Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.386

2000
‎gai, gertaera eta pertsonaien izaera, jatorria, Euskal Herriarekin zuten lotura edo eragina, hizkuntza eta bestelako datu batzuk. Honekin hauxe jakin nahi genuen, funtsean: zeinerreferentzia eremu islatzen dute egunkariek nagusiki, eta nolako Euskal Herria erakusten dute? 13
‎Ipar Euskal Herrian egiten den egunkari honen inprimaketa 40.000 alekoa da; hots, 100 etxetatik 36 baino gehiagotan irakurtzen da, beraz, argitalpen hau Ipar Euskal Herriko zabalduena bilakatuz. Sud Ouestek aspaldi lortu dubere ezarpena Ipar Euskal Herrian, onartua izaten eta bertako pentsamolde eta berezitasun kulturalei egokitzen jakin duelako, honela, bere ezarpena lortzearekin batera, estatu frantseseko gaurkotasuna ekarriz. Emaitza hau are interesgarriagoa da, komuntasun sentimenduak, bereziki eskualdeko errealitate kultural biziei dagokienean?, askotan, hedapen eremu zabaleko egunkari diseinatzaileei arazoak sortzen dizkiela, aintzat harturik16 Jakina, zeren zeintzuk dira egunero Sud Ouest irakurtzen duten euskaldun, bordeles eta biarnesek dituzten arlo komunak?
‎Errespetua eta euskaldun izatearen sentimendua, frantses kontzientzia etasentimenduaren igorpen eta erreprodukzioarekin bateratzen jakin behar izan du Sud Ouestek, Frantzian eskualdeko eguneroko prentsak tradizioz betetako funtzioa izandena17, argitalpen guztietan azaltzen den orrialde multzoari esker (nazioartekoak, estatukoak, eskualdekoak...).
‎Erreferentzia eremu nagusiak (Euskal Herria, Espainia eta Frantzia) egunkarietanzein gairen inguruan egituratzen diren ikusi ostean, azter dezagun orain nola eraikitzendiren Euskal Herriaren barneko erreferentzia eremuak. Hots, jakin nahi duguna hauxeda: zeri buruz mintzatzean islatzen digute egunkariek Euskal Herriaren osotasuna. Edo zein izaera du Euskal Autonomia Erkidegoak?
‎gure asmoa ez da egunkariek Euskal Herriaz eraiki duten irudiaren azterketahistorikoa egitea, une jakin batean dagoen errealitatea hedabideetan nola islatzen denikertzea baizik. Une hori ez-ohikoa edo berria bada, berripaperek ez ohikotasun edoberritasun hori jasotzen ote duten edo nola interpretatzen duten jakin nahi dugu, datuenbilketa eta azterketaren bitartez. Eta horixe eskaintzen digu oraingo azterketak.
‎Irratian, berriz, Estatu mailako kateen nagusitasunaren aurrean Euskal Herrikoirratiek ez dute jakin bertakotasunari leku bat egiten, Herri Irratiaren (OM lizentziakDonostia, Gasteiz eta Bilbon eta FMkoak Donostian, Loiolan eta Bilbon) edo NervionGorbea (bi FMko lizentzia Bilbon eta Gasteizen) taldeen salbuespenekin. Aipatutakohoriek alde batera utzita, ez da gaitasunik egon sare edo programazio bereziturikeratzeko; eta beste guztiak, independenteak zein El Correo ren Telebasconia irrati taldea barne, kanpoko programazioen menpe geratu dira.
‎Mapak Munduari buruz daukagun kontzeptzio abstraktua eta ideala gidatzen du.Mundua bere osotasunean ikusterik eta ezagutzerik ez dugunez, zerbaitek irudikatubehar dizkigu bizi garen lur eta itsaso eremuak, non garen eta zein leku betetzendugun jakin dezagun; erakusle hori, normalean, mapa da, kartografia.
‎Aitzpea Leizaola antropologo gazteak jardun du horretaz. Nolakoa behar du izan norbanakoaren eta egitura politiko jakin baten artekoloturak. Nortasun agiri ofizialek betetzen duten funtzio soziala hartuko du hizpideLeizaola k, beti ere, atze oihal gisa identitate formalek gizarte mailan sor ditzaketen gatazkak izango dituelarik.
‎Ez dira baina beti elkarrenbaliokide. Hain zuzen ere, norbanakoaren eta egitura politiko jakin baten artekoloturaren inguruan jardutea izango da lan honen xedea. Horretarako nortasunareneraikitze prozesuak baino, nortasunaren adierazle diren elementu zenbait hartukoditut kontuan, batik bat, agiri ofizialak eta haien inguruan sortutako eztabaidak etaproposamenak.
‎Ikerketa akademikoaren interes falta salatzearekin batera, egoera horren zergatia azalduko luketen bi argudio aurreratzen ditu egile horrek: batetik, eta soziologia politikoari dagokionez, gizarte nazional jakin bat aintzakotzat hartu izana.Kritika beste kontzeptu eta disziplina eremuetara zabal daiteke, ordea. Antzeko ibilbidea ezagutu dute berriki arte estatu kontzeptuak eta honen inguruan dauden bestehainbat kontzeptuk, zeren erabat aintzakotzat hartu edota ikerketatik at izan baitira, askotan aintzakotzat hartu izanagatik, hain zuzen ere?, antropologiaren eremuanbatik bat disziplinaren bilakaera izanik egoera honen errudun.
‎Jatorriazuzenbide erromatarrean kokatzen den arren, frantses iraultzak finkatutako hiritartasun kontzeptuarekin nahastu eta identifikatzeko joera handia dago, hiritartasunanazionalitatearekin parekatuz. Hiritartasuna egitura politiko jakin batek norbanakobatekin bermatzen duen estatus juridiko politikoa dugu, norbanakoari betebehar etaeskubide jakin batzuk esleituz eta bermatuz. Gaur egungo panorama politiko modernoan ezinbesteko ezaugarri unibertsala dela esan beharra dago (Brubaker, 1992: 21), estatu modernoaren bilakaerarekin lotura estua duena, nazionalitatearekin gertatzenden antzera.
‎Jatorriazuzenbide erromatarrean kokatzen den arren, frantses iraultzak finkatutako hiritartasun kontzeptuarekin nahastu eta identifikatzeko joera handia dago, hiritartasunanazionalitatearekin parekatuz. Hiritartasuna egitura politiko jakin batek norbanakobatekin bermatzen duen estatus juridiko politikoa dugu, norbanakoari betebehar etaeskubide jakin batzuk esleituz eta bermatuz. Gaur egungo panorama politiko modernoan ezinbesteko ezaugarri unibertsala dela esan beharra dago (Brubaker, 1992: 21), estatu modernoaren bilakaerarekin lotura estua duena, nazionalitatearekin gertatzenden antzera.
‎Alde batetik, moneta zentralizatua beharrezkoa da biztanleria jakin batenbaliabide ekonomiko ezberdinak formalki alderagarriak eta batugarriak izan daitezen; eta are oinarrizkoagoa, baliabide horien esleipena kudeatu ahal izateko.
‎Kolektiboen eremura joanik, eta esparru hartan koka daitezkeen nazio aldarrikapenak kontuan ez hartzeagatik hain zuzen, injustiziazko egoera gatazkatsuaklehertu izan dira behin baino gehiagotan, aipatutako arazo horiek estatuak beharbezala bideratzen jakin ez duelako.
‎Besteen etxean atzerritar garenoi begirale lanak dagozkigu, agian baita iritzi emailearenak ere, baina inoiz ez epailearenak. EA, EAJ etaEH hiru alderdi nazionalisten txosten politikoei buruz nire iritzia eman dezadaneskatu zait, eta erronka onartzea erabaki dut, nahiz eta badakidan jakin , gaia guztizkorapilatsua dela eta, hartaz, aukera guztiak dauzkadala bat baino gehiago mintzeko. Horregatik, aldez aurretik barkamena eskatzen dizut zuri, irakurle horri; kontuan har ezazu ondorengoa nire iritzi pertsonala dela, nirea bakarrik.
‎Hori jakin nahian,. Euskal Herriko etorkizuna globalizazioaren munduan, izenburupeko mahai ingurua antolatu zuen EZBAIKAk, apirilaren 11n, DonostiakoKoldo Mitxelena kulturgunean. Bertan hizlari hauek parte hartu zuten:
‎Helburua ez da bizia salbatzea, norbaiten analisiari jarraipena eman ahal izatea baizik. Eta hala, jakinguraren izenean, batzuetan analistakbadirudi biziaz balio bat egiten duela, eta badaki buru hiltzea errepresioaren garaipena dela beti, suizidioa, ezer jakin nahi ezaren, muturreko era dela.
‎Izaera horietako bakoitzaren bereizgarriak gatazka patogenoakgertatu diren haurraren garapen faseari dagozkio; izan ere, gatazka horien erreakzio gisa defentsabide psikologiko zein muskularrak abiarazi baitira. Nolanahi ere, antolamendu genitalak dira, hau da, sexualitate genitalaren mendean daude.Zehaztapen gehiago jakin nahi izanez gero, ikus Lowen (1985): El lenguaje delcuerpo edo autore beraren La Bioenergie (1975), (1977).
‎Horregatikezin izan ninduen sekula besoetan hartu. Eta nik haren lau hankak heredatu ditut, eta ez dut inoiz jakin neure haurrak besoetan hartzen?.
‎Terapia taldeetan bereziki agerian jartzen diren egoera hauek, taldeko gainerako kideek angustiaz eta ondoezaz bizi dituzte, nola eta zergatik jakin gabenorbaitekiko gorrotoa sentitzen baitute. Hain zuzen, bizitzako edozein egoeratangerta daitezkeen egoera hauek, hitzaren eta ulermenaren bidez lantzea eta gainditzea ahalbidetzen du talde terapeutikoak.
‎Pasarte horietan islatzen da ondoen nik ezagutu dudan Antiguako irakaslea.Aurren aurrenik jakin minez beteriko ikertzailea eta jarraian, baina etenik gabe, euskaltzale oldarkor eta suharra. Behin, irribarrez, aipatu zidan Gabriel Arestik esanziola olerkitarako sena zuela.
‎Ikasketaz ingeniaria zela jakin nuenean, datu edo ñabardura horrek pozez etaharrotasunez bete ninduen, neu ere horretan bainiharduen. Baina ez zen ingeniaritza lana berarengana hurbilarazi ninduena, euskarari buruzko lana baizik.
‎Badakigu politika (politikoa esan nahi dut) eta maitasuna ezdatozela beti bat. Horregatik erratu izan da batzuetan, eta horregatik jakin behar izandu onartzen erratu egin dena. Maitasun hutsagatik.
‎Aldi berean, hilaren eta giza katuaren seme bat,* Marcos, fraile zegoen komentuan ere zarata handiak igarri zituzten eta jakin zuten fraileren baten etxean zer edo zerjazoten zela. Biharamun goizean, meza ostean superioreak estola («liburua» esan nahidu Eulalik) zabalik utzi zuen (horren bidez jakin dezakete apezek nor den sorgina), eta* Marcos komentutik bota zuen.
‎Aldi berean, hilaren eta giza katuaren seme bat,* Marcos, fraile zegoen komentuan ere zarata handiak igarri zituzten eta jakin zuten fraileren baten etxean zer edo zerjazoten zela. Biharamun goizean, meza ostean superioreak estola («liburua» esan nahidu Eulalik) zabalik utzi zuen (horren bidez jakin dezakete apezek nor den sorgina), eta* Marcos komentutik bota zuen. Pablok zioen aitak parte txarrekoak (familiarrak) zituela.
‎Araneko gizonaren ezaugarriak eta bitxikeriak ondo ulertzeko, Eulalik esan barikutzi zituen zehaztasun asko jakin behar dira. Hasteko, tradizioko sorgin katuen ibilmoldeak azalduko ditugu, bai Euskal Herrian bai besteetan.
‎–... herri mugimenduen zuzperketa guztiz dapremiatsua (Quebec-en eta Vlaander en ikusi den bezala); eta, alderantziz, herrimugimenduen ahulezia edo zafraketa (Irlanda, Bretainia) guztiz kaltegarria. Bainaherri mugimendu horrek jakin egin behar du, ahalik eta ongienik nola eskolatu etajantzi. Eta asmo horretan kokatzen da aldizkari hau:
‎Hauek guztiak hala ere, euskarri edo soporte fisiko batzuetan lagatako mezu kulturalaren morkotsa besterik ezdira. Agerpen fisiko horiek kultura eramaileak besterik ez direla jakin genuke.Kultura bera bizitzaren mailan dago. Goi mailako bizitzarenean gainera, mineral, landare eta animalia ez pentsalarietatik gorago doan mailan, ezagupenarenean.
‎Bortxari buruzko irizpideek adierazten dute, muturretan bi balio sistemadaudela zeharo kontrajarrita, eta tartean nahasitakoen gama guztia ere bai. Egiatan, gehienok jakin badakigu zinismoz zipriztindurik erabiltzen ari direla esamoldeugaritan. Politikoki erabiliak eta eragileak izaten ari dira eta horrek adierazten digu, kulturalki?
‎Maiz askotan esan ohi dugu ez genu keela nahi geure seme alabek geuk eginditugun hutsegite berak egitea. Eta horri helduz, leherrenak egiten ditugu bizitzakoadin jakin hori erabidetzen, ohartzeke adin horretan inprobisazioa, aurkikuntza, ausardia, nor izatearen eta identifika tzearen abentura direla nagusi.
‎Intonazioaren gaineko ikerketek azentu moldea eta intonazioaren arteko erlazioazein den argitu dutela uste dut. Sarritan aipatu da (Txillardegi 1984, askorenartean) jakin behar dela azentua fonetikoki zelan gauzatzen den. Era berean, azentusistemen bilakaeran erdal sistemaren intonazioaren eragina nabarmendu berri da (Hualde 1999).
‎handik aurrera elizbarrutiak etaapaiz erlijiosoek bazekiten beren Diozesi agintariaren arauak zeintzuk ziren, etahoriei, eta ez besteri, zor zieten beren menpekotasuna. Zalantzarik gabe, Gobernukosektore jakin baten eta militarren agindupetik at, eliz barneko burujabetasuna berreskuratu nahi izan zuen Lauzurikak, frankismoaren barnean hurbilen zituen indarpolitikoen babesa segurtatuz, pentsa daitekeenez. Lehen Gobernu hartako Justizia Ministroaren laguntzarik izan ote zuen?
‎Serrano Suñer en kontsulta gutunean ondoko puntuok dauzkagu. Euskara nahizkatalana, baldintza soziolinguistiko jakin bat bera betez gero, hiru unetan izan zitekeenonargarria, ordu eta lekuagatik gehienak euskaldunak ziren kasuetan: igande mezetakosermoietan, katekesian eta Arrosarioa errezatzeko:
‎Horrela ageri zen hori dena, 1938ko urte hartan, Egia Atotxan; baina badakiguDonostiako beste eliz etxeetara eta inguruetako hainbat herritara ere joaten zirelafrantziskotarrak komentutik: besteak beste, hilabete haietan Zegama, Altza, Oiartzun, Beasain, Soraluze, Usurbil, Leitza, Arroa, Arrazola edo Aizarnazabal-era, adibidez.Euskaraz egin zirela hauetako asko, uste izan dugu, baina ez da hori batere segurua, zeren jakin izan baitugu gaztelania sekula entzungabeko zenbait herrixkatandenboraldi batez erdaraz bakarrik egin zirela, nonbait, elizkizunak (Bizkaiko Zeanurin, adibidez). Baina, okerrenean ere, laster hasi ziren salbuespenak agertu eta ugaritzen: 1938ko urrian A. Mitxelenak zazpi sermoi hizkuntza bitan eskaini zituen DonostiakoPobreen Ahizpatxoen Zaharren Babesetxean, beraz euskaraz ere bai (Cronica:
‎Aurreko orrialdeek ez dute ispilatzen euskarak urte haietan bere bizitza sozialorokorrean jasan zuen erasoa. Gu, hemen, frankismoak eliza barnean euskarari jarrinahi izan zizkion muga hertsiez aritu gara (eta agiri jakin eta elkarrekin lotutakobatzuetara mugatu). Bere mugatasunean, gertakariak interes orijinala du, besteak bestesistema frankistaren barruko kontraesanetako bat euskararen eta katalanaren ingurukohau dela erakusten baitigu auzi honek.
‎Egia auzoa, artean oso euskalduna zen, bertan etorkinen olatualdi handiena 19451965ekoa izan baita, eta jakin badakigu, gainera, komentuko elizkizun handietaneuskarazkoak jendetsuagoak ere izan ohi zirela erdarazkoak baino, 1935 eta 1936etan, adibidez (Cronica: I, 200, 234).
‎Euskaldunok ongi dakigunez (edo jakin genukeenez), euskararenaurkako politika ez zuen Franco-k asmatu; belaunaldi dezente lehenagotik zetorrenzerbait zen berori. Frankistek, behar izanez gero?
‎Honen hizkuntz politika maneiatzean, mezu emaile horrenbizitza hobeki kontrolatzeko erosotasuna irabaz zitekeen, baina ez da hori bakarrik.Espainia Berriko proiektu nazionalaren funtsean dago, azkenik, hizkuntz batasunarenaere: denek jakin behar zuten gaztelania. Baina, berriro ere?
‎Gobernua eliz munduan sartzen hasiz gero, ez jakin noraino hel zitekeen arazoa.Josefinismo agintezale baten atarian ote zegoen Eliza espainola. Aliatu ala menpekoizan behar zuen Elizak hizkuntzen arlo horretan?
‎Aukeraturiko gaian sartu baino lehen, bi ohartxo beharrezko ditudala iruditzen zait.Lehenengo eta behin, ene artikulu hau Jose Luis Alvarezi eskainiriko ahalegintxoa da; jakin baitakit hau bezalako aukera ez dudala beste behin ere izango, eta euskaltzalemoduan Txillardegirekin dudan zorra pixka bat arintzeko asmoz, hona hemen nireesker oneko idazkia.
‎Gure izaeraz duda mudatan dagoen euskaldunak honakoa jakin luke: baldin eta kulturaren izaera bereizlerik balego (eta egon badago) eta komunitatepolitikoak objektu edo errepresentazioen bidez identifikatu edo ordezkatzeko joerabalego (eta hau ere badago), ezin liteke gauzatu fenomeno komunikatibo hau kasupartikular batean honela eta beste kasu partikular batean hala. Kulturaren izaerabereizlea eta komunikazio mekanismoak zerbait izango badira, unibertsalak izangodira, europar kulturaren testuinguruan behinik behin.
‎Gaia politikoa denez, termino politikoetan plazaratu behar da hariburuzko eztabaida. Eta eztabaida horretan argudioak kulturaren inguruan kokatzenbadira ere, bultzagile eta mugatzaile nagusia, itxuraz aldatuta edo mozorrotuta, norberejarrera politikoa dela jakin dugu. Testuinguru honetan kulturari buruzkoarrazoiketa eta balorazio oro (zientifikoa edota sasizientifikoa) nork bere jarrerarieusteko argudioa besterik ez da, Euskal Herrian euskal populuaren aurka aspalditikerabili den trikimailu eta amarrua.
‎Berriro galdera bat. Eta euskal musika baldin badago, nola jakin dezakegu zeinden euskal musika eta zein ez. Nola jakin daiteke adierazpen kultural konkretu batgizarte bati ala besteri dagokionik?
‎Eta euskal musika baldin badago, nola jakin dezakegu zeinden euskal musika eta zein ez? Nola jakin daiteke adierazpen kultural konkretu batgizarte bati ala besteri dagokionik. Nola jokatu behar dugu geure historia kulturalarenaurrean?
‎Nola jokatu behar dugu geure historia kulturalarenaurrean? Elkarrekin lotuta dauden galdera hauek kulturaren izaeraz jakin mina duenpertsona batek egin ditzake, arestian aipatu dugun asmo ukatzailea izan gabe, etaerantzun beharreko galderak direla uste dugu.
‎Kontzertu bat, iaberdina da musikaren nolakotasuna? erritoa da, eta bertan eragiten den eta elkarrekinkonpartitzen den sentimen nagusia komunitate sozial jakin batekiko kide izatearenada; horrez gain esperimentatzen diren hunkipen, zirrara eta bestelako sentimenduak, nagusia den sentimendu horren pean daude. Hau dela eta, une eta toki batean hunkitzen gaituen adierazpen musikal batek inguru sozial arrotz, erasokor edo etsaiarenerdian ez luke gugan sentiera berdina eragingo.
‎Beraz, egia bada musika tresnak edo mota jakin bateko adierazpen musikalak, orokorrean, nonbaitekoak edo inongotarrak direla, orduan egia da musika tresna edomota jakin bateko adierazpen kulturala hemengotarra dela. Aurrekoan bezala, kasubatean ala bestean proposamen hau egiesten ez bada, orduan proposamenaren oinarritzat jo izan diren jarduera komunikatiboaren baldintza orokorrak berrikusi etaberraztertu dira, eta berriro abiatu da irizpide edo oinarri berriakdituzten proposamenak birformulatuz.
‎Kasu ezberdinak izan daitezke, zalantzarik gabe. Hala ere, alde batetikera honetako galderak testuinguru soziologiko jakin baten lekukoak dira (komunitatepolitiko baten zapalketa eta ukapenaren lekukoak, alegia); bestetik, ordea, kulturaz etakultura inguruan gertatzen diren komunikazio fenomeno eta errepresentazio motaezberdinen interpretazio okerren ondoriotzat jo ditzakegu.
‎Osotoro ondorioapelaezinak sortzen ditu mugapen honek, ezen, mintzatzen ikastearekin batera, umeakbere hizkuntzarenak direnak ikasten ditu soilik, eta ikaspen esfortzua errentagarriegiteko, berauek praktikan erabil daitezen nahiko du. Baina konstrikzio (mugapen) hauek ezin dira beti eta edonola erabili; hizkuntza bakoitzak bere arautegia duenez (hamaikagarren atalean aipatutakoa), hiztunak jakin behar du nola jokatu soinu elkarketa posible bakoitzarekin (noski; eta jakin zein soinu elkarketa ez diren posible berehizkuntzan).
‎Osotoro ondorioapelaezinak sortzen ditu mugapen honek, ezen, mintzatzen ikastearekin batera, umeakbere hizkuntzarenak direnak ikasten ditu soilik, eta ikaspen esfortzua errentagarriegiteko, berauek praktikan erabil daitezen nahiko du. Baina konstrikzio (mugapen) hauek ezin dira beti eta edonola erabili; hizkuntza bakoitzak bere arautegia duenez (hamaikagarren atalean aipatutakoa), hiztunak jakin behar du nola jokatu soinu elkarketa posible bakoitzarekin (noski; eta jakin zein soinu elkarketa ez diren posible berehizkuntzan).
‎Izan direnak, ziren herrikoakizateagatik (mendeko izatearen sentipena behar nonbait!) izan dira, gehien gehienetan. Meillet genuen herrikoa genuen, eta ez zuen jakin izan ideologia hegemonikoari gain hartzen. Honela mintzo zaigu Txillardegi gai honen inguruan:. Meillet' ek, esate baterako, anitz izkribu egin du hizkuntzei buruz; eta bat berezikimundu guziko hizkuntzei buruz, oso ezaguna.
‎Bestelako daturik ezean,. Impuesto de timbre y contribucion sobre espectaculos? izenekoarenbitartez jakin daiteke zenbat jende hurbiltzen zen zinemara lehenengo urteetan, udaletxeko aretoanzegoenean.
‎Gizarte egoerak aztertu nahi badira, beste zientzisa arloetan bezala? lan analitikoaeta sintetikoa batera biltzen jakin behar da. Lan analitikoak egitatearen zatitze lanadakar, egitatea hobeto aztertu ahal izateko.
‎Historiatik ikas dezagun. Badago nafar erregeek lotzen jakin ez zuten gauzariketa oker handia egin zutena: Euskara (Lingua Navarrorum) zabartu egin zuten eta okerhorrek ondorio tragikoak ekarri dizkio Euskal Herriari.
‎Nafar Estatuarenzaleak izanik, Euskara ikasteko, astirik? (?) izan ez dutenek jakin behar dute, ia hilikdauden gaskoinera eta Nafar Aragoiko erromantzeak konkistaren ondorioz sorturikohizkuntzak direla. Gainera, guretzat, indoeuroparrak ez izanik, Hizkuntz Antropologiak esankizunak eta garrantzi handia dituela eta erromantzeek euskal sena kolokanipintzen dutela.
‎Konkista egoera historiko hori aipatu eta gero, konkistaren gertaeratikabiapuntu hartuta, zenbait hausnarketa egiten saiatuko gara. Hasteko, Elhuyar HiztegiEntziklopedikoak dioenez, konkista (tu) da,. Gerran arerioaren lurralde jakin batezjabetu?. Konkista kontzeptua hobeto uler dezagun, hurbil zaizkion kontzeptuakargituko ditugu lehenik.
‎Gizarte harremanetan berdintasun mailarik handiena, orokorrean esanda, ehiztari, biltzaile eta ibilkari izan diren Herrietan lortu ahal izanzela ematen du. Hori jakin ahal izan dugu, bai greziarren bai Ameriketara heldutakoeuroparren Etnografiako deskribapenen iturrietatik. Gainera, gauza bera jakin ahal izandugu XX. mendean antropologoek eginiko Etnologiako deskriba penei esker.
‎Hori jakin ahal izan dugu, bai greziarren bai Ameriketara heldutakoeuroparren Etnografiako deskribapenen iturrietatik. Gainera, gauza bera jakin ahal izandugu XX. mendean antropologoek eginiko Etnologiako deskriba penei esker. Halakokultura horiei, matriarkalak?
‎Jose Luisek badaki, ongi jakin , basamortu intelektual honetan aspalditik, bizirik, baldin banago, zorionez, ekonomi arloan ikertzaile erraldoi baten inguruan murgiltzen naizelako dela.
‎Ondorioz, errealitate enpirikoarenulerkuntza kontzeptuzkoa heriotza da. Badakigu jakin ez dela beharrezkoa errusinolbat hiltzea bere kontzeptuaren arabera ezagutu eta definitzeko, eta ez dela nahitaezkoahil dadin arte itxarotea bera ulertzeko. Dena den, Kojeve k zuzen nabaritzen duenez, errusinolaren ulerkuntza kontzeptuzkoak edo zientifikoak azken batean disekzioaeskatzen du.
‎Ezin izan nion beste hitzik atera gai horretaz, eta jakin minez segitzen nuen nik.Istorio hark zulo asko zeuzkan, gehiegi, eta haiek betetzeko bide bakarra neukan: AitaMorlans bera.
‎Saiatu gabe ez nuen etsiko, ordea. Jakin egin nahi nuen, jakin egin behar nuen.Gauza ezaguna zen ezen, 60ko hamarkadan zehar, Euskal Herriko beste komentuaskotan bezala, San Salbadorreko kaputxinoenean ere aterpea eman zitzaiola euskalerresistentzian zebilen hainbat gazteri. Ez zen seguru asko armarik gordeko aldareanbaina batek baino gehiagok emango zuen han gaua, guardia zibilak etxera bila azalduta, beste aldera pasatzeko modua aurkitu artean.
‎Abildade berezia dute apaiz batzuek galdera adeitsuen bidez agintzeko, eta ezinkontra egin. Isilik egin genuen itzuliko bidaia baina, Salbatorera iristean, mojaerizainarekiko solas hark jakin mina piztuta, hala galdetu nion:
‎Flasha albiste baten aurrerapen laburtua da; jazoera batetik ezagutzen diren lehenbiziko xehetasunen adieraztea. Gero, datu berriak jakin ahala, behar den bezala, aipatuko da albistea. Datu horiek eskuratu arte, albistearen laburpena egin behar dugu, flasha alegia.
‎Inkesta: galdera batzuk prestatzen dira, berdinak hizketatu guztientzat; hizketatuak kolektibitate bateko ordezkariak dira eta beren erantzunen bidez aburu publikoaren egoera zein den jakin nahi da. Denbora eta teknika arrazoiak direla-eta, irrati inkestak ez du zertan inkesta soziologikoko zehaztasunez beteta egon.
‎h) Auditorioa: une zehatz eta jakin batean irrati emanaldiari darraikion entzuleria efektiboa (edo egiazko entzuleriaren partea).
‎albiste hautakuntza. Hau egiteko, irratilariak ahalik eta gehien jakin behar luke bere entzuleez eta irratiaren izaeraz. John Hasling ek (1980) aipatu duen bezala, programazio departamentuak lerro informatibo nagusi egokiak zein izan daitezkeen esan behar dio iturriari, berriemaileari kasu honetan, irratiemandegiaren entzuleria zelakoa den kontuan harturik.
‎Mundu lehiakor batean bizi garenez gero, irratigintzan eta beste komunikabideetan ere islatzen da libretik doan kazetariaren figura, azken urteotan beren kasa lan egiten duten eta independenteak diren kazetariak gero eta gehiago izanik. Batzuek nahiago izaten dute beren kabuz irrati erreportaiak, albisteak eta abar egitea, irrati jakin edo konkretu baten menpean egotea baino. Hala ere, Euskal Herrian, oraindik albiste iturri honek oso pisu txikia du erlatiboki, kopuruz.
‎Entzunaldiak egiteko irratilari talde bat izatea garestia izan arren, emaitzak on onak izan daitezke. Gainera, zerbitzu honetaz baliatzeak irrati baten profesionaltasuna adierazten digu; nork ez ote die benetako profesional deitu, beste irratiek edo telebistek oraintxe bertan zer dioten jakin nahi duten irratilariei. Hori gorabehera, entzunaldiak maizegi egiten badira, paranoiak sor daitezke irratilariengan.
‎Hala ere, komenigarria da iturriak aipatzea. Sinesgarritasuna lortzeko edo entzule askok iturriak zeintzuk diren jakin nahi dutelako, kazetarioi ez zaigu ezer kostatzen iturria zein den esatea. Ordueroko albistegi laburretan, buletinetan, hasieran edo amaieran aipatu ahal da iturria.
‎Esaldiak ere ezin dira moztu orrialdearen behealdean hurrengo orrira pasatzeko. Informazioak hurrengo orrialdean segitzen badu, gezi bat jarri behar dugu, irakurtzen duenak informazioa orri horretan amaitzen ez dela argiro jakin dezan.
‎Jakina denez, literaturaren teoriari gainbegiratu bat eman behar zaio, irratiko informazio generoen etorkia zein den jakin nahi izanez gero. Literaturan honela ulertzen da genero kontzeptua (Gran Diccionario Enciclopédico Ilustrado de Selecciones del Reader' s Digest):
‎Audio efektuak ondo erabiltzen jakin behar da; horretarako, lehenbizi sortu eta hautatu egin behar dira, eta ondoren baliatu. Irratsaioak behar duen errealismoa eta atera dakiokeen etekina kontuan hartuta erabiliko ditugu efektu horiek.
‎Pittsburgh ko KDKA estazioa izan omen zen lehenbizikoa. Pennsylvaniako irrati horren emanaldien aurretik, jendeak egunkarietan kontsultatzen zuen irrati estazioen noizbehinkako emanaldiak noiz ziren jakin nahirik. Batzuetan egunak pasatzen ziren ezer uhietaratu gabe, entzuleen nahiak eta irrikak zapuztuz.
‎Hastapenetik sentitu zuen irratiak entzule indizeak neurtzeko beharra. Entzuleen gutunen bidez jakin zen lehenengoz irrati estazioek zenbateko entzule indizeak zituzten. Halarik ere, laster konturatu ziren pertsona horiek ez zirela entzule indizeen elementu errepresentatiboa.
‎Iragartzen zailagoa izan daiteke Interneten edukiko duen bilakaera; badirudi irratiguneak erabat multimediatikoak izateko joera nagusitu behar dela, sarearen ahalmen guztia aprobetxatzearren; beraz, bideoarekin batera joango da gehienbat irrati mota hori. Hedabide pobreak bere norabide eta esparrua bilatuko du entzuleak irabazten segitzeko, nahiz eta jakin badakien, audioarekin bakarrik ezin duela goia jo.
‎Bestalde, batzuetan irratilariak ezin aipa dezake iturria, hau da, ezin du esan mikrofonotik informazioa nondik lortu duen, sekretu profesionala dela aipatuz. Kasu hauetan irratilariak, iturri onetik?, edo, iturri ofizialetik jakin dugunez?, edo antzeko beste aipu bat egin ohi du, iturria zein izan den ostenduz.
‎Euskal Herriko hegazti handienetakoa den sai arreak ere Raneroko harkaitz labarretan egiten du habia. Sarraskijale honen jatorria lurralde epelagoetan dago, baina antza denez, gure mendietako abeltzaintzak eskainitako aukera ongi aprobetxatzen jakin du.
‎Fase honetan Estatuak Estatu Nazioaren kultura (nazio menperatzailearen kultura, Esteva ren hitzetan) zabaltzen die bere menpean dauden beste nazioei, hauek lehenago menpekotasun politikoa zen hartatik, orain kultur menpekotasunaren dominazio subjektuak bihurtzen direlarik. Nahiz eta estatuaren zentripetismoa beti erabatekoa ez dela jakin , Gellner en hitzak erabiliz, begien bistan dugun egoera hauxe dela esan daiteke:
‎Estatuak lehentasuna eskaini zion oinarrizko irakaskuntzari, hau nazioaren etorkizunaren giltza baitzen. Zentzu horretan, herritar eskubideak eskuratu ahal izateko, jadanik Konstituzioak ezartzen zuen (gaztelaniaz) irakurtzen eta idazten jakin beharra nabarmenduko genuke117, baita katixima politikoen118 presentzia ere. Ez du garrantzi txikiagorik, bestalde, hezkuntza sistemaren administrazioa. Dirección General de Estudios?
2001
‎e) Badakigu, jakin , zein den irakaskuntzaren xede hizkuntza: hizkuntz komunitateko, trebatuagoena?
‎Lanketa honi dagokionez, nabaria da bi debateen arteko aldea. Batean (SHn) eskabide diskurtsibo jakin bat kontuan hartzen dute partaideek; bestean, Mn hain zuzen, gutxienetan.
‎izenekoa hizkuntz erabilera, berezitu? bat dugu; gizarteaneginkizun jakin bat betetzeko existitzen den hizkuntza praktikatzeko molde edoforma bat da debatea. Eginkizun horrek erabakiko du zer nolako jarduna, itxuratu, den, hura onargarri (ago) a izan dadin.
‎a) Ikaslearen prestakuntza estrategikoa zenbaterainokoa den jakin beharradago lehenik eta behin.
‎Irakasleak baliokide ofizialik ematen ez badu, zeregin dezake ikasleak? Segur aski, bere aldetik bilatu, ezinegona sortzen baitaesangura zehatzik jakin ezean.
‎Eta lehendabizi, datorkigun ikaslearen helburuak ase behar ditugu. Motibazio instrumental jakin batbadu, lehenengo horixe ase dugu.
‎gure jardun pedagogikoa zenbateta kalitate handiagokoa izan, hainbat eta eraginkorragoa izango da. Baliteke (etauste dut gehienok izango dugula horren esperientzia) ikasle bat titulu edo agirijakin baten bila hurbiltzea euskaltegira, edo bestelako beharrizan jakin eta zehatzbat betetzera, eta gero prozesuan zehar euskaltzaletzea. Horretarako ezinbestekobaldintza da gure lana kalitatezkoa izatea.
‎Historiaren gaineko testuak hizkuntzaren alderditik jorratzeak ikasleenadorea eta jakin mina piztu ditzake.
‎Publizitatearen lanketa: ikuspuntu soziolinguistikotik sektore jakin batzueizuzenduriko mezuen erregistro mota, oraindik bizi bizirik dauden aurreiritziak edota, euskal produktuek, nortasun sentimenduekin duten lotura... Ikuspegi linguistiko soiletik ere, trebetasun sortzaile nahiz hartzaileenalderdi guztiak dira jorratzekoak:
‎Hala ere, esan egingo dut: nire ustez ikasle mota jakin batentzakogarrantzi handikoa izan daiteke irakaslearen eredua. Modu askotara adieraz genezake zer nolako kultura kontsumitzaileak garen:
‎Hasieran, pertsonaien oinarrizko ezaugarriakematen zaizkie ikasleei (adina, lanbidea, nortasunaren inguruko zerbait...) etapoliki poliki beraiek aberasten dituzte eta imaginatzen dute nolakoak diren, zernahi duten... eta, garrantzitsuena, nola mintzatzen diren. Horrek asko laguntzen dieegoera jakin bakoitzean egokitasunez erantzuten, eta gainera, aukera ematen diebizitzaren esparru desberdinetan rol desberdinak hartuz esango luketena praktikanjartzeko.
‎Testuen prozesua jasotzetik produzitzera doa. Ikasleak H2n helburu moduraadierazpenak sortzea badu, lehenengo eta behin adierazpen horien erreferentziaizan behar du, eta hizkuntza horretan horrelako testuak zelakoak diren jakin behardu; hau da,, inpuf bat jaso behar du, bere hipotesiak eraikiz joateko. Beraz, gurelana testuak jaso eta ulertzen direla jakitetik abiatu behar da, hortik, apurka apurkaprodukziorantz joateko.
‎ikerketa ekintzarenziklo amaieran martxan jarri nahi nuen proiektuari begira planteatu nuen. Bideo aparatuaren ahalmen didaktikoa aprobetxatuz, ikasleei ulermen ariketa batzukpresta zitzaten eskatzea zen nire asmoa, eta horretarako, jakina, lehenengo etabehin bideo aparaturik bazeukaten jakin behar nuen.
‎Aurreko puntuarekin lotuta, aipatzekoa da, halaber, zein proportziotan erabilidiren ikusizko euskarridun testuak (bideoa, telebista) eta soinuarekin bakarrikemanak (irratia, kaseteak). Uste dut, orain arte, erosotasunagatik edo beste arrazoiren batengatik, bigarren hauek izan direla nagusi, eta ez dugula jakin ikusizkoeuskarria ulermena indartzeko baliatzen.
‎izeneko ariketa izan zen lehenengo faseariamaiera eman eta bigarrenaren atarian jarri gintuena. Ariketa horretan, prozedura orrian garbi ikusten den bezala, ulermen ariketen prestaketarako gutxienekoirizpideak eztabaidatzen ahalegindu ginen, ariketak prestatzerakoan ikasleeknondik nora jo behar zuten jakin zezaten. Horrenbestez, prest zegoen guztia lanariekin ziezaioten.
‎Lehenengo puntuarekin Euskal Telebistaren programazioaren ezagutzanaurrerapenik egon denentz jakin nahi nuen. Inkestari erantzun dioten ikasleen%70ek baietz erantzun dute.
‎Aipatutako puntu horiek guztiak jasoz, galdeketa bat prestatu nuen ikastaroaren hasieran, nire usteek, usteletik? zenbat zuten jakin beharra baineukan, ezertanhasi baino lehen.
‎Entzun edo irakurriko den testua behar bezala aurkeztu behar da. Ikasleaktestuaren inguruan jakin behar duen guztiaren berri izango du: zein testu mota den, parte hartzaileak nortzuk diren, zein testuingurutan sortu den, mintzagaia zein den...
‎Horrelako esaldiak erabiltzen dira, adibidez, kaletik zoazenean eta zerbait jakin nahiduzunean. Ezezagun bat gelditzeko edo berari galdetzeko,... helbide bat izan daiteke,... edohitz egiten hasteko, edo.....................................................................................:
‎Helburu horiek bete behar dituzten hiru ezaugarri nagusiak irakasleon beharretatik sortzen dira zuzen zuzenean. Ulergarriak izan behar dutela esaten dugu, badakigulako irakasleak ezagutu behar duela zer den ikasleei eskatu behar diena; eta era berean, ikasleek ere jakin behar dute komunikazioa zer ingurunetan etanorekin burutzen ari diren. Bestalde, ikaslea bere prozesuaren jabe izatea faktoremotibagarria da berarentzat, autoebaluaziorako aukera eskaintzen diolako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
jakin behar 190 (1,25)
jakin bat 143 (0,94)
jakin nahi 118 (0,78)
jakin min 74 (0,49)
jakin ezan 55 (0,36)
jakin ahal 40 (0,26)
jakin batzuk 32 (0,21)
jakin jakin 30 (0,20)
jakin ez 17 (0,11)
jakin beharrezko 12 (0,08)
jakin egin 10 (0,07)
jakin ere 10 (0,07)
jakin batzuetan 8 (0,05)
jakin beharreko 8 (0,05)
jakin gura 7 (0,05)
jakin zein 7 (0,05)
jakin azken 5 (0,03)
jakin ezin 5 (0,03)
jakin arren 4 (0,03)
jakin barik 4 (0,03)
jakin hori 4 (0,03)
jakin zer 4 (0,03)
jakin UEU 3 (0,02)
jakin bai 3 (0,02)
jakin bakoitz 3 (0,02)
jakin ekin 3 (0,02)
jakin ezean 3 (0,02)
jakin Leitzaran 2 (0,01)
jakin aditz 2 (0,01)
jakin ar 2 (0,01)
jakin ba 2 (0,01)
jakin bakar 2 (0,01)
jakin bete 2 (0,01)
jakin bezain 2 (0,01)
jakin egintza 2 (0,01)
jakin eragin 2 (0,01)
jakin ezinik 2 (0,01)
jakin gabe 2 (0,01)
jakin irizpide 2 (0,01)
jakin mezu 2 (0,01)
jakin oso 2 (0,01)
jakin pertsona 2 (0,01)
jakin Eibar 1 (0,01)
jakin Flandes 1 (0,01)
jakin I. 1 (0,01)
jakin aditu 1 (0,01)
jakin ahala 1 (0,01)
jakin alboko 1 (0,01)
jakin arazi 1 (0,01)
jakin arazo 1 (0,01)
jakin arrakasta 1 (0,01)
jakin asmo 1 (0,01)
jakin aukeratu 1 (0,01)
jakin aurkeztu 1 (0,01)
jakin azpimarratu 1 (0,01)
jakin bal 1 (0,01)
jakin batean 1 (0,01)
jakin batz.uk 1 (0,01)
jakin begi 1 (0,01)
jakin beha 1 (0,01)
jakin bera 1 (0,01)
jakin berak 1 (0,01)
jakin bertakotasun 1 (0,01)
jakin beste 1 (0,01)
jakin datagrama 1 (0,01)
jakin ea 1 (0,01)
jakin edozein 1 (0,01)
jakin egarri 1 (0,01)
jakin egokitu 1 (0,01)
jakin erantzun 1 (0,01)
jakin espresio 1 (0,01)
jakin ezberdin 1 (0,01)
jakin finko 1 (0,01)
jakin gandor 1 (0,01)
jakin gertakari 1 (0,01)
jakin gisa 1 (0,01)
jakin gu 1 (0,01)
jakin hipotesi 1 (0,01)
jakin hitz 1 (0,01)
jakin horiek 1 (0,01)
jakin hura 1 (0,01)
jakin ikerketa 1 (0,01)
jakin ikusi 1 (0,01)
jakin informazio 1 (0,01)
jakin ispilu 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
jakin behar ukan 106 (0,70)
jakin nahi ukan 55 (0,36)
jakin behar ez 15 (0,10)
jakin min piztu 11 (0,07)
jakin egin behar 7 (0,05)
jakin bat egin 5 (0,03)
jakin behar egon 5 (0,03)
jakin min zientifiko 5 (0,03)
jakin bat egon 4 (0,03)
jakin bat sortu 4 (0,03)
jakin gura ukan 4 (0,03)
jakin ahal ukan 3 (0,02)
jakin bat babestu 3 (0,02)
jakin bat erabili 3 (0,02)
jakin bat gertatu 3 (0,02)
jakin bat kide 3 (0,02)
jakin bat kokatu 3 (0,02)
jakin ezan zein 3 (0,02)
jakin ezan zer 3 (0,02)
jakin min hori 3 (0,02)
jakin min ukan 3 (0,02)
jakin nahi ez 3 (0,02)
jakin azken erantzun 2 (0,01)
jakin azken mende 2 (0,01)
jakin bat bete 2 (0,01)
jakin bat eduki 2 (0,01)
jakin bat erakarri 2 (0,01)
jakin bat ere 2 (0,01)
jakin bat ezagutarazi 2 (0,01)
jakin bat hasi 2 (0,01)
jakin bat kontratatu 2 (0,01)
jakin bat landu 2 (0,01)
jakin bat sartu 2 (0,01)
jakin bat ukan 2 (0,01)
jakin bat ulertu 2 (0,01)
jakin batzuk bermatu 2 (0,01)
jakin batzuk ezarri 2 (0,01)
jakin behar eduki 2 (0,01)
jakin bete behar 2 (0,01)
jakin egintza bat 2 (0,01)
jakin eragin zelako 2 (0,01)
jakin ere ez 2 (0,01)
jakin ez arren 2 (0,01)
jakin ez ezan 2 (0,01)
jakin ez ukan 2 (0,01)
jakin irizpide absolutu 2 (0,01)
jakin jakin publizitate 2 (0,01)
jakin Leitzaran natura 2 (0,01)
jakin min bete 2 (0,01)
jakin min bultzatu 2 (0,01)
jakin min elikatu 2 (0,01)
jakin min gain 2 (0,01)
jakin min irakurri 2 (0,01)
jakin min maltzur 2 (0,01)
jakin min osotu 2 (0,01)
jakin nahi nu 2 (0,01)
jakin UEU zuzendari 2 (0,01)
jakin aditu asko 1 (0,01)
jakin aditz bost 1 (0,01)
jakin aditz zaharkitu 1 (0,01)
jakin ahal ezan 1 (0,01)
jakin ar ere 1 (0,01)
jakin arazi ukan 1 (0,01)
jakin arazo bera 1 (0,01)
jakin arrakasta zio 1 (0,01)
jakin azken urte 1 (0,01)
jakin ba azpisistema 1 (0,01)
jakin ba jakin 1 (0,01)
jakin bai jakin 1 (0,01)
jakin bai komunikazio 1 (0,01)
jakin bakar aukera 1 (0,01)
jakin bakoitz egokitasun 1 (0,01)
jakin bakoitz prezio 1 (0,01)
jakin bakoitz zer 1 (0,01)
jakin barik zer 1 (0,01)
jakin bat adierazpen 1 (0,01)
jakin bat agertu 1 (0,01)
jakin bat aintza 1 (0,01)
jakin bat alde 1 (0,01)
jakin bat alderrai 1 (0,01)
jakin bat arautze 1 (0,01)
jakin bat argitsu 1 (0,01)
jakin bat aztertu 1 (0,01)
jakin bat bat 1 (0,01)
jakin bat bera 1 (0,01)
jakin bat bizi 1 (0,01)
jakin bat eman 1 (0,01)
jakin bat epai 1 (0,01)
jakin bat erabilera 1 (0,01)
jakin bat erakutsi 1 (0,01)
jakin bat esleitu 1 (0,01)
jakin bat esperimentatu 1 (0,01)
jakin bat estereotipo 1 (0,01)
jakin bat etiketatu 1 (0,01)
jakin bat eutsi 1 (0,01)
jakin bat ezin 1 (0,01)
jakin bat gailendu 1 (0,01)
jakin bat garaikide 1 (0,01)
jakin bat garatu 1 (0,01)
jakin bat garraio 1 (0,01)
jakin bat gizabanako 1 (0,01)
jakin bat hedatu 1 (0,01)
jakin bat identifikatu 1 (0,01)
jakin bat informazio 1 (0,01)
jakin bat iritsi 1 (0,01)
jakin bat irrati 1 (0,01)
jakin bat isla 1 (0,01)
jakin bat jarraitu 1 (0,01)
jakin bat jaso 1 (0,01)
jakin bat justifikatu 1 (0,01)
jakin bat kirol 1 (0,01)
jakin bat kontrolatu 1 (0,01)
jakin bat kontu 1 (0,01)
jakin bat kultura 1 (0,01)
jakin bat lan 1 (0,01)
jakin bat legitimitate 1 (0,01)
jakin bat leku 1 (0,01)
jakin bat lotu 1 (0,01)
jakin bat lotura 1 (0,01)
jakin bat moldatu 1 (0,01)
jakin bat mugitu 1 (0,01)
jakin bat naturalizazio 1 (0,01)
jakin bat norbait 1 (0,01)
jakin bat ondorioz 1 (0,01)
jakin bat organismo 1 (0,01)
jakin bat osotasun 1 (0,01)
jakin bat partaide 1 (0,01)
jakin bat pasa 1 (0,01)
jakin bat perpaus 1 (0,01)
jakin bat pertsona 1 (0,01)
jakin bat plazer 1 (0,01)
jakin bat txertatu 1 (0,01)
jakin bat zein 1 (0,01)
jakin bat zer 1 (0,01)
jakin bat zientzia 1 (0,01)
jakin batean ez 1 (0,01)
jakin batz.uk erabili 1 (0,01)
jakin batzuetan bakarrik 1 (0,01)
jakin batzuetan bat 1 (0,01)
jakin batzuetan egon 1 (0,01)
jakin batzuetan koka 1 (0,01)
jakin batzuetan oinarritu 1 (0,01)
jakin batzuetan oso 1 (0,01)
jakin batzuk adierazi 1 (0,01)
jakin batzuk bahetu 1 (0,01)
jakin batzuk baldintzatu 1 (0,01)
jakin batzuk baliatu 1 (0,01)
jakin batzuk bete 1 (0,01)
jakin batzuk bultzatu 1 (0,01)
jakin batzuk egin 1 (0,01)
jakin batzuk egon 1 (0,01)
jakin batzuk ekin 1 (0,01)
jakin batzuk erantzun 1 (0,01)
jakin batzuk eskuratu 1 (0,01)
jakin batzuk esleitu 1 (0,01)
jakin batzuk ezarle 1 (0,01)
jakin batzuk jaso 1 (0,01)
jakin batzuk kokapen 1 (0,01)
jakin batzuk nagusitasun 1 (0,01)
jakin batzuk ordenatu 1 (0,01)
jakin batzuk partekatu 1 (0,01)
jakin batzuk proposatu 1 (0,01)
jakin batzuk soilik 1 (0,01)
jakin begi bera 1 (0,01)
jakin behar ekidin 1 (0,01)
jakin behar epaile 1 (0,01)
jakin behar euskaldun 1 (0,01)
jakin behar ezan 1 (0,01)
jakin behar guzti 1 (0,01)
jakin behar identitate 1 (0,01)
jakin behar komando 1 (0,01)
jakin behar nabarmendu 1 (0,01)
jakin beharreko kokatu 1 (0,01)
jakin beharreko Lazarraga 1 (0,01)
jakin beharreko zelan 1 (0,01)
jakin bera begi 1 (0,01)
jakin berak buru 1 (0,01)
jakin bertakotasun leku 1 (0,01)
jakin bezain laster 1 (0,01)
jakin bezain pronto 1 (0,01)
jakin datagrama bat 1 (0,01)
jakin ea haiek 1 (0,01)
jakin edozein masa 1 (0,01)
jakin egarri ase 1 (0,01)
jakin egin gura 1 (0,01)
jakin egokitu egoera 1 (0,01)
jakin Eibar ez 1 (0,01)
jakin ekin bide 1 (0,01)
jakin ekin pertsona 1 (0,01)
jakin ere zer 1 (0,01)
jakin espresio zehazki 1 (0,01)
jakin ez ar 1 (0,01)
jakin ez baina 1 (0,01)
jakin ez egin 1 (0,01)
jakin ez jakin 1 (0,01)
jakin ez ta 1 (0,01)
jakin ezan apez 1 (0,01)
jakin ezan behatoki 1 (0,01)
jakin ezan bera 1 (0,01)
jakin ezan beste 1 (0,01)
jakin ezan bilatu 1 (0,01)
jakin ezan bitarteko 1 (0,01)
jakin ezan eraiki 1 (0,01)
jakin ezan ezen 1 (0,01)
jakin ezan hemen 1 (0,01)
jakin ezan hor 1 (0,01)
jakin ezan ni 1 (0,01)
jakin ezan nolako 1 (0,01)
jakin ezan zeintzuk 1 (0,01)
jakin ezan zink 1 (0,01)
jakin ezan zu 1 (0,01)
jakin ezberdin kasu 1 (0,01)
jakin ezean zer 1 (0,01)
jakin ezinik eman 1 (0,01)
jakin finko bat 1 (0,01)
jakin Flandes alderdi 1 (0,01)
jakin gabe ezin 1 (0,01)
jakin gandor paralelo 1 (0,01)
jakin gertakari modu 1 (0,01)
jakin gisa ulertu 1 (0,01)
jakin hipotesi huts 1 (0,01)
jakin hitz berezi 1 (0,01)
jakin hori erabidetza 1 (0,01)
jakin hori sare 1 (0,01)
jakin horiek lurralde 1 (0,01)
jakin hura identitate 1 (0,01)
jakin I. García 1 (0,01)
jakin informazio hori 1 (0,01)
jakin ispilu bera 1 (0,01)
jakin jakin arazo 1 (0,01)
jakin jakin berandu 1 (0,01)
jakin jakin emakume 1 (0,01)
jakin jakin ere 1 (0,01)
jakin jakin euskara 1 (0,01)
jakin jakin ez 1 (0,01)
jakin jakin ezen 1 (0,01)
jakin jakin hau 1 (0,01)
jakin jakin hauek 1 (0,01)
jakin jakin hil 1 (0,01)
jakin jakin lankidetza 1 (0,01)
jakin jakin nolabait 1 (0,01)
jakin jakin parekatu 1 (0,01)
jakin jakin potentzialki 1 (0,01)
jakin jakin ume 1 (0,01)
jakin jakin zubi 1 (0,01)
jakin mezu egiazkotasun 1 (0,01)
jakin mezu konputagailu 1 (0,01)
jakin min aktibo 1 (0,01)
jakin min akuilu 1 (0,01)
jakin min areagotu 1 (0,01)
jakin min ase 1 (0,01)
jakin min ate 1 (0,01)
jakin min bai 1 (0,01)
jakin min batu 1 (0,01)
jakin min berezi 1 (0,01)
jakin min beti 1 (0,01)
jakin min eduki 1 (0,01)
jakin min eragin 1 (0,01)
jakin min errementari 1 (0,01)
jakin min gai 1 (0,01)
jakin min gune 1 (0,01)
jakin min inguruko 1 (0,01)
jakin min iraunkor 1 (0,01)
jakin min lekuko 1 (0,01)
jakin min natural 1 (0,01)
jakin min nolabait 1 (0,01)
jakin min segitu 1 (0,01)
jakin min sexual 1 (0,01)
jakin min talaia 1 (0,01)
jakin nahi baldin 1 (0,01)
jakin nahi hizkuntza 1 (0,01)
jakin nahi hori 1 (0,01)
jakin oso eztabaidatu 1 (0,01)
jakin oso osoan 1 (0,01)
jakin pertsona bat 1 (0,01)
jakin pertsona objektu 1 (0,01)
jakin UEU barru 1 (0,01)
jakin zein aplikazio 1 (0,01)
jakin zein baketsu 1 (0,01)
jakin zein eman 1 (0,01)
jakin zein neurri 1 (0,01)
jakin zein soinu 1 (0,01)
jakin zer egitura 1 (0,01)
jakin zer eman 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia