Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 741

2000
‎Adibide polita da ikusteko nola jokatu izan den askotan boteretik euskarari dagokion afera honetan: alde batetik zaindu beharreko relikia dela iragartzen zaigu, baina eguneroko bizitzan eraztunaren zigorrak bere bertsio modernoetan segitzen du, erabilera praktiko eta zibila oztopatzen saiatzen da.
‎Bertsolaritzan behin eta berriro agertu den arazoa da satanizazioena. Batez ere euskaltasunaren ezaugarri bereizi moduan erabili izan diren arteetan, beti egongo da politikoki zuzena ez den jarrera bat, eta polita da ikustea nola ez dugun ikasten: trikitixa munduan antzeko zerbait bizi izan dugu orain ez aspaldi.
‎Frustraziotik jalgitzeagatik ez da bortxazko ekimenik egin behar. Alde horretatik sofritzen dut, ikusiz nola erdi hilak garen eta halako urguilu handi batekin oldartzen garen bizitzan. Umiltasun gehiagoz joan behar dugu munduan, Zuberoan, Iparraldean eta Euskal Herrian orobat.
‎Euskaraz ez dakien nazionalista askok askotan kalte egiten dio euskal kulturari. Kuriosoa da ikustea nola, zuk liburu bat erdaraz argitaratu, eta Euskal Herriko jendeak esaten dizun," hombre, no sabia que escribieseis estas cosas en euskera".
‎Hala ere, edo horregatixe, hain zuzen?, kuriosoa da ikustea nola TxillardegikKierkegaard en antzeko krisi existentzial bat eta azken, jauzi, bat eginarazten dionLeturiari, arrazoimenaz gaindi eta nolabait erlijioaz beraz gaindi, kasu honetan?. Nobelan horixe da esanahitsuena, errotik existentzialistena.
‎Baina, erran bezala, ez guztiz. ...ik, sosegatzen nintzen, behatzen nion aitak egin presentari, eta ohartzen nintzen ezen hobe zela etxe hartan bigarren izaitea hirugarrena baino, nola baitziren gure etxeko morroi neskame ezkonduen haurrak, haietarik nehork ere ez baitzuen halako jostailurik, guztiak ere hutsaren hurrengo; eta jostailua eskuan hartu, eta haur haienganat joaiten nintzen, ni haiekin nahastea amak laket ez bazuen ere, ikusterat nola zabaltzen zitzaizkien begiak, ez dakit inbidiaz edo harriduraz, eta sentitzerat nola haiek zabaldu begiek ditxaren hegiak zabaltzen zizkidaten niri.
‎Eta, ikusirik nola zetozen gizon haiek, zuzi izeki berrien argipean laztu, larritu eta asaldatu ginen, nola usoa aztorearen ikusteaz. Eta, nola aztorearen aztura eta usantza baita usoen atzemaitea, hala oldartu zitzaizkigun indiar horiak eta zazpi gizon zuriak gainerat, on edeki eta urrikigabeki.
‎Hurrengo urtean, edo handik bi urterat, aitak ezpata erregalatu zidan neuri ere. Baina iragana nuen sukarra orduko, zeren bainekien ezen, Mattinen aurka, ezpatari gisa, beti nintzela galtzeko eta haren azpiko izaiteko, ikusirik nola moldatzen zen hura arma harekin, aitarekin edo administratzailearekin ibiltzen zenean, trebetasun handiz, eta zeren, lerro batzuk lehenago adierazi dizudan bezala, bainuen orduko bertze mundu bat, edo bertze mundu batzuk, prezeptore jaun Marcelen eta osaba Joanikoten eskutik zetozkidanak eta gero eta neureagoak sentitzen nituenak, eta bere mementuan erakutsiko dizkizudanak.
‎Zeren bizitzak erakutsi baitit ezen ezkonlaguna estu eta larri ikustea dela —eta, ahal izanik, hankaz gora— senar emazte gogaituen nahia eta gutizia, zeren batak zein bertzeak horrela emaiten baitie ihesbidea eta itzurbidea elkarren aurka pilatu eta luzaroan ezkutatu gaitzerizko eta ezinikusiei, eta zeren gogait gaixtoari ere, bidenabar, erremedioa edireiten dioten. Baina, esplikazione merke horietarik haratago, ikus nola irudikatzen dudan gaur gure senar emazteen arteko eszena labur hura: jarri zen dukesa, bere zorabioan, zurbil eta musuzuri, gero eta musuzuriago; dukea, aldiz, musugorri, gero eta musugorriago, ez ahalkez baina satisfazionez, bien artean izain ikustezin bat balego bezala, emazteari hurrupatzen eta kentzen zion odola senarrari emaiten ziona.
‎Eguraldiari buruz egin dezakegu berba, hala nahi baduzu, umearen eskola txostenaz eta pediatraren gomendioez, erosketez, bankuko agiriez, bizimoduaren mekanika aldarazi digun telebista hondatu berriaz, auzokoen hurrengo bileraz, tabakoaren prezioaren gainean, irakurtzen ari zaren artikuluaz, udako oporrei buruz, zure lankide apo horretaz eta gainerako lankide ondraduez ere, zure depresio antzeko infekzioaz. Eta berba egin ahala, ikusi nola doakidan askatzen ariman nekarren kremailera. Ikusi zein naro isurtzen zaidan izter artetik Esne Bidea.
2001
‎Dena den, egia da, halaber, ezen herrialde horietan inbertituriko dolarren zati bat beste nonbait gastatua izango litzatekeela; eta, kasu honetan, atzerritar aurrezkien amerikar erosketak sorturiko eurodolarren kopurua ez litzateke gutxituko. Horrela, nazioarteko ordainketen oraingo sisteman, zaila da ikustea nola batera daitezkeen, herrialde aberats eta txiroen behar osagarriak asetzea eta kapital espekulatzailearen hazkunde kaltegarrian aurka burrukatzea.
‎Bainan bidean sorginak ikusi zituzten. Buruzagiak liburu zaharrean so egin zuen ikusteko nola hiltzen ahal ziren. Irakurgeiak erraiten zuen urak zituela ehaiten.
‎–Nahi al duzu ikusi nola geratzen diren ohean?
‎Gizona gizonari dagokion legez jokatzen ikusteak harritzen gaitu, egia esan, bestek ez bezala. Ez ote genuen ikusi nola joan zen Monsieur Vincent –ez zen film txarra– tximistak egiten gure artetik, karitateari buruz zalaparta gehiegitxo ateratzen zuelako edo, gure kritikak, edozein Sor Angélica edo Madre AlegrÃa laudorioz betetzen duen kritika horrek, txintik esan gabe?
‎Baita Aita Barandiaran ere. Ikus nola: " Orrela, Â ba, bildu ziran Akayar en buruzagiek","... zaldiaren... barruan izkutatu ziran Akayar en buruzagiek"," Alako batean, ba, irten ziran...
‎Hizkuntzarekin gertatzen den antzera, ez da garbiroegi ikusten nola bere hartan iraun zuten antzinadanik zetozen direlako lege horiek. Foruak, maiz entzuten dugu horrelakorik, nonahi aurki daitezke, edonongo hiri eta eskualdeetan.
‎Mariano Ferrer kazetariak ironia finez idatzi du McDonald, s Politika egoera batean bizi garela. Hain zuzen ere, bitxia da ikustea nola hedabideek gaiak bildu, murriztu eta sinplifikatzeko duten funtzionaltasun hori otordu bizkorren araberako komunikazio estrategiaren arabera bideratzen den. Egun batean, Giza Eskubideen Batzordean Josu Urrutikoetxearen parte hartzeak titular izugarri handiak merezi baditu, biharamunean, gaia alboratu eta beste egun gutxi batzuetarako zer esana emango duen gaia ateratzen dute txisteratik.
2002
‎Camilo Jose Cela eta Adolfo Marsillach. Oso ariketa interesgarria izan da, komunikabideen jokaera aztertuz, ikustea nola eman duten bi heriotza horien notizia eta, bestalde, ikustea nor joan den, zein jende mota inguratu den hauen hileta elizkizunetara. Camilo Jose Celaren kasuan, jende gehiagoren artean noski, gaur egun boterean dauden guztiak joan dira etengabe hildakoaren alde hitz politak esanez, intsentsua barreiatuz han hemenka haren fabore.
‎Hau esanda, azterketa honetan adierazten den egonkortasuna azpimarratuko nuke, duela lau urteko argazkia eta egungoa berdintsuak direlako. Positiboa da ikustea nola hiztun berriak haurrak eta gazteak komunitatean txertatzen ari diren, batez ere Gipuzkoan eta Bizkaian. Bilboko kasua adierazgarria da, haurren erabilera tasan hazkundea izan da, eta hori ez da ematen ez Nafarroan, ez Araban ezta Iparraldean ere.
‎Zuk aipatzen duzu zure anekdota pertsonal bat 1972tik 1978ra artean abertzaleen artean elkar ulertze minimo batetik eta zenbaitetan konplizitatetik elkar ezin ikusira nola pasa zen ilustratzeko. Urruntze hori Lizarra Garazi eta ETAren tregua garaietaraino luzatu zen eta...
‎Luengo k berak idatzi zuen 1999an hausnarketa berribat Huarte de San Juan aldizkarian20 Bertan historiografiaren ohiko errepasoaegiteaz gain, hurrengo atalean jorratuko dugun auzi bat lantzen zuen, hots, historianazional eta nazionalistarik eza Euskal Herrian. Huarte de San Juan aldizkariarenzenbaki berean, azken hogei urteetako Nafarroako historiografia aztertu zuten PilarErdozainek eta Fernando Mikelarenak21 Arlo desberdinetako lanik bikainenakaipatzea izanik lanaren muina, esanguratsua da ikustea nola erakusten dituzten, lehen atalean, Nafarroako historiografiari buruz dauden eskola eta taldeak, etabaita erakundeen aldetik duten babes desberdina ere.
‎–Handitzerakoan, Ekainekin ezkonduko naiz –eta erantsi zuen–: Ekaini ere asko gustatuko litzaioke ikustea nola ateratzen ditugun ama eta osaba Lazaro paseatzera.
‎Atzokoa urruti geratzen zaizu, badirudi zu ez zaren besteren bat pasatu zela hilketa gertatu zen tokitik, beste batenak bezalakoak oroitzen baitituzu bezperako gertakariak. Hildakoak erraietan utzi dizun arrastoak, berriz, harritu egiten zaitu, ikusirik nola erasan dizun sekuentzia azkar azkar batek. Ahaztu egin nahi zenuke oroimenean iltzaturik geratu zitzaizuna, gogo gutxi duzu galde  tzeko nor zen hildakoa, familiarik ba al zuen, zer nolako bizi asmoak zituen.
‎Egia da, dena dela, batzuetan administrazioak ez dituela zaintzen xehetasunik txikienak ere. Nire esperientzia ekarriko dut ona, zeren nik neuk ardurak izan nituenean Euskal Herriko Unibertsitatean, nire baitatik ateratzen baininduen ikusteak nola errektoreorde edo dekano zenbaitek ez zuten egiten batzuetan ahaleginik txikiena ere, euskaldunen eskubideak direla eta, kosturik gabeko araubideak betetzeko, nahiz hori mezutzen genien behin eta berriz. Ulertzen dut medikuntza irakasteko irakasle bat behar baldin bada eta berdintsu zait eskolara eramango duen autobusaren gidariaren kasua ere, irakasle euskaldun berri baten edo auto gidari euskaldun berri baten kontratatzea ez dela lan erraza, horrek kostua sortzen baitio administrazioari.
2003
‎* Koadroak CONSUMER en hipotesiko hiletaren kostu maximoa eta minimoa erakusten ditu (eurotan), eta txostenean aztertu diren 13 probintzietako ehorztetxeetan hileta konbentzionalen artean merkeena aukeratu zela kontuan izan: ikusi Nola egin zen txostena, zatia.
‎Ez zen izan Ekonomia Sailekoa oso zehatza ez zen bakarra, erraz ondoriozta daitekeenez, «antolamendua bera egunez egun moldatuz joan da», eta sail bakoitzak ez zituen ordu guztiak beteta, aukeratutako egunak baino. Linguistika lehenengo astelehenean hasi zen; Zientzia asteartean (interesgarria da ikustea nola azpimarratu zuen Herria astekariak sail honetako partaidetza: gazteak, adin gordinean sartuak, eta bereziki, «jakintza aitzi natuenetan trebatuak»); hurrengo egunean Psikologia eta Soziologia eta «Geroxeago hasiak dira bertze bortz pasei talde bakotxak eremu berexi bat hautaturik»60 Bost izan ziren antolatutako sailak:
‎Nik ere nahiko nuke etxerat itzuli. Oya, erantzun zion amak, hemen da zure etxea. Zure aita eta ni biziki arranguratuak gara ikustean nola bizi zaren hemen. Ez duzu uste hobe dela zuretzat eskolarat gehiago ez joatea?
2004
‎Ohar horretan EPRren propaganda hankaz gora ipini du: energia nuklearra Europa mailan zaharkitutako modeloa da, EPR ohiko erreaktore bat da bere arazo ezagun guztiak dituena (arriskuak, hondakinak, armagintzarako erabili ahal izatea, efikazia ttikia...) eta gainera Europako merkatu liberalizatuan ez da ikusten nola izan daitekeen konpetitibo.
‎Dena den, gure aurreko mendearen bukaera geroztik ikus nola bidaiez eta geografiez ari diren liburuak metatu diren liburu dendetan, astrologiaz eta esoterismoaz ari direnekin batera. Zer ari ote zaigu gertatzen?
Ikusi nola mugitzen dituen karpak haizeak!
‎Ez duzu ikusi nola gauden jantzita?
‎Are gehiago, badago aipaturiko maila praktiko eta maila teoriko horiek lotukodituen argudio hurbiltzaile bat azaleratzerik, ekonomia sozialaren testuinguruangaudela aprobetxatuz. Ikus nola ekonomia sozialaren egite praktikoak, orain arte, ez dituen teoria ekonomiko ortodoxoak edo ofizialak aintzakotzat hartu; izan ere, teoria ortodoxo edo ofizialak ez du onartzen agenteek bere egite ekonomikoetanalde sozialik dutenik ere. Eta gabezia teoriko hau izan da, historian, eskola sorkuntzaren iturrietariko bat.
‎Adibidez, baleak ikasten urtebete eman dezakezu. Ikusi nola mugitzen diren, nola ateratzen diren azalera, non hazten diren… Baina haren portaera ulertu ahal izan dudana itsaspean behatu izana da, haren kantuak entzutea, nola komunikatzen edo erditzen diren ikustea. Gauza bera gertatzen da zetazeo espezie askorekin, arrain handiekin, gaur egun gainbeheran baitaude, edo koralezko arrezifeekin.
‎Ruben hasi da berbetan: “Aurre denboraldian uste nuen Aretxabaleta zela talde makalena, eta ikusi nola dabiltzan. Mondrari dagokionez, egia da gorago egotea espero nuela, orain ditugun puntuak baino gehiago izango genituela uste nuen”.
‎Zorionak, pendejo! Ikusten nola oraindik gogoratzen naizen. Ez, ez zenuen merezi (broma da).
‎Zorionak, pendejo! Ikusten nola oraindik gogoratzen naizen. Ez, ez zenuen merezi (broma da).
‎Zorionak, pendejo! Ikusten nola oraindik gogoratzen naizen. Ez, ez zenuen merezi (broma da).
‎Benetako pena ematen du ikusteak nola guk baino tradizio eta errealitate sendoagoa dutenek ez duten dudan jartzen azpiegitura hobeak egitearen komenentzia; eta hemen, berriz, betiko zekenkerian eta erdipurdikerian jarraitzen dugun; oraindaino egin ez dena, bibliotekarik gabe," erakunde" batekin egingo delakoan...
‎Zientzia egitea ez da amodiozko gutunak idaztea; filosofia, batzuen ustez, beharbada bai. Baina ez dut ikusten nola lor dezaketen horiek poetak baino hobeto idaztea gutunok. Filosofia, ez gaitezen engaina, ez da literatur generoa.
‎gure komunikazio sistemaren parte inportantea da dagoeneko, baina are garrantzitsuagoa izango da etorkizunean. Ez da erraza ikusten nola berbidera daitekeen egungo egoera, dagoeneko kate handien interesak hain garatuak daudela, are gutxiago erakunde autonomikoek estatuaren aurrean dituzten mugekin ikus entzunezko sistema propio bat araupetzeko. Baina, edozein modutan, derrigorrezkoa ikusten dugu, EAEn behintzat, ikus entzunezko sistemaren gaineko orain arte ez bezalako legegintza eta instituzionalizazio propio bat eraikitzea, Ikus entzunezkoen gaineko euskal lege bat eta Ikus entzunezkoen Euskal Batzorde Goren bat, alegia, gauza izango liratekeenak ikus entzunezko sistemarako, eta haren baitan telebistagintza lokalentzako, irizpide eta politika printzipiobe rri batzuk ezartzeko.
‎Etikaz edo erlijioaz mintzatzerakoan funtsezko kontzeptuak (ongia/ gaizkia, zuzena/ okerra, Jainkoa, betierekotasuna...) konparazio edo alegoria gisa erabiltzen ditugula dirudi, baina berez erabateko zentzuan (hots, zer konparaturik gabe) baizik ez ditugu erabiltzen. Dakusagun nola.
‎" Ikusi nola dabilen..."
2005
‎Baina zuk uste duzu hori nahi gabe jarri dutela hor? Ikusirik nola aztertu duten dena?
‎Nik ez dut ikusiko hori, baina egun batez pentsatzen dut dutela onartu euskara hizkuntza ofizialtzat Iparraldean, pentsatzen dut beharbada euskal departamendu bat ere emanen dutela, horretakoz naiz ni Batera plataformaren alde. Enetzat interesgarria da ikustea nola sortu den Seaska, nola sortu diren ikastolak, zer jasan duten, zer pairatu duten anitz urtez, eta nola gero ezagutuak izanak diren. Gauza berbera diot Laborantza Ganbararekin.
‎Autonomoa naiz orain dela urte mordotik. Magook ez daukagu inolako laguntzarik, negozioa ondo joango balitz ulertuko nuke, baina ikusita nola ibiltzen garen... Penagarria da!
‎Bestetik, bitxia da ikustea nola teknologia berrietan sartuko zirenik uste ez zenuen enpresak alor horretan sartzen ikustea. Denbora asko galtzen dugu beldurragatik eta nagikeriagatik.
‎Apez bat astelehenean hiltzen dea? Asteazkenean ehortzen da eta ostegunean biltzen dira gelditzen direnak, ikusteko nola eta non eman biharamunagoko mezak. Biziki polliki estaltzen da hori birmoldaketa hitz ederrarekin, gero eta barnago agonian barna goazila aitortzeko orde...
‎Interesgarria da ikustea nola V. bertsoan lehenbiziko hiru neurtitzak ber­ dinak diren xehetasun ttipi bat goiti beheiti: Gurutze harek zuen 1 Kurutze hark baitzuen eta nola osoki aldatu duen azkena.
‎Harrigarrigerta dakigukeen arren, jokabide baztertzaile honek aldeko asko ditu Alardeak egiten diren hirietan. Are deitoragarriagoa da ikustea nola urtea joan eta urtea etorri ezdiren gauza ikusteko egiazko gatazka herri tradizioaren eta aldarri feministen arteanez baina fanatismo intorelantearen eta legez banakoei ezaguturiko eskubideen artean dagoela». Errotatibak, beraz, ez du zalantza izpirik ere gatazkari buruz jarreraeditorialaz, banakoen eskubide urraketa du ardatz (Alarde mistoaren aldeko jarrerabera) eta tradiziotik aldentzen da.
‎Ohar zaitez nola ari diren aldentzen eskuak elkarrengandik kutxa torazikoa zabaldu ahala. Jarraian, bota ezazu arnasa sudurretik, hori ere motel motel, eta ikusi nola elkartzen diren esku biak.
‎Ez, milesker, beti dena kritikatzen, iduri zuen haien mundua jeloskorkeriaren eta kutzukeriaren inguruan itzultzen zela... Amatxi, amaren aldetik, hor zuen, baina ikusiz nola pasa zen joan zen Eguberritan... eta bere aitaren aldeko arbasoak akituegiak eta zaharregiak ziren beraiekin hartzeko. Bazituen bi izeba urrun, behar bada.
‎...ra izanen da, ongi, ea sabel hori, bai, espero zitekeena da, aizu, zuk ez duzu oraiko hau hemen sartzen zaren lehen aldia, nik zu ezagutzen zaitut, bai, zure izen hori, Catharina, lau ordu ditugu lan honi akabaila emateko, tira ba, prest zaudete denok noski, ados, jakin ezazue nik egitekoak geldiro burutzea dudala laket, bortz ordu hobe, banoa beraz, kasu eman hor, kasu beheko horiek, beha ezazue, ikusi nola ateratzen dudan umea Catharinaren sabeletik, zeinen airoski jasotzen dudan, zeinen garbi, ikas ezazue, hor duzue, poliki, kuidadito pintura harrotu kablea kentzean, ederki, ikasten ari dira gainera tipulano hok, gogorra izanen litzateke denak bertan zamaketari gelditzea, bigarren traktorea ikusten diot ordea, egon, egizue leku hau ere ateratzeko, ken hadi bagonaren gaineko hori, alde egin ez... Ez, zuk ez didazu erranen baina nik badakit zu ez zarela ez txipretarra ez suediarra ez panamarra, Catharina Nauwelaerts zara zu, holandarra, hemen orai berean guri ur freskoa ematera azaldu behar lukeen langilea hil zenuena, mespretxuz hil.
2006
‎" Lagundu parte hartu gabe". Ikusi nola" ez duen parte hartzen" Parisek. Epervier operazioa dela eta, Deby Itno lehendakariari uzten dizkio bere c160 Transall garraio abioiak, Sudanekiko mugan dituen soldaduetatik batzuk hiriburura ekartzeko.
‎Ordainetan, Parisek Txadeko gobernua sendotu nahi du. Aurten hiru aldiz lagundu dio, ikusi nola. Martxoaren 14an Deby Itnori lagundu zion estatu kolpea saihesten, lehen esan dugunez.
‎Belgikako Leopold erregearen ustelkeria eta izaera basatia Anberesko portuko langile batek atera omen zuen argitara. 1897an Edward Morel egon zen hango kai batean ikusten nola deskargatzen zuten Kongotik zetorren ontzi bat. Ohartu zen ontzitik dirutzak balio zituen marfila eta kautxua lehorreratu zituztela eta trukean Kongora ez zutela bidali balak eta fusilak besterik.
‎Gure ustetan malgua baino kamutsa da; hots ez da batere zorrotza errealitate soziolinguistikoa bere hartan antzeman ahal izateko. Onartu behar dugu, ostera, oso interesgarria dela metodologiaren ikuspegitik ikusteko nola aldatzen diren pertsonen erantzunak balioztapen inkestak egiten direnean (EUSTATek 1989).
‎txikiak!... Ikusten nola egiten duen hozka. Izuturik dago.
‎Cayo Plinio Bigarrenaren, Zaharraren, izaera ondo islatzen da bere iloba Plinio Gazteak bere lagun bati idatzitako eskutitzan; horrela dio: , harrigarria da ikustea nola hain lanpetua zegoen gizon batek hainbeste liburu idatzi ahal izan zituen, liburu gehienak gai oso zailak lantzen dituztelarik. Are harrigarriagoa da dakizunean denbora batez foroan jardun zuela, 56 urterekin hil egin zela, funtzio garrantzitsuenak bete zituela eta enperadoreen adiskidea izan zela.
‎Horrez gain, Tobillas garrantzitsua da, orobat, ikusteko nola bilakatu zen Goi Erdi Aroko nekazari hazkundea Euskal Herrian, Araban, hain zuzen ere, eta, bide batez, Elizaren egituratzeaz argi gehiago izateko, besteak beste63 Honen guztiaren testuingurua Goi Erdi Aroko hazkundearen hasiera garaia baita64.
‎Oso interesgarria da ikustea nola Antso IV.ak egindako berrespenetan badiren Tolosa eta Arrasateko Mondragonera bidalitako testuak (Valladoliden, 1282ko apirilaren 28an eginak), zeintzuetan berretsi egiten ziren hiribilduen pribilegio eta hiri gutunak, ezetsiz, aitarekin izandako gudu zibila zela-eta, gorteek emandako pribilegioen ukatzea (Orella, 2003: 51).
‎Domotikaren, aisialdiaren eta informatikaren arteko gaur egungo bateratzeak ITRONi lagundu dio, sistema eragile nagusien garatzaileek beregana itzuli baitute ikuspegia. Gaur egungoa ere bai etxeko robotikaren arteko konbergentzia (domotika), aisiak eta informatikak asko lagundu dizu sistema eragile handien garatzaileak (Windows eta Linux) nagusiki) sistemetara itzuli dira denbora errealean erabil daitezke, eta ezaugarri batzuk ikusi nola diren moldagarritasuna eta gauzatzeko azkartasuna. Alferrik telefono mugikorrak, kamera digitalak, multimedia erreproduzitzaileak, DVD erreproduzitzaile eramangarriak edo MP3, eta beste gailu asko, erantsita dituzte.
‎" La historia toda de Vizcaya es una larga contienda entre la tierra llana y las villas, entre el labrador y el mercader" [Spencer beti! Ikus nola Hegel edo Marxek ez duten Unamuno-ren historiaren filosofia, Euskal Herriari dagokion bezainbatean bederen, axalgainetik busti ere egin]; eta borroka etengabeko horretan beti, Zamakoladan, karlistadetan," Bilbao, con el apoyo de Castilla, de toda España, se ha impuesto"; hots, Euskal Herrian merkataria, progresoa, Gaztelaren laguntzarekin bakarrik nagusitzen zaio laborari atzerako... Ematen du, Euskal Herriak kalamitateak eta gerrak sortu besterik ez duela egiten; eta gero Gaztelak laguntzen dio irteten eta aurrera egiten.
‎Ohantzearen gainean etzanda begiratu nintzen ikustetik nola hiltzen zuten nire behoka mutur xuria. Aizkorakadaka egin zuten, gazteluko atarian putzu ilun bat utzirik.
‎Agian fite etorriko duk. Horrela ez diat ikusi nola Pauen edo Donibanen norbaitek erabakitzen duen Garrüzek gazteluzain gazteagoa behar duela.
‎Esaterako, guk geuk ez dugu ikusten nola gutxiets daitekeen Odiseoren aberastasuna, hain zuzen, errege horren jabetza urriak Aro Lausoan egon zen txirotasunarekin adosteko5: Eumeo txerrizainaren kontuen arabera —Katalogo edo Linear B taulatxo baten estiloa ere nabarmentzen da—, hamabi behi talde ditu, eta hamabi artalde, eta hamabi ahuntz talde, eta hamabi zerri talde Itakatik kanpoko lurretan, mertzenarioek eta esklaboek zaintzen dituztenak, eta, Itakan bertan, beste hamaika ahuntz talde, artzain adituek zainduak; bestalde, Eumeo txerrizainak berak mila zerri zaintzen ditu.
2007
‎Bioerregaien errentagarritasuna justifikatzen da horiek egiteko erabili diren laboreetatik (artoa, garia, koltza, eta beste) ganaduentzako janariak ere atera daitezkeelako. Baina hori egin ahal izateko, sekulako espazioa behar duten lantegiak sortu behar dira, eta gainera bolumen izugarri handiak erabili behar direnez, ez da ikusten nola eraman ahal izango diren bazka horiek prezio merkeetan 100 kilometro baino urrunago.
‎Bigarren, badirudi prozedura segurua dudala ideia abstraktuen sare fin eta xotiletik alde egitea, zeinak hain zoritxarrez gizonen adimenduak nahasi eta lardazkatu baititu, eta hori aparteko zertzelada honekin, hots, zenbat eta zorrotzagoa eta jakingura handikoagoa izan gizonaren asmamena, hainbat joera sakonagoa izan duela tranpan erortzera, eta tinkoago eutsita geratu dela bertan. Hirugarren, ditudan pentsamenduak, hitzak kenduta, neure ideietara mugatzen ditudan heinean, ez dut ikusten nola erra naitekeen hain erraz. Pentsagai ditudan objektuak, argi eta egokiro ezagutzen ditut.
‎“Bi jazarpen moduek ondorio larriak dituzte”, adierazi zuten auzitegiko hiru epaileek aho batez hartutako erabakia ematen duen idazki batean. “Ez dugu ikusten nola bereizi esterilizatu behar diren biktimak eta abortatzera behartutakoak”, azaldu zuten. Zi Zhi Tang txinatar hiritarra Estatu Batuetan egon daitekeela diktaminatu ondoren hartu du erabakia epaimahaiak, Txinako agintariek 1980an abortu bat egitera behartu zutela uste baitute, bikotea ez zegoelako ezkonduta.
‎autobidean eta autobian 120 km/ h, errepidean 80/ 90 km/ h eta hirian 50 km/ h. Bitxia da ikustea nola marka batzuek ibilgailu horren aldeko apustua egin duten, lana eta aisialdia modu mistoan erabiltzeko. Ez da ahaztu behar atzeko kaxan lan materialak kargatzeaz gain, motorrak, quad ak eta abar garraia ditzaketela.
‎Herrialdeen arteko adostasunik eza da arrazoia. Hala ere, Europako Erkidegoetako idazkari nagusi Johan Vanhemelrijck en aburuz, garrantzitsua da ikustea nola hazten diren labore horiek, nahiz eta produktu bakarra baimenduta egon", Bt artoak dio komunikatuan adituak. Gaur egun, mundu osoko 46 herrialdetan lantzen ari diren edo garapen fasean dauden 209 aldaketa genetiko mota daude.
‎Nola jokatu Eraikin bateko bizilagunek etengabe entzuten zituzten zarata bitxiak, eta ikusi nola haur asko sartzen eta irteten ziren etengabe beren eraikineko etxebizitza batetik. Egoera kezkaturik, ikertzea erabaki zuten eta haurtzaindegi klandestinoa zela jakin zuten, baina handik urte erdira arte ez zuten lortu etxea utzi eta jabea botatzeko agindua.
‎Euskal Herriko muturrei begira zera dio gure autoreak: " Bizkaitar ondradu eta indartsu baina zakarrak eta zuberotar finak, zeinarengan badirudien Proventzako trobadoreen espiritua berriz esnatu dela, hizkuntza Bat hitz egiten dute", eta, euren arteko ulermena beti erraza ez bada ere," nazio baten eta beraren anai bezala aintzatesten dira" 204 Zentzu honetan argigarria da ikustea nola eta zergatik Humboldtek euskaldunak" Vasken" bezala ezaugarritzen dituen, alegia," v" rekin eta ez" b" rekin idatzita205 Berak harriduraz egiaztatzen du" euskaldun guztiak bilduko dituen izen Bat falta" dela, alegia," ezbairik gabe espainiarrek, frantsesek eta alemanek onartuko luketena" 206 Euren artean" Euscaldunac" bezala ezagutz... frantsesek" Biscayens" hegoaldekoentzat eta" Basques" iparraldekoentzat; eta espainolek bakarrik hegoaldekoei buruzko" Provincias Vascongadas" eta" Navarra".
‎Hezkuntzaren inguruko jarduerak, beti ere," gizaki osoa" hartu behar du kontuan; zentzu honetan, interesgarria izan daiteke ikustea nola adierazi izan den hori pedagogiaren historian —esaterako— paideia eta Bildung kontzeptuekin. Paideia, ezaguna den bezala, Kristo aurreko V. eta IV. mendeetako greziar hiri estatuetan sortutako ideia da, eta, Gudjons ek dioen bezala, aldi berean esan nahi du" bizitza forma praktiko bat" eta" filosofikoki zehaztutako giza formazio ideal bat" 29 Labur esan dezakegu, kontzeptu horrek giza prestakuntza orokor bat islatzen duela, zeinak aldi berean polis ean eraman beharreko bizitza sozio-politiko egoki bat eta bertutearekin loturiko bizitza indibidual on eta justu bat aditzera ematen duen.
‎Baina, esan bezala, ezinbestekoa da aurretik —eta pedagogia orokorraren perspektibatik— hezkuntza bera eta bertan hizkuntzak betetzen duen papera kontsideratzea eta aztertzea. Horregatik, eta euskal hezkuntzaren perspektibatik, oso esanguratsua da ikustea nola teoria pedagogikoak hizkuntzaren berezko funtzio humanizatzaile batez hitz egiten duen: hizkuntza bera, alabaina, ez da hizkuntza historikoetan baino existitzen —gizakia erreala, egiaz, gizataldeetan bizi diren gizabanakoengan bakarrik den bezala— eta, ondorioz, modu batean edo bestean hitz egin behar dugu hemen ere euskararen berezko funtzio hezitzaileaz.
2008
‎Beste gauza bat da norberari bere lanean zenbateko aberastasuna ematen dion, baina oro har nik uste dut aberasten duela sortzailea eta ikaslea ere, testuinguru bat ematen diolako. Anton eta biok nahiko zaharrak gara ikusteko nola gu arte garaikidearekin kezkatzen hasi ginenean, ez zegoen nora joan, ez leitzera, ez ikustera, ez katalogo bat begiratzera. Nik karrera egin nuenean, arte garaikidearen inguruan estudiatzeko Espainian liburu bakarra zegoen, Valeriano Bozalena.
‎Baina esan behar dut, era berean, nik behintzat ezin dudala historian mugimendu arrakastatsu baten adibiderik aurkitu, eragin nahi duen herrialdean bertan mugimendurik egon gabe. Ez dut ikusten nola lor dezakegun arrakasta kasu honetan, palestinarrak elkarlanean hasten ez badira.
‎Beste alde batetik, aintziraren inguruko landaredia denborarekin nola aldatu den ikusi dute, sedimentuetan pilatu zen polenari begiratuta. Eta, azkenik, sedimentuetako mineralak (hondarra) aztertu dituzte ikusteko nola aldatu ziren haize erregimenak, eta garai bakoitzean inguruko eremuetan zein zen landareen estaldura maila (landaredia zenbat eta urriagoa izan, orduan eta hondar kantitate handiagoa mugitzen da eremu batean, landareek gaitasun handia dutelako lurzoruari eusteko).
‎Gure gizartean, ordea, jende gutxi jabetzen da horretaz. Interesgarria da ikustea nola aldatzen den egur hilaren pertzepzioa leku batetik bestera, horrek nabarmen eragin baitezake errekak leheneratzeko garaian.
‎Nik, ordea, ulertzen ez dudana da jendeak nola ez duen ulertzen. Beno, ulertu, ulertzen dut; baina esan nahi dut amorrua ematen didala ikusteak nola behin eta berriro gertatzen diren ezin ulertuak, gauzak hain argi ikusteko aukera izanda. Guztiok dugu ulertzeko ahalmena, baina batzuek garatu egin dugu eta besteak konformatu egin dira.
‎–Berriz ere isilik. Ikusten nola haur izutu bat besterik ez zaren?
‎Begien bistakoa da, edu berean, irakurraldi horiek beren mugak dituztela. Mugak muga, so egite juridikoa aberasgarria izan daitekeela ere ezin uka, batik bat ikusteko nola darabilen orduko euskaldun ikasi batek zuzenbidearen mundua.
‎Prozesu katartikoa bide da Ziutateaz en idazketa euskal mendietatik datorren Atxaga oraindik anonimo eta ezdeusarentzat. Baina interesgarria da ikustea nola aldi berean nazka eta lilura eragiten dizkion Atxagari Scardenallik, obraren idazkera sutsuak salatzen digunez. Ez dezagun ahantzi 23 urteko gazte baten obra dela Ziutateaz.
‎persona> non> grata> bihurtuko da Jon Ezenarro artikulua plazaratu bezain laster. Kuriosoa da, bestalde, ikustea nola, metaforari eutsiz, bere iragana Urzagak agerian uzten duenean, amorante guztiak desagertzen zaizkion bat batean Ezenarrori, berriro ere bizitea sexual pobre batera itzuliz.
‎(b). Esan badagizu ezta faltako;/ neurk> jakin ez arren, badogu diru/ juglare pare bat nogaz konplidu? (14v),, neurk> ekusirik nola zarean/ neskea, bildurrago nax? (23r),, ene laztanak gurarik eta/ neurk> ala trabajadurik?
‎Turpinen Kronikan Ganelon traidorea lau zalditara atxikia eta lotua laurdenkaturik izanen da Pastoralan bezalaxe. Baina bitxia da ikustea nola Kronikan esaldi bat soilik dena bertso mordoska bilakatzen diren.
‎Bitxia da ere ikustea nola Rolan heriotzaz zauriturik egarri den. Bere anaia Balduenari edateko eskatzen dio ur bila joan dadin, eta aurkitzen ez duenez edatekorik, kontutan hartuta Durandarte ezpatak birtute handiak dituela, harkaitza gainean kolpea ematen duela eta honi ura jariko diola.
‎KOLDO: Ikusten nola dena konponduz doan?
‎argazki editore osoa da, eta atal berezi bat du kamera digitaleko zarata ezabatzeko. Oso erabilerraza da; izan ere, aukera ematen du ikusteko nola geratuko litzatekeen irudia parametroak aplikatzean, eta zarata garbitzeko eremu independenteak zedarritzeko, baita dauden bezala utzi nahi diren beste batzuk ere. Argazkiak egiteko bideo kapturak erabiltzen dituzten pertsonentzat gomendagarria.
‎Ez dakit nola izan ziren Udalarekin izandako elkarrizketak, zer erantzun jaso zituzten, ezta babesa eman behar lieketenengandik erantzunik izan zuten ere. Gogoeta eragin dit ikusteak nola haien etxeazpiak jada laster inauguratuko duten beilatoki berri bat duen, baina haien etxebizitzek pankartez beteta jarraitzen dute. Duintasunaren erakusle.
‎Hori lanak! Gogoratzen naiz behin Asteasukoa zen apaiz batek, Jexux Otegik, ni ikusita nola esan zuen: Jesus!
‎Lanagatik utzi behar izan nuen eta berriro hartu nuenean idatzitakoa ez nuen erabat sinisten". Sakanako irrati euskaldunean Olasagarrek esan zuenez," badirudi bide pixka bat ikusi arte ez dudala argi ikusten nola kontatu". Narratzailearen aukeraketaz ari zen, besteak beste.
‎Beste hitz batzuekin esanda: " Ikus nola adoratzen dudan neure burua! Nora begira zaudete?
‎[Ez izatea II.] Zerbait badenak ezin jasan dezake ikustea nola dabilen ez dena izatearen kartzelatik kanpora. Ezin horrexen umeak dira proselitismoa eta propaganda, norbaitek aspaldi ikusi zuen bezala, eta inor ez da proselitista edo propagandista (besteren) hobe beharrez, baizik eta (bere burua) jasan ezinez, izan kartzelako segurantzia tristean etsi ezinez.
‎Jakintsu ezjakinak: " ez da aise ulertzekoa, ikusirik nola bizi den han jendea, zenbat irabazten duen, zer eta zer dauzkan..."; eta ezjakin jakintsuak: " horrexegatik, horrexegatik beragatik:
‎[Aurrekoaren esplikaziotzakoa I.] Ikusirik nola esan ohi dugun gezurterotzat daukagunaz" arnasa ere gezurra duela", aditzen dut ez arnasa egia dela, baizik eta arnasak ez dakiela gezurretan eta, gauza pixka bat jantziaz, arnasarena izango dela geure baitan adi genezakeen hotsik zinezkoena.
‎Gizakiaren asmo eta proiektuak aintzakotzat ez hartzen laguntzeko ariketa bat izan daiteke ikustea nola bukatu duten disko konpaktuek txorimaloarena egiten soro baratzeetan.
‎Kantek uste zuen, tesia mundu" inteligibleari" (noumenoari) eta antitesia" sentipenezko" munduari (fenomenoari) igortzen baldin badiogu, orduan ez direla izango bateraezinak. Ez dugu ikusten nola bateratzen diren era positibo batean, baina ezberdintasun hartan beharrezkotasuna eta askatasuna bateragarri agertzen zaizkigu.
‎— Jaun Arduraduna Gorrailek libertate osoz zin egin dezan bederen zuzen liteke. Bizkitartean, ikus nola Abere Batzarrak lehertu artino tinkatzen duen. Ez dezagun ahantz Gorrail akusatua dela, ez kondenatua.
2009
‎Gainera, asko ikasten da. Nik, esate baterako, ez nuen ikusia nola egiten zen lan telesaila batean. Ikusle bezala egon naiz programa batzuetan, baina ez dauka zer ikusirik.
‎Baita ere geroa, memoria labur bada ere, mende eta mendeen eraginak ez dira ezkutatzen, geroa ere hor dagoela erakusten baizik. Garruzeko 290 biztanlek duten kemena atzo hala, egun hola, gero ikusiko nola atsotitzean oinarritzen da, jakina.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ikusi 740 (4,87)
ekusi 1 (0,01)
Lehen forma
ikustea 190 (1,25)
ikusi 97 (0,64)
ikusten 93 (0,61)
ikusteko 80 (0,53)
Ikusten 38 (0,25)
Ikusi 36 (0,24)
ikusiz 31 (0,20)
ikusita 27 (0,18)
ikusirik 24 (0,16)
ikusteak 15 (0,10)
Ikus 12 (0,08)
ikustean 12 (0,08)
ikus 10 (0,07)
Ikusiko 8 (0,05)
ikustera 8 (0,05)
Ikusirik 6 (0,04)
Ikustea 6 (0,04)
ikusiko 6 (0,04)
Ikusita 5 (0,03)
Ikusazu 3 (0,02)
Badakusagu 2 (0,01)
Dakusagun 2 (0,01)
Ikusiz 2 (0,01)
Ikusteak 2 (0,01)
badakusazue 2 (0,01)
dakusagu 2 (0,01)
Badakusazu 1 (0,01)
Banekusan 1 (0,01)
Ikusitakoa 1 (0,01)
Ikusteko 1 (0,01)
dakusa 1 (0,01)
dakusagun 1 (0,01)
dakusazue 1 (0,01)
ekusirik 1 (0,01)
ikusan 1 (0,01)
ikusazu 1 (0,01)
ikusia 1 (0,01)
ikusira 1 (0,01)
ikusiz gero 1 (0,01)
ikusizkoak 1 (0,01)
ikusteagatik 1 (0,01)
ikustearekin 1 (0,01)
ikustearren 1 (0,01)
ikusteaz 1 (0,01)
ikusterakoan 1 (0,01)
ikusterat 1 (0,01)
ikustetik 1 (0,01)
ikustez 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ikusi nola egin 34 (0,22)
ikusi nola egon 29 (0,19)
ikusi nola joan 20 (0,13)
ikusi nola ibili 16 (0,11)
ikusi nola aldatu 11 (0,07)
ikusi nola atera 9 (0,06)
ikusi nola jokatu 9 (0,06)
ikusi nola ari 8 (0,05)
ikusi nola bizi 8 (0,05)
ikusi nola moldatu 8 (0,05)
ikusi nola ez 7 (0,05)
ikusi nola jarri 7 (0,05)
ikusi nola begiratu 6 (0,04)
ikusi nola mugitu 6 (0,04)
ikusi nola tratatu 6 (0,04)
ikusi nola antolatu 5 (0,03)
ikusi nola funtzionatu 5 (0,03)
ikusi nola garatu 5 (0,03)
ikusi nola gu 5 (0,03)
ikusi nola hartu 5 (0,03)
ikusi nola hazi 5 (0,03)
ikusi nola sentitu 5 (0,03)
ikusi nola eraman 4 (0,03)
ikusi nola idatzi 4 (0,03)
ikusi nola oraindik 4 (0,03)
ikusi nola osatu 4 (0,03)
ikusi nola pasatu 4 (0,03)
ikusi nola sartu 4 (0,03)
ikusi nola baliatu 3 (0,02)
ikusi nola bereizi 3 (0,02)
ikusi nola borrokatu 3 (0,02)
ikusi nola bota 3 (0,02)
ikusi nola bukatu 3 (0,02)
ikusi nola eman 3 (0,02)
ikusi nola erabili 3 (0,02)
ikusi nola erantzun 3 (0,02)
ikusi nola erreakzionatu 3 (0,02)
ikusi nola esan 3 (0,02)
ikusi nola etorri 3 (0,02)
ikusi nola geratu 3 (0,02)
ikusi nola hain 3 (0,02)
ikusi nola haur 3 (0,02)
ikusi nola hobetu 3 (0,02)
ikusi nola jakin 3 (0,02)
ikusi nola lortu 3 (0,02)
ikusi nola pasa 3 (0,02)
ikusi nola suntsitu 3 (0,02)
ikusi nola zu 3 (0,02)
ikusi nola agertu 2 (0,01)
ikusi nola aurkitu 2 (0,01)
ikusi nola babestu 2 (0,01)
ikusi nola bateratu 2 (0,01)
ikusi nola baztertu 2 (0,01)
ikusi nola behar 2 (0,01)
ikusi nola bera 2 (0,01)
ikusi nola berak 2 (0,01)
ikusi nola bete 2 (0,01)
ikusi nola bi 2 (0,01)
ikusi nola bidaia 2 (0,01)
ikusi nola bihurtu 2 (0,01)
ikusi nola eboluzionatu 2 (0,01)
ikusi nola eguzki 2 (0,01)
ikusi nola ekoitzi 2 (0,01)
ikusi nola elkar 2 (0,01)
ikusi nola elkartu 2 (0,01)
ikusi nola eraiki 2 (0,01)
ikusi nola eraldatu 2 (0,01)
ikusi nola eskaini 2 (0,01)
ikusi nola eskola 2 (0,01)
ikusi nola Europa 2 (0,01)
ikusi nola ezagutu 2 (0,01)
ikusi nola galdu 2 (0,01)
ikusi nola garai 2 (0,01)
ikusi nola gazte 2 (0,01)
ikusi nola gaztetu 2 (0,01)
ikusi nola gertatu 2 (0,01)
ikusi nola gozatu 2 (0,01)
ikusi nola haiek 2 (0,01)
ikusi nola heldu 2 (0,01)
ikusi nola herri 2 (0,01)
ikusi nola hil 2 (0,01)
ikusi nola hitz 2 (0,01)
ikusi nola jaso 2 (0,01)
ikusi nola kontatu 2 (0,01)
ikusi nola lau 2 (0,01)
ikusi nola nahasi 2 (0,01)
ikusi nola neskatila 2 (0,01)
ikusi nola saihestu 2 (0,01)
ikusi nola sortu 2 (0,01)
ikusi nola teknologia 2 (0,01)
ikusi nola ulertu 2 (0,01)
ikusi nola urte 2 (0,01)
ikusi nola zabaldu 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia