Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 70

2002
‎Soziologoen eta politologoen egitekoa kultur gatazka hori atzeman eta ulertaraztean datza. Are gehiago, aurreko sistema sozialekin ez bezala, egunerokotasuna sozialki eta kulturalki eraikitako testuinguru artifizialetan ematen den honetan.
2003
‎«(...) Dantzari batek aurki ditzakeen lan baldintzak oso kaskarrak dira. Euskal Herrian behintzat, ez baitago dantza profesionala egiteko kulturarik. Izan ere, txikitatik euskal dantzak ikusten hezten gaituzte, baina dena da musutrukeko lanaren bitartez.
‎Harrigarria da ikustea ez dagoela, salbuespenak salbuespen, euskalgintzako erakunde nagusien azterketa sistematikorik, ezta ikerketa honetan hainbeste erabili diren aldizkariei buruzko analisi sakonik ere, urteurrenen batekin lotutako liburuxka bat edo beste ez bada; nostalgiaz edota maltzurkeriaz betetako saiakerak alde batera utziko ditugu. Gauza bera gertatzen da Eusko Jaurlaritzak edo beste erakunde publiko batek egindako kulturaren kudeaketa ezagutu nahi denean. Euskal Herriko azken hogeita hamar urteetako historian pertsona eta talde askok hartu du parte, modu batera edo bestera, batzuetan ardura garrantzitsuak zituztela.
2005
‎Turkia herrialde aurreratua eta garatua zela erakutsi behar zuen eta artea etorri zen ez bakarrik artea, baina artea ere bai biurtekoa zegoela erakustera eta arte garaikideko museoa zabaltzera aurtengo Veneziako biurtekoaren erakusketa bateko arduraduna den Rosa Martinezek gidatuta. Lyonek Frantziako bigarren hiria zela erakutsi behar zuen eta arkitektura lan handiak eraiki ondoren biurtekoa asmatu zuen, Parisi itzal pixka bat egiteko kultur zentro moduan eta bide batez, Frantziako hiriburuak duen turismo arazoak arintzeko.
‎Hori dela kausa, abegia zailena da, lagun hurkoa jasoz, dirurik eta paperik gabeko gizabanakoa babestuz. Abegi eginez kultura kosmopolita bilakatzen da. Harrera eginez laguna zein etsaia hartzen ditugu etxean, gure etxean, gure kulturan.
‎Bestalde garbi esan behar zaie euskaraz egitea kulturaren marka dela gaurko egunean. Euskaraz egiten duenak bi alderdi erakusten ditu:
2006
‎Jakin Taldea (eta taldekoak) oso lotua eta ekintsua egon zen (ziren) 1972tik aurrera sorturiko Euskal Unibertsitatearen aldeko mugimenduan. Udako Euskal Unibertsitatearen (UEU) lehen ekitaldi akademikoa 1973an izan zen (abuztua, 28 iraila, 8), aurreko urteetan Baionako Musee Basquen egindako kultur asteen jarraipen gisa20 Lehen saioa IKASek antolatu zuen, Manex Goienetxe zuzendari," Euskaltzaindiaren babespean", J. Haritschelharrek dioenez. Bere apalean, oso garrantzizkoa izan zen UEU Euskal Unibertsitate euskaldunaren aldeko eskabidea aldarrikatzeko, eta Unibertsitateetako hainbat irakasle eta ikasle elkartuz, Unibertsitate hori nolabait bideratzen hasteko.
2007
‎Mitxelenak hizkuntzaren eta kulturaren arteko harremanetan ez zuen ikustenlehenik eta bigarrenik, elkar taxutzen eta moldatzen zuten eragileak ziren biak.Orain, euskararen eta kulturaren arteko harremanak zehazteko orduan, eztabaidagarriak iruditzen zaizkidan hainbat iritzi daude. Zer dio, adibidez, Euskal Autonomia Erkidegoko Gobernuak egindako Kulturaren Euskal Planak auzi honi buruz?
‎Arrantza inguruko politikak transferituta daude eta Eusko Jaurlaritzak kudeatzen du sektore hori; baina, aldi berean, arrantzaren inguruko arazoak gaur egun nazioartekoak dira eta bereziki Europako Batasunaren inguruan konpontzen dira. Hori dela medio, kofradien eta Jaurlaritzaren artean elkarrekin lan egiteko kultura politiko komuna nahiko finkatuta dago.
2008
‎Larunbat arratsaldean beste" etapa" bat bete zuen Arakilgo udazkeneko kultur agendak. Hiriberrirako egindako kultur eskaintza hainbat arakildarren arreta erakarri zuen. Asko izan ziren arratsalde guztian Txitera elkartetik pasa zirenak.
‎Bigarrenik, hiru ikerlan egingo dira bildutako iturrien azterketan sakontzeko eta haien interpretazio teorikoa egiteko kultura politikoen historiaren markoan. Azkenik, argitara emango dira, eta zabalduko, honelako gaietan egindako ikerlanak:
‎immigrazioak autogobernua birplanteatzea, birdefinitzea eskatzen du. Batik bat etorkinek gizarteari egindako kultur eskakizunaren argudioak eta Kataluniatik Estatura zuzentzen direnenak ongi bereiztearren.
2009
‎Dibisak une horretan erosteaizan zen huts egitea kultura sailburuaren arabera, baina ez dibisakerostekoekmtzabera, «atzerriko txanponekm operazioak egitendituzte enpresa guztientzat errutinazkoariketadadibisakerostea».
‎Espainian, 40 milioi urdaiazpiko inguru ekoizten dira urtean, lur horretako produktu adierazgarrienetako bat. Hori egitea kultura oso bat da, hasi txerri hazkuntzatik eta kontsumitzailearengana iritsi arte. Hala ere, ekoizpen bolumena handia izan arren, oraindik ere hainbat erronkari aurre egin behar zaie, haien elaborazio prozesua hobetzeko, batez ere gatzatuaren kontrolean edo piezak ontzeko denboran.
‎EHUk Benito Lertxundi, Artze anaiak eta Mikel Laboa bera saritu zituen Urrezko Dominarekin. Ez Dok Amairutik hasita ordura artean egindako kultur ibilbidea saritu nahi izan zien EHUk. Hitzetan laburren Laboa izan zen orduko hartan ere:
‎Ezaupidea baneukan, baina ez hartu eman handirik, zeren orain esango dizudana hamar urte geroagokoa da. Kontua da konturatu ginela beharrezkoa zela zertxobait egitea kulturari buruz, banekien zerbait bibliografiatik. Oraindik ez zeuden argitaratuta Barandiaranen obrak.
2010
‎Multikulturalismoak komunitateak aurkezten ditu banako desberdinek haiekiko aurrekoak diren antzekotasun kultural edo bestelakoetan oin hartzen duten komunitateak bezala. Ez du desberdintasunik egiten kultura edo historia komun bati erreferentzia eginez, generoari erreferentzia eginez, edo klaseari erreferentzia eginez, gauzatzen diren harremanen artean; baina, edonola ere, barne berdintasuna eta besteekiko diferentzia nabarmentzen dituzten komunitateak direla defendatzen du.
‎Kultur Kabia enpresako zuzendaria da: euskaraz eginiko kultura hedatu eta kultur zerbitzuak antolatzeaz arduratzen dira. Haren ustez, ezinbestekoa da euskarazko egitasmo masiboak nerabeengana ailegatzeko horizontaltasuna garatzea eta gustuko duten hori ematea.
2011
‎Hasteko, galdera andana. Asimilazioaren bizipen eta sentipen minbera horietan hizkuntzaren egitekoa kultura sistemaren gainerako elementuen paretsu kokatu behar ote genuke garrantziari dagokionez. Hots, hizkuntzaren galera beste kultur aldagai askoren mailako eta neurriko galeraren gisakoa ote dugu?
‎Eta gainera ezin duzu esan arrazista dela (beraien jokamoldea), zeren eta beraiek dira giza eskubideen aberria?. . Kolonizazioari ihes egiteko kultura da gure tresna nagusia?, Gara,.
‎Normalean, karkaxetan mikroorganismo patogenorik ez da egoten, baina kutsatuta baldin badago, germena identifikatu egin behar da, karkaxaren hazkuntza eginez kultura ingurune batean. Germena hazten denean (kultibo positiboa), haren identifikazioa egin behar da, infekzioa eragiten duen mikroorganismoaren kontrako terapiarik egokiena erabiltzeko.
‎Jose Maria Gorordo taldeko zuzendari nagusi zela(/) agertuzen ETB2 euskal herritarren telebistako pantailan. Azpimarratzekoa da, 1985erakoETBren hizkuntza erabilerari buruzko eztabaidak nahiko agerikoak zirela dagoeneko.Batez ere, kultura/ hizkuntza bi ideien artean ezarri zen gatazka, zenbaitek garaikoFernandez Garrido sozialistak bezala pentsatzen baitzuten, alegia, euskal kulturak ezzuela zertan euskaraz eginiko kultura izan (Ibañez, 173). 1983ko abendutik aurreraETBko telebista kate bakarrean tartekatutako gaztelaniazko albistegiak hautsakharrotu zituen, Teleberri izenekoak.
‎Webgunearen erritmoa eta funtzionamendua eta telebista zein irratiarenadesberdinak direnez, bilera amaituta, hedabide bakoitzeko erredakzioekberen prozesuei heltzen diete. Bestalde, EITB Kultura eta Gaztea markekplataforma anitzetan lan egiteko kultura sustatzen dute, bereziki ETB3 LDTkanalean eta Eitb.com
‎Funtsean, bere ideia nagusiak honako hauek ziren: euskal kultura euskaraz eginiko kultura da, eta, beraz, euskal kulturaren alde egitea bereziki euskararen alde egitea da. Euskal kultura egiteko euskaraz pentsatuko duten pertsonak behar dira, eta, beraz, Euskal Herriko biztanleak, batetik, euskaldundu behar dira, eta bestetik, euskara kulturadun hizkuntza bihurtu behar da.
‎Ilustrazioak hiru hedabide erabili zituen: etxe partikularretan egindako kultur bilerak, masoneria eta argitalpenak.
2012
‎Ikusi dugu aztergai ditugun gela argazki guztietan, komunikazio alorra dela modu bortitzenean jasaten ari dena mintzaldaketa. Ikusi dugu, halaber, ikasle multzoari egindako kultura kontsumoari buruzko galdeketan, zein diren beraien lehentasunak, zer hizkuntza nagusitzen den kontsumo horretan, zer eduki etnokultural digeritzen dituzten, zein diren beraien kultura elikatzeko iturriak. Badakigu jakin, edozein kulturaren geroan, giltzarri dela hedabideen egitekoa eta haien zeregina.
‎Izenak berak argitzen du sozialisten gobernuak eman nahi dion ikuspegi berria.«Kultura» (bakarra) «kulturekin» (hainbat) ordeztu dute, «euskal nortasuna»ren ezeinerreferentzia saihesteko eta euskararen eginbeharra minimizatze aldera. ...uen batzorde horretan parte hartzeko, eta horietatik hamar Euskaditikkanpo bizi ziren43 Horren ondorioz, Batzordetik kanpo gelditu ziren Euskal EditoreenElkartea, Euskal Herriko Bertsozale Elkartea, Euskal Antzerkizaleen Elkartea, Euskal Produktoreen Elkartea eta euskal kultura ordezkatzen zuten beste hainbateta hainbat elkarte adierazgarri, zeinetatik askok Euskal Herri osoan diharduten, euskaraz egindako kultura lantzen duten aldetik. Finean, Eusko JaurlaritzarenKultura Sailaren jarrera berri hori eta erabaki hartze hori euskal nortasunarenkultura autonomia ahultzera bideratuta dago.
2013
‎Esaldi horrek inarroste intelektual politiko bat dakarkie hamarraldiotan egindako kultur politikei. Sakoneko gai bat planteatzen du zeharka.
2014
‎Gainera, ez dugu erori nahi sos kontu horietan. Aldi berean, peña asko dira udalaren lokaletan, eta askok ez dute egiten kulturarentzat gauza handirik; zergatik udalak hainbeste lokal uzten dizkiete. Zein ote da interes publikoa?
‎Liburu berean ikus daiteke, ordea, oso diferentea dela Estatu modernoak bere legitimazio eta dominaziorako tresna gisa historia total faltsifikatzea eta tradizioak inbentatzea, eta, esaterako, Eskozia garaituak eta bortxaz Ingalaterrari batuak Bategitearen aurkako protesta bezala, inbentatzea? horiek (XVII) 2140, edo nagusitasun kultural irlandarraren aurka errebolta bezala (XVIII) 2141, edo espiritu erromantikoaren fantasiak bezala (XIX) 2142; edo XII. mendeko kronista batek, inbentatzea? 2143, edo XIX. mendeko kulturazale batzuek egitea kultura galestarraren gainbeherako larrian(, decay and revival?) 2144, ez Estatuaren zerbitzuan, Estatu propiorik eta aterperik gabe aurkitzen direlakoxe baizik2145 Mitoa arrazoimen tipo bat da, irrazionalentzat baino ez da irrazionala honezkero, eta haren funtzio sozialak konplexuak izaten dira gizarte guztietan2146.
‎Ez da harritzekoa, beraz, azkenurteotan mugimendu feministak jai giro feministak aldarrikatu izana, jai giroetantxoko feministak sortzeko ekimenak sustatuz. Jai giroetan, jakina, musika entzuteaeta dantza egitea kultur praktika ohikoak dira. Gogoeta horri erantzutera datorBilgune Feministak koordinaturiko Festa dezagun gaurdanik geroa dokumentala, jai giroetako gorputz adierazpenez eta genero kokapenez diharduena.
2015
‎Hotzari aurre egiteko kultur eskaintza beroa
‎Aurreko urtearekin alderatuz bisitari kopurua txikiagoa izan da, baina azken hiruhilekoaren datuak ikusita gorakada sumatu du zuzendaritzak, 2013ko aldi berarekin alderatuz %24ko gorakada izan baita. Ildo horretan, museoan egindako kultur jarduerek bisitariak sasoiz kanpo erakartzen lagundu dutela uste dute museoko arduradunek. Cristobal Balentziaga Museoko zuzendari Miren Vives Almandozen esanetan," jorratu beharreko bidea da hori, bestela museora etorriko ez liratekeen herritarren artean Balentziagaren lana ezagutarazten eta zabaltzen laguntzen baitu".
‎Sartuko da bai Kultur Ministerioan Haranburuk baino lan gutxiago egindakorik kultura sailean, baita kultura gutxiago duenik ere; hori da grabea eta ez Haranburuk bere etorkizun politikoari, begiratzen baldin badio, begiratzea. Eta zurikeria deritzagu jende askoren lehen harria eta azkena ere bota beharra, Alderdien gizonak erosteko prozedura Haranburuk inbentatu izan balu bezala, edo saltzekorik duenak hori baita bestea, saltzekorik edukitzea errenta haundiagoak non atera ditzakeen begiratzea Haranbururena bakarrik balitz bezala.
‎Horreek esaten eben, Código de Derecho Canónicoari jarraituz sortu leitekela Eleizbarrutian bertan holako erakunde bat. Gaixoentzako ospitaleak edo jenteari laguntzeko beste erakunde batzuk sortzen badira, zegaitik ezin da egin kulturarako, batez be herriari jagokon kultura bat zabaltzeko. Horixe da estaduak egiten ixten ez dauena.
‎Bil Xokoa elkartea antolatzaile. Lotura bat eginez kultur desberdin batzuen artean...
2016
‎Lana gizarteratzeko tresna oso azkarra da. Ez da Mendebaldeak defendatzen duen ikuspegia.Bolivian haurrek lan egitea kulturari lotua dela diozu, baina pobreziaren faktorea ere bada.Bai, badira desberdintasun sozio-kulturalak eta etno kulturalak. Nahiz eta anitz aitzinatu den azken urteetan, Boliviak baditu egitura arrazista oso azkarrak ere.
egiteko kultura garatu zuten. Eskuekin tresnak egiteko
‎UC1431_ 3: Kultura arloko arduradunek egindako kultura programazioak programatzea, garatzea eta ebaluatzea.
‎Iazko udazkenean eginiko Kultur Mahaiko taldeen batzarrean jaso ziren sormen guneari buruzko lehenengo ekarpenak. Ordutik hona, herritarren proposamen eta ekarpenak jasotzen aritu dira Kultur Mahaia eta Udala, bilera, galdetegi, elkarrizketa, batzar eta abarren bitartez.
‎Eta hala dio Lukuk: " Bakoitza, bere kulturaren sortzeko, birsortzeko ahaldun egiteko kultura du garatzen tobera berriak. Kontsumitzaile izaitetik partaide aktibo izaiterat".
‎Ez dakit euskal kultura zer den berdin ulertzen dugun ere. Euskaraz egindako kulturaz ari bagara, Astrako ekimen gehienak euskaraz egiten dira. Indar gehiago jarri behar dugu agian jatorri errumaniarreko pertsona batek ekimenak bere hizkuntzan egin ditzan Astran, adibide bat jartzearren.
2017
‎Berriro ere: nola hitz egin kulturaz, hizkuntzaz 2016an, komunikazioa, informazioa, teknologia aipatu gabe. Eraldaketok ekarri dituzten arazo eta aukera berriak ez dira ‘natibo digitalenak’ edo ‘gazteenak’:
2018
‎Arrakasta itzela lortzen hasi ginen, baina Gobernutik, islamistengandik eta eskuinetik oro har, gero eta eraso handiagoak zetozen. Trantsizio garaia zen, Hassan II.aren heriotzaren ostean, baina Kultura Ministerioak ez zuen guk egindakoa kulturatzat hartzen. " Mendebaldearen degenerazioa zarete, inperialismoarena", esaten ziguten.
‎Turkiako auzitegi batek hamasei urte eta zortzi hilabeteko espetxe zigorrera kondenatu du, PKK Kurdistango Langileen Alderdiarekin lotura izatea leporatuta. PKK «erakunde terrorista bat» da, Turkiako Gobernuaren, AEBen eta EB Europako Batasunaren arabera.«Gure bidean gogotsu jarraitzeko, eta borroka politikoak pertsonentzat egiteko kultura hobetzeko, eta ez postuak lortzeko, ez naiz aurkeztuko presidente kargura», adierazi zuen Demirtasek, alderdiari bidalitako gutun batean. Izan ere, Turkiako legediak ez du onartzen «terrorismoa» leporatuta kondenatutako norbait alderdi politiko bateko kide izatea.
‎«Baina logika hori ez da euskal populuaren ahalduntzeko beharrezkoa den kultur politika baten garatzeko». Irigoienek ezagutu ditu garaiak non instituzioek ez baitzieten kasu egiten kulturari. «Barnealdetik mintzo naiz, menturaz, baina bizi ginen, zinez, holakorik gabe.
‎Zertarako gure kaleetako plaza, parke eta bazterrak, Zertarako ditugu kultur etxe, antzeztoki eta auditoriumak? Zertarako gure kaleetako plaza, parke eta bazterrak, bertan denok, baita profesionalek ere, egindako kulturaz gozatu eta elikatzeko ez bada bertan denok, baita profesionalek ere, egindako kulturaz gozatu eta elikatzeko ez bada?
‎Zertarako gure kaleetako plaza, parke eta bazterrak, Zertarako ditugu kultur etxe, antzeztoki eta auditoriumak? Zertarako gure kaleetako plaza, parke eta bazterrak, bertan denok, baita profesionalek ere, egindako kulturaz gozatu eta elikatzeko ez bada bertan denok, baita profesionalek ere, egindako kulturaz gozatu eta elikatzeko ez bada?
‎Hark genozidio kulturalaz ere hitz egiten du, baina horrek oso urrutira eramango gintuzke. Azkenean, zentsura ez delako gaien zentsura bakarrik, baizik eta euskaraz egindako kulturaren errepresioa, Etxaidek horren ongi deskribatu zuena eta gogorki pairatu zuena. Zuk elkarrizketatu zenuen eta datu asko jaso zenituen.
2020
‎«Izan ere, osasun sistema zaharra, medikuen eta erietxeen inguruan ardaztua, krisian dago. Heldu den ekaitz demografikoari aurre egiteko kultura berri bat dute osasun zerbitzuek. Krisi orok dakar aukera bat, eta, kasu honetan, lehen mailako arretako erizaintzarako aparta da unea; giltzarri gara zaintzara zuzenduriko helburu estrategikoak garatzeko eta zaintzaren kudeaketa hobetzeko:
‎Kultura jasoa sortu. Gogoeta egin kulturari buruz.
‎Itxialdi betean ere sortu ziren askotariko zaintza sareak, esperantza bizirik mantentzeko oxigeno burbuilatxoak balira bezala. Bakarrik bizi ziren adinekoen osasuna zaintzeko telefonoeta bideo-deiak, zaurgarrienei erosketak etxera eramateko boluntarioak, inguruko baserritarren produktuak nola edo hala saltzeko taldeak, komunitate izaera guztiz gal ez zedin auzoetan egindako kultur ekitaldi inprobisatuak... Egoera distopiko itxurakotik ihes egiteko enklabe utopikoen antza izan zezaketen.
2021
‎Astizek dioenez, elkartearen asmoa da Eureka Domekak bide eman dezala gero eta gehiago izan daitezen herri ekimenetik sortutako ekitaldiak. Dagoeneko badute burutan zer egin kultur zikloaren ondoren: hitzaldi programa bat, hain zuzen.
‎Bilketa izan zen bertsolaritzaren inguruan ikusi zen lehen eginbeharra. Erromantizismoak egindako kultura popularraren bilketarako deiaren oihartzuna XIX. mende hasieran Iztuetarengana iritsia zen: " Erbestearrak berak ematen digute biderik aski, geren jostaketak itzkribuz aundizkatzeko ez ezik, biotzez ongitxo maitaturik, naierara gozatzen ditugula, gordakaiatzeko ere[...]" (1990:
‎Kultura sailaren osaera aipatzen du Agirrek horren azalpen gisa: " Egineko Kultura saila erdaldunen esku zegoelako seguru asko. Oso kazetari onak zeuden, baina euskaraz fitsik ez zekitenak" (J.
‎Bestalde, nazio nortasunaz haratago, Martín Barberok bezala, langile klaseak bere egindako kultura popularra sisteman integratzeko ahalegina ere aipatzen du, 1968ko maiatzeko iraultzari erantzunez Finlandiako hiriburuan eginiko 430 biltzarraren ondorioei erreferentzia eginez: "[...] zera proposatzen da Helsinkin kultur politikaren helburutzat:
‎Hizkuntza horien erabilerari dagokionez, herrialde osoari begiratzen badiogu, oso antzekoak dira beren egunerokotasunean ukrainera, errusiera edota bi hizkuntzak erabiltzen dituzten pertsonen kopuruak: 1994an biztanleen% 36,7 etxean ukraineraz aritzen zen,% 32,4 errusieraz eta% 29,4 bi hizkuntzetan (Vyšnjak, 2009); 2012an egin zen beste ikerketa baten arabera,% 44,% 35 eta% 20 dira kopuru horiek, hurrenez hurren7 Familia eta lagun arteko eremuaz gain errusierak leku handia hartzen du kultura popularraren kontsumoan, batez ere ekialdean eta hegoaldean; aldiz, ukraineraz egindako kultura askotan elitistatzat hartzen da (Xmelevskij et al. 2019).
‎Eta, honek guztiak paradigmaren arazo batera garamatzala baieztatzen du IE6 k: " Egitearen kulturan gaude une honetan, eta prozesuari ez zaio behar besteko garrantzirik ematen. Sakoneran milimetroak dituen ezagutza eremu zabalegiei heldu nahi diegu, baina ez da sakontzen".
‎Era berean, ezagutzaren balioa gainbeheran dago kontsumo gizarte honetan, eta badirudi berrikuntzaren haizeak aldaketa dakarrela, baina sortu zaigun haize honek egitearen kulturan murgildu gaitu, pentsatzearen kulturaren kaltetan. Kapitalismoaren erritmo biziak jan du hezkuntza ere.
‎Ez direla ikasitakoaz jabetzen, alegia. Hala eta guztiz ere, memorizazioa lantzearen garrantzia ere aldarrikatzen dute; diotenez, egitearen kulturan egonda, prozeduretarako joera handia dago eta, hartara, edukietan sakontzea eta ikastea galtzen ari dela uste dute, memorizazioaren kaltetan:
‎nola bildu banandurik egon litezkeen eragileak. Hain justu, hizpide izan zuten gaia atzo, Azpeitiko (Gipuzkoa) Sanagustin kulturgunean egindako Kultur artikulazioa: nondik, zertarako eta nola nazio jardunaldian; eta, zehazki, pentsalariaren hitz horiek ekarri zituen gogora Lorea Agirre Jakin fundazioko zuzendariak.
‎Adeitasuna, irekitasuna, etika eta iraunkortasuna ere egitasmoaren funtsezko balioak dira. Azken xedea, berriz, herritarrek bere egitea kultura zientifikoa. Horretan ari dira.
‎Ondorioz, ezinbestekoa da gure curriculum propioa izatea; ez digu balio %40 guk ezartzea, %100ean finkatu behar dugu. Euskal Curriculuma munduaren ikuspegi jakin batetik egindako kultur prozesuen eta produktuen hautaketa da; euskaldunontzat berezkoak direnak biltzen ditu, eta baita unibertsalak ere, Euskal Curriculuma ez baita gurean bakarrik oinarritzen den dokumentua.
‎Sektoretik haragoko eragileekin ere ikusten dituzte elkarlanerako aukerak. «Hemen ere bada jendea badakiena herri batek, gizarte batek, ezin duela aurrera egin kulturarik gabe». Baina aldi berean sektorea artikulatzen segitu behar dela nabarmendu dute.
‎Garai eta ekintza haiek zaharkituta geratu dira gaur, atarian neska (edo mutila) jaisteko zain egotea bezalaxe. Gaurko gaztetxoek ezagutu ere ez dute egingo, eta, era berean, helduok ere zailtasunak ditugu antzemateko ligatzeko eta harremanak egiteko kulturan gertatzen ari diren aldaketak. Ezarian ezarian etorri da Internetek eta gailu digitalek ekarri duten aldaketa kulturala, baina gero eta abiada handiagoan doa.
‎Baina, horretarako, oinarrizko elementu nagusi batzuk zeuden hemen: gauzak egiteko kultura bat, lana partekatzeko modu bat eta balio komunitario batzuk. Eta horixe izan zen kooperatibismoaren oinarria".
2022
‎bikotekide gehienen kasuan, tartean daude adin bertsua edukitzea, klase posizioa partekatzea (bi baldintza horiek falta ziren Alan Andrewsen taberna giroko esperientzietan), eta genero egitura orokorraren baitan posizio berbera edukitzea. Ironikoki, baliteke gehien balioesten den harreman mota (epe luzeko bikotea) ezartzeko zailtasunak berebat elkarrekikotasunaren gainean presio egitea kultura sexualaren baitan. Azkenik, gorputza sexu praktikari lotzeko modu konkretu bat dago:
‎normalizazioarena(), instituzionalizazioarena() eta gobernantza kulturalarena(). Lehen bi etapetan," kulturaren gobernuaren" presentzia nabarmentzen da, hau da, politikarentzat egindako kultura garatuko da. Hirugarren fasean, politika kulturalen garapena bultzatu da:
‎Lana dago oraindik egiteko kultura zientifikoa deritzona zabaltzen, epistemea balioan jartzen, zientzia eskuratzen, herritarron eskura eta mesedetan izan dadin. Soilik zientzia ezagutza balioan jartzen duen jendarteak senti dezake unibertsitatea bultzatu eta babestu beharreko erakundea gisa.
2023
‎Bilketa izan zen kultur eragile haiek bertsolaritzaren inguruan ikusi zuten lehen eginbeharra. Erromantizismoak egindako kultura popularraren bilketarako deiaren oihartzuna XIX. mende hasieran Iztuetarengana iritsia zen: “Erbestearrak berak ematen digute biderik aski, geren jostaketak itzkribuz aundizkatzeko ez ezik, biotzez ongitxo maitaturik, naierara gozatzen ditugula, gordakaiatzeko ere […] ” (1990:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
egindako 24 (0,16)
egiteko 14 (0,09)
egitea 9 (0,06)
egin 5 (0,03)
eginiko 4 (0,03)
eginez 3 (0,02)
egiten 3 (0,02)
egitearen 2 (0,01)
egitekoa 2 (0,01)
Egineko 1 (0,01)
Egitearen 1 (0,01)
egindakoa 1 (0,01)
egindakorik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
egin kultura popular 3 (0,02)
egin kultura egon 2 (0,01)
egin kultura eskaintza 2 (0,01)
egin kultura garatu 2 (0,01)
egin kultura gozatu 2 (0,01)
egin kultura politiko 2 (0,01)
egin kultura sail 2 (0,01)
egin kultura zientifiko 2 (0,01)
egin kultura ari 1 (0,01)
egin kultura artikulazio 1 (0,01)
egin kultura asko 1 (0,01)
egin kultura aste 1 (0,01)
egin kultura bat 1 (0,01)
egin kultura berri 1 (0,01)
egin kultura bilera 1 (0,01)
egin kultura desberdin 1 (0,01)
egin kultura ekitaldi 1 (0,01)
egin kultura errepresio 1 (0,01)
egin kultura eskakizun 1 (0,01)
egin kultura euskal 1 (0,01)
egin kultura galestar 1 (0,01)
egin kultura gatazka 1 (0,01)
egin kultura gauza 1 (0,01)
egin kultura gertatu 1 (0,01)
egin kultura hartu 1 (0,01)
egin kultura hedatu 1 (0,01)
egin kultura hobetu 1 (0,01)
egin kultura ibilbide 1 (0,01)
egin kultura ingurune 1 (0,01)
egin kultura jarduera 1 (0,01)
egin kultura kontsumo 1 (0,01)
egin kultura kosmopolita 1 (0,01)
egin kultura kudeaketa 1 (0,01)
egin kultura landu 1 (0,01)
egin kultura lotu 1 (0,01)
egin kultura mahaiko 1 (0,01)
egin kultura marka 1 (0,01)
egin kultura murgildu 1 (0,01)
egin kultura oso 1 (0,01)
egin kultura politika 1 (0,01)
egin kultura praktika 1 (0,01)
egin kultura programazio 1 (0,01)
egin kultura prozesu 1 (0,01)
egin kultura sailburu 1 (0,01)
egin kultura sexual 1 (0,01)
egin kultura sistema 1 (0,01)
egin kultura sustatu 1 (0,01)
egin kultura ukan 1 (0,01)
egin kultura zentro 1 (0,01)
egin kultura ziklo 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia