Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 209

2000
‎Hizkuntza bat ikasten ari garenean normala da hainbatetan arazotxoak aurkitzea: hitz bat nola esaten den ez jakitea, ondokoek ulertzen ez duten zerbait esatea, hitz egiten digunari ondo ez ulertzea, desanimatzea.... Eta hori bezain normala izaten da arazotxo horiei buelta ematea; hori, ordea, ez dugu denok modu berean egiten:
‎Erabiltzen saiatzen naiz. 11 Nola jokatzen duzu zerbait idatzi behar duzunean. Lehendabizi idatzi egiten dut, eta ondoren, idatzitakoa arretaz zuzendu.
2001
‎Inguruko terratenienteek Vikram hil egin zuten eta Phoolan preso sartu. Nola ez dakigula, ihes egitea lortu zuen, eta bere bandolero talde propioa antolatu zuen.
2002
‎Orain dela 49 urte jaio zen emakume hori erreferentzia puntu bihurtu da munduko biodibertsitatearen alde ari direnen artean. ' Biziaren indarrak ezin dira pribatizatu; nola liteke bizia patentatzea?'. Argudioak oso garbiak dira, baita metodoa ere, demokrazia azken muturreraino eramanez.
2005
‎Iñaki Aldekoa. Niri gehien interesatu izan zaidana da gure kontzientzia modernoa garatzen nola joan den ikustea, esate baterako, XIX. mendetik aurrera. Alegia, nik idazle bati buruz idazteko orduan, aurretik imajinatu behar dut pertsona horrek nola ikusten zuen mundua, zer pentsatzen zuen, ze imajinariotan bizi zen eta abar.
‎Iñaki Aldekoa. Niri gehien interesatu izan zaidana da gure kontzientzia modernoa garatzen nola joan den ikustea, esate baterako, XIX. mendetik aurrera. Alegia, nik idazle bati buruz idazteko orduan, aurretik imajinatu behar dut pertsona horrek nola ikusten zuen mundua, zer pentsatzen zuen, ze imajinariotan bizi zen eta abar. Hori gabe ezin dut idatzi.
2008
‎Eta mundu zabalean ez dago gune komertzialik Lacoste dendarik ez duenik. Harrigarria da nola hazten diren batzuetan negozioak. Ezizen baten ondorioz sortu zen ideia eta, gaur egun, Lacostek izugarrizko tamaina du.
2010
‎Idatzi horren arabera, juduek (ez arioek) ezin zuten karrerarik ikasi, ezta ere profesionalki lanbiderik izan. Beraz, Bigarren Mundu Gerran etxeko gelan zeukan genetikazko laborategia, eta han ikertzen zuen oilasko enbrioietan nola ugaltzen ziren nerbio zuntzak. 1940an neba ezkonberriarekin, amarekin eta ahizpekin, aita hila zuen, Piamontera joan zen ihesi, eta hara eraman zuen bere laborategia.
‎Bestela esanda, heziketak eskainiko die egungo gizarteak dituen alor guztietara iristeko giltza. Eta zalantzarik gabe, dio Rita Levi Montalcinik, heziketaren bidez lortuko litzateke emakumeen osasunarekin zerikusi zuzena duten arazo larriak gainditzea, hala nola , mingarrien artean mingarriena izan daitekeen ablazioak eragindakoak: " Kultur heziketak bakarrik etengo ditu munduan barrena hedatuta dagoen ohitura beldurgarri eta anker hauek".
‎Iheslariei babes etxeak eskaintzea eta muga pasatzen laguntzeko lana nahiko erraz antolatu zen. Baziren horretarako pertsona egokiak, hala nola Kattalin Agirre, Florentino Goikoetxea hernaniarra edo Ambrosio San Vicente gasteiztarra, batzuk aipatzearren.
2011
‎Beraz, elerako ahalmen horregatik ere sartuko zen politikan. Eta musikan ez bezala hor baditu, nola esan, etsaiak edo. Enbata aldizkariaren sortzaileetako bat izan zen, gero mugimendu politiko izan zena, euskal nazioaren batasuna eta autodeterminazio eskubidea aldarri dituena. Itsasuko Gutuna?
‎Gaur egun biak zein baino zein hobeto menperatzen dituzu. Baina, nola egin zenien aurre bi hizkuntzei. Zein eskuratu zenuen aurrena, zein geroago eta zer ibilbide bataren eta besteareneskuratzean?
‎' kaixo, zer moduz, ni Ludger naiz' eta horrelako gauzak, hemengo jendeak hori jada entzunda zeukanez, ez zeukan inongo arazorik esaldi hura errepikatzeko. Nik, ordea, nola ez nekien non hasten zen hitz bat eta non bukatzen zen hurrengoa, benetan tontoa bezala sentitzen nintzen klasean, ez bainintzen gauza izaten ezta esaldi bakar bat errepikatzeko ere. Hala ere, irakasleei galdera pila bat eginez, pixkanaka pixkanaka, euskararen egitura nireganatu nuen eta gainontzeko hizkuntza guztietan gertatzen den bezala, hori egiten denean, hau da, barneko egitura horren logika barneratzen denean, hortik aurrera euskararen ikasketa normala izan zen.
‎H. Hemen ezkondu eta familia bat osatu duzu. Zure familian nola eratzen duzue komunikazio sarea: euskaraz, gaztelaniaz, alemanez, ingelesez?
‎H. Kultur eta hizkuntza aniztasunaz zein iritzi duzu? Nola bizi izan duzu?
‎Gero, ordea, gora goazen heinean euskara gutxitzen doa, Unibertsitate sarreran %30a izanarte. Nola gertatzen da hori?
‎Horrek ez du esan nahi, inondik ere, Espainia denik munduko bigarren herrialderik garatuena, eta Europako lehena. Hor badira beste ezaugarri batzuk aintzat hartu beharrekoak, hala nola , jendea kontzientziatua dagoen ala ez hotsa gutxitzeko, eta ea herritarrak benetan jabetzen diren hotsak dakartzan kalteez.
Nola arindu trafiko hotsa?
‎orduan nik uste dut gizarteak gogoeta bat egin behar duela hor eta jarri muga batzuk gutxi edo gehiago denon artean oreka bat aurkitzeko modukoak, ezta? ÄHor gero, gazteen eta biztanleen arteko kontradikzioak ere hor daude, baina gazteen kontsumoari buruzko ideiak baita ere nik uste dut, nolabait, dekretuetan ez dagoela bakarrik, nola esango nuke, ez dakit, kontsumitzaileen eta gizartearen arteko oreka bat bilatzea, zarataren arazoa bakarrik iruditzen zait askotan ez dagoela. Iruditzen zait askotan beste gauza batzuk ere badaudela, nahiz eta dekretuetan oso garbi ez azaldu.
‎Iruditzen zait askotan beste gauza batzuk ere badaudela, nahiz eta dekretuetan oso garbi ez azaldu. Irudipen bat dago, gazteek zer kontsumitzen duten, nola kontsumitzen duten eta gauza guzti horiek. Eta gero bilatzen diren, edo praktikan jartzen diren irtenbideak, nik askotan arazoa hor ikusten dut.
‎Izan litezke isiltasun horren kulpanteak edo. norbera eta inguruko jendea ezta? Nola –Puf!
‎Beno, boladak izaten dira. Segun bakoitzak nola bizi dituen eta segun zein unetan harrapatzen duen pertsona, ezta. Eta zein den konponbidea?
‎Hori da gizarte batean bultzatu beharreko arazoa, bai ala ez? Eta azkenean, pertsona horrek hori egin nahi baldin badu, nola zilegi den eta ez duen inoren kontra bekaturik horrekin egiten, ba, beno, errespetatuko dugu, ezta. Orain, gizarteak hori bultzatu behar du?
‎Erabat autodidakta da. Nola gogoratzen duzu AEK ko garai hura. Elkartzeko toki bat zen.
‎" Protagonistek beraien irudi horrek ekartzen dizkien oroitzapenak azaldu egiten dizkigute, eta horiek erabilita guk kontaketa egituratzen dugu", azaldu digu Benito Duinatek. Bide batez," Nire argazkia" lanarekin Euskal Herrian dauden hainbat euskalki plazaratuko dituzte, testuinguru modernoetan ere erabiltzen direla erakutsi eta baita dialekto horiek nola aldatzen doazen ere, batuaren eta globalizazioaren eraginez. " Izatez, dokumentalaren sustraia euskara da, baina aldi berean gaia unibertsala da; eta kutsu artistikoa lantzen badugu ere, badu ikerketa zientifikotik ere", argitu dute bi egileek.
‎Adibidez, Machu Picchu (Peru), Taj Mahal (India), Uluru, edo Ayers Rock deitua (Australia), Angkor Wat (Kanbodia), Iguazu ur jauziak (Brasil Argentina). Eta, nola ez, Petra (Jordania).
‎Edertasun horretan lagundu du naturak ere, hango haizeak eta euri eskasiak. Gorriaren eta arrosaren artekoa du kolorea harriak, baina ikustekoa da toki askotan nola aldatzen den kolore tonua. Internet sarean, 2007an, lehiaketa bat antolatu zen Munduko Zazpi Ikusgarriak aukeratzeko.
‎Erabat autodidakta da. Nola gogoratzen duzu AEK ko garai hura. Elkartzeko toki bat zen.
2012
‎Edozein momentutan gauza berriak ikasteko aukera dugula eta ikasketa prozesua bizi osokoa dela gehitu du. Hori honela izanik, ikasle espiritualak izan behar omen dugu, nork bere gorputzak fisiko nahiz psikologikoki nola funtzionatzen duen ikasteko.
‎Badaukagu, gainera, ebidentzia bat. Egin zen sondeo bat euskara ikasleen artean, aldizkaria jasotzen zuten ikasleen artean eta asebetetze inkesta baten moduko bat ea gaiak, luzera, edukiak, gaien tratamendua, hizkera nola ikusten zuten eta nahiko balorazio ona egin zuten aldizkariari buruz. Orain aldaketa dator, ezta?
‎Ez zen hori izan editoreekin izandako hika mika bakarra. The Posthumous Papers of the Pickwick Club argitaratu eta gutxira, lan horren Hall editorea, Dickens idazlea eta Seymour marrazkilaria ez ziren ados jartzen istorioak nola jarraitu behar zuen. Marrazkilaria baztertua sentitzen zen, iraindua, eta bere burua hil zuen.
Nola sortu zen zesta puntako xistera. Zesta puntako xistera Joko Garbirako xistera
‎Apurka apurka pilotari talde kozkorra osatu zuten Shangain, batez ere euskaldunez osatua. Garatek 1939ra arte jokatu zuen Shangain, beraz, ikusi zuen pilotalekua nola berritu zuten 1934an.
‎Printzipioz nork bere kasa ikasi nahi duen orori, hasi berriei; baina gero, jakina, erabilgarria da euskaltegietan, ikastetxeetan, hizkuntz eskola ofizialetan?, eta jakin badakigu hainbatetan erabiltzen ari direla. Nola erabili irakasleak erabakiko du. Baina abiapuntua izan da A1 maila honetan ezer ez dakien ikasleari bere kasa ikasteko materiala eskaintzea.
‎Nagore Narvaez arrasatearra ETBko El conquistador del fin del mundo saioan ikusi ahal izan dugu. Berarekin elkartu gara biziraupen programa nola bizi izan duen eta saioa barrutik nolakoa den hobeto jakiteko.
‎Noiz eta nola bururatu zitzaizun Conquistador del fin del mundo programan izena ematea. Lagun batek esan zidan horretarako balio dudala eta animatzeko.
‎Sagardo gehiago ere egiten dute, marka horretan sartuta ez dagoena. Nola merkaturatzen da Eusko Labeleko sagardoa. Beste sagardoak bezala.
‎Victor Manuel Ibañez negozio horretako oinordetako bat da eta Gorbea kaleko denda berak gidatzen du. Victor Manuel luzaroan izan da Arabako Ehun alorreko presidentea eta gogoan du merkatariek eta sindikatuek nola egin zuten jaiegunetan ez zabaltzeko akordioa. –Jaiegunetan dendak zabaltzea komertzio txikiarentzat errentagarria balitz, ez ginateke aurka egongo.
‎Victor Manuelek gogoan du orain dela urte dezente nola Logroñon merkatariek igandetan zabaltzeko apustua egin zuten: –Gasteizko lagun batek, han ere dendak dituena, kontatu zidan berehala utzi zutela egitasmoa, ez zelako errentagarria?.
‎Zer da QR kodea? Ezer baino lehen, Wikipediak QR kodea nola definitzen duen esango dugu. QR kodea (quick response barcode, erantzun lasterreko marra kodea?) puntuz osatutako matrize batean informazioa biltzeko sistema da, edo bi dimentsiotako marra kodea, Denso Wave etxe japoniarrak 1994an sortua.
‎Azken boladan, kode hauen erabilera asko zabaldu da marketinean eta komunikabideetan. Nola egin eta irakurtzen dira. Oso erraza da QR kodea sortzea.
‎Jatetxe baten menua dakarren orrian, edo plateraren azpian jartzen den mantelean, karta osoa eta salneurriak azaldu daitezke. Eta nola jende sortzailea baden bazterretan, kode hauek erabiltzen hasi dira etxea edo autoa alokatzeko edota saltzeko: betiko telefono zenbakiaz gain, informazio osagarria jar daiteke kode horretan:
‎Euskaltegietako irakasleen etengabeko prestakuntza ekitaldien barruan, bi ikastaro antolatu ditu HABEk Leioan eta Donostian aurtengo udan Babelium Project en inguruan, Babelium proiektua: ahozkotasuna praktikatzeko bideo ariketak nola landu izenburupean. Informazio guztia, helbide honetan aurkituko duzu.
‎Ohiko loreontziak edo labore mahaiak erabiltzen dira balkoietan, bai eta berrerabil ditzakegun beste ontzi batzuk ere, hala nola fruten kaxak. Gainera, gaur egun enpresa batzuk balkoietan loreontziak jartzeko apalategi bereziak eskaintzen dituzte, modu horretan baratze bertikala jartzeko aukera eskainiz.
‎pertsona lurrera, naturara eta bere ziklo naturaletara gerturatzen du; bizi ohitura lasaiagoak eta estres gutxiagokoak sustatzen ditu; eta bioaniztasun irlak eta CO 2 aren aurkako gordelekuak sortzen ditu. Baratzea nola antolatu behar dugun ikasteko, udal edo elkarte askok ikastaroak eskaintzen dituzte gaur egun. Zer nolako substratua eta ongarria erabil daitekeen, zer teknika erabil daitezkeen, zer landare eta barazki diren egokiak balkoian landatzeko, landatzeko ontziak, ureztatze sistemak, izurrien eta gaixotasunen prebentzioa eta hiriko konpostatzea dira, besteak beste, ikastaro horietan erakusten dutena. Sormen apur batekin edozein barazki erein daiteke loreontzietan; hala ere, gehien ereiten direnak tomateak, piperrak, pepinoak, letxuga, espinakak eta lekak izaten dira.
‎ezin zaizkio mugak jarri, eta kontraesan honetan garatuko dira jabetza intelektualaren gaineko politikak. Nola uztartu dibulgazioa eta egileen duintasuna euren obra ez zapaltzeko, manipulatzeko ezta erabiltzeko baimenik gabe.
‎Munduko kopan, Varsovian, lortu zenuen txartela. Nola planteatu zenuen txapelketa. Emaitzen arabera, urreak bakarrik balio zidan Olinpiadetarako sailkatzeko.
‎Giro itogarria sentitzen da hor barruan. Harrigarria da hain toki txikian nola bizi daitekeen hainbeste jende, eta hainbeste egunez, egoerarik gogorrenetan. Sydneyko jendea gertutik ikusteko, onena hiriaren erdian dagoen parkeren batera joatea da, eguerdian.
‎Ordutik hilabete batzuk pasa dira. Nola baloratzen duzu lortutakoa. Denbora pasa da eta dagoeneko onartu dut.
‎Arropa marka handi guztiek dute erakusmahaia azokan eta lehiaketa irabazi izanaren saria izan da nire arropa ere han erakustea. Horretaz gain, azokak nola funtzionatzen duen ikusi dut, oso azoka garrantzitsua baita. Nik uste dut aukera eta esperientzia bakarra izan dela.
Nola definituko zenuke Release bilduma. Munduko injustizietan inspiratu nintzen.
‎Materialetan ere gustatzen zait aldatzea, baina batez ere patroiekin formak aldatzea gustatzen zait. Nola janzten gara euskaldunak. Nik uste dut Euskal Herrian ondo janzten garela.
‎Behin argi daukadanean zer nahi dudan, patroiak egiten hasten naiz. Jantziak egiten dira behin behineko tela batean, ikusteko nola geratzen diren eta aldaketarik egin nahi diodan ala ez. Azkenean, argi daukadanean zer nahi dudan, behin betiko oihalera pasatzen dut.
‎Maria Cristina hotela Maria Cristina hotela 1912an eraiki zuen Charles Mewes arkitekto frantziarrak (Pariseko eta Madrileko Ritz hotelak eraiki zituen bera). Uztailaren 9an ireki zituen ateak hotelak, eta, nola ez, Maria Cristina erregina izan zen lehenengo bisitaria. Landó eder batean iritsi zen hotelera Aguilar de Campoko markesarekin batera.
‎Berak dio alaitasuna eta artea ez daudela elkarren aurka. Hockney k, paisaiaren espazioa eta izadiaren koloreak eta formak, urtaroz urtaro nola aldatzen diren aztertzen ditu. Horretarako bideo kamara eta iPad tabletaren laguntzaz baliatzen da.
Nola sortu zen ideia. Orain dela bizpahiru urte entrenatzaile ikastaroa egiten ari nintzela, Mikel Labakak eta biok komentatzen genuen entrenatzaile prestakuntzako ikasgai guztiak gaztelaniaz zeudela eta futbolak euskararen hutsunea zuela.
‎Baita elkarrizketak ere. Futbolaren ezaugarriak nola lantzen diren, zer ezaugarri duten, zer gertatu den zehatz partidu baten. Jendeak metodologia ezagutu behar du.
‎Klub askotan entrenatzaile lana gurasoek egiten dute halabeharrez, borondate onenarekin, eta ez daude prestatuta. Horrez gain, edozein mailatako klub batek hurrengo partiduko aurkariak nola jokatzen duen ikusi eta aztertzea nahiko balu, guk zerbitzu hori ematen dugu. Tailer batzuk prestatzen ari zarete?
‎burges aberatsen zenbaiten ezinegona, maitale zokoratuak, bide bazterrean utzitako xaharrak, herri xehe babesgabea bonben azpian, ura, jatena edo gasolina lortzeko trikimailuak? Alemaniarrek Frantzia okupatzen duten neurrian gizartea nola zapuzten doan ikusten da, nola sortzen ari den sasoi berri bat, ordura arteko gizartearen gainbehera. Inbaditzaileek inbadituen gorrotoa eragingo dute, baina ezkutuko maitasun istorioak ere izango dira, eta baita bi aldeen arteko agerikoak ere.
‎burges aberatsen zenbaiten ezinegona, maitale zokoratuak, bide bazterrean utzitako xaharrak, herri xehe babesgabea bonben azpian, ura, jatena edo gasolina lortzeko trikimailuak? Alemaniarrek Frantzia okupatzen duten neurrian gizartea nola zapuzten doan ikusten da, nola sortzen ari den sasoi berri bat, ordura arteko gizartearen gainbehera. Inbaditzaileek inbadituen gorrotoa eragingo dute, baina ezkutuko maitasun istorioak ere izango dira, eta baita bi aldeen arteko agerikoak ere.
‎Jatorri judua izateagatik, idazlea eta bere familia jazarpena jasaten ari zen, eta nobela egoera horretan idatzia izan arren, idazlea nahikoa objektiboa da, ez du melodramarako joera gehiegizkorik. Harritzekoa da nola lortzen duen hori. Jaungoikoa askotan aipatzen du, baita katolikoen. Frantzian gehiengo dira?
‎Les domestiques. NOLA ZAPUZTEN DOAN. ¡ Cómo se va perdiendo! Comment il/ elle en train de se perdre.
‎Elkarte asko batuko dituzue urte horretan eztanda egiteko. Nola doa bide hori. Berez, 2020ra arte dago pentsatua egitasmoa.
Nola ikusten duzu euskal kulturgintza. Proiektu honetan sartu aurretik Arkaitz eta biok hainbat kultura eragile eta sortzailerekin hitz egiten aritu ginen.
‎Hiriburuak bakarrik aurkez daitezke hautagaitzara, baina zuek esan duzue Euskal Herri osoko eremuan lan egin nahi duzuela. Nola gauzatzen da hori. Bai, eta gainera proiektua bultzatzen dutenak Donostiako Udalaz gain, Gipuzkoako Foru Aldundia eta Eusko Jaurlaritza dira.
‎Crowdfundinga banakako ekarpenen bitartez proiektu zehatzen finantzazio zuzena egitea da. Beste izen batzuk ere hartzen ditu; hala nola : crowd financing, equity crowdfunding, edo hyper funding; eta bere oinarrian dagoena da sare bat osatzen duten norbanakoen esfortzu kolektiboa, normalean Internet bidez aurrera eramaten dena, beste pertsona edota kolektibo batzuen proiektuen alde dirua edo bestelako baliabideak lortzeko.
‎Arrasate 1936 Emakumea, gerra eta errepresioa ikus entzunezkoa. . Elgeta eta Aretxabaletako dokumentalak egiteko erakundeen laguntza izan genuen, baina laguntza horiek gero eta urriagoak direnez, eta salmentak ere kopuru mugatuak dituenez, Arrasaten Gerrak emakumeei nola eragin zien kontatzeko beste bide batzuk bilatu beharrean geunden?, azaldu digu taldeko Julia Mongek.
‎Orain ekonomia krisiaren, teknologia berrien eta ohitura aldaketen ondorioz jabetza pribaturako joera hori aldatuz doa, eta lankidetza kontsumoa indartsu hasi da zabaltzen. Lankidetzako kontsumoa joan den mendean ohikoak ziren praktiketatik dator; hala nola , utzi, partekatu eta alokatzearen ohituretatik. Gerora, gure nagusiek eta zenbait kasutan guk geuk gutxietsita izan ditugu alokatzea eta partekatzea.
‎Gure helburua da material egilea ez egokitzea aplikazioari, baizik eta aplikazioa izatea sortzaileari egokitzen zaiona, dituen beharrak asetuz. Horregatik izan dira garratzitsuak ikastaroak, jendeak gunea nola erabiltzen duen ikusita jakin ahal izan baitugu bertan zer egokitu edo aldatu. Izan al duzue eskari berezi edo xelebreren bat?
2013
‎Bai, hutsune handia sumatu nuen. Bi alaba ditut, eta bikotekidea hil zenean eskolatik bertatik deitu zidaten haiekin nola jokatu behar zuten galdetzeko. Harrituta gelditu nintzen eskolan ez zekitelako halako gertaera bati nola heldu, baliabiderik ez dutelako.
‎Bi alaba ditut, eta bikotekidea hil zenean eskolatik bertatik deitu zidaten haiekin nola jokatu behar zuten galdetzeko. Harrituta gelditu nintzen eskolan ez zekitelako halako gertaera bati nola heldu, baliabiderik ez dutelako. Eta dolu prozesuan nengoenez, gaiaz asko irakurtzen hasi nintzen.
‎Ikasketa bukaerako lana egiteko beste gai bat neukan aurreikusita, baina ez nuen ikasten jarraitzeko gogorik, heriotzaren gaia besterik ez nuelako buruan. Baina nola jokatzen dute eskoletan heriotzaren aurrean. Ez ditut eskola guztiak barrutik ezagutzen, baina nik ikusitakoetan irakasle bakoitzak ahal duena egiten du.
‎Kezkagarria iruditzen zait zer aukera gutxi ematen zaien haurrei heriotzari buruz hitz egin eta dituzten kezkak plazaratzeko. Eta familiak ere egoera berean daude, halakoetan nola jokatu esango dien baliabiderik gabe. Askotan umeek guk baino naturaltasun handiagoz hitz egiten dute heriotzaz?
‎Literaturarekin emozionalki distantzia hartzeko aukera dago, pertsonaien lekuan jartzeko. Eta, bestetik, ipuinak ematen digu aukera kultura desberdinek heriotzaren gaia nola ikusten duten jakiteko. Zer izan da zuretzat eta zure familiarentzat lan hau egiterakoan aberasgarriena?
‎Etxean ere hala egin genuen. Adibidez, ikusgarria izan da nire gurasoek nola aldatu duten planteamendua, proiektua egin ahala, beste modu batean ikusi dute heriotzaren gaia.
‎I.I. Gero, hori da, eta itzulpenetan batzuetan gertatzen da itzultzaile ona izanagatik ere, kontu terminologiko batzuk, bada? ez direla menderatzen oso gai espezifikoak direnean eta aldiz, gaian sartuta dagoenak badaki ingelesez nola erabiltzen den, nahiz eta igual ingelesez gehiegi jakin ez. X.Z. Nola esan ingelesez Bizkaiko Batzar Nagusiak, ez?
‎ez direla menderatzen oso gai espezifikoak direnean eta aldiz, gaian sartuta dagoenak badaki ingelesez nola erabiltzen den, nahiz eta igual ingelesez gehiegi jakin ez. X.Z. Nola esan ingelesez Bizkaiko Batzar Nagusiak, ez. Bada, azkenean, parlament joan da, parlamentua.
‎Eta, azkenik, hiri mugikortasuna hartu dute kontuan proiektua diseinatzerakoan. Eta, nola ez, Oronaren jardunean erreferente diren igogailu, eskailera eta korridore higikorrak ere kontuan izan dituzte parke teknologikoa diseinatzerakoan. 15 gradu okertuta dagoen zilindroa Diseinu deigarria eta bereizgarria izango dute eraikinek.
‎Horren kantutegia bestelakoa da eta baita ikusle mota ere. Nola bizi dituzu kontzertu horiek. Nahiz eta aspaldi bestelako estiloak abestu izan, egia da azken 20 urteotan, Exkixutik hasita gaur egunera arte, bestelako kantuak abestu eta plazak ezagutu ditudala.
‎Baina jendearentzat hirurak dira berdinak, trukuekin dibertitzea, irreala dena erreal bihurtuz. Nola egiten den, ez da hain garrantzitsua. Nori zuzenduta dago magia?
‎Adin horrekin ikasteko gaitasun txikia dago; horregatik, Ludoteka Magikoa izeneko modulu tailerra egiten dugu. Truku eta magiaren arteko desberdintasunak azaldu, magia nola ikusi, sekretuaz disfrutatu. Gainera, jostailuak egiten erakusten diegu.
‎Magia gehiago lantzen dugu eta gaztetxoen hezkuntza baloreak indartzen saiatzen gara: ahozko eta ez ahozko komunikazioa, diziplina, auto-estimua, akats bat egiteari nola aurre egin. Eta hirugarrena, 14 urtetik gorakoentzat da.
‎Eta hirugarrena, 14 urtetik gorakoentzat da. Magia nola egin sakontzen dugu. Horrez gain, mintegi eta tailer ugari antolatzen ditugu:
‎izan dela aitortu du. Nola sortu zen ekimenaren ideia. Abenduan aurkeztu genuen, baina lehenago alor askotatik interes berdintsu bat zegoen aniztasunari balio positiboan heltzeko.
‎Denek euskara erabiltzea da, hain zuzen ere, gure abiapuntua. Eta hori nola lor daiteke. Lehenik eta behin, denon artean esfortzua eginez eta euskararen muina zabalduz; hau da, zer den euskara, nola bizi garen euskaraz, euskaraz hitz eginez, ez dakitenek euskarara gerturatzeko baliabideak jarriz?
‎Eta hori nola lor daiteke? Lehenik eta behin, denon artean esfortzua eginez eta euskararen muina zabalduz; hau da, zer den euskara, nola bizi garen euskaraz, euskaraz hitz eginez, ez dakitenek euskarara gerturatzeko baliabideak jarriz. Azken batean, euskara bere osotasunean erakutsi behar da, tresna bezala eta sentimendu bezala.
‎Nolabait, espainiarren harrotasunaren ikur bihurtu zinen. Nola eraman zenuen hori. Giroan nabari zen presioa zegoela, bai.
‎Helburua Olinpiar Jokoetan jarrita genuen, bertan ahalik eta txapelketa txukunena egitea, eta azkenean lortu genuen. Nola hasi zinen kirol honetan. Hamaika urte nituela, Kontxako piraguismo ikastaro batzuetan izena eman nuen.
‎Esku hutsik ez, brontzezko domina lepoan bueltatu zinen. Nola gogoratzen duzu une hura. Egia esan, nik prestakuntzarekin gozatu dut, batez ere.
‎Hau da, balioa sagarrari berari ematea eta prozesu guztia kontrolatzea. Nola egiten duzue hori. Alde batetik, baserritarrekin sagarra hobetzeko teknikoki zer lan egin daitekeen landu dugu.
‎Edozein ikerketak esfortzu handia eskatzen du ekonomikoki, baina baditugu ikerketak buruan: sagarrak nola hobetu, sagar mota guztiak nola zaindu eta landu. Euskal Herria da sagar mota gehien dituen zonaldea, 150 inguru?, guk nahiko genukeen sagardoa ekoiztu ahal izateko zer nolako sagarra behar den, sagardoaren prozesuan sortzen diren hondakinak nola tratatu... Gauza asko daude egiteko.
‎Horrez gain, sagardoa zer den erakusten ari gara ikasleei, eta hirugarren ikasturtetik aurrera asmoa da sagardotegi bakoitzean eskolak egitea. Horren helburua, hemen sortuko diren sukaldariek, haien herrietara joatean, jakin dezatela sagardoa zer den, nola egiten den eta bere historia. Gure enbaxadore izango dira, nolabait.
‎Segidan, bideo labur bat duzu. bertan, Josu Esnalek azalduko digu nola sortu zen Gorenak marka.
‎Bertan lana mota guztietakoa da: sagastiekin lanak nola uztartu adosteko baserritarrekin dagoen elkarlana; upategietako lana, bertan gertatzen den guztiari irtenbidea ematen saiatzea; komertzialki, komunikazio planak egitea eta marketin kontuez arduratzea. Horrez gain, maila horietan lan egiten duten pertsona guztiekin lotura lana egiten dugu.
‎Edozein ikerketak esfortzu handia eskatzen du ekonomikoki, baina baditugu ikerketak buruan: sagarrak nola hobetu, sagar mota guztiak nola zaindu eta landu. Euskal Herria da sagar mota gehien dituen zonaldea, 150 inguru?, guk nahiko genukeen sagardoa ekoiztu ahal izateko zer nolako sagarra behar den, sagardoaren prozesuan sortzen diren hondakinak nola tratatu... Gauza asko daude egiteko.
‎Edozein ikerketak esfortzu handia eskatzen du ekonomikoki, baina baditugu ikerketak buruan: sagarrak nola hobetu, sagar mota guztiak nola zaindu eta landu. Euskal Herria da sagar mota gehien dituen zonaldea, 150 inguru?, guk nahiko genukeen sagardoa ekoiztu ahal izateko zer nolako sagarra behar den, sagardoaren prozesuan sortzen diren hondakinak nola tratatu... Gauza asko daude egiteko.
‎Behin baino gehiagotan entzun dugu nola kritikatzen duzun futbola. Zergatik hori?
‎Neskentzat, aldiz, maitatzeko eta zaintzeko jostailuak daude. Beraz, gizonezkoei indarkeria nola erabili erakusten die gizarteak. Gizonezkoei indarkeria eta emakumezkoei pasibotasuna, baina banaketa hori ez da naturala; gizarteak sortu du.
‎Paloma Zorrilla. Segidan, azken galderari Josebek nola erantzun dion ikusi ahal izango duzu bideo labur honetan:
‎2012an EAEn lanpostu asko galdu dira eta langile askok epaitegietara jo dute euren eskubideak babestu nahian. Nola erabaki zenuen bide hau aukeratzea. Kasualitate hutsa izan zen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
nola 138 (0,91)
Nola 70 (0,46)
NOLA 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
nola ikusi 11 (0,07)
nola bizi 8 (0,05)
nola egin 8 (0,05)
nola sortu 8 (0,05)
nola esan 7 (0,05)
nola ez 7 (0,05)
nola aldatu 6 (0,04)
nola erabili 6 (0,04)
nola hasi 6 (0,04)
nola definitu 5 (0,03)
nola hartu 5 (0,03)
nola jokatu 5 (0,03)
nola eman 4 (0,03)
nola gogoratu 4 (0,03)
nola joan 4 (0,03)
nola landu 4 (0,03)
nola sentitu 4 (0,03)
nola ekin 3 (0,02)
nola eragin 3 (0,02)
nola lortu 3 (0,02)
nola antolatu 2 (0,01)
nola aurre 2 (0,01)
nola egon 2 (0,01)
nola eskuratu 2 (0,01)
nola funtzionatu 2 (0,01)
nola hobetu 2 (0,01)
nola konpondu 2 (0,01)
nola laburbildu 2 (0,01)
nola ulertu 2 (0,01)
nola uztartu 2 (0,01)
nola zapuztu 2 (0,01)
nola Kattalin 1 (0,01)
nola Logroño 1 (0,01)
nola adierazi 1 (0,01)
nola ahoskatu 1 (0,01)
nola apaindu 1 (0,01)
nola arindu 1 (0,01)
nola atera 1 (0,01)
nola aurkeztu 1 (0,01)
nola aurreikusi 1 (0,01)
nola azaldu 1 (0,01)
nola baloratu 1 (0,01)
nola begiratu 1 (0,01)
nola berritu 1 (0,01)
nola bildu 1 (0,01)
nola bururatu 1 (0,01)
nola deklamatu 1 (0,01)
nola erabaki 1 (0,01)
nola eraiki 1 (0,01)
nola erakarri 1 (0,01)
nola eraman 1 (0,01)
nola erantzun 1 (0,01)
nola eratu 1 (0,01)
nola eutsi 1 (0,01)
nola ezagutu 1 (0,01)
nola fruta 1 (0,01)
nola gauzatu 1 (0,01)
nola geratu 1 (0,01)
nola gertatu 1 (0,01)
nola grabatu 1 (0,01)
nola halako 1 (0,01)
nola hazi 1 (0,01)
nola heldu 1 (0,01)
nola hil 1 (0,01)
nola idatzi 1 (0,01)
nola ikasi 1 (0,01)
nola jaio 1 (0,01)
nola jan 1 (0,01)
nola jantzi 1 (0,01)
nola jarraitu 1 (0,01)
nola jaso 1 (0,01)
nola jende 1 (0,01)
nola jo 1 (0,01)
nola kontsumitu 1 (0,01)
nola kritikatu 1 (0,01)
nola laburtu 1 (0,01)
nola lehertu 1 (0,01)
nola merkaturatu 1 (0,01)
nola oroitu 1 (0,01)
nola orraztu 1 (0,01)
nola parte 1 (0,01)
nola planteatu 1 (0,01)
nola praktikatu 1 (0,01)
nola prestatu 1 (0,01)
nola profitatu 1 (0,01)
nola tratatu 1 (0,01)
nola ugaldu 1 (0,01)
nola zabaldu 1 (0,01)
nola zaindu 1 (0,01)
nola zilegi 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia