Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 162

2000
‎Ildo honetatik jarraituz, psikoanalisiaren orientabideetako batean subjektuakbere eraikuntzan barne objektua ardatza duen bezala, talde psikoterapiaanalitikoan barne taldea dugu, subjektuak bere harremanak eta taldearekiko elkareragina ulertzeko dituen oinarrizko elementu modura. Ikus dezagun nola den hori.
2001
‎Nire ustea da hori, eta barka bekit ustea uste bezala, beste irozgarririk gabe, hemen azaltzea; bestelakorik, gainera, erraz aurki daiteke sostengu bila hasiz geroz. Dena den, gogo duenak ikus dezake nola agertzen diren gertatuak eta gertatu ustekoak" kondaira" honetan, eta hitz hau Txillardegik berak" Orangutanen ugartea" n usatu zuen eran hartu dut. Aldizkari honetan ikusi zuen argia, 1957, 1
2002
Ikus dezagun nola izan zen kontua.
‎Badu zerikusirik etorkin berriekiko estrategiak indarrak alfe rrik erabiltzearekin? Baietz, uste dut; ikus dezagun nola.
2003
‎–Zer, haragizkoak baino nahiago silikonazkoak ala? Ea, ikus dezagun nola mugitzen den dama xarmant hau!
Ikus dezagun nola konbinatzen dituzten hainbat autorek hamar argudio horietako batzuk. J.A. Mogelek, esaterako.
Ikus dezagun nola aipatzen diren sineskeria mota horietako batzuk lehenengo aginduari buruzko dotrina tipiko batean:
2004
‎Haurtxo batek bi hilabete baizik ez duenean ikus dezakegu nola banatua duen lateralitatea, hau da, nola banatzen dituen eskuma edo ezker eskuaren ardurak.
2006
‎Kultura Saila zertarako dago? Eseri gaitezen eta ikus dezagun nola diseinatu diru laguntzak eta zein baldintza jarri, arazo hori gerta ez dadin. Baina zuk zeuk esan duzu, ez da erraza.
‎Uste duzu biktimen arimak Jainkoarengana eramanak izan zirela berriz? Ikus ezazu nola denon ikusgarri, deabru anker eta basati hauek hezten ari diren(?) eta izpiritu eta zentzuetan murgiltzen diren.24
‎Errealitatean, haurraren aurreesperientziakez ezagutzeak, haurraren jokabide arazotsuaren zergatiari zalantza edo nahasmenagehitzen dio. Horrela, ikus genezake nola adopzioko gurasoek haurraren aurreesperientziari buruzko teoriak sortzen dituzten, bereziki jokabide arazotsuak agertzendirenean. Haurraren historia eskaini ez denez, sortzen diren teoriek berorrenzaintza konplika dezakete.
‎Praktikan erabili beharra arraroa bada ere, ikus dezagun nola jakin genezakeen behatoki baten latitudea. Irudi hau azpiatal guztietarako lagungarria izango zaigu, eta, aldi berean, kontzeptuak finkatzeko.
‎Datu horiek hurbiltzea komeni da errealitatearen argazki zehatzagoa izateko. Ikus dezagun nola dauden banatuta ikasleak une honetan (2006ko otsaila), lurraldez lurralde, bai eskola sareen arabera eta baita hizkuntza ereduak kontuan hartuta ere.
2007
Ikus dezagun nola kontatu zuen La, ttek bilera horren zioa berrogeita hamar urte beranduago, Serge Monierek egin zion elkarrizketa luze batean (La, ttek 1928an kokatu zuen bilera hori): Et cétait Mr Blazy qui était lAdministrateur de la Revue.
‎4.650 ale ateratzen dira astero. Ikus dezagun nola banatzen diren:
‎Halere, debate horren interesa ez da horregatik desagertzen, bakoitzak berea indartzeko erabiliko dituen argudioek topo egingo dutelako. Ikus dezagun nola erantzuten dion Moulinesek Artetari.
2008
‎Nazioartean, Information Technology (IT) izenaz ezagutzen dira. Ikus dezagun nola definitzen duen kontzeptu hori Information Technology Association of Americak: " the study, design, development, implementation, support or management of computer based information systems, particularly software applications and computer hardware...".
‎Euskarazko kazetaritza idatzia ahotan hartua dugunez, ikus dezagun nola balioesten diguten Lorea Agirrek eta Jose Luis Otamendik Euskaldunon Egunkaria ren eskarmentua eta nazio eraikuntzan izan duen eragina.
‎esklabo ontziaren tamaina errealeko erreplika izango zen. Jendeak ikus zezan nola bidaiatzen zuten esklaboek, ze baldintzatan egiten zuten bidaia, bata bestearen gainean toki txiki batean.
‎Alde batera uzten baditugu alde> hitzaren bikoiztapenez (alde aldean, > alde aldera, > > alderen> alde, > alderik>) edo kasu sintagma idiomatizatuz eraturiko lexiak eta lexemak (aldean>, al> lado?, > alderen> beste>, de> parte> a> parte?, > alde> guztiz>, absolutamente?, > aldez> aurretik>, previa > mente?, > aldeko>, favorable> a?, > aldera>, para> con, > respecto> a?), hiru multzo han ditan banatzen du OEHk alde> hitzaren erabilera. Ikus dezagun nola:
‎Ebidentzia dokumentalik ez dagoen (zuzenago esanik, aurkitzera iritsi ez naizen) kasuetan, berriz, behin behineko izaeraz izango bada ere bateragarrizko argudio bidea eskain daiteke. Ikus dezagun nola.
‎Orain, ikus dezagun nola lotzen den zerbitzariaren eta bezeroen kontrol informazioa. Batetik,/ etc/ passwd,/ etc/ group eta/ etc/ shadow fitxategi lokaletan informazio minimoa egongo da, modu lokalean bakarrik atzi dezaketen erabiltzaileen zein taldeen informazioarekin.
‎Ubuntun laguntza berezi bat dago, Device Database izenarekin ezagutzen dena. Zerbitzu hori erabilita, sistemak gure konputagailuaren txartelak testeatzen ditu( ikus dezakegu nola ibiltzen diren testa egiten den bitartean) eta txosten bat osatzen du. Txosten hori Ubuntuko arduradunengana bidal daiteke arazoak dauzkagunean.
2009
‎...nak.Zergatik ematen diegu halako garrantzia gaur egun. Gero eta ohikoagoa da haurrak eta gazteak krudel jokatzea elkarren artean, eta sentimendurik ez erakustea besteen minarentzat.Gero eta enpatia gutxiago dago, bestearen lekuan jartze hori.Adimenaren funtziorik garrantzitsuenetakoa da, eta inon ez dute lantzen.Zer egin behar litzateke. Gurasoek eta irakasleek lagundu behar lituzkete seme alabak, ikus dezaten nola bizi den hain ongi ez dagoen jendea, langabeak, adinekoak, gaixoak... Gure haurrak ez baditugu behin eta berriz horretan entrenatzen, ehunka aldiz, ez dute garatuko gaitasun hori.Eta horren faltan, liderrak sortuko ditugu, oso txarrak, beren zilborrari baino begiratzen ez diotenak.Guztiok ezin ditugu eduki maila handiko ikasketa, lan bikainak eta aitortza handiak.Arrakastaren gizarte... Gaur egun, zazpi urteko haur batek informazio gehiago dauka, erromatar enperadore batek zeukana baino. Gizarte sareak, solasguneak, eztabaidaguneak... Gazteentzat Internet da plaza publikoa, eta hor egiten dituzte harremanak.Zer jarrera hartu behar dute gurasoek. Internetek aukera ematen du gazteek euren mundua zabal dezaten, hori hala da, baina, aldi berean, areagotu egiten du harremanen azalkeria, eta horrekin batera, konfiantza falta ere bai, eta bizi esperientzia sakonak trukatzeko zailtasuna ere izugarri handitzen du.Muga bat jarri behar dela iruditzen zait, eta hori gurasoek egin behar dutela, baina, ahal den neurrian, deus inposatu gabe, elkarrizketa erabiliz.Arauak ulertu egin behar dira lehenik, eta gero onartu.Komeni da, beraz, gazteak elkarrekin bilduz jar daitezela harremanetan, eta ez bide birtualetatik.Harreman fisikoak ordezkaezinak dira.Azken bi hamarkadetan gertatu diren bi fenomenok aldatu egin dituzte giza harremanak.Lehena telebista izan da.Gurasoek eta seme alabek arreta gehiago jartzen diete pantailan ageri diren irudiei, eta elkarren arteko hizketa isildu egiten da.Ondorioz, familia bihurtzen da leku berean bizi den arrotz multzo bat.Bigarren fenomenoa Internet da.Telebista baino askoz hobea da, ikuslea ez delako pasiboa.Aktiboa da.Internet bidez pertsona asko ezagutzen ditugu, baina haren etxeko ataria soilik ezagutzen dugu, ez barru barruan dagoena, eta hortxe dago arazoa.Gainera, bizitzak ez du ematen dozenaka, ehunka lagun min edukitzeko adina, eta Internetek besterik pentsaraz diezaguke.Ezinezkoa da.Lagun onak esku bakarreko hatzekin konta daitezke, edo bi eskuetakoekin, asko jota.Eta hori aurrez aurreko harremanean landu beharra dago.Gurasoek seme alaben lagunak izan behar dute. Seme alaben lagunik onenak izan behar dute gurasoek.Mugak ere jarri behar dituzte, baina ekuazio horretan dago gakoa, mugen eta adiskidetasunaren arteko ekuazioan.Beharrezkoa da gure seme alabak harritzea, eguneroko errutinatik irtetea, gure galeren eta frustrazioen berri ematea, seme alabek uler dezaten gure bizi esperientzien bidez ez beti onak, gainera, sentiberago egiten garela, gizatiarrago, eskuzabalago.Sekula ez da gaur beste garatu entretenimenduaren industria, eta sekula ez dira izan pertsonak gaur bezain tristeakEz zaizu iruditzen gurasoak adiskidetzat hartuta, seme alabek oker uler dezaketela harreman horren muina. Adiskide izan behar dela esaten dudanean, ez dut esan nahi seme alabek aurrez antzeman behar digutela zer egingo dugun, seme alabei nahi dutena egiten utzi behar zaiela, gehiegi babestu behar direla edo haurrek gurasoak manipulatu behar dituztela.Egun, haurrek manipulatu egiten dituzte gurasoak.Adiskide izateak esan nahi du gure irudi ezin hobea ematea seme alabei, gehiago besarkatzea, maitekorragoak izatea eta eskuzabalagoak; eta aldi berean, mugak jartzen jakitea, ezetz esaten ikastea... Hau da, oreka lortzea autoritatearen eta afektibitatearen artean.Ez dirudi erraza oreka hori lortzea.Ez da erraza, ez.Baina egiten ez badugu, nola prestatuko ditugu gure seme alabak bizitzak jartzen dituen erronkei aurre egiteko, krisiei, estualdiei, desilusioei... Gure seme alabak ez baditugu prestatzen beste gizaki batzuekin harremanak edukitzeko. Ez dugu egingo baldin eta arau eskuliburu oso zorrotz eta azalekoa hartzen badugu oinarri; eta nahi duten guztia egiten uzten badiegu eta eskatzen duten guztia erosten badiegu, orduan ere ez dugu egingo.Era horretan jokatuz, kontsumitzaileak soilik sortzen ditugu, kreditu txartel baten zenbakiak.Eskola porrota, jazarpena, bullying a, aspaldiko arazoak dira eta gizarte guztietan ageri direnak.Zergatik ematen diegu halako garrantzia gaur egun. Gero eta ohikoagoa da haurrak eta gazteak krudel jokatzea elkarren artean, eta sentimendurik ez erakustea besteen minarentzat.Gero eta enpatia gutxiago dago, bestearen lekuan jartze hori.Adimenaren funtziorik garrantzitsuenetakoa da, eta inon ez dute lantzen.Zer egin behar litzateke. Gurasoek eta irakasleek lagundu behar lituzkete seme alabak, ikus dezaten nola bizi den hain ongi ez dagoen jendea, langabeak, adinekoak, gaixoak... Gure haurrak ez baditugu behin eta berriz horretan entrenatzen, ehunka aldiz, ez dute garatuko gaitasun hori.Eta horren faltan, liderrak sortuko ditugu, oso txarrak, beren zilborrari baino begiratzen ez diotenak.Guztiok ezin ditugu eduki maila handiko ikasketa, lan bikainak eta aitortza handiak.Arrakastaren gizartean, nola erakutsi jendeari arrakastarik gabe bizitzen. Egungo gizartea obsesionatuta dago garaipenarekin, podiumarekin, lehenengo izatearekin.Baina gutxi batzuk soilik irits daitezke horra.Baina izan gaitezke hamargarrenak, ehungarrenak, milagarrenak, duin eta zoriontsu, eta hori irakatsi daiteke, eta irakatsi egin behar da.Tamalez, gizartearen agenda paranoikoak kontrakoa sustatzen du.Seme alaben lagunik onenak izan behar dute gurasoek, baina horrek ez du esan nahi haiek nahi duten guztia egiten utzi behar dietenikZuk baduzu seme alabarik. Hiru alaba dauzkat, eta izugarri maite ditut.Esaten duzun hori egiten duzu haiekin. Egiten dut, eta zenbaitetan nire hutsegiteak onartu behar izaten ditut, barkamena eskatu... nahi dudalako nire alabek uler dezaten zer den pertsona heldu izatea:
‎Gaur egun, zazpi urteko haur batek informazio gehiago dauka, erromatar enperadore batek zeukana baino. Gizarte sareak, solasguneak, eztabaidaguneak... Gazteentzat Internet da plaza publikoa, eta hor egiten dituzte harremanak.Zer jarrera hartu behar dute gurasoek. Internetek aukera ematen du gazteek euren mundua zabal dezaten, hori hala da, baina, aldi berean, areagotu egiten du harremanen azalkeria, eta horrekin batera, konfiantza falta ere bai, eta bizi esperientzia sakonak trukatzeko zailtasuna ere izugarri handitzen du.Muga bat jarri behar dela iruditzen zait, eta hori gurasoek egin behar dutela, baina, ahal den neurrian, deus inposatu gabe, elkarrizketa erabiliz.Arauak ulertu egin behar dira lehenik, eta gero onartu.Komeni da, beraz, gazteak elkarrekin bilduz jar daitezela harremanetan, eta ez bide birtualetatik.Harreman fisikoak ordezkaezinak dira.Azken bi hamarkadetan gertatu diren bi fenomenok aldatu egin dituzte giza harremanak.Lehena telebista izan da.Gurasoek eta seme alabek arreta gehiago jartzen diete pantailan ageri diren irudiei, eta elkarren arteko hizketa isildu egiten da.Ondorioz, familia bihurtzen da leku berean bizi den arrotz multzo bat.Bigarren fenomenoa Internet da.Telebista baino askoz hobea da, ikuslea ez delako pasiboa.Aktiboa da.Internet bidez pertsona asko ezagutzen ditugu, baina haren etxeko ataria soilik ezagutzen dugu, ez barru barruan dagoena, eta hortxe dago arazoa.Gainera, bizitzak ez du ematen dozenaka, ehunka lagun min edukitzeko adina, eta Internetek besterik pentsaraz diezaguke.Ezinezkoa da.Lagun onak esku bakarreko hatzekin konta daitezke, edo bi eskuetakoekin, asko jota.Eta hori aurrez aurreko harremanean landu beharra dago.Gurasoek seme alaben lagunak izan behar dute. Seme alaben lagunik onenak izan behar dute gurasoek.Mugak ere jarri behar dituzte, baina ekuazio horretan dago gakoa, mugen eta adiskidetasunaren arteko ekuazioan.Beharrezkoa da gure seme alabak harritzea, eguneroko errutinatik irtetea, gure galeren eta frustrazioen berri ematea, seme alabek uler dezaten gure bizi esperientzien bidez ez beti onak, gainera, sentiberago egiten garela, gizatiarrago, eskuzabalago.Sekula ez da gaur beste garatu entretenimenduaren industria, eta sekula ez dira izan pertsonak gaur bezain tristeakEz zaizu iruditzen gurasoak adiskidetzat hartuta, seme alabek oker uler dezaketela harreman horren muina. Adiskide izan behar dela esaten dudanean, ez dut esan nahi seme alabek aurrez antzeman behar digutela zer egingo dugun, seme alabei nahi dutena egiten utzi behar zaiela, gehiegi babestu behar direla edo haurrek gurasoak manipulatu behar dituztela.Egun, haurrek manipulatu egiten dituzte gurasoak.Adiskide izateak esan nahi du gure irudi ezin hobea ematea seme alabei, gehiago besarkatzea, maitekorragoak izatea eta eskuzabalagoak; eta aldi berean, mugak jartzen jakitea, ezetz esaten ikastea... Hau da, oreka lortzea autoritatearen eta afektibitatearen artean.Ez dirudi erraza oreka hori lortzea.Ez da erraza, ez.Baina egiten ez badugu, nola prestatuko ditugu gure seme alabak bizitzak jartzen dituen erronkei aurre egiteko, krisiei, estualdiei, desilusioei... Gure seme alabak ez baditugu prestatzen beste gizaki batzuekin harremanak edukitzeko. Ez dugu egingo baldin eta arau eskuliburu oso zorrotz eta azalekoa hartzen badugu oinarri; eta nahi duten guztia egiten uzten badiegu eta eskatzen duten guztia erosten badiegu, orduan ere ez dugu egingo.Era horretan jokatuz, kontsumitzaileak soilik sortzen ditugu, kreditu txartel baten zenbakiak.Eskola porrota, jazarpena, bullying a, aspaldiko arazoak dira eta gizarte guztietan ageri direnak.Zergatik ematen diegu halako garrantzia gaur egun. Gero eta ohikoagoa da haurrak eta gazteak krudel jokatzea elkarren artean, eta sentimendurik ez erakustea besteen minarentzat.Gero eta enpatia gutxiago dago, bestearen lekuan jartze hori.Adimenaren funtziorik garrantzitsuenetakoa da, eta inon ez dute lantzen.Zer egin behar litzateke. Gurasoek eta irakasleek lagundu behar lituzkete seme alabak, ikus dezaten nola bizi den hain ongi ez dagoen jendea, langabeak, adinekoak, gaixoak... Gure haurrak ez baditugu behin eta berriz horretan entrenatzen, ehunka aldiz, ez dute garatuko gaitasun hori.Eta horren faltan, liderrak sortuko ditugu, oso txarrak, beren zilborrari baino begiratzen ez diotenak.Guztiok ezin ditugu eduki maila handiko ikasketa, lan bikainak eta aitortza handiak.Arrakastaren gizartean, nola erakutsi jendeari arrakastarik gabe bizitzen. Egungo gizartea obsesionatuta dago garaipenarekin, podiumarekin, lehenengo izatearekin.Baina gutxi batzuk soilik irits daitezke horra.Baina izan gaitezke hamargarrenak, ehungarrenak, milagarrenak, duin eta zoriontsu, eta hori irakatsi daiteke, eta irakatsi egin behar da.Tamalez, gizartearen agenda paranoikoak kontrakoa sustatzen du.Seme ...nak.Zergatik ematen diegu halako garrantzia gaur egun. Gero eta ohikoagoa da haurrak eta gazteak krudel jokatzea elkarren artean, eta sentimendurik ez erakustea besteen minarentzat.Gero eta enpatia gutxiago dago, bestearen lekuan jartze hori.Adimenaren funtziorik garrantzitsuenetakoa da, eta inon ez dute lantzen.Zer egin behar litzateke. Gurasoek eta irakasleek lagundu behar lituzkete seme alabak, ikus dezaten nola bizi den hain ongi ez dagoen jendea, langabeak, adinekoak, gaixoak... Gure haurrak ez baditugu behin eta berriz horretan entrenatzen, ehunka aldiz, ez dute garatuko gaitasun hori.Eta horren faltan, liderrak sortuko ditugu, oso txarrak, beren zilborrari baino begiratzen ez diotenak.Guztiok ezin ditugu eduki maila handiko ikasketa, lan bikainak eta aitortza handiak.Arrakastaren gizarte... bere hutsegiteak onartzen dituena.Duela urte batzuk, alaba zaharrenak aurpegiratu zidan jende asko hartzen nuela kontsultan, hitzaldi asko ematen nituela, baina azkenaldian ez nuela denborarik berekin hitz egiteko.Begietara begiratu nion, besarkatu eta esan naion:
‎Bertatik bertara zegoen neurrian, Domingok argi eta garbi ikus zezakeen nola ahoskatu zuen neskak bere izena. Miryam?, hasierako eta bukaerako ezpainkariak batez ere, Domingori igorritako bi musu iheskor iduri: burutazio haren eraginagatik, baita argiak Miryamen ezpainen haragitasuna, argitasuna?
‎Adak garbi ikus zezakeen nola Maria Bibianaren begiei barne poz ukaezin bat zerien, berak nekez erakuts zezakeena, Jainkoari zer eskainirik ez zuelako, ausaz: zer eskaini behar zion, izan ere, baldin eta ahoan eta mihian Haren aurkako kexa bazuen noiznahi, eta baldin eta usaimenak sentimenduen kaka usaina besterik ez bazekarkion?; ahizpak ez bezala, horregatixe utzi baitzion Adak, menturaz, goizeko ohitura hari; egun hartan, baina, egun seinalatua zelako, edo Maria Bibianaren pozak nola edo hala kutsatu zuelako, belauniko jarri zen bera ere, Maria Bibianak logelatik gosaltzera alde egin ostean; gero, eskuak ahurretatik lotu eta begiak goratu zituen, oinazeak zizelatuak iduri; bazirudien, beraz, Ada desesperazioaren ertzean zegoela, nondik ahalguztidunari erreguka ari baitzitzaion, minutu erdi intentsoa izan zen, orain ezpainak mugitzen zituela eta orain ez?, arnasa bezain premiazko zuèn zerbait eskatzen ariko balitzaio bezala; esan nahi baita Adak halako otoitz bat behar zuela une hartan mihi ezpainetan:
‎â? ¦ Hegan egitean, euliek segundoan hirurehun eta berrogei aldiz astintzen dituzte hegoak. â? ¦ Hemen ikus dezakegu nola egonkortzen den eulia airean: pistoi txiki bi ditu hegoen atzealdean argizariz ondo itsatsita.
‎hau edo hura. Ondoko programan ikus genezake nola erabili:
‎Hau da, nahiz eta ebazleak zerbitzari konkretu bati eskaera egin, zerbitzua DNS sistema osoak ematen du. Ikus dezagun nola egiten duen.
‎Artikulu honetan ikusi dezakegu nola Centro Euskaron egindako azken bilkuraren ondoren (urtarrilaren 20koan, alegia), bertan hartutako erabakiak jende asko lekutik kanpo utzi zuen, eta beste euskal etxe bat sortzera bultzatu. La Baskoniaren hurrengo zenbakietan, euskal etxe horren inguruko aipamenak egiten jarraituko da, onespena azaltzeaz batera19 Denbora pasatu ahala antzeman dezakegu nola La Baskonia20 aldizkariko atal ezberdinetan ez duten oso aintzakotzat hartzen Euskaro euskal etxea eta nola desiratzen dauden euskal etxe berriak bere lehenengo pausoak eman ditzan21:
‎Adak garbi ikus zezakeen nola Maria Bibianaren begiei barne poz ukaezin bat zerien, berak nekez erakuts zezakeena, Jainkoari zer eskainirik ez zuelako, ausaz: zer eskaini behar zion, izan ere, baldin eta ahoan eta mihian Haren aurkako kexa bazuen noiznahi, eta baldin eta usaimenak sentimenduen kaka usaina besterik ez bazekarkion?; ahizpak ez bezala, horregatixe utzi baitzion Adak, menturaz, goizeko ohitura hari; egun hartan, baina, egun seinalatua zelako, edo Maria Bibianaren pozak nola edo hala kutsatu zuelako, belauniko jarri zen bera ere, Maria Bibianak logelatik gosaltzera alde egin ostean; gero, eskuak ahurretatik lotu eta begiak goratu zituen, oinazeak zizelatuak iduri; bazirudien, beraz, Ada desesperazioaren ertzean zegoela, nondik ahalguztidunari erreguka ari baitzitzaion –minutu erdi intentsoa izan zen, orain ezpainak mugitzen zituela eta orain ez–, arnasa bezain premiazko zuèn zerbait eskatzen ariko balitzaio bezala; esan nahi baita Adak halako otoitz bat behar zuela une hartan mihi ezpainetan:
‎Bertatik bertara zegoen neurrian, Domingok argi eta garbi ikus zezakeen nola ahoskatu zuen neskak bere izena –Miryam–, hasierako eta bukaerako ezpainkariak batez ere, Domingori igorritako bi musu iheskor iduri: burutazio haren eraginagatik, baita argiak Miryamen ezpainen haragitasuna –argitasuna– azpimarratzen zuelako ere, Domingori, bat batean, sentsualak baino sentsualagoak iruditu zitzaizkion ezpain haiek; esan nahi baita, lehenik, neska hura polita iruditu zitzaiola; hurrenik, ederra, eta, azkenik, gero eta ederragoa –perfektua–, ezpainak ez ezik, belarritxoak ere deigarriak egin baitzitzaizkion istant hartan, hain zituen txikiak, ahora eramateko moduko bi anis pasteltxo iduri:
‎biluztu zaitez eta ikus ezazu nola puztu zaizun sabela nola
2010
‎Arazorik ez dut nahi ukan Karlekin. Ikus ezazue nola erabiltzen duen bere instrumentua.
‎Euskal funtzionarioen soldatei dagokienez, neurriek hartuko duten izaera legala izango omen da garrantzitsuena. Izan ere, lege dekretua egiten badute, oinarrizko legea izango da eta erkidego guztiei eta Estatuaren Administrazio orokorrari eragingo die, baina ikus dezagun nola egiten duten, lege dekretu egiten duten edo beste formula bat erabiltzen duten, gaineratu du.
‎Francori esker, Führerek penintsulara bidali zuen, su magikoa?. Ikus dezagun nola.
‎Hemen, erosotasunariematen zaio lehentasuna. Hemengo diseinatzaileak ezagutu, ta ikus dezagun nola eragiten dioten euren lanari hiriarenezaugarri fisikoek.OUT: 10:00:52: 07 TAKE 3 Track 1IN:
Ikus dezagun nola kokatzen den kristau fededuna eszena enuntziatiboan, zer estatutu dagokion. Kokapen hori, jakina, ikuspuntu sozio diskurtsibo jakin bati makurturik dago, bestela esanda:
‎Elikagaien ikerketa gunea Derion dago eta behin baino gehiagotan (hori esan nahi izan duzu?????) bertaratuko gara, hango ikerketen berri emateko. Edonork ikusi dezake nola egiten duten lan Aztiko zentroetan. Sukarrietan Pasaian edota Derion.
‎Bada, gune horretara bertara joan da KRESALA, ez dinosauroen garaiko kontuak argitzera, baizik eta arrantzara; hain zuzen ere, Aitor Leizarekin Zumaian hainbeste preziatzen dituzten olagarroak harrapatzen jardun gara. Ikus dezagun nola joan zen goiza.
Ikus dezagun nola sortzen den beste hitz antzeko bat: elurte.
2011
‎Eskas dugunaz geroz denbora bertzela egiteko, ikus dezagun nola pozoiaz leherraraz ditzakegun satorrak, ez bat edo biga aldian, baina hamar, hogei, hitz batez, diren guztiak, eta hori egun edo gau bakar batez.
‎—Hemen Frantzian azaldu dit Anniek, Je t' aime esaten dugu. Ea, esan, ikus dezagun nola ateratzen zaizun.
2012
‎Horretarako tresna nagusia jolasa da. Jolas jarduerak ezinbestekoak izango dira haurrak eboluziona dezan eta hezitzaileak ikus dezan nola garatzen den eta zein premia dituen. Jolas librerako lekuaren bidez, hezitzaileak haurraren aldartea edo ekiteko maila arakatzeko aukera du, eta anomaliak edo gaixotasunak detekta ditzake.
‎Ebazpena?? Erantzun bat emateko, ikus dezagun nola ebazten den kasu hau. Terek medikuarengana laguntzea erabaki zuen.
‎Ikusleen irribarreak berritu egin ziren— Kargatuta dago, eta hantxe daukazu diana. Ikus dezagun nola moldatzen zaren.
2013
‎Kontrol eza, hain zuzen ere. Beraz, kontrolaren beharrean ados bagaude, ikus dezagun nola egin. Baina ez dute erantzuten.
‎Kontrol eza, hain zuzen ere. Beraz, kontrolaren beharrean ados bagaude, ikus dezagun nola egin. Baina ez dute erantzuten.
‎Bazkalostean olatua egin genuenok, goizean itsaso mugikor bat genirudien. Atzealdeko goiko puntako asentutxotik ikusi nezakeen nola bertsoalditik bertsoaldira eta ariketatik ariketara jende uholde bat altxatzen zen euren asentutxoetatik, abiatzen zen presaka eta itzultzen presa handiagoz. Atzealdeko goiko asentutxotik entzun nezakeen gai jartzaileak arren, ez hainbeste mugitzeko erregutzen zuenetan zale askok txaloz emandako babesa.
‎Horrela bada, txapelketaren gailurrak berriki aurkeztu duen sorgune kulturala (Agora), helburuari eta ekintzari dagokionean, gizarte kulturalean betetzen duen funtzioaren baitan ulertzen da kulturan. Ikus dezagun nola. Egungo identitatearen kontzeptualizazioan, giza izaeraren atxikimendu moldea ez da behin betiko kategoria irmoa.
‎Etsiturik, nire heldulekua bertan behera utzi eta pasilloan barrena doa sagar erorien bila. Eva berri baten antzera ikus dezaket nola datorren, esku banatan sagarrak eta bi bularrak dantzan dituela. Edozein gizonezkok nire lekuan begiekin jango zukeen emakume hau, zabalduko zituen besoak eta eme mami mardul horien magalean ezkutatuko zuen burua.
‎–Orain itzul gaitezen geure ortu edo baratzera, eta ikus dezagun nola hasten diren zuhaitz hauek pipiltzen loratzeko eta gero fruituak emateko, eta loreak eta krabelinak ere berdin, usain gozoa emateko. (?) Atsegin handia ematen zidan neure arima baratze bat zela eta Jauna bertan paseatzen irudikatzeak?.
‎Haren balioa zein den baldin badakigu, gure bezeroek prezio aldaketaren aurrean zer erreakzio izango duten baliozta dezakegu. Ikus dezagun nola kalkulatzen den hori. Eskariaren elastikotasuna formula honen bidez neur daiteke:
‎Eta pozik gelditzen diren turistak berriz joaten dira helmuga jakin batera edo berriz jotzen dute enpresa horretara, eta horixe lortu behar dugu, bezeroak leialdu nahi izanez gero. Ikus dezagun nola eskuratzen den informazioa, unearen arabera:
‎1 paragrafo bat osatu du. Ikus dezagun nola egin duen. Batetik, paragrafoa osatzeko erabili dituen hiru esaldiak jaso ditugu.
‎Baina hori aski ez denez, aldizkari osoari begiratua emanez, erraz identifikatzen dira publizitate iragarkiak, artikuluak, egileak, aldizkariaren jabeak, argitaratze data, etab. Webguneetan, berriz, informazioa beste era batera antolatzen da. Ikus dezagun nola antolatzen den eta nola bilatzen den informazioa webgune batean. Sar zaitez Ikasnews webgunean.
‎Arkeologia zientzia garrantzitsua da antzinako bizimodua nolakoa zen jakiteko. Ikus dezagun nola lan egiten duten arkeologoek.
2014
‎Batzuk jada konbentzituta daude, eta konpromiso pertsonala dute, baina, oraindik konbentzituta ez daudenengana heltzeko, uste dut ulertzeko moduko mezuak eman behar ditugula, adituak ez direnentzat. Erakutsi behar diegu berdintasuna denentzat dela ona, eguneroko adibideekin, ikus dezaten nola eragiten dieten desberdintasunek inguruko andreei, eta non dauden desberdintasun horiek, zeren, ez badituzte ikusten, ez dute aldatzeko beharrik ikusiko. Konplize berriak behar ditugu.
‎«Esaterako, festak ailegatzen direnean, haurrak barraketan ibili nahi badu, estrategia polita da, nire ustez, erabiliko den dirua eskuetan eramatea: haurrak ikus dezala nola ari den gutxitzen diru hori gurasoen eskuetan». Izan ere, Amiamaren arabera, haurrek ez dute lotura hori egiten dirua diru zorrotik ateraz gero:
‎Diagramen jarraibideekin moldatzen ez bazara, bideo honetan ikus dezakezu nola egin.
‎Nola erabakiko dugu zein den sintagma hori. Sintagma hori aurrekaria izango da. Ikus dezagun nola moldatzen diren erlatibozkoperpausak dituzten esaldiak (6) adibidearekin.
Ikus dezagun nola dagoen «estatus questionis». Gotzon Aurrekoetxearen lana (2008a:
‎Nola adieraziko dituzue eleberrietako pertsonaiei eta protagonistei buruzko balorazioak? Ikus ezazu nola egiten duen hainbat kritikarik:
2015
Ikus dezagun nola iritsi den Bilbao Ria 2000 egoera honetara.
Ikus dezagun nola egiten duen:
‎Bada, lehen urrezko domina 1960an atera genuen. Hor ikus dezakezu nola zegoen antolatuta kirola Iraultza aurretik. Lan izugarriak egin behar ziren klubekin fitxatu ahal izateko.
‎Bereziki nabarmentzekoa da tzen ez egotea. Ikus dezagun nola erabili zuen horietako bakoitza:
‎argudioak prestatu behar dituzue. Ikus dezagun nola moldatzen
‎9 Orain itzul gaitezen geure ortu edo baratzera, eta ikus dezagun nola hasten diren zuhaitz hauek pipiltzen loratzeko eta gero fruituak emateko, eta loreak eta krabelinak ere berdin, usain gozoa emateko. Atsegin dut konparazio hau, izan ere, sarritan hasieratan nengoenean (eta Jaunak nahi beza ni orain Haren Maiestatea zerbitzatzen hasia izatea; hemendik aurrera esango dudan neure bizitzaren, hasiera?
‎Demagun laborategiko neurketa erreal batzuk dituzula edo eragiketa aritmetiko arrunt batzuk dituzula. Ikus dezagun nola jokatu kasuan kasu.
‎Gainera, kontuan hartu behar da murala ez dagoela zuzenean margotuta, tela zatietan baizik. Horrek lientzo itxura ematen dio dio muralari.Telak lokal handi bateko lurrean genituen zabalduta, eta gutxi gora behera ikusi genezakeen nola geratuko zen. Hala ere, ez da gauza bera horizontalean ikustea edota bertikalean.
Ikus dezagun nola egiten duzun.
Ikus dezagun nola egiten duzun.
‎Orain ikus dezagun nola hitz egiten duzun.
‎Baina ikus dezaket nola mugitzen dituen ezpainak.
Ikus dezagun nola doan, ados?
Ikus dezakegu nola egiten duzun ricotta?
2016
‎" Irekita dauzkate gure ateak. Ikus dezatela nola bizi garen, nola ditugun ardiak, gure lana...".
‎Munduko alor guztietan badira iruzurrak eta tontakeriak eta arte mundua ere ez da atzean geratzen. Halako jendeari esango nioke Uhartera etortzeko, eta artistekin eta bitartekariekin hitz egiteko, eta bertatik bertara ikus dezatela nola egiten dugun lan. Nahi badute esan dezatela ez duela piperrik ere balio eta eztabaida sortuko da, eta ziur kritikoago izango garela ondoren.
‎Eman dezagun beste pauso bat gaiari buruz ditugun aurrezagutzak zehazteko. Ikus dezagun nola
‎dugu. Ikus dezagun nola moldatzen diren horretarako,
‎Kanpaina batean parte hartzen ari zarenez, ikus dezagun nola egin dezakegun modu eraginkorrean
‎batzuk direla medio, Erresuma Batuko Industria Iraultza hasi zen. Ikus dezagun nola garatu
‎Nolanahi ere, emakumeen kasuan, espetxe langileek badakite zeinek dituen ardurapeko pertsonak eta zeinek ez, zer nolako erlazioa duten, zaintzaz ardura daitekeen inor dagoen edo ez, etab. Gizonen familia egoeraren inguruan, aldiz, askoz gutxiago dakite eta, oro har, ez da hizketaldi gaia. Ikus dezagun nola azaltzen duten kartzelako langileek:
‎Udal bihitegiak zeresan handia izan zuen ordukoetan. Ikus dezagun nola.
‎Eman dezagun beste urrats bat gure aurrezagutzak identifikatzen jarraitzeko, hau da, ikus dezagun nola moldatzen zaren ekosistemen erabilerari buruzko honako ariketa hauek egiten.
‎2 Debatitu nahi duzuen auziari buruzko informazioa eskuratuta, argudioak prestatu behar dituzue. Ikus dezagun nola moldatzen zareten.
‎dirua biltzeko, herritarrengan kontzientzia zabaltzeko, legeak adatzeko&). Kanpaina batean parte hartzen ari zarenez, ikus dezagun nola egin dezakegun modu eraginkorrean eta, horretarako, 14 jardueran landu zenituen desberdintasunekin lotutako hainbat kanpaina aztertuko ditugu.
‎Senegalen Unicefekin elkarlanean egindako Binta and the great idea filmean, gizarte zibila desberdintasunei erantzuten ikusiko dugu. Ikus dezagun nola moldatzen diren horretarako, sentitu pentsatu ekin metodologia erabiliz.
‎Medson time Beste ohitura osasungarri batzuk hartzen edo mantentzen laguntzen duten appak ere garatu dira, ariketa fisikoa egiteaz gain, erretzeari utzi nahi diotenek edo gauez atseden onak duen garrantziaz jabetzen direnek kontrolatu egiten dute zenbat eta nola lo egin, eta esnatzeko unerik onena kalkulatu. Beste batzuek estresa arrastatzen laguntzen dute egunerokotasunean, hala nola Checking Stress, eta horren bidez erabiltzaileak argi eta garbi ikus dezake nola dagoen eta zer estres maila duen. Oso baliagarria da kontzientzia hartzeko lehen urratsa, zerbait ondo ez doala eta erremedioa jartzen duela onartzeko.
‎Jardunaldira joaten direnak beste eskualdeetako industrien elkarlan esperientziak ezagutzeko aukera izanen dute; “Sakanako enpresek ikusi dezaten nola gainditu dezakegun egoera hori. Elkarrekin egin ditzakegun proiektuekin kanpora, indartsu, nola atera gaitezkeen.
2017
‎Ez zegoen gaur egun munduarekiko dugun komunikaziorik. Hizkuntza ordezkapen prozesuetan, hizkuntza menperatzailea datorrenean ikus dezakegu nola eremu homogeneoak, itxiak, sentikorrenak diren. Aldiz, hizkuntza menperatzaileak hizkuntza aniztasuna duenean parean erasoei hobeto eusten zaie.
‎Argi ikus dezakegu nola pribatizatzen den Europan: estatu zentralen gaitasuna handituz eta estatu ez diren nazio eta komunitateen gaitasun politikoa murriztuz, nazioei, erkidegoei eta komunitateei erakunde publikoak kenduz, eta, ondorioz, herri soberania baliogabetuz.
‎Kalean behera Annarengana zihoala beste behin atzera begiratu zuen. Mutikoa aitari eskutik tiraka ari zitzaion eta ikus zezakeen nola ezpainek «Aita, aita!» silabak borobiltzen zituzten aienezko balada baten errepikapena bailiran.
‎Pertsona bateo antsietate handiegia eragiten dion egoera bati aurre egiten dionean, buruak ezabatu edo arindu egin nahi izaten du. Ikus dezagun nola lortzen duen adibide honekin:
‎Eman dezagun beste urrats bat gure aurrezagutzak identifikatzen jarraitzeko, eta ikus dezagun nola moldatzen zaren ekosistemen erabilerari buruzko honako ariketa hauek egiten.
‎Eman dezagun beste pauso bat gaiari buruz ditugun aurrezagutzak zehazteko. Ikus dezagun nola moldatzen zaren bizidunen eboluzioari buruzko jarduera honetan.
‎Harri jasotzailearen irudian ikus ditzakegu nola neurtuko genituzkeen Lurraren erakarpen indarrak lege horren arabera. Formularen lehen zatia konstante bat da, alegia:
‎XVIII. mendearen erdialdean, Nekazaritza Iraultzaren ondorioz gertatutako aldaketak eta beste faktore batzuk direla medio, Erresuma Batuko Industria Iraultza hasi zen. Ikus dezagun nola garatu zen Industria Iraultza, kausak eta ondorioak aztertuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia