Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 43

2000
‎Bakarrik, esperimentu hoiek egiteko, libre izan behar lehenengo. Gure libertate txikiarekin.(...) Geure miseriekin, pertsona libreak izan, pertsonalki ere, horixe dugubeharrena. Zu, ni, beste laguna, ez dugu oso perfektuak ematen, inguruotako hankabikook.
2002
Pertsona libreak sortzea da nire helburua. Baina nahiz eta oso askatasun zaleak izan, diktadore txiki batzuk gara.
2006
‎Orduan pentsatzen dut ni hor egongo naizela, laster, kalean, hemendik kanpora, nire giroan. Ni pertsona libre bat naiz, eta ez naiz hemen hilko. Zerbaitek esaten dit nire kasua sagar heldu bat bezalakoa dela, zuhaitzetik bere kargarekin eroriko dena.
2007
‎Egokiera horrek pertsona libreago bihurtzen du baina, era berean, nahasiago ere, bizitzan egin beharreko urratsak deliberatzerakoan.
2008
‎Nik ahal den bezala bizi den koitadutzat neukan neure burua, baina uste hori ezeztatu beharra daukat estatu arrazoiaren bortxaz: " pertsona librea" eta" gizabanako beregaina" naiz, azpian lotua naukan Estatuaren erabakiz. Pertsona librea edo gizabanako beregaina da gauza bat inor beldurtzen ez duena edo, izatekotan ere, bere burua bakarrik beldurtzen duena.
‎" pertsona librea" eta" gizabanako beregaina" naiz, azpian lotua naukan Estatuaren erabakiz. Pertsona librea edo gizabanako beregaina da gauza bat inor beldurtzen ez duena edo, izatekotan ere, bere burua bakarrik beldurtzen duena. Giza-artaldeak, bere eskasean, ustekabekoren bat egin lezake noizbait, eta orduan... auskalo.
‎Giza-artaldeak, bere eskasean, ustekabekoren bat egin lezake noizbait, eta orduan... auskalo. Horra zergatik duten holako amorruz desfamatzen giza-artaldea pertsona libreek eta gizabanako beregainek.
2010
‎Izan ere, normaltasun modu asko dago. Esaterako, hor daude esklaboaren normaltasuna eta pertsona librearen normaltasuna, eta herri menderatuen normaltasuna eta herri independenteen normaltasuna. Avui egunkariak, ikusi dugunez, herri menderatuen normaltasunaren alde egin du.
‎" Jainkoen eta erregeen sekretu mingarria da, pertsonak libreak direla". 1318
‎Jean Jacques Rousseauk imajinatu zuenez, pertsona libre eta eskubide berekoak elkartu eta gizartea antolatzeko akordioa egin dute. Noizbaiteko kontratu sozial horretatik sortu omen da Demokrazia, herriaren borondate orokorretik.
‎herriak gobernuan esku hartzearen alde dagoen politika; eta herriaren nagusitasuna, estatu baten politika gobernuan. Hala ere, filosofia ikuspegitik, pertsona libreen eta berdinen sistema soziopolitikoa eta ekonomikoa da demokrazia; libreak eta berdinak dira, bai legeari dagokionez, bai eta eguneroko bizimoduan dituzten gizarte harremanei dagokienez ere.
2011
‎Justiziaren teoria politikoak ezin du doktrina moral jakin baten mende egon.Dena den, Rawlsek eutsi egiten die bere tesi nagusiei. Gizakiek «jatorrizko egoeran» kontratu bat sinatu balute bezala jardun behar dute, haietako bakoitza eta guztiak pertsona libre eta berdinak direlako printzipioa aitortu eta babesteko konpromisoa hartuz. Justizia ekitatiboki aplikatzea dagokie instituzio publikoei.
‎Eliza katolikoaren ikusmoldetik urrundu beharraz jardun dira, bestelako eredu bat eraikitze aldera: «Gure aldarrikapenek pertsona libreen arteko harremanak planteatzen dituzte, familiaren loriarako ezarritako araudi heterosexualetatik at».Euskal Herri osoko 40 talde feminista baino gehiagok egin dute manifestaziorako deia; tartean daude Bizkaiko eta Arabako emakumeen batzarrak, Medeak, Bilgune Feminista, Plazandreok, Garapen, Munduko Emakumeak, FeministAlde, Argitan edo Lanbroa. Datozen egunotan eragile politiko, sozial eta sindikalen atxikimendua jasoko dute.Sei gizon atxilotutaGenero indarkeria delituak egotzita, Ertzaintzak sei gizonezko atxilotu ditu azken egunotan Bizkaian eta Gipuzkoan, horietako hiru urruntze aginduak urratzeagatik.
‎Guztira, 261 erredaktore ingurudirela kontuan hartuta, zenbatetsitako errakuntza% ± 6koa da,% 90ekokonfiantza mailarekin. Laginaren esleipena erredaktoreak bere jardueragaratzen duen hedabidearen arabera egin da, eta lagin erreala informazioajasotzeko orduan elkarrizketarako aukeratutako pertsonak libre egotearenmende egon da (lan txanda, albiste baten bila irten beharra...).
2012
‎Politika berriak ezarri behar dira benetako berdintasunera ailegatzeko, errealitate guztiak ikuskatzeko (pobrezia, biolentzia, zaintzak, soldata gabeko lanak?); horrekin batera, bai programak baita aurrekontuak ere beharrezkoak izango dira egiazko behartsuenei laguntzeko. Premiazkoa da genero rolak kanporatzea, pertsona libreen jendarte bat lortzeko. Agendan sartu beharreko beste eztabaida bat dugu:
‎Nire ustez, paradigma aldatu behar da gai honetan. Jendarte elebidunak/ eleaniztasunak elkarbizitzari onura besterik ez diola ekartzen zabaldu behar da, han eta hemen, euskara ezagutzeak pertsonok libreago egiten gaituela aldarrikatu behar dugu, ezen euskara dakienak bakarrik aukeratu ahal izango baitu hizkuntza batean ala bestean jardun. Bi hizkuntza ez eta, hiru jakitea askoz hobea dela irizten diot, hori bai, argi edukita horietako bat euskara izan behar dela.
Pertsona libreek osatutako herri libre bat eraikitzeko, kultur propioa behardugu, munduko gainerako kulturekin harremanetan egongo den kultura, eta herribezala eratuko gaituena. Eta horretarako egungo joera homogeneizatzaile zeinukatzaileei aurre egingo dien kultur politika bat garatu beharra dago.
2013
‎Borroka feministaren helburu nagusia gizonak emakumearen gain mantendu nahi duen agintearekin bukatzea da, andreak pertsona libreak garela aldarrikatuz, bi generoen artean luzaroan sortutako zauri samingarriei amaiera emanez.
‎Jendeaktxintxo txintxo ordaintzen ditu zergak, esate baterako. Obeditzera behartuta daude, ezta. Diru horrekin ordainduko dira, ez zerbitzu publikoak bakarrik, baizik eta Afganistangogerra, monarkia, komisarietako tratu txarrak edota men eginarazteko mekanismo guztiak.Herritarrak direla pentsa dezakete, baina subditoak dira, pertsona libreak direlakoankontsumitzaileak dira. Jendea erraz egokitzen da men egitera, batez ere babesa eta jakinbeharrik eza ematen bazaio, eta ez dute zertan ados egon, legeak hausten ez dituztenartean.
2014
‎Horregatik, iritsi zen egunetik, kaleko haurren jolasak eta emakumeen ahotsak sumatzen ditu Gatzak patiotik; eta El Carmen futbol zelaia argitzeko fokua ikusten du altueran; eta Isabel Pantojaren kontzertu bat ere entzun zuen gau batez, harresiaren bestaldetik. Horregatik, iritsi zen egunetik, hiria zaintzen duten Sierra Nevadako mendiei begiratzen die zeldako leihotik; eta kalean gora kalean behera dabiltzan pertsonak imajinatzen ditu, hain hurbil eta hain urrun dauden pertsona libreak. Horregatik, iritsi zen egunetik, bizitzatik banatzen duen harresi hori nola gainditu besterik ez du buruan Gatzak.
‎E. Noble izaera aitortua zuten pertsona libreak, soldadutza eta zergetatik salbuetsiak eta eskubide politikoen jabeak.
‎Herri langilearen zerbitzura egongo dena, demokratikoa, euskalduna eta feminista; herritarrak bezala, ingurumena zainduko duena, munduko herri zapaldu zein herritarrekin elkartasunean jardungo duena. Kantak dioen bezala, jende zoriontsua nahi dugulako, pertsona libreak, herri eta mundu libre batean. Bagoaz!
2015
‎“Epaiketa politikoetan” auzipetuak era baketsuan babestu dituztenek jasandako “bortizkeria” eta elkartasuna “kriminalizatu eta isilarazi” nahi izatea salatu dituzte. Horregatik, herri aske batean pertsonak libre bizitzeko elkartasunetik konpromisorako urratsa emateko eskatu diete sakandarrei. Zortzi sakandarrakIlbeltzaren 12an atxilotutako Fran Balda arbizuarra; Arruazuko Aritz Ganboa Askapenaren kontrako sarekadan atxilotua eta espetxeratua, epaiketaren zain dagoena; Etxarriko Patxi Arratibel eta Joxe Aldasoro, Ekinen kontrako sarekadetan atxilotuak eta espetxeratuak eta epaiketaren zain daudenak; Altsasuko Edurne Martinez, Donostiako herri harresian parte hartu eta autoritatearen kontrako atentatua leporatzen diotena; Etxarriko Juan Cruz Aldasoro herriko tabernetako auzian epaitua eta kondenatuta eta Arbizuko Ainara Ladron (absolbitua) eta Olatzagutiko Imanol Salinas (espetxe eskaera) Segiren aurkako 2010eko auzian epaitu berriak.
‎Arestian deskribatu dugu politikaren plaza zelakoa izan litzatekeen: pertsona libre, eskubidez berdin eta elkartasunez lotuen arteko bilera, plaza hutsean. Badakizue gero historian ez dela horrelakorik ia sekula izan.
2017
‎Nahiago nuke hortxe geratuko balitz geldirik betiko; are nahiago nire begien bistatik ezkutatuko balute, atzera berriz inoiz ez ikusteko. Autorik gabeko pertsona librea izan nahiko nuke berriro, carless bat, gaiari buruz txiste txarrak egiteko kemena nuenean esaten nuen bezala.
2018
‎bertzearen gorputza errespetaraztea, bertzearen sexualitatea errespetatzea eta errespetatzea, pertsona baita. Pertsona libre bat, nehori sumetitua eta nehoren menpe dena.
‎The Human Condition liburuan, Hannah Arendt filosofoak dio bizitza pribatua desagertzea kalamitate izugarria litzatekeela. Pertsona libreen amaiera litzateke, eta gizartea totalitarismo forma berrietara eramango luke bere ustez. Horren aurrean, zelatatze masiboaren arriskuak benetan ulertzen direnean hartu ahal izango dira estatuen burujabetza eta pertsonen pribatutasuna babesteko neurriak.
‎Ez dira pertsona libreak.
2019
‎Gizon eta emakume haiek euren borondatearen aurka herritik alde egitera behartuta egon ziren eta sufrimenduaren, konpromisoaren eta adorearen adibide garbia eskaini ziguten. Historia ezagutzea, gerra galdu zutenen zauriak ixten joateko, batetik, eta, bestetik, askatasun zibil eta politikoetan oinarritutako gizartea eraiki gura badugu, behintzat, herri eta pertsona libreekin.
‎patriarkatua, azken buruan, budu bat bezala irudika daiteke, gorputzetan, egituretan, formetan eta espazioetan sartuta dauzkagun madarikazioak balira bezala. Horrenbestez, garrantzitsua da patriarkatuak gure gorputzean, gure etxean, gure auzoan nola eragiten duen ikustea, ondoren madarikazio horiek atera, gaitza sendatu eta pertsona libreak bilakatu ahal izateko.
2021
‎Ez dute sentitzen Hernani ez denik LGTB pertsonentzat herri egokia, baina egunerokoan hainbat indarkeria identifikatzen dituzte; hau da, LGTB pertsonak libre sentitzen dira beren sexualitatea garatzeko, baina maila batera arte. Herriaren zenbait ezaugarrik ere badute zerikusia horretan:
‎Ulertu eta onartu egiten dizut zure eragozpena. Formalki ez zara pertsona libre. Hala ere, ez zaitut esklabo bezala hartuko, denbora batez gure zerbitzura izango den mutil ezkutari bat bezala baizik.
‎Bere poemetan liburuak aipatzen zituenean, liburuak ez ziren literatur talentuaren sinbolo abstraktuak, baizik eta gizartean goiti egiteko oparitzen ziren edo liburu dendetan saltzen ziren objektu jakin batzuk. ...an aipatuak, berriz, liburuxka galkor, eskuztatu, merke edo garestiak ziren, zenbaitetan akastunak kopistaren presaren ondorioz, Erromako dendetan salgai —Martzial, gainera, liburu dendak iragartzeko baliatzen zen haietaz— Mota guztietako liburuak ziren (papirozkoak edo pergaminozkoak, biribilkiak edo esku batean kabitu edo irakurlearekin batera bidaiatzen zuten kodexak; esklabo izandako pertsona libre baten —saltzailearen— diru iturri edo galera iturri ziren liburuak; liburu arrakastatsuak, denek dohainik irakurri nahi baina erosi nahi ez zituztenak; irakurlerik gabeko liburuak, sukalde beltz bateko zokoan gelditzen zirenak orriekin atun kumeak biltzeko edo piperbeltza gordetzeko kukurutxoak egiteko.
‎Esana dut jakinduria handieneko lanbide intelektualak ere, hala nola arkitektura, medikuntza edo irakaskuntza, gizarte maila apalei zegozkiela. Antzinako eskolako maisuek, gehienak esklaboak edo esklabo izandako pertsona libreak, lan xume eta gutxietsia egiten zuten. " Jatorri iluna zuen", dio Tazitok, bere karrera lanbide plebeio horretan hasi zuen etorri berri bati buruz.
‎Nola lortuko zituen Livio Andronikok itzulpenetarako originalak? Patrizio aberatsek bazuten aukera Italiako hegoaldeko hiri grekoetara mezulariak bidaltzeko, han liburuen merkatariak baitzeuden, baina bide hori pentsaezina zen esklabo izandako pertsona libre xume batentzat.
2022
‎Oso eredu indartsua da. Ez da hainbeste jasotzen duten diskurtsoa, ama pertsona libre bat bezala ikusi izana baizik, bere kontraesan eta sufrimenduekin, baina libre.
‎Oso eredu indartsua da. Ez da hainbeste jasotzen duten diskurtsoa, ama pertsona libre bat bezala ikusi izana baizik, bere kontraesan eta sufrimenduekin, baina libre".
‎Utzi alde batera hemen inori interesatzen ez zaion txinatarren moduko gehiegizko errespetu hori! Izan gaitezen pertsona libreak! Bai, hori da.
‎Eta bat batean mutiko haien inbidia sentitu zuen, egoeraren, gerraren, ezbeharren kezkarik gabe lasai jolasean zebiltzalako. Bazirudien haiexek zirela esklaboen nazio hartako pertsona libre bakarrak. " Benetan libreak", pentsatu zuen.
2023
‎Atxilotuen arropak, garbi daudenean ere, lohitu egiten dira jantzitegi intsektuz betean. Zomorro nazkagarrien barreiaketa hau, pertsona libreentzat ere berez hain okaztagarria, kartzelandre errukarrientzat benetako sufrikarioa bihurtzen da, ihesbiderik ez zigortuentzat.
‎Motibazio hori, erabilgarritasunari buruzko inolako erreferentzia inplizitu edo espliziturik gabe, aski justifikazio da unibertsitateentzat, eskolentzat eta ikerketa institutuentzat. Belaunaldiz belaunaldi pertsonak libreago egiten dituen erakunde bat oso justifikatua dago, hartatik ateratzen diren graduatuek giza ezagutzarako baliagarriak diren ekarpenak egin edo ez egin. Poema bat, sinfonia bat, margolan bat, egia matematiko bat, datu zientifiko berri bat, horiek guztiak aski dira, berez, unibertsitate, eskola eta ikerketa institutuen existentzia justifikatzeko.
‎Gaur egun ezagutzen dugun eran, Grezia klasikoan finkatu zen denbora librearen ideia, baina hiritarren esku zen bakarrik, ez esklaboenetan. Han aisia zuen pertsona libre zen, pertsona libreak bakarrik izan zezakeelako aisia. Ez kasualki, han ere sortu zen kirolaren ideia modernoa, lehiaren eta txapelketaren gailur ziren Olinpiadak asmatu zituzten, zerbaitetan eman behar baitzuten denbora lan egiten ez zutenek.
‎Gaur egun ezagutzen dugun eran, Grezia klasikoan finkatu zen denbora librearen ideia, baina hiritarren esku zen bakarrik, ez esklaboenetan. Han aisia zuen pertsona libre zen, pertsona libreak bakarrik izan zezakeelako aisia. Ez kasualki, han ere sortu zen kirolaren ideia modernoa, lehiaren eta txapelketaren gailur ziren Olinpiadak asmatu zituzten, zerbaitetan eman behar baitzuten denbora lan egiten ez zutenek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia