Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 580

2010
‎Augustinen gaztaroari erreparatu diot, bada, geroko guztiaren abiapuntu eta oinarria hor ikusi baitut. Haren biografian aldirik interesgarriena, beharbada, eta guretzat ezezagunena ere bai ; ziur asko, literaturako obrei dagokienez, ez emankorrena, produkziorik handiena 80ko hamarkadatik honakoa baita. Baina etapa hau ezaguna dugu eta gure interesen kamera ez da hori hartzera gelditu.
‎Bizkaieran eta idazkera forma zaharrean, h gabekoan, irmo iraun zuen. Salbuespen hori bai , baina bestela, garai honetako haren testuetatik guk ezagutu dugun Augustinen azken testuetara alde handia dago. Zorrozki begiratuz gero, Errepublika garaiko testuen artean ere bazen alderik.
‎Kroniketan herriko bizia azaltzen bazan, artikuluetan orduko pentsaera agertzen jaku, pentsaera sozial politikoa, kulturala eta erlijiosoa. Hemen Euskal Herri osoko arazoak agertzen dira, bai eta nazioartekoak ere, gizarteko arazoak izan nahiz politikoak.
‎Burrukako kultura hau hazurretaraino sartuta bizi dogu. Hori bai , danok arrazoi potoluak darabilguz. –Gaitzak gerade pakean unitzen?
‎Gotzain gaztea eta gazteekin lan egiten dakiana. Bai Zumarragan eta bai Palencian gazte pastoraltzan nabaria izan da bere arrakasta. Bere lehenengo karta pastoralak. Manda el porro a la porra?
‎Gotzain gaztea eta gazteekin lan egiten dakiana. Bai Zumarragan eta bai Palencian gazte pastoraltzan nabaria izan da bere arrakasta. Bere lehenengo karta pastoralak. Manda el porro a la porra?
‎Badaki gazteen bihotz barnean, Jaunaren deia suspertzen. Horixe bai dala etorkizunerako lanik preminazkoenetarikoa. Bestela hemengoak egin dau.
‎Eta neuk: ? Bai , Xabier. Hi ere ondo??
‎Eta berak: ? Bai –. Elkarrekin emandako 4 egunetan horiexek izan ziren elkarri esandako guzti guztia.
‎batzuetan biak eserita, besteetan bat zutik paretara begira eta bestea ohe gainean etzanda, e.a. Bera ezarrita ikusi eta neu zutunik egoteak enbidia pixka bat sortzen zuen nire baitan: zergatik bera bai eta ni ez. Besteen jukutriaz jabetuz, nolabait sentimendu negatibo edo dena delako hura gainditzea lortu nuen.
‎galdetzen zizkidan behin eta berriz aurrekoan botatako galderak, eta neuk erantzunak errepikatu eta errepikatuz jardun nintzen ezagutzen nituenak borobildu eta besteentzat erantzunik ez nuela esanez. Askoz suabegoa izan zen, eta laburragoa ere bai . Nire ustetan, nekien guztia esan niela sumatu zuten, eta kitto.
‎Galdera abokatuari zuzendu nion. Bere izena ez zidaten jakinarazi, bai ordea abokatuen elkarteko bere zenbakia. Erantzunik ematerik ez zuela bota zidan 2 g.z.ak. Eta orduan neuk:
‎Esker ona ateratzen zitzaidan azaleko zulotxo guztietatik Jaunaren Espiritua nirekin, nire ondoan, nigan sumatu bainuen infernu hartan egondako egun guztietan: bai barne poza eta kontsolazioa sentitzen nituelako (denbora guztian kikilduta egon arren), bai hitz zuzen eta egokiak esateko ahalmena izan nuelako, bai deklaratzeari uko egiteko balentria izan nuelako, bai X.O. eta beste lagunak, gaizki zeudela jakinda ere, neure ondoan nituelako.
‎Esker ona ateratzen zitzaidan azaleko zulotxo guztietatik Jaunaren Espiritua nirekin, nire ondoan, nigan sumatu bainuen infernu hartan egondako egun guztietan: bai barne poza eta kontsolazioa sentitzen nituelako (denbora guztian kikilduta egon arren), bai hitz zuzen eta egokiak esateko ahalmena izan nuelako, bai deklaratzeari uko egiteko balentria izan nuelako, bai X.O. eta beste lagunak, gaizki zeudela jakinda ere, neure ondoan nituelako.
‎Esker ona ateratzen zitzaidan azaleko zulotxo guztietatik Jaunaren Espiritua nirekin, nire ondoan, nigan sumatu bainuen infernu hartan egondako egun guztietan: bai barne poza eta kontsolazioa sentitzen nituelako (denbora guztian kikilduta egon arren), bai hitz zuzen eta egokiak esateko ahalmena izan nuelako, bai deklaratzeari uko egiteko balentria izan nuelako, bai X.O. eta beste lagunak, gaizki zeudela jakinda ere, neure ondoan nituelako.
‎Esker ona ateratzen zitzaidan azaleko zulotxo guztietatik Jaunaren Espiritua nirekin, nire ondoan, nigan sumatu bainuen infernu hartan egondako egun guztietan: bai barne poza eta kontsolazioa sentitzen nituelako (denbora guztian kikilduta egon arren), bai hitz zuzen eta egokiak esateko ahalmena izan nuelako, bai deklaratzeari uko egiteko balentria izan nuelako, bai X.O. eta beste lagunak, gaizki zeudela jakinda ere, neure ondoan nituelako.
‎Neu zigor astuna, ordaintzeko? prest nago, ezer txarrik egin ez badut ere eta ETAkoekin inoiz inolako harremanik izan ez badut ere?, baina nire salaketak eta gaitzespenak (alegia lege antiterrorista eta Epaitegi Nazionalarenak) oihartzuna izan behar dute bai Euskal Herrian, bai Espainiar Estatuan bai Europan. Egundoko barne alaitasuna, izugarrizko bakea nagusitu dira nire baitan.
‎Neu zigor astuna, ordaintzeko? prest nago, ezer txarrik egin ez badut ere eta ETAkoekin inoiz inolako harremanik izan ez badut ere?, baina nire salaketak eta gaitzespenak (alegia lege antiterrorista eta Epaitegi Nazionalarenak) oihartzuna izan behar dute bai Euskal Herrian, bai Espainiar Estatuan bai Europan. Egundoko barne alaitasuna, izugarrizko bakea nagusitu dira nire baitan.
‎Neu zigor astuna, ordaintzeko? prest nago, ezer txarrik egin ez badut ere eta ETAkoekin inoiz inolako harremanik izan ez badut ere?, baina nire salaketak eta gaitzespenak (alegia lege antiterrorista eta Epaitegi Nazionalarenak) oihartzuna izan behar dute bai Euskal Herrian, bai Espainiar Estatuan bai Europan. Egundoko barne alaitasuna, izugarrizko bakea nagusitu dira nire baitan.
‎2003 urteko otsailaren 20an hasi zen guretzat, dena?, guardia zibilak urte batzuk lehenago lanean ari baziren ere. Orduan 10 lagun eraman gintuzten atxilo eta EGUNKARIA itxi zuten, bai Andoaingo egoitza nagusia bai beste egoitzak (publizitatekoa Donostian, Bilbokoa, Gasteizkoa eta Iruñekoa) ere. Inkomunikaturik egondako 5 egunetan tratu txarrak eta torturak salatu genituen zenbait lagunok*.
‎2003 urteko otsailaren 20an hasi zen guretzat, dena?, guardia zibilak urte batzuk lehenago lanean ari baziren ere. Orduan 10 lagun eraman gintuzten atxilo eta EGUNKARIA itxi zuten, bai Andoaingo egoitza nagusia bai beste egoitzak (publizitatekoa Donostian, Bilbokoa, Gasteizkoa eta Iruñekoa) ere. Inkomunikaturik egondako 5 egunetan tratu txarrak eta torturak salatu genituen zenbait lagunok*.
‎Auzi honetan ere ez dago salaketa partikularrik gure kontra, bai ordea Herri salaketa deritzana(. Dignidad y Justicia, elkartearena) eta fiskalarena, honek bat egin baitu DyJ delakoak eskatutakoarekin, baina epaiketa Audiencia Nacionalean egin beharrean Tolosako epaitegian?, epaitegi naturalean??
‎Epaiketa bukatu arte, berriz, ez naiz baikor edo optimista izan. Edo bai , baina gutxi, ez bainintzen fiskalaren jarreraz fidatzen. Orain, bai, fiskalak bere jarrerari tinko eutsi dio hasieratik amaiera arte eta 5 auzipetuon askatasuna edo absoluzioaren alde egin du inolako dudarik gabe.
‎Edo bai, baina gutxi, ez bainintzen fiskalaren jarreraz fidatzen. Orain, bai , fiskalak bere jarrerari tinko eutsi dio hasieratik amaiera arte eta 5 auzipetuon askatasuna edo absoluzioaren alde egin du inolako dudarik gabe. Ez dakit beste noizbait gertatu ote den holakorik Audiencia Nacional delakoan!
Bai aspaldi dala, oi bai aspaldi!, umearen bakeajoana da, eta joana gaztaroa eta maitasuna eta atsegina; baina zu, nire aberri, deunkiegonarritsu, beitu, zu gelditu egin zara!
‎Bai aspaldi dala, oi bai aspaldi!, umearen bakeajoana da, eta joana gaztaroa eta maitasuna eta atsegina; baina zu, nire aberri, deunkiegonarritsu, beitu, zu gelditu egin zara!
‎Nik hipotesis bat hartzen dut abiapuntutzat. Predikatuen logikan aditua denak badaki horrekin ez dudala kuantifikatzaile universalaren esferan, eta bai derivazio baten hasieran, zeina hasten baita suposamen batekin. Hipotesis batekin.
‎Zeren zabaldu baita planeta osora, indigenen kulturak geratu direlarik guztiz baztertuak. Agian erakusten dute bai egoera politiko birbanatzailea, baina bizi izan duten oparotasuna naturak eman die, eta ez da usuenean euren lanaren fruitu izan, eta badaiteke ezen alferrak izan direlako geratu izana gaur egun dauden moduan, guztiz minorizatuak eta gutxietsiak (beste hipotesis bat izan daiteke hau: oparotasunak historikoki alferkeria ekarri duela, eta alferkeriak atzeratzea dakarrela, relajatzeagatik).
‎paraboletan mintzatzen zaie bestela konprenitzen ez dutelako, begiak dituzte ikusteko eta ez dutelako ikusten eta belarriak dituzte aditzeko eta ez dutelako aditzen. Jesusek Erresumaren misterioak esplikatu zizkien apostoluei zuzenean, eta ez paraboletan, nahiz eta ez dizkiguten ezer esan evangelioetan hori izan ezik, nahikoa dena nik gero, gaur egun, kultura orientala partikularizatzeko, Jesusekin bat etorriz, manera poltiko hobeetarako azterbidea zabaltzen dudala horrela, idealista izan gabe, eta bai zientifikoa izanik).
‎Baina argi piska bat badut eman. Eta daukat ezen hipotesien bitartez historiaren filosofia ezberdinak egiten ahal direla, eta ez bada ahazten oinarriak suposamenak direla, ez gaude falazian eroriak, eta bai egiazko bideetatik.
‎Beraz, hiru privazio mota hartu ditut hipotesitzat, adibide bezala, lehena ekonomikoa (eta marxismotik haratago joan naiz nire argumentazioan, eta daukat ezen hobeto esplikatzen dudala historia, batez ere formazio klasisten historiaren jatorria ipiniz basamortuetako kulturetan), bigarrena, alferkeria (eta hor sakondu nahi duenak badu historiaren filosofo musulman bat, Ibn Jaldun), eta hirugarrena harrokeria (lehen bekatua dena, eta esplikatzen duena fenomeno universal bat, hierarkiak egiteko joera, batzuetan, askotan ere, arrazismoraino ere joan delarik, degeneratu delarik)? eta horiek suposatuz direla historiaren eragileak nire historiaren filosofiak, oso simpleak, burutu ditut, larregi zabaldu gabe nire hizpìdea, eta ikasten dut ezen badagoela zertan lan egin horiek eta beste guztiak, kombatitzeko, nahiz eta privazio jatorrizko bat dugun, eta horregatik utopiarik ezinezkoa den, baina bai , bada posible aurreratzea, eta posible baldin bada orduan obligazioa ere bada. Eta atzera egitea ere posibilitate bat da (esan dezadan egia).
‎Historian herri baketsua izan da gehien baten eta kanpokoa hartzeko irekia. Azken aldian nazionalismo kulturala eta erlijiosoa sortu da, gogorkeriaz be bai . Baina kristautasunaren kontrako lege eta ekintzetan arazo soziala dago azpian:
‎Luis Arostegi-k: Bai ugari, norberarentzat interesgarriak. Baina zeozer aipatu geinke.
‎Luis Arostegi-k: Bai , jakina. Kultura errien izakera da, euren pentsakera eta balio sakonak.
‎Orokorrean, gure herria lehenagotik misiolarien bidez izan da leku askotan ezagutua. Ameriketan eta Australian, gure herritarren emigrazinoaz be bai . Orain be ikusi ditut karmeldarren Garapenerako Erakundeak, beste batzuen laguntzaz, baita Euskal Instituzioenaz be, egindako garapen eraikuntzak:
‎berbeak ondo adierazoten dauan lez). Inoz gure herriaren jatorriaz itaundu deuste, eta euskerazko berbaren batzuk esateko eskatu, eta zerbait abesteko be bai . Orduan,. Agur, jaunak?
‎Gure herrikideak euskal kantuakaz paperak banandu ebezan monja eta batu ziran iparramerikarren artean, eta danak ahalegindu ziran gugaz batera, Santu, Gure Aita eta Agur, Jesusen Ama, abesteko. Egintzaren barruan esan behar neban berbaldian, gure aurreko euskal artzainen adore harrigarria goraldu neban, Sartalde haretako lautada bakartuetaraino bizibide bila joateko adorea, eta beste herrietako etorkinena be bai , eta baita hartu zituan lurraren eskuzabala be, gaurko Ipar Amerika etorkinak eratutako nazinoa dala gogoraziz.
‎Berrogei ta bi urte egi, ikArrasateko kalezai, atsedentzeko, Joxe Manuel, badala uste det garai.Lan eta kezkak utzi dituzu, bizi zaite orain lasai, zu guztiz ondo portatu zera, eta herria ere bai .
‎Zu, Uztapide, Euskal Erriandakiguna da lenengo, zure entzuterik ez duan askoez dala emen egongo; zutaz amaikak itzegin du taoraindik du itzegingo, bear ainbeste esateko gaiez gera bai, a izango.
‎Bizi zan arte txikien otsafranko izan du munduan, bai –a aundiak berdintzen zekinjarri ezkero onduan; oartu gera gure artetikaldegin digun orduan: txikia zanak zer neurritakoutsunea utzi duan.
‎«Allo? Bai –Zer?
‎Diga. Zer? Bai zera! Politika?»
‎Aurreko legealdian, eta Lizarra Garaziren ildotik abiaturik, indar abertzale guztiak biltzea lortu zuen. Oraingoan ere, indar abertzaleak bildu dituen Euskal Herria bai koalizioko auzapezgai izan da, eta nahiz eta Alliot Marie-ren aldekoak irabazle atera diren, abertzaleek aski emaitza onak lortu dituzte. Gainera, legealditik legealdira, abertzaleen eta euskaltzaleen bozka kopurua gorantz doa Donibanen.
‎Bat gehiago izan naiz beti. Bertako euskaldunek biziki harrera polita egin digute beti, bai niri eta bai familiako beste guztiei ere. Semeak, ttiki ttikitatik Begin aritu dira, dantzari eta txalapartari gisa.
‎Bat gehiago izan naiz beti. Bertako euskaldunek biziki harrera polita egin digute beti, bai niri eta bai familiako beste guztiei ere. Semeak, ttiki ttikitatik Begin aritu dira, dantzari eta txalapartari gisa.
‎Bost urte zituelarik, ama haurdun gelditu zen hirugarren aldiz. Baina patu txarrak eraman zituen, bai bera, eta bai barruan zeramatzan bi neskatilak, bi urte lehenago hildako beste neskatilaren herio bideari jarraiki. Heriotza hauek izugarri kolpatu zuten Xabier eta eragin handia izan dute bai bere izakeran eta baita bere bizimoduan ere.
‎Bost urte zituelarik, ama haurdun gelditu zen hirugarren aldiz. Baina patu txarrak eraman zituen, bai bera, eta bai barruan zeramatzan bi neskatilak, bi urte lehenago hildako beste neskatilaren herio bideari jarraiki. Heriotza hauek izugarri kolpatu zuten Xabier eta eragin handia izan dute bai bere izakeran eta baita bere bizimoduan ere.
‎Baina patu txarrak eraman zituen, bai bera, eta bai barruan zeramatzan bi neskatilak, bi urte lehenago hildako beste neskatilaren herio bideari jarraiki. Heriotza hauek izugarri kolpatu zuten Xabier eta eragin handia izan dute bai bere izakeran eta baita bere bizimoduan ere. Aita armadorea zen, eta emaztearen eta alaben heriotza lazgarriak gertatuz geroztik, buru belarri sartu zen bere negozioetan, semeaz nolabait ahantziz.
‎Bere luma, aski azkarra eta ironikoa da, umore handikoa, anabasa itxura duen mezu ongitxo egituratua daukana, bai olerkigintzan eta bai prosan. Niri, bere garaian izugarri miretsi nuen beste lapurtar baten estiloa dakarkit burura, Mark Legasserena, hain zuzen ere.
‎Bere luma, aski azkarra eta ironikoa da, umore handikoa, anabasa itxura duen mezu ongitxo egituratua daukana, bai olerkigintzan eta bai prosan. Niri, bere garaian izugarri miretsi nuen beste lapurtar baten estiloa dakarkit burura, Mark Legasserena, hain zuzen ere.
‎Hor ez da pentsatu beharrik, nahiko du hiztunak ohiturazko rutinei jarraitzea: bai , esan!
‎Guk ematen dugun klasean, edo solasaldi baten hari jakina dauka diskurtsoak, eta berbaz jardunik, hari hori galtzen dugunean, bai klasean nahiz solasaldian, sortzen ari ginen testuaren ordez, esaldi inkoherenteak esaten jarraitzen dugu. Testuak berak batasuna eskatzen du.
‎Bestalde, ahozkoaren eta idatziaren arteko balantza historikoan, telebistek ahotsaren nagusigoa erakusten diguten une berean, irakurketa ozena ere nagusi agertzen zaigu bai albiste emankizunetan, baita diskurtso, berbaldi nahiz elizako sermoietan. kontatu zidan Txomin Solabarrietak, matematikan ere 10ekoa denak zoriondu egin zuela Mungiako abadea, ezen ohiko bilakatu den irakurketa baino sermoia egin zuelako.
‎Urduritasunari aurre egiteko antidotoa dela aipatu dugu, etxean edo bakarrik entrenatzea, baina Simon Callow k erantzuten du, Publikorik barik entrenatzea, olatu barik surf egitea1dela, alegia? bai baina, suposatzen duela saiatzeak.
‎Etsigarria dela adierazi dugu, frustragarria ere bai , behar bada, amai bako zerrenda ematea irakasleari, adieraziz zer egin behar den hizlari ona izateko. Horrek segurtasunik eza dakarkio.
‎doi, un azke zerategaia aukeratu; bai –an beti bertsotanzuek gogoratueuskaldun zeratelata ongi mintzatu.
‎–Ara nolatan mintzatzen zaigun/ gure Yauregi zintzoa: / Euskalerria euskerik gabe/ bai dala erri gaixoa,/ maasti orritsu ederra bai, a/ mats alerik gabekoa!?. Bide beretik, hirugarrenean:
‎–Ara nolatan mintzatzen zaigun/ gure Yauregi zintzoa: / Euskalerria euskerik gabe/ bai dala erri gaixoa,/ maasti orritsu ederra bai –a/ mats alerik gabekoa!?. Bide beretik, hirugarrenean:
‎–Oraingo neskatxari? (Abarrategi' k jarriyak) 36eta. Neskatxa ederra nago ta...? (Abarrategi' k jarriyak) 37 Bertsolariyaaldizkariekin egin zen bilduma liburuaren aurkibidean hirugarren sorta bat agertzen da Abarrategi sinadurarekin(. Praixku artzaya abeslari?), baina aipatutako bietan ez bezala, ez da Mancoezizena agertzen; bai , ostera, Soraluze' tik ailea.
‎Aita Zavalak bere Patxi Erauskin bertsolaria I liburuan, bertsolariaren seme ramonek kontatutako pasartetxo hauxe dakar: . Mesede egitearren, [bertsopaperak] Besamotzabertso saltzalleari ere ematen omen zizkion, bai –an bere izenik gabe eta arenean edo argitaratzeko eman ere? 43 Izan ere, badago nolabaiteko paralelismoa Erauskin eta Abarrategiren artean: bitzuek hiruna bertsopaper opetsi zizkioten P. Uzkuduni; eta, izenburuei bagagozkie, bitxia da ikustea Erauskinen sorta batek eta Abarrategiren sorta bik ia ia titulu bera daukatela44 Lankidetzaren bat egongo zen bien artean?
‎Ekin zazu oraintxenere lagun zarra... Orretako bai dalaorain ordu txarra.Ba dakizu aragiznaizela malkarra, kanturako amaituda nere indarra.64
‎Zeren dirudienez elkartasuna ez baita nahikoa, gaur egungo sozialismoetan ikasi ahal izan den moduan, gogorik pizteko lanaren alde, gizakia kultura metatzailean oso zekena baita, eta hori ezin da egun batetik bestera aldatu. Eta galdera inportantea da ea nola demontre egoera oparoetan (demografian ere eragin daiteke, zeren gehiegi bagara gaitzagoa baita oparotasun kondizioak lortzea), nola demontre egoera oparoetan, non historikoki gizakia eskuzabala bihurtzen den, eta baita alfertu ere egiten den, mantentzea lanaren kultura bat, eta ez erortzea horrela eta bai aurrera egitea. Hori da nik lantxo honetan (sei artikulurekin osatua) lagatzen dudan interrogante handia.
‎Marxek problema ekonomikoa universal bihurtu zuen, eta oker teorizatu zuen horren konpontzean paradisua iragarri zuenean. Baina Marx da usuraren ikertzailerik inportanteena orain arte, eta usura (joera akumulativoa) dagoenean Marxen estudioak ezin laga daitezke albo batera, zeren fenomeno horren konprenitzea marxismoak teorizatu baitu ondoen, nik hutsuneak deskubritu badizkiot ere (jatorrizko kausaren estudiorik ez dute marxistek, eta nik bai ). Nire teoria ere marxismoaren ondoren eraikia da, eta marxismoa ezagutuz, marxista ez den arren, materialista dialektikoa ez den arren (nik marxismoan teorizatutakoari galdetzen diot ea zergatik kultura batzuk jozen duten joera akumulativora eta zergatik besteek ez, eta marxistek ez dakite horri erantzuten, eta nik bai; honela erantzuten dut, joera metatzailearen kausa nagusia privazio ekonomikoa da.
‎Baina Marx da usuraren ikertzailerik inportanteena orain arte, eta usura (joera akumulativoa) dagoenean Marxen estudioak ezin laga daitezke albo batera, zeren fenomeno horren konprenitzea marxismoak teorizatu baitu ondoen, nik hutsuneak deskubritu badizkiot ere (jatorrizko kausaren estudiorik ez dute marxistek, eta nik bai). Nire teoria ere marxismoaren ondoren eraikia da, eta marxismoa ezagutuz, marxista ez den arren, materialista dialektikoa ez den arren (nik marxismoan teorizatutakoari galdetzen diot ea zergatik kultura batzuk jozen duten joera akumulativora eta zergatik besteek ez, eta marxistek ez dakite horri erantzuten, eta nik bai ; honela erantzuten dut, joera metatzailearen kausa nagusia privazio ekonomikoa da. Orientean gertatzen zena, adibidez, eta horrekin indikatzen dut soluzioa, etorkizun denaz ez badakit arren zer gertatuko den).
‎Hor hazi da zekenkeria, eta hor ikertu dira vicio horren kontrako neurriak, inportanteena delarik jabego pribatuaren deskubrimendu juridikoa, erromatarrek hainbeste desarroilatua. Baina jabego pribatuak zekenkeria, eta horren ondorio lazgarriak, alde batetik gelditu egin du, bai , baina bada baita zekenkeriaren eragilea ere historikoki, eta lanaren akuilu ere (gaurko gizakia ez da solidarioa, eta ez du besteendako lanik egin nahi, hortik Sobiet Batasunaren frakasoaren arrazoietako bat). Eta nik sentimendu ditut jabego pribatuaz.
‎Gaur egun nik konbatitu egingo nuke zientzia politikotik zekenkeria, joera akumulativoa, sozialismo moderatuak (moderatua bai , baina ez aberatsen morroi izateraino, eta bai sendoa) bultzatzen dituen neurriekin, adibidez, seguritate soziala bultzatuz, seguritate sozial indartsua, lanaren eskubidea efektivoa eginez denean, eta hori planeta osoan. Hor agerian geratuko litzateke zenbateriano den gure zivilizazioa oparoa, ala, nik uste dudan moduan, pobrea, eta horren ondorioz akumulativoa, eta gerrazale eta patriarkala.
‎Gaur egun nik konbatitu egingo nuke zientzia politikotik zekenkeria, joera akumulativoa, sozialismo moderatuak (moderatua bai, baina ez aberatsen morroi izateraino, eta bai sendoa) bultzatzen dituen neurriekin, adibidez, seguritate soziala bultzatuz, seguritate sozial indartsua, lanaren eskubidea efektivoa eginez denean, eta hori planeta osoan. Hor agerian geratuko litzateke zenbateriano den gure zivilizazioa oparoa, ala, nik uste dudan moduan, pobrea, eta horren ondorioz akumulativoa, eta gerrazale eta patriarkala.
‎Amaitzeko, horrek ez du kentzen, alderantziz baizik, hiriburuan jokatzen duela euskarak bere etorkizun nagusia, bai normalizazio soziolinguistikoan, bai estandarizazioan, literaturan, ikerketan eta beste alorretan.
‎Amaitzeko, horrek ez du kentzen, alderantziz baizik, hiriburuan jokatzen duela euskarak bere etorkizun nagusia, bai normalizazio soziolinguistikoan, bai estandarizazioan, literaturan, ikerketan eta beste alorretan.
‎Mezua hartu genuenetik sentitzen genuen, bai , egun hau iristeko gogoa edo ilusioa. Alde batetik, karmel Ordenako bere anaiek urteetan euskararen alde egindako lan oparoaren aitorpena ikusten zuten, bereziki Markina eta Larreako komentuetan isil isilik lanean aritu diren hainbat karmeldarrek egindakoaren aitorpena.
‎Harrezkero igaro bada be bai urte mordo galanta, esker onekoak izatea beti da gauza polita. Horregatik ez dugu galdu nahigaurko aukera aparta, gure irakasle fin ta zorrotza Euskaltzaindian dago ta.
‎Zorionak, ba, Patxi Uribarren, zure egun handi honetan, Santutxuko gazte koadrila harek zaitu estimu handitan.Gorriak pasa bagenduzan be, zurekin bai batzuetan, zuri eskerrak beti daukagu Euskera dantzan min puntan.
‎44Argia,, 1 or. Agirre eta Monzonez gain, beste hizlari batzuk ere izan ziren Donostiako ospakizunean, bai euskaldunak (Ernandorena, Urreta...), bai kanpotik etorritakoak (Ammende, Maxpons, Otero Pedrayo...). Holako hizlari eli bati atarikoa egitea, eta hainbeste pertsonaren aurrean kantatzea, duda barik, ohore handia izango zen Matxinentzat.
‎44Argia,, 1 or. Agirre eta Monzonez gain, beste hizlari batzuk ere izan ziren Donostiako ospakizunean, bai euskaldunak (Ernandorena, Urreta...), bai kanpotik etorritakoak (Ammende, Maxpons, Otero Pedrayo...). Holako hizlari eli bati atarikoa egitea, eta hainbeste pertsonaren aurrean kantatzea, duda barik, ohore handia izango zen Matxinentzat.
‎Boza ttiki batekin, tta tta ttaEtxe xokotik kantari kantatzen zuen beti. Bainan bai buruz ernea ta abila? (, 73 or.). Herria aldizkarian, bide beretik:
‎Gero Joseba Zubimendi gai jartzaile eta saio zuzendariak era klasikoan bideratu zuen lehenengo ariketa, bertsoz: . Bakoitzak nai duena/ lezake kantatu;/ doi, un azke zerate/ gaia aukeratu;/ bai –an beti bertsotan/ zuek gogoratu/ euskaldun zeratela/ ta ongi mintzatu?. Iparraldeko bertsolari biak apur bat berandu heldu ziren52, eta horrek aukera eman zien Poxpolin antzokira bildutako bertsozaleei berebiziko harrera beroa egiteko.
‎–Egun hartako bertso bat jaso genion; era zailenean egiten zena, hasiera bestek emandakoa, alegia? (Bertso minez, 146 or.). Edozelan ere, bai Bertsolari Guduak liburuan, bai YakintzaBertso minez aldizkariaren 13 zenbakian, bertso bi agertzen dira, irakurleak orriotan dituenak, hain zuzen ere. Era honetara iruzkintzen du Zubimendik lehenengo bertso hori:
‎–Egun hartako bertso bat jaso genion; era zailenean egiten zena, hasiera bestek emandakoa, alegia? (Bertso minez, 146 or.). Edozelan ere, bai Bertsolari Guduak liburuan, bai YakintzaBertso minez aldizkariaren 13 zenbakian, bertso bi agertzen dira, irakurleak orriotan dituenak, hain zuzen ere. Era honetara iruzkintzen du Zubimendik lehenengo bertso hori:
‎Bertsolariok dotore jantzita, kantuz ari dira: eskuinekoa txikiagoa da, argalagoa ere bai , eta zaharrago ematen du. Liburuan bertan argibiderik ez dagoenez, ezin jakin nortzuk diren bertsolariok.
‎Alegera zen, jostakina, zonbait aldiz (edan eta) ausarta ere bai . Bainan ele sakonak ere heldu zitzaizkon, entzulea harriturik uzten zutenak? 13.
‎(II);. Bihotzean ezarri ondoan gure Nausi Jesus Ona,/ Lerro lerro joan ginen oro, etsai higuinarengana? (IV);. Gora beraz Frantses soldadoa, gora bai mila' ta mila!? (XXIII)...
‎Matxinen bertsoetan, baina, ez dago holakorik. Matxinek, fededun zintzoa izanagatik, ez du erlijioa erabiliko bere arrazoiak indartzeko; azken bertsoan, hori bai , Jainkoa ipiniko du gerla egitada guztien juje: –Jainkoak jujaturen tik horiek denak?.
‎Edozelan ere, Euskal Herrian oasi txiki eta itxaropentsu bat ikusi uste du frantses irakasleak. Zioskunez, bizkunde halako bat barruntatzen zuen Euskal Herrian, bai hizkuntzaren berreskurapenean, bai ahozko tradizioen arloan ere. Ur zaharrek ur berriekin egin ei dute topo gurean, iturri emaro eta itxaropentsu bat sorturik.
‎Edozelan ere, Euskal Herrian oasi txiki eta itxaropentsu bat ikusi uste du frantses irakasleak. Zioskunez, bizkunde halako bat barruntatzen zuen Euskal Herrian, bai hizkuntzaren berreskurapenean, bai ahozko tradizioen arloan ere. Ur zaharrek ur berriekin egin ei dute topo gurean, iturri emaro eta itxaropentsu bat sorturik.
‎Mari Hargain, Kanbokoa, eta Ana Etchegaray, Hazparnekoa30 Izan ere, garai hartan, bertsoen oihartzuna Lapurdiko txoko askotara heltzen zen, zoli heldu ere: . Hazparne, Sara, Senpere eta Urruña herriak Lapurdi probintziako bertsularitzaren historian maiz aipatuak dira, bai eta ere Kanbo, Ezpeleta eta Luhuso? 31.
‎3 Gazteek non egiten dute euskaraz eta non ez. Ama hizkuntza dutenak etxearen ere bai . Eskolan antolaketaren arabera.
‎Hainbatean gizarte erdaldunean bizi garelako. Gaur egun bizimodua bera ere nahasiago dugu, euskaldun erdaldunen harremanak ere ugariagoak, eta beste zenbait arrazoi ere bai , tartean.
‎Etorkizuna gazteen esku izango dugunez, kezkarik eta egonezinik handiena gazte horiek, itxura batean, euskarari bizkar egiten ari direla ikusteak sortzen digu. Egin eginean ere, zenbait alorretan, euskararenean ere bai , hain jantzia dugun gazteria euskararen erabileratik aldentzen ari dela ikusteak edo, behinik behin, hala gertatzen ari dela susmatzeak jota uzten gaitu, bizitzan zehar euskararen alde jo eta ke lanean jardun izan dugunok.
‎ez ote zaigu latinarekin gertatutakoa gertatuko euskararekin ere? Mendeetan zehar irakaskuntzan oinarrizko hizkuntza izan arren (garai luzean zehar nazioarteko hizkuntza nagusia ere bai ) eguneroko bizitzan tokiko mintzairak erabiltzen zirenez, hizketa hila izatera etorri zen. Latin jakin bai, eta, agian, idatzi ere ederki, baina erabili ez.
‎Mendeetan zehar irakaskuntzan oinarrizko hizkuntza izan arren (garai luzean zehar nazioarteko hizkuntza nagusia ere bai) eguneroko bizitzan tokiko mintzairak erabiltzen zirenez, hizketa hila izatera etorri zen. Latin jakin bai , eta, agian, idatzi ere ederki, baina erabili ez.
‎Gai batzuetarako bai eta beste batzuetarako ez.
‎Doatsuak bakera joan diranaketa sasoi aurretik jausitakoak, areek be bai , areekuzta leenenkiak lez oparitutakoak, aurkitu dabe ondarea.
‎Ez dakit nik nola, zerbait bigarren mailakoa edo, historia zaharrean ageri den baliorik ez duen ilusioren bat (aztiek jucio sinteticoak a priori egiteko bilatze ezinezkoa). Agian marxismoan erraten den moduan kultura materialaren superestruktura bezala, eta egia izan daiteke, baina hemen ere topo egiten dugu, nik behintzat bai , erlijio monoteistarekin, salbuespen batekin. Beste erlijioak agian hortara garatuak dira, baina errevelazio batekin hasten den erlijioa ez da cultura orientalaren superestruktura bat, iniziativa Jainkoarengandik baitator, eta Jainko horrek seinaleak egiten ditu, batzuetan admirableak, Bere mezua egiazkoa dela demostratzeko nonbait han.
‎Jesusen gloria ikasten da Haren signoak ikertuz eta estudiatuz. Signo horiek ignoratuz eta gutsietsiz ez zaio Jesusi gloria sobrenaturalik ikasten eta bai ikasten zaio soilik personaia onbera bat, orientekoa, bere bihotza besteei zabaldu ziena, eta ondorioz amaiera tragikoa eduki zuena, erakusten diguna ez izaten beraren moduan, gerta ez dakigun gertatu zitzaiona, gertatzen zaiena euren bihotza biluztu eta zabaltzen dutenei. Besterik ez bide esceptiko hortatik, bide voltaireano hortatik.
‎Gu ez gara omniscienteak, jakina denez, eta guk ez dugu gure buruaren ezagutza universalik, eta horregatik ezin izan gaitezke divino, eta, nik diot, ezta beharrik ere ez dugu. Promesa bat dugu ezen egia osora, plenora, ailegatuko garela, hori bai .
‎Egia hau da: aita bai , hasieraren hasieratik. Legeak egia hau ukatu eta ezkutatu egiten du.
‎Ama izango da haurra sabelean haziko duena, bai . Ama izango da titia emango diona haur jaioari, aitak inola emango ez diona, bai.
‎Ama izango da haurra sabelean haziko duena, bai. Ama izango da titia emango diona haur jaioari, aitak inola emango ez diona, bai . Baina hasieratik hil arte, giza zigotoa (izaki berria) amaren obulua eta aitaren esperma bat eginez sortu den momentu bertatik, aitaren ekintza seme eta amaren ekintza seme izango da berdin berdin.
‎Hori beren alderdiaren porrota izango litzatekeela kalkulatzen dute. Andrazkoei bai eta bai esan eta kitto. Hori da lege honetan ageri den gu gizonezkoen makaltasuna, makurkeria, ustelkeria.
‎Hori beren alderdiaren porrota izango litzatekeela kalkulatzen dute. Andrazkoei bai eta bai esan eta kitto. Hori da lege honetan ageri den gu gizonezkoen makaltasuna, makurkeria, ustelkeria.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bai 495 (3,26)
Bai 85 (0,56)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
bai euskara 9 (0,06)
bai bera 7 (0,05)
bai ar 5 (0,03)
bai beste 4 (0,03)
bai ni 4 (0,03)
bai arima 3 (0,02)
bai aspaldi 3 (0,02)
bai bizi 3 (0,02)
bai euskal 3 (0,02)
bai gai 3 (0,02)
bai gu 3 (0,02)
bai hitz 3 (0,02)
bai hura 3 (0,02)
bai ongi 3 (0,02)
bai orde 3 (0,02)
bai Austria 2 (0,01)
bai Europa 2 (0,01)
bai baina 2 (0,01)
bai barru 2 (0,01)
bai bertsolari 2 (0,01)
bai bihotz 2 (0,01)
bai egiazko 2 (0,01)
bai eguneroko 2 (0,01)
bai emakume 2 (0,01)
bai errepublika 2 (0,01)
bai esan 2 (0,01)
bai gehien 2 (0,01)
bai gogor 2 (0,01)
bai gorputz 2 (0,01)
bai hemen 2 (0,01)
bai hizkuntza 2 (0,01)
bai idazle 2 (0,01)
bai itun 2 (0,01)
bai jakin 2 (0,01)
bai jantzi 2 (0,01)
bai kanpo 2 (0,01)
bai lekuko 2 (0,01)
bai mundu 2 (0,01)
bai on 2 (0,01)
bai ondasun 2 (0,01)
bai poliki 2 (0,01)
bai testu 2 (0,01)
bai zeratu 2 (0,01)
bai A. 1 (0,01)
bai Amerikak 1 (0,01)
bai Andoain 1 (0,01)
bai Azkue 1 (0,01)
bai Baltasar 1 (0,01)
bai Etruria 1 (0,01)
bai Euskaltzaindia 1 (0,01)
bai Fernando 1 (0,01)
bai Frantzia 1 (0,01)
bai Gipuzkoa 1 (0,01)
bai Irati 1 (0,01)
bai Karmel 1 (0,01)
bai Lino 1 (0,01)
bai Mendiaga 1 (0,01)
bai Suitza 1 (0,01)
bai Tolosa 1 (0,01)
bai XIX. 1 (0,01)
bai Zumarraga 1 (0,01)
bai agudezia 1 (0,01)
bai ahapaldi 1 (0,01)
bai ahari 1 (0,01)
bai ahizpa 1 (0,01)
bai ahozko 1 (0,01)
bai aire 1 (0,01)
bai aita 1 (0,01)
bai akto 1 (0,01)
bai alba 1 (0,01)
bai albiste 1 (0,01)
bai alokatu 1 (0,01)
bai antolatu 1 (0,01)
bai antzezlan 1 (0,01)
bai antzinako 1 (0,01)
bai argi 1 (0,01)
bai argitsu 1 (0,01)
bai ari 1 (0,01)
bai aritu 1 (0,01)
bai arizale 1 (0,01)
bai artista 1 (0,01)
bai asko 1 (0,01)
bai aterpe 1 (0,01)
bai atsekabe 1 (0,01)
bai aurre 1 (0,01)
bai autoadierazpen 1 (0,01)
bai auzi 1 (0,01)
bai aztertu 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
bai ar eskatu 4 (0,03)
bai euskara akordio 4 (0,03)
bai euskara ziurtagiri 3 (0,02)
bai beste kosmos 2 (0,01)
bai A. Arizmendi 1 (0,01)
bai agudezia fin 1 (0,01)
bai ahapaldi luze 1 (0,01)
bai ahari bai 1 (0,01)
bai ahizpa batasun 1 (0,01)
bai ahozko tradizio 1 (0,01)
bai aire libre 1 (0,01)
bai aita Donostia 1 (0,01)
bai alba beltz 1 (0,01)
bai albiste emankizun 1 (0,01)
bai Andoain egoitza 1 (0,01)
bai antzinako teatrogile 1 (0,01)
bai arima ohore 1 (0,01)
bai arizale joko 1 (0,01)
bai artista bezala 1 (0,01)
bai atsekabe larri 1 (0,01)
bai aurre egin 1 (0,01)
bai auzi hizkera 1 (0,01)
bai baina gorputz 1 (0,01)
bai Baltasar Argaia 1 (0,01)
bai bera aginte 1 (0,01)
bai bera ausarditu 1 (0,01)
bai bera hizkera 1 (0,01)
bai bera izaera 1 (0,01)
bai bera jarduera 1 (0,01)
bai bera moja 1 (0,01)
bai bertsolari gudu 1 (0,01)
bai bertsolari lagun 1 (0,01)
bai beste egoitza 1 (0,01)
bai bihotz lehertu 1 (0,01)
bai bihotz txepel 1 (0,01)
bai bizi garratz 1 (0,01)
bai bizi luze 1 (0,01)
bai egiazko bide 1 (0,01)
bai eguneroko ekintza 1 (0,01)
bai eguneroko ogibide 1 (0,01)
bai emakume bezala 1 (0,01)
bai emakume mundu 1 (0,01)
bai errepublika aurre 1 (0,01)
bai errepublika garai 1 (0,01)
bai euskal apaiz 1 (0,01)
bai euskal Herria 1 (0,01)
bai euskal prosa 1 (0,01)
bai Euskaltzaindia eraman 1 (0,01)
bai euskara kanpaina 1 (0,01)
bai Fernando de 1 (0,01)
bai gai alde 1 (0,01)
bai gai aurkeztu 1 (0,01)
bai gai ikuskera 1 (0,01)
bai Gipuzkoa beste 1 (0,01)
bai gogor jota 1 (0,01)
bai gu ere 1 (0,01)
bai gu lan 1 (0,01)
bai hitz egin 1 (0,01)
bai hitz ordena 1 (0,01)
bai hitz zuzen 1 (0,01)
bai hizkuntza berreskurapen 1 (0,01)
bai hizkuntza irakaskuntza 1 (0,01)
bai hura eratu 1 (0,01)
bai hura esku 1 (0,01)
bai hura ondare 1 (0,01)
bai idazle bezala 1 (0,01)
bai idazle hauta 1 (0,01)
bai Irati lehen 1 (0,01)
bai itun berri 1 (0,01)
bai itun zahar 1 (0,01)
bai jakin bai 1 (0,01)
bai jakin ukan 1 (0,01)
bai jantzi agindu 1 (0,01)
bai kanpo etorri 1 (0,01)
bai Karmel aldizkari 1 (0,01)
bai lekuko artean 1 (0,01)
bai lekuko ez 1 (0,01)
bai Lino eskuizkribu 1 (0,01)
bai Mendiaga bertso 1 (0,01)
bai mundu berri 1 (0,01)
bai mundu lau 1 (0,01)
bai ondasun alde 1 (0,01)
bai ondasun bat 1 (0,01)
bai ongi idatzi 1 (0,01)
bai ongi ordaindu 1 (0,01)
bai ongi ulertu 1 (0,01)
bai orde abokatu 1 (0,01)
bai orde herri 1 (0,01)
bai orde M. 1 (0,01)
bai poliki neu 1 (0,01)
bai testu egon 1 (0,01)
bai XIX. mende 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia