Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 85

2010
‎Gotzain gaztea eta gazteekin lan egiten dakiana. Bai Zumarragan eta bai Palencian gazte pastoraltzan nabaria izan da bere arrakasta. Bere lehenengo karta pastoralak. Manda el porro a la porra?
‎Eta neuk: ? Bai , Xabier. Hi ere ondo??
‎Eta berak: ? Bai –. Elkarrekin emandako 4 egunetan horiexek izan ziren elkarri esandako guzti guztia.
Bai aspaldi dala, oi bai aspaldi!, umearen bakeajoana da, eta joana gaztaroa eta maitasuna eta atsegina; baina zu, nire aberri, deunkiegonarritsu, beitu, zu gelditu egin zara!
‎Luis Arostegi-k: Bai ugari, norberarentzat interesgarriak. Baina zeozer aipatu geinke.
‎Luis Arostegi-k: Bai , jakina. Kultura errien izakera da, euren pentsakera eta balio sakonak.
‎«Allo? Bai –Zer?
‎Diga. Zer? Bai zera! Politika?»
Bai !, leendik nekian ori. Erroturikoerabakoak, bildurrak, jainkoak eta gizakiak banatzen dituanetik, areen bakea odolaz ordaintzeko, maitaleen biotzak bear dau suntsitu.
‎Amaren antzik handiena be berarena da. Bai gorputzez eta bai arimaz, Zelia Guerin berbera dirudi. Paulinarengan bere ama berreskuratuko dau Teresak.
‎Ez jakozan gogokoak fisikoki jolas gogorrak ziranak. Bai , ostera, bere adineko lagunekin berak asmatutako ipuinak eta pasadizoak kontatzea, lorak zaintzea, hilda aurkitzen ebazan txoritxoei lurra emotea, ermitau bilakatzea...
Bai , nik eskalatu dut liburuan aipatzen den harkaitz hori, eta liburuko komuna horretan ere egon nintzen, zirraragarri topatu dut bikoiztasun horrekin jolastea?
2011
‎Metatu etxe horiek, hondarrak izanik ere, liztor habi zahar baten gisan, pentsarazi zidaten egon behar izan zen putz ala iturri bat behialan. Bai , iturria bazegoen baina idor idorra. Teilatu gabeko bostpasei etxeak, haize eta eurik karraskatuak, gainbeheratu zeinutegiko kapela txikia, herri bizietan bezalaxe ordenatuak baziren ere, arimarik ez zen ageri.
‎Nik esaten neutsan: ? Bai , Lino, baina, orain aukeratu, biak ezin doguz jarri eta?... Kosta egiten jakon bat hartu eta bestea iztea, euskeraren aberastasunari eutsi beharrean.
‎Pedro Bendarez, eta Stephano Diaz/ Chefa nauciac ciren briganten carguiaz./ Bai eta garnituric Ciren harmeriaz/ Ez baiçuten beldurric guillotinatciaz.
‎Haür gaichuac oihuka Aita eta Ama/ Bai eta gomendatcen gure Yainco Yaunac/ Martierren gorphutçac uros du Arima/ Orai goçatcen dute Ceruric Gorena.
‎Gizon eta laguntzaile aparta zela esan dezakegu batez ere; anaiarteko bizitzan inori kalterik egin ezinekoa, beti laguntzeko prest zegoena eta bere egitekoak zintzo betetzen zituena. Bai Karmeloko fraideek, bai ikasle nahiz irakasleek harengana jotzen zuten jakintza gaietan eta bereziki euskal gaietan, harengandik nahi zutena lortuko zuten uste osoz...
‎Ala ere, badakigu Etxepare-ren bertso puska bat edo bestek Euskalerriko eliz kantuetan gure egunetarai, o iraun dutela. Bai Azkuek eta bai Aita Donostiak elkarrengandik naiko urrun dauden errietan entzun eta bildu zituzten: Aezkoan, Saraitsun, Olazagutian eta Bizkaiko Murelagan ere bai.
‎Ez da beharrezkoa.Medikua: Bai , bada! Priorea: Ez dau nahiko hartu, ikusiko dozu.Medikua:
Bai , urrin zagoz zu, aurpegi doatsua! eta zure biziaren soinua itzaliz doa, ez dot geiago entzuten, eta ai! non zagozelilura abestiok, beinola biotza
‎zerukoen bakeaz gozatzen zeustenok? Bai aspaldi dala, baiaspaldi! Gazteazaartu da eta lurra bera be, orduan irribarre egistana, beste biurtu da.
‎Ba al du zerikusirik Karmel aldizkariak ekitaldi honekin? Bai , saria jasotzeko ohore horretan Txomin Solabarrietak ordezkatu bazuen ere, berez, hogeita bost urte hiztegigintzan egin dituelako,. Bostak bat, lantaldeari emandako saria zen.
Bai orain be, jeinu gaztea!, ederra zara, bakarrik be bai, eta beragan pozten da, eta bere espiritutik eta kantu bioztimaitagarritik loratzen musen alabea.
‎Bertan geundenok arizaleekin batera abestu genituen Bergarako abertzale handiak eginiko kantu ospetsuak, betiko euskaldunon oroimen kolektiboan sakon txertaturik gelditu direnak: Bai euskarari, Batasuna, Itziarren semea, Lepoan hartu, Txikia, Euskal Herria jaiki hadi, Irabazi dugu, ikusten eta entzuten ari ginenok pastoralaren parte ginela sentitu genuen, eta horrela,, kantatu edota txistu egin genuen inoiz baino gehiago, historia hura gurea ere baita, gure baitan hezurretaraino sarturik baitaramagu berrogeita hamar urtetik gorako euskaldunok.
2012
‎– Bai . Jardunaldietan, beste irudi eta adibide politak azaldu ziren.
‎Berehalaxe jo dot Karmel aldizkariaren zutabe dogun idazle fin honengana, elkarrizketa egiteko asmotan. ( Bai itaunak eta bai erantzunak idatziz aurkeztuak izan dira).
‎Europan,. Altzairuzko oihala edo teloia, ren hemendikaldetik eta handikaldetik. Bai , jesuita bategaz batera, zaldi bikoan, ikasle txartel bategaz baliaturik, orduan inork amesetan be egin ezin eikean lekuan agertu jakun gure Julian, Moskun, hain zuzen be.
Bai . Sirena hotsa!
‎Nik: ? Bai , horixe!?. Berak, barriro be irribarre eginaz, eta Arratiako doinu bereziaz:
Bai gau luzea! Bai alba baltza!
‎Bai gau luzea! Bai alba baltza! / Urrun ikusten da lurra; luze ta baltzagoa da ondino/ heriotzaren adurra.
Bai bein!, jaioterria dot, sorleku lurra, bilatzen dozuna ur dozu, emen jatortzu.Eta ez dago alperrik, seme bat lez, ate uinez murmurtsuan, eta begitu eta izen maitagarriak bilatzen ditu zuretzat, abestiaz gizon bidazti batek, Lindau sagaratua! Lurraldeko ate txeratsuetarikoa da au, eskeintzariaskoko urrutira joateko kilikatzen, miragarriak diranlekura, jainkozko eskergak, Rin ekgoitik beera lautadet...
‎Aldats gora eta toki gaitzean bidea ebakiz jardun zuela esango nuke. Bai , autodidakta gisa, apurka apurka bere burua trebatuz joan zen. Ez zen mutikotan apaizgai edo fraidegai izandakoa.
‎(Arrats beran, 178). Bai dakit bai olerkiaz gudariak adoretu nai ditu: –Oi, ene gudari lagun/ alaitu arpegi motel ori?, eta Lauaxetaren bertsoz emoten dautso amaia:
2013
‎Aldi berean sakona eta ulergarria. Bai gaiak aurkeztean eta bai aztertzean, hainbat galdera egiten ditu. Horrela hasieratik kokatzen dau gaia eta haritik urten barik adi adi egoten laguntzen dau azkeneraino.
‎Egoitzak liburuari dagokionez, ni haren Prelatua nintzela eta haren espirituaren gauza asko mintzagai genituela, esan zidan berak: Bai ongi idatzia dagoela puntu hori Inkisizioan dagoen nire Bizitza liburuan!
‎–Simon, Joanen seme, maite nozu? Bai , Jauna, zuk dana dakizu; zuk badakizu nik maite zaitudana. Eta Jesusek hari:
Bai , nahikotxo gainera. Hona hemen batzuk:
‎Fidelen kasuan laikoek atera dira bere defentsan. Bai kazetari batzuk, eta bai A. Arizmendi eta Patricio de Blas, argitaratutako datoekin. Garai berdintsuan Mª Antonia San Felipe Adanek tesi oso bat idatzi du Fidel Garcíari buruz eta bestelako lan batzuk ere.
‎Hitzaldi horreek zein baino zein ederragoak izan ziran. Bai gai aldetik eta bai bere hizkera errazaren aldetik.
2014
‎Horrek eta entzuleen eta lehiakideen babesak. Bai , aurrealdeko jendezko itsaso hark errespetu handia sortuko du, baina baita giro egokia ere bertsolariak ongi aritu daitezen. Entzule adituak dira; haietako asko nahiko trebatuak, plazatik igaroak ez badira ere, ofizio hori zer den nahiko ikasiak.
‎Gaur egun pentsaezina da halakorik, batez ere Xalbadorrek han erakutsi zuen goi maila ezaguturik. Bai , askoz geroago ere, agertu izan dira Epai-mahaiari eginiko kritikak, desadostasunak. Baina era arrazoizkoan eginak kasurik gehienetan.
Bai garrantzitsua dala ikastea eta ondo ikastea! Ez bakarrik burua egoki eta jator antolatua izateko, ganoraz izan daiguzan begiak ikusteko, bihotza sentitzeko, gogoa asmatzeko, adimena sumatzeko, arrazoia hausnartzeko, jakituria ulertzeko, zuhurtasuna sormen argiz jarduteko, barrentasuna lurrekoz gain transzendentziara edegita jokatzeko.
‎Santa Teresa mundiala dogu. Bai emakume bezala, bai idazle bezala eta bai Santa bezala. Emakume bezala gitxi bere parekorik.
‎Gogoan dut, gainera, Migel Ibarzabalek aste bete eskatu zidala aspaldian kantatu gabeko koplok buruan pasatzeko, eta gero niri sailean, bat banaka, kantatzeko. Bai egin ere aste bete pasatu ondoren. Bere etxeko sukaldearen erdi erdian sila banatan jarri, eta bi kopla sail desberdin kantatu zizkidan.
‎berandu dela eta bat batean moztu beharra? Bai , eten puntuak. Pixka bat gehiago esan nahian, adibidez, Iparraldeko tradizioek eta hango euskarak berak, gure lagunagan sortzen duten liluraz, miresmenaz gauzatxo batzuk zirrimarratu nahian geratu naiz.
‎Nire bigarren eskuko Diane hark ongi zekien bide hori. Bai haranzkoan bai honanzkoan, ia beterik izaten nuen autoa. Jabier ostiraletan edota ondoren jairen bat zetorrenean etorri ohi zen nirekin honantz.
‎Zenbat aldiz entzun eta kantatu ote ditugu gure balada horiek, gure lurraldean zirimiria egiten duenean bezain gauza arrunta balira bezala! Bai , bitxi eta zertzelada polit horiei erreparatu gabe, hoztasunez, axolagabetasunez. Adibide gisa bi balada aipatzen dizkigu:
‎5 Bai kabalkada eta bai zintzarrotsa Lapurdiko tradizioan finkatzea, bai auziaren hizkeran, bai jantzietan, bai pertsonaietan eta baita kantu, dantza eta bertsoetan ere.
Bai , urruñarrok kabalkada zintzarrotsaren kari, lan eta jolas egin dugu elkarrekin; tripulazio edo eskifai baten antzera funtzionatu dugu abentura kolektibo luze eta emankor honetan.
2015
‎Pertsona bakoitzaren baitan dugu Bai eta Eza, Argia eta Iluna, Ona eta Geiztoa. Pertsona bakoitza gara Ni, bat bera eta bakarra, gizaKi, individuo, zatika ezina.
‎Bada, zer besterik egiten du piztiak, bistarako atsegin zaiona ikustean, bere gosea harrapakinean ase baino? Bai , haien eta gure artean nahitaez egon behar aldea.
‎Oi Jaunaren artifizio gorena! Bai agudezia fina erabiltzen zenuela zeure mirabe ezerezarekin! Nigandik ezkutatu egiten zinen, baina estutu egiten ninduzun zeure maitasunaz, hain heriotza gozoaz, non arimak ez bailuke nahi izango sekula handik irteterik.
‎/ Bai , bortxaz, bi hilabetez baizik, zorionez. / A, ulertzen hasia naiz!
‎olerkian: Bai , preso batentzat eguneroko gauza horiek/ zinez miresgarriak dira, askatzen dutelarik./
‎XX. mendeak horren lekuko asko du. Gure artean ezaguna dugun A. Huxley-k() 1932an Brave New Word( Bai mundu berria) idatzi zuen, baina urte batzuk geroago baita The Perennial Philosophy ere (Filosofia betirauna, 1945), eleberrietatik erlijioen historia eta gogoetara jauzi egiten zuela.
‎Oi ene Jainkoa! Bai gogorra dela Zuk nahigabe artean utzi nahi duzun arima bat ikustea! Egia esan, nahigabe hau eta fundazio hauetan izan ditudan beste batzuk gogora datozkidanean, horren ondoan ez direla kontuan hartzekoak, iruditzen zait, gorputzeko nekeak, asko izan badira ere.
‎Egitera zoazten ahozko otoitza hasi aurretik, jardun dezazuela luzaro gogoetazko otoitzean. Bai horixe, ez baita joan behar printze bati hitz egitera, nekazari bati hitz egitera joaten den bezala, edota gu bezalako pertsona gaixo bati bezala, guri nolanahi hitz eginda ere, ongi baitago. Dena dela, Errege honen apaltasunagatik, ni, baldarra izanik, harekin hitz egiten ez badakit, ez da horregatik niri entzun gabe eta nigana etorri gabe geratzen, ezta ez naute kanpora botatzen ere haren zaintzaileek; izan ere, han dauden aingeruek ongi dakite nolakoa den beren Eregea, eta nahiago dituela artzaintxo apal baten arrunkeria hauek, gehiago baleki, gehiago esango lukeela ikusten baitu?
‎Dohain eta graziaz eta faborez beteriko emakumea dogu Teresa. Bai naturazkoak eta bai naturaz gaindikoak edo mistikoak ere. Esperientziaz daki bereizten bai batzuk eta bai besteak.
‎besterik ez dau nahi Teresak. Bai berantzat eta bai bere mojentzat ere. –Berarenak gara, ene ahizpak; egin dezala nahi duena gurekin, eraman gaitzala nahi duen lekutik?
‎Ez horixe; Jainkoa bera den jauregian bertan gertatzen dira bekatariok egiten ditugun gauza higuingarri, zantar eta gaiztakeria guztiak. Bai dela beldur izatekoa, gogoan hartzekoa eta probetxu handikoa gutxi dakigunontzat, ez baitugu lortzen egiahauek ulertzea, bestela ezinezkoa bailitzateke hain zentzugabeko lotsa txarra! Gogora dezagun, ene ahizpak, Jainkoaren erruki handia eta egonarria, gu hantxe bertan ez hondatzeko, eta eman diezazkiogun eskerrak, eta lotsagorri gaitezen gure aurka egiten edo esaten dena sentitu izanagatik; munduko gaiztakeriarik handiena baita guk, bertan ez geundela, gugatik noizbait esandako hitz bakar bat, beharbada asmo txarrik gabe esandakoa, sentitzea, Jainko gure Kreatzaileak bere kreaturei hainbeste irain bere Barruan sufritzen dizkieten bitartean.
‎Zigor kolpe latzakbasatien moldez.? Bai tristea delaguretzat zinez; hau egia bada, hil gaitezke pozez.
‎Zergatik, berarenkontrako auzia, ez badu errurik, ez maleziarik? Bai gutiziarik, ez dakit zergatik! ni maitatzearren, nik jakin gaberik!
‎Jaio besterik ez, eta josi minez?? Bai , hiltzen ari da, gaitza kendu nahiez.Hau artzain handiaizango da, zinez! Gehiago ezinez!
2016
‎Horrela, Kontseiluaren hasierako urteetan hizkuntza normalizazioan jauzi kualitatiboa emateko indarrak biltzeko asmoz, jarduna jarri zuen abian, Bai Euskarari kanpaina hain zuzen ere. Mende berrirako akordioaren beharra aldarrikatu zuen Kontseiluak, bai eta helburu horri begira indarrak batzeko kanpaina abiatu ere.
Bai Euskarari Akordioak zehaztu zuen Kontseiluak hartutako norabidea eta akordio horretan euskara hirugarren milaurtean bizi eta gara zedin gizarteak duen erabaki sendoa islatu nahi izan zuen. Orduko erritmoan, epe oso luzean edota agian burutuko ez litzatekeen normalizazio prozesua azkartu beharra islatu nahi izan zen.
‎Prozesu horren gakoa gizarte estamentu guztiak bertan inplikatzean zetzala uste zuen Kontseiluak, eta Bai Euskarari Akordioan Euskal Herriko gizarte eragile nagusien euskararen normalizazio osora iristeko prestutasuna jaso zen, guztiak protagonista izango zituen esku hartzeko prozesu ireki batean eta beharrezko izango ziren neurri normalizatzaileak adosteko konpromiso argiarekin.
‎2000 urtean, Kontseiluak Bai Euskari Akordioaren Plan Estrategikoaren prestakuntzari ekin zion. Horretarako, Bai Euskarari Akordioaren sinatzaileekin batera plangintzaren defini zioari ekin zitzaion.
‎2000 urtean, Kontseiluak Bai Euskari Akordioaren Plan Estrategikoaren prestakuntzari ekin zion. Horretarako, Bai Euskarari Akordioaren sinatzaileekin batera plangintzaren defini zioari ekin zitzaion.
‎Hortaz, Bai Euskarari Akordioaren Plan Estrategikoa sektoreka garatutako planifikazioen bilduma izan zen. Horretarako, lehenik eta behin sektoreak identifikatu ziren.
‎Gainera, erakundeei prozesu horretan laguntzeko Kontseiluak beste tresna eragingarri bat abian jarri zuen Bai Euskarari ziurtagiria. Aipatu beharra dugu 2007tik aurrera proiektu horrek bere izaera juridiko propioa hartu duela, eta egun Bai Euskarari Ziurtagiriaren Elkarteak 1.400 erakundetan eragiten duela.
‎Gainera, erakundeei prozesu horretan laguntzeko Kontseiluak beste tresna eragingarri bat abian jarri zuen Bai Euskarari ziurtagiria. Aipatu beharra dugu 2007tik aurrera proiektu horrek bere izaera juridiko propioa hartu duela, eta egun Bai Euskarari Ziurtagiriaren Elkarteak 1.400 erakundetan eragiten duela.
‎Euskara planen mapa eta Bai Euskarari Ziurtagirien ebaluazioa aztertuta, esan dezakegu, egoera zailenean ere enpresa askok beren burua euskalduntzeko eta euskaraz jarduteko ahaleginari eutsi diotela. Urtez urte gainera, enpresa berriak gehituz joan dira bide horretan.
‎Hain zuzen, ingurumenaren eta gizartearen hondamenak planetako ahulenei erasaten die era berezian. Bai bizitza arruntaren ohiko esperientziak bai zientziak bai ikerketak erakusten dute, ingurumeneko eraso guztien ondoriorik gogorrenak jende pobreenak jasaten dituela. Gaur egun aitortu beharra daukagu, egiazko planteamendu ekologikoa planteamendu sozial bihurtzen dela beti, ingurumenari buruzko eztabaidak zuzenbidearen argira egin behar direla, lurraren oihuarekin batera behartsuen oihua ere entzuteko.
‎Baina, hartarako ikasketa berezirik gabe, bere burua jantziz joan zen autodidakta zela bai garbi esan dezakegu, landan berez berez ernetzen den lore usaintsua bezalakoa. Bai , izan zuen gaztetan norabide horretan jarriko zuenik edota hasierako txingar ezbaiko hari haize eman eta pizten lagunduko zionik. Brinkolako auzo eskolan maisu izan zuen on Jeronimo apaiz beasaindarra aipatzen omen zuen bere idazle grinaren piztaile.
‎Jansenismoaren eraginez, lar kutsatuta egoan fede giroa. Bai Frantzian eta bai gure artean ere.
‎eta nik ere hark bezala pentsatzen dut!... Bai , zoraturik zegoen; haren eromena, errege aulki bihurtu nahi zituen hilkorren bihotz gaixoak bilatzean zetzan. Jesus, kerubinen gainean eserita dagoen aintzazko Erregea!...
‎Orduantxe da izaki gaixo eta ahularentzat poztasun oso osoaren unea. Bai zoriona harentzat hala ere han gelditzea, bere fedeari ezkutatzen zaion argi ikusiezinean begiak finkatzea!!!... Jesus, orain arte, ulertzen dut txoritxoari diozun maitasuna, ez baitu zure ondotik alde egiten...
‎Ez duela sekula ere zure aurrean agertzeko, zure aurrean erdi lo egoteko ausardiarik izango? Bai , hau ere txoritxoaren ahultasun bat da, Jainko Eguzkiari tinko begiratu nahi dionean, eta hodeiek izpi bat bera ere ikusten uzten ez diotenean; bere gogoz kontra, itxi egiten dira haren begitxoak, haren burutxoa hegapean gorde, eta gaixoa loak hartzen du, beti ere bere Astro maiteari tinko begira dagoelakoan. Esnatzean ez da deskontsolatzen; haren bihotztxoa bakean geratzen da.
‎Eta ezin diezaizkiezu erakutsi besteei ere?... Bai , nik badakit, eta arrenka eskatzen dizut!... Zeure MAITASUNAREN duin izango diren opari txikien multzo bat hauta dezazula eskatzen dizut!...
Bai , ni ziur nago egin daitezkeen bekatu guztiak neure kontzientziaren gain banitu ere, bihotza damuaren damuz urraturik joango nintzatekeela Jesusen besoetan neure burua uztera, berarengana itzultzen den seme galdua zein maite duen ongi dakit-eta. Ez da izan Jainko onak, bere errukiaz aurre harturik, nire arima bekatu astunetik gorde duelako ni harengana igotzea, konfiantza eta maitasunagatik baizik?
‎Obeto ezin? Bai , arrano! Baña noiz amaitzeko?
Bai , azaletik begira, Santa Teresa gaztelaniazko klasiko gorenetakoa izanik, itzuli beharrik ere ez zen, euskaldun guztiok gaztelania dakigulako. Baina Santa Teresa euskaraz, gaztelaniatik fidelki itzulia izan arren, beste gauza bat da.
‎nik egin dut hau?? Bai , baina goikoen eta behekoen laguntza izan dut. Behekoena izan dudana ziur dago eta goikoena izan dudana are ziurrago, frogatzerik ez badut ere.
Bai , nik ere sentitu dut Gotzalek zorrozki adierazten duen barne samin hori eta umeari gozokia eman eta ahotik kentzen dioteneko irudia etorri zitzaidan burura. Baina, gehienbat ez da izan ni neugatik, nik pozik, maitasunez eta ametsez beterik jardun baitut lan honetan, lan luzea eta neketsua izan arren; beste batzuengatik hartu dut pena:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia