2008
|
|
Edonola ere, 15 eta 20 urte bitarteko neska mutilek ez dute indarkeria sexistari buruzko informazio zehatzik. Arazo larria dela uste dute, baina hirutik batek baino ez du azaltzen gizonen eta
|
emakumeen
botere harremanen ondoriozko gaitza dela. Halaber, batik bat helduen bikoteetan gertatzen dela uste dute gehienek.
|
2012
|
|
Eta horiek birbideratze aldera, emakumeen partaidetza bermatu behar da irmoki, lehenik eta behin, emakumeenkolektiboak izan litzakeen interesak kontuan hartuz, horrela. Hori aurrera eramateko, ordea, ezinbesteko baldintza izango da kultura politiko berria sustatzea eta horrekgizon eta
|
emakumeen arteko
botere harremanetan aldaketa sakonak eskatzen ditu, nahi eta nahi ez.
|
2015
|
|
Errealitatean, izan ere, idazkari lanak emakumeekin lotzen ditugu gehienbat, azpimarratu du Rebecca J. Rosen kazetariak. " Enpresaburu handi sentiarazten gaituzten idazkari digital horien atzean, gizon eta
|
emakumeen arteko
botere harremanak sostengatzen eta bultzatzen dituzten dinamikak daude", gehitu du.
|
2016
|
|
Proposamen ausarta eta ezohikoa denik ezin uka, hortaz. Gizon eta
|
emakumeen arteko
botere harremanak zintzotasunez islatu dituzte Pet (Carles Torrens) eta Haritz Zubillagaren El ataúd de cristal lan bikainek. Pet en gizajo bakarti bat da protagonista, arazo larriak baititu bere inguruko pertsonekin harreman egokiak edukitzeko.
|
2017
|
|
Prostituzioan diharduten emakumeen egoera ezagutzen du, eta haien eskubideen alde lan egiten ditu. Uste du abolizionismoa dela sexuaren industria desagerrarazteko bidea.Zergatik esaten duzu prostituzioa gizonen eta
|
emakumeen arteko
botere harremanen isla dela. Prostituzioan ez dago berdintasunik: emakumea gizonaren desiren menpe dago.
|
|
enplegatzaileen eta gizonen mendeko izatera. Ez dio ezertan ere baliorik kentzen irizpide horri gizonen eta
|
emakumeen arteko
botere harreman desorekatuak kapitalismoa etorri aurretik izateak, ez eta sexuaren araberako lan banaketa diskriminatzaileari dagokionez ere. Kapitalismo aurreko Europan, emakumeak gizonen mende zeuden, baina herri lurrak eta beste herri ondasun batzuk erabil zitzaketen, eta lagungarri zen hori.
|
2019
|
|
Hitz gutxitan azalduta, gizonen eta
|
emakumeen arteko
botere harreman asimetrikoen ondorio gisa definitu ohi da genero indarkeria. Gizarte antolamendu jakin batean du jatorria, zeinak, oro har, pertsonak bi generotan sailkatzen dituen:
|
2020
|
|
Edozein kasutan, estatua esaten diogun hori (egituren, praktiken, tekniken eta harremanen multzoa) askoz eraginkorrago jardun daiteke indarkeria sortzen eta erreproduzitzen, eta, ondorioz, askoz eraginkorrago jardun daiteke, baita ere, ongizatea, inklusioa eta berdintasuna sortzen (Goikoetxea, 2017a). Ezberdintasun hori, hots, ez soilik estatuari baizik eta objektu sozialen (erakundea, nazioa, herria, langilea, emakumea, zuria, gizona, beltza, gizartea) existentzia erregimenari heltzeko hurbilketa ezberdin hori, benetan da garrantzitsua gizon
|
emakume
botere harremanak aztertzen ditugunean eta analizatzen dugunean ea botere harreman horiek nola taxutzen dituzten gizartea, norbanakoak eta komunitateak, eta, beraz, demokrazia (Goikoetxea, 2017b).
|
|
Mendez mende, zapalkuntza modu bakoitzak erresistentzia modu bat eragin du. Egunkarietako gertaeren sailetatik gizarte gaietara igaro gara, baina gizonen eta
|
emakumeen arteko
botere harremanak ez dira kabitzen politika hutsezko orrietan: harreman horiek sistematikoegiak dira, sakonegiak, egiturazkoegiak.
|
2021
|
|
Eraso hauen jatorri matxista ere seinalatu nahi izan dute udalak eta kontzejuak: " Honen aurrean adierazi nahi dugu gertaera hauek egiturazkoak direla eta gizon eta
|
emakumeen arteko
botere harremanekin lotuta daudela, emakumeak gizonekiko menpekotasun egoeran iraunaraztea helburu dutelarik".
|
2022
|
|
" Indarkeria matxistaren barruko arazoak lantzen dituzten erakundeei eta eragileei aholkularitza eskaintzen die hark. Ikuspegi feministatik, haurtzaroko sexu abusuak indarkeria matxistaren barruan kokatuko ditu, indarkeria mota horren helburu nagusia gizonen eta
|
emakumeen arteko
botere harremanak mantentzea delako".
|
|
«Ez al litzaizuke gustatuko bizitza normal bat bizitzea?», galdegin dio emakume batek besteari, azken horrek prostituta gisa aritzea erabaki izana ulertu ezinik. Funtsean, proxeneten eta
|
emakumeen arteko
botere harremanei buruzko telesail bat da, eta gogoeta plazaratzen du sistemaren bazterrean bizi direnen inguruan. Sortzaileek iradoki dutenez, mespretxaturiko emakumea ez ezik, askatasun sexuala ere etxekoturiko biktima da sistema kapitalistaren atzaparretan.
|