Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 124

2000
‎a) Hedabideetan erabilitako hizkuntza, pertsonek elkar ulertzeko eremua definitzen baitu.
2001
‎Bestalde, euskal komunitatea hain txikia izateak bere abantailak ditu, nahikoa da pertsona talde txiki bat bere ahotsa entzunarazteko, eta sarritan joera ezberdinetako pertsonek elkar ezagutzen dute.
2002
‎Toki desberdinetako pertsonak elkarrenganako errespetu eta elkartasun printzipioen barruan elkarrekin bizi eta musu truk helburu batzuk lortzeko lanean aritzeak, errealitate sozial, kultural, ekonomiko...
‎Espainiako Konstituzioak emakumeari eta gizonezkoari ezkontzeko eskubidea aitortzen dien arren, indarreko legeriak sexu bereko bi pertsonei elkarrekin ezkontzerik ez die baimentzen.
‎Espainiako Epaitegi Gorenak, 1992 urtean, izatezko bikoteak definitu zituen: ... egunez egun eta urtez urte mantendutako erregimen egonkorrean, kanpora begira eta publikoki garatu beharreko bizimoduan, bi pertsonek elkar harturik elkarrekin bizitzea da, etxe beraren baitan interes eta helburu komunak sor daitezen moduz... .
‎Oinarrian, komunikazioak izate anitzeko egitateak ordezkatzen dituzten zeinuen bitartez funtzionatzen du. Komunikazio berbak gogora ekartzen digu, gehienetan, pertsonek elkarri esangurak igortzearen prozesua. Prozesu hori ez da bakarrik berba lotura, zeren komunikazio prozesuan gizakiak era askotako seinaleak eta indizeak baitarabiltza esangurak igortzeko eta trukatzeko; gure artean, hala ere, ohikoena, berbaren bidez gauzatzen den hori da komunikazioa.
2003
‎Orain, berriz, atsegin eta ongizate pertsonala bilatzeko bide, eman eta jasotzeko topaketa, pertsonek elkarrekin komunikatzeko balia dezaketen mintzaira gisa ulertzen hasi gara sexua.
‎Elebitasunaren inguruko eztabaidak garrantzi handia izan zuen garai hartan. 1980 urtean oraindik posible zen iritzi desberdineko pertsonak elkarren ondoan ikustea. Gerora giroa erabat garraztu zen.
‎Lan horretan diotenez, nagusien antzera, nerabeek eurek hizkuntzari oro har eta euskarari bereziki dimentsio desberdinak aitortzen dizkiote: komunikatiboa (beste pertsonekin elkar ulertzeko), lurraldetasunekoa (hizkuntzak muga  funtzioa du), ludikoa (esperientzia jolasgarriak), kulturala (ohiturak, tradizioa, musika, gastronomia), identitarioa (gizakiaren beraren identitatea markatzen du), mitikoa (iragana, historia, etorkizuna), prestigioduna (estatusa markatzeko balio dezake), politikoa (gizarte gatazkekin edo bortxarekin identifikatzen da) eta pragmatikoa (lan b... Teorian argi omen dago:
‎1 Adiskidetasuna bi pertsonaren arteko lotura da; lotura hori pertsonok elkarrenganako duten maitasunaren ondorioz sortzen da. Eta maitasuna eragiten duten printzipioak bi direnez gero, adiskidetasun motak ere bi izan behar dira.
‎2 Adiskidetasunaren izaera hori dela kontuan hartuta, azpimarratu behar da adiskidetasuna dela bi pertsonak elkarrekin duten lotura. Definizio horretatik abiatuta, adiskidetasuna argiro argiro bereiz daiteke bigarren legeak agindutako maitasunetik.
2004
‎Laguntasuna da gure taldeko diamantea, energia ematen diguna eta hori kanpotik sumatzen da. Talde gutxik daramatzate 15 urte, sei pertsona elkarrekin eta gainera musikatik bizi gabe. Taula gainean ez gara lau esaldirekin ikusleria pozik uzten duen ohiko taldea, natural jokatzen dugu eta funtzionatzeko berezko modua dugu, gertukoa.
Pertsonok elkarren beharra dugu eta alderdi hori biziki zaindu behar da.
2005
‎Berezia da benetan bi pertsonak elkar ezagutzeko bizitzak eta munduak zenbat buelta eman behar duten ikustea. Antzeko zerbait sentitu dut uda honetan, baina ez pertsona zehatz batekin, kontu eta liburu batekin baizik.
Pertsonok elkarri min egiteko eta beste izaki batzuekin partekatzen dugun ingurunea suntsitzeko halako berezko gaitasun bat izateak ez dakar ordea berekin geure mugak gainditzeko gaitasuna desagertzea. Horregatik, garrantzitsua izango litzateke planteatzea nola bultzatu gizadiaren alderdi positiboak eta nola bultzatu komunitateak eta bere gizarte zein instituzio egiturak, elkarbizitza bakezkoago eta orekatuago bat ahalbidetzearren.
2006
‎Gonbidatuen banakuntza antolatzen denean, beraien artean harreman ona ez duten pertsonak elkarren aldamenean ez eseraraztea komeni da.
‎Maitasunean egunero zeukanagu arriskua dena galtzeko edo irabazteko. Ezinezkoa dun aldez aurretik jakitea bi pertsona elkarren gisakoak diren ala ez. Hegazkinean ezezagun batekin elkartzen haiz San Franciscora bidean eta bihozkada bat dun.
‎Gorputz baten elementuen arteko dinamikak, gihar tonuak, ahotsak, keinuerak, usainak sortzen zuten bakantasun hori, eta horren arabera baziren zuhaitzak bezalakoak ziren gizonak, edo ihi bezalako emakumeak, ahuntz gizonak, oilo emakumeak, basurdeak, oreinak. Eta ez zuen zerikusirik sexu grina asetu nahi izatearekin, voyeurismo berezi hori B rentzat pertsonak pertzibitzeko manera baizik ez baitzen, pertsonak elkarrengandik bereizteko berezko bidea; ez, lilura hori, pertzepzio bitxi hori, sexurako baino, ahalkerako deia izaten zen, iruditzen zitzaiolako ezen, sentiberatasun klase hori zeukatenentzat –uste baitzuen beste jende askok eduki behar zuela berak zeukan sentiberatasun klase horixe–, norberak salatzen zuela bere burua bi pauso luzatu orduko, zinemarako sarrera, azalpen bat edo gatzon...
