Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 204

2001
‎Zinemak ere, bizirik irauteko, pertsonok bezala aurrera egin behar du, itxura aldatuz noski.
2003
‎1 Adiskidetasuna bi pertsonaren arteko lotura da; lotura hori pertsonok elkarrenganako duten maitasunaren ondorioz sortzen da. Eta maitasuna eragiten duten printzipioak bi direnez gero, adiskidetasun motak ere bi izan behar dira.
2004
‎Oso gai delikatua eta irristakorra da, bai, badakit. Gainera, pertsonok berezkoa dugu eskerako joera, ematekoa baino berezkoagoa bai behintzat, eta kosta egiten zaigu ulertzen askotan ematea dela eskatzeko(?) biderik onena. Txapelketa honetan, eta aurreko Herriartekoan ere bai, isileko lana omendu da, isileko lan horri esker kantatzen direlako oraingo asko eta asko.
‎Fiskaltzak ikusten badu lekukoak ezagutzea ez dela 1984 artikuluan ezarri moduan egiaztatu, edo bestelako akats nabariren bat antzematen badu, horiek guztiak ongitzea eskatuko du. Eskatu ahal izango du, berebat, bere ustez komenigarri diren eginbideak gauzatzea, horiek beharrezkoak badira graziazko eskaera zein egitatetan oinarritu eta egitate horien kalifikazio egokia egiteko; eta pertsona zehatzei zitazioa egitea ere eskatu ahal izango du, pertsonok , hura ematearen aurka jartzeko interes legitimoa izanik, zitazioa une egokian hartu ez badute, nahiz eta 1983 artikuluaren arabera hori beharrezkoa izan.
2005
‎Ez da beharrezkoa jaraunsle zein kausadun izaera agirien bidez egiaztatzea; baina zitazioa jaso dutenek espedientean agertuz gero, auzitegiari adierazi behar dizkiote izaera berbera duten beste pertsonen izen abizenak eta egoitza, pertsonok badira.
‎–Printzea eta eskalea! –burlati egin zidan arrapostu– Oroitzen naiz, ezagutu eta berehala, etxera joan behar izan zenuela arratsalde batean, behi bati erditzen laguntzera; ez nekien behiek laguntza behar zutenik horretarako, pertsonok bezala..., polita iruditu zitzaidan.
2006
‎Barkamena politikatik harantzago dago. Instante bateko gehiegikeria bat da, graziazko momentuan egiten den zerbait, pertsonok daukagun ahalmena, «iragana gertatu ez balitz bezala» egiteko zera hori.
‎Askoren ustean, informazioaren gizarteak burokratizazioaren krisia ekarri ei du, zeina XXI. mendean bizkortzen ariko litzatekeen. Ikuspegi horretatik, ibilbide luze batean murgilduta, pertsonok geure buruen bahiketa sistemikotik askatzeko ahaleginean ari gara, eta geure kabuz erabakitzeko aukerak indartu guran. Xume bada ere, norabide horretan pauso bat gehiago izan nahiko luke lan honek:
‎Auskalo. Ikaslea nintzen garaian, psikologiako irakasle batek aipatu zigun behin arrautza frijituen adibidea, pertsonok plazeraren eta eginbeharren aurrean hartzen dugun jarreraren paradigma moduan.
‎Otoitz egiten diot Jainkoari, edo dagokionari, ez diezaiola ateratzen utz barruan daramadan marrazoari. Aspaldi konturatu nintzen pertsonok itsasoak bezalakoak garela. Gure barruan, uren ezaugarrien arabera, arrain mota ezberdinak bizi dira.
‎Alegia, nirea eta ez besteena da bide egokia. Bai, badakit, hori ere ez da euskalgintzaren esklusiba, horrelakoxeak gara pertsonok . Kontua da sarritan euskara berreskuratzeko ideia eta planteamendu interesgarriak ikusten ditugula, baina askotan ematen du borobilak eta itxiak direla, ideiaren sortzailearen edo defendatzailearen formulazioan hasi eta bukatzen dela aukera.
2007
‎Eta euskaraz ikusten genituenez, saiatuta ere ezinezkoa gertatuko zitzaigun ia bezperako atalaren laburpena gazteleraz egitea, besteak beste marrazki bizidun horien elkarrizketak euskarazkoak zirelako berez, eta, hizkuntza, gauza guztien gainetik, praktikoa da: pertsonok ahalik eta lanik gutxien egin nahi izaten dugu. Eta lan handia izango zen guztia gaztelerara itzultzen ahalegintzea.
‎Judu izatea baina shock bat da Wernerentzat. Zenbat shock behar dugu pertsonok garenaz jabetzeko. Shock edo eskarmentua, gure bizitzaren eta izaera osatzeko funtsezkoak dira, antza.
‎Beraz, kontraesana da gure zoriontasuna bultzatzera behartuta gaudela esatea5". Kantek beraz, ez du zalantzan jartzen pertsonok gure ontasuna edo zoriontasuna bilatuko dugula, ezta bilatze hori naturala, berezkoa, dela ere, berak azpimarratzen duena da gure" beharra besteen zoriontasuna" bilatzea dela. Beraz, zoriontasunarekin lotuta beste ideia bat agertzen zaigu:
‎Hortik aparte, Kantek, beste gauza askoren artean jakina, azpimarratu egiten du behar moralei erantzuteko, pobrezia, gaixotasuna, ezintasuna… oztopo handiak direla eta zentzu horretan esango du pertsonok , gure behar moralei erantzun ahal izateko, badugula gure ongizatea bilatzeko" zeharkako beharra6", kontuan izanik, kasu horretan, ez genukeela ongizatea bilatuko gure zoriontasuna lortzeko baizik eta gure integritate morala mantentzeko.
‎Ongi dago datuak ematea, tauletan oharrak jartzea, enpresa noladoan esatea, baina niretzat komunikazioa beste gauza bat da. Aurpegira begiratubehar diogu elkarri, pertsonok elkarrekin egon behar dugu. Bi aldeko erlazioadagoenean dago komunikazioa; zerbait partekatzen denean, bestearen iritziaentzuten denean.
‎Gizarte erantzukizuna, gainera, azpimarratu nahi nuke, pertsonok ere badaukagula, eta ez bakarrik enpresek. Enpresen kasuan, ordea, bereizketa garbi bat eginbeharra dugu:
‎Ez naiz arituko gene biologiko bati buruz, noski. Jakina da munduangabiltzan pertsonok gero eta urriagoak diren beste tximuekin partekatzen ditugulakromosoma gehienak. Baina genoma norbanakoaren kodea izanik (milaka datuzosatutako kodea), Herri baten nortasunak nolako konplexutasuna duen (eta, halaber, datu konkretuetan datzala) adierazteko baliagarria zaigulakoan nago.
‎Ez dauzkat saltzeko Luis Mari Larringan eta Josune Herrarte ere, zeintzuek ohar estimagarriak egin baitizkidate. Jakina, liburu honek akatsik badu, errua ez dute aitaturiko pertsonok , ezpabere egileak.
‎Bigarren oharra, aurrekoari lotua: etorkizuna pertsonok erabakiko dugu, ez patuak, ez Nazio Batuek. Dudarik gabe, herri burujabe baten ahalak eta baliabideak eskuan izatea guztiz inportantea izango da, baina hori bera ere ez litzateke aski, eta egungo tresnekin ere ez da gutxi egin litekeena, edo egin gabe utz litekeena:
2008
‎BOSTAK> BAT> LANTALDEA Bizkaian kokatuta lanean diharduen hizkuntzalari eta itzultzailez hornitutako kultur taldea duzue. Hurrengo sei pertsonok gara taldekide: Gotzon Aurrekoetxea (Euskal Filologian Doktorea eta UPV EHU ko irakaslea); Ricardo Badiola (hizkuntzalaritzan lizentziaduna eta Euskaltzaindiko argitalpen eragi lea); Luis Baraiazarra (Euskal Filologian lizentziaduna eta Euskaltzaindiko Hiztegi gintza eta Gramatika batzordeetako kidea); Juan Luis Goikoetxea (Didaktikan Doktorea eta institutuko katedraduna); Txomin Solabarrieta (Bizkaiko Gotzaindegiko itzultzaile
‎Lehen hamahiru kopla horietan euskaldunari zuzentzen zaio, aitzitik, azken bi kopletan, laugarren atalean, euskarari. Sail batean eta bestean, komunikazio ekintza modu desberdinean planteatzen du, lehen hiru gaiek osatutako saila lehen eta bigarren pertsonen arteko komunikazio bezala aurkezten duelako eta laugarren gaiak eratutako sailean pertsonok desagertu egiten direlako: ez dago lehen pertsonaren markarik, bigarrenarena soil soilik gelditzen da, baina bigarren pertsona honen erreferentea kodea bera da.
‎Azken finean, batzordeak dagokion lana egiten duela ziurtatu behar da. Horretarako, ziurtatu behar da pertsona egokiek osatzen dutela batzordea, pertsonok gai egokietan zentratzen direla, eta dituzten egitura eta eginbideak gai egiten dituztela galdera egokiak egiteko eta erantzun egokiak lortzeko. Hauxe da agentzia kostuak sortzen dituen kostuen arazoei erantzuteko dagoen erarik eraginkorrena, bazkideek zaintza maila egokia egikaritzeko biderik eraginkorrena (Monks eta Minow, 1995:
‎Guztiok gara eraikitzen ari garen gizartearen erantzule. Kontua ez da pertsonok gizartean puzzle piezen moduan egokitzea. Guztiok pixka bat mugitu genuke pertsona horiei lekua egiteko.
2009
‎Gure herriari ezbeharra pairatzea" egokitu" zaio, baita izateko beharrak alboko herriei ezbeharra pairaraztea" egokitu" ere. Baina behar eta ezbehar horietan ezin dugu pertsona ahaztu, pertsonok osatzen baititugu herriak.
‎Ni pertsona indibiduala sentitzen naiz, eta bi pertsonaren artean espazio hori galtzen denean beste zerbait sortzen da, baina indibidualitatea galdu egiten da. Serie horretan indibidualitate horri begiratzen nion, eta adierazten nuen pertsonok beharrezko ditugula sekretuak geu izaten jarraitzeko. Orain beste serie batekin hasi naiz, aniztasunaren eta unitariotasunaren arteko desberdintasunaz ari naiz gogoeta egiten.
‎Izan daiteke. Nire ustez pertsonok zuhaitzen antza daukagu. Gorputz enborra daukagu, sustraiak eta galdera amaigabeak ditugu, adarrak.
‎Belarriek ez dute betazalik, diote. Baina harrigarria da pertsonok sorgortzeko daukagun gaitasuna: nik hiru urtean ez nuen ezer entzun.
‎asko irakatsi dio Santiagori: irakatsi dio pertsonok eta ingurumena bat bera garela, inguruabarraren araberako izakariak garela, Itsasoak ematen dion ahala hartzen diola, hartzen dion ahala itzultzen diola; Itsasoa, maitale eta hazkurri emaile, bizirik irauteko bitartekoa duela.
‎Pennebaker en (1982) arabera, barneko eta kanpoko estimuluaklehiatzen dira banakoaren arreta bereganatzeko, aldi berean informazio kopurumugatu bat prozesatzeko gaitasuna dugulako bakarrik. Horrela, kanpoko estimulaziorik ez dagoenean, pertsonok joera handiagoa dugu arreta gorputzean jartzeko, etaondorioz egoera hauetan sintoma fisikoak errazago hautemango ditugu.
‎Afrikar jatorriko pentsalari ezagun honen iritziz, bi ezaugarri ditu kosmolitismoak: inguratzen gaituzten pertsonengandik harago hedatzen dira gure obligazioak, eta pertsonok asko ikas dezakegu geure ezberdintasunetatik. Horregatik, kosmopolitismo sustraitua edo partziala proposatzen digu:
‎Ez dela hemen inor geldituko? Hamaika ikusteko jaioak garela dio esaera zahar batek eta arrazoia dauka. Orain dela gutxi Italiako Eluanaren kasuak eztabaida gogorrak eta luzeak ireki ditu, eta niri eutanasiaren inguruko hausnarketa egiteko aukera eman dit.Eutanasia hitzak zergatik ematen digu dardara txiki hori? Heziketa kontua dela uste dut. Hasteko, haurrak eta gazteak garenean heriotza eta hau inguratzen duen guztia ezkutatu egiten zaigu, heriotzari buruz hitz egitea tabu baita. Bestaldetik, gure heziketa erlijiosoak (eliza katolikoak irakatsi diguna, alegia) esaten digu pertsonok bizi behar dugula edo biziaraziko gaituztela (ez du axolarik nola). Baina, etikak edo moralak esaten duen horretan oinarriturik, sistemak deitu gobernua, gizartea edo dena delakoak izugarrizko muntaia egin du. Hortxe ditugu farmazeutikak beren ikertzaileekin, gure bizitza ahalik eta gehien luzatzeko, botikak harturik, noski; hortxe ditugu medikuak, erizainak eta beste zientifikoak bizitza, berri... Bizitza duina eta luzea izan dezagun.
‎Gaurko hezkuntzari egunero errepikatu behar genioke: ezin da hezkuntza onaren neurgailua izan pertsonok ondo egokitzea gaixo dagoen mundura/ gizartera.
‎Erich Fromm ek aspaldi bereizi zituen kontzientzia autoritarioa eta kontzientzia humanistikoa. Lehendabiziko kasuan, pertsonok , barneraturiko kanpo autoritateari (ahotsari) egiten diogu men. Funtsean, kanpo boterea da, internalizatua, eta kanpoko indar horrekiko mendetasunak gobernatzen du bizitza.
‎Esango nuke badagoela hor gure kondizioari buruzko lezio mamitsua: pertsonok gal dezakegu bizipoza, gal dezakegu barrea, jaio osteko irri esanen eskasiagatik, edo bestearen berotasun falta istripu emozional larri bilakatuz gero.
2010
‎Kontsumitu eta botatzearen kultura baztertu behar da, kimika ekologikoa, zero zabor, produkzio ziklo itxiak eta energia berriztagarriak gisako ekimenekin. Aztertutako eredua irreala eta jasangaitza da, eta batez ere, ez da aldatu ezin daitekeen zerbait, guk, pertsonok sortua eta guk, pertsonok eman diezaiokegu buelta.
‎Kontsumitu eta botatzearen kultura baztertu behar da, kimika ekologikoa, zero zabor, produkzio ziklo itxiak eta energia berriztagarriak gisako ekimenekin. Aztertutako eredua irreala eta jasangaitza da, eta batez ere, ez da aldatu ezin daitekeen zerbait, guk, pertsonok sortua eta guk, pertsonok eman diezaiokegu buelta.
‎Gizakiak izari espirituala gutxietsi du eta hori dramatikoa da. Alabaina, izari espirituala berreskuratzeak lotura zuzena dauka pertsonok dauzkagun erronkekin. Liburuaren ikaskuntzak gizakion izari espiritualarekin lotuak daude, ez dute zertan erlijioarekin lotuak izan behar.
‎Horretan ere, bestela pentsatzen du Mosterínek. Haren esanean, pertsonok ideiak izaten ditugu, eta hitz egiteko eta idazteko ahalmenari esker ideia horiek transmititzeko gaitasun izugarria dugu. Ideia horiek, baina, onak edo okerrak izan daitezke.
‎Beste filosofo batzuek oso bestelako ikuspuntua dute gaiari buruz. Alvaro Moreno zientziaren filosofiaren irakaslea da EHUn, eta haren esanean ez dago zalantzarik pertsonok eta animaliak desberdinak garela; erabat diferenteak gara. Bereizten gaituzten ezaugarrien artean, zibilizazioa, kultura, gure eboluzioaren abiadura ez baitago soilik biologiari edo genetikari lotuta, hizkuntza, garunaren garapena eta gainerako espezieen gaineko nagusitasuna aipatzen ditu Morenok.
‎Mosterín CSICeko Filosofia Institutuko ikerketa irakaslea da, eta Bartzelonako Unibertsitateko Logika eta Zientziaren Filosofian katedraduna. Haren ustez, pertsonok animaliak gara, eta, beraz, ez du zentzurik haietatik zerk bereizten gaituen galdetzeak. Itzultzeko zaila den adibide batekin argitzen du hori:
‎Halere, oso pixkanaka pixkanaka, pertsonok gure organismotik kanpoko beste energia iturri batzuk erabiltzen ikasi genuen. Sua, ur korronteen edo haizearenindarra, animalien indarra... energia iturri horiek gure energia endosomatikoaosatuz joan ziren.
‎Ez da gozoa nork bere burua ondo ez ikustea, gaizki edo tentelki jokatu duela, eta hori izan zen esaldi famatua bota orduko sentitu nuena, burutik behera isuri zitzaidan ur izoztu txarro baten kolpea. Eta egia izanagatik pertsonok hanka sartzeko eskubidea daukagula, hauen artean ere denak ez dira berdinak, graduak daude, non eta noiz ere neurtzen jakin behar da, eta nik koordenada horiek ez nituela neurtzen jakin erakutsi nion Teresari eta neure buruari. Nola uztartu hain tarte laburrean emakume haren bihotzean eta mundu osoan sustraitzeko izan nuen erraztasuna eta konpromisoan urrats bat gehiago iradoki orduko erakutsi nuen uzkurdura eta autodefentsa jarrera?
‎Ezagutu aurretik, gogokoa izan genezakeen jakin orduko, gaitzetsi egiten dugu. Erantzunik gabeko horrenbeste gakoren antzera, pertsonok berezkoa dugula esanez zurituko gara, ez dugu sakoneko arrazoia ulertzeko ahaleginik egingo. Horrenbeste akats ditugu pertsonok berezko!
‎Erantzunik gabeko horrenbeste gakoren antzera, pertsonok berezkoa dugula esanez zurituko gara, ez dugu sakoneko arrazoia ulertzeko ahaleginik egingo. Horrenbeste akats ditugu pertsonok berezko!
‎Horrenbeste bizitzaren erantzule zatekeela ulertuta ere, atzera egingo ote zuen menperatzaileak?, emango ote zion eskua menperatuari?, onartuko ote zion maila bereko izatea? Eta hori nahikoa izango litzateke Historian pertsonok elkar indarrez ez belaunikarazteko?
2011
‎Pasa den astean, ordea, ezezkoa eman ziguten", dio haserre. " Kontziente gara egoera ekonomikoa ez dela ona, baina halakotan ezintasuna dugun pertsonok gara kalte handiena pairatzen dugunak. Horregatik, erakundeetatik lan handia egin beharra dago, guk, lau itsuk, norbanako gisa ez baitugu indarrik".
‎Musika jarduera garrantzitsua da, besteak beste, kantak entzunez osatzen dugulako pertsonok gure imaginarioa; eta ingurukoekin gure gustuak partekatuz ere eraikitzen da gizarte baten iruditeria amankomuna. Bestelako jarduera publikoetan bezala, euskaraz egote hutsak hizkuntza prestigiatzen du, posible dela erakusten du, ez dela ezinezkoa eskandinaviar kutsuko rock&rolla euskaraz egitea, ezta hip hopa, dub a, grindcorea edo indie a ere.
‎Valentzian Wilhem Reichen terapian formatzen eta nire terapia pertsonala egiten ari nintzela entzun nion irakasle bati: " gizarte hontan pertsonok plazerari beldurra diogu". Eta esaldi hori betirako geratu zait.
‎politika, inkestak eta erabilera tzen du hobeto komunikatzeko, munduan hizkuntza bakarra izatea litzatekeela ideala; logikoa da erantzun tasa hori. halere, elkarrizketatuen %42ak, ia zazpitik hiruk, hizkuntza bakarreko mundua baino nahiago txarto komunikatzea! errealitatean, jakina, jendea ez da horren ergela, edozein pertsonak ahalik ondoen komunikatzea nahi du eta, pertsonok nahi ez duguna da gure hizkuntza galtzea, dakizkigukeen bakar bat ere ez. Izan ere, hizkuntzen aniztasuna eta (pertsonen arteko) komunikazioaren kalitatea, guk dakigula, ez daukate erlazio zuzenik edo, izatekotan, hizkuntzen aniztasunak komunikazioa kaltetu baino hobetzen baitu.
‎ez dira hizkuntzak soilik, baizik eta hiztunak. ez dezagun ahaztu giza konplexutasuna: hizkuntzek ez dute ezaugarri gizatiarrik; pertsonok ditugu ezaugarri gizatiarrak.
‎Nortasuna ez da gauza fisiko bat. horregatik, hainbat nortasun izan ditzakegu, agian hainbat antolaketa mailatan, baina, edonola ere, argi dago hainbat nortasun izan ditzakegula. esate baterako, gure gizartean, askok esaten dute" ni X naiz"," ni z naiz"," ni X naiz, baina baita z pixka bat ere"... eta alderantziz... Nortasuna ez da objektu bat, baizik eta elementu kognitibo eta emozionalen multzoa. pertsonek taldeak osatzen dituzte, munduarekin duten erlazioaren arabera. kontua da nortasuna ez dela harri bat. gizarte ekosistemaren ikuspegi horren arabera, pertsonok hainbat talderen partaide gara eta gizarte sistema zabal batean sartuta gaude. Sistema horrek gizabanakoari mugak jartzen dizkion plan ekonomiko bat du (ekonomiaren ikuspegia oso garrantzitsua da hizkuntzek irauteko; ezinbestekoa da hizkuntza eta ekonomia lotzea; hots, hizkuntza eta lana lotzea), bai eta teknologiaren eta komunikabideen alderdiak ere; bertan daude enklabe garaikide guztiak. horrek guztiak eragina du pentsatzeko moduan. konponbideak aurkitu behar ditugu. esate baterako, nola jardungo dugu ezin badugu eraginik izan teknologia arloko multinazionaletan?
‎Beraz, hizkuntza ekologiari buruz teorizatzen dugunean, kontuan hartu behar dugu lehiaren kontzeptua; izan ere, hizkuntzen arteko lotura —erromantikoak izan nahi badugu ere— tirabiratsua eta gatazkatsua izan daiteke. hizkuntza batek beste hizkuntza baten eginkizuna bereganatzen duelako gertatzen da hori. hori dela eta, arazo bat sortuko da; pertsonok arrazoizkotasunez, senidetasunez eta elkartasunez konpondu dugun arazo bat, hain zuzen. eta hori teorizatu egin dezakegu; izan ere, hizkuntzen galeraren eragileetako bat hizkuntza handien jarduna da; hau da, gizadia menderatu duten hizkuntza talde handien jarduna. Beste hizkuntza batzuk jan dituztelako dira hizkuntzak handiak; hau da, jatorrizko eremutik atera eta beste hizkuntzei zegozkien eremuak eta eginkizunak bereganatu dituzte. horregatik, espezieen arteko lehia, eta, beraz, hizkuntzen arteko lehia, hartu behar dugu abiaHizkuntza bat salbatzeko, ez da hizkuntza bera salbatu behar, baizik eta haren habitata; hau da, haren garapen eremua, existentziaren testuingurua.
‎Zuzeneko lerro deritzo pertsonen arteko graduek osaturiko multzoari, pertsonok elkarren aurreko eta ondorengo direnean.
‎Eta alboko lerro deritzo pertsonen arteko graduek osaturiko multzoari, baldin eta pertsonok , oin berberarengandik etorri arren, elkarren aurreko eta ondorengo ez badira.
‎Idazlearen beraren esaldi batek agian emango digu argi: «Jainkoek eta pertsonok arazo berberak ditugu». Leitmotiv a, hala ere, ez da nahikoa eta horren jakitun gara irakurleok.
‎Edozein motatako komunikabideak sortzeko, mezuak kodetzeko eta deskodetzeko, ebaluatzeko eta aztertzeko, pertsonok dugun gaitasun kritikoa da ikus entzunezkoen alfabetizazioa (media literacy). Diziplina horrek komunikabideak interpretatzeko beharrezko diren gaitasunak, trebeziak eta ezagutzak eskaintzen dizkigu.
‎Besteengan konfiantza izatea ezinbestekoa da bizitzeko. Izan ere, besteek gureganako asmo onak dituztela sentitu behar izaten dugu pertsonok . Hala ere, nortasun paranoidea duenak galdu egin du besteez fidatzeko gaitasuna, besteenganako mesfidantza orokortua baita haren ezaugarririk nabarmenena.
‎Oro har, janari lasterreko jatetxeetara maizago joaten diren gurasoek maizago izaten dituzte horrelako jatetxeetara joaten diren seme alabak, eta denbora gehiago ematen dute horietan; gurasoen seme alabek, berriz, “une berezi” batean atseden hartzen dute afalorduan, eta denbora gehiago eman dezakete. Ez dago arrazoirik etxetik kanpo okerrago jateko Hautaketa jakin baten ontasuna hautatzeko maiztasunean datza Aurreko azterketen arabera, etxetik kanpo bazkaltzen dugunean, pertsonok gure elikatze eredua okertu egiten dugu, gomendioetatik urruntzen garenean. Etxetik kanpo jateak, askotan, koipe gehiago duten eta nutrizio kalitate txikiagoa duten elikagaiak hautatzeko aukera ematen du.
‎Gaur egungo munduan, jendeak denbora laurogeitazak telebista katetan surfean ematen duen honetan (zertarako eta lau aukera besterik ez zeuden garaietan baino gauza gutxiago topatzeko), batek edo bestek Marcusek aro teknologikoaz zeukan ikuspegiari oratuko zion honezkero; jendeak, bitartean, uste du aukera gehiago dauzkala, baina ez dago funtsezko alderik aukeron artean. Ugaritasunaren garaian, teknologiak pertsonok izugarri eraginkor bihurtu gaituen honetan, zergatik ematen dugu oraindik denbora gehiago lanean. Eta zergatik da lan asko ergel eta zentzugabea, kilikagarria izan beharrean?
‎Ados, baina logika automatizatua ez dakiola besteari hain nabarmen gailen. Kasu honetan ere ez da erantzun garbirik egongo ziurrenik, arrapostuak ematen hasita ere kontraesanekin egingo genuke topo, baina gutxienez ez genuke eraginkortasun teknikoaren izenean gaiari buruzko gogoeta saihestu behar, ez genuke onartu behar beste barik fede berria, eta ezta berari atxikitako dogma guztiak ere, pentsamendu kritikorik gabe; besterik ez bada ere, pertsonok ez gaitezen izan teknologiaren barne logikak agindutako erritmoen mirabe, gu geu izan gaitezen teknologiaren erritmoa markatzen duten subjektuak [37].
2012
‎«Galeanok, hasiera hasieratik bi gauza interesgarri esaten ditu», azaldu du Camarak, «batetik, neurririk gabeko kontsumoa gaur egun gure gizartean onarturik dagoela, eskubide bat balitz bezala, denon askatasuna balitz bezala, baina batzuen alderako bakarrik. Eta gero, esaten zuen oiloek, arrautza fabriketan, eta, bestalde, pertsonok ere lo egin ezinean gabiltzala. Oiloek fabriketan gaua debekatuta daukate, gau eta egun egon behar dutelako arrautzak erruten eta, bestalde, gizakiok kontsumitzeko ansietatea dugula eta, gero, ordaintzeko larrialdiek ez digutela lo egiten uzten».
‎Luxan: Gainera gu beti ez gaude menpeko kokapenetan, gu, pertsonok , mugitzen gara. Batzuetan menpekoak gara eta bestetan menperatzaileak, hori argiago izan behar dugu, baita gure jardueren abiapuntuan ere.
‎Eskubideak pertsonok ditugu. Hizkuntza eskubideak giza eskubideak dira.
‎Mugimendu, talde eta elkarteak ez ezik, pertsonok ere komunikazioaren alanbrean bizi gara.
‎Adineko pertsonok ikusten dugu gure herrian nola jaiak hala ohiturak aldatzen diren. Fraideen, mojen eta eskolatik igaro ondoren, gaztelaniaz, jakina?
‎Nire ustez, paradigma aldatu behar da gai honetan. Jendarte elebidunak/ eleaniztasunak elkarbizitzari onura besterik ez diola ekartzen zabaldu behar da, han eta hemen, euskara ezagutzeak pertsonok libreago egiten gaituela aldarrikatu behar dugu, ezen euskara dakienak bakarrik aukeratu ahal izango baitu hizkuntza batean ala bestean jardun. Bi hizkuntza ez eta, hiru jakitea askoz hobea dela irizten diot, hori bai, argi edukita horietako bat euskara izan behar dela.
‎Txiste tzar hau berritu izan ahal dut hari esker: pertsonok asko eman ahal dugu, baita asco eman ere aldi berean. Halaber, izan gineneko abere haien joarearen hotsa aditzera ematen digu saiogile poetak.
‎1.Gerrako krimenak eta gizateriaren aurkako krimenak ikertu egingo dira, edonon egiten direla eta zein datatan egin eta data hori edozein dela, eta krimen horiek egin dituzten pertsonen erruduntasuna frogatzen bada, orduan, pertsonok bilatu, atxilotu eta epaitu egingo dira, eta errudunak direnean, zigortu ere bai.
‎Beraiek kontzienteizan gabe naziokoak izan zitezkeen. Haritz batek bere haritztasunaren kontzientziarikez duen bezala (besteak beste, haritza kontzeptu bezala pertsonok sortu dugulako), alemanez hitz egiten zuen batek bere naziotasunaren kontzientziarik ez zuen.Dimentsio politikorik gabeko nazioak ziren. Horrela, diskurtso nazionalistaksortutako nazioa eta Aro Aurremodernokoa diferenteak dira.
‎Beraiek kontzienteizan gabe naziokoak izan zitezkeen. Haritz batek bere haritztasunaren kontzientziarikez duen bezala (besteak beste, haritza kontzeptu bezala pertsonok sortu dugulako), alemanez hitz egiten zuen batek bere naziotasunaren kontzientziarik ez zuen.Dimentsio politikorik gabeko nazioak ziren. Horrela, diskurtso nazionalistaksortutako nazioa eta Aro Aurremodernokoa diferenteak dira.
‎Lider horrek lankideari laguntzen dio indarguneak eta ahuleziak identifikatzen, eta horiek lankidearen xede pertsonal eta profesionaletan integratzen, epe luzeko erronkak zehaztuz eta haiek gainditzeko plan bat eginez. Izan ere, pertsonok joera dugu gure lanari dagozkion zereginetarik gustukoenetan zentratzekoa, hots, gure amets, identitate eta xedeekin lotura gehien duten zereginei buru belarri lotzekoa. Coach liderrak lankidearen eguneroko zereginak eta haren epe luzeko helburuak konektatzen ditu eta, horregatik, biziki motibagarria da.
‎Hortaz, pertsonok bi burmuin ditugula esan daiteke: batak pentsatu egiten du eta besteak sentitu egiten du.
‎Hirurogeita hamarreko hamarkadan komunikabideei buruzko ikerkuntzan toki aipagarria hartu zuen Agenda Setting deritzon teoriak (McCombs eta Shaw, 1972). Oinarrizko ideia da komunikabideek moldatzen dituztela pertsonok hitz egin eta pentsatzen ditugun gaiak. Ikerketa alor horrek komunikabideek jorratzen dituzten gaien eta pertsonok garrantzitsu kontsideratzen ditugun gaien arteko erlazio kausalak daudela aditzera ematen du.
‎Oinarrizko ideia da komunikabideek moldatzen dituztela pertsonok hitz egin eta pentsatzen ditugun gaiak. Ikerketa alor horrek komunikabideek jorratzen dituzten gaien eta pertsonok garrantzitsu kontsideratzen ditugun gaien arteko erlazio kausalak daudela aditzera ematen du. Horrela, ikerketek frogatu dute komunikabideek jorratzen ari diren zenbait gai aztertzeko enfasia aldatzean, pertsonek gai horiei ematen dieten garrantzi maila ere aldatzen dela.
‎Euskaldunok gara elebidun, hau da, denok dakigu euskaraz eta gaztelaniaz; bigarrena derrigor, legez. Horrela, hizkuntza aukera egitea ez da erreala; pertsonok komunikatzeko behar dugu hizkuntza eta praktikotasunera jotzen dugu. Denok jakin beharrekoa ez bada, batzuek ez badute inoiz ikasiko, euskararen erabilgarritasuna galdu egiten da; ez du balio berdina.
2013
‎Horregatik da garrantzizkoa hiltzeko eskubidearen eztabaidan sakontzea, hau da, bizi nahi ez dugun bizitza bat bizitzeko betebeharrik izan ez dezagun pertsonok daukagun eskubidearen inguruan; hiltzeko eskubidea, nire iritziz, biziak berekin duen eskubidea baita, giza eskubide unibertsala baita.
pertsonok bezala egiten zutela
pertsonok bezala esan zidan ixidrok
2014
‎Hau ez da kontzientziazio kontu bat; konpromiso sozialari lotutako gai bat da. Elbarritasunen bat dugun pertsonok ez gara gainontzeko pertsonengandik aldendutako kolektiboa.
‎Zorionez, momentu latzenetan ateratzen dugu askotan pertsonok barruan dugun onena. Eta orduan esaten dugu" uf, eskerrak!" Eskerrak trantze edo ataka horien aurrean jauzi egin dugun.
‎emakume bat, gaztea, hiri bateko kanpoko auzo batean bizi dena eta lan prekario bat duena supermerkatu batean; bizitzan gertatzen zaizkion gauza horiek guztiak elkarrekin korapilatuta daude, eta haren nortasuna, beharrizanak eta aukerak horiei lotuta daude. Kontzeptu horrek erakusten digu pertsonok kokaleku bat dugula eta kokaleku horrek gure bizitzako aukerak eta gaitasunak baldintzatzen dituela. Ez da gizarte bazterketaren teoria bat, baizik eta agente bihurtzearen eta ahalduntzeko gaitasunaren ingurukoa:
‎Azurmendik (1975) azaldutako moduan, arrazoiaz baliatzen bagara ere, pertsonok animaliak gara funtsean. Eta gauza jakina da zer egiten duten animaliek, euren senari jarraiki, lurralde bat eurenganatu gura dutenean:
‎Ez dakit euskararen eta euskal kulturaren aldeko pertsonok ondo ohartu garen honek itzi dauan hutsuneaz.
‎Fenomeno fisiko hauek pertsonok , eta bizidun askok, ditugun zentzumenei esker sumatzen ditugu: ikusmena eta entzumena.
‎Bete ditzagun hutsak gelditu diren espezialitate kontsultak, oraindik garaiz gaude eta.Aztertu ditzagun denon artean, eskualdeko osasun zerbitzuen katalogoan, zein ardura duen nork eta bideratu ditzagun akordioak. Bermatu dezagun eskualdeko 65.000 pertsonok kalitatezko, osasun zerbitzu erabat publikoa jasoko dugula. Erabili ditzagun urtero Osasun Sailak bideratzen dituen 20 milioi euroak eskualdeko ospitale publikoa finantzatzeko eta ez negozio pribatu bat sustatzeko.Hemen gauden alkateak, hitz egin eta akordioetarako prest agertzen gara, berriz ere, Eusko Jaurlaritzaren mezuak dioen moduan," pertsona helburu" dugulako.
2015
‎lana, osasuna… Ongizate materialera. Primum vivere, deinde philosophare aforismo zaharraren irakurketarik murritzen eta biologiko hutsena, pertsonok bizitzeko prest egonen bagina bezala kezkarik gabe landare baten antza, nahirik gabe, geure buruaz hausnartzerik gabe, geure gustuetan hautatzerik gabe, solas egin, abestu, jolastu, maitatu gabe... Hori politikaren biologizatzea hori, azken beltzean!, %100 ADN izenaren itzalpean.
‎Baina indar bat sartu zen azken udal bozetan, hirugarrena: Urkabustaiz Zabala plataforma independentea; 67 boto eta zinegotzi bat lortu ditu.Azken unean, ezustea«Alderdien letrak ahaztu eta Urkabustaiz bihotzean daukagun pertsonok osatzen dugu Urkabustaiz Zabala». Horrela definitu du Aginako zerrendaburuak taldearen izaera.
‎Izan ere, zer egiten dugu? Azkenik, horrek guztiak eragina du pertsonok zientziarekiko eta teknologiarekiko dugun konfiantzan eta hautematean.
‎Hori garrantzitsua da, errealitate hori delako, eta baita imajinazioa ere, etorkizunaren ibilbide posible asko egituratzen dituena. Eta ondoren guk, pertsonok , hortik ibili dugu.
‎«Bailitzan» edo «balu bezala» batean oinarritzen da. Hau da, ez du esaten pertsonok intentzioak edo asmoak ditugula, ez; pertsonok, baina baita ere behiek, mahaiek eta quarkek, hor zerbait egongo bailitzan egiten ditugula gauzak dio Dennettek. Horri esker da posible Dennettentzat horien portaera azaltzea.
‎«Bailitzan» edo «balu bezala» batean oinarritzen da. Hau da, ez du esaten pertsonok intentzioak edo asmoak ditugula, ez; pertsonok , baina baita ere behiek, mahaiek eta quarkek, hor zerbait egongo bailitzan egiten ditugula gauzak dio Dennettek. Horri esker da posible Dennettentzat horien portaera azaltzea.
‎Norberaren identitatea dinamikoa da, aldatzen da, pertsonok ditugun ezaugarriak, bizitzak aurrera egin
‎Telebista arrunt batek emititzen duen argiak segundoko 60 bat aldiz egiten du. Erritmoa pertsonok baino azkarragoa da, eta, beraz, arreta mantentzea lortzen dugu. Hala ere, keinu hori ez da nahikoa kanelarentzat, azkarrago ikusteko gai baita.
‎Itzulerako hegazkinean ehotzen hasi zen Bitor gure laguntzari esker gauzatuko zuen betekizuna, ez zion bere buruari horren erraz hiltzen utziko, gaitzari aurrea hartu behar zion, egunen batean agertzekotan, orpoa urrunetik erakusteko. Irakurria zuen pertsonok hilezkortasuna galdutzat dugula heriotzarekiko erresistentziak ez duelako mendeetan aurrerapausorik eman, progresoa ez dela eternitateraino iritsi. Gorputz osoa bizirik iraunarazten ahalegintzen garela kontzientziari dagokiona iraunarazten ahalegindu ginatekeen bitartean.
2016
‎Beraz, Brenak moralki eztabaidagarri deritzo norbait animalia bat erostera joateari," kontuan hartuta hainbat eta hainbat hil egingo dituztela, eta ziurra denean pertsonok eurentzako animalia egokia aurkituko dutela".
‎1944an independizatu ginen Danimarkatik, eta Islandiak herrialde horretako konstituzioa kopiatu zuen kasik hitzez hitz. Guk dinamika hori irauli eta testu berria egin nahi genuen, behetik gorako zentzuan, herritarrengandik hasita. 25 pertsonok osatzen dugu Konstituzio Batzordea, eta batzorde horrek idatzi zuen testua. Ez gara politikariak, eta ez ditugu haiek ordezkatzen.
‎Errugabetasun presuntzioa delitu batez akusaturiko pertsona guztiek duten eskubide bat da, pertsonok aurrez errugabetzat
‎Informazio orokorra ilustratzeko bide publikoan dabiltzan pertsonak grabatzen direnean (baliabideplanoak), pertsonok ez ezagutzeko moduan egin behar da grabazioa, batez ere albisteak beroriekin zerikusirik ez badauka, edo gizarteak gaitzesten dituen jokaerak edo egoerak azaltzen badira.
‎Izan ere, lengoaia, gure kulturaren parte eta gizon emakumeen jaraunspen kulturalaren transmisiorako eta asimilaziorako eragile nagusia da. Lengoaiaren erabilpenaren ondorioz, pertsonen arteko interakzioa sortzen da eta pertsonok gai gara gure lengoaia inguru sozialera moldatzeko. Esaterako, helduen eta haurren arteko interakzioa sortzen denean, helduak gai izan behar du bere lengoaia testuinguru sozial horretara moldatzeko, kasu honetan, haurraren ulermen gaitasunera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Argia 32 (0,21)
UEU 19 (0,13)
Berria 18 (0,12)
ELKAR 16 (0,11)
Alberdania 14 (0,09)
Uztaro 11 (0,07)
Booktegi 9 (0,06)
goiena.eus 7 (0,05)
Susa 7 (0,05)
Consumer 6 (0,04)
Jakin 6 (0,04)
Pamiela 6 (0,04)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 6 (0,04)
Deustuko Unibertsitatea 4 (0,03)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 4 (0,03)
hiruka 4 (0,03)
Hitza 4 (0,03)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 3 (0,02)
Guaixe 3 (0,02)
Urola kostako GUKA 3 (0,02)
Aizu! 2 (0,01)
EITB - Argitalpenak 2 (0,01)
ETB serieak 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 2 (0,01)
Erlea 2 (0,01)
Ikaselkar 2 (0,01)
Noaua 2 (0,01)
Zarauzko hitza 2 (0,01)
IVAP 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Jakin liburuak 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
pertsona gu 10 (0,07)
pertsona ukan 9 (0,06)
pertsona ez 7 (0,05)
pertsona bezala 6 (0,04)
pertsona ere 6 (0,04)
pertsona osatu 6 (0,04)
pertsona geu 5 (0,03)
pertsona bizi 4 (0,03)
pertsona eduki 4 (0,03)
pertsona elkar 4 (0,03)
pertsona animalia 3 (0,02)
pertsona berezko 3 (0,02)
pertsona sortu 3 (0,02)
pertsona asko 2 (0,01)
pertsona gai 2 (0,01)
pertsona hainbat 2 (0,01)
pertsona ideia 2 (0,01)
pertsona joera 2 (0,01)
pertsona kokaleku 2 (0,01)
pertsona kooperatu 2 (0,01)
pertsona nola 2 (0,01)
pertsona ondo 2 (0,01)
pertsona osasun 2 (0,01)
pertsona plazer 2 (0,01)
pertsona sarri 2 (0,01)
pertsona soilik 2 (0,01)
pertsona sorgortu 2 (0,01)
pertsona Ebola 1 (0,01)
pertsona abestu 1 (0,01)
pertsona ahal 1 (0,01)
pertsona aldi 1 (0,01)
pertsona arazo 1 (0,01)
pertsona armairu 1 (0,01)
pertsona arrazoizkotasun 1 (0,01)
pertsona aurkitu 1 (0,01)
pertsona aurre 1 (0,01)
pertsona bai 1 (0,01)
pertsona baino 1 (0,01)
pertsona balio 1 (0,01)
pertsona barruan 1 (0,01)
pertsona bat 1 (0,01)
pertsona batzuetan 1 (0,01)
pertsona baztertu 1 (0,01)
pertsona beharrezko 1 (0,01)
pertsona benetako 1 (0,01)
pertsona bertan 1 (0,01)
pertsona beste 1 (0,01)
pertsona bi 1 (0,01)
pertsona bide 1 (0,01)
pertsona bilatu 1 (0,01)
pertsona bizitza 1 (0,01)
pertsona botere 1 (0,01)
pertsona desagertu 1 (0,01)
pertsona ebola 1 (0,01)
pertsona egin 1 (0,01)
pertsona egokitu 1 (0,01)
pertsona eman 1 (0,01)
pertsona erabaki 1 (0,01)
pertsona espazio 1 (0,01)
pertsona etxeratu 1 (0,01)
pertsona eurak 1 (0,01)
pertsona ezin 1 (0,01)
pertsona fisikoki 1 (0,01)
pertsona galdu 1 (0,01)
pertsona garraiatu 1 (0,01)
pertsona garrantzitsu 1 (0,01)
pertsona gaur 1 (0,01)
pertsona gehiago 1 (0,01)
pertsona genero 1 (0,01)
pertsona gero 1 (0,01)
pertsona gizarte 1 (0,01)
pertsona gutxi 1 (0,01)
pertsona hanka 1 (0,01)
pertsona hartu 1 (0,01)
pertsona hilezkortasun 1 (0,01)
pertsona hitz 1 (0,01)
pertsona hori 1 (0,01)
pertsona ikusi 1 (0,01)
pertsona inoiz 1 (0,01)
pertsona intentzio 1 (0,01)
pertsona irrikatu 1 (0,01)
pertsona itsaso 1 (0,01)
pertsona izugarri 1 (0,01)
pertsona jasan 1 (0,01)
pertsona kale 1 (0,01)
pertsona kalitate 1 (0,01)
pertsona komunikatu 1 (0,01)
pertsona leku 1 (0,01)
pertsona libre 1 (0,01)
pertsona mundu 1 (0,01)
pertsona nahi 1 (0,01)
pertsona ordenagailu 1 (0,01)
pertsona portzentaje 1 (0,01)
pertsona segurtasun 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
pertsona ukan ezaugarri 3 (0,02)
pertsona berezko ukan 2 (0,01)
pertsona ez ukan 2 (0,01)
pertsona gu organismo 2 (0,01)
pertsona kokaleku bat 2 (0,01)
pertsona osasun izurrite 2 (0,01)
pertsona sarri asko 2 (0,01)
pertsona sorgortu eduki 2 (0,01)
pertsona abestu aritu 1 (0,01)
pertsona aldi bera 1 (0,01)
pertsona arazo berbera 1 (0,01)
pertsona armairu bete 1 (0,01)
pertsona asko eman 1 (0,01)
pertsona asko ikasi 1 (0,01)
pertsona aurre errugabe 1 (0,01)
pertsona bai indibidualki 1 (0,01)
pertsona baino azkar 1 (0,01)
pertsona balio galdu 1 (0,01)
pertsona barruan ukan 1 (0,01)
pertsona bat bat 1 (0,01)
pertsona batzuetan gaixotasun 1 (0,01)
pertsona baztertu ukan 1 (0,01)
pertsona beharrezko ukan 1 (0,01)
pertsona beste berri 1 (0,01)
pertsona bezala aurre 1 (0,01)
pertsona bezala egin 1 (0,01)
pertsona bezala esan 1 (0,01)
pertsona bezala sentitu 1 (0,01)
pertsona bezala sortu 1 (0,01)
pertsona bi burmuin 1 (0,01)
pertsona bide elkar 1 (0,01)
pertsona bizi behar 1 (0,01)
pertsona bizi iraun 1 (0,01)
pertsona bizi prest 1 (0,01)
pertsona bizitza aspektu 1 (0,01)
pertsona botere hegemoniko 1 (0,01)
pertsona desagertu egin 1 (0,01)
pertsona Ebola gisako 1 (0,01)
pertsona ebola gisako 1 (0,01)
pertsona eduki ahalmen 1 (0,01)
pertsona eduki erronka 1 (0,01)
pertsona eduki eskubide 1 (0,01)
pertsona egokitu egin 1 (0,01)
pertsona elkar egon 1 (0,01)
pertsona elkar indar 1 (0,01)
pertsona elkar ukan 1 (0,01)
pertsona eman ezan 1 (0,01)
pertsona ere eduki 1 (0,01)
pertsona ere erro 1 (0,01)
pertsona ere gu 1 (0,01)
pertsona ere komunikazio 1 (0,01)
pertsona ere lo 1 (0,01)
pertsona espazio bera 1 (0,01)
pertsona etxeratu natura 1 (0,01)
pertsona eurak animalia 1 (0,01)
pertsona ez ezagutu 1 (0,01)
pertsona ezin ukan 1 (0,01)
pertsona fisikoki bizi 1 (0,01)
pertsona gai egoki 1 (0,01)
pertsona galdu ezan 1 (0,01)
pertsona garrantzitsu kontsideratu 1 (0,01)
pertsona gaur egun 1 (0,01)
pertsona genero estereotipo 1 (0,01)
pertsona geu bizitza 1 (0,01)
pertsona geu buru 1 (0,01)
pertsona geu kultura 1 (0,01)
pertsona geu maitasun 1 (0,01)
pertsona geu ohiko 1 (0,01)
pertsona gizarte puzzle 1 (0,01)
pertsona gu elikatu 1 (0,01)
pertsona gu eskubide 1 (0,01)
pertsona gu etsaitu 1 (0,01)
pertsona gu gain 1 (0,01)
pertsona gu gizarte 1 (0,01)
pertsona gu imajinario 1 (0,01)
pertsona gu ohiko 1 (0,01)
pertsona gu ontasun 1 (0,01)
pertsona gutxi espero 1 (0,01)
pertsona hainbat eremu 1 (0,01)
pertsona hainbat talde 1 (0,01)
pertsona hanka sartu 1 (0,01)
pertsona hartu beharrezko 1 (0,01)
pertsona hilezkortasun galdu 1 (0,01)
pertsona hitz egin 1 (0,01)
pertsona hori hezi 1 (0,01)
pertsona inoiz baino 1 (0,01)
pertsona itsaso bezalako 1 (0,01)
pertsona izugarri eraginkor 1 (0,01)
pertsona joera handi 1 (0,01)
pertsona joera ukan 1 (0,01)
pertsona kale hartu 1 (0,01)
pertsona komunikatu behar 1 (0,01)
pertsona kooperatu ezan 1 (0,01)
pertsona leku asko 1 (0,01)
pertsona libre egin 1 (0,01)
pertsona mundu analogiko 1 (0,01)
pertsona nahi ez 1 (0,01)
pertsona nola bizi 1 (0,01)
pertsona nola funtzionatu 1 (0,01)
pertsona ondo egokitu 1 (0,01)
pertsona ondo ohartu 1 (0,01)
pertsona ordenagailu komunikatu 1 (0,01)
pertsona plazer beldur 1 (0,01)
pertsona portzentaje handi 1 (0,01)
pertsona segurtasun baldintza 1 (0,01)
pertsona soilik bermatu 1 (0,01)
pertsona soilik eduki 1 (0,01)
pertsona ukan behar 1 (0,01)
pertsona ukan betekizun 1 (0,01)
pertsona ukan gaitasun 1 (0,01)
pertsona ukan logale 1 (0,01)
pertsona ukan ohiko 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia