2000
|
|
Bederatzi ikastetxetako esperientzia nolakoa izan da? Zer eta
|
nola
landu duzue?
|
|
Ahozko transmisio naturaleko metodologia eraman da bertso eskoletara. Ez da gehiago ikertu
|
nola
landu behar den, nola sekuentziatu gauzak, zer eduki diren ezinbestekoak gazte batek bertsogintza ezagutzeko... eta hala ere, emaitzak oso positiboak izan dira. Baina etorkizuneko erronka nagusia hori da:
|
2001
|
|
Zuzenean ikastetxeko irakasleekin hitz egitea da onena eta curriculum sozialaren kontzeptua
|
nola
lantzen duten zehazki azaltzea eskatu.
|
|
2.4
|
Nola
landu ikas estrategiak?
|
|
Hurrengo kapitulu batean, usaimena
|
nola
landu eta entrenatu ahal den azalduko dugu.
|
|
Ez genuke liburu hau amaitu nahi, usaimena, usaina eta perfumearekiko zaletasuna
|
nola
landu ahal diren azaldu gabe, eta autore honek bere eguneroko bizitzan pairatu behar izan duen, entrenamendu, berezia aipatu gabe.
|
2002
|
|
Gaur egun euskarazko hizlaririk onenak sermoilariak dira.
|
Nola
lantzen zenuten oratoria?
|
|
|
Nola
lantzen da Brut Nature motako cava?
|
|
3.3
|
Nola
landu ikaslearen gaitasunak: aukera metodologikoak
|
2003
|
|
Nik Garyri buruzko dozena bat liburu irakurri dut eta nire buruari galdetzen diot:
|
Nola
landu daiteke horrenbeste estilo diferenterik. Romain Garyk bere barruko alderdi batzuk azaltzen zituen eta Emile Ajarek beste batzuk.
|
|
kultura eta historia? landu zen, garai historiko desberdinak eta jakintza arlo desberdinak uztartuz; 2002 urtean Miarritze izan zen sailaren ikastaroaren egoitza eta jorratutako gaia euskal arrantzaren historia izan zen, Ternuatik bolantetara; 2003 urtean, azkenik, Iruñea izan zen berriro historiagileen biltokia eta historia musikaren bidez
|
nola
landu jorratu zen.
|
|
Alanche prestatu bear dira bio  tzac, Jaungoicoaren berbearen acia erne, aci eta laborea emotera etorri dedintzat" (Zabala, J: 7). Predikariak Jainkoaren hitzaren ereile dira, beraz; beren eginkizuna, bekatuaren belar gaiztoak sustraitik atera, bertuteak landatu, eta
|
nola
landu behar diren erakustea da. Fededunek beren lurrak laboratzen dituzten bezala, arreta berarekin, landu behar dituzte beren arimak.
|
|
Hala izan ez dadin, tokian tokiko erretoreen laguntza eskatzen du, horiek jarraiarazi baitute misiolariek piztutako debozioa. Salbaziorako bidean segi nahi duen fededunari, berriz, garbi adierazten zaio bertute hazia
|
nola
landu behar duen egunero: 1) bekaturako tentaldiak dauden tokietatik (dantza, festa, bi sexuen arteko batzarretatik) ihes eginez; 2) sarritan aitortu eta jaunartuz; 3) egunero minutu batzuetan biho  tzezko otoitza egiteko ohitura hartuz; 4) eta bekatu arinak ere saihes  tuz, horiek baitira larrien atari.
|
2004
|
|
Bioteknologiak dakartzan arazo moralak
|
nola
lantzen dira gaur. Nola landu behar lirateke?
|
|
Bioteknologiak dakartzan arazo moralak nola lantzen dira gaur?
|
Nola
landu behar lirateke?
|
|
Prozesuak hiru hilabetetik urtebetera iraun dezake, piloa
|
nola
lantzen den arabera.
|
|
Historia apologetiko horien arriskua, etxe kontsumorako eraikitzen ditugun gure memoria partikularrena bezala, gorazarre akritikoan geratzearena da, edo are mitologian bukatzea (euskal historiografia tubalista zaharrean gertatu zen bezala). Horregatik, puntu honetan, historiografia modernoan apurka apurka garatuz joan diren metodo kritikoen berri eman litzateke, iturrien errespetua azalduz, positibismoak horixe defendatzen zuela, eta horrek guztiak Euskal Herrian izan duen bilakaera gainetik agertuz, ez hainbeste euskal historialarien izenak irakatsiz, baizik historia
|
nola
landuz joan den azalduz.
|
|
Prozedurei dagokionez, hau da agian historiaren irakaskuntzan neutralentzat jotzen den arloa. Azken finean historia
|
nola
landu jakiteko teknika eta metodoei dagokio, eta arlo batez ere praktikoa den heinean, suposatzen da hemen ez dela ideologia eta halakorik sartzen. Eta hori egia da printzipioz, euskal historiako metodologiak beste edozein herrialderen historia lantzeko metodologiaren berdina izan behar baitu (grafikoak, estatistikak, testu iruzkinak...).
|
|
Beste erdia mapa batek: polikromia
|
nola
lantzen den, margoen tratamendua azaldu nahi zuten. Mapan Euskal Herria ageri zen.
|
2005
|
|
Rey-k eta J. Santamaria-k (1992) honako alderdiak edo atalak lantzen dituzte euren proposamenean: ...zer lortu nahi dugun (ikastetxearen helburuak, balioak...), ikaskuntza mailan zer lortu nahi dugun (ezaugarripedagogikoak, orientazioa...), nola lortuko dugun (arauak, harremanak...), zeinmetodologiarekin (indibidualizazioa, eskolaz kanpoko talde lana...), zein egituraeta funtzionamendu motarekin (parte hartzea, ingurunearekin harremanak, organigrama...), proiektuaren ezaugarriak (noiz landu zen,
|
nola
landua, ebaluazio etaaldaketa prozedurak...).
|
|
Beronek plan baten ideia bakarrik aurkeztu behar du: hizkuntz estudioa hemendik aurrera, eta egilearen arabera, sistematikoki
|
nola
landu litzatekeenari buruzko egitasmoaren ideia. Baldin eta plan honek gizon adituen artean onespena aurkitzen badu, orduan askok eta askok ahal izango dute, elkarrekin, bere egitean edo burutzean parte hartu.
|
2006
|
|
Aste honetan Sustraia saioa hasteko, bi ekoizle ekologiko bisitatuko ditugu. Haien ahotik jakingo dugu produktu ekologikoak
|
nola
lantzen diren eta nola maneiatzen diren, merkatura iritsi arte.
|
|
|
Nola
landu zenuen hortaz, euskara?
|
2007
|
|
|
Nola
landuko duzue literaturaren soziologia?
|
|
Agintaldiaren hastapenean BAM (Baiona Angelu Miarritze) distrituarekin harremana
|
nola
landu aztergai izan zenuten. Nola joan da atal hau?
|
|
6.1
|
Nola
lantzen ditugu albisteak?
|
|
Horretaz gain, ikusi behar da baita, komunikabide batek
|
nola
lantzen ditueninstituzionalak ez diren kanalak. Adibidez, elkarte asko daude arazoak dauzkatenak, gizartean lan egiten dutenak, erakundeek kasurik ere egiten ez dietenak.... Bigarren mailako?
|
|
Ezagutu azak
|
nola
landu
|
2008
|
|
Helburu horrekin sortu du CONSUMER EROSKI k Bizkar Eskola: minik ez izateko jakin beharreko guztia/ minik ez izateko, non ikas litekeen
|
nola
landu gorputz jarrera osasungarriak eta nola indartu bizkarra.
|
|
Eta nola zaintzen zituen azaldu zion. Solasaldietako batean, itsas galera gertatu zenean hondartzan aurkitu zuen kotoi ale bat erakutsi zion kapitainari, eta galdetu zion
|
nola
lantzen zen landare hura. Kapitainak kontatu zion Amerikako Estatu Batuetako hegoaldeko lur epeletan kotoi plantazio erraldoiak zeudela, eta lan nekeza zela hura jasotzea, Afrikatik etorritako esklabo beltzek egiten zutela.
|
|
Irakaskuntzan, herri komunikabideetan edo admi nistrazioan lanean ari direnek, oro har, ez dute garbi gai hau. Batzuek euskalkiak eta batua bi multzo isolatu eta aldaezintzat dituzte; bertze batzuk, aldiz, batuaren kontra egon gabe euskalkien alde ere badaude, baina ez dakite
|
nola
landu gaia...
