Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 119

2013
‎1560 abagunean katolizismo aldera jotzen du berriro eta Joanarekin, hots, bere emaztearekin, argi eta garbi apurtzen du, publikoki; dibortzioa ere mahaigaineratu omen zen tarteka, nahiz eta Bourbondarraren ustekabeko heriotzak prozesua moztu zuen. Zer zen, beraz, kontzientzia askatasuna protestanteen liderra izan zen Antonio Bourbon Nafarroako errege eta Frantziako Lehen Odol Printzearentzat. Tresna politiko huts bat.
‎Bilbon bizi da, baina udan etorten da, urtero, eta parkean egoten da leiduten, gerizpetan, Hondartxikiari begira. Zer ba??. Eta nik:
Zer ikusiko gagoz
‎Ez dago gaizki, bainan errikoiaren errikoiez, inspirazino laburreko arkitu dut. Zer dugu, euskera popular, ori?
‎Auxe da gero, gure olerkarien egak moztu bearra! Zer dala ta bertsularien ariora egiñak. Batzaldia antolatu zuten iaunek euskera goi maillatara iñola ere ikusi nai ez dutelako.
Zer iradokitzen ari gara: A. Arruek euskara soilik bertso, dotrina eta horrelakoetarako nahi zuela?
‎Erregimenak, besteak beste, A. Arrueren bitartez lortzen zuen euskal idazleak berak bilakatzea beren buruen zentsuratzaile; hartara ez zegoen zentsuratzaileei dirua ordaindu beharrik eta eragin bera lortzen zen, zentsuratzailerik gabe zentsura ezartzea. Zer hoberik erregimenarentzat!, noren bitartez eta A. Arrueren arartekotasunaz.
‎Gurean, zentsuraren zoko moko ezkutuak arakatzen eta argitara ateratzen lan gehien egin duena J.M. Torrealdai dugu. Zer dio Torrealdaik Antonio Arruez:
‎Larringan, L. M., 2007, < < Testu motak eta testu antolatzaileak. Zer lotura? > >, in Hizkuntza Ekinean: Diskurtsoak eta Generoak.
‎paralelismo funtzional horrek, bestalde, badu zerikusia informazio egiturarekin, eskuarki birformulakizuneko mintzagai bera iruzkintzera baitator atal birformulatzailea (gure testuan, adibidez, galdera berari erantzuten diote bi enuntziatuek: Zer egin dute/ diote?). Gainera, gehienetan erlazio parafrastikoa dago bi enuntziatuen artean:
‎Hark bizirik bete zituen ehun urteak eta, hori zela eta, hedabideei deitu eta itzelezko ospakizuna egin genuen, benetan merezi zuen eta. Zer da ta baina! Hurrengoan 101 eta hurrengoan 102 bete zituen eta halako gorarik eman ez bere urtebetetzeari.
Zer da literatura Erkiagarentzat?
Zer edo zer azpimarratzekotan, hizkuntzaren erabilera zehatz gozatsua gogoratuko nuke. Idazleak hitzekin jolastu egiten du, baina beti ematen die lotura egokia, berez berez irakurtzen joan ahal izateko.
‎beharkizuna eta aukerakizuna. Zer dugu beharkizuna. Unean uneko hizkuntz sistemak (ezaugarri multzo bizi eta aldakorra den aldetik) premiatzen duena; alegia, sistemaz at dagoen guztia debeku duena, berbeta sistema konbentziozko horri ez dagokiolako, ezinbestean modu jakin batean, eta horretan soilik?
‎EIZIE elkarteak Eusko Jaurlaritzaren laguntzarekin sustatutako LU bildumako hitzaurre gehienak itzultzaileak idatzitakoak dira, baina zergatik idazten dute itzultzaileek hitzaurrea? Zer diote itzultzaileek hitzaurreotan. Zer funtzio betetzen ote dute hitzaurreok?
‎Zer diote itzultzaileek hitzaurreotan? Zer funtzio betetzen ote dute hitzaurreok. Zer ataletan banatzen dira?
‎Zer funtzio betetzen ote dute hitzaurreok? Zer ataletan banatzen dira. Nolakoak dira?
Zer ulertzen da idazlanaz?
‎Trebetasun hau lortzeak ez dakar berarekin goi mailako kultura bat norbereganatzea, noski. Zer esanik ez, ezta kultura poetiko landu bat ere.
‎(1893) bestetik, ez dira bultzada modu berdinetik jalgitakoak. Zer egin behar da, Zaldubi neoklasikoa eta erromantikoa bereizi. Eta non lekutuko litzateke, Eusebio Maria Azkueren Parnasorako bidea?
2014
‎122), galdera berari (¿ Qué tiene? // Zer du?) erantzuten zaio atal birformulatzailean (Tiene la tensión alta. // Tentsio altua du.); hots, topiko edo mintzagai bera iruzkintzen da atal birformulatzailean.
‎# No le pongas demasiada sal en la comida. // Zer du? # Hau da, gatz gutxi jarri behar diozu janarietan).
‎Ezagutza datuak Bilbokoak baino apur bat hobeak badira ere (Eustaten arabera 2011n %28 ziren euskaldunak eta %32 euskaldun hartzaileak), erabilera altuagoa da (Soziolinguistika Klusterraren arabera, %9koa 2011n, goranzko joerarekin). Zer dela-eta alde hori erabileran Bilbotik Getxora. Honako hau izan daiteke fenomenoa azal dezakeen arrazoietako bat:
‎Bideak egon badaude, bertatik abiatzeko prest dagoenik ere bai (ibilian dabiltzanak ere ugari dira dagoeneko). Zer falta zaigu orduan. Aterki sendo bat, bidean harrapatu ahal gaituzten ekaitz eta haizeteetatik babesteko.
Zer eginkizun izan dute hiriek programa horretan. Modernitatearen hastapenetan hiri mota asko zegoen Europan.
2015
‎zer esan nezake nik gaiaz? Zer balio du dialektologian diharduen lagun baten ikuspegi edo iritziak euskal ahoskeran interes teorikoa ukan lezakeenarentzat. Eta zer konta niezaieke hedabideen zuzeneko emanaldietan baliatzeko ahoskera arloko irizpide argi eta zehatzak behar dituzten kazetari eta aurkezleei nik?
‎Jenerala: (Indiferentziaz) Zer gertatzen da?
‎Helburutzat hobekuntza izan du, bizi baldintzak kontuan hartuz baina beti galdera berari helduz, nola hobetu? Zer eraiki gaur egungo publiko adituari plazer egiteko. Antzerkia plazera, gozamena ere baita.
‎Antzerkia plazera, gozamena ere baita. Zer zentzu du eta zer balore du amateurra izateak. Gure antzerkia luzaz bizi izan baita, eta gehienbat instituzioetatik kanpo.
‎Inoiz ere (A aldaera) Damaren egoitzara joan barik harekin komunikatu daiteke. Zer esan nahi da honekin guzti honekin. Pertsonaiak ez direla aspaldiko iragan batekoak, ohiko langileak dira, ohiko lekutakoak?, baina iragan mitiko batekoak bai:
2016
‎Horregatik, are garrantzi handiagoa hartzen dute euskal literaturaren baitako literatura konparatuaren ikuspegiaren lehen agerpenek. Zer esanik ez Lauaxetaren kasuan, zeina bere ikuspegi modernoa nolabait ezkutatzen ahalegindu zen, eta baita Atxagaren kasuaren ere, zeinaren 70etako ideia zenbait gaur egun ere aski ausart eta indartsuak izaten jarraitzen duten. Gerora han defendatutako puntu batzuk kritikatzen ahal badira ere, mugarriak izan ziren euskal literaturaren teoriaren hastapenetan zein modernizazioan.
‎Puntan punta bat, atzean zulo bat. Zer da. Jostorratza
‎Euskara bihotzean, baina erdara ezpainetan (1) Ezina, ekinez egina! ...Lan lasterra, lan alferra (3) Lapur handiak baino errazagoa da lapur txikiak harrapatzea (1) Nirea nire eta zurea gure (1) Nolako aita, halako semea (1) (G) Osasuna, munduko ondasuna (1) San Blas, ito arte arnas (1) Sudur luzeak urrutitik usaintzen du (1) Txapela buruan eta ibili munduan (1) (G) Urrutiko intxaurrak hamalau, gerturatu eta lau (3) Usteak erdi ustel (2) Zenbat buru hainbat aburu (2) Zer egingo dugu. Hil arte bizi (1) Zer ikusi, hura ikasi (4) Zozoak beleari, ipurbeltz (10) Zu hor eta ni hemen (1)
‎(2) Geroa, alferraren leloa (5) Gezurrak, hanka motzak (2) Gogoko lekuan aldaparik ez (2) Egintzak lo eta jango duk mehe (1) Hobe da ezer, ezer ez baino (1) Hor konpon Maria Anton (9) Jan eta edan eta bakea eman (1) Jan eta lo, beti potolo (1) Kalean uso, etxean otso (8) Lan lasterra, lan alferra (3) Lapur handiak baino errazagoa da lapur txikiak harrapatzea (1) Nirea nire eta zurea gure (1) Nolako aita, halako semea (1) (G) Osasuna, munduko ondasuna (1) San Blas, ito arte arnas (1) Sudur luzeak urrutitik usaintzen du (1) Txapela buruan eta ibili munduan (1) (G) Urrutiko intxaurrak hamalau, gerturatu eta lau (3) Usteak erdi ustel (2) Zenbat buru hainbat aburu (2) Zer egingo dugu? Hil arte bizi (1) Zer ikusi, hura ikasi (4) Zozoak beleari, ipurbeltz (10) Zu hor eta ni hemen (1)
‎(1) Txalo pintxalo, txalo pintxalo, zapata berriak...... rentzako (1) Txalo txalo txaloka, antxitxiketan eta bueltaka (1) Txalopin txalo txalo... (1) Txalo txalo txalotxin, hator etxera Mattin (2) Txokolate (2) Xagu txiki (8) Xirristi mirristi (1) Zer da zarata hori? (1) Zubiri zubiri (3)
‎(motorra) (1) Kurrin kurrin, kurrin kurrin, zein da nire izena, ezetz igarri arin! ...du txangoa (ehunzangoa) (1) Gatzik gabekoa izaten da (geza) (1) Bide busti luzea itsasora doana (ibaia) (1) Mendian sortu, bidean hazi, itsasora joan eta bertan bizi (ibaia) (1) Uretatik kanpora ateratzen dutenean ito egiten da (arraina) (1) Tirriki tarraka, beti arrastaka, bi adiskide garazuk min ez hartzeko, gure gainean jartzen zaraeta bazterrean uzten gaituzu, joaterakoan lotara (zapatak) (1) Zer dela eta zer delaaurrean punta bi eta atzean zulo bi? (guraizeak) (2) Erratz gainean arinakSudurrak luze eta finakBeltzak hortz eta haginakHegan dabiltza (sorginak) (1) Zuri zuria, beti hegaka, ehiztaria etortzean, beti presakaNor naiz?
‎(kanpaia) (1) Zuri zuri eta biribil, iluntasunean beti (ilargia) (2) Goizean etorri eta gauean joaten da eta zeruan ikusten dugu (eguzkia) (1) (N) Ikusi makusi. Zer ikusi. Gauza bat?
‎Lepoari beti itsatsita eramaten dugu balioa. Zer –(burua) (4) eta Xabier Etxanizen liburu bati izenburua ematen dion igarkizuna, hau da, Puntan punta bat, atzean zulo bat (jostorratza) (4). Askotan errepikatu den beste gauza bat igarkizunak egiteko erabiltzen dugun formula da, hau da, Ikusi makusi.
‎(burua) (4) eta Xabier Etxanizen liburu bati izenburua ematen dion igarkizuna, hau da, Puntan punta bat, atzean zulo bat (jostorratza) (4). Askotan errepikatu den beste gauza bat igarkizunak egiteko erabiltzen dugun formula da, hau da, Ikusi makusi. Zer ikusi. Gauza bat.
‎Gauza bat. Zer gauza. Hasten dena...
‎Mimetismoz egindako lan horiek misterioaren alorrean, hau da, detektibe nobela klasikoaren alorrean kokatzen ziren.3 Ez da zaila hipotesi bat plazaratzea halako generoa gerraondoko gizartean txertatzeko arrazoiak bilatzeko. Zer hoberik halako garaietan eguneroko errealitate gordinarekin zerikusirik ez zeukan literatura baino. Hain zuzen ere, azpigenero honen artifizialtasuna oso egokia zen gizarte batetik bestera txertatzeko.
‎Bitartean, orduan, zer? Zer egin behar da Euskal Herriko erdal komunitate osoak beharrizan demokratiko hori betetzen ez duen bitartean, denek euskara ikasten ez duten bitartean gu beraiekin euskaraz (ere) eroso mintzatu ahal gaitezen moduan?
‎Gutxiago oraindik, erdara etxe sukalde barren guztietaraino sartua dugunetik, frantses edo espainol, erdal irratia 1950etatik, geroztik telebista. Zer esanik ez gaurko globalizazio garaian. Ez dago arnasgunerik gure artean.
‎Bengoetxea 2012; Iurrebaso 2015a, 2015b; Esnaola 2015). Zer espero genezakeen bada?
Zer arrakasta eduki zezakeen Ghaeltachtetako herritarrei ingelesari uko egiteko eskatzen/ uko egitera behartzen zituen politika batek. Zein etorkizun eduki zezakeen Ghaeltachtetako herritarrak etxean/ kalean gaeliko hutsez jardunda, eskolan gaeliko hutsez ikasita, Ghaeltachten bihotz estuenetatik kanpo bere hizkuntza beste inorekin baliatu ezin baldin bazuen uhartean bertan, beste irlandar moderno, zibilizatu, munduan ohituek ingelesa baldin bazerabilten?
‎Euskaldunon komunitateak betetzen dugu gure eginbeharra? Zer demontre egiten dugu euskaldun bihotzekook beti espainolez ari bagara gure gune ezaguntxoetatik kanpo. Ez dugu horrela irtenbiderik.
‎– Zer erabilera tasa jaso izango genituzkeen azken 30 urtean neurketak, parte bat behintzat. Euskal Herriko unibertsitateetako campusetan egin izan bagenitu?, bertakoago edo?
‎beste erkidegoetako ikasleak bereizita, Espainiaz kanpotikoak. Erasmusak, Hego Amerikatiko masterretakoak?, 65 urtez goitiko ikasleak?? Zer nolako erabilera eboluzio aurkituko genuke?
‎– Zer erabilera tasa eboluzio aurkituko genuke ikasle giroetako ostegun, ostiral edo larunbat gauetako parranda inguruetan?
‎Amaitzeko, nola lotu genitzake kopuru hauek guztiak? Zer esan nahi dute zenbakiok. Zenbat euskaldun bihotzeko gaude, euskaraz jakinda euskaraz bizi nahi eta ahalean euskaraz bizi garenak, edota berehala bide horretan abiatzeko prest gaudekeenak?
‎Baina eta euskal identitate hori hain garatua ez duen euskaldun gazteak, herritarrak?? Zer eskaintzen diegu guk euskaratik azken 25, 30, 40 urtean derrigorrezko heziketaren bidez, edo euskaltegien bidez, eta sekulako denbora eta ekonomia ahalegina eginez euskarara hurbiltzea lortu dugun gazte/ herritar horiei guztiei. Zer diote beraiek behin euskara bereganatu dutenean?
‎Zer eskaintzen diegu guk euskaratik azken 25, 30, 40 urtean derrigorrezko heziketaren bidez, edo euskaltegien bidez, eta sekulako denbora eta ekonomia ahalegina eginez euskarara hurbiltzea lortu dugun gazte/ herritar horiei guztiei? Zer diote beraiek behin euskara bereganatu dutenean?
‎__, (2011) «Euskarara hurbiltzeko jarrera mesedegarri eta oztopatzaileak komunikazioa». Udaltop, Zer da euskara euskaraz ez dakitenentzat. Haiek euskarara hurbiltzeko, zer eta nola egin daiteke udaletatik? 2011/04/07 (http://www.udaltop.eus/documents/ 192363/ 756845/ Euskarara+ hurbiltzeko+ jarrera+ mesedegarri+ eta+ oztopatzaileak.+ Ponentzia/ 816eb7ff 6aae a6ec 4a50e4382150).
‎Lau urte geroago, itzultzaileon ohiko batzar baten kezka bat agertu zan: ? Zer egin Biblia eder hau gizarteratzeko??
2017
Zer misterio dago honen atzetik. Zergatik heriotza data ezberdinak?
Zer gertatu zen?
Zer esanik ez, morfologiako[+ mugatua] morfologia tasunak ondo parekatzen dira[+ zehaztua] semantika tasunekin, tartean (aditzean ageri den) pluralaren esparruan gaudelarik: betiere semantikako plural irakurketa dugularik, irakurketa zehaztugabea edo zehaztua izango dugu morfologian mugatu plurala deitu izan den horretan, baina betiere zehaztugabea mugagabea deitu izan den bestean.
‎Horrela, bada, berriz baieztatu behar dugu mugagabea delako deizioa hartu duen paradigmak[+ plurala] tasun semantikoak har ditzakeela. Zer esanik ez, plurala deizioa hartzen duenak[+ plurala] tasun semantikoa du (eta aditzean ere plurala behar du), baina agerian uzten ari gara paradigma horretako marka k ez ezik, e ereizan daitekeela, kasuan kasuko azterketa sinkroniko batean.
‎Hain zuzen ere, postposizioen gune honetan azaltzen da ageri agerian epagoek, pagoei hori (mugatu) pluralaren adierazle dela, bai determinatzaile sintagma soiletan(), bai eta postposizio sintagmen osagarriaren kokaguneko determinatzaile sintagmetan ere (pagoetan, pagoetatik, pagoetara). Zer esanik ez, alde bat dago bien artean, berezko k edo i kasu markak ez direlako inola ere azaltzen postposizio sintagmetan:
2018
‎Juan ere Bidankozekoa zen, Santxena etxekoa, hain zuzen, baina izan daiteke bere etxean gaztelania lehenagotik sartua izatea. Zer dela eta. Herriko familiarik ahaltsuena zelako eta, agian horrexegatik, aldatuko zirelako gaztelaniara, hizkuntza hau boterearen edo modernitatearen ikurra zela ikusita, segur aski uskara aurrerapenarekin bateragarria ez zen" trauskilen mintzaira" bezala aurkezten zuen pentsaerarekin bat eginez.
‎8) Zer da" konpetentzia". Konpetentzia da gaitasuna edo trebetasuna zereginak burutzeko edo hainbat egoerari aurre egiteko, modu eraginkorrean.
‎Ildo horretan, poemaren irakurketa etnologikoak ere egin dira, Juan Garmendiarena kasu, non, irakurketa biografista horretan sakontzen den halaber: " Zer gai erabili zitun Orixek Euskaldunak osatu eta borobiltzeko. Berak zeatz ikusi eta bizitzea izandu zituanak,.
‎Baina oraindik argitzeke geratzen zaigu galdera garrantzitsuenetako bat. Zer dela eta gertatu zen zentsuraren baitan Euskaldunaken inguruko balorazio aldaketa hori. Zergatik onartu zen arazorik gabe 1950 urteko argitalpena, eta sortu ziren halako arazoak 70eko hamarkadakoetan?
‎35). Zer esan nahi zuen zehazki Zarzalejosek?
‎Nork hartzen du parte? Zer diskurtso izan du zentsurak itzulpenari dagokionez eta zer egitura sortu ditu diskurtso hori praktikan jartzeko. Gurean, batez ere atal honi erantzun izan dio Euskera agerkariko zenbaki honetan omentzen dugun Joan Mari Torrealdairen lanak; zehazki, zentsura legeriari, zentsoreen inguruko ikerketari, zentsuraren egiturari zein zentsura prozedurei lotu zitzaiolarik. b) Kapitalari loturik:
‎zer nolako kanona sortu da zentsura tarteko izanik? Zer nolako lanak zentsuratu dira, eta zer nolakoak sustatu. Zer balio eta zer funtzio bete dute dagozkien eremuetan?
‎Zer nolako lanak zentsuratu dira, eta zer nolakoak sustatu? Zer balio eta zer funtzio bete dute dagozkien eremuetan. Ikerketa esparru hau, nolabait, kanonaren azterketarekin, itzulgaien zerrendekin eta itzulpenaren funtzioari buruzko gogoetarekin dago lotuta. c) Azkenik, habitusari dagokionez:
‎Nolakoak ziren itzulpen bidezko negoziazioak edota zer nolako itzulpenak sortzen ziren arbitrajea behar zuten auzietan? Zer nolako itzulpen estrategiak zerabiltzaten batzuek eta bestek zentsuraren alde egiteko edota zentsura ekiditeko. Alegia, ideologiari dagokionez, nola indartzen edo neutralizatzen zituzten mezuak zentsura prozesuetan edo zentsura garaietan?
‎Ez zekien euskaraz, baina euskal liburuak maite zituen, benetan. Egunkari zaharrak, aldizkariak eta liburuxkak irakurtzea gustatzen zitzaion";" Zer zeukaten Artzeren liburuek. Zergatik bahitu?"" Oso arraroak zirela, besterik ez.
‎Horretan, ahozko corpusa izan zen funtsezko. Zer erranik ez, gure memoria kolektiboa atxikiagoa izan delarik ahozkoari, idatziari baino (Garzia, 2007: 48, 57).
‎" Nor eskola emaile. Zer irakats" (1980: 51) atalean Eliza hezkuntzatik banatzearen aldeko argudioak ageri ziren eta" Amodioa" n (1980:
‎1985," Zer gertatzen da hitzaldiekin", 35 zk., 1985: 99
‎Sinesmena? Zer da idazle izatea?
‎bata da zeintzuk ziren promotoreak, zehatz mehatz adierazita; eta, bestea, zein zen helburua, objeto y finalidad esaten zutena, hori ere zehatz eta mehatz azalduta. Zer gertatzen zen. Beraien sokakoa ez bazinen, ez zenuen baimenik lortzen aldizkari edo editorial bat izateko.
2019
Zer ekarri diote euskararen diakroniaren azterketari euskarak hainbat hamarkadatan ahaide bila jasandako erkaketa zenbakaitzek. Ezer ez.
‎C. Watkinsek irl. zah. duan ‘poeme, chant poetique’ lat. damnum en kognatutzat hartu zuenean (Watkins 1976), hitz familiaren barruko erlazio semantikoak modu ezberdin batean ikusi zituen. Zer partekatzen zuten irl. zah. duan ‘poema’ k eta lat. damnum ek. Antzinako Irlandako kulturan agintarien ekintzak, normalean, zerbaiten truke poeta profesionalek sortutako poemen bitartez goratuak izaten ziren:
‎Hau irudipen izugarri!: Zer da hori?
Zer harreman dago lehen landu dugun diglosiaren kontzeptuaren eta arnasguneen artean. Euskal Herrian diglosiarik egon ote litekeen aztertzen hasita hauxe dio Zalbidek:
‎" Zuzenaren eta ez zuzenaren arteko bereizketa gramatikariak topatzen dituen lehen zailtasunetarik bat da. Zer da deitzen hizkuntza gertakari" zuzena" eta," huts" bat denean, horrekin zer erran nahi da?" (17 or.). batzuen jarrera salatzen du: " Euskaraz idazten eta irakurtzen ez ikastea; bilkura" nagusietan" frantsesez aritzea euskaldunekin; haurrei euskara ez irakastea eta ikastoletan ez jartzea.
2020
‎Besteak beste, arabiera ikastea islametik gertuago egoteko bide bat delako, seme alabak meskitara joatera animatzen dituzte, otoitz egin dezaten eskatu, eta oro har erlijioak ezartzen dizkien arauak errespeta ditzaten eskatzen diete etengabe. Zer esanik ez gazte hauen kasuan, gurasoek bai baitakite beren seme alabak nerabezaroan daudela, parekideen taldeak esanahi handia duela haien sozializazioan eta talde horietan balio erlijioso eta praktika berberak ez dituzten gazteekin elkartuko direla.
‎1 Aurkezpen pertsonala Zer hizkuntza ezagutzen dituen. Zer hizkuntza eredutan egon den eskolatuta EAEko hezkuntza sisteman.
‎1 Aurkezpen pertsonala Zer hizkuntza ezagutzen dituen. Zer hizkuntza eredutan egon den eskolatuta EAEko hezkuntza sisteman.
‎3 Eskola edo institutua Zer oztopo edo zailtasun aurkitu dituen bere ikaskuntza prozesuan eta zer laguntza jaso duen (hizkuntzen ikaskuntzan.). Zer hizkuntza erabiltzen duen eskolan.
‎3 Eskola edo institutua Zer oztopo edo zailtasun aurkitu dituen bere ikaskuntza prozesuan eta zer laguntza jaso duen (hizkuntzen ikaskuntzan.). Zer hizkuntza erabiltzen duen eskolan.
‎5 Lagunartekoa Zer hizkuntza erabiltzen duen lagunekin. Pertenentzia sentimendua (nongoa sentitzen den).
Zer hizkuntza erabiltzen duen etxean: neba arrebekin eta gurasoekin.
‎Kantoieta, tomada! esan zian; bizikletaz hartu zian herria. Zer esaten duk. Txalupan etorri zitunan-eta Olaetatik! Eutimio, hi ihes eginda hengoen ordurako:
‎Haurtzarora bueltatze horretan ematen ditu azken indarrak, eta portuari begira aurkitzen du Eutimiok: Moilan aurkitu nuen, ezpainak margotuta. Bera bakarrik. Koloretako batelei begira. Nola jaitsi zen, ordea. Oinez. Makulua ere etxean utzi zuen. Baina... Azkeneko indarrak erabiliko zituen, Ixabel. Baina ondo zegoen. Sekula baino hobeto. Eta zer esan zizun. Baietz bost minutu azalera irten gabe. Zer –Baietz bost minutu azalera irten gabe. Ez dut ulertzen, Eutimio. Apustu egin zidan. Erreal bat zor diot.
‎Horregatik erabaki nuen gauzak pixka bat aldatzea. Zer arraiogatik entzun behar nuen jende guztiak entzuten zuena. Nik aukera neukan nahi nuena eta nahi nuena bakarrik entzuteko.
‎(19) Zer ote liteke ba neretzat, buruz jokatzea? (Larzabal 1992)
‎Ordura arteko helduek eraiki, osatu eta antolatutako mundu horretatik ihes egin nahi dute. Hizkuntzari dagokionez, ihesaldi hori askotan isiltasunaren bidez adierazten dute, batzuek euskarari egiten dioten ukazio horren bidez. Zer esaten ari dira jarrera horiekin. Nondik hitz egiten digute?
‎Baina honako testu honetan aurrera joanda, euskararen erabilerari buruz ikerketan parte hartu duten gazteekin ikasi dugunaz ere hausnartu nahi dugu. Hau da, ereduko kirola proiektuaren esperientzia aberats eta emankorraren ostean, hauxe galdetu nahi diogu geure buruari: 14 Zer ikasi dugu proiektu honetan. Zer erakutsi digute bertan parte hartu zutenek?
‎Hau da, ereduko kirola proiektuaren esperientzia aberats eta emankorraren ostean, hauxe galdetu nahi diogu geure buruari: 14 Zer ikasi dugu proiektu honetan? Zer erakutsi digute bertan parte hartu zutenek. Zer diosku kirol munduak gure egungo gizarteari buruz?
‎Zer erakutsi digute bertan parte hartu zutenek? Zer diosku kirol munduak gure egungo gizarteari buruz. Zer diosku euskararen egoerari buruz?
‎Zer diosku kirol munduak gure egungo gizarteari buruz? Zer diosku euskararen egoerari buruz. Eta, bereziki, zer esan digute kirolari gazteek, hiztun kirolari gazteek, alegia?
‎Horregatik, azken urteotako gure ikerketa guztietan, gazteek egunerokotasunean gauzatzen dituzten praktiketatik abiatzeko hautua egin dugu. Zer egiten dute (gure) gazteek. Eta zerk eragiten die gazteei gazte bilakatzea?
‎2017) erabileraren mantsotze prozesua erakutsi dute eta beste behin ere begirada gazteengan jarri da. Zer egin daiteke/ dezakegu? 8
‎etxetik atera, etxera etorri. Zer aditzek eskatzen duen datiboa, edo destinatiboa. " La syntaxe de regime dont nous venons de donner le precis, se confond evidemment avec l’usage bien entendu de la declinaison" dio (149); gaurko terminologian, argumentuak kasu eta postposizio sintagmen bidez islatzen direla esaten dugu. ma badago (garri, kor, le, tzaile, gailu, kin, ki edo kari atzizkien kasuan, esaterako), nahitaezkoa da aditz horren argumentu egituraren eta eratorpen atzizkiaren arteko lotura aztertzea.
‎Eta gaurko gramatikek zertaz hitz egiten dute? Zer kontzeptu erabiltzen dituzte. Argumentuez hitz egiten dute, sare tematikoez, aditz psikologikoez, buru funtzionalez, informazio egituraz...
2021
Zer dala ta hainbeste denpora argitaratzeko?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
zer esan 17 (0,11)
zer egin 8 (0,05)
zer hizkuntza 7 (0,05)
zer gertatu 4 (0,03)
zer ikusi 4 (0,03)
zer ukan 4 (0,03)
zer diskurtso 3 (0,02)
zer nolako 3 (0,02)
zer balio 2 (0,01)
zer ekarri 2 (0,01)
zer erabilera 2 (0,01)
zer hobe 2 (0,01)
zer ikasi 2 (0,01)
zer aditu 1 (0,01)
zer arraio 1 (0,01)
zer arrakasta 1 (0,01)
zer atal 1 (0,01)
zer atsegin 1 (0,01)
zer ba 1 (0,01)
zer bista 1 (0,01)
zer demontre 1 (0,01)
zer eduki 1 (0,01)
zer eginkizun 1 (0,01)
zer eraiki 1 (0,01)
zer erakutsi 1 (0,01)
zer erran 1 (0,01)
zer eskaini 1 (0,01)
zer espero 1 (0,01)
zer falta 1 (0,01)
zer funtzio 1 (0,01)
zer gai 1 (0,01)
zer gauza 1 (0,01)
zer geratu 1 (0,01)
zer harreman 1 (0,01)
zer iradoki 1 (0,01)
zer irakatsi 1 (0,01)
zer iruditu 1 (0,01)
zer jakin 1 (0,01)
zer kontzeptu 1 (0,01)
zer lotura 1 (0,01)
zer misterio 1 (0,01)
zer neska 1 (0,01)
zer ote 1 (0,01)
zer oztopo 1 (0,01)
zer partekatu 1 (0,01)
zer pentsatu 1 (0,01)
zer ulertu 1 (0,01)
zer zentzu 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia