2005
|
|
|
Ikus
entzunezko informazioaren teknologia
|
|
Entzuleak jasotzen duen informaziotik aukerak egiten ditu.Berarentzat inportanteak ez diren informazioak bazterrean uzten ditu, ulertzen ezdituenak ere bai, beste batzuk hartzen dituen bitartean, aukeratzen dituen bitartean.Hori beti gertatzen da neurri batean, komunikazioaren teorian hondarrak eta zaratakparte hartzen dutelako informazioan. Ikusi berria dugu
|
ikus
entzunezko informazioaren bitartekotza. Informazio aukeraketaren esparruan laugarren grafikoa dagertukoena, hartzailearen inguruari dagozkion baldintzak zein ezkor eta zaratatsudiren jabetzeko.
|
|
|
IKUS
ENTZUNEZKO INFORMAZIOAREN BITARTEKOTZA
|
|
|
IKUS
ENTZUNEZKO INFORMAZIOAREN BITARTEKOTZA
|
2007
|
|
atal honetan hurrengo alderdiak aztertu dira: aireportua pertsona ezindu eta itsuentzat egokitua dagoen, norabideen eta ordutegien adierazleak, terminal bakoitzean orientatzeko erraztasuna nolakoa den (planoak, panelak,
|
ikus
entzunezko informazioa, etc.), irteera eta helduerak adierazten duten pantailak behar adina diren, megafoniazko sistema zuzen funtzionatzen duen eta informazioa zein hizkuntzatan ematen den, AENA ko pertsonalak erabiltzaileari ematen dion informazioaren kalitatea, atsegintasuna eta artapena, iradokizunetarako kutxa eta erreklamazio orriak badauden (eta eragozpenik jartzeke ematen dituzten) eta er...
|
|
ezgaitasunak dituzten pertsonentzako eta itsuentzako aireportuaren moldagarritasuna aztertu da. Halaber, norabidearen eta ordutegien adierazleak, terminal bakoitzean orientatzeko erraztasuna (planoak, panelak,
|
ikus
entzunezko informazioa, etab.) daudela ikusi da. ), irteerak eta iritsierak adierazteko behar adina pantaila egotea, megafonia sistemak behar bezala funtzionatzen duela eta informazioa zein hizkuntzatan ematen den.
|
2009
|
|
Alde horretatik, esan daiteke ere, honako lan bat etorkizunean eman beharreko pauso berrien zutarri ere izango dela. Egia da alde batetik, liburu honek jasorik dakarrela batu dugun informazioaren zatirik handiena gerraren gainekoa izan ezik, baina bestetik ez da gezurra,
|
ikus
entzunezko informazio asko gelditu dela DVD tik kanpo. Ikus entzunezko euskarriak dituen muga teknologikoek hautatze lan zehatza egitera behartu gaituzte ezinbestean.
|
|
Gaur egun eskuragarri dauzkagun ukimen interfaze gehienek ez dute erabiltzailearen mugimenduak irakurri besterik egiten, eta erabiltzaileak
|
ikus
entzunezko informazioa jaso ohi du ingurunetik.
|
|
Gailu haptikoak, ordea, erabiltzailearen mugimenduak irakurtzeaz gain, gai dira indarrak eta sentipenak eragiteko, eta, hala, erabiltzailearekiko noranzko biko ukimen elkarrekintza ahalbidetzen dute. Hortaz, erabiltzaileak,
|
ikus
entzunezko informazioa ez ezik, ukimen bidezko informazioa ere jaso dezake.
|
|
Batzuetan beharrezkoa da robotak ingurune arrotz edo arriskutsuetan sartzea eta erabiltzaileak haiek urrunetik zuzentzea egoera arriskutsuak saihesteko. Egoera horietan, mesedegarria da erabiltzaileak robotaren lanen edo ekintzen ukimen atzeraelikadura jasotzea,
|
ikus
entzunezko informazioaz gain. Azaldutako egoeren adibide garbiak dira zentral nuklearrak, urpeko eta espazioko ibilgailu autonomoak nahiz lehergailuak aurkitu eta indargabetzeko robotak.
|
2015
|
|
Informazio osagarritzat jotzen du Larrondok bideoan aurkezten den informazioa. Ikus entzunezkotasuneranzko joera nabarmena dela dio berak egunkari digital nagusien kasuan, behinik behin,. El Pais eta El Mundo aipatzen ditu berak?, eta nola lortu duten
|
ikus
entzunezko informazio hori berehala eskuratzea euren egunkari digitalen webguneetan erakusteko. Autoreak baieztatzen duenez, bideoa jada ez da idatzizko albistearen osagarri hutsa; modu autonomoan funtzionatzen hasi da eta geroz eta esangura handiagoa hartzen ari da idatzizko hedabide digitalean (Larrondo, 2009:
|
2016
|
|
Erredakzio Estatutu honek EiTBn eta EiTBren sozietateetan
|
ikus
entzunezko informazioan ari diren profesionalen jarduera arautzen du. Gizartearekiko konpromiso bat ere bada.
|
|
4 art.
|
Ikus
entzunezko informazioaren profesional deituko dira, eta, beraz, Estatutu honen artiku
|
|
|
IKUS
ENTZUNEZKO INFORMAZIOAREN PROFESIONALEN ESKUBIDEEZ ETA BETEBEHARREZ
|
|
9 art.
|
Ikus
entzunezko informazioaren profesionalek gizarteari garrantzi publikoa duen informazioa
|
|
10 art.
|
Ikus
entzunezko informazioaren profesionalek nahi eta nahi ez errespetatu behar dituzte
|
|
44 art. EiTBn zabaldutako informazioren batengatik
|
ikus
entzunezko informazioaren profesional ba
|
|
45 art.
|
Ikus
entzunezko informazioaren profesionalek askatasunez eta zorroztasunez landuko dituzte
|
|
56 art. Erredakzioko taldearen eskubide profesionalak babesteko eta independentzia profesionala defendatzeko,
|
ikus
entzunezko informazioaren profesionalek erredakzio kontseiluetan hartzen dute parte, euren ordezkarien bitartez, eta kontseiluoi dagozkien eskumenen indarrez, besteak beste, EiTBren sozietateetako ildo editorialari, programazioari eta arduradunen izendapenari buruzko informazioa jasotzeko eskumenaren indarrez.
|
|
15 art. Erredakzio kontseiluak berriztatu aurretik,
|
ikus
entzunezko informazioaren profesionalen errolda eguneratu egin daiteke, Estatutu honetan ezarritako prozedurari jarraituz.
|
2021
|
|
Pikto Idazketa delakoaren bidez, belaunaldi berriak hazten diren munduaren artean zubia egin nahi da,
|
ikus
entzunezko informazioz betea, aberastasun handiko testuekin eta hizkuntzaren esparru desberdinak lantzeko ariketa ugarirekin nahastuta. “Irakurmena hobetzeko eta ikasleak motibatzeko metodo bisualagoa eraman nahi genuen ikasgeletara”, Roser Ballesteros.
|