2000
|
|
Kontuak kontu, aktore eta zuzendariaren arteko harreman horretan hurbilketa bat egon behar da, lurralde neutro batean nolabait esateko, entseguetan emoziozko alderdia agerian uzten dugulako. Lan egiteko orduan ere nabaritzen duzu
|
nola
ikasi duten aktoregintza.
|
|
Zu iruñear peto petoa zara, baina euskara ez omen zenuen gurasoengandik jaso.
|
Nola
ikasi zenuen euskaraz?
|
2001
|
|
–
|
Nola
ikasten dira hizkuntzak. Bigarren hizkuntzaren eskurapenari buruz egindako ikerketak.
|
|
Horien arteanazpimarragarriena (bere zailtasunarengatik), helburuen eskuratze prozesuan daudenfase desberdinak definitzea da. Azken finean,
|
nola
ikasten den ari gara aztertzen, hots, gaitasun komunikatiboa eskuratzeko ikasleak zer bide ibili behar duen. Arazohau ezinbestean gainditu behar da, neurri handi batez ebaluazioa, materiala, irakasle eta ikasleen momentu bakoitzeko rola, helburuen iraupena eta beren banaketaikas prozesuan hemen hartuko ditugun erabakien menpe daudelako.
|
|
Gauza berrien aurreanez dira blokeatzen.? Garrantzitsuena prozesua da, hau da,
|
nola
ikasten duten.ETAPASORTZAILEA. Hasieratik zeuden produzitzerabehartuta.?
|
|
Hizkuntzanaditua izan du, baina ez derrigorrez ikasleak ikasi nahi duen hizkuntzan; hizkuntza bat zer den, nola aztertzen den, zein unitate dituen, kulturarekin zeinerlazio duen, eta erlazio hori nola gauzatzen den jakin du. Ikasten jakinbeharko du; ez bakarrik berak
|
nola
ikasten duen; horrez gain, zein bide dauden, zein estilo, zerk zer ekartzen duen eta eginkizun bakoitzak zein ondorio duen ere.Labur esanda, hitz batean, ikaskuntzan ere aditua izan du. Horrez gain, hori guztia trasmititzen jakin du.
|
|
Ataza mota honetan, nork bere ikas prozesua hobetze aldera, ikasleek berenikasteko moduaz hausnartu behar dute:
|
nola
ikasten duten hobeto. Horretarako, bakoitzak erabiltzen dituen estrategiak ikaskideek edo hainbat ikasle arrakastatsuk (pertsonaia ezagunek edo famatuek, gure materialean) erabiltzen dituztenekin alderatu behar ditu, norberak ikasterakoan dituen alderdi sendo eta ahulak atzemanahal izateko.
|
|
Orientabidea sistematikoa eta zuzena bada, irizpideak eman litzake ondokoarloetan: ikasle helduek
|
nola
ikasten duten, gidaritza estua behar duten ala ez, ikasgelako informazioa nola komeni den azaltzea, talde eta azpitaldeak nola osatu, ebaluaziorako prozedura egokiak aukeratu, etab. Badira irakasle ugari, behaketa, esperientzia, ebaluazio eta entzute saio sistematikoen bitartez beren ikasleen ikas estiloen diagnostiko egokia egiteko gai direnak. Hala ere, Smith-ek (1988) dio, propio horretarako prestaturiko tresna egoki batek denbora aurrezten eta okerrakbaztertzen lagun lezakeela.
|
|
Ukipen egoeran dauden hizkuntzak
|
nola
ikasten diren ulertzeko, sare sozialaerabili ohi da. Elebitasun prozesua nola gertatzen den aztertzeko, gehienbat elebitasun aditibo/ sustraktibo motak azaltzeko?, egoera sozialen eta prozesu psikosozialen arteko zubi moduan aztertu ohi da gizabanakoen sare soziala (Hamers etaBlanc, 1983).
|
2002
|
|
2 Hizkuntza bat irakasteko, beraz, metodologia bat eskuratzea bainoegokiago da irizpide sendoak definitzea: hizkuntzaren deskribapen ereduaz (zer irakatsi/ zer ikasi), ikaskuntza teoriaz(
|
nola
ikasten da hizkuntza) etairizpide metodologikoaz (irakaslearen eta ikaslearen rolak, nola sortuaskotariko erabilera testuinguruak, nola lagundu ikasleari bere prozesuan, nola erraztu euskararen ikaskuntza...).
|
|
Ikaskuntza lortzeko bideratutakojarduerak, zer ikasi,
|
nola
ikasi etanola ebaluatu definitzeko balio duten jakintzak etaegiten jakin beha
|
|
3.1 Zer da hizkuntza?
|
Nola
ikasten da?
|
|
– Jendeak hizkuntzak
|
nola
ikasten duen kontuan hartzen du.
|
|
Zer ikasi?
|
Nola
ikasi dugu. Zertarako egin dugu hau?
|
|
– Hizkuntzak
|
nola
ikasten dira. Hiru ideia berri.
|
|
Tutoreak lehenengo saioan ikasleari sistema aurkezten dio eta ikaslearen hasierako diagnosia egingo du: ikaslearen beharrak zeintzuk diren (komunikaziomailakoak zein hizkuntzarekikoak) zehazten lagunduko dio;
|
nola
ikasten duen, zertarako eta bestelako xehetasunez informazioa bilduko du; helburuak eta eginbeharrekoa ere zehaztuko da.
|
2003
|
|
Esaterako, ama bat etorri zitzaidan bere alabaren maitasun kontuez aholku eske. Edo beste batek bere semeari
|
nola
ikasi eta azterketak nola gainditu azal niezaion deitu zidan...
|
|
" Aa Inasi, Inasi, zuk dakizu zer dan neri atsegin zaidana. Sinestu ere ezin leike
|
nola
ikasi duzun gauzak nere gustora egiten... Nahiago nuke zuk egindako baburrun plater bat errestaurantetako platerik onena baino."
|
|
Gaur bidaiatzen den bidaztiari, turistikoz, egiaz kulturalez baino gehiago beharbada, edonon gogorarazten zaio, Europan
|
nola
ikasi dugun ikusten, ikusiz paisaia antzaldatu egin duen hainbat literatori eskerrak, paisaia eta literaturaren ezkontza moderno horretan, oraingo turismoa egon baino lehen. Venezian, Erroman, hotelean nahiz kafetegian edo, kalean zoazela, hormaren batean, hemendik pasa ziren Goethe, Stendhal, Keats, Shelley eta beste milaren oroipena topatuko duzu, hiriotako paisaia literatura bihurtu dutenak.
|
2004
|
|
Plangintza didaktiko baten antzekoa da, euskararen erabilerari buruzkoa. Inkesta bat egin nahi nuen jende gaztearekin, hemengo etorkinen seme alabek
|
nola
ikasten duten jasotzeko, eta abar. Harrigarria izan zen.
|
|
|
Nola
ikasi, galderaren konponketaren bila gabiltzanontzat horixe da itaun behinenetako bat.
|
|
|
Nola
ikasi, hala erabili: badago, inondik ere, halakoxe kausa efektu antzeko zerbait bi gertaera horien artean.
|
|
Euskaldun zaharrek berriekin hitz egiten duzuenean, behar beharrezko den pazientziarik ez duzue eta erdarara, bost minutuen buruan, jotzen duzue.
|
Nola
ikasi hola. Jarrera horrekin, nola irakatsi pertsona mila askori?
|
|
|
Nola
ikasi duzu?
|
|
Bolada batez eman zion matraka horrekin, baina Carlosek barrea baino ez zion erantzuten. " Ikaragarria" erabakiko zuen Marckek" bikoteen artean dauden komunikazio gabezi eremuak, eta
|
nola
ikasten den eremu horien mugetatik hanka puntetan pasatuz elkar bizitzen", Carlosek ezkutatzeko zerbait utzi zuelakoa fantasiatarako joz.
|
|
Lokamuts bilakatu ote zitzaizkion?
|
Nola
ikasi zuen bizitzak eskainitako apurrekin moldatzen?
|
2005
|
|
|
Nola
ikasi papera tolesten
|
|
Ikasle askok ez dakite
|
nola
ikasi.
|
|
|
NOLA
IKASI
|
|
Curriculumaren osagaiei buruzko erabakiak hartzeko baliagarria da: zer, noiz eta
|
nola
ikasi, edo, zer, noiz eta nola ebaluatu. Galdegai hauei buruzkoerabakiak hartu behar dira.
|
|
AEAk azaldu duenez, bidezko erreklamazioa sustatu zuen, eta, horren arabera, “orain, saltzaileak, auto gidariari 558,31 euroko kalte ordaina eman behar dio (pneumatiko zuzenak jartzeko ordaindu behar izan zuen zenbatekoa), eta, gainera, legezko interesei eta kostu judizialei aurre egin behar die”. Elkarte horren aburuz, ebazpen judizialak “autoen saltzaile jakin batzuen jarduera arbitrarioaren aurrean automobilistek dituzten eskubideak onartzeko aurrerapauso garrantzitsua izateaz gain, epai judizial baten bidez pneumatikoen lengoaia konplexua deszifratzen eta gure ibilgailurako egokiak zein diren jakiten
|
nola
ikas daitekeen erakusten duen adibide didaktikoa ere bada”. Pneumatiko bati buruz jakin behar den informazioa haren albo batean dago.
|
|
Eskolako liburutegian
|
nola
ikasi eta ikertu: erabiltzaileak prestatzen.
|
|
Boz sakoneko batek orduan internazionala hasi eta lehen kopla errepikatu zuten, lalalaka bukatzeko. Noiz eta
|
nola
ikasia zuten abesti hori. Eskolan beharbada?
|
2006
|
|
|
Nola
ikasten da zuk bezain dotore idazten?
|
|
Eta hori
|
nola
ikasten da?
|
|
Bele gazte honek asko du oraindik ikasteko.
|
Nola
ikasten duen, ordea, ez dakigu oraindik.
|
|
Ingurune baten mende dagoen erabiltzailea grafikoak asko daki interfazearen funtzionamenduari buruz. Metafora alde batera uzten dutenek
|
nola
ikasten dute ordenagailua funtzionatzen du.
|
|
Kezka nagusien artean hauxe zegoen: ikasle berriek hizkuntzak eta zehazki euskara
|
nola
ikasiko zuten. Ildo horretatik, hasierako aztoramenduak materiala bilatzera eraman gintuen:
|
|
• Heziketa,
|
nola
ikasten den ongitzat hartu behar dena.
|
2007
|
|
Lehenengo eta behin, profesional batek argitu dizkio haurrari irakasgai bakoitzean dituen zalantzak; berak erakutsi dio
|
nola
ikasi, nola antolatu bere lana, eta nola izan arduratsu eta saiatua lanean.
|
|
Hitz batean, irakasleak
|
nola
ikasi, lana nola antolatu, eta arduratsu eta saiatua izaten erakutsiko dio ikasleari, eta ikasleak jakin behar du bera arduratu behar dela irakasgaia gainditzen edo ikasketetan emaitza hobeak lortzen.
|
|
|
Nola
ikasi positibo izaten?
|
|
Ez genuenproblemarik nahi euskara ahulegia zelako, eta orain problema bat ez, problemaguztien problema bihurtu zaigu euskararen normaltze bidea: ikasten omen denmintzaira (bidenabar,
|
nola
ikas daiteke erabili gabe?), ez da erabiltzen erabili beharlitzatekeen moduan eta neurrian.
|
|
nazio bat instintu makurrek dominatzen duten lagunabar infantila da, sekula ez dena heldutasunera heltzen716; herria, masa ezjakina, beti deskontentu, zer nahi duen ez dakiena717 Humboldt-ek interes aski objektiboetako naturalista gisa ohi dihardu. Eta, zalantza gabe, merezitzenago duena da seinalatzea,
|
nola
ikasten dugun haren gogoetan, batek edukitzen duen nazioaren kontzeptuan, inplikatua edukitzen dela orobat, banakoa eta gizadia nola ulertzen den ere. Nazioa zer den, batetik gizabanakoa eta bestetik gizadia zer diren aldi berean pentsatuz, pentsatzen da (abertzaletasunak ez du aberria soil pentsatzen:
|
|
San Frantziskoko beste talde batek antzeko eredu murino bat garatu du arratoiekin. Animalia horiek hainbat erreakzio aztertzeko balio dute, hala
|
nola
ikasteko edo oroitzeko arazoak.
|
|
Herriko dendetan eta gaztelekuan zintzilikatu dituzte.Eskoriatzan, berriz, zabalik jarraitzen du Espainiako gerraren inguruan prestatutako Irakatsi gabeko irakasgaia izeneko erakusketa. Bertan Gerra Zibila orain arte
|
nola
ikasi den eta gaur egun nola ikasten den erakustea. Ibarraundin dago ikusgai.
|
|
Herriko dendetan eta gaztelekuan zintzilikatu dituzte.Eskoriatzan, berriz, zabalik jarraitzen du Espainiako gerraren inguruan prestatutako Irakatsi gabeko irakasgaia izeneko erakusketa. Bertan Gerra Zibila orain arte nola ikasi den eta gaur egun
|
nola
ikasten den erakustea. Ibarraundin dago ikusgai.
|
|
Eta zehazten du idatzi gabeko bere doktrinak
|
nola
ikasten diren:
|
|
|
nola
ikasten diren besteren hizkuntzak
|
2008
|
|
Lehen ikaskuntzaren kasuan ageri da hobe dela murgiltze hitza erabiltea erabilpena baino lehen, hizkuntzaren entzutea ezagutzaren eta erabilpenaren eragilea baita. Bestelan
|
nola
ikasi/ ezagutu eta erabili hizkuntza. Deusetik abiatuz mintzatzea ez da posible.
|
|
Lehen ikaskuntzaren kasuan ageri da hobe dela murgiltze hitza erabiltea erabilpena baino lehen, hizkuntzaren entzutea ezagutzaren eta erabilpenaren eragilea baita. Bestelan
|
nola
ikasi/ ezagutu eta erabili hizkuntza. Deusetik abiatuz mintzatzea ez da posible.
|
|
Nola ase gure jakin mina?
|
Nola
ikasi?
|
|
NEKANE. Ikasi?
|
Nola
ikasiko dut Milenaren kasutik aldendu gura banau?
|
|
|
Nola
ikasten den
|
|
Oposiziogile gehienek erosten dituzten testuetan aparteko edukiak sartzen dira, hala nola, ariketa praktikoak, galdetegiak, zalantza eskuliburuak edo azalpen argiagoak. Halaber, normala da azken edizioak, testu eguneratuenak eta gida batzuk bilatzea, nahitaezkoak ez izan arren oposizioa gainditzen lagun dezaketenak, hala
|
nola
ikasteko teknikak edo oroimen ariketak eskaintzen dituztenak. Baina gehigarri horiekin guztiekin, lehiatzaileak ez ditu 200 euro baino gehiago gastatuko materialetan.
|
|
«Hasieratik azaltzen diet ikasleei guk horrela esaten diogula honi edo hari, baina benetan nola esaten den ez dakidala. Erderaz
|
nola
ikasi genuen erakusten diet, lehenik, baita nik nola euskaratu dudan ere».
|
|
Eta
|
nola
ikasi zenuen lanbidea?
|
|
Hizkuntza
|
nola
ikasten den eta prozesu horren nahasmenduak, eta buruko zientzia kognitiboak izango dituzte aztergai bertan, besteak beste. Arreta berezia jarriko diote pertsonen elebitasunari.
|
2009
|
|
Gure formakuntzan kantuek asko egin dute, pastoralek.
|
Nola
ikasten ditu jendeak gertatu diren gauzak, hura ezagutu duen bat ezagutuz ala nola?
|
|
— Euskararen familia bidezko transmisioa indartzeko programa pilotuaren oinarri teorikoak: haurrak
|
nola
ikasten dituzten hizkuntzak (motibazioa, ezagutza eta erabilera), eskolaren garrantzia eta mugak, etxearen garrantzia, hiztunak osatzeko mekanismoa, egiten ari diren lana hobetzeko proposamena (esperientzia pilotuak), plan pilotuaren definizioa (familia motak, helburuak).
|
|
Ingelesari dagokionez, bete betean uste genuen gure hizkuntza pribatua haurrenetako bat izatera ere helduko zela. Hizkuntza bat hizketan hasi aurretik ere ikasten dela sinisturik (bestela
|
nola
ikasten ote du ume txinatar batek bere lehen hitzak txineraz esaten?), asko hitz egiten genuen. Juliak lehen seme alaba guztien patua pairatu zuen.
|
|
GERMAN.
|
Nola
ikasi behar da orduan?
|
|
Lehenik, bisitari mota hau ezagutu behar genuen: nor zen, nolako ohiturak zituen; eta geroago, aztertzen hasi ginen nolako kalteak ekar zitzakeen, nola egin geniezaiokeen aurre, edota
|
nola
ikas genezakeen espeziearekin bizitzen.
|
|
Maria Doloresek emakumeen gaiak, haien lanak aitatzen zituen: josten
|
nola
ikasi, sukaldaritza kontuak eta horrelakoak. Albaitaritzako atalean, baserritarrei azalpentxoak ematen genizkien Oñatibiak eta biok36 Basarrik asteko kronika egiten zuen eta bertsoren bat edo beste ere kantatzen zuen.
|
|
1960ko hamarkadaren hasieran, David Paul Ausubel psikologo eta pedagogo estatubatuarrak ikaskuntza esanguratsua terminoa sartu zuenean didaktikaren eremuan, agian ez zuen imajinatu kontzeptu horrek mundu osoko ikasgeletan irakaskuntza eta ikaskuntza estrategiak eta metodoak ezartzean izango zuen oihartzuna. Teoria horren oinarria da
|
nola
ikasten den irakastea baino gehiago, ikasleen ikaskuntza kalitatezkoa izatea, zuzen ulertu eta sakontzea. Kalitatezko ikaskuntza horri ikaskuntza esanguratsua deitzen dio Ausubel ek, eta ikasle batek irakasgai edo kontzeptu bati buruz dituen aldez aurreko ezagutzen eta jasotzen duen informazio berriaren arteko elkarrekintzaren bidez lortzen da, horrela, erlazionatzean eduki berriak errazago ikasi eta barneratu ahal izateko.
|
|
Erosoa? Erabiltzen
|
nola
ikasi azaltzen du artikulu honek. Funtsean, erabiltzaileak geolokalizatzen ditu modu primitiboagoan, hala nola Google Latitude.
|
|
Horrek lagunduko digu jakiten nolatan dituzten lehoinabarrek orbanak, nondik datorren elefanteen tronpa edota
|
nola
ikasi zuten hegan saguzarrek, azaldu dute Genome 10Kren sustatzaileek. Haien artean da Sydney Brenner Nobel sariduna.
|
|
Bertan egindako platerak, atzerritar bakoitzaren herrialdekoak izaten dira," eta gainera sukaldean aritze horrek pertsona hauen errealitatea hobeto ezagutzeko aukera eman digu: nola etorri diren, zergatik Euskal Herrira,
|
nola
ikasi duten euskaraz hitz egiten, nola integratu diren..." azaldu dute Erlo Telebistako lagunek.
|
|
Kukubikokak aparte, besterenean apopilo hazteko abildadea duela onartuz, badituela ikusten dut bere eskolako kume franko politikarien artean ere.
|
Nola
ikasi duten, kukuka, bakoitza berean, temati, kantatzen. Nola konpontzen ote kukua, kantu bertsua, askotan tonu ezberdinean abesten?
|
|
Eta bizitza ematea zer zen nola azaltzen zieten pailazoek haurrei. Eta haurrekin batera
|
nola
ikasten genuen guztiok, ardi eta otso izandakoek, bizitza emateko era berria. Ederra izan zitekeen.
|
2010
|
|
|
Nola
ikasi dut hizkuntza. Zertarako?
|
|
hizkuntzak ikasten ari direnean ikasleei abagunea eman behar zaie prozesu horretan nola ari diren, nola sentitzen diren, azal dezaten. Konta dezatela zergatik ari diren ikasten, zertarako,
|
nola
ikasten duten... Gutako bakoitzak hizkuntzak ditu bere barnean eta bakoitzak zerbaiterako balio dio:
|
|
" Nor edo nor izan behar naiz bizi honetan, gero!". Baina hori nahi izanagatik ere, goseak bizi nintzen, eta
|
nola
ikasi. Medikuntza ikasten hasi nintzen, azterketarik ezin gaindituta, ezin estudiatuta, goseak.
|
|
5) Euskal kasu ikerketan garrantzitsuak dira zenbait faktoreren eragina. Esate baterako," adina" aldagaiak hiru hizkuntzak
|
nola
ikasten diren adierazterakoan bere lekua du," hizkuntzen artekotasun linguistikoa" (‘cross linguistic effects’) kontuan hartzen bada. Eragin horiek positiboak dira, adibidez, elebiduntasunak errazten duelako 3H ikastea, edozein dela ere hizkuntzen arteko distantziak, edo kognizioan, edo soziokulturalki, eta abar.
|
|
1 2010eko irailaren 6an eta 7an honako hau eskatu nien: " idatzi non eta noiz sortu zinen eta zure bizitzan euskararekin izan duzun harremana, noiz eta
|
nola
ikasi zenuen, zer leku betetzen duen hizkuntzak zure bizitzan, zure harremanetan, zure barnean". artikulu hau prestatzeko idazki horietaz baliatzeko aukera (eta baimena) eman izana eskertu nahi diet guztiei.
|
|
Eta
|
nola
ikasten da?
|
|
Etxean, umetan Eskolan
|
nola
ikasi. Etxean, orain Lagunartean, orain
|
|
Etxean, umetan Eskolan
|
nola
ikasi. Etxean, orain Lagunartean, orain
|
|
Hori da ikaskuntza esanguratsuaren teoria deritzonaren oinarria, David Paul Ausubel psikologo eta pedagogo estatubatuarrak didaktikaren alorrean sartua. Didaktika horren oinarritik abiatuta,
|
nola
ikasten den, nola irakasten den baino gehiago, pedagogiaren arloko hainbat adituk ikertu dituzte ikasgelan praktikan aplikatzeko teknika eta tresna eraginkorrenak. Mapa kontzeptuala izan da erabilgarrienetako bat, mundu osoko irakaskuntzan oihartzun handiena izan duena.
|
|
Zergatik lortzen dituzte emaitza akademiko desberdinak irakasgai jakin batzuetan antzeko gaitasunak eta ikasteko gaitasuna duten bi ikaslek? Erantzuna ez dago ikasgaian,
|
nola
ikasten duten baizik. Ikasle bakoitzak estilo berezi bat du, jasotzen den informazioa prozesatzeko, interpretatzeko eta asimilatzeko modu jakin batzuk dira ikaskuntzaren ezaugarriak.
|
|
Patxi: ...
|
nola
ikasi dun euskara hoin ongi.
|
|
Maiz, komunikabideetan, politikan, unibertsitatean eta eguneroko kulturan gizakiok ahazten dugu zein izan den gizaberearen lekua planetaren eboluzioan zehar1 Unibertsitatera heltzen diren ikasleei galdetzen diet, kasu, noiz agertu zen gure espeziea Lurraren historian eta orokorrean gutxik ematen didate erantzun zuzena fakultate batean zein bertzean. Mundu globalizatu eta hiper teknologiko batean, non iraunkortasun ezaren aztarnak ateratzen diren edonon,
|
nola
ikasten dute etorkizunean munduaren ibilbidea kudeatuko duten hiritar helduak izanen diren haurrek. Zer ikasten dute, gizakion lekua eta jatorria curriculum akademikoetan sartzen ez badira?
|
2011
|
|
Oraindik ez dugu gaitasun hori; egia esateko, urrun gaude gaitasun hori izatetik.
|
Nola
ikasten dugun, nola dauden funtzio guztiak harremanetan, nola gertatzen diren lotura horiek burmuinean, hori dena ulertu beharra dago lehenik eta behin.
|
|
Ordutik, belaunaldiz belaunaldi igaro da otarrak egitearen artea. Deigarria da, gainera, batzuk, Iñakik kasu,
|
nola
ikasi duten otarregintzan: " Zortzi urte nituela otarreak egiten jartzen ninduten, zigor moduan".
|
|
Lau ikerketa lerro dituzte: bata, mintzaira nola eskuratu, ulertu eta ekoiztu; bigarrena, elebidunek edo eleaniztunek bigarren hizkuntza
|
nola
ikasten duten; hirugarrena, gaixo neurodegeneratiboak hizkuntzarekin nola moldatzen diren; eta laugarrena, nola atera zukua makinei (erresonantzia magnetikoa, elektroentzefalogramak...) ikerlariek nahi dituzten ikerketak egin ahal izateko. Lau ikerketa lerro badira ere, denak zeharkatzen ditu elebitasunak.
|
|
" Irakasleok gauza bat behintzat badakigu: gero irakasteko
|
nola
ikasi behar den. Nire ustez, hiru hizkuntzako eredua gogoan dutela prestatu dute ikastaro hau.
|
|
Zur eta lur geratu nintzela ikusi zuenean, bere buruaz are gehiago harrotu zen, sinadura egiteaz gain, paperak irakurtzen zekien adineko andre bakarra zelakoan... Erabat harrituta ni, urteetan zehar entzundako erromantze luze luze haiek
|
nola
ikasi ote zituen lehenbizikoz nirekiko galdezka... Apala bezain erraldoia.
|
|
Kazabonen liburu hau opor horien kontaketa dugu, nola iritsi zen Edurne; nola hasi zen inguruak ezagutzen Denisen laguntzarekin;
|
nola
ikasi zuen neskak zerua irakurtzen: " goiz gorri, arratseko euri" (45 orrialdea); lurreko markak irakurtzen:
|
|
Eta Don Blasek
|
nola
ikasi zuen hizkuntza?
|
|
–Oroitzen zarete
|
nola
ikasten genuen igeri? –galdetu du Jorgek, eztabaidari ihes egin eta solasa bertze gai batzuetan finkatzeko.
|
|
Guk hori, normal! So egizu, hartzen balin baduzu Xalbadorren liburua, erakusten dizu
|
nola
ikasi zuen bertsoen egiten: ostatuan, dudarik gabe!
|
|
Jateko ona da, erabat kentzetik urrun dago eta lor daiteke, baina proposatu egin behar da. Eta
|
nola
ikasi.
|
|
—Tori, estankoan erosi dut. Hau da lehendabiziko faszikulua,"
|
Nola
ikasi gitarra elektrikoa jotzen sei leziotan". Fakultateko lana egiten duzun artean, egiten ahal duzu ikastaroa.
|
|
Egileak ez du argitzen Nicholaik
|
nola
ikasi zituen lehengo sei hizkuntzak, baina pentsa liteke protagonistaren bizimodu alderraian ikasi zituela. Hau da, modu naturalean hizkuntza horiekin kontaktuan egon baitzen.
|
|
Baina Carmenek
|
nola
ikasi du euskara. Ijitoak aitortzen duenez, Etxalarko euskalduna da, eta ijitoek Sevillara eraman zuten bahituta edo; baina bere asmoa Nafarroara, ama gaixoaren ondora, itzultzea da.
|
|
Peru eta Maisu Juanen arteko dialektika horretan hizkuntzak
|
nola
ikasten eta ahazten diren planteatzen dute. Eta argudioak zientifikoak baino gehiago poetiko ideologikoak izanik, hizkuntzak haurra jaio aurretik ikasten direla aitortzen du Peruk:
|
|
Axularrena, Bizkaiko baserritarrena, euskara arrunta zein estandarra. Idazleak, ordea, ez du argitzen
|
nola
ikasi duen mintzatzen. Bakarrik iradokitzen du euskara oso hizkuntza arraroa dela, agian beste mundu batekoa:
|
|
Pertsonaietariko batzuk, gainera, euskara ikasi dute eta horrela agertzen dira liburuetan barrena. Eleberrietako pertsonaiek euskara
|
nola
ikasi duten argitzeko, berezko dohainez eta ikasketaz gain, hiztunekin, hots, euskaldunekin harremanetan egotea beharrezko ikusten dute guztiek.
|
2012
|
|
" Haur bakoitzaren psikomotrizitate madurazio erritmoa errespetatzearen garrantziaz ohartuz, nola lagundu dezakegu haur batek lau hanketan egin dezan? Eta bere momentua iristen denean, oinez
|
nola
ikasten du, erakutsi gabe?". Galdera horiek izango dituzte abiapuntu, eta horren bidez hausnarketa eta eztabaida bultzatu nahi dute antolatzaileek.
|
|
" Haur bakoitzaren psikomotrizitate madurazio erritmoa errespetatzearen garrantziaz ohartuz, nola lagundu dezakegu haur batek lau hanketan egin dezan? Eta bere momentua iristen denean, oinez
|
nola
ikasten du, erakutsi gabe?". Galdera horiek izango dituzte abiapuntu, eta horren bidez hausnarketa eta eztabaida bultzatu nahi dute antolatzaileek.
|