Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.415

2000
‎«Zine oro»ko film ikusienen artean «Gaixo ingelesa», «Bihotz ondoko sekretuak», «Airbag», «Betiko kartzela», «Iluntzetik egunsentira arte», «Garrasia», «Etxean bakarrik», «Maverick», «Dreed epailea», «Fluke», «Oroimena erronka» eta «Izurria» ditugu. Hauek guztiek batez beste 300.000 ikus entzuleko audientzia metatu dute.
‎– Ikus entzuleen erantzun oparoena jasotzen duen eguna, igandea du telebistak, minutu kopuruari dagokionez, 220?; eta larunbatetan telebista gutxixeago ikusten bada ere, gainontzekoetan, lanegunetan alegia, 200 minutu pasatxo ematenditugu telebistaren aurrean.
‎Eta, azkenik, Nafarroaren kasua aztertuko dugu labur antzean. Herrialdehonetako audientziaren portaera nahiko desberdina da TVEren kanalen onerako, bienartean ikus entzuleen %36, 9 erakartzeko ahalmena baitute. Aipatzekoa da ETB2renaudientzia baxua, kanalaren seinalea herrialde osora heltzen ez delako; bestetik, nahiko maila altua markatzen du Canal 4 telebista lokalak.
‎Kanal pribatu guztienaudientzia pilatuz zenbatu daitekeen kopurua ere ez da makala: %40, 4 Telebistagintzalokalak, batez beste, %4 soilik eskuratzeko gai dira gaur egun. Gainerako telebista eskaintzek ez dute %1, 9tik gorako erantzunik jasotzen ikus entzuleengandik.
‎hartua izan bada ere, 90eko hamarkadaz geroztik panorama aldatzen hasi da, besteak beste, kanal pribatuen etorrerarekin batera. Epe laburreko etekin ekonomikoa, merkatu zatirik handiena lortzea etaarrakastaren neurgailu bakar gisa audientzia edo ikus entzuleen kopurua erabiltzea, horiek izan dira aro berriaren ñabardurak. Eguneroko programazioan ere, telebista katepribatuen etorrerarekin batera, aldaketa sakonak izan dira, gaur arte iraun dutenakbestalde.
‎Eguneroko programazioan ere, telebista katepribatuen etorrerarekin batera, aldaketa sakonak izan dira, gaur arte iraun dutenakbestalde. Ikus entzuleak erakartzea eta kanal horretara, lotuta, mantentzea izan dirakate pribatuen dinamikaren eraginez sortu baina gero orokortu egin diren programazio estrategiak4 Programen edukia ikuskizun bihurtu, generoen arteko mugak desagerrarazi, publizitatea programen barruan txertatu eta, oro har, emisio maiztasuna etaprogramen iraupena areagotu eta aurkezleak saioen elementu zentral eta nagusi izaterapasatzea, horiek guztiak izan dira kanal pribatuen etorrerarekin gizendutako joerak.
‎Telebisten emisioak egun osora zabaldu zirenetik, honetan ere kanal pribatueneragina handia izan zen?, bi joera nagusi somatu ditugu, baita ETBn ere: programatzaileen ikuspegitik eta audientziako ikus entzuleen kopuruaren eta soslaiaren arabera, ordu guztiak ez dira berdinak; eta, bestetik, programa genero batzuk sarriago errepikatzen dira eta maizago erabiltzen dituzte, desorduetan, betegarri gisa (fikzioa, erreportajeak eta, oro har, denbora jakin bati lotuta ez daudenak).
‎Hala ere, Eastman eketa Ferguson-ek diotenez6, ordu guztiak ez dira berdinak, eta prime time gisa ezagutzen ditugun horietan (Hego Euskal Herrian 20:30etik 23:30era, Ipar Euskal Herrian, 20:30etik 22:30era bitartean) dago jarrita programaziogintzara eta iragarkigintzara dedikatzen direnen arreta. Ikus entzuleentzat ere horiek dira kontsumo ordu nagusienaketa kanal bakoitzari buruzko irudia eraikitzerakoan garrantzi handiena dutenak. Autorehorien arabera:
‎d) Programazio taulan dantza handiak daude eta saio bakoitzaren etorkizunarating kopuruetan neurtzen da, faktore bakar modura. Ikus entzuleen, bedeinkapena, galduz gero, programak desagertu egiten dira, gero eta epelaburragoan.
2001
‎Hona iritsi nahi nuen, XXI. mende hasiera honetan, neurri handi batean zoritxarreko, pilotak duen egoerara. Bizpahiru entrepresaren esku, finantzaketa telebista, publizitate edo irudi eskubideetan oinarritu da, pilotatik bizi ahal direnen kopurua murrizten doa eta hedabideei esker ikus entzule kopurua progresio geometrikoan handitu bada ere, oso jende gutxi doa frontoietara eta partidak edo jaialdiak asko murriztu dira.
‎Erantzun horrek ere eman liguke zer pentsatua. Izan ere, badirudi oso programazioestereotipatua eta pobrea duela Euskal Telebistak, interes mota eta zaletasun espektro zabal bateko ikus entzuleak erakarri ahal izateko.
‎Izan ere, batzuetan, desinfekzioa eta garbiketa izen berean biltzen dira, baina berez ez. Informazioa bilatzea, kalitatea lortzea Teknologiek, kasu honetan Internetek, aurrera egin dute, eta, horri esker, informazio hornitzaile bat dugu, pixkanaka ikus entzuleen kuota irabazten ari dena. Bitarteko horren bidez, esperientzia praktikoa jarri da abian elikagaien segurtasunaren arloan:
2002
‎Azken urteotan bezeroen kopuruak ez duela aldaketa handirik izan diote. “Liburu dendako ikus entzuleak helduak dira, hogeita hamar urtetik gorakoak eta nahiko leialak, eta gehiago gidatzen dira ahotik ahora eta Interneteko gomendioen bidez baino”. Uste dute web orriak lagundu egiten diola irakurleari zer erosiko duen jakiten, nahiz eta dendara joatea funtsezkoa izaten jarraitzen duen.
‎Denek mundu hau uzten genuenean ere, hor egongo zela kristalezko tresna hori harrizko hizkuntza erabiltzen. Gaur egun, EITBko arduradunek prentsaurrekoak emango dituzte aldika begien bistan uzteko bi kateek bereganatu dituzten ikus entzuleen kopuruak zer harrigarriak diren. Eta besteen aitzinean lehia ongi egiten dutela adieraziko dute.
2003
‎Denek aspaldiko lagunak dirudite. Koproduktoreek mahai gainean telebistako ikus entzuleen inguruko datuak ipini eta argitzen dituzte. Target deitzen omen.
‎Orain arte «Euskal Herri» izeneko albistegian bazuen presentzia, txikia bazen ere. Saio honek errepikapena ere bazuen, 30.000 ikus entzule zituena, baina telebista kateko zuzendaritzak bertan behera utzi du, nahiz eta Garapen Kontseiluak eta garapen eskematik egindako aholku guztiek kontrakoa eskatzen zuten. Erabakiaren ostean, euskarak kate honetan duen presentzia erdira jaitsi da.
‎Ondo aireratu ere, urte gutxiren buruan Bilboko zinemazale eta adituen topaleku bilakatu baitzen. Ikus entzule eta diru faltak eraginda, kolokan egon zen arren, egun tinko dirau. Film onenek bezala, historia honek ere badu hamaika istorio.
‎FAS zineklubaren mende erdiko historiak pelikula bat osatzeko nahikoa zenbaki, deitura eta oroitzapen emango lizkiguke: 1.700 film, milaka ikus entzule, bazkide eta gonbidatu. Beste hainbeste izen ezagun:
‎Eskerrik asko, Itziar... Bada, entzun duzue, ikus entzuleok. Estatu Batuetako zientzialarien arabera, gure kostaldean jausitako tramankuluak beste planeta batetik etorritako izan omen dira.
Ikus entzuleen elkarteek irizpide berak eskatzen dizkiete kateei programak kalifikatzeko
Ikus entzuleen elkarteek telebista kateei eskatu diete adingabeentzat egokiak diren programak seinaleztatzeko irizpide berak ezar ditzatela; izan ere, gaur egun, horietako bakoitza “bere aldetik doa”, eta, kasu batzuetan, ez da oharrik egiten programetako gaiak direla eta. Hain zuzen ere, duela urtebete sartu zen indarrean Zientzia eta Teknologia Ministerioaren dekretua.
‎Eta igande hura heldu zen; goizetik, bandera zuriz bete zen plaza; ikus entzuleen artean baziren azpildar batzuk, baina baita easatar asko ere.
‎–Dantzatu, abestu... Ikus entzuleak txoratuko ditut!!!
‎Liluragarria. Ikus entzuleak sorgindu egin zituen bere ahotsarekin. Bere mugimenduekin erakarri zituen.
‎Elizgizonek baserritarrak tradizioaren zaindari sutsu nola bihurtu zituzten aztertzen da liburu honen lehenengo atalean; bigarrenean, berriz, fededun zintzo nola egin zituzten. Ez zaizkigu teologoen arteko eztabaida korapilatuak interesa  tzen, baizik eta integrismo erlijioso horrek predikazioan  hartzen zuen forma, hau da, nola heltzen zitzaion ikus entzuleari, nola moldatzen zuen euskal jendeen ethosa eta kosmobisioa. Trento ondorengo Eliza katolikoak gaizkiaren antropomorfizazioa areagotu zuen:
‎Bere metodoak estilo barrokoaren muina osatzen du eta eskola sortu zuen: ikus entzuleengan hezurretarainoko zirrara sortzeko moduko errepresentazioak dira gehienbat. Errepasa ditzagun bere sistemaren berrikuntza batzuk8:
‎Ez da generoa, hainbat generoren eskaintza zerbitzua baino. Italiar idazleak esan bezala, telebista anitza da eta ikus entzule bakoitzak telebistaz pentsatzen duenean telebista programa ezberdina du buruan. Zenbat buru hainbat aburu, zenbat ikus entzule hainbat programa, eta zenbat programa hainbat genero.
‎Italiar idazleak esan bezala, telebista anitza da eta ikus entzule bakoitzak telebistaz pentsatzen duenean telebista programa ezberdina du buruan. Zenbat buru hainbat aburu, zenbat ikus entzule hainbat programa, eta zenbat programa hainbat genero. Telebista, oro har, ezin da genero izan, argitaletxe bat ezin den bezalaxe genero izan.
‎• Mezu" hezitzailea" da, proposatzen digun gizartehorretan arrakasta lortzeko beharrezko den hezkuntzaren funtzio soziala betetzen baitu. Telebistak berak hezten du audientzia, ikus entzuleak kontsumitzen, ekoizten eta lanean ez diharduen bitartean... ikus entzule horrek kontsumitzen, ekoizten eta lanean ikas dezan, hain zuzen ere.
‎• Mezu" hezitzailea" da, proposatzen digun gizartehorretan arrakasta lortzeko beharrezko den hezkuntzaren funtzio soziala betetzen baitu. Telebistak berak hezten du audientzia, ikus entzuleak kontsumitzen, ekoizten eta lanean ez diharduen bitartean... ikus entzule horrek kontsumitzen, ekoizten eta lanean ikas dezan, hain zuzen ere.
2004
‎Ile apaindegi baten gainean bizi den musikaria nork hil duen erabaki behar du ikus entzuleak Kanpingags taldearen antzezlan berrian. Barakaldo Antzokian irailaren 10ean estreinatu zuten gaztelaniazko bertsioa (Por los pelos) eta euskarazkoa, urriaren 17an eramango dute oholtza gainera, Arrasaten.
‎Hiltzailea nor den asmatu behar dute ikus entzuleek Kanpingags antzerki taldearen Por los pelos/ Ezetz lepoa jarri lan berrian. Ez dute lan makala izango ordea, taula gainean diren lau pertsonaiak direlako susmagarriak, laurek dute musikaria hiltzeko motiboren bat:
‎Antonio Lujan ile apaintzailea (Joseba Apaolaza), honen laguntzaile Alicia Garai (Ainhoa Aierbe), Mari Jose Zenarruzabeitia aberatsa (Itziar Lazkano gaztelerazko bertsioan eta Kontxu Odriozola euskarazkoan) eta Eduardo Lopez gizon misteriotsua (Asier Hormaza gaztelaniazkoan eta Jose Ramon Soroiz euskarazkoan). Hilketa izan den lekura bertaratu diren Lasa ofizialordearen (Kiko Jauregi) eta komisarioaren (Patxi Barko eta Asier Hormaza) laguntzaile bilakatuko da, beraz, ikus entzulea.
‎" Antzezlana oso berezia da; batez ere publikoak erabakitzen duelako ze bukaera ikusi nahi duen, hau da, ikuskizunaren amaiera ikus entzulearen esku dago", nabarmendu digu Asier Hormaza aktoreak. Lanak badu beste berezitasun bat, Pere Planella katalana du zuzendari.
‎Eta ez da harritzekoa, Por los pelos hagitz berezia delako. Hasi antzerki obra arrunt baten moduan hasten da, ikus entzuleak ile apaindegian jazotakoak jarraitzen ditu. Umore bizi eta gertua da nagusi aurreneko zati honetan (Karlos Zabalak egin du testuen egokitzapena, orain dela 15 urteko bertsio espainiarra zaharkitua eta urrun samar geratu zelako).
‎Oso maritxua, oso zalapartatsua da Lujan", deskribatu digu pertsonaia jokatzen duen Joseba Apaolazak. Hilketa gertatu ondoren, laugarren pareta apurtu, eta ikus entzuleei zuzentzen zaie ile apaindegira joandako komisarioa: " Isabel Cernuda hemen zegoen norbaitek hil du, laguntza eskatzen dizuet ekintzen berreraikitzea egiteko, lekuko zuzenak izan baitzarete".
‎Harrigarria da antzezlanak duen ikus entzulearekiko gertutasuna, fikzioa errealitate bihurtzen da istant batez. Butakan eserita dagoenak benetan sinesten du hilketa gertatu dela.
‎Amaieran, biziberriturik, sorbalda estutzen zien zama gainetik kendu balute bezala sentituko dira Ivy eta Dora. Ikus entzuleak ere inpresio bera izango du; benetan edo guztiz bizitzeko, bizirik egotearen zirrara senti ahal izateko, gutxienez behin ehortzi behar dugulako geure burua. Datozen hileta ospakizunak »euskaraz» Ondarroan (abenduak 10) eta Lemoan (abenduak 26) egingo ditu Antzerkiola Imaginarioa taldeak.
‎Baina nondik ateratzen dute euskara bizi eta adierazkor hori? . Euskara normalizatua ez dagoenez, gauzak oso erraz eman behar zaizkio ikus entzuleari. Kaleko hizkuntza idealean oinarritzea funtsezkoa da, baina ez gaurko kaleko hizkuntzan, oso kutsatuta baitago.
‎4 ordueguneko eta 32 asteko; ez dira, ordea, telebistako progr ama gisa aintzat hartuko honakoak: irudi finkoen emisioak, publizitatea, teledendak eta promozio komertziala helburu duten joko eta lehiaketak, ikus entzuleen parte hartze zuzenean oinarritutako kontsulta eta jokoak, eta beste medio baten programen aldi bereko berremisio hutsak; haiek, halaber, 13:00: 00 edota 20:00: 00 ordu tarteetan eman dira eta testuinguru geografikoari lotutako edukiak izan dituzte.
‎Baina telebistarekin ez da halakorik gert atzen: seinale anplifikatzaile batzuk jarri behar dira etxeetako antena kolektiboetan, eta hortik ikus entzule kopurua murritzagoa izango dela ondorioztatzen da.
‎Horregatik, azken batean, sektore honetan sartuz joandi ren komunikazio talde handiek ahalbidetzen dituzten aukerak edo eskaintzen dituzten abantailak batik bat ekonomikoak dira. Izan ere, finantziazio handiagoa ahalbidetzen dute eta enpresek denbora gehiago iraun dezakete harik eta araudia iritsi arte edo emisoreak eskualde osoan edo ikus entzule potentzialenganaino sartzea lortu arte. Seinalearen hartzeari dagokionez, telebista lokal zaharrenak ari dira muga horretara iristen.
‎Horiek produktu paketeak erosten dituzte (filmak, telesailak, marrazki bizidunak, dokumentalak...) eta kostuak merkatzen dituzte; elkartuta egoteak informazioa, albistegiak eta programak elkartrukatzea ere ahalbidetzen die. Horren guztiaren ondorioz, programazioaren kalitatea hobetzen da, ikus entzule kopurua handituz eta emaitza ekonomikoak hobetzeko aukera ere gehituz. Hauxe izan da, nire ustez, talde edo elkarteak telebista lokalen sektorean sartu izanaren ondorio garrantzitsuena.
‎Hori bai, azpimarratzekoa da telebista lokalen programazioa ren prime time delakoan, hau da, 13:00etatik 16:00etara eta 20:00etatik 00:00etara, ikus entzule gehien dagoen tarteetan alegia, eskuarki telebista lokal gehienetan batik bat eduki lokalez osatzen direla programazioak.
‎Telebista lokalaren izaera defizitarioa k, komunikabidea irekita mantendu ahal izateko etengabe kapital hedapenak egitera behartzen baitu, euskarak zabalkunde txikiagoa edukitzea eragiten du. Nahiz eta euskal hiztunen kopurua gero eta handiagoa izan, azken batean ikus entzule kopurua txikia da eta ordu tarte horietako publizitate kopurua ere txikiagoa da, eta, ondorioz, oso zaila bihurtzen da euskarazko edukiak progr amatzeari ekonomikoki eustea. Nire ustez horixe da, gaur egun, telebista lokalen programazioetan euskararen presentzia areagotzea eragozten duen zailtasunik handiena.
‎Izan ere, honakoagatik betetzen du euskarak telebista lokalen programazioetan hain tarte murritza: iragarle gehienek ez dute euskaraz hitz egiten eta nahiago dutebe ren publizitatea gaztelaniazko edukiei atxikita joatea; eta Arabaren kasuan, gainera, ehuneko txiki bat ezik, ikus entzule gehienak gaztelaniadunak dira, eta beraz gaztelaniazko edukiak eskatzen dituzte. Canal Gasteizen saiatzen gara euskaldunen eskariari erantzuten, baina, egia esan, programazioaren %80 gaztelaniaz emititzen da merkatuak hala eskatzen duelako.
‎Telebista lokaletan euskararen presentzia sustatu ahal izateko, euskarazko eduki horien eskaria areagotu litzateke eta iragarleek beren publizitatea euskaraz jartzea edo euskarazko edukiei atxikita eskaintzea eskatu lukete. Egungo egunean, euskal erakundeek ezik, gainerakoek ikus entzule gehienengana irits daitezkeen edukien aldeko apustua egiten dute. Suposatzen dut Araba alor honetan gainerako euskal lurraldeekiko zertxobait bestelakoa dela.
‎Bigarrenik, eskualde eta probintzia mailakoak direnena rtean lehia bortitza dago, berezko profila rekin espazio batireki nahian, eta, jakina, kontuan hartuz kable bidezkoek, satelite bidezkoek eta digitalek partekatutako ikus entzuleen kopuruaren batez bestekoa, EGM edo CIESen arabera, ge ro eta handiagoa dela baina %6 inguruan bakarrikdabilela.
‎Digitalizazioak edukien transmisioaren eta hartze aren kalitatea hobetuko du, hau da, ikus entzunezko seinalea askoz hobea izango da. Gainera, ikus entzulearen zeregina ere aldatuko da telebistaren aurrean, bien arteko erlazioa interaktiboa izango baita. Ikus entzuleak hainbat zerbitzuen bitartez parte hartu ahal izango du:
‎Gainera, ikus entzulearen zeregina ere aldatuko da telebistaren aurrean, bien arteko erlazioa interaktiboa izango baita. Ikus entzuleak hainbat zerbitzuen bitartez parte hartu ahal izango du: lehiaketak, bozketak, edukien karta...
‎lehiaketak, bozketak, edukien karta... Beraz, ikus entzuleak edukiak hautatu eta eduki horiekin interakzio erlazioa eduki ahal izango du.
‎Telebista lokalaren alorrean ez ezik, baita estatu edo erkidego mailako telebista oroko rragoen eremuan ere: askoz ere eskaintza handiagoa egongo da, ikus entzulegoa are gehiago zatikatuko da, telebista kate bakoitzak gero eta ikus entzule kopuru txikiagoa izango du, publizitatearen diru sarrerak gero eta gehiagoren artean banatu dira... Beraz, kontsumo aldetik ezaugarri arras ezberdinak izango dituen fenomenoa datorkigu urte gutxitan.°
‎Nire iritziz, telebista lokalen merkatuan komunikazio talde handiak sartu izanaren ondorioz, hedabide horien berezko nortasuna desitxuratu egiten da. Egia da programazio eta publizitate lokalari lekua eginez parrilla generalista baten baitan diharduten telebista lokalak beren berezko nortasuna sustatzen eta azpimarratzen saiatzen direla euskal esparruan, euskarazko edukiak emitituz eta tokian tokiko ikus entzuleen premiei erantzuten dieten esparru lokaleko edukiak eskaintzeari garrantzi berezia emanez. Beraz, komunikazio talde handietara lotutako euskal telebista lokalek berezko euskal nortasuna galtzen dute, espazio gutxiago daukate nortasun hori proiektatzeko, eta, aldiz, autonomoki eta independentziaz diharduten euskal telebistek sortu zirenetik daukaten euskal nortasunari eusten diote.
‎2. Komunikazio talde handiak bi arrazoirengatik hasi ziren -telebista lokalen aldeko jarrera hartzen: batetik, ikus entzule kopuruagatik, eta, bestetik, ihes egiten ari zitzaien publizitate merkatuagatik, herritar eta iragarle lokalengandik hurbilago dauden telebista lokalek hartzen baitzuten. Talde handiak (Localia, Vocento eta beste) telebista lokalen sareak sortzen hasi dira, kalitate eta ekonomia terminotan oinarritutako asoziazio erlazioa justifikatuz.
‎Talde handiak (Localia, Vocento eta beste) telebista lokalen sareak sortzen hasi dira, kalitate eta ekonomia terminotan oinarritutako asoziazio erlazioa justifikatuz. Telebista lokal asoziatuak kalitatezko edukiak (film komertzialak, animazioa, albistegiak, kirolak...) eskuratzeko moduan daude kostu onargarri batean; eta talde, kate edo sarea esparru lokaleraino hedatzen hasten da bere garroak, edukiak eta publizitate tarteak inplementatuz eta indartuz, eta, oro har, merkatua eta ikus entzule kopuruak finkatuz. Sortzen diren sinergiak atsegingarriak dira bai aurrekontu estua duten telebista lokalentzat bai irekian diharduten sareen bitartez merkatu guztietara iristeko asmoa duten komunikazio taldeentzat.
2005
‎Orduz geroztik egin dituen lanetan horixe izan du gogoan: kamera aurrean gozatu, gustura aritu, normal, natural, eta Iantzik uste du horretaz ohartzen dela ikus entzulea, igartzen duela natural ari zaren ala ez.
‎10 Promozioa. Euskal Herrian ez da promozioan asko gastatzen, baina denek argi dute ikus entzuleari pelikula saltzeko ezinbestekoa dela. Marian Galarragak dioen bezala, Ameriketan film bat egiten badute eta X milioi dolar gastatzen badituzte, beste hainbeste promoziora doa; «zerbaitengatik izango da».
‎Hilabete askotako prozesuaren ostean, filma estreinatzeko unea iristen da. Altuna eta Esnal nekatuta daude jada, ikus entzuleen erreakzioa ezagutzeko gogoz. Publikoa gaztelerazko filmak ikustera ohituta egon arren, pelikula honekin euskaldunak identifikatuta sentituko direla uste dute.
‎SMS mezuei esker lagun berriak egin zituela esan zuen. Senarra izandakoa ikus entzule nonbait.
‎Umorea lagun izanda ere, hustasun sentimenduarekin utziko du ikus entzuleak antzokia. Antzezlana ikusi baino lehen zituen galderak halako bi dira orain.
‎Ulertu baino, ikus entzuleak sentitu egiten du, biziki sentitu ere. Horretan laguntzaile paregabea da Aitor Agirianok ideiatutako eta Ondarroako Metal Taldeak gauzatutako konposizio indartsu eta sendoa edota Ruper Ordorika, Antton Luku, Gari eta Ramon Agirreren ahots sarkorrak.
‎Haurrentzako ipuin bilduma idazten ari naiz eta nire memoriak egiten hasiko naiz. Ikus entzulearen Eskuliburua ere egin nahi dut.
‎Mediaedge etxeak egin zuen ikerketa baten arabera, 2001eko urtarrilean, egunean, batez beste, 4.814 iragarki ikus zitekeen Espainiako telebistetan; 2002ko urgarki gehiago ikus zitekeen egunero Espainiako telebista kateetan (Egunkaria,). Are gehiago, gaur egungo telebistaren eta, orokorki, komunikabideen helburu nagusia ez da ikus entzuleak informatzea eta entretenitzea, baizik eta publizitatea eskaintzea eta gure kontsumo portaerak bideratzea; eta, erreklamo gisa, filmak, lehiaketak eta antzerako ikuskizunak eskaintzen dituzte tarteka. Hasieran komunikabideen helburua zena, informatzea eta entretenitzea alegia, bitartekoa da gaur egun.
‎–Zorionak, Ines, zure esperientzia gorabeheratsu bezain aberats hori hain ongi adierazteagatik. Hala ere, amaitu baino lehen, mikroa libre duzu, ikus entzuleei mezu edo aholkuren bat igorri na hi badiezu?
‎–Bon, ohartuko zinetenez, beste parte hartzaile bat gehiago dugu gaurko programan, esan zuen Boni Bonek, ikus entzuleei ongi etorria egin ondoren; eta, amona Kontxirengana zuzentzen zela, jarraitu zuen?. Kontxi Elkano.
‎Bertaratutako ikus entzuleak harri eta zur zeuden, irri bat ezpainetan, eta mahai inguruko parte hartzaileak beste hainbeste, moja legionarioa eta eskuin muturreko politikaria izan ezik.
‎Bertaratutako ikus entzuleak, Kontxiren ateraldia entzun ahala, barre batean hasi ziren, baita mahai inguruko parte hartzaileak ere, moja eta eskuin muturreko politikaria izan ezik.
‎Hurrengo programan, baina, itxuragabeki igo zen ikus entzuleen kopurua, baita hurrengo programetan ere.
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎–Kazetari berriaren akats gordinenetakoa honakoa da: ikus entzulea ikusten ari dena, huraxe bera esatea?.
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎Kazetariaren ahotsa gehitzen zaio ondoren. Inferentziaren teknikak informazio ugari eta indartsua eskaintzen dio ikus entzuleari. Duen garrantzia nabarmentzeko, zera dio Carolyn Lewis irakasleak (1994: 62), Watergate kasuan telebistako erreportajeak egin zituen kazetari ezagunak
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎Gertukoa diogu zeren eta masa hedabidea izanagatik ere, bakarkakoa da(, kaixo entzule?, diosku esatariak;, oraintxe gatoz, ikus entzule?;, desocupado querido lector. Cervantes-ek zioena,. On Kixote?
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎Koadroan azaltzen den modura, argi dago albistearen sarrerak betetzen duen funtzioa: ikus entzulearen arreta piztu, albistea jarrai dezan lagundu eta informazioa bizitzea. Mayeux ek dioen bezala (1996: 70), kazetariak bere onena eman behar du sarrera egiterakoan.
‎Politika arloko albisteetan gehienetan erabiltzen den sarrera mota da. Adierazpenak egiten dituenaren kargua eta ideia azaldu lehendabizi, eta, ondoren, esandakoaren zain jarri ikus entzulea. Sarrera sinplea eta eraginkorra izaten da normalean, ongi aukeratutako adierazpenak direnean behintzat.
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎Zehatza, argia eta indartsua izango da amaiera. Ikus entzuleek ezin dute nahastuta ibili albistea noiz amaituko den jakin gabe. Mayeux (1996: 97):
‎–Zuretzat erreminta hutsa baldin bada grabaketa kamera, zure begirada hotza izango da eta ikus entzulearekiko tarte handia jartzen ari zaren seinale izan daiteke. Baina, gai baldin bazara ikus entzuleari hitz egiten ari zarela kontuan hartzea, tonu egokia aurkituko duzu eta beharrezko tartea jarriko duzu ikus entzulearekiko, komunikazioa lortuko duzu.
‎–Zuretzat erreminta hutsa baldin bada grabaketa kamera, zure begirada hotza izango da eta ikus entzulearekiko tarte handia jartzen ari zaren seinale izan daiteke. Baina, gai baldin bazara ikus entzuleari hitz egiten ari zarela kontuan hartzea, tonu egokia aurkituko duzu eta beharrezko tartea jarriko duzu ikus entzulearekiko, komunikazioa lortuko duzu. Ez buelta gehiegirik eman kameraren aurrean.
‎–Zuretzat erreminta hutsa baldin bada grabaketa kamera, zure begirada hotza izango da eta ikus entzulearekiko tarte handia jartzen ari zaren seinale izan daiteke. Baina, gai baldin bazara ikus entzuleari hitz egiten ari zarela kontuan hartzea, tonu egokia aurkituko duzu eta beharrezko tartea jarriko duzu ikus entzulearekiko, komunikazioa lortuko duzu. Ez buelta gehiegirik eman kameraren aurrean.
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎EITBko kasuan, estilo liburuak dioenez,, euskara jatorra, dotorea eta jantzia izan behar du? ikus entzule gehienek uler dezaten,, euskalkiak kontuan hartu eta euskara maila duina eta orekatsua erabili?.
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
‎Nola idatzi eta irakurri albisteak ikus entzuleari
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
ikus 1.280 (8,43)
Ikus 129 (0,85)
IKUS 2 (0,01)
ikustea 2 (0,01)
ikusteak 1 (0,01)
ikusten 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ikusi entzule kopuru 48 (0,32)
ikusi entzule arte 34 (0,22)
ikusi entzule gehien 28 (0,18)
ikusi entzule bat 22 (0,14)
ikusi entzule audientzia 21 (0,14)
ikusi entzule guzti 21 (0,14)
ikusi entzule asko 15 (0,10)
ikusi entzule berri 14 (0,09)
ikusi entzule arreta 13 (0,09)
ikusi entzule egin 13 (0,09)
ikusi entzule ukan 13 (0,09)
ikusi entzule ere 12 (0,08)
ikusi entzule aurre 11 (0,07)
ikusi entzule erakarri 11 (0,07)
ikusi entzule estatubatuar 11 (0,07)
ikusi entzule gehiago 11 (0,07)
ikusi entzule egon 10 (0,07)
ikusi entzule barre 9 (0,06)
ikusi entzule erantzun 9 (0,06)
ikusi entzule ez 9 (0,06)
ikusi entzule gazte 8 (0,05)
ikusi entzule parte 8 (0,05)
ikusi entzule zuzendu 8 (0,05)
ikusi entzule iritzi 7 (0,05)
ikusi entzule alde 6 (0,04)
ikusi entzule esku 6 (0,04)
ikusi entzule eurak 6 (0,04)
ikusi entzule hainbat 6 (0,04)
ikusi entzule ugari 6 (0,04)
ikusi entzule aktibo 5 (0,03)
ikusi entzule beste 5 (0,03)
ikusi entzule eskaini 5 (0,03)
ikusi entzule gisa 5 (0,03)
ikusi entzule ikusi 5 (0,03)
ikusi entzule iritsi 5 (0,03)
ikusi entzule konektatu 5 (0,03)
ikusi entzule leial 5 (0,03)
ikusi entzule batzuk 4 (0,03)
ikusi entzule bildu 4 (0,03)
ikusi entzule buruzko 4 (0,03)
ikusi entzule galdu 4 (0,03)
ikusi entzule gutxi 4 (0,03)
ikusi entzule hori 4 (0,03)
ikusi entzule inguru 4 (0,03)
ikusi entzule jarraitu 4 (0,03)
ikusi entzule oso 4 (0,03)
ikusi entzule tarte 4 (0,03)
ikusi entzule antzoki 3 (0,02)
ikusi entzule arabera 3 (0,02)
ikusi entzule behar 3 (0,02)
ikusi entzule belarri 3 (0,02)
ikusi entzule bera 3 (0,02)
ikusi entzule berak 3 (0,02)
ikusi entzule boto 3 (0,02)
ikusi entzule datu 3 (0,02)
ikusi entzule elkarte 3 (0,02)
ikusi entzule galdera 3 (0,02)
ikusi entzule harreman 3 (0,02)
ikusi entzule hauek 3 (0,02)
ikusi entzule hitz 3 (0,02)
ikusi entzule hurbildu 3 (0,02)
ikusi entzule informatu 3 (0,02)
ikusi entzule informazio 3 (0,02)
ikusi entzule interes 3 (0,02)
ikusi entzule interesgarri 3 (0,02)
ikusi entzule jakin 3 (0,02)
ikusi entzule kontsumo 3 (0,02)
ikusi entzule lortu 3 (0,02)
ikusi entzule mundu 3 (0,02)
ikusi entzule nahi 3 (0,02)
ikusi entzule nola 3 (0,02)
ikusi entzule paper 3 (0,02)
ikusi entzule partekatu 3 (0,02)
ikusi entzule potentzial 3 (0,02)
ikusi entzule saio 3 (0,02)
ikusi entzule sari 3 (0,02)
ikusi entzule telebista 3 (0,02)
ikusi entzule telefono 3 (0,02)
ikusi entzule txunditu 3 (0,02)
ikusi entzule zein 3 (0,02)
ikusi entzule zer 3 (0,02)
ikusi entzule abeslari 2 (0,01)
ikusi entzule abestu 2 (0,01)
ikusi entzule adin 2 (0,01)
ikusi entzule agurtu 2 (0,01)
ikusi entzule ahal 2 (0,01)
ikusi entzule Chiloé 2 (0,01)
ikusi entzule ETB 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia