2002
|
|
13 Ikasleak bere ikaskuntzaren jabe izan behar du: berak jakin behar du zeregin behar duen (testu idatzi bat ulertzeko, elkarrizketa informal bateanparte hartzeko, debate batean parte hartzeko, ideiak ordenatzeko zailtasunak dituenean, ideia bat adierazteko zailtasunak dituenean, unitate linguistiko
|
jakin
baten erabileran zailtasunak dituenean...) garatu nahi dituenkonpetentziak garatu ahal izateko (etxean familiakoekin komunikatzeko, mediku lanak egiteko, irakasle lanak egiteko, bulego bateko leihatilanbezeroekin erabiltzeko...). Horretarako hainbat estrategia garatzen lagundubehar dio irakasleak eta, halaber, horien inguruan gogoeta egiten.
|
2004
|
|
Ideologizazioa ote da hori??. Hizkuntza
|
jakin
baten erabilera gure sozializazioaren ardatzean txertatua baldin badago, pentsatzekoa da hizkuntza horretan eraiki dugula, besteak beste, geure nortasun soziala eta nazionala. Nitasunaren eta gutasunaren arteko galbahe izate horrek, tarteko zubigintza horrek, nor beraren subjektutasuna eraikitzeko erabilia izan denez, ez du oso urrun ibili behar inoren mundu mental eta ideologikotik.
|
|
Zerk girotzen du modu naturalean hizkuntza
|
jakin
baten erabilera. Noiz sentitzen da hiztuna berezko giro linguistikoan inolako tirabirarik gabe?
|
2005
|
|
Beldur naiz, ordea: salatzen duzu hitz
|
jakin
baten erabilera kaskarren bat, eta hainbatek, erabilera baztertu ordez, hitza bera baztertuko dizu, etxeko eskaileren mailak edo lepoko katearen mailak desagertzeraino baztertu ere. Gizarte mailak desagerrarazteko balioko balu sikiera? 6.
|
2006
|
|
–Erromanizazioak? eskuliburuetan sarri erabiltzen den kontzeptua politika
|
jakin
baten erabilera iradokitzen du. Baina, hori Erromaren esperientzia gaizki interpretatzea izango litzateke, esperientzia errepublikarra edo inperiala izan.
|
2008
|
|
Jakin badaki gu batzuek arrakasta izaten dutela, lehenik euskara idatzian betiere; baina beste bat zuek ez, orain arte ez behintzat, eta aspaldi eginak dira. Hala ere, ikuspegi deskribatzailearen eta arautzailearen artean harrapaturik, lexikografoak bere buruari galdetzen dio konfiantza hori' noiz artekoa' izan daitekeen, zenbat denbora' itxoin' dezakegun hitz
|
jakin
bat erabileran txertatu arte (edo noiz arte saia gaitezkeen hitz jakin bat
|
2009
|
|
Une eta leku jakin batean gauzak nola dauden azaltzen duen informazioa jasotzen du azterbide honek, bere lau gelaxkatan (1A, 1B, 1C eta 1D): 1A gelaxkak leku eta une
|
jakin
bateko erabilera kontuak bilduko ditu, 1B gelaxkak une eta leku jakin bateko hiztunen gaitasun kontuak, 1C gelaxkak hiztun horien hizkeraren ezaugarriak (konkretuago, hortik eratortzen diren ondorio soziohistorikoak) eta 1D gelaxkak une eta leku horretan indarrean dauden hizkuntzei eta hiztunei buruzko iritziak, jarrerak eta jokabideak. Horrela, adibidez, 1A eta batez ere 1D gelaxketan sailkatuko genuke Doctor Camino-ren aipu hau:
|
2015
|
|
Zein dira komunitate batean hiztun komunitateak ezarritako arauak (hizkuntza
|
jakin
baten erabilera) aldarazten dituzten eragileak. Galdera honen erantzunak ez du eskatzen eraso edo egiturako aldaketen inbentarioa egitea bakarrik.
|
|
Kontrol horien barruan, EFSAk aldizka ebaluatzen du kontrol horien presentzia. substantziak karga zientifikoetatik abiatuta, substantzia
|
jakin
baten erabilera giza osasunerako, ingurumenerako eta elikagaien segurtasunerako segurua den ondoriozta daiteke. Pestizidak elikagaietan, arrisku txikikoak Elikagaietako plagizida hondakinei buruzko EFSAren azken azterketan, nekazaritzako produktu gordin landu eta landu ugariren ia 81.000 lagin eta 685 pestizida aztertu dira.
|
2019
|
|
Ez zinan horren beharrik batere: hitz jarioa gozo eta emaro isurtzen baitzuen, nahiz eta, tarteka, hitz edo esapide
|
jakin
baten erabilera egokiaz duda egin eta, jarduna une batez etenda, hartaz egiten zidanan galde. Mutila, nagusiki, bi gairen inguruan aritu zitzaidanan:
|
2021
|
|
Euskarak hezkuntza arautuan duen ibilbidean etengabeko kezka izan da eta da zer modutan jorratu behar den hizkuntza aniztasuna. Testuinguru linguistiko ezberdinetatik datozen haurrak euskara zer modutan barneratuko duten (murgiltze ereduan edo modu bereizian), zer adinetan den egokiena beste hizkuntza batzuekin harremanetan hastea, nola lortu hizkuntza
|
jakin
baten erabilera testuinguru jakin batzuetan horiek denak eztabaidagaiak dira gaur egun.
|
2023
|
|
Estatus plangintzaren ardatza hizkuntza bakoitzari edo aldaera bakoitzari dagozkion erabilera esparruak eta funtzioak dira. Gobernuek eta erakundeek horiek aldatzeko edo finkatzeko egiten dituzten ahaleginak dira plangintza honen muina, hizkuntza
|
jakin
baten erabilera handitzeko. Azkenik, jabekuntza plangintzak hizkuntza baten erabiltzaile (hiztunak, idazleak, irakurleak zein entzuleak) kopurua handitu nahi du, hots, hizkuntzaren jabekuntza sustatu (Sallabank 2011, 281).
|