2007
‎Senar emazteen banantze eta dibortzioak, liskarren ondorio ez ezik, dirua tarteko, bi pertsonak elkarren kontra ezartzeko motibo ere izan daitezke.
‎Ongi dago datuak ematea, tauletan oharrak jartzea, enpresa noladoan esatea, baina niretzat komunikazioa beste gauza bat da. Aurpegira begiratubehar diogu elkarri, pertsonok elkarrekin egon behar dugu. Bi aldeko erlazioadagoenean dago komunikazioa; zerbait partekatzen denean, bestearen iritziaentzuten denean.
‎Mikrosistemetan parte hartzen duten pertsonek elkarrekin egitenduten jarduerarik ote dagoen.
‎“Jarduera horietako parte hartzaile guztiak helduak dira, 30 urtetik gorakoak, eta badakite zer nahi duten. Bi pertsonak elkar ezagutzen badute, elkar gustatu eta elkarrekin egon nahi badute, primeran, baina ez da gure helburua”, adierazi du Pérezek. Bikotekiderik gabeko pertsonentzako jarduerak antolatzen dituen lehen enpresetako batek (Impar) bidaia kulturalak, afariak, festak… eskaintzen ditu, baina ez dira saiatzen inoren laranja erdia aurkitzen, “guztiok laranja kolore osoa garelako”, azaldu dute.
‎Hitz egite hutsak ezin du ezer bermatu —negoziazio prozesu bat ez da beti adostutako emaitzetara iristen—, baina egia da ere, esan ohi bezala, hitz egin gabe ezin daitekeela ezer konpondu —ez litzateke negoziazio prozesurik egongo— Hain zuzen horren haritik —elkarrekin hitz egiteak, egiaz, pertsonak elkar hurbildu eta elkartu ditzakeelako— esan dezakegu: " Elkarrizketarako hezkuntza guztiz eta zuzenean da bakerako hezkuntza" 187 Bollnowen hausnarketa horiek, azken batean, hizkuntz pedagogiaren inplikazio etikoa bistaratzen digute eta, bide batez, baita horrek gizakiaren formazio orokorrarekin duen lotura ere.
2008
Pertsonak elkarrengana hurbildu. Desarmaturik, posible bada.
‎Estoniarrek uste dute, elkarrekin hobiratuz gero, geroko bizitzan ere pertsonak elkarrekin egongo direla. Halaxe kontatu zigun kostazainen etxeko gizonak.
‎4.4.1 2.2 atalean ikusi dugun bezala, izengoitiak berez hipokoristiko atzizki ugariz hornitzen dira, bertzeak bertze, pertsonak elkarren gandik bereizi eta zehaztu beharrak hala eskatzen zuelako: Arakintxorena, Buruskonea, Juanikotxikiarena, Martingobeltzena, > Migeltotxipia, Petrikoandiarena...
‎logika biologikoak bere arauak ezartzen dituenean, belaunaldigertaerak ahuldu egiten dira. Hori begien bistakoa da, bereziki, narriadura biologikoak tartean daudenean, batzuetarako ez baitago erantzun terapeutiko egokirik, esate baterako, Alzheimer gaixotasunerako, lerro hauek idazten diren unean tratamendu egokirik ez baitu; hala, aipatutako gaixotasun horrek jotako bi pertsonek elkarren antza handia izango dute, eta belaunaldi jakin batekoak izateak, ordea, ez du hain garrantzi handia izango.
‎Arrazakeria, finean, pertsonek gorrotatzeko duten beharraren isla besterik ez dela esaten du berak. Bitxia egiten zaiola nola bakean bizi daitezkeen jatorri ezberdineko pertsonak elkarri erasotzeko inolako asmorik gabe.
2009
‎Mundu mailan gizakion artean harremanak izateko moduak eta bideak aldatzen ari dira. Lurralde, kultura, ohitura, izaera, pentsaera eta bizipen ezberdinez osatutako pertsonak elkarrekin komunikatzeko bideak gero eta gehiago dira eta inoiz baino eskuragarriago dauzkagu. Hizkuntzek funtsezko papera jokatzen dute gaur egun, orain arte bezala, komunikazio horien baitan.
‎Hotelera bidean Norak harresia sentitu zuen. Pertsonak elkarrengandik banatuta mantentzen dituen gogortasun bat. Harresi bat hirian, harresi bat Manu eta bere artean, harresi bat Manuren bihotzean, ustez behar eta nahi zuenaren arteko bidea ixten zuena.
‎Musu batetik bestera pasatuko gara. Bi pertsona elkarri musuka ari dira. HAIZEA liluratuta begira.
‎Forma eta itxura. Laukizuzeneko itxurak dira ohikoenak, pertsona batekedota bi pertsonak elkarren ondoan okupatzen duten distantzia zabaleraneta etzandako pertsona baten tamaina luzeran. Izan ere, lurperatzaileekaparteko parajeak aukeratzen zituzten eta hobiaren tamaina juxtuan, ahalzen espazio gutxienean gorpuak metatzeko.
‎Negargura baita ere txirrindaren gainean. Pedalei gogor eragiten diharduzu, amorruz, batzuetan hitz goxoek momentuak hausten dituztelako, batzuetan ez delako nahikoa bi pertsonak elkar maitatzea zoriontsu izateko. Eta gogoratu dituzu azkenaldian Iñigo limurtzeko egin dituzun saiakera antzuak, galtzaileak.
‎–Jatorri ezberdineko pertsonek elkar onartzea lortu, eta horrela bizikidetza hobetu nahian?, eztabaida prozesua hasiko dute Urretxuko Udalak eta Anitzak elkarteak. Oraingoz, herriko taldeekin harremanetan jarri da Anitzak, Urretxun zer nolako migrazio prozesuak dauden aztertzeko.
2010
‎Sarrera badirudi egungo mendea elkarrekiko mendekotasunarena izango dela. inoiz baino gehiago, lurra gero eta txikiago ari da bilakatzen, gizakiak lortutako aurrerakuntzen ondorioz. elkarrengandik milaka kilometrora dauden bi pertsonek elkarrekin hitz eta lan egin dezakete gaur egun, denbora errealean. aurrerakuntza handi horiek ingelesez hedatzen dira, nagusiki, eta, nazioarteko beste hizkuntza gutxi batzuetan, bigarren maila batean. hizkuntza aniztasunari krisi larria dakarkion joeraren erakusgarri da jokamolde hori. horrenbestez, hizkuntzek bizirauteko aukera bakarra idatzizko araudi bateratu bat sortzea izango da eta, horre... XX. mendearen bigarren erdian, haugen, soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain breton eta Fishmanen lanek1 aurreratu ziguten nondik zetozen iraganeko inposaketak eta, batez ere, zer ondorio ari ziren sorrarazten hizkuntza gutxituetan. irakaspen mugimendu horren arabera, une honetan bertan abiarazitako jarduera sendo batek soilik geraraz eta itzularaz zitzakeen hizkuntzen galera prozesu horiek. gero eta gehiago, norabide horretako gizarte mugimenduak sortzen joan ziren, indartsu, hizkuntza gutxituko hainbat herritan. dakigunez, euskararen berreskurapen mugimendua izan zen aitzindarietako bat, eta mugimendu guztietan arrakastatsuena izan zen, gainera, zalantzarik gabe, erabileraren ehunekoen bilakaerari dagokionez behinik behin, jarraian ikusiko dugun bezala. euSKararen aTzeraKada HiSToriKoa azterlan honen xedea ez da euskararen galera prozesuak zer etapa izan dituen aztertzea. ezta galera horren zergatiak argitzea ere, hizkuntzaordezkapen gehienetan berdinak izaten direnak, esan dezagun bidenabar. nolanahi ere, gogoratu beharra dago zenbateko arriskuan zegoen euskara joan den mendearen bigarren erdian, prozesu hark izan zuen joeraaldaketa sakonaren ondorioz. hamaika belaunalditan, estatuaren hizkuntzaren inposaketaren eragina birtuala zen, erreala baino gehiago, gizartegeruzarik esklusiboenei soilik eragiten baitzien, eta gizarte geruza horiek ez baitzuten pisu handirik ehunekotan. gaztelaniak euskara ordezkatzeko (egiturazko ordezkapena), zenbait belaunaldi ziren. argi zegoen atzerakada hori mugimendu geldoa zela, eta betiere gaztelaniarekin mugakide zen geografia eremutik abiatuta gertatzen zela. paradigma hori, ordea, goitik behera aldatu zen XiX. mendearen amaieran eta XX. mendearen hasieran:
‎Eta bestalde onura sozial garrantzitsuak sortzen ditu jarduera fisikoak. Jarduera gauzatzen den bitartean pertsonak elkarrekin daude eta erlazionatu egiten dira: ikaskideak, begiralearekin eta inguruan dauden guztiekin.
‎Horren haritik, eta oraingoz horretan gehiegi sartu gabe, lehen hizkuntzak gizabanakoarengan duen esanahia eta garrantzia azpimarra dezakegu. " Inongo hizkuntza ez da jaiotzetiko hizkuntza bezalakoa", honela Bloomfield bera," inor ez dago guztiz seguru ondoren eskuratutako hizkuntzan" 132 Kontua da, horrekin batera, lehen hizkuntzak ere dagokion giza taldea oinarritzen duela, hain zuzen, hizkuntza horrek bertako pertsonak elkarren artean lotzen dituelako edo, bestela esanda, pertsona horiek —hizkuntza komun hori dela eta— talde bereko kide sentitzen direlako. Hizkuntz komunitate berean" inork ezer itzuli behar ez duela" gogoratu ondoren, zera dio Bohanannek:
‎Horrenbeste bizitzaren erantzule zatekeela ulertuta ere, atzera egingo ote zuen menperatzaileak?, emango ote zion eskua menperatuari?, onartuko ote zion maila bereko izatea? Eta hori nahikoa izango litzateke Historian pertsonok elkar indarrez ez belaunikarazteko?
2011
‎[Nacion Reixa]. Pertsonak elkarrekin topo egin eta identifikatzen diren neurrian gertatzen dira horrelakoak. Dena den, ni ez nintzateke larrituko elkar ezagutza eta elkarlan maila handia ez delako.
‎Zuzeneko lerro deritzo pertsonen arteko graduek osaturiko multzoari, pertsonok elkarren aurreko eta ondorengo direnean.
‎Horrela, etengabe mugitzen dira arantzurdeak, beroaren bila eta minari ihesi, elkarrengandik distantzia egokira kokatu bitartean. Era berean, pertsonak elkarrengana hurbiltzen dira bakardadean aspertzen direnean, eta elkarrengandik urruntzen dira, elkarri desatsegin gertatzean (Schopenhauer, 2006).
‎belaunaldien arteko ikaskuntza (Intergenerational Learning). Bide honek adin guztietako pertsonek elkarrekin eta bakoitzarengandik ikasteko modua deskribatzen du, eta EMIL babesten duten erakundeen lan arlo nagusietako bat da. “Ekimen honetan parte hartzeak belaunaldien arteko ikaskuntzari lotutako harreman eta baliabide sarea ematen digu.
‎Bizitzaren irakaspen sakonagoak dira. Nire esperientziaren ondorio bezala esaten dut, biok gaixo egonik, sortzen den kontzientzia berri horrek, bi pertsonak elkarrengana sakonago eta seguruago lotzen dituela. Hala ere, ikuspuntu hori batzuei ez zaie gustatzen.
‎Ezkontza bat, eta batzuetan ematen du ofizializatutako hori baino ez dela ezkontza, eta ez da, alegia, bi pertsonek elkarrekin bizitzeko hartzen duten konpromiso hori, nahi eta nahi ez, konpromiso horrek urtetan zehar aurrera jarraitzen baldin badu, konpromiso horrek gune eta momentu desberdinak izaten ditu, eta krisialdi handiak izaten ditu. Nire bizitzan izan dira, eta nik uste dut beste guztien bizitzan ere bai.
2012
‎Kondizio hoberenetan, azken bi segundoak izaten dira, gutxi gorabehera. Kondaira batek dio izpi berdea ikusten duten bi pertsona elkarrekin maitemintzen direla, eta Vernek kondaira horri heldu zion eleberria idazteko. Eta kondaira eta eleberriaren ospea direla eta, askotan jarri da zalantzan izpi berdea ez ote den asmakizun bat besterik.
