2011
|
|
SO2
|
lehen
kutsatzaile moduan isurtzen da, batik bat. Atmosferara iritsitakoan, erreakzio fotokimikoen bitartez, SO3 bihur daiteke, eta SO3 hori bigarren mailako kutsatzailea da.
|
|
Nitrito disoluzio patroiaren (D5 aren) faktorea zein den jakitea beharrezkoa da. Horretarako, disoluzio horren molartasuna kalkulatuko dugu
|
lehenik
eta behin:
|
|
Airetiko lineen muntaketetan bezala, lurpeko lineetan ere, horiei buruz egindako dokumentazio guztia aztertu behar da. Hala,
|
lehenik
eta behin, egin beharreko instalazioaren planoak aztertu behar dira, eta jaso beharreko datuak jasotzen dituzten begiratu: kanalizazio motak eta kopurua, eroaleen ebakidura, zangen sakonera, segurtasun distantziak (ur eta gas zerbitzuetara, telekomunikazio instalazioetara eta tentsio bereko edo desberdineko beste linea elektriko batzuetara, gurutzaketetara eta paralelismoetara), etab.
|
|
Proiektuko datuak oinarri hartuta,
|
lehenik
eta behin, zuinketa egin behar da (zangak markatzea) lineak pasatu behar duen lekutik, eta kutxa edo sarbideen kokapena markatu. Horretarako, egindako azterketa edo proiektua ahalik eta gehiena bete behar da, eta sor daitezkeen arazo guztiak aztertu.
|
|
Elikadura linea orokor baten ebakidura kalkulatzeko,
|
lehenik
eta behin, datu hauek jakin behar ditugu: eraikinaren potentzia aurreikuspena, instalatu beharreko eroale mota eta BKOaren eta kontadoreen zentralizazioaren arteko distantzia.
|
|
Hasierako datuak jakin ondoren (sareko tentsioa, azpiestazioko neutroaren lur konexio mota, akatsaren iraupena, transformazio zentroko BT instalazioen isolamendu maila, lurraren erresistibitatea, etab.), dagozkion kalkuluak egiten dira,
|
lehenik
eta behin, babeserako lur konexioko erresistentziaren gehienezko balioa zehazteko eta, ondoren, kasu bakoitzeko gutxieneko, eredu" elektrodoa zehazteko.
|
|
Kargan dagoen zirkuitu baten zerbitzua moztu behar bada,
|
lehenik
eta behin, karga irekitzeko etengailuari edo etengailu automatikoari eragin behar zaio
|
|
Eskema horretan, fase masaren edo fase lurraren
|
lehen
akats bategatiko intentsitatea nahikoa baxua da eta ezin du kontaktu tentsio arriskutsurik sortu.
|
|
Fase masaren edo fase lurraren
|
lehen
akats bategatiko intentsitatearen balioa mugatzeko, elikaduran ez da lur konexiorik ezartzen edo, bestela, inpedantzia nahikoa ezartzen da elikaduraren puntu baten (normalean, neutroa) eta lurraren artean. Horretarako, beharrezkoa izaten da, batzuetan, instalazioaren hedadura mugatzea, hartara, kableek lurrarekiko duten efektu kapazitiboa murrizteko.
|
|
Txapazko edo sareta metalikozko euskarriak badira,
|
lehenik
eta behin, lehenengo zatia jarri behar da, eta, ondoren, zimendatu. Zimenduak gogortu ondoren, euskarriaren beste zatiak jarri behar dira.
|
|
Taldeko babesa da kontuan izan beharreko
|
lehena
, banakako babesa erabiltzeko premiarik izan ez dezaten langileek.
|
|
Horretarako, aurretiaz aztertutako prozedura bete behar dute, hemen adieraziko diren eskakizunetara egokituta. Lana bereziki konplexua bada, edo ordura arte inoiz ere egin gabea,
|
lehenik
probak egin behar dira, tentsiorik gabe. Orografia, konfinamendua edo bestelako inguruabar batzuk direla-eta komunikazio arazoak dauden lekuetan, lehen sorospenetan trebatutako gutxienez bi langilek egon behar dute obran, lana egiten den bitartean.
|
|
Langile gaituek enpresaburuaren idatzizko baimena behar dute, egin beharreko lana egiteko. Horretarako,
|
lehenik
, lan hori egokiro egiteko gaitasuna badutela egiaztatu behar dute, ezarritako prozedurari jarraikiz. Prozedura horrek idatziz zehaztuta egon behar du, eta egin beharreko eragiketen sekuentzia ere jaso behar du, zehaztapen hauekin:
|
|
|
Lehenik
eta behin, etengailu ebakigailua itxi egin behar da, eta prest utzi behar da anomaliaren bat sortuz gero automatikoki jardun dezan, hartarako aurreikusita dagoen malgukia kargatuz.
|
|
Behe tentsioko banaketa sareetan muntaketa eta mantentze jarduerak egiteko,
|
lehenik
eta behin, instalazioarekin lotuta dagoen dokumentazio administratiboaren berri izan behar da, muntaketa faseak zehaztu eta horniketaren segurtasuna eta kalitatea bermatzeko mantentze planak egin behar dira.
|
|
Eraikinaren lotura instalazioa diseinatzeko eta egiteko,
|
lehenik
eta behin, karga aurreikuspena egin behar da.
|
|
|
Lehenik
eta behin, etxebizitzek zer elektrifikazio maila dituzten jakin behar da. Horrelako eraikinetan, ordea, energia behar duten beste jarduera batzuk ere egiten dira (adibidez, lokal komertzialak, bulegoak, finkaren zerbitzu orokorrak, igogailuak eta karga jasogailuak, etab.).
|
|
|
Lehenik
eta behin, eraikin honetako etxebizitzen potentzia aurreikuspena kalkulatu behar dugu:
|
|
|
Lehenik
eta behin, amperetan duten kapazitatearen arabera bereizten dira kutxak. Hauek dira balio normalizatu ohikoenak:
|
|
Dena den, jarduera profesionala ona izan dadin, gutxienez bi EAD (etengailu automatiko diferentzial) instalatzea gomendatzen da,
|
lehenik
eta behin, instalazioa malguagoa izateko. EAD bat desarratzen bada, instalazio elektrikoaren zati batek martxan jarraitzen du, eta, bigarrenik, bigarren etengailua jartzeak oso gutxi garestitzen duelako instalazioa (etxeko EAD batek, ikus 3.30 irudia?
|
|
Hainbat solairutako eraikinetan,
|
lehenik
eta behin, BKOak non jarri zehaztu behar da, jabetzak eta EHEk dioenari jarraiki.
|
|
Lurpeko muntaketetan,
|
lehenik
eta behin, hodia pasatu behar den zanga markatu behar da (hodi horren barruan sartu behar dira banakako deribazioko eroaleak). Kasu horretan, alderdi hauek hartu behar dira kontuan:
|
|
|
Lehenik
eta behin, koadroaren egoera definitu behar da, eta, ondoren, pauso hauek eman:
|
|
2009ko abenduaren 29ko Ebazpena, Energia politikaren eta Meatzeen Zuzendaritzarena, energia elektrikoa ekoizteko kostua eta 2010eko
|
lehen
seihilekoan aplikatu beharreko azken baliabidearen tarifak zehazten dituena (2009ko abenduaren 31ko BOE).
|
|
Informazio hori eskura ez badago, polimetroa diodoak aztertzeko posizioan jarrita egin dezakegu:
|
Lehenik
eta behin, baseari dagokion terminala identifikatuko dugu, gainerako biekin diodo efektua duen hori izango baita: alegia, noranzko batean atalase tentsioa adieraziko du (0,7 V gutxi gorabehera) eta kontrako noranzkoan, berriz, 1 V.
|
|
Vi n 1 KHz ko seinale alterno sinusoidala eta ahalik eta anplitude handiena sartu, Vo irteera distortsiona ez dadin. Osziloskopioaren bidez, bi seinaleak bistaratu,
|
lehenik
CE kondentsadorea konektatu gabe, eta gero CE kondentsadorearekin. Emaitzak alderatu.
|
|
|
Lehenik
eta behin, diseinuko osagaien balioak egokiro eta zuhur hautatu behar dira; esate baterako, kalkuluek erresistentzia 0,4 W ekoa dela adierazten badute, segurtasun koefiziente bat aplikatzea eta 1 W eko merkataritza balioa ezartzea izango da onena.
|
|
Irteerako kurba ezaugarrien zati aktiboan dago.
|
Lehen
bi zirkuituetan, gainera, karga zuzenaren zentroan dago, halaxe doitu dugulako. Hirugarren eta laugarrenean, berriz, ezin izan da zentroan doitu, osagaien balioak direla-eta, eta beheraxeago kokatu da.
|
|
Erabiltzailearen eskuliburu hau ekipamendua martxan jarri aurretik irakurtzea komeni da, ekipamendua egokiro erabiltzen jakiteko. Batik bat
|
lehen
atala da arretaz irakurri beharrekoa, unitatearen azalpena baitakar, baita instalazioa egiteko eta abian jartzeko argibideak ere.
|
|
Ekipamendua jasotakoan, garraioan inolako kalterik izan ez duela egiaztatu behar da
|
lehenik
. Kalterik hautemanez gero, ekipamenduaren jabeak edo erabiltzaileak berehala eman die kalte horien berri bai fabrikatzaileari bai garraiatzaileari.
|
|
|
Lehen
batean, asetasunak ez du zertan kaltegarria izan behar, nahiz eta irteeran tentsio maximoa eragin.
|
|
Ekipamendua
|
lehen
aldiz pizten denean, D1 pizten da, eta D2 itzalita geratzen da.
|
|
Anplifikadore operazionalek hainbat etapa dituzte. Horietako
|
lehena
sarrera inpedantzia handiko anplifikadore diferentziala da. Tarteko zenbait etapak, anplifikadore diferentzialaren konfigurazioan horiek ere?
|
|
Aztertu dugun
|
lehen
kodetzailean zegoen bera. Erantzuna 8 galderarenaren berdin berdina da.
|
|
5 Pantailan ezer pizten ez bada, trukatu elikatze iturrirako konexioak, hau da, konektatu
|
lehen
terminala GNDra erresistentziaren bidez eta eraman VCC positiboa gainerako pinetara, banan banan (14 irudiko eskema).
|
|
10 Jarri kronograma batean
|
lehen
betetako egia taulako datuak.
|
|
10 Jarri kronograma batean
|
lehen
betetako egia taulako datuak.
|
|
Hori jakiteko modu bat litzateke
|
lehenik
funtzioaren ekuazio kanonikoa planteatzea eta gero sinplifikatzea modu aljebraikoan (nahiko luzea) edo Karnaugh-en arabera (OR esklusiboaren metodoa). Hemen, ordea, intuizioa erabiliko dugu gehiago.
|
|
Nahikoa izango litzateke
|
lehen
batutzailearen CI sarrerara doan AND atea kentzea eta seinalea zuzenean konektatzea CI sarrera horretara.
|
|
5
|
Lehen
batutzailearen zer egoeratan sortzen du SSI zirkuitu osagarriak 0 balioa irteeran. Eta 1a?
|
|
11
|
Lehen
batutzailearen CO bururako irteerak zer egoeratan balio du 0. Eta noiz balio du 1. Zer konbinazio bitar ematen du bigarren batutzaileak kasu bakoitzean?
|
|
5
|
Lehen
batutzailearen zer egoeratan sortzen du SSI zirkuitu osagarriak 0 balioa irteeran. Eta 1a. Zer konbinazio bitar ematen du bigarren batutzaileak kasu bakoitzean?
|
|
Zirkuitu osagarriak irteeran 0 balioa ematen du
|
lehen
batutzailearen emaitza? 9 denean, eta 1 balioa, > 9 denean.
|
|
Lehenengo kasuan, zirkuitu osagarriak 0 balioa ematen duenean, bigarren batutzaileak 0 konbinazio bitarra (0000) sortzen du,
|
lehen
batutzaileak ateratako emaitza zuzena baita. 1 balioa ematen duenean, berriz, 6 konbinazioa (0110) ematen du; bada, emaitza okerra denez, zuzendu beharra dago, bitar naturalean dauden eta BCD naturalean ez dauden sei konbinazio bitarrak alde batera utzita.
|
|
11
|
Lehen
batutzailearen CO bururako irteerak zer egoeratan balio du 0. Eta noiz balio du 1?
|
|
|
Lehen
batutzailearen CO bururako irteerak 0 balio du handik ateratako emaitza? 9 denean, eta 1101 konbinazio bitarra(, biko osagarrian) ematen dio bigarren batutzaileari zuzentzeko; izan ere, BCD gehi seiko kodean dator, eta BCD gehi hirukoa da lanerako kodea, hau da, 3 sobran daude.
|
|
Emaitza > 9 denean,
|
lehen
batutzailearen CO bururako irteera 1 da, eta 0011(+ 3) konbinazio bitarra ematen dio bigarren batutzaileari zuzentzeko; izan ere, BCD natural kodean dator, eta BCD gehi hirukoa da lanerako kodea, hau da, 3 falta dira.
|
|
15 Zer informazio ateratzen da
|
lehen
konparadorearen irteeretatik, baldin eta, sarrerako bi konbinazio bitarrak berdinak izanda, espantsio sarreretan A> Bi= 1, A< Bi= 1, A= Bi= 0 seinaleak aplikatzen baditugu. Eta bigarren konparatzailearen irteeretatik?
|
|
15 Zer informazio ateratzen da
|
lehen
konparadorearen irteeretatik, baldin eta, sarrerako bi konbinazio bitarrak berdinak izanda, espantsio sarreretan A> Bi= 1, A< Bi= 1, A= Bi= 0 seinaleak aplikatzen baditugu. Eta bigarren konparatzailearen irteeretatik?
|
|
6 Jarri kronograma batean
|
lehen
betetako egia taulako datuak.
|
|
5 Pantailan ezer pizten ez bada, trukatu elikatze iturrirako konexioak, hau da, konektatu
|
lehen
terminala GNDra erresistentziaren bidez eta eraman VCC positiboa gainerako pinetara, banan banan (14 irudiko eskema).
|
|
Kommutadorearen seinalea SR baskulatik igaroaraztean, erreboteak sarreran gelditzen dira, eta seinalea garbi ateratzen da irteeran.
|
Lehen
kontaktuak 0 balioan edo 1 balioan jartzeko agindua ematen du, kontaktu bat edo bestea den arabera, eta segidako erreboteek desaktibatu eta berriz aktibatzen dute sarrera, lehen kontaktuak agindutako aldaketarekin jarraitzeko agintzen dute, beraz?. Inoiz ez da iristen kontrako kontaktua aktibatu eta kontrako agindua ematera.
|
|
Kommutadorearen seinalea SR baskulatik igaroaraztean, erreboteak sarreran gelditzen dira, eta seinalea garbi ateratzen da irteeran. Lehen kontaktuak 0 balioan edo 1 balioan jartzeko agindua ematen du, kontaktu bat edo bestea den arabera, eta segidako erreboteek desaktibatu eta berriz aktibatzen dute sarrera?
|
lehen
kontaktuak agindutako aldaketarekin jarraitzeko agintzen dute, beraz?. Inoiz ez da iristen kontrako kontaktua aktibatu eta kontrako agindua ematera.
|
|
OHARRA:
|
Lehenik
, aplikatu erloju seinalea UP sarrerari DOWN= 1 dagoela, eta aktibatu CLEAR eta LOAD kontrol sarrerak, banan banan, irteeretan duten eragina ikusteko. Desaktiba itzazu biak, kontagailuak kontatu ahal izan dezan.
|
|
OHARRA:
|
Lehenik
, aplikatu erloju seinalea UP sarrerari DOWN= 1 dagoela, eta aktibatu CLEAR eta LOAD kontrol sarrerak, banan banan, irteeretan duten eragina ikusteko. Desaktiba itzazu biak, kontagailuak kontatu ahal izan dezan.
|
|
Ekipoa martxan jarri baino
|
lehen
erabiltzailearen eskuliburu hau irakurtzea gomendatzen dugu, ekipoaren erabilera okerra saihesteko. Bereziki, lehen atala irakurtzea komeni da, hots, unitatearen deskribapena eta instalatu eta martxan jartzeko jarraibideak ematen dituen atala.
|
|
Ekipoa martxan jarri baino lehen erabiltzailearen eskuliburu hau irakurtzea gomendatzen dugu, ekipoaren erabilera okerra saihesteko. Bereziki,
|
lehen
atala irakurtzea komeni da, hots, unitatearen deskribapena eta instalatu eta martxan jartzeko jarraibideak ematen dituen atala.
|
|
Elektronika etengabeko garapenean dago, baina, denborak aurrera eginda ere, oinarrizko printzipioek bere horretan jarraitzen dute. Printzipio horiek ikasketetako
|
lehen
urteetan bereganatu behar dituzte ikasleek, hurrengo ikasturteetan proiektu konplexuagoei hel diezaieten, zailtasunik gabe. Oinarria gaizki ikasteak porrota ekar dezake gerora, ezagutza non oinarriturik ez izateagatik.
|
|
Bost artikuluko dokumentu hori idaztean proposatu zen
|
lehen
aldiz haurrek babes neurri bereziak behar dituztela, beren garapen material eta espiritual normala bermatzeko. Aldarrikapen horri Genevako Aldarrikapena deitu zitzaion; izan ere, 1924ko irailean, Nazioen Ligak Genevan adostu zuen hura onartzea testua aldatu gabe:
|
|
3 Zorigaitzean, haurrak izan behar du sorospena jasotzen
|
lehena
.
|
|
Haurraren interes gorena printzipio gidari izan behar dute hura hezteaz eta orientatzeaz arduratzen direnek; ardura hori,
|
lehenik
eta behin, gurasoei dagokie.
|
|
8 artikulua. Egoera guztietan, babesa eta sorospena jasotzen
|
lehenetako
bat izan behar du haurrak.
|
|
Hitzarmenarekin, aurreko hamarkadetan hasitako prozesu osoa amaitu zen. Bertan,
|
lehen
aldiz, helduek eta estatuek munduko haur guztiak babestu behar dituztela onartzeaz gain, haurrei eskubide zibil eta politikoak ere aitortzen zaizkie, eta, hala, herritar gisa hartzen dira, besteak beste, adierazpen askatasuna eta parte hartzeko askatasuna ematen baitzaizkie.
|
|
Denboraldi horretan izaten dira borroka gehien gurasoen eta seme alaben artean. Etapa horretan, gurasoek ez dituzte dagoeneko seme alabak menderatu behar (hori, ordea, beharrezkoa da bizitzako
|
lehen
hamar urteetan), eta harreman simetrikoak sortu behar dira; hala, aitaren autoritateak saihestu egin behar du belaunaldien artean hainbeste aldiz gertatzen den koska, eta seme alaba nerabeari autonomia lortzeko aukera eman behar dio.
|
|
Arazo anitzeko familiaren kontzeptua Estatu Batuetan deskribatu zen
|
lehen
aldiz, 1950eko hamarkadaren amaieran, gizarte klaseak buruko osasunean duen eragina aztertzean. Azterketa horretan oinarrituta, ondorioztatu zen gizarte bazterkeriak eragindako arazoek areagotu egiten dituztela delinkuentzia, alkoholismoa, drogazaletasuna, haurrak abandonatzea eta tratu txarrak.
|
|
Sei urte arteko haurrei haur eskoletan ematen zaie hezkuntza arreta. Bigarren zikloan eskolatzeko ez dago arazo handirik;
|
lehen
zikloan, ordea, ez da gauza bera gertatzen.
|
|
Lehenengo arreta mailan, oinarrizko gizarte zerbitzuak edo oinarrizko arreta daude. Herritar guztiei daude zuzenduta, eta herritarrek gizarte zerbitzuetako zentroetara edo beren Udaleko edo auzoko gizarte zerbitzuen unitateetara jotzen dutenean jasotzen duten
|
lehen
arreta maila da. Zerbitzu horiek diziplina anitzeko taldeek ematen dituzte, eta haien zeregina da informatzea, orientatzea, aholkua ematea, eta arrisku egoerak detektatu eta zerbitzu espezializatuetara bideratzea.
|
|
Unitate bakoitzak, berriz, hainbat diziplinatako profesionalek osatutako talde bat edo gehiago ditu: psikologia, gizarte lana, gizarte hezkuntza, osasuna?, eta hainbat mailatan antolatzen dira.Familian egindako esku hartzeak,
|
lehenik
eta behin, hainbat esparrutan gerta daitezkeen arazo guztiei ematen die arreta. Hauek izan daitezke esparruak: Familiaren babestea, sozialki, juridikoki eta ekonomikoki.Haurrak erabat babestea.Haurrei arreta ematea eta sustatzea.Zahartzaroan, ongizateari arreta ematea eta hura sustatzea.Urritasunen bat duten pertsonak sustatzea eta haiei arreta ematea.Drogazaletasunak prebenitzea eta toxikomanoak gizarteratzea.Delinkuentzia prebenitzea eta gizarteratzea.Diskriminazioen aurka egitea.Bazterkeriaren aurka egitea.Gizarte larrialdiko egoeretan laguntzea.Arreta eraginkorragoa eta irisgarriagoa izan dadin, gero eta ohikoagoa da taldeak, zentroak eta beste baliabide batzuk antolatzea familiarengandik hurbilen dauden mailetan.
|
|
Hain zuzen, haurrei arreta emateari buruz ezagutzen diren
|
lehen
dokumentuak antzinako Mesopotamiakoak dira. Horietatik, haurren higieneari eta zaintzari buruzko kapitulu batzuk gordetzen dira, adibidez, Hammurabi kodekoak, umezurtzen babesa arautzen duen lehenengo legedikoak.
|
|
|
Lehen
aldiz, eskubide zibilak aitortu zitzaizkien haurrei, babesarenaz eta laguntzarenaz gain.
|
|
...soan errespetatzen, eta, kasu askotan, haurren funtsezko premiak ase gabe daude.Munduan dauden 2.200 milioi haurretatik,% 86 garabidean dauden herrialdeetan bizi dira,% 95 baino gehiago 5 urte bete baino lehen hiltzen dira, eta askok ez dute oinarrizko irakaskuntzarako sarbiderik, lan behartuak egiten dituzte, edo sexu gehiegikeriak jasaten dituzte.Haurren herenak malnutrizioa jasaten du bizitzako
|
lehen
bost urteetan; asko baldintza negargarrietan bizi dira, ez dute oinarrizko osasun arretarako sarbiderik, lan behartuak egiten dituzte edo giza trafikoaren biktimak dira; 300.000 haurrek, gutxi gorabehera, gatazka armatuetan esku hartzen dute, haur soldadu gisa.EBn detektatutako berariazko arazoen artean daude, besteak beste, haur ijitoen gizarte bazterkeria, haurren salerosketa, Interneteko haur ... Europako Batzordea.
|
|
Bi ziklotan antolatutako etapa bakartzat hartzen da; bi zikloek hezteko asmoa dute, baina ez du zertan eskolako hezkuntza izan. Gainera,
|
lehen
zikloan gero eta plaza kopuru handiagoa eskaintzea eskatzen zaie administrazio publikoei.
|
|
|
Lehen
hiru ikasturteak komunak dira, eta, laugarrena, berriz, orientatzaileagoa da, bai derrigorrezkoen ondorengo ikasketetarako, bai lan munduan sartzeko.
|
|
Titulu honetan sartzen da, hain zuzen, gizarte egoerengatik, minusbaliotasun fisiko, psikiko edo sentsorialagatik edo jarreran asaldura larriak izateagatik berariazko laguntza eta arreta jakinak behar dituzten ikasleen hezkuntza tratamendua. Lege honetan aitortzen da,
|
lehen
aldiz, gaitasun intelektual handiak dituzten ikasleek berariazko arreta behar dutela.
|
|
5 Zure ustez, zer ekarpen egiten ditu gurasoek
|
lehen
zikloko haur eskolan gehiago parte hartzeak. Parte hartzea zergatik da txikiagoa zentro horietan Lehen eta Bigarren Hezkuntzan baino?
|
|
9 Idatz itzazu datorren astean eskolara
|
lehen
aldiz 14 hilabeteko alaba ekarriko duten gurasoei hasierako elkarrizketa bat prestatzeko jarraituko zenituzkeen urratsak. Ez ahaztu gidoia.
|
|
|
Lehenik
eta behin, oinarrizko gizarte zerbitzuek egiten dute ebaluazioa. Kasu larriagoetan, edo esku hartze espezializatu bat behar dela iruditzen den edozein kasutan, haurrei arreta emateko taldeen esku uzten da.
|
|
Haur Hezkuntzan, eta, bereziki,
|
lehen
zikloan, familiarekiko komunikazioak etengabea izan behar du; egoera batzuetan, ordea, komunikazio horrek are handiagoa izan behar du. Hauek dira egoera horietako batzuk:
|
|
ikasleak, irakasleak, aita amak eta komunitatea, oro har.
|
Lehenik
eta behin, familiek zentroetan parte hartzeko bideak zein diren ikusiko dugu; ondoren, parte hartze horrek haur eskoletan duen egoera aztertuko dugu.
|
|
Beraz, egoki da adieraztea Haur Hezkuntzako
|
lehen
zikloan ez dela derrigorrezkoa eskola kontseilu bat egotea, eta erkidegoko edo udalerriko hezkuntza agintaritzaren irizpidearen araberakoa izango dela. Parte hartzeko eskubidearen garrantziaz jabeturik, udalerri batzuek erabaki dute haur eskoletan eskola kontseiluak eratzea.
|
|
Hala ere, errealitatea oso bestelakoa da: gurasoek oso gutxi hartzen dute parte Haur Hezkuntzan, eta, bereziki,
|
lehen
zikloan. Ziurrenik, horren arrazoia da ziklo hori nahiko berria dela, eta parte hartzeko mekanismoak, arestian ikusi dugunez, lausoagoak direla.
|
|
Guraso gehienek adierazten dute ez dutela parte hartzen haien jardueretan, eta, ondorioz, ez dituztela partekatzen haien kezkak. Izan ere, haien funtzionamenduan eta jardueretan konprometitzen den jendearen proportzioak ez du% 14 gainditzen.Horrez gain, gurasoek oso gutxi hartzen dute parte eskola kontseiluen bidez.
|
Lehenik
eta behin, ia erdiak ez daki existitzen direnik ere, eta, hortaz, ez dakite haien bidez modu esanguratsuan eragin dezaketela beren seme alaben hezkuntzarako garrantzitsuak diren erabakietan.Ikerketa hori ez zegoen espezializatuta Haur Hezkuntzan, baina, esparru horretan, hemen aipatutako ondorioak orokorrak dira, eta, hortaz, Haur Hezkuntzari aplika dakizkioke.
|
|
|
Lehenik
eta behin, eta aldi baterako, haurra harrera zentro batean edo berehalako arreta programa baten bidez hartuko da egoitzan; geroago, ordea, egoitza zentro batean edo egoitza arretako programa batean sartu ahal izango da. Beste zentro edo programa batzuek bakarrik dauden adingabe atzerritarrei ematen diete arreta, eta, beste batzuek, berriz, dibertsitateari berariazko arreta ematen diote, nagusiki.
|
|
|
Lehen
harrerarako edo presako harrerarako zentroak edo programak
|
|
Prozedura hau jarraitu ohi da: oro har, segurtasun indarrek aurkitzen dituztenean, adingabeak
|
lehen
harrerarako edo presako harrerarako zentroetara eramaten dira, eta han berehalako arreta ematen zaie.
|
|
adina eta sexua, edo harrera zentroak: egoitza zentroak, generikoak,
|
lehen
arretarakoak?
|
|
Adingabea zentroan sartu orduko, sarrerako behatze protokoloa aplikatzen zaio, eta hor jasotzen dira haur bat iristen denean egiten zaizkion oharpenak: itxura fisikoa,
|
lehen
arretak, hasierako jokabidea, egoera emozionala?
|
|
Protokolo hori, oro har,
|
lehen
orduetatik lehenengo bi egunetara aplikatzen da.
|
|
[...] Nazioarteko adopzioen mapa berrian, aldaketa gehiago daude. Urte askoan
|
lehen
aldiz, Errusiak lehenengo postua kendu dio Txinari gipuzkoarrek adingabe bat hartzeko nahiena duten herrialde gisa, eta nabarmen igo da Etiopia eta Kazakhstanengatiko interesa, 26 eta 14 eskaerarekin.Adopzio bat gauzatzeko egin behar den bide administratibo luzearen erdian dauden gurasoak ez daude beren unerik onenean. Itxaronaldiaren ezaugarri diren larritasunari eta urduritasunari prozesuaren bilakaeragatiko kezka gehitzen zaie orain.
|
|
Gero, itxaronaldia hamabi hilabetera igo zen, eta orain hogeita bostera?. Foru Aldundia arreta handiz dabil Txadeko eta Nepaleko azken kasuen ondoren; izan ere, umezurtzak ez ziren adingabeen adopzio kasuak atera dira argitara. . Gu gara berme guztiak eskatzen ditugun
|
lehenak
–ziurtatzen du Insaustik?. Inoiz ez dugu salerosketa onartuko adingabe bat adoptatzeko?.
|
|
|
Lehenik
eta behin, Vanesa lasaitzen saiatuko da, eta kokatzen lagundu diezaiokeen guztia azalduko dio.
|
|
Adingabea iristen deneko
|
lehen
oharpenak jasotzen ditu.
|
|
Talde primarioa da, haurra kide den
|
lehen
taldea delako, eta harengan eragin erabakigarriena duelako. Hala, familia da haurrak bizi diren ingurune naturala, beste pertsona batzuekin batera bizi direna eta beren nortasuna eraikitzen dutena; ingurune horretatik abiatuta jartzen dira gizartearekin harremanetan.
|
|
Alderantzikagailuak erregulazioaren
|
lehen
etapa egiten du, 2 bar baino gehiagokoa ez den presioan. Automatikoki funtzionatu behar du, UNE EN 13786 arauari jarraiki.
|
|
Instalazio hartzailerako sarrerako presioak 2 bar baino gutxiagokoa izan behar du, eta horrenbestez, alderantzikagailu automatikoaren jarraian (esan dugunez,
|
lehen
etapa erregulatzen du), mugatzaile bat jarri behar da seriean, segurtasun moduan funtziona dezan, eta jarduteko gehienezko presioa 2 bar baino gutxiagokoa dela.
|
|
Bestela, hein bereko manotermografo bat. Proba egokitzat hartuko da 15 minutu baino gehiago igaro ondoren presioa ez bada gutxitzen,
|
lehen
irakurketa egiten den unetik zenbatzen hasita.
|
|
Larrialdia izan den lekura joan, eta larrialdiari aurre egiten esku hartuko duten ekipoak koordinatzen ditu.. Ekipoa. Alarma eta ebakuaziorakoa, lehen laguntzarakoa,
|
lehen
esku hartzekoa...
|
|
Larrialdi egoeretan laguntza funtzioa ematen dutenen artean, hauek dira azpimarratzekoak: lehen laguntzako ekipoa, zaurituak artatu eta ebakuatzen lagunduko duen ekipoa; eta
|
lehen
esku hartzeko ekipoa, larrialdia eremuko bitartekoekin kontrolatu eta kanpoko laguntzei lagunduko diena.
|
|
1 Lasai egon. 2 Ebakuatzen hasi larrialdietako seinalea ematen denean.3 Alarma eta ebakuazio ekipoen argibideei jarraitu.4 Eremua ordenan ebakuatu.5 Isilik ebakuatu eraikina.6 Ebakuazio bidea kez beteta badago, hartarako sarbidea, zeharo itxi?, eta kanpotik laguntza jaso zain egon.7 Ohiko lekuan ez egonez gero, ikusten den
|
lehen
taldeari batu.8 Eremua hutsik dagoela adierazi.
|
|
Langile bat obra batean erortzen bada, lankideak izango dira iristen
|
lehenak
. Erantzuten duen egiaztatu behar dute, eta horretarako, haren izena oihukatu dezakete.
|