2010
|
|
Mercè Llorensek protagonistaren eta
|
emakumeen arteko
erlazioan sakondu nahi izan du (Rosaren papera egiten du: Terueletik heldu berri den emakumea eta Vazquezen besoetan erortzen da). Emakumeak Vazquezekin erabat maitemintzen ziren oso emozionantea zela bere alboan bizitzea.
|
2011
|
|
Emakumeen bi belaunaldien arteko amildegia iradokitzen du narrazioak. Horrez gain,
|
emakumeen arteko
erlazioei buruzko topiko edo estereotipo negatiboa erakusten du, alegia, mesfidantza, lehia, inbidia, elkartasunik ez eta antzeko ideietan oinarritutako harremana irudikatzen da.
|
2013
|
|
Are gehiago, XVI. mendetik aurrera apologismoak euskara, hain zuzen,, emakume? gisa aurkeztuko du, amandre kutun baina zahar modura, Baltasar Etxaberekin hasita (Discursos de la antigüedad). Era berean eta garai horretan, 1610eko sorginen aurkako inkisizioaren azken auto ezagunak kontuan harturik, euskara
|
emakume
erlazioa ez da perspektiba feminista batetik zehazki aztertu. Hots, historikoki klase hegemonikoek euskara subalternizatu ahala, feminizatu ere egiten dute.
|
2016
|
|
Euskararen eta
|
emakumeen arteko
erlazioa ulertzeko ere baliagarri da feminismoa, Agirreren ustez. Gogoeta hau jarri du mahai gainean:
|
2017
|
|
Emakumea ispilua da; ispilu horretan gizonak bere boterea ikusi nahi du. Gizonaren eta
|
emakumearen
erlazioekin ordenu bat jaso da, noski, basa munduan. Etika bat.
|
2018
|
|
Bada, errege hitzetik hasi eta pauso berberak ematen baditugu, erregin hitzera iritsiko gara! Izan ere, ikasitako ibilbideak gizon
|
emakume
erlazioa kodetzen du, eta edozein hitz maskulinotatik abiatuta haren baliokide femeninora eramaten du horrenbestez. Horren antzera, analogia baliokideak egin daitezke herrialde hiriburu, singular plural, orainaldi lehenaldi eta halako erlazioentzat.
|
2019
|
|
Baina amaren eta
|
emakumearen
erlazioek euren banakotasuna, aldez, atseginari dagokion berezko zerbait bezala daukate eta, aldez, hor bere desagertzea besterik ikusten ez duen negatiboa den zerbait bezala; aldez, horrexegatik, banakotasuna beste batek ordezka dezakeen ausazko zerbait da. Etikotasunaren etxean emearen erlazio horien oinarria ez da gizon hori, ez da haur hori, baizik eta gizon bat, haurrak oro har, ez sentsazioa, baizik eta orokor dena.
|
|
banakotasuneranzko determinazioan eta bere atseginean bitarte gabe orokor dirauela, eta irrikaren banakotasunetik urrun geratzen dela; gizonarengan, aldiz, bi alderdi horiek bananduta agertzen dira, eta gizonak, hiritar bezala, orokortasunaren indarra daukanez, bere buruaz jabetzen den orokortasunarena, horrela irrikaren eskubidea erosten du eta, aldi berean, horretatiko askatasuna lortzen du.
|
Emakumearen
erlazio horretan, beraz, banakotasuna nahasita dagoen heinean, bere etikotasuna ez da hutsa; baina bere etikotasuna hutsa den neurrian, banakotasuna axolagabea da; eta emakumeari bere burua norbera hori bezala bestearengan berrezagutzeko unea falta zaio.
|
2021
|
|
Autoestimua inguru sozialean sostengatzen denez, gorputzen iruditegi homofoboak nabarmenago eragiten dietelako. Bere esperientziaren arabera, gizon trans heterosexualek
|
emakumeekin
erlazio afektibo sexual asegarriak izateko aukera handiagoa dute emakume trans heterosexualek gizonekin baino. Ondorioz, gizon transek ebakuntza egiteko aukera dute, baina jakinda bestela ere bizitza eta sexualitate gutxi asko bizigarria izateko aukera izango dutela (oraindik hamaika mugekin, noski); emakume transek, berriz, horren ezinetik abiatuta hartu behar izaten dute erabakia.
|
2022
|
|
Ez da harritzekoa. Izan ere, erlijioak gizonen eta
|
emakumeen arteko
erlazioak faltsutzen eta alderantzikatzen ditu.
|
2023
|
|
Gure ZlUan gizon eta
|
emakumeen arteko
erlazioa 2:1 da. Diagnostiko nagusian ezberdintasun handiak daude, eta arnasketa mekanikoa gehiagotan behar izaten da gizonetan.
|