2009
|
|
Frantziarrentzat aldiz, emakume kontuek eragin zuten ezinikusia. Mittag Lefflerrek Nobelen gustuko
|
emakumearekin
amodio afera bat izan zuen. Zenbaiten ustez emakume hori Nobelen idazkaria zen, eta beste zenbaitek emaztea zela diote, baina Nobel ez zen sekula ezkondu.
|
2011
|
|
Villonek eta Etxeparek kartzela ezagutu zuten, baita epaileak eta legegizonak ere bai. Miseria gorria ere ederki ezagutuko zuten, eta biek, gauza guztien gainetik,
|
emakumeen
amodioa eta Ama Birjinarena goresten dituzte. Villon 1431 urtean jaio zen; Etxepare, berriz, 1470 aldera.
|
2015
|
|
Gorde nazazu lurpean maitasun hautsien segida bada, gudariaren eta Mirenen artekoak ematen dio hasiera segidari, eta narratzailearen eta beste
|
emakumeen arteko
amodioek errepikatu egiten dute hasiera lazgarri hura. Jakina, islek barruan dute aldaketa eta desberdintasuna, esan bezala.
|
|
Gorde nazazu lurpean maitasun hautsien segida bada, gudariaren eta Mirenen artekoak ematen dio hasiera segidari, eta narratzailearen eta beste
|
emakumeen arteko
amodioek errepikatu egiten dute hasiera lazgarri hura. Jakina, errepika baldin bada ere erroa, islaz isla maitasuna aldatzen doa, desberdina da.
|
2017
|
|
Ikusazu zer egiten duen emakumeak eta
|
emakumeetako
amodio desordenatuak; nola gizona itsutzen duen; nola, zer ari den ez dakiela, mila erokeria egiten duela eta bere buruaren jaun eta jabe ez den bezala ipintzen duen.
|
|
Irudi eta keinuz kontatzen digute istorioa, gauza txikien irakurketa sakona egiten dute. Istorio nagusia bi
|
emakumeren arteko
amodio harremana da. Maitasunaren bila dabiltzan umeak agertzen zaizkigu oholtzan, jolasean.
|
2018
|
|
Azken kontu bat erantsi nahi dut Elizabet Kruzetaren edizioaren Sarreratik. Duvoisin kapitainaren eskuizkribua frantsesezko testuarekin konparatzean, itzulpenean zentsuratutako hainbat eta hainbat pasarte aurkitu ditu, hots, faltan aurkitu ditu, denak maitasunaren jainkosarekin erlazionatuak Benuz, itzulpenean, edota gizon
|
emakumeen
amodio kontuak aipatzen dituztenak, sarritan zati oso oso luzeak. Editorearen iritzian, mozketa horiek ez ziratekeen Duvoisin kapitainaren erruz.
|
2019
|
|
dela, baina faltsua da jabetza sexual hori; askoz alor funtsezkoago batean, ekonomiaren alorrean, emakumea da gizonaren jabe.
|
Emakumearen
amodio propioa asebeterik dago. Maitalearen besoetan utz dezake bere burua, baina ez da makurtuko borondate arrotz batera; ez diote plazera, jasanaraziko?, baizik onura osagarri halako bat irudituko zaio; emakumea ez da, harrapatua?
|
|
Egiaz, jatorrizko zehaztugabetasun bat dago: berdin berdin esan daiteke
|
emakumeak
amodio faltagatik nahi duela haurra izan, zeregin faltagatik, edo bere joera homosexualak ezin bete dituelako. Moral sozial eta artifizial bat dago sasi naturalismo horren azpian ezkutaturik.
|
|
Naturala da bide erraz horrek tentatzea, batez ere emakumeen lanbideak esker txarrekoak eta gaizki ordainduak direlako gehienetan; beste asko baino karrera probetxuzkoagoa da ezkontza. Ohiturek zaildu egiten dute oraindik ere emakume ezkongabearen sexu askapena; Frantzian, orain arte delitua zen emaztearen adulterioa, baina ez zegoen
|
emakumeari
amodio librea debekatzen zion inolako legerik; nolanahi ere, maitale bat izan nahi bazuen, ezkondu egin behar zuen aurrena. Zorrotz hezitako neska burges asko ezkondu egiten dira orain ere,, libre izateko?.
|
|
sakrifizioa egiteaz gainera, nork bere burua osoki ematea, gorputz eta arima, mugarik gabe, beste ezeri jaramonik egin gabe. Baldintzarik gabea izate horrek bihurtzen du
|
emakumearen
amodioa fede, duen fede bakarra. Gizonari dagokionez, berriz, emakume bat maite badu, amodio modu hori jaso nahi du harengandik; hortaz, berak ez du sentitu nahi, ezta hurrik eman ere, emakumearen sentimendua izatea nahi duen hori; guztizko abandonamenduaren desira hori lukeen gizonik balego, ez litzateke gizon izango, jakina.
|
|
Egiaz, kontua ez da naturaren lege bat. Hona hemen zer islatzen den gizonak eta
|
emakumeak
amodioaz duten kontzepzioan: zein desberdina den bataren egoera eta bestearena.
|
|
|
Emakumeak
amodioa du erotismoa eta nartzisismoa harmoniaz uztar ditzakeen arlo bakarra; ikusia dugu bi sistema horien artean oposizio bat dagoela, arrunt zailtzen duena emakumea bere destino sexualera egokitzea. Haragizko objektu, harrapakin bihurtzea ez dator bat bere buruari dion gurtzarekin:
|
|
Igarlea, pitonisa, goiargitua denez, hurbilegi dago Nervali bisitan joaten zitzaizkion izaki irrealengandik; mundu surrealaren ateak zabaltzen ditu, baina ez da gai mundu hori entregatzeko, ezin bailuke bere burua entregatu.
|
Emakumeak
amodioan mamitzen du bere burua, eta amodioan da zinez heltzeko modukoa; singularra denean, destino singular bat onartzen duenean, unibertsoan barrena igeri ibili ordez, sustrairik gabe?, orduan dena laburbiltzen du. Haren edertasuna goren gorenean dago gaueko tarte batean:
|
2023
|
|
" Fede onez erranik erran zuen Geburonek, balditurik nago
|
emakumeen
amodioen aniztasunaren aitzinean, eta klarki ikusten dut ezen amodio handia duenak bertuteak ere gehiago ukan ohi dituela, eta, aitzitik, hain handia ez duenak disimulatu egiten duela, bertutetsu agertu nahirik".
|