Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4.777

2000
‎Bat dator aurreko kritikoekin balioztapen eta kritikei dagokienez," Ukabilka" eta" Haurrak pindaturiko paisaia" jotzen ditu ahulentzat. Gainerako kritikoek aipatzen ez duten zinearekiko harremanaren behin eta berriko aipamenak ikusten dira azken komentario honetan: Ifar aldeko orduak zinezaletasun horren lekuko zintzoa omen da, adibidez," Excalibur" filmearen remakea egin duela dio" Amorante ausarta" izeneko ipuinean.
‎Bestalde, 1983kotik 1990eko narrazioetara bilakaera izan deneko hipotesiaren aldeko azaltzen da Azkorbebeitia, jadanik aipatua dugun kronotopo indeterminatuetatik determinatu eta errealagoetarako norabidea, beti ere denboraren urruntasuna mantenduz. Lehenengo bi narrazio liburuetan narrazio maila ezberdinekin jokoan dabilela, ametsa eta irudimen jokoak narrazio askoren zutabe direla ikusten badugu ere, azkenekoan, aldiz, joko hori alde batera utzia du. Horregatik, bat dator Azkorbebeitia Kirmen Uriberen garapen ikuskerarekin:
‎Aipamen honekin lotzen badugu epilogoaren amaieran dioena, garbi ikus genezake, Atxagaren ustez, Sarrionandiaren literaturak eta dudarik gabe adierazten duen joera etikoak nabigatzera badaramala, nahiz eta hartu lukeen portuaren ideiarik ez duen, eta nabigatu egiten duela" Baina nabigatzen ari da. Eta oraingoz, hori da funtsezkoena." (141) Beraz, nabigatzailearentzat egitea posible zaion eta ezinbestekoa duena egiten du, nabigatu, horretarako sortua balitz bezala.
‎Sarrionandiaren esanetan, Durangoko irteerako zuhaitz horrek pelegrina, bidazti edo nabigatzailea izan nahi luke, baina bere erro sakon ikaragarriek eutsi egiten diote lurrari itsatsita, leku liriko horretan. Ikusi batera esan liteke zuhaitz hori Sarrionandiaren obraren irudi bat dela, leku lirikoan kokatua dagoela esaten du iturriaren ondoan, bere prosaren lirikotasunaz eta metaliteraturaz (iturriez) egin diren hainbat aipamen kritikori irri egin nahiez bezala.
‎Baina horretaz gain, zer da arteztasun hori, bizkaitarren" zuzentasuna eta leialtasuna" ala iparraldekoen adieraz," sutilitatea"? Sarrionandiak sinboloen eta orakuluen mintzaira nola maite duen ikusita , pentsatzekoa da bi arteztasunak izan dituela gogoan. Izan ere, ikusi dugun moduan, bere liburuek askotan halako testuinguru kulturalaren premia eta interpretazio exegetikoaren beharra izaten baitute nolabait ulertzen, obra interpretatzen saiatzeko.
‎Sarrionandiak sinboloen eta orakuluen mintzaira nola maite duen ikusita, pentsatzekoa da bi arteztasunak izan dituela gogoan. Izan ere, ikusi dugun moduan, bere liburuek askotan halako testuinguru kulturalaren premia eta interpretazio exegetikoaren beharra izaten baitute nolabait ulertzen, obra interpretatzen saiatzeko. Eta irakurleoi dagokigu berak iradokitakoaren haritik testua" berridaztea", horixe da Sarrionandiak berariaz irakurleari egiten dion proposamena.
‎2 Ikus 1990 urte inguruan Sarrionandiak buruturiko literatur lanen ugaritasuna.
‎Edorta Jimenezek(" Ereduak" izenburuaz Zabalik en XX, 25 or.) aipamen laburra egiten du, esanez, gutun erara idatziriko lantxo hauetan beste zenbait liburutan erabiliriko gai berberak direla funtsean: irakurritako ipuinak, ikusitako filmeak, filosofia, umetako jokoak eta abar. Berez helduentzako aproposago ez ote den esaten du, edo hauei gaztetxoei baino gehiago ez ote zaien gustatuko.
‎" Txori batek, bere habia epelean dagoela, heldu berria den beste txori bati emandako erantzuna da, heldu berriak Orhi aldean eguzkiak bero jotzen duela eta hara joateko gonbitea luzatzen dio; kabi epelean dagoen txoriak, aldiz, iruzurra sumatzen du eta ezetz erantzuten dio" han izanik hona naiz" esanez. Alegia, Orhi aldean izana dela eta han berorik ez zuela ikusirik , bere habiara itzulia dela. Gerardo Markuletaren ustez, ordea, izenburuaren jatorria hori bada ere, izenburuan esaldiak beste esanahi bat hartzen du, hitz jolasa eginez, erbesteratuen paradoxa adieraziz, han egonik ere hemen daudela nolabait.
‎Talai horren adierazgarri egokienak" Ekibokazioa" deritzana eta liburuko izenburu bera daramanaz batera," Haizeak eraman dezala" delakoak dira. Lopez Gaseniren iritziz, liburu honetako Sarrionandiaren literaturan" negu gorri askoren euri eta haizeek herdoildutako literatura, jadanik sekula xaloa izango ez den jarduera literarioa ikusten da nahitaez".
‎Esan bezala liburuaren egitura hamar narraziok osatzen dute, luzera, taxuera eta gai ezberdinekoak dira. Amaieran, Sarrionandiak berak erantsiriko oharrak ikus daitezke, berak dioen moduan" irakurlearentzat erreferentzia literarioen azalpen gisa" erantsiak. Azkenik, aldiz, Bernardo Atxagak POTT bandaren kide ziren garaietako idazle lagunen arteko konplizitatea agertu alde Jean Baptiste Hargous
‎Poemaren hasieran F. Holderlinen aipamena egiten da"... baina zertarako egin poesia aro gaitz hauetan" eta poemak hain zuzen ere horren erantzuna bilatzen du, poesia egiten dihardu baina aro gaitz horrekiko kontrajarpena etengabea da, Kandelako komentariogileak dioenez," modu askotan errepikatuko duen kontrakoen binomioa ikusten da: batetik kartzelatik kanpo dagoen orok bere baitan biltzen duen" agiatasuna" (35 or.). Izan ere, kartzelaz kanpoko guztia erreferentzia oroimena edo suposizioa baita presoarentzat" gaur ere goiz ilunduko du/ zohardian izarrak biztuko (35 or.)" begira ezazu han goian ilargia/ elkarturik omen daude... (36 or.) izarrak suzkoak omen dira.
‎Jakina, Joseba Sarrionandiaren bigarren liburua da sailkapen honetarako bidea ematen diona. Liburu honetan egileak autozentsura egin duela dio" Literatura eta iraultza" poeman ikus daitekeenez, eta Lauaxeta omendu eta gero, Aresti egiten duela etorkizuneko euskal olerkiaren buruzagi.
‎Beraz, agerian geratzen da bizitzari buruzko ikuspegi historikoa emateko asmoa. Dakusagunez , pertsonaiak bizitzaren ikuskera bat emateko aitzakiak direnez, ez du hauen ezaugarrietan sakontzeko ahalegin handiegirik egingo, pertsonaia lauak eraikiz: bizitzari aurre egiteko aholkuak baitira ipuin honetako zutabe nagusiak.
‎Ikuspuntuari begiratuz, aniztasuna dakusagu . Izan ere, erabat argiak ez badira ere, gure irakurketaren arabera, hiru maila narratibo bereiz daitezke.
‎Honen guztiaren berri emateko, batzuetan kronotopo zehaztua eta besteetan zehazgabea darabil. Zehazgabetasuna batez ere historiaurreko pasarteetan ikus daiteke, eta zehaztasuna garaikideak diren pasarteetan. Gainera, mende honetan kokatzen diren gertakizunetan kronotopoak garrantzia berezia du.
‎Aitzitik, arretaz eginiko irakurketa baten bidez Arrietak eskaintzen digun mundu iradokitzailea barneratzeko zailtasunik ez dugu izango. Gainera, patroi berri honen erabileraren atzean, ezarririko canon edo ereduak desjosi eta berriro josteko beharraren aldarrikapena ere ikus genezake.
‎Amaia ezkonduta dagoenean eta bi seme alaba dituenean, Andonik eleberrian literatur saria jaso duela irakurtzen du egunkarian. Honen ondorioz, iraganeko sentimenduen indarrak bultzatuz Andoni ikusteko ahalegina egingo du. Urtaroek kontakizunaren nondik norakoak gidatuko dituzte:
‎Maitasunezko bi eleberri hauetan ikusi ahal izan dugun modura, iragan zoriontsuari begiratzen diote pertsonaiek ilusio txikien bila. Baina, azkenean harremana aurrera eramateko ahaleginak hutsalak izango dira, eta bakoitzak bere bideari ekingo dio.
‎Hartara, kultura eta naturaren arteko lehia ikus daiteke. Iñaki eskolak irudikatzen duen kultur mundura egokitzen ez denez, baserrian lanean jarraitu du.
‎Honek fokalizazioaren bidez hiru pertsonaia ezberdin hauen sentimendu eta egoeren berri emango digu. " Autorearen komentarioei esker haien ekintzak, ideiak eta eritziak objetiboki jakitera ematen zaizkigu, eta horrela ezohizko bizimodua daramaten istorioaren protagonistak pertsona arruntak bezala ikusi ahal ditugu." (Belaunde: Egunkaria)
‎(Honek gogora dakarkigu beste hainbat narraziotan deskribaturiko giroa: Manhattan ikus 4.2, eta Speed gauak ikus 2.2, esaterako). Gainera, oso gertutik deskribatzen digu mundu hori bertan aurki daitekeen samurtasun eta adiskidetasunaren berri emanez.
‎(Honek gogora dakarkigu beste hainbat narraziotan deskribaturiko giroa: Manhattan ikus 4.2, eta Speed gauak ikus 2.2, esaterako). Gainera, oso gertutik deskribatzen digu mundu hori bertan aurki daitekeen samurtasun eta adiskidetasunaren berri emanez.
‎Gainera, narratarioari erreferentzia zuzena egiten zaio. Hau guztia ikusirik , bakarrizketa luze baten aurrean gaudela esan genezake. Gainera, narratzaileak eleberri psikologikoetan ohikoa den bezala, barne fokalizazioa darabil pertsonaiaren barne munduaren berri emateko.
‎Estiloari dagokionez, honakoa aipatzen digu Xabier Aldaik: " hizkuntzaz aberatsa, eta dotore idatzita, nahiz eta narrazioa zenbait pasartetan apur bat gehiago konprimitzea eskatzen duen." (Egunkaria) Luis Mari Mujikak intimismoan ikusten du eleberri honen lorpenik behinena:
‎Izan ere, bildumaren lehen eta azken ipuinek Berardo liburuzainaren istorioa kontatzen digute: liburuzaina goiz batez T herrian bakarrik esnatzen da, eta herriko gainontzeko biztanleak desagertu direla ikustean , zoratzear dago. Azkenean, bere nobela idazteko liburutegitik zortzi urtetan ez ateratzea erabakiko du.
‎Kafka gogora lezake (absurdogatik, maiz ez baita deusik ikusten ahal), Borges (itzul eta itzal inguruko labirintoengatik), baina, batez ere, Julio Cortazar. Ipuin batzuetan, aipatu idazle ezberdinen eragina erabatekoa den arren, besteetan iragazia eta tindura pertsonaletan lerrokatua eta baitaratua ageri da, horretan ipuinak bere aldeko tantoak irabaziz.
‎esate baterako, Errusia eta Irlanda. Garaiarekin gauza bera ikusten dugu. Ipuin gehienak gaur egungo giro batean kokatu baditu ere, hirugarren ipuinean, adibidez, XVII. mendera jauzi egiten du.
‎Ondorioz, naturaren aldarrikapena ere ikus dezakegu bilduma honetan.
‎droga, sexua, rock and rolla, tabernetako giroa, alkohola,... Lotura handia dago bilduma batetik bestera. Honela," Gauaren testuingurua dute ipuin guztiek, eta ez dago liburuan gauetan gertatzen ez den ezer; ikusitakoa , bizitakoa kontatzea baitu xede, errealitate horri imajinazio apur bat gaineratu dion arren." (Egunkaria XI) Honetaz gain, giroa ere aitzakia da hainbat sentimendu unibertsal islatzeko: etsipena, maitasuna, desioen ezintasuna, itxaropena,... Izan ere, gaueko giroaren bidez," iluntasunaren baitan gordetzen den pasioa ageri da liburuko orrialde guztietan." (Egunkaria) Gaueko amets honetan, alkoholaren zorabioaren eraginez, hilak eta biziak batera agertuko dira.
‎Unzuetak aitortzen digunez, ez dute testuok zer ikusirik adimenarekin, bihotzarekin baizik, ideien interpretazioarekin ez, bai sentimenduenarekin.
‎Ikuspuntuari dagokionez, hirugarren zein lehen pertsona darabil, eta zenbaitetan narratzaile orojakileak ere bere gogoetak gehitzen ditu. Haatik, idazle honek fokalizazioa askotan erabili ohi du, izan ere, pertsonaiek bere inguruan ikusten dituzten beste gizakienganako arreta jartzeko joera baitute: eta hauengana hurbilduko gaitu narratzailea.
‎Adimen eta irudimenez osaturiko narrazio laburren aurrean aurkitzen gara, honela, bi hauek garatzeko aukera ezin hobea eskaintzen zaigu. Canok ikusi ez dituen hiri horiek irudimenaren bidez bereganatu eta ezagutzen ditu. Bi bilduma hauetan errealitatea irudikatzeko irudimenaren gailentzea da azpimarragarriena.
‎Ozen esan beharrekoa da liburuko testuak" testuak" direla beste ezer baino lehen, eta irratian esan bazituen ere, horixe direla, literatura. Literatura hori argitaratzea aberasgarri ikusten dut nik. Bada, ostera, Harkaitz Cano azkarregi argitaratzen eta, ondorioz, talentua alferrik galtzen ote dabilen dioenik.
‎Lasartearrak ipuin oso laburrak ere idatzi dituela aipatu dugu. Hauetan ildo honetako ipuinetan aurki daitezkeen ezaugarriak ikus ditzakegu: izenburuaren garrantzia; denbora eta espazioaren zehazgabetasuna; ironiaren erabilera; amaieraren garrantzia, ezustea eta zentzugabekeriaren bidez sentsazio bereziak sortaraziz; erreferentzia literarioen erabilera;...
‎Ondorioz, ugariak dira naturaren aipuak: paisaien deskribapenak, animalien protagonismoa,... bere lehen eleberrian ikusten genuen bezalaxe. Antton Lukuren Botoiletan bilduma aintzat hartuz honela mintzatu zen Edorta Jimenez:
‎Bestalde, zentzugabekeriaren zantzuak han hemenka tartekatzen dira, askotan pertsonaiak errealitate eta fantasiaren mugetan murgilduz. Honela, ipuin gehienetan hiriko giroa aurkezten bazaigu ere, ez dugu ipuin hauetan guztietan giro bera islaturik ikusten , nahiz eta pertsonaia gehienak hirietan galduriko ilusio gabeko izaki modura irudikatu.
‎Narratzeko eran aurki daitekeen aniztasun bera ikus daiteke espazioan ere. Bilbotik hasi eta hainbat hiri ezberdinen aipamena egiten da:
‎Bigarrenik, bidaia horretan abiatu ahal izateko idazleak erabiltzen dituen garraiobideen egokitasuna. Azkenik, moralkeriarik eza." (Egunkaria III) Guk, ordea, ez dugu hain garbi ikusten barrurako bidaiak direnik, izan ere, eguneroko egoeren aurkezpenak baitira ipuin gehienak. Gainera, eguneroko egoera hauen unibertsaltasuna adieraziz edo, ez du denbora eta espazioa zehazten, Iturberen joerari jarraiki.
‎Bestalde, bilduma honetako hiru ipuinetan tradiziozko ipuinak oinarritzat hartu eta hankaz gora jarri ditu: " txikitako ipuinak hartu, astindu bat eman eta ipuinok hankaz gora jartzeko." Joera hau Mailuix Legorbururen ipuin batzuetan ere ikusiko dugu. Honela, joko ederra sortzeaz gain, ohikoa denari beste ikuspegi batetik begiratzeko beharra azpimarratzen du.
‎Ipuin hauek estiloari eta gaiari dagokionez estuki lotuta daude. Gaiari begiratuz, ipuinok maitasunaren zein bikoteen harremanen inguruko istorioak direla ikus daiteke. Iruzkin honetan era honetara laburbiltzen da ipuin hauetako edukia:
Dakusagunez , maitasuna ez da modu idealizatuan aurkezten, ironiaz josia baizik. Jose Jabier Fernandezek dioen bezala," umorez beterik daude baina garratzak dira, gogorrak eta zuzenak.
‎90eko hamarkadan idazle honen hiru ipuin bilduma eskuratu ahal izan ditugu. 1992 urtean Eldarnioak lehen bilduma argitaratu zuen, eta ondoren, 1994 urtean estuki loturik dauden Zer gerta ere eta Ipuin arriskutsuak kaleratu zituen( ikus 4.3). 1999 urtean ere ipuin labur bat argitaratu zuen ipuin askeen atalean aipatuko duguna:
‎Narrazio hauetan guztietan narratzerakoan ikuspegi ezberdinak hautatu dituela ikus dezakegu: hirugarren pertsona, lehen pertsona, berorika,...
‎Idazleak sortaraziz irakurlea irakurtzen jarraitzera bultzatu nahi du. Gaiari begiratuz, ordea, Rikartek berak esan bezala" desioaren narrazioak" direla ikus dezakegu (Elizondo, Edurne: Egunkaria VI).
‎Ipuin hauetan, bestalde, maila narratibo desberdinak ikus ditzakegu. Rakel Beaumont ipuinean, Albertek Rakelen koaderno bat aurkitzen du eta beraz, hau irakurtzean narratzaile homodiegetikoa (Rakel) narratario intradiegetikoari zuzenean mintzatzen zaio:
‎Egunkaria VII) eta horretarako, kronotopoa zehazteke utzi du. Beraz, espazioa irudikatzeko darabilen zehaztasun eza ere denboran ikus dezakegu. Hots, ez digu gertaera noiz gerta daitekeen susmatzeko daturik eskaintzen.
‎iraganari oraina erantsiz. Beraz, oraina eta iragana bata bestearekin harilkaturik ikus ditzakegu. Izan ere, askotan iraganetik ihesi eta etorkizun berri baten bila dabiltzan pertsonaiak aurkezten zaizkigu:
‎Ipuin oso laburrak dira, eta hauetan argazkiak berak ipuinotan ageri ez diren arren, ipuin hauen bidez egoera jakin bateko argazki txiki bat eskaintzen zaigu, sentsazio ezberdinak iradokitzen zaizkigula. Hortaz, oso ipuin eskematikoak dira, topikoz beterik daudenak eta gehienetan galtzaileen mistifikazioa ere ikus daiteke.
‎Azken ipuin bilduma honetan ere lotura tematikoa nabaria da, aurreraxeago adieraziko dugun bezala. Ikusiko dugunez, hiru saio ezberdin dira, nahiz eta badiren errepikatzen diren elementuak ere.
‎Ikuspuntuari dagokionez aniztasuna badakusagu ere, ipuin guztietan antzeko estiloa darabil: hizkera bizia.
Ikusi dugun modura, Manhattan bilduman itsasotik urrundu eta hirira ekarri gaitu. Hiri bateko lekukotasuna emateko gaueko giroa aukeratu du bederatzi ipuin hauetan, beste narrazioetan ere nagusi zena.
‎Hortaz, aurreko ipuinetako hainbat gai berragertzen dira. Izan ere, ipuin hauetan ere heriotzaren zantzuak non nahi ikus ditzakegu: HIESA, birusa,...
‎Beraz, bi hauek izango dira luzera ezberdineko sei ipuin hauen hari nagusiak: herioaren eta desiraren zantzuak nonnahi ikusi ahal izango ditugu, hots, eros eta thanatosen zantzuak. Bestalde, narrazio hauetan guztietan" emakumearen bilaketa dagoela onartu zuen" egileak, desiraren irudia litzatekeena.
‎Merkataritzako nabegazioan mundu zabaleko portuetan dabiltzan marinelak edo itsabazter urrunetan galdutako petroliountzien inguruko istorioak kontatuko zaizkigu; besteetan, gizon emakumeek gorpuzturiko istorio samin eta indartsuak: andrazko bat gizonezkoen untzi batera igo zenekoa, aspaldi ikusi gabeko marinelaren aurrean familiak sentitzen dituen gazi gozoak, aspaldiko piraten gorabeherak. (Rojo, Jabier: El Correo IV)
‎Honekin guztiarekin ikusi ahal dugun bezala, egunek jarrera bat islatzen dute, ez egunaren erreferentzia bera.
‎Zarauzko Lanbide Eskolako sortzaile eta zuzendari izan zen fraidea hartu du oinarri horretarako Andoni Egañak, haren bi argazki ikusi eta gero. Francoren aurrean ageri da bietan Egañak eleberrian Frai Kandido deitu duena.
‎Pertsonaia bakoitzaren ahotsa eta ikuspuntua mosaiko baten zatitxo bat baino ez dira eta irakurleak zatitxo horiek banan banan ikusi eta irudia osatu du. Gauzak horrela, batzutan agertzen zaizkion zatitxoek elkar osatzen dute; bestetan, ordea, kontrajarrita egongo dira.
‎Lehen zatian plano bakarra aurkezten zaigun arren, bigarren zatitik aurrera aurreikusgarria zirudien narrazioa korapilotuz joango da. ...al zati hautsi bat baino, ispilua eratzen duten kristal zati guztien arteko bat." (Egunkaria) Egileak berak dioskun bezala," Hasieran, beharbada, errealagoa, sinesgarriagoa da kontakizuna, baina apurka apurka gero eta gauza eta pertsonaia bitxiagoak hasten dira agertzen." (Egunkaria XII) Ondorioz, bigarren zatian aurrera egin ahala, eleberrian hiru plano ezberdin azaltzen zaizkigula ikusi ahal izango dugu. Hiru plano hauek bigarren zatiko lehen atalean egiten dute bat.
‎Beraz, ikuspuntuari dagokionez, Apalategiren Gauak eta hiriak eleberrian ikusten genuen jokoaren antzekoa ikus dezakegu. Hala ere, kasu honetan aurkakoa gertatzen da.
‎Beraz, ikuspuntuari dagokionez, Apalategiren Gauak eta hiriak eleberrian ikusten genuen jokoaren antzekoa ikus dezakegu. Hala ere, kasu honetan aurkakoa gertatzen da.
‎Bertako protagonista Nepalen eta Indiako iparraldean dabil, budismoaren zein hinduismoaren bidetik, benetako izpiritualtasunaren atzetik, ez baitu ikusteko irrikaz bidaiatzen, bere burua aurkitzeko irrikaz baizik. Maitasun istorio bat, misterioa... denetik topatuko du irakurleak protagonistaren bidaiegunkari honetan, Arretxeren lanetan ohikoa denez, estilo zuzen eta arinez.
‎(gogoratu Oñederraren eleberria: ikus 1.4) Izan ere, bidaiaren istorioaren ibilbidean amodiozko istorio bat tartekatuko du. Itxuraz, bidaia izpiritual honek indar gehiago bereganatuko du narrazioak aurrera egin ahala.
‎Intrigazko argumentuaren eta fokalizazioaren bidez, filme baten antzera eraikitako eleberri baten aurrean gaudela ikus dezakegu. Kasu honetan ere, narratzaile estradiegetiko batek kontatzen digu intrigazko istorioa, honela narratzaile guztiahalduna pertsonaia guztiengana hurbil baitaiteke.
‎Argumentua aipatzean ikus zitekeen bezala, intrigazko istorio hau Euskal Herrian kokatzea erabaki du idazleak. Zehazki zein lurraldetan kokatzen den aipatzen ez zaigun arren, idazlanean zehar aipaturiko datuen arabera Euskal Herriaz mintzo dela garbi geratzen da:
‎amodiozko gai bat jorratzetik genero beltza jorratzera igaro baita. Eleberri honetako pertsonaiak bat batean hilketa bat ikertu beharrean ikusiko du bere burua. Xabierrek aspaldian ikusten ez zuen anaiaren heriotzaren berri izan zuen.
‎Eleberri honetako pertsonaiak bat batean hilketa bat ikertu beharrean ikusiko du bere burua. Xabierrek aspaldian ikusten ez zuen anaiaren heriotzaren berri izan zuen. Hasieran, gaindosi baten eraginez hil zela zirudien.
‎Hilketa honen nondik norakoak ikertzeko Marlowe ren laguntza izango du. Izan ere, film baten argazkia ikusi zuenetik Chandler en liburuak irakurtzen hasiko baita. Beraz, dirua, droga, kaleko giroa,... izango dira liburu honetan aurkituko ditugun zenbait elementu.
‎Bi eleberri hauetan denbora kronologikoki antolaturik badago ere, zenbaitetan iraganerako salto batzuk ikus daitezke. Haatik, hari nagusiaren jarraikortasuna da nabarmenena.
‎gero eta marjinatu gehiago dituen gizartea, hirugarren munduaren egoeraren okertzea ekarri duena, eta lehen munduaren barruan ere desorekak areagotu egingo dira. Honela, Ipar Amerikako eskuindarrek zerbait egiteko beharra ikusiko dute: hortaz, boterea bereganatzeko diktadura ezarri beharrean izango dira.
‎Gainera, 2004 urteaz aritzean iraganean dihardu, eta 2008 urtea aipatzean, aldiz, orainaldian. Istorioa kronologikoki kontatzen bazaigu ere, pertsonaien berri emateko haien bizitzari buruzko zenbait pasarte aipatzean, denboran hainbat erretrospekzio egiten direla dakusagu . Bestalde, kontuan hartu genuke batzuetan narrazio luze baten bidez oso epe laburraren berri ematen dela, eta beste batzuetan, liburuaren amaieran, esaterako, orrialde batetik bestera urteetako aldea dagoela.
‎Ipuin bildumak sailkatzerako orduan, hauen batasunari begiratu diogu. Hartara, datozen orriotan ikusi ahal izango duzuen bezala, hiru sailetan berezi ditugu; lehenik, ipuinen artean nolabaiteko kateaketa erakusten duten bildumak aurkeztuko ditugu; bigarrenik, bata bestearengandik independienteak edo askeak diren ipuinak eskaintzen dizkiguten bildumak aipatuko ditugu; eta azkenik, ipuin aske gutxi batzuei buruzko zenbait aipamen egingo ditugu.
‎Bestalde, ondorengo ipuin bilduma batzuetan ikusi ahal izango dugun bezala, ipuin laburrerako joera hedatuz doa. Ipuin labur13 honek bat edo bi orrialde izaten ditu, eta bere luzera dela-eta, ezau13 Zehaztasun gehiagorako ikus Lucanor aldizkariko 15 zenbakia. garri jakin batzuk ditu.
‎Bestalde, ondorengo ipuin bilduma batzuetan ikusi ahal izango dugun bezala, ipuin laburrerako joera hedatuz doa. Ipuin labur13 honek bat edo bi orrialde izaten ditu, eta bere luzera dela-eta, ezau13 Zehaztasun gehiagorako ikus Lucanor aldizkariko 15 zenbakia. garri jakin batzuk ditu. Hona hemen horietariko batzuk:
‎Izenburuan ikus dezakegun moduan, giroak edo naturak garrantzia berezia du. Honela, eguraldiaren bidez egoera animikoak deskribatzen dizkigu:
‎Bestalde, ipuin bilduma honetan zehazgabetasunetik zehaztasunera doan gradazio bat ikus dezakegu: izan ere, hasierako ipuinetan ez da kokalekua zehazten eta gero guztietan kokalekua zehazten hasiko da.
‎Ipuin hauetan begirada zorrotza eta arduratsua erakusten du. Bestalde, gauzei erreferentzia egiteko begirada berritua dakusagu :
‎Estiloari begiratuz, oso hizkera trinkoa darabilela ikusten dugu:
‎80ko eta 90eko hamarkadan literaturaren sistemaren finkatzea eta indartzea izan da euskal literaturaren indarberritzea ekarri duen gertakaririk aipagarriena. Jon Kortazarrek aipatu zuen bezala17, gertakari honen ondorioz narratiba gailendu da; izan ere, batetik, narratiban erabilitako teknikek ikus entzunezko komunikabideekin parekotasun handia baitute; eta bestetik, eskoletan poesia baino narratiba lan gehiago lantzeko joera dago (eta ondorioz, narratiba da gehien saltzen dena). Hartara, artikulu berean aipatzen duen bezala, 80ko hamarkadaren erdialdetik aurrera poeta asko narrazioak idazteari ekingo diote.
‎Mikel, Zuria Beltz taldeko baxujolea da eta musikaz gain, parrandan besterik ez dabil. Gau horietariko batean ETArekin zerikusia duen gazte bat ezagutuko du, eta era inkonsziente batez, itzulbiderik ez duen egoera batean sartuta ikusiko du bere burua.
‎Hona hemen Mendiguren Elizegik Iturriagaren eleberriari ikusiriko hutsuneak:
‎Jarraikortasunari begiratuz gero, hainbatetan barne analepsiak darabiltzala ikus dezakegu. Ondorioz, narrazio barruan jada kontaturiko hainbat gertaerari erreferentzia eginez, gertakizunak lotzeko saioa errazten digu.
‎Eleberri historikoetan ohikoa den kokapen zehaztasuna ikus dezakegu. Denborari dagokionez, laburpenean aipatzen zen bezala, Frankismo garaiko Euskal Herrian girotu ditu gertakizunak, Bizkaian bereziki (Bilbo, Gastelugatxe...).
‎Bere gainerako lanak aintzat hartuz gero, bere narrazioetan behin eta berriro errepikatzen diren elementuak ikus ditzakegu eleberri honetan ere: itsasoa, uhartea, arrantzaleak, portua,...
‎kontalaria, omnisziente edo orojakile ezezik, esplizitoegi eta ingenuo samarra ere bada zenbait pasartetan: pertsonaiak, berriz, planoegiak, sinpleegiak, barne gatazka handirik gabekoak, ez beharbada erabat zuhur eta gisakoak zintzoen rola dutenak, baina bai pitzadurarik gabeko dolorkeria baten jabe gaiztoak eta beren kideak (kontalari orojakileak Jenaro eta Errufinoren barrenera sartu eta haien pentsamenduen berri izateko aukera ematen digun arren, ez dugu une bakar batez ere ikusten euren jokabide arimagabekoari buruzko zalantza izpirik meharrena ere dutenik). (Egunkaria II)
Ikus daitezke, sarritan, deskribapen paregabeak, bai pertsonaiak bereizterakoan, hauen barne gatazkak adierazterakoan, bai natura deskribatzerakoan, bai zenbait ohitura, gorroto, amodio, eliztarren izakera. Hein batean, lehentasunez tratatzen ditu autoreak euskal ohitura, izakera, etxe, eta hiri errural baten alderdi on eta txarrak.(...)
Dakusagunez , bigarren eleberri honetan lehen eleberriko ezaugarriak errepikatzen dira. Eta gauza bera ikusiko dugu, trilogiaren hirugarren eleberrian ere:
‎Dakusagunez, bigarren eleberri honetan lehen eleberriko ezaugarriak errepikatzen dira. Eta gauza bera ikusiko dugu, trilogiaren hirugarren eleberrian ere: Bidean ihes... (1996)
‎Eleberri honetan ere gerrate baten testuratzea eta plano ezberdinen erabilera ikus ditzakegu:
‎Fidel. Hartara, maila narratibo ezberdinak ikus ditzakegu plano bakoitzean: batetik, narratzaile intradiegetiko heterodiegetiko batek kontatzen dizkigu kanposantuko gertaerak; bestetik, narratzaile autodiegetikoak beste bi planoko gertaeren berri emango digu:
‎Liburu honetan, seminarista baten gogoetak dira mami nagusia. Migel seminaristak hiru eguneko baimena izan du etxekoak ikustera joateko. Beraz, hiru egun horietan zehar dituen sentipen, oroitzapen, gogoeta,... kontatzen zaizkigu.
‎Bere aurreko eleberrietan ikusten den ideologia bikoiztasuna hemen ere ikus daiteke:
‎Bere aurreko eleberrietan ikusten den ideologia bikoiztasuna hemen ere ikus daiteke:
‎Nobela honek bi pertsonaia nagusi ditu: bata, Ladix Petrirenekoa da, bera baita Santa Luzia ikusiko duen pertsonaia bakarra (Santa Luzia ermitatik alde egin ondoren); bigarren pertsonaia nagusia On Benjamin apaiza da. Hau pertsonaia gatazkatsua da, izan ere, fedearen inguruko zalantzak izango baititu, liburuan zehar zalantza hauen nondik norakoak ikusi ahal izango ditugu.
‎" Thriller" a ikusiko genuke agian, Julen Azkue erresistentziako editore heroiko eta Zubeldia zentsore kolaborazionista soil egingo bagenitu. Beharbada, bere osoan ez hartzera, drama existentzialistaz edo kostunbrismo modu baten ekarriaz hitz egingo genuke.
‎hots, Julenek zalantza eta barne gatazka ugari ditu. Egileak berak azpimarratu zuenez," Editoreak berak, bere militantzia ez du oso garbi ikusten , baina halaber, ikusten du egoerak horretara bultzatzen duela, ezin duela beste jarrerarik hartu. Liburuan, zuri eta beltzen arteko gerra izan beharrean, gris asko dago.
‎hots, Julenek zalantza eta barne gatazka ugari ditu. Egileak berak azpimarratu zuenez," Editoreak berak, bere militantzia ez du oso garbi ikusten, baina halaber, ikusten du egoerak horretara bultzatzen duela, ezin duela beste jarrerarik hartu. Liburuan, zuri eta beltzen arteko gerra izan beharrean, gris asko dago.
‎Bestalde, prolepsiak ez ditu sarritan erabili: batik bat, hasieran bere buruaz beste egitera dihoala iragartzen duenean ikus ditzakegu. Hortaz, barne prolepsiak dira gehienak, lehen mailako narrazioaren denboraren barruan kokatzen dira-eta.
‎Bigarren eleberria, berriz, izenburuan bertan ikus daitekeen bezala, Pasaia Antxon kokatu du. Dirudienez, lehen eleberriko giro lausotu hori Euskal Herriko egoeran ere txerta daitekeela erakutsi nahi izan du.
‎Antza denez, narrazio hauetan ageri den sakontasunik eza, islatu nahi den gizartearen beraren azalkerian oinarriturik legoke. Hau da, inongo baliorik gabeko gizartea eraikitzen da; Gotzon Garatek zioen bezala" balio gehiegi eskaintzen dire10 Ikus Granta aldizkariaren 8 eta 19 zenbakietan eskainiriko antologiak. lako, balio guztiak gutietsiak dauden gizartea" eskaintzen zaigu. (Deia VIII)
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
ikusi 1.539 (10,13)
ikusten 1.307 (8,60)
ikusiko 318 (2,09)
ikus 267 (1,76)
ikusteko 225 (1,48)
ikusita 168 (1,11)
ikustea 137 (0,90)
Ikusi 120 (0,79)
Ikus 108 (0,71)
Ikusten 80 (0,53)
ikusirik 78 (0,51)
ikustera 73 (0,48)
ikustean 49 (0,32)
Ikusiko 32 (0,21)
ikusteak 32 (0,21)
ikusiz 21 (0,14)
ikusitako 19 (0,13)
dakusagu 17 (0,11)
ikusiaz 14 (0,09)
ikusi gabe 11 (0,07)
Dakusagunez 10 (0,07)
ikusiz gero 10 (0,07)
ikusitakoa 9 (0,06)
dakusa 8 (0,05)
ikustearren 8 (0,05)
ikusi arren 7 (0,05)
ikusi ondoren 6 (0,04)
ikustearekin 6 (0,04)
Ikusiaz 5 (0,03)
dakusat 5 (0,03)
ikhusi 5 (0,03)
zekusan 5 (0,03)
ikusiriko 4 (0,03)
ikusita gero 4 (0,03)
ikusterakoan 4 (0,03)
Ikusita 3 (0,02)
ikustekotan 3 (0,02)
zekuskien 3 (0,02)
Ikusitakoak 2 (0,01)
Ikusiz 2 (0,01)
Ikustea 2 (0,01)
dakusazu 2 (0,01)
dakust 2 (0,01)
ikusi orduko 2 (0,01)
ikusi ostean 2 (0,01)
ikusitakoak 2 (0,01)
ikusitakoan 2 (0,01)
ikusitakoaren 2 (0,01)
ikustia 2 (0,01)
Badakusak 1 (0,01)
IKUSI 1 (0,01)
Ikusirik 1 (0,01)
Ikusitako 1 (0,01)
Ikusitakoa 1 (0,01)
Ikustearren 1 (0,01)
Ikustera 1 (0,01)
Zekusan 1 (0,01)
badakusagu 1 (0,01)
bazekusan 1 (0,01)
dakusagun bezala 1 (0,01)
dakusala 1 (0,01)
dakusan 1 (0,01)
dakusana 1 (0,01)
dakusazun 1 (0,01)
dakuskigu 1 (0,01)
dakuskigula 1 (0,01)
dakuskite 1 (0,01)
genekusan 1 (0,01)
icusten 1 (0,01)
ikhusten 1 (0,01)
ikusi aurretik 1 (0,01)
ikusitakoari 1 (0,01)
ikusitakotik 1 (0,01)
ikustear 1 (0,01)
ikustearekin batera 1 (0,01)
ikusteari 1 (0,01)
ikusteke 1 (0,01)
nekusala 1 (0,01)
zekusatelako 1 (0,01)
zekusaten 1 (0,01)
zekusaten bitartean 1 (0,01)
zekuskiela 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ikusi ezan 99 (0,65)
ikusi ez 96 (0,63)
ikusi entzunezko 43 (0,28)
ikusi neba 43 (0,28)
ikusi joan 39 (0,26)
ikusi ahal 35 (0,23)
ikusi behar 32 (0,21)
ikusi nahi 29 (0,19)
ikusi egon 28 (0,18)
ikusi egin 24 (0,16)
ikusi be 22 (0,14)
ikusi al 18 (0,12)
ikusi ei 18 (0,12)
ikusi gura 17 (0,11)
ikusi ukan 16 (0,11)
ikusi bat 15 (0,10)
ikusi aukera 14 (0,09)
ikusi barik 14 (0,09)
ikusi ere 13 (0,09)
ikusi ta 13 (0,09)
ikusi zira 13 (0,09)
ikusi arte 12 (0,08)
ikusi bera 12 (0,08)
ikusi baino 11 (0,07)
ikusi bezala 11 (0,07)
ikusi etorri 11 (0,07)
ikusi modu 11 (0,07)
ikusi beste 10 (0,07)
ikusi ezin 10 (0,07)
ikusi hasi 10 (0,07)
ikusi ote 10 (0,07)
ikusi dena 8 (0,05)
ikusi gu 8 (0,05)
ikusi utzi 8 (0,05)
ikusi Bernardo 7 (0,05)
ikusi dan 7 (0,05)
ikusi eduki 7 (0,05)
ikusi ni 7 (0,05)
ikusi nola 7 (0,05)
ikusi zitu 7 (0,05)
ikusi bakar 6 (0,04)
ikusi besterik 6 (0,04)
ikusi ikusi 6 (0,04)
ikusi beti 5 (0,03)
ikusi do 5 (0,03)
ikusi ezkero 5 (0,03)
ikusi gauza 5 (0,03)
ikusi zelan 5 (0,03)
ikusi zer 5 (0,03)
ikusi Obaba 4 (0,03)
ikusi ahalegin 4 (0,03)
ikusi ahalegindu 4 (0,03)
ikusi ala 4 (0,03)
ikusi asko 4 (0,03)
ikusi bai 4 (0,03)
ikusi den 4 (0,03)
ikusi geratu 4 (0,03)
ikusi inoiz 4 (0,03)
ikusi inon 4 (0,03)
ikusi mundu 4 (0,03)
ikusi Jesus 3 (0,02)
ikusi aita 3 (0,02)
ikusi ari 3 (0,02)
ikusi baina 3 (0,02)
ikusi berri 3 (0,02)
ikusi bi 3 (0,02)
ikusi entzule 3 (0,02)
ikusi era 3 (0,02)
ikusi gai 3 (0,02)
ikusi galarazi 3 (0,02)
ikusi irrika 3 (0,02)
ikusi jende 3 (0,02)
ikusi lagun 3 (0,02)
ikusi lagundu 3 (0,02)
ikusi liburu 3 (0,02)
ikusi neska 3 (0,02)
ikusi nolako 3 (0,02)
ikusi nu 3 (0,02)
ikusi ohi 3 (0,02)
ikusi oi 3 (0,02)
ikusi ondo 3 (0,02)
ikusi parada 3 (0,02)
ikusi saiatu 3 (0,02)
ikusi sortu 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
ikusi ez ukan 24 (0,16)
ikusi behar ukan 12 (0,08)
ikusi Bernardo Atxaga 7 (0,05)
ikusi nahi ukan 7 (0,05)
ikusi be ez 6 (0,04)
ikusi besterik ez 6 (0,04)
ikusi ahal ukan 4 (0,03)
ikusi ahalegin egin 4 (0,03)
ikusi aukera eduki 4 (0,03)
ikusi baino ez 4 (0,03)
ikusi ere egin 4 (0,03)
ikusi ez arren 4 (0,03)
ikusi neba ni 4 (0,03)
ikusi barik egon 3 (0,02)
ikusi be egin 3 (0,02)
ikusi entzunezko komunikabide 3 (0,02)
ikusi gura ezan 3 (0,02)
ikusi lagun izoztu 3 (0,02)
ikusi ta entzun 3 (0,02)
ikusi arte ez 2 (0,01)
ikusi barik eduki 2 (0,01)
ikusi bat esan 2 (0,01)
ikusi bera buru 2 (0,01)
ikusi beste eskola 2 (0,01)
ikusi beste mundu 2 (0,01)
ikusi dan mendi 2 (0,01)
ikusi egon lez 2 (0,01)
ikusi ei zira 2 (0,01)
ikusi entzunezko aipamen 2 (0,01)
ikusi entzunezko erabilera 2 (0,01)
ikusi entzunezko eragin 2 (0,01)
ikusi entzunezko esparru 2 (0,01)
ikusi ere ez 2 (0,01)
ikusi ez ar 2 (0,01)
ikusi ez den 2 (0,01)
ikusi ez egin 2 (0,01)
ikusi ez egon 2 (0,01)
ikusi ez ote 2 (0,01)
ikusi ezan bera 2 (0,01)
ikusi ezan Esteban 2 (0,01)
ikusi geratu joan 2 (0,01)
ikusi gura ez 2 (0,01)
ikusi inoiz be 2 (0,01)
ikusi inon aurpegi 2 (0,01)
ikusi irrika egon 2 (0,01)
ikusi nahi ere 2 (0,01)
ikusi nahi ez 2 (0,01)
ikusi neba lehenengo 2 (0,01)
ikusi ohi ukan 2 (0,01)
ikusi ote neba 2 (0,01)
ikusi parada ukan 2 (0,01)
ikusi utzi ez 2 (0,01)
ikusi ahal dan 1 (0,01)
ikusi aita argizari 1 (0,01)
ikusi aita egin 1 (0,01)
ikusi al do 1 (0,01)
ikusi ala jai 1 (0,01)
ikusi arte ihardetsi 1 (0,01)
ikusi arte itxaron 1 (0,01)
ikusi arte zain 1 (0,01)
ikusi asko gustatu 1 (0,01)
ikusi asko poztu 1 (0,01)
ikusi aukera hobari 1 (0,01)
ikusi aukera on 1 (0,01)
ikusi baino gehiago 1 (0,01)
ikusi baino lehen 1 (0,01)
ikusi baino lehenago 1 (0,01)
ikusi bakar ez 1 (0,01)
ikusi barik baietz 1 (0,01)
ikusi barik bueltatu 1 (0,01)
ikusi barik geratu 1 (0,01)
ikusi bat benetan 1 (0,01)
ikusi bat biziki 1 (0,01)
ikusi bat bizkortu 1 (0,01)
ikusi bat konturatu 1 (0,01)
ikusi bat sentidu 1 (0,01)
ikusi be bai 1 (0,01)
ikusi behar baita 1 (0,01)
ikusi behar eduki 1 (0,01)
ikusi behar ez 1 (0,01)
ikusi behar ote 1 (0,01)
ikusi bera adiskide 1 (0,01)
ikusi bera aita 1 (0,01)
ikusi bera asmo 1 (0,01)
ikusi bera bai 1 (0,01)
ikusi bera ere 1 (0,01)
ikusi bera ez 1 (0,01)
ikusi bera idazle 1 (0,01)
ikusi bera ile 1 (0,01)
ikusi bera moztu 1 (0,01)
ikusi bera zelan 1 (0,01)
ikusi beste barik 1 (0,01)
ikusi beste gauza 1 (0,01)
ikusi beste irtenbide 1 (0,01)
ikusi beste pentsalari 1 (0,01)
ikusi beste zein 1 (0,01)
ikusi beti alderdi 1 (0,01)
ikusi beti oso 1 (0,01)
ikusi bezala aurkeztu 1 (0,01)
ikusi bi azal 1 (0,01)
ikusi bi definizio 1 (0,01)
ikusi dan baño 1 (0,01)
ikusi dan hozkailu 1 (0,01)
ikusi dan jende 1 (0,01)
ikusi dan leku 1 (0,01)
ikusi dan lez 1 (0,01)
ikusi den hitz 1 (0,01)
ikusi den irudi 1 (0,01)
ikusi den norbera 1 (0,01)
ikusi do ez 1 (0,01)
ikusi do guardia 1 (0,01)
ikusi do oraintxe 1 (0,01)
ikusi do zein 1 (0,01)
ikusi eduki hori 1 (0,01)
ikusi eduki irribarre 1 (0,01)
ikusi eduki jende 1 (0,01)
ikusi egin auzo 1 (0,01)
ikusi egin eutsi 1 (0,01)
ikusi egin hau 1 (0,01)
ikusi egin ikurrin 1 (0,01)
ikusi egin mundu 1 (0,01)
ikusi egin nausa 1 (0,01)
ikusi egin orain 1 (0,01)
ikusi egin zerbait 1 (0,01)
ikusi egin zira 1 (0,01)
ikusi egon anaia 1 (0,01)
ikusi egon arratsalde 1 (0,01)
ikusi egon baieztatu 1 (0,01)
ikusi egon borroka 1 (0,01)
ikusi egon erbi 1 (0,01)
ikusi egon gizon 1 (0,01)
ikusi egon irudikatu 1 (0,01)
ikusi egon mahai 1 (0,01)
ikusi egon narratiba 1 (0,01)
ikusi egon ohitura 1 (0,01)
ikusi egon oraindik 1 (0,01)
ikusi egon pentsatu 1 (0,01)
ikusi entzule egon 1 (0,01)
ikusi entzunezko aparte 1 (0,01)
ikusi entzunezko artxibategi 1 (0,01)
ikusi entzunezko baliabide 1 (0,01)
ikusi entzunezko dokumentu 1 (0,01)
ikusi entzunezko edota 1 (0,01)
ikusi entzunezko egin 1 (0,01)
ikusi entzunezko erabili 1 (0,01)
ikusi entzunezko erreferentzia 1 (0,01)
ikusi entzunezko euskarri 1 (0,01)
ikusi entzunezko gizarte 1 (0,01)
ikusi entzunezko gordailu 1 (0,01)
ikusi entzunezko hedabide 1 (0,01)
ikusi entzunezko informazio 1 (0,01)
ikusi entzunezko irakaskuntza 1 (0,01)
ikusi entzunezko irudi 1 (0,01)
ikusi entzunezko kasu 1 (0,01)
ikusi entzunezko lan 1 (0,01)
ikusi entzunezko nahi 1 (0,01)
ikusi entzunezko orokor 1 (0,01)
ikusi entzunezko pisu 1 (0,01)
ikusi entzunezko presentzia 1 (0,01)
ikusi era aldatu 1 (0,01)
ikusi era bat 1 (0,01)
ikusi era eduki 1 (0,01)
ikusi ere Ef 1 (0,01)
ikusi ere sinple 1 (0,01)
ikusi etorri agindu 1 (0,01)
ikusi etorri honaino 1 (0,01)
ikusi etorri isil 1 (0,01)
ikusi etorri zira 1 (0,01)
ikusi ez bada 1 (0,01)
ikusi ez begi 1 (0,01)
ikusi ez dan 1 (0,01)
ikusi ez dena 1 (0,01)
ikusi ez eduki 1 (0,01)
ikusi ez guran 1 (0,01)
ikusi ez jak 1 (0,01)
ikusi ez omen 1 (0,01)
ikusi ez zira 1 (0,01)
ikusi ezan Abando 1 (0,01)
ikusi ezan abesti 1 (0,01)
ikusi ezan adibide 1 (0,01)
ikusi ezan adibidez 1 (0,01)
ikusi ezan arratsalde 1 (0,01)
ikusi ezan arte 1 (0,01)
ikusi ezan bikote 1 (0,01)
ikusi ezan bilduma 1 (0,01)
ikusi ezan bizitza 1 (0,01)
ikusi ezan datu 1 (0,01)
ikusi ezan ebanjelio 1 (0,01)
ikusi ezan eleberri 1 (0,01)
ikusi ezan Galdakao 1 (0,01)
ikusi ezan garai 1 (0,01)
ikusi ezan garrantzitsu 1 (0,01)
ikusi ezan gaueko 1 (0,01)
ikusi ezan gizadi 1 (0,01)
ikusi ezan hausnarketa 1 (0,01)
ikusi ezan hemen 1 (0,01)
ikusi ezan horiek 1 (0,01)
ikusi ezan idazle 1 (0,01)
ikusi ezan ingeles 1 (0,01)
ikusi ezan islatu 1 (0,01)
ikusi ezan itzulpen 1 (0,01)
ikusi ezan jokabide 1 (0,01)
ikusi ezan Kandinski 1 (0,01)
ikusi ezan kasu 1 (0,01)
ikusi ezan lore 1 (0,01)
ikusi ezan moduan 1 (0,01)
ikusi ezan narrazio 1 (0,01)
ikusi ezan nola 1 (0,01)
ikusi ezan orain 1 (0,01)
ikusi ezan oraingo 1 (0,01)
ikusi ezan orde 1 (0,01)
ikusi ezan plano 1 (0,01)
ikusi ezan prentsatu 1 (0,01)
ikusi ezan sorta 1 (0,01)
ikusi ezan zeintzuk 1 (0,01)
ikusi ezin bada 1 (0,01)
ikusi ezin sinetsi 1 (0,01)
ikusi ezin ukan 1 (0,01)
ikusi gauza berbera 1 (0,01)
ikusi gauza berezi 1 (0,01)
ikusi gauza dotore 1 (0,01)
ikusi gauza erraz 1 (0,01)
ikusi gauza polit 1 (0,01)
ikusi gu adar 1 (0,01)
ikusi gu eskuarte 1 (0,01)
ikusi gu holako 1 (0,01)
ikusi gu mundu 1 (0,01)
ikusi gu txirotasun 1 (0,01)
ikusi gura bizi 1 (0,01)
ikusi gura neba 1 (0,01)
ikusi gura ukan 1 (0,01)
ikusi hasi zail 1 (0,01)
ikusi inon ere 1 (0,01)
ikusi inon miseria 1 (0,01)
ikusi irrika bidaiatu 1 (0,01)
ikusi jende bera 1 (0,01)
ikusi jende ikusi 1 (0,01)
ikusi jende leku 1 (0,01)
ikusi Jesus sumindu 1 (0,01)
ikusi joan ahal 1 (0,01)
ikusi joan behar 1 (0,01)
ikusi joan dan 1 (0,01)
ikusi joan donostiar 1 (0,01)
ikusi joan ezan 1 (0,01)
ikusi joan gertakari 1 (0,01)
ikusi joan jatabetar 1 (0,01)
ikusi joan nor 1 (0,01)
ikusi joan zail 1 (0,01)
ikusi joan zer 1 (0,01)
ikusi joan zira 1 (0,01)
ikusi lagundu eutsi 1 (0,01)
ikusi liburu bera 1 (0,01)
ikusi liburu hitzaurre 1 (0,01)
ikusi modu daga 1 (0,01)
ikusi modu eduki 1 (0,01)
ikusi modu eragin 1 (0,01)
ikusi modu guzti 1 (0,01)
ikusi mundu batu 1 (0,01)
ikusi mundu guzti 1 (0,01)
ikusi mundu oso 1 (0,01)
ikusi nahi al 1 (0,01)
ikusi nahi baldin 1 (0,01)
ikusi nahi nu 1 (0,01)
ikusi neba adiskide 1 (0,01)
ikusi neba antzoki 1 (0,01)
ikusi neba argi 1 (0,01)
ikusi neba behargin 1 (0,01)
ikusi neba beste 1 (0,01)
ikusi neba bezpera 1 (0,01)
ikusi neba Bilbo 1 (0,01)
ikusi neba Durango 1 (0,01)
ikusi neba etxe 1 (0,01)
ikusi neba frantziar 1 (0,01)
ikusi neba ha 1 (0,01)
ikusi neba habe 1 (0,01)
ikusi neba hura 1 (0,01)
ikusi neba leku 1 (0,01)
ikusi neba morrosko 1 (0,01)
ikusi neba pantaila 1 (0,01)
ikusi neba Tolosa 1 (0,01)
ikusi neba zein 1 (0,01)
ikusi neba zelan 1 (0,01)
ikusi neba zenbat 1 (0,01)
ikusi neba zer 1 (0,01)
ikusi neba zuhaitz 1 (0,01)
ikusi neska bera 1 (0,01)
ikusi neska itxaron 1 (0,01)
ikusi neska norantz 1 (0,01)
ikusi ni Bernardo 1 (0,01)
ikusi ni buru 1 (0,01)
ikusi ni ha 1 (0,01)
ikusi ni hori 1 (0,01)
ikusi ni intimismo 1 (0,01)
ikusi ni izutu 1 (0,01)
ikusi ni Ramon 1 (0,01)
ikusi nola egungo 1 (0,01)
ikusi nola eredu 1 (0,01)
ikusi nola hain 1 (0,01)
ikusi nola onarpen 1 (0,01)
ikusi nola pott 1 (0,01)
ikusi nolako egoera 1 (0,01)
ikusi nolako miseria 1 (0,01)
ikusi nu ala 1 (0,01)
ikusi Obaba en 1 (0,01)
ikusi oi ukan 1 (0,01)
ikusi ondo herri 1 (0,01)
ikusi ote gag 1 (0,01)
ikusi parada utzi 1 (0,01)
ikusi saiatu garrantzitsu 1 (0,01)
ikusi ta a 1 (0,01)
ikusi ta egin 1 (0,01)
ikusi ta hau 1 (0,01)
ikusi ta ikusi 1 (0,01)
ikusi ta irakurri 1 (0,01)
ikusi ta nahigabe 1 (0,01)
ikusi ukan almendra 1 (0,01)
ikusi ukan bera 1 (0,01)
ikusi ukan esan 1 (0,01)
ikusi ukan gogoko 1 (0,01)
ikusi ukan Herria 1 (0,01)
ikusi ukan idazle 1 (0,01)
ikusi ukan kobazulo 1 (0,01)
ikusi utzi pentsatu 1 (0,01)
ikusi zelan aldatu 1 (0,01)
ikusi zelan bizi 1 (0,01)
ikusi zelan egin 1 (0,01)
ikusi zelan irakatsi 1 (0,01)
ikusi zelan joan 1 (0,01)
ikusi zer etorri 1 (0,01)
ikusi zer garrantzi 1 (0,01)
ikusi zer idatzi 1 (0,01)
ikusi zer kinka 1 (0,01)
ikusi zira eurrez 1 (0,01)
ikusi zira ezberdintasun 1 (0,01)
ikusi zira Gorbeia 1 (0,01)
ikusi zira gu 1 (0,01)
ikusi zira leiho 1 (0,01)
ikusi zira motordun 1 (0,01)
ikusi zira oraindik 1 (0,01)
ikusi zira teilape 1 (0,01)
ikusi zitu ohiturazko 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia