurrien beharraz egiten du berba.
‎Hautagaitza horien guztien patua Espainiako Gobernuaren eta auzitegien esku zegoen. Azken hitza Auzitegi Gorenak eta Auzitegi Konstituzionalak izango zuten, baina, horretarako, aurretik inpugnatu egin behar zituen Estatuaren abokatuak. Espainiako Gobernuak, alegia, edota fiskal nagusiak. Gobernuak zuzenean izendatua?.
‎hitzak orain zipaio esaten denaren antzeko esanahia hartu du). Zer egin behar zuten Estatu afrikar berriek: Europako kultura kopiatu?
‎Independentzia sinbolo izateaz gain, nazionalistek estatuaren eragintza behar dute nazio arloko zenbait ekimen burutzeko; hizkuntzari dagozkionak, kasu. Ezkerrak ere inork baino gehiago behar du estatua (teorian, ez praktikan, liberalismo klasikoa eta neoliberalismoa estatuari eskumenak kentzearen alde daudela esaten baita), eta nolabaiteko ezadostasuna ikusten dut (maila teorikoan ere) egiten zaizkion deskalifikazio erabatekoekin.
‎Estatuak, hala ere, parte har dezake ekonomian, adibidez, erregulazio funtzioa edo funtzio birbanatzailea gauzatuz, horrelakoetan ekonomiak ekonomia mistoizena hartzen duelarik. Eztabaidarako auzia da bai ekonomialarien artean bai eta gizarte zientzia askotan ere, oro har, norainoko parte hartzea edo noraino zuzendu behar duen Estatuak ekonomia. Egungo ekonomia industrial nagusiak, Ekonomiako Lankidetza eta Garapenerako Erakundeko (ELGE) herrialdeetakoak, merkatu ekonomiak dira Estatuaren parte hartze maila handiagoarekin edo urriagoarekin.
‎Alderantziz. Denbora behar dute Estatu totalitarioa eraikitzeko. Egon badaude sacas, baita epaiketa militar gehiago ere, legezko itxurako heriotza zigorrak ezartzen dituzten fartsak.
‎Zeren peronistek daukate maioria osoa Senatuan eta maioria erlatiboa deputatuetan. Aditu baten arabera, behar luzke konbentzitu gobernadore peronistak, hauek beharrak baitituzte estaduko diruak. Orduan gobernadoreek konbentzi lezazkete deputatu eta zenaturrak gobernuaren politika jarraitzea.
2016
‎Datorren asteko politika orokorreko debatean argitu behar dute irailaren 17an ala 24an egin erreferenduma. Azken txanpan sartuko dira, Espainia inoiz baino okerrago dagoen unean.2017ko ekainean egin behar du Puigdemontek erreferendum deialdia; ordurako, eratuta behar lukete Estatu berriko erakundeek, eta gauzatuta deskonexioak. 2014ko azaroaren 9ko desobedientzia ariketa itzela izan zen, baina orain bertan, gaindituta daukaten «pantaila» da, inolaz ere errepikatzerik ez dagoena.
‎UPNk aldatu behar du, eta horrek dakar desnabarrizazio bat. Ez du aterperik, eta atzera egiten du; behar du estatuaren babesa; Madrili begira jartzen da gero eta gehiago?. Aoizen arabera, estrategia erabat defentsiboa antzematen dio UPNri, eta argi du etorkizuneko bataila politikoa jokaleku horretan izango dela.
‎Izan ere, askorentzat arabiar eta israeldarren arteko gatazka 1948an hasi zen, baina juduek historian zehar, zehazki Europan XIX. mendetik aurrera bizitakoak, sakonki eragin zuen, juduen etxea? izan behar zuen estatuaren agerpenean. Bestalde, juduen historiaren inguruan ohartu nintzen informazio egon badago ere, ezjakintasuna handia da, eta estereotipo zein kondairak ohikoak dira.
‎Silicon Valley ekonomia eta ikerketa gune handi, Stanford unibertsitate famatua, Chicagokoa eta beste... Kazetari batzuk diotenaz Eskoziak Europan hartua duen bideak ohartarazten omen ditu Kaliforniarrak ere, zer behar duten Estatu Batuak bezalako estatu erraldoi batetik. Gainera, hau orain Trump bezalako baten eskuetan eta abenturetan delarik.
2017
‎Une horretan, prozesu politikoa moteldu egin zen. Gainera, kontuan hartu behar dugu Estatuak presoen gaiaren inguruan emandako erantzuna: blokeoa eta sabotajea, bake prozesua oztopatzeko.
‎Aldiz, zorretan sartuta dagoena agertzen da diru bat bere probetxurako xahutu duen norbait bezala. (...) Zor publikoaren eta pribatuaren arteko lotura garbia dago, azkenean jendeak zorretan sartu behar baitu Estatuak eman lizkiokeen zerbitzuak bere kasa eskuratu ahal izateko. Baina ez dira ohartzen bankuek egiten dieten zanpaketaz, errudun sentitzen dira gehienetan, pentsatuz zorrak egin dituztela kudeaketa txar baten ondorioz".
‎Prozesu demokratiko batean gaude. Horrek esan nahi du kontatu behar dugula gure ideologiarekin bat ez datorren jendearekin, herriarekin bat egin behar dugu estatuarekin konfrontazioa egiteko. Alde horretan parteek ez dute balio, osotasuna behar da.
‎Twitterren bitartez, zera esan du Trumpek berak: . Albistea faltsua da[...] eta bilera bikaina izan dut Merkelekin[...] Dena dela, Alemaniak dirutza handia zor die NATOri eta Estatu Batuei, eta gehiago ordaindu behar du Estatu Batuek ematen dioten segurtasunarengatik?.
‎Zergatik bete behar du estatu kideak direktibaren edukia?
‎2030era begirako Agendan txertatzen den helburuetako bat da hori. Alegia, 17 helburu markatu zituzten eta Nazio Batuen Asanbladan jasotakoa betetzera jo behar dute estatuek: ekonomian oinarri sendoak sortzea, aberastasuna banatzea eta diru sarrerak direla-eta desberdintasunekin amaitzea.
‎Gainera, engoitik jakin behar genuke Estatu Batuetako presidenteak ez dituela botere guziak eskuetan, maiz parlamentu bikoitzaren baimena behar duela, funtsean Frantziakoak bezala. Bestalde iduri luke, eta Obamaren aitzinekoek ustekeria hori bazuketen, Estatu Batuetako presidentea mundu osoko buruzagia dela, baina kanpoan ere traba handirik aurkitzen du ausarki.
2018
‎Arabarrok autokritika egiteko ongi kokatuta gaude, jarrera politiko anitz ulertzen baitugu. EH Bilduk ongi azaldu behar du estatu independentearen proposamena eta berau lortu ahal izateko bere posizioa ongi azaldu ere bai".
‎Estatu duina nahi dugulako, hezkuntzan eta zientzian oinarritutako gizartea nahi dugulako. Libre izan nahi dugulako, demokrazia nahi dugulako».Iriartek ohartarazi du herritarrek izan behar dutela estatua eraikitzeko prozesuaren zutabe, eta «oso zaila» litzatekeela prozesu hori azken bururaino eramatea herritarren sostengurik gabe, baina «guztiz ezinezkoa» herritarrak kontra agertuz gero. Horregatik, kontrako jarrerak «desaktibatzearen» eta aldekoak sustatzearen alde azaldu da.Pello Urizar legebiltzarkideak ere parte hartu du jardunaldietako hasiera ekitaldian, eta esan du azken urteotan autogobernua murriztuz joan dela.
‎hitzak orain zipaio esaten denaren antzeko esanahia hartu du). Zer egin behar zuten Estatu afrikar berriek: Europako kultura kopiatu?
‎Hori egiten ez denean emaztea hil zuen gizon haren familiarekin gertatutakoa gertatzen da. Urteetan ildo okerretik hezitako umeak onbideratzeko baliabide askoz gehiago xahutu behar du Estatuak gero, familia pribatuek oker egindakoa zuzentzeko...?
‎Bi etsai motak sortzeko bideei sakon heldu aurretik, ordea, azaleko aipamen gisa baino ez bada ere, esan behar dugu Estatuek batzuk eta besteak lotzeko eta gerra iraunkorrari eusteko diskurtsoa azkar higatzen dela, eta hori dela-eta eraginkortasuna galdu. Horregatik, diskurtsoak ere etengabeko berritzea behar du.
‎Eskumen bat gure gain hartzen genuenean, esaten genuen: gu %6, 24 garenez, aberastasunaren baitan ezarri zen indize hori?, horren arabera jaso behar dugu Estatuaren aurrekontuetatik. Hori izan zen, modu xinplean azalduta, guretzat arrazoizkoa eta interesgarria zen irizpide batekin itxitako negoziazio bat.
‎Beste aldi batean gure erakundeak berak pentsatu eta erabaki zuen legalizatu egin behar genuela Estatu frantsesean," gauzak oker jartzen hasiko zirelako", eta frantziar Errepublikako Presidente berri izateko hautagaiak, François Mi76 tterrandek, euskal errefuxiatuak legalizatzea hitz eman zuelako. Frantziar lurraldean klandestino izateari utziko genion, noski; frantziar lurraldean soilik.
2020
‎Hainbat industria alorrekin ere berdin. Zer gertatu behar da, orain hainbat enpresa ez ixten lagundu behar duela estatuak, gero hauek berriz irabaziak dituztenean akziodunen artean bana ditzaten?
‎Ibarretxe planak planteatu zuen lehenbiziko aldiz demos aren arazoa demokrazia postfrankistan. Atarikoan aitortzen zen EAEko herritarren erabakitzeko eskubidea, eta hark bateragarri izan behar zuen estatu elkartu, nazioaniztun eta asimetrikoaren garapenarekin. Euskadik nazio gisa libreki erabakiko zuen autogobernua erabiliz Espainiako gainerako herriekin elkartzea.
‎Bere hitzak aldatuz: " Nik, autokritika zuzen eta zintzoaren bidean, oinaze eta giza kalte guztiak onartzeaz gain, erantsi behar dut Estatuaren aurka izandako enfrentamendu militarra armak hartutako herritar talde baten eta estatu bati dagozkion segurtasun indar batzuen eta armada baten arteko enfrentamendu zeharo desorekatu horretan euskal gizartearen baitako konfrontazio bilakatzeko urratsak herri ordezkariak mehatxupean izatea eta hiltzea, aurrez aurreko elkarretaratzeak, konfrontazio giroa euskal gizartearen eremu guzt... Gizartea zatituta egotea okerra da beti, baina aurrez aurre bi zatitan hautsita egotea konpondu ezineko akats politiko larria da.
‎Erbesteratuak auzibideetan ere laguntzen ditu Kontseiluak. Bestalde, eztabaida konstituziogilea lagundu behar du estatu edo herri berriaren antolakuntza pentsatzeko; e errepublikan parte hartuko dute Kontseiluko kide guziek ondoko hilabeteetan. Aplikazio baten bidez izena eman dutenei iritzia eskatuko zaie, boza ematen dute.
‎Krisi baten ezaugarri nagusia ezusteko elementu berri baten agerpen bortitza izan ohi da. Gertaera, berez, ez da pandemia, baizik eta iruditeria kolektiboan herritarrak babestea helburu eta funtzio nagusi behar duen estatu ereduaren porrota. Estatuen hutsegitea tamainakoa izaten ari baita.
‎herri enpirikoaren ordez, ikur sinbolikoa. Besteren batek pentsatu du, amets modernista behingoan gauza dadin, herri etnikoa dela galga eta akabatu behar dugula; etnikotasunak ez du salbaziorik, ordezkatua eta gainditua izan behar du estatu batez (eta, horrela, mamutzarraren negatibotasuna ere uxatuko dugu). Hortik dabil, adibidez, Imanol Galfarsoro (www.naiz.eus/eu/blogs/berriola/ posts/ imanol galfarsoro euskalduna desagertu egin behar da).
‎Ipar Euskal Herrian, proportzioan heriotza gehiago daudela publikatzen da estatistiketan; baina zenbatzeko modua bestelakoa denez, ezin daiteke konparazio zuzen eta zehatzik egin. Eta kontuan izan behar dugu estatu espainolak erabiltzen dituen irizpideak ez direla erabat fidagarriak, suizidio diren heriotza asko ez direlako kategoria horretan sartzen, eta itotze, istripu edo eroriko bezala zenbatzen dira. Era horretan, beraz, gutxitu egiten da kopurua, eta horrek berekin dakar kasu batzuk ezkutatzea eta tabua indartzea.
‎Eta berriz jarri behar du estatuan.
2021
‎Diskriminazio positiboa behar dute estaturik gabeko nazio txikiek, hizkuntza minorizatu eta txikituek, genero aldetiko bigarren mailakoek, enpresa munduko oinarri sozial ahulenek ere bai...
‎artzain ebanjelista batzuk, adibidez, hautagai aurkezten dira agintariekin bilerak egin ondoren, eta estatuarekin jarduten dute politika sozial batzuk ezartzeko lanean. Duela 50 urte, artzainei iruditzen zitzaien politika gauza mundutarregia zela, baztertu beharra zegoela; egun, uste dute beren presentzia sozial eta ekonomikoak politikara ere iritsi behar duela, eta horren bidez eragina izan behar dutela estatuan, beren ikuspegiak onar ditzan.
‎Dendan, saldu dituzte sal zitzaketen azuleju milia guztiak. Eraikuntza sektorearen gainbehera eta aitarena aldi berean gertatu dira, hainbeste ezen eta haur garaian fosilduta gelditu zaidan garun zatiak ahalegina egin behar baitu estatuko eraikuntzaren krisia aitak eraginda izan ez dela gogoratzeko. Lehendabizi, aitona amonek urruneko lekuetatik brontzeatuta etortzeari utzi diote; gero, laranja, ardo eta xanpain kaxek, giltzatako eta boligrafoek.
‎ETAk bereganatu behar du Estatuak ez duela negoziatuko
‎Egia da, aurreko urteetako estatistikei begiratuta, inbertitzaileen eta estatuen arteko irabazitako kasuen portzentajeak oso parekatuak direla eta batzuetan estatu hartzailearen laudoen ehunekoa handiagoa dela. Estatistikak direnak direla, kontuan hartu behar dugu estatu inbertitzaile kasuak urtero hazten direla, hots, inbertitzaileek urtero geroz eta demanda gehiago tarteratzen dituztela estatu hartzaileen kontra. Beraz, inbertitzaileek sistema hau aukeratzen badute eta urtero erreklamazio gehiago tarteratzen badituzte, argi dago inbertitzailearentzat sistema onuragarria dela.
2022
‎Erreferendumak garaile ateratzeko gehiengo osoaren aldeko botoa behar zuen Euskadiko lurralde bakoitzean, ez lau lurraldeetako biztanleria osoa kontuan; hots, Araban, Bizkaian, Gipuzkoan eta Nafarroa Garaian, gehiengo osoa. Emaitza baiezkoa izatera, Espainiako Estatuak aitortu beharra zuen Estatu berria, eta haren burujabetza osoak barne hartzen dituen funtzio guztiak eskualdatu behar zizkion1.
‎EAJk garbi utzi du berriro lan hitzarmenen lehentasuna aldatu behar dela legean, eta erkidegoetako sektoreko itunek nagusitasuna behar dutela estatukoen aldean. ERCk ere aspaldian finkatu du posizio hori bera.
‎Beraz, EAJren jarrera lan erreformaren inguruko jarrera leundu egin du EAEko lehendakariak, baina, aldi berean, berretsita euskal itunek lehentasuna izan behar dutela estatukoen aldean. Beste kontu bat da hori nola jaso behar den.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia