2001
|
|
8 dm dm-en zutabean kokatzen
|
dut
.
|
|
Beste zifra guziak berehala ongi kokatuak dira. cm-tan konbertitzeko, dam-tan konbertitzeko, cm-en zutabea begiztatzen
|
dut
eta kakotxa ezartzen. dam-en zutabea begiztatzen dut eta kakotxa ezartzen.
|
|
Beste zifra guziak berehala ongi kokatuak dira. cm-tan konbertitzeko, dam-tan konbertitzeko, cm-en zutabea begiztatzen dut eta kakotxa ezartzen. dam-en zutabea begiztatzen
|
dut
eta kakotxa ezartzen.
|
|
8 dm dm-en zutabean kokatzen
|
dut
. Beste zifra bereha/ a ongi kokatua da. mm-tan konbertitzeko, mm-en zutabea begiztatzen dut eta" 0" batekin osatzen. hm-tan konbertitzeko, hm-en zutabea begiztatzen dut
|
|
8 dm dm-en zutabean kokatzen dut. Beste zifra bereha/ a ongi kokatua da. mm-tan konbertitzeko, mm-en zutabea begiztatzen
|
dut
eta" 0" batekin osatzen. hm-tan konbertitzeko, hm-en zutabea begiztatzen dut
|
|
8 dm dm-en zutabean kokatzen dut. Beste zifra bereha/ a ongi kokatua da. mm-tan konbertitzeko, mm-en zutabea begiztatzen dut eta" 0" batekin osatzen. hm-tan konbertitzeko, hm-en zutabea begiztatzen
|
dut
|
|
" 0" batzuekin osatzen
|
dut
eta kakotxa ezartzen.
|
|
5 dm2 dm2 en zutabeko eskuineko lekuan kokatuz, beste zifra guziak berehala ongi kokatuak dira. cm2-tan konbertitzeko, cm2-en zutabea begiztatzen
|
dut
eta kakotxa ezartzen. dam2 tan konbertitzeko, dam2 en zutabea begiztatzen dut," O" batzuekin osatzen eta kakotxa ezartzen. km2 hm2 ldam2 m2
|
|
5 dm2 dm2 en zutabeko eskuineko lekuan kokatuz, beste zifra guziak berehala ongi kokatuak dira. cm2-tan konbertitzeko, cm2-en zutabea begiztatzen dut eta kakotxa ezartzen. dam2 tan konbertitzeko, dam2 en zutabea begiztatzen
|
dut
," O" batzuekin osatzen eta kakotxa ezartzen. km2 hm2 ldam2 m2
|
|
2 ► Zenbat pagatuko
|
dut
bakoitzak 0,50 € balio duten 249 tinbre?
|
|
61en ¾a hartzen ditut, erran nahi baita fa% x 61 Lehenik 61 100ez zatitzen
|
dut
: 0,61 da.
|
|
Ondotik 0,61 35ez biderkatzen
|
dut
.
|
2002
|
|
" 2 ttitta gorde ditut. Orain, zer ikusten
|
dut
–9 2=..., emaitza idatz ezazue".
|
2005
|
|
Joan nahi dudan lekura jarraiki nahi bazatzaizkit, haiei kalte egiteko lekuan jarriko zaitut." Erregek, hura konpreniturik, erran zion: " Horren egiteko gogoa
|
dut
." Eta, lagun gutirekin, zaldi gainera igan eta artzainari jarraiki zitzaizkion. Honek jarri zuen lekutik haiek etsaiak banatu, suntsitu eta zatika zitzaketen.
|
2008
|
|
Ongi erraten dio Amak. Gero kanpora banoa futbolean jokatzera eta buruarekin golen sartzea maite
|
dut
. Gero, Ama heldu da eta erraten dit:
|
|
Gero, Ama heldu da eta erraten dit: Are, Pedrito, haugi jatera, orduan mahaian jartzen gara eta beti denetarik jaten
|
dut
eltzekaria salbu, ez baitut maite. Gero, arratsero, ene ama eta ene aita beren besaulkietan jartzen dira eta xake jokoan ari dira, eta nik ene eskolako lanak bururatzen ditut.
|
|
Eta xake jokoan segitzen dute ohera joateko ordua arte. Eta gero, gero ez
|
dut
kontatzen ahal lokartzen bainaiz.
|
2012
|
|
Itsasgizon franko hil da. Uste
|
dut
nehork ez duela gehiago horrelako bidaia batean parte hartu nahiko.
|
2013
|
|
– Hautua egina
|
dut
: nahiz eta ez ederrena izan, honek bere ganatzen nau.
|
|
– Hautua egina
|
dut
: nahiz eta ez ederrena izan, honek bere ganatzen nau.
|
|
dute katilua da, buztinaren semea, suaren alaba. Katilu bat baizik ez da, ontzi arrunta, baina" xa no iu" zeremonia egin dudalarik, natura zait mintzatu eta sorterriko erreken gurgura hauteman
|
dut
. Eskuetan ferekatzen dudalarik, iduritzen zait ene haurra dudala urrumakatzen.
|
|
Erhiak berotzen dizkidalarik, zoriontasunak inguratzen nau. Ezpainetara hurbiltzean, musu bat sentitzen
|
dut
. Barnera so egitean, etxondoko aintzira dut ikusten.
|
|
Ezpainetara hurbiltzean, musu bat sentitzen dut. Barnera so egitean, etxondoko aintzira
|
dut
ikusten. Ene barneko altxorrak ezagutzen dituzu, eltzegile jauna, eta amets guziak horretan dauzkat, buztin katilu erakaitz horretan.
|
|
dute katilua da, buztinaren semea, suaren alaba. Katilu bat baizik ez da, ontzi arrunta, baina" xa no iu" zeremonia egin dudalarik, natura zait mintzatu eta sorterriko erreken gurgura hauteman
|
dut
. Eskuetan ferekatzen dudalarik, iduritzen zait ene haurra dudala urrumakatzen.
|
|
Erhiak berotzen dizkidalarik, zoriontasunak inguratzen nau. Ezpainetara hurbiltzean, musu bat sentitzen
|
dut
. Barnera so egitean, etxondoko aintzira dut ikusten.
|
|
Ezpainetara hurbiltzean, musu bat sentitzen dut. Barnera so egitean, etxondoko aintzira
|
dut
ikusten. Ene barneko altxorrak ezagutzen dituzu, eltzegile jauna, eta amets guziak horretan dauzkat, buztin katilu erakaitz horretan.
|
|
• Andere handia, berrogei egun hauetan ibili naiz, sentitu ditut zuhaitz usaintsuak, ezagutu
|
dut
zure herria, zure familia, zure amak kontatu dizkit zure haurtzaroko ipuinak. Fuji mendi kaskora igan naiz eta luzaz hetsi ditut begiak.
|
|
• Ez da leuna, ez da gardena, baina maite
|
dut
. Zer da zure sekretua, eltzegile jauna?
|
|
• Edan
|
dut
izan daitekeen duterik goxoena," matxa" dute berde xoragarriena eta gelditzen zaidan hondar honetan ikusi dut ene etxe ondoan den istila, primaderako lehen eurien ondotik. Oh... barka, eltzegile jauna, denbora galarazten dizut ene ezdeuskeriekin...
|
|
• Edan dut izan daitekeen duterik goxoena," matxa" dute berde xoragarriena eta gelditzen zaidan hondar honetan ikusi
|
dut
ene etxe ondoan den istila, primaderako lehen eurien ondotik. Oh... barka, eltzegile jauna, denbora galarazten dizut ene ezdeuskeriekin...
|
|
• Andere handia, berrogei egun hauetan ibili naiz, sentitu ditut zuhaitz usaintsuak, ezagutu
|
dut
zure herria, zure familia, zure amak kontatu dizkit zure haurtzaroko ipuinak. Fuji mendi kaskora igan naiz eta luzaz hetsi ditut begiak.
|
|
• Ez da leuna, ez da gardena, baina maite
|
dut
. Zer da zure sekretua, eltzegile jauna?
|
|
• Edan
|
dut
izan daitekeen duterik goxoena," matxa" dute berde xoragarriena eta gelditzen zaidan hondar honetan ikusi dut ene etxe ondoan den istila, primaderako lehen eurien ondotik. Oh... barka, eltzegile jauna, denbora galarazten dizut ene ezdeuskeriekin...
|
|
• Edan dut izan daitekeen duterik goxoena," matxa" dute berde xoragarriena eta gelditzen zaidan hondar honetan ikusi
|
dut
ene etxe ondoan den istila, primaderako lehen eurien ondotik. Oh... barka, eltzegile jauna, denbora galarazten dizut ene ezdeuskeriekin...
|
|
◦ Errazu, eltzegile jauna, nolaz
|
dut
lasaitasuna aurkitu, hilabete horietan gogoa histu zitzaidalarik. Dute ala katilu, zer da zure sekretua?
|
|
◦ Errazu, eltzegile jauna, nolaz
|
dut
lasaitasuna aurkitu, hilabete horietan gogoa histu zitzaidalarik. Dute ala katilu, zer da zure sekretua?
|
2014
|
|
" Kaka zaharra, ez
|
dut
gehiago gatua ikusten... Eta non naiz hemen?
|
|
" Gatu madarikatu honengatik hara non naizen orain! Nola atzemanen
|
dut
dute gozotegi hartara joateko bidea? "
|
|
" Kaka zaharra, ez
|
dut
gehiago gatua ikusten... Eta non naiz hemen?
|
|
" Gatu madarikatu honengatik hara non naizen orain! Nola atzemanen
|
dut
dute gozotegi hartara joateko bidea? "
|
|
" Dute saltzaile horrek eramanen nau burasoengana! Haren segitzea aski
|
dut
! " Isil isila, tratulariak beren gisan utziz, zerbitzaria segitzen du, izari batean haatik...
|
|
" Dute saltzaile horrek eramanen nau burasoengana! Haren segitzea aski
|
dut
! " Isil isila, tratulariak beren gisan utziz, zerbitzaria segitzen du, izari batean haatik...
|
2015
|
|
• Ez ezazula gehiago negarrik egin; zure aingeru ttipia aurkituko
|
dut
! loi aingeru ttipiaren bila joan zen.
|
|
• Aingeru bat xerkatzen
|
dut
, ez zenukea aments halako bat ikusi?
|
|
• Ez, haurra, aingerurik ez
|
dut
ikusi, ihardetsi zion potret ttipiak, baina ene ustez, margolan batean sartua dateke.
|
|
• Nola egin behar ote
|
dut
–
|
|
• Eta ez baldin badut kausitzen? Margolana andeatuko
|
dut
, presondegira joanen naiz eta nota biziki txarra ukanen dut!
|
|
• Eta ez baldin badut kausitzen? Margolana andeatuko dut, presondegira joanen naiz eta nota biziki txarra ukanen
|
dut
!
|
|
Eloi gibelatu zen, hatsa hartu zuen eta margolanari buruz lasterka jo zuen pentsatuz: " Aingeru ttipia aurkitu nahi
|
dut
, aingeru ttipia aurkitu nahi dut. " Marroa bezala sartu zen margolanaren erdian eta... loik eskertu zuen, alimaleko mahats pikorra gerrikoan lotu eta itzuli zen:
|
|
Eloi gibelatu zen, hatsa hartu zuen eta margolanari buruz lasterka jo zuen pentsatuz: " Aingeru ttipia aurkitu nahi dut, aingeru ttipia aurkitu nahi
|
dut
. " Marroa bezala sartu zen margolanaren erdian eta... loik eskertu zuen, alimaleko mahats pikorra gerrikoan lotu eta itzuli zen:
|
|
Ororen buru azken potretak, neska gazte batenak, ihardetsi zion: – Bai, bai, aingeru bat ikusi
|
dut
goiz huntan, aingeru ttipi ttipi bat, hortik desagertu da eskaileretan.
|
|
• Ni beldur ezetz, baina pasatu balitz ikusiko nuen. Begi zorrotza
|
dut
, badu aspaldi pinpirinak harrapatzen ditudala...
|
2016
|
|
Ezartzen
|
dut
, xerkatzen duzu
|
2017
|
|
Mila zaldun beldurgabe eman nizkizun manupean, itzul iezazkidazu, haien behar handia
|
dut
."
|
|
Ikasi dudana ebaluatzen
|
dut
.
|
|
Erreakzio denbora: ............................................................................................................................................................................................. eraikitzen
|
dut
.
|
|
Nutrizio beharrak eta elikagaien izaera atxikitzen
|
dut
gogoan.
|
|
Ikasi dudana ebaluatzen
|
dut
.
|
|
Elikagaien ibilbidea digestio hodian barna atxikitzen
|
dut
gogoan.
|
|
Ikasi dudana ebaluatzen
|
dut
.
|
|
Elikagaien transformazioa digestio denboran atxikitzen
|
dut
gogoan.
|
|
Ikasi dudana ebaluatzen
|
dut
.
|
|
Mikroorganismoak nonahi atxikitzen
|
dut
gogoan.
|
|
Ikasi dudana ebaluatzen
|
dut
.
|
|
Immunitate erreakzioak atxikitzen
|
dut
gogoan.
|
|
Ikasi dudana ebaluatzen
|
dut
.
|
|
Txertatzea: ............................................................................................................................................................................................................ eraikitzen
|
dut
.
|
|
Ugalketa funtzioaren jabekuntza pubertaroan atxikitzen
|
dut
gogoan.
|
|
Ikasi dudana ebaluatzen
|
dut
.
|
|
Ugal funtzioaren hormona kontrola atxikitzen
|
dut
gogoan.
|
|
Ikasi dudana ebaluatzen
|
dut
.
|
|
(unitate arbitIrkaraioas) i dudana ebaluatzen
|
dut
.
|
|
Ugalketa eta sexu jokamolde arduratsuak atxikitzen
|
dut
gogoan.
|
|
Ikasi dudana ebaluatzen
|
dut
.
|
|
Antzutasuna: ....................................................................................................................................................................................................... eraikitzen
|
dut
.
|
|
Odol zirkulazioaren rola animalien nutrizioan atxikitzen
|
dut
gogoan.
|
|
Ikasi dudana ebaluatzen
|
dut
.
|
|
Kontaminazioaren eta infekzioaren kontrako prebentzioaren interesa atxikitzen
|
dut
gogoan.
|
|
Ikasi dudana ebaluatzen
|
dut
.
|
|
Arriskua: ................................................................................................................................................................................................................. eraikitzen
|
dut
.
|
|
Sexugabeko ugalketa atxikitzen
|
dut
gogoan.
|
|
Ikasi dudana ebaluatzen
|
dut
.
|
|
Dopatzearen ondorioak atxikitzen
|
dut
gogoan.
|
|
Ikasi dudana ebaluatzen
|
dut
.
|
|
◦ Definizioa idatz ezazu. eraikitzen
|
dut
.
|
|
Inguruneko informazioen hartzea atxikitzen
|
dut
gogoan.
|
|
Ikasi dudana ebaluatzen
|
dut
.
|
|
Burmuinak informazioak integratzen ditu. atxikitzen
|
dut
gogoan.
|
|
Ikasi dudana ebaluatzen
|
dut
.
|
|
Nerbio sistemak ongi funtzionatzeko behar dituen baldintzak. atxikitzen
|
dut
gogoan.
|
|
Mikroorganismoen rola animalien nutrizioan atxikitzen
|
dut
gogoan.
|
|
Ikasi dudana ebaluatzen
|
dut
.
|
|
Mikroorganismoa: ............................................................................................................................................................................................... eraikitzen
|
dut
.
|
|
Landareen nutrizioa organismo mailan atxikitzen
|
dut
gogoan.
|
|
Ikasi dudana ebaluatzen
|
dut
.
|
|
Landareen nutrizioa zelulen mailan atxikitzen
|
dut
gogoan.
|
|
Ikasi dudana ebaluatzen
|
dut
.
|
|
Landareen nutrizioaren eta mikroorganismoen arteko lotura atxikitzen
|
dut
gogoan.
|
|
Ene burua ebaluatzen
|
dut
.
|
|
Nodulua: ................................................................................................................................................................................................................. eraikitzen
|
dut
.
|