Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 547

2000
‎Amodioa zabu batean kulunkan egotea bezalakoa dela dio Kike protagonistak, hasierako zirrara gehiegi luzatuz gero, zorabioa eta goragalea sortzen duela; hiru hilabeteko liluraldia baino ez dela, eta munduan laranja erdi asko dagoela. Hala, gizon eta emakumeen arteko harremanak gorabehera, obra bi oinarrien gainean dago eraikia: eszenaratzearen freskotasuna batetik eta Paco Mir-en testu bihurria bestetik, ateraldi, keinu, ironia eta amarruz betea.
‎Eskalatzailea, Gertakari atala," Gure irakurleak oporretan" sailerako Zabalguneko atso ero Rosariori egin beharreko elkarrizketa, etab. Hurrengoan, elkarrengandik berrogeita hamar zentimetrora eta ahots apalagoaz, eskola ume gineneko denborak solas. Hondarrik, haren gorputzaren epela sumatzeko bezain hurbil, gizaseme eta emakumeen arteko harreman ez beti gardenen alderdi zabalez xuxurlaka. Gin-tonika edaten zuen —azkar edan ere— eta nik orobat egin nuen, nire pozoi gogokoena edari burbuilatsu horrekin gezatuz.
2001
‎CESeko sindikatuek diotenez, bi urteko azterketaren ondoren, landa esparruko emakumearen bazterketa maila bereziaz jabetu dira. Izan ere, ustiapen familiarretan ari direnek ezin baitute nekazaritzako erregimen berezian sartu, familiaren ekonomi iturri nagusitzat jotzen ez direlako, eta horrek" gizon eta emakumeen arteko ezberdintasun nabarmenak" eragiten ditu.
‎Martxoaren 8a Emakume Langilearen Nazioarteko Eguna da mundu guztian eta baita Euskal Herrian ere. Baina ezin esan gizon eta emakumeen arteko berdintasuna hurbil dagoenik, eta horren adierazgarri garbiak dira Espainiako Gizarte Segurantzaren hainbat alderdi.
‎Irakurleak aldizkari hau eskuratzen duenerako, burutuak izango dira martxoaren 8ko Emakume Langileen Nazioarteko Egunaren inguruko ekitaldi, ospakizun eta mobilizazioak Euskal Herrian eta mundu osoan zehar. Emakumeen egoera eta bizi-baldintzak hobetzearen alde ari diren munduko mugimendu feminista guztien helburu nagusietakoa gizon eta emakumeen arteko berdintasuna lortzea da. Hala ere, asko aurreratu den arren, bizitzako arlo guztietan berdintasun hori utopia da oraindik.
‎Ale honetan, gizon eta emakumeen arteko ezberdintasun horren alderdietako bat aztertuko dugu, hain zuzen ere Gizarte Segurantzari dagokiona. Espainian ezarrita dagoen eredua-Hego Euskal Herriko gizon eta emakumeek, subiranotasunik ezean, nahitaez horren barruan egon gauden eredua-kaltegarria eta baztertzailea da emakumeentzat.
2002
‎eleberriak aurrera egin ahala, Nerearen irudia zehazgabetuz doalako, eleberriaren ezusteko amaierak asaldatzen gaituen arte. " Bizitzea konprometitzea da" (19), emakumeen arteko maitasuna (June eta Mansfield, Woolf eta bere maitalea, Sartre eta Beauvoirren hiruko amodia, Colette... aipatzen dira 33 orrian), konpromisoak hartzeko gizonezkoek duten ezintasuna, sentsualtasunez beteriko 118 begiradak (Preverten poema bat aipatzen da 59 orrian), emakumezkoen zapalkuntza (66), maitasunik gabeko sexua (103), maiteminduaren ilusioak (106), nerabezaroko irakurketak... ekintza pol... Horixe baita, ekintza gutxiko eleberri honetan egiten dena:
‎Emakumeen tabakismoaren etorkizuna ez da bat ere pozgarria, eta oraindik emakumearen osasunean zoritxarreko ondorio guztiak agertzeko behar adina denbora pasa ez den arren, herrialde industrializatuetan hasi dira lehenengo ondorioak nabaritzen: Europan emakumeen arteko biriketako minbizi kopurua bikoiztu egin da, 1973an 18.822 heriotza izatetik 1992an 36.772 izatera pasatu baitziren, eta Estatu Batuetan dagoeneko bularreko minbiziagatik baino heriotza gehiago gertatu da biriketako minbiziagatik.
‎Azken urteotako joerak adin ezberdinetako gizonezkoen eta emakumeenjokabidea parekatzen doala adierazten du, gazteen jokabidea oso antzekoa izanik, eta adineko emakumeak lan-merkatuan luzaroago mantenduz. Dena den, gizonezkoen eta emakumeen arteko aldeak oraindik ere nabarmenak dira; aukera pertsonalen bidez azaldu ezin diren aldeak dira, gainera.
‎Gauzak horrela, gizonezkoen eta emakumeen arteko berdintasuna lortzekoosagarri diren soldatapeko lanaren eremua eta etxeko lanaren (edo lan birproduktiboaren) eremua, biak batera hartu behar dira kontuan.
‎Beste muturrean alokatu gazteen taldea dago, mugagabeko kontratua alokatu gazteen %25ek soil-soilik dutelarik. Bestalde, gizonezkoen eta emakumeen arteko aldeak ere nabarmenak dira. Mugagabeko kontratuaduten gizonezkoak %70etik gora diren bitartean, emakumezkoen proportzioa ez da%60ra heltzen.
‎Baina ordainetan (edo horretarako baldintza bezala) gizonei eta emakumeei aurrezartzen zitzaien eginbeharra gizarte garaikidean ahuldu egiten da. Gizonen eta emakumeen arteko generoaren auzien berregituratzeak (emakumeak heziketan eta lan-merkatuan txertatzeak, dibortzioak, haurdunaldia ekiditeko bideak, etxeko lanen deskualifikazioak, etab.),, familia txikiak, bere baitan jasotzen zuen oro eraldatzen du.
‎umeen zaintza, umeekin jolastea eta umeak heztea; adineko jendearen zaintza; gaixo dauden edo ezintasunen bat dutenen zaintza. Etxeko lanak zentzu zabalenean ikertuz gero, gizonen eta emakumeen arteko aldeak handiagotu egingo lirateke.
‎Gizonen eta emakumeen arteko auzia itxuraz dirudiena baino sakonagoko gaiei lotuta dago, ordea, gizarte industrialaren oinarrian baitago eginbehar eta portaera aurrezarrien jatorria (Giddens, 1991: 202 -203).
‎Autodinamika industrialarekin orain arteko gizonen ekoizpen eta emakumeen berrekoizpen biografia osagarriak porrot egiten du, baita lan-banaketa eta familia-arauek ere. Bizikidetza estamentala eta modernoa bateragarriak egin dituen gizarte industriala biluzik geratzen da gizonen eta emakumeen arteko gatazkarekin.
‎Horrela, gizonen eta emakumeen arteko auzian familia ez da euren gatazkaren kausa, gatazka-lekua baizik. Edo gatazka islatzen den leku bat.
‎Baliteke gizonen eta emakumeen harreman pribatuetan estereotipo sexualak birmoldatzea, baina ziurtasunaren sistema sozialak, hiri-antolamenduak, lan-merkatuak edota okupazio-sistemak bere horretan jarraitu bitartean, gehienera jota, (nahiko sinesgaitza dirudiena), desberdintasunen elkar aldaketa baino ez da lortuko, gizona bizikidetza feudal modernoan emakumearen orain arteko eginbeharren arduradun eginaz, eta alderantziz. Gizonen eta emakumeen arteko desberdintasuna berariazkoa duen erakunde-egituretan ezin daiteke berdintasunik eman.
‎Familia-aurrekontuetan, seguruenik, handituko den beste produktu-multzo bat familiaren egonkortasuna bermatzeko produktuak dira, hala nola enplegu-aseguruak, aseguru juridikoa edo geriatrikoa. Hala ere, gutxi aldatu dira gizon eta emakumeen arteko klixeak, haien interesei dagokienez. Gizonak eguneroko bizitzari aplikatutako berrikuntza teknologikoekiko zaletasunei eusten die, eta emakumea gehiago arduratzen da edertasun-produktuen berrikuntzez eta itxura estetikoari buruzkoez.
‎“Hezkuntza da jarrerak gehien aldatzen dituen aldagaia, eta zeregin garrantzitsuagoa du emakumearen eginkizuna eraldatzeko, bai arlo publikoan, bai pribatuan”, azpimarratu dute. Espainian, unibertsitate-ikasketak dituzten emakumeen arteko tratu txarrak(% 8,9) nabarmen txikiagoak dira gainerako taldeetan baino. Haren eragina biktimaren hezkuntza-mailaren alderantzizkoa da:
‎Stirling-eko Unibertsitateko Moore eta Kenneth Wilson. Eskoziako zientzialariek arratoien, saguen, tximinoen, baleen, venatuen eta antilopeen bizitza aztertu zuten arren, eta ez gizakiena, haien emaitzak, hasiera batean, gizakiei aplika dakizkieke gizonen eta emakumeen arteko bizitza-luzeraren desberdintasunak azaltzeko. Ian P.F. doktorea Owens-ek, Londresko Eskola Inperialekoak —argitalpen-artikulu bat argitaratu zuen aldizkari berean—, froga gisa adierazten du Estatu Batuetan, Erresuma Batuan eta Japonian gizakiak bi aldiz errazago hiltzen direla parasito-gaixotasunengatik.
‎Islamistek boterea lortzen dutenean, Xariaren ezarpenak emakumearen egoera jasangaitza bihurtzen du. Afganistanen talibanek gizonen eta emakumeen arteko erabateko bereizketa inposatu zuten, gaiso zeuden emakumeak ospitaletatik bidaltzeraino iritsiz. Emakumeak guztiz estaltzen dituen burka beti janztera derrigortu zituzten.
2003
‎Feminista zaren aldetik gizonen eta emakumeen arteko karguen banaketan kuotak jartzearen aldekoa zara. Zer moduz EAJren baitan zentzu honetan?
‎1926an Maria de Maeztuk eta Concha Mendez poetek martxan jarri zuten Club Lyceum-beste batzuk Lizeo Feminista izendatzen dute-elkarteko partaide egin zen, eta hango Literatura saileko arduradun. Victoria Kent, Isabel Oyarzabal sozialista, Zenobia Camprubi eta beste intelektual asko batu zituen elkarte horrek emakumeen arteko elkartasuna sustatzea zuen helburu, eta era guztietako emakumeei ireki zizkien bere ateak, nahiz eta azken batean partaide gehienak intelektualak izan. Joera politikoko zein erlijiosoko ekitaldiei uko egiten zienez, bai feministen, bai sozialisten eta bai katolikoen kritikak jaso zituen.
‎Gizarte eredua beste eztabaida bateko gaia da. Edonola ere, zein da sustatu eta defendatu nahi den gizarte eredua, ekonomia herritarren ongizatearen eta haien eskubideen gainetik egoten jarraitzea eta hori betiko horrela izatea helburu duena, ala ekonomia herri honetan bizi direnen zerbitzura egongo den eta enpresari nahiz profesional liberalen zerga iruzurrak, gizon eta emakumeen arteko desberdintasuna, lan baldintza kaxkarrak, gizarte bazterkeria eta lan ezbeharrak desagerrarazi eta aberastasuna gizalegez banatuko duen gizarte eredua?
‎Ondoren, “besteen aintzatespena” dator(% 36), laneko betebeharra(% 7), higienea(% 5) eta osasuna(% 3). Gizonen eta emakumeen arteko bereizketan, emakumeak gehiago zaintzen dira autoestimuagatik (%78), eta gizonezkoak, berriz, %58 Bestalde, emakumeek gehiago egiten dute, %13rekin, eta emakumeek %3rekin. Azkenik, kirurgia estetikoari dagokionez, txostenean adierazten da kontsultatutako pertsonen %9k kirurgia estetikoko tratamenduren bat egin duela edo egiteko asmoa duela.
‎Izan ere, Y kromosomak eskeletoa hazten, zelula sexualetan tumoreak sortzen eta transplantatutako organoei errefusatzen parte hartzen duela adierazten duten aztarnak daude. “Orain arte onartu da gizonen eta emakumeen arteko gaixotasunekiko suszeptibilitate desberdinak sexu-hormonen eragina islatzen duela, ez zuzenean sexu-kromosomena”, adierazi du Pagek. Hala ere, Y kromosomak ia generik ez zuela dioen ideia okerretik abiatzen zen.
‎Ez da denborarik galdu behar. Gizarte mugimendu zahar eta berrien, GKE progresisten, intelektualen eta tokian tokiko gizon eta emakumeen arteko bat-etortzeainoiz baino premiazkoagoa da. Alternatibak bilatzeak, epe labur eta erdiko utopien mailan, neurri zehatzak eragin behar ditu.
2004
‎Europako Parlamentuak aurtengo martxoaren 31n eginiko bozketan, ondasun eta zerbitzuez gozatzeko, gizon eta emakumeen arteko berdintasun eskubidea errespetatzeko agintzen duen arautegi berri bat onetsi zuen, enpresei primak zenbatekoak diren zehazteko garaian sexua diskriminatzaile gisa erabiltzea debekatuz.
‎Arazoa larriagotu egiten da kopuru horiek Europar Batasunaren (EB) testuinguruarekin konparatzen direnean. Alde horretatik, Espainia da emakumeen langabezia-tasarik handiena duen herrialdea, eta, ondorioz, gizonen eta emakumeen arteko lan-arretarik handiena duen herrialdea, %8, 6 Bien bitartean, Erresuma Batuan eta Irlandan, haiek dira kaltetuenak. Ikasketak Emakumeen enplegua arautzen duen baldintza erabakigarria ikasketa maila da.
‎Genero-desberdintasuna areagotzen duen beste faktore bat da lursail batzuk oraindik ere gizakiak bakarrik erabiltzeko direla. Bizitza politikoan edo armadan parte hartzea, adibidez, gizonen eta emakumeen arteko parekotasunetik oso urrun dago oraindik. Legegintzaldi honetan, Kongresuko aulkien %28, 29 eta Senatuko eserlekuen %24, 32 emakumeak izan dira (aurreko agintaldian baino %6 eta %10 gehiago, hurrenez hurren).
2005
‎Hau, beste batzuk baino jendetsuagoa da eta Ibon Arrizabalaga, saioaren gidaria, pozik dago. Ibon EHUko Emakume eta gizonen arteko berdintasunerako masterra ikasten ari da, baina gizon eta emakumeen arteko berdintasunean eta gizonen inguruko lantegietan esperientzia andana du. UEUn, Gite-Ipes-en, sindikatuetan... eta maila pribatuan ere, lan horretan ari da.
‎2000 urtean, Europako Kontseiluak eta Batzordeak garapenerako politikan XXI. mendearen hasieran jarraitu behar dituzten ildoak zehaztu zituzten: helburu nagusia txirotasuna ezabatzea da eta garapen egonkorra, ingurugiroa eta gizon eta emakumeen arteko aukera berdintasuna proiektu guztietan kontuan izan beharreko parametroak dira. Dena den, azken urteotako munduaren eta herri ezberdinen egoera aldakorrak direla-eta, une honetan garapen politika berraztertzen ari da Europako Batasuna.
‎Hala ere, genero eredu eta erlazioei buruz ikerketa ugari egin izanagatik, apenas topa daiteke jaien testuinguruan kokatutakorik. Nire iritziz, ikerketarik ez izatearen arrazoia argia da, izan ere, askok uste baitu jai-giroa gizonen eta emakumeen arteko berdintasunerako borrokatik at gelditzen den gunea dela, bai behintzat beste gune batzuekin alderatuz gero: eskubide politikoak, lan-mundua, sexu askatasuna, ugalketaren kontrola, eta abar.
‎Erraza da argudio hori aplikatzea alarde baten defentsari, non emakumeak kantinera lana baino ez duen egiten, jaiak gizarteko gizon eta emakumeen arteko parekotasun ezean inolako eraginik izango ez balu bezala. Batetik, errituaren ikuspegitik, lur sakratuan gaude.
‎Dimentsio sinbolikoak jaietan islatutako generoen erlazioan etor litezkeen aldaketak ulertzeko zenbait gako ematen dizkigu, Irun, Hondarribia zein Euskal Herriko, Espainiako Estatuko edo Europako edozein herritan gaudela ere. Gizon eta emakumeen arteko berdintasunaren aldarriak sarritan gatazka soziala ondorio badu ere, badira aldaketa-prozesua erraztu edo zaildu egiten duten inguruko ezaugarriak: iraganeko ezagutza soziokulturala; bizi den une historiko politikoa; beste emantzipazio gune batzuetan lortutako emaitzak; indarrean dauden murriztapenak; parte hartzen den ekintzaren garrantzia herriarentzat; eta agintarien laguntza.
‎Erran nahi baitut: zein punturaino da naturala armen eta emakumeen arteko harremana. Bestalde, emakumeek entzierroan korritzea errebindikazio femeninoa al da?
‎Gauzak horrela, gizon eta emakumeen arteko harremana diktadura frankistaren kezketako bat izan zen. Ezkontzara harreman sexualak mantendu gabe iristea oso garrantzitsua zela zabaldu zen, hori baitzen ezkontza horrek porrot egitea ekiditeko modu bakarra.
‎Baina, emakumea etxeko kontuetara mugatu behar zela, gizonen menpe zegoela (hasieran, bere aitaren menpe, eta ondoren, senarraren menpe), etxetik at lanik egin behar ez zuela eta bizimodu publikoan parte hartu behar ez zuela defendatzen zuen diskurtso horrek, tradizionalismo katolikoaren eraginaz gain, oinarri biologista argia zuen. Gizon eta emakumeen arteko ezberdintasun biologikoak zirela eta, emakumeak amatasunera mugatu behar ziren, eta testuinguru horretan, alor ekonomiko, sozial eta juridikoan diskriminaturik egotea justifikatzen zuten. Faxismoentzat, emakumea, arrazaren tenplua?
‎Proposamen honek deigarriak diren zenbait ideia proposatzen ditu. Lehenengoak, eta oso esanguratsua, gaia emakumeen arteko eztabaida batera mugatu nahidu. Alardean boterea dutenak agintariak dira, gizonezkoak?, beraz, oso bitxiada horrelako proposamena egitea.
‎Horretarako, agintariei eskaera egingo die, eta ezetzabaldin bada erantzuna, bertan behera utziko du bere asmoa. Alardearen egunean, Gernikako Arbola plazara gerturatzen direnean, emakumeek osatutako tapoiatopatuko dute, berriz ere, emakumeen arteko gatazkaren irudia ematen saiatzendira tradizionalistak, nahiz eta guztien bizikidetza eragin nabaria izan auziak?. Ondorioz ezin izango dute segitu, agintari bati eskaera-eskutitza eman eta ezetzajaso ostean erretiratu egingo da Jaizkibel konpainia.
‎Arrancadaren lekuan ezarriko dira, lurrean eseri eta honako lelo hau dutenkartelak aterako dituzte: «. Gizon eta emakumeen arteko edozein bazterketa motaezabatu behar dugu?. Juan Jose Ibarretxe.
‎Bestela esanda, legeriaren oinarrizko printzipioak aplikatuko badira, ezinbestekoa da ekintza positibozko politika abian jartzea, banakoaren eskubideak erabiltzean gizon eta emakumeen arteko berdintasun osoa erdiesteko. Eta berdintasunhori ez da lortzen Alarde pribatuak antolatzeko ustezko askatasunaren bitartez, askatasun hori formazkoa baino ez delako.
‎Zentzu honetan, bi aldeek komunikabideen aurrean erakusten duten jarreraezberdina dela azpimarratu beharra dago. ...tan isekak, mehatxuak etaerasoak eguneroko ogia dira eta hauen aurrean prozesu judizialetara jotzea(...) etaprentsan salatzea besterik ez dugu», hitz hauek Juana Mugarrietakoa elkartekokide batek El Diario Vasco egunkariko Buzon atalean egin zituen, 2000/1/21?). Bestetik, tradizionalisten ustetan «komunikabideek hasiera-hasieratik Jaizkibelkonpainia mistoaren alde egin dute eta arazoa gizon eta emakumeen arteko arazoabailitzan erakutsi dute. Herriak defendatzen duen bakarra rol zehatzak dituen oroipen historiko bat egitea da, baina hiritarrek ez dute ikuspuntu hau komunikabideetan islatzen denik ikusten» (Borja Jauregui Deia egunkarian, 2000/9/7).
‎Bat, behintzat, denontzat ezaguna da: amatasuna. Gizonen eta emakumeen arteko ezberdintasunak areagotzen dituengaia da amatasuna. Familian haur bat jaiotzen denean, horren zainketa eta arretabatik bat amak darama (janaria, garbitasuna...), biologikoki berak sortu duelako.Beraz, haurraren lehen hilabeteetan amaren figura funtsezkoa da, eta haurrakberarekin lotura sendoa behar du.
‎Programen bidez, honako hauek sustatzen dira: giza eskubideak eta oinarrizko askatasunak, bakea eta herritarren parte-hartzea gizonen eta emakumeen arteko berdintasun-baldintzetan, eta sexuagatik, arrazagatik, erlijioagatik eta kulturagatik bereizkeriarik ez egitea. Bidezko hazkunde ekonomikoa sustatzea.
‎Miren Lourdes Oñederrak bidaia erabiltzen du emakume protagonistaren barnean sartzeko, gizon eta emakumeen arteko harremanak eta ezin ulertuak azalarazi nahi ditu. Urtaroek markatzen dute denbora (denbora ziklikoa emakumeekin lotutakoa da; denbora lineala, gizonekin lotutakoa), bigarren pertsona erabiltzen du irakurlea istorioan murgiltzeko, konplize bihurtuz.
2006
‎" Adibidez, zuk niri deitzeko, eta galderak egin eta gai honi buruz hitz egiteko". Azken batean, guztion bizitzan, feminismoa oinarrizkoa da, zeren oinarrian dagoena da gizonezko eta emakumeen arteko harremanak nola antolatuko ditugun.
‎Hirugarren pentsamendua: Getxoko Antzerki eskolak euskal arte eszenikoen botere gunetan, hau da, diru laguntza batzordeetan, antzoki sarean, jaialdietan... gizon eta emakumeen arteko presentziari buruz kaleratutako ikerketari buruzkoa. Eskutan ditut emaitzak.
‎Azken hau ezberdinen arteko akordioa, tradizio politiko ezberdinetatik datorren jendearen arteko koalizioa eta ikuspegi nazional ezberdina daukaten gizon eta emakumeen arteko koalizioa, baina ezkertiarren arteko akordioa.
‎Azterketa horietatik ondorio bereizgarrietako batzuk atera beharko banitu, hauek aukeratuko nituzke: duela bost urte baino bi aldiz gehiago erreklamatzen ari dela orain kontsumitzailea, kontsumitzen duen horri buruz geroz eta informazio handiagoa eskatzen duela eta gizaseme eta emakumeen arteko etendura digitala murriztuz doala.
‎Gizaseme eta emakumeen arteko berdintasuna.
‎...helburua, horrelako produktuak bai supermerkatuetan, baita Munduko Denda izenekoetan ere saltzeko aukera lortzea izan zen; horretarako, Bidezko Merkataritzako produktuak eta produktu konbentzionalak Bidezko Merkataritza Zigiluaren bitartez bereiziko lirateke, kontsumitzaileari ere berma zekion nazioartean Bidezko Merkataritzak onarturiko irizpideak (lan baldintza eta soldata duinak, gizonezko eta emakumeen arteko berdintasuna, haurrik ez ustiatzea, ingurugiroa errespetatzea, epe luzerako harreman komertzialak, ekoizpenaren zati bat aurretiaz ordaintzea eta kalitatea zaintzea, alegia) betetzen dituztela produktu horiek.
‎Estatu Espainiarrean, azkenik, Teresa del Valle-ren zuzendaritzapean egindako ikerlana aipatu nahi dut, Modelos emergentes en los sistemas y las relaciones degenero izenburupean argitaraturikoa (2002). Liburu horren egileek (kapitulu honensinatzailea barne), gaur egun gizon eta emakumeen arteko harremanetako hainbatalorretan antzematen diren berrikuntzak harira, amatasunaren esparruan topaturikoaldaketak aurkitu dituzte; baina, hala ere amatasuna, genero-ideologia desberdintzailea ondoen adierazten duen esparrua dela azpimarratzen dute. Hala, nahiz etagizonezkoek egun duela hamarkada batzuk burutzen ez zituzten eginkizunak bete, umeen ardurak emakumeen eskuetan jarraitzen duela eta emakumeen espezializazio hori eurek betetzen duten besteon zaintza zabalagoaren erreferente nagusiadela ondorioztatzen dute.
‎Bidezko merkataritzaren aldeko arrazoiak Gaur egun, biztanleen %20k baino gehiagok ezagutzen du bidezko merkataritzaren esanahia, eta kopuru hori handitu egiten da urtetik urtera. Truke-modu honen helburua hegoaldeko herrialdeetako ekoizleei bidezko ordainsaria bermatzea da, gizonen eta emakumeen arteko berdintasuna, haurren esplotaziorik, soldata duinik eta ingurumena errespetatzeko. " Dendako ohiko kanalek baino soldata handiagoa ordaintzen dugu, gurasoek behar adina irabaz dezaten eta haurrek lanik egin beharrik izan ez dezaten eta eskolara joan daitezen", azaldu dute Intermón Oxfamek.
‎Erakundeak sexu-diskriminazioaren aurka borrokatuko du, eta europarrak kontzientziatuko ditu gizonen eta emakumeen arteko berdintasunaz.
‎Proiektuak 52,2 milioi euroko aurrekontua izango du 2007-2013 urteetarako, eta 2007an jar liteke martxan. Gizonen eta emakumeen arteko aukera-berdintasunean soilik oinarrituta, Europako Genero Berdintasunaren Institutuak helburu orokor hauek izango ditu: Europar Batasuneko erakundeei, bereziki Europako Batzordeari eta gai horretan estatu kideetako agintariei aholkuak ematea.
‎“Mundu osoari mesede egiten dion arropa” programak tokiko ekoizpena eta transgenikorik gabeko produktu ekologikoak sustatu nahi ditu. “Bidezko merkataritzak gizonen eta emakumeen arteko berdintasuna bermatu behar du, oinarrizko eskubideak errespeta daitezen. Kontzientziaz kontsumitzeko deia egiten dugu” esan zuen Yumi Johek.
‎Bidezko merkataritza garapen jasangarriari laguntzen dio, merkataritza-baldintza hobeak eskaintzen baititu eta produktoreen eta langile behartsuen eskubideak bermatzen baititu, bereziki hegoaldean. “Kontsumo arduratsu horri esker, Hegoaldeko 300.000 nekazari eta eskulangilek baino gehiagok soldata justuak kobratuko dituzte beren lanagatik, bizitza duina izan dezaten, eta beren lan-eskubideak eta gizonen eta emakumeen arteko berdintasuna errespetatu daitezen”, azaldu dute Bidezko Merkataritzako Estatuko Koordinakundeak. Ahaztu gabe – azpimarratu – produktuen kalitatea, ingurumena zaintzea eta artikuluen fabrikazioan haurren eskulana ez erabiltzeko bermea.
‎María Jesús Herrerak, Bakearen, Desarmearen eta Askatasunaren aldeko Mugimenduaren koordinatzaileak (MPDL), gizarte bidezkoagoa eta gizatiarragoa aldarrikatzen du Bakearen Nazioarteko Egunean, non ideiak bateragarriak diren ondo egindako lanarekin eta eraginkortasunarekin, eta giza eskubideekiko errespetua funtsezko ardatza izan dadin munduko edozein lekutan beren jarduerak garatzeko. Orain dela 23 urtetik hona MPDLk egiten dituen jarduerak, besteak beste, askatasunaren, garapenerako lankidetzaren, gizonen eta emakumeen arteko elkarbizitzaren eta ingurumenaren ingurukoak. Izan ere, ez da ahaztu behar" bakea gerrarik eza baino askoz gehiago dela", azpimarratu du.
‎Horixe izan da, ezbairik gabe, 2005ean Bakearen aldeko mugimenduaren-MPDL-hari gidaria. 23 urte dira jada BAKEAREN zerbitzuan lanean, eta gure erakundeak irmoki sinesten dituen balioak sendotzen saiatu da, hala nola askatasuna, giza eskubideen errespetua eta gizonen eta emakumeen arteko bizikidetza. Generoa, Giza Eskubideak eta ingurumenaren babesa, gainera, gure eguneroko lanaren zeharkako ardatzak dira, eta gure proiektu guztiak bideratzen dituzte, bai nazioartean, bai herri mailan garatzen ditugunak.
‎Gizasemeon eta emakumeen arteko harremanak –aginte, berdintasun eta izaera aldetik esan nahi da, ez sexuari dagozkionak– beti izan dira korapilatsuak, kontuan eduki behar baita emakumeei ukatu egin zaiela agintea eta berdintasuna, eta agintearen bidetik inposatu izaera ezberdina: zuek horrelakoak zarete...
2007
‎Eta aldaketa horiek, jakina, emakumearen jarreran islatzen dira. Gizonen eta emakumeen arteko alde gehiago ere aurkitu ditu: emakumeetan handiagoa da komunikazioen zentroa-%11 neurona gehiago mintzairaren eta entzumenaren zentroetan-eta baita emozioena ere; gizonak, aldiz, arrazionalagoak omen dira, baina baita autistagoak ere.
‎Ikasleak heztea, oinarrizko eskubide eta askatasunak errespetatzeko, gizonen eta emakumeen arteko berdintasuna errespetatzeko, eta tolerantzia eta askatasuna elkarbizitzaren printzipio demokratikoen arabera egikaritzeko.
‎m) Neurriak eta ekimenak proposatzea, horiek ahalbidetzen badute zentroan elkarbizitza, gizonen eta emakumeen arteko berdintasuna, eta norberaren, familiaren eta gizartearen esparru guztietan gatazkak bake bidez konpontzea.
‎Politikak egiteko ardura dutenek —jarraitzen dute— uste badute hiri-hazkundearen tasak altuegiak direla, aukera eraginkorrak dituzte eta, aldi berean, giza eskubideak errespetatzen dituzte. Gizarte-garapenaren arloko aurrerapenak, hala nola genero-berdintasuna eta gizonen eta emakumeen arteko berdintasuna sustatzea, hezkuntza unibertsala lortzea eta ugalketa-osasuneko beharrak betetzea, garrantzitsuak dira berez. Baina, era berean, emakumeei aukera emanen diete nahi ez den ugalkortasuna saihesteko eta, hartara, hiriko populazioaren hazkundearen faktore nagusia murrizteko:
‎Talde hori Osasun eta Kontsumitzaileen Babeserako Zuzendaritza Nagusiak lan egiten duen esparru politikoetan eragina duten industriaren (banakako federazioak eta enpresak) eta gobernuz kanpoko erakundeen interesdunen ordezkaritza orekatuak osatuko du. Taldeko kideak urriaren 10etik aurrera izendatuko dira, ahalik eta gaitasun handiena, behar diren ezagutza espezializatuen sorta zabala eta, irizpide horiekin bat, Erkidegoaren barruan ahalik eta banaketa geografiko zabalena eta gizonen eta emakumeen arteko oreka bermatzeko. Batzordeak Taldeari kontsulta egin ahal izango dio osasun publikoaren eta kontsumitzaileen babesaren arloetan interesa duten alderdiekiko kontsulta-prozesuaren hobekuntza orokorrarekin zerikusia duen edozein gairi buruz.
‎Areagotu egin dira emakumeen arteko etxeko istripuak
2008
‎Irizpide horretan oinarrituta, eta emakumeen aldakortasuna ikusita, ikertzaileek joera handia izan dute luzaroan gizonak bakarrik erabiltzeko saiakuntza klinikoetarako. Ez zuten ezer txarrik ikusten horretan, ziur baitzeuden gizonen eta emakumeen arteko desberdintasunak sexu-organoetara mugatzen zirela. Beraz, askoz erosoagoa, errazagoa eta eraginkorragoa iruditzen zitzaien denboran gorabeherarik ez zuten boluntarioak erabiltzea; saiakuntzaren mesedetan.
‎Gizonen eta emakumeen arteko desberdintasunak sexu-organoetatik harago doaz. Artxibokoa
‎Europako Estatistika Bulegoko (Eurostat) datuek agerian uzten dute, hala ere, ikerketaren alorrak ikasle-kopuru handiena erakartzen duen herrialdeak Austria direla; bertan, lizentziadunen %8 doktoreak dira, Alemania (%7, 2) eta Suedia (%7, 1). Espainian, 2004 urtean, gizonen eta emakumeen arteko alde txikia Europako batez bestekoa baino handiagoa izan zen, non tituluen %43, 3 emakumeei eman baitzitzaien. Estonia eta Zipreko kasuak nabarmendu behar dira, doktore-tituluen %60 baino gehiago emakume bati eman baitzitzaion, edo Portugal, Italia, Letonia edo Lituaniako tituluak, %50 baino gehiago.
‎Trukeen lehentasuna da gazteek bizitza publikoan parte har dezaten sustatzea, bereziki aukera gutxien dutenena, “arrazoi kultural, ekonomiko, sozial eta geografikoengatik” edo ezgaitasun fisiko edo mentalen bat dutenena. Gainera, gizonen eta emakumeen arteko tratu-berdintasunaren printzipioa bermatu nahi da, eta, beraz, programa 13 eta 30 urte bitarteko gazteentzat da, bai estatu kideetan, bai hirugarren herrialdeetan. Guztiek aseguru-eta mantenu-gastuak, bidaiaren kostuen %70 eta baliabide gutxien dituzten gazteentzako diru-kopuru gehigarria dituzte.
‎Uda honetan, genero-indarkeriaren aurkako gizarte-sentsibilizazioko kanpaina hasiko da, eta telefono bat jarriko da erasotzaileek “beren agresibitatea bideratu dezaten eta ez dezaten indarkeriarik erabili”. Hauek dira Berdintasun Ministerioak “indarkeria matxistari aurre egiteko eta gizonen eta emakumeen arteko berdintasun eraginkorra bultzatzeko” dituen berrikuntzetako batzuk. Hala, uztailetik aurrera, Bibiana Aidok zuzentzen duen sailak sentsibilizazio-kanpaina bat jarriko du abian, “jarraitua eta multifokala”, emakumeek “arriskuak ez gutxitzeko”, eta erasotzaileek ikus dezaten gizarteak ez dituela onartzen beren jokabideak, ministroak atzo Kongresuan egin zuen lehen agerraldian azaldu zuenez.
‎Haren iritziz, “behar-beharrezkoa” da tratu txarrak ematen dituztenak isolatzea eta salaketa bultzatzea, bai biktimak bai haien ingurune hurbilena, hala nola bizilagunak, senideak eta lagunak. 18 urtetik gorako emakumeen %9, 6k genero-indarkeria jasan du azken urtean Aidok gizarte-inplikazio handiagoa eskatu zien botere publikoei eta, oro har, herritarrei, indarkeria matxista – “gizonen eta emakumeen arteko desberdintasun-adierazlerik handiena” – “belaunaldiz belaunaldi igarotzea” ezinezko madarikazio gisa. Ministroak gogorarazi nahi izan zuen, gainera, “emakume asko ateratzen direla indarkeriazko espiraletik, nahiz eta kopuru horiek ez diren egunkarien azaletan sartzen”.
‎Biografia horretan bada deigarria egin zaidan gauza bat, hona: Woolfek ez zuela gizaseme eta emakumeen arteko (aukera) berdintasuna bilatzen, desberdintasuna baizik. Emakume izatea garai hartan pariah edo outsider izatearekin lotzen zuen, eta, alde horretatik, eskubideak herritarren kategoriaren arabera banatzen zirela salatzen zuen.
‎Beste kontu bat da tratu txar horiek elikatzen dituzten ideiak ohikoak izatea eta kasu batzuetan gatazkak eragitea. Baina gizonen eta emakumeen arteko bortizkeria ez dago orokortuta.
‎Gizon eta emakumeen arteko berdintasunaren alde egin nahi du Eusko Jaurlaritzak ekimenarekin
‎Hilaren 13an eta 14an nazioarteko adituak bilduko dira Donostiako Kursaalen egingo diren jardunaldietan. Jardunaldi horien xede nagusia da aztertzea berrikuntzak duen eginkizuna hezkuntzan, lan munduan, osasunean eta informazioaren gizartean gizonen eta emakumeen arteko parekidetasuna lortzeko bidean.
‎Jarrera horiez mintzatzean, Prieur eta Taksdal soziologo norvegiarren azterketa aipatu du Askabidek: . Gizonen eta emakumeen arteko ohiko harremanak aldatzen ari direlako frustratuta daude gizon horiek, eta menderatzean oinarritutako eredu eta irizpide tradizionalei eusten diete?.
‎Orobat, lanerako sei ardatz bilduko ditu Aralarren proposamenak: krisi ekonomikoari aurre egiteko gizarte politikak bultzatzea; giza eskubideen defentsa, torturaren salaketa eta bakegintza; etxebizitza eskubide unibertsala izatea; hizkuntza politika berria; gizon eta emakumeen arteko berdintasuna; eta ingurumen politika arduratsua.
‎Salaketarako bai, baina batez ere informazio, dibulgazio eta kontzientziaziorako. Hedabideek funtzio hezitzaile bat bete dezakete herritarren artean, gizon eta emakumeen arteko berdintasuna bultzatuz. Informazioak gizon eta emakumeen estereotipoak saihestu behar ditu, eta inposizioaren bitartez lortutako arrakastak alboratu.
‎Zorionez, iritzi sailetan gaiari buruzko kezka bat da nagusi, gizarte kontzientziazio baten aldeko apustua egiten duena. Garrantzitsuena zera da, zutabegile eta editorialista askok onartzen dutela genero indarkeriaren sustraia gizon eta emakumeen arteko ezberdintasunean dagoela.
‎Gure herriak, hizkuntza eskubideak bermatuak izan behar ditu, gizon eta emakumeon arteko harreman berriak behar dituelarik bere biziraupen eta garapenerako.Euskarak, Euskal Herriko Hizkuntzak, ez du genero gramatikalik eta, beraz, maiz pentsatu ohi da sexita ez dela, baina genero bereizketa eta diskrimazio sexuala beste modu batzuetan azaleratzen dira. Euskara kultur adierazpidea da, gure herrian nagusitzen den kulturaren parte da, hau da, kultura patriarkalaren isla.Gure herriko errealitatea eta hizkuntzak elkarri eragiten dioten heinean, patriarkatuak sortzen dituen erlazio hierarkikoen errealitatearen isla izango da, gizon eta emakumeen arteko parekidetasunik eza oinarri duen errealitatea adieraziz. (gizarte hitza).
2009
‎Emakumeek lan mundura salto egitea lorpen garrantzitsua izan da berdintasunaren izenean, baina bidea arantzaz betea dago eta familia eta lanaren uztartzeak hainbat kezka eta arazo sortzen ditu egun: " Lanean ari banaiz ezin diot behar hainbeste dedikazio eskaini haurrari, baina ez dut nire ibilbide profesionala gelditu nahi, eta zein da aitaren egitekoa honetan guztian?" Gizarteak eta Administrazioek ere badute zer esan eta egin, herrialde baten lehiakortasuna eta belaunaldi erreleboa jokoan dago, gizon eta emakumeen arteko berdintasuna ere bai. Eta haurrak hitz egingo balu, zer esango luke?
‎Telebista, iragarkiak, zinema, etxeko egoera... Horiek denek dute zeresan handia auzian, eta nahiz eta eskoletan gizon zein emakumeen arteko berdintasunaren inguruko mezua helarazi, eskolatik atera eta euren inguruan kontrako mezuekin topo egiten badute, haurrak desorekatu egiten dira, eskolan kontaturikoa egia ez dela ohartzen baitira. Hori saihestu asmoz, eskolak eta gurasoek konplizitatea lortzea-norabide horretan elkarturik lan eginez-pauso garrantzitsua izan daiteke ezbairik gabe.
‎Gidatzen 10 urte baino gutxiago daramatenek 40 urte baino gehiago daramatenek baino akats gutxiago egin dituzte. Ikerketak ez ditu gizon eta emakumeen arteko ezberdintasunik agerrarazi, baina nota txarrenak Madrilgo erkidegoan lortu dituzte. Zenbat eta ikasketa gehiago izan puntuazio hobeak lortzen direla ere baieztatu dute.
‎Lan behin behinekotasuna murrizteko eta soldatari dagokionez gizonen eta emakumeen arteko desberdintasunarekin amaitzeko neurriak behar direla aipatu du.
‎Gauza gehiegi dute, psikologoak, soziologoak, kongresuak, e.a. Falta zaie lasaitasuna etxean, aita eta ama alboan izatea eta erreferentea. Politikoak, sozialak, erlijiosoak edota sindikalak.. Gurasoen lana ez errazagoa Javier Elzoren ustez eta horretan eragin handia du gizon eta emakumeen arteko desberdintasunak. Emakumea etxetik atera da baina gizona ez da sartu, gaineratu du soziologoak.
‎Ama, aita, bi amonak. Baina, bainugeletan ikusten baitira argien gizon eta emakumeen arteko diferentziak, bainugelan da agerikoen Josuren desagerpena. Tanpoiak 1-After Shave 0.
‎hain zen nabarmena Adaren jarrera, non, txintik ere esan gabe, Maria Bibianak eskua luzatu baitzion, argia itzali aitzin, Adak ongi ulertzen zuèn keinuan,. Asko maite zaitut, baita arazoak badituzu ere? esaten ariko balitzaio bezala; huraxe baitzen kontua, Maria Bibianak bazuela neurriaren zentzu zehatz bat, Txarok ez zuena, antza, eta huraxe baitzen bi emakumeen arteko aldea: ahizpak, asko maite zaitut?
‎Lasaitu zenean, Adak aldameneko emakume erretzailea aurkitu zuen berari begira, arestian bezalaxe, bere irri errukitsu harekin; orduan, baina, esker oneko beste irri batekin ihardetsi zion Adak; bi emakumeen arteko irri trukeak ez zion, ez, Txarori ihes egin:
‎–Harreman hobendunak?. Halakoxeak izan, Du Guasten ahotan, bi emakumeen arteko joan-etorriak. Halaxe erran nuen nik ere, egun hartako goizean, Margaritarekin mintzatu nintzelarik.
‎Galdera hauek, eta beste hainbat, izan dirazientzialariek euren ikerketen bidez erantzuten saiatu direnak. Tamalez, ezin duguesan erantzunen bilaketan lorturiko emaitza eta sorturiko teoriak ados daudenik, eta emozioen inguruko teoria bakar eta bateraturik ere ez dugula kontuan izanbehar da (Palmero, Guerrero, Gomez, eta Carpi, 2006); hala, bada, ezin duguespero gizonen eta emakumeen arteko ezberdintasun emozionalen inguruko teoriakere adostasunean iristea.
‎Ordutik aurrera lehen terminoa sexu biologikoaz mintzatzeko erabiliko da, eta, bigarrena, gizonak eta emakumeak ezberdindu eta haien arteko harremanak egituratzen dituzten sinesmen-sare eta kontzeptu normatibo soziokulturalekduten eraginaz hitz egiteko. Kontzeptuok ezberdintzeak ikuspegi berri bat ekarrizuen gizonen eta emakumeen arteko ezberdintasunak ulertzeko orduan, gizon etaemakumeen ezaugarriek eragin soziokulturala zutela onartzen hasi zen eta momentu horretatik aurrera kongruentzia-eredua androginia-ereduak ordezkatukozuela zirudien. Androginia ereduaren esanetan, ezaugarri maskulinoak eta femeninoak gizon eta emakumezkoetan maila eta forma ezberdinetan agertzen dira, hala bai bata eta bai bestea maskulino eta femeninoa izan daitezke aldi berean.Jada ez dira gizon/ maskulinoa vs emakume/ femeninoa muturrak ezarriko.
‎Gizonen eta emakumeen arteko harremanetan emakumeek gehiagotan ematendute beren ahultasunen berri. Emakumeek berotasuna, maitekortasuna edozaurgarritasuna agertzera, eta haserrea edo erasokortasuna gordetzera bultzatzenditu inguruneak.
‎Gizarteratze-prozesuan eremu garrantzitsua izan ohi da kirola. Esparru horretan argi eta garbi ezberdintzen dira gizonen eta emakumeen arteko balio, jarreraeta jokaerak, eta historian zehar (zenbaitetan gaur egun ere) izaera homozentrikoeta baztertzailea izan dute kontzeptuok.
‎Emakumeei dagokienez, oro har, dominaziozko harremanen integrazioa dagoela esan daiteke. Funtsean, langabeziaren irudikapen sozialak gizonen eta emakumeen arteko genero-asimetriairaunkor mantentzen laguntzen du, gizonen eta emakumeen estereotipo tradizionalei eutsiz eta sistema soziala justifikatuz (Jost eta Banaji, 1994). Ikerketa honetanlanbide-ikasketak egiten dituzten ikasleen erantzunak landu ditugula jakinik, honekguztiak orientazio profesionalerako inplikazio garrantzitsuak dakartza.
‎Gizonen eta emakumeen arteko ezberdintasuna murriztea.
‎Hain zuzen, 2007ko soldata askoz txikiagoa izan zen Espainiako langileen artean, 14.503 eurokoa izan baitzen. Gizonen eta emakumeen arteko soldata-banaketaren ezberdintasuna ere nabarmena izan zen. Emakumeen% 20,2k Lanbidearteko Gutxieneko Soldata (LGS) baino diru-sarrera txikiagoak edo berdinak zituen; gizonen% 7 baino ez zegoen tarte horretan.
‎Hainbat hamarkadatan etengabe hazi ondoren, bularreko minbizia gutxitzen hasi da Espainiako emakumeen artean. Espainian, emakumeen arteko tumore arruntena gailurrera iritsi zen 2000 urtean, eta urtebete geroago “jaitsiera malkartsua” gertatzen hasi zen, Carlos iii.a Osasun Institutuak Espainiako minbizi-erregistroetatik abiatuta egindako azterketa baten arabera. Ikerketa “Journal of National Cancer Institute” aldizkarian argitaratu zen, eta Marina Pollán eta Roberto Pastor Epidemiologiako Zentro Nazionaleko ikertzaileek zuzendu zuten.
‎iaz eginiko azterketa soziologiko zabal baten arabera, AEBetako gizonezko beltzei galdeturik, emakumea potolo nahiago omen dute; zuriek, argal. Zurien eta beltzen topiko soziologikoetan sakondu gabe, gogora dezagun emakumeei ez zaiela galdetu nolako gizon edo emakumeak nahiago dituzten baina, halaz ere, status sozialaren eta obesitatearen arteko loturak ere erakusten du emakumeen arteko obesitatearen baitan faktore sozialek nolako garrantzia duten).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Berria 96 (0,63)
ELKAR 84 (0,55)
Consumer 58 (0,38)
UEU 44 (0,29)
Argia 42 (0,28)
Susa 20 (0,13)
Urola kostako GUKA 16 (0,11)
Pamiela 15 (0,10)
goiena.eus 14 (0,09)
Hitza 13 (0,09)
Alberdania 12 (0,08)
Uztaro 10 (0,07)
Booktegi 10 (0,07)
EITB - Sarea 9 (0,06)
Jakin 8 (0,05)
uriola.eus 7 (0,05)
Guaixe 6 (0,04)
hiruka 6 (0,04)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 5 (0,03)
Ikaselkar 5 (0,03)
aiurri.eus 5 (0,03)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 5 (0,03)
Open Data Euskadi 5 (0,03)
aiaraldea.eus 4 (0,03)
barren.eus 4 (0,03)
Txintxarri 4 (0,03)
Uztarria 3 (0,02)
Kondaira 3 (0,02)
erran.eus 3 (0,02)
Noaua 3 (0,02)
Labayru 3 (0,02)
Deustuko Unibertsitatea 2 (0,01)
LANEKI 2 (0,01)
Erlea 2 (0,01)
Osagaiz 2 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 2 (0,01)
Maxixatzen 2 (0,01)
Zarauzko hitza 2 (0,01)
Anboto 2 (0,01)
IVAP 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Antxeta irratia 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 1 (0,01)
Amezti 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
emakume berdintasun 114 (0,75)
emakume harreman 65 (0,43)
emakume desberdintasun 36 (0,24)
emakume ezberdintasun 22 (0,14)
emakume alde 16 (0,11)
emakume soldata 15 (0,10)
emakume botere 11 (0,07)
emakume elkartasun 10 (0,07)
emakume sare 9 (0,06)
emakume parekidetasun 8 (0,05)
emakume benetako 7 (0,05)
emakume arrakala 5 (0,03)
emakume desoreka 5 (0,03)
emakume erlazio 5 (0,03)
emakume kontu 5 (0,03)
emakume aukera-berdintasun 4 (0,03)
emakume elkarrizketa 4 (0,03)
emakume konplizitate 4 (0,03)
emakume lehia 4 (0,03)
emakume maitasun 4 (0,03)
emakume % 3 (0,02)
emakume aliantza 3 (0,02)
emakume gatazka 3 (0,02)
emakume genero 3 (0,02)
emakume lan 3 (0,02)
emakume lotura 3 (0,02)
emakume sexu 3 (0,02)
emakume solidaritate 3 (0,02)
emakume topaketa 3 (0,02)
emakume adiskidantza 2 (0,01)
emakume adiskidetasun 2 (0,01)
emakume amodio 2 (0,01)
emakume auzi 2 (0,01)
emakume berdintasun politiko 2 (0,01)
emakume bereizketa 2 (0,01)
emakume bertso 2 (0,01)
emakume bizitza 2 (0,01)
emakume diferentziatu 2 (0,01)
emakume diskriminazio 2 (0,01)
emakume egiturazko 2 (0,01)
emakume elkarbizitza 2 (0,01)
emakume elkarlan 2 (0,01)
emakume emakume 2 (0,01)
emakume erabateko 2 (0,01)
emakume ezkontza 2 (0,01)
emakume eztabaida 2 (0,01)
emakume futbol 2 (0,01)
emakume irri 2 (0,01)
emakume jardun 2 (0,01)
emakume laguntasun 2 (0,01)
emakume lankidetza 2 (0,01)
emakume lehiaketa 2 (0,01)
emakume oreka 2 (0,01)
emakume parekotasun 2 (0,01)
emakume proportzio 2 (0,01)
emakume sexu harreman 2 (0,01)
emakume sexu-harreman 2 (0,01)
emakume txandakatu 2 (0,01)
emakume txapelketa 2 (0,01)
emakume agur 1 (0,01)
emakume alderaketa 1 (0,01)
emakume antagonismo 1 (0,01)
emakume argi 1 (0,01)
emakume arin 1 (0,01)
emakume aukera berdintasun 1 (0,01)
emakume balio izan 1 (0,01)
emakume banaketa 1 (0,01)
emakume bat 1 (0,01)
emakume bereizgarri 1 (0,01)
emakume bereizkeria 1 (0,01)
emakume bilkura 1 (0,01)
emakume binomio 1 (0,01)
emakume birika 1 (0,01)
emakume bizikidetza 1 (0,01)
emakume borroka 1 (0,01)
emakume bortizkeria 1 (0,01)
emakume botere-banaketa 1 (0,01)
emakume desparekotasun 1 (0,01)
emakume diferentzia 1 (0,01)
emakume disfuntzio sexual 1 (0,01)
emakume distantzia 1 (0,01)
emakume doikuntza 1 (0,01)
emakume duelu 1 (0,01)
emakume edozein 1 (0,01)
emakume egiazko 1 (0,01)
emakume elkar aditu 1 (0,01)
emakume elkartasuna adierazi 1 (0,01)
emakume erabilera 1 (0,01)
emakume errenta 1 (0,01)
emakume esku izan 1 (0,01)
emakume eskubide-berdintasun 1 (0,01)
emakume espazio 1 (0,01)
emakume estatus 1 (0,01)
emakume estropada 1 (0,01)
emakume etendura 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
emakume berdintasun lortu 11 (0,07)
emakume berdintasun sustatu 6 (0,04)
emakume botere harreman 6 (0,04)
emakume sare sortu 6 (0,04)
emakume benetako berdintasun 5 (0,03)
emakume berdintasun bultzatu 5 (0,03)
emakume soldata arrakala 5 (0,03)
emakume arrakala teknologiko 4 (0,03)
emakume berdintasun bermatu 3 (0,02)
emakume berdintasun errespetatu 3 (0,02)
emakume berdintasun oinarritu 3 (0,02)
emakume parekidetasun lortu 3 (0,02)
emakume alde ere 2 (0,01)
emakume amodio errepikatu 2 (0,01)
emakume aukera-berdintasun lortu 2 (0,01)
emakume benetako aukera-berdintasun 2 (0,01)
emakume berdintasun borroka 2 (0,01)
emakume berdintasun eraginkor 2 (0,01)
emakume berdintasun ez 2 (0,01)
emakume berdintasun falta izan 2 (0,01)
emakume berdintasun landu 2 (0,01)
emakume berdintasun politiko lortu 2 (0,01)
emakume bertso saio 2 (0,01)
emakume desberdintasun amaitu 2 (0,01)
emakume desberdintasun areagotu 2 (0,01)
emakume desberdintasun ezabatu 2 (0,01)
emakume desberdintasun oinarritu 2 (0,01)
emakume desberdintasun sexu-organo 2 (0,01)
emakume emakume miretsi 2 (0,01)
emakume ezberdintasun biologiko 2 (0,01)
emakume ezberdintasun egon 2 (0,01)
emakume futbol partida 2 (0,01)
emakume harreman ez 2 (0,01)
emakume harreman sozial 2 (0,01)
emakume irri truke 2 (0,01)
emakume adiskidantza esan 1 (0,01)
emakume adiskidantza garbi 1 (0,01)
emakume adiskidetasun sexual 1 (0,01)
emakume alde gehiago 1 (0,01)
emakume alde handiagotu 1 (0,01)
emakume alde hori 1 (0,01)
emakume alde horren 1 (0,01)
emakume alde ondorio 1 (0,01)
emakume alde oraindik ere 1 (0,01)
emakume alde sexual 1 (0,01)
emakume alde tabako 1 (0,01)
emakume alde txiki 1 (0,01)
emakume alde urri 1 (0,01)
emakume alderaketa bat 1 (0,01)
emakume aliantza funtsezko 1 (0,01)
emakume aliantza lortu 1 (0,01)
emakume antagonismo bideratu 1 (0,01)
emakume arin horiek 1 (0,01)
emakume arrakala hori 1 (0,01)
emakume aukera berdintasun proiektu 1 (0,01)
emakume aukera-berdintasun sentsibilizazio 1 (0,01)
emakume aukera-berdintasun soilik 1 (0,01)
emakume auzi familia izan 1 (0,01)
emakume auzi itxuraz 1 (0,01)
emakume banaketa Foru Aldundia 1 (0,01)
emakume berdintasun -gai 1 (0,01)
emakume berdintasun aipatu 1 (0,01)
emakume berdintasun alarde 1 (0,01)
emakume berdintasun aldarri 1 (0,01)
emakume berdintasun aldarrikatu 1 (0,01)
emakume berdintasun ari izan 1 (0,01)
emakume berdintasun ase 1 (0,01)
emakume berdintasun beharrezkotasun 1 (0,01)
emakume berdintasun borroka egin 1 (0,01)
emakume berdintasun egin 1 (0,01)
emakume berdintasun erabateko 1 (0,01)
emakume berdintasun ere 1 (0,01)
emakume berdintasun eskatu 1 (0,01)
emakume berdintasun eskubide 1 (0,01)
emakume berdintasun falta 1 (0,01)
emakume berdintasun familia izan 1 (0,01)
emakume berdintasun gauzatu 1 (0,01)
emakume berdintasun hobetu 1 (0,01)
emakume berdintasun hurbil 1 (0,01)
emakume berdintasun kultu 1 (0,01)
emakume berdintasun lan 1 (0,01)
emakume berdintasun lanean jardun 1 (0,01)
emakume berdintasun mezu 1 (0,01)
emakume berdintasun onartu 1 (0,01)
emakume berdintasun oso 1 (0,01)
emakume berdintasun pauso 1 (0,01)
emakume berdintasun tailer 1 (0,01)
emakume berdintasun urruti 1 (0,01)
emakume berdintasun utopia 1 (0,01)
emakume berdintasun zer 1 (0,01)
emakume berdintasun zerbait izan 1 (0,01)
emakume bereizgarri nagusi 1 (0,01)
emakume bereizkeria harreman 1 (0,01)
emakume bereizketa oinarritu 1 (0,01)
emakume bilkura bat 1 (0,01)
emakume binomio hori 1 (0,01)
emakume birika minbizi 1 (0,01)
emakume borroka kokatu 1 (0,01)
emakume bortizkeria ez 1 (0,01)
emakume botere desoreka 1 (0,01)
emakume botere-banaketa desberdin 1 (0,01)
emakume desberdintasun aipatu 1 (0,01)
emakume desberdintasun arindu 1 (0,01)
emakume desberdintasun arteko 1 (0,01)
emakume desberdintasun aztertu 1 (0,01)
emakume desberdintasun berariazko 1 (0,01)
emakume desberdintasun desagerrarazi 1 (0,01)
emakume desberdintasun eragin 1 (0,01)
emakume desberdintasun ere 1 (0,01)
emakume desberdintasun faltsu 1 (0,01)
emakume desberdintasun garbi 1 (0,01)
emakume desberdintasun handizkatu 1 (0,01)
emakume desberdintasun hitz egin 1 (0,01)
emakume desberdintasun murriztu 1 (0,01)
emakume desberdintasun ondorio 1 (0,01)
emakume desberdintasun organo genital 1 (0,01)
emakume desberdintasun sei 1 (0,01)
emakume desberdintasun sozial 1 (0,01)
emakume desberdintasun sozioekonomiko 1 (0,01)
emakume desberdintasun sustrai 1 (0,01)
emakume desoreka adierazpen 1 (0,01)
emakume desoreka erakusle 1 (0,01)
emakume diferentziatu kapital 1 (0,01)
emakume diferentziatu natural 1 (0,01)
emakume disfuntzio sexual maila 1 (0,01)
emakume diskriminazio harreman 1 (0,01)
emakume diskriminazio sustatu 1 (0,01)
emakume doikuntza bilatu 1 (0,01)
emakume duelu kontu 1 (0,01)
emakume edozein bazterketa 1 (0,01)
emakume egiazko berdintasun 1 (0,01)
emakume egiturazko berdintasun 1 (0,01)
emakume egiturazko ezberdintasun 1 (0,01)
emakume elkarbizitza berdintasun 1 (0,01)
emakume elkarlan lehen 1 (0,01)
emakume elkarrizketa feminista 1 (0,01)
emakume elkarrizketa luze 1 (0,01)
emakume elkartasun ere 1 (0,01)
emakume elkartasun ohitu 1 (0,01)
emakume elkartasun oinarri 1 (0,01)
emakume elkartasun posible izan 1 (0,01)
emakume elkartasun sare 1 (0,01)
emakume elkartasun sustatu 1 (0,01)
emakume erabateko bereizketa 1 (0,01)
emakume erabilera ezberdintasun 1 (0,01)
emakume erlazio faltsutu 1 (0,01)
emakume erlazio sakondu 1 (0,01)
emakume erlazio topiko 1 (0,01)
emakume erlazio ulertu 1 (0,01)
emakume errenta alde 1 (0,01)
emakume esku izan pilota 1 (0,01)
emakume eskubide-berdintasun arlo 1 (0,01)
emakume espazio intimo 1 (0,01)
emakume estropada jokatu 1 (0,01)
emakume etendura digital 1 (0,01)
emakume ezberdintasun agerrarazi 1 (0,01)
emakume ezberdintasun aipatu 1 (0,01)
emakume ezberdintasun areagotu 1 (0,01)
emakume ezberdintasun aritu 1 (0,01)
emakume ezberdintasun askatasun 1 (0,01)
emakume ezberdintasun baino 1 (0,01)
emakume ezberdintasun desagertu 1 (0,01)
emakume ezberdintasun emozional 1 (0,01)
emakume ezberdintasun hori 1 (0,01)
emakume ezberdintasun kliniko 1 (0,01)
emakume ezberdintasun kritika egin 1 (0,01)
emakume ezberdintasun leundu 1 (0,01)
emakume ezberdintasun murriztu 1 (0,01)
emakume ezberdintasun nabarmen 1 (0,01)
emakume ezberdintasun nagusitu 1 (0,01)
emakume ezberdintasun ulertu 1 (0,01)
emakume ezkontza legeztatu 1 (0,01)
emakume eztabaida amaitu 1 (0,01)
emakume eztabaida bat 1 (0,01)
emakume gatazka ikusezin 1 (0,01)
emakume gatazka irudi 1 (0,01)
emakume genero auzi 1 (0,01)
emakume genero bereizi 1 (0,01)
emakume harreman ardatz 1 (0,01)
emakume harreman asko 1 (0,01)
emakume harreman atal 1 (0,01)
emakume harreman bat 1 (0,01)
emakume harreman berezi 1 (0,01)
emakume harreman berri 1 (0,01)
emakume harreman bultzatu 1 (0,01)
emakume harreman desigual 1 (0,01)
emakume harreman diktadura 1 (0,01)
emakume harreman egon 1 (0,01)
emakume harreman emakume 1 (0,01)
emakume harreman ere 1 (0,01)
emakume harreman eredu 1 (0,01)
emakume harreman ero 1 (0,01)
emakume harreman erreakzio kimiko 1 (0,01)
emakume harreman eskema 1 (0,01)
emakume harreman etnologia 1 (0,01)
emakume harreman gaiztotu 1 (0,01)
emakume harreman garapen historiko 1 (0,01)
emakume harreman gatazkatsu 1 (0,01)
emakume harreman gero eta 1 (0,01)
emakume harreman gorabehera 1 (0,01)
emakume harreman hainbat 1 (0,01)
emakume harreman hitz egin 1 (0,01)
emakume harreman idatzi 1 (0,01)
emakume harreman inongo 1 (0,01)
emakume harreman irudikatu 1 (0,01)
emakume harreman konplexutasun 1 (0,01)
emakume harreman landu 1 (0,01)
emakume harreman lehenetsi 1 (0,01)
emakume harreman nola 1 (0,01)
emakume harreman nolako 1 (0,01)
emakume harreman parekide 1 (0,01)
emakume harreman plaza 1 (0,01)
emakume harreman proposatu 1 (0,01)
emakume harreman saretu 1 (0,01)
emakume harreman sistema 1 (0,01)
emakume harreman tratu 1 (0,01)
emakume harreman ulertu 1 (0,01)
emakume harreman zer-nola 1 (0,01)
emakume jardun eten 1 (0,01)
emakume konplizitate giro 1 (0,01)
emakume konplizitate uztartu 1 (0,01)
emakume kontu ebatzi 1 (0,01)
emakume kontu ulertu 1 (0,01)
emakume laguntasun harira joan 1 (0,01)
emakume laguntasun hori 1 (0,01)
emakume lan prekaritate 1 (0,01)
emakume lankidetza ekarri 1 (0,01)
emakume lankidetza gailendu 1 (0,01)
emakume lehia anitz 1 (0,01)
emakume lotura emozional 1 (0,01)
emakume lotura ezarri 1 (0,01)
emakume maitasun fisiko 1 (0,01)
emakume maitasun libre 1 (0,01)
emakume oreka bermatu 1 (0,01)
emakume parekidetasun ez 1 (0,01)
emakume parekidetasun gaia landu 1 (0,01)
emakume parekidetasun garrantzi 1 (0,01)
emakume parekidetasun sustatu 1 (0,01)
emakume parekotasun ez 1 (0,01)
emakume parekotasun oso 1 (0,01)
emakume sare bera 1 (0,01)
emakume sare sendotu 1 (0,01)
emakume sexu harreman 1 (0,01)
emakume sexu ikusi 1 (0,01)
emakume sexu harreman ere 1 (0,01)
emakume sexu harreman hegemoniko 1 (0,01)
emakume soldata desberdintasun 1 (0,01)
emakume topaketa amaitu 1 (0,01)
emakume topaketa antolatu 1 (0,01)
emakume txandakatu bat 1 (0,01)
emakume txapelketa antolatu 1 (0,01)
emakume txapelketa egon 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia