Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.233

2000
‎Izan ere, hizkuntzak komunitatea osatzen du, hiztunen komunitatea hain zuzen. Bestalde, Euskal Herrian hizkuntza komunitatea eta komunitate politikoak bat ez datozela kontuan hartuta, noraino eraikitzen dira erreferentzia eremuak hizkuntzaren errealitatearengainean, edo honek hura baldintzaturik?
‎parekatu zituen filosofo frantsesak. Parekotasunedo identifikazio hura Frantziako nahiz Ipar Amerikako iraultzen funtsezko aldarrikapena izan zen(...) XVIII. mendean inondik ere ez zegoen kutsu demokratiko eta potentzialki popularra, lehenbiziko aldiz izan zuen klase ertainaren nazionalismo horrek.
‎edo guk autodeterminatzeko eskubidea dugula onar dezake, edo bere Konstituzio famatu horrek eskatzen dituen moldaketak egin ditzake, guri eskubideak aplikatzeko baldintzak ziurtatuz. Baina autodeterminazio eskubidea bermatzeko, eskubidearen onarpena lortzeaz gain, Euskal Herrian hura aplikatu nahi izateko kontzientzia sortu behar dugu. Euskal gizarte guztiari jakinarazibehar zaio, autodeterminazio eskubidea ez dela abertzaleen eskakizuna bakarrik, denei dagokigun eskubidea baizik.
‎Izenburuaren hautapenean neure ardura badudanez, hura justifikatzetik hasikonaiz. –Psikoterapia eta psikoanalisia?
‎hau oinarrizko dialektika batenernamuina da: Bestea eratu, hura adierazle nagusiaz inbestitu, harengandik, bai, bat edo adierazle salbatzailea jasotzeko.
‎–Pertsonen arteko komunikazioa eta pertsonala?: ? hura –ri buruz hitz egiteasaihestu,, nia, ri buruz hitz egitera bultzatu.
‎Autore hauen ustez, orokorrean korronte psikodinamikoen barruan kokatzen diren Objetu HarremanenTeoriaren eta Atxikimenduaren Teoriaren arteko ezberdintasun nagusia, terapiaridagokionez, hauxe da: Objetu Harremanen Teoriaren ikuspuntutik terapeutarenfuntzioa gurasoek emateke utzi zuten hura ematea da, era sinbolikoan, jakina.
‎Objektu behatua aldatugabe, naturak bere bidea nola jarraitzen duen behatzen bazterrean (eraginik izangabe) jardun dezakeen behatzaile independenterik ez dago (Zukav, 1991, or. 123). Teorizazio hauen inguruan sortzen den hausnarketak Bateson enganako itzulerabat eta komunikazioaren teorien berriztatze bat dakar berekin, eta orientaziozientifiko ezberdinetan garatutako jarrera epistemologikoa den Konstruktibismoaren Familia Teoriaren aplikazioa eragiten du. Oinarrizko baieztapenarenarabera, errealitatea ez da existitzen, hura aurkitu nahirik gizabanakoak hurbildukolitzaizkiokeen egia absolutu modura; aitzitik, gutako bakoitzak eraikitzen du beregizarte testuinguruan. Jadanik alferrikakoa gertatuko den modu batera jokaerasintomatikoa birdefinituko duen errealitate berri bat eraikitzen saiatuko denbatasun bat eratzen dute Familiak eta Terapeutak (Keeney eta Ross, 1987, Watzlawick eta besteak, 1988).
‎A.E. eraikuntzak literatura kantitate ikaragarria sorrarazi du, bere pronostiko gaitasunaren inguruan lehenik eta hura gutxitzeko egin zitekeenaren inguruangero. Horrela, eredu psikoedukatiboaren deiturapean generikoki bilduta, familia kopuru handia garatu da.
‎Hain zuzen ere, ikerketa hura ez zegoen subjektu psikoneurotikoentzatpentsatuta, lan mota hauetarako egokiak ez zirela uste baitzen. Gaixosomatikoentzat bakarrik zegoen pentsatuta (egileen arabera).
‎Obra ez literarioak ere interesatzen baitzaizkit, eguneroko jarduna, eredupublikoa. Ezohiko kontsekuentziaz obratu du Txillardegik; ez dakit noiz irakurri zuenJean Paul Sartre, ez dakit hura irakurrita ezer berririk ikasi zuen, baina hura bainoaskoz engainamendu sakon eta latzagoan lotu zen bere herriaren ibiliari. Hori ezinbarkatua da, jakina, traizioa eta inkontsekuentzia bitalismoaren froga modura irentsarazi nahi diguten intelektualentzat.
‎Obra ez literarioak ere interesatzen baitzaizkit, eguneroko jarduna, eredupublikoa. Ezohiko kontsekuentziaz obratu du Txillardegik; ez dakit noiz irakurri zuenJean Paul Sartre, ez dakit hura irakurrita ezer berririk ikasi zuen, baina hura bainoaskoz engainamendu sakon eta latzagoan lotu zen bere herriaren ibiliari. Hori ezinbarkatua da, jakina, traizioa eta inkontsekuentzia bitalismoaren froga modura irentsarazi nahi diguten intelektualentzat.
‎iritsi baino lehentxoago izan genuen geure belaunaldikoek haren izenarenlehen erreferentzia, mitiko samarra zena, zer esanik ez, gure lagunak ordurako eginazuena nahikoa eta sobera baitzen bere izena betikotzeko, ez baitzuen alferrik parte hartuizan Euskal Herriaren historiako bidegurutze nagusienetakoan, ene ustez, nagusienaedo erabakiorrena izan dena?, alegia, XX. mendeko erdialdean abiatu zen euskalmugimendu askatzaile berriaren ekimen sortzailean. Ekintzaile gutxi batzuk izan zirenlurrikara hura eragin zutenak; han egon zen bera. Aski niretzat.
‎Diglosia hizkuntza inposatzaile baten kontsentsu sutila baino ez dela erakutsiz, hortik gure hizkuntzaren heriotzarako bidea zein laburra izan daitekeen irakatsizigun. Eta giza taldearen edozein tamainatan egoera diglosikoak duen eragina argi etagarbi ulertu genuen, berak argi azaldu ondoren ezen, konbinatoriaren legeen araberadena galtzeko genuela, eta aldats beheran gindoazela, kontsentsu sutil hura apurtuezean. Egia esanda, lehenagotik ere intuitzen genuen egoeraren asimetria, baina intuitzen genuena forma matematikoan ikusi genuen orduan, eta horrek asko areagotu zuengure jarrera aldaketa.
‎Jarrai luzaz idazten, Txillardegi, eleberriaren suspertzailea garai beltzean, Euskara Batuaren aita, Emile Zola frantses idazle handia bezala hartze zuen (zorzitzaion) eserleku batetik bazter utzia, besteren eskergabez eta bere diplomaziaeskasez... Baina «J, accuse!» gutun miragarria Dreyfus en alde idatzi zuen hura ere ezzen diplomata horietakoa, eta gisa batez hobe. Aupa Jose Luis adiskidea, uztarririkonartzen ez duen euskalduna!
‎–Euskaldun berri, ekin euskaraz?. Xabier Kintana eta Joseba Tobar en hitzaurrebaten ostean, bertan azaltzen ziren, euskaldun berriak izanik, ordurako nolabaitekoonarpen publikoa bereganaturik zuten pertsonaiak, eta beraiek kontatzen zuten nolahasi ziren euskara ikasten, zein metodorekin, zergatik, zerk bultzatuta, zer nolakohasiera traketsak izan zituzten eta, azkenik, nola heldu ziren hizkuntza arrotz hura (etaaldi berean hizkuntza berezkoena, maitatuena) bereganatzera.
‎Nork eta Txillardegik, nori eta niri!; idazleen arteko elkarrizketan ari ginen eta, gainera, neure iritzia eskatzen zidan! Eguzkia sartzear zegoen Ondarretaren atzealdetiketa niri paisaia ederra, ezin ederragoa, iruditu zitzaidan hura .
‎Nobela hura –Exkixu, izan zen amaitutakoan, eta nik maitasun berezia diot, bestelako kontsiderazioak alde batera utzita.
‎1975eko UEU hura behar baino lehenago amaitu zen. Irailaren 27an Txiki etaOtaegi fusilatuko zituela esan zuen diktadoreak eta, hura ikusita, Uztaritzen geundenok komunikatu bat egitea eta hegoaldera ahalik eta arinen etortzea erabaki genuen, hemen sumatzen ziren protestaldietan parte hartu ahal izateko.
‎1975eko UEU hura behar baino lehenago amaitu zen. Irailaren 27an Txiki etaOtaegi fusilatuko zituela esan zuen diktadoreak eta, hura ikusita, Uztaritzen geundenok komunikatu bat egitea eta hegoaldera ahalik eta arinen etortzea erabaki genuen, hemen sumatzen ziren protestaldietan parte hartu ahal izateko. Muga pasatzea, askotanbezala, sufrikario luzea izan zen.
‎Haraino heltzeko atzeman ahal den mekanika honako hauxe da: norberak etxekozahar bati istorio bat entzun dionean, badu joera transmisiogile hura gerta kariarenlekuko gisa ikusteko, hots, kontatua eta kontatzailea bat egiteko. Antza, naturalki etaohartu gabe pasatzen da «amamak kontatzen zuen»etik «amamak ikusi zuen»era; alegia, deus ez, baina gazteturik geratzen da istorioa eta, bidenabar, egiaztatuta.
‎Barbier-en berriemaileak, Bithirinako Mari Beltxak, hirurogei urte zituen istorioaesan zionean, eta hari aitak esan zion, bere haur denboran gertatu balitz bezala. Kontuada ea aita hura ibilia zen beste herritarrekin batera Saindiaren gibeletik, hau da, eaalabari esana zion «segitu ginuen» ala «segitu zuten». Kemen bat egiteko eskatu zionBarbier ek Mari Beltxari, ongi oroitzeko.
‎Hasteko, ez zuenahantzi Beronika Karakoetxekoa ren aitatxik, hark kontatu baitzion bilobari, neureberriemaileari. Galdegin nionean noiz jazo zen sartze hura , erantzun zuen: «Pentsamazu, gure aitatxi zena haurra zen oraino, denbora hartan, hori gertatu zenean».Bizkitartean, gertakari bera askoz urrunago kokatzen dute beste bidarraitar batzuek; «Jinkoak daki noiz» izan zela esaten zuten.
‎Kondaira bera kontatzen zion Orozkoko Maria Luisari bere amamak, amamahorrek bere amari entzunda. Eta ulertzen da lehen kontalari hura , lekuko baino areago, protagonista izan zela, harengana etortzen zela lamina. Horrela esan zuen MariaLuisak:
‎Gero beti maingu ibili zen. Emazte hura , Gaxuxa izenekoa, eta haren senarra Joanes, ezagutu zituen Jose Mari Kastantxok, haren denboran gertatu baitzen punizionea: «Ni gau hartaz oroitzen niz orai hementxeoihal hau bezain untsa (aurrean duen mahain oihala seinalatuz), zer gau zen hura: izigarri zen ihurtziria eta ximista, ximista, ximista ximisten gainean.
‎Emazte hura, Gaxuxa izenekoa, eta haren senarra Joanes, ezagutu zituen Jose Mari Kastantxok, haren denboran gertatu baitzen punizionea: «Ni gau hartaz oroitzen niz orai hementxeoihal hau bezain untsa (aurrean duen mahain oihala seinalatuz), zer gau zen hura : izigarri zen ihurtziria eta ximista, ximista, ximista ximisten gainean. Gero biharamunean berehala barreiatu zen (herrian) aire gaiztoak joan zakola supazterretik aztala».
‎Gaxuxaren kasuan, mitoak errealitate bat esplikatu zuen, zergatikherrena zen. Mitoaren berraragitze hura , Gaxuxaren beraren garaikoa bazen, pertsonabizirik eta hurbil batengan egina zen. Eta modu errekurrenteaz errepikatua izan delapentsa daiteke, Oxobi-k ere (1923) entzun eta argitaratu baitzuen Saindiaren zigorrarenistorioa, eta hartan izen bera du, Joanes, Harruseko nagusiak.
‎Geroago (ez aurrean, lehen bertsioan bezala) jo zuten leihoan etaagertu zen fraileen erretratua. Biharamunean bota zuten seme frailea komentutik, etagero sastre egon zen Laudion* Marcos hura (Arana 1996, 157).
‎Eulaliren ama basoan egon zen ikatz egosten eta gure gizona ikusi zuen ardieiadituten ea zein zen lodien, hura eroateko. Andrak egin zion:
‎egon bere ezin zirean etzean bere, eta derrigor egon behar eudien». Esperientziabizitu horiek gertakariaren egia bermatzen dute, nahiz ez lekukoek eta ez guk ere ezdugun jakingo zer izan zen egunkari agerpen hura . Adar joleren bat, menturaz, ondozekiena non, noiz, zerk eragingo zuen izialdura; osterantzean, ez diot xehetasun horriparekorik aurkitu tradizioan.
‎BAT aldizkariak bere 27 zenbakian euskarara itzulita eman zuen Charles A. Ferguson-en. Diglossia? artikulu entzutetsu hura (1959). Txillardegik ospatu egiten dubere. Hitzaurre gisakoan?
‎Herriminez bultzaturik, hondarrak bilduz, antzinakorenametsean geratu zen Campion. Etorkizunerako proiektu hura galtzen uzten ari zirenvasco navarro haiek salatzearekin batera, joandakoa besterik ez zuen eskaintzeko.
‎–Norbanako gisa bakarrik da gizakia absolutua?, ebazten du Kierkegaard ekformula ebakor batean. Existentzialki, gizaki a hura , ez da existitzen. Etikoki, bakoitzaren kontzientzia da erreferentzia absolutu bakarra.
‎–Ez daukagu egiara iristerik, jauzi baten bidez abiaturik baizik?. Hemendikaurrera Kierkegaard-i Unamuno gehitzen zaio Leturiaren gogoetan10 Adimenak, errealitatea ulertzeko, aurrena hura geldiarazi, fosilizatu egin behar du; gero, pikatu, klasifikatu, ulertu. Adimenak, bada, ez du bizia ulertzen.
‎Ezina etagorrotogarria da, bada, aukeratzeko nere nahikunde zaharra. Eta hura jotzen nuen nikgizonaren sustraia? (. Negu?, 12).
‎Existentzialismo ateistak daude eta txit erlijiotsuak daude, Kierkegaard eta Unamuno adibidez.Edonola ere, Jainkoaren erreferentzia existentzialismoan baliagarri, haren existentziaz inseguru etazalantzati dagoenarentzat, eta hala ere bere erabaki libre batez hura aitortzen duenarentzat bakarrik da: orduan bera baita nolabait Jainkoa egiten duena, Jainkoa existiarazten duena (bere bizitzan). Jainko honekez du menpean lotzen, egonean egonarazten, askatasungabetzen.
‎Ez,??. Neure alabarenadiskidea eta hura berdinak dira, harako haien berdinak, hor gara gu, hazten ari dira, erakusten ari gara, ezberdin dena interes komunetan bil daitekeela, nahiz beharrezkoez izan guztiok bat bera izatea. Elkarkidetasunak edo auzolan adigaiak erakusten duenmodura:
‎noiz edo noiz oihu egingo dut, hitz egingo dut, aspaldian ikusi gabeko norbaiti diosala irribarrez egingo diot, helmuga ezagun gabekoohiko bidaiez arituko naiz emakume batekin, gizaseme bati berriz, lanaren nondiknorakoaz galdetuko diot. Enekori abesti hura eskatuko diot. Itsasoa laino dago.
‎Azentuari buruzko ikerketak nahikotxo ugaldu dira gure artean, 1984 urtean(+ 2,) hedatzen hasi zenetik hona. UEUren jardunaldietan hasieran (gogoan erabil bedi 1987.urteko proposamen hura ) eta ELE aldizkarian geroago (1992) nekaezin ibili da Txillardegi euskal azentueraren arazoa plazaratzen eta ingurukoak kinatzen. Azkenaldion laneskerga horren emaitzak, neurri handi baten, trapazeri, ei esker, ikusten hasi gara; bidehonetan lehen urratsak baino eman ez ditugula jakin arren.
‎Serrano Suñer ek euskara hirietatik kanpo nahi izan arren (gogora, capitales, pueblos de importancia? hura ), horra nola sartzen zen hizkuntza zaharra hirietan ere, gaixorik, ahul eta eskas, baina presente.
‎1937ko abenduko debekua hizkuntz politika orokor baten funtsa eskainiz emanzen, eta halaxe ulertu zuten gertakari haietako protagonistek. Frankismoaren barneanpiztu zuen eztabaidagatik, agintari zibil militarren eta eliztarren artean sortutako gatazka tenkatuagatik eta erabili ziren prozedura politikoengatik, debekuaren hura hizkuntzpolitikan urte haietako jazoera politiko ofizial larriena izan zen(). Ezdaukagu orain hori azpimarratzen ibili beharrik, lan osoak esango duena baita.
‎Bi moldetako politika izan zitekeen hura : a) Gaztelania izan ezik, gainerakohizkuntzak aintzakotzat hartu gabe legeetan politika elebakarra (kasik aitortu gabea) egin zuena, eta b) Horretarako aukera edo beharra izan zituenetan, auziari aurrez aurreheldu, eta eztabaida teorikoetan nahiz unean uneko erabaki politikoetan bere hizkuntzpolitika egin zuena.
‎388, 399). Horrek ez du esan nahi, ordea, hizkuntz politika hura bidegaldutan zebilenik, ez ikusiaren planta egiten zuela baizik. Baina Penintsulako nazionalismoek beren hizkuntz eskakizunak aldarrikatu zituz tenetik aurrera (Azurmendi1979b:
‎passim),, oharkabeko? hizkuntz politika hura ez zenizan halakoa (Intxausti 1978: 19, 26..).
‎Beldur izan zitekeenez, Errepublika ekarri zuten indarrek ere, sozialistakbarne? ez zuten samurra izan pentsamendu glotozida hura ahanztea (Azurmendi1979a: 8), eta Konde herrenaren doinu bertsua entzun zen Parlamentuerrepublikarrean, Royo Villanova, Ortega, Unamuno, Azcarate, Garcla Valdecasas, etaabarren ezpainetatik (Ferrer 1985:
‎Egia da, ordea, abenduaren 17ko hura ez zela heldu aurretik saio apalagoren batizan gabe. Gogora daiteke, hamarkada batzuk lehenago, norabide bereko ahaleginikizan zela Espainian bezala Frantzian (Intxausti 1990:
‎425). Azken gerrateak bestelako premia larriagoak sortu baldinbazizkien ere, ezin da ahantzi aurreko historia hura , eta berorrek izan zezakeen pisua, nahi bezain erlatiboa izanik ere.
‎Liberalismoaren zorigaitzeko printzipioa, hizkuntzen arazoari dagokionez, ez dela izan inoiz harako, laisser faire, laisserpasser? maltzur eta zeken hura baizik. Beste modu batean adierazita:
‎Erresumak erabakitzen du hizkuntzenetorkizuna; eta gero eta nabarmenago da hau egia. Hauziaren kakoa hortan datza.(...) Esan dezagun, beraz, oraingoz, eta erresuma hau dan edo hura dan aztertu gabe, erresuma dala hizkuntzen etorkizuna erabakitzen duena? (1966c, 452).
‎Txillardegik Euskal Kulturaren barne inguruetan bereizten dituen hiru, giro, desberdinetatik bigarrena, hots, 1968tik 1975era bitartekoa18, izango zen Aramaiokodinamika akulturatzaile hura neutralizatzen hasi eta, bestelako baliabideak jorratuz, behinik behin hizkuntz eta kultur arloan nolabaiteko oreka ekarriko zuena.
‎Herri euskaldunetan ikusi genuen lehenzinema hura (Aramaio)
‎Eta horrela, hiru urte lehenago. Errepublikagaraian, hain zuzen? inoiz baino itxaropentsuago eta bizitzeko gogo gehiagoz agertuazen gizarte hura egoerarik goibelenean murgildu zen bat batean, indarrak arrasandeatuta.
‎Azken hau izan zen orduko Joxeluisenhautua. Eta bere bizitzan egindako besteak bezala, ene aburuz, hautu politiko etaerradikal baten ondorioa izan zen hura . Garai hartan itxaropenaz beterik abian zegoenUnibertsitate Publikoa aukeratzea begi bistakoa bazen ere, Txillardegiren berezkotokia Filologia Fakultatean zegoen; baina, askotan legez, erbestea egokitu zitzaionberari.
‎Baina badago Txillardegiren zeregin pedagogikoetan gaur egun funtsezkoa denbeste nabarmendura bat. Izan ere, eta goian aipatu bezala, intelektualari dagokion jiteerradikal hura gizarteari buruzko ohiko irakurketa marxistazalearekin loturik azalduzaigu. Bai Bernstein-ek, Apple k edo Pierre Bourdieu k eta Jean Claude Passeron ek, baita Freire-k ere, salatu duten zapalkuntza, funtsean, salaketa ekonomikoa izan dasoilik.
‎Kojeve k Hegel-engandik jaso zuen, gizakigaiek besteek naturaz gaindikoak direlaonar eta aitor dezaten bilatzen dutela: gizakiak baizik ez du bilatzen onarpen hau munduan, hura baita biologiaren gainetik dagoela frogatzeko bere bizia arriskatzera iristenden izaki bakarra. Izan ere, zenbaitetan ez dute helburu biologiko hutsek mugiarazten; adibidez, sexu irrikari uko egin ohi dio Jainkoa sutsuago maitatzearren, edo bere arte obrari duen guztia eskaintzearren, hazia zakiletik barik bolalumaren puntatik isurizeleberri biziagoa sortuko duelakoan, eta abar.
‎Adimen barik ez legoke, errusinol? esentziarenberdina den errusinol adierarik, errusinol errealarekin erlazionatzeko; honek, horrenbestez, bere existentzia natural hutsera mugatuko luke esentzia hura unibokoki. Hauxelitzateke errusinol errealaren eta, errusinol?
‎XX. mende erditsuan, euskal hizkuntza, kultura eta herria bera azken hatsetan zeudelazirudienean, gazte ameslari batzuk errebelatu egin ziren, agintearen kontra, historiarenmartxaren kontra, gure izatearen heriotza sinatua bide zuen patuaren kontra. Baldintzaobjektibo guztien aurkako matxinada zen hura , garaitzeko inongo aukerarik ez zuena. Etahala ere, gazte txoro haiek egoskortu zirelako gaude gu hemen, mende berriari itxaropenberriz begira.
‎zenbat aldiz entzun ote nuen AitaMorlansen izena, etxeko sukaldean eta ia ia ahapean. Gero, berriz, bi kafeen eraginezedo ohean jira-biraka eta loak hartu ezinik nenbilela, gure aitak kontatu ohi zigunhistoria zahar hura berritzen hasi nintzen: batetik Aita Morlans eta bestetik Aita Itxaso, aitaren osaba hila...
‎Nik ez nuen inolako gorrotorik, eta ez nuen Aita Morlans berriro ikusi gabegelditu nahi ere. Telefonoz deitu nuenean, ordea, ez nuen lortzen hura jartzerik. Ezomen zuen telefonorik gelan, eta bozgorailutik deituta ere ez omen zen ageri.. Badakizu, gorraize pixka bat ere badu eta...?
‎Patxi hura nire aitaren adin modutsukoa izan zitekeen, gazteagoa seguru asko, etahartarako hizpidea eman zidanez, galdetu egin nion:
‎Patxi hura , edo munduko arimarik garbiena zen, edo bestela Hollywoodekgaldutako aktorerik onena. Nahiago izaten dut ondo pentsatu, eta sinetsi egin nionhortaz, hobe baita gizon zintzo batekin zaudela uste izatea, hipokrita faltsu batekinbaino.
‎Kaputxino sartzeko dei hura barrez hastekoa izango zen, baldin eta hotzikara bateragin ez balit, ikusitakoak ikusita eta entzundakoak entzunda. Aita Morlans inoizberriro ikusi gabe geratuko nintzela sumatzen hasita nengoen, berak osabarekin eginzuen bezala debekatu egingo zidatela hura ikustea, baina ez omen zegoen gaizkipentsatzeko arrazoirik.
‎Kaputxino sartzeko dei hura barrez hastekoa izango zen, baldin eta hotzikara bateragin ez balit, ikusitakoak ikusita eta entzundakoak entzunda. Aita Morlans inoizberriro ikusi gabe geratuko nintzela sumatzen hasita nengoen, berak osabarekin eginzuen bezala debekatu egingo zidatela hura ikustea, baina ez omen zegoen gaizkipentsatzeko arrazoirik.
‎Agindu zorrotz harekin eta zaindari neraman zakurrarekin alfer alferrik nuenbisita hura , baina ezin esango nion hori Aita Arbizuri. Gainera, bueltarako kotxerik ereez nuen eta, horrenbestez, fraide zaharra ikustera sartu ginen.
‎Koadroetan ageri diren zenbait santu eta martiri biluziren antza zuen Aita Morlansek ohe barrenean etzanda, argalaren argalez ia kontsumitua. Baina, nire begietara, itxura izugarri haren erruduna ez zen horrenbeste aurpegi iharra, edo begi beltz irtenak, bere batatxo berdaxka hura baizik; izan ere, abitu marroi luzea kenduta, gorputza ez ezikbere lehengo duintasun eta goitasuna ere erantzi egin zizkiotela ematen zuen, erlijio gizonaren aurazko itzala galduta gizaki soil, zahar eta gupidagarri bihurturik.
‎lazkaotarrak Aita Lazkao eta zestoarrakAita Zestoa. Ni, berriz, donostiarra nauzu baina, ezin hartuko nuen Aita Donostiaizena, aurretik gure musikari handi hura izanda. Horregatik jarri zidaten Aita Morlans, auzo horretantxe zegoelako nire jaiotetxea, Mantxola berri baserria.
‎t.s.f. akronimotik, télégraphie sans fil delakotik, alegia. Behialako harigabeko telegrafia hura urrun geratzen zaigu dagoeneko. Lehenbiziko ehun urteak paseak dira, 1887ko uztailaren 2an Guglielmo Marconi italiarrak harigabeko telegrafia berriaren patente britainiarra lortu zuenetik.
‎Hauteskunde haietan Warren Gamaliel Harding errepublikarra eta Cox demokrata lehiatu ziren. Egun hura , 1920ko azaroaren 2a, egun garrantzitsua izan zen irrati hedapenerako. Interprete musikal batzuk kontratatu zituzten eta, albisteak tartekaturik, kontzertu laburra eman zuten, hizlariak tarteka etendua, oihuka egiteko:
‎Siadeco k inkesta hura egin eta 5 urtetara, 1995ean hain zuzen ere, hiru irrati euskaldunek 70.000 pertsonako entzuleria zuten (biztanleriaren herena ia). Gainera 130 kolaboratzaile zituzten, Iparraldeko hainbat herritako berriak emateko, eta hamahiru lanpostu finko hiru estazioetan.
‎Lehenbizikoa Espainiako telebista publikoak finkatu zuen. Zerbitzu hura 1987ko maiatzean hasi zen emititzen. Teletestuaren norma edo arau legala 1986ko abenduaren 6an argitaratu zen.
‎Esne behiek haran hondoko larre hoberenetan larratzen dute. Mendiek, abeltzaintzarako zuten garrantzia galdu dute, eta gaur egun Ordunte eta Armañongo larre eta sastrakadietan haragi tarako behi gutxi batzuk hazten dira, baina antzinako protagonismo hura erabat galdu dute.
‎Beraz,. Plan Pidal? hura aldarrikatu zenerako, gutxieneko hezkuntza egitura jadanik eraikita zegoela esan daiteke. Oinarrizko irakaskuntza 1838ko legeak arautzen zuelarik (orain egitura oinarri hobearekin kontuan hartu, adibidez, irakasle eskolen kopurua areagotuz joan zela, edota gobernuak probintzietako batzordeen bidez zein buru politikoen eraginez bere presentzia eta gero eta modu eraginkorragoaz ziurtatzen zuela), plan honek bigarren eta goi mailako irakaskuntza arautzeari ekin zion, maila horietan sistema koherente eta antolatuaren beharra nabarmena izanik.
‎Abiapuntua, beraz, eraikitzen ari zen edota eraiki nahi zen gizarte berri hura izan zen. Antzinako Erregimeneko gizarte tradizionalari amaiera eman zion trantsizio garaia zen, non gizartearen modernotze prozesuak behar ezberdin batzuk ezarri zituen (estatu zentralizatua, mugikortasun soziala, herritarren arteko komunikazioa, kultura zentralizatua, gizartearekiko identifikazioa, ezagutza modernoen inguruko formazioa, alfabetakuntza, etab.), irakaskuntzaren arloan ere erantzuna izango zuten beharrak hain zuzen.
2001
‎Ikus daitekeenez, hor ez da luzetarako hedatze estrategiarik baliatzen, kasubati beste bat eransten zaio lehenbiziko hura zabalduz. Ohart gaitezen koordinazio gailuen presentziaz (eske (77, 79), eta (82, 83, 84), igual (87), baino (89)).
‎a) beste mintzakide baten proposamena kontuan hartzen da, hura errepikatuzeta ondorengo zeresana haren inguruan gehituz (SH 55);
‎a) Gaiaren aurkezpena egiteko, edota hura badagoela adierazteko, hots, gaurkotzeko, baliabiderik ia ez dugu aurkitzen M debatean.
‎bat dugu; gizarteaneginkizun jakin bat betetzeko existitzen den hizkuntza praktikatzeko molde edoforma bat da debatea. Eginkizun horrek erabakiko du zer nolako jarduna, itxuratu, den, hura onargarri (ago) a izan dadin. Gure gizartean, bestalde, mintzajardun edo praktika, arrunt?
‎Debateetan, dakigunez, eztabaidagaia edo hizketagaia aldez aurretik ematenda, izenburu modura, edota hizpide aitzakia legez; mintzagaiaren hornitzea baina, ez da, berezkoa?, zeren eta mintzajardunean aurrera egin ahala, hasierako mintzagai hura interakzioan hezur-mamitzen baita; eta horretarako dauden aukerak osodesberdinak dira.
‎3 Hau esan eta hura esan nahi (Etxaldetarrak): bideo pasartean agertzendiren esapideek edo esaldi jakinek betetzen duten funtzioa aztertzen dabatik bat.
‎Testuak sailkatzeko irizpide batzuk zehaztu behar ditugu lehenengo; etahonetan ere irizpide desberdinak egon daitezke. Guk eginda daukagu geurea, bainaez dugu hemen azalduko, luze joko bailuke; gainera, interesa izanez gero, lasterargitaratuko dugu, eta orduan aukera izango da hura aztertzeko. Nolanahi dela, testuak zelan tratatuko ditugun azalduko dugu hemen.
‎Baina, estrategia guneak utzita, eskoletako guda zelaietara itzultzen garenean, irakasle askok, urruntasunak eman digun ikuspegia nonbait galdu, eta betikoarazoekin egiten dugu topo: behar dugun zorioneko testua ez da inon agertzen, hauluzeegia da, beste hori didaktizatu gabe dago, hura ez da batere interesgarria...
‎horri ikasi berri dugun Kamioilari onaren irainenhiztegia, a, tik, z, ra errezitatzeko ere. Behin mugimenduak mekanizatu ostean, ustez talentu handiko bakan batzuen eskura soilik zegoen jarduera hura , mundukogauzarik arruntena eta errazena bihurtuko zaigu.
‎A: Ni naiz, hi haiz, hura da.
‎Etatalde horrek ikuskera jakin batzuk izango ditu: hizkuntzaren izaerari buruzkoa, hura aurkeztu eta irakasteari buruzkoa eta ikaskuntza prozesuan zehar arrakastazlantzeko erari buruzkoa. Ikuskera partekatu horiek aipatutako profesional taldearenerreferentzia markoa osatuko dute.
‎Trantsizio garai batean bizi gara. Izan ere, gaur egungo paradigma nagusiakparadigma berria asimila dezake, edo berriak hura ordeztu. Baina, bitartean, egitarau ezberdinen arteko lehiaketan murgilduta gaude, sortzen diren teoria berrieierantzuteko ikuspegi kontraesankorrak aurkitzen ditugu, eta metodologiadibergenteak bata bestearen ondoan azaltzen dira, nonahi.
‎Letra mota ere aldatu zen, asmatu ezarren, minuskula karolinoa hedatuz (argiagoa zena), VIII. mendetik aurrera liburuetan bakarrik erabiliko zena. Errege liburutegiak garrantzitsuak izan zirenKarlomagno eta bere seme Luis Errukiatsuaren garaietan; liburuen bilketa hura jatorrizko testuen bila egiten zen (beraz, Biblia eta horren gaineko iruzkin ugari...). Eskola bultzatu zen jauregian (arte liberalak; trivium a: gramatika, erretorika, dialektika; eta quadrivium a:
‎Tresna bat izan zen berpizkundea boterearen eskuetan, Elizatik hurbil egoteko, akulturazio eta menperaketa egiteko (bere ideologia hedatuz), eta, horrela, beharzuen barne integrazioa lortzeko, hain jende hetereogeneoa biltzen zuenez eta boterea legitimatzen zuelako. Beraz, ez zen soilik tresna izan; boterearen beharra erebazen berpizkunde hura , Eliza kristauari loturik beti ere31 Monasterioei esker gordezen kulturaren eta hezkuntzaren oinarria Erdi Aroan zehar, zeren, politika aldaketakegon arren, kultura mantendu egin baitzen gutxi gorabehera ondorengo mendeetan32.
‎gerra garaian liburuz beteriko motxilazeraman soldaduaren irudia: gizon hura mundua ulertzen lagunduko zion elementuen bila zebilen. Ikuskera hautsia osatu eta hobetu nahian.
‎Liburuxketako hizkuntzak, gaztelaniak?, letra idatziaren lustreaz gainera, plus bat oparitzen zidan: ai, txokolatezko etxearen ipuina txokolate usainarekinirakurtzeko pagotxa hura !
‎«Mundu hura desagertu da, eta lurralde haietako ahotsik garrantzitsuenak, PaulCelan poetarenak, desagerketa, heriotza, mututze horren erabateko egia espresatudu».
‎Horixe ekarri digu gogora, besteak beste, Balkanetako gatazkak: mendebaldearen eta ekialdearen arteko mugatzat jotzen den lurralde hura aniztasunarenarragoa da, kontrasteena, kultura desberdinen topagunea... Eta oro berdindunahiak ez dakar gatazka eta hondamendia besterik.
‎Mirenenahonelaxe kontatzen du: «Askatasunaren aldeko ibilaldiaren uda izan zen hura etabi aste falta ziren zu jaiotzeko ibilaldiaren azken egun hartan». Eta Beñatena: «Itxaropenak itxaropen, zure haurdunaldia, Beñat, zaila izan zen, ia ia hasieratik.Buen Pastorreko elizan egindako itxialdi baten bukaeran sekulako nekea erorizitzaidan gainera».
‎Behiala aurrerapenei eskermenderagarria zeritzon mundua, bat batean ulergaitz bihurtu zitzaion. Inguruanzuena behatzen saiatu zen, eta horixe da, hain zuzen, nobelagintza berri hura gehiendefinitu duen alderdi teknikoa: etengabe objektu batetik bestera mugitzen den narratzailearen begirada.
‎beste hura bestaldetik/ heltzear zenarena.
‎hitz sarrera ere). Halako loturekin batera, irakurlearihonako paradoxa hau edota halako hitz joko hura ezagun egingo zaio maiz, aurretik irakurria zeukala irudituko zaiolarik (zakurraren inguruko paradoxa, adibidez: ik. HIHNeko. Zakur fatua?
‎Are gehiago, inkomunikazio sentsazioa eta konektatzeko ezintasunarensentsazioa izugarriak izanda ere, idazteko beharra sentitzen du gure idazleak. Coleridge ren marinel zahar hura legez, jendeak entzuteko, irakurtzeko, astirik edota asmorik ez daukala jakin arren, kontatzeko beharra sentitzen du,, kantatzeko, beharra (bere lanetan maiz agertu den metafora erabiliz), nahiz eta tinta ikustezinezari dela igarri («zitroi urez», bere hitzetan20), nahiz eta ia bakardadean ari delasumatu:
‎Eta poesiaren nahiz literaturaren boterea ezdeusa dela jakinda ere, idaztenjarraitzeko gogoa eta asmoa agertzen du (eta beste idazle eta poetak ere horretaradeitzen ditu21), idazle legez ere22 erresistentzia planteatuz (nori ez datorkio bururaJuan Gelman en. Confianzas? poema hura : «, con este poema no tomaras el poder, dice/, con estos versos no haras la Revolucion?
‎Konturatu orduko, taldekide nintzen; eta zorion hark iraun zuen bitartean, hori sentitu nintzen, talde bateko kide, bereizkeriarik gabe. Orduan ez nekienesperientzia hura salbuespen gertatuko zenik.
‎Bukatu zen esperientzia hura , hil zen Franco, eta, horrekin batera, Frantziatikemakumetasuna eta literatura modu berri batez uztartzen zituen pentsakizunarenoihartzunak heldu zitzaizkidan.
‎Agian imitazio gehien izan dituen perfumea dugu hau. Urteetan izandako gorabehera batzuk direla medio, 1862an Roger & Gallet ek erosi zuten enpresa hura .
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
hura ez 29 (0,19)
hura ere 18 (0,12)
hura osatu 15 (0,10)
hura erabili 13 (0,09)
hura ezagutu 13 (0,09)
hura baino 12 (0,08)
hura lortu 11 (0,07)
hura bete 10 (0,07)
hura egin 9 (0,06)
hura galdu 9 (0,06)
hura bera 8 (0,05)
hura eman 7 (0,05)
hura onartu 7 (0,05)
hura ulertu 7 (0,05)
hura aldatu 6 (0,04)
hura babestu 6 (0,04)
hura gainditu 6 (0,04)
hura hartu 6 (0,04)
hura ikusi 6 (0,04)
hura arautu 5 (0,03)
hura beste 5 (0,03)
hura ebatzi 5 (0,03)
hura irakurri 5 (0,03)
hura jaso 5 (0,03)
hura sortu 5 (0,03)
hura udal 5 (0,03)
hura adierazi 4 (0,03)
hura aurkeztu 4 (0,03)
hura aztertu 4 (0,03)
hura bertan 4 (0,03)
hura betearazi 4 (0,03)
hura bizi 4 (0,03)
hura deskribatu 4 (0,03)
hura euskal 4 (0,03)
hura garatu 4 (0,03)
hura gizarte 4 (0,03)
hura ni 4 (0,03)
hura zabaldu 4 (0,03)
hura zuzendu 4 (0,03)
hura ahaztu 3 (0,02)
hura aipatu 3 (0,02)
hura askatu 3 (0,02)
hura aurkitu 3 (0,02)
hura aurre 3 (0,02)
hura beharrezko 3 (0,02)
hura bereganatu 3 (0,02)
hura berraztertu 3 (0,02)
hura bezain 3 (0,02)
hura bezalako 3 (0,02)
hura bukatu 3 (0,02)
hura deuseztatu 3 (0,02)
hura eduki 3 (0,02)
hura egun 3 (0,02)
hura eraiki 3 (0,02)
hura ezarri 3 (0,02)
hura falta 3 (0,02)
hura gertatu 3 (0,02)
hura hasi 3 (0,02)
hura izendatu 3 (0,02)
hura jarri 3 (0,02)
hura jo 3 (0,02)
hura landu 3 (0,02)
hura pertsona 3 (0,02)
hura sentitu 3 (0,02)
hura sostengatu 3 (0,02)
hura sustatu 3 (0,02)
hura Frantzia 2 (0,01)
hura adierazpen 2 (0,01)
hura agertu 2 (0,01)
hura aitortu 2 (0,01)
hura aldarrikatu 2 (0,01)
hura areagotu 2 (0,01)
hura argitaratu 2 (0,01)
hura ari 2 (0,01)
hura ase 2 (0,01)
hura asmatu 2 (0,01)
hura atxilotu 2 (0,01)
hura atzeman 2 (0,01)
hura aurkaratu 2 (0,01)
hura baizik 2 (0,01)
hura baldintzatu 2 (0,01)
hura batere 2 (0,01)
hura baztertu 2 (0,01)
hura begi 2 (0,01)
hura berariaz 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
hura bertan behe 3 (0,02)
hura egun bat 3 (0,02)
hura ez egon 3 (0,02)
hura lortu bide 3 (0,02)
hura udal titulartasun 3 (0,02)
hura ulertu bera 3 (0,02)
hura asmatu behar 2 (0,01)
hura berraztertu eskatu 2 (0,01)
hura beste epaitegi 2 (0,01)
hura bezalako bat 2 (0,01)
hura erabili behar 2 (0,01)
hura ere ez 2 (0,01)
hura galdu utzi 2 (0,01)
hura izendatu hitz 2 (0,01)
hura lortu egin 2 (0,01)
hura pertsona hartu 2 (0,01)
hura sustatu egin 2 (0,01)
hura udal titularitate 2 (0,01)
hura zuzendu agindu 2 (0,01)
hura adierazi modu 1 (0,01)
hura adierazpen askatasun 1 (0,01)
hura adierazpen prozesu 1 (0,01)
hura agertu euskal 1 (0,01)
hura aipatu balio 1 (0,01)
hura aldarrikatu ibili 1 (0,01)
hura aldatu baino 1 (0,01)
hura aldatu mendeko 1 (0,01)
hura aldatu zail 1 (0,01)
hura arautu elementu 1 (0,01)
hura areagotu baino 1 (0,01)
hura argitaratu ekin 1 (0,01)
hura ase betearazi 1 (0,01)
hura askatu nahi 1 (0,01)
hura atxilotu ezan 1 (0,01)
hura atxilotu saiatu 1 (0,01)
hura aurkaratu aukera 1 (0,01)
hura aurkaratu demandatzaile 1 (0,01)
hura aurkeztu asmo 1 (0,01)
hura aurkeztu azpimarratu 1 (0,01)
hura aurkitu aski 1 (0,01)
hura aurkitu ezean 1 (0,01)
hura aurkitu nahi 1 (0,01)
hura aurre eraman 1 (0,01)
hura aurre igarri 1 (0,01)
hura aztertu ez 1 (0,01)
hura babestu asmo 1 (0,01)
hura babestu aurreikusi 1 (0,01)
hura babestu legelari 1 (0,01)
hura baino asko 1 (0,01)
hura baino erraz 1 (0,01)
hura baino erreferentzia 1 (0,01)
hura baino garrantzi 1 (0,01)
hura baino hamar 1 (0,01)
hura baino hogeita 1 (0,01)
hura baino lehen 1 (0,01)
hura baino lehenago 1 (0,01)
hura baino letra 1 (0,01)
hura baino okela 1 (0,01)
hura baino txiki 1 (0,01)
hura baino urrun 1 (0,01)
hura baldintzatu ezan 1 (0,01)
hura batere handitu 1 (0,01)
hura begi ekarri 1 (0,01)
hura bera babes 1 (0,01)
hura bera natura 1 (0,01)
hura bera on 1 (0,01)
hura bera osotasun 1 (0,01)
hura bera senar 1 (0,01)
hura berariaz adierazi 1 (0,01)
hura berariaz debekatu 1 (0,01)
hura bereganatu Arrasate 1 (0,01)
hura bereganatu gogo 1 (0,01)
hura bereganatu integratu 1 (0,01)
hura beste bloke 1 (0,01)
hura beste oztopo 1 (0,01)
hura bete beharrezko 1 (0,01)
hura bete bilatu 1 (0,01)
hura bete erremate 1 (0,01)
hura bete ez 1 (0,01)
hura betearazi behar 1 (0,01)
hura betearazi ere 1 (0,01)
hura betearazi eskatu 1 (0,01)
hura bezain erraz 1 (0,01)
hura bezain losintxari 1 (0,01)
hura bezain ospetsu 1 (0,01)
hura bezalako pertsonaia 1 (0,01)
hura bizi arte 1 (0,01)
hura bizi bizi 1 (0,01)
hura bukatu eman 1 (0,01)
hura bukatu gertatu 1 (0,01)
hura deuseztatu posible 1 (0,01)
hura deuseztatu proposatu 1 (0,01)
hura ebatzi jurisdikzio 1 (0,01)
hura ebatzi praktika 1 (0,01)
hura ebatzi prozesu 1 (0,01)
hura eduki utzi 1 (0,01)
hura egin aukera 1 (0,01)
hura egin jarraitu 1 (0,01)
hura egin lursail 1 (0,01)
hura egin pentsamendu 1 (0,01)
hura egin zailtasun 1 (0,01)
hura eman era 1 (0,01)
hura eman geratu 1 (0,01)
hura eman memento 1 (0,01)
hura erabili arau 1 (0,01)
hura erabili aurretiket 1 (0,01)
hura erabili debekatu 1 (0,01)
hura eraiki hezurdura 1 (0,01)
hura ere akta 1 (0,01)
hura ere aztertu 1 (0,01)
hura ere entzunaldi 1 (0,01)
hura ere errepikatu 1 (0,01)
hura ere eztabaidatu 1 (0,01)
hura ere gogo 1 (0,01)
hura ere itxi 1 (0,01)
hura ere konpentsatu 1 (0,01)
hura ere laga 1 (0,01)
hura ere nabaritu 1 (0,01)
hura euskal berrikuntza 1 (0,01)
hura euskal herri 1 (0,01)
hura euskal kazetaritza 1 (0,01)
hura ez bera 1 (0,01)
hura ez errekurritu 1 (0,01)
hura ez galdu 1 (0,01)
hura ez ikasi 1 (0,01)
hura ez oztopatu 1 (0,01)
hura ezagutu behar 1 (0,01)
hura ezagutu eman 1 (0,01)
hura ezagutu ezan 1 (0,01)
hura ezagutu iritsi 1 (0,01)
hura ezagutu prozesu 1 (0,01)
hura ezagutu ukan 1 (0,01)
hura Frantzia nahiz 1 (0,01)
hura gainditu egin 1 (0,01)
hura gainditu etorri 1 (0,01)
hura gainditu helburu 1 (0,01)
hura gainditu UPV/EHU 1 (0,01)
hura galdu joan 1 (0,01)
hura galdu joera 1 (0,01)
hura galdu uste 1 (0,01)
hura garatu eman 1 (0,01)
hura garatu jarraitu 1 (0,01)
hura gizarte epaitegi 1 (0,01)
hura gizarte ohiko 1 (0,01)
hura hasi ezinbesteko 1 (0,01)
hura hasi ireki 1 (0,01)
hura ikusi handik 1 (0,01)
hura irakurri ezer 1 (0,01)
hura jarri arrazoi 1 (0,01)
hura jarri behartu 1 (0,01)
hura jaso behar 1 (0,01)
hura jaso bezain 1 (0,01)
hura jo esan 1 (0,01)
hura jo hartu 1 (0,01)
hura landu eskulan 1 (0,01)
hura lortu jarduera 1 (0,01)
hura lortu ordaindu 1 (0,01)
hura lortu oztopo 1 (0,01)
hura ni aita 1 (0,01)
hura ni borondate 1 (0,01)
hura ni zorretan 1 (0,01)
hura onartu eduki 1 (0,01)
hura onartu elementu 1 (0,01)
hura onartu ez 1 (0,01)
hura osatu kazetaritza 1 (0,01)
hura pertsona eragin 1 (0,01)
hura sentitu ez 1 (0,01)
hura sortu ekoizpen 1 (0,01)
hura sostengatu ezan 1 (0,01)
hura sostengatu uko 1 (0,01)
hura sustatu nahi 1 (0,01)
hura ulertu ahal 1 (0,01)
hura ulertu ahala 1 (0,01)
hura ulertu ukan 1 (0,01)
hura zuzendu aukera 1 (0,01)
hura zuzendu eskatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia