Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9.226

2000
‎(Lam Entralgo, Torrente Ballester, Antonio Tovar, Foxa, Cunqueiro, Eugenio d’Ors, Garda Serrano...), amets egin zuten Iruñea Atenas espainiar bihurtzearekin estatu kolpe beltzari gurutzada sainduaren izena eman ondotik. Haietako batzuek frankismotik urruntzen jakin zuten gero.
‎Kontraerasoa diputazioburuak gidatu du. Erdaldun elebakarren eskubideen bandera harturik, euskararen aldeko gehiegikeriak geldiarazi beharraz egin du predikua. Hizkuntza Politikako Zuzendaritza utzi dute kargudunek.
‎Aurton, hiru urterik behin bezala, euskal herriko idazleoi egokitu zaigu Galeusca biltzarraren antolaketa, eta honezkero Ja ki n eko irakurle gehienek ondotxo dakiketen moduan urrian egin dugu Bizkaiko itsasaldean, Lekeition, Bermeorainoko egun bateko txangoarekin. Eta lehenengo eta behin, gure ostarien ustekabe polita aipatu behar dugu, benetako herri euskaldunetan zeudela konturatu baitziren.
‎2, 4..) legebiltzarkide bidaltzea" euskararen azpiegiturazkoak" diren bozketetan EAJ, EA eta EB/ IUrekin boza ematera joan daitezen, halakoetan gure hizkuntzaren arerioek ezin garai dezaten. Are gehiago, era horretan are nabariago gertatuko litzateke Ibarretxeren gobernuari egin gura diozuen kritika politikoa.
‎AEKren ondasunen bahimendua eta erakunde honen hainbat eta hainbat kideren aurkako prozesamenduak ez du, tamalez, ia inor harritu. Aspalditiksentzuten ziren Espainiako epaileak horrelakorik egiteko gai zirela zioten zurrumurruak eta bete egin dira. AEKri egin erasoa, beraz, iragarritakoa dela esan dezakegu.
‎Aspalditiksentzuten ziren Espainiako epaileak horrelakorik egiteko gai zirela zioten zurrumurruak eta bete egin dira. AEKri egin erasoa, beraz, iragarritakoa dela esan dezakegu. Ez Garzonek bide horretatik jotzeko arrazoirik edo deliturik aurkitu Uj duelako ordea!
‎Oso garrantzitsua da zirkulua osatzea lortzen delako: idazteari bidea eman, saritu, gehienetan antzezten ez diren sariketetara aurkezturiko sorkuntzazko lanei antzerkigintza profesionalean leku egin eta salmenta bermatu. Finantza erakundeek, erakunde publikoek eta besteek badute eredurik euskaraz sorturiko antzerkigintza sustatzeko.
‎Herriz herri antolatu eta gehienetan emanaldi bakarreko muntaiak izaten diren herri antzezlanen kopuruak ere gora egin du. Ehun bat herritarren partaidetza izaten dute eta gero eta herri gehiagok prestatzen dute euren muntaia dramatikoa (umorezkoa, historikoa, musikala...).
‎" Izenik gabeko" idazle gero eta gehiagoren liburuak dira aipagarri. Gero eta gazte eta ezezagun gehiagok idazten dituzte kalitatezko lanak, freskotasun handiaz idatzi ere, eta betiko" behi sakratuek" literatura ona egin dute, maila mantendu nahi izanez gero.
‎Beste askotan, ordea, hiru egunetan eta enkarguz kolaboratzaileak idatzi behar izan duen azalpen laburra eskaintzen da. Non daude ofizioz literaturaren azterketa egunez egun egin behar dutenak. Zer irakasten da unibertsitateetan, eta nola?
‎Idazle eta editoreen eskaerari erantzun dio, azkenik, Jaurlaritzak, 3 milioi (HIRU!) emanez liburuak itzultzeko. Hasiera batean, gainera, Baskongadetako idazleenak itzultzeko eskaini du dirua, baina kritika jaso ondoren atzera egin behar izan du: Nafarroako idazleenak ere itzul daitezke, kopurua mantenduz (beraz, hiru milioiok gehiagoren artean banatu behar!).
‎N Muskildiko gazteak laudorioztatuko nituzke. Benetan, alimaleko lana egin dute, bai egoitzako eraberritze lanetan, sbai kanpainako jardueretan eta hau guztia dohaintasun osoz, jakina. Bere euskaltasunari zentzu bat ematen dion gazteria bat da, zinez, Muskildikoa, eta Xiberoko Botzaren egonleku berria ikuskatzerat etorriko zaretenok, muskildiar gazte horien esku hartze oso handiaz gogoratuko zaretelakoan nago.
‎Ez da horretan agortu bizkaieraren emaitzarik, aurten ere, albo albotik egin baitio oles gure Frai Bartolomek Frai Mateo Zabala bere geroko hurbilaren idazlekideari. Azken horren testuak ere, eskuragai eta irakurgarri, Aita Villasanteren babespean.
‎Bi biok erkagarri badira ere, apustua zeren alde egin behar den horretan argi dago, nire ustez, erdietsi beharrekoa: euskararen hiztegi zabala eta eguneratua, egungo premiei ihardesteko gai dena, aspaldiko tradizioan errotua eta zimendatua.
‎Jadanik gaindituak diren baina haren garaian eskuarki onartzen ziren gertakari horietan oinarriturik, gizarte mota ezberdinen eta horietako bakoitzari zegokiokeen hizkuntza tipologiaren arteko korrelazioa ezarri nahi zuen Unamunok: hortik atera zuen hordak hizkuntza silababakarrez mintzo zirela, gizarte militarrek hizkuntza eranskariak zerabiltzatela eta, azkenean, industria garaiko gizarterik aurreratuenek hizkuntza malgukariez hitz egin behar zutela. Eta horren kariaz, euskara bigarren tipokoa denez gero, logika horrekin espero izateko ondorioa ateratzen zuen:
‎Bere alaba Salomek, orain dela urte batzuk Euskaltzaindiaren kide urgazle izendatuak, eskatua zion, Espainiako hiriburura egiten zuen bisitaz baliatuz, euskal gramatikaren bat eros ziezaiola, hark gure hizkuntza ikasteko gogoa baitzuen, tipologian haienarekin, georgierarekin alegia, antz handia du eta. Sinposioan zehar Gabunia jaunak unibertsitate hartako errektorea agurtzera hurbildu eta, paradaz baliatuz, galde egin zion ea Madrilen zein liburu dendatan eros zezakeen euskal gramatika bat. Espainiako Unibertsitatearen ordezkari goren haren hitzek —eta haren hitzak errepikatu besterik ez dut egiten—" Baina dialekto horrek ba al dauka gramatikarik ala?" aho zabalik utzi zuten georgiar irakaslea, eta aitorpen hau egin zidan:
‎Sinposioan zehar Gabunia jaunak unibertsitate hartako errektorea agurtzera hurbildu eta, paradaz baliatuz, galde egin zion ea Madrilen zein liburu dendatan eros zezakeen euskal gramatika bat. Espainiako Unibertsitatearen ordezkari goren haren hitzek —eta haren hitzak errepikatu besterik ez dut egiten—" Baina dialekto horrek ba al dauka gramatikarik ala?" aho zabalik utzi zuten georgiar irakaslea, eta aitorpen hau egin zidan: " Orduan ezin hobeki ulertu nuen euskaldunok zergatik borroka egiten zenuten".
‎Halere, aurrera egin baino lehenago, uste dut zenbait gogoeta egin behar dugula Unamunoren jarreraz, gauzak, xehekiago begiratuz gero, beti korapilatsuagoak izaten dira eta. Hortaz, edozein giza hizkuntzak bere baitan garatzeko eta goi kulturako mintzaira bilakatzeko ahalmenak dauzkala onetsirik ere, gogoan izan behar dugu, aldi berean, hori ez dela berez lortzen.
‎Halere, aurrera egin baino lehenago, uste dut zenbait gogoeta egin behar dugula Unamunoren jarreraz, gauzak, xehekiago begiratuz gero, beti korapilatsuagoak izaten dira eta. Hortaz, edozein giza hizkuntzak bere baitan garatzeko eta goi kulturako mintzaira bilakatzeko ahalmenak dauzkala onetsirik ere, gogoan izan behar dugu, aldi berean, hori ez dela berez lortzen.
‎Hitz batez, idazle orok behar duen komunikazio tresna ez zen oraindik sortua. Alde horretatik, bidezkoa da, agian, Unamuno —eta Baroja ere bai— kritikatzea literatur euskara batu horren proiektuaren alde saiatu ere egin ez zirelako. Eta beharbada arrazoirik ez dugu faltako.
‎Estatuaren gainegitura politikoak, euskara zapaltzen eta baztertzen jardun beharrean, hura bere administrazioan onartu eta irakaskuntzan bultzatu balu, berehalaxe agertuko zatekeen hizkuntza estandarizatzeko premia. Baina euskaraz diogunez, joanak joan eta balizko oleak burdinarik egin ez daroa, gauzak ez ziren horrela izan, eta, beraz, alferrik da orain izan balizko horiekin burua nekatzea.
‎Eta berriro nator hasieran etenik utzi dudan puntura, hau da, Migel jaunaren sakoneko motibazioetara, ez baitirudi oso zuzena, Unamuno, 1901.eko Lore Jokoetan, besterik gabe probokatzaile agertu zela pentsatzeak. Aranak berak ere, haren hitzak gogorki kritikatzeko egin zuen artikuluan, hartarako arrazoi oportunistaren bat izan zuela iradokitzen zuen, nolabait madrildarren belarriak balakatzeko11 Ni, ordea, ezezkoan nago. Unamuno sasoi hartan Salamankako Unibertsitateko greziera katedraduna eta bertako errektorea zen, hots, jadanik bere ibilbide profesionalaren goren puntuan zegoen.
‎Izan ere, Salbatore Mitxelenak berak ongi aurpegiratu zionez, euskara baztertzeko zergati nagusia, logika hotzaren arrazoia bazen, ironiaz Unamunoren beraren argudioak erabiliz, horri euskaldunek erraz kontrajar ziezaioketen sentimenduaren logika beroa. Beraz, hark hain gustuko zituen paradoxetako bat erabiliz, itxurazko kolpe latz harekin, azken buruan mesedea egin digu nolabait.
‎Batzuek, Kirikiñok, Lizardik, Mitxelena biak, Txillardegik edo Martin Ugaldek bereziki aipatu dute Unamuno, haren aurka egiteko edo harekin literatur elkarrizketan aritzeko. Beste batzuek, mugimenduaren frogarik onena ibiltzea bera izaten dela jakinik, Unamunoren hitzek sakonean zeukaten egia ezaguturik, lanean jardun dute kartsuki, behialako larreko hizkuntza hura gaurko aro berriko kultur mintzaira bilaka dadin, herenegun aitzin hil zitzaigun pentsalari eta euskaltzainak, Federiko Krutwigek praktikan egin zuen bezala.
‎Salbatore Mitxelenak irudimenez egin zion elkarrizketa zirraragarri hartan, Unamunok beste mundutik euskara berpizten ikusten zuen atseginez. Nik ere uste dut bilbotar argia, edonon delarik ere, pozik dagokeela bere obretarik bi berak bere gaztaroan bultzatu zuen hizkuntzan argitaraturik12 eta UPV/ Euskal Herriko Unibertsitatean honezkero enborreko irakasgaien% 50 euskaraz ematen direla ikustean, mintzaira hori, bere kritika zorrotzei esker, hirugarren milurtekoaren hasieran, jakite hegoek igoa, jadanik kultur hizkuntza izateraino heldurik.
‎6 Sabino Aranak, pragmatikoagoa izanik, argi ulertu zuen euskararen gainbeheraren arrazoiak ez zeuzkala hizkuntzak bere baitan, inguruko egoera bereziak baizik, hots, ofizialtasunik ezetik zetozkiola. Horregatik, bere planteamendu politikoetan ez zuen ahantzi hizkuntza baliabide politikoz hornitzea, horrela suspertu eta aurrera egin zezan: " Haced que el euzkera (sic) sea necesario en su patria, yentonces, no lo dudeis, ningun hijo del pueblo lo ha de olvidar.
‎Arazo honen hasiera, publikoki bederen, 1901.eko Agorrilaren 29an izan zela esan genezake, Bilboko Lore Jokoetan, hain zuzen, han, ordurako Salamankako Unibertsitateko errektore zena, Bilbok bere seme ospetsuaren merezimenduei ezagutza egin nahirik, mantentzaile izendatua baitzuen. Migel jaunaren izaera pitxia eta tenperamentu zuzengaitza harrezkero aski ezagunak ziren, baina zentzu oneko inori ezin burura zekizkiokeen izendapen hark ekarriko zituen ondorenak.
‎" Joan zoazen herria zara. Gizarte unibertsalaren bizitzari traba egiten diozu, alde egin behar duzu, hil behar duzu, gelditzen zaizun bizia zapaltzen eta inbaditzen zaituen herriari emanez". Horri gutxi iritziz, nonbait, azken gehigarri zaratatsu gisa, jai hartako erregina iraintzeko ausartzia barkaezina ere izan zuen, hari, lotsagabeki, ezjakina zela aurpegiratuz:
‎Alde batetik, latindar edo indoeuropar jatorrizkoa ez zenez gero, uste zuen —horretan behintzat Azkue eta Sabino Aranarekin bat etorriz— horrek euskarari galarazi egiten ziola Europako kultur hizkuntza guztiek darabilten goi mailako terminologia greko latindarraz baliatzeko aukera. Bestaldetik, horien ordez neologismoak asmatu eta erabiltzeko eskubiderik ere ez zion ematen, hau da, euskal erroz eta elementuz osaturiko hitz berriak — Larramendik, Aranak eta Azkuek, adibidez, horien alde egin arren—, baina Unamunok, berba berriak eratzeko prozedurari badaezpadako zeritzolako, asmakari guztiak gaitzetsi etaterm inach o tzat arbuiatzen zituen.
‎Unamunok, Madrilen Filosofia Letretan lizentziatu ondoan, Antonio Sanchez Moguel jaunaren zuzendaritzapean doktorego tesia egin zuen, hots, Critica del problema sobre el origen y prehistoria de la raza vasca. Hartan nolabait agertzen zituen geroago, Bilbon, 1901.eko Lore Jokoetan aski desegokiro plazaratuko zituen iritziak.
‎Itxaro Bordak ongi ikusia duen moduan, Erdozaintzi saiatzen da Iparraldeko kutsu erlijiozko poesiaren eta Hegoaldean garai horretan idazten zen poesia sozialaren artean bide liriko desberdin bat bilatzen. Presuner ohien frantsestasuna madarikatzen du eta herriaren izerdiaz liluratzen da, egia da, baina bere poemak irakurriz ikasiko dugu, hala berean, nola kanta primadera bihotzean edo zein hasperen egin izarrei beha.
‎Hor dugu munduaren kolorea; hor genbilzke ezpata xumeen aurrean uzkur; hor egin diezaiokegu besteren bihotzari begi itsuzko soa; hor, hain zuzen, lasto zerratuen plegu artetik.
‎Gure oroimen mitikoan introspekzio baten antza duen antropologia poetiko bat egin zuen poeta honek Mi modramak eta ikonoak liburuan, zientifismoak eragozten ez dion telurikotasunez. " Oihaneko drama" poeman molde ezin ederragoan deskribatzen digu amoranteen enkontrua, gure arbasoen aurreneko pasiozko sukarra:
‎O rtzia lorez, lurra izarrez liburu mardularekin Artzek giltzerdi egin zuen bere poesigintzan. Alienazioaren denuntziaz haratago jo nahi du, moral askatzaile bat proposatzen du nitasun espiritual batetik kaos antolatu honi aurka egiteko baino gainditzeko.
‎Aurreneko ametsa itsu jaio zela egin Eta geroztik koloreak asmatuz bizi da: Silabak zuriak dira; beltzak aditzak.
‎Apaingarria, ederra bada ere, askotan ez baita adierazkorra, aitzitik, kutsatzailea da. Estrofatik bertso librera egin zuenean, Juan Mari Lekuonak mantendu egin zuen aldizkako errima bat, eragin handia zeukana hala erritmoan nola tonuan, sententzia biribiltzeko; baina geroago poema multzoen errematerako kopletan eta zirkunstantziazko bertsoetan baino ez zuen erabili(" Liburuen karroxa"). Puntua estrofa klasikoetara ekarrita herri poesiaren baliabideak eta haren zama ironikoa erabiltzeko duen trebetasuna nabarmendu zen; bestetik, bertso librea puntuaz osoro biluzita bere poemak kontzeptualki guztiz zehatzak bilakatu ziren, eta hau salbuespena da lirikan.
‎Apaingarria, ederra bada ere, askotan ez baita adierazkorra, aitzitik, kutsatzailea da. Estrofatik bertso librera egin zuenean, Juan Mari Lekuonak mantendu egin zuen aldizkako errima bat, eragin handia zeukana hala erritmoan nola tonuan, sententzia biribiltzeko; baina geroago poema multzoen errematerako kopletan eta zirkunstantziazko bertsoetan baino ez zuen erabili(" Liburuen karroxa"). Puntua estrofa klasikoetara ekarrita herri poesiaren baliabideak eta haren zama ironikoa erabiltzeko duen trebetasuna nabarmendu zen; bestetik, bertso librea puntuaz osoro biluzita bere poemak kontzeptualki guztiz zehatzak bilakatu ziren, eta hau salbuespena da lirikan.
‎Negarrez nago Villon ek negar egin zuen bezala patibuleko goren garaieratik mundua kontenplatuz. Negarrez nago Van Gogh ek negar egin zuen bezala bere odolezko belarria Gauguin-i bidalita.
‎Negarrez nago Villon ek negar egin zuen bezala patibuleko goren garaieratik mundua kontenplatuz. Negarrez nago Van Gogh ek negar egin zuen bezala bere odolezko belarria Gauguin-i bidalita.
‎Negarrez nago Alexandra Kollontay k negar egin zuen
‎Negarrez nago Mesrine k negar egin zuen bezala balaz josita azaroko goiz hotz batean.
‎Negarrez nago Sid Vicious ek negar egin zuen bezala bere zainak bilatzen, lainoan.
‎Negar egiten dut beti negar egiten denagatik, ezer egin ezinean.
‎Poeta beti izan da gauaren biztanle, izarrei beha egin izan du hasperen, edo ilunpean babestu ohi da itzalek ikara ez dezaten. Xabier Montoia bestelako poeta da, gaueko piztia den neurrian.
‎Baina paradoxa bada ere, otsoen anaia egiten da. Pudore handi bat dago, ene aburuz, Montoiaren poesiaren funtsean, gainez egin ez diezaion gorde egiten duen lurreko kondenatuekiko elkartasun handi bat, arauak eder deklaratu duen ororen gorrotoa delako berea.
‎Otañok, izan ere, egiten ahal zuen amets Euskal Herri jator batekin, presabiniano, euskaldun, baserritar, eternoarekin. Egia da" Zazpiak Bat" izeneko poema egin zuela, egia da semeari aizkora eskuan hartu eta indarka hasteko esaten diola galdutako foruei eginikoan, baina funtsean ez du beste Euskal Herria bat amesten, eta ez da zapaldu bat, subjektiboki. Orixe zapaldu handi bat da, ezin du malenkonian aterbetu, atzean uzten duena herri baten suntsimendua izan da, eta urteetako alferrikako lan bat, maila pertsonalean.
‎Negar egiten duela ulertzen dut nik, gizonaren ahuleziaren eta lanaren handiaren arteko desorekak amorratuta, inpotentziak gainez eginda. Malkoa isurtzen zaion aldi bakarra du ia bere obra osoan, eta zeharbidez aitortzen digu, ahalke da, ez du lirikotasun merkea egin nahi edo sentimentalkeria baliatu. Lizardik zuhaitzagatik egiten du negar, gizaki abstraktuagatik; Arestik izenak eta izerdiak ezagutzen dizkien gizakiengatik egiten du negar, gizon konkretuaren alde dagoelako:
‎Arestik modernotasun bat ekarri zuen Harri eta Herri obrarekin, bistan da: negarra desagertu egiten da, malkoa txukatzen du, esan liteke poetak debekatu egin nahi duela lantua, kontestaziorako, salaketarako duela poesia.
‎Irakurri batean sinplista dirudien ozarkeria hau onuragarria gertatuko zen gure poesiarako. Jokin Apalategiren Burnitik poema liburuaren portada gorazarre inplizitu bat izan zen, Iletraren ingudean jotzeko mailua da esku batek eusten duenTletra; mailuaren forma hartu zuen Artzeren poema bisual ezagunenetakoak; Ibon Sarasolak omenezko interpretazio formalista bat egin zion: " mailu guztiak poesia dira, baina ez poesia guztiak mailu"...
‎Abadiak antolaturiko Lore Joko haietako batean (Sara, 1867)," Ni nauk euskaldun, bai aspaldikoa/ egundaino aizkorak ezin hautsizkoa" esanarazi zion Elizanburuk arbola bati. Lizentzia honek sortu zuen galarrotsik, epaimahaiak behintzat juzku estua egin zuen konposizioaz, zuhaitzek ahorik ez dutela-eta. Poesiaren librotasunaren aldeko borrokak —Vinson gerrilari bakar— itxura formala hartu izan du maiz, baina formaren ardurapean poesiaren funtzioaren nolakoa dago beti, eta horretan berebiziko garrantzia ukan zuten Xabier Lizardiren jarrerak eta obrak, ingurune hiperpolitizatu batean beti jokatu zuelako poesiaren autonomia begiratzearren.
‎Poesiaren librotasunaren aldeko borrokak —Vinson gerrilari bakar— itxura formala hartu izan du maiz, baina formaren ardurapean poesiaren funtzioaren nolakoa dago beti, eta horretan berebiziko garrantzia ukan zuten Xabier Lizardiren jarrerak eta obrak, ingurune hiperpolitizatu batean beti jokatu zuelako poesiaren autonomia begiratzearren. Horrela, olerkariek mende erdi eta gehiagoan ezin egin izan zutena burutu zuen Lizardik: " bezala"," iduri"," antzo"," hala" moduko alderagailuak eta gidoi parentesiak baliatuz, gure poesiaren garapena azkartzeko baitezpadako tresna eman zigun:
‎Chillida lekuren inaugurazioak beste hainbat ekitaldiri nolabaiteko itzala egin die aurtengo udazkenean, baina ez du horrek esan nahi gertatu den gauza bakarra izan denik. Gogoan izateko moduko hainbat erakusketak zipriztindu ditu aurtengo udazkenean gure hiriburuak, bai Euskal Herriko artisten eskutik —Donostian batez ere— bai kanpokoen eskutik —Roberto Mattaren erakusketa Bilbon horren tokiko—.
‎Lan bati, edozein lani, artistiko adjektiboa erantsi ahal izateko emozionatu egin behar duela iruditu zait beti, nolabaiteko emozioa sortu lan hori apreziatzen duenarengan, lan hori ikusi, entzun, irakurri edo ukitzen duenarengan. Ez guztiengan, noski, nahikoa baita pertsona bakar batek, edo artistak berak bakarrik nabaritzea lanak baduela eraginik berarengan, berria den zerbait sortarazi diola.
‎Urteak, eta mendeak, daramatzagu instrumentalizazio ideologiko horri aurre egin beharraz mintzatzen, eta behin eta berriro horretantxe erortzen. Bizitzan gertatzen diren pasadizo gogorrenetan bezalaxe, artearen balio unibertsalaz diharduten borondate onez egindako diskurtsoez gain, denboraren joana izan da orain arte aurkitutako antidoto eraginkor bakarra.
‎Chillida oraindik bizirik dago, eta ez da bera desagertu arte itxaron behar izan, bere lana guztion esku uzteko, berak Bachen musika adina maite duen baserri horretan. Baina balio positibo horrekin batera, kezkatu egin nau Chillidaren museoa zabaltzeak sortu duen oihartzun mediatiko ikaragarrian, bere obraren inguruko debate handirik ikusi ez izanak. Niri ere gustatzen zait Chillidaren lana, beste askori bezala, baina aho bakar batek hitz egin du Chillidaren lanaren inguruan aste guztiotan, eta faltan bota dut orain hamarkada batzuk Jorge Oteizarekin sortutako tirabira, haserre eta eztabaidak gaur egun berpiztu ez izana, ez Oteizarekin —ez zuten eta alferrik elkar besarkatu bi artistek, lehenagoko gorabeherak atzean utzi izanaren sinbolo gisa— baina bai Chillidaren obrak dituen kritiko gogorrekin, baditu eta.
‎Baina balio positibo horrekin batera, kezkatu egin nau Chillidaren museoa zabaltzeak sortu duen oihartzun mediatiko ikaragarrian, bere obraren inguruko debate handirik ikusi ez izanak. Niri ere gustatzen zait Chillidaren lana, beste askori bezala, baina aho bakar batek hitz egin du Chillidaren lanaren inguruan aste guztiotan, eta faltan bota dut orain hamarkada batzuk Jorge Oteizarekin sortutako tirabira, haserre eta eztabaidak gaur egun berpiztu ez izana, ez Oteizarekin —ez zuten eta alferrik elkar besarkatu bi artistek, lehenagoko gorabeherak atzean utzi izanaren sinbolo gisa— baina bai Chillidaren obrak dituen kritiko gogorrekin, baditu eta.
‎Pako Aristi idazle eta kazetariaren Venezuela, iraultza isilaren hitzak liburua Donostiako Udal Liburutegiko sotoan aurkezteko minutu gutxi falta zirela, hor abiatu zen Garikoitz Berasaluze, Txalaparta argitaletxeko arduraduna, alde zaharreko tabernaren batera ron txupito baten bila. Esan eta egin : Pako Aristi rona liburu irekiaren orrietara isurtzen ikusi ahal izan genuen hurrengo eguneko egunkarietan.
‎Pako Aristi rona liburu irekiaren orrietara isurtzen ikusi ahal izan genuen hurrengo eguneko egunkarietan. Sotheby’s enkante etxeak bere egin omen du dagoeneko liburu perfumatua. Ohitura bihurtuko da akaso hemendik aurrera liburuak bataiatzearen kontua.
‎Testigantza ez da ordea hotz hotzean egindako analisi edo elkarrizketa sail hutsa, berak han bizi izandakoez erabat baitago liburua bustia (nire aleari ere hogeigarren orrialdetik aurrera hasi nintzen ron usaina hartzen). Venezuelako gaztelera bereziaren ñabardurak azaltzen zaizkigu, idazleari gertatutako pasadizoak (gurasoak agurtu ondoren aita biblia irakurtzen geratzen deneko pasartetik hasi" Aitak hegazkina erori ez dadin egingo du erregu; amak, gainera, Venezuelatik emakume txarren bat ekar ez dezadan" eta Hugo Chavezekin topo egin asmotan Mr. Beanen larruan sentitzen den pasarteraino).
‎Koldo Izagirre bildumaren prestatzailea izaki, ez duela Koldo Izagirre poetaren antologiarik jasoko. Batek baino gehiagok jo zion adarra ekainaren bukaeran Miramon Parke Teknologikoan egin zen aurkezpen jendetsuan: hitzaurreak egiteko izenordea erabili besterik ez zuela eta hartara bere burua ere bilduman sartzeko lizentzia hartu...
‎Saiakera eta poesia berriro ere kaltetu. Jose Mari Sorsek Euskaldunon Egunka ri a n adierazten zuenez, Ingalaterran antzeko neurri bat hartu zuten duela lau urte eta liburu denden laurdenak itxi egin behar izan dituzte, argitaletxeen% 20 desagertu direlarik. Frantzian indarrean jarri zen prezioen liberalizazioa, baina azken unean atzera jo zuen bertako gobernuak.
‎Ekin eta ETA gauza bera dira, eta beraz Ekineko partaide batzuk atxilotzea ETAko buruzagiak atxilotzea da. Gara egunkariarekin antzeko egin dezakete: Gara eta Egin gauza bera omen dira orain, Garzonek dioenez, eta duela bi urte Egin eta ETA gauza bera zirenez, ba atera kontuak.
‎PP da nagusi orain Arabako Foru Aldundian, eta badago susmo eta beldurrentzako lekurik. Esaten dutenez, aldizkariak preso ohi bati egin zion elkarrizketa omen da aitzakia laguntzen irizpideak aldatzeko.
‎Gorka Zabaleta eta Imanol Murua kazetariek antipodetatik bidalitakoa, adibidez. Bai, ikurrinarekin posatzeko esan eta argazkiak egin izan dizkiete Espainiako uniformez jantzitako euskal kirolariei, baina eskertzen ditugun ukitu nazionalista horietatik aparte, kiroltasunez eta jator jokatu dute. Eta ondo idatzi eta kontatu gauzak, gainera.
‎Urte hasieran urre karrera genuen Internetekoa. Baina giroa epeldu egin da. Nazioartean ere burbuila apur bat desinflatu da, eta kostako da lehengo punturaino berriz puztea.
‎Beste alde batetik, Robotikerrek eGipuzkoa.com domeinuarekin egin duena kezkagarria iruditzen zait. Domeinu bat okupatu, besterik gabe hartu, ideien faltan beste batzuek behar dezaketena hartu espekulatzeko.
‎Hasiera batean pentsa zitekeen PDF formatua (Porta ble Document Format) izango zela egunkariak sareratzeko nagusituko zena, sistema honen bitartez paperean agertzen den itxura berbera mantentzen delako. Alabaina, El Periodico de Catalunya bezalako kasu bakar batzuk izan ezik, badirudi beste guztiek baztertu egin dutela inprimatutako kazetek eskaintzen duten eredua, eta horren ordez lengoaia propio baten bila dabiltzala. Oraindik ez dakigu norantz joko duten, baina argi dago ikus entzunezkoen eragina nabarmena dela, nahiz eta soinua eta irudi mugikorrak oraindik gutxik erabiltzen dituzten.
‎Hilabete batzuk pasa ondoren, 1996 urtean zehar, gai hau egunkari guztien orrialdeetan azalduko da sakonki jorratuta. Informatikari buruz tutik ere ez zekiten kazetari haiei ezinbestekoa egin zitzaien gai honi buruz beren iritzia plazaratzea irakurleen artean zegoen egarria asebetetzeko.
‎Liberalismoak kultura alboratu izanagatik zenbait autorek ideologia honen gaurkotze eta egokitze lanari ekin diote. Haietatik guztietatik, egin duen gutxiengo kulturalen defentsagatik nabarmendu da azken urteotan Kymlicka filosofo kanadarra, liberalismoaren parametroen barne beti ere (1989, 1996) 7 Autore honen ustez, gutxiengo nazionalek8 aldarrikatzen dituzten eskubide kolektiboak liberalek horrenbeste estimatzen dituzten eskubide indibidualekin bateragarriak dira, nork bere bizitza onaz aukeratzea ahalbidetzen dituzten eskubideak, hai... Eskubide kolektiboak eta indibidualak, orduan, ez lirateke elkarren kontra egongo, eguneroko diskurtsoetan hainbat ahotsek behin eta berriro kontrakoa aditzera ematen duten arren.
‎edozein egitasmo edota harremanen aurrean, gizabanakoak bere" autodeterminazio" eskubideari eusten diola. Hau da, ni ak helburu oro osatu, aztertu eta berrikus dezake bere ingurunetik etengabean jasotzen duen informazio, adibide edota argudioen eraginpean, bera baita bere bizitzarekin zer egin eta berau nola gidatu erabaki dezakeen bakarra1 Goian aipaturiko liberalen arabera, beraz, autonomoak eta gure buruaren jabeak garen gizakion bizimodu on jakin batekiko leialtasuna jarrera kontingentea da, ez berezkoa (constit utive) (Larmore, 1990: 343).
‎Liberalismoaren bizitza onaren ikuspegia laburbildu ondoren, honako kezka hauek sortzen zaizkigu: zeinek izan behar du, ikuspuntu normatibo batetik, estatuaren jokabidea gizartean dauden bizitza onaren ikuskeren aniztasunaren aurrean?; bizimodu jakin baten aldeko apustua egin behar du ala denak balio moral berekoak balira bezala tratatu behar ditu. Puntu honetan, liberalen arabera, autodeterminazio indibidualaren printzipioak eguneroko eginkizun politikoetan duen ondorioetariko bat zera dela esan daiteke:
‎Aipagarriena da nazioarteko onarpena lortzera bideratutako lehen urratsak eman zirela. Gogora dezagun, zentzu horretan, Nazionalitateen Biltzarraren III. bilkuran EAJk izan zuen esku hartzea (Lausana, 1916; honako eskaera hau egin zuen: " nos reconozcais como beligerantes en esta gran lucha de pequeñas nacionalidades"); dokumentuak, agurrak eta gerraren ostean sortu ziren harremanak; nazioarteko esparruan leku bat eskuratzeko formulatu zen eskaera, Nazioen Elkartean postu bat eskuratzera bideratua.
‎" nos reconozcais como beligerantes en esta gran lucha de pequeñas nacionalidades"); dokumentuak, agurrak eta gerraren ostean sortu ziren harremanak; nazioarteko esparruan leku bat eskuratzeko formulatu zen eskaera, Nazioen Elkartean postu bat eskuratzera bideratua. Jose Vilallongak gogoetak egin zituen Euskal Herriaren" nazioarteko nortasunaz", ondokoa esan baitzuen:
‎Kanpo dinamika 20ko hamarkadaren hasieran aregotu zen (adibidez, Irlandako errepublikarrekin izandako harremanak eta Riftarrei azaldutako elkartasuna), Comunion Na cionalista Vasca eta EAJ banandu ziren arren. Primo de Riveraren erregimena ezarri zenean, ordea, moteldu egin zen berriz dinamika hori. Guztiarekin ere, 20ko hamarkadaren bigarren zatian datu interesgarri batzuk agertu ziren, hala nola CNVkoek paneuropeismoa bereganatzea eta aberkideek Nazioen Elkartera txostenak bidaltzea (6 kapitulua," Kanpo jarduera Primo de Riveraren garaian():
‎Garai horretako alderdi politikoen (EAJ eta Eusko Abertzale Ekintza) eta sektoreen (Jagi Jagi) artean desberdintasunak egon arren, kontzientzia internazionalista finkatu egin zen. Analisi gehiago egiten ziren, aurrekoak baino landuagoak; kanpora begirako eginkizunen garrantzia areagotu zen; nazioarteko harreman eta ekintza ugari gauzatu ziren.
‎Aldaketa hori bi arrazoirengatik da interesgarria. Batetik, jarduera moten artean jarraitasun ildo bat dagoelako, zeren nazionalisten kanpo jardueraren puntu nagusiak Eusko Jaurlaritzak ere bereganatu egin baitzituen; bestetik, aurrekoari kontrajartzen zaiola badirudi ere, emandako urratsak aldaketa kualitatibo eta kuantitatibo positiboak ekarri zizkiolako Euskadiren nazioarteko proiekzioari.
‎Mugimendu politiko hori XIX. mendeko azken hamarkadan eratu zen, haren doktrina, programa eta antolakuntza urte horietan finkatu ziren eta. Alderdiaren eragin soziala hazi egin zen harrezkeroztik, hauteskundeetan lortutako emaitzek hobera egin zuten hein berean; horren ondorioz, Euskal Herriaren gaur egungo historiaren osagai nagusietako bat izatera iritsi zen EAJ, erakunde garrantzitsu bilakatu baitzen Euskadiko errealitate soziopolitiko konplexuaren historian, ideologia, politika eta antolakuntza mailako formulazioetan islatu den bezala.
‎Mugimendu politiko hori XIX. mendeko azken hamarkadan eratu zen, haren doktrina, programa eta antolakuntza urte horietan finkatu ziren eta. Alderdiaren eragin soziala hazi egin zen harrezkeroztik, hauteskundeetan lortutako emaitzek hobera egin zuten hein berean; horren ondorioz, Euskal Herriaren gaur egungo historiaren osagai nagusietako bat izatera iritsi zen EAJ, erakunde garrantzitsu bilakatu baitzen Euskadiko errealitate soziopolitiko konplexuaren historian, ideologia, politika eta antolakuntza mailako formulazioetan islatu den bezala.
‎Hainbat ikuspegitatik eta hainbat zientzia arlotan aztertu den fenomeno hori, euskal historiografia berriztatuak gehien jorratu dituen gaietako bat da. Guztiarekin ere, nahiz eta euskal nazionalismoari buruz azterlan ugari egin diren (A. Elorza, J. Corcuera, J. C. Larronde, J.J. Solozabal, J.L. de la
‎Bildu ditudan datu eta osagaien analisitik ondorioztatu dudanez, nazioarteko mailan euskal nazionalismoak gauzatu zituen ekintzak elkarri lotuta egon ziren; ekintza horien eraginez gauzatu zen politikak bi alde osagarri izan zituen: lehenik, ildo teoriko bat sortu zuen kanpo jardueraren eremuan; bigarrenik, ildo teoriko hori praxira eraman zuen, proposatutako nazioarteko harremanak gauzatu egin baitzituen.
‎euskal nazionalismoa garai eta erakunde politiko desberdinetan antolatu zen, mugimendu politiko sozial bezala, eta XIX. mendeko 90eko hamarkadatik —sortu zenetik— XX. mendeko 30eko hamarkadaren amaierara arte areagotu zuen bere kanpo jarduera. Lehenengo urteetan, jarduera ahul eta irregularra izan zuen nazionalismoak, ondoren indartu egin zuen, eta errepublikako urteetan garapen garrantzitsu eta esanguratsua izan zuen.
‎Eta, gainera, oraindik garai horietako testigu asko bizirik zeuden bitartean gertatu da hori, sarritan lehen eskuko testigantzak eskuratzeko aukera zegoenean. Dudarik gabe, ahanztura honekin gure ondare kultural eta historikoari ez diogu mesede handirik egiten, baina, zoritxarrez, hori bide da gaur egungo giza dinamika, eta beraz, horren aurka ezer gutxi egin ahal dugu orrialde hauetatik. j
‎6 Zoritxarrez, 1979an Ediciones Vascasek egin zuen faksimile edizioan lehenengo zenbaki interesgarri hau ez zen jaso.
‎Alta, Gernika-ren desagertzearekin, erbesteko publikazio interesgarrienetariko bat galdu zen, dudarik gabe," uno de los mas grandes hitos vasquistas y universalistas", Miguel Pelay Orozcoren hitzetan11 Aldizkari honek aniztasuna eta unibertsaltasuna proiektu batean batzea lortu zituela azpimarratu behar dugu, gainerako aldizkariek azaldu ere egin ez zituzten helburuak. Horren arabera, esan ahal dugu esperientzia hori ez dela oraindik behar den adina ikertu eta estudiatu.
‎Era horretan, iheslarien aldeko giroa sortu beharrean, hauen aurkako jarrera zabaldu zen orokorrean, sektore batzuek etsai bezala ikusten baitzituzten hauek. Hori izan zen, erran baterako, Eskualduna() Donibane Lohizuneko aldizkari kontserbadoreak egin zuen kanpainaren kasua; aldizkari honek
‎Euzko Deya baino lehen beste esperientzia apalagoa egin zen Erresuma Batuan, Kingstonen biltzen zen euskal ume atzerriratuen taldeak egiten zuen El Periodico Vasco argitalpenarena alegia. Hau 1937an sortu zen, mimeografia sistemaren bidez, eta haren bederatzi orrialdeetan gaztelaniaz eta ingelesez idatzitako testuak jasotzen ziren.
‎Frantziako okupazioarekin, Francorengandik ihes egiten ari zirenek berriz ere arriskuan ikusi zituzten beren bizitzak, naziek harrapatzen zituzten erbesteratuak Penintsulara bidaltzen baitzituzten. Inbasioak aurrera egin ahala, errefuxiatuek, Belgika, Frantzia eta Hitlerrek konkistatzen zituen herriak halabeharrez utzi behar izan zituzten edota haietan ezkutuan bizi. Normala denez, horrek, gehiegi ikertu ez diren beste ondorioekin batera, gure prentsaren desagerpena ekarri zuen.
‎Normala denez, horrek, gehiegi ikertu ez diren beste ondorioekin batera, gure prentsaren desagerpena ekarri zuen. Nolabait, Hegoaldean zabaldutako nahasmena (beste hainbat arloren artean, kulturaren suntsiketa), une hartan Iparraldean ere nagusitu egin zen. gutxitan egon da hain baztertuta gure kultura bi gerra horien urteetan bezala.
‎Adibidez, zenbait jelkide alemaniarzalek proposatzen zituzten kolaboratzeko edo negoziatzeko tentazioak saihestu nahi ziren. Nazien okupazioarekin batera, beste aldetik, Parisko Delegazioa desagertu zen, eta ordezkaritza hori derrigorrez beste hirietan jaso egin behar izan zen. Manuel de Irujoren esanetan, bost izan ziren nagusiak:
‎Rafael PicaveaAlciba r en bulkadaz, lehenengo zenbakia6 Donibane Lohizunen eta 1943an atera zen. Proiektuaren ideia, aipatutako herrian egin ziren hitzaldi batzuen ondorioa izan zen. Picaveak berak aitortu zuen bezala, mugimendua Jacques Maritainen pentsamenduari lotuta antolatu zen, mugimendu kristau eta gizazale baten komunikabidea izateko asmoarekin:
‎Dena dela, Picavearen lehenengo iniziatibak, beste sektore abertzale erradikalagoekin sortu ziren diferentzien ondorioz, porrot egin zuen, Antza denez, elkarte berriaren barruan bi tendentzia sortu ziren, batzuk EAJren ortodoxiakoak eta gerra aurreko planteamenduen jarraitzaileak, eta besteak irekiagoak eta berritzaileak.
‎Zenbait eskultoreren bilakaerak erakutsi ohi duen gordekoak argitaratzearen antzekoa izan da Iñigo Aranbarrik liburuz liburu poesian egin duen ibilbidea: espazio itxi baten zabaltzea.
‎espazio itxi baten zabaltzea. Trinkotik harrora egin du, esaldi laburbildutik lerro luzeko perpausa lasaietara eraman gaitu, eta formulazio gotorretan eskaintzen zizkigun mezu kriptikoak poema ia narratiboetara ekarri dizkigu. Dekodifikatze bat egin du, ariketa psikoanalitiko batean bezala obsesioak espazio ilunetatik argira atereaz.
‎Trinkotik harrora egin du, esaldi laburbildutik lerro luzeko perpausa lasaietara eraman gaitu, eta formulazio gotorretan eskaintzen zizkigun mezu kriptikoak poema ia narratiboetara ekarri dizkigu. Dekodifikatze bat egin du, ariketa psikoanalitiko batean bezala obsesioak espazio ilunetatik argira atereaz. Ez, alabaina, konfesionalismo errazean.
‎Esadazu amets egin daitekeela hiri honetan
‎Esperantzaz —eta baita xalotasunez ere— beteriko garai batean (1978an) argitaratu zuen bere kasa Bernardo Atxagak liburu txiki, eder, eszeptiko eta ironiko bat, Etiopia. Gure kulturaren establishmenak jaramon handirik egin ez bazion ere, eragin berezia ukan behar zuen obra hark, esan bailiteke gure egungo poesian dabilen joeren aniztasuna eta noranahiko asmoa, ahalegin pertsonal hari zor zaizkiola.
‎Baina etzazula antsiarik egin .
‎Zuhaitzak, esate baterako, zoratu egin dira bart, Hodeiak beldurtzeraino haziz;
‎Zer egin dezaket udako arratsalde gorri batean eguzkiak nere leihoari beldurra badio eta zu ez bazaude, udak ustekabean neguaren erdian harrapatzen banau derrepentean hostoak isiltzen badira lau kanpai hots entzuten diren bitartean hiru tanta lehor eta epel bat haize hilaren gainetik nora jo dezaket kalean topatuko ez bazaitut gauzak nahiko gaizki ez doazen bitartean tanta epel eskas bat atsoen pauso azkarrak berotzeko nola jakingo dut arbolak bizirik ote dauden soinurik egiten ez badute sirenen hotsa itzaltzeko. gauza ez badira nork esango dit zer gertatzen zaidan lehenengo malkoa oraindik sortu ez denean zeinen eskuak astinduko ditu betazaletan ezkutatu diren kanpaiak non babestuko naiz zure besoak urruti badaude nondik sortuko da elektrizidadea udak baimenik ematen ez badu hiru kanpai ergel eta laugarren bat zeinen arnasak berpiztuko ditu adarrak ni ere uda bihurtu naizenean zer egin dezaket udako usainak sortzen duen izerdi motelak bereganatzen
‎Zer egin dezaket udako arratsalde gorri batean eguzkiak nere leihoari beldurra badio eta zu ez bazaude? ...irenen hotsa itzaltzeko. gauza ez badira nork esango dit zer gertatzen zaidan lehenengo malkoa oraindik sortu ez denean zeinen eskuak astinduko ditu betazaletan ezkutatu diren kanpaiak non babestuko naiz zure besoak urruti badaude nondik sortuko da elektrizidadea udak baimenik ematen ez badu hiru kanpai ergel eta laugarren bat zeinen arnasak berpiztuko ditu adarrak ni ere uda bihurtu naizenean zer egin dezaket udako usainak sortzen duen izerdi motelak bereganatzen
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egin 9.226 (60,74)
Lehen forma
egin 9.226 (60,74)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
egin behar 1.023 (6,73)
egin ezan 405 (2,67)
egin nahi 312 (2,05)
egin ahal 137 (0,90)
egin ez 86 (0,57)
egin ohi 83 (0,55)
egin beharreko 58 (0,38)
egin gabe 46 (0,30)
egin egin 30 (0,20)
egin ahala 25 (0,16)
egin ondoren 21 (0,14)
egin ere 19 (0,13)
egin ezean 19 (0,13)
egin beharrean 17 (0,11)
egin ezin 17 (0,11)
egin berri 16 (0,11)
egin baino 15 (0,10)
egin omen 15 (0,10)
egin ote 15 (0,10)
egin ar 14 (0,09)
egin aurre 13 (0,09)
egin bezala 13 (0,09)
egin euskara 10 (0,07)
egin erabaki 9 (0,06)
egin ostean 8 (0,05)
egin den 7 (0,05)
egin orde 7 (0,05)
egin arte 6 (0,04)
egin gura 6 (0,04)
egin asmo 5 (0,03)
egin aurreko 5 (0,03)
egin barik 5 (0,03)
egin bera 5 (0,03)
egin bitarte 5 (0,03)
egin euskal 5 (0,03)
egin al 4 (0,03)
egin azken 4 (0,03)
egin bide 4 (0,03)
egin ei 4 (0,03)
egin jakin 4 (0,03)
egin lan 4 (0,03)
egin ukan 4 (0,03)
egin ala 3 (0,02)
egin antzerki 3 (0,02)
egin bai 3 (0,02)
egin diol 3 (0,02)
egin esan 3 (0,02)
egin gu 3 (0,02)
egin guran 3 (0,02)
egin hori 3 (0,02)
egin kontu 3 (0,02)
egin lehen 3 (0,02)
egin Franco 2 (0,01)
egin Nafarroa 2 (0,01)
egin aitzin 2 (0,01)
egin alderdi 2 (0,01)
egin ari 2 (0,01)
egin asmatu 2 (0,01)
egin asmotan 2 (0,01)
egin beste 2 (0,01)
egin emazte 2 (0,01)
egin erantzun 2 (0,01)
egin ezinean 2 (0,01)
egin gabeko 2 (0,01)
egin gogo 2 (0,01)
egin hamarkada 2 (0,01)
egin han 2 (0,01)
egin horrelako 2 (0,01)
egin idazle 2 (0,01)
egin jende 2 (0,01)
egin kultura 2 (0,01)
egin lege 2 (0,01)
egin nahiago izan 2 (0,01)
egin nahirik 2 (0,01)
egin ondotik 2 (0,01)
egin orain 2 (0,01)
egin oraindik 2 (0,01)
egin ordu 2 (0,01)
egin pentsatu 2 (0,01)
egin politika 2 (0,01)
egin zein 2 (0,01)
egin zi 2 (0,01)
egin zuek 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
egin behar ukan 331 (2,18)
egin nahi ukan 161 (1,06)
egin ohi ukan 47 (0,31)
egin behar esan 32 (0,21)
egin behar egon 20 (0,13)
egin ez ukan 19 (0,13)
egin nahi esan 12 (0,08)
egin ezan eskatu 10 (0,07)
egin ahal ukan 8 (0,05)
egin ez jakin 8 (0,05)
egin beharreko lan 7 (0,05)
egin ezan euskara 7 (0,05)
egin ezin ukan 7 (0,05)
egin nahi nu 7 (0,05)
egin ez ezan 6 (0,04)
egin ezan ekarpen 6 (0,04)
egin ezan lan 6 (0,04)
egin behar al 5 (0,03)
egin behar eduki 5 (0,03)
egin behar ez 5 (0,03)
egin beharreko inbertsio 5 (0,03)
egin ezan bera 5 (0,03)
egin ezan euskal 5 (0,03)
egin ezan gauza 5 (0,03)
egin nahi ez 5 (0,03)
egin baino lehen 4 (0,03)
egin behar den 4 (0,03)
egin ezan bide 4 (0,03)
egin azken urte 3 (0,02)
egin behar baita 3 (0,02)
egin behar egin 3 (0,02)
egin behar ote 3 (0,02)
egin behar zerbait 3 (0,02)
egin beharreko bide 3 (0,02)
egin beharreko urrats 3 (0,02)
egin ez arren 3 (0,02)
egin ez ez 3 (0,02)
egin ezan nahi 3 (0,02)
egin ezan pentsatu 3 (0,02)
egin ezean ez 3 (0,02)
egin nahi bada 3 (0,02)
egin nahi ote 3 (0,02)
egin ohi duda 3 (0,02)
egin ondoren egin 3 (0,02)
egin ala ez 2 (0,01)
egin antzerki garaikide 2 (0,01)
egin asmo ukan 2 (0,01)
egin aurre gu 2 (0,01)
egin baino lehenago 2 (0,01)
egin behar aurkitu 2 (0,01)
egin behar bat 2 (0,01)
egin behar dieta 2 (0,01)
egin behar direlako 2 (0,01)
egin behar ere 2 (0,01)
egin behar lan 2 (0,01)
egin behar nu 2 (0,01)
egin behar sortu 2 (0,01)
egin behar urradura 2 (0,01)
egin beharrean aurkitu 2 (0,01)
egin beharreko egokitzapen 2 (0,01)
egin beharreko eztabaida 2 (0,01)
egin beharreko galdera 2 (0,01)
egin beharreko hausnarketa 2 (0,01)
egin egin behar 2 (0,01)
egin egin den 2 (0,01)
egin emazte bat 2 (0,01)
egin ere bai 2 (0,01)
egin ez esan 2 (0,01)
egin ezan argi 2 (0,01)
egin ezan bat 2 (0,01)
egin ezan bertsotan 2 (0,01)
egin ezan beste 2 (0,01)
egin ezan DBH 2 (0,01)
egin ezan elkarrizketa 2 (0,01)
egin ezan erakutsi 2 (0,01)
egin ezan gu 2 (0,01)
egin ezan guzti 2 (0,01)
egin ezan hobeto 2 (0,01)
egin ezan hori 2 (0,01)
egin ezan ikusi 2 (0,01)
egin ezan irakurle 2 (0,01)
egin ezan kalte 2 (0,01)
egin ezan kontu 2 (0,01)
egin ezan lurralde 2 (0,01)
egin ezan ni 2 (0,01)
egin ezan uda 2 (0,01)
egin ezin den 2 (0,01)
egin ezin esan 2 (0,01)
egin gura ukan 2 (0,01)
egin hamarkada luze 2 (0,01)
egin nahi baldin 2 (0,01)
egin nahirik ibili 2 (0,01)
egin ohi den 2 (0,01)
egin ohi esan 2 (0,01)
egin zein bizi 2 (0,01)
egin ahal bestelako 1 (0,01)
egin ahal egoera 1 (0,01)
egin ahal emakume 1 (0,01)
egin ahal ezan 1 (0,01)
egin ahal gaztelania 1 (0,01)
egin ahal hizkuntza 1 (0,01)
egin ahal kritika 1 (0,01)
egin ahal ur 1 (0,01)
egin ahala behe 1 (0,01)
egin ahala garai 1 (0,01)
egin ahala garatu 1 (0,01)
egin ahala publikatu 1 (0,01)
egin ala errodaje 1 (0,01)
egin alderdi gustuko 1 (0,01)
egin alderdi huts 1 (0,01)
egin antzerki eskola 1 (0,01)
egin ar entzun 1 (0,01)
egin arte ni 1 (0,01)
egin asmatu ezin 1 (0,01)
egin asmo nu 1 (0,01)
egin asmotan ibili 1 (0,01)
egin asmotan jardun 1 (0,01)
egin aurre autoritate 1 (0,01)
egin aurre barkamen 1 (0,01)
egin aurre ume 1 (0,01)
egin aurre urakan 1 (0,01)
egin aurre zer 1 (0,01)
egin aurreko aipu 1 (0,01)
egin aurreko historia 1 (0,01)
egin aurreko ordena 1 (0,01)
egin aurreko paragrafo 1 (0,01)
egin aurreko puntu 1 (0,01)
egin azken bi 1 (0,01)
egin baino ez 1 (0,01)
egin baino hobeto 1 (0,01)
egin baino lehentxeago 1 (0,01)
egin baino sei 1 (0,01)
egin barik eragin 1 (0,01)
egin barik gelditu 1 (0,01)
egin barik herresta 1 (0,01)
egin behar adierazi 1 (0,01)
egin behar ari 1 (0,01)
egin behar asko 1 (0,01)
egin behar azpimarratu 1 (0,01)
egin behar bada 1 (0,01)
egin behar baldin 1 (0,01)
egin behar bera 1 (0,01)
egin behar borroka 1 (0,01)
egin behar dan 1 (0,01)
egin behar datu 1 (0,01)
egin behar delako 1 (0,01)
egin behar duda 1 (0,01)
egin behar eragin 1 (0,01)
egin behar erakunde 1 (0,01)
egin behar eredu 1 (0,01)
egin behar eutsi 1 (0,01)
egin behar finantza 1 (0,01)
egin behar gainera 1 (0,01)
egin behar gogoeta 1 (0,01)
egin behar gu 1 (0,01)
egin behar hatz 1 (0,01)
egin behar hau 1 (0,01)
egin behar hautu 1 (0,01)
egin behar horrelako 1 (0,01)
egin behar ikusi 1 (0,01)
egin behar inor 1 (0,01)
egin behar landu 1 (0,01)
egin behar mintzatu 1 (0,01)
egin behar nazio 1 (0,01)
egin behar noraez 1 (0,01)
egin behar orduan 1 (0,01)
egin behar otoitz 1 (0,01)
egin behar sobera 1 (0,01)
egin behar ulertarazi 1 (0,01)
egin behar zer 1 (0,01)
egin beharrean tiro 1 (0,01)
egin beharrean zein 1 (0,01)
egin beharreko aldaketa 1 (0,01)
egin beharreko aukeraketa 1 (0,01)
egin beharreko bilaketa 1 (0,01)
egin beharreko ekarpen 1 (0,01)
egin beharreko ere 1 (0,01)
egin beharreko galde 1 (0,01)
egin beharreko garrantzitsu 1 (0,01)
egin beharreko gastu 1 (0,01)
egin beharreko gehiago 1 (0,01)
egin beharreko gerra 1 (0,01)
egin beharreko guzti 1 (0,01)
egin beharreko jauzi 1 (0,01)
egin beharreko kontu 1 (0,01)
egin beharreko operazio 1 (0,01)
egin beharreko orain 1 (0,01)
egin beharreko orokor 1 (0,01)
egin beharreko pauso 1 (0,01)
egin beharreko planteamendu 1 (0,01)
egin beharreko proiektu 1 (0,01)
egin beharreko sakrifizio 1 (0,01)
egin beharreko zenbait 1 (0,01)
egin bera egin 1 (0,01)
egin bera eragin 1 (0,01)
egin bera jatorrizko 1 (0,01)
egin bera sorterri 1 (0,01)
egin berri antzeko 1 (0,01)
egin beste alde 1 (0,01)
egin beste mundu 1 (0,01)
egin bitarte proiektu 1 (0,01)
egin diol Atxaga 1 (0,01)
egin diol momentuz 1 (0,01)
egin egin ari 1 (0,01)
egin egin nabarmendu 1 (0,01)
egin egin nahi 1 (0,01)
egin erabaki behar 1 (0,01)
egin erabaki buru 1 (0,01)
egin erabaki ezan 1 (0,01)
egin erabaki ezinik 1 (0,01)
egin erantzun ñabardura 1 (0,01)
egin ere egin 1 (0,01)
egin ere ez 1 (0,01)
egin euskal film 1 (0,01)
egin euskal herri 1 (0,01)
egin euskal Herria 1 (0,01)
egin euskal kantari 1 (0,01)
egin euskal nazio 1 (0,01)
egin euskara Baiona 1 (0,01)
egin euskara ez 1 (0,01)
egin euskara ikasi 1 (0,01)
egin euskara ukan 1 (0,01)
egin ez barre 1 (0,01)
egin ez den 1 (0,01)
egin ez eduki 1 (0,01)
egin ez egon 1 (0,01)
egin ez eroan 1 (0,01)
egin ez eze 1 (0,01)
egin ez urte 1 (0,01)
egin ez zirelako 1 (0,01)
egin ezan agindu 1 (0,01)
egin ezan ahalegin 1 (0,01)
egin ezan ala 1 (0,01)
egin ezan ama 1 (0,01)
egin ezan antzerki 1 (0,01)
egin ezan aportazio 1 (0,01)
egin ezan arautegi 1 (0,01)
egin ezan asko 1 (0,01)
egin ezan astakeria 1 (0,01)
egin ezan astinaldi 1 (0,01)
egin ezan Astra 1 (0,01)
egin ezan atal 1 (0,01)
egin ezan aurreikusi 1 (0,01)
egin ezan aurten 1 (0,01)
egin ezan azpiegitura 1 (0,01)
egin ezan aztertu 1 (0,01)
egin ezan baina 1 (0,01)
egin ezan baino 1 (0,01)
egin ezan bakar 1 (0,01)
egin ezan balantze 1 (0,01)
egin ezan baldin 1 (0,01)
egin ezan baliotu 1 (0,01)
egin ezan behingoz 1 (0,01)
egin ezan bekatu 1 (0,01)
egin ezan Belarra 1 (0,01)
egin ezan berba 1 (0,01)
egin ezan berriro 1 (0,01)
egin ezan berriz 1 (0,01)
egin ezan bertsio 1 (0,01)
egin ezan bilatu 1 (0,01)
egin ezan bildu 1 (0,01)
egin ezan buru 1 (0,01)
egin ezan datu 1 (0,01)
egin ezan dei 1 (0,01)
egin ezan demokrazia 1 (0,01)
egin ezan diagnostiko 1 (0,01)
egin ezan diru 1 (0,01)
egin ezan EAJ 1 (0,01)
egin ezan ebidentzia 1 (0,01)
egin ezan edonor 1 (0,01)
egin ezan egin 1 (0,01)
egin ezan eginkizun 1 (0,01)
egin ezan ekintza 1 (0,01)
egin ezan ekoizle 1 (0,01)
egin ezan emakume 1 (0,01)
egin ezan emazte 1 (0,01)
egin ezan entzutetsu 1 (0,01)
egin ezan erabilera 1 (0,01)
egin ezan erdara 1 (0,01)
egin ezan ere 1 (0,01)
egin ezan errealitate 1 (0,01)
egin ezan erreferentzia 1 (0,01)
egin ezan eskail 1 (0,01)
egin ezan eskari 1 (0,01)
egin ezan eskola 1 (0,01)
egin ezan Europa 1 (0,01)
egin ezan Herria 1 (0,01)
egin ezan Madril 1 (0,01)
egin ezan PP 1 (0,01)
egin ezean ezin 1 (0,01)
egin ezean laguntza 1 (0,01)
egin ezean non 1 (0,01)
egin ezin espresatu 1 (0,01)
egin ezin ezinez 1 (0,01)
egin ezinean egon 1 (0,01)
egin Franco Espainia 1 (0,01)
egin Franco hil 1 (0,01)
egin gabe atxiki 1 (0,01)
egin gabe bizi 1 (0,01)
egin gabe ezetz 1 (0,01)
egin gabe geratu 1 (0,01)
egin gabe gradu 1 (0,01)
egin gabe hasi 1 (0,01)
egin gabe integratu 1 (0,01)
egin gabe modernizatu 1 (0,01)
egin gabe ukan 1 (0,01)
egin gabeko film 1 (0,01)
egin gogo hartu 1 (0,01)
egin gu balio 1 (0,01)
egin gu hizkuntza 1 (0,01)
egin gu ziurtasun 1 (0,01)
egin gura esan 1 (0,01)
egin han eduki 1 (0,01)
egin hori Gibraltar 1 (0,01)
egin horrelako banaka 1 (0,01)
egin horrelako ikerketa 1 (0,01)
egin idazle hasiberri 1 (0,01)
egin jakin baino 1 (0,01)
egin jakin ez 1 (0,01)
egin jakin jakin 1 (0,01)
egin jende buru 1 (0,01)
egin jende kasu 1 (0,01)
egin kontu b 1 (0,01)
egin kontu estatubatuar 1 (0,01)
egin kontu iaz 1 (0,01)
egin lan bat 1 (0,01)
egin lan gizarte 1 (0,01)
egin lan salatu 1 (0,01)
egin lehen agortu 1 (0,01)
egin lehen asasinatu 1 (0,01)
egin lehen maila 1 (0,01)
egin Nafarroa gobernu 1 (0,01)
egin Nafarroa jende 1 (0,01)
egin nahi bat 1 (0,01)
egin nahi den 1 (0,01)
egin nahi dieta 1 (0,01)
egin nahi errauts 1 (0,01)
egin nahi etorri 1 (0,01)
egin nahi euskara 1 (0,01)
egin nahi horrelako 1 (0,01)
egin nahi kualitatiboki 1 (0,01)
egin nahi liburutegi 1 (0,01)
egin nahi nola 1 (0,01)
egin nahi nortasun 1 (0,01)
egin nahi prozesu 1 (0,01)
egin ohi baita 1 (0,01)
egin ohi direlako 1 (0,01)
egin ondoren bestelako 1 (0,01)
egin ondoren Espainia 1 (0,01)
egin ondoren euskara 1 (0,01)
egin ondoren miseria 1 (0,01)
egin ondoren ospitale 1 (0,01)
egin ondoren perretxiko 1 (0,01)
egin ondoren tona 1 (0,01)
egin orain arte 1 (0,01)
egin oraindik euskal 1 (0,01)
egin orde atzera 1 (0,01)
egin orde sakondu 1 (0,01)
egin orde zortzi 1 (0,01)
egin ordu arte 1 (0,01)
egin ostean zer 1 (0,01)
egin ote ezan 1 (0,01)
egin pentsatu behar 1 (0,01)
egin pentsatu gu 1 (0,01)
egin politika kultura 1 (0,01)
egin ukan egon 1 (0,01)
egin ukan errege 1 (0,01)
egin ukan guzti 1 (0,01)
egin ukan jokatu 1 (0,01)
egin zi legedi 1 (0,01)
egin zi Rosa 1 (0,01)
egin zuek estralurtar 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia