2013
|
|
1560 abagunean katolizismo aldera jotzen du berriro eta Joanarekin, hots, bere emaztearekin, argi eta garbi apurtzen du, publikoki; dibortzioa ere mahaigaineratu omen zen tarteka, nahiz eta Bourbondarraren ustekabeko heriotzak prozesua moztu zuen.
|
Zer
zen, beraz, kontzientzia askatasuna protestanteen liderra izan zen Antonio Bourbon Nafarroako errege eta Frantziako Lehen Odol Printzearentzat. Tresna politiko huts bat.
|
|
Bilbon bizi da, baina udan etorten da, urtero, eta parkean egoten da leiduten, gerizpetan, Hondartxikiari begira.
|
Zer
ba??. Eta nik:
|
|
|
Zer
ikusiko gagoz
|
|
Ez dago gaizki, bainan errikoiaren errikoiez, inspirazino laburreko arkitu dut.
|
Zer
dugu, euskera popular, ori?
|
|
Auxe da gero, gure olerkarien egak moztu bearra!
|
Zer
dala ta bertsularien ariora egiñak. Batzaldia antolatu zuten iaunek euskera goi maillatara iñola ere ikusi nai ez dutelako.
|
|
|
Zer
iradokitzen ari gara: A. Arruek euskara soilik bertso, dotrina eta horrelakoetarako nahi zuela?
|
|
Erregimenak, besteak beste, A. Arrueren bitartez lortzen zuen euskal idazleak berak bilakatzea beren buruen zentsuratzaile; hartara ez zegoen zentsuratzaileei dirua ordaindu beharrik eta eragin bera lortzen zen, zentsuratzailerik gabe zentsura ezartzea.
|
Zer
hoberik erregimenarentzat!, noren bitartez eta A. Arrueren arartekotasunaz.
|
|
Gurean, zentsuraren zoko moko ezkutuak arakatzen eta argitara ateratzen lan gehien egin duena J.M. Torrealdai dugu.
|
Zer
dio Torrealdaik Antonio Arruez:
|
|
Larringan, L. M., 2007, < < Testu motak eta testu antolatzaileak.
|
Zer
lotura? > >, in Hizkuntza Ekinean: Diskurtsoak eta Generoak.
|
|
paralelismo funtzional horrek, bestalde, badu zerikusia informazio egiturarekin, eskuarki birformulakizuneko mintzagai bera iruzkintzera baitator atal birformulatzailea (gure testuan, adibidez, galdera berari erantzuten diote bi enuntziatuek:
|
Zer
egin dute/ diote?). Gainera, gehienetan erlazio parafrastikoa dago bi enuntziatuen artean:
|
|
Hark bizirik bete zituen ehun urteak eta, hori zela eta, hedabideei deitu eta itzelezko ospakizuna egin genuen, benetan merezi zuen eta.
|
Zer
da ta baina! Hurrengoan 101 eta hurrengoan 102 bete zituen eta halako gorarik eman ez bere urtebetetzeari.
|
|
|
Zer
da literatura Erkiagarentzat?
|
|
|
Zer
edo zer azpimarratzekotan, hizkuntzaren erabilera zehatz gozatsua gogoratuko nuke. Idazleak hitzekin jolastu egiten du, baina beti ematen die lotura egokia, berez berez irakurtzen joan ahal izateko.
|
|
beharkizuna eta aukerakizuna.
|
Zer
dugu beharkizuna. Unean uneko hizkuntz sistemak (ezaugarri multzo bizi eta aldakorra den aldetik) premiatzen duena; alegia, sistemaz at dagoen guztia debeku duena, berbeta sistema konbentziozko horri ez dagokiolako, ezinbestean modu jakin batean, eta horretan soilik?
|
|
EIZIE elkarteak Eusko Jaurlaritzaren laguntzarekin sustatutako LU bildumako hitzaurre gehienak itzultzaileak idatzitakoak dira, baina zergatik idazten dute itzultzaileek hitzaurrea?
|
Zer
diote itzultzaileek hitzaurreotan. Zer funtzio betetzen ote dute hitzaurreok?
|
|
Zer diote itzultzaileek hitzaurreotan?
|
Zer
funtzio betetzen ote dute hitzaurreok. Zer ataletan banatzen dira?
|
|
Zer funtzio betetzen ote dute hitzaurreok?
|
Zer
ataletan banatzen dira. Nolakoak dira?
|
|
|
Zer
ulertzen da idazlanaz?
|
|
Trebetasun hau lortzeak ez dakar berarekin goi mailako kultura bat norbereganatzea, noski.
|
Zer
esanik ez, ezta kultura poetiko landu bat ere.
|
|
(1893) bestetik, ez dira bultzada modu berdinetik jalgitakoak.
|
Zer
egin behar da, Zaldubi neoklasikoa eta erromantikoa bereizi. Eta non lekutuko litzateke, Eusebio Maria Azkueren Parnasorako bidea?
|
2014
|
|
122), galdera berari (¿ Qué tiene? //
|
Zer
du?) erantzuten zaio atal birformulatzailean (Tiene la tensión alta. // Tentsio altua du.); hots, topiko edo mintzagai bera iruzkintzen da atal birformulatzailean.
|
|
# No le pongas demasiada sal en la comida. //
|
Zer
du? # Hau da, gatz gutxi jarri behar diozu janarietan).
|
|
Ezagutza datuak Bilbokoak baino apur bat hobeak badira ere (Eustaten arabera 2011n %28 ziren euskaldunak eta %32 euskaldun hartzaileak), erabilera altuagoa da (Soziolinguistika Klusterraren arabera, %9koa 2011n, goranzko joerarekin).
|
Zer
dela-eta alde hori erabileran Bilbotik Getxora. Honako hau izan daiteke fenomenoa azal dezakeen arrazoietako bat:
|
|
Bideak egon badaude, bertatik abiatzeko prest dagoenik ere bai (ibilian dabiltzanak ere ugari dira dagoeneko).
|
Zer
falta zaigu orduan. Aterki sendo bat, bidean harrapatu ahal gaituzten ekaitz eta haizeteetatik babesteko.
|
|
|
Zer
eginkizun izan dute hiriek programa horretan. Modernitatearen hastapenetan hiri mota asko zegoen Europan.
|
2015
|
|
zer esan nezake nik gaiaz?
|
Zer
balio du dialektologian diharduen lagun baten ikuspegi edo iritziak euskal ahoskeran interes teorikoa ukan lezakeenarentzat. Eta zer konta niezaieke hedabideen zuzeneko emanaldietan baliatzeko ahoskera arloko irizpide argi eta zehatzak behar dituzten kazetari eta aurkezleei nik?
|
|
Jenerala: (Indiferentziaz)
|
Zer
gertatzen da?
|
|
Helburutzat hobekuntza izan du, bizi baldintzak kontuan hartuz baina beti galdera berari helduz, nola hobetu?
|
Zer
eraiki gaur egungo publiko adituari plazer egiteko. Antzerkia plazera, gozamena ere baita.
|
|
Antzerkia plazera, gozamena ere baita.
|
Zer
zentzu du eta zer balore du amateurra izateak. Gure antzerkia luzaz bizi izan baita, eta gehienbat instituzioetatik kanpo.
|
|
Inoiz ere (A aldaera) Damaren egoitzara joan barik harekin komunikatu daiteke.
|
Zer
esan nahi da honekin guzti honekin. Pertsonaiak ez direla aspaldiko iragan batekoak, ohiko langileak dira, ohiko lekutakoak?, baina iragan mitiko batekoak bai:
|
2016
|
|
Horregatik, are garrantzi handiagoa hartzen dute euskal literaturaren baitako literatura konparatuaren ikuspegiaren lehen agerpenek.
|
Zer
esanik ez Lauaxetaren kasuan, zeina bere ikuspegi modernoa nolabait ezkutatzen ahalegindu zen, eta baita Atxagaren kasuaren ere, zeinaren 70etako ideia zenbait gaur egun ere aski ausart eta indartsuak izaten jarraitzen duten. Gerora han defendatutako puntu batzuk kritikatzen ahal badira ere, mugarriak izan ziren euskal literaturaren teoriaren hastapenetan zein modernizazioan.
|
|
Puntan punta bat, atzean zulo bat.
|
Zer
da. Jostorratza
|
|
Euskara bihotzean, baina erdara ezpainetan (1) Ezina, ekinez egina! ...Lan lasterra, lan alferra (3) Lapur handiak baino errazagoa da lapur txikiak harrapatzea (1) Nirea nire eta zurea gure (1) Nolako aita, halako semea (1) (G) Osasuna, munduko ondasuna (1) San Blas, ito arte arnas (1) Sudur luzeak urrutitik usaintzen du (1) Txapela buruan eta ibili munduan (1) (G) Urrutiko intxaurrak hamalau, gerturatu eta lau (3) Usteak erdi ustel (2) Zenbat buru hainbat aburu (2)
|
Zer
egingo dugu. Hil arte bizi (1) Zer ikusi, hura ikasi (4) Zozoak beleari, ipurbeltz (10) Zu hor eta ni hemen (1)
|
|
(2) Geroa, alferraren leloa (5) Gezurrak, hanka motzak (2) Gogoko lekuan aldaparik ez (2) Egintzak lo eta jango duk mehe (1) Hobe da ezer, ezer ez baino (1) Hor konpon Maria Anton (9) Jan eta edan eta bakea eman (1) Jan eta lo, beti potolo (1) Kalean uso, etxean otso (8) Lan lasterra, lan alferra (3) Lapur handiak baino errazagoa da lapur txikiak harrapatzea (1) Nirea nire eta zurea gure (1) Nolako aita, halako semea (1) (G) Osasuna, munduko ondasuna (1) San Blas, ito arte arnas (1) Sudur luzeak urrutitik usaintzen du (1) Txapela buruan eta ibili munduan (1) (G) Urrutiko intxaurrak hamalau, gerturatu eta lau (3) Usteak erdi ustel (2) Zenbat buru hainbat aburu (2) Zer egingo dugu? Hil arte bizi (1)
|
Zer
ikusi, hura ikasi (4) Zozoak beleari, ipurbeltz (10) Zu hor eta ni hemen (1)
|
|
(1) Txalo pintxalo, txalo pintxalo, zapata berriak...... rentzako (1) Txalo txalo txaloka, antxitxiketan eta bueltaka (1) Txalopin txalo txalo... (1) Txalo txalo txalotxin, hator etxera Mattin (2) Txokolate (2) Xagu txiki (8) Xirristi mirristi (1)
|
Zer
da zarata hori? (1) Zubiri zubiri (3)
|
|
(motorra) (1) Kurrin kurrin, kurrin kurrin, zein da nire izena, ezetz igarri arin! ...du txangoa (ehunzangoa) (1) Gatzik gabekoa izaten da (geza) (1) Bide busti luzea itsasora doana (ibaia) (1) Mendian sortu, bidean hazi, itsasora joan eta bertan bizi (ibaia) (1) Uretatik kanpora ateratzen dutenean ito egiten da (arraina) (1) Tirriki tarraka, beti arrastaka, bi adiskide garazuk min ez hartzeko, gure gainean jartzen zaraeta bazterrean uzten gaituzu, joaterakoan lotara (zapatak) (1)
|
Zer
dela eta zer delaaurrean punta bi eta atzean zulo bi? (guraizeak) (2) Erratz gainean arinakSudurrak luze eta finakBeltzak hortz eta haginakHegan dabiltza (sorginak) (1) Zuri zuria, beti hegaka, ehiztaria etortzean, beti presakaNor naiz?
|
|
(kanpaia) (1) Zuri zuri eta biribil, iluntasunean beti (ilargia) (2) Goizean etorri eta gauean joaten da eta zeruan ikusten dugu (eguzkia) (1) (N) Ikusi makusi.
|
Zer
ikusi. Gauza bat?
|
|
Lepoari beti itsatsita eramaten dugu balioa.
|
Zer
–(burua) (4) eta Xabier Etxanizen liburu bati izenburua ematen dion igarkizuna, hau da, Puntan punta bat, atzean zulo bat (jostorratza) (4). Askotan errepikatu den beste gauza bat igarkizunak egiteko erabiltzen dugun formula da, hau da, Ikusi makusi.
|
|
(burua) (4) eta Xabier Etxanizen liburu bati izenburua ematen dion igarkizuna, hau da, Puntan punta bat, atzean zulo bat (jostorratza) (4). Askotan errepikatu den beste gauza bat igarkizunak egiteko erabiltzen dugun formula da, hau da, Ikusi makusi.
|
Zer
ikusi. Gauza bat.
|
|
Gauza bat.
|
Zer
gauza. Hasten dena...
|
|
Mimetismoz egindako lan horiek misterioaren alorrean, hau da, detektibe nobela klasikoaren alorrean kokatzen ziren.3 Ez da zaila hipotesi bat plazaratzea halako generoa gerraondoko gizartean txertatzeko arrazoiak bilatzeko.
|
Zer
hoberik halako garaietan eguneroko errealitate gordinarekin zerikusirik ez zeukan literatura baino. Hain zuzen ere, azpigenero honen artifizialtasuna oso egokia zen gizarte batetik bestera txertatzeko.
|
|
Bitartean, orduan, zer?
|
Zer
egin behar da Euskal Herriko erdal komunitate osoak beharrizan demokratiko hori betetzen ez duen bitartean, denek euskara ikasten ez duten bitartean gu beraiekin euskaraz (ere) eroso mintzatu ahal gaitezen moduan?
|
|
Gutxiago oraindik, erdara etxe sukalde barren guztietaraino sartua dugunetik, frantses edo espainol, erdal irratia 1950etatik, geroztik telebista.
|
Zer
esanik ez gaurko globalizazio garaian. Ez dago arnasgunerik gure artean.
|
|
Bengoetxea 2012; Iurrebaso 2015a, 2015b; Esnaola 2015).
|
Zer
espero genezakeen bada?
|
|
|
Zer
arrakasta eduki zezakeen Ghaeltachtetako herritarrei ingelesari uko egiteko eskatzen/ uko egitera behartzen zituen politika batek. Zein etorkizun eduki zezakeen Ghaeltachtetako herritarrak etxean/ kalean gaeliko hutsez jardunda, eskolan gaeliko hutsez ikasita, Ghaeltachten bihotz estuenetatik kanpo bere hizkuntza beste inorekin baliatu ezin baldin bazuen uhartean bertan, beste irlandar moderno, zibilizatu, munduan ohituek ingelesa baldin bazerabilten?
|
|
Euskaldunon komunitateak betetzen dugu gure eginbeharra?
|
Zer
demontre egiten dugu euskaldun bihotzekook beti espainolez ari bagara gure gune ezaguntxoetatik kanpo. Ez dugu horrela irtenbiderik.
|
|
–
|
Zer
erabilera tasa jaso izango genituzkeen azken 30 urtean neurketak, parte bat behintzat. Euskal Herriko unibertsitateetako campusetan egin izan bagenitu?, bertakoago edo?
|
|
beste erkidegoetako ikasleak bereizita, Espainiaz kanpotikoak. Erasmusak, Hego Amerikatiko masterretakoak?, 65 urtez goitiko ikasleak??
|
Zer
nolako erabilera eboluzio aurkituko genuke?
|
|
–
|
Zer
erabilera tasa eboluzio aurkituko genuke ikasle giroetako ostegun, ostiral edo larunbat gauetako parranda inguruetan?
|
|
Amaitzeko, nola lotu genitzake kopuru hauek guztiak?
|
Zer
esan nahi dute zenbakiok. Zenbat euskaldun bihotzeko gaude, euskaraz jakinda euskaraz bizi nahi eta ahalean euskaraz bizi garenak, edota berehala bide horretan abiatzeko prest gaudekeenak?
|
|
Baina eta euskal identitate hori hain garatua ez duen euskaldun gazteak, herritarrak??
|
Zer
eskaintzen diegu guk euskaratik azken 25, 30, 40 urtean derrigorrezko heziketaren bidez, edo euskaltegien bidez, eta sekulako denbora eta ekonomia ahalegina eginez euskarara hurbiltzea lortu dugun gazte/ herritar horiei guztiei. Zer diote beraiek behin euskara bereganatu dutenean?
|
|
Zer eskaintzen diegu guk euskaratik azken 25, 30, 40 urtean derrigorrezko heziketaren bidez, edo euskaltegien bidez, eta sekulako denbora eta ekonomia ahalegina eginez euskarara hurbiltzea lortu dugun gazte/ herritar horiei guztiei?
|
Zer
diote beraiek behin euskara bereganatu dutenean?
|
|
__, (2011) «Euskarara hurbiltzeko jarrera mesedegarri eta oztopatzaileak komunikazioa». Udaltop,
|
Zer
da euskara euskaraz ez dakitenentzat. Haiek euskarara hurbiltzeko, zer eta nola egin daiteke udaletatik? 2011/04/07 (http://www.udaltop.eus/documents/ 192363/ 756845/ Euskarara+ hurbiltzeko+ jarrera+ mesedegarri+ eta+ oztopatzaileak.+ Ponentzia/ 816eb7ff 6aae a6ec 4a50e4382150).
|
|
Lau urte geroago, itzultzaileon ohiko batzar baten kezka bat agertu zan: ?
|
Zer
egin Biblia eder hau gizarteratzeko??
|
2017
|
|
|
Zer
misterio dago honen atzetik. Zergatik heriotza data ezberdinak?
|
|
|
Zer
gertatu zen?
|
|
|
Zer
esanik ez, morfologiako[+ mugatua] morfologia tasunak ondo parekatzen dira[+ zehaztua] semantika tasunekin, tartean (aditzean ageri den) pluralaren esparruan gaudelarik: betiere semantikako plural irakurketa dugularik, irakurketa zehaztugabea edo zehaztua izango dugu morfologian mugatu plurala deitu izan den horretan, baina betiere zehaztugabea mugagabea deitu izan den bestean.
|
|
Horrela, bada, berriz baieztatu behar dugu mugagabea delako deizioa hartu duen paradigmak[+ plurala] tasun semantikoak har ditzakeela.
|
Zer
esanik ez, plurala deizioa hartzen duenak[+ plurala] tasun semantikoa du (eta aditzean ere plurala behar du), baina agerian uzten ari gara paradigma horretako marka k ez ezik, e ereizan daitekeela, kasuan kasuko azterketa sinkroniko batean.
|
|
Hain zuzen ere, postposizioen gune honetan azaltzen da ageri agerian epagoek, pagoei hori (mugatu) pluralaren adierazle dela, bai determinatzaile sintagma soiletan(), bai eta postposizio sintagmen osagarriaren kokaguneko determinatzaile sintagmetan ere (pagoetan, pagoetatik, pagoetara).
|
Zer
esanik ez, alde bat dago bien artean, berezko k edo i kasu markak ez direlako inola ere azaltzen postposizio sintagmetan:
|
2018
|
|
Juan ere Bidankozekoa zen, Santxena etxekoa, hain zuzen, baina izan daiteke bere etxean gaztelania lehenagotik sartua izatea.
|
Zer
dela eta. Herriko familiarik ahaltsuena zelako eta, agian horrexegatik, aldatuko zirelako gaztelaniara, hizkuntza hau boterearen edo modernitatearen ikurra zela ikusita, segur aski uskara aurrerapenarekin bateragarria ez zen" trauskilen mintzaira" bezala aurkezten zuen pentsaerarekin bat eginez.
|
|
8)
|
Zer
da" konpetentzia". Konpetentzia da gaitasuna edo trebetasuna zereginak burutzeko edo hainbat egoerari aurre egiteko, modu eraginkorrean.
|
|
Ildo horretan, poemaren irakurketa etnologikoak ere egin dira, Juan Garmendiarena kasu, non, irakurketa biografista horretan sakontzen den halaber: "
|
Zer
gai erabili zitun Orixek Euskaldunak osatu eta borobiltzeko. Berak zeatz ikusi eta bizitzea izandu zituanak,.
|
|
Baina oraindik argitzeke geratzen zaigu galdera garrantzitsuenetako bat.
|
Zer
dela eta gertatu zen zentsuraren baitan Euskaldunaken inguruko balorazio aldaketa hori. Zergatik onartu zen arazorik gabe 1950 urteko argitalpena, eta sortu ziren halako arazoak 70eko hamarkadakoetan?
|
|
35).
|
Zer
esan nahi zuen zehazki Zarzalejosek?
|
|
Nork hartzen du parte?
|
Zer
diskurtso izan du zentsurak itzulpenari dagokionez eta zer egitura sortu ditu diskurtso hori praktikan jartzeko. Gurean, batez ere atal honi erantzun izan dio Euskera agerkariko zenbaki honetan omentzen dugun Joan Mari Torrealdairen lanak; zehazki, zentsura legeriari, zentsoreen inguruko ikerketari, zentsuraren egiturari zein zentsura prozedurei lotu zitzaiolarik. b) Kapitalari loturik:
|
|
zer nolako kanona sortu da zentsura tarteko izanik?
|
Zer
nolako lanak zentsuratu dira, eta zer nolakoak sustatu. Zer balio eta zer funtzio bete dute dagozkien eremuetan?
|
|
Zer nolako lanak zentsuratu dira, eta zer nolakoak sustatu?
|
Zer
balio eta zer funtzio bete dute dagozkien eremuetan. Ikerketa esparru hau, nolabait, kanonaren azterketarekin, itzulgaien zerrendekin eta itzulpenaren funtzioari buruzko gogoetarekin dago lotuta. c) Azkenik, habitusari dagokionez:
|
|
Nolakoak ziren itzulpen bidezko negoziazioak edota zer nolako itzulpenak sortzen ziren arbitrajea behar zuten auzietan?
|
Zer
nolako itzulpen estrategiak zerabiltzaten batzuek eta bestek zentsuraren alde egiteko edota zentsura ekiditeko. Alegia, ideologiari dagokionez, nola indartzen edo neutralizatzen zituzten mezuak zentsura prozesuetan edo zentsura garaietan?
|
|
Ez zekien euskaraz, baina euskal liburuak maite zituen, benetan. Egunkari zaharrak, aldizkariak eta liburuxkak irakurtzea gustatzen zitzaion";"
|
Zer
zeukaten Artzeren liburuek. Zergatik bahitu?"" Oso arraroak zirela, besterik ez.
|
|
Horretan, ahozko corpusa izan zen funtsezko.
|
Zer
erranik ez, gure memoria kolektiboa atxikiagoa izan delarik ahozkoari, idatziari baino (Garzia, 2007: 48, 57).
|
|
" Nor eskola emaile.
|
Zer
irakats" (1980: 51) atalean Eliza hezkuntzatik banatzearen aldeko argudioak ageri ziren eta" Amodioa" n (1980:
|
|
1985,"
|
Zer
gertatzen da hitzaldiekin", 35 zk., 1985: 99
|
|
Sinesmena?
|
Zer
da idazle izatea?
|
|
bata da zeintzuk ziren promotoreak, zehatz mehatz adierazita; eta, bestea, zein zen helburua, objeto y finalidad esaten zutena, hori ere zehatz eta mehatz azalduta.
|
Zer
gertatzen zen. Beraien sokakoa ez bazinen, ez zenuen baimenik lortzen aldizkari edo editorial bat izateko.
|
2019
|
|
|
Zer
ekarri diote euskararen diakroniaren azterketari euskarak hainbat hamarkadatan ahaide bila jasandako erkaketa zenbakaitzek. Ezer ez.
|
|
C. Watkinsek irl. zah. duan ‘poeme, chant poetique’ lat. damnum en kognatutzat hartu zuenean (Watkins 1976), hitz familiaren barruko erlazio semantikoak modu ezberdin batean ikusi zituen.
|
Zer
partekatzen zuten irl. zah. duan ‘poema’ k eta lat. damnum ek. Antzinako Irlandako kulturan agintarien ekintzak, normalean, zerbaiten truke poeta profesionalek sortutako poemen bitartez goratuak izaten ziren:
|
|
Hau irudipen izugarri!:
|
Zer
da hori?
|
|
|
Zer
harreman dago lehen landu dugun diglosiaren kontzeptuaren eta arnasguneen artean. Euskal Herrian diglosiarik egon ote litekeen aztertzen hasita hauxe dio Zalbidek:
|
|
" Zuzenaren eta ez zuzenaren arteko bereizketa gramatikariak topatzen dituen lehen zailtasunetarik bat da.
|
Zer
da deitzen hizkuntza gertakari" zuzena" eta," huts" bat denean, horrekin zer erran nahi da?" (17 or.). batzuen jarrera salatzen du: " Euskaraz idazten eta irakurtzen ez ikastea; bilkura" nagusietan" frantsesez aritzea euskaldunekin; haurrei euskara ez irakastea eta ikastoletan ez jartzea.
|
2020
|
|
Besteak beste, arabiera ikastea islametik gertuago egoteko bide bat delako, seme alabak meskitara joatera animatzen dituzte, otoitz egin dezaten eskatu, eta oro har erlijioak ezartzen dizkien arauak errespeta ditzaten eskatzen diete etengabe.
|
Zer
esanik ez gazte hauen kasuan, gurasoek bai baitakite beren seme alabak nerabezaroan daudela, parekideen taldeak esanahi handia duela haien sozializazioan eta talde horietan balio erlijioso eta praktika berberak ez dituzten gazteekin elkartuko direla.
|
|
1 Aurkezpen pertsonala
|
Zer
hizkuntza ezagutzen dituen. Zer hizkuntza eredutan egon den eskolatuta EAEko hezkuntza sisteman.
|
|
1 Aurkezpen pertsonala Zer hizkuntza ezagutzen dituen.
|
Zer
hizkuntza eredutan egon den eskolatuta EAEko hezkuntza sisteman.
|
|
3 Eskola edo institutua
|
Zer
oztopo edo zailtasun aurkitu dituen bere ikaskuntza prozesuan eta zer laguntza jaso duen (hizkuntzen ikaskuntzan.). Zer hizkuntza erabiltzen duen eskolan.
|
|
3 Eskola edo institutua Zer oztopo edo zailtasun aurkitu dituen bere ikaskuntza prozesuan eta zer laguntza jaso duen (hizkuntzen ikaskuntzan.).
|
Zer
hizkuntza erabiltzen duen eskolan.
|
|
5 Lagunartekoa
|
Zer
hizkuntza erabiltzen duen lagunekin. Pertenentzia sentimendua (nongoa sentitzen den).
|
|
|
Zer
hizkuntza erabiltzen duen etxean: neba arrebekin eta gurasoekin.
|
|
Kantoieta, tomada! esan zian; bizikletaz hartu zian herria.
|
Zer
esaten duk. Txalupan etorri zitunan-eta Olaetatik! Eutimio, hi ihes eginda hengoen ordurako:
|
|
Haurtzarora bueltatze horretan ematen ditu azken indarrak, eta portuari begira aurkitzen du Eutimiok: Moilan aurkitu nuen, ezpainak margotuta. Bera bakarrik. Koloretako batelei begira. Nola jaitsi zen, ordea. Oinez. Makulua ere etxean utzi zuen. Baina... Azkeneko indarrak erabiliko zituen, Ixabel. Baina ondo zegoen. Sekula baino hobeto. Eta zer esan zizun. Baietz bost minutu azalera irten gabe.
|
Zer
–Baietz bost minutu azalera irten gabe. Ez dut ulertzen, Eutimio. Apustu egin zidan. Erreal bat zor diot.
|
|
Horregatik erabaki nuen gauzak pixka bat aldatzea.
|
Zer
arraiogatik entzun behar nuen jende guztiak entzuten zuena. Nik aukera neukan nahi nuena eta nahi nuena bakarrik entzuteko.
|
|
(19)
|
Zer
ote liteke ba neretzat, buruz jokatzea? (Larzabal 1992)
|
|
Ordura arteko helduek eraiki, osatu eta antolatutako mundu horretatik ihes egin nahi dute. Hizkuntzari dagokionez, ihesaldi hori askotan isiltasunaren bidez adierazten dute, batzuek euskarari egiten dioten ukazio horren bidez.
|
Zer
esaten ari dira jarrera horiekin. Nondik hitz egiten digute?
|
|
Baina honako testu honetan aurrera joanda, euskararen erabilerari buruz ikerketan parte hartu duten gazteekin ikasi dugunaz ere hausnartu nahi dugu. Hau da, ereduko kirola proiektuaren esperientzia aberats eta emankorraren ostean, hauxe galdetu nahi diogu geure buruari: 14
|
Zer
ikasi dugu proiektu honetan. Zer erakutsi digute bertan parte hartu zutenek?
|
|
Hau da, ereduko kirola proiektuaren esperientzia aberats eta emankorraren ostean, hauxe galdetu nahi diogu geure buruari: 14 Zer ikasi dugu proiektu honetan?
|
Zer
erakutsi digute bertan parte hartu zutenek. Zer diosku kirol munduak gure egungo gizarteari buruz?
|
|
Zer erakutsi digute bertan parte hartu zutenek?
|
Zer
diosku kirol munduak gure egungo gizarteari buruz. Zer diosku euskararen egoerari buruz?
|
|
Zer diosku kirol munduak gure egungo gizarteari buruz?
|
Zer
diosku euskararen egoerari buruz. Eta, bereziki, zer esan digute kirolari gazteek, hiztun kirolari gazteek, alegia?
|
|
Horregatik, azken urteotako gure ikerketa guztietan, gazteek egunerokotasunean gauzatzen dituzten praktiketatik abiatzeko hautua egin dugu.
|
Zer
egiten dute (gure) gazteek. Eta zerk eragiten die gazteei gazte bilakatzea?
|
|
2017) erabileraren mantsotze prozesua erakutsi dute eta beste behin ere begirada gazteengan jarri da.
|
Zer
egin daiteke/ dezakegu? 8
|
|
etxetik atera, etxera etorri.
|
Zer
aditzek eskatzen duen datiboa, edo destinatiboa. " La syntaxe de regime dont nous venons de donner le precis, se confond evidemment avec l’usage bien entendu de la declinaison" dio (149); gaurko terminologian, argumentuak kasu eta postposizio sintagmen bidez islatzen direla esaten dugu. ma badago (garri, kor, le, tzaile, gailu, kin, ki edo kari atzizkien kasuan, esaterako), nahitaezkoa da aditz horren argumentu egituraren eta eratorpen atzizkiaren arteko lotura aztertzea.
|
|
Eta gaurko gramatikek zertaz hitz egiten dute?
|
Zer
kontzeptu erabiltzen dituzte. Argumentuez hitz egiten dute, sare tematikoez, aditz psikologikoez, buru funtzionalez, informazio egituraz...
|
2021
|
|
|
Zer
dala ta hainbeste denpora argitaratzeko?
|