Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.196

2000
‎Behin sagarrak garbituta, matxaka erabiliz sagarra jotzen hasi ziren. Lan hau oso motela eta neketsua da matxaka oso motel ibiltzen baita. Zortzi zaku jotzeko bi edo hiru ordu behar ditu.
‎Beste zuhaitz gehienak ez bezala, palmondoak handiak izanagatik ederki mugi eta landa daitezke. Lan hau lurra berotu denean egin behar da, hurrengo negurako indartu dadin. Maiatza ekaina bitarte hori da garai aproposa.
‎Ondoren, maiatzaren 11an, Fritz Langen" The Ministry of Fear" ikusteko aukera izango da. Lan honetan argia eta itzalaren arteko jokoa da nagusi. Hauen ostean, hilabete osoan zehar ikusi ahal izango dira beste lauak:
‎Markeliñe iazko sarietarako ere izan zen izendatua, baina aurten lortu du saria" Kartoibiraka" izenburuko lanagatik. Lan hau orain hiru urte estreinatu zen Gijonen eta ordutik sariak barra barra jaso ditu. Tanttaka taldea hirugarren aldiz izan da aurten Max Sarien finalista.
Lan honen oinarri gisa erabili dugun inkestaren ondorioen bitartez badakigu Sarrionandiaren liburuak irakasleek 16 urte bitarteko gazteentzat gomendatuenetakoak direla, bereziki gailentzen delarik urteak aurrera egin arren, Narrazioak liburuak izandako arrakasta handia, beste narrazioen aldean, eta olerki nahiz saiakera liburuak oso atzera uzten dituelarik. Gazteek, bestalde, irakurketa hori gustukoa dutela aditzera eman du era berean Mari Jose Olaziregik gazteen irakurketa zaletasunen inguruan egindako ikerketa eta inkesten emaitzak.
Lan hau Espainiako Gerra Zibilean Euskal Herriko lurretan kokatuta dago. Hala ere, ez du kokagune bakarra hiru baizik:
‎Aita Frai Pedro Antonio Añibarroc ifiniac, eta oraino mldera emoten diranac. Cristiñau euscaldunen oneraco, Durango, 1897 Lan hau berak idatzitako beste liburu honetan argitaratutako zati bat da: Misiolari Euscalduna, Cristau Doctriña ta sermoiac Bizcai errietan iracas ten.
‎1710eanargitaratutako eta egile ezezagunekoa den Onania edo autopoluziorako izugarrizkopekatua izenekoa, alegia. Lan honetan sexu jokabide oro berez kaltegarritzatjotzen da; eta, hemendik abiatuz, masturbazioa egintza gaitzesgarria eta kaltegarriadela eta, ondorio larriak eta zehazgaitzak sortzen dituela esanez, erikorra delakoideia zabaltzen du (Moreno, 1990). Liburu honetan islatutako ideiek oharkabekipasatu ahal izan zuten arren, Tissot en, izen eta nazioarteko proiekzio handikoautorearen, lanak ideia horiek asko hedatu zituen.
Lan honetan talde analisiaren hastapenetan eta Moreno-ren hastapen eta tekniketan oinarriturik, teknika psikoterapeutikoetan harantzago joanez sortzen denjardueretako bat adierazi nahi izan dugu, batez ere eszena dramatikoakahalbidetzen duen aberastasunaren berri emanez, baina aberastasun hau sostengatzen duen teorizazioa ahaztu gabe. Teorizazio hori psikoanalisiaren alor zabalarenbarnean aztertuz, noski.
Lan honetan, bi iturrietatik abiatuz, gaur egungo teknika sustraitzen duen teoriariburuzko aipamen batzuk egin nahi ditugu. Hau da, ondorio amankomunatuetaz hitzegin nahi dugu, beraien artean dauden ezberdintasunak azpimarratu baino gehiago.
‎Dimentsio bakoitza, nahiko modu anitzean ulertu behar da, hala ere, adibidebakoitzean aplikazio maila ezberdinak bereiztu behar direlako. Lan honetan aukeratuko diren dimentsioak, orokorki zein partikularki hartutako hizkuntzak aztertzekozuzenean baliagarriak diren batzuk izango dira. Adibidez, ondoko hauek: Dimentsio teorikoa.
Lan honen abiapuntutzat Meñakan jasotako testu libre baten transkripzioa emangodugu lehenengo eta behin; testuan azentu lexikalak baino ez ditugu adierazi; bestalde, barra etzanen bidez isiluneak adieraziko ditugu:
Lan honetan Bizkaiko Kostaldeko doinu azentudun barietate batean gertatzen direnazentu eta intonazioen arteko erlazioak ikertu nahi dira. Horretarako herri bitako datuetanoinarrituko gara; batetik Meñakan jasotako testu libre baten transkripziotik abiatuko gara, bertan agertzen direnak, Gatikan jasotako esaldien emaitzekin eta azterketekin azaltzeko.
Lan honetan euskararako testu ahots bihurgailu bat diseinatu eta garatzeko inplikatutadauden alderdi garrantzitsuenak deskribatzen ahalegindu naiz. Nire lan esperientzianhiru testu ahots bihurgailu desberdinetan lan egin dut:
Lan honetan guri interesatzen zaigun alorra informazioarena da, irratia hedabide edo bitarteko aproposa baita informatzeko. Angel Faus (1981) eta Mariano Cebrián (1994) irakasleek ondotxo zehaztu dituzte irrati mota horrek historian izan dituen mugarriak.
Lan honek Bizkaiko Foru Aldundiaren dirulaguntza jaso du.
Lan honen xedea Estatu espainiarraren hezkuntza sistema nazionalaren sorrera aztertzea da, nazio identitate espainiarraren aldetik ezinbesteko erreferentzia izango dela uste baitugu, espainiar nazioaren eraikitzearekin bat ez datozen, edo etorriko ez diren, beste nazio proiektuentzako nahitaezkoa izan behar duen bezala, hezkuntza sistemak ezarritako mugak eragiten duen neurrian eta gainditzeko edota egokitzeko premia eskatuko lukeen aldetik.
‎Fédérop. Lan honetan Frantziako historiaren irakaskuntzaren alderdi politikoaren analisiaz gain, alderdi pedagogikoaren azterketa ere egiten da, edukiak, ideologiaren transmisiorako ereduak, heroiak, etab. kontuan hartuz.
‎Hiru liburutto ñimiño (12 zm. luze, 10 zm. zabal) dira, hirurak bat eginik, sasi faksimilean argitaratuak. Lan honek ahanzturatik atera digu Gabriel de Biurrun Garmendiaren oroitzapena. Iruñeko idazle, pentsamenduz eta sentimenduz euskaltzale, nazional faxisten mendeko Iruñean eman zuen argitara bere titulurik ezagunena, El coqueto Don San cho Sanchez.
‎1 Lan honek Alexander Ugalde Zubirik egindako doktorego tesiaren emaitzak laburbiltzen ditu. Tesi hori 1995eko urtarrilean irakurri zen, Euskal Herriko Unibertsitatean, eta Francisco Aldecoa Luzarragak, Nazioarteko Harremanetako katedradunak, zuzendu zuen.
‎Egoera horretatik aldendu nahian, urte batzuk geroago, 1748an, Humek arazoa birmoldatu egin zuen bere Ikerketan. Lan honetan, ikuspegi kritiko batetik abiatuz, giza ulermena analizatzeari ekingo zion, natur zientziekin erkaketarik agertu gura barik. Helburu zehatza giza ezagutzaren gaitasunaren mugak finkatzea izan zen, hura lortzeko gertakari auzien eta ideien arteko erlazioen arteko bereizketa landuz.
‎Leibniz, De Morgan eta Boole22 matematikarien ideiei jarraituz, Fregek —baita Peanok eta Schroderrek ere— logika berri bat eraikitzeko lehen ahaleginari ekin zion. Lan hau Russellek eta Whiteheadek bukatu zuten aipaturiko Principia rekin. Logikaren (ber) eraikuntza honen arrazoia matematikaren oinarriak kritikoki berrikusteko beharrean zetzan.
‎Ezagutzari buruzko joera sinbolizistak Wittgensteinen Tractatus ean arreta gehiago jartzera eraman zuen Schlick. Lan hau 1922an Hans Hahnek emandako mintegi baten ondorioz ezagutu zuen, eta hortik aurrera bere lan guztiek Wittgensteinen eragin nabaria zamatu zuten. Batez ere, hiru tesi hartu zituen44:
2001
‎Hacia un envejecimiento saludable y competente" liburuaren zuzendari eta koordinatzailea da. Lan honetan hainbat arlotako 25etik gora profesional eta adituk hartu dute parte, eta emaitza pertsona nagusiei zuzendutako gidaliburu praktiko, sakon (alderdi espirituala, legala eta abar jorratzen ditu) eta irakurterraza da.
‎Halaber bideo formatuan ikus daitezkeen dokumentalak jaso dira CD ROMean non euskal zinearen protagonistek lehenengo pertsonan makina bat istorio kontatzen duten. Lan honetarako Larrañagak eta Calvok" Lo vasco en el cine. Las peliculas"," Lo vasco en el cine.
Lan honetan ez al duzu nekrofilia puntu bat azaltzen?
Lan honekin apustu handia egin dela ez da dudarik. Mikel Fernandez grabaketa teknikaria aipatu behar da bereziki.
Lan hau Weiss Design Asociados, S.L. enpresak Imebisa rentzat egin zuen eta berari esker 1996an AEPD Saria irabazi zuen.
‎Bukatzen ari gara. Lan honetan, ikuskizunak irudimenezko hizkuntzaren sorreran nolako eragina izan duen aztertzen saiatu gara. Zinemaren hizkuntzak, bereziki, zerikusi handia izan du abangoardiaren hizkeraren sorreran.
‎Eszenatoki hau pantailaren eszenatokia izango da. Lan honek, une honetan pitin bat bazterturik dagoen (eta Atxagak berak zioen) abangoardia literaturari hurbilketa egin nahi lioke. Mendearen hasieran zinemaren artea zabaltzen hasten den unean, irakurketa berria ikasi behar du jendeak, pantailan gertatzen den narrazioa ulertu nahi badu.
Lan hau burutzerakoan kontuan izan ditut Aizpea Azkorbebeitia ikerlariak egindako zenbait ohar, testuan aipatuko denez. Lan honek ez zuen aurrera egingo Asier Astigarragaren iradokizunak bidean izan ez baziren, berarekin egindako elkarrizketek biribiltasun berezia eman diote nire hainbat iritziri, bera barik liburu hau ez litzateke dena izango.
‎Lan hau burutzerakoan kontuan izan ditut Aizpea Azkorbebeitia ikerlariak egindako zenbait ohar, testuan aipatuko denez. Lan honek ez zuen aurrera egingo Asier Astigarragaren iradokizunak bidean izan ez baziren, berarekin egindako elkarrizketek biribiltasun berezia eman diote nire hainbat iritziri, bera barik liburu hau ez litzateke dena izango.
Lan honek Joseba Sarrionandiaren poetikaren azterketa du helburutzat, beti ere Hnuy illa nyha majah yahoo liburua azaldu nahiez edo horren irakurketa proposatu nahiez. Liburuak baditu arazoak edizioan, neurri baten aurrez agerturiko poemen bilduma ere badelako, eta aipamen hauekin hasi nahi nuke ezertan baino lehenago.
Lan honen helburua den poetikara itzuliz, tituluan jarri dugun banaketa Ni ez naiz hemengoa liburuko" Poemagintzaren inguruko gogoetak" deituriko aldean oinarritzen da. Sarrionandiak argitaratu du bigarren poetika bat Ocho poetas raros antologian.
‎^un desafio para la enseñanza?, Paris, Unesco. Lan honetan, gaztelaniazkoa eta euskarazkoa erabili ditut, batik bat. Aipuak, bietan ematenditut:
‎a) Lan honetan, bi debate, mintzajardun, ezberdin alderatzea mesedegarriizan zaigula uste dugu:
Lan honen helburu nagusia, fede handirik ez dugun irakasleoi testuen lanketaoso praktika eragingarria izan daitekeela erakustea izan da.
‎Aurkezten ari garen lan hau ez da lan teorikoa, irakaslearen eguneroko beharrei erantzun nahi dien lan praktikoa baizik. Lan honi esker, helburu komunikatibohauei esker, irakasleak diseinu kurrikularrean ezinbestekoak diren zehaztapenakaurkituko ditu, bere eguneroko klasearen ikuspegi komunikatiboa ez galtzeko.Bertan, klasea menderatzeko beharrezkoak diren elementu guztiak ageri dira ongiordenaturik, begirada bakar batez zer egin behar den jakiteko.
‎Arestian aipaturiko diskurtsoen azpisailkapenak sortzen zituen zikloak urrats desberdinetan kokatzeko momentuan, helburuen arteko oreka lortzea ezinbestekoa da, urratsbakoitzak bere baitan duen lan kopurua antzekoa izan dadin. Lan hau egiteko, segidan aztertuko ditugun irizpideak erabili genituen.
Lan hau egin baino lehenago erabiltzen genituen helburu komunikatiboakordenatzeko erabili genuen irizpiderik garrantzitsuena da maiztasuna. Planteamenduaren oinarria oso erraza da:
Lan honek planteatzen dituen erronkak asko dira eta oso sakonak. Horien arteanazpimarragarriena (bere zailtasunarengatik), helburuen eskuratze prozesuan daudenfase desberdinak definitzea da.
‎Lehenengo lana, ordea, gehienetanmodu inkontzientean erabiltzen dituenak aztertzea da, eta horiek agerian uztealortu du. Lan hau eztabaidaren bidez garatuko da. Hurrengo fase bateanirizpide horien egokitasuna aztertu ondoren, bestelakoen artean komenigarria etabestelakoen artean erabilgarria zein den erabakitzen lagundu dio ikasleari.
Lan honen asmoa ez da inola ere aurkikuntzak edota ezeren konponbiderik eskaintzea. Hainbat urtetan askorekin konpartitu dugun kezka bat, plazaratu eta argitzekobalizko bide bat erakutsi nahi dugu.
‎Lehenengo eta behin, komunikazio eginkizunen izaera bera izan dugu aztergai.Aurreko lanetan zerbait egiteko gaitasun gisa aurkeztu ditugu komunikazio eginkizunak (egoera komunikatibo batean era ugariz parte hartzeko gaitasuna). Lan honetan, aldiz, zerbait egiteko proposamen modura agertuko dira; hau da, ikas prozesuaren une batean zelako testuak eta zelan landu daitezkeen azaldukodigute. Maila bakoitzean, bada, hainbat testu lantzea proposatuko zaie irakasleeta ikasleei, maila horretan eman nahi den aurrerapausoa bideratzen lagun diezaieketelakoan.
Lan hau ez luzatzeagatik, nahiago izan dut hemen aipatutako liburu eta artikuluen argitalpen
‎alde batera utzi, baina gertaera politiko eta belikoen berri ematea ez danahikoa. Lan honen izenburuak berak dioenez, X. menderako, erresuma berri batosatu zen Iruñeko lurretan, geroago, XII. mendetik aitzina, Nafarroako erresumaizen ofiziala hartuko zuena. Zer nolako ezaugarriak zituen monarkia hark. Antolamendu politiko edo. Erdi Arorako hitz anakronikoegia ez bada?
‎I. Antiguedad y Edad Media, Iruñea, 60 orr. Lan hau iruzkinduz, P.Bonnassie k honela zioen: pour le Haute Moyen Age et l, epoque feodale le texte en s, ecarte guere durecit dynastique que pour tomber dans des generalites (Larrea, Peuplement, 5 orr.).
Lan honetan ezin izango dugu, materialen garapen tipologikoan sakondu, baina pieza mota bakoitzaren ezaugarri orokorrak adieraziko ditugu. Egia esan, ostilamenduak aztertzeko hainbat tipologia asmatu eta erabili izan dira, autorebakoitzak bere taula tipokronologikoak erabiliz2 Horregatik, gai nahiko zaila da, baita adituentzat ere.
Lan honetan jasotzen direnak bi doktorego tesi horien alderdi teorikoenakdira: 1) Alde batetik, ukipen hizkuntzen ikaskuntza eta erabilera direlako gaienarloetako ikerkuntza tradizioarekin lotuz; 2) Bestalde, euskararen ikaskuntza etaerabilera gaiekin zuzenean lotuz.
‎azalpen teoriko batzuk adierazteko beharrezkoak kontsideratu direnakbakarrik; adibidez, bi tesietan baieztatzen diren eredu psikosoziolinguistikoakazaltzean, horien bitartez orain arteko tradizioan berrikuntzak proposatu ahalizateko; edo euskararen egoeraren deskribapen orokorra adierazteko beste datuenpiriko batzuk. Lan honekin, hain zuzen, euskararen ikaskuntza eta erabilera gaieiburuzko gaur egungo ezagutza teorikoaren egoera nolakoa den adierazi nahi da, neurri handi batean behintzat; horixe da lan honen helburu berezia.
Lan honen egileak psikosoziolinguistikako ikerketa talde baten kide izan dirahainbat urtez, UPV/EHUko Gizarte Psikologia eta Portaera Zientzien MetodologiaSailean, eta 1990eko hamarkadan euskarari buruz zenbait ikerketa burutu dituzte, Maria Jose Azurmendi irakaslearen zuzendaritzapean; lan honetan jasotzen direnak, gorago aipatu diren azkeneko bi doktorego tesietan ematen diren zenbait alderditeorik... Hausnarketa berriren baterakoproposamen gisa ere har daiteke lan hau.
‎bilakatzea eta garatzea errazten duela. Lan honen helburuetako batezagutza akumulatiboa garatzea da, ildo honetan parte hartzea eta zertxobait areagotzea izanik, egokia da aipatutako modu kronologikoa aukeratzea. Kronologikokibegiratuta, ondoko epeak bereiz daitezke:
Lan honen emaitzetan ikusten den bezala, testuinguru objektiboak eta testuinguru horrekiko jarrerak, hautemateak, usteak eta gehienbat identitateak eragina duteeuskararen erabileran. Areago joanez, euskaraz egiteko gai direnen artean, aldagisoziodemografiko eta soziolinguistikoek, edo testuinguruak aldagai psikosozialekbaino eragin gehiago dute, pertsona horien euskararen erabilera azaltzeko lortu deneredu psikosoziolinguistikoak adierazten duen bezala.
Lan honetan lortu den euskararen erabilera azaltzeko, eredu psikosoziolinguistikoa gehixeago zehaztea komeni da. Ikerketan proposatutako eredua biazpilagin hauetan aztertu da:
‎kode aldaketarena eta hizkuntza egokitzearena. Lan hau testuinguruteoriko horretan txertxatzen da.
Lan honetan Euskararen erabilera aztertzen da, gehienbat ikuspegi psikosozialarijarraituz. Euskararen erabilera delako aztergaia, literatura psikosozialean kokatzenden hizkuntza erabileraren aztergai barruan sartzen da, eta aztergai hau, berriz, psikologia soziala eta hizkuntza, edo psikosoziolinguistika izeneko testuinguruanlantzen da.
‎Euskararen egoerari buruz (Hegoaldean eta 14 urtetik gorako populazioa kontuan izanik) egindako lehenengo ikerketa demolinguistiko enpiriko garrantzitsuaSIADECOk 1975ean egindakoa da. Lan honetako datuen arabera, 500.508euskaldun daude EAE osatzen duten lurraldeetan, 53.340 NAEn, 78.453 Ipar Euskal Herrian eta 90.000 emigratu herrialde ezberdinetan; guztira 632.301 euskaldundaude Euskal Herrian (populazioaren laurdena baino gutxixeago).
‎4 Lan honetan ez da zuzenean kontuan hartu bestelako ikusmirarik, bainahorrek ez du esan nahi hartu behar ez direnik. Alderantziz, literaturaorokorrean esaten dena euskal testuingururako ere baliagarria bada, etaprintzipioz hala izango dela pentsatu beharrean izanda?, gutxienez honakobeste bi ikusmirak ere derrigorrezkoak izan daitezke:
‎2 Hala ere, gure aztergaiak konplexuegiak dira, eta beharrezkoa da bestelakoikusmirarik ere erabiltzea. Lan honetan kontuan hartu dira, neurriren batean behintzat, ikusmira soziologikoa eta soziolinguistikoa: alde batetik, gehienbat ukipen egoerako hizkuntzei buruzko, euskara bezalakomenpeko hizkuntzari buruzko?
‎barruan sartuko litzateke. Lan honetan ikusi denaren arabera, esandaiteke ezen euskararen ikaskuntza/ ezagutza eta erabilera gaiak azaltzekoerreferentzia teoriko nagusia azpiparadigma konstruktibista dela. Azpiparadigma horretan:
‎1 Lan honetan zehar erabili den ikusmira nagusia psikosoziala edo, hobetoesanda, psikosoziolinguistikoa izan da, aurkezpenean azaldu zen moduan.Literatura orokorraren eta euskararekiko tradizioen arabera, oinarrizko teoria berezi batzuk landu dira: jarrerak eta motibazioa, sare soziala, bizitasunetnolinguistiko subjektiboa eta identitate etnolinguistikoa.
Lan honetan, beraz, kanpo zorraren zerbitzuari edo kitatzeari dagokion berezitasuna aztertu nahi dugu, herrialdeen arteko desordena monetarioa alegia. Argitasuna emateko, herrialdeak bi kategoriatan bananduko ditugu:
‎Hori da Sofresen audiometria datuei buruz egindako “Noticias de la Comunicación” aldizkariaren azterlan batean agertzen den datuetako bat. Lan honetan ikusten denez, telebista pribatua hamar urtez egon ondoren Espainian telebistako lehia sendotzeak egunean 210 minututan egonkortu du ingurunearen kontsumoa, satelite bidezko telebista digitaleko bi plataformen sorrera gehiago handitu gabe. Duela hamar urte baino gehiago, telebista kanal pribatuak agertu zirenean, handitu egin zen kate orokorren irekietako telebista eskaintza.
‎Bisilloa egiteko erabiltzen den oihala oso arina denez, behealdean tolestura bat egiten da, pisua eman eta lerro bertikal zuzenak mantentzen laguntzeko. Lan honek ez du arreta handiagorik eskatzen, diseinuak aipatutako marra edo marra bertikalak barne hartzen dituenean izan ezik: kasu honetan, hartu beharreko neurriak hartu behar dira marrak bat etor daitezen bikoizketa jositakoan.
‎Aurkitu ondoren, ireki, barrualdea bete eta zigilatu egin behar da. Lan honetan objektu zorrotz bat erabil daiteke, arraildura zazpi milimetro baino gehiago ireki gabe. Pitzadura konponduko duen produktu zigilatzaile batekin estali behar da zirrikitu osoa.
‎Paper eta material sintetikoek, usainik sortzen ez dutenek eta jantzien kalitatea arriskuan jartzen ez dutenek, gustu bakoitzari egokitutako emaitza ezin hobeak lortzen dituzte. Lan hau egiteko teknika erraza da. “Irudi aldaketa” hori egin ohi duten armairuak horman sartutakoak dira.
‎Baita zera ere! Lan honek daukan onena, butaka dotoreetan eseri eta zetazko izara artean etzatea da. Total, jabeak ez dira enteratzen!
‎Urte asko pasatu dira egitasmoaren hatsetatik gaur arte. Lan honen onurei buruzko orduko arrazoiek eta gaurkoek berdin samarrean segitzen dute: hizkuntzaren eta gizartearen gaineko Mitxelenaren iritziek ez dute gaurkotasunik galdu, egun ere oraingotasun guztiz  koak baitira unibertsitateaz, euskaldunon hizkuntzaz, ikerketaren premiaz, irakaskuntzaz edo hizkuntzen elkarbizitzaz idatzi zituenak.
‎Balitzateke honetaz zer esanik, ez baitira gure artean Oihenartena bezain adimen argi asko sortu, baina aldi egokiagorik behar horretarako. Gure hizkuntzari dagozkion iritziak ere, jakitekoak direlarik, ezin hemen uki8 Lan honetan eta beste zenbaitetan, zoritxarrez gure eskuetara osorik heldu ez direnetan, bildu ditu hamaika gai, bere arreta izan ezik, aztarrenik gabe galduko zirenak. Ez da Oihenart Azkue arteko biltzaileetan kaxkarrena izan.
‎4 Dakizkigunak oro, edo gehienak, Jean de Jaurgainen Arnaud d. Oihenart et sa famille (Paris, 1885) liburutxoan aurki daitezke. Lan hau lehenago Revue de Béarn, Navarre et Landes aldizkarian atera zen argitara (III, 1885, 18). Ikus gainera Vinson, Essai d, une bibliographie de la langue basque eta Francisque Michel, Le Pays Basque (455 or.) (K.M.O.).
‎Hizkuntz politikaz ari dira, bai, baina gehiago" politikaz" hizkuntzaz baino, esango nuke. eta politikari aldi berean, Aleix Vidal Quadras da ezagunena, zalantzarik gabe. Lan honetan gutxi aipatzen badut ere asko irakurri diot honi. Oso zorrotza da.
‎(Errua, zer da errua?) Zer azterturik eta aldaturik badagoela etxe bueltan ere. Lan hau ez da hooligan baten lana: txalo etxekoei eta txistu kanpokoei.
‎Nekez ukatuko du inork talde hori badela, demasako indarra duela. Lan honek geure estrategia eta taktikak antolatzeko balioko al digu! Partida irabazteko indarra baino gehiago zuhurtzia dugulakoan nago.
‎Bigarrenean, Plan estrategiko bat burutu, normalizazio esparru garrantzitsuenetan aritzeko (administrazioan, gaztedian, komunikabide eta kultur arloetan, lan munduan...). Lan honen koordinatzailea, aholkularia eta gidaria Kontseilua izan daiteke, Euskal Herri mailan egiten ari denarekin batera.
‎Adibidez, Marko Aurelio enperad ore estoikoak Ta eis heauton lan filosofikoa idatzi zuen. Lan honetan II. mendeko inperio erromata rrarenautoritatea nabaria da, etsaien aurka eta legearen alde. Haatik, inperio konkistari buruzko hausnarketetan Marko Aurelio bere mugez kontziente zen oso —ez, ordea, bere semea Komodo— Danubioren ertzean, sarmaziarren aurkako borrokan, harrokeria inperialistaren kontra idatzi zuen:
‎Laburbilduz, justizia mantendu eta Platonen beldur handiena den gizarte zatiketaren handitzea agertu orduko ahalik eta azkarren ekidin). Lan hau arimaren alde suminkorra oso garatua duten pertsonek osatzen duten zaindari edo gerlarien gizarte klaseari dagokio. Hauek, curriculum intelektualaren ikasketa sakonarekin eta gimnasia ariketa guztiak lantzera ohiturik, haurtzarotik gorputz eta adimen prestakuntza bikaina izango dute; Platonek zaindariengan berak formulaturiko" mens sana in corpore sano" lema gorpuztua ikusiko du.
Lan honen zati hau ez da beharrezkoa nire tesiaren azalpenerako. Baina gizakiaren izana eta sorrera egunero darabil zientziak, batez ere eboluzioaren gaia aztertzerakoan.
‎ulertuko dut. Hau, Euskal Herri honetako gizon eta emazte idazleen literaturatik biziki urrun dagoela erraten duzu etsirik; gurean bikoteak edo hirukoteak nahikoa normalizatuak agertzen zaizkizulako, hizkuntzaren eran, estandarrak, gizon eta emazte protagonistak ez direla nehoiz" bururaino" joaten, eskerrak, amodioaren irudipenarekin anitzez aski zaielako etab. Lan honek aldiz ez du zuen gustuko Herriaren itxura onik ematen; hargatik idazlearen obsesioek ez dizute desira basatirik ere pizten! Egia osoa zor dizut hala ere, eta ez dut neure burua justifikatzen:
‎Badakizu, abenturazale inozoak dira, eskarmenturik gabeak, baina arriskua maite dutenak. Lan hau begiak itxita hartuko lukete. Agendan begiratu eta bihar bertan deituko dizut pare bat helbide emateko, konforme?
2002
‎Basandere Taldeak" Esklabotzaren historia" liburua kaleratu du, Eduardo Arrayet, Ramon Iriondo eta Alizia Sturtze mintegikide dituelarik. Lan honetan aztertzen diren gaien artean, besteak beste, honako hauek daude: esklabotza zergatik sortu zen, Grezian zein Erroman emandako esklabotza mota, Afrika Mendebaldeko esklaboen salerosketa, Mendebaldeko Indietako esklabotza, kotoia eta Ipar Amerikan gertatutako esklabotza, Britainia Handiko abolizioaren aldeko mugimendua, Ameriketako Estatu Batuak deiturikoan sortu zen abolizioaren aldeko mugimendua, sexismoa eta emakumezko esklaboen bizipen gogorrak, beltzak sezesio gerran, jabe ohien eta esklabo ohien arteko harreman zailak, esklaboen salerosketa arabiarren esku," Arazo beltza" AEBetan eta esklabotza gaur egun.
‎Jokin Apalategik, EHUko Giza Mugimenduen Psikosoziologiako katedratikoak, osatu du Utrisque Vasconiae argitaletxeak kaleratu duen «La idea de nacion en los niños vascos» ikerketa, Nekane Balluerka eta Xabier Isasi estatistika adituen laguntzaz. Lan honetan, 6 urtetik 14ra bitarteko neska mutikoek Euskal Autonomia Erkidegoan zein Nafarroan naziotzat zer ulertzen duten aztertzen da, adin horietako haurrekin izandako elkarrizketen bidez. Jean Piaget eta Anne Marie Weilek Suitzan, eta G. Jahodak Eskozian eginiko ikerketetan erabili zituzten gidoiak egokitu dira elkarrizketa horiek egin ahal izateko, eta galdera sorta moduan aurkeztu.... Froga osagarri gisa, beraiek marraztutako mapa batean Euskal Herria, Espainia eta Frantzia koka zitzatela eskatzen zitzaien euskal haur horiei.
Lan hau egunez egun eraman nahi dugu. Gure borondatea entzuna, ordezkatua eta errespetatua izan dadin, «bozka baliagarria» eta alternatiboa ezker abertzalearena da.
‎Suarekiko zaletasun honetatik aterako den ondorio nabarmena euskal erkidegoko instituzioen deslegitimazioa da. Lan honetan, batez ere, bi subjektuk gogor jokatzen dute: PP eta ETA.
‎«PERU Abarka» idatzi zela 200 urte betetzen direla-eta, bereziak ari dira izaten aurtengo Euskaltzaindiaren Herri Literaturako jardunaldiak. Lan hau euskaraz argitaratutako fikziozko lehenengo liburua da. Bi urtean behin egiten ditu Euskaltzaindiak jardunaldiok, eta oraingoan Eibarren egin dituzte, izan ere, «Peru Abarka»ko sortzaile Antonio Mogel bertakoa zen.
‎Esate baterako, «Zergatik Panpox» eleberrian dagoen ahots jokoa ez da aztertu, hor dagoen aberastasuna isilpean igaroz. Lan honetan, berriz, eleberrigintzaren beste alderdi batzuen inguruko auziak gailendu izan dira: errealismoaren ingurukoa, kasu.
‎Obra luzea da, ia 450 orrialdekoa, prosa berrian idatzia, eta aberastasun estilistiko ikaragarria du. Lan honekin, autoreak urrats garrantzitsua egin zuen bere esperimentazio narratiboan, eta euskal narratiban gutxitan ikusten diren erregistro eta ñabardura ugari lortu zuen. Kritikaren harrera, nola euskal eremuan hala espainierazkoan, ona izan da, eta gaur egun autorearen eleberri goretsienetako bat dugu.
‎Horrela ikusita, Tigre ehizan protagonista penatu horietako bakoitzaren ilunbeen bihotzera egindako bidaia literario bihurtzen dela esan daiteke. Lan hau irakurtzean literatura bikaina definitzen duten ezaugarri guztiak dasta daitezke: bizia da, eta irakurlearen oroimenean luze irauten du.
Lan honetan birritan aipatu ditugu merkatuak agintzen duen garaiotan generozko eleberrigintzak izan duen igoera eta garrantzia. Polizi, umore, amodio edo zientzia fikziozko eleberrietan, irakurlea entretenitu egin nahi da, istorio bat kontatuz, haren ardura eta atentzioa bereganatu.
‎Eleberriaren balizko heriotzaz mintzatu zitzaizkigun, esaterako, XIX. mende amaieran naturalismoari oldartu zitzaizkion hainbat egile (J. K. Huysmans...), edo sinbolismo ostean ironia eta mundu subjektiboak iradoki zizkiguten eleberrigile* Lan hau 1/ UPV/EHU 00033.130/ 2001 proiektuaren barnean kokatzen da. ak (Dujardin, Gide...)... edo, H. Jamesen esanak irauliz, eleberriari bere narratibotasuna murriztu zioten hamarkadetako egile esperimentalak (Nouveau Roman...). Guztiak ditugu literatur genero honen bilakaeraren adibide eta mugarriak; guztiak, generoa bera ulertzeko modu baliagarriak.
‎1975 Lan honen agerpena(" Diez lustros en la villa de Lequeitio," liburuaren hitzaurrea, 1975) 683
Lan honen agerpena(" Diez lustros en la villa de Lequeitio," liburuaren hitzaurrea, 1975) 683
‎Harek berak eskuz egindakoaren xero bat eskuratu deusku, adiguritsu, Arana Martija adiskideak. Lan hau inoiz ikusi izan genduan Erriberako etxean. Baina, gure kaltetan, ez irakurri.
Lan honetan Bt eta Mon sartu dira, beroriek baitira Europan erabilienak.
Lan hau nahiko bitxia iruditu zitzaion Pertseori, ezin baitzuen sinetsi hori izan zitekeenik abentura aurrera eramateko lanik egokiena. Zer axola zion ezkutua leun eta dotore egoteak ala ez egoteak gorgonaren atzaparkadak jasateko bezain sendoa izanez gero?
‎*. Lan hau EHUren ikerketa proiektu honi esker burutu da: 9/ UPV 00032.321/ 2001.
‎Komunikazio honekin plazaratzen dugun ikerketa eta horren emaitzak ez dirainondik inora lan estatistikoa. Lan honen helburua Bilboko Industria IngeniaritzaTeknikorako. Unibertsitate Eskolan euskaraz ikas daitezkeen titulazioen egungoegoera jakinaraztea izan da.
‎Gainera, helduen ikaskuntzaz arduratzen direnerakundeek askoz gehiago zehaztu lituzkete hizkuntza kalitatearen indikadoreak. Lan honetan aipatutako alderdi guztietan bezalaxe, hemen ere askotarikoikuspuntuak daude euskararen kalitatea definitzeko, eta horietako batera edo bestera lerratu da irakaslea (euskaltegia, kurrikulua...) euskararen kalitateadefinitzeko. Irakasleak, beraz, bere hautaketaren arrazoiak ematen jakin beharkodu.
Lan honetan ez da hautu metodologiko bakarra aldarrikatzen. Aintzat hartzenda denok ez dugula berdin ikasten, eta hainbat jardunbide metodologikoek eginahal dutela ekarpen esanguratsurik gaitasunaren garapenerako prozesuan.
Lan honek egiten duen ekarpen interesgarrienetako bat hauxe da: abiapuntugisa eskaintzen du hizkuntzaren definizio bat ikaskuntzan erabakigarriak izandaitezkeen aldagai nagusiak zehaztuta.
Lan hau Itziar Idiazabalek zuzentzen duen Ahozko testu publikoak euskaraz proiektu zabalarenbarruan burutu da. Xede linguistikoak eta didaktikoak dituen proiektuan jarduten dugu ahozkogenero formalak landuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
lan 2.196 (14,46)
Lehen forma
Lan 2.196 (14,46)
Argitaratzailea
UEU 731 (4,81)
Uztaro 187 (1,23)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 170 (1,12)
Consumer 122 (0,80)
Euskaltzaindia - Liburuak 93 (0,61)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 77 (0,51)
Osagaiz 74 (0,49)
ELKAR 66 (0,43)
Pamiela 62 (0,41)
Argia 58 (0,38)
Labayru 44 (0,29)
Kondaira 42 (0,28)
Berria 40 (0,26)
Jakin 40 (0,26)
Open Data Euskadi 36 (0,24)
Alberdania 26 (0,17)
Jakin liburuak 25 (0,16)
Maiatz liburuak 25 (0,16)
EITB - Sarea 24 (0,16)
LANEKI 23 (0,15)
Euskaltzaindia - EHU 21 (0,14)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 17 (0,11)
Susa 16 (0,11)
Booktegi 15 (0,10)
Euskaltzaindia - Sarea 13 (0,09)
Aldiri 10 (0,07)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 10 (0,07)
erran.eus 10 (0,07)
goiena.eus 9 (0,06)
Karmel aldizkaria 8 (0,05)
Guaixe 8 (0,05)
aiaraldea.eus 7 (0,05)
Uztarria 6 (0,04)
JADO aldizkaria 6 (0,04)
Deustuko Unibertsitatea 5 (0,03)
HABE 5 (0,03)
Goenkale 5 (0,03)
hiruka 5 (0,03)
Noaua 5 (0,03)
Aizu! 4 (0,03)
Herria - Euskal astekaria 4 (0,03)
Urola kostako GUKA 4 (0,03)
Hitza 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 3 (0,02)
Erlea 3 (0,02)
ETB dokumentalak 3 (0,02)
uriola.eus 3 (0,02)
Txintxarri 3 (0,02)
Bertsolari aldizkaria 3 (0,02)
ETB serieak 2 (0,01)
aiurri.eus 2 (0,01)
alea.eus 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Karmel 1 (0,01)
Karmel Argitaletxea 1 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
Sustraia 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
lan hau helburu 193 (1,27)
lan hau egin 71 (0,47)
lan hau ez 53 (0,35)
lan hau xede 27 (0,18)
lan hau eusko 26 (0,17)
lan hau aztertu 25 (0,16)
lan hau euskal 25 (0,16)
lan hau egile 23 (0,15)
lan hau bi 22 (0,14)
lan hau zehar 22 (0,14)
lan hau euskara 21 (0,14)
lan hau ere 17 (0,11)
lan hau emaitza 16 (0,11)
lan hau hasiera 16 (0,11)
lan hau asmo 13 (0,09)
lan hau beste 13 (0,09)
lan hau erabili 13 (0,09)
lan hau ikusi 13 (0,09)
lan hau aurkeztu 12 (0,08)
lan hau burutu 12 (0,08)
lan hau Espainia 12 (0,08)
lan hau lehen 11 (0,07)
lan hau ondorio 11 (0,07)
lan hau erakutsi 10 (0,07)
lan hau lortu 10 (0,07)
lan hau abiatu 9 (0,06)
lan hau hainbat 9 (0,06)
lan hau oinarri 8 (0,05)
lan hau proposatu 8 (0,05)
lan hau UPV/EHU 8 (0,05)
lan hau abiapuntu 7 (0,05)
lan hau argi 7 (0,05)
lan hau azken 7 (0,05)
lan hau bigarren 7 (0,05)
lan hau lehenengo 7 (0,05)
lan hau azaldu 6 (0,04)
lan hau ekarpen 6 (0,04)
lan hau eman 6 (0,04)
lan hau hasi 6 (0,04)
lan hau hizkuntza 6 (0,04)
lan hau izenburu 6 (0,04)
lan hau oso 6 (0,04)
lan hau ukan 6 (0,04)
lan hau agerian 5 (0,03)
lan hau agertu 5 (0,03)
lan hau asko 5 (0,03)
lan hau azterketa 5 (0,03)
lan hau behin 5 (0,03)
lan hau EHU 5 (0,03)
lan hau gu 5 (0,03)
lan hau hiru 5 (0,03)
lan hau hurrengo 5 (0,03)
lan hau ikerketa 5 (0,03)
lan hau muga 5 (0,03)
lan hau musika 5 (0,03)
lan hau zati 5 (0,03)
lan hau zientzia 5 (0,03)
lan hau aipatu 4 (0,03)
lan hau aurkezpen 4 (0,03)
lan hau aurkitu 4 (0,03)
lan hau aurre 4 (0,03)
lan hau behar 4 (0,03)
lan hau bera 4 (0,03)
lan hau bertan 4 (0,03)
lan hau bukatu 4 (0,03)
lan hau eduki 4 (0,03)
lan hau ezin 4 (0,03)
lan hau funts 4 (0,03)
lan hau hipotesi 4 (0,03)
lan hau honako 4 (0,03)
lan hau irakurri 4 (0,03)
lan hau lagundu 4 (0,03)
lan hau lau 4 (0,03)
lan hau nazioarteko 4 (0,03)
lan hau saiatu 4 (0,03)
lan hau sarrera 4 (0,03)
lan hau talde 4 (0,03)
lan hau tesi 4 (0,03)
lan hau amaiera 3 (0,02)
lan hau amaitu 3 (0,02)
lan hau ardatz 3 (0,02)
lan hau ari 3 (0,02)
lan hau aurrerapauso 3 (0,02)
lan hau autore 3 (0,02)
lan hau azpimarratu 3 (0,02)
lan hau aztergai 3 (0,02)
lan hau berrikuntza 3 (0,02)
lan hau Bizkaia 3 (0,02)
lan hau datu 3 (0,02)
lan hau deskribatu 3 (0,02)
lan hau egon 3 (0,02)
lan hau eratorri 3 (0,02)
lan hau estatu 3 (0,02)
lan hau frogatu 3 (0,02)
lan hau Luis 3 (0,02)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia