Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 904

2011
‎SO2 lehen kutsatzaile moduan isurtzen da, batik bat. Atmosferara iritsitakoan, erreakzio fotokimi­koen bitartez, SO3 bihur daiteke, eta SO3 hori bigarren mailako kutsatzailea da.
‎Nitrito disoluzio patroiaren (D5 aren) faktorea zein den jakitea beharrezkoa da. Horretarako, diso­luzio horren molartasuna kalkulatuko dugu lehenik eta behin:
‎Airetiko lineen muntaketetan bezala, lurpeko lineetan ere, horiei buruz egindako dokumentazio guztia aztertu behar da. Hala, lehenik eta behin, egin beharreko instalazioaren planoak aztertu behar dira, eta jaso beharreko datuak jasotzen dituzten begiratu: kanalizazio motak eta kopurua, eroaleen ebakidura, zangen sakonera, segurtasun distantziak (ur eta gas zerbitzuetara, telekomunikazio instalazioetara eta tentsio bereko edo desberdineko beste linea elektriko batzuetara, gurutzaketetara eta paralelismoetara), etab.
‎Proiektuko datuak oinarri hartuta, lehenik eta behin, zuinketa egin behar da (zangak markatzea) lineak pasatu behar duen lekutik, eta kutxa edo sarbideen kokapena markatu. Horretarako, egindako azterketa edo proiektua ahalik eta gehiena bete behar da, eta sor daitezkeen arazo guztiak aztertu.
‎Elikadura linea orokor baten ebakidura kalkulatzeko, lehenik eta behin, datu hauek jakin behar ditugu: eraikinaren potentzia aurreikuspena, instalatu beharreko eroale mota eta BKOaren eta konta­doreen zentralizazioaren arteko distantzia.
‎Hasierako datuak jakin ondoren (sareko tentsioa, azpiestazioko neutroaren lur konexio mota, akatsaren iraupena, transformazio zentroko BT instalazioen isolamendu maila, lurraren erresistibitatea, etab.), dagozkion kalkuluak egiten dira, lehenik eta behin, babeserako lur konexioko erresistentziaren gehie­nezko balioa zehazteko eta, ondoren, kasu bakoitzeko gutxieneko, eredu" elektrodoa zehazteko.
‎Kargan dagoen zirkuitu baten zerbitzua moztu behar bada, lehenik eta behin, karga irekitzeko etengailuari edo etengailu automatikoari eragin behar zaio
‎Eskema horretan, fase masaren edo fase lurraren lehen akats bategatiko intentsitatea nahikoa baxua da eta ezin du kontaktu tentsio arriskutsurik sortu.
‎Fase masaren edo fase lurraren lehen akats bategatiko intentsitatearen balioa mugatzeko, elika­duran ez da lur konexiorik ezartzen edo, bestela, inpedantzia nahikoa ezartzen da elikaduraren puntu baten (normalean, neutroa) eta lurraren artean. Horretarako, beharrezkoa izaten da, batzuetan, instala­zioaren hedadura mugatzea, hartara, kableek lurrarekiko duten efektu kapazitiboa murrizteko.
‎Txapazko edo sareta metalikozko euskarriak badira, lehenik eta behin, lehenengo zatia jarri behar da, eta, ondoren, zimendatu. Zimenduak gogortu ondoren, euskarriaren beste zatiak jarri behar dira.
‎Taldeko babesa da kontuan izan beharreko lehena , banakako babesa erabiltzeko premiarik izan ez dezaten langileek.
‎Horretarako, aurretiaz aztertu­tako prozedura bete behar dute, hemen adieraziko diren eskakizunetara egokituta. Lana bereziki konplexua bada, edo ordura arte inoiz ere egin gabea, lehenik probak egin behar dira, tentsiorik gabe. Orografia, konfinamendua edo bestelako inguruabar batzuk direla-eta komunikazio arazoak dauden lekuetan, lehen sorospenetan trebatutako gutxienez bi langilek egon behar dute obran, lana egiten den bitartean.
‎Langile gaituek enpresaburuaren idatzizko baimena behar dute, egin beharreko lana egiteko. Horre­tarako, lehenik , lan hori egokiro egiteko gaitasuna badutela egiaztatu behar dute, ezarritako prozedurari jarraikiz. Prozedura horrek idatziz zehaztuta egon behar du, eta egin beharreko eragiketen sekuentzia ere jaso behar du, zehaztapen hauekin:
Lehenik eta behin, etengailu ebakigailua itxi egin behar da, eta prest utzi behar da anomaliaren bat sortuz gero automatikoki jardun dezan, hartarako aurreikusita dagoen malgukia kargatuz.
‎Behe tentsioko banaketa sareetan muntaketa eta mantentze jarduerak egiteko, lehenik eta behin, instalazioarekin lotuta dagoen dokumentazio administratiboaren berri izan behar da, muntaketa faseak zehaztu eta horniketaren segurtasuna eta kalitatea bermatzeko mantentze planak egin behar dira.
‎Eraikinaren lotura instalazioa diseinatzeko eta egiteko, lehenik eta behin, karga aurreikuspena egin behar da.
Lehenik eta behin, etxebizitzek zer elektrifikazio maila dituzten jakin behar da. Horrelako eraikinetan, ordea, energia behar duten beste jarduera batzuk ere egiten dira (adibidez, lokal komertzialak, bulegoak, finkaren zerbitzu orokorrak, igogailuak eta karga jasogailuak, etab.).
Lehenik eta behin, eraikin honetako etxebizitzen potentzia aurreikuspena kalkulatu behar dugu:
Lehenik eta behin, amperetan duten kapazitatearen arabera bereizten dira kutxak. Hauek dira balio normalizatu ohikoenak:
‎Dena den, jarduera profesionala ona izan dadin, gutxienez bi EAD (etengailu automatiko diferentzial) instalatzea gomendatzen da, lehenik eta behin, instalazioa malguagoa izateko. EAD bat desarratzen bada, instalazio elektrikoaren zati batek martxan jarraitzen du, eta, bigarrenik, bigarren etengailua jartzeak oso gutxi garestitzen duelako instalazioa (etxeko EAD batek, ikus 3.30 irudia?
‎Hainbat solairutako eraikinetan, lehenik eta behin, BKOak non jarri zehaztu behar da, jabetzak eta EHEk dioenari jarraiki.
‎Lurpeko muntaketetan, lehenik eta behin, hodia pasatu behar den zanga markatu behar da (hodi horren barruan sartu behar dira banakako deribazioko eroaleak). Kasu horretan, alderdi hauek hartu behar dira kontuan:
Lehenik eta behin, koadroaren egoera definitu behar da, eta, ondoren, pauso hauek eman:
‎2009ko abenduaren 29ko Ebazpena, Energia politikaren eta Meatzeen Zuzendaritzarena, energia elektrikoa ekoizteko kostua eta 2010eko lehen seihilekoan aplikatu beharreko azken baliabidearen tarifak zehazten dituena (2009ko abenduaren 31ko BOE).
‎Informazio hori eskura ez badago, polimetroa diodoak aztertzeko posizioan jarrita egin dezakegu: Lehenik eta behin, baseari dagokion terminala identifikatuko dugu, gainerako biekin diodo efektua duen hori izango baita: alegia, noranzko batean atalase tentsioa adieraziko du (0,7 V gutxi gorabehera) eta kontrako noranzkoan, berriz, 1 V.
‎Vi n 1 KHz ko seinale alterno sinusoidala eta ahalik eta anplitude handiena sartu, Vo irteera distortsiona ez dadin. Osziloskopioaren bidez, bi seinaleak bistaratu, lehenik CE kondentsadorea konektatu gabe, eta gero CE kondentsadorearekin. Emaitzak alderatu.
Lehenik eta behin, diseinuko osagaien balioak egokiro eta zuhur hautatu behar dira; esate baterako, kalkuluek erresistentzia 0,4 W ekoa dela adierazten badute, segurtasun koefiziente bat aplikatzea eta 1 W eko merkataritza balioa ezartzea izango da onena.
‎Irteerako kurba ezaugarrien zati aktiboan dago. Lehen bi zirkuituetan, gainera, karga zuzenaren zentroan dago, halaxe doitu dugulako. Hirugarren eta laugarrenean, berriz, ezin izan da zentroan doitu, osagaien balioak direla-eta, eta beheraxeago kokatu da.
‎Erabiltzailearen eskuliburu hau ekipamendua martxan jarri aurretik irakurtzea komeni da, ekipamendua egokiro erabiltzen jakiteko. Batik bat lehen atala da arretaz irakurri beharrekoa, unitatearen azalpena baitakar, baita instalazioa egiteko eta abian jartzeko argibideak ere.
‎Ekipamendua jasotakoan, garraioan inolako kalterik izan ez duela egiaztatu behar da lehenik . Kalterik hautemanez gero, ekipamenduaren jabeak edo erabiltzaileak berehala eman die kalte horien berri bai fabrikatzaileari bai garraiatzaileari.
Lehen batean, asetasunak ez du zertan kaltegarria izan behar, nahiz eta irteeran tentsio maximoa eragin.
‎Ekipamendua lehen aldiz pizten denean, D1 pizten da, eta D2 itzalita geratzen da.
‎Anplifikadore operazionalek hainbat etapa dituzte. Horietako lehena sarrera inpedantzia handiko anplifikadore diferentziala da. Tarteko zenbait etapak, anplifikadore diferentzialaren konfigurazioan horiek ere?
‎Aztertu dugun lehen kodetzailean zegoen bera. Erantzuna 8 galderarenaren berdin berdina da.
‎5 Pantailan ezer pizten ez bada, trukatu elikatze iturrirako konexioak, hau da, konektatu lehen terminala GNDra erresistentziaren bidez eta eraman VCC positiboa gainerako pinetara, banan banan (14 irudiko eskema).
‎10 Jarri kronograma batean lehen betetako egia taulako datuak.
‎10 Jarri kronograma batean lehen betetako egia taulako datuak.
‎Hori jakiteko modu bat litzateke lehenik funtzioaren ekuazio kanonikoa planteatzea eta gero sinplifikatzea modu aljebraikoan (nahiko luzea) edo Karnaugh-en arabera (OR esklusiboaren metodoa). Hemen, ordea, intuizioa erabiliko dugu gehiago.
‎Nahikoa izango litzateke lehen batutzailearen CI sarrerara doan AND atea kentzea eta seinalea zuzenean konektatzea CI sarrera horretara.
‎5 Lehen batutzailearen zer egoeratan sortzen du SSI zirkuitu osagarriak 0 balioa irteeran. Eta 1a?
‎11 Lehen batutzailearen CO bururako irteerak zer egoeratan balio du 0. Eta noiz balio du 1. Zer konbinazio bitar ematen du bigarren batutzaileak kasu bakoitzean?
‎5 Lehen batutzailearen zer egoeratan sortzen du SSI zirkuitu osagarriak 0 balioa irteeran. Eta 1a. Zer konbinazio bitar ematen du bigarren batutzaileak kasu bakoitzean?
‎Zirkuitu osagarriak irteeran 0 balioa ematen du lehen batutzailearen emaitza? 9 denean, eta 1 balioa, > 9 denean.
‎Lehenengo kasuan, zirkuitu osagarriak 0 balioa ematen duenean, bigarren batutzaileak 0 konbi­nazio bitarra (0000) sortzen du, lehen batutzaileak ateratako emaitza zuzena baita. 1 balioa ematen duenean, berriz, 6 konbinazioa (0110) ematen du; bada, emaitza okerra denez, zuzendu beharra dago, bitar naturalean dauden eta BCD naturalean ez dauden sei konbinazio bitarrak alde batera utzita.
‎11 Lehen batutzailearen CO bururako irteerak zer egoeratan balio du 0. Eta noiz balio du 1?
Lehen batutzailearen CO bururako irteerak 0 balio du handik ateratako emaitza? 9 denean, eta 1101 konbinazio bitarra(, biko osagarrian) ematen dio bigarren batutzaileari zuzen­tzeko; izan ere, BCD gehi seiko kodean dator, eta BCD gehi hirukoa da lanerako kodea, hau da, 3 sobran daude.
‎Emaitza > 9 denean, lehen batutzailearen CO bururako irteera 1 da, eta 0011(+ 3) konbinazio bitarra ematen dio bigarren batutzaileari zuzentzeko; izan ere, BCD natural kodean dator, eta BCD gehi hirukoa da lanerako kodea, hau da, 3 falta dira.
‎15 Zer informazio ateratzen da lehen konparadorearen irteeretatik, baldin eta, sarrerako bi konbi­nazio bitarrak berdinak izanda, espantsio sarreretan A> Bi= 1, A< Bi= 1, A= Bi= 0 seinaleak apli­katzen baditugu. Eta bigarren konparatzailearen irteeretatik?
‎15 Zer informazio ateratzen da lehen konparadorearen irteeretatik, baldin eta, sarrerako bi konbinazio bitarrak berdinak izanda, espantsio sarreretan A> Bi= 1, A< Bi= 1, A= Bi= 0 seinaleak aplikatzen baditugu. Eta bigarren konparatzailearen irteeretatik?
‎6 Jarri kronograma batean lehen betetako egia taulako datuak.
‎5 Pantailan ezer pizten ez bada, trukatu elikatze iturrirako konexioak, hau da, konektatu lehen terminala GNDra erresistentziaren bidez eta eraman VCC positiboa gainerako pinetara, banan banan (14 irudiko eskema).
‎Kommutadorearen seinalea SR baskulatik igaroaraztean, erreboteak sarreran gelditzen dira, eta seinalea garbi ateratzen da irteeran. Lehen kontaktuak 0 balioan edo 1 balioan jartzeko agindua ematen du, kontaktu bat edo bestea den arabera, eta segidako erreboteek desak­tibatu eta berriz aktibatzen dute sarrera, lehen kontaktuak agindutako aldaketarekin jarraitzeko agintzen dute, beraz?. Inoiz ez da iristen kontrako kontaktua aktibatu eta kontrako agindua ematera.
‎Kommutadorearen seinalea SR baskulatik igaroaraztean, erreboteak sarreran gelditzen dira, eta seinalea garbi ateratzen da irteeran. Lehen kontaktuak 0 balioan edo 1 balioan jartzeko agindua ematen du, kontaktu bat edo bestea den arabera, eta segidako erreboteek desak­tibatu eta berriz aktibatzen dute sarrera? lehen kontaktuak agindutako aldaketarekin jarraitzeko agintzen dute, beraz?. Inoiz ez da iristen kontrako kontaktua aktibatu eta kontrako agindua ematera.
‎OHARRA: Lehenik , aplikatu erloju seinalea UP sarrerari DOWN= 1 dagoela, eta aktibatu CLEAR eta LOAD kontrol sarrerak, banan banan, irteeretan duten eragina ikusteko. Desaktiba itzazu biak, kontagailuak kontatu ahal izan dezan.
‎OHARRA: Lehenik , aplikatu erloju seinalea UP sarrerari DOWN= 1 dagoela, eta aktibatu CLEAR eta LOAD kontrol sarrerak, banan banan, irteeretan duten eragina ikusteko. Desaktiba itzazu biak, kontagailuak kontatu ahal izan dezan.
‎Ekipoa martxan jarri baino lehen erabiltzailearen eskuliburu hau irakurtzea gomendatzen dugu, ekipo­aren erabilera okerra saihesteko. Bereziki, lehen atala irakurtzea komeni da, hots, unitatearen deskribapena eta instalatu eta martxan jartzeko jarraibideak ematen dituen atala.
‎Ekipoa martxan jarri baino lehen erabiltzailearen eskuliburu hau irakurtzea gomendatzen dugu, ekipo­aren erabilera okerra saihesteko. Bereziki, lehen atala irakurtzea komeni da, hots, unitatearen deskribapena eta instalatu eta martxan jartzeko jarraibideak ematen dituen atala.
‎Elektronika etengabeko garapenean dago, baina, denborak aurrera eginda ere, oinarrizko printzi­pioek bere horretan jarraitzen dute. Printzipio horiek ikasketetako lehen urteetan bereganatu behar dituzte ikasleek, hurrengo ikasturteetan proiektu konplexuagoei hel diezaieten, zailtasunik gabe. Oinarria gaizki ikasteak porrota ekar dezake gerora, ezagutza non oinarriturik ez izateagatik.
‎Bost artikuluko dokumentu hori idaztean proposatu zen lehen aldiz haurrek babes neurri bereziak behar dituztela, beren garapen material eta espiritual normala bermatzeko. Aldarrikapen horri Genevako Aldarrikapena deitu zitzaion; izan ere, 1924ko irailean, Nazioen Ligak Genevan adostu zuen hura onartzea testua aldatu gabe:
‎3 Zorigaitzean, haurrak izan behar du sorospena jasotzen lehena .
‎Haurraren interes gorena printzipio gidari izan behar dute hura hezteaz eta orientatzeaz arduratzen direnek; ardura hori, lehenik eta behin, gurasoei dagokie.
‎8 artikulua. Egoera guztietan, babesa eta sorospena jasotzen lehenetako bat izan behar du haurrak.
‎Hitzarmenarekin, aurreko hamarkadetan hasitako prozesu osoa amaitu zen. Bertan, lehen aldiz, helduek eta estatuek munduko haur guztiak babestu behar dituztela onartzeaz gain, haurrei eskubide zibil eta politikoak ere aitortzen zaizkie, eta, hala, herritar gisa hartzen dira, besteak beste, adierazpen askatasuna eta parte hartzeko askatasuna ematen baitzaizkie.
‎Denboraldi horretan izaten dira borroka gehien gurasoen eta seme alaben artean. Etapa horretan, gurasoek ez dituzte dagoeneko seme alabak menderatu behar (hori, ordea, beharrezkoa da bizitzako lehen hamar urteetan), eta harreman simetrikoak sortu behar dira; hala, aitaren autoritateak saihestu egin behar du belaunaldien artean hainbeste aldiz gertatzen den koska, eta seme alaba nerabeari autonomia lortzeko aukera eman behar dio.
‎Arazo anitzeko familiaren kontzeptua Estatu Batuetan deskribatu zen lehen aldiz, 1950eko hamarkadaren amaieran, gizarte klaseak buruko osasunean duen eragina aztertzean. Azterketa horretan oinarrituta, ondorioztatu zen gizarte bazterkeriak eragindako arazoek areagotu egiten dituztela delinkuentzia, alkoholismoa, drogazaletasuna, haurrak abandonatzea eta tratu txarrak.
‎Sei urte arteko haurrei haur eskoletan ematen zaie hezkuntza arreta. Bigarren zikloan eskolatzeko ez dago arazo handirik; lehen zikloan, ordea, ez da gauza bera gertatzen.
‎Lehenengo arreta mailan, oinarrizko gizarte zerbitzuak edo oinarrizko arreta daude. Herritar guztiei daude zuzenduta, eta herritarrek gizarte zerbitzuetako zentroetara edo beren Udaleko edo auzoko gizarte zerbitzuen unitateetara jotzen dutenean jasotzen duten lehen arreta maila da. Zerbitzu horiek diziplina anitzeko taldeek ematen dituzte, eta haien zeregina da informatzea, orientatzea, aholkua ematea, eta arrisku egoerak detektatu eta zerbitzu espezializatuetara bideratzea.
‎Unitate bakoitzak, berriz, hainbat diziplinatako profesionalek osatutako talde bat edo gehiago ditu: psikologia, gizarte lana, gizarte hezkuntza, osasuna?, eta hainbat mailatan antolatzen dira.Familian egindako esku hartzeak, lehenik eta behin, hainbat esparrutan gerta daitezkeen arazo guztiei ematen die arreta. Hauek izan daitezke esparruak: Familiaren babestea, sozialki, juridikoki eta ekonomikoki.Haurrak erabat babestea.Haurrei arreta ematea eta sustatzea.Zahartzaroan, ongizateari arreta ematea eta hura sustatzea.Urritasunen bat duten pertsonak sustatzea eta haiei arreta ematea.Drogazaletasunak prebenitzea eta toxikomanoak gizarteratzea.Delinkuentzia prebenitzea eta gizarteratzea.Diskriminazioen aurka egitea.Bazterkeriaren aurka egitea.Gizarte larrialdiko egoeretan laguntzea.Arreta eraginkorragoa eta irisgarriagoa izan dadin, gero eta ohikoagoa da taldeak, zentroak eta beste baliabide batzuk antolatzea familiarengandik hurbilen dauden mailetan.
‎Hain zuzen, haurrei arreta emateari buruz ezagutzen diren lehen dokumentuak antzinako Mesopotamiakoak dira. Horietatik, haurren higieneari eta zaintzari buruzko kapitulu batzuk gordetzen dira, adibidez, Hammurabi kodekoak, umezurtzen babesa arautzen duen lehenengo legedikoak.
Lehen aldiz, eskubide zibilak aitortu zitzaizkien haurrei, babesarenaz eta laguntzarenaz gain.
‎...soan errespetatzen, eta, kasu askotan, haurren funtsezko premiak ase gabe daude.Munduan dauden 2.200 milioi haurretatik,% 86 garabidean dauden herrialdeetan bizi dira,% 95 baino gehiago 5 urte bete baino lehen hiltzen dira, eta askok ez dute oinarrizko irakaskuntzarako sarbiderik, lan behartuak egiten dituzte, edo sexu gehiegikeriak jasaten dituzte.Haurren herenak malnutrizioa jasaten du bizitzako lehen bost urteetan; asko baldintza negargarrietan bizi dira, ez dute oinarrizko osasun arretarako sarbiderik, lan behartuak egiten dituzte edo giza trafikoaren biktimak dira; 300.000 haurrek, gutxi gorabehera, gatazka armatuetan esku hartzen dute, haur soldadu gisa.EBn detektatutako berariazko arazoen artean daude, besteak beste, haur ijitoen gizarte bazterkeria, haurren salerosketa, Interneteko haur ... Europako Batzordea.
‎Bi ziklotan antolatutako etapa bakartzat hartzen da; bi zikloek hezteko asmoa dute, baina ez du zertan eskolako hezkuntza izan. Gainera, lehen zikloan gero eta plaza kopuru handiagoa eskaintzea eskatzen zaie administrazio publikoei.
Lehen hiru ikasturteak komunak dira, eta, laugarrena, berriz, orientatzaileagoa da, bai derrigorrezkoen ondorengo ikasketetarako, bai lan munduan sartzeko.
‎Titulu honetan sartzen da, hain zuzen, gizarte egoerengatik, minusbaliotasun fisiko, psikiko edo sentsorialagatik edo jarreran asaldura larriak izateagatik berariazko laguntza eta arreta jakinak behar dituzten ikasleen hezkuntza tratamendua. Lege honetan aitortzen da, lehen aldiz, gaitasun intelektual handiak dituzten ikasleek berariazko arreta behar dutela.
‎5 Zure ustez, zer ekarpen egiten ditu gurasoek lehen zikloko haur eskolan gehiago parte hartzeak. Parte hartzea zergatik da txikiagoa zentro horietan Lehen eta Bigarren Hezkuntzan baino?
‎9 Idatz itzazu datorren astean eskolara lehen aldiz 14 hilabeteko alaba ekarriko duten gurasoei hasierako elkarrizketa bat prestatzeko jarraituko zenituzkeen urratsak. Ez ahaztu gidoia.
Lehenik eta behin, oinarrizko gizarte zerbitzuek egiten dute ebaluazioa. Kasu larriagoetan, edo esku hartze espezializatu bat behar dela iruditzen den edozein kasutan, haurrei arreta emateko taldeen esku uzten da.
‎Haur Hezkuntzan, eta, bereziki, lehen zikloan, familiarekiko komunikazioak etengabea izan behar du; egoera batzuetan, ordea, komunikazio horrek are handiagoa izan behar du. Hauek dira egoera horietako batzuk:
‎ikasleak, irakasleak, aita amak eta komunitatea, oro har. Lehenik eta behin, familiek zentroetan parte hartzeko bideak zein diren ikusiko dugu; ondoren, parte hartze horrek haur eskoletan duen egoera aztertuko dugu.
‎Beraz, egoki da adieraztea Haur Hezkuntzako lehen zikloan ez dela derrigorrezkoa eskola kontseilu bat egotea, eta erkidegoko edo udalerriko hezkuntza agintaritzaren irizpidearen araberakoa izango dela. Parte hartzeko eskubidearen garrantziaz jabeturik, udalerri batzuek erabaki dute haur eskoletan eskola kontseiluak eratzea.
‎Hala ere, errealitatea oso bestelakoa da: gurasoek oso gutxi hartzen dute parte Haur Hezkuntzan, eta, bereziki, lehen zikloan. Ziurrenik, horren arrazoia da ziklo hori nahiko berria dela, eta parte hartzeko mekanismoak, arestian ikusi dugunez, lausoagoak direla.
‎Guraso gehienek adierazten dute ez dutela parte hartzen haien jardueretan, eta, ondorioz, ez dituztela partekatzen haien kezkak. Izan ere, haien funtzionamenduan eta jardueretan konprometitzen den jendearen proportzioak ez du% 14 gainditzen.Horrez gain, gurasoek oso gutxi hartzen dute parte eskola kontseiluen bidez. Lehenik eta behin, ia erdiak ez daki existitzen direnik ere, eta, hortaz, ez dakite haien bidez modu esanguratsuan eragin dezaketela beren seme alaben hezkuntzarako garrantzitsuak diren erabakietan.Ikerketa hori ez zegoen espezializatuta Haur Hezkuntzan, baina, esparru horretan, hemen aipatutako ondorioak orokorrak dira, eta, hortaz, Haur Hezkuntzari aplika dakizkioke.
Lehenik eta behin, eta aldi baterako, haurra harrera zentro batean edo berehalako arreta programa baten bidez hartuko da egoitzan; geroago, ordea, egoitza zentro batean edo egoitza arretako programa batean sartu ahal izango da. Beste zentro edo programa batzuek bakarrik dauden adingabe atzerritarrei ematen diete arreta, eta, beste batzuek, berriz, dibertsitateari berariazko arreta ematen diote, nagusiki.
Lehen harrerarako edo presako harrerarako zentroak edo programak
‎Prozedura hau jarraitu ohi da: oro har, segurtasun indarrek aurkitzen dituztenean, adingabeak lehen harrerarako edo presako harrerarako zentroetara eramaten dira, eta han berehalako arreta ematen zaie.
‎adina eta sexua, edo harrera zentroak: egoitza zentroak, generikoak, lehen arretarakoak?
‎Adingabea zentroan sartu orduko, sarrerako behatze protokoloa aplikatzen zaio, eta hor jasotzen dira haur bat iristen denean egiten zaizkion oharpenak: itxura fisikoa, lehen arretak, hasierako jokabidea, egoera emozionala?
‎Protokolo hori, oro har, lehen orduetatik lehenengo bi egunetara aplikatzen da.
‎[...] Nazioarteko adopzioen mapa berrian, aldaketa gehiago daude. Urte askoan lehen aldiz, Errusiak lehenengo postua kendu dio Txinari gipuzkoarrek adingabe bat hartzeko nahiena duten herrialde gisa, eta nabarmen igo da Etiopia eta Kazakhstanengatiko interesa, 26 eta 14 eskaerarekin.Adopzio bat gauzatzeko egin behar den bide administratibo luzearen erdian dauden gurasoak ez daude beren unerik onenean. Itxaronaldiaren ezaugarri diren larritasunari eta urduritasunari prozesuaren bilakaeragatiko kezka gehitzen zaie orain.
‎Gero, itxaronaldia hamabi hilabetera igo zen, eta orain hogeita bostera?. Foru Aldundia arreta handiz dabil Txadeko eta Nepaleko azken kasuen ondoren; izan ere, umezurtzak ez ziren adingabeen adopzio kasuak atera dira argitara. . Gu gara berme guztiak eskatzen ditugun lehenak –ziurtatzen du Insaustik?. Inoiz ez dugu salerosketa onartuko adingabe bat adoptatzeko?.
Lehenik eta behin, Vanesa lasaitzen saiatuko da, eta kokatzen lagundu diezaiokeen guztia azalduko dio.
‎Adingabea iristen deneko lehen oharpenak jasotzen ditu.
‎Talde primarioa da, haurra kide den lehen taldea delako, eta harengan eragin erabakigarriena duelako. Hala, familia da haurrak bizi diren ingurune naturala, beste pertsona batzuekin batera bizi direna eta beren nortasuna eraikitzen dutena; ingurune horretatik abiatuta jartzen dira gizartearekin harremanetan.
‎Alderantzikagailuak erregulazioaren lehen etapa egiten du, 2 bar baino gehiagokoa ez den presioan. Automatikoki funtzionatu behar du, UNE EN 13786 arauari jarraiki.
‎Instalazio hartzailerako sarrerako presioak 2 bar baino gutxiagokoa izan behar du, eta horrenbestez, alderantzikagailu automatikoaren jarraian (esan dugunez, lehen etapa erregulatzen du), mugatzaile bat jarri behar da seriean, segurtasun moduan funtziona dezan, eta jarduteko gehienezko presioa 2 bar baino gutxiagokoa dela.
‎Bestela, hein bereko manotermografo bat. Proba egokitzat hartuko da 15 minutu baino gehiago igaro ondoren presioa ez bada gutxitzen, lehen irakurketa egiten den unetik zenbatzen hasita.
‎Larrialdia izan den lekura joan, eta larrialdiari aurre egiten esku hartuko duten ekipoak koordinatzen ditu.. Ekipoa. Alarma eta ebakuaziorakoa, lehen laguntzarakoa, lehen esku hartzekoa...
‎Larrialdi egoeretan laguntza funtzioa ematen dutenen artean, hauek dira azpimarratzekoak: lehen laguntzako ekipoa, zaurituak artatu eta ebakuatzen lagunduko duen ekipoa; eta lehen esku hartzeko ekipoa, larrialdia eremuko bitartekoekin kontrolatu eta kanpoko laguntzei lagunduko diena.
‎1 Lasai egon. 2 Ebakuatzen hasi larrialdietako seinalea ematen denean.3 Alarma eta ebakuazio ekipoen argibideei jarraitu.4 Eremua ordenan ebakuatu.5 Isilik ebakuatu eraikina.6 Ebakuazio bidea kez beteta badago, hartarako sarbidea, zeharo itxi?, eta kanpotik laguntza jaso zain egon.7 Ohiko lekuan ez egonez gero, ikusten den lehen taldeari batu.8 Eremua hutsik dagoela adierazi.
‎Langile bat obra batean erortzen bada, lankideak izango dira iristen lehenak . Erantzuten duen egiaztatu behar dute, eta horretarako, haren izena oihukatu dezakete.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
lehen 520 (3,42)
Lehen 126 (0,83)
lehenik 112 (0,74)
Lehenik 69 (0,45)
lehena 31 (0,20)
lehenak 14 (0,09)
Lehena 12 (0,08)
Lehenak 4 (0,03)
lehenera 3 (0,02)
LEHEN 2 (0,01)
LEHENA 2 (0,01)
lehenetako 2 (0,01)
Lehenari 1 (0,01)
Lehenean 1 (0,01)
Lehenen 1 (0,01)
lehenek 1 (0,01)
lehenen 1 (0,01)
lehenenik 1 (0,01)
lehenetarako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
lehen aldiz 26 (0,17)
lehen ziklo 26 (0,17)
lehen urrats 20 (0,13)
lehen urte 17 (0,11)
lehen fase 13 (0,09)
lehen une 13 (0,09)
lehen atal 11 (0,07)
lehen aldi 10 (0,07)
lehen bi 10 (0,07)
lehen adierazi 9 (0,06)
lehen batutzaile 9 (0,06)
lehen egun 9 (0,06)
lehen byte 8 (0,05)
lehen helmuga 8 (0,05)
lehen lau 8 (0,05)
lehen arreta 7 (0,05)
lehen etapa 7 (0,05)
lehen kasu 7 (0,05)
lehen kontaktu 7 (0,05)
lehen lanegun 7 (0,05)
lehen puntu 7 (0,05)
lehen toki 7 (0,05)
lehen hurbilketa 6 (0,04)
lehen abizen 5 (0,03)
lehen sintoma 5 (0,03)
lehen solairu 5 (0,03)
lehen ur 5 (0,03)
lehen xedapen 5 (0,03)
lehen arre 4 (0,03)
lehen esku 4 (0,03)
lehen harreman 4 (0,03)
lehen hilabete 4 (0,03)
lehen hiru 4 (0,03)
lehen tolestura 4 (0,03)
lehen unitate 4 (0,03)
lehen zehaztapen 4 (0,03)
lehen zenbaki 4 (0,03)
lehen akats 3 (0,02)
lehen ar 3 (0,02)
lehen bat 3 (0,02)
lehen beta 3 (0,02)
lehen erdialde 3 (0,02)
lehen geruza 3 (0,02)
lehen hiruhileko 3 (0,02)
lehen hitz 3 (0,02)
lehen iragazketa 3 (0,02)
lehen lan 3 (0,02)
lehen lore 3 (0,02)
lehen metodo 3 (0,02)
lehen ordu 3 (0,02)
lehen pauso 3 (0,02)
lehen pertsona 3 (0,02)
lehen portu 3 (0,02)
lehen postu 3 (0,02)
lehen talde 3 (0,02)
lehen adabegi 2 (0,01)
lehen adierazle 2 (0,01)
lehen arabiar 2 (0,01)
lehen ariketa 2 (0,01)
lehen aukera 2 (0,01)
lehen banku 2 (0,01)
lehen belaunaldi 2 (0,01)
lehen bete 2 (0,01)
lehen bidaia 2 (0,01)
lehen biltzar 2 (0,01)
lehen bost 2 (0,01)
lehen buru 2 (0,01)
lehen deialdi 2 (0,01)
lehen ekarri 2 (0,01)
lehen erabaki 2 (0,01)
lehen erantzun 2 (0,01)
lehen esaldi 2 (0,01)
lehen gonbidatu 2 (0,01)
lehen hamarkada 2 (0,01)
lehen harilkatu 2 (0,01)
lehen harrera 2 (0,01)
lehen hil 2 (0,01)
lehen ikusi 2 (0,01)
lehen irteera 2 (0,01)
lehen izen 2 (0,01)
lehen katalogo 2 (0,01)
lehen konparadore 2 (0,01)
lehen kontsulta 2 (0,01)
lehen lege 2 (0,01)
lehen letra 2 (0,01)
lehen lixagailu 2 (0,01)
lehen mota 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
lehen batutzaile CO 4 (0,03)
lehen byte irteera 4 (0,03)
lehen byte sarrera 4 (0,03)
lehen xedapen gehigarri 4 (0,03)
lehen zehaztapen maila 4 (0,03)
lehen adierazi ideia 3 (0,02)
lehen akats bat 3 (0,02)
lehen beta egia 3 (0,02)
lehen esku hartu 3 (0,02)
lehen lau bit 3 (0,02)
lehen portu iritsi 3 (0,02)
lehen sintoma agertu 3 (0,02)
lehen toki iritsi 3 (0,02)
lehen tolestura arrunt 3 (0,02)
lehen ur bereizgailu 3 (0,02)
lehen aldi begetatibo 2 (0,01)
lehen aldiz gizarte 2 (0,01)
lehen aldiz iritsi 2 (0,01)
lehen aldiz ukitu 2 (0,01)
lehen arabiar bainu 2 (0,01)
lehen batutzaile zer 2 (0,01)
lehen bi urte 2 (0,01)
lehen bidaia agentzia 2 (0,01)
lehen fase egin 2 (0,01)
lehen gonbidatu ausart 2 (0,01)
lehen harreman hori 2 (0,01)
lehen helmuga iritsi 2 (0,01)
lehen hiruhileko egokitzealdi 2 (0,01)
lehen hurbilketa bat 2 (0,01)
lehen hurbilketa sustatu 2 (0,01)
lehen katalogo sortu 2 (0,01)
lehen konparadore irteera 2 (0,01)
lehen lanegun ukan 2 (0,01)
lehen lau sarrera 2 (0,01)
lehen postu galdu 2 (0,01)
lehen puntu hau 2 (0,01)
lehen urrats eman 2 (0,01)
lehen urrats salgai 2 (0,01)
lehen urte hori 2 (0,01)
lehen ziklo eskaini 2 (0,01)
lehen ziklo haur 2 (0,01)
lehen ziklo hezkuntza 2 (0,01)
lehen abizen bera 1 (0,01)
lehen abizen sailkatu 1 (0,01)
lehen adierazi bezala 1 (0,01)
lehen adierazi denbora 1 (0,01)
lehen adierazi esteka 1 (0,01)
lehen adierazi hari 1 (0,01)
lehen adierazi ISO 1 (0,01)
lehen adierazi lotura 1 (0,01)
lehen adierazle antzeman 1 (0,01)
lehen aldi al 1 (0,01)
lehen aldi bada 1 (0,01)
lehen aldi beste 1 (0,01)
lehen aldi larba 1 (0,01)
lehen aldiz bete 1 (0,01)
lehen aldiz deskribatu 1 (0,01)
lehen aldiz esportatu 1 (0,01)
lehen aldiz haur 1 (0,01)
lehen aldiz ikusi 1 (0,01)
lehen aldiz logoterapia 1 (0,01)
lehen aldiz onetsi 1 (0,01)
lehen aldiz piztu 1 (0,01)
lehen aldiz sortu 1 (0,01)
lehen ar kontsulta 1 (0,01)
lehen ar lantalde 1 (0,01)
lehen ar zentro 1 (0,01)
lehen ariketa ez 1 (0,01)
lehen ariketa muntaketa 1 (0,01)
lehen arreta arduratu 1 (0,01)
lehen arreta eskaini 1 (0,01)
lehen arreta maila 1 (0,01)
lehen arreta zein 1 (0,01)
lehen atal beste 1 (0,01)
lehen atal esan 1 (0,01)
lehen atal ikusi 1 (0,01)
lehen atal irakurri 1 (0,01)
lehen atal lortu 1 (0,01)
lehen atal proiektatu 1 (0,01)
lehen atal zehaztu 1 (0,01)
lehen aukera bat 1 (0,01)
lehen aukera oinarritu 1 (0,01)
lehen batutzaile atera 1 (0,01)
lehen batutzaile CI 1 (0,01)
lehen batutzaile emaitza 1 (0,01)
lehen bete eskatu 1 (0,01)
lehen bete hura 1 (0,01)
lehen bi araudi 1 (0,01)
lehen bi egun 1 (0,01)
lehen bi etapa 1 (0,01)
lehen bi kasu 1 (0,01)
lehen bi proiektu 1 (0,01)
lehen bi teoria 1 (0,01)
lehen bi zirkuitu 1 (0,01)
lehen biltzar hori 1 (0,01)
lehen bost urte 1 (0,01)
lehen buru ez 1 (0,01)
lehen egun esan 1 (0,01)
lehen egun giltzarri 1 (0,01)
lehen egun hori 1 (0,01)
lehen egun horiek 1 (0,01)
lehen egun joan 1 (0,01)
lehen ekarri lortu 1 (0,01)
lehen erabaki hau 1 (0,01)
lehen erantzun nortasun 1 (0,01)
lehen erdialde agertu 1 (0,01)
lehen erdialde nagusitu 1 (0,01)
lehen esaldi dokumentu 1 (0,01)
lehen esaldi hura 1 (0,01)
lehen esku ezagutu 1 (0,01)
lehen etapa atzeman 1 (0,01)
lehen etapa egin 1 (0,01)
lehen etapa erregulatu 1 (0,01)
lehen etapa hasi 1 (0,01)
lehen etapa hau 1 (0,01)
lehen etapa landare 1 (0,01)
lehen fase aplikatu 1 (0,01)
lehen fase baino 1 (0,01)
lehen fase behinik 1 (0,01)
lehen fase hau 1 (0,01)
lehen fase kalte 1 (0,01)
lehen geruza bat 1 (0,01)
lehen geruza estali 1 (0,01)
lehen geruza legar 1 (0,01)
lehen hamarkada bukaera 1 (0,01)
lehen harilkatu bat 1 (0,01)
lehen harilkatu kontaktore 1 (0,01)
lehen harreman tankera 1 (0,01)
lehen helmuga arte 1 (0,01)
lehen hil oso 1 (0,01)
lehen hilabete agertu 1 (0,01)
lehen hilabete gizaki 1 (0,01)
lehen hilabete hipoakusia 1 (0,01)
lehen hiru ikasturte 1 (0,01)
lehen hiru tratamendu 1 (0,01)
lehen hiru unitate 1 (0,01)
lehen hiru zutabe 1 (0,01)
lehen hitz artxibatu 1 (0,01)
lehen hitz esan 1 (0,01)
lehen hurbilketa hau 1 (0,01)
lehen ikusi antzeko 1 (0,01)
lehen ikusi profil 1 (0,01)
lehen iragazketa hau 1 (0,01)
lehen iragazketa korrespondentzia 1 (0,01)
lehen irteera puntu 1 (0,01)
lehen izen komertzial 1 (0,01)
lehen kasu deskribatu 1 (0,01)
lehen kasu hau 1 (0,01)
lehen kontaktu agindu 1 (0,01)
lehen kontaktu hori 1 (0,01)
lehen kontsulta kodifikatu 1 (0,01)
lehen lan ingurune 1 (0,01)
lehen lanegun aurkeztu 1 (0,01)
lehen lanegun beti 1 (0,01)
lehen lanegun nolako 1 (0,01)
lehen lau borne 1 (0,01)
lehen lau maila 1 (0,01)
lehen lau zifra 1 (0,01)
lehen lege erabilera 1 (0,01)
lehen letra aparatu 1 (0,01)
lehen letra baino 1 (0,01)
lehen lixagailu elektriko 1 (0,01)
lehen lore fruitu 1 (0,01)
lehen lore ireki 1 (0,01)
lehen lore izoztu 1 (0,01)
lehen metodo ur 1 (0,01)
lehen mota arazketa 1 (0,01)
lehen mota tratamendu 1 (0,01)
lehen ordu arreta 1 (0,01)
lehen ordu lehenengo 1 (0,01)
lehen pauso mota 1 (0,01)
lehen pertsona transmititu 1 (0,01)
lehen puntu azaldu 1 (0,01)
lehen puntu eztabaida 1 (0,01)
lehen sintoma erakutsi 1 (0,01)
lehen solairu egon 1 (0,01)
lehen solairu geologia 1 (0,01)
lehen solairu sabai 1 (0,01)
lehen talde delako 1 (0,01)
lehen toki Bilbo 1 (0,01)
lehen toki egon 1 (0,01)
lehen tolestura hau 1 (0,01)
lehen une ezarri 1 (0,01)
lehen une konfiantza 1 (0,01)
lehen une pertsona 1 (0,01)
lehen une seme 1 (0,01)
lehen unitate didaktiko 1 (0,01)
lehen unitate hau 1 (0,01)
lehen unitate ikusi 1 (0,01)
lehen unitate landu 1 (0,01)
lehen ur bereizi 1 (0,01)
lehen ur bete 1 (0,01)
lehen urrats baino 1 (0,01)
lehen urrats biktima 1 (0,01)
lehen urrats egun 1 (0,01)
lehen urrats gertatu 1 (0,01)
lehen urrats hau 1 (0,01)
lehen urrats kobreztaketa 1 (0,01)
lehen urrats profesional 1 (0,01)
lehen urte agertu 1 (0,01)
lehen urte bat 1 (0,01)
lehen urte bereganatu 1 (0,01)
lehen urte emankortasun 1 (0,01)
lehen urte ez 1 (0,01)
lehen urte garatu 1 (0,01)
lehen urte har 1 (0,01)
lehen urte haurtxo 1 (0,01)
lehen urte horiek 1 (0,01)
lehen urte lortu 1 (0,01)
lehen urte pote 1 (0,01)
lehen zenbaki hazi 1 (0,01)
lehen zenbaki linea 1 (0,01)
lehen zenbaki zutabe 1 (0,01)
lehen ziklo aritu 1 (0,01)
lehen ziklo azken 1 (0,01)
lehen ziklo bi 1 (0,01)
lehen ziklo egon 1 (0,01)
lehen ziklo eman 1 (0,01)
lehen ziklo eskola 1 (0,01)
lehen ziklo ez 1 (0,01)
lehen ziklo gero 1 (0,01)
lehen ziklo hiru 1 (0,01)
lehen ziklo programazio 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia