Emaitzak: 6
2015 | ||
6) | Ikus entzunezkoen erabilera. Ahozkotasuna, gaur egun, lotuloturik dago ikus entzunezkoekin: | |
Lehenago esan bezala, egunkari batek sareratutako ekoizpen propioko lehenengo bideo informatiboa, hala dago dokumentatua, Washintong Post egunkariarena izan zen; hala ere, oraindik definizio eza da egunkari digitalen ezaugarria, bideogintzari edo | ikus entzunezkoen erabilerari dagokienez. Ez dago bideoak dituen (ekoizten, erakusten, hedatzen) online egunkari eredu finkatu bakarra. | |
2016 | ||
...Musika airean (Elkar, 2009), bere abiadura aldakorreko narrazio molde apurtu samarrarekin, baina gehiegi pasatu gabe, betiere, eta lanaren izpirituaren konbentzionaltasuna sekula zalantzan ipini gabe?; Irati Jimenezen Nora ez dakizun hori (Elkar, 2009), bere trama banpiriko arrunt baina literarioki apainduarekin; Patxi Zubizarretaren Joan eta 50 (Txalaparta, 2010 eta 2015, hurrenez hurren), beren | ikus entzunezkoen erabileraren azaleko abangoardismoaren aldarrikapenarekin; Unai Elorriagaren Londres kartoizkoa da (Elkar, 2009). Bestalde, jar nadin estupendo?, Miren Agur Meaberen Kristalezko begi bat (Susa, 2013) nobelaren ezaugarri batzuek ere multzo horretan sartzeko motiboak eskaini ditzakete, eta baita, are ikonoklastago ipinita, Harkaitz Canoren Twisten batzuek ere (Susa, 2011). | |
2021 | ||
Eta, edozein euskarritan dela ere, sortzen den hori irakurtzeko, kontsumitzeko, bizitzeko gaitu eta prestatu behar dira gaur egungo eta etorkizuneko gazteak, dagoeneko natibo digitalak diren horiek, hain justu ere. Irakaskuntzak horri aurre egin behar dio, baliabide digitalen eta | ikus entzunezkoen erabilerari dagokionez irakasleen eta ikasleen artean maiz dagoen arrakala kontuan hartuta. Izan ere, IE2 k dioen moduan, ikasleak irakasleak baino" bisualagoak" dira gaur egun. | |
Edonola ere, | ikus entzunezkoen erabilerak, dela irudia edo bideoa, dela audioa edo musika, literatur sorkuntzan geroz eta pisu espezifiko handiagoa duela uste dute IE7 k eta IE4 k, eta sorkuntza horrelako euskarri anitzeko ekoizpenetara geroz eta gehiago bideratzen bada, kontsumoa eta bi gaitasun horietarako behar den prestakuntzak horri begira ere egon behar duela, hezkuntzatik zein etxeko heziketatik azken hau n... Irudiaren kasuan, Haur eta Gazte Literaturan garapen esanguratsua izan duela adierazten du IE7 k, irudigintza bera eta bere funtzioak, baina baita irudigileei edo artistei dagokienez ere, eta apaingarri izatetik osagai literarioa izatera igaro dela eransten du IE2 k. | |
Testua izan da Sustatu.eus en oinarria, baina Fernandezek | ikus entzunezkoen erabilera probatu nahi du, zuzeneko saioren bat agian: «Zuzenekoen mundua zabaltzen ari da, eta uste dut zerbait egin genukeela. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ikusi | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Labayru | 2 (0,01) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ikusi entzunezko | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
ikusi entzunezko erabilera | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |