2002
|
|
Thompson ek harrapatzen dituenean, pobreziatik zein bazterkeriatik at daudenpertsona xumeak dira. Arras ongi erakutsiko digu txirotasuna nola sortzen den etagizartea osatzen duten
|
pertsonek
nola egiten dioten aurre. Gisa horretan, errukiarieta urkamendiari hirugarren osagai bat gehitzen dio:
|
2004
|
|
Wartburg’ek berdintsu dio: " Hizkuntzak agerrerazten du
|
pertsonak
nola ikusten duen mundua, eta nola daramakien bere barruan". Eta J. Trier’ek, hildo beretik:
|
2005
|
|
Interneteko trena hartzera garaiz iritsi ez den
|
pertsona
nola has daiteke, bidean egindakoa galtzeko beldurrik izateke?
|
2006
|
|
hauek adibidez, gizartea, legea, morala,
|
pertsona
nola
|
2007
|
|
Nafarroan asko hitz egin da aldaketaz azken hilabeteetan, eta aldaketa hori Nafarroako hainbat esparru politikoetako
|
pertsonek
nola ulertzen duten zehaztu nahi izan dugu. Nafarroako Gobernua osatzeko negoziazio politikoen zurrunbiloan egin genuen mahai ingurua Iruñean, uztailaren 3an, baina balizko gobernuez gain, Nafarroan pil pilean diren beste gai batzuen inguruan ere jardun genuen:
|
|
Ondorioz, ez dute erronkei aurre egiteko beharrezkoa denautokonfiantzarik eta segurtasunik eta mesfidantzan oinarritutako erlazioakgaratzeko joera izaten dute. Helduarora iristean, harremanetatik ez dute ezer onikespero izaten, eta ez dakite beste
|
pertsonekin
nola erlazionatu. Hala, harremanakekiditen saiatzen dira (Shaffer, 2002).
|
|
Hala ere, ez dute haien zeregina ulertzen, edo jokabide bertutetsuak (besteakbeste, haurrak zaintzea, jendeari laguntzea eta ongia egitea), bulego lanak (bilerakizatea, idaztea, irakurtzea eta antzekoak), telebistan ateratzea eta antzeko eginkizunak egozten dizkiete. Adin horretan, haurrek oraindik ez dute hauteskundeez entzun; ez dakite
|
pertsonek
nola lortzen dituzten kargu politikoak, eta, dakitenean, uste dute diru asko izateagatik edo zintzoak izateagatik lortu dituztela (Brophy eta Alleman, 2002, in Berti, 2005; Cadenas, 1991). Hala, rol politikoeiburuzko irudikapenak eta beste rolei buruzkoak antzekoak dira (Berti, 2005).
|
|
Horixe dauka gizon horrek zainetan gora eta behera, amorrua, ezen harrapatua baitut behin baino gehiagotan nire kaxarekin jira eta bueltaka, dena arakatzen eta gauzak nola diren ulertu nahian. Baina ezer ulertzen ez, ezin konprenitu inola hiru kutxa hutsetan sartutako
|
pertsona
nola jarri litekeen hiru zati ezberdinetan, oinak alde batera, burua bestera eta enborra auskalo nora, begi guztien agerian gainera. luke jakin nola egiten duen Iturrino Handiak bere lanik ospetsuena, nahiko luke ezagutu nire isilpekorik handiena.
|
2008
|
|
Hau da, iraganari eta identitate kolektiboei loturiko idealak eta diskurtsoak, nola errepresentatu eta materializatu diren monumentuetan, banderetan, himnoetan, ospakizunetan, leloetan, literaturan, pinturan, arkitekturan, eta era guztietako sinboloetan. Beraz ideal abstraktuak zertan eta zelan konkretatzen diren prozesu historikoan; eta
|
pertsonek
nola inplikatzen diren ideal horien gauzapenean105.
|
|
Nobedadeak Osasunari buruzko Inkesta Nazional berri honen berrikuntzetako bat haurren bizi kalitatearen azterketa da, Europako Batzordeak bermatutako galdetegi baten bidez. Galdeketa “Kidscreen” da, eta dozena bat galdera ditu. Test horretan, azken zazpi egunetan 8 eta 15 urte bitarteko
|
pertsonak
nola sentitu diren, sasoian egon diren, energiaz, triste egon diren, bakarrik sentitu diren, beren denbora librean nahi zutena egin ahal izan duten, edo gurasoek tratu zuzena eman dieten, besteak beste. Horrekin guztiarekin, Haurren Bizi Kalitatearen Indizea egiten da, Espainian 61,8 puntukoa, Europar Batasuneko (EB) batez bestekoa baino altuagoa (50 puntu).
|
2009
|
|
komedia erromantikoetan gertatzen denaren kontra, bietako baten maitemintze prozesua azaltzen du: beste
|
pertsona
nola ezagutzen duen, nola liluratzen duen eta beste pertsonaren irudia itsutzen duen eta maitemindu dela nola konturatzen den.
|
|
Hori bai, filmak deskribatzen duen hondamendia ez da munduaren amaiera. 2012 ekoizpenaren premisa Roland Emmerich zuzendariak deskribatzen duen Apokalipsian hiltzen ez diren
|
pertsonak
nola bizi diren da.
|
|
On the line legez kanpoko mexikarren immigrazioaren erradiografia bat da. AEBetako erdi mailako zenbait
|
pertsonek
nola hartzen dituzten ere ikusi ahal da. Hobetzeko nahiaren eta lortutakoa babestearen arteko borroka.
|
|
Ezagutzen dituzun
|
pertsonekin
nola konpartitu eta komunikatu ikasi dezazun sarearen bidez.
|
2010
|
|
Noiz arte orain, ordenagailu pertsonala zen fitxategi horien erreprodukzioa. Hala ere, tabletak eta liburu elektronikoen irakurgailuak – “e readers”
|
pertsonek
nola aldatu duten kultura mota hori kontsumitzen dute. Zer sistema eskaintzen du gehien?
|
|
Bere benetako izena Agustin duk. Eta hotelean azaldu den bere lagunarena, Bikandi."" Zentzu handiko
|
pertsonak
nola bata hala bestea. Ikusi ditek zer jende mota zegoen terrazan pastelak jaten eta ez dituk inguratu ere egin!" Zubia zeharkatzerakoan, autoaren faroek atarian zeuden lagunak bost zirela erakutsi ziguten.
|
2011
|
|
Hainbat lekukoen testigantzak jaso ditu Ramsayk. Lekuko horietako batzuek 150
|
pertsona
nola hil zituzten ikusi zuten abuztuaren 23 eta 24an. Egun horietan matxinoak Tripoli kontrolpean hartzen saiatzen ari ziren Muamar Gadafiren aldeko tropekin borrokatuz.
|
|
Multimedia lanak egin behar dituzten lau
|
pertsonek
nola funtzionatzen duten ikusdezakezu, ondo egiten duten, gaizki egiten duten, hala hola egiten duten, ez dakit, hori gutxienekoa da. Kontua da hori lau pertsona baino gehiagorekin egin dezakegunala ez... eta horrek hasieran esan dudanarekin du zerikusia.
|
|
– Sariarekiko mendetasunaren ardatzaren arabera, sarien aurrean
|
pertsonak
nola jokatzen duen aztertzen da pertsona hori sailkatzeko. Noradrenalina sistema da sariarekiko mendetasunean eragina duena.
|
|
Titulartasunari dagokionez, ikastetxe publikoek eta pribatuek gora egin dute (%27 eta %24, hurrenez hurren), eta itundutakoek, berriz, ia ez dute aldaketarik izan. Ikastetxeak emandako informazioa EROSKI CONSUMER aldizkariko teknikariak 130 eguneko zentroetan aurkeztu ziren, familia interesdunei ematen zitzaien informazioa nolakoa zen eta instalazioak erakusteko ardura zuen
|
pertsonak
nola tratatzen zituen jakiteko. Informazioaren ataleko batez besteko kalifikazioa «oso ona». Hala ere, informazio gutxi jaso zen A Coruñan («erdipurdikoa»), Kantabrian, Araban, Murtzian eta Nafarroan («onargarria» azken lau adibide horietan).
|
2012
|
|
Hausnarketa piztu nahi dugu: bikotetasunak
|
pertsonak
nola mugatzen dituen eta zelako espektazioa eta erromantizismoa sortzen duen aztertzen dugu, baina ez gara gatazkez arituko. Bikote harremanen alde ilunez beterik daude hedabideak.
|
|
Memoria aztertu zuten. Eskola konduktista 1912 J. Watson, I. Pavlov, F. Skinner, A. Bandura
|
Pertsonek
nola ikasten duten ikertu zuten. Jokabidea aldatzeko, sariak eta zigorrak erabiltzen zituzten.
|
|
Erantzukizuna: ezarritako helburuak lortzeko,
|
pertsonak
nola motibatzen diren eta euren jokabidea etengabe nola antolatzen duten balioesten du.
|
|
Psikologiaren beste jakintza azpiadar bat bilakaeraren edo garapenaren psikologia da. Adinean aurrera egin ahala
|
pertsonak
nola eta zergatik aldatzen diren eta haien kulturak horretan nola eragiten duen aztertzen du. Honela definitzen da:
|
|
autokontzientzia emozionala, autorregulazioa eta automotibazioa? eta abilezia interlidergoapetsonalak daude, beste
|
pertsonekin
nola erlazionatzen garen zehazten dutenak: batetik enpatia, eta bestetik abilezia sozialak(, komunikazioa, lankidetza, gatazkak kudeatzea, etab.)?.
|
2013
|
|
Landare eta janari hondarrak, besteak beste. Material horien bidez, garai hartan gotorleku militarrean izan ziren
|
pertsonak
nola elikatzen ziren eta nola bizi ziren ezagutzeko aukera izango da. Erdi Aroko gaztelua Bastidan gaztelu bat bazegoela adierazten duten lehen datuak 1370 urteko Erdi Aroko dokumentu batek argitaratzen ditu.
|
|
Aparatu elektrikoak, banaketakoak nahiz automatismoetakoak, kokatzeko inguratzaileek tailerreko giro guztietara egokituta egon behar dute (garbiketa tunela, pintura aretoa, ibilgailuen jasogailuak, etab); beraz, instalazio mota bakoitzerako indarrean dauden arauak bete behar dituzte, eta segurtasun bermerik osoenak izan behar dituzte, hala
|
pertsonentzat
nola azpiegiturentzat.
|
|
Hitz egitean, solastean, literatura testuak ozen irakurtzean& hitz serioak zabaltzen ditugu, biziak, lehorrak, kantariak, sentituak, dantzariak&, denak adierazkorrak! Bi
|
pertsonak
nola egiten duten ikusiko dugu bi bideotan:
|
|
Uretan bizi den bakterio txiki bat da gaitz horren arduraduna. Artikulu honek leptospirosia zer den, txakur eta
|
pertsonengana
nola iristen den eta Espainian nola eragiten duen azaltzen du. Hori saihesteko lau aholku ere ematen ditu.
|
2014
|
|
" Jipoia aurreikuspenetan zegoen, ez gintuen harritu. Bagenekien zenbait hedabidek eta horietako zenbait
|
pertsonak
nola jokatuko zuten. Bagenekien nola jokatuko zuten' zaborraren merkatua' deitzen den horretan indarra galtzen hasitakoan.
|
|
Ez al da bien gaia Parsifal ena eta Die Massnahme renaikasketa: heroiak ikasi behar du sufritzen ari diren
|
pertsonak
nola lagun ditzakeen. Emaitzak, ordea, kontrakoak dira:
|
2015
|
|
Haragia atsegin zalea da, ikusten duzue, eta konturatuko bagina, oso arriskutsua litzateke atsegin haiekin bakeak egitea. Nik sarri pentsatzen dut hori eta ezin dut buruan sartu atsegintasunez bizi diren
|
pertsonengan
nola dagoen hainbeste lasaitasun eta bake. Menturaz, gure eredu eta argi denaren gorputz sakratuak gure gorputzek baino atsegin gutxiago merezi du?
|
|
Zentzu horretan, herrialde guztiak zaintzea, adimen minusbaliotasunari eta desgaitasunari dagokionez, beren legeria espezifikoa aplikatzearen ondorioz, erronka handia da duintasun hori bermatzeko. Duintasuna nola bermatu WFMH erakundeak «Duintasuna Osasun Mentalaren Duintasuna» izeneko txostenean gomendatzen du osasun mentalaren duintasuna bermatzeko, gaixotasuna ikusarazi behar dela, hura lotsatu gabe, eta hori jasaten duten
|
pertsonei
nola eta nola lagundu dakiekeen ikusi gabe. Osasun mentala duintzeko beste modu batzuk, osasunaren eta oro har gizartearen artean, hauek dira:
|
|
|
Pertsonak
nola tratatzen ditudan ere kritikatu zuen.
|
2016
|
|
Gizonek burua hanka artean zutela erran zuen, eta hankarteko buruak lepo gaineko buruari irabazten ziola, gehienetan. Neskatxa hark
|
pertsonak
nola manipulatu ikasi zuen umetatik, edo, hobeki erran, amak pertsonak nola manipulatu zitezkeen irakatsi zion. Hamasei urte beteak zituela, minbizi batek eraman zion ama, eta ostatuaren jabe bera gelditu zen.
|
|
Gizonek burua hanka artean zutela erran zuen, eta hankarteko buruak lepo gaineko buruari irabazten ziola, gehienetan. Neskatxa hark pertsonak nola manipulatu ikasi zuen umetatik, edo, hobeki erran, amak
|
pertsonak
nola manipulatu zitezkeen irakatsi zion. Hamasei urte beteak zituela, minbizi batek eraman zion ama, eta ostatuaren jabe bera gelditu zen.
|
|
Hezitzailea.
|
Pertsonek
nola ekiten, harremanak izaten eta parte hartzen duten jakiteko helburuarekin lan egiten du.
|
2017
|
|
" Denok berdina esaten dugu: gizartea aurrera doa, gero eta informazio gehiago daukagu
|
pertsonok
nola funtzionatzen dugun, zerk motibatzen gaituen… baina orain dela urte gutxi arte, klaseak duela 30 urte arteko moduan ematen genituen ia ia, gelako paisaia berdina zen. Horrekin denarekin apurtu beharra sumatu da azkenengo hamar urteetan, eta aldaketa une horretan gaude:
|
|
Eskola eta hedabideak direla medio jendeak asimilatu dituzte, baita kolaboratzaileak bihurtu ere". Ama hizkuntza hizpide, hezkuntza sistemak frantsesa
|
pertsonen buruan
nola sarrarazi duen ikustea izugarria dela erran digu, beste hizkuntzarik ez balego bezala: " Areago, zenbaitetan, gure ama hizkuntza frantsesa dela sarrarazi digute buruan".
|
|
izateak erreferente bihurtzen du CEVI proiektua (Changements et événements au cours de la vie, frantsesaz [aldaketak eta gertaerak bizi ibilbidean]), zeinen helburua, herriek eta
|
pertsonek
nola gogoratzen duten jakitean datza. Txosten honek Euskal Herriko laginaren emaitzak aurkezten ditu hiru atal ezberdinetan:
|
|
Ikuspegi interakzionistaren aburuz, orain arte eginiko ekarpen teorikoak alde batera utzi gabe, organizazioak genero aldetik aldez aurretik markatuta daudela esatetik haratago eta langileari genero performantzia bat eskatzen zaiolako baieztapenetik haratago joan behar dela azaltzen da. Gizabanakoari eskatzen zaizkion genero performantziak
|
pertsonak
nola erreproduzitzen dituen, aldatzen dituen edota kolokan jartzen dituen lantzean zentratzen da ikuspegi hori (Haldford, 2007). Performantzia kontzeptuak erabilera bikoitzari egiten dio erreferentzia hemen; genero performantzia, antzerki performantzia bezala ulertuta batetik, eta genero identitatea eraikitzen duten ekintza, keinu eta portaeren performatibitate bezala ulerturik bestetik (Butler, 1990; Haldford, 2007).
|
|
publizitatea eraginkorragoa izatea bezero, produktu edo, Google, Facebook eta antzekoen kasuan, norberaren publizitatea askoz prezio handiagoan saldu ahal izateko. Hau da, makina saltzailerik onena baino gehiago izatea eta une oro
|
pertsonengana
nola zuzendu behar den jakitea, zer nahi duten jakitea eta une horretan bezeroen beharrekin enpatizatzeko modua ezagutzea. Siri, AlpdAt eta beste adibide batzuk Siri, Apple, arazo zaila da, munduko machine learning ezagunenarekin.
|
2018
|
|
Rola: gizarte posizio batekin erlazionatutako itxaropen multzoa (hau da, zer espero dugu posizio horretan dagoen pertsonarengandik), posizio horretan dauden
|
pertsonak
nola jokatu behar duten definitzen duena.
|
|
Pixabay 7 Parte hartzeko behar dena Funtsezkoa da prestakuntza soziosanitarioa eta prestakuntza berezia izatea animaliekin egiten diren esku hartze lagunduetan. Gainera, terapiako profesionalek ebaluatuko dute
|
pertsona
nola moldatzen den saioetan boluntario gisa. Hori salbuespenezko egoeretan baino ezin da egin, eta pertsonak aspalditik lan egiten duenean terapia lagunduaren elkarte edo fundazioarekin boluntario gisa.
|
2020
|
|
Ni Aitzumarriagan bizi nintzen gure ama zena hil zenetik, baina gure jaiotetxean irratia zeukaten eta liluratu egiten ninduen. Gogoan daukat behin lubizi batek Errezilen baserri bat azpian hartu zuela eta hildakoak izan zirela entzun nuela, eta lo egin ezinik aparatuari begira pasatu nuela gaua, handik lau
|
pertsonak
nola hitz egin zezaketen asmatu ezinik.
|
|
Hori da erreakzio ohikoenetako bat, baita alferrikakoenetako bat ere, ez baitu inoiz funtzionatzen: krisia duen
|
pertsonak
nola lasaitu jakingo balu, egingo zukeen. Noiz eskatu behar dugu laguntza?
|
|
Kasu batzuetan probaren emaitzaren berri eman behar diet eta, beste batzuetan, ezagutzen dute. Bi egoeretako edozeinetan, lehenik eta behin,
|
pertsona
nola dagoen, sintomarik duen, proba zergatik egin den eta abar jakin nahi dugu. Eta gero?
|
|
Anjak lana, familia eta sorterria utziko ditu, ezagutu duen maitearen atzetik joatearren; Marcok haurtzaroko mendietako mamuak ahaztu nahiko ditu itsas lainoen artean; Rosalía beretik eman eta eman ariko da, ordainetan deus gutxi eskatu gabe; Amaiak ez du bere institutuko lagunen moduan amaitu nahi; Izaskunek badaki beste
|
pertsonei
nola lagundu, bere buruarekin asmatzea falta...
|
|
Bigarren ardatza, berriz, erlazionala da, pertsonaren alderdi interpertsonalak adierazten ditu. Horrela, elkarkidetzan jardutearen ardatz horrek adierazten du
|
pertsona
nola erlazionatzen den, elkarreragin positiboa edukiz, besteekin lankidetzan aritzeko orduan. Kategoria horrek hiru ezaugarri ditu:
|
|
Flecha, Garcia eta Racionero adituek (2009) adierazten dute nola Weber (1977) bera ere aspaldi konturatu zen industria gizartean sistemak ari zirela pertsonen eguneroko bizitza kolonizatzen, pertsonek hartzen zituzten gaien inguruko erabakiak hartzen eta, beraz, herritarren boterea ordezkatzen. Horrela bada —alegia, sistemek erabakitzea
|
pertsonok
nola bizi eta elkartu behar dugun besteokin—, orduan konturatzen gara erabakitzeko ahalmena galdu dugula, aurretik askatasuna eta sena bera ere galdu ditugulako. Udalak eta ikastetxeak dira, adibidez, esaten ari garen horren paradigmak, eta uste dugu burokratizatuta jarraitzen duten bitartean ez dagoela elkarrizketarako biderik.
|
2021
|
|
Erasotzaileez gain, biktimak eta ingurukoak aintzat hartu behar dira, eta haien sentimenduak ere kontuan hartu behar dira. Baita segurtasunaren aldetik
|
pertsonak
nola sentitzen diren ere. Ez gara zenbaki hutsak.
|
|
Erasotzaileez gain, biktimak eta ingurukoak aintzat hartu behar dira, eta haien sentimenduak ere kontuan hartu behar dira. Baita segurtasunaren aldetik
|
pertsonak
nola sentitzen diren ere. Ez gara zenbaki hutsak.
|
|
Izengoitia baliabide literarioa ere bada eta liburuetan anitz dira pertsonaia izengoitidunak. Onomastika antroponimikoaren ondarearen parte dira, eta haiei esker
|
pertsonak
nola izendatu eta izendatzen diren jakin dezakegu.
|
|
Erabat ezberdina, begi kolpe batez ingurukoa bezalakoa ez dena, berdin
|
pertsonei
nola gauzei egokitua.
|
|
Oraindik ere ikerketetan genero ikuspegia askotan txertatzen ez bada ere, epidemiologiak sexuaren arabera gaixotasun ezberdinak dituzten
|
pertsonak
nola artatzen diren adieraz diezaguke.
|
2022
|
|
Dena den, izurria tarteko, bertan behera utzi behar izan zituzten saio haiek. Orduan, depresioa duten
|
pertsonekin
nola jokatu behar den lantzeko saio batzuk egin zituzten botikariekin eta ostalariekin, baina ezin izan zituzten jardunaldiak egin. Pandemiaren ondorioz, buruko gaitzen presentzia areagotu egin dela gogorarazi zuen Alkortak, eta beraz, egungoa" testuinguru egokia" iruditu zaie jardunaldiak berrartzeko.
|
|
Cotacotaniko begiratokian dagoen isiltasuna errepide honetan ibiltzen diren kamioiak ere geldirik zeudek gaur eta ikuspegiaren ohiz kanpokoa zirraragarriak dituk; aintzira txiki hauek Parinacotaren lava eremu zaharra duela 7.000 urte izan omen zian azken erupzioa pinportatu eta koloreztatzen ditek. Parinacota herrira iritsitakoan, berriz, paraje babesgabe horretan
|
pertsonak
nola bizi litezkeen gutxi samar geratzen omen dituk egun, egia esan, ezin duk besterik pentsatu.
|
|
Gizakiei eragiten dieten gaixotasun infekzioso berrien %75 animaliak dira. Europan zein gaixotasun zoonotiko diren eta animaliengandik
|
pertsonei
nola transmititzen zaizkien azalduko dizugu.
|
|
Egiten da eredu bat, egiten da beste bat... eta ebaluaziorik behinena da etxerik saldu ote den edo ez jakitea. Ez da ebaluatzen
|
pertsonak
nola bizi duen hirigintza bat edo beste bat».
|
|
Bertso gosez zegoen jendea, eta goizetik txalo egiteko gogoz, esker oneko. Sinesgaitza da 13.000
|
pertsonek
nola barneratua dugun isilik egon beharra eta errespetua, ez zen inolako lekuz kanpoko jarrerarik egon. Bigarren txaloa publikoari
|
|
Eta horretan ere jarri behar dugu burua eta esan: “Beharra duten
|
pertsonei
nola erantzungo diegu errekurtso hauetatik, politika komunitarioen bitartez? ”.
|
2023
|
|
Marteko espedizio batean, hiru urtez hiru
|
pertsonak
nola biziraun aztertzen ari zara?
|
|
Errealitate ukaezin horren aurrean, hau da, maila eta jatorri desberdineko biziberritze prozesuak ugaritzearen aurrean, hizkuntzaren biziberritzeak diskurtsoa aldatu du hizkuntzen aniztasuna lantzeko eremu gisa, The Routledge Handbook of Language Revitalization liburuaren sarreran ikus daitekeen bezala," hau ez da hizkuntzen galerari buruzko liburua. Liburu honek azaltzen du
|
pertsonek
nola egiten dioten aurre hizkuntzak bizirik mantentzeko erronkari, ahal duten moduan hizkuntzarekiko harremana berreskuratzeko erronkari, erabiltzen den lekuetan tradizioak berrezarriz, funtzio berriak aurkituz eta hiztunen belaunaldi berriak sortzen saiatuz". (Hinton, Huss, Roche 2018, XXII).
|
|
Gaitasun horren garapena gaur egun bizi ditugun gaitz askoren (bullying arena, esaterako) sendagai garrantzitsua da. Baina gogoratu, lehenbizi autoezagutza eta auto  gestioak behar ditugu, ondoren ispilu neuronalek beraien lana egin dezaten eta beste
|
pertsonak
nola sentitzen diren sentitu eta koherenteki jarduteko.
|
|
Ildo beretik, Jovchelovitch eta Gervais ek (1999) Ingalaterrako komunitate txinatar batean eta Wagnerrek eta besteek (2000) Indiako iparraldean dagoen Patnan egindako ikerketek erakutsi dute pertsona eta komunitateek osasunari eta gaixotasunari buruzko ezagutza ezberdinak aldi berean kudeatu eta borrokatzen dituztela, eta irudikapen sozialak testuinguru soziokulturalarekin harremanean eraikiak direla (Jovchelovitch eta Gervais, 1999). ...edo gidatzen duten baldintzak zeintzuk diren azaleratzeko" (479 or.). Beste era batera esanda, fenomeno sozial ezberdinen inguruko eguneroko pentsamenduaren oinarrian dauden ezaugarri eta prozesu soziokulturalak identifikatzeko ikuspegia eskaintzen du polifasia kognitiboaren kontzeptuak; eta guri ikuspegi hori funtsezkoa iruditzen zaigu gure testuinguruan mendekotasunari eta zaintzari loturik
|
pertsonek
nola pentsatu, nola jokatu eta zer erabaki hartzen dituzten ulertzeko (Arthi, 2012; Moloney et al., 2012; Priego Hernandez, 2017; Renedo eta Jovchelovitch, 2007).
|