|
|
batzuek, aldiz, uste dute erabaki hori zuzena dela, beharrik gabe euskalki bateko zein bertzeko hitzak edo esaldiak ez nahasteko aukera ematen duelako9 Geroak erranen du erabaki hori zuzena izan den edo ez. Hiztegi Batua bera
|
nola
landu eta erabili behar den ere ez du argi batek baino gehiagok; hor dugu, adibidez," h."[= hobe] ikurra dara maten hitzekin praktikan gertatzen ari dena: " h." dunak hobetsi eta gainerakoak gai tzetsi10.
|
|
Azkue Euskal Herritik mundura eta bereziki Europara nola ireki zen ikusteko adierazgarria izan daiteke bere ekoizpenaren gai bat hartzea, adibidez folklorea, eta berau
|
nola
landu zuen ikustea. Kontuan izan behar da garaiko ikerketa folklorikoetan erraz jotzen zela herri baten ezaugarri esklusiboak seinalatzera eta ikuspegi kastizistak, etnozentriko eta isolazionistak garatzera.
|
|
Ez ahaztu eredu familiar batean, fonetismoak (palatalizazioak, bustidurak, kontrakzioak eta abar) ohikoak direla, baina ez da hala izaten kode idatzian. Beraz, dekodifikazioa egiten ikasten dutenean, ahozkotik idatzirako pauso hori
|
nola
landu aztertu da.
|
|
Irakaslearen lana aztertuko dugu: zer eta
|
nola
landu behar duen, eta zer eta nola zuzendu behar duen. Toki berezia izango dute Elgoibarko Herri Eskolan aplikatu den Kontzientzia Fonologikoa lantzeko programak eta programa horren barnean integratu ditugun bertso ariketek.
|
|
– Eskolak
|
nola
lantzen dituen irakurketa eta idazketa. Irakasleek berehala hauteman behar dituzte haurrek irakurtzen eta idazten dituzten zailtasunak.
|
|
Ahalik eta lehiakorrenak izateko abuztuan bi lan ildo eramango dituztela azaldu du Edorta Aspiazu bulegoko koordinatzaileak. Batetik, gainerako hautagaitzak ikusiko dituzte «zer egitura duten,
|
nola
landu diren, batzordeak sortu dituzten eta hiritarren atxikipena lortu duten» ikusteko. Kontuan hartu behar da Donostiak oso konpetentzia gogorra izango duela hiriburutasuna lortzeko bidean; Iruñea tartean izan arren, Kordoba, Malaga, Zaragoza eta Valentzia dira aurkaririk aipagarrienak.
|
|
Kamaradak Gazte Internazionalisten Sareak dioenez, foroak borroka sektorialak Europan
|
nola
lantzen diren ikusteko aukera emango du, «Euskal Herriko gazte mugimenduek zer ikasi eta zer konpartitu badutelako». Hori dela eta, stand bat ezarriko dute gazte mugimenduen materialekin.
|
|
Goizez eta arratsaldez, lau eskulangile jardun dira zuzenean, publikoak eskulanak nola egiten diren ikusteko. Aurten, bisitariek harzuria
|
nola
lantzen den ikusteko aukera izan dute, Begoña Gutierrez Fombella artisau asturiarraren eskutik. Bestalde, Alfredo Zatorre eskarmentu handiko forjari nafarrak burdin lanaren teknikak erakutsi ditu.
|
2009
|
|
Ohitzea da kontua. Guk ere hasieran ez genuen argi euskara bluesean
|
nola
landu, bluesa ingelesez bizi genuelako; baina gure hizkuntza erabiltzeko apustua egin genuen. Hala ere, tarteka ingelesarekin nahasten dugu.
|
|
Gaia plazaratu zuen lehenetarikoa EHU ko estetika irakaslea den Mikel Iriondo izan zen. 2003ko urte bukaeran Bitarte aldizkarian argitaratutako Arte y violencia en el Pais Vasco izeneko artikulu batean," bortizkeria terrorista" euskal artean eta tartean euskal literaturan
|
nola
landu den aztertzen zuen. Artikuluaren ideia nagusia honakoa zen:
|
|
" Norberak bere baserria ezagutzen du eta arazoak non dauden planteatzen direnean berehala ikusten dituzte". Beste gauzen artean, ikasi zuten nola hobetu euren elikagaiak, alegia, belarra
|
nola
landu, indar handiagokoa izateko. Eta hirugarren pausoa, orain egiten ari direna, da zelan hobetu lur horiek larrea hobetzeko.
|
|
Blogak lehenengo, bigarren zein hirugarren mailan erabiltzen dira, maila bakoitzari dagozkion hainbat helburu eta eduki jorratzen direlarik. Hurrengo lerroetan, trebetasun sortzaileak eta hartzaileak blogetan
|
nola
lantzen ditugun azalduko dut.
|
|
1) Hizkuntzaren eraldaketa prozesuetako lider mota ezberdinak sortzeko, antolatzeko eta eraginkortasuna lortzeko estrategiak lantzea. Lidergo kateak
|
nola
landu aztertuko dugu...
|
|
Honela, Euskalit erakundeak bere partaideen lidergotza ebaluatzeko jarraitu duen bidea ezagutu genuen, batetik. Bestetik, enpresatan aldaketak sustatzeko bideratzen diren coaching prozesuetan lidergotza
|
nola
lantzen den aztertu genuen.
|
|
Hirugarren belaunaldiko etxe orratzetan, garaiera kontzeptuaren ordez, dentsitatea erabiltzen da. Eta hori da gakoa erabakitzeko nola eraiki hiria etxe garaiekin eta
|
nola
landu hiri bertikala (hiriaren hazkuntza bertikala).
|
|
Gauza bat da produktuei buruzko hitz politak entzutea eta beste gauza bat da baserritarrekin egotea eta produktuak
|
nola
lantzen diren haiengandik ikastea.
|
|
Demagun behin eta berriz saiatu garela gure herrian egin behar densaihesbideari buruzko informazioa lortzen udalean eta ezin izan dugula lortu.Pentsa dezagun hauteskundeak gertu direnean, udaleko komunikazio arduradunakalkateak gaiaren inguruan informatzeko elkarrizketa eskaintzen digula. Kasuhorretan ondo balioetsi behar dugu
|
nola
landuko dugun informazioa. Agian, ezlitzateke alkatearen elkarrizketa soilik kaleratzea.
|
|
Eskulangileek produktuak
|
nola
lantzen dituzten erakutsiko diete bisitariei; hala, prozesua bertatik bertara ezagutzeko aukera izango dute. Hiru egunetan ordutegi bera izango du:
|
|
Hedabideek genero indarkeria
|
nola
lantzen duten aztertu dute Sortzen ek eta Kazetarion Berdinsareak; hildako andreen bizitzei buruz behar baino gutxiago kontatzen da, haien ustez.
|
|
Soziolinguistikaren aspaldiko galderei erantzun berriak eman beharrean gaude.
|
Nola
landu nortasunak babestuko dituen eta gizarte kohesioa sustatuko duen hizkuntza politika bat egoera berri honetan. Patxi Baztarrikak ondo asmatu du erantzuna non bilatu:
|
|
Gehienetan, ideien kontzeptualizazioa edukiz beteko dituzten metaforen bidez eraikitzen da âberen berezko izaera dela eta, metafora horiek irakurketa asko dituzte, eta hartzaileak deskodetu egin dituâ. Bestalde, ikusia dugu
|
nola
landu den duela gutxiko memoria historikoaren gaia, bai eta nola aztertu diren pasarte historiko jakin batzuk ere, zeinak, elementu etniko politikoekin loturarik ez izan arren, beren berariazkotasuna seinalatzen saiatzen baitziren. Frankismoa izan zen gai nagusia, eta zoritxarrak âhala kolektibitatearenak zein banakoarenakâ narratzeko ahots ofizialik ezean, kantagintzak modu metaforikoan zein zuzen zuzenean egin zion aurre.
|
2010
|
|
Osteguna, 21
|
Nola
landu baratza ekologikoa (euskaraz). Legorretako Udaletxeko pleno aretoan, 19:00etan.
|
|
Era berean, EITBk nortasunaren afera
|
nola
lantzen duen salatu du, eta nazio perspektiba kendu nahi izatea leporatu die komunikabide publikoko arduradunei. Azken zazpi hilabeteetan zazpi aldiz aldatu dute Euskal Herriko mapa.
|
|
|
Nola
landu euskara sustatzeko komunikazioa testuinguru berrian. Alegia, aro digitalean, mundializazioaren garaian, nola prestatu mezua?
|
|
Alemaniako Berdeen eskema ez da bakarrik ideologia politikoei lotuta, bitartekoei ere lotuta dago:
|
nola
landu bitarteko instituzionalak, masa bitartekoak, bitarteko militarrak...
|
|
• Erakundeen Gizarte Erantzukizuna. hizkuntza politikak funtsatzeko erakundeen gizarte erantzukizunaren diskurtsoetan nola sakondu eta diskurtsoa horiek sozializatzeko bideak
|
nola
landu aztertzea.
|
|
Hainbat pauso eman dira EAEn, mende laurden honetan, hizkuntzen trataera hori hobetu nahirik. Irakurtze eta idazte trebetasunak
|
nola
landu, nola sekuentziatu eta nola integratu: hori izan da adituen eta irakasleen eginkizun handietako bat.
|
|
Besteak beste, ikastolen mugimenduaren barruan, eredu konfederala? zenbateraino errotua dugun egiaztatu ahal izan da, hots, ikastolen aniztasun jakinean federazioek jokatzen duten lurraldeko bateragile papera eta federazioen bidez Ikastolen Konfederazioa bezalako proiektu ausartetan berdinkidetasuna
|
nola
landu nahi den. Pertsonak gara, ordea, ikastolen izenean ari garenok; pertsona bereziak eta anitzak, askotariko ikuspegiak adierazi eta sostengatzen ditugun pertsonak; ikastolen mugimenduaren ardura eta erantzukizuna geureak egin ditugun pertsonak; eta denon gogoak bideratzen saiatu behar ditugun pertsonak.
|
|
Baina, hala ere, dena egiteko zegoen, guztia: euskara bera
|
nola
landu; kultura, zientzia eta gizarte gaiak hautatu eta nola irakatsi; irakasleak eta gurasoak prestatu; ikas materialak ekoitzi, itzuli, sortu egin behar ziren. Baina ez hori bakarrik, ikastola bakoitza giza erakunde bat zen, eta erabakiak nola hartu, nor zertaz arduratu, kontuak eman, dirua bildu, gelak atondu, lur sailak bilatu, eraikinak egin eta finantzatzeko diru iturrietara jotzea?
|
|
Aztertu eta konparatu. Eta hala ere, ausartzen dira besteoi lezioak ematera
|
nola
landu eta konpondu behar diren gizartearen benetako problemak.
|
2011
|
|
Horrela, liburu eta diskoak protagonista diren Landakoko eraikinean informatika munduak ere izan zuen bere txokoa.Aurten euskal Wikipediak hamar urte betetzen dituela aitzakiatzat hartuta, euskal Wikipediaren edizio maratoia antolatzea bururatu zitzaien, Udako Euskal Unibertsitatearekin (UEU) eta Gerediaga elkartearekin batera antolatu dute. Wikipedian sakontzea eta informazioa
|
nola
landu jakin nahi zuen orok kabi@ gunera gerturatzea besterik ez zuen. «Gure helburua Wikipediak nola funtzionatzen duen azaltzea da.
|
|
Gero eta gehiago errespetatzen da, nahiz eta errepresio sutilak eragin handia duen oraindik. Gaur egun irakasleak formatu egiten dira gai honen inguruan, nola jokatu, gaia
|
nola
landu... Haur hezkuntzan ez da gai tabua, gurasoek behatzen dute, eta gure lana sexualitatea haurren garapenaren barraun kokatzen laguntzea da.
|
|
...atik jarraituz deigarria da aldi berean, denbora oso laburrean gazteengan gertatzen ari den erreferentzien aldaketa. hau da, badirudi gaur egungo euskaldun gazteen erreferentziak erdal hizkuntzetan daudela, behintzat duela urte batzuk baino gehiago. uste dut gai horren inguruan klabe batzuk aurkitu behar ditugula erreferentzietan sendoago egoteko, musika arloan, kirolean, arlo politikoan eta abar.
|
nola
landu genituzke erreferentzia horiek?
|
|
...arazko itzulpena, Soziolinguistika Gazteentzat) 14 aldiz berrargitaratu zen lehen 10 urteetan eta, besteak beste, Balear uharteetako Bigarren hezkuntzako institutu guztietan erreferentzia liburua izan zen urte horietan. gainera, garrantzi handia izan zuen Valentzia eta kataluniako printzerriko institutuetan, herrialde katalanetako irakasle eskoletan, eta gutxiago filologia fakultateetan. ez dakigu
|
nola
landu zuten liburua urte horietan (batzuetan irakasleak ikasleei liburua laburtzeko bakarrik eskatzen zieten; beste batzuetan, ordea, ikasleei hizkuntza safariak egitera bultzatzen zitzaien inguruko errealitate soziolinguistikoaz jabetzeko; beraz, segur aski, gomendatu duten irakasle adina lantzeko modu egongo dira), baina izan zuen eraginaz konturatzeko hona hemen datu batzuk: 50.000 ale inguru egin ziren eta ehunka fotokopia, Interneteko" rincón del Vago" web orrialdean
|
|
Kontua da, egun batzuk lehenago, Milans del Bosch jeneralak filmaren estreinaldiaren berri izan zuela ABC Espainiako egunkari eskuindarrean eta alarma guztiak piztu zirela. . Inork ez zuen ikusi, inork ez zekien zein eduki zuen, ezta ni nor nintzen ere... eta beldur ziren gaia
|
nola
landu ote zuen filmak?. Boschek Marcelino Mayor Oreja Espainiako Atzerri ministroari deitu zion berehala, eta honek bere iloba Jaime Mayor Orejari.
|
|
Ez zitzaien inolaz ere gaia inposatzen; aipaturiko irizpideak aintzat hartuz, bakoitzak askatasuna zuen hautaturiko arloaz aritzeko. Solastatzen ginen, ea gai aproposa zen,
|
nola
landu zitekeen, eta aurrera?.
|
|
Eta hortik Espainako beste unibertsitateetara zabaldu zen, batez ere bere ikasleen bitartez. Bere argitaratutako lanek argi uzten dute
|
nola
landu behar den alor hori gaurko ikerketaren bideak jarraitu nahi badira.
|
|
Arcachonera. Bertan ostrak
|
nola
lantzen eta biltzen diren ikusi nahi izan dugu.
|
|
Arcachonera. Han ostrak
|
nola
lantzen eta biltzen diren ikusi nahi izan dugu.
|
|
Teknologiaren gaineko ezaupidea eta gaitasuna. Ikus entzunezko komunikazioa bideragarri egiten duten erreminten funtzionamendu teorikoaren inguruko ezagupena, mezuak
|
nola
lantzen diren ulertu ahal izateko; erreminta sinpleak erabiltzeko gaitasuna, ikus entzunezkoen eremuan eraginkortasunez komunikatu ahal izateko.
|
|
Familia eremuan, gurasoentzako saioak egin dira: «familia eremutik prebentzioa
|
nola
landu daitekeen hausnartu dugu», dio Iraguik. «Helburua familia osasuntsuak eraikitzea da, arauak eta mugak jartzen jakitea, komunikazioa bultzatzea...».
|
|
Programa horretan oinarrizko ohiko eduki batzuk baino ez ditu zerrendatzen, ikasleen hizkuntza gaitasuna trebatzeari tokirik utzi gabe. Gainera eduki horiek
|
nola
landu nahi dituen azaltzen digu:
|
2012
|
|
De Camposen testuetan, berriz, igarri da nolako bilakaera izan zuen: «Nola hasi zen Caierorekin,
|
nola
landu zuen futurismoa, nola etorri zen estilo intimoago batera...». Roqueren ustez, Pessoaren lanean «denetarik» agertzen da.
|
|
Jarraitu al duzu bestelako gatazka armatuak dauden nazioetako literaturek
|
nola
landu duten gaia. Imitatzeko moduko eredurik?
|
|
Erran nahi baita, hedabideek kasu egiten diotela torturari eta polizien tratu txarrei. Besterik da
|
nola
lantzen duten gaia, baina hor dira iruzkinak beti.
|
|
Gizakiek kolorea
|
nola
lantzen dugun aztertu ahal izateko, eredu matematikoa garatu dugu erretinaren funtzionamendua irudikatuz. Egitura hori eraiki ahal izateko, ikerketa anatomikoko eta neurofisiologikoko datuak jaso eta aztertu ditugu.
|
|
Garai horretan lan ugari izaten nuen, oso egokia gainera denboraldi horretarako, aukera paregabea aurkitu bainuen, lana gogor eginez eta jardute hutsez lortu ezin nituen gauza asko lortzeko; bereziki, era askotara saiatu nintzen saski bat egiten; aurkitzen nituen adar guztiak, ordea, hauskorregiak ziren ezer egin ahal izateko. Abantaila handia izan zen niretzat umetan gustura egoten nintzela saskigile batzuen lantegian, aita bizi zen herrian, zumitza
|
nola
lantzen zuten ikusten, eta, mutikoek egin ohi duten bezala, beti laguntzeko prest egoten nintzenez gero, gaia nola lantzen zuten arreta handiz begiratzen, eta, batzuetan lagundu ere egiten nienez gero, goitik behera ezagutzen nuen jardunbidea; eta hala, zumizgaia besterik ez nuen behar. Orduan bururatu zitzaidan erne ziren zutoinak egiteko erabili nituen zuhaitzen adarrak, agian, Ingalaterrako sahatsa edo zumitza bezain gogorrak izan zitezkeela, eta erabaki nuen horiekin saiatzea.
|
|
Garai horretan lan ugari izaten nuen, oso egokia gainera denboraldi horretarako, aukera paregabea aurkitu bainuen, lana gogor eginez eta jardute hutsez lortu ezin nituen gauza asko lortzeko; bereziki, era askotara saiatu nintzen saski bat egiten; aurkitzen nituen adar guztiak, ordea, hauskorregiak ziren ezer egin ahal izateko. Abantaila handia izan zen niretzat umetan gustura egoten nintzela saskigile batzuen lantegian, aita bizi zen herrian, zumitza nola lantzen zuten ikusten, eta, mutikoek egin ohi duten bezala, beti laguntzeko prest egoten nintzenez gero, gaia
|
nola
lantzen zuten arreta handiz begiratzen, eta, batzuetan lagundu ere egiten nienez gero, goitik behera ezagutzen nuen jardunbidea; eta hala, zumizgaia besterik ez nuen behar. Orduan bururatu zitzaidan erne ziren zutoinak egiteko erabili nituen zuhaitzen adarrak, agian, Ingalaterrako sahatsa edo zumitza bezain gogorrak izan zitezkeela, eta erabaki nuen horiekin saiatzea.
|
|
Euskaltegietako irakasleen etengabeko prestakuntza ekitaldien barruan, bi ikastaro antolatu ditu HABEk Leioan eta Donostian aurtengo udan Babelium Project en inguruan, Babelium proiektua: ahozkotasuna praktikatzeko bideo ariketak
|
nola
landu izenburupean. Informazio guztia, helbide honetan aurkituko duzu.
|
|
Baita elkarrizketak ere. Futbolaren ezaugarriak
|
nola
lantzen diren, zer ezaugarri duten, zer gertatu den zehatz partidu baten. Jendeak metodologia ezagutu behar du.
|
|
Edukiak adin taldeen arabera banatu eta lehentasunak ezarri ondoren, adin taldeaz arduratzen den hezitzailea, edo hezitzaile taldeak, edukiok
|
nola
landu behar diren erabakiko du:
|
|
Euskal ikastetxeetan literatura
|
nola
lantzen den aztertzeko, idazle eta kritikariei proposatutako abiapuntu beretik abiatu naiz, baina oraingoan, irakaskuntza hartuta helmuga. Horrenbestez, hurrengo atalean sakonduko dut irakaskuntza sisteman egiten diren idazleen hierarkizazio prozesuetan, eta horietan antzemandako hutsune eta erronkak zehaztuko ditut.
|
2013
|
|
" Zinema arlo asko ukitzen dituela eta zinema egiteko modu berria dagoela esan zuen Canok, literatuak izan duen eragina eta telesailak aipatuz. Gostinek, berriz, zineman indarkeria
|
nola
lantzen den jorratu zuen. Arregik metaforak landu zituen, eta Muñozek emakumeak manga istorioetan duen rola izan zuten hizpide".
|
|
Kalean utzitako txakurren gaia ere plazaratu nahi dute Oinatz elkarte animalistakoek: " Gai hori
|
nola
landu aztertu beharra daukagu".
|
|
Prozesu osoan norberak erabakimen handia du: gaia
|
nola
landuko duen, maketazioa, Interneten nola jarraitu... hein handi batean norberaren esku dago.
|
|
Genero ikuspegia
|
nola
lantzen da Argiako edukietan?
|
|
Egunero, komunikabideetan tarte zabala betetzen du futbolak.
|
Nola
lantzen da futbola hedabideetan. Futbolaz hitz egiteko eta idazteko modua izugarri aldatu da.
|
|
«Biktimek defendatzen dituzten bake balioen testigantzak izatea nahi dugu, eta gazteen eskolako liburuetan egotea horiek». Derrigortasunik gabekoa Edukiak eta ez dituzte zehaztu oraindik Barne Ministerioan, ez
|
nola
landuko dituzten ere; ez dute argitu indarkeria jasan dutenen lekukotasunak liburuetan soilik joango diren, edo zuzenean ikasgelan jasoko dituzten estudianteek. Atea ez dute itxi, edonola ere:
|
|
Hain zuzen ere, elkarbizitzaren gaia hezkuntzan jorratzeko ardura idazkaritza horrek hartu du, ez Hezkuntza Sailak. Aintzane Ezenarro legebiltzarkide ohiak aholkulari gisa jardungo du bizikidetzaren auzia hezkuntzan
|
nola
landu taxutzeko, Jaurlaritzako iturriek atzo baieztatu zutenez. Aste gutxiren buruan hasiko da Fernandezen taldean.
|
|
Eusko Jaurlaritzak kontsumitzaileen hizkuntza eskubideak zehazten zituen dekretu bat egin zuen, baina horren betearazpena atzeratuz joan da. Katalunian
|
nola
landu duzue hori. Oinarri oinarrizko arau batzuk ditugu, paisaiari dagokionez eragin gehien dutenak:
|
|
Halere, Ophulsen azken aurreko filma aukeratu dute zikloa irekitzeko, Lola Montes (1955). Emakumezkoaren, melodramaren eta modernitatearen kontzeptuak
|
nola
landu zituen ikusi ahal izango da, Carlos Losilla zinema ikertzaileak ziklorako propio prestatutako Max Ophuls. Carne de baile liburuaren egilearen arabera?
|
|
Doktorego tesi honen bigarren zutabeari lotzeko, Lehen Mundu Gerra Euskal Herriko ikuspegitik
|
nola
landu zen begiratu da. Alde batetik, Joël Rocafort ekLapurdi kostaldeko herrien ikuspegitik landu zuen Lehen Mundu Gerra.
|
|
Eskualduna astekariak Lehen Mundu Gerra
|
nola
landu zuen aztertzea erabakitzerako, astekariaren ale batzuk gainetik irakurriak ziren, bai garai hartakoak, bai beste garai batzuetakoak. Dreyfus aferaren garaiko artikuluak irakurtzeanohartu ginen guztiz Dreyfusen aurkakoa zela.
|
|
ez dakit zergatik, ez dugu inoiz ikasi frantsesa, eta duela hori, urte batzuk hasi nintzen, akademia batean frantsesa ikasten, eta han ezagutu nuen gaur egun, beno, enpresa honetan edo proiektu, nire proiektu honetan, bazkidea dudana, Dabid. Eta beno, iaz edo hasi ginen, hori, pixka bat pentsatzen a ver nola,
|
nola
landu. Ikusten genuen, hori, frantsesarekin zegoela hutsune bat, gabezia bat, jendeak interesa badaukala frantsesa ikasteko, ez ingelesarekin adina, baina bazegoela jendea.
|
|
Azken egitasmoa, berriz, geure burua ezagutaraztea da. Eta
|
nola
landu duzue azken puntu hau. Informazioaren eta komunikazioaren garrantziaz jabetuta, jauzi bat egin nahi dugu.
|
|
Haurrei euskaraz eginez erakusten diegu hitz egiten; gero, eskolan, idazten eta irakurtzen ikasten dute; eta hamabi hamalau urterekin «kaixo eta agur» esanda amaitzen dituzte euskararekikoak. Eta behin erabiltzeari utzita, zaila zaie asmatzen euskaraz nola jolastu behar duten,
|
nola
landu harremanak, nola maitatu. Bikoizketak ahozko erregistroak lantzen ditu, baina nerabeei zinemako eta telesailetako eredurik ez eskaintzea erabaki dugu.
|
|
Prozedura berri horri esker, tomate uztak zehatzago kontrolatu ahal izango dira, eta aurrerapauso handia da tomatea prozesatzeko industrian. Artikuluak azaltzen du nola lortzen diren tomate horiek partenokarpia izeneko prozesuan eta adituek
|
nola
landu duten teknika tomatearekin teknika hobetzeko.
|
|
Saiatzen gara, baina ez dugu beti lortzen, bizkotxo polit bat egiten dugunean ere hondatu egiten baitugu zerbitzatzeko unean.
|
Nola
landu postre hauek bikainak izateko. Nola ebaki egitura edo itxura hondatu gabe?
|
|
Beste batzuk, adibidez, urtean eskaintzen dituzten ikastaroak dira: ogiak nola egiten diren irakasten dute, nekazaritza ekologikoa
|
nola
landu, eta abar. Baina herrian dirurik gabe bizi dira:
|