Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2007
‎Ez da askorik jakin behar identitate kontuetan Euskal Herriko herritarrenbizitza soziala, politikoa, kulturala eta linguistikoa zertan mamitzen den jakiteko.Eta bizitza bera da identitatearen iturria, guk dakigunez; kasu honetan, naziotasunaren araberako bizimodua. Eguneroko bizitzaren munduan badakigu zer partekatzen dugun euskal identitatearekin eta zer espainiar eta frantses nazio estatuenizaerarekin. Badakigu zein hizkuntzatan mintzo garen, zein nazio kulturan etaideologian pentsatzen dugun, zein informazio esparruk eta erreferentzia eremukhornitzen gaituzten.
2008
‎azken funtsean, partekatze politikaren irizpideak orekatuak ez baldin badira, hots, emandakoaren ordainetan geure euskal identitatea garatzeko laguntzarik jaso ezean, Imazen politika asimilazioaren politika besterik ez da. Ez baitu zehazten partekatzean zer partekatzen duen alde bakoitzak. Ez baitigu esaten baldintza makurretan egindako partekatze jarduna ez dela bidezkoa, bidegabekeria galanta baizik.
2009
‎" Gezur gorrotagarriak", esaten zion bere buruari. Zer partekatuko zuten bere aita bezalako gizon batek eta Sylvie Wardesek. Inoiz ez zitzaion bururatu haien artean ezer egon zitekeenik.
‎Taldeen eta giza sareen azterketak arau ezberdin horien arteko lehia agerian uzten du. Eskala sozialaren beheko partean direnek, nahiz eta arau menderatzailea ezagutu, onartu eta barneratu, ez dute zertan partekatu behar ezta ere berari lotuta dauden gizarte balioak onartu behar. Bourdieuk esaten duen bezala, hemen ezkutatutako gizarte bortizkerian sartzen gara; arau menderatzailea ez da partekatua, inposatua baizik, biolentzia sinbolikoaren bitartez.
2011
‎da zer partekatu behar den. Gimnasioak, esaterako, 1.000 metro koadro edukiko
2014
‎Ez hori bakarrik, kulturen arteko nahasketa aberasgarria delakoan dago. «Afrikak badu zer partekatu Europarekin. Hemen dauden gatazka batzuk han aspaldi konpondu ziren; alderantziz ere, noski».
‎b) Zer partekatzen dute hitzezko kodeak eta soinu kodeak?
2016
‎Baina deialdi berezia egin nahi zaie, 2010az geroztik martxan den proiektu honetan parte hartu duten, parte hartzen ari diren edota baita mintzalagun izan nahi duten guztiei. Izango dute eta zer esan, eta zer partekatua Potxoenean bilduko direnekin. Gainera, orain bidelagun edo “euskaldun zaharren” faltan dira.
‎Horrek pitz baitezake euskarari hurbildu nahi duen guzien baitan gutizia eta ikasteko indarra. Bila dezagun non zer hitz eta mintza, non zer truka, non zer parteka eta goxa. Euskaraz bizi eta hazi gure helburua baita.
2017
‎Minak 27 urte bete zituen Ameriketara heldu eta biharamunean. Frai Servandok ia haren adin bikoitza zuen eta, oso ezberdinak baziren ere, bazuten zer partekatu eta elkarri zer esan: biek askatasuna maite zuten eta biek absolutismoa zuten gorroto.
2018
‎Hizkuntza lankidetzan ari zaretela, zer partekatzen duzue, zuzen?
‎Txinara joaten naizenean, esate baterako, hango kulturara nola gerturatu planteatzen dut. Izan ere, kontuan hartu behar da zer partekatu nahi den ikuslearekin. Ezinbestekoa da kamera batekin joaten den pertsonak galderak planteatzea.
‎Adituek gogoratzen dutenez, haurrek lau urte baino lehenagotik ikas dezakete elkartasunaren kontzeptua. El hasteko modua seme alabei azaltzea zergatik partekatu eta solidarioak izan behar dugun denok. Eta, gero, hitz eman ezazu zuk ere:
‎"[...] y es tambien lo que sucede en Alaba, que participa de todos ellos, mas o menos sincopados, y variados". Kasu honetan ere ez dakigu zeri buruz ari zen zehazki Larramendi; hots, zer partekatzen zuten orduko Arabako euskarak eta gainerako euskalkiek, baina zerbait bazela badakigu, zeharka.
2019
‎C. Watkinsek irl. zah. duan ‘poeme, chant poetique’ lat. damnum en kognatutzat hartu zuenean (Watkins 1976), hitz familiaren barruko erlazio semantikoak modu ezberdin batean ikusi zituen. Zer partekatzen zuten irl. zah. duan ‘poema’ k eta lat. damnum ek. Antzinako Irlandako kulturan agintarien ekintzak, normalean, zerbaiten truke poeta profesionalek sortutako poemen bitartez goratuak izaten ziren:
2020
‎Heldu garen aldetik, beharrezkoa da adin txikikoek egiten duten erabileran parte hartzea eta sare sozial honen gutxieneko ezaugarriak ezagutzea. Gure semearekin nabigazio denborak partekatzea, eta adingabeari uztea nola funtzionatzen duen azaltzen, zer ikusten duen edo zer partekatzen duen jakiteaz gain, lagunduko duten ekintzak dira. Gomendagarria da, halaber:
2021
‎Nolabait, izan zirelako gara, eta garelako izango dira. Zu zer zaren, guk zer partekatzen dugun, ze garen, eta nolabait ezagutzeko zer izan ginen. Zuk mugimendu literarioak nolabait gizartean gertatzen zenaz aparte ezin dituzu kokatu sekula.
2022
‎Ez dira izan ttikiak beraz, ez eta bakanak ere, azken 25 urte hauetako abenturak. Bagenuen zer partekatu, gazte ala ez hain gazte, denek genituen oroitzapenak aipatzeko, erakusketa gisan ezarritako argazkiei begira ala trago baten inguruan. Umore ona eta giro goxoa zabaldu zitzaizkion egun osoan.
‎Aldiz, norbait lagun gisa etiketatzen dugunean, ulertzen da ezin dugula sexu harremanik izan berarekin. Harreman anarkiak etiketen kortsetik urruntzera gonbidatzen gaitu, eta ikustera pertsona bakoitzarekin zer partekatu nahi dugun, elkarrekin zer egitea gustatzen zaigun. Ez bakarrik sexu edo maitasun arloan, baita jatorrizko familiarekiko harremanetan ere, adibidez.
‎" Harreman anarkiak etiketen kortsetik urruntzera gonbidatzen gaitu, eta ikustera pertsona bakoitzarekin zer partekatu nahi dugun, elkarrekin zer egitea gustatzen zaigun"
2023
‎1 Euskara irakaslea naiz, Bigarren Hezkuntzan, azken hogei bat urte luzeetan. Hori naizen neurrian badut, noski, hizpide dugun gaiaren inguruan, zer kontatua edo zer partekatua, baina ez nuke inondik ere adituaren ikuspegitik aritu nahi, ez dudalako neure burua gai honetan hala ikusten, hasteko, horretarako baditugu gainera gurean, espezialistak –soziolinguistak eta–, eta segitzeko, ez zaidalako iruditzen hortik etor daitekeenik nik egin dezakedan ekarpen xumea; gehiago ikusten dut neure burua arituaren tokian, eta horregatik, hortik egingo ditut an... Behaketak eman didan esperientziatik sortutako sentsazioek, burutazioek, emozioek eta arrazoiek harilkatuko dute artikulu hau, horiexek izango ditu abiapuntu eta ardatz, eta maila pertsonal hori gainditzen ez saiatzea da oraingoan egin dudan hautua.
Zer partekatzen duzu bizikideekin?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia