2000
|
|
Historikoki liburutegietan eremuak itxi egin dizkiogu gizarteari, azken honi arreta gehiegi egin gabe bizi izan garelarik. Orain informazio bir findegiak garenez, kontsumitzaileak edo/ eta erabiltzaileak
|
behar
duen ezagutza prestatzen aritzen gara. Cronin ek dioen bezala, ezagutza kudeatzailearen zereginak erakundearen kapital intelektuala lanean jartzea eta bere errekurtsoen konfigurazioa eta esplotazioa optimizatzea da.
|
2002
|
|
Biarnoko Saliesen bildu ziren Ipar Euskal Herriko hautetsien gehiengoak argi adierazi zuen Iparraldeko hiru lurraldeei departamendu antolaketaren bidez eman litzaiokeela herri gisa
|
behar
duten ezagutza. Horrekin batera, euskararen ezagutza ofiziala ere ezinbestekotzat jo zuten.
|
|
11 Erabileran oinarritzeak ez du esan nahi gramatika alboratu behar denik; baina gramatikaz baino, gogoeta metalinguistikoaz hitz egingo dugu. Erabilera errazteko eta hobetzeko jakin
|
behar
dituen ezagutzak aplikatzen jakinbehar du ikasleak modu estrategikoan.
|
2004
|
|
Bestalde, parlamentariek konpromisoa hartu dute proposamena “xehetasunez” aztertzeko eta egoki iruditzen zaizkien legebiltzar ekimenak egiteko. Talde ekologistak ziurtatu du bi batzordeei lagunduko diela,
|
behar
dituzten ezagutza zientifikoak emanez. Bilera horretan, atzo Bruselan Oceana eta Bruselako Euroganako Politika arloko arduradun Julie Cator izan ziren, hidrokarburoek itsasoan eragindako kutsadura kronikoari buruzko azken txostena helarazteko.
|
|
Giza ezagutza prozesuaren subjektua zein den definitu nahi du ageriko eta zalantza gabeko modu batean, eta, oraingoz behintzat, Jainkoak du jokatu inolako paperik hor. Jainkoa eta zalantzan diharduena ez gara bat izango; eta helburua giza ezagutza oinarritzea denez, gizakia jarri
|
behar
du ezagutza prozesuaren abiapuntuan eta hortik ekinda heldu behar du ezagutzara, baita Jainkoarenera ere azkenean. Ez da, beraz, abiapuntu egokia izango Jainkoa lehen egia argi eta bereizitzat hartzea, geuk izan behar dugu eta ezagutza prozesuaren abiapuntua.
|
|
Giza ezagutza prozesuaren subjektua zein den definitu nahi du ageriko eta zalantza gabeko modu batean, eta, oraingoz behintzat, Jainkoak du jokatu inolako paperik hor. Jainkoa eta zalantzan diharduena ez gara bat izango; eta helburua giza ezagutza oinarritzea denez, gizakia jarri behar du ezagutza prozesuaren abiapuntuan eta hortik ekinda heldu
|
behar
du ezagutzara, baita Jainkoarenera ere azkenean. Ez da, beraz, abiapuntu egokia izango Jainkoa lehen egia argi eta bereizitzat hartzea, geuk izan behar dugu eta ezagutza prozesuaren abiapuntua.
|
2005
|
|
Urritasun intelektuala baldin badago, oso arina izanda ere, haurrak du
|
behar
dituen ezagutzak bereganatu eta eskolan atzeratu eta beste ikaskideekiko urrundu egingo da.
|
|
Obesitateari lotutako kostu ekonomikoa 117.000 milioi dolarrekoa izan zen (157.000 milioi tabakoaren kasuan, 1999an). Egoitza judizialean oso gai konplexuak argitu dira, hala nola kontsumitzailearen osasunerako zenbait elikagai mota jateak ekar dezakeen arriskuaz ohartarazteko beharra edo ez; publizitateko eta sustapeneko kanpainek kontsumitzaileek produktuak aukeratzean dituzten ondorioak; eta kontsumitzailearen erantzukizunaren mugak, kontsumitzen dituen produktuei buruz izan
|
behar
lituzkeen ezagutzak kontuan hartuta. Alde horretatik, eta erreklamazioaren oinarri nagusia kontsumitzailearen oinarrizko eskubide batzuk urratzea denez, gureen oso antzekoak, kasu horietarako ematen diren ondorio judizialei adi egotea ez litzateke alferrikakoa izango gure epaitegietan estatubatuarren antzeko gaiak planteatzea, nahiz eta erreferentziako operadore ekonomikoentzat ondorio ekonomiko txikiagoak izan.
|
|
2.000 buzoi jarri dira 1.900 posta bulegoetan eskolako materiala uzteko garapen bidean dauden herrialdeetan daudenak. UNICEFen iritziz, txikienek beren autonomia eta berdintasuna bultza dezakete
|
behar
dituzten ezagutzak eskuratzeko baliabideak emanez, eta, aldi berean, etorkizunean gizartean eta lanean integratzeko bidea emanez. Ekimen horri Espainiako probintzia hiriburuetako 3.800 ikastetxe baino gehiago batu zaizkio, eta haur hezkuntza, lehen hezkuntza eta DBH, publikoak zein pribatuak, hartu ditu.
|
2006
|
|
Alor horretan bereizi behar dira agentziaren bi betebehar nagusiak. Dirudienez, mezua antolatzeko obligazioari dagokionez, eginiko mandatuan, badago sormenezko osagai subjektibo bat agentziak izan
|
behar
lituzkeen ezagutzen araberakoa; horrenbestez, elementuen esentzialtasunaz arduratu ordez, kontuan izan behar da agentziari emaniko jarraibideak zenbateraino betetzen diren publizitate obraren adierazpen formalari dagokionez (esaterako, talde tekniko jakin bat kontratatzea, konbentzitzeko teknika jakin batzuk erabiltzea, pertsonaia famatu bat kontratatzea, etab.).
|
|
Amber Oliver “Gazteen Ahotsen” koordinatzaileak, ekimen hau gauzatu duen UNICEFen sailak, azaldu duenez, “jokoa ingelesez itzuli behar da 2004az geroztik” suaxilira. “GIBak eta HIESak nerabeei eta gazteei dakarkien mehatxuaz modu irekian hitz egiten badugu, infekzioa saihesteko
|
behar
duten ezagutza eman diezaiekegu”, “Infekzioa saihesteko behar duten ezagutza eman diezaiekegu” erantsi du. Jokoa, Gazteen Ahotsen web orrian lau pertsonaiaren bizipenak jarraitu behar dira.
|
|
Amber Oliver “Gazteen Ahotsen” koordinatzaileak, ekimen hau gauzatu duen UNICEFen sailak, azaldu duenez, “jokoa ingelesez itzuli behar da 2004az geroztik” suaxilira. “GIBak eta HIESak nerabeei eta gazteei dakarkien mehatxuaz modu irekian hitz egiten badugu, infekzioa saihesteko behar duten ezagutza eman diezaiekegu”, “Infekzioa saihesteko
|
behar
duten ezagutza eman diezaiekegu” erantsi du. Jokoa, Gazteen Ahotsen web orrian lau pertsonaiaren bizipenak jarraitu behar dira.
|
|
Ikuspegi akademikoari begiratuz, unibertsitateak Enpresa Proiektuen Zuzendaritzako Masterra du. Master horren bitartez, zuzendariek edo ekintzaileek
|
behar
dituzten ezagutzak, trebetasunak eta gaitasunak bereganatzen dituzte ikasleek. Unibertsitateak Enpresa Administrazio eta Zuzendaritzako lizentziaturako bigarren zikloa du Bidasoako campusean, Irunen, ikasleen izaera ekintzailea sustatzera zuzendurik dagoena.
|
2008
|
|
Ezagutza zientifikoa lortzeko, beharrezkoa da errealitateari buruz onartzen diren hainbat uste hipotetiko enpirikoki egiaztatzeko metodoa aplikatzea. Horretarako, modu enpirikoan egiaztatzeko modukoak izan
|
behar
dute ezagutzaren abiapuntu diren hipotesi edo uste teorikoek. Fenomeno bat modu zientifikoan aztertuko da, baldin eta irtenbide gisa proposatutako hipotesiak une historiko jakin batean zientziak dituen bitartekoen bidez egiazta badaitezke, edota bitarteko horien bidez etorkizun hurbilean egiaztatu ahal badira.
|
|
Era berean, trantsizio programak irauten duen hilabeteak aprobetxatzera zuzendutako ekintzei ekiten zaie, lagungarri izan daitezkeen gaitasun berriak eskuratzeko. Adituek diotenez," outplacement" prozesuan, langileek eguneratu egiten dituzte ondoen egokitzen diren lanetara egokitzeko
|
behar
dituzten ezagutzak. Lehenik, hizkuntzetan, kontabilitatean, informatikan eta abarretan hutsuneak dituztela ikusten badute. irakasgai horiei buruzko ikastaroak ematen zaizkie.
|
|
«Arduratu
|
behar
dugu ezagutzarik aurreratuena lantzen eta erabiltzen duten guneez»
|
2009
|
|
Alderantziz, eragile sozial eta ekonomikoek ondo ezagutzen dute errealitatea. Eta botere publikoek ondo aprobetxatu
|
behar
dute ezagutza hori politika ekonomiko zehatzak kudeatzeko orduan.
|
|
Unibertsitateetako OCW ikastaroak unibertsitateko irakasleek eskolan erabiltzen duten material osoak edo zati batek osatzen ditu, hala nola laguntza dokumentazioa, azterketak, ariketak, praktikak, bibliografiak, proiektuak eta irakasgaiaren beste edozein hezkuntza elementu. Horrela, ikastarora sartzen den erabiltzaileak gehien interesatzen zaiona aukeratu eta aukeratu dezake, eta, hala,
|
behar
dituen ezagutzak eskuratu. Oro har, eduki horiek unibertsitateetan beren titulazio ofizialen barruan ematen diren irakasgai eta ikasketetatik abiatzen dira, bai gradukoak, bai masterrekoak eta graduatu ondokoak.
|
|
Andaluzia, Balear Uharteak, Nafarroa eta Extremadura dira bide horretatik diru sarrera handia duten beste erkidego batzuk. Ikasleak irakaskuntzak probetxuz egiteko
|
behar
dituen ezagutzak eta trebetasunak dituela egiaztatzeko balio dute. Sarbide proba horiek hezkuntza administrazio autonomikoek arautzen dituzte, eta ikasleak irakaskuntzak probetxuz egiteko behar dituen ezagutzak eta trebetasunak dituela egiaztatzeko balio dute.
|
|
Ikasleak irakaskuntzak probetxuz egiteko behar dituen ezagutzak eta trebetasunak dituela egiaztatzeko balio dute. Sarbide proba horiek hezkuntza administrazio autonomikoek arautzen dituzte, eta ikasleak irakaskuntzak probetxuz egiteko
|
behar
dituen ezagutzak eta trebetasunak dituela egiaztatzeko balio dute. Halaber, ikasleak aukeratu nahi duen lanbide esparruan eskatzen zaion gaitasuna duela egiaztatzeko balio dute, goi mailako LHren kasuan.
|
|
Atzokoa seigarrena zen. . Horrek erran nahi du gure eskaerak ez ditugula oraindik lortu, euskarak ez duela Ipar Euskal Herrian
|
behar
duen ezagutza, ez duela dagokion tokia bizi publikoan, irakaskuntzan, hedabideetan eta bizitzako arlo guztietan. Ez baita ofiziala?.
|
|
Munduaren xedea ez da inondik ere gizakia imitatzea, zeinahi lege alde batera uzten du; ez dezagun esan naturan badirela legeak; antolamendurik, ordenamendurik, formarik, edertasunik, jakiterik, harmoniarik, legerik gabeko munduaren aurka borrokatu
|
behar
du ezagutzak; ezagutza hau bezalako mundu batekin harremanetan dabil eta bertan ez dago ezer ere mundu hori ezagutarazten duenik; era berean, ez da naturala natura ezaguna izatea.
|
2010
|
|
euskaldun zaharren %86k etxean nagusiki erabiltzen dute euskara; euskaldun berrien %89k, ostera, gaztelania erabiltzen du. gune soziolinguistikoaren arabera ere alde nabarmenak daude, ezagutzari lotuak, euskararen erabileran: ...a erabiliz. giltzarria izango da, hain zuzen ere, guraso euskaldun berriek euskara (edo euskara ere) beren seme alaben etxeko hizkuntza izatea lortzea, 15 urte barru euskara era natural, bizi eta adierazkorragoan erabil dezaketen hiztunen masa kritikoa eta erkidegoa arrunt biderkatuko bailitzateke. hizkuntzen elkarbizitzarantz eta orekarantz urratzen ari garen bidea zabaltzeko eta sendotzeko, hazi
|
beharra
dugu ezagutzan. gizarte elebiduna eraikitzeko herritar elebidunak behar ditugu, jakina. baina alferrikakoa dugu, euskararen bizi indarra areagotzearen ikuspegitik, euskaraz dakitenen kopurua haztea, benetan hiztun direnen erkidegoa sendotzen eta trinkotzen ez badugu, hiztunen euskararekiko lotura naturala sendotzen ez badugu. eta horren ondoan, aipamen bat behar beharrezkoa dugun elebitasun pasib... beraiek bezala euskaraz bizi nahi duten herritarrek.
|
|
Bere proiektuak, erreparatuz gero, kutsu programatikoa du, bi tratadu egin (CC> edo umeentzako dotrina (kartila) bat elkarrizketa forman, erlijio katolikoaren bidean sartzeko kontzientzia hartze bat; eta Eracusaldiac> cristau aziai zuzendua, alegia, helduek izen
|
behar
duten ezagutza eta kontzientzia bizitzaren helmuga traszendenterako. Erabat osagarriak dira bi obrok, erreparatuz gero.
|
|
Zientzialarien arabera, estimulu horiek eguneroko zikloan ongi araututako testuinguruan gauzatu behar dira. Ikertzaileek diote haurrek lo egin
|
behar
dutela ezagutza pentsamendu abstraktu bihurtzeko, helduekin gertatzen den bezala. Siestak indarrak berritzen laguntzen du Onura neurokognitibo horiez gain, siestek indarrak berritzeko behar den atsedenaldia ematen diote etapa horretako adingabeen garapen fisiko eta intelektual azkarrari.
|
2011
|
|
edozein gauzarekin entretenitzen dira eta denbora erraz galtzen dute. Zereginetan edo ikasketetan kontzentratzeko zailtasuna dela eta, ezin dute lanaldia aprobetxatu eta ikaskideek baino bi aldiz denbora gehiago
|
behar
dute ezagutzak eskuratzeko. Konponbidea:
|
|
“Ezin da pobreziatik irten Bigarren Hezkuntzaren garapen handiegirik gabe. Hori da gutxienekoa, gaur egungo mundu globalizatuan bizirauteko bitartekoak lortzeko
|
behar
dituzten ezagutza teorikoak eta gaitasun praktikoak eman nahi badizkiegu gazteei”, esan zuen Irina Bokova UNESCOko zuzendari nagusiak. “Asmo handiko gauzak erakutsi ditugu, eta erronka horri aurre egiteko konpromiso sakona hartu dugu, baina hori da oparotasunera iristeko bide bakarra”, erantsi zuen.
|
2012
|
|
Nola uztartuko dituzte euskaltegiek ezagutza eta erabilera? Zein indar egin
|
behar
dute ezagutzan eta zein erabileran?
|
|
Erantzukizuna eta gaitasuna. Agindutako lana betetzeko erabili
|
behar
ditu ezagutzak eta gaitasunak.
|
|
Alor horretan bereizi behar dira agentziaren bi betebehar nagusiak. Dirudienez, mezua antolatzeko obligazioari dagokionez, eginiko mandatuan, badago sormenezko osagai subjektibo bat agentziak izan
|
behar
lituzkeen ezagutzen araberakoa; horrenbestez, elementuen esentzialtasunaz arduratu ordez, kontuan izan behar da agentziari emaniko jarraibideak zenbateraino betetzen diren publizitate obraren adierazpen formalari dagokionez (esaterako, talde tekniko jakin bat kontratatzea, konbentzitzeko teknika jakin batzuk erabiltzea, pertsonaia famatu bat kontratatzea, etab.).
|
|
Elikadura eta Nekazaritzarako Nazio Batuen Erakundeak (FAO) Afganistango ureztatze sistema tradizional hondatuak birgaitzeko laguntza teknikoa areagotu du, nekazariei nekazaritzako produkzioa handitzen laguntzeko. Nekazariek irrigazio sistemak funtzionarazi eta mantentzeko
|
behar
dituzten ezagutzak eta gaitasunak ere hobetu nahi ditu ekimenak. FAOk azaltzen duenez, Afganistango gerra hamarkadek eta landa biztanleriaren emigrazioak herrialdearen irrigazio sistema degradatzen eta uzten lagundu dute.
|
|
Zientzialarien arabera, estimulu horiek eguneroko zikloan ongi araututako testuinguruan gauzatu behar dira. Ikertzaileek diotenez, haurrek, helduek bezala, lo egin
|
behar
dute ezagutza pentsamendu abstraktu bihurtzeko. Onura neurokognitibo horiez gain, garapen fisiko eta intelektual azkarreko etapa horretan indarrak berritzeko behar den atsedenaldia ematen dute siestek.
|
2013
|
|
Otsailetik aurrera, 18 hilabetez, bere jarduteko modua zabalduko du, 5 eta 25 urte bitarteko haurrak eta gazteak tutore gisa prestatzeko. «Bullying a aurre egin eta prebenitzeko
|
behar
dituzten ezagutzak eta tresnak ematen zaizkie», azaldu du erakundeak. Gaur egun, parekoen arteko antzeko laguntza programa bat egiten da gure herrialdean, eta Dbhko 3 mailako ikasleek Dbhko 1 mailako ikasleen tutore izateko prestatzen dute.
|
2014
|
|
Badirudi bide hori bere gailurrera iritsi dela. Beraz, itzuli
|
behar
dugu ezagutza linguistikora eta, nolabait, konbinatu egin behar dira ezagutza linguistikoa eta estatistika.
|
2015
|
|
Honako jauzi hau ohikoa da dagoeneko programa politikoetan: informazioaren gizartean bizi garela esaten digute agintariek, baina, jarraitzen dute, urrats bat gehiago egin
|
behar
dugu ezagutzaren gizartera heltzeko. Nahi dugun gizartea, esaten digute, ezagutzarena da, ezagutzak izan behar baitu informazioaren erabilera adimentsuaren oinarrizko modua.
|
|
aurre egin diozun hori. Horretarako
|
behar
dituzun ezagutzak aztertzeko jarduerak ere
|
|
Artikulu honetan, testuak ulergarriagoak egiteko dokumentu bateko izen aipamenak automatikoki Wikipediara lotzen dituen eredu Bayesiar bat aurkeztu da. Sistemak
|
behar
duen ezagutza guztia Wikipediatikikasten du. Hori gutxi balitz, izen anbiguoei aurre egiteko gai dela frogatu da.
|
|
Ikerketa honen helburu nagusia gaur egungo musika jaialdiko kudeatzaileak, aisialdikoesperientzien diseinatzaile bezala,
|
behar
dituzten ezagutzak, gaitasunak eta balioak ezagutzea da.Ekitaldiak aldatzen ari dira eskaeraren aldaketekin batera. Pertsonak geroz eta interes gehiago duteesperientzian eta kreatibitatean eta ondorioz, jaialdiak eskaintzen duten produktua zerbitzu soiletatikesperientzietara garatzen ari dira.
|
|
Horrela, problemaren gainean erabakiak hartu ditu, hitz egin eta pentsamenduaren egitura aitzinatu. Ikasleak problema onartzen duen momentutik erantzuna ematen duen momentura, irakasleak bere horretan utzi behar du ikaslea, ez dizkio eman behar problema ebazteko mobilizatu
|
behar
dituen ezagutzak. Ikasleak susma dezake aurkeztu zaion egoera zerbait ikasteko helburuarekin aurkeztu zaiola, baina egoeraren barneegiturak justifikatu behar du jarduera bera, inolako arrazoibide didaktikorik gabe.
|
|
Egozpen horiek guztiek izaera bikoitza dute, deskripzioak dira, bai eta preskripzioak ere. Alde batetik, izaten denaren ezagutza da, elkarketak edo artikulazioak ezagutzea jendartean bizitzeko
|
behar
dugun ezagutzaren alderdi bat delako, gure" ezagutza soziologiko eta psikologikoa" da. Bestetik, egin behar denaren ezagutza da:
|
2016
|
|
Enpresan terminologia normaltasunez erabiltzeko hiztegi propioa sortzea; langileek hizkuntza gutxituan lan egiteko
|
behar
duten ezagutza lortzeko baliabideak eskatzea; langileek dokumentazioa ele bitan jaso eta betetzeko aukera izatea; errotulazioa euskaraz egotea, euskara batzordea osatzea. Administrazioan:
|
|
Gizarteak jakin
|
behar
du ezagutzak beti duela balio ikaragarria. Eta ezagutza sortzen lan egiten dutenek ez dutela gehienetan beren ezagutzaren aplikaziorik ikusten.
|
|
Ondorioetako bat izan da eskolan ematen den erabilerak lotura oso indartsua duela eskolaz kanpo ematen den erabilerarekin. Esate baterako, kirol arloan federazioek, klubek, ez dute apenas hizkuntza irizpiderik gazteekin jardungo duten entrenatzaileek eta begiraleek
|
behar
duten ezagutza mailarekiko, eta are gutxiago erabilerarekiko. Esparru horretan eragitea litzateke proposamenaren funtsa.
|
|
Aurkeztu zaizu dagoeneko unitate honek proposatzen duen egoera, garapen fasearen amaieran aurre egin diozun hori. Horretarako
|
behar
dituzun ezagutzak aztertzeko jarduerak ere egin dituzu. Bada, orain, helmugarainoko ibilbidea planifikatzeko unea da.
|
|
Lehena, oso garrantzitsua, hezitzailea izan aurretik trebatu egin behar da; horrek esan nahi du profesionalek edo zaintzaileek jasoko dutela hezkuntza diabetologiko hori, eta, gerora, beste paziente edo senide batzuei helaraziko dizkietela. Bigarrenik, aurretiko ikaskuntza hori guztia pazienteei irakasten zaie, nork bere burua zaintzeko behar adinako gaitasunak har ditzaten talde dinamiken bidez. Dinamika horietan, patologiari buruz ezagutu
|
behar
dituzten ezagutzak eta trebetasunak irakasten dira. Gainera, klase horiek ere oso kontuan hartzen dute osagai psikologikoa, diabetesa duten pertsonengan jarrerak eta motibazioa sustatzen saiatuz; izan ere, programak uste du hori dela pazienteek parte hartzeko modu bakarra, eta gero ikasitakoa praktikan jartzea eta praktikan jartzea.
|
2017
|
|
Enpresan terminologia normaltasunez erabiltzeko hiztegi propioa sortzea; langileek hizkuntza gutxituan lan egiteko
|
behar
duten ezagutza lortzeko baliabideak eskatzea; langileek dokumentazioa ele bitan jaso eta betetzeko aukera izatea; errotulazioa euskaraz egotea, euskara batzordea osatzea. Administrazioan:
|
|
Azterketa egiterakoan, galderei egoki erantzun ahal izateko ikasleek izan
|
behar
duten ezagutza mailabereizteko, (Swart, 2010) artikuluan proposatutako sailkapena jarraitu genuen: maila altuko (HOqingeleseko Higher Order question etik) eta maila baxuko (LOq ingeleseko Lower Order question etik) ezagutzabehar duten galderak bereizi genituen.
|
2018
|
|
unibertsitateko gradu batean matematika irakasgai batzuk ikasi izanak, behar bezala prestatzen zaitu lanbide jakin horretan matematikak aplikatzeko; baina ez zaitu behar bezala prestatzen matematika irakasle izateko bigarren hezkuntzako etapan. Irakasle batek bere lanbiderako
|
behar
dituen ezagutzak zerrendatu ditugunean, terna bat osatu dugu epistemologia, pedagogia eta psikologiarekin. Bada, irakasleak arlo horietan behar bezala trebatzeko ez da aski urtebeteko master batekin; aldiz, berariazko bost urteko ikasketak behar dira.
|
|
Iritzi berekoa da Morin, esaten duenean burua bere tokian duen pertsona batek humanitatearen zerbitzura ipini
|
behar
dituela ezagutza zientifikoak eta teknologikoak. Hezkuntzak egun dituen arazoak kuantifikatzera ohitu gara," behar dira kreditu gehiago, irakasle gehiago, derrigortze gutxiago, materia gutxiago programetan, lan karga arinagoak" (Morin, 2000, 129), baina ez diogu pentsamendu eta arrazoitzearen funtsezko arazoari ekin.
|
2019
|
|
Europako Parlamentuak, proposamen ugari aztertu ondoren, estatu kideen hezkuntza sistemarako erreferentzia.markoa definitu zuen 2006an. Bertan, oinarrizko gaitasunak jaso zituen, alegia «garapen eta errealizazio pertsonalerako, herritar aktibo izateko, gizarteratzeko eta lana lortzeko pertsona guztiek
|
behar
dituzten ezagutza, trebetasun eta jarrerak» (2006/ 962/ CE, 13 or.).
|
2020
|
|
Hitz politetatik haratago benetan uste baldin badugu osasunak bio psiko afektiboa izan behar duela, osasunaren maila psikoafektiboan ere arreta jartzen hasi dugu, oso eremu ezezaguna delako gu bezalako ez-jakin emozionalentzat. Hasteko, maila honetako osasunaren oinarria haurtzaroan dagoela barneratu behar dugu, eta psikoafektiboki sano garatzeko haurrek
|
behar
dutenaren ezagutza jendartean orokortu. Haurren osasun fisikoaren zaindari gisa trebeak gara, baina porrot egiten dugu behin eta berriz haurrak emozionalki ongi zaindu eta haztearen eginkizunean, gure patroi disfuntzionalak masiboki erreproduzituz, edo gauza bera dena, neurosia barreiatuz.
|
|
Txikienei musika tailerrak ematen dizkiet, eta jolasaren bitartez lantzen dugu musika ikasketa, zaletasuna txikitatik sustatuz. Gaztetxoekin, berriz, musika hizkuntza lantzen dut, eta instrumentu bat jotzeko
|
behar
duten ezagutza irakasten diet; besteak beste, partituren irakurketa. Abesbatzan, abestien bitartez ahots teknika lantzen dugu nerabeekin.
|
2021
|
|
Ikaskuntza prozesu berriekiko hartzen den barruko jarrera positiboa da63, eta beraz, prozesu motibazionala endogeno gisa har daiteke, nahiz eta motibazio estrintsekoan kanpo eragileek parte hartzen duten. Gero eta ezagutza berri gehiagoz jabetzen garen heinean, motibazioaren eragina orduan eta erabakigarriagoa bihurtzen da ikas prozesuaren arrakastarako, batik bat, ikasleak motibatuta egon
|
behar
duelako ezagutza berria dakienarekin harremanetan jartzeko.
|
|
helduago egin ahala, nerabeen ongizate soziala eta emozionala txikitzen joaten da. Hori zein eskola atxikimenduari dagozkionak aintzat hartu beharreko emaitzak direla uste dugu. tsonak duen berezko talentua; (2) trebetasuna edo praktikan talentu baten inplementazioa; (3) gaitasun bat martxan jartzeko pertsonek
|
behar
dituzten ezagutzak. Horiek kontuan hartuta, autoreek horrela definitzen dute konpetentzia:
|
2022
|
|
Eta digitala non sartzen da? " Kontuan hartuta gaur egun kontsumitzen dugunaren ehuneko portzentai ikaragarri handi bat digitala dela, teknologia hauek maneiatzen ikasi
|
behar
dituzu ezagutza horiek bermatzeko eta gaur egungo sormen lanak sortu ahal izateko". Hori guztia da sormen digitala:
|
|
Nazioartean unibertsitatea homologagarri egiten duena, munduko unibertsitateekin elkarlana eta saretzea errazten duena. Ikerketa estrategikoa. Ikerketa lerroak irekitzerakoan, kontuan izan litzateke ikertzaileek elikatu
|
behar
dituztela ezagutzaz, bai gizarte zibila, bai gobernantzako erabakiguneak. Ikerketa" guk dakigunaz". Euskal Herria oparoa da estaturik gabeko nazio dinamiketan, direla ikastolak, hedabideak, hizkuntza eskolak edo kooperatibak.
|
2023
|
|
Egia da, hala bata nola bestea gizarte osoari dagozkiola, honetan hezi eta irakatsi egiten dugulako, baina, dudarik gabe, ikastetxeen ardura nagusi erreala irakastea da, ikasleei transmititzea gizarteratzeko barneratu
|
behar
dituzten ezagutzak, gaitasunak eta trebetasunak. Heziketa, berriz, gizarte osoari dagokio, familiatik abiatuta, eta lagunekin, eskolarekin eta komunikabideekin, besteak beste, jarraituta.
|