‎ingurune mugatuetan soilik funtzionatzen dutenak. Pertsonak elkarrekin alderatzean, ezaugarri komunak dituztela ikusten da. Pertsonak elkarrekiko desberdinak egiten dituena haien barne antolamendua da.
‎Dimentsio bertikalean, akordio kontsoziazional konplexuaren aurkako erresistentziak sortuko lirateke nazionalismo espainoletik eta frantsesetik; izan ere, azkenean «kontzesio» demokratikoak egin lituzkete (esaterako, etorkizunean lege estatusa aukeratzeko eskubidea herrialde gisa; baita mota politikokulturalekoak, ekonomikoak eta sozialak ere), eta horiek Espainiaren eta Frantziarenbatasun ideiaren aurkakoak dira. Ildo hori sakontzen badugu, euskal kasuan teoriakontsoziazionala aplikatzean gizartearen errealitate ukaezina egiaztatuko litzateke: beren burua nazionalitate euskalduna, espainiarra eta frantziarra duten autoktonotzatjo duten pertsonak elkarrekin bizi direla. Hori dela-eta, hiru segmentu esanguratsuenintegrazioa maximizatzea eta izan lezaketen «galtzaile sentimendua» minimizatzeaizango litzateke xedea; horrek esan nahi du Euskal Herrian bizi diren hiru nazioekberen gobernagarritasunean esku hartzea, eta zeregin hori elkarrekin gauzatzea, gainera.
‎Forma pribatuko zuzeneko mezuak beste erabiltzaile batekin trukatzeko baldintza bakarra da erabiltzaile horrek jarraitu behar digula. Ohikoena da bi pertsonak elkarren artean segitzea; horrela geratzen bada, zuzenean komunikatu ahal izango dira. Mota horretako dementajeak ingelesezko “DM” edo gaztelaniazko “MD” laburduraz ezagutzen dira.
‎Tira, edo ez: telepresentzia gailuek aukera ematen baitute norberarengandik urrun dauden pertsonekin elkar eragiteko. Abiapuntua sinple sinplea da:
‎Etxe atarian joan etorrian dabiltza bizilagunak eta bisitariak. Josuk oholtza baten gainean baleude bezala ikusten ditu, Josuren bizitza interpretatzen ariko bailiran, bi ume elkarri segika jostalari eta ama atzetik errietan, gizon bat pentsakor, bikote bat eskutik helduta, bi pertsona elkarren ondoan elkarri begiratu gabe, agure bat gurpil aulkian neska gazte batek bultzatuta. Borborka dago Josuren irudimena, Josu gurpil aulkian, bi belaunak igurzten, eta amaren hitzak:
2013
‎Banaiz Bagarak jakinarazi du ekimen honek baduela bere parekidea Katalunian, eta emaitza" positiboak" izan dituela azpimarratu du: " Kirol hau praktikatzeak jatorri desberdinetako pertsonak elkarrekin ezagutzeko aukera ematen du; bestetik, parte hartzaileek katalana praktikatu eta cricketaren hiztegia hizkuntza honetaz ezagutu dezakete".
‎Marie Toure ginearrarentzat elkar ulertu nahia da kulturen arteko harreman onaren giltza. " Bi pertsonak elkar ezagutzen ez badute ere, biek ondo moldatzeko gogoa badute, harreman ona izango dute. Horretarako, oso garrantzitsua da elkar ulertzea.
‎–Guk dugu sinhesten ezen Trinitateko hirur personek elkarrekin batean obratzen zutelarik?
‎Adineko pertsonak elkarrekin uda pasatzeko bost proposamen
‎Bi pertsona elkarrekin lotzen direnean zerbait soziala egiten dute, kopa batzuk edaten dituzte arropa eransten dute Lasai.
2014
‎Crowdlending ak gobernuz kanpoko erakundeen ingurunea eta anglo mundutik beste arlo batzuetara ere igaroko da. Pertsonek elkarri ematen dizkioten kreditu txikiak gero eta maizago eta ohikoagoak izango dira. Horretarako plataforma ugari sortu, beste batzuk desagertu eta gutxi batzuk egonkortu behar dute.
‎Idazten saiatu dela,, badakizu betidanik izan dudala literatura gustuko?. Ezinbestekoak direla hitzak pertsonek elkar ulertuko badute. Pertsonak osoagoak izango badira.
‎Era hipotetikoan pentsatzeko ahalmenari esker, errealitatearen eguneroko gaiak balio abstraktuen esparru baten barruan analizatzeko gaitasuna dute nerabeek; esaterako, maitasunari, justiziari, jainkoari eta giza bizitzaren zentzuari buruz. Gauzak nola izango liratekeen kontuan hartuta, «gauzak nola diren» eztabaidatzeko prest daude; prest daude, halaber, eztabaidatzeko nola erlazionatuko liratekeen pertsonak elkarrekin, justizia beteko balitz, maitasuna zintzoa izango balitz edo giza bizitzaren zentzua benetan aitortu ahal izango balitz. Hori da arrazoietako bat nerabezaroan sarritan munduari, munduan dugun lekuari eta heriotzari buruz gogoetak egiteko; nerabea ideien eta sentimendu berrien aurka ipintzen da (batzuetan probokatzaileak dira, eta, beste batzuetan, beldurgarriak).
‎Bi pertsonak elkar maite arren gauza gaizki joatea benetako tragedia da.
2015
‎" Kutxaren ikasgeletara datorren norbait gero liburutegitik pasa daiteke eta ondoren zineman ze programazio dagoen ikusi; edo alderantziz, gure erakusketa bat ikustera datorren kanpoko komisario batek hemengo zerbait ezagutu". Asmo oso desberdinekin joango diren pertsonek elkar kutsatzea da xedeetako bat.
‎" lehendik erdaraz aritzeko ohitura"," kartelek akats linguistikoak izatea"," aritu nahi izateagatik, itxoin beharra" eta" Aldamenean dudan jendea". Hau da, bi pertsona elkarrekin joanez gero, eta bietako batek ez badaki, euskaldunak gaztelaniara jotzen du.
‎Ikuspegi hoKarmele Perez, Agurtzane Azpeitia eta Idurre Alonso – Unibertsitatea eta eskola elkarrekin ahozko hizkuntzaren didaktika lantzen: egunkarien erabilera etengabeko prestakuntzan rretan, gelako pertsonek elkarri laguntzen diote ikasten, ezagutza modu bateratuan eraikitzen dute. Esandakoa bat dator irakaskuntza dialogikoaren ikuspegiarekin ere (Esteve, 2009), non ikasleek eta irakasleak elkarri aitortzen dioten munduaren gaineko ezagutza, nork bere esperientziatik, eta prest agertzen diren elkarrekin ezagutza hori alderatu, eztabaidatu, adostu eta partekatzeko.
‎Ez dakit nondik sortu zitzaidan delako teoria hori, ezta zenbateraino sinesten nuen ere. Ni konturatu gabe, ordura arte jasotako hezkuntza erlijiosoak izango zuen zerikusirik, zeren, garai hartan galdetu balidate monogamian sinesten ote nuen, ezetz erantzungo nukeen seguru asko, eta, hala ere, teoria horren oinarrian monogamia absolutu eta integrista bat dago, metafisikoa ia ia, ezen, horren arabera, bi pertsonak elkarrekin bizitzea erabakitzen dutenean, hori ez da soilik haien erabakia, ezpada izarretan edo haien kode genetikoan idatzirik zegoen patu itzuriezina; teoria absurdua da, noski, baina ez akatsik ez hutsunerik ez daukana, zeren, inork aurpegiratuz gero ezkontza askok porrot egiten dutela, beti erantzun liteke erreka jotako bikote horiek ez zeudela egoki eratuak, ez zirela bata bestearentzat hit...
‎10 Bada, ulertzeko era honetara itzuliz, nik uste dudana da, Jaunak nahi duela arima honek era guztietara izan dezala zeruan gertatzen denaren nolabaiteko albistea, eta uste dut han hitz egin gabe ulertzen den bezala (nik horrela zenik sekula ziur jakin ez nuena, harik eta Jaunak bere ontasunez ikus nezala nahi izan zuen eta liluramendu batean erakutsi zidan arte), horrela gertatzen da hemen, Jainkoak eta arimak elkar ulertzen dutela Haren Maiestateak arimak uler dezala nahi izanda soilik, bi adiskide hauek elkarri dioten maitasuna baino beste trikimainarik gabe. Gure artean bi pertsonak elkar maite maite dutenean eta elkarrekin ongi konpontzen direnean, keinurik gabe ere, begiradaz soilik, elkarri ulertzen dioten bezala. Hemen ere horrela izan behar du, guk nola den ikusi gabe, buruz buru begiratzen diotela elkarri bimaitale hauek, Senarrak Emazteari Kantarik Ederrenean esaten dion bezala; uste dudanez, hemen dela entzun dut.
‎Izan ere, askatasun handiagoa lortuz joango zarete, eta zuetaz gaizki nahiz ongi hitz egin, berdin izango zaizue, beste norbaiti doakion auzia balitz bezalaxe. Bi pertsona elkarrekin hitz egiten ari direnean bezala da: gurekin ari ez direnez gero, ez dugu erantzuteko ardurarik.
‎Irudia: Gloria Harientzako usaimen jokoak jarduera entretenigarria dira, maskotak eta pertsonak elkarrekin bizi daitezke, eta, gainera, ilargiarekiko lotura afektiboak estutzeko balio dute. Baina nola sortu parkeko zakurrarentzako usaimen pista estimulatzaile bat?
‎Badirudi ez dela erraza bi termino horiek batzuetan bereizten dituzten lerro finak definitzea. Norentzat Anna Ferre Giménez, Gestalt psikologoa eta terapeuta, konstelazioetatik, maitasunean oinarritutako harreman batean, «bi pertsonak elkarrekin elkar sentitzen dute norbera zer den eta bere buruarekin ondo sentiarazten duen atsegina, besteak zer sentitzen duen eta nork bere buruarekin sentiarazten duena, eta bestea bere bizitzan falta zaiguna». Hala, maitemintzeaz bestelako maitasun egoera bat bizi duen pertsona osoa eta librea sentitzen da, eta bikotekidea jaso eta eman dezake berdinen arteko truke harreman batean.
‎Aukera polita zen bidaiatzeko eta, gainera, guztia antolatuta zegoen. Bost pertsona elkarrekin gindoazen eta horrek segurtasuna eman zigun.Zer egin zenuten han. A.: Hezkuntza ez formalaren bitartez, herrialde ezberdinetako jendearekin elkartu ginen.
2016
‎Esperimentu programa horiek mundu osoko zientzialari komunitateari zegozkien.Elkarbizitza Lurrean zaila bada, nola daramazue hori, hain toki txikia izanda. Guk oso ongi dakigu zein den gure lana, eta ongi dakigu norberaren sentimenduak errespetatu behar ditugula ere. Nazioarteko estazioko eskifaia eredu ezin hobea da ikusteko hainbat nazionalitatetako pertsonek elkarrekin bizi eta lan egin dezaketela.Zergatik da gai espazioa Lurrean elkar ezin ikusi dutenak batzeko. Garaierari esker, Lurrean gatazka handiak sortzen dituzten arazo txikien gainean jar zaitezke.Argazki ederrak ere egiten dituzu espazioan, ikuspuntu berezia duzula aprobetxatuz.Lurraren irudi eder horiekin geratzea gustatzen zait, eta, noski, jendearekin partekatzea, edozeinek ez baitu espaz... Gizakiak naturan duen eraginaren tamainak izugarri hunkitzen zaitu.
‎Joseba ez zen motiboaz galdetzen ausartzen. Maribik esan ohi zuen bezala, bidaia batean frogatzen da batez ere bi pertsonak elkarrekin bizitzeko balio duten ala ez. Sutan ipinita probatzen da nolakoa den eltzea.
‎– Juridikoki, bi pertsonak elkarren bazkide badira.
‎Hau da, alde batetik, erabiltzaileak interesaren arabera jarraitzen duen pertsonen zerrenda dago, eta, bestetik, atzetik datozen pertsonen zerrenda. Bi pertsona elkarren segidakoak badira, langile terminoa kofollowerrak izango da. Twitterren beste berezitasun bat da 140 karaktereko muga duela argitaratutako mezu bakoitzeko, eta, beraz, erabiltzaileak zehatza eta zuzena izan behar du.
‎Prezioak, Espainiako enpresaren arabera, taxi arrunt batekoak baino %20 merkeagoak dira. 2 BLabLakatzea Hasiera batean, BlAbLacar Frantziako auto partekatuaren zerbitzu gisa sortu zen, eta, horri esker, une jakin batean helmuga berera joan nahi duten pertsonak elkarrekin bidaiatzeko antola daitezke. Hori dela eta, aplikazio honek erabiltzaile bakoitzak egingo duen ibilbidea, libre dauden plazen kopurua eta eserlekurako kostua iragartzen duten partikularrak jartzen ditu.
‎10 euro.Irrien Lagunak Klubeko familiek doan.Bazkaritarako txartelak sarreran salgai, egunean bertan; 5 euro.Antolatzailea: Bizipoza Auzolan, Irrien Lagunak Gizartegintza.Babesleak: Irrien Lagunak Kluba, Usurbilgo Udala, Laboral Kutxa, Elkar, Katxiporreta, Factory Logistika, Txaxilipurdi, Real Sociedad Fundazioa, Berria, Eroski, Labe Goxo, Barrenetxe eta NOAUA! ...guraso bananduen elkartea) AMPGYL (Gay, lesbiana, bisexual eta transexualen elkartea) ARNASA (Gipuzkoako fibrosi kistikoaren elkartea) ASPANIF (Erbi ezpaindun edo ahosabai hautsiekin jaiotako umeen guraso elkartea) ASPANOGI (Haur minbizidunen gurasoen elkartea) AURRERA ATERA (Animalien laguntzazko terapien bidez laguntza fisiko eta emozionalak lantzen dituzte) BANAIZ BAGARA (Jatorri ezberdinetako pertsonek elkarrekin euskaraz bizitzeko egitasmoak bultzatzen dituzte) BEROA (Gipuzkoako harrera familien elkartea) BIHOTZEZ (Kardiopatiadun haurren Familien elkartea) BOCALAN BIAK BAT (animaliek lagundutako jarduerak sustatu eta zabaltzen dituzte) CHERNOBILEN LAGUNAK (Chernobileko haurren osasun egoera hobetzeko lan egiten dute) CHRYSALLIS EUSKAL HERRIA (Adingabe transexualen familien elkartea) DRAVET (Dr... Politika, arraza eta konfesionaltasuna kontutan hartu gabe) GIPUZKOAKO KIROL EGOKITUEN FEDERAZIOA (kirol egokituaren sustapena eta antolaketa Gipuzkoan) GOIERRIKO SAHARAREN ALDEKO LAGUNAK (Sahara herriaren alde lan egiten duen elkartea) GURE NAHIA (Gipuzkoako gaixotasun arraroak dituzten haurren aldeko elkartea) GURE SEÑEAK (Bizkaiko Txorierrin gaixotasun arraroak dituzten haurren familien elkartea) HIRU HAMABI (Garuneko kaltea jasan duten adin txikikoen familien elkartea) JUNEREN HEGOAK (Beharra duten beste haurrei laguntzeko sortutako elkartea) KALE DOR KAYIKO (Ijito kultur elkartea) PAUSOKA ELKARTEA (Beharrizan bereziak dituzten haurren gurasoak) SEASKAKO INTEGRAZIO BATZORDEA (Ahalmen urriko haurren eskolatzea sustatzen du ikastoletan) UME ALAIA (Adopzio familien elkartea) ULERTUZ (Entzumen urritasuna duten gazte eta familiei laguntzeko elkartea)
2017
‎Baina ez, beragatik geldituko naiz hemen, lotsa gabe, harro, gure sentimenduez eta batez ere gure maitasuna zena eta bortitz lapurtu digutena defendatzeko. Oraindik gogoan dut, duela bi egun gorpu bat basoan, euripean, zurbil zegoen leku berean, hilabete batzuk lehenago nola bi pertsonak elkar maitatu zuten. Ez dut inoiz egun hura ahaztuko, ez bizi naizen artean behintzat.
‎–Bi pertsonak elkar maite badute, aski ditek pare bat hitz behar duten guztia esateko, maitekiro igurtzi zuen gutuna eskuarekin, leuntasunak emaztea ukitzen lagunduko balio bezala. Gero, papera usaindu eta hau esan zuen?:
2018
‎Hori hala bazen, ordea, filosofoak ez zuen inolako beharrik behin eta berriz esateko bikotekide ezkonduak elkarren jabetza zirela. Pertsona bat unitate bat bada, sexu gaitasunak ezin badira bereizi norberaren izatetik, zergatik senar emazteak ez dira pertsona elkarrentzat. Erraza da arrazoiari antzematen:
‎Emakumeek leku funtsezkoa dute Hegelen arrazoibidean. Harentzat, kontratu sozialaren teorialari klasikoentzat bezala, ezkontza eta familia dira bizimodu zibilaren sorburu naturala, baina Hegelek are harago egin zuen, iradoki baitzuen ezen senarrak eta emazteak, beren maitasunaren bidez, bi pertsonak elkar aitortzen duten dialektika bat islatzen dutela (eremu etiko, immediatorako, egokia den modu batean), eta, hor, gizonen harremanen bereizgarria da kontratuak egiten dituztela gizarte zibilean eta herritarrak direla estatuan.
‎Gorostidi, ordea, Maddi egotetxean bizi da, urritasunak dituzten pertsonak elkarrekin bizi diren Aspaceren baitako etxebizitzan, hain zuzen. Eta «kontent» da Maddin. «Uxanetik atera ondotik, meriendatu» egiten duela dio.
‎Euskarazko hitz eta esamoldeak ikasteko ahalegin handia egiten du Oscarrek, edadeko pertsonekin elkar hobeto ulertzeko. Bere hitzetan, lan gogorra da etxeko zaintzailearena, tartean, besteak beste, emozioak daudelako.
‎Martak uste zuen bi pertsona elkarrekin bizi direnean hurbil egote hutsak hurbiltzen zituela biak, berez berez. Ez dela ezer egin behar.
‎Eta badakizu zer? Bi pertsonak elkarrekin une garrantzitsuak bizi izan dituztenean, azalpen gutxi behar dira batak besteaz ezer jakin gabe denbora asko pasatu denean ere.
‎—Bitxia da, ezta? Nola moldatu daitezkeen bi pertsona elkarrekin bizitzera. Nik sufritu dudan ezkon-bizitza laburraren ondoren, ez nuen uste halakorik posible zenik...
2019
‎Ipuinen bidez bultzatu daitezkeen barne hausnarketa horiei esker," pertsonen arteko elkar ulermena" landu eta ehundu daitekeela adierazi du Zinkunegik. Hamaika gai ukitu ohi ditu bere kontakizunetan," eguneroko bizitzan" ageri ohi direnak, eta txikitasun horretan handi bilakatzen direnak.
‎Karmeliten komentuaren izkina okertu zuenean, euri tantek aurpegia busti zioten eta, oraingoan, Saxby on Avonez oroitu ordez beste egun hura etorri zitzaion gogora. Guardasol bat eta bi pertsona elkarren ondoan. Honakoan ere guardasolik gabe atera zen kalera, baina berdin zitzaion, euriak bere masaileko tantak estaltzen laguntzen zion, zeinak oharkabean poltsa barruan zeraman puzzlea ere bustitzen zuen.
‎Eten bat izan zen, zaratek konmutazioren bat salatzen zuten, antza, nahikoa denbora izan zen Raimundo Silvak pentsatu ahal zezan, Maria Sara du izena, partez asmatu zuen, baina jakin gabe, zeren, alde batetik hatz salatzailea Maria izenaren gainean zuela lo gelditu zela egia bazen ere, egia baitzen, baita ere, horretaz ez zuela oroitzapenik gordetzen, eta iratzarri zenean, liburuaren gainean zabal zabal zegoen eskutik burua altxatu, eta bi eskuez igurtzi zituen begiak, eta horrela kendu zuen orritik orientazio seinale behin behineko hura, bakarrik bi muturretako erreferentziak edukiko lituzke, eta jakingo zuen, gehienez ere, aurkitu zuena Manuela eta Marularen artean zegoela, eta izen horiek, bestalde, berehala kanpo uzteko modukoak dira, pertsona edo pertsonaiaren nortasunari guztiz desegokiak zaizkiolako. ...fonisten artean ohiko gaztigua da, profesioaren denentzako tokia, eta, hala ere, ondorioak agintzen dituzten hitzak dira, onerako zein txarrerako, Lotuko zaitut, esan zuen, bere zerbitzuak erabiltzen dituen patuarekiko axolagabe, eta ez da konturatzen zer esaten ari den, Elkartu, estutu, hartu, pasatu, bildu, finkatu, batu, hurbildu, lotetsi, harremanean sarrarazi, kidetu egiten dut, bere ustez bi pertsona elkarrekin komunikazioan jartzea baizik ez da, baina ekintza bakun honek, kontura gaitezen, nahikoa arrisku dakar berarekin, eta gehiago, arinkeriaz egin dezagun. Alabaina, gaztiguak alferrekoak dira, esperientziak hitz bakoitza aztigai arriskugarria dela egunero erakusten digun arren.
‎Baina inplikatzen dituen balio onak alde batera utzita, zientzia ere gai altruista horretaz arduratu da. Gizarte neurozientziak dio bi pertsonak elkarri laguntzen diotenean, burmuinean, oroimenean eta funtzio exekutiboetan eragina duten zirkuituak aktibatzen direla. Bestela esanda:
‎Eta askatasunarena. Bi pertsona elkar maitatzen. Bi maitale elkarrekin.
‎Beste era batera esanda, maitasuna da ‘emakume’ edo ‘gizon’ egiten gaituen elementu funtsezkoenetakoa, bi izaki ezberdin eta kontrajarri bezala baina, aldi berean, elkarren osagarriak. Hortaz, sinestarazten zaigu, eta fikzio erromantikoak horrela errepikatzen digu aspertu arte, amodioa dela sozialki bereizita (eta mailakatuta) dauden pertsonek elkar topatzeko aukera onena. Eta hori egokitzen zaie ez bakarrik emakume/ gizonei, baizik eta etnia arraza edo klasearen arabera sailkatuta dauden pertsonei ere, maitasuna bailitzan gizarte ezberdintasunak ezabatzeko bide nagusia.
‎alde batetik, produktuen forma material edo naturala3 dugu; eta bestetik, hauen forma soziala edo ekonomikoki determinatutako gauzen izaera. Hori dela eta, pertsonek elkarren jabetzaz eta lanaz apropiatzeko duten ohiko era merkantzien elkartrukea baldin bada, prozesu hauen sistematizazioaren poderioz, elkartruke operazio indibidualen determinazio ekonomikoek zirkulazioaren osotasunaren forma ere izan behar dute.
‎Izan ere, plazako frontoia pertsona ezberdinen topagune gertatu da eta, ondorioz, beste esparru batzuetan nekez elkartuko ziren pertsonak elkarrekin suertatu dira pilotaren jokoan. Esaterako, hiriko ijitoak eta paioak elkarrekin aritzeko lekua izan da Foru Plaza, haur, gazte nahiz heldu.
2020
‎Egoera oso oso lazgarria da. Gainera, kontuan izan behar da jatorriko herrialdeetan elkarren etsai ziren hogeitik gora herrialdetako pertsonak elkarrekin ari direla bizirauten. Bestalde, emakume eta haur asko bortxatu egiten dituzte bidaian edo errefuxiatuen kanpalekuetan, eta horiek bortxatzaileekin bizi behar izaten dute gero.
‎Baina hirigunearen soslaiak berdin zirauen, etxe orratz hantusteek bertan zirauten. Norbaitzuek hanpatuki" iraultza digitala" izenarekin bataiatu zuten fenomenoak, pertsonek elkarrekin harremanetan jartzeko moduak aldatu zituen, bai banan banako mailan eta baita erakunde publikoekiko eta enpresa pribatuekiko harremanetan ere. Baina iraultza horrek ez zuen hiriguneko skylinea batere aldatu.
‎Hiria ez den beste guztia sobran dugula ematen du, edo ez dugula ezagutzen, behintzat. Harritu egiten nau milaka pertsona elkarrekin bizi diren hirigune gutxi egonik gurean, nola eredu bilakatu dugun, txintik atera gabe. Hiri baten bizitzaren erritmoari eusteko moduko erabakiak aldez aurretik hartuta eman zaizkigu, eta hiriguneen antzik batere ez duten gainerako inguruetan ezarri ditugu, salbuespenik txikiena ere egin gabe.
‎Bi metroko distantzia mantendu dute ikus entzuleek, eta horregatik besaulkien lerroak tartekatuta itxi ditugu; lerro batean jartzeko aukera egongo da, baina haren aurrekoan zein atzekoan ez. Besaulkietan etxe bereko pertsonek elkarrekin jartzeko aukera izango dute, baina gainerakoek bi besaulkiren arteko tartea gorde dute.
‎Aztertu egin da zergatia, eta hori nola hobetu ere bai. Pertsonek elkarri infekzioa kutsatzea saihestu nahi badugu, infekzioaren diagnostiko azkarra egin behar zaie sintoma gutxi dituenari edota kutsatutakoren batekin kontaktuan egon denari. Horiek identifikatutakoan, inguruko kontaktuak aztertu eta berrogeialdian jarri behar dira.
‎Bestetik, ezinbestean, instituzioei exigitu diegu dagokien partea betetzea, sistema publikoaren erdigunean pertsonak zaintzeko zerbitzu nahikoak eta duinak bermatu ditzaten. Baina geure etxeetako lau hormen arteko espaziotik, egitura publikoetara dagoen amildegi hori gainditzeko, pertsonek elkarri laguntzeko sare komunitarioak eraiki ditzakegu, eremu pribatu eta publikoaren artean zubi lanak eginez.
‎Egia da, pentsatzen du Mariannek, egia da. Egia da pertsonek elkar alda dezaketela.
‎Ezta auzoko gainerako helduak ere. Nire begien aurrean, pertsonak elkarrengandik gertu bazebiltzan ere, inork ez zuen inor ukitzen. Zurruntasuna erabat hedatua zegoen...
‎baldarkeriak hartzen du fineziaren tokia, zalapartak isiltasunarena, lizunkeriak lotsarena. Era guztietako pertsonak elkarren artean nahastu eta eroarena egiten ikusiko dituzu, neurri gabe jaten eta edaten, maldizioak botaka, kaka edo pixa egiten kalean. Bestalde, mozorroarekin, nor bere buruaz libratzen da, eta eraberritu, beste norbait bihurtu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
pertsona 117 (0,77)
pertson 6 (0,04)
persona 1 (0,01)
Lehen forma
pertsonak 51 (0,34)
pertsonek 30 (0,20)
pertsona 23 (0,15)
Pertsonak 5 (0,03)
pertsonok 4 (0,03)
pertsonekin 3 (0,02)
Pertsonek 2 (0,01)
Pertsonok 2 (0,01)
pertsonen arteko 2 (0,01)
personek 1 (0,01)
pertsonei 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
pertsona elkar bizi 14 (0,09)
pertsona elkar ezagutu 7 (0,05)
pertsona elkar maite 6 (0,04)
pertsona elkar lagundu 4 (0,03)
pertsona elkar ulertu 4 (0,03)
pertsona elkar egon 3 (0,02)
pertsona elkar hurbildu 3 (0,02)
pertsona elkar maitatu 3 (0,02)
pertsona elkar bereizi 2 (0,01)
pertsona elkar elkar 2 (0,01)
pertsona elkar ezkondu 2 (0,01)
pertsona elkar hartu 2 (0,01)
pertsona elkar hitz 2 (0,01)
pertsona elkar jarri 2 (0,01)
pertsona elkar joan 2 (0,01)
pertsona elkar komunikatu 2 (0,01)
pertsona elkar lotu 2 (0,01)
pertsona elkar ukan 2 (0,01)
pertsona elkar aitortu 1 (0,01)
pertsona elkar alda 1 (0,01)
pertsona elkar aldamen 1 (0,01)
pertsona elkar alderatu 1 (0,01)
pertsona elkar antz 1 (0,01)
pertsona elkar ari 1 (0,01)
pertsona elkar atera 1 (0,01)
pertsona elkar aurkitu 1 (0,01)
pertsona elkar banatu 1 (0,01)
pertsona elkar bat 1 (0,01)
pertsona elkar bazkide 1 (0,01)
pertsona elkar behar 1 (0,01)
pertsona elkar berba 1 (0,01)
pertsona elkar bidaiatu 1 (0,01)
pertsona elkar eman 1 (0,01)
pertsona elkar eragin 1 (0,01)
pertsona elkar eraso 1 (0,01)
pertsona elkar errespetu 1 (0,01)
pertsona elkar esangura 1 (0,01)
pertsona elkar euskara 1 (0,01)
pertsona elkar ezarri 1 (0,01)
pertsona elkar gertu 1 (0,01)
pertsona elkar harreman 1 (0,01)
pertsona elkar hobeto 1 (0,01)
pertsona elkar ikusi 1 (0,01)
pertsona elkar indar 1 (0,01)
pertsona elkar infekzio 1 (0,01)
pertsona elkar jabetza 1 (0,01)
pertsona elkar jardun 1 (0,01)
pertsona elkar komunikazio 1 (0,01)
pertsona elkar kutsatu 1 (0,01)
pertsona elkar lan 1 (0,01)
pertsona elkar maitemindu 1 (0,01)
pertsona elkar min 1 (0,01)
pertsona elkar musuka 1 (0,01)
pertsona elkar nahastu 1 (0,01)
pertsona elkar okupatu 1 (0,01)
pertsona elkar onartu 1 (0,01)
pertsona elkar presentzia 1 (0,01)
pertsona elkar sakon 1 (0,01)
pertsona elkar segidako 1 (0,01)
pertsona elkar segitu 1 (0,01)
pertsona elkar sinetsi 1 (0,01)
pertsona elkar suertatu 1 (0,01)
pertsona elkar topatu 1 (0,01)
pertsona elkar topo 1 (0,01)
pertsona elkar uda 1 (0,01)
pertsona elkar ulermen 1 (0,01)
pertsona elkar une 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia